abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26682684
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:36 schreef ClioSporT het volgende:
Niet zeuren dan als er ineens een vliegtuig het binnenhof in vliegt. In plaats dat je nou wat dichterbij andere culturen komt duw je ze op deze manier alleen maar verder weg.
Als dat het gevolg zou zijn dan lijkt het me evident dat Turkije niet bij de EU hoort.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 2 mei 2005 @ 23:50:22 #77
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26682757
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:47 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als dat het gevolg zou zijn dan lijkt het me evident dat Turkije niet bij de EU hoort.
Het feit dat het argument an sich gebruikt wordt, lijkt mij een duidelijk teken dat Turkije niet bij de EU hoort.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_26682875
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:46 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nee, dat is een fijn argument om een islamitisch land bij de EU te laten. "Laat ons erbij of we gaan terroristische aanslagen plegen". Nou, dat tweede doen jullie toch al, getuige NYC, Madrid, van Gogh en nog 100-en andere voorbeelden, dus er zal weinig veranderen als jullie er gewoon niet bij komen. Ik verheug mij er nu al op dat de EU sterk economisch gelijk trekt, cultureel integreert en in Oost-Europa een groot hek komt onder 20.000 Volt om te voorkomen dat er ongewenste gasten (als je begrijpt wat ik bedoel) binnenkomen.Tevens kunnen de mensen die in de EU niet assimileren wmb een retourticket krijgen naar de berggebieden in Azie en Noord-Afrika.
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..

Typisch weer voor sommige om het direct verkeerd te begrijpen. zielig
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 23:56:26 #79
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26682945
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:54 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..

Dat is al zo hoor, met dank aan de moslimmetjes in Nederland die niet wensen te integreren, maar de rollen omdraaien en eisen van Nederlanders dat zij zich aan hun aanpassen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_26682978
Ja geef de moslimmetjes maar de schuld
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  maandag 2 mei 2005 @ 23:58:04 #81
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26683003
quote:
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.
Meer moslims als Turkije niet bij de EU komt? Je haalt echt alles uit de kast om vooroordelen jegens Turken te bevestigen, niet?
quote:
Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..
Laten we die deductie van jou nu maar even voor lief nemen, aangezien je premisse van de categorie 'hilarisch' is.
quote:
Gij spreekt met een gespleten tong. Je lijkt veel op de fundamentalistische leider van jullie.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 3 mei 2005 @ 00:00:04 #82
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26683074
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:57 schreef ClioSporT het volgende:
De slachtofferrol staat je goed, Rasit.
pi_26683085
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:58 schreef Kaalhei het volgende:

Gij spreekt met een gespleten tong. Je lijkt veel op de fundamentalistische leider van jullie.
Die leider zorgt er wel voor dat Turkije dalijk in de eu zit. Kan jij zijn harige reet likken dalijk.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 00:00:45 #84
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26683092
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:57 schreef ClioSporT het volgende:
quote:

[..]

ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.
Jij maakt een splitsing tussen moslims en niet-moslims, waarmee je niet-moslims degradeert tot een minder ras.
pi_26683125
ja of juist het tegengestelde.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 00:07:27 #86
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26683268
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 00:00 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Die leider zorgt er wel voor dat Turkije dalijk in de eu zit. Kan jij zijn harige reet likken dalijk.
Turkije blijft gewoon lekker in de wachtkamer zitten, zoals het al lang doet. Er is totaal geen behoefte aan veel domme krachten in Europa en zeker geen moslims. Die hebben we al lang genoeg geimporteerd. We houden Turkije nog even aan de lijn, sluiten een half economisch verband met ze en zetten ze verder in de wachtkamer, als ze zo naief zijn. Geen enkel land in de EU wil Turkije erbij, maar jullie mogen blij zijn dat de VS druk zet op de EU om zo Turkije een beetje te vriend te houden. Hoe cynisch, trouwens: Dat jullie het van jullie ultieme vijand, op de joden, Grieken en de Armenen na uiteraard, moeten hebben om uberhaupt een kans te hebben..... een pro forma kans echter, dat dan weer wel.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 00:10:02 #87
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26683330
Waarom richten jullie trouwens geen eigen unie op met een paar van die andere knoflooklanden?
pi_26683388
Omdat we de baas over europa gaan/willen worden en jullie als slaaf gaan gebruiken.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 00:13:50 #89
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26683442
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 00:12 schreef ClioSporT het volgende:
Omdat we de baas over europa gaan/willen worden en jullie als slaaf gaan gebruiken.
Nou, dan is het toch een goed idee dat we Turkije buiten de deur houden?
pi_26683494
Ok. En nu weer een serieuze discussie? Heren?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 3 mei 2005 @ 01:50:40 #91
88831 Shreyas
De beste
pi_26685039
Hij zou echt vreselijk zijn als Turkije bij de EU komt. Het land oogt modern, maar als je de dorpen beter bekijkt is niets minder waar. Ook de mensenrechten nemen ze niet zo nauw en ze willen nogsteeds niet opflikkeren uit Cyprus (DAT IS VAN DE GRIEKEN !)
Verder zijn er in Europa al genoeg moslims die de boel onveilig maken, dus een compleet moslimland erbij zal niet veel goeds beloven. En tot slot Turkije hoort geografisch gezien niet eens bij Europa (slechts 1 procent van dat land ligt aan 'onze' kant van de Bosporus), Turkije hoort bij Azië, dus ik zeg NEE tegen Turkije!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_26685103
Nog iets over Turkije:

De militairen bewaren daar het evenwicht, getuige de geschiedenis en de grote aantallen die er nog actief zijn. De democratie wordt "bewaakt" door de soldaten en tegelijk onder de duim gehouden, want een democratische staat hoort niet op het leger te drijven..
Valt de militaire macht weg, dan zouden streng islamitisch gelovigen de macht in kunnen gaan vullen. De instabiel geworden democratie zou ingeruild worden voor de sjaria.

Het is maar een theorie en ik denk niet dat die heel gauw opgaat, maar toch zou ik het niet als onzin afdoen. Als Turkije bij de EU "mag" komen dan zal de kans dat extremistische moslims de macht grijpen kleiner worden en is het mogelijk de militaire macht af te bouwen. De EU zorgt namelijk voor een kader en heeft eisen die een democratie bestendiger maken en aantrekkelijker maken tegenover een staatsgreep van fundamentalisten. Zo zorgt de EU voor de bestendiging van de enige seculiere moslimsstaat op deze aarde en indirect voor een veiligere omgeving voor zichzelf..

Dat pleit weer voor toetreding van Turkije.
pi_26685267
Wat een bagger.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 08:04:41 #94
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26686286
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 01:59 schreef tudoros het volgende:
Nog iets over Turkije:

De militairen bewaren daar het evenwicht, getuige de geschiedenis en de grote aantallen die er nog actief zijn. De democratie wordt "bewaakt" door de soldaten en tegelijk onder de duim gehouden, want een democratische staat hoort niet op het leger te drijven..
Valt de militaire macht weg, dan zouden streng islamitisch gelovigen de macht in kunnen gaan vullen. De instabiel geworden democratie zou ingeruild worden voor de sjaria.

Het is maar een theorie en ik denk niet dat die heel gauw opgaat, maar toch zou ik het niet als onzin afdoen. Als Turkije bij de EU "mag" komen dan zal de kans dat extremistische moslims de macht grijpen kleiner worden en is het mogelijk de militaire macht af te bouwen. De EU zorgt namelijk voor een kader en heeft eisen die een democratie bestendiger maken en aantrekkelijker maken tegenover een staatsgreep van fundamentalisten. Zo zorgt de EU voor de bestendiging van de enige seculiere moslimsstaat op deze aarde en indirect voor een veiligere omgeving voor zichzelf..

Dat pleit weer voor toetreding van Turkije.
Dat is helemaal geen theorie hoor. Het leger heeft in Turkije politieke macht, maar heeft ook haar werkelijke macht gebruikt om te voorkomen dat fundamentalisten aan de macht komen. Nog niet eens zo heel lang geleden, als ik mij goed herrinner.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:47:02 #95
118493 bolletje_kloon
We zijn terug!
pi_26687658
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 01:50 schreef Shreyas het volgende:
Hij zou echt vreselijk zijn als Turkije bij de EU komt. Het land oogt modern, maar als je de dorpen beter bekijkt is niets minder waar. Ook de mensenrechten nemen ze niet zo nauw en ze willen nogsteeds niet opflikkeren uit Cyprus (DAT IS VAN DE GRIEKEN !)
Verder zijn er in Europa al genoeg moslims die de boel onveilig maken, dus een compleet moslimland erbij zal niet veel goeds beloven. En tot slot Turkije hoort geografisch gezien niet eens bij Europa (slechts 1 procent van dat land ligt aan 'onze' kant van de Bosporus), Turkije hoort bij Azië, dus ik zeg NEE tegen Turkije!
Misschien moet je de hele discussie nog maar eens lezen en jezelf dan keihard voor de kop slaan. Succes.

De economische achterstand zal (net als in de andere Oosterse en achtergestelde Europese landen) door het verbeterde economische klimaat zo goed als verdwijnen.

Aan de lidmaatschap van de EU zitten een paar voorwaarden verbonden. Zo ook de rechtsspraak en de vrouwen-emancipatie, de mensenrechten zullen ze ook aan moeten passen. Ook zal Turkije Cyprus moeten erkennen als Grieks grondgebied.

Een compleet moslimland ZONDER economische achterstand zal alleen maar gunstig zijn voor de spreiding van de moslims in Europa, er zal namelijk een hele grote groep terugkeren naar Turkije. De enige reden dat ze hier zitten is het welvaartsverschil tussen West-Europa en Turkije, en als dat verdwijnt zullen ze eieren voor hun geld kiezen en lekker bij de rest van hun familie gaan zitten.

Die 1% is lichtelijk overdreven, maar inderdaad, Turkije hoort grotendeels niet bij Europa. Maar maakt dat eigenlijk wel uit? Ik weet niet of jij Frans-Guyana kent (Zuid-Amerika)? Of de Canarische eilanden (die toch een eindje de Atlantische Oceaan in liggen)? Of die paar eilandjes in de Caribbean? Die horen ook allemaal bij de EU hoor.
bolletje_25 - Binnenkort terug!
pi_26702320
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 02:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een bagger.
Toch niet Kaalhei ziet er wel wat in
pi_26703150
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:25 schreef tudoros het volgende:

[..]

Toch niet Kaalhei ziet er wel wat in
Niet je verhaal, maar je conclusie. Een land binnenhalen wat de democatie niet in stand kan houden zonder het leger, zelfs na toetreding tot de EU, is potentieel zeer gevaarlijk en dient op afstand gehouden te worden.
pi_26703549
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:56 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Niet je verhaal, maar je conclusie. Een land binnenhalen wat de democatie niet in stand kan houden zonder het leger, zelfs na toetreding tot de EU, is potentieel zeer gevaarlijk en dient op afstand gehouden te worden.
Ben ik niet met je eens... De EU eist bepaalde voorwaarden. Er wordt nu al enorm veel verandert en dit proces zal onomkeerbaar doorgaan in Turkije na toetreding. De militaire macht wordt de laatste jaren bijvoorbeeld al langzamerhand afgebouwd en dat is dus een riskant proces getuige de voorzichtigheid waarmee ze dat doen in Turkije.
Verandering is nu eenmaal niet direct via revolutie te bereiken. Het gaat altijd langzaam en daar moet je geduld voor hebben. Ik vind het dan ook helemaal niet erg als de EU een tijdje aan de rem trekt bij onderhandelingen met Turkije. Dat houdt de druk op de ketel om de voor het westen gunstige kant op te veranderen.

Het op afstand houden van een potentieel gevaar, werkt het gevaar alleen maar in de hand trouwens. Eén van de beweegredenen van rechts is ook altijd angst voor het gevaar (zo zie ik dat), terwijl je ervan afhouden niet altijd een duurzame oplossing is. Reden voor mij om links-georiënteerd te blijven.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:46:29 #99
3904 Koos Voos
teringhond
pi_26729658
Schröder: Turkije moet snel hervormen

AMSTERDAM - De Duitse bondskanselier Gerhard Schröder heeft er woensdag bij Turkije op aangedrongen ernst te maken met hervormingen die door Brussel als voorwaarde zijn gesteld voor de toetreding tot de Europese Unie. Schröder zei er het volste vertrouwen in te hebben dat de onderhandelingen volgens plan op 3 oktober beginnen.

Schröder legde de verklaringen af na afloop van een persconferentie met de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan in Ankara. De bondskanselier verwees in het bijzonder naar de noodzaak dat Ankara een douaneverdrag ondertekent. De ratificatie van de overeenkomst houdt de facto erkenning in van de Grieks-Cypriotische regering, een kwestie die moeilijk ligt in Turkije.

De EU stemde afgelopen december in met toetredingsonderhandelingen met Turkije. EU-functionarissen hebben sindsdien gewaarschuwd dat de hervormingen tijdig moeten worden doorgevoerd.

De grootste fan van Turken in de EU begint zich ook wat zorgen te maken.
  donderdag 5 mei 2005 @ 23:28:27 #100
3904 Koos Voos
teringhond
pi_26766933
ISTANBUL - Turkije bepaalt zelf het tempo van de hervormingen en daarmee van de toetredingsonderhandelingen met de EU. Dat heeft Europees Commissaris Rehn (Uitbreiding) donderdag gezegd bij een lezing in Istanbul.

Rehn reageerde daarmee op kritische Turken die vinden dat Turkije te veel toegeeft aan Europese wensen. "Jullie hebben het tempo in eigen hand. De hervormingen zijn jullie eigen soevereine keus, niet van handjeklap waarbij Turkije concessies heeft gedaan."

De EU heeft Turkije in december beloofd om in oktober met toetredingsgesprekken te beginnen. Een datum voor toetreding is niet bepaald. Volgens sommigen kan dat nog tien à vijftien jaar duren.
Rehn stelde dat Turkije momenteel als belangrijke uitdaging heeft "om te verzekeren dat de veranderde wetten goed zijn ingevoerd in het dagelijks leven, in heel het land, op alle niveaus".

Volgens waarnemers, onder wie europarlementslid Eurlings (CDA), is Turkije recent vertraagd met hervormingen. De veranderingen zijn onder meer dat de politie ophoudt met martelen en dat vrouwen meer rechten krijgen.

Eurocommissaris Rehn stelde in Istanbul verder dat Turkije moet doorgaan met economische hervormingen. Het land trekt nog weinig buitenlandse investeerders, vindt hij. "Beeldvorming is daarbij van belang. Een buitenlandse investeerder wil onafhankelijke rechters, heldere procedures en geen corruptie."

Hij zei ook dat Turkije haar banden met buurlanden verder kan verbeteren. Met Griekenland is al jaren geen ruzie, maar een indirecte erkenning van Cyprus zit nog in de pijplijn.
bron : nu.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')