abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26244630
Hier bewondere men het vorige deel.

Gelieve u aan het onderwerp te houden. Vermijd herhaling van zetten en vooral historische onnauwkeurigheden, met name als het over ''vermeende'' volkerenmoorden gaat. Maar voel u niet geroepen uzelf een muilkorf aan te doen, hier is erkenning niet verboden.

Feitelijke informatie; dit jaar mag Turkije beginnen met onderhandelingen over toetreding tot de EU.
pi_26244938
tvp
pi_26244955
Voor een sterkere economische EU, stem voor Turkije en de grondwet!

Heuj
bolletje_25 - Binnenkort terug!
pi_26245018
quote:
ISTANBUL, Turkey (CNN) -- Turkey's semi-official Anatolia News Agency reported that 21 Kurdistan Workers Party (PKK) rebels and three Turkish soldiers died in clashes in Turkey's southeast region Thursday.

It is believed to be the highest number of PKK rebels killed since the end of a five-year-old cease-fire between the group and Turkey last June.

Reports are based on a statement issued to Anatolia from the governor of Turkey's Sirnak province, but independent confirmation from the governor's office was not immediately available.

The clashes reportedly took place in Siirt province.

Turkish military forces have been carrying out a multi-day operation in Turkey's southeast region. The activity is thought to be the Turkish military's annual "spring operations" designed to identify and flush out suspected PKK rebels.

Anatolia reported that the Sirnak governor's office said a Turkish lieutenant and two sergeants were killed in the fighting.

Turkish authorities say PKK rebels are entering Turkey from neighboring Iraq.

Turkish President Ahmet Necdet Sezer is appealing to the United States to help Turkey rout out suspected PKK camps in northern Iraq.

The PKK had changed its name to Kongra-Gel after the 1999 capture of its leader Abdullah Ocalan, but earlier this month, the group switched back to PKK.
http://edition.cnn.com/20(...)key.kurds/index.html

Daarom.
pi_26245631
Het is altijd zo grappig dat Turkije zo onder vuur ligt over de mensenrechten en de Koerden...

Tuurlijk, soms gebeuren dit soort dingen en laait de discussie over mensenrechten weer op, maar ik hoor nooit iemand spreken over de toestanden in Oost-Europese landen, wat er bijvoorbeeld mis is met de situatie in Roemenië, overige Oost-Europese en Balkanlanden met betrekking tot minderheden...

Denk je dat ze het daar zo nauw nemen met de mensenrechten? Hoe denk je dat bijvoorbeeld die zigeuners daar worden behandeld? Zonder respect, tweederangs burgers, nauwelijks voorzieningen, geen onderwijs...

Denk je dat daar niet gediscrimineerd wordt, denk je dat daar niet gemarteld wordt in gevangenissen?

En het gaat niet alleen maar om zigeuners, dat is slechts een voorbeeld van een minderheidsgroepering.

Andere landen die nu tot de Europese Unie zijn toegetreden zijn van een vergelijkbaar niveau wat betreft de mensenrechten, Turkije heeft al flink wat verbeterd aan de situatie rondom de mensenrechten en de Koerden, er wordt nu ook ervoor gezorgd dat Koerden (beter) onderwijs kunnen krijgen, er komen meer voorzieningen, het stelt nog niet zo veel voor, maar ergens moet toch een begin zijn?
"If you don't give a damn, we don't give a fuck"
pi_26245702
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef Frank-Rijk het volgende:
Het is altijd zo grappig dat Turkije zo onder vuur ligt over de mensenrechten en de Koerden...

Tuurlijk, soms gebeuren dit soort dingen en laait de discussie over mensenrechten weer op, maar ik hoor nooit iemand spreken over de toestanden in Oost-Europese landen, wat er bijvoorbeeld mis is met de situatie in Roemenië, overige Oost-Europese en Balkanlanden met betrekking tot minderheden...

Denk je dat ze het daar zo nauw nemen met de mensenrechten? Hoe denk je dat bijvoorbeeld die zigeuners daar worden behandeld? Gediscrimineerd, zonder respect, tweederangs burgers, nauwelijks voorzieningen, geen onderwijs... Denk je dat daar niet gediscrimineerd wordt, denk je dat daar niet gemarteld wordt in gevangenissen?

En het gaat niet alleen maar om zigeuners, dat is slechts een voorbeeld van een minderheidsgroepering. Maar andere landen die nu tot de Europese Unie zijn toegetreden zijn van een vergelijkbaar niveau wat betreft de mensenrechten, Turkije heeft al flink wat verbeterd aan de situatie rondom de mensenrechten en de Koerden, er wordt nu ook ervoor gezorgd dat Koerden (beter) onderwijs kunnen krijgen, er komen meer voorzieningen, het stelt nog niet zo veel voor, maar ergens moet toch een begin zijn?
Wat mij betreft hoeft bijv. Kroatie er voorlopig ook niet bij, en zeker niet via de coulissen. Ook in Polen is het Westen niet onverdeeld populair. De toetreding van een massief land als Turkije heeft echter meer invloed.
pi_26245826
Als je puur naar economische motieven zou kijken, dan zou Turkije toegelaten moeten worden, de economie daar is vorig jaar met 9,9% gegroeid en het is op dit moment de snelsgroeiende economie ter wereld...

Daar kan geen van de landen die vorig jaar zijn toegetreden tot de Europese Unie tegen op...

Er is op dit moment zelfs niet een enkel land in de Europese Unie dat zo'n groei doormaakt als Turkije, de verwachting voor 2005 is zelfs 'slechts' tussen de 2 en 3% economische groei voor de Europese Unie...
pi_26246154
Laat ik dit nog toevoegen, Turkije is bovendien zeer interessant als afzetmarkt, er wonen evenveel inwoners in Turkije als in Duitsland, wat onze grootse handelspartner is notabene, het verschil met Duitsland is dat naast de hogere economische groei het aantal inwoners in Turkije vele malen sneller groeit dan in Duitsland...

Daarnaast zijn er nog een aantal (15) 'Turkse' lidstaten (als ik het me goed herinner) in de voormalige Sovjet-Unie, denk aan Turkmenistan, Georgië etcetera. Al deze mensen stammen af van of zijn verwand of verbonden met Turkije en de Turken, het is zelfs zo dat er 'wereldwijd' tussen de 200 en 300 miljoen 'Turken' zijn...

Dat is het aantal inwoners dat de West-Europese landen gezamenlijk hebben...

De markt die open gaat in Centraal Azië en ook in zekere mate China, via Turkije is wel degelijk interessant, want Turkse bedrijven zijn daar namelijk al min of meer nadrukkelijk aanwezig, mede dankzij hun verbondenheid met die overige Centraal-Aziatische landen en volkeren...

[ Bericht 0% gewijzigd door Frank-Rijk op 15-04-2005 13:35:54 ]
pi_26246346
Nu ik toch bezig ben, wil ik nog even inhaken op wat ik hiervoor heb gezegd, namelijk:

Een aantal jaren terug, enkele tientallen jaren terug om precies te zijn, toen Turkije maar niet kon toetreden tot de Europese Unie en steeds werd afgewezen heeft Turkije geprobeerd om met deze 'Turkse' lidstaten een Turkse Unie op te zetten, dit is niet gelukt, doordat veel landen dit als een bedreiging zagen, omdat Turkije dan weleens te 'groot' en te 'machtig' zou kunnen worden...

De toenmalige president van Turkije is zelfs hierom ter dood gebracht... (Als ik het me goed herinner)
pi_26246866
Turken horen NIET thuis in Europa en in Brussel.
pi_26246970
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef Frank-Rijk het volgende:

Denk je dat daar niet gediscrimineerd wordt, denk je dat daar niet gemarteld wordt in gevangenissen?
en moeten we ze daarom maar gewoon toelaten.....?? NEE, een goed begin zou een NEE stem zijn bij het as referendum.

Ik hoop dat Frankrijk ons voorgaat en de afbraak van Europa een halt toeroept.
Om de heren politici even wakker te schudden.
pi_26247038
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:34 schreef Koos Voos het volgende:
Turken horen NIET thuis in Europa en in Brussel.
Mensen uit het voormalig Joegoslavië en uit de Oostbloklanden horen wel bij de Europese Unie zeker? Op basis waarvan horen Turken niet bij de Europa of / en in Brussel?

Het enige verschil is dat zij 'moslim' zijn...

Verder zijn ze even arm of rijk hoe je het wilt zeggen, maar goed als je zo gaat praten vind je het dus wel goed dat 40 miljoen 'arme' en 'kansloze' Polen bij de Europese Unie zijn gekomen?

Het spijt me, maar ik heb toch liever Turken...
pi_26247066
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef Frank-Rijk het volgende:

Krijgen we dat weer.
pi_26247099
Nee, niet krijgen we dat weer, het is gewoon dom gelul ze passen er niet bij, en het zal dan wel weer over het geloof gaan, dat zij moslim zijn denk ik, dat is wat ik probeer te achterhalen...
pi_26247107
quote:

[..]

Mensen uit het voormalig Joegoslavië en uit de Oostbloklanden horen wel bij de Europese Unie zeker? Op basis waarvan horen Turken niet bij de Europa of / en in Brussel?

Verder zijn ze even arm of rijk hoe je het wilt zeggen, maar goed als je zo gaat praten vind je het dus wel goed dat 40 miljoen 'arme' en 'kansloze' Polen bij de Europese Unie zijn gekomen?

Ik niet maar dat begreep jij al.
De onderhandelingen zijn nog niet gestart of ze beginnen al te bedelen om draadloos internet.. pfff
pi_26247137
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Frank-Rijk het volgende:
Nee, niet krijgen we dat weer, het is gewoon dom gelul ze passen er niet bij, en het zal dan wel weer over het geloof gaan, dat zij moslim zijn denk ik, dat is wat ik probeer te achterhalen...
Jij probeert niets te 'achterhalen', jij kijkt door jezelf gekleurde brilletje..
pi_26247158
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:45 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Jij probeert niets te 'achterhalen', jij kijkt door jezelf gekleurde brilletje..
In ieder geval is de wereld niet gebaat bij 'zwartkijkers' zoals jij...
pi_26247168
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Frank-Rijk het volgende:
Ach, zo. Dan heb ik niets gezegd. Ik had nog een beetje last van ''discussies'' op de voorpagina, waar Turkse deelnemers beginnen te klagen over Islamofobie of Turkofobie wanneer de Armeense genocide ter sprake komt, dus dat woord fungeert bij mij als een soort signaal. Maar ik zal me beteren.
pi_26247180
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:47 schreef Frank-Rijk het volgende:

[..]

In ieder geval is de wereld niet gebaat bij 'zwartkijkers' zoals jij...
en echte Nederlanders zijn niet gebaat bij Turkenlurkers zoals jij..
pi_26247196
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ik niet maar dat begreep jij al.
De onderhandelingen zijn nog niet gestart of ze beginnen al te bedelen om draadloos internet.. pfff
Nee in Oost-Europa hebben ze draadloos internet zeker?
pi_26247233
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ach, zo. Dan heb ik niets gezegd. Ik had nog een beetje last van ''discussies'' op de voorpagina, waar Turkse deelnemers beginnen te klagen over Islamofobie of Turkofobie wanneer de Armeense genocide ter sprake komt, dus dat woord fungeert bij mij als een soort signaal. Maar ik zal me beteren.
Over de verschrikkelijke moordpartijen door Turken op het Armeense volk was gisteren nog een docu op een Duitse zender.
Een veroordeling is tot op heden door de Duitsers (!) tegen gehouden.
pi_26247238
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:48 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

en echte Nederlanders zijn niet gebaat bij Turkenlurkers zoals jij..
Het is een zwakte dat je off-topic en niet inhoudelijk reageert... Een forum is niet bedoeld om op de man te spelen en ik ga me niet laten verleiden tot een discussie zoals deze... Het is neem ik aan een gebrek aan intelligentie, ontwikkeling en kijk op de wereld...
pi_26247371
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:50 schreef Frank-Rijk het volgende:

[..]

Het is een zwakte dat je off-topic en niet inhoudelijk reageert... Een forum is niet bedoeld om op de man te spelen en ik ga me niet laten verleiden tot een discussie zoals deze... Het is neem ik aan een gebrek aan intelligentie, ontwikkeling en kijk op de wereld...
'

ach, kijk naar jezelf.

en on topic :

Een Turkse delegatie van politici, zakenmensen en journalisten onder heeft met Wireless Leiden de mogelijkheden verkend voor het opzetten van een draadloos WiFi-netwerk, in de regio Karaman, naar het Leidse voorbeeld.
Karaman is een provincie in het zuidoosten van Turkije die op het gebied van landbouw en industrie voorop loopt. Verdere economische en maatschappelijke ontwikkeling kan gestimuleerd worden door een moderne communicatie-infrastructuur. Internet is het ideale medium. Scholen, bedrijven, overheidsinstellingen en inwoners moeten een goedkope, snelle en betrouwbare internetverbinding krijgen.

Tijdens de bijeenkomst tekenden Kogero en het Turkse bedrijf Esthetica een intentieverklaring. Zij willen nog voor het einde van 2005 een eerste proefproject in Karaman starten. Kogero is een van de bedrijven uit het innovatieve Wireless Delta kennis cluster.
bron: http://www.wirelessleiden.nl/

Om subsidie binnen te halen zijn er even snel wat 'Nederlandse vestigingen opgezet ( http://www.esthetica.nu/)
pi_26247442
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:55 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

'

ach, kijk naar jezelf.

en on topic :

Een Turkse delegatie van politici, zakenmensen en journalisten onder heeft met Wireless Leiden de mogelijkheden verkend voor het opzetten van een draadloos WiFi-netwerk, in de regio Karaman, naar het Leidse voorbeeld.
Karaman is een provincie in het zuidoosten van Turkije die op het gebied van landbouw en industrie voorop loopt. Verdere economische en maatschappelijke ontwikkeling kan gestimuleerd worden door een moderne communicatie-infrastructuur. Internet is het ideale medium. Scholen, bedrijven, overheidsinstellingen en inwoners moeten een goedkope, snelle en betrouwbare internetverbinding krijgen.

Tijdens de bijeenkomst tekenden Kogero en het Turkse bedrijf Esthetica een intentieverklaring. Zij willen nog voor het einde van 2005 een eerste proefproject in Karaman starten. Kogero is een van de bedrijven uit het innovatieve Wireless Delta kennis cluster.
bron: http://www.wirelessleiden.nl/

Om subsidie binnen te halen zijn er even snel wat 'Nederlandse vestigingen opgezet ( http://www.esthetica.nu/)
Hoeveel subsidie gaat er niet naar de 'nieuwe' Europese Unie lidstaten? Die zijn ook niet lid geworden omdat er enkele 'grote' financiële voordelen kleven aan het lidmaatschap van de Europese Unie zeker?
pi_26247476
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:58 schreef Frank-Rijk het volgende:

[..]

Hoeveel subsidie gaat er niet naar de 'nieuwe' Europese Unie lidstaten? Die zijn ook niet lid geworden omdat er enkele 'grote' financiële voordelen kleven aan het lidmaatschap van de Europese Unie zeker?
Die zij LID, de bedelende Turken zijn nog niet eens begonnen met onderhandelen of de Turkse elite ruikt al winst.
pi_26247527
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:00 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Die zij LID, de bedelende Turken zijn nog niet eens begonnen met onderhandelen of de Turkse elite ruikt al winst.
Kom nou niet de Turken of Turkije beschuldigen, de gehele wereld maakt zich schuldig aan corruptie, vriendjespolitiek, subsidieverkrijgingen, bij/via/van de Europese Unie, WTO, VN, Wereldbank en nog vele andere organisaties...
pi_26247660
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Frank-Rijk het volgende:

[..]

Kom nou niet de Turken of Turkije beschuldigen, de gehele wereld maakt zich schuldig aan corruptie, vriendjespolitiek, subsidieverkrijgingen, bij/via/van de Europese Unie, WTO, VN, Wereldbank en nog vele andere organisaties...
slap argument om 40 miljoen moslims de EU in te smokkelen..

( hullie doen het oooooook)
pi_26247661
Ik neem aan dat wanneer jij de kans van je leven zou krijgen in Turkije, een droombaan, een financiële doorbraak dat jij dan ook niet daarvan gebruik zult maken gelet op je vooroordelen en anti-Turkije houding?

Het zou je niet sieren als je het wel deed namelijk, tegen is tegen...

Ik ben zelf niet zoals jij, ik ben niet vol van discriminatie, onderscheid maken tussen mensen en afkomst, ik heb zelfs in Turkije gewoond omdat ik daar stage heb gelopen en ik kan niet anders zeggen dan dat het me zeer goed bevallen is, alles, het land, de mensen, de cultuur...
pi_26247698
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

slap argument om 40 miljoen moslims de EU in te smokkelen..

( hullie doen het oooooook)
Ga of een zinvolle discussie aan of ga knikkeren...
pi_26247741
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef Frank-Rijk het volgende:
Ik neem aan dat wanneer jij de kans van je leven zou krijgen in Turkije, een droombaan, een financiële doorbraak dat jij dan ook niet daarvan gebruik zult maken gelet op je vooroordelen en anti-Turkije houding?

Het zou je niet sieren als je het wel deed namelijk, tegen is tegen...

Ik ben zelf niet zoals jij, ik ben niet vol van discriminatie, onderscheid maken tussen mensen en afkomst, ik heb zelfs in Turkije gewoond omdat ik daar stage heb gelopen en ik kan niet anders zeggen dan dat het me zeer goed bevallen is, alles, het land, de mensen, de cultuur...
Snel terug dan maar als het daar zo geweldig is.
Ik hoop dat velen je zullen volgen naar het moederland.
pi_26247778
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:08 schreef Frank-Rijk het volgende:

[..]

tja zeg.. je hebt het toch tegen mij, jij wil jou mening toch aan mij opleggen ?

Ga of een zinvolle discussie aan of ga knikkeren of pak vast je koffer..
pi_26247853
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:09 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Snel terug dan maar als het daar zo geweldig is.
Ik hoop dat velen je zullen volgen naar het moederland.
Ik hoop het ook... Moge racisten zoals jij voor eeuwig in hun eigen wereld wonen Hulde!

Echte 'zwartkijkers' bestaan nog steeds...

Zoek jij je heil en toekomst bij de Polen, doe ik dat bij de Turken, zijn we allebei blij...
pi_26247988
ok ..
pi_26248061
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:08 schreef Frank-Rijk het volgende:

[..]

Dat kan koos niet, maar waarschijnlijk moet jij hem nog leren kennen.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_26248368
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:21 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Dat kan koos niet, maar waarschijnlijk moet jij hem nog leren kennen.
Het is eigenlijk de eerste dag dat ik hier iets post en ik ken hem dan ook niet... Na vandaag in ieder geval wel!

Maar weet je wat het is, vooral met dit soort onderwerpen gaat het als snel offtopic, ik kwam met enkele feiten en een klein stukje historie over Turkije en Turkse lidstaten en dan ineens omdat het hem niet bevalt of omdat hij Turken (buitenlanders?) niet mag gaat het onderwerp offtopic...

Het is een feit dat mensen vooroordelen hebben of kritisch tegenover buitenlanders zijn, dat komt door alles wat je hoort en leest in de media of omdat je zelf een keer iets hebt meegemaakt... Ik ben overigens niet blind voor de problemen en dingen die gebeuren rondom 'buitenlanders', maar ik ben niet iemand die alle buitenlanders en in dit geval Turken over een kam gaat scheren...

Mijn ervaringen met Turkije, de Turkse mensen en de Turkse cultuur zijn eigenlijk alleen maar positief...

Daarbij komt dat Turken uit Turkije anders zijn dan Turken in West-Europa, je zult nog verbaasd zijn hoe modern de mensen daar in Turkije zijn, vooral in het Westen en in de grote steden...
pi_26248559
Je bent waarschijnlijk de enige die koos serieus neemt/nam
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_26248623
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:40 schreef ClioSporT het volgende:
Je bent waarschijnlijk de enige die koos serieus neemt/nam
Nam
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:46:27 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26248726
Houden we de discussie even fatsoenlijk? Aan beide kanten dus.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26249100
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Sidekick het volgende:
Houden we de discussie even fatsoenlijk? Aan beide kanten dus.
Naar mijn mening houd ik het fatsoenlijk, dat ik 1 keer het woord racist gebruik maakt het toch niet direct onfatsoenlijk, verder ben ik er ook niet op ingegaan... Op mij komt Koos nogal racistisch over, dat is het enige...
pi_26249469
Van mij hoeven ze niet bij de EU
pi_26249877
quote:
Turkse premier wil bloedbad onder ogen zien

door Jan van Benthem
De Turkse premier Erdogan heeft een opmerkelijke oproep in het Turkse parlement gedaan voor een open debat over de massamoord op de Armeniërs in 1915. Nog verder gaat zijn voorstel aan de Armeense president om samen de beschuldiging van genocide door de Turken te onderzoeken.

Wie in de pers of in het parlement begon over de massamoord op de Armeniërs in 1915 kreeg het in Turkije zwaar te verduren. Dreigbrieven, een ware lastercampagne en termen als 'een misselijk makend schepsel' of 'verrader' - zij die het wel aandurfden, kregen het allemaal over zich heen.

Tot afgelopen woensdag. Want toen begon premier Erdogan er zelf over, in het Turkse parlement. Hij riep daar op een open debat te voeren over de moordpartijen. De Turkse minister van buitenlandse zaken Gül vertelde erbij dat Erdogan de Armeense president Kotscharian heeft voorgesteld gezamenlijk een commissie van deskundigen samen te stellen. Die moet onderzoeken of de moord op de Armeense christenen in de Eerste Wereldoorlog een doelbewuste volkerenmoord is geweest.

Het hoge woord is eruit. Het gaat nog niet zo ver dat de Turkse regering zelf vaststelt dat daarvan sprake is geweest, maar dat ze dat nu wil gaan onderzoeken met het overwegend christelijke Armenië, waar Turkije bepaald niet mee op goede voet staat, is een enorme stap voor Ankara. Zeker nu over anderhalve week, op 24 april, deze massamoord weer in het middelpunt van de belangstelling zal staan. Het is dan precies negentig jaar geleden dat de moordpartijen begonnen met het oppakken van duizenden vooraanstaande Armeniërs. In de jaren die volgden werden de Armeniërs voor het grootste deel gedeporteerd of vermoord. De schattingen van het aantal doden liggen tussen de 1,2 en 1,4 miljoen.

Genocide

Dit bloedbad stond de afgelopen maanden weer in de schijnwerpers toen onder meer de Franse regering, maar ook een overgrote meerderheid van het Nederlandse parlement, een volmondige erkenning van de genocide door Turkije eiste vóór het land zou kunnen toetreden tot de Europese Unie. Daarin was Turkije altijd zeer terughoudend, al zegde Ankara wel toe dat er een onderzoek naar de tragische gebeurtenissen zou komen. Maar ondertussen deed de regering Erdogan er alles aan, het woord 'volkerenmoord' of 'genocide' te vermijden.

Illustratief in dit verband is de affaire waarbij in de Duitse deelstaat Brandenburg in het schooljaar 2002 de genocide onder de Turkse Armeniërs een plaats in het geschiedenisleerplan kreeg. Zij werd als voorbeeld expliciet vermeld bij de aanduiding van het thema: 'Oorlog zonder grenzen; uitroeiing en volkerenmoord (bijvoorbeeld de genocide op de Armeense bevolking van Klein-Azië)'.

De Turkse ambassadeur protesteerde hevig namens zijn regering en na 'gesprekken op het diplomatieke vlak' werd in januari van dit jaar het tussenzinnetje geschrapt. En voor het nieuwe geschiedenisboek zullen Turkse wetenschappers weer inspraak krijgen - er wonen tenslotte zo'n twee miljoen Turken in Duitsland.

Prijs te hoog

De opmerkelijke stap van Erdogan komt dan ook niet voort uit een plotseling inzicht van de waarheid bij de Turkse regering. De prijs van de ontkenning wordt gewoon te hoog. Met name lijkt Ankara beducht voor een resolutie van het Amerikaanse Congres bij de 90-jarige herdenking, waarin de gebeurtenissen als genocide worden gebrandmerkt.

Een dergelijke resolutie zou al eind jaren '90 worden aangenomen, maar president Clinton stak daar een stokje voor wegens 'zwaarwegende nationale belangen'. Daarbij ging het vooral om het Turkse dreigement de vliegbasis Incirlik voor de VS te sluiten, waardoor de dagelijkse patrouillevluchten boven Irak ernstig bemoeilijkt zouden worden. De huidige president Bush heeft echter getoond minder gevoelig te zijn voor dergelijke drukmiddelen.

Bovendien heeft de Europese Unie veel nadruk gelegd op de eis dat Turkije zich terdege rekenschap moet geven van haar verleden als het land echt lid wil worden van de EU. Het feit dat de EU landen als Kroatië stevig heeft aangepakt en het Europees Parlement eerder deze week slechts na stevige garanties van nieuwe toetsingsmomenten heeft ingestemd met de toetreding van Roemenië, zal ook in Ankara tot nadenken hebben gestemd.

Assyriërs

Als Turkije echt het verleden onder ogen wil zien, dan moet het zich niet alleen rekenschap geven van de volkerenmoord op de Armeniërs. Een grote groep Assyrische christenen, bronnen uit deze gemeenschap spreken van 500.000 slachtoffers, is op dezelfde wijze verdreven of vermoord. In de oproep van het Nederlandse parlement van afgelopen december om de genocide van 1915 te erkennen is deze groep inbegrepen. Door de systematische vervolging van Armeniërs, Assyriërs, Grieks- en Syrisch-orthodoxen is in de afgelopen eeuw het aandeel van de christenen in de Turkse bevolking teruggelopen van ruim 20 procent in het begin van de vorige eeuw naar een minieme 0,2 procent aan het begin van deze eeuw.

Toetreding tot Europa is zo een pijnlijke weg voor Turkije. Maar het land kan er ook veel van leren. Als het dat doet, dan kan het nog iets goeds opleveren voor de kleine christelijke minderheden die in het land zijn overgebleven.

En net als Duitsland na de Tweede Wereldoorlog zal Turkije pas bij Europa kunnen gaan behoren als het duidelijk het eigen verleden erkent. Het is daarom noodzaak dat de EU de oproep van premier Erdogan van harte onderschrijft en hem er toe dwingt het aangekondigde debat en onderzoek ook echt open te laten plaatsvinden. Er zijn voldoende signalen dat andere leden van zijn regering daar anders over denken. Maar zij moeten tot het besef worden gebracht dat er voor Turkije zonder een open verleden geen open toekomst in Europa kan zijn.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=60316

TVP
pi_26250267
Goede post... Dat ook hier kritisch naar wordt gekeken is naar mijn mening goed... Het dient in ieder geval onderzocht te worden...

Voor mij zou dit geen reden zijn om toetreding tot de Europese Unie niet te accepteren... Duitsland heeft ook genocide uitgevoerd en mocht Turkije zich inderdaad hieraan schuldig hebben gemaakt, moet het net als Duitsland de kans krijgen om bij de Europese Unie te mogen, zoals dat in de jaren '50 ook is gebeurd...
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:49:08 #43
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26251660
quote:
Goede ontwikkeling.
Het toont maar weer hoe het lidmaatschap van de EU als troef kan worden gebruikt om actief invloed uit te oefenen.
pi_26251736
Ja, maar helaas voor sommige anti turken is er geen genocide gepleegt dus zo'n onderzoek is nutteloos.. Uiteraard moet het wel lijken alsof Turkije moeite doet voor de eu, dus zo'n onderzoek is helemaal niet erg.

Dat ze er eigenlijk allang bijzitten weten we toch wel.
pi_26251899
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:52 schreef ClioSporT het volgende:
Ja, maar helaas voor sommige anti turken is er geen genocide gepleegt
Dit lijkt dan meer op het hysterische zelfmedelijden waar ik zo-even op doelde. Wat is Vergangenheitsbewaltigung in het Turks? Kemalisme?
pi_26252074
Noem het maar wat je wilt
pi_26252145
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:07 schreef ClioSporT het volgende:
Noem het maar wat je wilt
Dat zal ik zeker doen, nu jij zo vrij bent geweest een volkerenmoord te ontkennen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:25:32 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26252455
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:52 schreef ClioSporT het volgende:
Ja, maar helaas voor sommige anti turken is er geen genocide gepleegt dus zo'n onderzoek is nutteloos..
Waarom ben je bang voor zo'n onderzoek? Je zou het juist moeten toejuichen; eindelijk een onderzoek dat die zogenaamde volkerenmoord voor eens en voor altijd kan ontkrachten.

Je vrees lijkt mij niets meer dan het instandhouden van oogkleppen. Zo ontzettend bang om zaken in het verleden te onderkennen uit angst een anti-Turk te zijn. Ik zou ook wel de slavenhandel van Nederland kunnen ontkennen hoor, maar zou ik daar iets mee opschieten? Zou het juist niet een teken van sterkte zijn om ook zelfkritiek te hebben en fouten te erkennen, ondanks dat je ze eigenlijk alleen via geschiedenisboekjes hebt gelezen? Zelfkritiek helpt je vooruit; je kan van je fouten leren en dus in de toekomst vermijden.

Maar je bent bang. Bang om 'tegenstanders' een argument te geven voor haat jegens Turken. Maar die angst zorgt er alleen maar voor dat je niet ziet dat jouw soort ontkenningen alleen maar de haat verder doet groeien. Zonder acceptatie zal het je alleen maar langer achtervolgen. Het is jouw keus.
pi_26256006
De (linkse) standpunten voor de grondwet: Hier

En die van de tegenstanders: Hier

Wat veel mensen vaak denken dat door een sterker Europa de economische situatie van Nederland achteruit gaat, wat helemaal niet zo is
pi_26264671
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarom ben je bang voor zo'n onderzoek? Je zou het juist moeten toejuichen; eindelijk een onderzoek dat die zogenaamde volkerenmoord voor eens en voor altijd kan ontkrachten.

Je vrees lijkt mij niets meer dan het instandhouden van oogkleppen. Zo ontzettend bang om zaken in het verleden te onderkennen uit angst een anti-Turk te zijn. Ik zou ook wel de slavenhandel van Nederland kunnen ontkennen hoor, maar zou ik daar iets mee opschieten? Zou het juist niet een teken van sterkte zijn om ook zelfkritiek te hebben en fouten te erkennen, ondanks dat je ze eigenlijk alleen via geschiedenisboekjes hebt gelezen? Zelfkritiek helpt je vooruit; je kan van je fouten leren en dus in de toekomst vermijden.

Maar je bent bang. Bang om 'tegenstanders' een argument te geven voor haat jegens Turken. Maar die angst zorgt er alleen maar voor dat je niet ziet dat jouw soort ontkenningen alleen maar de haat verder doet groeien. Zonder acceptatie zal het je alleen maar langer achtervolgen. Het is jouw keus.
Leuk stukje, ook superlang zodat het ook nog eens zeer interessant lijkt.

Ik heb alleen gezegd dat het nutteloos is om zo'n onderzoek te doen en ik zeg dus niet dat ik bang ben.. Wel gewoon lezen he. Slavenhandel kan je niet ontkennen aangezien er genoeg feiten over zijn.

Turkije zit allang in de eu alleen er moet af en toe nog wel dingen gezegd en gedaan worden zodat het erop lijkt dat Turkije er zeer veel moeite voor doet..
pi_26268889
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 03:36 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb alleen gezegd dat het nutteloos is om zo'n onderzoek te doen en ik zeg dus niet dat ik bang ben.. Wel gewoon lezen he. Slavenhandel kan je niet ontkennen aangezien er genoeg feiten over zijn.
Er zijn geen feiten over de Armeense Genocide? Zegt de naam Dr. Lepsius je iets? Of Harper's Weekly, Theodore Roosevelt, Henry Morgenthau, Arnold Toynbee, enz.? Zeg eens; als er geen feiten zijn, hoe noem je dan de mededelingen die tijdens de berechting van de beul van Talat Pasha werden gedaan? Leugens? De Duitsers konden, drie jaar na de oorlog, hun eigen diplomatieke documenten niet meer lezen?
quote:
Turkije zit allang in de eu alleen er moet af en toe nog wel dingen gezegd en gedaan worden zodat het erop lijkt dat Turkije er zeer veel moeite voor doet..
Oftewel; het zijn uitvreters?

[ Bericht 2% gewijzigd door Johan_de_With op 16-04-2005 14:48:19 ]
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:58:00 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_26271717
quote:

[..]

Even rijk/arm mja bullshit dus

Slovenie ex- Joegoslavie bij EU gekomen
GDP - per capita: purchasing power parity - $19,000 (2003 est.)

Turkije
GDP - per capita: purchasing power parity - $6,700 (2003 est.)

Polen
GDP - per capita: purchasing power parity - $11,100 (2003 est.)

Tsjechie
GDP - per capita: purchasing power parity - $15,700 (2003 est.)

Estland
GDP - per capita: purchasing power parity - $12,300 (2003 est.)

Over de economische groei gesproken
1998 3,2
1999 -4,7
2000 7,1
2001 -7,5
2002 7,8

Dit is toch erg instabiel. Laatste jaren gaat het wel beter.

Cyprus en Malta voldoen aan alle economische criteria, dit wil zeggen dat zij levensvatbare markteconomieën zijn en het hoofd kunnen bieden aan de concurrentiedruk en de marktkrachten binnen de Unie. Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Slovenië, Slowakije en Tsjechië zijn eveneens levensvatbare markteconomieën en de voortzetting van de lopende hervormingen zou hen in staat moeten stellen het hoofd te bieden aan de concurrentiedruk en de marktkrachten. Bulgarije is in de loop van het jaar 2002 een levensvatbare markteconomie geworden en het land zou op de middellange termijn in staat moeten zijn het hoofd te bieden aan de concurrentiedruk en de marktkrachten binnen de Unie. Roemenië heeft verdere vooruitgang geboekt op de weg naar een levensvatbare markteconomie en het land zou op de middellange termijn in staat moeten zijn het hoofd te bieden aan de concurrentiedruk en de marktkrachten. Turkije ontwikkelt zich ook in de richting van een markteconomie, waardoor het beter in staat zou moeten zijn het hoofd te bieden aan de concurrentiedruk en de marktkrachten.

Stukje uit mei 2004 bron :
http://www.europese-beweg(...)2000-uitbreiding.htm
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_26356823
ATHENE Het Griekse parlement heeft met
grote meerderheid de Europese Grondwet
geratificeerd.Griekenland is het zesde
land dat ja zegt tegen de grondwet

Bron. Nos Teletekst
pi_26361440
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:10 schreef ClioSporT het volgende:
ATHENE Het Griekse parlement heeft met
grote meerderheid de Europese Grondwet
geratificeerd.Griekenland is het zesde
land dat ja zegt tegen de grondwet

Bron. Nos Teletekst
en weer een volk genaaid ..
pi_26420552

Lech Walesa, Poland’s former president and a Nobel Peace Prize winner, made on Thursday an emotional case for the recognition by Turkey of the 1915 genocide of Armenians, saying it should be a precondition for Ankara’s accession to the European Union.

“The massacres of Armenians in Turkey were the first genocide of the 20th century,” Walesa declared in a speech in Yerevan.

bron: http://tinyurl.com/bepmo

Berlin urges Turkey to take responsibility for massacres

BERLIN - All parties in the German parliament have agreed key points of a resolution which will tell Turkey to "take historic responsibility" for the 1915 Armenian genocide, a senior member of Chancellor Gerhard Schroeder's Social Democrats said on Thursday.

Gernot Erler, the Social Democratic (SPD) deputy foreign affairs spokesman in the Bundestag, said the resolution due to win final approval in the coming months would have three 'goals.'

First, Germany's parliament will recognise a limited German role in the massacre of 1.2 million to 1.5 million Armenians by the Ottoman Turks during World War One, said Erler in a statement.

bron : http://tinyurl.com/97rg5

Mooi dat de duitser eindelijk hun betrokkenheid bij deze slachting willen erkennen.
Van de Turken zelf verwacht ik dat niet, tenzij hun heilige doel, Europees lidmaatschap in gevaar komt natuurlijk.
pi_26476194
ANKARA - Turkish and Greek gunboats faced off again Saturday near an uninhabited islet in the Aegean Sea, in a new flare-up of a dispute that came close to starting a war in 1996, Anatolia news agency reported.

It was the second incident in less than two weeks between the two neighbours, who are officially allies within NATO but have a long history of disputes over territorial rights and their boundaries in the Aegean.

Quoting Turkish foreign ministry officials, Anatolia said a Turkish coastguard vessel had been dispatched to deal with two Greek trawlers that had entered Turkish waters.

Greece responded by sending two gunboats to the scene, the semi-official agency said.
The vessels finally returned to their respective ports after several hours.

Turkish Foreign Minister Abdullah Gul, questioned by journalists, described the incident as "nothing", according to the NTV television channel.
pi_26508814
Even wat offtopics weggehaald.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_26655766

Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze
barakken en gelovigen onze soldaten.

Zie hier Recep Erdogan, de premier van Turkije. Deze veroordeelde crimineel
leid nu een land wat toekomstig (?) lid kan worden van de EU. Maar hij
heeft, mede getuige zijn lage en criminele verleden en gezicht, niet veel
goeds in de zin.

Erdogan de verleider.
Deze man, wiens geboorte al lang is voorspeld als de komst van de
anti-christ, probeert de via de EU Europa te vergiftigen met de haat en
intolerantie van de Islam. Zijn verleden spreekt boekdelen over zijn
toekomst. Hij is in het verleden gearresteerd voor het aanzetten tot
religeuze haat en poging tot het vestigen van een islamitische staat in
Turkije, waar hij ook voor veroordeeld is. Hij vindt dat de EU Turkse
werknemers moet accepteren als Turkije ook lid wordt van deze EU. Dit kan
uiteraard maar 1 doel hebben. Zijn doel is de EU definitief te vergiftigen
met de haat en intolerantie die islam met zich mee brengt. Zijn
schijnheilige en duivelse opmerkingen in interviews dat Europa de islam moet
respecteren en omarmen spreekt hierover boekdelen.

Erdogan de dictator.
Hij is een klassieke totalitiare dictator. Hij zal altijd zijn beloftes
proberen waar te maken. Hij zal dus koste wat het kost de Islam willen
brengen tot Europa. Hij zal er, bij een afwijzing van de EU, zelfs een
oorlog met de EU voor over hebben om de Islam te verspreiden. Dat al deze
pogingen om dit heilige grondgebied te veroveren mislukt zijn sinds dat het
christendom met het de strijders van Allah vecht deert hem niet. Hij zal het
proberen en hij zal lak hebben aan de wereldvrede.

Erdogan de gemaskerde.
Erdogan is tevens een man met mooie woorden. Over hoe zijn verleden achter
hem ligt. Over hoe economisch Europa de vruchten zal plukken met de
toetreding van zijn "eerlijke land" waar tevens andere geloven
vervolgd gerespecteerd worden. Gevangenen krijgen een betere
behandeling in de Tukse gevangenissen dan zelfs in de Nederlandse. U merkt
het al. Zijn woorden zijn doorspekt met leugens.

Zijn politieke agenten in de westerse wereld, de Groene partijen, zeggen
tolerant te zijn. Dat dit volstrekt onzin is blijkt wel uit het feit dat op
het moment er een milieumaatregel geld voor een westers land zij schreeuwen
als een mager varken dat het nog niet streng genoeg is, als aan de andere
kant, dezelfde maatregel slecht uit zou pakken voor hun heilige land
Turkije, schreeuwen ze als de magere varkens die ze zijn dat we met zijn
allen niet zo anti-Turks moeten doen. U heeft het wel door. Ook de woorden
van de politieke agenten van de gewapende islamitische strijd zijn doorspekt
met leugens en hypocisie. Femke Halsema had het er al over dat Hirsi Ali
niet zo anti-man moest doen. Hallo Halsema, is vrouwenemancipatie ook al
iets wat volgens uw Führer Erdogan anti-Turks is? Ik hoef u het antwoord
niet te verraden.

Tenslotte.
Erdogan is een gevaarlijk man. Een gevaar voor de stabiliteit en de
wereldvrede. Een gevaar voor de democatie. Deze man moet gestopt worden. De
geschiedenis leert ons dat niemand het ooit is gelukt Europa blijvend te
veroveren. Ook de ideeën van Erdogan zullen overwaaien en een voetnoot
worden in het grote geschiedenisboek van de wereld. De enige vraag is
hoeveel mensen moeten sterven voordat de waanzin en achterlijkheid van
Erdogan en zijn veertig rovers voorbij zal zijn.
pi_26656699
oude koeien enz enz... Wees nuttig ofzo.
pi_26656727
Ik vraag me af of Ezelworst dan officieel toegelaten wordt ook?
pi_26656812
Ik zeg gewoon:

NEE!!!!

En

NEE!!!!

Tegen Europa.

Nederland heeft genoeg te bieden en hoeft niet afhankelijk te zijn door die "grootmachten".
Zie ook de Euro, waarbij Nederland ondergewaardeerd is geweest.
Ik ben er eerder voor om de allochtonen hier een beetje kwijt te raken, dan straks nog meer volksstammen hier de boel te laten bepalen.

Vroeger waren ze GASTarbeiders. De Spanjaarden en de Italianen hielden zich daaraan. Die gingen terug naar hun land.
En wat kregen we hier??? Hele families van die Turken (en anderen). Als Turkije bij d EU komt, dan komen de arme Turken hier, en de goedopgeleide Turken blijven in Turkije.
We dienen dan als afvalbak voor dat land ( zo ook andere landen)

Dus ik zeg keihard.... NEE

Nederland is vol..... Maar Europa is nog voller.....
  Overall beste user 2022 maandag 2 mei 2005 @ 06:26:39 #62
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_26657444
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:48 schreef Koos Voos het volgende:
“The massacres of Armenians in Turkey were the first genocide of the 20th century,” Walesa declared in a speech in Yerevan.
Da's onzin. De eerste genocide is de slachting doe Leoplold II in de Kongo liet uitvoeren. Die begon echter al in 1885 maar duurde tot 1908.

8-10 miljoen doden.....

http://www.crf-usa.org/bria/bria16_2.html

Geen idee of Belgie z'n excuses heeft aangeboden. trouwens.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 2 mei 2005 @ 08:42:19 #63
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_26658179
quote:
Op maandag 2 mei 2005 03:50 schreef LekkerSimpel het volgende:

Vroeger waren ze GASTarbeiders. De Spanjaarden en de Italianen hielden zich daaraan. Die gingen terug naar hun land.
En wat kregen we hier??? Hele families van die Turken (en anderen). Als Turkije bij d EU komt, dan komen de arme Turken hier, en de goedopgeleide Turken blijven in Turkije.
We dienen dan als afvalbak voor dat land ( zo ook andere landen)
Ik volg je even niet. Destijds werden Spanjaarden, Italianen, Grieken, Turken en Marokkanen geimporteerd. Dit waren gastarbeiders. Spanjaarden, Italianen en Grieken gingen inderdaad ook weer terug. Waarom vermeld je niet waarom zij wel terug gingen en de rest niet? Namelijk omdat Spanje, Italie en Griekenland EU-lidstaten werden en dus verzekerd waren van een goed leven in eigen land? Voor Marokkanen geld het niet, maar voor Turken kun je dus een makkelijk rekensommetje maken waarbij als Turkije ook EU-land word, de Turken ook massaal teruggaan. Er zijn namelijk maar weinig landen waarbij de bewoners zo gebonden zijn aan hun vaderland. Als Grieken, Spanjaarden en Italianen teruggaan, zal er geen twijfel over bestaan dat Turken dit zullen doen.

Kortom, ik vrees dat je nu jezelf in een lastige situatie manouvreert. Aan de ene kant ben je anti-Turkije en wil je het land niet in de EU hebben, aan de andere kant zit de oplossing voor je andere probleem, namelijk je afkeer van niet-westerlingen, wel in de aansluiting van Turkije bij de EU. Waar heb jij nu werkelijk last van? Van de toetreding van Turkije of van overlast veroorzakende niet-westerlingen in je eigen land? Ik ga uit van het laatste. Je oplossing is dus in principe heel simpel. Bij toetreding van Turkije, zullen Turken massaal teruggaan en ben jij van een groot deel van je niet-westerlingen af. Net zoals het destijds bij Italie, Griekenland en Spanje is gegaan. Bij weigering van Turkije, haal jij enkel meer Turken op je dak. De kinderen van je niet-westerse buren, zullen namelijk ook niet-westerse kinderen krijgen, enz.

Denk er nog maar eens over na op een nuchtere maag.
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
  maandag 2 mei 2005 @ 14:51:14 #64
118493 bolletje_kloon
We zijn terug!
pi_26667872
De vele economische vluchtelingen uit Turkije zijn erop uit getrokken op zoek naar een beter bestaan, dat ze dat in het welvarende westen van Europa vonden. Door de toetreding tot de EU zal de economische situatie (ten koste van Nederland en andere westerse landen) in Turijke enorm toenemen, waardoor de vluchtelingenstroom zal stagneren. Sterker nog, zoals Jan hierboven al beschreef, het aantal Turken in Nederland zal alleen maar afnemen.
  maandag 2 mei 2005 @ 16:51:48 #65
3904 Koos Voos
teringhond
pi_26669246
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:51 schreef bolletje_kloon het volgende:
De vele economische vluchtelingen uit Turkije zijn erop uit getrokken op zoek naar een beter bestaan, dat ze dat in het welvarende westen van Europa vonden. Door de toetreding tot de EU zal de economische situatie (ten koste van Nederland en andere westerse landen) in Turijke enorm toenemen, waardoor de vluchtelingenstroom zal stagneren. Sterker nog, zoals Jan hierboven al beschreef, het aantal Turken in Nederland zal alleen maar afnemen.
Een van de argumenten die door dit slechte kabinet gebruikt zijn om Turkije toe te willen laten is onze vergrijzing en de Turkse jeugd die we blijkbaar hard nodig hebben voor onze economie.

Als ik dit verhaal hierboven lees komen ze helemaal niet meer.. ze hebben het dankzij miljardensubsidies en steun uit onze spaarpot veel te goed in Turkije.

Dan zie ik toch liever eerlijke hardwerkende Polen.komen ...
pi_26670932
quote:
[b]

eerlijk zwart werkende polen.
  maandag 2 mei 2005 @ 19:45:22 #67
118493 bolletje_kloon
We zijn terug!
pi_26674287
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:51 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Een van de argumenten die door dit slechte kabinet gebruikt zijn om Turkije toe te willen laten is onze vergrijzing en de Turkse jeugd die we blijkbaar hard nodig hebben voor onze economie.

Als ik dit verhaal hierboven lees komen ze helemaal niet meer.. ze hebben het dankzij miljardensubsidies en steun uit onze spaarpot veel te goed in Turkije.

Net als Nederland zal Turkije ook gaan profiteren van de handelsvoordelen voor de EU.. Ook al gaat dat ten koste van Nederland. Er komt trouwens meer binnen door de EU dan dat er uit gaat hoor (absoluut niet, maar indirect voor het bedrijfsleven wel), want Nederland is dankzij de verdwenen invoerrechten het perfecte land als doorvoerhaven..

En trouwens, er wordt toch al veel te vaak geklaagd over rijkdomzoekende Polen en Turken, die voor een hongerloontje willen werken in Nederland en nota bene ONZE banen inpikken. Ik denk dat heel wat rechtse rakkers blij zijn als ze straks weer hard aan het werk kunnen.
  maandag 2 mei 2005 @ 22:53:59 #68
3904 Koos Voos
teringhond
pi_26680793
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:47 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

eerlijk zwart werkende polen.
ach, ze houden hun hand niet op of bouwen een huis van hun onterechte WAO uitkering.. nog niet
pi_26681307
quote:
Op maandag 2 mei 2005 01:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
(....)
Angst.
  maandag 2 mei 2005 @ 23:25:08 #70
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26681886
De grens van de EU is wat mij betreft cultureel bepaald. Daar waar het Westerse Christendom overgaat in Oosterse Orthodoxie, of veel erger nog de Islam, houdt Europa, als in de EU, op. Turkije hoort er dus zeer zeker niet bij.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_26682060
verander het anders in christenunie.
  maandag 2 mei 2005 @ 23:33:38 #72
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26682216
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:29 schreef ClioSporT het volgende:
verander het anders in christenunie.
Ik denk dat "Europese Unie" de lading eveneens dekt, Turkije hoort immers totaal niet bij Europa. Noch geografisch, noch cultureel en noch economisch.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_26682318
Niet zeuren dan als er ineens een vliegtuig het binnenhof in vliegt. In plaats dat je nou wat dichterbij andere culturen komt duw je ze op deze manier alleen maar verder weg.
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 23:46:21 #74
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26682632
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:36 schreef ClioSporT het volgende:
Niet zeuren dan als er ineens een vliegtuig het binnenhof in vliegt. In plaats dat je nou wat dichterbij andere culturen komt duw je ze op deze manier alleen maar verder weg.
Ah ja, dus we moeten wel, anders gaat Turkije dreigen?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 2 mei 2005 @ 23:46:49 #75
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26682652
quote:
Nee, dat is een fijn argument om een islamitisch land bij de EU te laten. "Laat ons erbij of we gaan terroristische aanslagen plegen". Nou, dat tweede doen jullie toch al, getuige NYC, Madrid, van Gogh en nog 100-en andere voorbeelden, dus er zal weinig veranderen als jullie er gewoon niet bij komen. Ik verheug mij er nu al op dat de EU sterk economisch gelijk trekt, cultureel integreert en in Oost-Europa een groot hek komt onder 20.000 Volt om te voorkomen dat er ongewenste gasten (als je begrijpt wat ik bedoel) binnenkomen.Tevens kunnen de mensen die in de EU niet assimileren wmb een retourticket krijgen naar de berggebieden in Azie en Noord-Afrika.
pi_26682684
quote:
Als dat het gevolg zou zijn dan lijkt het me evident dat Turkije niet bij de EU hoort.
  maandag 2 mei 2005 @ 23:50:22 #77
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26682757
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:47 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als dat het gevolg zou zijn dan lijkt het me evident dat Turkije niet bij de EU hoort.
Het feit dat het argument an sich gebruikt wordt, lijkt mij een duidelijk teken dat Turkije niet bij de EU hoort.
pi_26682875
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:46 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nee, dat is een fijn argument om een islamitisch land bij de EU te laten. "Laat ons erbij of we gaan terroristische aanslagen plegen". Nou, dat tweede doen jullie toch al, getuige NYC, Madrid, van Gogh en nog 100-en andere voorbeelden, dus er zal weinig veranderen als jullie er gewoon niet bij komen. Ik verheug mij er nu al op dat de EU sterk economisch gelijk trekt, cultureel integreert en in Oost-Europa een groot hek komt onder 20.000 Volt om te voorkomen dat er ongewenste gasten (als je begrijpt wat ik bedoel) binnenkomen.Tevens kunnen de mensen die in de EU niet assimileren wmb een retourticket krijgen naar de berggebieden in Azie en Noord-Afrika.
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..

Typisch weer voor sommige om het direct verkeerd te begrijpen. zielig
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 23:56:26 #79
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26682945
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:54 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..

Dat is al zo hoor, met dank aan de moslimmetjes in Nederland die niet wensen te integreren, maar de rollen omdraaien en eisen van Nederlanders dat zij zich aan hun aanpassen.
pi_26682978
Ja geef de moslimmetjes maar de schuld
  maandag 2 mei 2005 @ 23:58:04 #81
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26683003
quote:
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.
Meer moslims als Turkije niet bij de EU komt? Je haalt echt alles uit de kast om vooroordelen jegens Turken te bevestigen, niet?
quote:
Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..
Laten we die deductie van jou nu maar even voor lief nemen, aangezien je premisse van de categorie 'hilarisch' is.
quote:
Gij spreekt met een gespleten tong. Je lijkt veel op de fundamentalistische leider van jullie.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 00:00:04 #82
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26683074
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:57 schreef ClioSporT het volgende:
De slachtofferrol staat je goed, Rasit.
pi_26683085
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:58 schreef Kaalhei het volgende:

Gij spreekt met een gespleten tong. Je lijkt veel op de fundamentalistische leider van jullie.
Die leider zorgt er wel voor dat Turkije dalijk in de eu zit. Kan jij zijn harige reet likken dalijk.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 00:00:45 #84
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26683092
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:57 schreef ClioSporT het volgende:
quote:

[..]

ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.
Jij maakt een splitsing tussen moslims en niet-moslims, waarmee je niet-moslims degradeert tot een minder ras.
pi_26683125
ja of juist het tegengestelde.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 00:07:27 #86
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26683268
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 00:00 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Die leider zorgt er wel voor dat Turkije dalijk in de eu zit. Kan jij zijn harige reet likken dalijk.
Turkije blijft gewoon lekker in de wachtkamer zitten, zoals het al lang doet. Er is totaal geen behoefte aan veel domme krachten in Europa en zeker geen moslims. Die hebben we al lang genoeg geimporteerd. We houden Turkije nog even aan de lijn, sluiten een half economisch verband met ze en zetten ze verder in de wachtkamer, als ze zo naief zijn. Geen enkel land in de EU wil Turkije erbij, maar jullie mogen blij zijn dat de VS druk zet op de EU om zo Turkije een beetje te vriend te houden. Hoe cynisch, trouwens: Dat jullie het van jullie ultieme vijand, op de joden, Grieken en de Armenen na uiteraard, moeten hebben om uberhaupt een kans te hebben..... een pro forma kans echter, dat dan weer wel.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 00:10:02 #87
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26683330
Waarom richten jullie trouwens geen eigen unie op met een paar van die andere knoflooklanden?
pi_26683388
Omdat we de baas over europa gaan/willen worden en jullie als slaaf gaan gebruiken.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 00:13:50 #89
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26683442
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 00:12 schreef ClioSporT het volgende:
Omdat we de baas over europa gaan/willen worden en jullie als slaaf gaan gebruiken.
Nou, dan is het toch een goed idee dat we Turkije buiten de deur houden?
pi_26683494
Ok. En nu weer een serieuze discussie? Heren?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 01:50:40 #91
88831 Shreyas
De beste
pi_26685039
Hij zou echt vreselijk zijn als Turkije bij de EU komt. Het land oogt modern, maar als je de dorpen beter bekijkt is niets minder waar. Ook de mensenrechten nemen ze niet zo nauw en ze willen nogsteeds niet opflikkeren uit Cyprus (DAT IS VAN DE GRIEKEN !)
Verder zijn er in Europa al genoeg moslims die de boel onveilig maken, dus een compleet moslimland erbij zal niet veel goeds beloven. En tot slot Turkije hoort geografisch gezien niet eens bij Europa (slechts 1 procent van dat land ligt aan 'onze' kant van de Bosporus), Turkije hoort bij Azië, dus ik zeg NEE tegen Turkije!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_26685103
Nog iets over Turkije:

De militairen bewaren daar het evenwicht, getuige de geschiedenis en de grote aantallen die er nog actief zijn. De democratie wordt "bewaakt" door de soldaten en tegelijk onder de duim gehouden, want een democratische staat hoort niet op het leger te drijven..
Valt de militaire macht weg, dan zouden streng islamitisch gelovigen de macht in kunnen gaan vullen. De instabiel geworden democratie zou ingeruild worden voor de sjaria.

Het is maar een theorie en ik denk niet dat die heel gauw opgaat, maar toch zou ik het niet als onzin afdoen. Als Turkije bij de EU "mag" komen dan zal de kans dat extremistische moslims de macht grijpen kleiner worden en is het mogelijk de militaire macht af te bouwen. De EU zorgt namelijk voor een kader en heeft eisen die een democratie bestendiger maken en aantrekkelijker maken tegenover een staatsgreep van fundamentalisten. Zo zorgt de EU voor de bestendiging van de enige seculiere moslimsstaat op deze aarde en indirect voor een veiligere omgeving voor zichzelf..

Dat pleit weer voor toetreding van Turkije.
pi_26685267
Wat een bagger.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 08:04:41 #94
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26686286
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 01:59 schreef tudoros het volgende:
Nog iets over Turkije:

De militairen bewaren daar het evenwicht, getuige de geschiedenis en de grote aantallen die er nog actief zijn. De democratie wordt "bewaakt" door de soldaten en tegelijk onder de duim gehouden, want een democratische staat hoort niet op het leger te drijven..
Valt de militaire macht weg, dan zouden streng islamitisch gelovigen de macht in kunnen gaan vullen. De instabiel geworden democratie zou ingeruild worden voor de sjaria.

Het is maar een theorie en ik denk niet dat die heel gauw opgaat, maar toch zou ik het niet als onzin afdoen. Als Turkije bij de EU "mag" komen dan zal de kans dat extremistische moslims de macht grijpen kleiner worden en is het mogelijk de militaire macht af te bouwen. De EU zorgt namelijk voor een kader en heeft eisen die een democratie bestendiger maken en aantrekkelijker maken tegenover een staatsgreep van fundamentalisten. Zo zorgt de EU voor de bestendiging van de enige seculiere moslimsstaat op deze aarde en indirect voor een veiligere omgeving voor zichzelf..

Dat pleit weer voor toetreding van Turkije.
Dat is helemaal geen theorie hoor. Het leger heeft in Turkije politieke macht, maar heeft ook haar werkelijke macht gebruikt om te voorkomen dat fundamentalisten aan de macht komen. Nog niet eens zo heel lang geleden, als ik mij goed herrinner.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:47:02 #95
118493 bolletje_kloon
We zijn terug!
pi_26687658
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 01:50 schreef Shreyas het volgende:
Hij zou echt vreselijk zijn als Turkije bij de EU komt. Het land oogt modern, maar als je de dorpen beter bekijkt is niets minder waar. Ook de mensenrechten nemen ze niet zo nauw en ze willen nogsteeds niet opflikkeren uit Cyprus (DAT IS VAN DE GRIEKEN !)
Verder zijn er in Europa al genoeg moslims die de boel onveilig maken, dus een compleet moslimland erbij zal niet veel goeds beloven. En tot slot Turkije hoort geografisch gezien niet eens bij Europa (slechts 1 procent van dat land ligt aan 'onze' kant van de Bosporus), Turkije hoort bij Azië, dus ik zeg NEE tegen Turkije!
Misschien moet je de hele discussie nog maar eens lezen en jezelf dan keihard voor de kop slaan. Succes.

De economische achterstand zal (net als in de andere Oosterse en achtergestelde Europese landen) door het verbeterde economische klimaat zo goed als verdwijnen.

Aan de lidmaatschap van de EU zitten een paar voorwaarden verbonden. Zo ook de rechtsspraak en de vrouwen-emancipatie, de mensenrechten zullen ze ook aan moeten passen. Ook zal Turkije Cyprus moeten erkennen als Grieks grondgebied.

Een compleet moslimland ZONDER economische achterstand zal alleen maar gunstig zijn voor de spreiding van de moslims in Europa, er zal namelijk een hele grote groep terugkeren naar Turkije. De enige reden dat ze hier zitten is het welvaartsverschil tussen West-Europa en Turkije, en als dat verdwijnt zullen ze eieren voor hun geld kiezen en lekker bij de rest van hun familie gaan zitten.

Die 1% is lichtelijk overdreven, maar inderdaad, Turkije hoort grotendeels niet bij Europa. Maar maakt dat eigenlijk wel uit? Ik weet niet of jij Frans-Guyana kent (Zuid-Amerika)? Of de Canarische eilanden (die toch een eindje de Atlantische Oceaan in liggen)? Of die paar eilandjes in de Caribbean? Die horen ook allemaal bij de EU hoor.
pi_26702320
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 02:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een bagger.
Toch niet Kaalhei ziet er wel wat in
pi_26703150
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:25 schreef tudoros het volgende:

[..]

Toch niet Kaalhei ziet er wel wat in
Niet je verhaal, maar je conclusie. Een land binnenhalen wat de democatie niet in stand kan houden zonder het leger, zelfs na toetreding tot de EU, is potentieel zeer gevaarlijk en dient op afstand gehouden te worden.
pi_26703549
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:56 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Niet je verhaal, maar je conclusie. Een land binnenhalen wat de democatie niet in stand kan houden zonder het leger, zelfs na toetreding tot de EU, is potentieel zeer gevaarlijk en dient op afstand gehouden te worden.
Ben ik niet met je eens... De EU eist bepaalde voorwaarden. Er wordt nu al enorm veel verandert en dit proces zal onomkeerbaar doorgaan in Turkije na toetreding. De militaire macht wordt de laatste jaren bijvoorbeeld al langzamerhand afgebouwd en dat is dus een riskant proces getuige de voorzichtigheid waarmee ze dat doen in Turkije.
Verandering is nu eenmaal niet direct via revolutie te bereiken. Het gaat altijd langzaam en daar moet je geduld voor hebben. Ik vind het dan ook helemaal niet erg als de EU een tijdje aan de rem trekt bij onderhandelingen met Turkije. Dat houdt de druk op de ketel om de voor het westen gunstige kant op te veranderen.

Het op afstand houden van een potentieel gevaar, werkt het gevaar alleen maar in de hand trouwens. Eén van de beweegredenen van rechts is ook altijd angst voor het gevaar (zo zie ik dat), terwijl je ervan afhouden niet altijd een duurzame oplossing is. Reden voor mij om links-georiënteerd te blijven.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:46:29 #99
3904 Koos Voos
teringhond
pi_26729658
Schröder: Turkije moet snel hervormen

AMSTERDAM - De Duitse bondskanselier Gerhard Schröder heeft er woensdag bij Turkije op aangedrongen ernst te maken met hervormingen die door Brussel als voorwaarde zijn gesteld voor de toetreding tot de Europese Unie. Schröder zei er het volste vertrouwen in te hebben dat de onderhandelingen volgens plan op 3 oktober beginnen.

Schröder legde de verklaringen af na afloop van een persconferentie met de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan in Ankara. De bondskanselier verwees in het bijzonder naar de noodzaak dat Ankara een douaneverdrag ondertekent. De ratificatie van de overeenkomst houdt de facto erkenning in van de Grieks-Cypriotische regering, een kwestie die moeilijk ligt in Turkije.

De EU stemde afgelopen december in met toetredingsonderhandelingen met Turkije. EU-functionarissen hebben sindsdien gewaarschuwd dat de hervormingen tijdig moeten worden doorgevoerd.

De grootste fan van Turken in de EU begint zich ook wat zorgen te maken.
  donderdag 5 mei 2005 @ 23:28:27 #100
3904 Koos Voos
teringhond
pi_26766933
ISTANBUL - Turkije bepaalt zelf het tempo van de hervormingen en daarmee van de toetredingsonderhandelingen met de EU. Dat heeft Europees Commissaris Rehn (Uitbreiding) donderdag gezegd bij een lezing in Istanbul.

Rehn reageerde daarmee op kritische Turken die vinden dat Turkije te veel toegeeft aan Europese wensen. "Jullie hebben het tempo in eigen hand. De hervormingen zijn jullie eigen soevereine keus, niet van handjeklap waarbij Turkije concessies heeft gedaan."

De EU heeft Turkije in december beloofd om in oktober met toetredingsgesprekken te beginnen. Een datum voor toetreding is niet bepaald. Volgens sommigen kan dat nog tien à vijftien jaar duren.
Rehn stelde dat Turkije momenteel als belangrijke uitdaging heeft "om te verzekeren dat de veranderde wetten goed zijn ingevoerd in het dagelijks leven, in heel het land, op alle niveaus".

Volgens waarnemers, onder wie europarlementslid Eurlings (CDA), is Turkije recent vertraagd met hervormingen. De veranderingen zijn onder meer dat de politie ophoudt met martelen en dat vrouwen meer rechten krijgen.

Eurocommissaris Rehn stelde in Istanbul verder dat Turkije moet doorgaan met economische hervormingen. Het land trekt nog weinig buitenlandse investeerders, vindt hij. "Beeldvorming is daarbij van belang. Een buitenlandse investeerder wil onafhankelijke rechters, heldere procedures en geen corruptie."

Hij zei ook dat Turkije haar banden met buurlanden verder kan verbeteren. Met Griekenland is al jaren geen ruzie, maar een indirecte erkenning van Cyprus zit nog in de pijplijn.
bron : nu.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')