abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:51:52 #151
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27588529
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat we allebei Tatjana lekker vinden, zullen de meeste Kroaten bepaald niet sterk op Nederlanders lijken. Hoe kom je op dat idee?
Religie.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_27588719
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:51 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Religie.
Die combinatie van Slavische vuilwaterdronkenschap en Katholiek gebral?
pi_27588849
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 18:07 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

koos hopeloos
A Dutch rejection of the treaty could also cast doubt on the further enlargement of the EU to the western Balkans, Turkey and Ukraine and raise doubts about the bloc's economic policy, weighing on the euro and on eurozone government debt prices, which have both slipped since the French "No."

[EU] Buitenlandse pers over Nederland
  donderdag 2 juni 2005 @ 21:13:44 #154
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27589221
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:57 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Die combinatie van Slavische vuilwaterdronkenschap en Katholiek gebral?
Zou eeuwenlang een gemeenschappelijk geloof hebben niet zorgen voor meer culturele convergentie dan het niet hebben van een gemeenschappelijk geloof?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_27589275
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 21:13 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Zou eeuwenlang een gemeenschappelijk geloof hebben niet zorgen voor meer culturele convergentie dan het niet hebben van een gemeenschappelijk geloof?
Ik zou niet weten of ''een gemeenschappelijk geloof'' echt opgaat. Katholicisme en Protestantisme zijn niet altijd de beste vrienden geweest. In de grond zijn Orthodox en Katholiek beide Christelijk, maar dat zorgt toch voor verrekt weinig verbroedering tussen Serviers en Kroaten.
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:11:05 #156
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27591276
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 21:15 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik zou niet weten of ''een gemeenschappelijk geloof'' echt opgaat. Katholicisme en Protestantisme zijn niet altijd de beste vrienden geweest. In de grond zijn Orthodox en Katholiek beide Christelijk, maar dat zorgt toch voor verrekt weinig verbroedering tussen Serviers en Kroaten.
Je zou kunnen beargumenteren dat de verstreken tijd na de splitsing van de religies een relevant criterium is voor het beoordelen van de verschillen tussen de culturen die de verschillende religies aanhangen. De verschillen tussen katholiek en protestant zijn over het algemeen minder groot dan tussen katholiek en orthodox. Maar uiteraard zijn de grenzen aan Europa troebel, het is geen scherpe lijn die je kan trekken.

Men kan echter beargumenteren dat culturele overeenkomsten een relevant aspect is in het beoordelen van de grenzen van een unie. Immers, de eerste voorwaarde voor cooperatie, iets dat je uiteraard wilt bewerkstelligen met een unie, is vertrouwen. Vertrouwen tussen mensen is veel groter als ze cultuur gelijk zijn. Je gaat sneller een risicovolle cooperatie aan met iemand die je taal spreekt, dezelfde gebruiken heeft, dezelfde manier van contracten afsluiten heeft, et cetera.
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:42:47 #157
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27592359
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:28 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]

Het Franse NEE, en deze week het Nederlandse NEE krijgt natuurlijk ook gevolgen voor Turkije.
Soms zegt een plaatje meer dan 1000 woorden..... en dit is er zo eentje.....
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:08:07 #158
89730 Drugshond
pi_27593138
Geert Wilders en Mat Herben gaan trouwens een referendum opstarten over de vraag of Turkije bij de EU hoort. Ze zijn de vertragingstaktiek van J.P. zat en gaan het ijzer smeden nu het nog heet is.
- Ik geef ze geen ongelijk -, laat de burger maar spreken.
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:11:03 #159
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27593213
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:08 schreef Drugshond het volgende:
Geert Wilders en Mat Herben gaan trouwens een referendum opstarten over de vraag of Turkije bij de EU hoort. Ze zijn de vertragingstaktiek van J.P. zat en gaan het ijzer smeden nu het nog heet is.
Dat wordt dan een uitslag waar het afgelopen referendum bij zou verbleken. Een journaliste van de NOS zei vandaag bij CNN dat een referendum over Turkije misschien wel 75% van de stemmen tegen zou kunnen veroorzaken. Ik zou het in ieder geval prachtig vinden, wat mij betreft doen we het referendum nog dit jaar.
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:14:15 #160
89730 Drugshond
pi_27593319
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 18:07 schreef ClioSporT het volgende:
BRUSSEL - De uitbreiding van de Europese Unie gaat door ondanks de verwerping van de Europese grondwet in Frankrijk en Nederland. Dat zei Europees Commissaris Olli Rehn (Uitbreiding) donderdag.

"We zijn ons zeker bewust van de uitbreidingsmoeheid onder het Europese publiek, die een rol heeft gespeeld in de referenda", zei Rehn tegen verslaggevers in Brussel.

Beter communiceren

"We gaan verder met de uitbreidingsbeleid door te onderstrepen dat we tot de laatste letter vasthouden aan de criteria voor toetreding. En we gaan met de burgers beter communiceren over de algemene voor- en nadelen van uitbreiding", voegde hij eraan toe.

Sommige tegenstanders gebruikten in hun campagne argumenten tegen de geplande toetreding van Turkije, Kroatië, Roemenië en Bulgarije.
En ja en , de bevolking is voor het eerst in 50 jr direct betrokken geraakt over de Europese project. Grondwet of niet.... of het er in staat of niet... Er zal een grondige analyse moeten volgen wat de kloof is (en de stem is) tussen burger en gevestigde orde.
Als je deze boodschap niet hebt begrepen, dan kun je jezelf alvast opmaken voor de volgende afstraffing bij de volgende verkiezingen.

Eerst moet in kaart gebracht worden welke aversie er bestaat tussen politiek en burger. En ik kan je verzekeren dat de uitbreidingsplannen (in welke richting dan ook) er zeker eentje is.

- Some people never learn -
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:18:13 #161
89730 Drugshond
pi_27593432
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:11 schreef Kaalhei het volgende:
Dat wordt dan een uitslag waar het afgelopen referendum bij zou verbleken. Een journaliste van de NOS zei vandaag bij CNN dat een referendum over Turkije misschien wel 75% van de stemmen tegen zou kunnen veroorzaken. Ik zou het in ieder geval prachtig vinden, wat mij betreft doen we het referendum nog dit jaar.
Dat hoop ik eerlijk gezegd ook.....

Er zal duidelijk in kaart gebracht moeten worden wat de algemene mening van de burger tegen de EU plannen is. Omdat de hoeveelheid vragen zo complex is. Zou de vraag zich niet moeten berusten op een enkele vraag of Turkije erbij hoort. Maar erder een multiple choice over vele afwegingen (wat betrekking had op de verworpen nieuwe grondwet).

En het 'gewogen' gemiddelde is het handvest waarmee politiek Den-Haag weer veldwerk kan verrichten.
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 23:19:18 #162
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27593469
quote:
Ik denk dat men een beetje overmoedig is geraakt na 1 referendum. Ik denk niet dat de burger zit te wachten om iedere maand naar de stemlokalen te moeten lopen (afgezien van het organisatorische en financiele aspect) om een mening te geven over iets waar het parlement te incompetent voor is om er een fatsoenlijke mening over te vormen die de mening van het volk weerspiegelt. Het zou wel werken als mensen gewoon vanuit hun luie stoel die mening zouden kunnen geven, via internet.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_27593638
Wat een onzin om nu weer een referendum over Turkije te houden. Laat ze nu eerst eens bezinnen hoe ze de ontstane situatie gaan aanpakken. Eerst een visie op europa en een aanpak hoe de kloof met de politiek te dichten voordat er nu weer een referendum komt.

Bovendien vind ik één à twee referenda per jaar wel genoeg.
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:28:03 #164
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27593750
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik denk dat men een beetje overmoedig is geraakt na 1 referendum. Ik denk niet dat de burger zit te wachten om iedere maand naar de stemlokalen te moeten lopen (afgezien van het organisatorische en financiele aspect) om een mening te geven over iets waar het parlement te incompetent voor is om er een fatsoenlijke mening over te vormen die de mening van het volk weerspiegelt. Het zou wel werken als mensen gewoon vanuit hun luie stoel die mening zouden kunnen geven, via internet.
Als het via internet gaat, dan wordt een referendum over Turkije helemaal een pro-forma'tje.
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 23:29:21 #165
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27593784
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:28 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als het via internet gaat, dan wordt een referendum over Turkije helemaal een pro-forma'tje.
Ik denk dat er dan wel een usb-stick voor biometrie moet komen.
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:30:08 #166
89730 Drugshond
pi_27593803
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
God weet hoeveel POLL's ik heb gezien over de Europese grondwet. De stemverhoudingen van het i-net kwamen aardig overeen met de uitslag van de referendum verkiezingen van gisteren.
Internet is zeker een gekwalificeerd medium, maar de oudjes zijn niet allemaal opgegroeid met het digi-medium. Maar met wat hand-en-span diensten lijkt me dit vooralsnog geen slechte keuze.
Het digi-medium geeft in ieder geval een beter beeld dan het voeren van vele discussies met kopstukken van (midden/top) organisaties die nauwelijks de achtergronden van hun leden behartigen.
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:33:03 #167
89730 Drugshond
pi_27593874
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:28 schreef Kaalhei het volgende:
Met een open-podium discussie kunnen ze helemaal hun vingers aflikken.
Er lopen hier genoeg doorgewinterde figuren rond die deze discussie goed vorm kunnen geven.
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:33:34 #168
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27593887
quote:
Zijn ze bang dat het ijzer afkoelt over een paar jaar? Een referendum nu over de toetreding van Turkije is zinloos; laat ze eerst maar eens aan de toetredings-criteria voldoen, en dan kijken we verder. Het grote voordeel daarbij is dat je Turkije dus niet bij voorbaat uitsluit, en ze dus sowieso goede hervormingen moeten doorvoeren.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:33:41 #169
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27593889
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

God weet hoeveel POLL's ik heb gezien over de Europese grondwet. De stemverhoudingen van het i-net kwamen aardig overeen met de uitslag van de referendum verkiezingen van gisteren.
Internet is zeker een gekwalificeerd medium, maar de oudjes zijn niet allemaal opgegroeid met het digi-medium. Maar met wat hand-en-span diensten lijkt me dit vooralsnog geen slechte keuze.
Het digi-medium geeft in ieder geval een beter beeld dan het voeren van vele discussies met kopstukken van (midden/top) organisaties die nauwelijks de achtergronden van hun leden behartigen.
Ik heb eik van alles gezien als uitslag. Het ligt er maar aan op welke site de poll staat. Maar over het algemeen is een steekproef die zichzelf selecteert een garantie voor poep.
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:36:26 #170
89730 Drugshond
pi_27593959
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:33 schreef Kaalhei het volgende:
Ik heb eik van alles gezien als uitslag. Het ligt er maar aan op welke site de poll staat. Maar over het algemeen is een steekproef die zichzelf selecteert een garantie voor poep.
Dus een onafhankelijk platform selecteren... zonder vooraf gestelde politieke mening/uitlatingen.
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:36:26 #171
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27593960
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Met een open-podium discussie kunnen ze helemaal hun vingers aflikken.
Er lopen hier genoeg doorgewinterde figuren rond die deze discussie goed vorm kunnen geven.
Vergeet niet dat de discussie wel zal worden beinvloed door holocaust-schreeuwers, ban-aanvragers, MDI-meelopers en hun wormvormige aanhangsels casu quo klonen met een surplus aan vrije tijd.
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 23:37:14 #172
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27593983
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Je zou ook voor sms of stemmen via je ip-telefoon kunnen kiezen. Die oudjes moet je het wat gemakkelijker maken.
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:38:02 #173
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27594005
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:36 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dus een onafhankelijk platform selecteren... zonder vooraf gestelde politieke mening/uitlatingen.
Dan nog is de vraag of de bezoekers een respresentatieve vertegenwoordiging zijn van de NLse bevolkingen. Om nog maar te zwijgen over het gedeelte van de mensen die stemmen van de bezoekers.
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:39:06 #174
89730 Drugshond
pi_27594039
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:36 schreef Kaalhei het volgende:
Vergeet niet dat de discussie wel zal worden beinvloed door holocaust-schreeuwers, ban-aanvragers, MDI-meelopers en hun wormvormige aanhangsels casu quo klonen met een surplus aan vrije tijd.
hahhahahahhahahahah (bulls-eye).
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:39:27 #175
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27594045
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je zou ook voor sms of stemmen via je ip-telefoon kunnen kiezen. Die oudjes moet je het wat gemakkelijker maken.
Mja, ik blijf het erg fraude-gevoelig vinden. Het zit mij nu al niet lekker dat de software van de stemmachines niet open-source is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')