Dan moet het de Grieks-Spaanse schilder Domenikos Theotokopoulos (a.k.a. El Greco) zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:35 schreef Z het volgende:
De titel van het schiderij is dus eigenlijk al geraden; De Doop van Jesus. Nu de schilder nog. Zoals jullie kunnen zien typeert de schilder zich door het schilderen van langgerekte figuren...
Mooi hè ... en ze kijkt ook zo zwoel.quote:
Ik heb precies hetzelfdequote:Op woensdag 2 februari 2005 20:10 schreef Z het volgende:
Het is toch een vrij bekend schilderij, of niet? Daarom durf ik nauwelijks te reageren, ik herken het, maar er wil me nikst te binnen schieten .
In hoeverre sprake is van brede bekendheid, zou ik kunnen vaststellen met een aselecte steekproef onder pakweg 1000 Nederlanders. Stel dat de uitkomst 10 is, is het dan vrij bekend?quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:10 schreef Z het volgende:
Het is toch een vrij bekend schilderij, of niet? Daarom durf ik nauwelijks te reageren, ik herken het, maar er wil me nikst te binnen schieten .
Héél warm ... maar wel zijn naam correct spellen (voor het geval je de zoekmachine wil gebruiken).quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb precies hetzelfde
[sub[Bij mij komt iets binnen van Klimmt of Klee..., maar ik weet het ook niet..[/sub]
Ook voor mij is dit schilderij een vertouwde verschijning. Ik vermoed dat wij het allemaal kennen dankzij een posteruitvoering.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:41 schreef Z het volgende:
Klimt dan? Ik denk dat een steekproef van 400 groot genoeg is overigens. Met vrij bekend bedoel ik dat het schilderij wel eens op posters/kalanders is beland enz ...
Helemaal mee eensch.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:43 schreef Z het volgende:
Mij schoot dit schilderij me te binnen...
[afbeelding]
Ook mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |