http://edition.cnn.com/20(...)key.kurds/index.htmlquote:ISTANBUL, Turkey (CNN) -- Turkey's semi-official Anatolia News Agency reported that 21 Kurdistan Workers Party (PKK) rebels and three Turkish soldiers died in clashes in Turkey's southeast region Thursday.
It is believed to be the highest number of PKK rebels killed since the end of a five-year-old cease-fire between the group and Turkey last June.
Reports are based on a statement issued to Anatolia from the governor of Turkey's Sirnak province, but independent confirmation from the governor's office was not immediately available.
The clashes reportedly took place in Siirt province.
Turkish military forces have been carrying out a multi-day operation in Turkey's southeast region. The activity is thought to be the Turkish military's annual "spring operations" designed to identify and flush out suspected PKK rebels.
Anatolia reported that the Sirnak governor's office said a Turkish lieutenant and two sergeants were killed in the fighting.
Turkish authorities say PKK rebels are entering Turkey from neighboring Iraq.
Turkish President Ahmet Necdet Sezer is appealing to the United States to help Turkey rout out suspected PKK camps in northern Iraq.
The PKK had changed its name to Kongra-Gel after the 1999 capture of its leader Abdullah Ocalan, but earlier this month, the group switched back to PKK.
Wat mij betreft hoeft bijv. Kroatie er voorlopig ook niet bij, en zeker niet via de coulissen. Ook in Polen is het Westen niet onverdeeld populair. De toetreding van een massief land als Turkije heeft echter meer invloed.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef Frank-Rijk het volgende:
Het is altijd zo grappig dat Turkije zo onder vuur ligt over de mensenrechten en de Koerden...
Tuurlijk, soms gebeuren dit soort dingen en laait de discussie over mensenrechten weer op, maar ik hoor nooit iemand spreken over de toestanden in Oost-Europese landen, wat er bijvoorbeeld mis is met de situatie in Roemenië, overige Oost-Europese en Balkanlanden met betrekking tot minderheden...
Denk je dat ze het daar zo nauw nemen met de mensenrechten? Hoe denk je dat bijvoorbeeld die zigeuners daar worden behandeld? Gediscrimineerd, zonder respect, tweederangs burgers, nauwelijks voorzieningen, geen onderwijs... Denk je dat daar niet gediscrimineerd wordt, denk je dat daar niet gemarteld wordt in gevangenissen?
En het gaat niet alleen maar om zigeuners, dat is slechts een voorbeeld van een minderheidsgroepering. Maar andere landen die nu tot de Europese Unie zijn toegetreden zijn van een vergelijkbaar niveau wat betreft de mensenrechten, Turkije heeft al flink wat verbeterd aan de situatie rondom de mensenrechten en de Koerden, er wordt nu ook ervoor gezorgd dat Koerden (beter) onderwijs kunnen krijgen, er komen meer voorzieningen, het stelt nog niet zo veel voor, maar ergens moet toch een begin zijn?
en moeten we ze daarom maar gewoon toelaten.....?? NEE, een goed begin zou een NEE stem zijn bij het as referendum.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef Frank-Rijk het volgende:
Denk je dat daar niet gediscrimineerd wordt, denk je dat daar niet gemarteld wordt in gevangenissen?
Mensen uit het voormalig Joegoslavië en uit de Oostbloklanden horen wel bij de Europese Unie zeker? Op basis waarvan horen Turken niet bij de Europa of / en in Brussel?quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:34 schreef Koos Voos het volgende:
Turken horen NIET thuis in Europa en in Brussel.
Krijgen we dat weer.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef Frank-Rijk het volgende:
Het enige verschil is dat zij 'moslim' zijn...
Ik niet maar dat begreep jij al.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Mensen uit het voormalig Joegoslavië en uit de Oostbloklanden horen wel bij de Europese Unie zeker? Op basis waarvan horen Turken niet bij de Europa of / en in Brussel?
Verder zijn ze even arm of rijk hoe je het wilt zeggen, maar goed als je zo gaat praten vind je het dus wel goed dat 40 miljoen 'arme' en 'kansloze' Polen bij de Europese Unie zijn gekomen?
Het spijt me, maar ik heb toch liever Turken...
Jij probeert niets te 'achterhalen', jij kijkt door jezelf gekleurde brilletje..quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Frank-Rijk het volgende:
Nee, niet krijgen we dat weer, het is gewoon dom gelul ze passen er niet bij, en het zal dan wel weer over het geloof gaan, dat zij moslim zijn denk ik, dat is wat ik probeer te achterhalen...
In ieder geval is de wereld niet gebaat bij 'zwartkijkers' zoals jij...quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:45 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Jij probeert niets te 'achterhalen', jij kijkt door jezelf gekleurde brilletje..![]()
Ach, zo. Dan heb ik niets gezegd. Ik had nog een beetje last van ''discussies'' op de voorpagina, waar Turkse deelnemers beginnen te klagen over Islamofobie of Turkofobie wanneer de Armeense genocide ter sprake komt, dus dat woord fungeert bij mij als een soort signaal. Maar ik zal me beteren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Frank-Rijk het volgende:
Nee, niet krijgen we dat weer, het is gewoon dom gelul ze passen er niet bij, en het zal dan wel weer over het geloof gaan, dat zij moslim zijn denk ik, dat is wat ik probeer te achterhalen...
en echte Nederlanders zijn niet gebaat bij Turkenlurkers zoals jij..quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:47 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
In ieder geval is de wereld niet gebaat bij 'zwartkijkers' zoals jij...![]()
Nee in Oost-Europa hebben ze draadloos internet zeker?quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik niet maar dat begreep jij al.
De onderhandelingen zijn nog niet gestart of ze beginnen al te bedelen om draadloos internet.. pfff
Over de verschrikkelijke moordpartijen door Turken op het Armeense volk was gisteren nog een docu op een Duitse zender.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach, zo. Dan heb ik niets gezegd. Ik had nog een beetje last van ''discussies'' op de voorpagina, waar Turkse deelnemers beginnen te klagen over Islamofobie of Turkofobie wanneer de Armeense genocide ter sprake komt, dus dat woord fungeert bij mij als een soort signaal. Maar ik zal me beteren.
Het is een zwakte dat je off-topic en niet inhoudelijk reageert... Een forum is niet bedoeld om op de man te spelen en ik ga me niet laten verleiden tot een discussie zoals deze... Het is neem ik aan een gebrek aan intelligentie, ontwikkeling en kijk op de wereld...quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:48 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
en echte Nederlanders zijn niet gebaat bij Turkenlurkers zoals jij..![]()
'quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:50 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Het is een zwakte dat je off-topic en niet inhoudelijk reageert... Een forum is niet bedoeld om op de man te spelen en ik ga me niet laten verleiden tot een discussie zoals deze... Het is neem ik aan een gebrek aan intelligentie, ontwikkeling en kijk op de wereld...
Hoeveel subsidie gaat er niet naar de 'nieuwe' Europese Unie lidstaten? Die zijn ook niet lid geworden omdat er enkele 'grote' financiële voordelen kleven aan het lidmaatschap van de Europese Unie zeker?quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:55 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
'
ach, kijk naar jezelf.
en on topic :
Een Turkse delegatie van politici, zakenmensen en journalisten onder heeft met Wireless Leiden de mogelijkheden verkend voor het opzetten van een draadloos WiFi-netwerk, in de regio Karaman, naar het Leidse voorbeeld.
Karaman is een provincie in het zuidoosten van Turkije die op het gebied van landbouw en industrie voorop loopt. Verdere economische en maatschappelijke ontwikkeling kan gestimuleerd worden door een moderne communicatie-infrastructuur. Internet is het ideale medium. Scholen, bedrijven, overheidsinstellingen en inwoners moeten een goedkope, snelle en betrouwbare internetverbinding krijgen.
Tijdens de bijeenkomst tekenden Kogero en het Turkse bedrijf Esthetica een intentieverklaring. Zij willen nog voor het einde van 2005 een eerste proefproject in Karaman starten. Kogero is een van de bedrijven uit het innovatieve Wireless Delta kennis cluster.
bron: http://www.wirelessleiden.nl/
Om subsidie binnen te halen zijn er even snel wat 'Nederlandse vestigingen opgezet ( http://www.esthetica.nu/)
Die zij LID, de bedelende Turken zijn nog niet eens begonnen met onderhandelen of de Turkse elite ruikt al winst.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:58 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Hoeveel subsidie gaat er niet naar de 'nieuwe' Europese Unie lidstaten? Die zijn ook niet lid geworden omdat er enkele 'grote' financiële voordelen kleven aan het lidmaatschap van de Europese Unie zeker?![]()
Kom nou niet de Turken of Turkije beschuldigen, de gehele wereld maakt zich schuldig aan corruptie, vriendjespolitiek, subsidieverkrijgingen, bij/via/van de Europese Unie, WTO, VN, Wereldbank en nog vele andere organisaties...quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:00 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Die zij LID, de bedelende Turken zijn nog niet eens begonnen met onderhandelen of de Turkse elite ruikt al winst.
slap argument om 40 miljoen moslims de EU in te smokkelen..quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Kom nou niet de Turken of Turkije beschuldigen, de gehele wereld maakt zich schuldig aan corruptie, vriendjespolitiek, subsidieverkrijgingen, bij/via/van de Europese Unie, WTO, VN, Wereldbank en nog vele andere organisaties...
Ga of een zinvolle discussie aan of ga knikkeren...quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
slap argument om 40 miljoen moslims de EU in te smokkelen..![]()
( hullie doen het oooooook)
Snel terug dan maar als het daar zo geweldig is.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef Frank-Rijk het volgende:
Ik neem aan dat wanneer jij de kans van je leven zou krijgen in Turkije, een droombaan, een financiële doorbraak dat jij dan ook niet daarvan gebruik zult maken gelet op je vooroordelen en anti-Turkije houding?
Het zou je niet sieren als je het wel deed namelijk, tegen is tegen...
Ik ben zelf niet zoals jij, ik ben niet vol van discriminatie, onderscheid maken tussen mensen en afkomst, ik heb zelfs in Turkije gewoond omdat ik daar stage heb gelopen en ik kan niet anders zeggen dan dat het me zeer goed bevallen is, alles, het land, de mensen, de cultuur...
tja zeg.. je hebt het toch tegen mij, jij wil jou mening toch aan mij opleggen ?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:08 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Ga of een zinvolle discussie aan of ga knikkeren...
Ik hoop het ook... Moge racisten zoals jij voor eeuwig in hun eigen wereld wonenquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:09 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Snel terug dan maar als het daar zo geweldig is.
Ik hoop dat velen je zullen volgen naar het moederland.
Dat kan koos niet, maar waarschijnlijk moet jij hem nog leren kennen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:08 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Ga of een zinvolle discussie aan of ga knikkeren...
Het is eigenlijk de eerste dag dat ik hier iets post en ik ken hem dan ook niet... Na vandaag in ieder geval wel!quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:21 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Dat kan koos niet, maar waarschijnlijk moet jij hem nog leren kennen.
Namquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:40 schreef ClioSporT het volgende:
Je bent waarschijnlijk de enige die koos serieus neemt/nam
Naar mijn mening houd ik het fatsoenlijk, dat ik 1 keer het woord racist gebruik maakt het toch niet direct onfatsoenlijk, verder ben ik er ook niet op ingegaan... Op mij komt Koos nogal racistisch over, dat is het enige...quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Sidekick het volgende:
Houden we de discussie even fatsoenlijk? Aan beide kanten dus.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=60316quote:Turkse premier wil bloedbad onder ogen zien
door Jan van Benthem
De Turkse premier Erdogan heeft een opmerkelijke oproep in het Turkse parlement gedaan voor een open debat over de massamoord op de Armeniërs in 1915. Nog verder gaat zijn voorstel aan de Armeense president om samen de beschuldiging van genocide door de Turken te onderzoeken.
Wie in de pers of in het parlement begon over de massamoord op de Armeniërs in 1915 kreeg het in Turkije zwaar te verduren. Dreigbrieven, een ware lastercampagne en termen als 'een misselijk makend schepsel' of 'verrader' - zij die het wel aandurfden, kregen het allemaal over zich heen.
Tot afgelopen woensdag. Want toen begon premier Erdogan er zelf over, in het Turkse parlement. Hij riep daar op een open debat te voeren over de moordpartijen. De Turkse minister van buitenlandse zaken Gül vertelde erbij dat Erdogan de Armeense president Kotscharian heeft voorgesteld gezamenlijk een commissie van deskundigen samen te stellen. Die moet onderzoeken of de moord op de Armeense christenen in de Eerste Wereldoorlog een doelbewuste volkerenmoord is geweest.
Het hoge woord is eruit. Het gaat nog niet zo ver dat de Turkse regering zelf vaststelt dat daarvan sprake is geweest, maar dat ze dat nu wil gaan onderzoeken met het overwegend christelijke Armenië, waar Turkije bepaald niet mee op goede voet staat, is een enorme stap voor Ankara. Zeker nu over anderhalve week, op 24 april, deze massamoord weer in het middelpunt van de belangstelling zal staan. Het is dan precies negentig jaar geleden dat de moordpartijen begonnen met het oppakken van duizenden vooraanstaande Armeniërs. In de jaren die volgden werden de Armeniërs voor het grootste deel gedeporteerd of vermoord. De schattingen van het aantal doden liggen tussen de 1,2 en 1,4 miljoen.
Genocide
Dit bloedbad stond de afgelopen maanden weer in de schijnwerpers toen onder meer de Franse regering, maar ook een overgrote meerderheid van het Nederlandse parlement, een volmondige erkenning van de genocide door Turkije eiste vóór het land zou kunnen toetreden tot de Europese Unie. Daarin was Turkije altijd zeer terughoudend, al zegde Ankara wel toe dat er een onderzoek naar de tragische gebeurtenissen zou komen. Maar ondertussen deed de regering Erdogan er alles aan, het woord 'volkerenmoord' of 'genocide' te vermijden.
Illustratief in dit verband is de affaire waarbij in de Duitse deelstaat Brandenburg in het schooljaar 2002 de genocide onder de Turkse Armeniërs een plaats in het geschiedenisleerplan kreeg. Zij werd als voorbeeld expliciet vermeld bij de aanduiding van het thema: 'Oorlog zonder grenzen; uitroeiing en volkerenmoord (bijvoorbeeld de genocide op de Armeense bevolking van Klein-Azië)'.
De Turkse ambassadeur protesteerde hevig namens zijn regering en na 'gesprekken op het diplomatieke vlak' werd in januari van dit jaar het tussenzinnetje geschrapt. En voor het nieuwe geschiedenisboek zullen Turkse wetenschappers weer inspraak krijgen - er wonen tenslotte zo'n twee miljoen Turken in Duitsland.
Prijs te hoog
De opmerkelijke stap van Erdogan komt dan ook niet voort uit een plotseling inzicht van de waarheid bij de Turkse regering. De prijs van de ontkenning wordt gewoon te hoog. Met name lijkt Ankara beducht voor een resolutie van het Amerikaanse Congres bij de 90-jarige herdenking, waarin de gebeurtenissen als genocide worden gebrandmerkt.
Een dergelijke resolutie zou al eind jaren '90 worden aangenomen, maar president Clinton stak daar een stokje voor wegens 'zwaarwegende nationale belangen'. Daarbij ging het vooral om het Turkse dreigement de vliegbasis Incirlik voor de VS te sluiten, waardoor de dagelijkse patrouillevluchten boven Irak ernstig bemoeilijkt zouden worden. De huidige president Bush heeft echter getoond minder gevoelig te zijn voor dergelijke drukmiddelen.
Bovendien heeft de Europese Unie veel nadruk gelegd op de eis dat Turkije zich terdege rekenschap moet geven van haar verleden als het land echt lid wil worden van de EU. Het feit dat de EU landen als Kroatië stevig heeft aangepakt en het Europees Parlement eerder deze week slechts na stevige garanties van nieuwe toetsingsmomenten heeft ingestemd met de toetreding van Roemenië, zal ook in Ankara tot nadenken hebben gestemd.
Assyriërs
Als Turkije echt het verleden onder ogen wil zien, dan moet het zich niet alleen rekenschap geven van de volkerenmoord op de Armeniërs. Een grote groep Assyrische christenen, bronnen uit deze gemeenschap spreken van 500.000 slachtoffers, is op dezelfde wijze verdreven of vermoord. In de oproep van het Nederlandse parlement van afgelopen december om de genocide van 1915 te erkennen is deze groep inbegrepen. Door de systematische vervolging van Armeniërs, Assyriërs, Grieks- en Syrisch-orthodoxen is in de afgelopen eeuw het aandeel van de christenen in de Turkse bevolking teruggelopen van ruim 20 procent in het begin van de vorige eeuw naar een minieme 0,2 procent aan het begin van deze eeuw.
Toetreding tot Europa is zo een pijnlijke weg voor Turkije. Maar het land kan er ook veel van leren. Als het dat doet, dan kan het nog iets goeds opleveren voor de kleine christelijke minderheden die in het land zijn overgebleven.
En net als Duitsland na de Tweede Wereldoorlog zal Turkije pas bij Europa kunnen gaan behoren als het duidelijk het eigen verleden erkent. Het is daarom noodzaak dat de EU de oproep van premier Erdogan van harte onderschrijft en hem er toe dwingt het aangekondigde debat en onderzoek ook echt open te laten plaatsvinden. Er zijn voldoende signalen dat andere leden van zijn regering daar anders over denken. Maar zij moeten tot het besef worden gebracht dat er voor Turkije zonder een open verleden geen open toekomst in Europa kan zijn.
Goede ontwikkeling.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:33 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=60316
TVP
Dit lijkt dan meer op het hysterische zelfmedelijden waar ik zo-even op doelde. Wat is Vergangenheitsbewaltigung in het Turks? Kemalisme?quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:52 schreef ClioSporT het volgende:
Ja, maar helaas voor sommige anti turken is er geen genocide gepleegt
Waarom ben je bang voor zo'n onderzoek? Je zou het juist moeten toejuichen; eindelijk een onderzoek dat die zogenaamde volkerenmoord voor eens en voor altijd kan ontkrachten.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:52 schreef ClioSporT het volgende:
Ja, maar helaas voor sommige anti turken is er geen genocide gepleegt dus zo'n onderzoek is nutteloos..
Leuk stukje, ook superlang zodat het ook nog eens zeer interessant lijkt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom ben je bang voor zo'n onderzoek? Je zou het juist moeten toejuichen; eindelijk een onderzoek dat die zogenaamde volkerenmoord voor eens en voor altijd kan ontkrachten.
Je vrees lijkt mij niets meer dan het instandhouden van oogkleppen. Zo ontzettend bang om zaken in het verleden te onderkennen uit angst een anti-Turk te zijn. Ik zou ook wel de slavenhandel van Nederland kunnen ontkennen hoor, maar zou ik daar iets mee opschieten? Zou het juist niet een teken van sterkte zijn om ook zelfkritiek te hebben en fouten te erkennen, ondanks dat je ze eigenlijk alleen via geschiedenisboekjes hebt gelezen? Zelfkritiek helpt je vooruit; je kan van je fouten leren en dus in de toekomst vermijden.
Maar je bent bang. Bang om 'tegenstanders' een argument te geven voor haat jegens Turken. Maar die angst zorgt er alleen maar voor dat je niet ziet dat jouw soort ontkenningen alleen maar de haat verder doet groeien. Zonder acceptatie zal het je alleen maar langer achtervolgen. Het is jouw keus.
Er zijn geen feiten over de Armeense Genocide? Zegt de naam Dr. Lepsius je iets? Of Harper's Weekly, Theodore Roosevelt, Henry Morgenthau, Arnold Toynbee, enz.? Zeg eens; als er geen feiten zijn, hoe noem je dan de mededelingen die tijdens de berechting van de beul van Talat Pasha werden gedaan? Leugens? De Duitsers konden, drie jaar na de oorlog, hun eigen diplomatieke documenten niet meer lezen?quote:Op zaterdag 16 april 2005 03:36 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb alleen gezegd dat het nutteloos is om zo'n onderzoek te doen en ik zeg dus niet dat ik bang ben.. Wel gewoon lezen he. Slavenhandel kan je niet ontkennen aangezien er genoeg feiten over zijn.
Oftewel; het zijn uitvreters?quote:Turkije zit allang in de eu alleen er moet af en toe nog wel dingen gezegd en gedaan worden zodat het erop lijkt dat Turkije er zeer veel moeite voor doet..
Even rijk/arm mja bullshit dusquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Mensen uit het voormalig Joegoslavië en uit de Oostbloklanden horen wel bij de Europese Unie zeker? Op basis waarvan horen Turken niet bij de Europa of / en in Brussel?
Verder zijn ze even arm of rijk hoe je het wilt zeggen, maar goed als je zo gaat praten vind je het dus wel goed dat 40 miljoen 'arme' en 'kansloze' Polen bij de Europese Unie zijn gekomen?
Het spijt me, maar ik heb toch liever Turken...
en weer een volk genaaid ..quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:10 schreef ClioSporT het volgende:
ATHENE Het Griekse parlement heeft met
grote meerderheid de Europese Grondwet
geratificeerd.Griekenland is het zesde
land dat ja zegt tegen de grondwet
Bron. Nos Teletekst
![]()
Da's onzin. De eerste genocide is de slachting doe Leoplold II in de Kongo liet uitvoeren. Die begon echter al in 1885 maar duurde tot 1908.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:48 schreef Koos Voos het volgende:
“The massacres of Armenians in Turkey were the first genocide of the 20th century,” Walesa declared in a speech in Yerevan.
Ik volg je even niet. Destijds werden Spanjaarden, Italianen, Grieken, Turken en Marokkanen geimporteerd. Dit waren gastarbeiders. Spanjaarden, Italianen en Grieken gingen inderdaad ook weer terug. Waarom vermeld je niet waarom zij wel terug gingen en de rest niet? Namelijk omdat Spanje, Italie en Griekenland EU-lidstaten werden en dus verzekerd waren van een goed leven in eigen land? Voor Marokkanen geld het niet, maar voor Turken kun je dus een makkelijk rekensommetje maken waarbij als Turkije ook EU-land word, de Turken ook massaal teruggaan. Er zijn namelijk maar weinig landen waarbij de bewoners zo gebonden zijn aan hun vaderland. Als Grieken, Spanjaarden en Italianen teruggaan, zal er geen twijfel over bestaan dat Turken dit zullen doen.quote:Op maandag 2 mei 2005 03:50 schreef LekkerSimpel het volgende:
Vroeger waren ze GASTarbeiders. De Spanjaarden en de Italianen hielden zich daaraan. Die gingen terug naar hun land.
En wat kregen we hier??? Hele families van die Turken (en anderen). Als Turkije bij d EU komt, dan komen de arme Turken hier, en de goedopgeleide Turken blijven in Turkije.
We dienen dan als afvalbak voor dat land ( zo ook andere landen)
Een van de argumenten die door dit slechte kabinet gebruikt zijn om Turkije toe te willen laten is onze vergrijzing en de Turkse jeugd die we blijkbaar hard nodig hebben voor onze economie.quote:Op maandag 2 mei 2005 14:51 schreef bolletje_kloon het volgende:
De vele economische vluchtelingen uit Turkije zijn erop uit getrokken op zoek naar een beter bestaan, dat ze dat in het welvarende westen van Europa vonden. Door de toetreding tot de EU zal de economische situatie (ten koste van Nederland en andere westerse landen) in Turijke enorm toenemen, waardoor de vluchtelingenstroom zal stagneren. Sterker nog, zoals Jan hierboven al beschreef, het aantal Turken in Nederland zal alleen maar afnemen.
eerlijk zwart werkende polen.quote:[b]
Dan zie ik toch liever eerlijke hardwerkende Polen.komen ...![]()
Net als Nederland zal Turkije ook gaan profiteren van de handelsvoordelen voor de EU.. Ook al gaat dat ten koste van Nederland. Er komt trouwens meer binnen door de EU dan dat er uit gaat hoor (absoluut niet, maar indirect voor het bedrijfsleven wel), want Nederland is dankzij de verdwenen invoerrechten het perfecte land als doorvoerhaven..quote:Op maandag 2 mei 2005 16:51 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Een van de argumenten die door dit slechte kabinet gebruikt zijn om Turkije toe te willen laten is onze vergrijzing en de Turkse jeugd die we blijkbaar hard nodig hebben voor onze economie.
Als ik dit verhaal hierboven lees komen ze helemaal niet meer.. ze hebben het dankzij miljardensubsidies en steun uit onze spaarpot veel te goed in Turkije.
Dan zie ik toch liever eerlijke hardwerkende Polen.komen ...![]()
ach, ze houden hun hand niet op of bouwen een huis van hun onterechte WAO uitkering.. nog nietquote:
Ik denk dat "Europese Unie" de lading eveneens dekt, Turkije hoort immers totaal niet bij Europa. Noch geografisch, noch cultureel en noch economisch.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:29 schreef ClioSporT het volgende:
verander het anders in christenunie.
Ah ja, dus we moeten wel, anders gaat Turkije dreigen?quote:Op maandag 2 mei 2005 23:36 schreef ClioSporT het volgende:
Niet zeuren dan als er ineens een vliegtuig het binnenhof in vliegt. In plaats dat je nou wat dichterbij andere culturen komt duw je ze op deze manier alleen maar verder weg.
Nee, dat is een fijn argument om een islamitisch land bij de EU te laten. "Laat ons erbij of we gaan terroristische aanslagen plegen". Nou, dat tweede doen jullie toch al, getuige NYC, Madrid, van Gogh en nog 100-en andere voorbeelden, dus er zal weinig veranderen als jullie er gewoon niet bij komen. Ik verheug mij er nu al op dat de EU sterk economisch gelijk trekt, cultureel integreert en in Oost-Europa een groot hek komt onder 20.000 Volt om te voorkomen dat er ongewenste gasten (als je begrijpt wat ik bedoel) binnenkomen.Tevens kunnen de mensen die in de EU niet assimileren wmb een retourticket krijgen naar de berggebieden in Azie en Noord-Afrika.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:36 schreef ClioSporT het volgende:
Niet zeuren dan als er ineens een vliegtuig het binnenhof in vliegt. In plaats dat je nou wat dichterbij andere culturen komt duw je ze op deze manier alleen maar verder weg.
Als dat het gevolg zou zijn dan lijkt het me evident dat Turkije niet bij de EU hoort.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:36 schreef ClioSporT het volgende:
Het feit dat het argument an sich gebruikt wordt, lijkt mij een duidelijk teken dat Turkije niet bij de EU hoort.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als dat het gevolg zou zijn dan lijkt het me evident dat Turkije niet bij de EU hoort.
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..quote:Op maandag 2 mei 2005 23:46 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nee, dat is een fijn argument om een islamitisch land bij de EU te laten. "Laat ons erbij of we gaan terroristische aanslagen plegen". Nou, dat tweede doen jullie toch al, getuige NYC, Madrid, van Gogh en nog 100-en andere voorbeelden, dus er zal weinig veranderen als jullie er gewoon niet bij komen. Ik verheug mij er nu al op dat de EU sterk economisch gelijk trekt, cultureel integreert en in Oost-Europa een groot hek komt onder 20.000 Volt om te voorkomen dat er ongewenste gasten (als je begrijpt wat ik bedoel) binnenkomen.Tevens kunnen de mensen die in de EU niet assimileren wmb een retourticket krijgen naar de berggebieden in Azie en Noord-Afrika.
Dat is al zo hoor, met dank aan de moslimmetjes in Nederland die niet wensen te integreren, maar de rollen omdraaien en eisen van Nederlanders dat zij zich aan hun aanpassen.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:54 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..
Typisch weer voor sommige om het direct verkeerd te begrijpen. zielig
Meer moslims als Turkije niet bij de EU komt? Je haalt echt alles uit de kast om vooroordelen jegens Turken te bevestigen, niet?quote:Op maandag 2 mei 2005 23:54 schreef ClioSporT het volgende:
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.
Laten we die deductie van jou nu maar even voor lief nemen, aangezien je premisse van de categorie 'hilarisch' is.quote:Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..
Gij spreekt met een gespleten tong. Je lijkt veel op de fundamentalistische leider van jullie.quote:Typisch weer voor sommige om het direct verkeerd te begrijpen. zielig
De slachtofferrol staat je goed, Rasit.quote:
Die leider zorgt er wel voor dat Turkije dalijk in de eu zit. Kan jij zijn harige reet likken dalijk.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:58 schreef Kaalhei het volgende:
Gij spreekt met een gespleten tong. Je lijkt veel op de fundamentalistische leider van jullie.![]()
quote:
Jij maakt een splitsing tussen moslims en niet-moslims, waarmee je niet-moslims degradeert tot een minder ras.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:54 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.
Turkije blijft gewoon lekker in de wachtkamer zitten, zoals het al lang doet. Er is totaal geen behoefte aan veel domme krachten in Europa en zeker geen moslims. Die hebben we al lang genoeg geimporteerd. We houden Turkije nog even aan de lijn, sluiten een half economisch verband met ze en zetten ze verder in de wachtkamer, als ze zo naief zijn. Geen enkel land in de EU wil Turkije erbij, maar jullie mogen blij zijn dat de VS druk zet op de EU om zo Turkije een beetje te vriend te houden. Hoe cynisch, trouwens: Dat jullie het van jullie ultieme vijand, op de joden, Grieken en de Armenen na uiteraard, moeten hebben om uberhaupt een kans te hebben..... een pro forma kans echter, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:00 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Die leider zorgt er wel voor dat Turkije dalijk in de eu zit. Kan jij zijn harige reet likken dalijk.![]()
Nou, dan is het toch een goed idee dat we Turkije buiten de deur houden?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:12 schreef ClioSporT het volgende:
Omdat we de baas over europa gaan/willen worden en jullie als slaaf gaan gebruiken.
Dat is helemaal geen theorie hoor. Het leger heeft in Turkije politieke macht, maar heeft ook haar werkelijke macht gebruikt om te voorkomen dat fundamentalisten aan de macht komen. Nog niet eens zo heel lang geleden, als ik mij goed herrinner.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:59 schreef tudoros het volgende:
Nog iets over Turkije:
De militairen bewaren daar het evenwicht, getuige de geschiedenis en de grote aantallen die er nog actief zijn. De democratie wordt "bewaakt" door de soldaten en tegelijk onder de duim gehouden, want een democratische staat hoort niet op het leger te drijven..
Valt de militaire macht weg, dan zouden streng islamitisch gelovigen de macht in kunnen gaan vullen. De instabiel geworden democratie zou ingeruild worden voor de sjaria.
Het is maar een theorie en ik denk niet dat die heel gauw opgaat, maar toch zou ik het niet als onzin afdoen. Als Turkije bij de EU "mag" komen dan zal de kans dat extremistische moslims de macht grijpen kleiner worden en is het mogelijk de militaire macht af te bouwen. De EU zorgt namelijk voor een kader en heeft eisen die een democratie bestendiger maken en aantrekkelijker maken tegenover een staatsgreep van fundamentalisten. Zo zorgt de EU voor de bestendiging van de enige seculiere moslimsstaat op deze aarde en indirect voor een veiligere omgeving voor zichzelf..
Dat pleit weer voor toetreding van Turkije.
Misschien moet je de hele discussie nog maar eens lezen en jezelf dan keihard voor de kop slaan. Succes.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:50 schreef Shreyas het volgende:
Hij zou echt vreselijk zijn als Turkije bij de EU komt. Het land oogt modern, maar als je de dorpen beter bekijkt is niets minder waar. Ook de mensenrechten nemen ze niet zo nauw en ze willen nogsteeds niet opflikkeren uit Cyprus (DAT IS VAN DE GRIEKEN !)
Verder zijn er in Europa al genoeg moslims die de boel onveilig maken, dus een compleet moslimland erbij zal niet veel goeds beloven. En tot slot Turkije hoort geografisch gezien niet eens bij Europa (slechts 1 procent van dat land ligt aan 'onze' kant van de Bosporus), Turkije hoort bij Azië, dus ik zeg NEE tegen Turkije!
Toch nietquote:Op dinsdag 3 mei 2005 02:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een bagger.
Niet je verhaal, maar je conclusie. Een land binnenhalen wat de democatie niet in stand kan houden zonder het leger, zelfs na toetreding tot de EU, is potentieel zeer gevaarlijk en dient op afstand gehouden te worden.quote:
Ben ik niet met je eens... De EU eist bepaalde voorwaarden. Er wordt nu al enorm veel verandert en dit proces zal onomkeerbaar doorgaan in Turkije na toetreding. De militaire macht wordt de laatste jaren bijvoorbeeld al langzamerhand afgebouwd en dat is dus een riskant proces getuige de voorzichtigheid waarmee ze dat doen in Turkije.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Niet je verhaal, maar je conclusie. Een land binnenhalen wat de democatie niet in stand kan houden zonder het leger, zelfs na toetreding tot de EU, is potentieel zeer gevaarlijk en dient op afstand gehouden te worden.
http://www.vpro.nl/progra(...)9004/items/19187119/quote:Want er zijn hele goede redenen om tegen een Turks lidmaatschap van de EU te zijn. Zoals:
1. Willen we dat de EU ophoudt bij de aardrijkskundige grens van Europa en bevriend Navo-lid Turkije tot buur heeft? Of willen we ons uitstrekken tot diep in Azië en grenzen aan landen zoals Iran, Syrië, en Irak? De vraag stellen is haar beantwoorden.
2. Turkije is veel armer dan eerdere kandidaat-lidstaten, wordt met 80 miljoen inwoners in 2015 het grootste land van de unie, en kan besluitvorming in de EU gemakkelijk lamleggen. Wie een werkbare unie wil, moet Turkije erbuiten houden.
3. Turkije is een overwegend traditioneel islamitisch land, dat geen verlichting heeft gekend. Verwestersing werd van bovenaf opgelegd met het leger als garantie. Juist die garantie moet van de EU vervallen. Wat gebeurt er dan met de Turkse democratie? Precies door democratisering van Turkije zou de Islam een kans kunnen krijgen het land over te nemen. Het geeft te denken dat moslim-premier Erdogan van Turkije democratie ooit vergeleek met een trolleybus: je stapt in, rijdt naar je bestemming, en dan stap je weer uit.
Als U een stem wilt over het Turkse lidmaatschap, kunt U maar één ding doen. Stem bij het referendum over de Europese grondwet tégen. Want over Turkije gunt de politiek U geen stem.
Voor Turkse geschiedenis een onbekend begrip.quote:Op maandag 9 mei 2005 10:46 schreef Monidique het volgende:
Oh ja, die Verlichting weer.
die hebben met Ataturk wat later hun verlichting gehad. Logischerwijs komt de rest dan ook wat later.quote:Op maandag 9 mei 2005 10:49 schreef POLL het volgende:
[..]
Voor Turkse geschiedenis een onbekend begrip.
De bloeitijd van de verlichting was aan het begin van de 18e eeuw en Ataturk kwam pas twee eeuwen later op het podium. Logischerwijs komt de toetreding van Turkije dus pas ten sprake rond het midden van de 22e eeuw.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:47 schreef tudoros het volgende:
[..]
die hebben met Ataturk wat later hun verlichting gehad. Logischerwijs komt de rest dan ook wat later.
voor het grootste deel van de Nederlanders in de tijd vd Verlichting was dat ook het gevalquote:Op maandag 9 mei 2005 10:49 schreef POLL het volgende:
[..]
Voor Turkse geschiedenis een onbekend begrip.
Leuk verhaaltje.quote:Op maandag 9 mei 2005 18:38 schreef Dreamscape het volgende:
Ik kijk al vooruit naar de komende jaren waarin heel veel geld zal vloeien in Turkije. En tegen de tijd dat we in de EU zitten hebben we ook nog de grootste bevolking waardoor we niet relevante landen als Nederland, Belgie enz. makkelijk kunnen sturen in de richting die wij willen. En met al het geld dat binnenkomt zullen we onze militaire macht die al in de top 10 van de wereld zit in de top 3 zetten.
Wat het Osmaanse rijk niet heeft kunnen doen zal gerealiseerd worden door hun kleinkinderen, het Republiek van Turkije. Totale controle over het Europese continent is dichtbij, dus als ik de leider was van een Europees land zou ik al beginnen met kontjes likken.
Gezien het Turkse talent voor wanorde hoeven we daar niet bang voor te zijn. (Daar geniet ik altijd van als ik in Turkije ben.)quote:Op maandag 9 mei 2005 18:38 schreef Dreamscape het volgende:
Ik kijk al vooruit naar de komende jaren waarin heel veel geld zal vloeien in Turkije. En tegen de tijd dat we in de EU zitten hebben we ook nog de grootste bevolking waardoor we niet relevante landen als Nederland, Belgie enz. makkelijk kunnen sturen in de richting die wij willen. En met al het geld dat binnenkomt zullen we onze militaire macht die al in de top 10 van de wereld zit in de top 3 zetten.
Wat het Osmaanse rijk niet heeft kunnen doen zal gerealiseerd worden door hun kleinkinderen, het Republiek van Turkije. Totale controle over het Europese continent is dichtbij, dus als ik de leider was van een Europees land zou ik al beginnen met kontjes likken.
grappig en natuurlijk een prima argument om NEE te gaan stemmen, dat is de enige manier om opnieuw te gaan onderhandelen over bv veto rechten mbt toetreding van derde wereld landen.quote:Op maandag 9 mei 2005 18:38 schreef Dreamscape het volgende:
Wat heeft dit met het topic over Turkije te maken?quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:33 schreef ClioSporT het volgende:
Oostenrijk stemt in met EU-grondwet
Uitgegeven: 11 mei 2005 13:59
WENEN - Het Oostenrijkse parlement heeft woensdag ingestemd met de Europese grondwet. Slechts een volksvertegenwoordiger stemde tegen de ratificering. Dat meldde het Oostenrijkse persbureau APA.
next..
Welk artikel dan, lieve schat. Ik ben er niets over tegen gekomen. Wel iets over Europese landen, maar dat is uiteraard niet relevant.quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:01 schreef ClioSporT het volgende:
Omdat de grondwet ook in het belang is voor Turkije ?
Je post je eerst berichtje in alle 15 delen die al voorbij zijn geweest ?
Geheel terechte beslissing. Die beslissing is door een rechtbank genomen waarin ook militairen zaten. Tegenwoordig bestaan er geen rechtbanken meer met militairen. Echter, de wet omtrent terrorisme, landverraad, moord, afpersing, drugshandel is nog altijd hetzelfde. Dat is dan ook de reden dat de huidige regering de EU haar gang maar laat gaan en ook zal aansturen op een nieuw proces. Uitslag zal echter niet wijzigen. Bij een strikte naleving van de wet, zal volksvijand nummer 1, Ocalan, alsnog levenslang opgesloten blijven.quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:31 schreef Elgigante het volgende:
Zo te lezen moet het proces van Ocalan over en dat zal de Turkse overheid niet zo leuk vinden, ik ben wel blij dat er dus Europees gezien wel waarde gehecht wordt aan een eerlijk proces en gelijke rechten in Europese landen.
Wat vind jij van de gang van zaken clio?
Als hij daadwerkelijk volksvijand nummer 1 is (alleen van de niet koerdische turken uiteraard) en hem niets anders rest dan levenslang, waarom zou het proces dan over moeten?quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:40 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Geheel terechte beslissing. Die beslissing is door een rechtbank genomen waarin ook militairen zaten. Tegenwoordig bestaan er geen rechtbanken meer met militairen. Echter, de wet omtrent terrorisme, landverraad, moord, afpersing, drugshandel is nog altijd hetzelfde. Dat is dan ook de reden dat de huidige regering de EU haar gang maar laat gaan en ook zal aansturen op een nieuw proces. Uitslag zal echter niet wijzigen. Bij een strikte naleving van de wet, zal volksvijand nummer 1, Ocalan, alsnog levenslang opgesloten blijven.
Windhoos in een glas water dus.
Dat heb ik al uitgelegd. Het oordeel was geveld door een rechtbank met daarin militairen. Dat was tegen Europese verdragen. Proces zal dus opnieuw moeten. Het is slechts een plaagstootje van de EU en Turkije wil de schijn ophouden dat het voor hun ook inderdaad een plaagstootje is. Kortom, Turkije speelt het spel gewoon mee.quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als hij daadwerkelijk volksvijand nummer 1 is (alleen van de niet koerdische turken uiteraard) en hem niets anders rest dan levenslang, waarom zou het proces dan over moeten?
Tja, Turkijke heeft weinig te willen, maar des te meer te moeten in deze kwestie.quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:46 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Dat heb ik al uitgelegd. Het oordeel was geveld door een rechtbank met daarin militairen. Dat was tegen Europese verdragen. Proces zal dus opnieuw moeten. Het is slechts een plaagstootje van de EU en Turkije wil de schijn ophouden dat het voor hun ook inderdaad een plaagstootje is. Kortom, Turkije speelt het spel gewoon mee.
Dat zeg ik, Turkije speelt het spelletje mee.quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tja, Turkijke heeft weinig te willen, maar des te meer te moeten in deze kwestie.
De rechtzaak moet niet opnieuw omdat de uitkomst de EU niet aanstaat, maar omdat er militairen in de rechtbank zaten. En dit geval zou je dus niet eens kunnen spreken van een knieval. De uitkomst verandert immers niet. Een terrorist is niet opeens terrorist af als er nog een rechtzaak komt. En nee, Turkije is niet zo mild voor zijn terroristen zoals bepaalde andere landen dat wel zijn.quote:Als de uitkomst hetzelfde blijft zal het voor Turkije een kleine knieval blijven inderdaad.
In NL zou dat misschien miljoenen verslinden. In Turkije hooguit een paar honderdduizend. Een land dit jaarlijks miljarden aan het militaire aparaat besteedt, heeft nog wel een paar miljoen over om een staatsvijand te laten berechten. Sterker nog, het hele eiland Imrali is enkel voor hem. Dat kost ook jaarlijks miljoenen. Net zoals jij bereid zou zijn om een Volkert levenslang op te laten sluiten en daar ook voor bereid zou zijn om een jaarlijkse bijdrage te leveren, worden kosten noch moeite gespaard om dit soort grote terroristen het leven zo zuur mogelijk te maken.quote:Ik zie alleen het nut niet in van een wederom miljoenen verslindend proces als de uitkomst toch al vast schijnt te staan, dat weegt niet op tegen de morele overwinning in deze.
Wow, zo lijkt 6000 miljoen veel meer dan 6 miljard. Terwijl het toch hetzelfde is. Je had net zo goed 6000000000 dollar kunnen schrijven.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:40 schreef Koos Voos het volgende:
Turkije heeft vanaf 1999 per jaar ca. 6000 miljoen dollar steun nodig om overeind te blijven....
(bron: IMF)
ocalan moet boeten en hangen voor alle kinderen vrouwen en ouderen die hij heeft vermoord, waaronder een oom van mij die werd vermoord door terroristen omdat hij een leraar was in het oosten van Turkije.quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:31 schreef Elgigante het volgende:
Zo te lezen moet het proces van Ocalan over en dat zal de Turkse overheid niet zo leuk vinden, ik ben wel blij dat er dus Europees gezien wel waarde gehecht wordt aan een eerlijk proces en gelijke rechten in Europese landen.
Wat vind jij van de gang van zaken clio?
Niet voor de mannen die hij vermoord heeft dan?quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:03 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
ocalan moet boeten en hangen voor alle kinderen vrouwen en ouderen die hij heeft vermoord, waaronder een oom van mij die werd vermoord door terroristen omdat hij een leraar was in het oosten van Turkije.
Je kunt het uitleggen als spelletje meespelen, maar het is niets anders dan opdrachten uitvoeren van een club waar je graag lid van wilt worden, dat ze nu meteen mee werken vind ik een positief signaal, ik had wat meer tijdrekken verwacht.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:10 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Dat zeg ik, Turkije speelt het spelletje mee.
[..]
De rechtzaak moet niet opnieuw omdat de uitkomst de EU niet aanstaat, maar omdat er militairen in de rechtbank zaten. En dit geval zou je dus niet eens kunnen spreken van een knieval. De uitkomst verandert immers niet. Een terrorist is niet opeens terrorist af als er nog een rechtzaak komt. En nee, Turkije is niet zo mild voor zijn terroristen zoals bepaalde andere landen dat wel zijn.
[..]
In NL zou dat misschien miljoenen verslinden. In Turkije hooguit een paar honderdduizend. Een land dit jaarlijks miljarden aan het militaire aparaat besteedt, heeft nog wel een paar miljoen over om een staatsvijand te laten berechten. Sterker nog, het hele eiland Imrali is enkel voor hem. Dat kost ook jaarlijks miljoenen. Net zoals jij bereid zou zijn om een Volkert levenslang op te laten sluiten en daar ook voor bereid zou zijn om een jaarlijkse bijdrage te leveren, worden kosten noch moeite gespaard om dit soort grote terroristen het leven zo zuur mogelijk te maken.
Daarmee bevestig je mijn stelling. Turkije doet voorkomen alsof de EU nu een plaagstootje uitdeelt. Men weet immers maar al te goed dat de uitkomst het zelfde zal zijn. Dat het land geen tijd rekt is hier dus aan te danken.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:37 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je kunt het uitleggen als spelletje meespelen, maar het is niets anders dan opdrachten uitvoeren van een club waar je graag lid van wilt worden, dat ze nu meteen mee werken vind ik een positief signaal, ik had wat meer tijdrekken verwacht.
Er zijn koerden die hem een held vinden en er zijn koerden die hem ook gewoon als terrorist zien. Wat zijn motieven ook zijn, niemand kan ontkennen dat hij een terrorist was. Mohammed B en Samir A zijn voor sommigen ook helden, terwijl hun daden toch echt terroristische daden zijn. Dat doet daar niets aan af. De rechtspraak kijkt naar feiten, niet naar de gevoelens van een groepje mensen.quote:Maar hoe staan de Koerden in Turkije eigenlijk tov dit proces, zijn de spanningen in die gebieden niet tot het kookpunt gestegen inmiddels.
Voor hen zal Ocalan een held zijn, voor de gemiddelde turk een terrorist.
Ja, de Franse Revolutie en zo. Ze kappen er veel te weinig het hoofd af daar in het Midden Oosten. Van verlichtingsdenkers als Robespierre hebben ze daar nog nooit gehoord.quote:Op maandag 9 mei 2005 10:46 schreef Monidique het volgende:
Oh ja, die Verlichting weer.
De barbaren gebruiken het kromzwaard, wij bedienden ons tenminste van de guillotine.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, de Franse Revolutie en zo. Ze kappen er veel te weinig het hoofd af daar in het Midden Oosten. Van verlichtingsdenkers als Robespierre hebben ze daar nog nooit gehoord.
quote:Congres over Armeniërs uitgesteld
ISTANBUL Op het laatste moment is een congres in Istanbul over de massamoord op de Turkse Armeniërs afgelast. Vandaag zou de conferentie, georganiseerd door drie universiteiten, beginnen.
Ze hebben tot uitstel besloten vanwege de commotie die is ontstaan doordat de minister van justitie gisteren zei dat de conferentie een dolkstoot betekent in de rug van de Turkse bevolking.
De Turkse regering spreekt tegen dat tussen 1915 en 1923 zo'n 1,5 miljoen Armeniërs stelselmatig zijn vermoord. De internationale druk op de regering om te erkennen dat er een volkerenmoord is geweest wordt steeds groter.
Het is en blijft een land van tapijtverkopers, de Luxemburger had gelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Ze hebben tot uitstel besloten vanwege de commotie die is ontstaan doordat de minister van justitie gisteren zei dat de conferentie een dolkstoot betekent in de rug van de Turkse bevolking.
Wij hebben Van der Hoeven, maar zij doen het nog iets beter.
idd. ...en die hebben ook niet zo'n grote bekquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:43 schreef lionsguy18 het volgende:
Turkije komt toch niet in de EG dus waar maken we ons druk om. Laten ze de blik maar op hun buurlanden richten daar kan je economisch ook mee samenwerken.
Öcalan moet zeker de straf krijgen die hij verdient middels een eerlijk proces (wat nu dus is toegegeven dat niet is gebeurd). De doodstraf wordt niet meer uitgedeeld, dus hangen gaat hij zeker niet. Hopen dat de Turkse justitie deze keer wat minder miskleunt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:03 schreef ClioSporT het volgende:
ocalan moet boeten en hangen voor alle kinderen vrouwen en ouderen die hij heeft vermoord, waaronder een oom van mij die werd vermoord door terroristen omdat hij een leraar was in het oosten van Turkije.
koos hopeloosquote:Op maandag 30 mei 2005 13:28 schreef Koos Voos het volgende:
Het Franse NEE, en deze week het Nederlandse NEE krijgt natuurlijk ook gevolgen voor Turkije.
Kroatie komt er nog bij op termijn en dan is het afgelopen. Dan hebben we een fijne unie van landen die traditioneel tot het Westerse Christendom behoren en daardoor cultureel sterk op elkaar lijkt.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Die uitbreiding is de zoveelste arrogante reaktie van een stel omhooggevallen machtswellustelingen. Zonder Nederland zou het kunnen, maar niet zonder Frankrijk. Turkije komt er nooit bij, nu ook vanwege het feit dat Europa dadelijk juist liever weer krimpt. Een West-Europa "Ja", een Oost-Europa "Nee".
Afgezien van het feit dat we allebei Tatjana lekker vinden, zullen de meeste Kroaten bepaald niet sterk op Nederlanders lijken. Hoe kom je op dat idee?quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:49 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Kroatie komt er nog bij op termijn en dan is het afgelopen. Dan hebben we een fijne unie van landen die traditioneel tot het Westerse Christendom behoren en daardoor cultureel sterk op elkaar lijkt.
Hoe fijn kan het zijn, met een land als Roemenië? Een land waarin de corruptie de laatste jaren explosief toenam.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:49 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Kroatie komt er nog bij op termijn en dan is het afgelopen. Dan hebben we een fijne unie van landen die traditioneel tot het Westerse Christendom behoren en daardoor cultureel sterk op elkaar lijkt.
En dan is men al aan het dromen over Georgie en Kirgizie?quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:54 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Hoe fijn kan het zijn, met een land als Roemenië? Een land waarin de corruptie de laatste jaren explosief toenam.
Turkije is dus echt niet allang in de EU....quote:Turkije zit allang in de eu alleen er moet af en toe nog wel dingen gezegd en gedaan worden zodat het erop lijkt dat Turkije er zeer veel moeite voor doet..
Oh? Ik heb daar nog niks over gehoord, maar het zal best kunnen. Dromen zijn in ieder geval bedrog.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En dan is men al aan het dromen over Georgie en Kirgizie?
Religie.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat we allebei Tatjana lekker vinden, zullen de meeste Kroaten bepaald niet sterk op Nederlanders lijken. Hoe kom je op dat idee?
A Dutch rejection of the treaty could also cast doubt on the further enlargement of the EU to the western Balkans, Turkey and Ukraine and raise doubts about the bloc's economic policy, weighing on the euro and on eurozone government debt prices, which have both slipped since the French "No."quote:
Zou eeuwenlang een gemeenschappelijk geloof hebben niet zorgen voor meer culturele convergentie dan het niet hebben van een gemeenschappelijk geloof?quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die combinatie van Slavische vuilwaterdronkenschap en Katholiek gebral?
Ik zou niet weten of ''een gemeenschappelijk geloof'' echt opgaat. Katholicisme en Protestantisme zijn niet altijd de beste vrienden geweest. In de grond zijn Orthodox en Katholiek beide Christelijk, maar dat zorgt toch voor verrekt weinig verbroedering tussen Serviers en Kroaten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:13 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zou eeuwenlang een gemeenschappelijk geloof hebben niet zorgen voor meer culturele convergentie dan het niet hebben van een gemeenschappelijk geloof?
Je zou kunnen beargumenteren dat de verstreken tijd na de splitsing van de religies een relevant criterium is voor het beoordelen van de verschillen tussen de culturen die de verschillende religies aanhangen. De verschillen tussen katholiek en protestant zijn over het algemeen minder groot dan tussen katholiek en orthodox. Maar uiteraard zijn de grenzen aan Europa troebel, het is geen scherpe lijn die je kan trekken.quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:15 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik zou niet weten of ''een gemeenschappelijk geloof'' echt opgaat. Katholicisme en Protestantisme zijn niet altijd de beste vrienden geweest. In de grond zijn Orthodox en Katholiek beide Christelijk, maar dat zorgt toch voor verrekt weinig verbroedering tussen Serviers en Kroaten.
Soms zegt een plaatje meer dan 1000 woorden..... en dit is er zo eentje.....quote:Op maandag 30 mei 2005 13:28 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]
Het Franse NEE, en deze week het Nederlandse NEE krijgt natuurlijk ook gevolgen voor Turkije.
Dat wordt dan een uitslag waar het afgelopen referendum bij zou verbleken. Een journaliste van de NOS zei vandaag bij CNN dat een referendum over Turkije misschien wel 75% van de stemmen tegen zou kunnen veroorzaken. Ik zou het in ieder geval prachtig vinden, wat mij betreft doen we het referendum nog dit jaar.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:08 schreef Drugshond het volgende:
Geert Wilders en Mat Herben gaan trouwens een referendum opstarten over de vraag of Turkije bij de EU hoort. Ze zijn de vertragingstaktiek van J.P. zat en gaan het ijzer smeden nu het nog heet is.
- Ik geef ze geen ongelijk -, laat de burger maar spreken.
En ja enquote:Op donderdag 2 juni 2005 18:07 schreef ClioSporT het volgende:
BRUSSEL - De uitbreiding van de Europese Unie gaat door ondanks de verwerping van de Europese grondwet in Frankrijk en Nederland. Dat zei Europees Commissaris Olli Rehn (Uitbreiding) donderdag.
"We zijn ons zeker bewust van de uitbreidingsmoeheid onder het Europese publiek, die een rol heeft gespeeld in de referenda", zei Rehn tegen verslaggevers in Brussel.
Beter communiceren
"We gaan verder met de uitbreidingsbeleid door te onderstrepen dat we tot de laatste letter vasthouden aan de criteria voor toetreding. En we gaan met de burgers beter communiceren over de algemene voor- en nadelen van uitbreiding", voegde hij eraan toe.
Sommige tegenstanders gebruikten in hun campagne argumenten tegen de geplande toetreding van Turkije, Kroatië, Roemenië en Bulgarije.
Dat hoop ik eerlijk gezegd ook.....quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:11 schreef Kaalhei het volgende:
Dat wordt dan een uitslag waar het afgelopen referendum bij zou verbleken. Een journaliste van de NOS zei vandaag bij CNN dat een referendum over Turkije misschien wel 75% van de stemmen tegen zou kunnen veroorzaken. Ik zou het in ieder geval prachtig vinden, wat mij betreft doen we het referendum nog dit jaar.![]()
Ik denk dat men een beetje overmoedig is geraakt na 1 referendum. Ik denk niet dat de burger zit te wachten om iedere maand naar de stemlokalen te moeten lopen (afgezien van het organisatorische en financiele aspect) om een mening te geven over iets waar het parlement te incompetent voor is om er een fatsoenlijke mening over te vormen die de mening van het volk weerspiegelt. Het zou wel werken als mensen gewoon vanuit hun luie stoel die mening zouden kunnen geven, via internet.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:08 schreef Drugshond het volgende:
Geert Wilders en Mat Herben gaan trouwens een referendum opstarten over de vraag of Turkije bij de EU hoort. Ze zijn de vertragingstaktiek van J.P. zat en gaan het ijzer smeden nu het nog heet is.
Als het via internet gaat, dan wordt een referendum over Turkije helemaal een pro-forma'tje.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik denk dat men een beetje overmoedig is geraakt na 1 referendum. Ik denk niet dat de burger zit te wachten om iedere maand naar de stemlokalen te moeten lopen (afgezien van het organisatorische en financiele aspect) om een mening te geven over iets waar het parlement te incompetent voor is om er een fatsoenlijke mening over te vormen die de mening van het volk weerspiegelt. Het zou wel werken als mensen gewoon vanuit hun luie stoel die mening zouden kunnen geven, via internet.
Ik denk dat er dan wel een usb-stick voor biometrie moet komen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:28 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Als het via internet gaat, dan wordt een referendum over Turkije helemaal een pro-forma'tje.![]()
God weet hoeveel POLL's ik heb gezien over de Europese grondwet. De stemverhoudingen van het i-net kwamen aardig overeen met de uitslag van de referendum verkiezingen van gisteren.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik denk dat men een beetje overmoedig is geraakt na 1 referendum. Ik denk niet dat de burger zit te wachten om iedere maand naar de stemlokalen te moeten lopen (afgezien van het organisatorische en financiele aspect) om een mening te geven over iets waar het parlement te incompetent voor is om er een fatsoenlijke mening over te vormen die de mening van het volk weerspiegelt. Het zou wel werken als mensen gewoon vanuit hun luie stoel die mening zouden kunnen geven, via internet.
Met een open-podium discussie kunnen ze helemaal hun vingers aflikken.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:28 schreef Kaalhei het volgende:
Als het via internet gaat, dan wordt een referendum over Turkije helemaal een pro-forma'tje.![]()
Zijn ze bang dat het ijzer afkoelt over een paar jaar? Een referendum nu over de toetreding van Turkije is zinloos; laat ze eerst maar eens aan de toetredings-criteria voldoen, en dan kijken we verder. Het grote voordeel daarbij is dat je Turkije dus niet bij voorbaat uitsluit, en ze dus sowieso goede hervormingen moeten doorvoeren.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:08 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb eik van alles gezien als uitslag. Het ligt er maar aan op welke site de poll staat. Maar over het algemeen is een steekproef die zichzelf selecteert een garantie voor poep.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
God weet hoeveel POLL's ik heb gezien over de Europese grondwet. De stemverhoudingen van het i-net kwamen aardig overeen met de uitslag van de referendum verkiezingen van gisteren.
Internet is zeker een gekwalificeerd medium, maar de oudjes zijn niet allemaal opgegroeid met het digi-medium. Maar met wat hand-en-span diensten lijkt me dit vooralsnog geen slechte keuze.
Het digi-medium geeft in ieder geval een beter beeld dan het voeren van vele discussies met kopstukken van (midden/top) organisaties die nauwelijks de achtergronden van hun leden behartigen.
Dus een onafhankelijk platform selecteren... zonder vooraf gestelde politieke mening/uitlatingen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:33 schreef Kaalhei het volgende:
Ik heb eik van alles gezien als uitslag. Het ligt er maar aan op welke site de poll staat. Maar over het algemeen is een steekproef die zichzelf selecteert een garantie voor poep.
Vergeet niet dat de discussie wel zal worden beinvloed door holocaust-schreeuwers, ban-aanvragers, MDI-meelopers en hun wormvormige aanhangsels casu quo klonen met een surplus aan vrije tijd.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Met een open-podium discussie kunnen ze helemaal hun vingers aflikken.
Er lopen hier genoeg doorgewinterde figuren rond die deze discussie goed vorm kunnen geven.![]()
Je zou ook voor sms of stemmen via je ip-telefoon kunnen kiezen. Die oudjes moet je het wat gemakkelijker maken.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
God weet hoeveel POLL's ik heb gezien over de Europese grondwet. De stemverhoudingen van het i-net kwamen aardig overeen met de uitslag van de referendum verkiezingen van gisteren.
Internet is zeker een gekwalificeerd medium, maar de oudjes zijn niet allemaal opgegroeid met het digi-medium. Maar met wat hand-en-span diensten lijkt me dit vooralsnog geen slechte keuze.
Het digi-medium geeft in ieder geval een beter beeld dan het voeren van vele discussies met kopstukken van (midden/top) organisaties die nauwelijks de achtergronden van hun leden behartigen.
Dan nog is de vraag of de bezoekers een respresentatieve vertegenwoordiging zijn van de NLse bevolkingen. Om nog maar te zwijgen over het gedeelte van de mensen die stemmen van de bezoekers.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dus een onafhankelijk platform selecteren... zonder vooraf gestelde politieke mening/uitlatingen.
hahhahahahhahahahahquote:Op donderdag 2 juni 2005 23:36 schreef Kaalhei het volgende:
Vergeet niet dat de discussie wel zal worden beinvloed door holocaust-schreeuwers, ban-aanvragers, MDI-meelopers en hun wormvormige aanhangsels casu quo klonen met een surplus aan vrije tijd.![]()
Mja, ik blijf het erg fraude-gevoelig vinden. Het zit mij nu al niet lekker dat de software van de stemmachines niet open-source is.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je zou ook voor sms of stemmen via je ip-telefoon kunnen kiezen. Die oudjes moet je het wat gemakkelijker maken.
Inloggen met sofi-nummer en wachtwoord (soortgelijk iets met de belastingsdiskette).quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:38 schreef Kaalhei het volgende:
Dan nog is de vraag of de bezoekers een respresentatieve vertegenwoordiging zijn van de NLse bevolkingen. Om nog maar te zwijgen over het gedeelte van de mensen die stemmen van de bezoekers.
I prefer the one hundred and eighty, thank you.quote:
Dat vind ik ook zeer ernstig. Iemand stelde al voor om een bonnetje uit te printen, zodat je toch nog bewijs had van je uitgebrachte stem.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:39 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Mja, ik blijf het erg fraude-gevoelig vinden. Het zit mij nu al niet lekker dat de software van de stemmachines niet open-source is.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:35 schreef boyv het volgende:
Een referendum over Turkije bij de EU zou er nooit moeten komen, net zoals een referendum over het verdrag tot vaststellen van een grondwet voor de EU. De burger hier weet er te weinig van en 90% verdiept zich er ook niet in, waardoor vrijwel veel stemmen, zowel voor als tegen, gebasseerd worden op enkele matige argumenten, terwijl ze de rest van de voor- en nadelen niet eens kennen.
en dat gaan we oplossen met uh.. Turkse gastarbeiders ?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:50 schreef dewitteparel het volgende:
Over 20 jaar piepen jullie allemaal anders. Europa heeft de Oekraïne en Turkije keihard nodig. Door de vergrijzing zal straks de hele interne markt grote problemen krijgen door het wegvallen van een ongekend aantal arbeidsplaatsen. Los dat maar eens op.
Turkije en de Oekraïne kunnen voor hele Europa de vergrijzing opvangen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:42 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
en dat gaan we oplossen met uh.. Turkse gastarbeiders ?![]()
Blijf het nog steeds een onzin argument vinden.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:53 schreef dewitteparel het volgende:
Turkije en de Oekraïne kunnen voor hele Europa de vergrijzing opvangen.
Zolang er niks veranderd in het W-Europese demografische patroon zullen we afhankelijk blijven van landen buiten Europa om dat gat op te vullen. Turkije en de Oekraïne zijn uitstekende leveranciers van arbeidskrachten.
De enige reden dat velen tegen een toetreding van Turkije zijn is gestoeld op puur xenofobe informatie van bepaalde rechts nationalen.
Over 100 jaar piep jij wel anders, als je nog piept. Maar dan hebben we dus China nodig.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:50 schreef dewitteparel het volgende:
Over 20 jaar piepen jullie allemaal anders. Europa heeft de Oekraïne en Turkije keihard nodig. Door de vergrijzing zal straks de hele interne markt grote problemen krijgen door het wegvallen van een ongekend aantal arbeidsplaatsen. Los dat maar eens op.
Wat bedoel je? Dat Turken de macht in Nederland gaan overnemen?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 10:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Over 100 jaar piep jij wel anders, als je nog piept. Maar dan hebben we dus China nodig.![]()
Met dit soort redeneringen proberen politici ook alles dat los en vast zit erbij te halen. Binding is ook op cultuur gebaseerd. Okay, je hebt gelijk als NL tegen die tijd al Turkije is...
Ik dacht juist dat als het straks met Turkije economisch beter gaat, oa door de miljarden injecties die momenteel plaatsvinden, de Turken geen behoefte meer hebben om, zoals nu als het geval is, het zinkend rijk te verlaten.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:38 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat Turken de macht in Nederland gaan overnemen?
Mijn redenering heeft niks met alles wat los en vast zit te doen. Het is een reële dreiging dat onze arbeidsmarkt instort over 20-40 jaar. Als er niks verandert aan het EU demografisch patroon is de gemiddelde leeftijd in 2050 van de Nederlander 53 jaar. Automatisering zal zeker een deel van het verlies opvangen, maar kan nooit de gehele wegval componseren. De Oekraïne en Turkije laten de afgelopen jaren een continue toenadering zien naar het Westerse (verlichte) gedachtengoed. Het verschil in cultuur tussen Nederland en Griekenland is m.i. niet groter dan tussen Nederland en Turkijke/Oekraïne.
Jij bent wel tegenstrijdig zeg, vaak als nadeel zeg je dat miljoenen turken hierheen zullen komen indien ze de eu betreden, maar nu zeg je weer dat niemand zal komen omdat het daar dan weer goed gaat.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 22:54 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat als het straks met Turkije economisch beter gaat, oa door de miljarden injecties die momenteel plaatsvinden, de Turken geen behoefte meer hebben om, zoals nu als het geval is, het zinkend rijk te verlaten.
Dus die ' goedkope jonge ' arbeidskrachten komen helemaal niet meer.
Eerst komen ze hier massaal naar toe.. en dan niet meer?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 22:54 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat als het straks met Turkije economisch beter gaat, oa door de miljarden injecties die momenteel plaatsvinden, de Turken geen behoefte meer hebben om, zoals nu als het geval is, het zinkend rijk te verlaten.
Dus die ' goedkope jonge ' arbeidskrachten komen helemaal niet meer.
We moeten ons maar richten op bv de Polen, dan sluiten we meteen het gevaar verIslamitiseren van ons land en cultuur uit en daarbij hebben de Polen geen godsdienstige bezwaren om in een westers land met gelijke rechten voor vrouwen te werken.
Koos Voos heeft gelijk. Zelfs China wordt nu duurder en kampt met het "probleem" van vakbonden.quote:Op zondag 5 juni 2005 09:40 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Eerst komen ze hier massaal naar toe.. en dan niet meer?
Islamtisering van ons land en cultuur.. jaja, beetje xenofobe reactie niet waar? Er wonen nu 1 miljoen moslims in Nederland, vind jij onze cultuur verislamitiseerd? Wat bedoel je daar eigenlijk überhaubt mee?
Polen kan niet de hele EU voorzien van arbeidskrachten, als je je dan toch echt niet op Turkije wil richten zou ik eerder voor de Oekraïne gaan.
Oeoe een hoofddoek, schrik!!quote:Op zondag 5 juni 2005 09:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Koos Voos heeft gelijk. Zelfs China wordt nu duurder en kampt met het "probleem" van vakbonden.
En ja, Nederland is verislamiseerd of hoe je dat ook wilt noemen. Kom eens naar een grote stad en loop over een markt op zaterdag. Het stikt er van waggelende hoofddoeken.
Welkom in Nederland, het land waar we zo blij zijn om in vrijheid te leven. *Kuch*
Nee, niet schrik, maar het verneukt het straatbeeld.quote:
Geef jij nou is gewoon antwoord.. blijven die Turken komen naar Nederland als ze eenmaal in de EU zitten of niet ?quote:Op zondag 5 juni 2005 09:40 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Eerst komen ze hier massaal naar toe.. en dan niet meer?
Islamtisering van ons land en cultuur.. jaja, beetje xenofobe reactie niet waar? Er wonen nu 1 miljoen moslims in Nederland, vind jij onze cultuur verislamitiseerd? Wat bedoel je daar eigenlijk überhaubt mee?
Polen kan niet de hele EU voorzien van arbeidskrachten, als je je dan toch echt niet op Turkije wil richten zou ik eerder voor de Oekraïne gaan.
Binnen de EU vind een continue stroom van goederen en personen plaats, daar zullen ook Turken bijzitten ja. Maar zoals je misschien weet hebben de Europese landen ook bij de toetreding van de laatste 10 landen een maximum bepaalt zodat de arbeidsmarkt niet overspoeld wordt.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:21 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Geef jij nou is gewoon antwoord.. blijven die Turken komen naar Nederland als ze eenmaal in de EU zitten of niet ?
Israel in de EU lijkt mij ook wel wat overigens..![]()
Ach, Geert mag ook zijn angsthostie weer eens ten toon houden.quote:Dutch historian Geert Mac summarizes the situation like this: ‘We opened the doors of our mind and expressed our fears.’
En nu zijn we weer Christenen...quote:This fear is that a country with a huge population like Turkey will dominate the Netherlands through EU membership.
Europe is on the way to becoming a Christian club which will turn inwards.
Ik wil niet door de een of andere stroman van Erdogan te horen krijgen dat wij de rechten van minderheden bij het grof vuil zouden zetten. Ga toch gauw heen.quote:However Europe is at a turning point. The West is moving towards giving up core values such as multiculturalism, integration, minority rights and the welfare state. One era is ending, and nobody can guess what the next one will bring.
Nog even en de EU bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:34 schreef Koos Voos het volgende:
Turken horen NIET thuis in Europa en in Brussel.
Wat is je bron Voos?quote:Op zondag 5 juni 2005 12:26 schreef Koos Voos het volgende:
maar er is meer aan de hand.. veel meer
BY CAN DUNDAR
MILLIYET- Plain bullshit.
71% van de jeugd ziet niets meer in het projekt Europa.. zij bepalen de toekomst.
Als je nou ook de tekst ervóór had meegenomen:quote:Op zondag 5 juni 2005 12:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Moreover, those unable to pass an exam on Dutch language and culture would not be permitted to enter the country, even if they were relatives of immigrants.
Is dit niet meer dan logisch?
Ah, de schrijver is een Turk, dus hij zal wel een voorstander van mensenrechtenschending zijn. Makkelijk hoor.quote:Ik wil niet door de een of andere stroman van Erdogan te horen krijgen dat wij de rechten van minderheden bij het grof vuil zouden zetten. Ga toch gauw heen.
quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:49 schreef Kaalhei het volgende:
Wat ben je toch naïef Kaalhei. Zo naïef dat je denkt dat van Ierland tot Griekenland, alle Europese landen een gemeenschappelijke cultuur hebben.quote:[..]
Religie.
Beginnen met een ad-hominem schept verwachtingen.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:19 schreef Manzikert het volgende:
Wat ben je toch naïef Kaalhei.
Je probeert mij een mening in de schoenen te schuiven die ik niet geuit heb, om de discussie van jouw kant iets makkelijker te maken en dat is jammer. Bovendien is 'cultuur' een begrip dat nauwelijks te kwantificeren is, dus de discussie is bij voorbaat onmogelijk.quote:Zo naïef dat je denkt dat van Ierland tot Griekenland, alle Europese landen een gemeenschappelijke cultuur hebben.
Ik meen dat dat over Ierland ging.quote:Wist je dat echtscheiding tot 1997 en abortus tot 2002 grondwettelijk verboden waren in Ierland?
Wist je dat abortus nog steeds verboden is in Polen? (zie het abortusboot-incident)
Ja.quote:Heb je het bericht over homoseksuele autochauffeurs in Italië al gelezen?
De veranderingen in de nationale cultuur zijn in Nederland ook pas een ontwikkeling van de laatste 40 jaar. Veerig jaar zijn peanuts, 1000 jaar zegt veel meer.quote:Vertel mij nu eens: wèlk religie heeft Nederland (met zijn 'cultuur van de dood', aldus de Paus) gemeen met deze landen?
Ja, en? Wat heeft deze reclame van het Turks persbureau te maken met deze discussie?quote:Ietswaarts observatie werd onlangs bevestigd door een internationaal onderzoek, waaruit bleek dat Nederland uitzonderlijk weinig vrouwelijke hoogleraren heeft en onderaan de lijst bungelt van zeventien onderzochte landen. Alleen Botswana scoort nog slechter: dat land kent geen enkele vrouwelijke professor.[/i]
En hou je nu goed vast:
Turkije staat bovenaan met één vrouw op iedere vijf hoogleraren, gevolgd door Polen en de Verenigde Staten.
Ik daag je uit, beste Kaalhei, een vergelijkend onderzoek te doen naar protestantse Britten, katholieke Italianen/Spanjaarden, atheïstische Hollanders en orthodoxe Grieken. Neem maar van mij aan: de Italiaan en vooral de Griek heeft meer gemeen met de Turk dan met jouw persoontje.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:39 schreef Kaalhei het volgende:
Mijn mening is dat er binnen de huidige Unie, maar ook zelf binnen land, tussen landen en zelfs tussen bedrijven culturele verschillen zijn. Ik ben echter van mening dat het meer dan 1000 jaar hebben van dezelfde religie tot veel culturele overeenkomsten leiden. Zeker aangezien religie op zeer veel plaatsen zeer belangrijk is en was. Alhoewel, zoals eerder genoemd, het niet te kwantificeren valt denk ik dat Spanje misschien wel meer culturele overeenkomsten heeft met Mexico, dat meer dan 10.000 km verder weg ligt, dan Marokko, terwijl ze slechts gescheiden zijn door een betrekkelijk smalle zee-engte.
Ik baseer mijn mening deels op omvangrijk onderzoek van de bekende Hofstede aangaande culturele verschillen tussen landen.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:46 schreef Manzikert het volgende:
Ik daag je uit, beste Kaalhei, een vergelijkend onderzoek te doen naar protestantse Britten, katholieke Italianen/Spanjaarden, atheïstische Hollanders en orthodoxe Grieken.
Ten eerste ken jij mij niet, dus probeer mij niets in de schoenen te schuiven. Ten tweede zou je zelf ook wel de conclusie kunnen trekken dat ik van mening ben dat Griekenland cultureel niet bij de EU zou moeten horen. Je argument is derhalve niet valide.quote:Neem maar van mij aan: de Italiaan en vooral de Griek heeft meer gemeen met de Turk dan met jouw persoontje.
Bron ? ik neem bv nooit ' zomaar ' iets aan van een kloon.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:46 schreef Manzikert het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan: de Italiaan en vooral de Griek heeft meer gemeen met de Turk dan met jouw persoontje.
Dat lees ik heus wel. Het doet alleen totaal niet ter zake.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:19 schreef Manzikert het volgende:
[..]
Als je nou ook de tekst ervóór had meegenomen:
Just as the European Union was putting pressure on Turkey about education in native tongues and minority rights, the Netherlands was putting an end to education in native languages, limiting the broadcasting hours of minorities on public radio, and ending their broadcasts on TV.
quote:Ah, de schrijver is een Turk, dus hij zal wel een voorstander van mensenrechtenschending zijn. Makkelijk hoor
quote:Een groot deel van de huidige Turken stamt wel af van de oorspronkelijke Anatolische bevolking, die de laatste paar eeuwen christelijk en Griekstalig was geweest. De Turkse nomaden waren oorspronkelijk van het mongoloïde ras, ook al waren ze op hun tocht naar Anatolië reeds vrij sterk met blanke volkeren vermengd geraakt. In de tegenwoordige bevolking van Turkije overheerst het blanke element zeer sterk over het mongoloïde
goed plan, laten ze dat maar regelen, turkije ligt alleen wel een beetje verwijdert van die andere turkstalige landenquote:Op woensdag 8 juni 2005 13:40 schreef HiZ het volgende:
Je kunt de tegenstelling Istanbul/rest van het land niet maken. In sommige opzichten is Istanbul juist helemaal niet moderner dan andere delen van het land. Overigens is de tweedeling niet echt Europees/Arabisch, maar Europees/Aziatisch. De meerderheid van de Turken is voor aansluiting bij Europa, ook het islamistiche deel, omdat Europa de vrijheid van religie beter waarborgt. De tegenstanders van EU samenwerking willen meestal geen band bouwen met Arabische landen, maar met de Turkstalige landen van Azie.
rassenmenging,quote:Een groot deel van de huidige Turken stamt wel af van de oorspronkelijke Anatolische bevolking, die de laatste paar eeuwen christelijk en Griekstalig was geweest. De Turkse nomaden waren oorspronkelijk van het mongoloïde ras, ook al waren ze op hun tocht naar Anatolië reeds vrij sterk met blanke volkeren vermengd geraakt. In de tegenwoordige bevolking van Turkije overheerst het blanke element zeer sterk over het mongoloïde
Zo te zien zijn de mongoloide eigenschappen flink in opkomst.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:31 schreef McCarthy het volgende:
[..]
rassenmenging,
Dat is dus een van de redenen dat ik tegen de aanwezigheid van Turken in Nederland ben, Dadelijk gaan we ons vermengen en hebben we mongolide genen in onze genenpoel en daar baal ik van. Mongolide mensen zijn namelijk fysiek gezien inferieur (korte pootjes, geen spierkracht) aan blanken en hardloopnegers(maak er maar basketbal van, de ultieme atletische sport).
Bovendien ben ik ook niet enthousiast over spleetogen (wel bij aziaten, niet bij blanken) Stel je eens voor, een boeren blanke blonde hollandse jongen met spleetogen vanwege de aziatische genen
die mongolide match blijkt dan ook wel uit dat kaartje want in siberie zijn het echt zuiver mongolide mensen hoor.
Jij bent aanhanger van raszuiverheid ?quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:31 schreef McCarthy het volgende:
[..]
rassenmenging,
Dat is dus een van de redenen dat ik tegen de aanwezigheid van Turken in Nederland ben, Dadelijk gaan we ons vermengen en hebben we mongolide genen in onze genenpoel en daar baal ik van. Mongolide mensen zijn namelijk fysiek gezien inferieur (korte pootjes, geen spierkracht) aan blanken en hardloopnegers(maak er maar basketbal van, de ultieme atletische sport).
Bovendien ben ik ook niet enthousiast over spleetogen (wel bij aziaten, niet bij blanken) Stel je eens voor, een boeren blanke blonde hollandse jongen met spleetogen vanwege de aziatische genen
die mongolide match blijkt dan ook wel uit dat kaartje want in siberie zijn het echt zuiver mongolide mensen hoor.
Daar ''baal'' jij van? Mensen die deze uitdrukking nog gebruiken, moeten ueberhaupt uit de genenpoel worden verwijderd, maar dat jij uitgerekend hiervan baalt is wel bijzonder stupide.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:31 schreef McCarthy het volgende:
[..]
rassenmenging,
Dat is dus een van de redenen dat ik tegen de aanwezigheid van Turken in Nederland ben, Dadelijk gaan we ons vermengen en hebben we mongolide genen in onze genenpoel en daar baal ik van.
Dit verklaart het rijk van de Mongolen en van de Ottomanen, zeker?quote:Mongolide mensen zijn namelijk fysiek gezien inferieur (korte pootjes, geen spierkracht)
Ja, ga vooral basketbal (dat in atletisch opzicht echt niet zo veel voorstelt) gebruiken als argument.quote:aan blanken en hardloopnegers(maak er maar basketbal van, de ultieme atletische sport).
Je bent wel ''enthousiast'' over spleetogen bij Aziaten?quote:Bovendien ben ik ook niet enthousiast over spleetogen (wel bij aziaten, niet bij blanken)
Nou, vreselijk. Maar goed dat Van Gogh het niet meer mee hoeft te maken, die schilderde alleen Japanse achtergronden bij broodnuchtere Nordische boeren.quote:Stel je eens voor, een boeren blanke blonde hollandse jongen met spleetogen vanwege de aziatische genen
ja maar in principe alleen voor de 3 hoofdrassenquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent aanhanger van raszuiverheid ?
precies, sommige dromen van een multicultuur, ik van een monocultuurquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mogen mensen alleen dromen van een multi-culturele staat?
Als iedereen zich vermengt dan lijken we dadelijk allemaal op elkaar.
Je bent van mening dan dat nietblank-dna inferieur is ?quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:05 schreef McCarthy het volgende:
ja maar in principe alleen voor de 3 hoofdrassen
Hoe wil je die droom waarmaken?quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:08 schreef McCarthy het volgende:
precies, sommige dromen van een multicultuur, ik van een monocultuur
Van mij mag dat, maar van mij hoeft dat niet koste wat kost. Kijk uit voor Bluesdude hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
precies, sommige dromen van een multicultuur, ik van een monocultuur
Onzinnige vergelijking. Laat iedereen lekker van zijn eigen idealen dromen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Afkeer van ''rassenmenging'' is even dom als afkeer van vleesconsumptie.
ik wil ook helemaal niet de chinezen of turken uitroeien hoor. Ik zou alleen graag zien dat de han-chinezen in china blijven en de turken in turkije zodat ze zich niet met ons gaan vermengen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Van mij mag dat, maar van mij hoeft dat niet koste wat kost. Kijk uit voor Bluesdude hoor.
Je kunt natuurlijk ook flink doormengen, dan vallen op een gegeven moment alle verschillen weg, en zijn we lekker met onszelf alleen over.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe wil je die droom waarmaken?
Nietblanke mensen deporteren ?
de genenpoel in W-europa is groot genoeg hoor, genoeg variatiequote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Afkeer van ''rassenmenging'' is even dom als afkeer van vleesconsumptie.
Dat wil David Duke ook. Maar heb je ook nog rationele argumenten?quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:11 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik wil ook helemaal niet de chinezen of turken uitroeien hoor. Ik zou alleen graag zien dat de han-chinezen in china blijven en de turken in turkije zodat ze zich niet met ons gaan vermengen.
Maar is dat perfekt en spelen we dan niet juist voor eigen god?quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:12 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook flink doormengen, dan vallen op een gegeven moment alle verschillen weg, en zijn we lekker met onszelf alleen over.
En dat bepaal jij?quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
de genenpoel in W-europa is groot genoeg hoor, genoeg variatie
je hebt nog veel te leren. Indiers behoren ook tot het "blanke" rasquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bent van mening dan dat nietblank-dna inferieur is ?
Of is alleen de vermenging inferieur ?
[..]
Waarmaken? 30 jaar geleden was het nog gewoon waar. Totdat die kjutmulticulturele samenleving (die nog veel meer ellende met zich meebracht) er kwam.quote:Hoe wil je die droom waarmaken?
Nietblanke mensen deporteren ?
Op deze vragen heb ik geen antwoord.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Maar is dat perfekt en spelen we dan niet juist voor eigen god?
uiteraard niet. Ze konden al niet met de serviers en kroaten in een gemeenschap leven, laat staan dat ze met ons in een gemeenschap kunnen leven. Die moslims geven alleen maar ellende.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:10 schreef Falco het volgende:
Een tegenargument snap ik niet zo goed: dat Turkije islamitisch is en daarom niet bij de EU mag. Bosnië-Herzegovina is ook een land met overwegend veel moslims. Mag dat land, ondanks dat het in Europa ligt in de verre toekomst ook geen lid van de EU worden dan?
Goed idee.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:18 schreef McCarthy het volgende:
Kan ik hier ergens een nieuw topic over openen?
Is misschien makkelijker
300 miljoen mensen is groot genoeg, dat kan elk geneticus je vertellenquote:
waar dan?quote:
Ik wel: Laat de natuur lekker zijn beloop hebben. Niks opdringen, go with the flow. Zowel geforceerde rassenvermening als rassenscheiding is te bezopen voor woorden.quote:
Dit roep je nou al voor de tweede maal, maar het is nog altijd onzin. Op basis van welke objectieve criteria concludeer jij dit?quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:15 schreef McCarthy het volgende:
Verder zijn aziaten fysiek gezien inferieur. Dat is nou eenmaal een feit. Kortere benen, minder spierkracht.
Ja, ''vroeger had je nog helemaal geen rassenvermenging.''quote:Waarmaken? 30 jaar geleden was het nog gewoon waar. Totdat die kjutmulticulturele samenleving (die nog veel meer ellende met zich meebracht) er kwam.
Ja en wat dan nog..?quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:15 schreef McCarthy het volgende:
Ik ben gewoon niet enthousiast over vermenging.
Verder zijn aziaten fysiek gezien inferieur. Dat is nou eenmaal een feit. Kortere benen, minder spierkracht.
Kankeren over vroeger is zinloos.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:15 schreef McCarthy het volgende:
Waarmaken? 30 jaar geleden was het nog gewoon waar. Totdat die kjutmulticulturele samenleving (die nog veel meer ellende met zich meebracht) er kwam.
Daarvoor ging het wel prima, toen Joegoslavië nog bestond en nu lijkt het ook weer de betere kant op te gaan. Beetje kulantwoordquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
uiteraard niet. Ze konden al niet met de serviers en kroaten in een gemeenschap leven, laat staan dat ze met ons in een gemeenschap kunnen leven. Die moslims geven alleen maar ellende.
Ja, met ''duh'' en ''elk geneticus'' kan ik niet zoveel uitrichten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
300 miljoen mensen is groot genoeg, dat kan elk geneticus je vertellen
duh
Er is nu al 1 ras, de mens.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:21 schreef Falco het volgende:
Over 300-500 jaar is de genenpoel toch zo enorm 'vertroebeld' door het genen verspreiden tussen negers, aziaten en blanken, waardoor er maar een ras overblijft. En dat betekent dat het probleem opgelost is, hiep hoi.
Gelukkig konden de Serviers en de Kroaten wel met elkaar en anderen in een gemeenschap leven.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
uiteraard niet. Ze konden al niet met de serviers en kroaten in een gemeenschap leven, laat staan dat ze met ons in een gemeenschap kunnen leven. Die moslims geven alleen maar ellende.
ik vermoed dus dat dit een van de redenen is van de lefties om de mcs door te drukken. Racisme? Wat nou racisme, lekker mengen en er is geen racimse meer mogelijk.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:21 schreef Falco het volgende:
Over 300-500 jaar is de genenpoel toch zo enorm 'vertroebeld' door het genen verspreiden tussen negers, aziaten en blanken, waardoor er maar een ras overblijft. En dat betekent dat het probleem opgelost is, hiep hoi.
ik had het over rassen, niet sexesquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja en wat dan nog..?
Vrouwen zijn dus ook inferieur volgens jou?
Het is gewoon niet mooi om korte pootjes en nul-komma-nul spierkracht te hebben. Niet in dezse genenpoelquote:Wat is je probleem dan met mensen die iets kleiner zijn en iets minder spierkracht hebben?
Spleetogen prachtig bij aziaten. Niet bij blanke hollandse jongens en meisjes.quote:En wat heeft het met de ogen te maken?
- Turken keren al vrijwillig terug naar land van herkomst. Dat gaat de goeie kant opquote:Kankeren over vroeger is zinloos.
Hoe wil je die raszuivere maatschappij bereiken ?
Jij werd laatst op de markt geinterviewd, he?quote:Spleetogen prachtig bij aziaten. Niet bij blanke hollandse jongens en meisjes.
Dat past gewoon niet.
Dus het is een kwestie van smaak voor jou en het heeft niks te maken met hoeveelheid spierkracht en lengte.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:28 schreef McCarthy het volgende:
Het is gewoon niet mooi om korte pootjes en nul-komma-nul spierkracht te hebben. Niet in dezse genenpoel
Tuurlijk kan dat best... smaak is zo relatief.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:28 schreef McCarthy het volgende:
Spleetogen prachtig bij aziaten. Niet bij blanke hollandse jongens en meisjes.
Dat past gewoon niet.
Nee. Net als Roemenie, Bulgarije, Servie, Albanie en wat mij betreft hadden we ook prima zonder de Grieken afgekund.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:10 schreef Falco het volgende:
Een tegenargument snap ik niet zo goed: dat Turkije islamitisch is en daarom niet bij de EU mag. Bosnië-Herzegovina is ook een land met overwegend veel moslims. Mag dat land, ondanks dat het in Europa ligt in de verre toekomst ook geen lid van de EU worden dan?
Toen werd het samengehouden door een (halve) dicator die een bevolkingsgroep (Serviers) systematisch bevoordeelde.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:19 schreef Falco het volgende:
Daarvoor ging het wel prima, toen Joegoslavië nog bestond
Nu gaat het beter omdat de verschillende culturen niet meer (zo sterk) door elkaar wonen.quote:en nu lijkt het ook weer de betere kant op te gaan. Beetje kulantwoord...
Ras is geen issue, cultuur is de crux. Surinamers veroorzaken veel minder problemen in Nederland dan Marokkanen, terwijl de genetische verschillen tussen NLers en Surinamers veel groter zijn dan tussen NLers en Marokanen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:21 schreef Falco het volgende:
Ze lijken elkaar iig niet meer en masse af te slachten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Volgens mij gaat het helemaal niet beter daar, maar we horen er niet meer zoveel van. Nogal een verschil.
Ik deel je mening over cultuur, maar genetisch praat je poep.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:53 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ras is geen issue, cultuur is de crux. Surinamers veroorzaken veel minder problemen in Nederland dan Marokkanen, terwijl de genetische verschillen tussen NLers en Surinamers veel groter zijn dan tussen NLers en Marokanen.
que?quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik deel je mening over cultuur, maar genetisch praat je poep.
Nou, dat van genetische verschillen. Som maar eens op.quote:
Maak dat onze Antilliaanse vrinden maar eens wijs.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:53 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ras is geen issue, cultuur is de crux. Surinamers veroorzaken veel minder problemen in Nederland dan Marokkanen, terwijl de genetische verschillen tussen NLers en Surinamers veel groter zijn dan tussen NLers en Marokanen.
encyclopedie, daar staat het gewoon in.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dit roep je nou al voor de tweede maal, maar het is nog altijd onzin. Op basis van welke objectieve criteria concludeer jij dit?
Ik zie het anders nergens.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:11 schreef McCarthy het volgende:
[..]
encyclopedie, daar staat het gewoon in.
feit is wel dat aziaten minder spierkracht hebben en korte pootjes en dat vind ik (idd: smaak) maar niks. Dat hoeft zich iig niet te vermengen met ons.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus het is een kwestie van smaak voor jou en het heeft niks te maken met hoeveelheid spierkracht en lengte.
En je smaak is gericht op kleinere mensen van een ander ras en niet iemand van het blanke ras met minder spierkracht\ lengte
[..]
Tuurlijk kan dat best... smaak is zo relatief.
Maar je zegt nu zelf dat het niks te maken heeft met spierkracht.
nee, waar zeg ik dit danquote:Dus je vind aziaten fysiek inferieur omdat ze er niet blank uitzien ?
Dat jij geen bewijs kan vinden betekent niet dat het onwaar is.quote:
Gezien de grote verschillen in natuurlijke barrieres tussen de verschillende bevolkongsgroepen en de hieruit volgende verschillende mate van vermeningen gecombineerd met in het oog springende aspecten verwacht ik een gemiddeld grotere genetische overeenkomst tussen Europeanen en Noord-Afrikanen dan tussen Europeanen en Afrikanen. Maar ik kan het uiteraard niet kwantificeren, ik ben immers geen geneticus.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou, dat van genetische verschillen. Som maar eens op.![]()
![]()
Ik wist niet dat het er in Macedonië zo erg aan toe ging. Gebrek aan media-aandacht?quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:18 schreef Kaalhei het volgende:
Wat fraaie voorbeelden van landen waar grote groepen mensen wonen die tot een verschillende culturele achtergrond behoren en de gevolgen:Belgie (Walen/Vlamingen) Tjechoslowakije (Tsjechen/Slowaken) Canada (Frans/Engels) Joegoslavie (Moslims/Katholieken/Orthodoxen) Ethiopie (Eritra) (Moslims/Koptische Christenen) Sri Lanka (Boeddisten/Moslims) Filipijnen (Katholieken/Moslims) Indonesie (Oost-Timor) (Christenen/Moslims) Macedonie (Orthodox/Moslim) Nagorno-Karabach (Christenen/Moslims)
In landen waar de culturele verschillen vrij bepererkt zijn (Canada, Belgie e.d.) leidt het tot een scheiding zonder al te veel geweld. In landen waar culturele verschillen veel groter zijn, vaak geinduceerd door verschillen in religie, leidt het tot burgeroorlog, genocide, guerilla, et cetera. Uiteraard bestaat de kans dat de Baltische staten, de Oekraine en (afhankelijk van demografische ontwikkelingen) landen in West-Europa met veel moslims (Frankrijk, UK, Nederland, Duitsland, Belgie) in de toekomst tot het rijtje gaan behoren.
Op wat uiterlijkheden en andere pigmentvorming denk ik dat het wel ongeveer ophoudt met de verschillen in genen. Echter, ook ik ben geen geneticus.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:22 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Gezien de grote verschillen in natuurlijke barrieres tussen de verschillende bevolkongsgroepen en de hieruit volgende verschillende mate van vermeningen gecombineerd met in het oog springende aspecten verwacht ik een gemiddeld grotere genetische overeenkomst tussen Europeanen en Noord-Afrikanen dan tussen Europeanen en Afrikanen. Maar ik kan het uiteraard niet kwantificeren, ik ben immers geen geneticus.
na Kosovo stond dat land op springen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:24 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het er in Macedonië zo erg aan toe ging. Gebrek aan media-aandacht?
Kijk eens wat verder dan je neus breed is.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Op wat uiterlijkheden en andere pigmentvorming denk ik dat het wel ongeveer ophoudt met de verschillen in genen. Echter, ook ik ben geen geneticus.
Ook ik had graag gehad dat we het met genenverschillen hadden kunnen beslechten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:28 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Kijk eens wat verder dan je neus breed is.![]()
Het is hier misschien een beetje ongepast, maar je mag me er wel wat meer over vertellen. ZOals hoe de situatie nu is, wat het tij heeft doen keren, en waarom er daar geen sprake is van burgeroorlog, genocide etc.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
na Kosovo stond dat land op springen.
Nou, ik zie in een encyclopedie (de eerste die ik kan vinden, ik ben namelijk niet thuis) geen enkele aanwijzing en het artikel is toch niet door zomaar iemand geschreven.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Dat jij geen bewijs kan vinden betekent niet dat het onwaar is.
Omdat men daar snel tot inzicht kwam en bloedvergieten kon voorkomen. Het is ruimschoots op het nieuws geweest. Verder volg ik het daar nu niet op de voet, maar een vroegere collega van mij kwam daar vandaan en die was er behoorlijk gespannen onder.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:33 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het is hier misschien een beetje ongepast, maar je mag me er wel wat meer over vertellen. ZOals hoe de situatie nu is, wat het tij heeft doen keren, en waarom er daar geen sprake is van burgeroorlog, genocide etc.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Nou, ik zie in een encyclopedie (de eerste die ik kan vinden, ik ben namelijk niet thuis) geen enkele aanwijzing en het artikel is toch niet door zomaar iemand geschreven.
Moet lukken.quote:
Zodra er computers op de studiezalen komen. Hoe dan ook, ook op het almachtige Google kom ik geen geneticus tegen die mij uitlegt dat we nu wel voldoende variatie hebben.quote:
Hebben ze geen boeken in die UB van je?quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zodra er computers op de studiezalen komen. Hoe dan ook, ook op het almachtige Google kom ik geen geneticus tegen die mij uitlegt dat we nu wel voldoende variatie hebben.
Ik ben natuurlijk (enigszins) op de hoogte van de situatie in Macedonië n.a.v. het gebeuren in Kosovo. De geschiedenis van Macedonië beperkt zich echter niet tot die korte periode. Als dat het enige is wat er op het gebied van religieuze/culturele spanningen heeft plaatsgevonden, lijkt het me eerder een voorbeeld van dat een conclusie zoals kaalhei hierboven trekt niet noodzakelijk juist hoeft te zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Omdat men daar snel tot inzicht kwam en bloedvergieten kon voorkomen. Het is ruimschoots op het nieuws geweest. Verder volg ik het daar nu niet op de voet, maar een vroegere collega van mij kwam daar vandaan en die was er behoorlijk gespannen onder.
Ja, maar ik heb korte benen en geen spierkracht, dus ik ga niet heen en weer lopen om aantekeningen te maken.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hebben ze geen boeken in die UB van je?![]()
Nee, alleen heb ik een hekel aan intellectuele lompenproletariers die het woord ''gewoon'' gebruiken.quote:Jij ziet dus zelfs een noodzaak van vermenging tussen Aziaten en Europeanen?![]()
quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk (enigszins) op de hoogte van de situatie in Macedonië n.a.v. het gebeuren in Kosovo. De geschiedenis van Macedonië beperkt zich echter niet tot die korte periode. Als dat het enige is wat er op het gebied van religieuze/culturele spanningen heeft plaatsgevonden, lijkt het me eerder een voorbeeld van dat een conclusie zoals kaalhei hierboven trekt niet noodzakelijk juist hoeft te zijn.
bronquote:Macedonische Kwestie
De Macedonische Kwestie was de machtsstrijd om de regio Macedonië, die zich in de periode vanaf ca. 1830 tot 1945 afspeelde. Men kan echter stellen dat de kwestie nog voortduurt, omdat het onderwerp nog steeds gevoelig ligt in de regio, en zich in 2001 in Macedonië nog een Albanese opstand heeft voorgedaan.
De regio Macedonië is een etnisch diverse regio. Er wonen etnische Turken, Bulgaren, Serviërs, Grieken, Albanezen, zigeuners, en "Macedoniërs". Belangrijkste partijen in de kwestie waren Servië/Joegoslavië, Griekenland, Bulgarije, en in het begin ook het Ottomaanse Rijk. Voor 1912 was het gebied deel van het Ottomaanse Rijk. Na veel strijd kwam uiteindelijk een definitieve verdeling in 1945 tot stand tussen Griekenland en Joegoslavië. Het Joegoslavische deel werd in 1991 onafhankelijk onder de naam Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië.
[bewerken]
Het ontstaan van de Kwestie
In 1815 was het reeds duidelijk dat het Ottomaanse Rijk op zijn einde liep. In 1830 waren aan de randen twee aparte eenheden ontstaan: het semi-onafhankelijke Servië en het volledig onafhankelijke Griekenland. Beiden hadden meer leden van de nationale etniciteit buiten de grenzen wonen en streefden dus naar uitbreiding. De Bulgaren kwamen hier al snel bij. Alledrie de partijen begonnen in het via guerrillabewegingen en terrorisme in het gebied te intrigeren, en trachtten de bevolking naar zijn hand te zetten.
De Servische hajduks, Griekse andartes en Bulgaarse VMRO-guerilla's terroriseerden Macedonische dorpen en elkaar. Een dorp werd door financiële of materiële steun overgehaald een nationaliteit te kiezen, waarna het, in ruil voor bescherming, een bron van voedsel en rekruten werd. Als dit niet hielp werd teruggevallen op dreigementen of geweld. Een andere taktiek was het ombrengen van Turkse beambten, in de hoop dat de Turken wraak zouden nemen. De vluchtelingen uit de platgebrandde dorpen zouden zich vervolgens aansluiten bij de guerilla's, zo was de redenering.
Geen land kon de overhand krijgen, mede doordat de grote mogendheden elkaar in de kwestie tegenwerkten. Servië werd door Oostenrijk gesteund, Griekenland door de Britten, en Bulgarije door de Russen. Geen van de drie stond een toewijzing aan een andere partij dan het door hun gesteunde land toe.
Uiteraard zorgde ieder land niet te direct bij een zaak betrokken te zijn, want dat zou een diplomatieke rel of oorlog uitlokken. Servië en Griekenland hadden tot hun schade en schande al geleerd dat ze nog te zwak waren voor een directe militaire confrontatie. Wel trachtte men rechten voor de eigen (Grieks-, Servisch of Bulgaars-orthodoxe) Kerk bij de sultan los te peuteren.
Ten slotte kwamen in 1912 de Albanezen, bang dat ze gepasseerd zouden worden, in opstand, en namen zelfs Skopje in. Helaas voor hen brak, net toen de sultan hen rechten toezegde, de eerste Balkanoorlog uit.
[bewerken]
De verdeling van de koek
In de Balkanoorlogen en de Eerste en Tweede Wereldoorlog is herhaaldelijk om Macedonië gevochten. Het gebied verwisselde dan ook regelmatig van eigenaar. In 1945 kwam de situatie er ten slotte op neer, dat het gebied tussen Joegoslavië en Griekenland werd verdeeld, waarbij Bulgarije slechts een klein gebied (Petritsj) overhield. De nationalistische strijd werd nu onderdrukt door de Koude Oorlog, de NAVO, het communisme en het Titoïsme.
Na de val van Joegoslavië laaide de kwestie weer op. Macedonië werd in 1991 onafhankelijk, maar Griekenland eiste dat het land de afkorting FYROM zou dragen. Deze afkorting staat voor Former Yugoslav Republic of Macedonia (Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië). De Grieken waren bang dat het land anders aanspraken op het Griekse deel, de provincie Makedonia, zou maken. In 2001 ontstond een opstand onder de Albanezen in het westen van de republiek. Zij wilden verregaande emancipatie, maar de Slavische Macedoniërs waren bang dat ze naar aansluiting streefden met Albanië. Bulgarije heeft iedere aanspraak op de regio opgegeven. De nieuwe republiek is echter nog niet stabiel, en geldt als een van de armste landen in Europa.
Er vielen wel degelijk slachtoffers: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/1484932.stmquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk (enigszins) op de hoogte van de situatie in Macedonië n.a.v. het gebeuren in Kosovo. De geschiedenis van Macedonië beperkt zich echter niet tot die korte periode. Als dat het enige is wat er op het gebied van religieuze/culturele spanningen heeft plaatsgevonden, lijkt het me eerder een voorbeeld van dat een conclusie zoals kaalhei hierboven trekt niet noodzakelijk juist hoeft te zijn.
Bedankt voor de informatie. Ik zie echter op basis van bovenstaande niet zo snel waarom hier cultuur of geloof een belangrijkere rol zou spelen dan bij willekeurig welke andere oorlog in Europa.quote:
en Tetsjenie.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:08 schreef Kaalhei het volgende:
Mag ik Darfur nog toevoegen als troef?
Israelquote:
Indonesie.quote:
Kashmirquote:
Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in de VS?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:14 schreef Monidique het volgende:
Amerika, China, Rusland, heel Zuid-Amerika, heel Afrika, heel Midden-Oosten, India.
Rodney King.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:17 schreef Kaalhei het volgende:
Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in de VS?
Al zou de groeiende Hispanic/Latino-minderheid wel voor problemen kunnen gaan zorgen
Conflicten tussen Indianen en Europese grootgrondbezitters. Tijdje geleden was er nog een militaire operatie in een sloppenwijk.quote:Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Brazilie?
Zelfmoordaanslagen op doelen van etnische minderheden.quote:Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Argentinie?
Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Tunesie?
Die zijn van het zelfde niveau als op fok.quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:03 schreef Monidique het volgende:
Maar hoe zit het met de kennelijk kleine culturele verschillen in Suriname? Hoe zit het met de kennelijk kleine culturele verschillen in Libië? Hoe zit het met de kennelijk kleine culturele verschillen in Nieuw-Zeeland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |