http://edition.cnn.com/20(...)key.kurds/index.htmlquote:ISTANBUL, Turkey (CNN) -- Turkey's semi-official Anatolia News Agency reported that 21 Kurdistan Workers Party (PKK) rebels and three Turkish soldiers died in clashes in Turkey's southeast region Thursday.
It is believed to be the highest number of PKK rebels killed since the end of a five-year-old cease-fire between the group and Turkey last June.
Reports are based on a statement issued to Anatolia from the governor of Turkey's Sirnak province, but independent confirmation from the governor's office was not immediately available.
The clashes reportedly took place in Siirt province.
Turkish military forces have been carrying out a multi-day operation in Turkey's southeast region. The activity is thought to be the Turkish military's annual "spring operations" designed to identify and flush out suspected PKK rebels.
Anatolia reported that the Sirnak governor's office said a Turkish lieutenant and two sergeants were killed in the fighting.
Turkish authorities say PKK rebels are entering Turkey from neighboring Iraq.
Turkish President Ahmet Necdet Sezer is appealing to the United States to help Turkey rout out suspected PKK camps in northern Iraq.
The PKK had changed its name to Kongra-Gel after the 1999 capture of its leader Abdullah Ocalan, but earlier this month, the group switched back to PKK.
Wat mij betreft hoeft bijv. Kroatie er voorlopig ook niet bij, en zeker niet via de coulissen. Ook in Polen is het Westen niet onverdeeld populair. De toetreding van een massief land als Turkije heeft echter meer invloed.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef Frank-Rijk het volgende:
Het is altijd zo grappig dat Turkije zo onder vuur ligt over de mensenrechten en de Koerden...
Tuurlijk, soms gebeuren dit soort dingen en laait de discussie over mensenrechten weer op, maar ik hoor nooit iemand spreken over de toestanden in Oost-Europese landen, wat er bijvoorbeeld mis is met de situatie in Roemenië, overige Oost-Europese en Balkanlanden met betrekking tot minderheden...
Denk je dat ze het daar zo nauw nemen met de mensenrechten? Hoe denk je dat bijvoorbeeld die zigeuners daar worden behandeld? Gediscrimineerd, zonder respect, tweederangs burgers, nauwelijks voorzieningen, geen onderwijs... Denk je dat daar niet gediscrimineerd wordt, denk je dat daar niet gemarteld wordt in gevangenissen?
En het gaat niet alleen maar om zigeuners, dat is slechts een voorbeeld van een minderheidsgroepering. Maar andere landen die nu tot de Europese Unie zijn toegetreden zijn van een vergelijkbaar niveau wat betreft de mensenrechten, Turkije heeft al flink wat verbeterd aan de situatie rondom de mensenrechten en de Koerden, er wordt nu ook ervoor gezorgd dat Koerden (beter) onderwijs kunnen krijgen, er komen meer voorzieningen, het stelt nog niet zo veel voor, maar ergens moet toch een begin zijn?
en moeten we ze daarom maar gewoon toelaten.....?? NEE, een goed begin zou een NEE stem zijn bij het as referendum.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef Frank-Rijk het volgende:
Denk je dat daar niet gediscrimineerd wordt, denk je dat daar niet gemarteld wordt in gevangenissen?
Mensen uit het voormalig Joegoslavië en uit de Oostbloklanden horen wel bij de Europese Unie zeker? Op basis waarvan horen Turken niet bij de Europa of / en in Brussel?quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:34 schreef Koos Voos het volgende:
Turken horen NIET thuis in Europa en in Brussel.
Krijgen we dat weer.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef Frank-Rijk het volgende:
Het enige verschil is dat zij 'moslim' zijn...
Ik niet maar dat begreep jij al.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Mensen uit het voormalig Joegoslavië en uit de Oostbloklanden horen wel bij de Europese Unie zeker? Op basis waarvan horen Turken niet bij de Europa of / en in Brussel?
Verder zijn ze even arm of rijk hoe je het wilt zeggen, maar goed als je zo gaat praten vind je het dus wel goed dat 40 miljoen 'arme' en 'kansloze' Polen bij de Europese Unie zijn gekomen?
Het spijt me, maar ik heb toch liever Turken...
Jij probeert niets te 'achterhalen', jij kijkt door jezelf gekleurde brilletje..quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Frank-Rijk het volgende:
Nee, niet krijgen we dat weer, het is gewoon dom gelul ze passen er niet bij, en het zal dan wel weer over het geloof gaan, dat zij moslim zijn denk ik, dat is wat ik probeer te achterhalen...
In ieder geval is de wereld niet gebaat bij 'zwartkijkers' zoals jij...quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:45 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Jij probeert niets te 'achterhalen', jij kijkt door jezelf gekleurde brilletje..![]()
Ach, zo. Dan heb ik niets gezegd. Ik had nog een beetje last van ''discussies'' op de voorpagina, waar Turkse deelnemers beginnen te klagen over Islamofobie of Turkofobie wanneer de Armeense genocide ter sprake komt, dus dat woord fungeert bij mij als een soort signaal. Maar ik zal me beteren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Frank-Rijk het volgende:
Nee, niet krijgen we dat weer, het is gewoon dom gelul ze passen er niet bij, en het zal dan wel weer over het geloof gaan, dat zij moslim zijn denk ik, dat is wat ik probeer te achterhalen...
en echte Nederlanders zijn niet gebaat bij Turkenlurkers zoals jij..quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:47 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
In ieder geval is de wereld niet gebaat bij 'zwartkijkers' zoals jij...![]()
Nee in Oost-Europa hebben ze draadloos internet zeker?quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik niet maar dat begreep jij al.
De onderhandelingen zijn nog niet gestart of ze beginnen al te bedelen om draadloos internet.. pfff
Over de verschrikkelijke moordpartijen door Turken op het Armeense volk was gisteren nog een docu op een Duitse zender.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach, zo. Dan heb ik niets gezegd. Ik had nog een beetje last van ''discussies'' op de voorpagina, waar Turkse deelnemers beginnen te klagen over Islamofobie of Turkofobie wanneer de Armeense genocide ter sprake komt, dus dat woord fungeert bij mij als een soort signaal. Maar ik zal me beteren.
Het is een zwakte dat je off-topic en niet inhoudelijk reageert... Een forum is niet bedoeld om op de man te spelen en ik ga me niet laten verleiden tot een discussie zoals deze... Het is neem ik aan een gebrek aan intelligentie, ontwikkeling en kijk op de wereld...quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:48 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
en echte Nederlanders zijn niet gebaat bij Turkenlurkers zoals jij..![]()
'quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:50 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Het is een zwakte dat je off-topic en niet inhoudelijk reageert... Een forum is niet bedoeld om op de man te spelen en ik ga me niet laten verleiden tot een discussie zoals deze... Het is neem ik aan een gebrek aan intelligentie, ontwikkeling en kijk op de wereld...
Hoeveel subsidie gaat er niet naar de 'nieuwe' Europese Unie lidstaten? Die zijn ook niet lid geworden omdat er enkele 'grote' financiële voordelen kleven aan het lidmaatschap van de Europese Unie zeker?quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:55 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
'
ach, kijk naar jezelf.
en on topic :
Een Turkse delegatie van politici, zakenmensen en journalisten onder heeft met Wireless Leiden de mogelijkheden verkend voor het opzetten van een draadloos WiFi-netwerk, in de regio Karaman, naar het Leidse voorbeeld.
Karaman is een provincie in het zuidoosten van Turkije die op het gebied van landbouw en industrie voorop loopt. Verdere economische en maatschappelijke ontwikkeling kan gestimuleerd worden door een moderne communicatie-infrastructuur. Internet is het ideale medium. Scholen, bedrijven, overheidsinstellingen en inwoners moeten een goedkope, snelle en betrouwbare internetverbinding krijgen.
Tijdens de bijeenkomst tekenden Kogero en het Turkse bedrijf Esthetica een intentieverklaring. Zij willen nog voor het einde van 2005 een eerste proefproject in Karaman starten. Kogero is een van de bedrijven uit het innovatieve Wireless Delta kennis cluster.
bron: http://www.wirelessleiden.nl/
Om subsidie binnen te halen zijn er even snel wat 'Nederlandse vestigingen opgezet ( http://www.esthetica.nu/)
Die zij LID, de bedelende Turken zijn nog niet eens begonnen met onderhandelen of de Turkse elite ruikt al winst.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:58 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Hoeveel subsidie gaat er niet naar de 'nieuwe' Europese Unie lidstaten? Die zijn ook niet lid geworden omdat er enkele 'grote' financiële voordelen kleven aan het lidmaatschap van de Europese Unie zeker?![]()
Kom nou niet de Turken of Turkije beschuldigen, de gehele wereld maakt zich schuldig aan corruptie, vriendjespolitiek, subsidieverkrijgingen, bij/via/van de Europese Unie, WTO, VN, Wereldbank en nog vele andere organisaties...quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:00 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Die zij LID, de bedelende Turken zijn nog niet eens begonnen met onderhandelen of de Turkse elite ruikt al winst.
slap argument om 40 miljoen moslims de EU in te smokkelen..quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Kom nou niet de Turken of Turkije beschuldigen, de gehele wereld maakt zich schuldig aan corruptie, vriendjespolitiek, subsidieverkrijgingen, bij/via/van de Europese Unie, WTO, VN, Wereldbank en nog vele andere organisaties...
Ga of een zinvolle discussie aan of ga knikkeren...quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
slap argument om 40 miljoen moslims de EU in te smokkelen..![]()
( hullie doen het oooooook)
Snel terug dan maar als het daar zo geweldig is.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:07 schreef Frank-Rijk het volgende:
Ik neem aan dat wanneer jij de kans van je leven zou krijgen in Turkije, een droombaan, een financiële doorbraak dat jij dan ook niet daarvan gebruik zult maken gelet op je vooroordelen en anti-Turkije houding?
Het zou je niet sieren als je het wel deed namelijk, tegen is tegen...
Ik ben zelf niet zoals jij, ik ben niet vol van discriminatie, onderscheid maken tussen mensen en afkomst, ik heb zelfs in Turkije gewoond omdat ik daar stage heb gelopen en ik kan niet anders zeggen dan dat het me zeer goed bevallen is, alles, het land, de mensen, de cultuur...
tja zeg.. je hebt het toch tegen mij, jij wil jou mening toch aan mij opleggen ?quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:08 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Ga of een zinvolle discussie aan of ga knikkeren...
Ik hoop het ook... Moge racisten zoals jij voor eeuwig in hun eigen wereld wonenquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:09 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Snel terug dan maar als het daar zo geweldig is.
Ik hoop dat velen je zullen volgen naar het moederland.
Dat kan koos niet, maar waarschijnlijk moet jij hem nog leren kennen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:08 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Ga of een zinvolle discussie aan of ga knikkeren...
Het is eigenlijk de eerste dag dat ik hier iets post en ik ken hem dan ook niet... Na vandaag in ieder geval wel!quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:21 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Dat kan koos niet, maar waarschijnlijk moet jij hem nog leren kennen.
Namquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:40 schreef ClioSporT het volgende:
Je bent waarschijnlijk de enige die koos serieus neemt/nam
Naar mijn mening houd ik het fatsoenlijk, dat ik 1 keer het woord racist gebruik maakt het toch niet direct onfatsoenlijk, verder ben ik er ook niet op ingegaan... Op mij komt Koos nogal racistisch over, dat is het enige...quote:Op vrijdag 15 april 2005 14:46 schreef Sidekick het volgende:
Houden we de discussie even fatsoenlijk? Aan beide kanten dus.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=60316quote:Turkse premier wil bloedbad onder ogen zien
door Jan van Benthem
De Turkse premier Erdogan heeft een opmerkelijke oproep in het Turkse parlement gedaan voor een open debat over de massamoord op de Armeniërs in 1915. Nog verder gaat zijn voorstel aan de Armeense president om samen de beschuldiging van genocide door de Turken te onderzoeken.
Wie in de pers of in het parlement begon over de massamoord op de Armeniërs in 1915 kreeg het in Turkije zwaar te verduren. Dreigbrieven, een ware lastercampagne en termen als 'een misselijk makend schepsel' of 'verrader' - zij die het wel aandurfden, kregen het allemaal over zich heen.
Tot afgelopen woensdag. Want toen begon premier Erdogan er zelf over, in het Turkse parlement. Hij riep daar op een open debat te voeren over de moordpartijen. De Turkse minister van buitenlandse zaken Gül vertelde erbij dat Erdogan de Armeense president Kotscharian heeft voorgesteld gezamenlijk een commissie van deskundigen samen te stellen. Die moet onderzoeken of de moord op de Armeense christenen in de Eerste Wereldoorlog een doelbewuste volkerenmoord is geweest.
Het hoge woord is eruit. Het gaat nog niet zo ver dat de Turkse regering zelf vaststelt dat daarvan sprake is geweest, maar dat ze dat nu wil gaan onderzoeken met het overwegend christelijke Armenië, waar Turkije bepaald niet mee op goede voet staat, is een enorme stap voor Ankara. Zeker nu over anderhalve week, op 24 april, deze massamoord weer in het middelpunt van de belangstelling zal staan. Het is dan precies negentig jaar geleden dat de moordpartijen begonnen met het oppakken van duizenden vooraanstaande Armeniërs. In de jaren die volgden werden de Armeniërs voor het grootste deel gedeporteerd of vermoord. De schattingen van het aantal doden liggen tussen de 1,2 en 1,4 miljoen.
Genocide
Dit bloedbad stond de afgelopen maanden weer in de schijnwerpers toen onder meer de Franse regering, maar ook een overgrote meerderheid van het Nederlandse parlement, een volmondige erkenning van de genocide door Turkije eiste vóór het land zou kunnen toetreden tot de Europese Unie. Daarin was Turkije altijd zeer terughoudend, al zegde Ankara wel toe dat er een onderzoek naar de tragische gebeurtenissen zou komen. Maar ondertussen deed de regering Erdogan er alles aan, het woord 'volkerenmoord' of 'genocide' te vermijden.
Illustratief in dit verband is de affaire waarbij in de Duitse deelstaat Brandenburg in het schooljaar 2002 de genocide onder de Turkse Armeniërs een plaats in het geschiedenisleerplan kreeg. Zij werd als voorbeeld expliciet vermeld bij de aanduiding van het thema: 'Oorlog zonder grenzen; uitroeiing en volkerenmoord (bijvoorbeeld de genocide op de Armeense bevolking van Klein-Azië)'.
De Turkse ambassadeur protesteerde hevig namens zijn regering en na 'gesprekken op het diplomatieke vlak' werd in januari van dit jaar het tussenzinnetje geschrapt. En voor het nieuwe geschiedenisboek zullen Turkse wetenschappers weer inspraak krijgen - er wonen tenslotte zo'n twee miljoen Turken in Duitsland.
Prijs te hoog
De opmerkelijke stap van Erdogan komt dan ook niet voort uit een plotseling inzicht van de waarheid bij de Turkse regering. De prijs van de ontkenning wordt gewoon te hoog. Met name lijkt Ankara beducht voor een resolutie van het Amerikaanse Congres bij de 90-jarige herdenking, waarin de gebeurtenissen als genocide worden gebrandmerkt.
Een dergelijke resolutie zou al eind jaren '90 worden aangenomen, maar president Clinton stak daar een stokje voor wegens 'zwaarwegende nationale belangen'. Daarbij ging het vooral om het Turkse dreigement de vliegbasis Incirlik voor de VS te sluiten, waardoor de dagelijkse patrouillevluchten boven Irak ernstig bemoeilijkt zouden worden. De huidige president Bush heeft echter getoond minder gevoelig te zijn voor dergelijke drukmiddelen.
Bovendien heeft de Europese Unie veel nadruk gelegd op de eis dat Turkije zich terdege rekenschap moet geven van haar verleden als het land echt lid wil worden van de EU. Het feit dat de EU landen als Kroatië stevig heeft aangepakt en het Europees Parlement eerder deze week slechts na stevige garanties van nieuwe toetsingsmomenten heeft ingestemd met de toetreding van Roemenië, zal ook in Ankara tot nadenken hebben gestemd.
Assyriërs
Als Turkije echt het verleden onder ogen wil zien, dan moet het zich niet alleen rekenschap geven van de volkerenmoord op de Armeniërs. Een grote groep Assyrische christenen, bronnen uit deze gemeenschap spreken van 500.000 slachtoffers, is op dezelfde wijze verdreven of vermoord. In de oproep van het Nederlandse parlement van afgelopen december om de genocide van 1915 te erkennen is deze groep inbegrepen. Door de systematische vervolging van Armeniërs, Assyriërs, Grieks- en Syrisch-orthodoxen is in de afgelopen eeuw het aandeel van de christenen in de Turkse bevolking teruggelopen van ruim 20 procent in het begin van de vorige eeuw naar een minieme 0,2 procent aan het begin van deze eeuw.
Toetreding tot Europa is zo een pijnlijke weg voor Turkije. Maar het land kan er ook veel van leren. Als het dat doet, dan kan het nog iets goeds opleveren voor de kleine christelijke minderheden die in het land zijn overgebleven.
En net als Duitsland na de Tweede Wereldoorlog zal Turkije pas bij Europa kunnen gaan behoren als het duidelijk het eigen verleden erkent. Het is daarom noodzaak dat de EU de oproep van premier Erdogan van harte onderschrijft en hem er toe dwingt het aangekondigde debat en onderzoek ook echt open te laten plaatsvinden. Er zijn voldoende signalen dat andere leden van zijn regering daar anders over denken. Maar zij moeten tot het besef worden gebracht dat er voor Turkije zonder een open verleden geen open toekomst in Europa kan zijn.
Goede ontwikkeling.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:33 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=60316
TVP
Dit lijkt dan meer op het hysterische zelfmedelijden waar ik zo-even op doelde. Wat is Vergangenheitsbewaltigung in het Turks? Kemalisme?quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:52 schreef ClioSporT het volgende:
Ja, maar helaas voor sommige anti turken is er geen genocide gepleegt
Waarom ben je bang voor zo'n onderzoek? Je zou het juist moeten toejuichen; eindelijk een onderzoek dat die zogenaamde volkerenmoord voor eens en voor altijd kan ontkrachten.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:52 schreef ClioSporT het volgende:
Ja, maar helaas voor sommige anti turken is er geen genocide gepleegt dus zo'n onderzoek is nutteloos..
Leuk stukje, ook superlang zodat het ook nog eens zeer interessant lijkt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom ben je bang voor zo'n onderzoek? Je zou het juist moeten toejuichen; eindelijk een onderzoek dat die zogenaamde volkerenmoord voor eens en voor altijd kan ontkrachten.
Je vrees lijkt mij niets meer dan het instandhouden van oogkleppen. Zo ontzettend bang om zaken in het verleden te onderkennen uit angst een anti-Turk te zijn. Ik zou ook wel de slavenhandel van Nederland kunnen ontkennen hoor, maar zou ik daar iets mee opschieten? Zou het juist niet een teken van sterkte zijn om ook zelfkritiek te hebben en fouten te erkennen, ondanks dat je ze eigenlijk alleen via geschiedenisboekjes hebt gelezen? Zelfkritiek helpt je vooruit; je kan van je fouten leren en dus in de toekomst vermijden.
Maar je bent bang. Bang om 'tegenstanders' een argument te geven voor haat jegens Turken. Maar die angst zorgt er alleen maar voor dat je niet ziet dat jouw soort ontkenningen alleen maar de haat verder doet groeien. Zonder acceptatie zal het je alleen maar langer achtervolgen. Het is jouw keus.
Er zijn geen feiten over de Armeense Genocide? Zegt de naam Dr. Lepsius je iets? Of Harper's Weekly, Theodore Roosevelt, Henry Morgenthau, Arnold Toynbee, enz.? Zeg eens; als er geen feiten zijn, hoe noem je dan de mededelingen die tijdens de berechting van de beul van Talat Pasha werden gedaan? Leugens? De Duitsers konden, drie jaar na de oorlog, hun eigen diplomatieke documenten niet meer lezen?quote:Op zaterdag 16 april 2005 03:36 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb alleen gezegd dat het nutteloos is om zo'n onderzoek te doen en ik zeg dus niet dat ik bang ben.. Wel gewoon lezen he. Slavenhandel kan je niet ontkennen aangezien er genoeg feiten over zijn.
Oftewel; het zijn uitvreters?quote:Turkije zit allang in de eu alleen er moet af en toe nog wel dingen gezegd en gedaan worden zodat het erop lijkt dat Turkije er zeer veel moeite voor doet..
Even rijk/arm mja bullshit dusquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef Frank-Rijk het volgende:
[..]
Mensen uit het voormalig Joegoslavië en uit de Oostbloklanden horen wel bij de Europese Unie zeker? Op basis waarvan horen Turken niet bij de Europa of / en in Brussel?
Verder zijn ze even arm of rijk hoe je het wilt zeggen, maar goed als je zo gaat praten vind je het dus wel goed dat 40 miljoen 'arme' en 'kansloze' Polen bij de Europese Unie zijn gekomen?
Het spijt me, maar ik heb toch liever Turken...
en weer een volk genaaid ..quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:10 schreef ClioSporT het volgende:
ATHENE Het Griekse parlement heeft met
grote meerderheid de Europese Grondwet
geratificeerd.Griekenland is het zesde
land dat ja zegt tegen de grondwet
Bron. Nos Teletekst
![]()
Da's onzin. De eerste genocide is de slachting doe Leoplold II in de Kongo liet uitvoeren. Die begon echter al in 1885 maar duurde tot 1908.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:48 schreef Koos Voos het volgende:
“The massacres of Armenians in Turkey were the first genocide of the 20th century,” Walesa declared in a speech in Yerevan.
Ik volg je even niet. Destijds werden Spanjaarden, Italianen, Grieken, Turken en Marokkanen geimporteerd. Dit waren gastarbeiders. Spanjaarden, Italianen en Grieken gingen inderdaad ook weer terug. Waarom vermeld je niet waarom zij wel terug gingen en de rest niet? Namelijk omdat Spanje, Italie en Griekenland EU-lidstaten werden en dus verzekerd waren van een goed leven in eigen land? Voor Marokkanen geld het niet, maar voor Turken kun je dus een makkelijk rekensommetje maken waarbij als Turkije ook EU-land word, de Turken ook massaal teruggaan. Er zijn namelijk maar weinig landen waarbij de bewoners zo gebonden zijn aan hun vaderland. Als Grieken, Spanjaarden en Italianen teruggaan, zal er geen twijfel over bestaan dat Turken dit zullen doen.quote:Op maandag 2 mei 2005 03:50 schreef LekkerSimpel het volgende:
Vroeger waren ze GASTarbeiders. De Spanjaarden en de Italianen hielden zich daaraan. Die gingen terug naar hun land.
En wat kregen we hier??? Hele families van die Turken (en anderen). Als Turkije bij d EU komt, dan komen de arme Turken hier, en de goedopgeleide Turken blijven in Turkije.
We dienen dan als afvalbak voor dat land ( zo ook andere landen)
Een van de argumenten die door dit slechte kabinet gebruikt zijn om Turkije toe te willen laten is onze vergrijzing en de Turkse jeugd die we blijkbaar hard nodig hebben voor onze economie.quote:Op maandag 2 mei 2005 14:51 schreef bolletje_kloon het volgende:
De vele economische vluchtelingen uit Turkije zijn erop uit getrokken op zoek naar een beter bestaan, dat ze dat in het welvarende westen van Europa vonden. Door de toetreding tot de EU zal de economische situatie (ten koste van Nederland en andere westerse landen) in Turijke enorm toenemen, waardoor de vluchtelingenstroom zal stagneren. Sterker nog, zoals Jan hierboven al beschreef, het aantal Turken in Nederland zal alleen maar afnemen.
eerlijk zwart werkende polen.quote:[b]
Dan zie ik toch liever eerlijke hardwerkende Polen.komen ...![]()
Net als Nederland zal Turkije ook gaan profiteren van de handelsvoordelen voor de EU.. Ook al gaat dat ten koste van Nederland. Er komt trouwens meer binnen door de EU dan dat er uit gaat hoor (absoluut niet, maar indirect voor het bedrijfsleven wel), want Nederland is dankzij de verdwenen invoerrechten het perfecte land als doorvoerhaven..quote:Op maandag 2 mei 2005 16:51 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Een van de argumenten die door dit slechte kabinet gebruikt zijn om Turkije toe te willen laten is onze vergrijzing en de Turkse jeugd die we blijkbaar hard nodig hebben voor onze economie.
Als ik dit verhaal hierboven lees komen ze helemaal niet meer.. ze hebben het dankzij miljardensubsidies en steun uit onze spaarpot veel te goed in Turkije.
Dan zie ik toch liever eerlijke hardwerkende Polen.komen ...![]()
ach, ze houden hun hand niet op of bouwen een huis van hun onterechte WAO uitkering.. nog nietquote:
Ik denk dat "Europese Unie" de lading eveneens dekt, Turkije hoort immers totaal niet bij Europa. Noch geografisch, noch cultureel en noch economisch.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:29 schreef ClioSporT het volgende:
verander het anders in christenunie.
Ah ja, dus we moeten wel, anders gaat Turkije dreigen?quote:Op maandag 2 mei 2005 23:36 schreef ClioSporT het volgende:
Niet zeuren dan als er ineens een vliegtuig het binnenhof in vliegt. In plaats dat je nou wat dichterbij andere culturen komt duw je ze op deze manier alleen maar verder weg.
Nee, dat is een fijn argument om een islamitisch land bij de EU te laten. "Laat ons erbij of we gaan terroristische aanslagen plegen". Nou, dat tweede doen jullie toch al, getuige NYC, Madrid, van Gogh en nog 100-en andere voorbeelden, dus er zal weinig veranderen als jullie er gewoon niet bij komen. Ik verheug mij er nu al op dat de EU sterk economisch gelijk trekt, cultureel integreert en in Oost-Europa een groot hek komt onder 20.000 Volt om te voorkomen dat er ongewenste gasten (als je begrijpt wat ik bedoel) binnenkomen.Tevens kunnen de mensen die in de EU niet assimileren wmb een retourticket krijgen naar de berggebieden in Azie en Noord-Afrika.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:36 schreef ClioSporT het volgende:
Niet zeuren dan als er ineens een vliegtuig het binnenhof in vliegt. In plaats dat je nou wat dichterbij andere culturen komt duw je ze op deze manier alleen maar verder weg.
Als dat het gevolg zou zijn dan lijkt het me evident dat Turkije niet bij de EU hoort.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:36 schreef ClioSporT het volgende:
Het feit dat het argument an sich gebruikt wordt, lijkt mij een duidelijk teken dat Turkije niet bij de EU hoort.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als dat het gevolg zou zijn dan lijkt het me evident dat Turkije niet bij de EU hoort.
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..quote:Op maandag 2 mei 2005 23:46 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nee, dat is een fijn argument om een islamitisch land bij de EU te laten. "Laat ons erbij of we gaan terroristische aanslagen plegen". Nou, dat tweede doen jullie toch al, getuige NYC, Madrid, van Gogh en nog 100-en andere voorbeelden, dus er zal weinig veranderen als jullie er gewoon niet bij komen. Ik verheug mij er nu al op dat de EU sterk economisch gelijk trekt, cultureel integreert en in Oost-Europa een groot hek komt onder 20.000 Volt om te voorkomen dat er ongewenste gasten (als je begrijpt wat ik bedoel) binnenkomen.Tevens kunnen de mensen die in de EU niet assimileren wmb een retourticket krijgen naar de berggebieden in Azie en Noord-Afrika.
Dat is al zo hoor, met dank aan de moslimmetjes in Nederland die niet wensen te integreren, maar de rollen omdraaien en eisen van Nederlanders dat zij zich aan hun aanpassen.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:54 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..
Typisch weer voor sommige om het direct verkeerd te begrijpen. zielig
Meer moslims als Turkije niet bij de EU komt? Je haalt echt alles uit de kast om vooroordelen jegens Turken te bevestigen, niet?quote:Op maandag 2 mei 2005 23:54 schreef ClioSporT het volgende:
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.
Laten we die deductie van jou nu maar even voor lief nemen, aangezien je premisse van de categorie 'hilarisch' is.quote:Dan hoef je geen einstein te heten om te begrijpen dat het dan alleen maar erger gaat worden op ons vreedzaam planeetje..
Gij spreekt met een gespleten tong. Je lijkt veel op de fundamentalistische leider van jullie.quote:Typisch weer voor sommige om het direct verkeerd te begrijpen. zielig
De slachtofferrol staat je goed, Rasit.quote:
Die leider zorgt er wel voor dat Turkije dalijk in de eu zit. Kan jij zijn harige reet likken dalijk.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:58 schreef Kaalhei het volgende:
Gij spreekt met een gespleten tong. Je lijkt veel op de fundamentalistische leider van jullie.![]()
quote:
Jij maakt een splitsing tussen moslims en niet-moslims, waarmee je niet-moslims degradeert tot een minder ras.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:54 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat je alleen maar meer moslims en niet-moslims groeperingen krijgt.
Turkije blijft gewoon lekker in de wachtkamer zitten, zoals het al lang doet. Er is totaal geen behoefte aan veel domme krachten in Europa en zeker geen moslims. Die hebben we al lang genoeg geimporteerd. We houden Turkije nog even aan de lijn, sluiten een half economisch verband met ze en zetten ze verder in de wachtkamer, als ze zo naief zijn. Geen enkel land in de EU wil Turkije erbij, maar jullie mogen blij zijn dat de VS druk zet op de EU om zo Turkije een beetje te vriend te houden. Hoe cynisch, trouwens: Dat jullie het van jullie ultieme vijand, op de joden, Grieken en de Armenen na uiteraard, moeten hebben om uberhaupt een kans te hebben..... een pro forma kans echter, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:00 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Die leider zorgt er wel voor dat Turkije dalijk in de eu zit. Kan jij zijn harige reet likken dalijk.![]()
Nou, dan is het toch een goed idee dat we Turkije buiten de deur houden?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:12 schreef ClioSporT het volgende:
Omdat we de baas over europa gaan/willen worden en jullie als slaaf gaan gebruiken.
Dat is helemaal geen theorie hoor. Het leger heeft in Turkije politieke macht, maar heeft ook haar werkelijke macht gebruikt om te voorkomen dat fundamentalisten aan de macht komen. Nog niet eens zo heel lang geleden, als ik mij goed herrinner.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:59 schreef tudoros het volgende:
Nog iets over Turkije:
De militairen bewaren daar het evenwicht, getuige de geschiedenis en de grote aantallen die er nog actief zijn. De democratie wordt "bewaakt" door de soldaten en tegelijk onder de duim gehouden, want een democratische staat hoort niet op het leger te drijven..
Valt de militaire macht weg, dan zouden streng islamitisch gelovigen de macht in kunnen gaan vullen. De instabiel geworden democratie zou ingeruild worden voor de sjaria.
Het is maar een theorie en ik denk niet dat die heel gauw opgaat, maar toch zou ik het niet als onzin afdoen. Als Turkije bij de EU "mag" komen dan zal de kans dat extremistische moslims de macht grijpen kleiner worden en is het mogelijk de militaire macht af te bouwen. De EU zorgt namelijk voor een kader en heeft eisen die een democratie bestendiger maken en aantrekkelijker maken tegenover een staatsgreep van fundamentalisten. Zo zorgt de EU voor de bestendiging van de enige seculiere moslimsstaat op deze aarde en indirect voor een veiligere omgeving voor zichzelf..
Dat pleit weer voor toetreding van Turkije.
Misschien moet je de hele discussie nog maar eens lezen en jezelf dan keihard voor de kop slaan. Succes.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:50 schreef Shreyas het volgende:
Hij zou echt vreselijk zijn als Turkije bij de EU komt. Het land oogt modern, maar als je de dorpen beter bekijkt is niets minder waar. Ook de mensenrechten nemen ze niet zo nauw en ze willen nogsteeds niet opflikkeren uit Cyprus (DAT IS VAN DE GRIEKEN !)
Verder zijn er in Europa al genoeg moslims die de boel onveilig maken, dus een compleet moslimland erbij zal niet veel goeds beloven. En tot slot Turkije hoort geografisch gezien niet eens bij Europa (slechts 1 procent van dat land ligt aan 'onze' kant van de Bosporus), Turkije hoort bij Azië, dus ik zeg NEE tegen Turkije!
Toch nietquote:Op dinsdag 3 mei 2005 02:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een bagger.
Niet je verhaal, maar je conclusie. Een land binnenhalen wat de democatie niet in stand kan houden zonder het leger, zelfs na toetreding tot de EU, is potentieel zeer gevaarlijk en dient op afstand gehouden te worden.quote:
Ben ik niet met je eens... De EU eist bepaalde voorwaarden. Er wordt nu al enorm veel verandert en dit proces zal onomkeerbaar doorgaan in Turkije na toetreding. De militaire macht wordt de laatste jaren bijvoorbeeld al langzamerhand afgebouwd en dat is dus een riskant proces getuige de voorzichtigheid waarmee ze dat doen in Turkije.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Niet je verhaal, maar je conclusie. Een land binnenhalen wat de democatie niet in stand kan houden zonder het leger, zelfs na toetreding tot de EU, is potentieel zeer gevaarlijk en dient op afstand gehouden te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |