abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27746341
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:28 schreef McCarthy het volgende:

Het is gewoon niet mooi om korte pootjes en nul-komma-nul spierkracht te hebben. Niet in dezse genenpoel
Dus het is een kwestie van smaak voor jou en het heeft niks te maken met hoeveelheid spierkracht en lengte.
En je smaak is gericht op kleinere mensen van een ander ras en niet iemand van het blanke ras met minder spierkracht\ lengte
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:28 schreef McCarthy het volgende:

Spleetogen prachtig bij aziaten. Niet bij blanke hollandse jongens en meisjes.
Dat past gewoon niet.
Tuurlijk kan dat best... smaak is zo relatief.
Maar je zegt nu zelf dat het niks te maken heeft met spierkracht.
Dus je vind aziaten fysiek inferieur omdat ze er niet blank uitzien ?
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:47:49 #252
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27746583
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:10 schreef Falco het volgende:
Een tegenargument snap ik niet zo goed: dat Turkije islamitisch is en daarom niet bij de EU mag. Bosnië-Herzegovina is ook een land met overwegend veel moslims. Mag dat land, ondanks dat het in Europa ligt in de verre toekomst ook geen lid van de EU worden dan?
Nee. Net als Roemenie, Bulgarije, Servie, Albanie en wat mij betreft hadden we ook prima zonder de Grieken afgekund.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:51:06 #253
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27746719
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:19 schreef Falco het volgende:
Daarvoor ging het wel prima, toen Joegoslavië nog bestond
Toen werd het samengehouden door een (halve) dicator die een bevolkingsgroep (Serviers) systematisch bevoordeelde.
quote:
en nu lijkt het ook weer de betere kant op te gaan. Beetje kulantwoord ...
Nu gaat het beter omdat de verschillende culturen niet meer (zo sterk) door elkaar wonen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 16:52:17 #254
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27746759
Volgens mij gaat het helemaal niet beter daar, maar we horen er niet meer zoveel van. Nogal een verschil.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:53:16 #255
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27746798
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:21 schreef Falco het volgende:
Over 300-500 jaar is de genenpoel toch zo enorm 'vertroebeld' door het genen verspreiden tussen negers, aziaten en blanken, waardoor er maar een ras overblijft. En dat betekent dat het probleem opgelost is, hiep hoi .
Ras is geen issue, cultuur is de crux. Surinamers veroorzaken veel minder problemen in Nederland dan Marokkanen, terwijl de genetische verschillen tussen NLers en Surinamers veel groter zijn dan tussen NLers en Marokanen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:54:26 #256
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27746841
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Volgens mij gaat het helemaal niet beter daar, maar we horen er niet meer zoveel van. Nogal een verschil.
Ze lijken elkaar iig niet meer en masse af te slachten.
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 16:56:21 #257
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27746912
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:53 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ras is geen issue, cultuur is de crux. Surinamers veroorzaken veel minder problemen in Nederland dan Marokkanen, terwijl de genetische verschillen tussen NLers en Surinamers veel groter zijn dan tussen NLers en Marokanen.
Ik deel je mening over cultuur, maar genetisch praat je poep.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:03:21 #258
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27747173
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik deel je mening over cultuur, maar genetisch praat je poep.
que?
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 17:05:11 #259
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27747247
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:03 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

que?
Nou, dat van genetische verschillen. Som maar eens op.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:10:12 #260
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27747395
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:53 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Maak dat onze Antilliaanse vrinden maar eens wijs.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:11:09 #261
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27747429
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:19 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dit roep je nou al voor de tweede maal, maar het is nog altijd onzin. Op basis van welke objectieve criteria concludeer jij dit?
encyclopedie, daar staat het gewoon in.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_27747532
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:11 schreef McCarthy het volgende:

[..]

encyclopedie, daar staat het gewoon in.
Ik zie het anders nergens.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:15:56 #263
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27747570
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus het is een kwestie van smaak voor jou en het heeft niks te maken met hoeveelheid spierkracht en lengte.
En je smaak is gericht op kleinere mensen van een ander ras en niet iemand van het blanke ras met minder spierkracht\ lengte
[..]

Tuurlijk kan dat best... smaak is zo relatief.
Maar je zegt nu zelf dat het niks te maken heeft met spierkracht.
feit is wel dat aziaten minder spierkracht hebben en korte pootjes en dat vind ik (idd: smaak) maar niks. Dat hoeft zich iig niet te vermengen met ons.
quote:
Dus je vind aziaten fysiek inferieur omdat ze er niet blank uitzien ?
nee, waar zeg ik dit dan
(doe trouwnes geen moeite om iets te quoten want ik heb al gezegd dat het niet om kleur gaat, het gaat om de vorm)

Pakistani en inders zijn bijvoorbeeld gelijk qua vorm (vorm van schedel, hoe de ogen in de kassen staan) aan west -europeanen. Gelukiig zijn er heel veel pakistani en inders, we zullen dus niet zo snel het onderspit delven.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:16:58 #264
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27747596
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:14 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik zie het anders nergens.
Dat jij geen bewijs kan vinden betekent niet dat het onwaar is.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:18:42 #265
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27747635
Wat fraaie voorbeelden van landen waar grote groepen mensen wonen die tot een verschillende culturele achtergrond behoren en de gevolgen:

• Belgie (Walen/Vlamingen)
  • Tjechoslowakije (Tsjechen/Slowaken)
  • Canada (Frans/Engels)
  • Joegoslavie (Moslims/Katholieken/Orthodoxen)
  • Ethiopie (Eritra) (Moslims/Koptische Christenen)
  • Sri Lanka (Boeddisten/Moslims)
  • Filipijnen (Katholieken/Moslims)
  • Indonesie (Oost-Timor) (Christenen/Moslims)
  • Macedonie (Orthodox/Moslim)
  • Nagorno-Karabach (Christenen/Moslims)

In landen waar de culturele verschillen vrij bepererkt zijn (Canada, Belgie e.d.) leidt het tot een scheiding zonder al te veel geweld. In landen waar culturele verschillen veel groter zijn, vaak geinduceerd door verschillen in religie, leidt het tot burgeroorlog, genocide, guerilla, et cetera. Uiteraard bestaat de kans dat de Baltische staten, de Oekraine en (afhankelijk van demografische ontwikkelingen) landen in West-Europa met veel moslims (Frankrijk, UK, Nederland, Duitsland, Belgie) in de toekomst tot het rijtje gaan behoren.
  • Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
      woensdag 8 juni 2005 @ 17:22:56 #266
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_27747748
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nou, dat van genetische verschillen. Som maar eens op.
    Gezien de grote verschillen in natuurlijke barrieres tussen de verschillende bevolkongsgroepen en de hieruit volgende verschillende mate van vermeningen gecombineerd met in het oog springende aspecten verwacht ik een gemiddeld grotere genetische overeenkomst tussen Europeanen en Noord-Afrikanen dan tussen Europeanen en Afrikanen. Maar ik kan het uiteraard niet kwantificeren, ik ben immers geen geneticus.
      woensdag 8 juni 2005 @ 17:24:08 #267
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_27747777
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:18 schreef Kaalhei het volgende:
    Wat fraaie voorbeelden van landen waar grote groepen mensen wonen die tot een verschillende culturele achtergrond behoren en de gevolgen:

• Belgie (Walen/Vlamingen)
  • Tjechoslowakije (Tsjechen/Slowaken)
  • Canada (Frans/Engels)
  • Joegoslavie (Moslims/Katholieken/Orthodoxen)
  • Ethiopie (Eritra) (Moslims/Koptische Christenen)
  • Sri Lanka (Boeddisten/Moslims)
  • Filipijnen (Katholieken/Moslims)
  • Indonesie (Oost-Timor) (Christenen/Moslims)
  • Macedonie (Orthodox/Moslim)
  • Nagorno-Karabach (Christenen/Moslims)

In landen waar de culturele verschillen vrij bepererkt zijn (Canada, Belgie e.d.) leidt het tot een scheiding zonder al te veel geweld. In landen waar culturele verschillen veel groter zijn, vaak geinduceerd door verschillen in religie, leidt het tot burgeroorlog, genocide, guerilla, et cetera. Uiteraard bestaat de kans dat de Baltische staten, de Oekraine en (afhankelijk van demografische ontwikkelingen) landen in West-Europa met veel moslims (Frankrijk, UK, Nederland, Duitsland, Belgie) in de toekomst tot het rijtje gaan behoren.
  • Ik wist niet dat het er in Macedonië zo erg aan toe ging. Gebrek aan media-aandacht?
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 17:26:46 #268
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27747863
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:22 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Gezien de grote verschillen in natuurlijke barrieres tussen de verschillende bevolkongsgroepen en de hieruit volgende verschillende mate van vermeningen gecombineerd met in het oog springende aspecten verwacht ik een gemiddeld grotere genetische overeenkomst tussen Europeanen en Noord-Afrikanen dan tussen Europeanen en Afrikanen. Maar ik kan het uiteraard niet kwantificeren, ik ben immers geen geneticus.
    Op wat uiterlijkheden en andere pigmentvorming denk ik dat het wel ongeveer ophoudt met de verschillen in genen. Echter, ook ik ben geen geneticus.
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 17:27:19 #269
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27747881
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:24 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het er in Macedonië zo erg aan toe ging. Gebrek aan media-aandacht?
    na Kosovo stond dat land op springen.
      woensdag 8 juni 2005 @ 17:28:31 #270
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_27747927
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Op wat uiterlijkheden en andere pigmentvorming denk ik dat het wel ongeveer ophoudt met de verschillen in genen. Echter, ook ik ben geen geneticus.
    Kijk eens wat verder dan je neus breed is.
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 17:29:51 #271
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27747968
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:28 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Kijk eens wat verder dan je neus breed is.
    Ook ik had graag gehad dat we het met genenverschillen hadden kunnen beslechten.
      woensdag 8 juni 2005 @ 17:33:36 #272
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_27748091
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

na Kosovo stond dat land op springen.
    Het is hier misschien een beetje ongepast, maar je mag me er wel wat meer over vertellen. ZOals hoe de situatie nu is, wat het tij heeft doen keren, en waarom er daar geen sprake is van burgeroorlog, genocide etc.
    pi_27748147
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:16 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Dat jij geen bewijs kan vinden betekent niet dat het onwaar is.
    Nou, ik zie in een encyclopedie (de eerste die ik kan vinden, ik ben namelijk niet thuis) geen enkele aanwijzing en het artikel is toch niet door zomaar iemand geschreven.
    Of zou het gewoon kunnen dat jouw categorisch geblaat gefalsificeerd is? . Je voldoet op geen enkele wijze aan de bewijslast.
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 17:37:42 #274
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27748191
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:33 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Het is hier misschien een beetje ongepast, maar je mag me er wel wat meer over vertellen. ZOals hoe de situatie nu is, wat het tij heeft doen keren, en waarom er daar geen sprake is van burgeroorlog, genocide etc.
    Omdat men daar snel tot inzicht kwam en bloedvergieten kon voorkomen. Het is ruimschoots op het nieuws geweest. Verder volg ik het daar nu niet op de voet, maar een vroegere collega van mij kwam daar vandaan en die was er behoorlijk gespannen onder.
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 17:39:07 #275
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27748226
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:36 schreef Johan_de_With het volgende:
    Nou, ik zie in een encyclopedie (de eerste die ik kan vinden, ik ben namelijk niet thuis) geen enkele aanwijzing en het artikel is toch niet door zomaar iemand geschreven.
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 16:45 schreef Johan_de_With het volgende:

In de UB, achterlijke.
    Moet lukken.
    pi_27748312
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

[..]

Moet lukken.
    Zodra er computers op de studiezalen komen. Hoe dan ook, ook op het almachtige Google kom ik geen geneticus tegen die mij uitlegt dat we nu wel voldoende variatie hebben.
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 17:44:35 #277
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27748382
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zodra er computers op de studiezalen komen. Hoe dan ook, ook op het almachtige Google kom ik geen geneticus tegen die mij uitlegt dat we nu wel voldoende variatie hebben.
    Hebben ze geen boeken in die UB van je?

Jij ziet dus zelfs een noodzaak van vermenging tussen Aziaten en Europeanen?
      woensdag 8 juni 2005 @ 17:45:29 #278
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_27748410
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Omdat men daar snel tot inzicht kwam en bloedvergieten kon voorkomen. Het is ruimschoots op het nieuws geweest. Verder volg ik het daar nu niet op de voet, maar een vroegere collega van mij kwam daar vandaan en die was er behoorlijk gespannen onder.
    Ik ben natuurlijk (enigszins) op de hoogte van de situatie in Macedonië n.a.v. het gebeuren in Kosovo. De geschiedenis van Macedonië beperkt zich echter niet tot die korte periode. Als dat het enige is wat er op het gebied van religieuze/culturele spanningen heeft plaatsgevonden, lijkt het me eerder een voorbeeld van dat een conclusie zoals kaalhei hierboven trekt niet noodzakelijk juist hoeft te zijn.
    pi_27748486
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hebben ze geen boeken in die UB van je?
    Ja, maar ik heb korte benen en geen spierkracht, dus ik ga niet heen en weer lopen om aantekeningen te maken. .
    quote:
    Jij ziet dus zelfs een noodzaak van vermenging tussen Aziaten en Europeanen?
    Nee, alleen heb ik een hekel aan intellectuele lompenproletariers die het woord ''gewoon'' gebruiken.
      woensdag 8 juni 2005 @ 17:48:17 #280
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_27748497
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:45 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk (enigszins) op de hoogte van de situatie in Macedonië n.a.v. het gebeuren in Kosovo. De geschiedenis van Macedonië beperkt zich echter niet tot die korte periode. Als dat het enige is wat er op het gebied van religieuze/culturele spanningen heeft plaatsgevonden, lijkt het me eerder een voorbeeld van dat een conclusie zoals kaalhei hierboven trekt niet noodzakelijk juist hoeft te zijn.
    quote:
    Macedonische Kwestie

De Macedonische Kwestie was de machtsstrijd om de regio Macedonië, die zich in de periode vanaf ca. 1830 tot 1945 afspeelde. Men kan echter stellen dat de kwestie nog voortduurt, omdat het onderwerp nog steeds gevoelig ligt in de regio, en zich in 2001 in Macedonië nog een Albanese opstand heeft voorgedaan.

De regio Macedonië is een etnisch diverse regio. Er wonen etnische Turken, Bulgaren, Serviërs, Grieken, Albanezen, zigeuners, en "Macedoniërs". Belangrijkste partijen in de kwestie waren Servië/Joegoslavië, Griekenland, Bulgarije, en in het begin ook het Ottomaanse Rijk. Voor 1912 was het gebied deel van het Ottomaanse Rijk. Na veel strijd kwam uiteindelijk een definitieve verdeling in 1945 tot stand tussen Griekenland en Joegoslavië. Het Joegoslavische deel werd in 1991 onafhankelijk onder de naam Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië.
    [bewerken]

Het ontstaan van de Kwestie

In 1815 was het reeds duidelijk dat het Ottomaanse Rijk op zijn einde liep. In 1830 waren aan de randen twee aparte eenheden ontstaan: het semi-onafhankelijke Servië en het volledig onafhankelijke Griekenland. Beiden hadden meer leden van de nationale etniciteit buiten de grenzen wonen en streefden dus naar uitbreiding. De Bulgaren kwamen hier al snel bij. Alledrie de partijen begonnen in het via guerrillabewegingen en terrorisme in het gebied te intrigeren, en trachtten de bevolking naar zijn hand te zetten.

De Servische hajduks, Griekse andartes en Bulgaarse VMRO-guerilla's terroriseerden Macedonische dorpen en elkaar. Een dorp werd door financiële of materiële steun overgehaald een nationaliteit te kiezen, waarna het, in ruil voor bescherming, een bron van voedsel en rekruten werd. Als dit niet hielp werd teruggevallen op dreigementen of geweld. Een andere taktiek was het ombrengen van Turkse beambten, in de hoop dat de Turken wraak zouden nemen. De vluchtelingen uit de platgebrandde dorpen zouden zich vervolgens aansluiten bij de guerilla's, zo was de redenering.

Geen land kon de overhand krijgen, mede doordat de grote mogendheden elkaar in de kwestie tegenwerkten. Servië werd door Oostenrijk gesteund, Griekenland door de Britten, en Bulgarije door de Russen. Geen van de drie stond een toewijzing aan een andere partij dan het door hun gesteunde land toe.

Uiteraard zorgde ieder land niet te direct bij een zaak betrokken te zijn, want dat zou een diplomatieke rel of oorlog uitlokken. Servië en Griekenland hadden tot hun schade en schande al geleerd dat ze nog te zwak waren voor een directe militaire confrontatie. Wel trachtte men rechten voor de eigen (Grieks-, Servisch of Bulgaars-orthodoxe) Kerk bij de sultan los te peuteren.

Ten slotte kwamen in 1912 de Albanezen, bang dat ze gepasseerd zouden worden, in opstand, en namen zelfs Skopje in. Helaas voor hen brak, net toen de sultan hen rechten toezegde, de eerste Balkanoorlog uit.
    [bewerken]

De verdeling van de koek

In de Balkanoorlogen en de Eerste en Tweede Wereldoorlog is herhaaldelijk om Macedonië gevochten. Het gebied verwisselde dan ook regelmatig van eigenaar. In 1945 kwam de situatie er ten slotte op neer, dat het gebied tussen Joegoslavië en Griekenland werd verdeeld, waarbij Bulgarije slechts een klein gebied (Petritsj) overhield. De nationalistische strijd werd nu onderdrukt door de Koude Oorlog, de NAVO, het communisme en het Titoïsme.

Na de val van Joegoslavië laaide de kwestie weer op. Macedonië werd in 1991 onafhankelijk, maar Griekenland eiste dat het land de afkorting FYROM zou dragen. Deze afkorting staat voor Former Yugoslav Republic of Macedonia (Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië). De Grieken waren bang dat het land anders aanspraken op het Griekse deel, de provincie Makedonia, zou maken. In 2001 ontstond een opstand onder de Albanezen in het westen van de republiek. Zij wilden verregaande emancipatie, maar de Slavische Macedoniërs waren bang dat ze naar aansluiting streefden met Albanië. Bulgarije heeft iedere aanspraak op de regio opgegeven. De nieuwe republiek is echter nog niet stabiel, en geldt als een van de armste landen in Europa.
    bron
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 17:50:35 #281
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27748563
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:45 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Er vielen wel degelijk slachtoffers: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/1484932.stm

Niet echt een uit de hand gelopen burenruzietje.
      woensdag 8 juni 2005 @ 17:53:41 #282
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_27748639
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 17:48 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

[..]

bron
    Bedankt voor de informatie. Ik zie echter op basis van bovenstaande niet zo snel waarom hier cultuur of geloof een belangrijkere rol zou spelen dan bij willekeurig welke andere oorlog in Europa.
      woensdag 8 juni 2005 @ 18:08:14 #283
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_27749011
    Mag ik Darfur nog toevoegen als troef?
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 18:10:58 #284
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27749085
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 18:08 schreef Kaalhei het volgende:
    Mag ik Darfur nog toevoegen als troef?
    en Tetsjenie.
      woensdag 8 juni 2005 @ 18:33:26 #285
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_27749691
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 18:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

en Tetsjenie.
    Israel
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 19:06:22 #286
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27750694
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 18:33 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Israel
    Indonesie.
      woensdag 8 juni 2005 @ 19:13:28 #287
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_27750971
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 19:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Indonesie.
    Kashmir
    pi_27751005
    Amerika, China, Rusland, heel Zuid-Amerika, heel Afrika, heel Midden-Oosten, India.
      woensdag 8 juni 2005 @ 19:14:22 #289
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_27751006
    Ruanda
    pi_27751120
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 19:14 schreef Kaalhei het volgende:
    Ruanda
    Hoort ook bij Afrika.
      woensdag 8 juni 2005 @ 19:17:35 #291
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_27751128
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 19:14 schreef Monidique het volgende:
    Amerika, China, Rusland, heel Zuid-Amerika, heel Afrika, heel Midden-Oosten, India.
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in de VS?
    Al zou de groeiende Hispanic/Latino-minderheid wel voor problemen kunnen gaan zorgen
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Argentinie?
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Uruguay?
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Brazilie?
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Suriname?
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Tunesie?
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Libie?
    pi_27751669
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 19:17 schreef Kaalhei het volgende:
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in de VS?
    Al zou de groeiende Hispanic/Latino-minderheid wel voor problemen kunnen gaan zorgen
    Rodney King.
    quote:
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Brazilie?
    Conflicten tussen Indianen en Europese grootgrondbezitters. Tijdje geleden was er nog een militaire operatie in een sloppenwijk.
    quote:
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Argentinie?
    Welke grote culturele verschillen hebben onlangs tot grote conflicten geleid in Tunesie?
    Zelfmoordaanslagen op doelen van etnische minderheden.

Maar goed, ik wil Uruguay, Suriname en Libië best van de lijst "Heel Zuid-Amerika, heel Midden-Oosten" halen, hoor.
    pi_27751815
    Maar Kaalhei zal nu wel uitleggen wat een groot cultureel verschil is, in tegenstelling tot een gewoon cultureel verschil, en hoe hij erbij komt dat het een groot is en het ander gewoon, hij zal waarschijnlijk wel uitleggen wat een groot conflict is, in tegenstelling tot een gewoon conflict, en hoe hij erbij komt dat het een groot is en het ander gewoon en hij zal ongetwijfeld wel uitleggen wat onlangs is en wat te lang geleden en hoe hij die grens bepaald heeft.
    pi_27752924
    Maar hoe zit het met de kennelijk kleine culturele verschillen in Suriname? Hoe zit het met de kennelijk kleine culturele verschillen in Libië? Hoe zit het met de kennelijk kleine culturele verschillen in Nieuw-Zeeland?
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 20:04:17 #295
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27752954
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 20:03 schreef Monidique het volgende:
    Maar hoe zit het met de kennelijk kleine culturele verschillen in Suriname? Hoe zit het met de kennelijk kleine culturele verschillen in Libië? Hoe zit het met de kennelijk kleine culturele verschillen in Nieuw-Zeeland?
    Die zijn van het zelfde niveau als op fok.
    pi_27753076
    Overigens, Eritrea en Ethiopië zijn vreedzaam gescheiden, maar het eerste land had voor de vreedzame scheiding wel een afscheidingsbeweging die trouwens perfect kon samenwerken met Ethiopische troepen. En wat het 40% islamitische en 35% christelijke Ethiopië en het 50/50 Eritrea voor religieuze disputen met elkaar hebben, dat weet ik niet zo.

[ Bericht 40% gewijzigd door Monidique op 08-06-2005 20:19:26 ]
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 20:51:50 #297
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27754408
    http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=177288

Camiel zorgt er voor dat Turkije het nog heel moeilijk zal krijgen.
    pi_27755301
    Oh, toch maar eens bekijken dan die DVD (als ik 'm kan terugvinden)
      woensdag 8 juni 2005 @ 21:33:08 #299
    121290 Wie_zal_het_weten
    Uitzonderlijk geval
    pi_27755971
    Ik weet niet of men het hier doorheeft, maar de genocide erkennen in Turkije is politieke zelfmoord.
    Geen hond gelooft in die genocide.
    Politieke partije die genocide erkent==> zal in de eerstvolgende verkiezingen op 0,01 zetels uitkomen.
    Daar zitten sommige politici dan, met een probleem die ze deels zelf hebben veroorzaakt (geschiedenislessen).

Turkije erkent wel dat er slachtpartijen zijn geweest. Ook is 30% van de Turken en 30% van de Armeniërs gestorven in WOI.
    pi_27760983
    Ik denk trouwens dat ik me maar even een tijdje uit deze discussie hou. Ik heb geen trek in dit racistische geblaat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')