Wow, zo lijkt 6000 miljoen veel meer dan 6 miljard. Terwijl het toch hetzelfde is. Je had net zo goed 6000000000 dollar kunnen schrijven.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:40 schreef Koos Voos het volgende:
Turkije heeft vanaf 1999 per jaar ca. 6000 miljoen dollar steun nodig om overeind te blijven....
(bron: IMF)
ocalan moet boeten en hangen voor alle kinderen vrouwen en ouderen die hij heeft vermoord, waaronder een oom van mij die werd vermoord door terroristen omdat hij een leraar was in het oosten van Turkije.quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:31 schreef Elgigante het volgende:
Zo te lezen moet het proces van Ocalan over en dat zal de Turkse overheid niet zo leuk vinden, ik ben wel blij dat er dus Europees gezien wel waarde gehecht wordt aan een eerlijk proces en gelijke rechten in Europese landen.
Wat vind jij van de gang van zaken clio?
Niet voor de mannen die hij vermoord heeft dan?quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:03 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
ocalan moet boeten en hangen voor alle kinderen vrouwen en ouderen die hij heeft vermoord, waaronder een oom van mij die werd vermoord door terroristen omdat hij een leraar was in het oosten van Turkije.
Je kunt het uitleggen als spelletje meespelen, maar het is niets anders dan opdrachten uitvoeren van een club waar je graag lid van wilt worden, dat ze nu meteen mee werken vind ik een positief signaal, ik had wat meer tijdrekken verwacht.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:10 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Dat zeg ik, Turkije speelt het spelletje mee.
[..]
De rechtzaak moet niet opnieuw omdat de uitkomst de EU niet aanstaat, maar omdat er militairen in de rechtbank zaten. En dit geval zou je dus niet eens kunnen spreken van een knieval. De uitkomst verandert immers niet. Een terrorist is niet opeens terrorist af als er nog een rechtzaak komt. En nee, Turkije is niet zo mild voor zijn terroristen zoals bepaalde andere landen dat wel zijn.
[..]
In NL zou dat misschien miljoenen verslinden. In Turkije hooguit een paar honderdduizend. Een land dit jaarlijks miljarden aan het militaire aparaat besteedt, heeft nog wel een paar miljoen over om een staatsvijand te laten berechten. Sterker nog, het hele eiland Imrali is enkel voor hem. Dat kost ook jaarlijks miljoenen. Net zoals jij bereid zou zijn om een Volkert levenslang op te laten sluiten en daar ook voor bereid zou zijn om een jaarlijkse bijdrage te leveren, worden kosten noch moeite gespaard om dit soort grote terroristen het leven zo zuur mogelijk te maken.
Daarmee bevestig je mijn stelling. Turkije doet voorkomen alsof de EU nu een plaagstootje uitdeelt. Men weet immers maar al te goed dat de uitkomst het zelfde zal zijn. Dat het land geen tijd rekt is hier dus aan te danken.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:37 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je kunt het uitleggen als spelletje meespelen, maar het is niets anders dan opdrachten uitvoeren van een club waar je graag lid van wilt worden, dat ze nu meteen mee werken vind ik een positief signaal, ik had wat meer tijdrekken verwacht.
Er zijn koerden die hem een held vinden en er zijn koerden die hem ook gewoon als terrorist zien. Wat zijn motieven ook zijn, niemand kan ontkennen dat hij een terrorist was. Mohammed B en Samir A zijn voor sommigen ook helden, terwijl hun daden toch echt terroristische daden zijn. Dat doet daar niets aan af. De rechtspraak kijkt naar feiten, niet naar de gevoelens van een groepje mensen.quote:Maar hoe staan de Koerden in Turkije eigenlijk tov dit proces, zijn de spanningen in die gebieden niet tot het kookpunt gestegen inmiddels.
Voor hen zal Ocalan een held zijn, voor de gemiddelde turk een terrorist.
Ja, de Franse Revolutie en zo. Ze kappen er veel te weinig het hoofd af daar in het Midden Oosten. Van verlichtingsdenkers als Robespierre hebben ze daar nog nooit gehoord.quote:Op maandag 9 mei 2005 10:46 schreef Monidique het volgende:
Oh ja, die Verlichting weer.
De barbaren gebruiken het kromzwaard, wij bedienden ons tenminste van de guillotine.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, de Franse Revolutie en zo. Ze kappen er veel te weinig het hoofd af daar in het Midden Oosten. Van verlichtingsdenkers als Robespierre hebben ze daar nog nooit gehoord.
quote:Congres over Armeniërs uitgesteld
ISTANBUL Op het laatste moment is een congres in Istanbul over de massamoord op de Turkse Armeniërs afgelast. Vandaag zou de conferentie, georganiseerd door drie universiteiten, beginnen.
Ze hebben tot uitstel besloten vanwege de commotie die is ontstaan doordat de minister van justitie gisteren zei dat de conferentie een dolkstoot betekent in de rug van de Turkse bevolking.
De Turkse regering spreekt tegen dat tussen 1915 en 1923 zo'n 1,5 miljoen Armeniërs stelselmatig zijn vermoord. De internationale druk op de regering om te erkennen dat er een volkerenmoord is geweest wordt steeds groter.
Het is en blijft een land van tapijtverkopers, de Luxemburger had gelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Ze hebben tot uitstel besloten vanwege de commotie die is ontstaan doordat de minister van justitie gisteren zei dat de conferentie een dolkstoot betekent in de rug van de Turkse bevolking.
Wij hebben Van der Hoeven, maar zij doen het nog iets beter.
idd. ...en die hebben ook niet zo'n grote bekquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:43 schreef lionsguy18 het volgende:
Turkije komt toch niet in de EG dus waar maken we ons druk om. Laten ze de blik maar op hun buurlanden richten daar kan je economisch ook mee samenwerken.
Öcalan moet zeker de straf krijgen die hij verdient middels een eerlijk proces (wat nu dus is toegegeven dat niet is gebeurd). De doodstraf wordt niet meer uitgedeeld, dus hangen gaat hij zeker niet. Hopen dat de Turkse justitie deze keer wat minder miskleunt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:03 schreef ClioSporT het volgende:
ocalan moet boeten en hangen voor alle kinderen vrouwen en ouderen die hij heeft vermoord, waaronder een oom van mij die werd vermoord door terroristen omdat hij een leraar was in het oosten van Turkije.
koos hopeloosquote:Op maandag 30 mei 2005 13:28 schreef Koos Voos het volgende:
Het Franse NEE, en deze week het Nederlandse NEE krijgt natuurlijk ook gevolgen voor Turkije.
Kroatie komt er nog bij op termijn en dan is het afgelopen. Dan hebben we een fijne unie van landen die traditioneel tot het Westerse Christendom behoren en daardoor cultureel sterk op elkaar lijkt.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Die uitbreiding is de zoveelste arrogante reaktie van een stel omhooggevallen machtswellustelingen. Zonder Nederland zou het kunnen, maar niet zonder Frankrijk. Turkije komt er nooit bij, nu ook vanwege het feit dat Europa dadelijk juist liever weer krimpt. Een West-Europa "Ja", een Oost-Europa "Nee".
Afgezien van het feit dat we allebei Tatjana lekker vinden, zullen de meeste Kroaten bepaald niet sterk op Nederlanders lijken. Hoe kom je op dat idee?quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:49 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Kroatie komt er nog bij op termijn en dan is het afgelopen. Dan hebben we een fijne unie van landen die traditioneel tot het Westerse Christendom behoren en daardoor cultureel sterk op elkaar lijkt.
Hoe fijn kan het zijn, met een land als Roemenië? Een land waarin de corruptie de laatste jaren explosief toenam.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:49 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Kroatie komt er nog bij op termijn en dan is het afgelopen. Dan hebben we een fijne unie van landen die traditioneel tot het Westerse Christendom behoren en daardoor cultureel sterk op elkaar lijkt.
En dan is men al aan het dromen over Georgie en Kirgizie?quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:54 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Hoe fijn kan het zijn, met een land als Roemenië? Een land waarin de corruptie de laatste jaren explosief toenam.
Turkije is dus echt niet allang in de EU....quote:Turkije zit allang in de eu alleen er moet af en toe nog wel dingen gezegd en gedaan worden zodat het erop lijkt dat Turkije er zeer veel moeite voor doet..
Oh? Ik heb daar nog niks over gehoord, maar het zal best kunnen. Dromen zijn in ieder geval bedrog.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En dan is men al aan het dromen over Georgie en Kirgizie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |