Dat zijn inderdaad dingen die je liever niet van je ex hoort nee.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:06 schreef Christine het volgende:
Vervolg van De Kunst van het loslaten van een ex - deel 16
Hier maar weer verder
Mijn ex belde me gisteren, en ik heb echt best een leuk gesprekje met hem gehad. We hebben het o.a. erover gehad dat het voor mij moeilijker is dan voor hem, omdat hij weer bij zijn ouders woont en ik helemaal alleen ben zonder familie in de buurt. En ook vertelde hij dat hij een nieuw vriendinnetje had. Dat was voor mij een beetje te veel informatie (al wist ik het wel), maar ook de manier waarop hij eraan toevoegde dat dit beslist geen vluchtgedrag is, maar echt heel bijzonder, daar werd ik ff niet goed van.
Oja voor in de top-10 van dingen die je NIET van je ex wil horen: "als je zelf straks een nieuwe relatie hebt, zul je merken hoeveel je ervan geleerd hebt".
Morgen moet ook wel lukken dan, lijkt mequote:Op vrijdag 29 april 2005 19:36 schreef Twisted_fok het volgende:
Ik heb een teevee, een goed boek en een telefoon met nummers van vrienden en vriendinnen.. dus ik zou in ieder geval vandaag door moeten kunnen komen
Jawel, want er staat een ander goed boek op me te wachten in de kastquote:Op vrijdag 29 april 2005 19:38 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Morgen moet ook wel lukken dan, lijkt me![]()
Tuurlijk, maar veel afleiding is wel goedquote:Op vrijdag 29 april 2005 19:41 schreef Twisted_fok het volgende:
Jawel, want er staat een ander goed boek op me te wachten in de kastEn als het goed is met een vriendin de stad in voor K'dag. Afleiding genoeg in principe, alleen blijft het wel steeds aanwezig..
Hoe meer hoe beter momenteelquote:Op vrijdag 29 april 2005 19:42 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar veel afleiding is wel goed![]()
Ja, even doorbijten. Dat weten is al het halve werk. Het is aan de ene kant jammer dat je niet gelijk het vervelende gevoel kwijt bent, maar aan de andere kant laat het weer wel zien dat je wat bijzonders had samen. Zelfs al is het op het eind stuk gelopen...quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:58 schreef Blackraven het volgende:
brr.. ik heb het een paar dagen geleden uitgemaakt. Voor hem was het plotseling, maar voor mij eigenlijk niet helemaal. Ik heb het uitgemaakt omdat hij gewoon te verschillend is vergeleken met mij. En ik weet gewoon dat ik in de toekomst niet verder met hem zou kunnen. Alleen het is nu zo raar... ik denk alleen aan de dingen die ik zal missen..de dingen die ik niet meer met hem zal delen of doen. En ook dat hij dat ooit met een ander zal doen. Ik wil graag gewone vrienden met hem blijven, want we zijn wel 2 jaar samen geweest en toch wel wat meegemaakt. Het is alleen jammer dat hij niet geod begrijpt waarom ik het uit heb gemaakt en vind het alleen maar raar. Het lijkt me soms best moeilijk om gewone vrienden te blijven (wat ik wel graag wil).... omdat je gewoon bepaalde dingen niet meer kan doen die je anders wel deed..en omdat ik hem niet haat ofzo...
Ik moet proberen positief te denken. Ik heb het niet voor niets uit gemaakt. En er komt vast wel weer een tijd dat ik weer iemand anders vind. maar tot die tijd zal het ffe doorbijten zijn....
dit moest ik ffe kwijt...
ik zou dat toch proberen te vermijden...quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:35 schreef Twisted_fok het volgende:
Ik heb het hele geen contact-ding nu al niet volgehouden. Ik was zo verschrikkelijk onrustig, wilde alleen maar meer met hem praten. Vandaag even op msn gesproken. Vrij luchtig gesprek gehad, en ik voelde me een stuk rustiger.
ongelukkig word je maar als je geen doel meer hebt in je levenquote:Op zaterdag 30 april 2005 21:15 schreef Christine het volgende:
Ik studeer, en zit de hele dag thuis achter mijn PC te werken aan mijn afstudeerproject. Ik wou dat ik me er helemaal op zou kunnen storten, maar ik word te veel afgeleid door alle dingen die in mijn hoofd zitten om echt hard aan de slag te kunnen. Ook wat dat betreft heb ik helemaal geen motivatie meer.
en eens op reis gaan met iemand in de zomer in een clubhotel in een warm land ? geeft leuke vooruitzichten als je aan het studeren bent!quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:29 schreef Christine het volgende:
Dat kan ik dus niet, want ik kan IRL nauwelijks met mensen praten
En een doel in mijn leven moet ik nog ontdekken geloof ik... het is iig niet die stomme afstudeeropdracht
Ik weet heel goed dat hij er niet altijd voor me kan zijn. Maar ik luister nu liever naar m'n gevoel. Ik zal er uiteindelijk wel komen, maar dat moet in m'n eigen tempo gaan en met vallen en opstaan.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:50 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik zou dat toch proberen te vermijden...
hij kan en er niet altijd zijn om je tot rust te brengen, dat zal je toch zelf moeten leren
Probleem #1quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:34 schreef petitlapin het volgende:
als je iemand hebt om op reis mee te gaan natuurlijk
Dat had ik ook wel, behalve met m'n beste vriend. Maar nu het dus uit is met m'n vriend (wat is dat eigenlijk stom, maar als je zegt het is uit met m'n ex klinkt dat nog stommerquote:Op zaterdag 30 april 2005 21:29 schreef Christine het volgende:
Dat kan ik dus niet, want ik kan IRL nauwelijks met mensen praten
En een doel in mijn leven moet ik nog ontdekken geloof ik... het is iig niet die stomme afstudeeropdracht
na een lange relatie ligt je sociaal leven waarschijnlijk wel plat, kan ik begrijpenquote:
Eensch...quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:51 schreef petitlapin het volgende:
[..]
na een lange relatie ligt je sociaal leven waarschijnlijk wel plat, kan ik begrijpen
zal je toch iets aan moeten doen. Misschien vind je op de single-meet wel iemand die met je op reis wil, of in ieder geval mensen met wie je de tijd wat kan doden
.
bezig blijven is belangrijk
Je slaat echt de spijker op z'n kop!quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:24 schreef EviL_AleX het volgende:
Het probleem zit ook in (zelf)vertrouwen hier, denk ik. Als je een intieme relatie hebt, dan bevestigt je partner toch wel dat je belangrijk bent. Dat je waarde hebt. Dat is nu ineens weg. Als je overige sociale leven dan verlept is, kun je je erg verloren voelen, alsof je bestaan voor niemand echt belangrijk is. Dat kan emotioneel je erg nekken. Het is op zo'n moment ERG verleidelijk om jezelf vast te plakken aan iemand de je weer het gevoel geeft dat je waarde hebt.
Dat zeg ik zelf ook zo vaak tegen mensen, maar ik moet mijn eigen adviezen eens gaan opvolgen... maarja, hoe begin je aan zoiets als je bijna letterlijk tegen de muren oploopt thuis? En ik ben zo gewend om afhankelijk te zijn van anderen, dat ik me niet eens kan voorstellen hoe het moet zijn als ik niemand heb om afhankelijk van te zijn.quote:Maar je kan je beter zelf realiseren dat je echt wel de moeite waard bent, anders zul je jezelf altijd afhankelijk maken van een ander. En of zo'n ander er de beste bedoelingen erop na houdt... Dat overzie je vaak niet op dat moment.
Dankjequote:Ik ben iemand die gelooft dat met tijd en moeite ALLES mogelijk is, dus er bovenop komen ook wel.
Je moet er alleen wel vertrouwen in hebben, en dat zit vaak vast aan iemands zelfvertrouwen. Christine, je bent echt wel de moeite waard!
wow ...quote:Op zondag 1 mei 2005 12:37 schreef tropix het volgende:
...
In ieder geval de komende 2 / 3 jaar niet.
En dan gaat ze eens verder kijken wat ze wilt.
Dat is nog lang wachten voor mij.
Maar ik heb het er wel voor over.
Groetjes
Ik heb weleens gehoord dat het de helft van je relatietijd kan duren...quote:Op zondag 1 mei 2005 14:10 schreef Christine het volgende:
Hoe lang duurt zoiets eigenlijk
Het loslaten van je ex en wennen aan het alleen-zijn?
Bij de 1ne een paar weken en bij de andere een paar jaar..quote:Op zondag 1 mei 2005 14:10 schreef Christine het volgende:
Ik acht de kans niet zo groot dat ze dan weer bij jou terug komt, en verder verdoe je je tijd door 3 jaar op iemand te wachten die mss/waarschijnlijk toch niet bij je terugkomt.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:37 schreef tropix het volgende:
Ik ben blij dat het haar goed gaat.
Haar geluk is me belangrijker dan mijn eigen.
Ze wilt nooit meer een vent zegt ze.
In ieder geval de komende 2 / 3 jaar niet.
En dan gaat ze eens verder kijken wat ze wilt.
Dat is nog lang wachten voor mij.
Maar ik heb het er wel voor over.
Ik vond het wel apart, ja.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:07 schreef tropix het volgende:
zeker weten dat ik dat meen.
Vind je dat dan zo vreemd ?
jep, ik vind dat heel vreemd. Twee jaar wachten op iemand die jullie relatie verbroken heeft en geen enkele aanwijzing geeft terug een relatie te willen startenquote:Op zondag 1 mei 2005 19:07 schreef tropix het volgende:
[..]
zeker weten dat ik dat meen.
Vind je dat dan zo vreemd ?
Nee die kans is er eigenlijk ook niet.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:47 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik acht de kans niet zo groot dat ze dan weer bij jou terug komt, en verder verdoe je je tijd door 3 jaar op iemand te wachten die mss/waarschijnlijk toch niet bij je terugkomt.
Hoezo is het uitgegaan eigenlijk?
Het feit dat je op haar blijft wachten geeft aan dat jouw geluk van haar keuze afhankelijk zou zijn.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:14 schreef tropix het volgende:
Nee die kans is er eigenlijk ook niet.
Ik ben vrijwel zeker dat ze niet terugkomt.
Maar misschien...je weet maar nooit.
Ik laat mijn geluk inderdaad van haar keus afhangen.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:16 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Het feit dat je op haar blijft wachten geeft aan dat jouw geluk van haar keuze afhankelijk zou zijn.
Dat zou mij persoonlijk een heel benauwend gevoel geven, en de kans alleen maar verkleinen dat ze nog bij je terug komt, juist als het over is gegaan doordat je in een depressie raakte (en anders ook)
Als ze een nieuwe vriend krijgt.....quote:Op zondag 1 mei 2005 19:11 schreef petitlapin het volgende:
[..]
jep, ik vind dat heel vreemd. Twee jaar wachten op iemand die jullie relatie verbroken heeft en geen enkele aanwijzing geeft terug een relatie te willen starten![]()
wat als ze in die periode een nieuwe vriend krijgtdan heb je gewacht op niets
( buiten het feit dat het nogal morbide en wanhopig overkomt)
quote:Op zondag 1 mei 2005 19:26 schreef tropix het volgende:
[..]
Ik laat mijn geluk inderdaad van haar keus afhangen.
Als zij je de garantie gaf dat ze over twee, drie jaar bij je terug zou komen, dan zou ik zeggen: Oke, ik zou in die tussentijd wel lol maken enzo, maar mss wel op haar wachten.quote:Misschien nog wel meer omdat ik nu weet wat ik mis.
En ik bedoel, ik ben 19 jaar, wat maken die 2 / 3 jaartje's uit ?
Helemaal niks toch, zeker niet als dat betekent dat ik mijn droomvrouw terug krijg.
aiaiai ... nog zo jong en zo naļef ...quote:Op zondag 1 mei 2005 19:29 schreef tropix het volgende:
[..]
Als ze een nieuwe vriend krijgt.....
Daar wil ik helemaal niet aan denken![]()
Maar ik neem de gok zullen we maar zeggen.
quote:Op zondag 1 mei 2005 19:35 schreef petitlapin het volgende:
aiaiai ... nog zo jong en zo naļef je leven weggooien ..., waar is de tijd
Tja eerste liefde he....quote:Op zondag 1 mei 2005 19:35 schreef petitlapin het volgende:
[..]
aiaiai ... nog zo jong en zo naļef ..., waar is de tijd
alhoewel, twee jaar wachten op iemand die geen interesse toont, zo laag ben ik gelukkig nog nooit gevallen
15 mailtjes per dagquote:Op zondag 1 mei 2005 19:46 schreef tropix het volgende:
Tja eerste liefde he....
Maareuh...Ik stuur zo'n 15 mailtjes per dag, en ik krijg op ze allemaal antwoord terug.
En ik bedoel, als je echt zoiets hebt van ,,lul ik moet je echt niet meer,, dan stuur je toch ook niks terug? Nee ook niet uit beleefdheid.
En als ik haar vraag of ik vervelend word dan zegt ze van niet.
Dus ik heb zo het idee dat ze al die aandacht stiekem toch wel fijn vind en me gewoon even wat wil laten kruipen om te kijken hoelang ik het volhoud.
mijn god ...quote:Op zondag 1 mei 2005 19:46 schreef tropix het volgende:
[..]
Tja eerste liefde he....
Maareuh...Ik stuur zo'n 15 mailtjes per dag, en ik krijg op ze allemaal antwoord terug.
Verschilt erg sterk van persoon tot persoon. Hangt er een beetje vanaf hoe consequent je juist wel of niet jezelf eraan herinnert dat je alleen bentquote:Op zondag 1 mei 2005 14:10 schreef Christine het volgende:
ik denk dat ze dat al lang vindt ... 15 mails per dag sturenquote:Op zondag 1 mei 2005 21:21 schreef tropix het volgende:
Zal ze me wel helemaal een morbide sukkel vinden.
Ze stuurt toch gewoon terug dus ik zie het probleem daar niet in. Jij wel? Zij kan geen msn gebruiken op het werk, dus moeten we de hele tijd mailtjes heen en weer sturen.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:31 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik denk dat ze dat al lang vindt ... 15 mails per dag sturen, daar ga je echt geen meisje mee versieren
maar over twee jaar zal ze jou wel terugnemen volgens haar planning, geen probleem
ja maar, misschien zelf eens geen mailtjes sturen en zien of zij begint te sturen ? dan zie je tenminste of zij ook aan jou denkt.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:38 schreef tropix het volgende:
[..]
Ze stuurt toch gewoon terug dus ik zie het probleem daar niet in. Jij wel? Zij kan geen msn gebruiken op het werk, dus moeten we de hele tijd mailtjes heen en weer sturen.
reageer ns inhoudelijk op mijn posts, denk je niet dat er iets in zit?quote:Op zondag 1 mei 2005 21:38 schreef tropix het volgende:
Nou ze stuurt heeeeel af en toe een mailtje uit zichzelf. Maar het moet eigenlijk altijd van mijn kant komen. Ik heb een tijdje terug 2 dagen niets laten horen en toen ik haar vervolgens belde om te vragen waarom ik niks hoorde, was haar antwoord simpel : Ja jij laat toch ook niks horen, dus waarom zou ik dan wat laten horenquote:Op zondag 1 mei 2005 21:45 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ja maar, misschien zelf eens geen mailtjes sturen en zien of zij begint te sturen ? dan zie je tenminste of zij ook aan jou denkt.
En sorry, ik vind het een belachelijke situatie, ja, heel je jong leven gewoon weggooien aan een meisje die gewoon zegt dat ze twee jaar geen relatie wil... kan ze eigenlijk nog een duidelijkere hint geven
Ja ik vind het wel vervelend dat ik op deze manier ''getest'' word, als dat uberhaupt wel zo is.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:52 schreef Wolkje het volgende:
[..]
15 mailtjes per dag![]()
Lijkt me idd niet dat je op alle 15 mailtjes antwoord gaat lopen geven als je niks meer van iemand moet. Maar sorry, wil jij iets met iemand die jou zou testen hoelang je het volhoudt om te kruipen? I'm sorry, maar daar zou ik vriendelijk voor bedanken. Daarnaast, als ze de aandacht zo leuk vindt en jou ook dan kan ze beter weer met je gaan. Gezien ze dat niet doet, ben ik bang voor je dat ze het alleen maar doet om de aandacht, en dus niet om jou. En in dat geval kan je beter verder gaan met je leven.
ja, ik heb al om een ex-vriend getreurDquote:Op zondag 1 mei 2005 22:17 schreef tropix het volgende:
Alsof jij nooit op een ex vriend/vriendin getreurt hebt.![]()
fijn dat je het zelf doorhebt, mss kan je dan ook het eea veranderen.quote:Op zondag 1 mei 2005 22:27 schreef tropix het volgende:
Maarja... ik ben zo'n hopeloze sukkel die zich zo laat gebruiken}:|
Nou aanleiding...nee eigenlijk niet.quote:Op zondag 1 mei 2005 22:27 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ja, ik heb al om een ex-vriend getreurD, dat is nog iets anders dan hopen dat die gaat terugkomen. Het einde van een relatie is het einde
maar als hij tegen mij zou zeggen dat hij twee jaar geen relatie meer zou willen, dat zou voor mij wel al genoeg zijn.
en gelukkig heb ik ook nooit een exvriend gehad die me iedere dag lastig viel met 15 mails, waar is je zelfrespect naartoe ?
en waarom denk je eigenlijk dat ze je over twee jaar gaat terugwillen ????? geeft ze daar aanleiding toe, dat jij dat denkt ?
Ik ben ook jong, maar geen haar op mijn hoofd die erover zou denken om 2,3 jaar op iemand te gaan wachten die toch niet meer bij me terugkomt.quote:Op zondag 1 mei 2005 22:35 schreef tropix het volgende:
\Maar dat zal de leeftijd wel zijn denk ik.
Jong en onbezonnen ofzoiets.
over dat initiatief nemen is idd erg herkenbaar. Ik heb wat dat betreft gewoon t voordeel dat ik in een studentenhuis woon en gewoon voor een praatje even bij mn huisgenoten kan aankloppen.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:03 schreef ontopofall het volgende:
herkenbaar.. Je kan je er heel erg aan ergeren dat zij geen initiatief nemen, maar je moet het ook zo zien dat die mensen ook genoeg aan hun hoofd hebben. Het is opzich heel vervelend als je zelf steeds initatief moet nemen, maar jij gaat je er wel beter door voelen als je eenmaal ergens bent geweest (dat neem ik maar even aan). Dus egoistisch gezien doe je het alleen voor jezelf.
Ik geef je wel advies nu, maar het lukt mijzelf bijlange na ook niet altijd hoor. En dan is de ene dag opeens veel lastiger dan de andere dag.
Wat niet is kan nog komen?quote:Op zondag 1 mei 2005 19:35 schreef petitlapin het volgende:
alhoewel, twee jaar wachten op iemand die geen interesse toont, zo laag ben ik gelukkig nog nooit gevallen
Ik heb zelf nooit zozeer het idee gehad dat mijn ex en ik meteen vrienden zouden worden, maar je hebt toch een aanzienlijk deel van je leven met elkaar gedeeld, en het is raar als je dat ineens niet meer hebt. Dan val je echt letterlijk in een gat (dat is waar ik het nu ook af en toe echt moeilijk mee heb, zoals je hier kunt lezen). Vooral als je afhankelijk bent geworden van iemand, is het moeilijk om hem/haar in één keer los te laten. Terwijl dat wel het beste is.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:15 schreef Tranceptor het volgende:
Eén ding wat me hier opvalt, iedereen wil maar halsstarrig vrienden blijven na een verbroken relatie.
Maakt het iets uit dan of je in dit geval man of vrouw bent?quote:Op zondag 1 mei 2005 19:31 schreef Wolkje het volgende:
Echter de garantie dat je haar terug krijgt is 0, en die daalt tot diep in de min als je alleen maar op haar zit te wachten. Geloof me maar, ik ben ook een vrouw![]()
Misschien niet, maar omdat de ex van tropix ook een vrouw is dacht ik, ik zet het er even bijquote:Op maandag 2 mei 2005 22:12 schreef navi het volgende:
[..]
Maakt het iets uit dan of je in dit geval man of vrouw bent?
Ik denk zelf van niet...![]()
en die irritaties en verwijten ontstaan op t moment dat je dingen gaat verwachten van elkaar. Iets dat je niet moet doen bij een ex. JE hebt nnl in principe niks meer met elkaars leven te maken. Maarja elkaar niet zien helpt vast ookquote:Op maandag 2 mei 2005 22:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Met mijn ex is het alweer een tijdje uit, zeker 2 maanden. In de tussentijd hebben we elkaar nog (te) vaak gezien, 4 keer per week gemiddeld, en er gebeurde af en toe ook nog eens wat (sex).
Resultaat; het is leuk totdat 1 van de 2 naar huis gaat, want dan komen er weer heel veel irritaties/verwijten van beide kanten naar boven. Het is uiteindelijk toch uit de hand gelopen en we hebben geen contact meer.
Kwestie van ff doorbijten nu, aangezien er niet echt ruimte is geweest voor volledig verwerken. It's hard but true.
Het is ook gewoon kut dat als je 5,5 jaar in (redelijke) harmonie hebt geleefd dat je dan bij het uit elkaar gaan een soort vijanden van elkaar wordt... Je bent niet alleen je vriendje kwijt maar ook je beste vriend en maatje. Maar ja, als 1 partij het niet aankan (gelijk) vrienden te worden, dan heb je als andere partij niks te willen eigenlijkquote:Op maandag 2 mei 2005 21:33 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit zozeer het idee gehad dat mijn ex en ik meteen vrienden zouden worden, maar je hebt toch een aanzienlijk deel van je leven met elkaar gedeeld, en het is raar als je dat ineens niet meer hebt. Dan val je echt letterlijk in een gat (dat is waar ik het nu ook af en toe echt moeilijk mee heb, zoals je hier kunt lezen). Vooral als je afhankelijk bent geworden van iemand, is het moeilijk om hem/haar in één keer los te laten. Terwijl dat wel het beste is.
Dat doet me eraan denken dat ik nooit meer afhankelijk van wie dan ook, behalve van mezelf wil worden. En dat ik nog geld krijg van mijn ex
Je hebt je antwoord, je moet je lossnijden om een nieuwe band te kunnen smeden als dat er inzit.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:52 schreef Chemist het volgende:
Sja, maar hoe pak je dat nou het handigst aan? Ik vind het ook jammer geen contact meer te hebben, maar als ik haar zie dan voel ik weer van alles opvlammen in me.
Is het echt het beste een tijd geen contact te hebben of is het beter door de zure appel heen te bijten en gewoon de confrontatie met je gevoel aan te gaan (en elkaar dus gewoon te blijven zien). .
ik ken het liedje niet maar ik kom met de titel toch al een eind: niets eindigt echtquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:23 schreef FieuS het volgende:
Nog kleine noot: ze vroeg me op het einde van ons laatste gesprek om naar dEUS te luisteren. Nothing really ends.
Wat moet ik daaruit halen? :S
ik kan niet veel anders dan je heel veel succes wensen... bij deze dusquote:Op woensdag 4 mei 2005 00:00 schreef FieuS het volgende:
@janatwork
Dat haalde ik er ook uit. Nu komt het erop aan mezelf te bewjizen. Nog 23 dagen voor ik haar kan zien. Aftellen geblazen. Ik voel me echt leeg het ene moment, het andere wil ik gewoon onmiddellijk naar haar toe.... ik mis haar constant.
Go Go Go!quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:00 schreef FieuS het volgende:
@janatwork
Dat haalde ik er ook uit. Nu komt het erop aan mezelf te bewjizen. Nog 23 dagen voor ik haar kan zien. Aftellen geblazen. Ik voel me echt leeg het ene moment, het andere wil ik gewoon onmiddellijk naar haar toe.... ik mis haar constant.
eigenlijk begrijp ik het allemaal niet ... had je de relatie verbroken voor je naar nieuw-zeeland bent vertrokken, of werd het een lange-afstandsrelatie ...quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:23 schreef FieuS het volgende:
Wat als je denkt dat je nog een kans kan krijgen maar daarvoor wel de halve wereldbol moet terugreizen. Een redelijke job in een mooi land afgeeft. Maar wel ben ik overtuigd dat zei mijn ware is.
Moeilijke keuze zeg ik dan
Dat geldt voor mij iig niet...quote:petitlapin en Fieus, denk je ook niet dat je voor echte liefde je job op zou geven? Ik wel hoor. Ik denk dat ik er anders zo ongelooflijk veel spijt van zou krijgen. Het ligt natuurlijk helemaal aan de situatie. Als je beide in Nederland woont zou een baan niet een reden moeten kunnen zijn voor t beeindigen van een relatie, je neemt elkaar maar zoals je bent.
Maar als het inderdaad gaat over werk aan de andere kant van de wereld dan zou ik dta opgeven. Maar terzijde, ik zou niet naar de andere kant van de wereld vertrekken als ik hier een geweldige vriend heb zitten.
ik denk dat naar de andere kant van de wereld vertrekken vaak het einde van een relatie tot gevolg heeft. Dat zie ik in ieder geval in mijn omgeving. En als ik een goede relatie heb, dan kies ik dus voor die relatie.quote:
neen, van liefde alleen brandt de schoorsteen niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:01 schreef akkien het volgende:
petitlapin en Fieus, denk je ook niet dat je voor echte liefde je job op zou geven? Ik wel hoor. Ik denk dat ik er anders zo ongelooflijk veel spijt van zou krijgen. Het ligt natuurlijk helemaal aan de situatie. Als je beide in Nederland woont zou een baan niet een reden moeten kunnen zijn voor t beeindigen van een relatie, je neemt elkaar maar zoals je bent.
ook niet als je zeker weet dat dit gewoon echt de man in je leven is?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:38 schreef petitlapin het volgende:
[..]
neen, van liefde alleen brandt de schoorsteen niet.
Ik heb te lang gestudeerd om dat op te geven voor een verliefdheid.
genoeg mannen op de wereld die wel te combineren zijn met mijn carričre.
Tuurlijk ( ik woon in belgiė), een partner die een job heeft in hetzelfde land moet lukken. maar ik verhuis niet naar nieuw-zeeland voor iemand ( of ik kom niet van nieuw-zeeland terug voor iemand, moest dat het geval zijn ...)
de man van je levenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:43 schreef akkien het volgende:
[..]
ook niet als je zeker weet dat dit gewoon echt de man in je leven is?
dat vindt ik echt niet gezond. en ja, ik weet gerust wat verliefdheid/liefde is. Ik heb gewoon geen jaren gestudeerd om dan voor mijn partner naar nieuw-zeeland te verhuizen. Ik geraak daar niet aan de bak, ik zou mijn familie en vrienden missen, ik zo supergefrustreerd worden en mijn partner zou daar dus ook onder beginnen lijden. Het maakt de druk op de relatie veel te hoog.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:13 schreef akkien het volgende:
ik vind t best goed als je op die manier kan denken enzo...Ik kan t niet. Als ik verliefd ben ben ik in staat om voor die persoon alles opzij te zetten als het ook maar een beetje serieus is...
dat is een heel andere situatie. Als het maar een tijdelijk contract is daar is het helemaal iets anders. ik kan er gerust mee leven moest mjn lief bv voor twee jaar naar een ander continent gaan werken en om de paar maanden voor een paar weken naar huis komt.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:51 schreef akkien het volgende:
ook niet als je voor een tijdje naar nieuw-zeeland bent gegaan en hij hier zit, je elkaar dus kent uit nederland en jouw familie hierzo zit.
jup, daarom vroeg ik hem ook of het een tijdelijk contract was. Maakt de situatie helemaal anders. het was jij die toen begon over verhuizen en zo ...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:55 schreef akkien het volgende:
maar dat is toch ongeveer de situatie waar het hierboven om ging....
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:58 schreef petitlapin het volgende:
[..]
jup, daarom vroeg ik hem ook of het een tijdelijk contract was. Maakt de situatie helemaal anders. het was jij die toen begon over verhuizen en zo ...![]()
even denken.. 20 maanden.. dus nog geen 2 jaar. ik heb maar 3 maanden met hem gehad.. zou je toch denken dat het niks betekend. hij heeft nu al meer dan een jaar een andere vriendin.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:00 schreef petitlapin het volgende:
hoe lang ken je die jongen dan, sandra ?
btw, ik vind een jaar naar het buitenland gaan niet zo'n slecht idee ...
20 maanden is nu ook nog niet zolang dat het problematisch is hoor. Heb ook wel jaren gedacht dat iemand DE ware was ... niet dus ...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:09 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
even denken.. 20 maanden.. dus nog geen 2 jaar. ik heb maar 3 maanden met hem gehad.. zou je toch denken dat het niks betekend. hij heeft nu al meer dan een jaar een andere vriendin.
een relatie van 14 maanden is bij mij minder blijven hangen dan die 3 maanden met hem. en ik was echt 5 jaar onwijs verliefd op die jongen van die 14 maanden.
hmm.. ga je mee?
het zou toch wel een hele pak van de hoop mogen wegnemenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:19 schreef akkien het volgende:
zou t feit dat hij een andere vriendin heeft t niet juist alleen maar lastiger maken. De gedachte dat hij nu de dingen met haar doet die sandra met hem zou willen doen enzo.
Ja.. ik heb het ook gedacht.. denk het nog steeds wel. Een maand geleden zijn we samen naar Amsterdam geweest. Het was erg gezellig. Het was toen wel te merken, dat we niet meer bij elkaar waren.. maar er waren zeker nog sterke gevoelens. Tijdens het concert trok hij me ineens naar zich toe, tegen hem aan, en ging met zijn armen om me heen staan. Toen ik oogcontact met een leuke jongen had, draaide hij me om, zodat ik met mijn rug naar die jongen toe stond. In de trein greep hij me zomaar uit het niets vast, legde zijn hoofd op mijn schouder, keek te lang in mijn ogen. Ik zeg niet zo snel dat iemand gevoelens voor me heeft.. maar het voelde echt alsof hij nog meer gevoel voor mij had, dan ik voor hem.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:08 schreef petitlapin het volgende:
20 maanden is nu ook nog niet zolang dat het problematisch is hoor. Heb ook wel jaren gedacht dat iemand DE ware was ... niet dus ...
het feit dat hij een andere vriendin heeft, zou het toch wel gemakkelijker moeten maken, niet ...
en eigenlijk, is hij nog geļnteresseerd in jou, voedt hij de hoop?
ja.. dat is kut ja. als ik me indenk dat zij met dr hoofd op zijn borst ligt en met dr vingers over zijn zij streelt. dat ze hem over zijn neus aait en hij dr een kusje op haar neus of voorhoofd geeft. al die dingetjes die ik allemaal deed.. of dat hij dr hand vastpakt en er een kusje op geeft. dat hij dr allemaal bijnaampjes geeft. aan sex moet ik al helemaal niet denken, want dan moet ik overgeven van de stress.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:19 schreef akkien het volgende:
zou t feit dat hij een andere vriendin heeft t niet juist alleen maar lastiger maken. De gedachte dat hij nu de dingen met haar doet die sandra met hem zou willen doen enzo.
moet je nagaan hoeveel hoop ik had. desondanks zijn vriendin was ik ervan overtuigd dat het weer goed zou komen. dat zij het toch niet voor hem was. hij heeft ook geen tijd voor me.. het enige wat hij doet is me mailen, daar baal ik erg van. ik dacht ook, des te minder contact.. des te sneller vergeet ik hem. niet dus. de laatste tijd zag ik hem heel sporadisch, maar het is er nog altijd.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:25 schreef petitlapin het volgende:
het zou toch wel een hele pak van de hoop mogen wegnemen
ook veronderstel ik dat die jongen dus bijna geen tijd heeft voor haar, wat ook goed is ... hoe minder contact, hoe sneller je vergeet
als ik het zo zie, dan lijkt het écht wel een manipulatieve klootzak, yuck.quote:
ik heb wel een tip voor je, maar die zal op de korte termijn niet veel uithalen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:04 schreef Xtinction het volgende:
Mijn GF heeft het eergister uitgemaakt, met als reden dat ze niet meer hetzelfde voor me voelde als voorheen. Ik denk persoonlijk dat het komt omdat ik soms meer om world of warcraft leek te geven dan om haar, met als dieptepunt een situatie waarbij ik bij haar uit bed wegging om een instance boss af te maken. Dit heeft overigens grotendeels te maken met het in de steek laten van mijn vrienden waarmee ik altijd samen speel, vrienden zijn altijd erg belangrijk voor me) Het is zo hulpeloos om haar niet duidelijk te kunnen maken dat dat niet zo is. Ik zou in een oogwenk mijn account afsluiten als ik haar daarmee terugkreeg, het is gewoon ongelofelijk en ik voel me zo machteloos.
Ik heb haar verteld hoe ik me voelde, ik heb haar een brief geschreven, het mocht niet baten, het is over. Vanavond voor de laatste keer bij elkaar geslapen, ik zal het zo godvergeten erg missen. Je komt er echt pas achter hoeveel je van iemand houd als je liefde op het spel staat. Alles... maar dan ook alles zou ik ervoor over hebben om haar terug te kriijgen. Ik tik dit stukje nu huilend, en ik weet dat ze ooit echt van me hield. Ik wil voor haar vechten, maar ik wil ook weten of het geen hopeloos gevecht is. Vraag me ook af of ik mijn wow account niet maar gewoon moet sluiten, om die drempel alvast te verwijderen. God wat heb ik het moeilijk.
Dit was overigens het eerste meisje waar ik echt van gehouden heb, en ook de eerste waar ik ooit sex mee gehad heb, de relatie heeft een half jaar geduurd. ik ben 22 (laatbloeier i know )
Adviezen? Over me heen zetten of vechten... ik weet het niet meer.
ps. Het betreffende meisje woont bij mij in het studentenhuis, dat maakt het ook allemaal zo lekker makkelijk...not.\
(dit is een copy van een post in een andere thread, maar het voelde alsof ik zijn draad hijackte)
Herkenbaar, dat is voor mij echt precies hetzelfde. En vooral op momenten dat ik me zwak voel, mis ik dan mijn ex. Of niet zozeer hem, maar gewoon iemand die voor me zorgt.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:59 schreef akkien het volgende:
Het gaat dus best goed met mij. Wat ik wel mis, en dan mis ik niet zozeer mn ex. Is iemand die voor je zorgt. Die bezorgt is, die je knuffelt, die je lief voor je is als je dat nodig hebt. Iemand die je aanvoelt en er speciaal voor jou is.
Da's niet zo moeilijk: andere meiden versieren. Helpt bij mij altijd wel aardig.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:02 schreef tiez het volgende:
kan iemand mij vertellen heo ik der ingodsnaam loslaat???
het is uit sinds woensdag.
het gaat wel ik voel me alleen heel erg enzaam enzo.
als me goeie vrienden hebben NET vriendinnetjes en die ehbben het er over enzo en dan vind ik dat moerlijk.
maarja ik moet niet gaan
in dit topic kan je lezen hoe en wat!
HELP! me relatie zit in de shit
dat heb ik ook altijd idd.. komt er dus op neer dat ik eigenlijk nooit echt genoten heb van mannelijke aandacht. al erg jong kreeg ik lang een vriendje, daarna had ik totaal geen behoefte aan jongens. ik kreeg toen echt een soort waterval van jongens over me heen. ze gingen ineens allemaal een move maken, terwijl ik er totaal geen behoefte aan hadquote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:47 schreef akkien het volgende:
ik heb ruim 2 maanden alle mannen zo'n beetje, op een paar na, mega irritant gevonden. Nu pas ga ik t weer leuk vinden om aandacht te krijgen of om een beetje te flirten...
dat soort dingen komen dus idd vanzelf wel weer twisted_fok
hmm als jij m al manipulatief vind bij het lezen van dit verhaal.. dan zou hij zelf ook wel in moeten zien dat hij al jaren manipulatief bezig is..quote:Op zondag 8 mei 2005 11:21 schreef petitlapin het volgende:
als ik het zo zie, dan lijkt het écht wel een manipulatieve klootzak, yuck.
radicaal dumpen en doorgaan!
je bereikt ermee dat je beide je eigen leven op kan bouwen en merkt dat je zonder elkaar kunt. En in ons leven is t nou eenmaal niet mogelijk om elkaar niet meer te zien. Dus dan maar liever leuk en gezellig met elkaar omgaan...quote:Op zondag 15 mei 2005 23:21 schreef petitlapin het volgende:
ik vind een paar 'weekjes' het contact afbreken wel heel weinig eigenlijk, wat bereik je daarmeezeg me niet dat alles dan verwerkt is, het is gewoon om problemen vragen om het contact weer te hernemen na een paar weken als je gewoon wéét dat je het moeilijk hebt met de situatie.
in een paar weken is je leven weer opgebouwd en alles gladgestreken???quote:Op maandag 16 mei 2005 11:33 schreef akkien het volgende:
[..]
je bereikt ermee dat je beide je eigen leven op kan bouwen en merkt dat je zonder elkaar kunt. En in ons leven is t nou eenmaal niet mogelijk om elkaar niet meer te zien. Dus dan maar liever leuk en gezellig met elkaar omgaan...
bijt een beetje door de zure appel heen, broodjekaas ... de relatie zal wel niet voor niets verbroken zijn.quote:Op maandag 16 mei 2005 10:12 schreef broodjekaas2 het volgende:
Hi Allemaal,
Mijn relatie van 10 jaar is begin dit jaar uitgegaan. Ik ben bijna gelijk gevlucht in een andere relatie om haar te vergeten. Na 10 jaar was de spanning eraf, praatten we nauwelijks meer en de sex..tjsa...Toch hield ik nog veel van haar.
In die andere relatie vond ik even was ik gemist had, en was even snel weer afgelopen als het begonnen was. Maar dat werkt dus niet Je kan niet vluchten in een andere relatie, want je gevoel voor die ander waarmee je zolang samen bent geweest blijft in de weg staan als je als een kip
zonder kop vlucht in een andere relatie.
in een paar weken leer je wel zelf je boontjes te doppen, zelf mensen om hulp te vragen, je eigen dingen te doen, je eigen ritme leren kennen etc...quote:Op maandag 16 mei 2005 12:48 schreef petitlapin het volgende:
[..]
in een paar weken is je leven weer opgebouwd en alles gladgestreken???
wel, dan zit ik toch anders in elkaar
Precies wat ik heb ja. De eerste tijd was ik alleen maar bezig met helemaal van hem los proberen te komen lijkt het wel (niet echt gelukt overigens) en de laatste dagen ga ik hem steeds meer missen.. Raar, want ik wou juist zo graag van hem af. Nu zit ik dus steeds te janken in de trein en komt die twijfel weer naar bovenquote:Op maandag 16 mei 2005 14:28 schreef Christine het volgende:
Een paar weken zijn niet genoeg hoor
Ik ben 7 weken verder (4 weken alleen) en begin nu pas na te denken over de dingen die ik echt wil doen, hiervoor was ik nog te veel bezig met de pijn van het "alleen zijn". En nog steeds wel... het zou voorbarig zijn om te denken dat ik er nu al overheen zou zijn.
Het begint me pas nu voor het eerst duidelijk te worden dat ik verder moet, en dat er nog een heel leven nį deze ervaring ligt. Tot dusver is het elke dag voor zich geweest, en ik durf nu voorzichtig aan weer een klein beetje naar de toekomst te kijken.
Het verschilt gewoon per persoon, dat wil ik ermee zeggen. Ik durf ook nu pas voor het eerst echt om hulp te vragen als iets me niet lukt, en mijn eigen ritme ga ik nu pas ontdekken.
Vandaag had ik trouwens weer iets raars... voor het eerst sinds mijn breakup miste ik mijn ex om hém. Dus ik miste echt de persoon, en niet zijn functie. En in een klein vlaag van verstandsverbijstering dacht ik nog even één seconde dat ik hem misschien nog weer terug zou willen... ik heb namelijk wel vier jaar van hem gehouden. Dat is ook nog een hele stap om dat toe te geven; voor mij iig.
Je gaat toch met Tranceptor nu?quote:Op maandag 16 mei 2005 14:37 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Precies wat ik heb ja. De eerste tijd was ik alleen maar bezig met helemaal van hem los proberen te komen lijkt het wel (niet echt gelukt overigens) en de laatste dagen ga ik hem steeds meer missen.. Raar, want ik wou juist zo graag van hem af. Nu zit ik dus steeds te janken in de trein en komt die twijfel weer naar bovenLekker dus. Niet dat ik hem als vriend terug wil, maar liever als 'een vriend' ik kan gewoon al die jaren niet zomaar vergeten, hij was/is zo'n groot onderdeel van mn leven. Dat kan ik gewoon niet in 1 keer opgeven.
Iglesias..quote:Op maandag 16 mei 2005 17:30 schreef Perico het volgende:
Als je een beetje spaans kunt verstaan, kun je ook luisteren naar "Sono IO", van J. Iglesias, mijns inziens het meest hartverscheurende nummer dat er bestaat, over iemand die -- na tot inkeer te zijn gekomen -- zijn ex niet los kan laten...
Zullen we samen een anti-cursus nemen?quote:Op maandag 16 mei 2005 20:08 schreef Twisted_fok het volgende:
Gelukkig vond hij het nodig om me te vertellen dat hij afgelopen weekend een meisje heeft ontmoet met wie het klikt. Nu al, paar weken later. Alsof ik dat wil weten. Aan de andere kant kan ie nu helemaal doodvallen wat mij betreft. Eikel![]()
en waarom is hij een eikel ? omdat hij het gezegd heeft ?quote:Op maandag 16 mei 2005 20:08 schreef Twisted_fok het volgende:
Gelukkig vond hij het nodig om me te vertellen dat hij afgelopen weekend een meisje heeft ontmoet met wie het klikt. Nu al, paar weken later. Alsof ik dat wil weten. Aan de andere kant kan ie nu helemaal doodvallen wat mij betreft. Eikel![]()
Of alsnog samen naar Las Vegas vluchten?quote:Op maandag 16 mei 2005 20:11 schreef melismay het volgende:
[..]
Zullen we samen een anti-cursus nemen?
Ja, ik vind dat hij daar nog even mee had moeten wachten. Totdat ik weer wat steviger op m'n benen zou staan bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:14 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en waarom is hij een eikel ? omdat hij het gezegd heeft ?
Ja, maar is nogal offtopic he?quote:
daarom is het zo schitterend om gewoon radicaal het contact te verbreken bij het einde van een relatie, zeker als je nog niet sterk genoeg bent ... daarna kan je nog zienquote:Op maandag 16 mei 2005 20:16 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat hij daar nog even mee had moeten wachten. Totdat ik weer wat steviger op m'n benen zou staan bijvoorbeeld.
Ik moet ook zeggen dat het geen contact meer hebben nu ineens niet meer onmogelijk lijkt, terwijl dat eerst wel zo was.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:18 schreef petitlapin het volgende:
[..]
daarom is het zo schitterend om gewoon radicaal het contact te verbreken bij het einde van een relatie, zeker als je nog niet sterk genoeg bent ... daarna kan je nog zien
door vallen en opstaan leer je wel ...
quote:Op maandag 16 mei 2005 20:20 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ik moet ook zeggen dat het geen contact meer hebben nu ineens niet meer onmogelijk lijkt, terwijl dat eerst wel zo was.
weet je nog waarom je in tranen uitbarstte? of was het "omdat je je zo alleen voelde"?quote:Op maandag 16 mei 2005 21:32 schreef Christine het volgende:
Ik heb vanavond mijn ex aan de telefoon gesproken. Was echt een goed gesprek, alleen ik barstte in tranen uit![]()
Ik denk dat we ooit wel weer als vrienden met elkaar kunnen omgaan
Omdat ik hem vertelde dat ik vandaag voor het eerst ooit het gevoel had dat ik hem miste om hem, en niet om zijn functie als vriendje. We hadden het ook leuk samen, en we kenden elkaar door-en-door... en ik heb van hem gehouden, dus ik mis hem.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je nog waarom je in tranen uitbarstte? of was het "omdat je je zo alleen voelde"?
pff.. met welk motief dan ook.. dat is gewoon niet leuk om te horen. waarom begrijpen mannen dat nooit. ja, tuurlijk vinden we het diep in ons hart tof voor ze.. maar op zo'n moment wil je dat echt niet horen. sowieso wil je dat liever niet horen. (spreekt voor zichzelf) bij mn anderen exen boeit het me niks meer.. maar bij mn laatste doet t echt elke keer weer pijn. het lijkt ook niet weg te gaan. ik barst in huilen uit op de meest beschamende momenten...quote:Op maandag 16 mei 2005 20:08 schreef Twisted_fok het volgende:
Gelukkig vond hij het nodig om me te vertellen dat hij afgelopen weekend een meisje heeft ontmoet met wie het klikt.
kan ik me voorstellen. als ik mijn post teruglees is ie best cynisch. iets wat ik niet bedoelde. sorry als het wel zo overkwam.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:42 schreef Christine het volgende:
[..]
Omdat ik hem vertelde dat ik vandaag voor het eerst ooit het gevoel had dat ik hem miste om hem, en niet om zijn functie als vriendje. We hadden het ook leuk samen, en we kenden elkaar door-en-door... en ik heb van hem gehouden, dus ik mis hem.
En dat vond ik wel ff moeilijk.
Ik heb echt PRECIES hetzelfde gehad. We hadden ook een LAT, en na 10 maanden en 22 dagen is de afstand ineens een reden om het uit te maken.quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:36 schreef Twisted_fok het volgende:
Hij kon de afstand niet aan(we wonen ongeveer 2 uur treinen bij elkaar vandaan.) Daar zat ie al vanaf het begin mee, ik had alleen geen idee dat dat nog steeds zo'n issue voor hem was. En ik trek het slecht dat ik de ene dag nog dolgelukkig was, en dat het de volgende dag ineens over was
Geeft niet, het is ook wel een goede vraag om over na te denken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 02:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan ik me voorstellen. als ik mijn post teruglees is ie best cynisch. iets wat ik niet bedoelde. sorry als het wel zo overkwam.
Herkenbaar meid... mijn ex heeft ook alweer een nieuwe vriendin, en ik kan op een internetforum lezen hoe gelukkig ze zijn samen. En hij schrijft gedichtjes voor haar, net als hij altijd gedichtjes voor mij schreef... "ik laat je nooit in de steek" en dat soort onzin. Want hij heeft het mij ook allemaal beloofd, maar het mocht niet zo zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:25 schreef Twisted_fok het volgende:
Ik heb het er nogal moeilijk mee dat hij zo snel na mij alweer gevoelens voor iemand anders zou kunnen hebben. Het idee alleen al dat hij met haar hetzelfde gaat doen als met mij. En ik mis nog steeds alles aan hem. Ik voel me nog steeds bezitterig en ik ben echt verschrikkelijk jaloers. Wat een kutgevoel trouwens, ik ben nog nooit (zo) jaloers geweestEn ik heb onwijs de bitch uitgehangen, maar dat lost ook niks op. Het maakt de hele situatie alleen maar slechter. Al kreeg ik wel een soort van rare energie van die 'haat'. Nu is dat weg. Ik ben nog wel kwaad en verongelijkt, maar verder voel ik me alleen maar verdrietig. En dat maakt me weer totaal energieloos. Ik heb nergens zin meer in.
En nu ik me zo alleen voel komen 'demonen' uit het verleden ook weer harder aan. Hij hielp me zo goed met m'n verleden en het maakte het makkelijker om er mee om te gaan omdat ik me geliefd voelde, dat iemand me steunde. Maar nu sta ik er weer alleen voor en voelt het moeilijker dan ooit.
Ik kan de hele dag wel janken
Zoveel mensen heb ik dus niet die ik ken, ook niet op msn, of ze wonen meteen ver weg. En ik moet eerlijk zeggen dat ik me al snel te veel voel. Er zijn mensen uit mijn kerk die me lieve mailtjes stuurden toen het net uit was, en zeiden dat ik altijd bij ze aan mocht kloppen, onverwacht op de stoep mocht staan, mocht bellen als ik het niet meer zag zitten, dat ze binnen 5 minuten op de stoep konden staan... maar het voelt al heel snel of ik te veel vraag van mensen, en dat houdt me tegen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:33 schreef akkien het volgende:
christine kun je niet gewoon eens af en toe iets afspreken via msn ofzo, als dta makkelijker is. Ik merk dat ik ineens veel makkelijker afspraken maak en mensen durf te vragen of ze zin hebben om iets te doen sinds het uit is. HEt moet ook wel, ik wil niet zielig alleen gaan zitten zijn. En ik merk dat als ik meer initiatief toon, dat anderen dat ook doen en ik daardoor ook vaker meegevraagd word door anderen.
een man die gedichtjes schrijftquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:33 schreef Christine het volgende:
[..]
Herkenbaar meid... mijn ex heeft ook alweer een nieuwe vriendin, en ik kan op een internetforum lezen hoe gelukkig ze zijn samen. En hij schrijft gedichtjes voor haar, net als hij altijd gedichtjes voor mij schreef... "ik laat je nooit in de steek" en dat soort onzin.
Ze hebben het wel zelf voorgesteld dus geneer je niet om ze er aan te houden. Al snap ik het wel hoor, ik heb het zelf ook. En als ik dan wel wat mensen bel om te vragen of ze wat te doen hebben dan heeft iedereen steeds al plannen. Daardoor doe ik eigenlijk ook weinig moeite nog om oude contacten te herstellen, ook daarbij voel ik me steeds teleurgesteld.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:39 schreef Christine het volgende:
[..]
Zoveel mensen heb ik dus niet die ik ken, ook niet op msn, of ze wonen meteen ver weg. En ik moet eerlijk zeggen dat ik me al snel te veel voel. Er zijn mensen uit mijn kerk die me lieve mailtjes stuurden toen het net uit was, en zeiden dat ik altijd bij ze aan mocht kloppen, onverwacht op de stoep mocht staan, mocht bellen als ik het niet meer zag zitten, dat ze binnen 5 minuten op de stoep konden staan... maar het voelt al heel snel of ik te veel vraag van mensen, en dat houdt me tegen.
Van mij mogen ze gelukkig zijn, ze komen er vanzelf wel achter dat het nogal snel is... en ik had het wel aan kunnen zien komen ja, maar daar heb je ook niks aan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:43 schreef petitlapin het volgende:
een man die gedichtjes schrijft, en ze dan nog op een internetforum plaatst, wetende dat jij die ook kan lezen
![]()
en had je dat eigenlijk echt niet zien aankomen dat hij met die vriendin een relatie ging starten ... gaat allemaal wel redelijk snel na vier jaar![]()
Het is toch ook een drempel die je over moet he... het aangeven dat het je zelf niet lukt. En ik kan IRL heel slecht met mensen praten, dus dan zit ik me alleen maar groot te houden, en stort ik later thuis weer compleet in. Dat motiveert ook niet echt om snel weer dingen af te spreken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:43 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ze hebben het wel zelf voorgesteld dus geneer je niet om ze er aan te houden. Al snap ik het wel hoor, ik heb het zelf ook. En als ik dan wel wat mensen bel om te vragen of ze wat te doen hebben dan heeft iedereen steeds al plannen. Daardoor doe ik eigenlijk ook weinig moeite nog om oude contacten te herstellen, ook daarbij voel ik me steeds teleurgesteld.
Makkelijk gezegd, moeilijk gedaan...quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:55 schreef dawg het volgende:
Maar het is niet zijn verantwoordelijkheid hoe jij je daaronder voelt Christine. Ookal weet hij dat je ze leest. Ik zou juist zeggen, lees ze dan niet. En maak je los.
er zijn er velen die van de ene relatie naar een andere huppelen zonder ook maar eens terug te kijken hoor ... het is wel snel, maar volgens mij speelde idd wel al langer dat hij die mademoiselle zag zittenquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:51 schreef Christine het volgende:
[..]
Van mij mogen ze gelukkig zijn, ze komen er vanzelf wel achter dat het nogal snel is... en ik had het wel aan kunnen zien komen ja, maar daar heb je ook niks aan.
En die gedichtjes, ja dat vind ik wel een beetje sneu. Ook zie ik steeds "kus voor mijn prinses", "morgen zie ik mijn lieffie weer" en dat soort slijmerige kutberichtjes staan van hem... alsof ik daarop zit te wachten, en ja hij weet dondersgoed dat ik het lees
Ze hadden al langer contact ja, maar ik was degene die het uitmaakte, en aangaf twijfels te hebben... denk niet dat hij toen al op die manier over haar dacht.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:02 schreef petitlapin het volgende:
er zijn er velen die van de ene relatie naar een andere huppelen zonder ook maar eens terug te kijken hoor ... het is wel snel, maar volgens mij speelde idd wel al langer dat hij die mademoiselle zag zitten
twee van mijn vrienden zijn na een lange relatie als het ware onmiddelllijk in een nieuwe gestapt ( en ze waren eigenlijk beiden nogal op kwetsende manier gedumpt). We gaven ze een paar wekenquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:06 schreef Christine het volgende:
[..]
Ze hadden al langer contact ja, maar ik was degene die het uitmaakte, en aangaf twijfels te hebben... denk niet dat hij toen al op die manier over haar dacht.
Maar het kan me ook niks schelen eigenlijk. Vluchtgedrag is het, ookal zegt hij zelf van niet. Nouja, ze komen er wel achter.
in amsterdam heb je bijvoorbeeld een stichting waar je hobbies kan doen (edelsmeden, toneelspelen, boetseren, beeldhouwen etc etc.) wellicht dat dat een goede kans is om gelijkgestemden te ontmoeten en tegelijkertijd je ex-vriendje een beetje uit je hoofd te zetten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:54 schreef Christine het volgende:
[..]
Geeft niet, het is ook wel een goede vraag om over na te denken.
Maar dit keer miste ik hem echt om hem. Rare gewaarwording.
Ik ben er trouwens nog steeds niet uit hoe ik nou verder moet... ik ben intussen 4,5 week verder en kan gewoon nog steeds niet met de eenzaamheid omgaan. Het loslaten van hem lukt me verder wel aardig so far, maar eigenlijk niet het loslaten van het idee van een relatie. Het voelt gewoon nog altijd kut als ik wakker word, en bedenk dat ik de hele dag niks te doen heb, niemand zal zien, en geen afspraken heb staan. En ik voel me nog altijd rot als ik weet dat ik geen knuffel ga krijgen die dag.
Tijdens mijn relatie vond ik het niet nodig om sociale contacten op te bouwen, mijn familie woont allemaal ver weg, dus soms heb ik gewoon het idee van het kleine, eenzame meisje, verloren in de grote boze stad, ver weg van alles en iedereen die zich nog een beetje om haar bekommeren.
Waanbeelden, zelfmedelijden... maar als je de hele dag thuis zit en niks anders kan doen dan nadenken en piekeren, dan komen steeds dit soort gedachten weer terug. En ik zou het mezelf niet aan moeten doen, maar het is zo moeilijk om altijd maar die stap naar buiten te moeten zetten. En om niet te weten waar je moet beginnen. Om hulp te vragen aan anderen... maar aan welke anderen?
Mijn hele leven en al mijn sociale contacten gaan sinds de breuk via internet en MSN. Want wat heb ik anders? Het lijkt gewoon niet beter te worden, en dat voelt zo moedeloos. Dus het loslaten lukt wel, het alleen-zijn niet. Tips? Iemand?
Studie en werk: zo goed als geen contacten. En ja, ik moet gewoon aan de bak ergens... alleen het loopt op het einde van het seizoen, dat werkt ook niet lekker meequote:Op donderdag 19 mei 2005 13:14 schreef petitlapin het volgende:
maar ken je geen mensen uit je studie ? werk je, zo nee, misschien ergens iets zoeken wat te combineren valt met je studies, er zijn ook allerhande cursussen ( taal, informaticacursussen of zo, desnoods bloemschikken, who cares), tupperware-avonden, verenigingen ... noem maar op, als je maar bezig blijfthup met de geit
![]()
![]()
Wat voor stichting is dat? Ik zou hier eigenlijk alleen het buurtcentrum kunnen bedenken, en de gemiddeld leeftijd is daar 50, en het gemiddelde type is daar: ouwe taart. Niet echt wat voor mij dusquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in amsterdam heb je bijvoorbeeld een stichting waar je hobbies kan doen (edelsmeden, toneelspelen, boetseren, beeldhouwen etc etc.) wellicht dat dat een goede kans is om gelijkgestemden te ontmoeten en tegelijkertijd je ex-vriendje een beetje uit je hoofd te zetten.
christine, wat jij nodig hebt is een nieuwe vriendquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:29 schreef Christine het volgende:
[..]
Studie en werk: zo goed als geen contacten. En ja, ik moet gewoon aan de bak ergens... alleen het loopt op het einde van het seizoen, dat werkt ook niet lekker mee
Alleen in de kerk heb ik wat contacten momenteel, maar dat zijn ook niet mensen aan wie ik alles kan vertellen ofzo, of die het leuk vinden om te gaan stappen tot je zo dronken bent dat je niet meer overeind kan staan
Misschien is een vriend in eerste instantie geen beste oplossing he. Vrienden lijkt mij belangrijker, als het dan eventueel uitgaat met een toekomstig vriendje heb je iig nog je vriendschappen. Heel makkelijk gezegd, want ik vind het zelf ook heel moeilijk om vriendschappen te sluiten en te behouden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:36 schreef petitlapin het volgende:
[..]
christine, wat jij nodig hebt is een nieuwe vriend. Via internet moet dat toch mogelijk zijn, misschien wel op fok!, anders chatten of zo, I dunno, is niet echt mijn domein, maar moet lukken gewoon
.
als je dan een partner hebt, mag je wel niet vergeten om toch nog een leven te hebben buiten hem.
en misschien eens meer gaan wandelen, luchtje scheppen, in plaats van altijd binnen te blijven, daar zou ik ook depri van worden hoor ... beweging genereert positieve gedachten, het neemt de zorgen een beetje weg! Als ik me écht slecht voelde ging ik altijd (alleen dus) gaan zwemmen, daarna voelde ik me altijd pakken beter
Daar moet je schijt aan hebben. Wandelen in je eentje is relaxt. Doe het ook wel eens, op voorwaarde dat m'n mp3-speler meegaat. Ik struin altijd maar wat doelloos door de straten zonder te weten waar ik heenga en waar ik uit zal komen. Maar dat is wel ontspannendquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:43 schreef Christine het volgende:
Dus ik moet op de rebound? Wie biedt zich aan?
Dat zou ook niks oplossen hoor... dan leer ik nog niet om alleen te zijn he
En alleen wandelen doe ik niet... ik woon vlakbij een heerlijk park, maar ik vind het zo kansloos om daar alleen rond te wandelen
ik deed niets liever dan tijdens mijn studietijd naar het park te gaan met een boek, of een roddelmagazine als ik niet veel te doen had, en een fles colaquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:43 schreef Christine het volgende:
Dus ik moet op de rebound? Wie biedt zich aan?
Dat zou ook niks oplossen hoor... dan leer ik nog niet om alleen te zijn he
En alleen wandelen doe ik niet... ik woon vlakbij een heerlijk park, maar ik vind het zo kansloos om daar alleen rond te wandelen
nee.. ik voel hierdoor alleen nog maar meer voor hem. dit is namelijk wat ik altijd wilde, dat hij zomaar langs zou komen en me vast zou houden. maar ja, als hij het niet gedaan had dan had ik het nog steeds hééél erg moeilijk gevonden..quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:39 schreef Christine het volgende:
Gekke_sandra, dit maakt het niet makkelijker om hem los te laten he... Heb je enig idee waarom hij ineens op de stoep stond?
ik ook.. ik sta ook altijd heel lang onder de douche. kom daardoor altijd te laatquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:16 schreef akkien het volgende:
als ik me slecht voel ga ik altijd douchen. Ik kan onder de douche perfect uithuilen zonder dat iemand me stoort, en dat warme water is lekker rustgevend enzo,...
verder houd ik ook niet echt van alleen dingen gaan doen, al merk ik wel dat dat aan t veranderen is. Zo kan ik al enorm genieten van alleen door de stad struinen en zo...
ik wil tegenwoordig gezond eten...als ik iets lekkers voor mezelf koop zijn t dus aardbeien ofzoietsquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:41 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
ik ook.. ik sta ook altijd heel lang onder de douche. kom daardoor altijd te laatik hield ook nooit zo van alleen dingen doen.. nooit van gehouden. ik moet zeggen dat ik er wel steeds meer van ga houden. in je eentje door de stad struinen, patatje erbij.. geen zeurende vriendinnen erbij. nieuwe kleertjes kopen helpt ook eventjes bij verdriet. tegenwoordig wil ik alleen minder geld uitgeven.. dus is mijn nieuwe remedie oorbellen kopen
kap toch gewoon even het contact af, akkienquote:Op zondag 22 mei 2005 16:33 schreef akkien het volgende:
aarghhh...ik moet mezelf echt schoppen om mn eigen dingen te doen de afgelopen dagen. Daar heb ik wel vaker last van als ik moe ben. Maar ik vind het gewoon veel te belangrijk wat mensen, en helemaal mn ex, van mij vinden. OP het moment dat ik dna genegeerd word keldert mn hele zelfbeeld...
Gelukkig lukt dat schoppen redelijk. Maar de verleiding is zo groot als ik me verveel. Ik krijg af en toe echt stalk neigingen en dat wil ik dus echt niet. En ik doe dus ook heel erg hard mn best om niet te gaan stalken.
handig van die mannen die af en toe een compleet wisselend signaal afgeven,....
Ik herken veel in je verhaal. Bij mij was het ook zo vlak na het uitging na 19 maanden, maar godszijdank wat ben ik blij dat ik hem heb losgelaten en verder ben gegaan met mijn eigen leventje.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:43 schreef akkien het volgende:
dat wil ik echt niet, behalve mn ex is ie gewoon een hele bijzondere persoon in mijn leven. Ik kan kiezen of tussen de dingen doen die ik leuk vind (wat ik dus nu doe) of niet doen wat ik leuk vind(dus contact verbreken). Ik denk dat mn leven er in t eerste geval veel leuker op is. T is alleen dat mn emoties wat meer fluctueren in dat geval, tussen heel erg leuk en wat minder blij.
En in principe gaat t vandaag ook gewoon goed met me...Maar ik heb gewoon last van waar Christine ook aangaf last van te hebben. Namelijk dat je iemand gaat missen om zn persoonlijkheid en niet meer perse om de vriend die je neit meer hebt. En ik denk dat dat er gewoon bijhoort, aangezien Christine dr ook rond dezelfde tijd last van kreeg.
Ik ga alleen wel proberen om me de komende tijd niet meer op msn vast te pinnen. Ik haat msn namelijk maar ben dr gewoon aan verslaafd. Van andere mensen kan ik het zo ongeveer net zo slecht hebben als ze me daar negeren nl.
Die enorme leegte die achterblijft nadat je relatie voorbij is, hij is zo gemeen en vals. Hij vult zich steeds met allerlei leuke en goede dingen en als je je eraan wilt vastklampen is het *pats*, blijkt alles een illusie te zijn en bleek je alsnog in diezelfde enorme grote leegte te staan. Aan mij nu de taak om het deurtje te zoeken om uit die leegte te geraken. Aangezien ik vannacht tot een uur of drie wakker heb gelegen heb ik al een stukje van die ruimte kunnen doorzoeken, maar voorlopig helemaal niks wat op een kiertje met licht lijkt, laat staan de deur naar buiten toe.quote:Op maandag 23 mei 2005 07:29 schreef -Trinity- het volgende:
Roeler, zo ging het ook bij mij. Bij hem zat al een heel diep gevoel van ongelukkigheid, en ik voel me schuldig dat ik het niet kon zien. Ik kon zijn gevoelens niet zo goed peilen. Misschien heeft hij wel gelijk dat we beter met elkaar om kunnen gaan als goeie vrienden, maar het loslaten doet zo'n pijn. Het is leeg, en het gevoel dat nu niet meer iemand van je houdt is slopend.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 30 april 2005 20:15 schreef Blackraven het volgende:
Vandaag ffe met hem leeuwarden in geweest. het was wel leuk opzich. T ging bijna als anders, maar nu had ik er wel moeite mee om hem niet te knuffelen, een kus te geven, of beet te pakken... en als hij door had dat ik dat wilde doen... vroeg hij me: waarom wil doe je dat? het is voor hem raar... dat ik nog wel de neiging heb om die dingen te doen, terwijl ik het uit heb gemaakt. De gevoelens voor hem zullen gewoon voorlopig wel blijven hangen...
quote:Op maandag 16 mei 2005 10:12 schreef broodjekaas2 het volgende:
Maar als ik haar lieve stem weer hoor, verlang ik zo terug naar de oude situatie.
Een slimme tip, bedankt!quote:Op maandag 23 mei 2005 23:37 schreef akkien het volgende:
RoelerMF weet je wat werkt tegen die macht der gewoontes, dat is een briefje ophangen waarop je schrijft wat je niet gaat doen op de plaatsen waar je die dingen anders zou gaan doen. Ik heb me de eerste dagen ook ontzettend moeten verzetten tegen dat soort dingen, dat ik besloot om geen mail te sturen en er vervolgesn toch 10 stuurde zeg maar. Zo herinner je jezelf er constant aan en dat maakt t makkelijker.
van de week wordt het mooi weer, geniet daarvan, daar ga je je echt beter van voelen, tenminste ik in t begin welquote:
Herkenbaar! Tot voor kort was ik inderdaad gesloten, ik praatte er met haar over. Dat was voldoende voor mij. Nu zij er niet meer is praat ik ineens weer verdacht veel met vrienden die ik een tijdland niet gesproken heb, dat voelt best wel fijn. Daarnaast krijg ik veel steun van mensen als ik ze zie of spreek (via msn bijvoorbeeld). Maar ook met haar spreek ik nog gewoon dagelijks, onze chatlogs zijn nu zelfs langer als toen we een relatie hadden. Dat maakt het voor mij misschien allemaal zo verwarrend soms, ze lijkt op sommige vlakken ineens onnatuurlijk veel afstand te willen nemen en op andere vlakken niet. Maar dat is natuurlijk hoe ik het zie, zo zal zij het waarschijnlijk niet zien.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:13 schreef -Trinity- het volgende:
Ik merk ook dat doordat het kutgevoel van het uitzijn zo sterk was dat ik er met bijna iedereen wel over wilde praten. Ervaringen delen, begrip krijgen, en daardoor ben ik ook wel wat meer open geworden wat bijv. mijn klasgenoten erg kunnen waarderen. Als je open bent wordt je ook makkelijker close met iemand natuurlijk. Ik was gesloten omdat ik open zijn als kwetsbaar zijn zag, en nu ben ik 'bijgedraaid'.
ik had dat ook met mn ex.. vooral msn.. dat medium zou ik echt uit principe niet moeten gebruiken. ook had ik er idd behoefte aan om het met mensen te bepraten, maar ook met hem. heb het er echt vaak met hem over gehad en met mn vrienden. die werden echt langzamerhand gek van me, maar ze weten hoeveel hij voor me betekend. sommigen hopen zelfs dat het goedkomt. ik probeer me ook ergens anders op te richten.. maar toch voel ik het gemis langzaam opkomen. dat, terwijl ik hem afgelopen woensdag voor het laatst zag. morgen ga ik naar de kapper, daarna hard leren. donderdag mn examen, schoentjes ruilen, en werken. mijn weekend staat ook helemaal volgeplant, allemaal leuke dingen doen. met een vriendin naar het strand, uit etc.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:13 schreef -Trinity- het volgende:
Msn is idd een rotmedium. Mijn ex en ik hadden er ook vaak misverstanden door die in een ruzie konden escaleren. Dat is het dus echt niet waard. Het is altijd beter om te telefoneren en dan nog het liefst in person natuurlijk.
Ik maak al vooruitgang, en ik hoop dat als ik me gewoon blijf verdiepen in mijn schoolwerk de verveling en dus ook het slopende, gekmakende nadenken niet begint.
Ik merk ook dat doordat het kutgevoel van het uitzijn zo sterk was dat ik er met bijna iedereen wel over wilde praten. Ervaringen delen, begrip krijgen, en daardoor ben ik ook wel wat meer open geworden wat bijv. mijn klasgenoten erg kunnen waarderen. Als je open bent wordt je ook makkelijker close met iemand natuurlijk. Ik was gesloten omdat ik open zijn als kwetsbaar zijn zag, en nu ben ik 'bijgedraaid'.
als dat loslaten is.. dan heb ik dat allang gedaan..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:46 schreef -Trinity- het volgende:
Oja! En dit heb ik net nog over de kunst van het loslaten
Herkenbaar, nadat ik gisteravond even bonje had via msn had ik daarna het idee van "Het is mooi geweest, jij wilt mij nu niet meer serieus nemen, ik wil jouw voorlopig even niet meer zien". Hoewel ik er misschien heel snel doorheen gaat met alles ben ik ergens ook wel bang alsnog een keer in dat gat te vallen en toch weer contact te zoeken. Ik ga het gewoon proberen om haar zo min mogelijk te spreken, als zij behoefte heeft om mij te spreken dan doet ze haar best maar, ik zal dan gewoon vriendelijk terug zijn. Maar uit mezelf nog een (serieus) gesprekken beginnen tegen haar; nee liever niet. En dat is wel verdomd lastig hoor als je een vertrouwensband van zomaar 1,5 jaar had opgebouwd samen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:38 schreef Jumparound het volgende:
Het is ook een knop omzetten in je hoofd...
Zo van: NU IS HET GENOEG...
Jammer dat ik daar 9 maanden over deed om achter te komen, maar met de hulp van iemand () + een fikse ruzie (over msn
) met onzinnige verwijten kwam het helemaal goed
Dat zal ik waarschijnlijk ook wel weer krijgen ben ik bang. Ik belde heel veel met haar, ook ver voordat we iets kregen. Die gesprekken waren leuk, gezellig en toch serieus als dat nodig was. En die gesprekken met haar ga ik volgens mij het meeste missen. Gewoon die gezelligheid die ik met haar had enzoquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:32 schreef Christine het volgende:
RoelerMF, dat komt wel weer
Toen mijn relatie net uit was, heb ik een paar weken een Ronald-is-stom-fase gehad, en vond ik echt alles wat hij deed vreselijk en stom en achterlijk en bespottelijk. Pas sinds kort heb ik het gevoel van vroeger weer terug: het besef dat hij mijn maatje was, en nog weer kan zijn/worden.
Ik dacht eerst dat ze op haar laptop zat te werken, haar wireless verbinding geeft inderdaad wel eens problemen. Maar aan haar plaatje te zien (eindelijk een positief voordeel uit msn 7) zit ze op de gewone computer en die heb ik echt met draadjes aangesloten. Maar zou ze dan echt..quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:55 schreef Christine het volgende:
Opnieuw online komen... Block - unblock.
Een veel gebruikte manier om aandacht van iemand te krijgen die je zelf niet aan durft te spreken...
Ze is dr inmiddels wel weer mee gestopt, dus op de vraag of alles wel oke gaat heb ik inmiddels niks meerquote:Op woensdag 25 mei 2005 12:03 schreef Christine het volgende:
Het lijkt er wel op ja...
Trek anders je eigen conclusie. Als je haar niet wil spreken > delete. Of block+delete.
En anders vraag je d'r heel onschuldig of er iets mis is met haar msn, omdat ze zich steeds opnieuw aanmeldt.
Wat ik wil is niet meer mogelijk, hoe spijtig ook. Maar het verleden is geweest en de toekomst komt wellicht nooit (Mooie tekst uit die link die stukje hierboven staat). De reden dat ik haar niet gewoon delete komt door onze geschiedenis. Ik kan dat gewoon niet kort samenvatten maar het komt er in het kort op neer dat wij elkaar in februari 2003 door onze gemeenschappelijke hobby hebben leren kennen, ik toen tot eind mei 2003 leuk contact met haar had, waarna dat in juni dat jaar minder werd. In juli van dat jaar kregen we zelfs enorm leuk contact en werden we meer maatjes zegmaar. Ik werd toen voor het eerst verliefd op haar en heb haar dat verteld. Door allerlei vervelende omstandigheden is het contact daarna volledig verwaterd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:12 schreef Christine het volgende:
De vraag is eigenlijk: wat wil jij, of wat is het beste voor jou? Een paar dagen geleden schreef je nog dat je het moeilijk vond om geen contact te zoeken.. waarom delete je haar niet?
Of het meant to be is weet ik niet. Ik denk er namelijk het zijne van maar dat komt ook door andere dingen die zijn gebeurd waar ik hier niet teveel over wilt uitwijdden omdat ik bang ben dan als heel zweverig als idioot over te komen en dat ik straks naar TRU moet verhuizenquote:Op woensdag 25 mei 2005 12:28 schreef Christine het volgende:
Wow, heftig... maar denk je dan niet dat het juist niet "meant to be" is om dat het in het verleden ook al zo vaak niet of net niet heeft gewerkt? Je kan zoiets positief zien, maar ook negatief he
Hoop je dat jullie nog weer bij elkaar komen... ondanks dat je zegt dat het niet meer mogelijk is? Want als je er onbewust toch vanuit gaat of hoopt op een hereniging, dan lijkt me het loslaten veel moeilijker, zo niet: onmogelijk.
En toch zou ik je aanraden om haar van je msn te deleten, je kan d'r altijd weer toevoegen natuurlijk als je daar weer behoefte aan hebt
Ja je hebt wel gelijk. Ik heb haar net toch even aangesproken, ik moest iets weten waar ik niet op kon komen, dus ik denk nog enige interesse te tonen hoe het met haar gaat. Behalve een zakelijk goed hoor totaal geen interesse van haar kant uit, nah, als het zo moet dan hoeft het inderdaad niet meer. Tis goed met dr, ik ga dit hoofdstuk afsluiten!quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:48 schreef Jumparound het volgende:
Eerst is belangrijk dat je afstand neemt
ALs ik dit zo lees ben je er best wel veel mee bezig
Ironisch genoeg had ik dit gepost waarna we toch weer in een soort van gesprekje belanden zonder op gevoelige dingen in te gaan ofzo, met andere woorden was het toch wel weer leuk opzichquote:
Je hebt gelijk! Ik moet eigenlijk gewoon even een tijdje niet meer aanspreken, hoe hard en moeilijk dat ook zal worden voor mij. Maar het is voor mijzelf wel het beste en als zij egoistisch mag denken dan mag ik dat ook wel vind ik. Als ze behoefte aan mijn aanwezgheid dan merk ik dat echt wel. Voorlopig zegt ze blij te zijn maar haar 'nieuwe vrijheden' en vind ze het lekker rustig. Gelukkig wist ze dingen hiervoor ook nooit taktisch te brengenquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:18 schreef Christine het volgende:
Zoiets went niet in 3 dagen, RoelerMF
Geef het wat tijd.
Nee, als je mijn avatar bedoelt? Die heb ik al voordat wij iets kregen. Naast dat het persoon Amelie voor ons samen iets moois was heeft die voor mij persoonlijk ook nog wel meer betekenis dan alleen mijn exquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:30 schreef Christine het volgende:
Misschien een idee om je icoontje te veranderen, btw?
Onboeiend geneuzel?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Nee, als je mijn avatar bedoelt? Die heb ik al voordat wij iets kregen. Naast dat het persoon Amelie voor ons samen iets moois was heeft die voor mij persoonlijk ook nog wel meer betekenis dan alleen mijn exDaarnaast heb ik dit plaatje al zolang dat het een herkenningspunt voor vele is geworden op verschillende fora
//Edit;
En net op msn krijg ik de melding dat ze het heel leuk vind dat we vrienden willen blijven enzo maar ze werd moe van onboeiend geneuzelZucht, ik zal ze wel nooit snappen... vrouwen dan
hijzelf zei altijd, eenmaal uit, altijd uit.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:50 schreef petitlapin het volgende:
als je hem ook niet meer als vriend wil, Ynske, moet je dat misschien ook duidelijker zeggen ... ik zou anders niet inzien waarom hij niet mag bellen, emailen enz ...
is helemaal niet erg hoorquote:Op woensdag 25 mei 2005 15:31 schreef petitlapin het volgende:
dan heb je groot gelijk Ynske, ik kende het verhaal niet wat erachter zat
Jaquote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:00 schreef emingee het volgende:
Ik heb haar nu uit mijn lijst gegooid, maar niet geblokkeerd... Ik heb echt geen behoefte om te zien welke msn-namen ze heeft (die over die jongen gaan)... dat zijn namelijk precies dezelfde namen als ze gebruikte toen ze iets met mij kreeg.
Amelie is gewoon een onwijs mooie filmquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:42 schreef RoelerMF het volgende:
Nee, als je mijn avatar bedoelt? Die heb ik al voordat wij iets kregen. Naast dat het persoon Amelie voor ons samen iets moois was heeft die voor mij persoonlijk ook nog wel meer betekenis dan alleen mijn ex
Amelie is een pareltje inderdaad!quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:08 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Amelie is gewoon een onwijs mooie film![]()
Bij mij doet vanilla sky me aan de gevoelens tussen mij en mijn ex denken.. maar dat doet het nog steeds.. zal het ook altijd blijven doen
Troost je, 14 maanden relatie en binnen een week een ander. Ik heb de laatste week veel wijze woorden gehoord, maar de beste die ik heb gehoord voor mij waren misschien wel dat ik blij moest zijn dat het nu is gebeurd en niet op een moment dat we zouden gaan samenwonen of misschien al samenwoonde. Zoals Akkien aangeeft mis ik haar niet, ik mis de arm en de lieve woordjes van de persoon waar ik van hou. Van mijn ex zoals ze nu is hou ik niet meer, hoe hard en raar dat misschien ook klinkt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:47 schreef MasterDisaster het volgende:
Nou het is sinds een maandje ofzo ook uit met mijn vriendinna 2 jaar beeindigt ben er nogsteeds niet overheen
en zij heeft alweer een ander
![]()
Ik mis me ex nu ook wel, ben een beetje verveeld de laatste tijdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:47 schreef purplerose het volgende:
Having a bad today
Denk veel aan hem, mis aantal dingen die we samen deden en dat ondanks de fun die ik heb met andere mensen
Ja herkenbaar! Ik heb in mijn relatie na een half jaar gedacht dat we in een diep zaten die we maar niet te boven kwamen. Ik heb toen echt al mijn moed verzameld en gevraagd wat haar dwarszat, ze deed ineens heel anders namelijk. Uiteindelijk bleek voor haar de druk van school en het onderhouden van haar sociale leven teveel tijd te gaan vragen en die kon ze niet goed indelen. Toen ik dat eenmaal wist ging ik daar al rekening mee houden en toen ging het allemaal gelijk weer veel beterquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:48 schreef gaiela het volgende:
ik wil het daar eigenlijk nog wel met hem over hebben: wat ging er mis...of: wat gebeurt er tussen ons... herkent iemand die behoefte?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |