Behalve dan de erkend politieke vluchtelingen. Soms mislukt gedwongen terugkeer, omdat het land van herkomst willens en wetens de terugkeerafspraak schendt.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:44 schreef MacDweal het volgende:
Natuurlijk, Hier zijn geen asielzoekers. Enkel goudzoekers.
Jij hebt haar veroordeelt dus waarom vraag je dit? Of wou je graag bevestiging krijgen?quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:38 schreef Sater het volgende:
Wast Pontia Pilata terecht haar handen in onschuld?
Heel goed dat zijn/waren ook goudzoekers.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:49 schreef Sater het volgende:
[..]
Behalve dan de erkend politieke vluchtelingen. Soms mislukt gedwongen terugkeer, omdat het land van herkomst willens en wetens de terugkeerafspraak schendt.
Bron EO - Netwerk 10 - 02 - '05
quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:44 schreef MacDweal het volgende:
Natuurlijk, Hier zijn geen asielzoekers. Enkel goudzoekers.
Ministeriële verantwoordelijkheid voor onterecht handelen van de IND. Het kan en mag toch niet zo zijn dat, tegen alle afspraken in, vertrouwelijke gegevens worden misbruikt. Gegevens, onder strikte belofte van geheimhouding, verstrekt door asielzoekers. Gegevens die hen, bij [gedwongen] terugkeer naar het land van herkomst in levensgevaar brengen. Niet alleen hen, maar ook degenen die hen hielpen het land te ontvluchten. Hier [b]lijkt sprake te zijn van flagrante schending van vertrouwen. Kamervragen [b]lijken in de reden te liggen. Verdonk heeft heel wat uit te leggen.quote:
Heb je bewijzen of ben je nummer zoveel die wat gilt over Verdonk?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:00 schreef Sater het volgende:
[..]
Ministeriële verantwoordelijkheid voor onterecht handelen van de IND. Het kan en mag toch niet zo zijn dat, tegen alle afspraken in, vertrouwelijke gegevens worden misbruikt. Gegevens, onder strikte belofte van geheimhouding, verstrekt door asielzoekers. Gegevens die hen, bij [gedwongen] terugkeer naar het land van herkomst in levensgevaar brengen. Niet alleen hen, maar ook degenen die hen hielpen het land te ontvluchten. Hier [b]lijkt sprake te zijn van flagrante schending van vertrouwen. Kamervragen [b]lijken in de reden te liggen. Verdonk heeft heel wat uit te leggen.
![]()
Het nieuwsbericht:quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:04 schreef wonko het volgende:
[..]
Heb je bewijzen of ben je nummer zoveel die wat gilt over Verdonk?
Een zeer slechte zaak als die afspraken uberhaupt gemaakt worden, en vooral wanneer de afspraken ook uitgevoerd worden...quote:'IND geeft vertrouwelijke informatie aan Congo'
DEN HAAG - De Immigratie- en Naturalisatiedienst IND lijkt vertrouwelijke informatie over uitgeprocedeerde asielzoekers aan de autoriteiten van Congo te geven. Dat valt donderdag op te maken uit een document dat in handen is van het tv-programma Netwerk.
Hierdoor kunnen Congolezen die gedwongen moeten terugkeren naar hun land, in gevaar komen. Justitie ontkent ten stelligste dat deze informatie wordt vrijgegeven. De Kamer eist zo spoedig mogelijk opheldering van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. Als zij dat niet kan geven, heeft zij een moreel en politiek probleem, aldus de PvdA en D66.
Het gaat om de rapporten die worden gemaakt van het verhoor, waarin de asielzoeker zijn hele vluchtverhaal en problemen in het thuisland op tafel moet leggen. Vaak staan hierin namen van helpers van de vluchteling en tal van andere precaire kwesties. De IND garandeert de asielzoeker vertrouwelijkheid.
Om landen ertoe te bewegen ingezetenen terug te nemen, heeft Verdonk per land afspraken over de terugkeer gemaakt. Deze 'terugkeerdocumenten' zijn geheim en ook de Tweede Kamer krijgt er geen inzage in. De vluchtelingenorganisatie Inlia vroeg het terugkeerdocument via de rechter op.
Kamerleden van de PvdA, SP, D66 en de ChristenUnie lazen daarin zwart op wit dat Nederland het 'rapport van gehoor' moet overhandigen aan de Congolese vertegenwoordiging in Den Haag als een reisdocument wordt aangevraagd voor de uit te zetten Congolezen. Het is D66-Kamerlid Lambrechts niet duidelijk of de IND-medewerkers hiernaar ook werkelijk handelen.
ANP
Bron: LC
Bronvermelding niet gezien? EO - Netwerk toonde een, in haar bezit gekomen, IND - rapport. Tja en de IND valt onder Rita's ministeriële verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:04 schreef wonko het volgende:
[..]
Heb je bewijzen of ben je nummer zoveel die wat gilt over Verdonk?
En worden ze uitgevoerd? Daar is tot nu toe geen bewijs voor. En daar vroeg ik eigenlijk naar.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het nieuwsbericht:
[..]
Een zeer slechte zaak als die afspraken uberhaupt gemaakt worden, en vooral wanneer de afspraken ook uitgevoerd worden...
Het wachten is op de verklaring van Verdonk. Die heeft heel wat uit te leggen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:17 schreef wonko het volgende:
[..]
En worden ze uitgevoerd? Daar is tot nu toe geen bewijs voor. En daar vroeg ik eigenlijk naar.
Nee, afspraken, geheimhouding gegevens, worden geschonden.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:17 schreef wonko het volgende:
[..]
En worden ze uitgevoerd? Daar is tot nu toe geen bewijs voor. En daar vroeg ik eigenlijk naar.
We zullen zien. Verdonk zelf kan deze vraag het beste beantwoorden.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:20 schreef Sater het volgende:
[..]
Nee, afspraken, geheimhouding gegevens, worden geschonden.
Precies. Ik las in het buurtkrantje dat in Rotterdam toch het probleem blijft bestaan, dat afgestudeerden niet weten hoe snel ze de stad moeten verlaten na hun studie. Echter, zolang de stad massaal wordt bevolkt door onaangepast, crimineel tuig van buitenlandse origine, dat er niks te zoeken heeft, denk ik niet dat hier ook maar enige verandering in zal komen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:04 schreef Koos Voos het volgende:
Nee hoor, Verdonk doet prima werk, ze moet alleen wat meer haast gaan maken met die uitzettingen.
Rotterdam zit vol..![]()
De mensen die hen hielpen het land uit te komen zijn vaak mensensmokkelaars, die voor veel geld en zonder garantie misbruik van de situatie maken. Niet jammer dat die worden aangepakt. Wat zijn vertrouwelijke gegevens? ID's? Lijkt me logisch dat daar over gecommuniceerd wordt met land van herkomst.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:00 schreef Sater het volgende:
[..]
Ministeriële verantwoordelijkheid voor onterecht handelen van de IND. Het kan en mag toch niet zo zijn dat, tegen alle afspraken in, vertrouwelijke gegevens worden misbruikt. Gegevens, onder strikte belofte van geheimhouding, verstrekt door asielzoekers. Gegevens die hen, bij [gedwongen] terugkeer naar het land van herkomst in levensgevaar brengen. Niet alleen hen, maar ook degenen die hen hielpen het land te ontvluchten. Hier [b]lijkt sprake te zijn van flagrante schending van vertrouwen. Kamervragen [b]lijken in de reden te liggen. Verdonk heeft heel wat uit te leggen.
![]()
Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Huillie.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:06 schreef SCH het volgende:
Verdonk moet opstappen, dit is de druppel.
Ayaan wenste tenminste nog een motie van treurnis in te dienen jegens een op het oog traag in actie komende minister. Jouw motie van wantrouwen blijkend uit de door jou verwoorde wens/eis tot opstappen gaat wel heel erg ver nu nog niet helder is wat er dan wel onder die vertrouwelijke gegevens beschouwd wordt. Waarom zou er niet over namen en herkomst kunnen worden gecommuniceerd als het om uitwijzing en terugname van individuen gaat?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:06 schreef SCH het volgende:
Rita Verdonk, de enige kerel in het Kabinetquote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:18 schreef pikwik het volgende:
hulde aan verdonk, wijf met ballen
Nee, ze moet samen met Burgemeester Leers ( Maastricht ) een koninklijke onderscheiding krijgen voor hun diensten aan de Nederlandse Maatschappij!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:06 schreef SCH het volgende:
Het is overal bekend aan het raken dat het in Nederland moeilijker gaat. Daarom proberen veel asielzoekers het niet eens maar gaan ze naar een makkelijker land.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:16 schreef Davitamon het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat er sinds het nieuwe beleid zoveel minder 'vluchtelingen' Nederland binnen komen. Het waren immers toch allemaal politiek vluchtelingen? En die worden sowieso opgenomen.
Geeft je te denken.
Klopt, het gaat maar om mensenlevens.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Huillie.
nee het gaat hier om het spreekwoord; "waar gehakt wordt, vallen spaanders". rigoreus, pijnlijk en ik hoop dat we als miniscuul landje nog het geld hebben om individuele gevallen zoals moesaba uit de congo herroepelijk te verklaren. die heb ik liever dan de verschuiving van de rif naar nederland.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:42 schreef Vhiper het volgende:
En weer steken de geruchten op over de gevaren die asielzoekers lopen als ze worden teruggestuurd naar gevaarlijke gebieden....Het oer-Hollandse spreekwoord "Waar rook is is vuur" zal hier dus helaas ook wel bewaarheid worden...
Als nu dan ook de geruchten over de geringe kansen op toelating op valse gronden de kop op blijven steken dan komt het best goed. Als buurman's gek verstand laat zien zal deze niet langer als gekke Henkie tegemoet worden getreden.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:42 schreef Vhiper het volgende:
En weer steken de geruchten op over de gevaren die asielzoekers lopen als ze worden teruggestuurd naar gevaarlijke gebieden....Het oer-Hollandse spreekwoord "Waar rook is is vuur" zal hier dus helaas ook wel bewaarheid worden...
Waar kun jij uit opmaken dat Verdonk doelbewust er op aanstuurt om vertrouwelijke gegevens te delen met een moordenaarsbende?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Klopt, het gaat maar om mensenlevens.
Dat zeg ik nergens en dat doet ze ook niet doelbewust, neem ik aan. Toch is ze verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar kun jij uit opmaken dat Verdonk doelbewust er op aanstuurt om vertrouwelijke gegevens te delen met een moordenaarsbende?
Jij denkt dat ze geen maatregelen neemt? Neem van mij aan dat anders iedere minister van welke kleur dan ook gelijk kon opstappen, want het stikt nu eenmaal van mongolen op de ambtelijke burelen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens en dat doet ze ook niet doelbewust, neem ik aan. Toch is ze verantwoordelijk.
Had ze niet al eerder maatregelen moeten nemen. Of heeft zij geen goed zicht op haar ondergeschikten? Het lijkt mij niet goed voor haar imago.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze geen maatregelen neemt? Neem van mij aan dat anders iedere minister van welke kleur dan ook gelijk kon opstappen, want het stikt nu eenmaal van mongolen op de ambtelijke burelen.
die cellen zijn hier al jaren. heeft niks met verdonk te maken.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Had ze niet al eerder maatregelen moeten nemen. Of heeft zij geen goed zicht op haar ondergeschikten? Het lijkt mij niet goed voor haar imago.
Het geld hebben we wel, alleen de wil lijkt te ontbreken.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee het gaat hier om het spreekwoord; "waar gehakt wordt, vallen spaanders". rigoreus, pijnlijk en ik hoop dat we als miniscuul landje nog het geld hebben om individuele gevallen zoals moesaba uit de congo herroepelijk te verklaren. die heb ik liever dan de verschuiving van de rif naar nederland.
Dat zijn geen geruchten, dat is reeds feit. Meer dan de helft van de asielaanvragen worden reeds aan de grens binnen 48 uur afgewezen, de rest komt in de procedure en ook daarvan komt lang niet iedereen aan een verblijfsvergunning. Een goede actie, die al reeds voor Verdonk is ingezet.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:53 schreef sjun het volgende:
[..]
Als nu dan ook de geruchten over de geringe kansen op toelating op valse gronden de kop op blijven steken dan komt het best goed.
Dat maak het er juist gevaarlijker op. Zonder duidelijke afspraken met een centrale overheid met een beetje gezag, kan je onmogelijk stellen dat een land veilig is. Dan die autoriteiten informatie verstrekken waaruit blijkt dat degenen die in het volgende vliegtuig zitten, gevluchte Congolezen zijn, is vragen om problemen....Die mensen zijn immers niet voor niets gevlucht....quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:03 schreef PJORourke het volgende:
Is het niet een beetje idioot te stellen dat Congo een functionerende overheid heeft die wat met deze infomatie kan doen? De centrale overheid heeft buiten Kinshasa nauwelijks gezag, en in noorden, oosten en zuiden al helemaal niet. Het is geen geoliede politiestaat, zoals het door links zo geliefde Cuba wel is. Eerder een anarchie.
Je geeft informatie aan een overheid die in het grootste deel van het land niet meer functioneert, er niet meer is. Dan lijkt me het risico kleiner dan het op het eerste gezicht lijkt. Het lijkt me in dit soort gevallen beter dat de overheid slecht werkt, dan dat je te maken hebt met een gesmeerde politiestaat.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:09 schreef Vhiper het volgende:
Dat maak het er juist gevaarlijker op. Zonder duidelijke afspraken met een centrale overheid met een beetje gezag, kan je onmogelijk stellen dat een land veilig is. Dan die autoriteiten informatie verstrekken waaruit blijkt dat degenen die in het volgende vliegtuig zitten, gevluchte Congolezen zijn, is vragen om problemen....Die mensen zijn immers niet voor niets gevlucht....
Verdonk is een nietsontziende moordenares. In plaats van dat ze proaktief op zoek gaat naar mensen in gevaar over de gehele wereld, zoekt ze manieren om mensen kapot te krijgen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:22 schreef du_ke het volgende:
Verdonk kijkt volgens mij niet echt op een dode meer of minder. Het gaat haar puur om de harde cijfers. Tja dat is een keuze.
Ze geven die info aan die autoriteiten die "noodpaspoorten" en visa's verstrekt, die hoeven vervolgens maar 1 telefoontje te plegen naar het vliegveld waar de asielzoeker arriveert. De IND moet die info gewoon vertrouwelijk houden, klaar.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je geeft informatie aan een overheid die in het grootste deel van het land niet meer functioneert, er niet meer is. Dan lijkt me het risico kleiner dan het op het eerste gezicht lijkt. Het lijkt me in dit soort gevallen beter dat de overheid slecht werkt, dan dat je te maken hebt met een gesmeerde politiestaat.
Jij doet exact het tegenovergestelde. Wat ze ook doet, het is nooit goed.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:35 schreef SCH het volgende:
Verdonk heeft gewoon wat uit te leggen want als dit waar is, is er een groot probleem.
Maar blijkbaar zijn hier veel mensen die haar kritiekloos volgen en in aanbidding op hun knieen liggen voor alles wat Rita onderneemt. Nogal een enge houding als je het mij vraagt. Blijf toch gewoon nadenken en kijken wat er gebeurt.
Ik snap deze alinea niet helemaal. Volgens Verdonk zijn er afspraken gemaakt. Mooi. Dan wordt de indruk gewekt dat deze afspraken bestaan uit het sturen van documenten, maar dat kan ik er niet echt concreet uit halen. Vaag, hoor.quote:Om landen ertoe te bewegen ingezetenen terug te nemen, heeft Verdonk per land afspraken over de terugkeer gemaakt. Deze 'terugkeerdocumenten' zijn geheim en ook de Tweede Kamer krijgt er geen inzage in. De vluchtelingenorganisatie Inlia vroeg het terugkeerdocument via de rechter op.
Het zou fijn zijn om haar op iets te betrappen dat in de uitwerking ook echt goed functioneert inderdaad.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:40 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Jij doet exact het tegenovergestelde. Wat ze ook doet, het is nooit goed.
Maar dit zul je uiteraard ontkennen.
Geen probleem hoorquote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn om haar op iets te betrappen dat in de uitwerking ook echt goed functioneert inderdaad.
Maar fijn dat je mijn statement onderschrijft![]()
Je leest het verkeerd, geen wonder dat het vaag wordt. De afspraken bestaan helemaal niet uit het sturen van van documenten. De afspraken zijn echter wel op papier vastgelegd in documenten (in die zgn. 'terugkeerdocumenten'). Maar die afspraken (en dus die terugkeerdocumenten) zijn geheim. En dus worden ze juist niet verstuurd.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik snap deze alinea niet helemaal. Volgens Verdonk zijn er afspraken gemaakt. Mooi. Dan wordt de indruk gewekt dat deze afspraken bestaan uit het sturen van documenten, maar dat kan ik er niet echt concreet uit halen. Vaag, hoor.
Jij kijkt ook niet op of om van een beetje meer of minder gezwam in de ruimte.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:22 schreef du_ke het volgende:
Verdonk kijkt volgens mij niet echt op een dode meer of minder. Het gaat haar puur om de harde cijfers. Tja dat is een keuze.
Denk jij nou echt dat Afrika zo werkt? Zo werkt een Nederlandse bureaucratie. Afrika is een heel ander verhaal. Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar je moet het effect er niet van overschatten.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:35 schreef Vhiper het volgende:
Ze geven die info aan die autoriteiten die "noodpaspoorten" en visa's verstrekt, die hoeven vervolgens maar 1 telefoontje te plegen naar het vliegveld waar de asielzoeker arriveert. De IND moet die info gewoon vertrouwelijk houden, klaar.
Ah.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd, geen wonder dat het vaag wordt. De afspraken bestaan helemaal niet uit het sturen van van documenten. De afspraken zijn echter wel op papier vastgelegd in documenten (in die zgn. 'terugkeerdocumenten'). Maar die afspraken (en dus die terugkeerdocumenten) zijn geheim. En dus worden ze juist niet verstuurd.
De daaropvolgende alinea biedt duidelijkheid:quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik snap deze alinea niet helemaal. Volgens Verdonk zijn er afspraken gemaakt. Mooi. Dan wordt de indruk gewekt dat deze afspraken bestaan uit het sturen van documenten, maar dat kan ik er niet echt concreet uit halen. Vaag, hoor.
Die indruk staat er dus wel concreet in, maar het blijft vooralsnog onduidelijk wat de situatie precies is.quote:Kamerleden van de PvdA, SP, D66 en de ChristenUnie lazen daarin zwart op wit dat Nederland het 'rapport van gehoor' moet overhandigen aan de Congolese vertegenwoordiging in Den Haag als een reisdocument wordt aangevraagd voor de uit te zetten Congolezen.
Zie frontpage: SBS6 start ASO show. Ik woon ook in een volksbuurt/asowijk en de meeste allochtonen die ik ken spreken beter Nederlands dan de Nederlanders in mijn buurt.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:12 schreef MacDweal het volgende:
Uitzetten die hap, anders is het een kwestie van geduld voordat Nederland gebrekkig Nederlands lult.
Het gaat niet om namen en herkomst. De asielzoeker is, getuige het convenant tussen Nederland en in dit geval Congo, ervan verzekerd dat uitermate gevoelige informatie niét naar het herkomstland wordt doorgegeven. Door dit wél te doen handelt het IND tegen het convenant zowel door Nederland als Congo ondertekend. Rita draagt voor dit handelen ministeriële verantwoordelijkheid. Hetgeen de aldus handelende ambtenaren niet van morele illegaal handelen vrij pleit.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:15 schreef sjun het volgende:
[..]
Ayaan wenste tenminste nog een motie van treurnis in te dienen jegens een op het oog traag in actie komende minister. Jouw motie van wantrouwen blijkend uit de door jou verwoorde wens/eis tot opstappen gaat wel heel erg ver nu nog niet helder is wat er dan wel onder die vertrouwelijke gegevens beschouwd wordt. Waarom zou er niet over namen en herkomst kunnen worden gecommuniceerd als het om uitwijzing en terugname van individuen gaat?
Waar kan ik dat convenant bekijken?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:50 schreef Sater het volgende:
[..]
Het gaat niet om namen en herkomst. De asielzoeker is, getuige het convenant tussen Nederland en in dit geval Congo, ervan verzekerd dat uitermate gevoelige informatie niét naar het herkomstland wordt doorgegeven. Door dit wél te doen handelt het IND tegen het convenant zowel door Nederland als Congo ondertekend. Rita draagt voor dit handelen ministeriële verantwoordelijkheid. Hetgeen de aldus handelende ambtenaren niet van morele illegaal handelen vrij pleit.![]()
Het departement van vreemdelingenzaken? Op voorwaarde van openbaarheid van bestuur?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar kan ik dat convenant bekijken?
Doe's een linkje, lieve Sater.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 19:13 schreef Sater het volgende:
[..]
Het departement van vreemdelingenzaken? Op voorwaarde van openbaarheid van bestuur?![]()
heb je bewijzen dat het in de praktijk gebeurt? jij gelooft netwerk wel erg snel. in de hele docu kwam nergens naar voren dat gevoelige info van mbuku uit de congo doorgespeeld was. ook niet van andere congolezen. ze noemden wel het uitzettingsgetal, ik geloof iets in de 70, maar nogmaals, nergens kwam naar voren dat verdonk en haar ministerie gevoelige info doorspelen. ik zou als ik jouw was nog even wachten op het spoeddebat.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:35 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ze geven die info aan die autoriteiten die "noodpaspoorten" en visa's verstrekt, die hoeven vervolgens maar 1 telefoontje te plegen naar het vliegveld waar de asielzoeker arriveert. De IND moet die info gewoon vertrouwelijk houden, klaar.
Heb je iets aan www.aivd.nl?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 19:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Doe's een linkje, lieve Sater.![]()
Ik wist niet dat die convenanten sloten met Congo. Was trouwens een hele aardige film gisterenavond.quote:
Je hebt gelijk, het betreft de IND.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 11:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die convenanten sloten met Congo. Was trouwens een hele aardige film gisterenavond.
en uit: Aankomst uitgenodigde vluchtelingen, blijkt dat er nogal wat ministeries betrokken zijn. Dat is een lastig parket voor Verdonk. Zeker met een Donner als collega...quote:Ministerie van Justitie
De minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie is politiek verantwoordelijk voor het vreemdelingenbeleid van de Nederlandse overheid. Daaronder valt het terugkeerbeleid en de aanpak van illegaal verblijf. Het ministerie van Justitie is tevens verantwoordelijk voor de uitzetcentra op Schiphol en Rotterdam Airport.
Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND)
De Immigratie- en Naturalisatiedienst is een agentschap van het ministerie van Justitie. De IND beslist namens de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie wie in Nederland wordt toegelaten. Samen met de vreemdelingenpolitie en de Koninklijke Marechaussee is de IND verantwoordelijk voor grensbewaking, controle op illegaal verblijf en terugkeer van vreemdelingen die niet in Nederland mogen verblijven.
volgens mij snap ik je en trek bij deze de schoen aan. jij gaat er al helemaal vanuit dat een regel uit een document nageleefd wordt. zonder dat je het fijne ervan weet en de persoonsverklaring tot een nihilistisch uitreksel meegestuurd zou kunnen worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:44 schreef Tup het volgende:
Ik lees hier weer heel veel fijne reacties van lieden die sterk hechten aan de privacy op het Internet (bijvoorbeeld niet te veel gegevens opslaan tbv. opsporing). Het is opvallend dat die de hand niet omdraaien om gegevens van derden aan discutabele overheden te geven. Discutabel? Ja, volgens diezelfde lieden wel, want ontwikkelingsgeld hoeft om die reden niet meer gestuurd te worden.
En zo weven de vele aso's die de aso-show kunnen bevolken een perfect web van leugens....
Kan zijn, uiteindelijk worden de ministeriële rijen gesloten.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Op site van IND:
[..]
en uit: Aankomst uitgenodigde vluchtelingen, blijkt dat er nogal wat ministeries betrokken zijn. Dat is een lastig parket voor Verdonk. Zeker met een Donner als collega...
Zelfs in Afrika weten ze wel hoe een telefoon werkt hoorquote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat Afrika zo werkt? Zo werkt een Nederlandse bureaucratie. Afrika is een heel ander verhaal.
Zijn wij het een keertje eens?quote:Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar je moet het effect er niet van overschatten.
We moeten sowieso ees ophouden met het verstrekken van informatie en uitkeringen naar andere landen. Vooral het aangeven van kinderen met Marokkaanse ouders bij het consulaat moet stoppen, net als het sturen van geld naar de Rif.
Gezien vele andere verhalen die ik ken, het feit dat de IND de overheidsinstantie is met het dikste dossier bij de Ombudsman en mijn persoonlijke ervaringen met onze vrolijke vrienden van de IND, geloof ik klachten tegen de IND inderdaad een beetje snel ja, sorry hoorquote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je bewijzen dat het in de praktijk gebeurt? jij gelooft netwerk wel erg snel.
Als er niets is doorgespeeld, waarom dan deze ophef en een spoeddebat?quote:in de hele docu kwam nergens naar voren dat gevoelige info van mbuku uit de congo doorgespeeld was. ook niet van andere congolezen. ze noemden wel het uitzettingsgetal, ik geloof iets in de 70, maar nogmaals, nergens kwam naar voren dat verdonk en haar ministerie gevoelige info doorspelen. ik zou als ik jouw was nog even wachten op het spoeddebat.
Ik kan dat ook omdraaien, alleen ben jij niet de ontvanger maar iemand anders.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:40 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Jij doet exact het tegenovergestelde. Wat ze ook doet, het is nooit goed.
Maar dit zul je uiteraard ontkennen.
Snap je dat echt niet????????????quote:Op maandag 14 februari 2005 09:41 schreef sjun het volgende:
Ik begrijp absoluut niet welk verraad Verdonk gepleegd heeft? De draadtitel komt behoorlijk suggestief over en had een mediacratisch partijpolitiek geïnspireerde Volkskrantkop kunnen zijn...
Nee. Leg eens uit wat voor verraad Rita Verdonk heeft gepleegd?quote:
Wat voor verraad heeft Rita Verdonk nu eigenlijk gepleegd?quote:Op maandag 14 februari 2005 10:00 schreef SCH het volgende:
Als vertrouwelijke gegevens naar het land van herkomst worden gestuurd, tegen alle procedures in, hoe zou jij dat dan willen noemen? Een vriendendienst?
Zij verantwoordelijk.quote:Op maandag 14 februari 2005 10:30 schreef sjun het volgende:
[..]
Wat voor verraad heeft Rita Verdonk nu eigenlijk gepleegd?
Convenanten worden niét door ambtenaren ondertekend. Wél door devak minister die a.h.w. tegen asielzoekers zegt: " Je kunt mij, lees de asielambtenaar, álles maar dan ook álles vertellen. Je gehem is veilig bij mij." De, te wraken, handelswijze van zekere IND - ambtenaren plaatst Verdonk, ongewild, ongevraagd en ongewenst, in een verraderlijke rol. Schending van het convenant, voor alsmede schending van vertrouwen van de asielzoeker. Er zijn immers geen uitsluitingsclausules? Toch? Het daadwerkelijk verraad werd door lekkende ambtenaren gepleegd. Verdonk is en blijft als minister verantwoordelijk. In die, overdrachtelijke, zin pleegde zij verraad.quote:Op maandag 14 februari 2005 09:41 schreef sjun het volgende:
Ik begrijp absoluut niet welk verraad Verdonk gepleegd heeft? De draadtitel komt behoorlijk suggestief over en had een mediacratisch partijpolitiek geïnspireerde Volkskrantkop kunnen zijn...
Is 'het verraad' al bewezen dan?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:06 schreef SCH het volgende:
Leeg? Het terugsturen van asielzoekers naar onveilige gebieden, de onaflatende stroom klachten over de IND bij de ombudsman (De IND is de overheidsinstantie waar, met grote voorsprong, het meest over wordt geklaagd.), het discrimineren van eigen landgenoten, het willen instellen van een inburgeringscursus voor autochtone Nederlanders en nu dit weer en jij durft het emmertje leeg te noemen?quote:Op maandag 14 februari 2005 12:39 schreef machteld het volgende:
[..]
Is 'het verraad' al bewezen dan?
Bovendien, die emmer is nog bijna leeg, jouw plasje kan er nog makkelijk bij.
Welke dan? Die Somali die vrijwillig naar Mogadishu ging?quote:Op maandag 14 februari 2005 13:31 schreef Vhiper het volgende:
Leeg? Het terugsturen van asielzoekers naar onveilige gebieden,
Is van alle tijden, moet wel wat aan gedaan worden. Ze zien er waarschijnlijk wat slechter uit nu de IB-groep wat meer op orde lijkt te zijn.quote:de onaflatende stroom klachten over de IND bij de ombudsman (De IND is de overheidsinstantie waar, met grote voorsprong, het meest over wordt geklaagd.),
Leg uit.quote:het discrimineren van eigen landgenoten,
Is van de baan, was ook onder het motto "als het niet kan zoals het moet moet het maar zoals het kan".quote:het willen instellen van een inburgeringscursus voor autochtone Nederlanders
Gevalletje ministeriele verantwoordelijkheid, meer niet, lijkt mij. Ik zou zeggen: die emmer is leeg.quote:en nu dit weer en jij durft het emmertje leeg te noemen?![]()
Onder andere de volgende voorbeelden...(Het is schrikbarend hoeveel gevallen je ziet met een beetje googlen):quote:Op maandag 14 februari 2005 14:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Welke dan? Die Somali die vrijwillig naar Mogadishu ging?
Onzin. In 1999 waren er nog maar 99 klachten over de IND, nu loopt dat in de honderden, zo niet meer. Zie ook de brieven waarin de ombudsman de noodklok luid en de website van de ombudsman:quote:Is van alle tijden, moet wel wat aan gedaan worden. Ze zien er waarschijnlijk wat slechter uit nu de IB-groep wat meer op orde lijkt te zijn.
Zie ondertitel, een letterlijke quote van Verdonk. Een uitspraak met betrekking tot EU burgers in Nederland. Een EU burger, stel een Griek, mag hier komen wonen met zijn niet-EU partner, stel, een vrolijke Marokkaanse, waarbij beide vervolgens worden vrijgesteld van inburgeringsverplichting, leeftijdseisen, inkomenseisen, etc, terwijl deze wel zouden gelden als de EU burger een eigen burger, dus een Nederlander, zou betreffen. Hier heeft de eigen burger dus minder rechten dan andere EU burgers en mag, volgens Verdonk, de eigen burger gediscrimineerd worden.quote:Leg uit.
Van de baan omdat het juridisch niet haalbaar was, maar ze wilde het wel, daar gaat het om.quote:Is van de baan, was ook onder het motto "als het niet kan zoals het moet moet het maar zoals het kan".
Ik ben bang dat ik SCH gelijk moet geven....quote:Gevalletje ministeriele verantwoordelijkheid, meer niet, lijkt mij. Ik zou zeggen: die emmer is leeg.
Aan jou de bewijslast. Mee eens?quote:Op maandag 14 februari 2005 14:48 schreef Vhiper het volgende:knip
quote:Op maandag 14 februari 2005 15:03 schreef machteld het volgende:
[..]
Aan jou de bewijslast. Mee eens?
Kom dan eens met een paar concrete zaken. En een beetje googlen valt daar echt niet onder!
Tsjetsjeense asielzoekers kunnen allemaal worden teruggestuurd naar Moskou wat mij betreft. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt weet ik niet, maar ik mag het hopen.quote:Op maandag 14 februari 2005 15:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Als je nou eens de moeite nam op de linkjes die ik je gegeven hebt, te klikken!
Je hebt de rest dus niet bekeken, aangezien in de overige linkjes nog tig voorbeelden staan en de cijfers van de ombudsman nou niet bepaald als "gezonde kritiek" staan vermeld. Het is een overheidsinstantie die een andere overheidsinstantie op grove fouten, slechte behandelingen, etc etc wijst.quote:Op maandag 14 februari 2005 15:17 schreef machteld het volgende:
[..]
Tsjetsjeense asielzoekers kunnen allemaal worden teruggestuurd naar Moskou wat mij betreft. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt weet ik niet, maar ik mag het hopen.
De overige linkjes zijn niet echt de moeite waard. Kritiek is gezond, ook van Human Rights Watch, maar niet zaligmakend noch doorslaggevend
Ik vind het anders een vervelende gewoonte geworden om maar direct iemand persoonlijk van verraad te beschuldigen terwijl de kamer zich er nog geen oordeel over gevormd heeft. Dergelijk opkloppen van de werkelijkheid komt mogelijk voort uit een wens tot afdwingen van de eigen 'waar'heidsvinding.quote:Op maandag 14 februari 2005 14:14 schreef SCH het volgende:
Het is zeldzaam dat een bewindspersoon zoveel fouten maakt als Verdonk en zoveel plannen ziet mislukken. Wie over een lege emmer praat heeft zelf een lege hersenpan, vrees ik.
Bron: NRC Handelsblad 11 februari 2005quote:Congo krijgt informatie over asielzoekers
Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 11 FEBR. De Tweede Kamer eist dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) uiterlijk volgende week vrijdag schriftelijk opheldering verschaft over de aantijging van de vluchtelingenorganisatie INLIA. Deze stelt dat Nederland vertrouwelijke informatie over teruggestuurde asielzoekers verstrekt aan de Congolese autoriteiten. Volgens directeur J. van Tilborg van INLIA is dat ,,levensgevaarlijk''. Het ministerie van Justitie ontkent dat gevoelige informatie wordt doorgespeeld.
INLIA heeft Verdonk vorig jaar via de rechter gedwongen om de overzichtslijsten van aanvraagprocedures van verwijdering van asielzoekers aan hen te overhandigen. Daarin staat per land welke afspraken en procedures gelden bij het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers.
Minister Verdonk maakte die afspraken om landen te bewegen ingezetenen terug te nemen. De zogeheten terugkeerdocumenten zijn geheim.
Volgens het Kamerlid Lambrechts (D66) wil de Kamer nu inzage in deze terugkeerdocumenten. ,,Alleen dan kunnen we zelf checken wie gelijk heeft, de minister of INLIA.'' Ook volgt er later deze maand een spoeddebat in de Kamer over deze kwestie'', aldus Lambrechts vanmorgen.
Het ministerie van Justitie ontkent dat de Congolese autoriteiten het zogeheten vluchtrelaas van de uitgezette asielzoeker in handen krijgen. ,,We voorzien hen alleen van de documenten die betrekking hebben op de identiteit en de nationaliteit van de asielzoeker die wordt uitgezet'', aldus de woordvoerder van Justitie vanmorgen.
De zaak kwam gisteren aan het licht in een uitzending van het tv-program Netwerk. PvdA. SP, D66 en de ChristenUnie meenden dat de minister zowel een politiek als een moreel probleem heeft. ,,We garanderen asielzoekers immers vertrouwelijkheid'', aldus Lambrechts.
Volgens Justitie beriep Netwerk zich evenwel op informatie die de vreemdelingenpolitie aan de afdeling Unit Facilitering Terugkeer van de IND, de Immigratie en Naturalisatie Dienst, heeft verstrekt. ,,Het gaat dus niet om informatie die aan de Congolese autoriteiten wordt overhandigd'', aldus een woordvoerder van het ministerie van Justitie.
Jammer dat je niet met concrete voorbeelden wil komen, dat praat wat makkelijker en dan valt er ook wat te weerleggen.quote:Op maandag 14 februari 2005 15:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je hebt de rest dus niet bekeken, aangezien in de overige linkjes nog tig voorbeelden staan en de cijfers van de ombudsman nou niet bepaald als "gezonde kritiek" staan vermeld. Het is een overheidsinstantie die een andere overheidsinstantie op grove fouten, slechte behandelingen, etc etc wijst.
Maar goed, ik begrijp dat er lieden met oogkleppen in het leven bestaan, die kritiekloos alles maar slikken, jammer, maar het zij zo.
Angst is een slechte raadgever.quote:Op maandag 14 februari 2005 14:14 schreef SCH het volgende:
Het is zeldzaam dat een bewindspersoon zoveel fouten maakt als Verdonk en zoveel plannen ziet mislukken. Wie over een lege emmer praat heeft zelf een lege hersenpan, vrees ik.
Ik heb je 3 links naar concrete voorbeelden gegeven, het enige wat je daarop te melden hebt is "Van mijn part sturen ze die Tsetsjenen terug naar Moskou", wat al belachelijk op zich is, aangezien ze in Moskou geen tsjetseen kunnen luchten of zien en dan tegen mij zeiken dat ik niet genoeg weerlegbare voorbeeldjes geef...quote:Op maandag 14 februari 2005 15:55 schreef machteld het volgende:
[..]
Jammer dat je niet met concrete voorbeelden wil komen, dat praat wat makkelijker en dan valt er ook wat te weerleggen.
Speelt pas een paar jaar, zoals reeds eerder gemeld, in 1999 waren er nog maar 99 klachten, dat zijn er nu vele malen meer. Verdonk had TOEGEZEGD er wat aan te doen, dat heeft ze dus niet gedaan. oftewel heeft ze haar woord gebroken, wat haar onbetrouwbaar maakt, of is haar hervorming van de IND compleet mislukt, wat haar dus de verkeerde persoon voor minister van vreemdelingenzaken maakt.quote:IND is een verhaal apart. Speelt al jaren zoals al eerder door iemand opgemerkt. En wat kritiek daarop kunnen we elkaar vast wel vinden.
Wat de IND betreft mag ze zich tzt in de kamer verantwoorden. Kan ze evt. een motie van treurnis of afkeuring etc aan haar broek krijgen net als voorgaande bewindslieden misschien hadden moeten krijgen.quote:Op maandag 14 februari 2005 16:13 schreef Vhiper het volgende:
[
[..]
Ik heb je 3 links naar concrete voorbeelden gegeven, het enige wat je daarop te melden hebt is "Van mijn part sturen ze die Tsetsjenen terug naar Moskou", wat al belachelijk op zich is, aangezien ze in Moskou geen tsjetseen kunnen luchten of zien en dan tegen mij zeiken dat ik niet genoeg weerlegbare voorbeeldjes geef...
[..]
Speelt pas een paar jaar, zoals reeds eerder gemeld, in 1999 waren er nog maar 99 klachten, dat zijn er nu vele malen meer. Verdonk had TOEGEZEGD er wat aan te doen, dat heeft ze dus niet gedaan. oftewel heeft ze haar woord gebroken, wat haar onbetrouwbaar maakt, of is haar hervorming van de IND compleet mislukt, wat haar dus de verkeerde persoon voor minister van vreemdelingenzaken maakt.
Waar kan ik dat convenant nu eens lezen? Het is niet raar dat er persoonsgegevens uitgewisseld worden, je moet als land toch weten wat je binnenkrijgt.quote:Op maandag 14 februari 2005 11:28 schreef Sater het volgende:
[..]
Convenanten worden niét door ambtenaren ondertekend. Wél door devak minister die a.h.w. tegen asielzoekers zegt: " Je kunt mij, lees de asielambtenaar, álles maar dan ook álles vertellen. Je gehem is veilig bij mij." De, te wraken, handelswijze van zekere IND - ambtenaren plaatst Verdonk, ongewild, ongevraagd en ongewenst, in een verraderlijke rol. Schending van het convenant, voor alsmede schending van vertrouwen van de asielzoeker. Er zijn immers geen uitsluitingsclausules? Toch? Het daadwerkelijk verraad werd door lekkende ambtenaren gepleegd. Verdonk is en blijft als minister verantwoordelijk. In die, overdrachtelijke, zin pleegde zij verraad.![]()
Lieve, toegegeven het is gekmakend. Begrijp en versta je verlangen naar het lezen ener convenant.quote:Op maandag 14 februari 2005 22:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar kan ik dat convenant nu eens lezen? Het is niet raar dat er persoonsgegevens uitgewisseld worden, je moet als land toch weten wat je binnenkrijgt.![]()
quote:Op maandag 14 februari 2005 22:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het is niet raar dat er persoonsgegevens uitgewisseld worden, je moet als land toch weten wat je binnenkrijgt.![]()
waarom doe je nou zo? snap je het niet? hij heeft een volkomen terecht punt. persoonsgegevens kunnen van groot naar klein lopen en het land van terugkomst moet toch iidg weten wie er met het vliegtuig in hun land komt.quote:
Je snapt toch ook wel dat je niet zomaar de privaatste gegevens van mensen kunt rondstrooien, zeker niet als het gaat om mensen die wellicht een problematische relatie met hun thuisland hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom doe je nou zo? snap je het niet? hij heeft een volkomen terecht punt. persoonsgegevens kunnen van groot naar klein lopen en het land van terugkomst moet toch iidg weten wie er met het vliegtuig in hun land komt.
gebeurt dat dan? of is het een poging tot anti-beleid, afzetten en regeren? ik heb nog nauwelijks een weerwoord gehoord.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel dat je niet zomaar de privaatste gegevens van mensen kunt rondstrooien, zeker niet als het gaat om mensen die wellicht een problematische relatie met hun thuisland hebben.
Daar gaat het ook over, of dat is gebeurd. Dat kan ik niet beoordelen, maar als het zo is dan is er een probleem.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gebeurt dat dan? of is het een poging tot anti-beleid, afzetten en regeren? ik heb nog nauwelijks een weerwoord gehoord.
wat jij niet kan beoordelen zet ik dus een heel groot vraagteken bij. het gaat immers om wat er echt aan de hand is, niet om een of ander oppositionele manier van achterklap en mediadwang. ff het debat afwachten.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar gaat het ook over, of dat is gebeurd. Dat kan ik niet beoordelen, maar als het zo is dan is er een probleem.
Mijn idee.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:33 schreef zoalshetis het volgende:
ff het debat afwachten.
ja idd.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn idee.
Maar het blijft overeind dat als het waar is dat Verdonk dan verantwoordelijk is en dat ze dan in zwaar weer behoort te zijn.
Ja, de organisatie die zich toelegt op mensenrechten moeten we vooral niet serieus nemen....quote:Op maandag 14 februari 2005 16:33 schreef machteld het volgende:
Voor het overige val je in herhalingen. Je komt niet met een duidelijk samenhangend verhaal. Zolang je daar niet mee komt is er wat mij betreft niet veel aan de hand. Met HRW en autonoomcentrum als bron kom je denk ik niet ver.
Als jij een reisje Thailand boekt, stuurt Nederland dan ook ff een mailtje richting Thailand om te zeggen dat meneer zoalshetis er aan komt?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom doe je nou zo? snap je het niet? hij heeft een volkomen terecht punt. persoonsgegevens kunnen van groot naar klein lopen en het land van terugkomst moet toch iidg weten wie er met het vliegtuig in hun land komt.
Is moeilijk aan te tonen, als een asielzoeker immers terug is, wordt die door niemand meer gevolgd.quote:ik ben pas over de streep als blijkt dat teruggestuurde zoekers door de gegevens van de nl ind een verwrongen leven krijgen.
Uhm, wij zijn geen partij in buitenlandse conflicten, hoe bepaal je dan wie "de vijand" is en wie niet??quote:ik heb overigens geen enkele medelijden met de mensen die heulden met de vijand. tsja, dan had je dat nooit moeten doen, ledematen afhakken.
Er gaat een preventieve werking vanuit en dat is een goede zaak.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als jij een reisje Thailand boekt, stuurt Nederland dan ook ff een mailtje richting Thailand om te zeggen dat meneer zoalshetis er aan komt?
Nu moet een asielzoeker terug, die niet voor niets gevlucht is en dat gaat de IND rustig vertellen aan Congo, "Weet je, meneer X moet weer terug naar jullie land, geef ff een visumpje af. Ja, die knakker die gevlucht is voor jullie, heb ik verder niets mee te maken, geef dat visumpje nou maar, dan komt ie er morgen aan, goedemiddag"
Lijkt me een slechte zaak.
[..]
Is moeilijk aan te tonen, als een asielzoeker immers terug is, wordt die door niemand meer gevolgd.
[..]
Uhm, wij zijn geen partij in buitenlandse conflicten, hoe bepaal je dan wie "de vijand" is en wie niet??
Je hebt blijkbaar niet goed gelezen, mijn vrouw is hier, voldoet aan alle normen, is volkomen ingeburgerd, werkt, betaald belasting en is hier al langer dan drie jaar, dus met geen stok meer weg te krijgen, hoe graag nitwits als jij dat ook zouden willenquote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:50 schreef Koos Voos het volgende:
Ook zijn er mensen maanden nodig hebben om uit te huilen op een jongeren forum over een geliefde die blijkbaar niet voldoet aan onze normen.. tis wat.
IND: Inlia en asieladvocaten moeten woorden terugnemenquote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja, de organisatie die zich toelegt op mensenrechten moeten we vooral niet serieus nemen....![]()
Maar zoals ik al zei, er zijn nog tig verschillende concrete verhalen, niet alleen bij HRW en de hele lijst die ik al gaf op de website van het autonoom centrum (Welke je volgens mij niet eens doorgelezen hebt). Doe nou eens je huiswerk en lees nou eens op z'n minst de bronnen die ik je geef, in plaats van alleen naar het urltje te kijken.
Weet je wat, laat maar, ik weet toch wel dat je dat niet gaat doen.
Wat een volstrekt inhoudsloos gelul in de ruimte, met een onnodige en zwakke sneer aan het einde. Het ga je goed, SCH.quote:Op maandag 14 februari 2005 14:14 schreef SCH het volgende:
Storm in een glas water dus. Was ook wel te verwachten, want de linkse huilies van GL waren ook wel heel stil de laatste dagen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:40 schreef machteld het volgende:
Veld heeft zich "bijzonder gestoord" aan deze uitlatingen, omdat ze "volstrekt onjuist" zijn.
Ah, de heer P. Veld, die ondanks de gigantische achterstanden bij de IND, waardoor we met het probleem van 26.000 asielzoekers zitten, met het probleem van duizenden klachten over de IND, met het probleem van slecht uitzetbeleid, waardoor we inmiddels al met ruim 250.000 illegalen zitten opgescheept, etc etc etc en die dan nog durft te stellen dat de IND goed bezig is.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:40 schreef machteld het volgende:
[..]
IND: Inlia en asieladvocaten moeten woorden terugnemen
RIJSWIJK - De vluchtelingenorganisatie Inlia en de vereniging asieladvocaten en -juristen Nederland (VAJN) moeten publiekelijk afstand nemen van hun uitspraken dat Nederland vertrouwelijke asielgegevens aan Congo verstrekt. Dat heeft directeur P. Veld van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) hen dinsdag per brief gevraagd.
Zowel directeur J. van Tilborg van Inlia in Groningen als voorzitter L. Vellenga-van Nieuwkerk van de VAJN hadden afgelopen donderdag in het televisieprogramma Netwerk gesteld dat de IND vertrouwelijke informatie over uitgeprocedeerde asielzoekers aan de autoriteiten van Congo geeft. Het zou gaan om gegevens uit de zogeheten rapporten van nader gehoor, waarin een asielzoeker zijn hele vluchtverhaal uiteenzet.
Veld heeft zich "bijzonder gestoord" aan deze uitlatingen, omdat ze "volstrekt onjuist" zijn.
Inhoudsloos? Verdonk maakt zeldzaam veel fouten, dat is een feit.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat een volstrekt inhoudsloos gelul in de ruimte, met een onnodige en zwakke sneer aan het einde. Het ga je goed, SCH.
Inhoudsloosquote:Op woensdag 16 februari 2005 08:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Inhoudsloos? Verdonk maakt zeldzaam veel fouten, dat is een feit.
Ben benieuwd wat Verdonk gaat antwoorden...quote:Verdonk geeft parlement onjuiste informatie
over relatie IND-Congo
Het ministerie van Vreemdelingenzaken overhandigt vertrouwelijke informatie van uitgeprocedeerde asielzoekers aan de Congolese autoriteiten. De minister heeft de Kamer onjuist geïnformeerd, concluderen PvdA, D66, SP en ChristenUnie naar aanleiding van de Netwerkuitzending van 11 februari. “De minister heeft een groot probleem. Wij verkeerden in de veronderstelling dat er geen risico’s voor betrokkenen bestonden. Nu blijkt uit haar eigen documenten dat dat niet het geval is,” aldus PvdA-kamerlid Klaas de Vries.
Het ministerie van Vreemdelingenzaken overhandigt vertrouwelijke informatie van uitgeprocedeerde asielzoekers aan de Congolese autoriteiten. Dit concluderen de stichting INLIA en de Landelijke Vereniging van Asieladvocaten en –juristen op grond van het ‘Terugkeerdocument Congo’.
In het document staat de procedure vermeld om de gedwongen terugkeer van uitgeprocedeerde Congolezen mogelijk te maken. De meest opmerkelijke passage is de instructie om het ‘rapport van gehoor’ te overhandigen aan de Congolese autoriteiten. Dit rapport kan zeer gevoelige informatie uit de asielverhoren bevatten en de Congolees bij terugkeer in gevaar brengen. De Tweede Kamer is ontsteld over deze gang van zaken en eist opheldering van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken.
De minister heeft de Kamer onjuist geïnformeerd, concluderen PvdA, D66, SP en ChristenUnie naar aanleiding van de Netwerkuitzending. “De minister heeft een groot probleem. Wij verkeerden in de veronderstelling dat alles naadloos was afgegrendeld en er geen risico’s voor betrokkenen bestonden. Nu blijkt uit haar eigen documenten dat dat niet het geval is,” aldus PvdA-kamerlid Klaas de Vries.
Dat kun hier alvast uit afleiden: Verraad van Verdonk.quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Verdonk gaat antwoorden...
Mijn mening over de heer Veld heb ik al gegeven, ik wil van Verdonk horen wat ze te melden heeft en hopelijk komt zij met iets meer dan "Ik vind het volstrekt onjuist".quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:03 schreef machteld het volgende:
[..]
Dat kun hier alvast uit afleiden: Verraad van Verdonk.
Jouw quote dateert alweer van een paar dagen geleden denk ik zo.
Dan moet je tot een evt kamerdebat hierover misschien nog wel een paar weekjes geduld hebben. Succes met wachten.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mijn mening over de heer Veld heb ik al gegeven, ik wil van Verdonk horen wat ze te melden heeft en hopelijk komt zij met iets meer dan "Ik vind het volstrekt onjuist".
Ik zou er ook trots op zijnquote:Een kennis van me (ook uit Congo!) is actief uitgezet. Behalve dat de sukkels vergeten waren dat Congo geen identiteitsloze mensen aanneemt. Resultaat: een hele kermis met in totaal 12 Marechaussee waarvan 4 hem in het vliegtuig begeleidden tot in Kinshasa. Alwaar ze hem niet toe wilden laten. Dui-zen-den belastingcenten voor Jan Lul én op de koop toe een status voor deze meneer want hij was nu aantoonbaar niet uitzetbaar
Zijn vrouw en kinderen waren na de aanvankelijke stress (hij moest binnen 15 minuten afscheid nemen van hen voor altijd misschien) erg blij met de aldus ontstane patstelling
maw zeg je dus eigenlijk dat er helemaal geen persoonlijke gegevens doorgespeeld worden. iets wat de oppositie (en d66 natuurlijk) en media ons doen geloven.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Een kennis van me (ook uit Congo!) is actief uitgezet. Behalve dat de sukkels vergeten waren dat Congo geen identiteitsloze mensen aanneemt. Resultaat: een hele kermis met in totaal 12 Marechaussee waarvan 4 hem in het vliegtuig begeleidden tot in Kinshasa. Alwaar ze hem niet toe wilden laten. Dui-zen-den belastingcenten voor Jan Lul én op de koop toe een status voor deze meneer want hij was nu aantoonbaar niet uitzetbaar
Zijn vrouw en kinderen waren na de aanvankelijke stress (hij moest binnen 15 minuten afscheid nemen van hen voor altijd misschien) erg blij met de aldus ontstane patstelling
PvdA et al. Zijn ook niet slim bezig. Blind leunen ze op informatuie van een tv-programma om daarmee hoog van de toren te blazen. Ze zouden wel eens flink op hun bek kunnen gaan.quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:15 schreef Vhiper het volgende:
Ben benieuwd wat Verdonk gaat antwoorden...
In dit geval konden ze weinig doorspelen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maw zeg je dus eigenlijk dat er helemaal geen persoonlijke gegevens doorgespeeld worden. iets wat de oppositie (en d66 natuurlijk) en media ons doen geloven.
Trots!? Het is van een lachwekkende domheid! Als je dan toch uit gaat zetten doe het dan goed en snij jezelf niet in de vingers.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou er ook trots op zijn![]()
![]()
![]()
of wel gebeurd is...het enige dat ik nu weet is dat ik de mislukte uitzetting van een congolees op netwerk heb gezien. ook wezen ze op een regeltje waarvan niet bekend is of die ten uitvoer wordt gebracht bij uitzetting. althans daar gaven ze verder geen info over. ik vond de daadwerkelijke bewijsvoering nogal magertjes eigenlijk.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In dit geval konden ze weinig doorspelen.
Hetgeen niet wil zeggen dat het in dit andere geval niet gebeurd is.
In dat geval wachten we idd vrolijk af tot Verdonk kleur bekent (of niet).quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of wel gebeurd is...het enige dat ik nu weet is dat ik de mislukte uitzetting van een congolees op netwerk heb gezien. ook wezen ze op een regeltje waarvan niet bekend is of die ten uitvoer wordt gebracht bij uitzetting. althans daar gaven ze verder geen info over. ik vond de daadwerkelijke bewijsvoering nogal magertjes eigenlijk.
Ook niet gaan janken als jou bijstandsuitkering met de helft omlaag gaat door de hele volkstammen van kansloze golddiggersquote:Het is van een lachwekkende domheid!
Het is niet zo gek dat die ambassades niet mee wilden werken. Het zijn immers vrijwel allemaal schurftige criminelen die het land uit worden gepleurd, die zou ik ook niet terug willen hebben.quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
datplan
van Verdonk om uitgeprocedeerden onder dwang naar de ambassades te begeleiden heeft ook tot een hoop geëikel geleid: legio assiezoeks die op slag helemaal niet meer uitzetbaar waren omdat die ambassades weigerden mee te werken en de zoekers nu echt vast zaten.
quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ook niet gaan janken als jou bijstandsuitkering met de helft omlaag gaat door de hele volkstammen van kansloze golddiggers
quote:Op woensdag 16 februari 2005 17:49 schreef Lemmeb het volgende:
Het is niet zo gek dat die ambassades niet mee wilden werken. Het zijn immers vrijwel allemaal schurftige criminelen die het land uit worden gepleurd, die zou ik ook niet terug willen hebben.
"Bedankt voor de oprotpremie. Nu ga ik met een gerust hart dood"quote:We zijn in Nederland veel te soft. Die ondankbare honden krijgen nota bene nog een paarduizend euri oprotpremie ook! En nog blijven mekkeren.
En de mensen die niet terug kunnen kosten je dan miljoenen aan schadevergoeding als ze al stralingsziekte hebben.quote:Je moet de keus niet bij de ambassade neerleggen, maar bij de asielzoeker: òf de asielzoeker tieft vrijwillig op (hoe hij dat doet zoekt hij zelf maar uit, desnoods gaat hij maar voor de deur van de ambassade liggen janken ofzo). Òf de asielzoeker verblijft de rest van z'n armzalige leventje als slaaf in een werkkamp, waar men hem onder het juk van de zweep de meest smerige, ongezonde karweitjes laat opknappen. Onbeschermd afvalprodukten van kernreactors verwerken, dat soort shit.
Moet jij eens opletten hoe snel dat tuig vertrokken is.
Gelijk de Nazi's vonden van Schützhaft. Het vuiltje Verdonk is, hoe dan ook, nog niet uit het kabinetsoog gewreven. Geef haar het nadeel van de twijfel. Indien zij in haar ministeriële recht staat, dan waren de kritische fracties allang teruggefloten. Toch?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:34 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Er gaat een preventieve werking vanuit en dat is een goede zaak.![]()
Doe even normaal man, wat heb jij?quote:Op woensdag 16 februari 2005 17:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is niet zo gek dat die ambassades niet mee wilden werken. Het zijn immers vrijwel allemaal schurftige criminelen die het land uit worden gepleurd, die zou ik ook niet terug willen hebben.
We zijn in Nederland veel te soft. Die ondankbare honden krijgen nota bene nog een paarduizend euri oprotpremie ook! En nog blijven mekkeren.
De eerste resultaten van de ontmanteling van de asielindustrie.. goede zaak imho, omscholen dan maarquote:Op woensdag 16 februari 2005 18:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]Ironisch genoeg zit ik in de bijstand omdat de instroom van asielzoekers -mijn vakgebied- dramatisch is gedaald.
Jij, nuchtere macho ziet dus af van je wettelijk recht op gebruikmaking van?quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Mensenrechten is voor mietjes en dromers. Sentimentele waarden zijn geen waarden.
Dat schreef ik ook al, maar dat mocht niet van Sidekick. Met dank aan SCH (wie anders?)quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:50 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
De eerste resultaten van de ontmanteling van de asielindustrie.. goede zaak imho, omscholen dan maar![]()
het vuiltje is democratisch gekozen en de oppositionele 'boy who cried wolf'-methode is bevoordelijk voor zichzelf noch regering.quote:Op donderdag 17 februari 2005 06:51 schreef Sater het volgende:
[..]
Gelijk de Nazi's vonden van Schützhaft. Het vuiltje Verdonk is, hoe dan ook, nog niet uit het kabinetsoog gewreven. Geef haar het nadeel van de twijfel. Indien zij in haar ministeriële recht staat, dan waren de kritische fracties allang teruggefloten. Toch?![]()
quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het vuiltje is democratisch gekozen en de oppositionele 'boy who cried wolf'-methode is bevoordelijk voor zichzelf noch regering.
Oh ja? Sinds wanneer kiezen we hier rechtstreeks de bewindslieden?quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het vuiltje is democratisch gekozen
ok ok i stand corected. maar de nederlandse gang van zaken is er een van democratie.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:00 schreef Vhiper het volgende:
[..]![]()
Ik kan mij niet herinneren een knopje "Verdonk als minister voor Vreemdelingenzaken" op de stemmachine te hebben gezien?
zie post hierboven.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh ja? Sinds wanneer kiezen we hier rechtstreeks de bewindslieden?
Hoe durf je het met droge ogen te beweren na de schertsvertoning van de formatie in 2003?quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok ok i stand corected. maar de nederlandse gang van zaken is er een van democratie.
Mhoa, goed, laten we zeggen dat we de democratie tenminste dichter naderen dan "Het zelfbenoemde voorbeeld voor de wereld", de US.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok ok i stand corected. maar de nederlandse gang van zaken is er een van democratie.
verklaar je nader.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe durf je het met droge ogen te beweren na de schertsvertoning van de formatie in 2003?
Laat ik zeggen, dat het ploegje geteisem wat er nu zit, allerminst het ploegje is wat er op grond van de verkiezingsuitslag zou moeten zitten.quote:
Preciesquote:Op donderdag 17 februari 2005 15:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laat ik zeggen, dat het ploegje geteisem wat er nu zit, allerminst het ploegje is wat er op grond van de verkiezingsuitslag zou moeten zitten.
Z'n maten hebben er gezeten en we hebben de gevolgen ervan mee mogen maken. Het eerste het beste moment dat Zalm zag om van de LPF af te komen, heeft ie aangegrepen, in de hoop daarna met z'n maatjes van het CDA zonder die betweters van de LPF verder te regeren. De kiezer stak daar een stokje voor, maar het nationale spek-en-bonen-partijtje D66 zich weer eens verleiden met loze beloften...quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Precies.
Pim Fortuyn en zijn maten hadden daar moeten zitten. Ene Volkert dacht daar echter anders over.
(praat me dus niet van een schertsvertoning, want die heeft Links zelf veroorzaakt)
Ik neem aan dat je met 'nu' kabinet Balkie II bedoelt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laat ik zeggen, dat het ploegje geteisem wat er nu zit, allerminst het ploegje is wat er op grond van de verkiezingsuitslag zou moeten zitten.
het groepje heeft idd een valse start gemaakt met het bladerdeeg van lpf. daarna heeft de regering zich, passend in dit tijdsbeeld, uitstekend gedragen op landelijk, internationaal, humanitair, sociaal en economisch vlak. dat jij de pvda in de regering mist, heeft meer te maken met een verloren ideaalbeeld en het feit dat wouter zijn kontje tegen de kribbe heeft gezet.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Rita is door de formateur benadert accepteerde.quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het vuiltje is democratisch gekozen en de oppositionele 'boy who cried wolf'-methode is bevoordelijk voor zichzelf noch regering.
oh god, komt meneer mosterd na de maaltijd. staar je je alleen blind op wat ik geschreven heb of vind je het, na twee reacties van je ultra-correcte vrienden en daarbij behorende mijn tegenreacties, niet kies om ook het tweede gedeelte van mijn tekst te behandelen, zo blijven we elkaar aanspreken op correcties en gaat de hele ot discussie aan ons neus voorbij.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:11 schreef Sater het volgende:
[..]
Rita is door de formateur benadert accepteerde.![]()
consider 'populismewouter' politiek dood. pvda heeft alleen nog maar kans te overleven als er iemand anders in het zadel komt. mannen die goed zijn met cijfers, zijn zelden goede leiders van een partij. zijn bonbonnen en roosjes respijt, het gaat niet werken zo. verdonk wel, die zegt tenminste iets.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wouter bij radio538:
"Wouter, wat moet omhoog? AOW of studiefinanciering?"
Wouter: "oh, er luisteren veel studenten he, nou dan zeg ik studiefinanciering".
Typisch Wouter.
Geestige zoalshetis: wat grappig dat je mij Topicstarter de mond wenst te snoeren.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh god, komt meneer mosterd na de maaltijd. staar je je alleen blind op wat ik geschreven heb of vind je het, na twee reacties van je ultra-correcte vrienden en daarbij behorende mijn tegenreacties, niet kies om ook het tweede gedeelte van mijn tekst te behandelen, zo blijven we elkaar aanspreken op correcties en gaat de hele ot discussie aan ons neus voorbij.
namelijk: is een oppositionele actie, waarbij eerst de media wordt ingelicht en daarna pas de minister, geoorloofd in dit soort gevoelige discussies? zijn er bewijzen, neen? is netwerk zaligmakend? neen. is verdonk gehoord? neen. dus hou je bek bij deze discussie en sit still, dat zou je lieve oppositie nog een klein beetje kunnen helpen.
het kostte jou 21 minuten. ok stem lekker op de oppositie/d66/pvda zou ik zeggen, als je je er goed bij voelt. dat is de kracht van een democratie, dat de tegenpartij toegeeft dat de ander gewonnen heeft.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:41 schreef Sater het volgende:
[..]
Geestige zoalshetis: wat grappig dat je mij Topicstarter de mond wenst te snoeren.
M.b.t. oppositionele actie: bedoel je dat oppositionele kamerfracties het nofig hebben om vuile spelletjes spelen?
M.b.t. ingelichte media: Er [b]lijkt sprake te zijn van lekken door IND - ambtenaren.
M.b.t. bewijzen: viel jou enig mediabericht op dat het rapport waaruit, het niet zaligmakend
EO - Netwerk citeerde als vals werd gequalificeerd?
M.b.t. verhoren Verdonk: mij is niet opgevallen dat EO - Netwerk de minister om
weerwoord verzocht. Doel je op kamervragen, betracht dan nog even geduld.![]()
Op basis van de verkiezingsuitslag van januari 2003, inderdaad.quote:Op donderdag 17 februari 2005 17:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met 'nu' kabinet Balkie II bedoelt.
Vind je dat de PvdA nu deel uit had moeten maken van de coalitie?
quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ondertussen is nog steeds niet aangetoond dat Verdonk iets fout heeft gedaan...
maar dat werd al heel vroeg geroepen. het is gewoon afwachtenquote:Op donderdag 17 februari 2005 20:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ondertussen is nog steeds niet aangetoond dat Verdonk iets fout heeft gedaan...
In welke zin dan? een coalitie wordt samengesteld op de manier die veehandelaren tot voor kort toepasten in de Brabanthallen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Op basis van de verkiezingsuitslag van januari 2003, inderdaad.
Onbegrijpelijk dat iemand die in de werkelijke wereld heeft kunnen functioneren er geen betere onderhandelingstechnieken op na heeft gehouden bij de onderhandelingen en de gesprekken met Balki en consorten.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het groepje heeft idd een valse start gemaakt met het bladerdeeg van lpf. daarna heeft de regering zich, passend in dit tijdsbeeld, uitstekend gedragen op landelijk, internationaal, humanitair, sociaal en economisch vlak. dat jij de pvda in de regering mist, heeft meer te maken met een verloren ideaalbeeld en het feit dat wouter zijn kontje tegen de kribbe heeft gezet.
Gezien het publiekelijk gemaakte voornemen van het CDA en de VVD om na de verkiezingen van toen samen verder te willen (Zonder de LPF), sta ik er van te kijken dat het jou verbaast dat de onderhandelingen tussen het CDA en de PvdA toendertijd zijn stuk gelopen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat iemand die in de werkelijke wereld heeft kunnen functioneren er geen betere onderhandelingstechnieken op na heeft gehouden bij de onderhandelingen en de gesprekken met Balki en consorten.
Het zegt genoeg over de kwaliteiten van Bos eerlijk gezegd, hoewel hij de zwarte piet aan anderen toeschuift.
idd en je merkt in dit topic welke uitwerking zijn slachtofferrol op de teleurgestelde burgers heeft.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat iemand die in de werkelijke wereld heeft kunnen functioneren er geen betere onderhandelingstechnieken op na heeft gehouden bij de onderhandelingen en de gesprekken met Balki en consorten.
Het zegt genoeg over de kwaliteiten van Bos eerlijk gezegd, hoewel hij de zwarte piet aan anderen toeschuift.
het cda had het volste recht (hoe groot of klein het verschil ook was) om de regering samen te stellen. dat hun keus niet op de pvda viel (lees: wouter bos) is begrijpelijk gezien het onvermogen van een partij als pvda om in dit soort tijden een krachtige stem te laten horen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gezien het publiekelijk gemaakte voornemen van het CDA en de VVD om na de verkiezingen van toen samen verder te willen (Zonder de LPF), sta ik er van te kijken dat het jou verbaast dat de onderhandelingen tussen het CDA en de PvdA toendertijd zijn stuk gelopen.
De enige reden waarom de CDA uberhaupt met de PvdA was gaan praten, was omdat de verkiezingen duidelijk in die richting wezen. Dus Balkie ging lekker schijnheilig op de koffie met Bos, gauw zeggen dat ze er niet uit komen en meteen rende hij weer terug naar maatje Zalm, die vervolgens D66 lekker hebben lopen maken met loze beloften...
Het enige wat mij in dit hele circus heeft verbaast, is dat die lui van D66, die ik niet zo dom achte, daar met open ogen ingelopen zijn.
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het cda had het volste recht (hoe groot of klein het verschil ook was) om de regering samen te stellen.
Ja, we hebben gezien wat de krachtige stemmen van de LPF in Balkie 1 en nu van de VVD in Balkie 2 hebben opgeleverd...quote:dat hun keus niet op de pvda viel (lees: wouter bos) is begrijpelijk gezien het onvermogen van een partij als pvda om in dit soort tijden een krachtige stem te laten horen.
peilingenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]Elke partij heeft het recht een coalitie te vormen, zelfs als daar de grootste partij niet bij betrokken zou zijn. Ik zeg toch ook niet dat het CDA geen regering had mogen vormen? Ik stel alleen dat het de PvdA niet te verwijten valt dat zij daar nu geen deel van uit maken, het CDA had voor de verkiezingen al duidelijk aangegeven het liefst met de VVD in een coalitie verder te willen, zonder andere partijen. De kiezer wilde dat blijkbaar niet, maar het CDA en VVD kregen een klein partijtje zo ver hun de vereiste meerderheid te geven. Van een serieuze benadering van het CDA voor een CDA/PvdA kabinet was geen sprake.
[..]
Ja, we hebben gezien wat de krachtige stemmen van de LPF in Balkie 1 en nu van de VVD in Balkie 2 hebben opgeleverd...![]()
En maar verbaast zijn dat de PvdA in alle peilingen momenteel veruit de grootste is....
De realiteit is dus dat er momenteel een regering zit waar de meerderheid van de Nederlandse bevolking niet meer op zou stemmen. Hoe zou dat dan toch komen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
peilingenpuhhleese... die peilingen zeiden ook dat pvda de grootste zou worden na balkenende I. maar goed hou jij je vast aan peilingen, doe ik dat met de realiteit.
Ik had de VVD nog niet buitenspel gezet, maar Bos had met zijn stemmen en achterba natuurlijk een riante uitgangspositie.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gezien het publiekelijk gemaakte voornemen van het CDA en de VVD om na de verkiezingen van toen samen verder te willen (Zonder de LPF), sta ik er van te kijken dat het jou verbaast dat de onderhandelingen tussen het CDA en de PvdA toendertijd zijn stuk gelopen.
De enige reden waarom de CDA uberhaupt met de PvdA was gaan praten, was omdat de verkiezingen duidelijk in die richting wezen. Dus Balkie ging lekker schijnheilig op de koffie met Bos, gauw zeggen dat ze er niet uit komen en meteen rende hij weer terug naar maatje Zalm, die vervolgens D66 lekker hebben lopen maken met loze beloften...
Het enige wat mij in dit hele circus heeft verbaast, is dat die lui van D66, die ik niet zo dom achte, daar met open ogen ingelopen zijn.
Bovendien ligt het er maar net aan op welke manier die personen een problematische relatie met het thuisland hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel dat je niet zomaar de privaatste gegevens van mensen kunt rondstrooien, zeker niet als het gaat om mensen die wellicht een problematische relatie met hun thuisland hebben.
Het komt wel vaker voor dat kiezers niet tevreden zijn met het huidige beleid of de huidige formatie, dat noemt men een parlementaire democratie.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:49 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De realiteit is dus dat er momenteel een regering zit waar de meerderheid van de Nederlandse bevolking niet meer op zou stemmen. Hoe zou dat dan toch komen?
Oh ja, da's natuurlijk allemaal de schuld van de heer W. Bos![]()
Als het spel open was geweest wel ja, maar ik heb geen enkel moment bij het CDA toen het gevoel gehad dat ze ook maar een seconde serieus een CDA/PvdA kabinet wilden. Balkenende was daar heel duidelijk in, zelfs voor de verkiezingen al (Een redelijk unicum, meestal houden de partijen hun smoel dicht om maar in een goede onderhandelingspositie te zitten).quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik had de VVD nog niet buitenspel gezet, maar Bos had met zijn stemmen en achterba natuurlijk een riante uitgangspositie.
Ik heb in ieder geval het idee gekregen dat de PvdA niet eens serieus genomen is in de onderhandelingen met het CDA.quote:Politiek bedrijven is een smerig spel en een goede onderhandelaar had er meer uit kunnen slepen dan nu het geval was, of in elk geval het volk het idee kunnen geven dat hij geslachtofferd is.
Ik stem niet op persoontjes, ik stem op waar een partij voor staat. Nu is er geen enkele partij die al mijn meningen volgt, maar ik ben duidelijk geen voorstander van deze regering. Bos heeft de PvdA na de mislukte verkiezingen weer op de kaart gezet, is momenteel de op 1 na grootste partij en in de peilingen veruit de grootste. De achterban is dus flink groeiende. Vertel mij dan eens wat Bos beter gedaan zou kunnen hebben? De tijd van puinruimen is nu, Zalm is er druk mee bezig, slopen is zijn specialiteit. Opbouwen komt voor de PvdA over een jaartje of twee wel, laten we hopen dat er op de afgebroken funderingen van Nederland nog iets te bouwen is en Zalm niet te ver doorgeslagen is met zijn sloopbal....quote:Ik heb zelf weinig met de PvdA, maar zij hebben hier absoluut kansen laten liggen die in de werkelijke wereld meteen afgestraft zouden zijn> Bos de laan uit.
Ze hadden beter de oppositie in kunnen duiken, de afkeer van dit kabinet was mijlenver aan te zien komen. Hadden ze weer eens wat zeteljes kunnen winnen. Nu zal er inderdaad niets van overblijven.quote:Dit was nog de enige kans van D'66 om aan het pluche te ruiken, de macht, invloed en verfrissendheid is tanende bij deze democraten. Bij de volgende verkiezingen zal het een splinterpartijtje zijn met een zetel of 3-5.
Wil je dus bij de volgende verkiezingen nog wel een keer horenquote:Zij hebben het wél betr gedaan dan Bos in elk geval, hoewel beide gevallen natuurlijk moeilijk met elkaar te vergelijken zijn.
De VVD riep van te voren anders dat ze helemaal niet in de regering wilden...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:19 schreef du_ke het volgende:
Het verraad van D66 is inderdaad misschien nog wel groter dan dat van Verdonk.
Mag van mij dus wel wat eerderquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:17 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het komt wel vaker voor dat kiezers niet tevreden zijn met het huidige beleid of de huidige formatie, dat noemt men een parlementaire democratie.
En als het goed is krijgen de kiezers elke vier jaar de kans om hun stem te herzien.
Tsja, zolang CDA, VVD en D66 vriendjes blijven, kan de PvdA roepen wat ze wil, maar wordt die 4 jaar gewoon vol gemaakt.quote:Maar als het volk dan zo massal ontevreden is levert Bos inderdaad slecht werk af vanuit de oppositie, een regering die niet langer op het mandaat van het volk kan rekenen is gedoemd de 4 jaar niet te overleven, vooralsnog zit iedereen steig op zijn plaats.....
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:22 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
De VVD riep van te voren anders dat ze helemaal niet in de regering wilden...
Yup, erg beangstigend....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:23 schreef du_ke het volgende:
Ze drukken hun plannen er inderdaad wel in een beangstigend hoog tempo door.
Die slag is jou. Je denkt aan strafbare handelingen door de asielzoeker in het herkomstland gepleegd? Benieuwd of m.b.t. een uitzonderingsclausule in het convenant staat.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Bovendien ligt het er maar net aan op welke manier die personen een problematische relatie met het thuisland hebben.
Bos heeft de PvdA niet op de kaart gezet. De PvdA behelst zo'n groot algemeen gedachtegoed (sleeping giant) en is zo ingeburgerd in alle lagen van de bevolking dat ik de potentiele aanhang de eerste jaren echt niet onder de 20 zetels schaar.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:18 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als het spel open was geweest wel ja, maar ik heb geen enkel moment bij het CDA toen het gevoel gehad dat ze ook maar een seconde serieus een CDA/PvdA kabinet wilden. Balkenende was daar heel duidelijk in, zelfs voor de verkiezingen al (Een redelijk unicum, meestal houden de partijen hun smoel dicht om maar in een goede onderhandelingspositie te zitten).
[..]
Ik heb in ieder geval het idee gekregen dat de PvdA niet eens serieus genomen is in de onderhandelingen met het CDA.
[..]
Ik stem niet op persoontjes, ik stem op waar een partij voor staat. Nu is er geen enkele partij die al mijn meningen volgt, maar ik ben duidelijk geen voorstander van deze regering. Bos heeft de PvdA na de mislukte verkiezingen weer op de kaart gezet, is momenteel de op 1 na grootste partij en in de peilingen veruit de grootste. De achterban is dus flink groeiende. Vertel mij dan eens wat Bos beter gedaan zou kunnen hebben? De tijd van puinruimen is nu, Zalm is er druk mee bezig, slopen is zijn specialiteit. Opbouwen komt voor de PvdA over een jaartje of twee wel, laten we hopen dat er op de afgebroken funderingen van Nederland nog iets te bouwen is en Zalm niet te ver doorgeslagen is met zijn sloopbal....
[..]
Ze hadden beter de oppositie in kunnen duiken, de afkeer van dit kabinet was mijlenver aan te zien komen. Hadden ze weer eens wat zeteljes kunnen winnen. Nu zal er inderdaad niets van overblijven.
[..]
Wil je dus bij de volgende verkiezingen nog wel een keer horen
De IND verstrekt info aan Congo omdat Congo anders die asielzoeker gewoonweg weigert binnen te laten. De IND volgt mensen die het land eenmaal verlaten hebben niet meer. Welke risico's men in het thuisland dus loopt, interesseert de IND ook niet, zij verstrekken gewoon de info die nodig is om van die asielzoekers af te komen en daar blijkt nu dus ook vertrouwelijke informatie tussen te zitten, informatie die de IND dus niet aan derden had moeten verstrekken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:28 schreef Sater het volgende:
[..]
Die slag is jou. Je denkt aan strafbare handelingen door de asielzoeker in het herkomstland gepleegd? Benieuwd of m.b.t. een uitzonderingsclausule in het convenant staat.
Het komt meer dan geregeld voor dat een asielzoeker terecht gevlucht is, maar dat hij de vlucht zelf heeft ingeleid door paden te bewandelen die hij hier ook niet hoeft te nemen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:28 schreef Sater het volgende:
[..]
Die slag is jou. Je denkt aan strafbare handelingen door de asielzoeker in het herkomstland gepleegd? Benieuwd of m.b.t. een uitzonderingsclausule in het convenant staat.
Omdat het plebs blijkbaar tevreden is met holle retoriekquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:34 schreef du_ke het volgende:
Pvda blijft, ik denk, de komende decennia zelfs wel gewoon op 30+ aan zetels staan.
Zeg maar over Bos wat je wilt, als je gelijk hebt met dat laatste, ben ik al tevredenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Bos heeft de PvdA niet op de kaart gezet. De PvdA behelst zo'n groot algemeen gedachtegoed (sleeping giant) en is zo ingeburgerd in alle lagen van de bevolking dat ik de potentiele aanhang de eerste jaren echt niet onder de 20 zetels schaar.
Ik meen toch echt een stijging van de aanhang gezien te hebben sinds Bos er zit, zo slecht doet hij het dus niet.quote:Het is maar net wie er de scepter voert, aan hem/haar de taak om de kiezers te behouden of terug te winnen.
Misschien, dan zou Jeltje het dus ook prima gedaan hebben.quote:Met Jeltje aan het roer had de PvdA waarschijnlijk op exact dezelfde virtuele zetels gestaan.
Hoe stel jij je dat voor? Als CDA en VVD al besloten hebben samen verder te gaan, kan de PvdA daar echt niets tegen doen.quote:Bos had een plan van aanpak moeten maken zodra hij wist dat van een open sollicitatie naar een kabinetsplek geen sprake zou zijn omdat het CDA al een partner had gekozen.
Zal best, maar men zou meer vertrouwen hebben dan nu. Balkie en z'n kabinet zitten historisch laag.quote:Ik zie bij een nieuw kabinet waar de PvdA wel deel van uit zou maken eenzelfde inhaalslag van het CDA of VVD tegemoet omdat kiezers nu eenmaal nimmer tevreden zijn als het economisch niet geweldig gaat.
Ik wil best mezelf gaan redden, maar dan wil ik wel de poen terug zien die voortdurend in die instanties gestoken wordt. Van enige lastenverlichting is echter geen sprake, nee, we moeten zelfs lastenverzwaringen en loonmatigingen maar klakkeloos accepteren.quote:En bovendien is he mar net wat je opbouwen en afbreken noemt, dat burgers meer hun eigen hachje moeten redden ipv dat elke instantie ze met open armen ontvang vind ik alleen maar een juiste zaak mbt zelfredzaamheid, een term die in Nederland verfoeid wordt.
Ik verwacht niet dat Balkie iets gaat doen waardoor ik plotseling voor hem sta te juichen.quote:Op dit moment is het niet duidelijk wat de komende verkiezingen ons gaat brengen omdat die vrij afhankelijk is van nog plaats te vinden gebeurtenissen.
Als Balkie zich in een oorlog laat storten en het economisch herstel langer op zich laat wachten, kan hij helemaal z'n zeteltjes vergeten.quote:Mocht er nu bijv een oorlog uitbreken waar Nederland op een of andere wijze een wol in speelt dan zal dat zijn terugslag vinden in het stemgedrag van mensen, die zal weer anders zijn als blijkt dat het economisch herstel wat langer op zich laat wachten.
Populistisch gezien heb je gelijk. Helaas stemmen mensen steeds meer op poppetjes dan visie en beleid.quote:Ook kan een goede frontman voor wonderen zorgen, een tendens die steeds belangrijker gaat worden nu bepaalde politieke gedachten niet langer de speerpunt van één partij zijn.
inderdaad, daarom blijven CDA en VVD het ook goed doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Omdat het plebs blijkbaar tevreden is met holle retoriek![]()
Dat Bos de achterban weer een kruisje voor zijn naam laat zetten hoeft hem misschien niet eens aangerekend te worden, het kan ook tekenend zijn voor de zwakte van de alternatieven.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:25 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zeg maar over Bos wat je wilt, als je gelijk hebt met dat laatste, ben ik al tevreden
[..]
Ik meen toch echt een stijging van de aanhang gezien te hebben sinds Bos er zit, zo slecht doet hij het dus niet.
[..]
Misschien, dan zou Jeltje het dus ook prima gedaan hebben.
[..]
Hoe stel jij je dat voor? Als CDA en VVD al besloten hebben samen verder te gaan, kan de PvdA daar echt niets tegen doen.
[..]
Zal best, maar men zou meer vertrouwen hebben dan nu. Balkie en z'n kabinet zitten historisch laag.
[..]
Ik wil best mezelf gaan redden, maar dan wil ik wel de poen terug zien die voortdurend in die instanties gestoken wordt. Van enige lastenverlichting is echter geen sprake, nee, we moeten zelfs lastenverzwaringen en loonmatigingen maar klakkeloos accepteren.
[..]
Ik verwacht niet dat Balkie iets gaat doen waardoor ik plotseling voor hem sta te juichen.
[..]
Als Balkie zich in een oorlog laat storten en het economisch herstel langer op zich laat wachten, kan hij helemaal z'n zeteltjes vergeten.
[..]
Populistisch gezien heb je gelijk. Helaas stemmen mensen steeds meer op poppetjes dan visie en beleid.
Een klein verschilletje: Balkie en Zalm deden alles netjes volgens de wet, in de Oekraïne was gewoon stemfraude gepleegd.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat Bos de achterban weer een kruisje voor zijn naam laat zetten hoeft hem misschien niet eens aangerekend te worden, het kan ook tekenend zijn voor de zwakte van de alternatieven.
Het volk heeft de gang van zaken 'geslikt', als er echt vuil spel was gespeeld had Bos natuurlijk een tweede Joetsjenko kunnen spelen, dat deed hij niet.
M.i. heeft hij hier een kans laten liggen.
Uitleggen van beleid aan de kiezer is inderdaad niet het sterkste punt van dit kabinet.quote:Dat het vertrouwen historisch laag is heeft met heel veel factoren te maken, waaronder de onwetendheid van de bevolking.
Nonsense. De maatschappij verandert voortdurend in een moordend tempo. De mens leeft voor verandering, maar wel verandering die aantoonbare verbetering brengt. Dit kabinetsbeleid breekt alles af, zonder aan te kunnen tonen dat deze afbraak op lange termijn daadwerkelijk een stap vooruit betekend.quote:"Veranderen vindt niemand leuk' is ook een motto wat geldt voor de houding van het volk richting het huidige kabinetsbeleid.
quote:Dat de overheid bezuinigd, maar dat niet ten goede laat komen aan degenen die zorgen voor hun brood op de plank vind ik ook stuitend, dat ben ik roerend met je eens!
Meesterzetten? Zoals? Ik heb ze nog niet gezien...misstappen te over echter, net als met Verdonk, die populistisch geouwehoer volgt, in plaats van doeltreffend beleid toe te passen.quote:Ik vind Balkenende een slimme man, die ik af en toe kan betrappen op tactische meesterzetten, maar mijn held zal het nimmer worden omdat hij van bepaalde verplichtingen die een premier nu eenmaal heeft geen (hollandse) kaas heeft gegeten.
Een misstap dus, waar blijven de meesterzetten?quote:Balkenende had de illusie inzake de toetreding van turkije kunnen fileren, hij heeft het niet gedaan en dat neem ik hem kwalijk. (Begrijpelijk was zijn standpunt wel daarentegen)
De laatste tijd zijn we alles behalve neutraal...quote:Ik weet niet of we altijd een keuze hebben om neutraal te blijven bij een (dreigend) conflict, de belangenverstrengeling is immer zo vertakt dat niets meer is zoals het lijkt.
Same here.quote:Ik kan me in geen enkele partij 100% vinden en ik denk dat dat in de toekomst ook niet het geval zal zijn omdat ik van veel zaken 'iets vind'.
Compromissen moeten gemaakt worden om te kunnen regeren, maar beleid dient te verkopen zijn en het huidige beleid is momenteel erg moeilijk verkoopbaar. Alles kost meer, maar meer willen verdienen is uit den boze en een beter excuus dan "We zijn te duur" kan men niet verzinnen. Dat mag misschien zo wezen, maar dan zijn mijn rekeningen dus ook te hoog en die gaan ondanks 20 miljard bezuinigingen geen cent omlaag, maar juist omhoog!!quote:Iedere partij verloochent van tijd tot tijd zijn principes, vandaar dat ik nimmer een goede politicus zou kunnen zijn bij de huidige partijen, men zou mij niet diplomatiek genoeg vinden als ik zou reageren op inconsequent beleid of opmerkingen over het nakomen van principes als: belofte maakt schuld.
Ik denk dat we met Nawijn ook een betere minister voor vreemdelingenzaken hadden gehadquote:Per geval vind ik mezelf links of rechts en ook kan ik mijn mening herzien
Wat dat betreft maakte Nawijn een treffende opmerking: De tweede Kamer is een grote poppenkast.
Aan tactische zetten denk ik bijv aan de formatie, ondans dat ik heel die ambtenarij flauwekul vind en iedere journalist op zijn lip zat heeft hij het toch redelijk snel voor elkaar gekregen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:29 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een klein verschilletje: Balkie en Zalm deden alles netjes volgens de wet, in de Oekraïne was gewoon stemfraude gepleegd.
Dat verandert verder natuurlijk niets aan het feit dat de PvdA van begin af aan gewoon buitenspel stond en je dit moeilijk aan Bos kunt verwijten.
[..]
Uitleggen van beleid aan de kiezer is inderdaad niet het sterkste punt van dit kabinet.
[..]
Nonsense. De maatschappij verandert voortdurend in een moordend tempo. De mens leeft voor verandering, maar wel verandering die aantoonbare verbetering brengt. Dit kabinetsbeleid breekt alles af, zonder aan te kunnen tonen dat deze afbraak op lange termijn daadwerkelijk een stap vooruit betekend.
[..]
[..]
Meesterzetten? Zoals? Ik heb ze nog niet gezien...misstappen te over echter, net als met Verdonk, die populistisch geouwehoer volgt, in plaats van doeltreffend beleid toe te passen.
[..]
Een misstap dus, waar blijven de meesterzetten?
[..]
De laatste tijd zijn we alles behalve neutraal...
[..]
Same here.
[..]
Compromissen moeten gemaakt worden om te kunnen regeren, maar beleid dient te verkopen zijn en het huidige beleid is momenteel erg moeilijk verkoopbaar. Alles kost meer, maar meer willen verdienen is uit den boze en een beter excuus dan "We zijn te duur" kan men niet verzinnen. Dat mag misschien zo wezen, maar dan zijn mijn rekeningen dus ook te hoog en die gaan ondanks 20 miljard bezuinigingen geen cent omlaag, maar juist omhoog!!
[..]
Ik denk dat we met Nawijn ook een betere minister voor vreemdelingenzaken hadden gehad
Wat mijn vermoeden van een reeds bestaande deal tussen Zalmpje en Balkie juist heeft versterkt.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:02 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Aan tactische zetten denk ik bijv aan de formatie, ondans dat ik heel die ambtenarij flauwekul vind en iedere journalist op zijn lip zat heeft hij het toch redelijk snel voor elkaar gekregen.
Dat heeft Friso opgelost door afstand te doen van troonsopvolging.quote:De kwestie inzake Friso en zijn sletje heeft hij ook naar behoren opgelost, je moet niet vergeten dat Balkenende een bestuurlijke apprentice is en opeens redelijk wat op zijn dak heeft gekregen mbt economische recessie en de ministriele verantwoordelijkheid (de gevleugelde bekentenissen van Bernhard bijv).
Goed, laat ik het zo zeggen: Ik zie alleen maar aantoonbare zware nadelen aan dit beleid en niemand kan mij, onderbouwd, laten zien welke voordelen er aan kleven.quote:Maar dat het kabinet haar eigen beleid niet uit kan leggen maakt het niet meteen tot een slecht beleid, wel vind ik het de taak van het kabinet (dat in beginsel namens en voor ons handelt) om haar beslissingen uit te leggen, als mensen het niet begrijpen dan nog een keer etc etc etc.
Veel mensen die het zelf niet kunnen rooien zijn daar zelf debet aan en maken nu ten onrechte gebruik van geld dat jij en ik de staatskas inpompen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat mijn vermoeden van een reeds bestaande deal tussen Zalmpje en Balkie juist heeft versterkt.
[..]
Dat heeft Friso opgelost door afstand te doen van troonsopvolging.
[..]
Goed, laat ik het zo zeggen: Ik zie alleen maar aantoonbare zware nadelen aan dit beleid en niemand kan mij, onderbouwd, laten zien welke voordelen er aan kleven.
Ik zie een maatschappij waarin armen steeds armer worden, rijken steeds rijker. Een maatschappij waar een ieder maar voor zichzelf moet zorgen en de solidariteit tot het absolute nulpunt daalt. Een maatschappij waarin mensen die het niet zelf kunnen rooien, maar in de stront kunnen zakken. Een maatschappij waarin tollerantie verdwijnt en burgers tegenover elkaar komen te staan.
Wat is daar beter aan? Waar zijn de voordelen? Of is egoisme tegenwoordig hetgeen wat het leven mooi moet maken?
Hartelijk bedankt!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:23 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
voor de fans
quote:Minister Verdonk heeft de Kamervragen over de uitzettingen naar Kongo, waarover vorige week veel te doen was, per ommegaande beantwoord. Volgens haar is er niets aan de hand. Volgens mij is er alle aanleiding daar nog eens grondig op in te gaan. Er klopt iets helemaal niet. Er zijn weer stapels informatie ter vertrouwelijke inzage gelegd. Ze wil dat papier na een half jaar ook weer terug hebben. Merkwaardig, dan verdwijnt informatie die aan de Kamer is verstrekt helemaal. Er is bovendien in die vertrouwelijke stukken nog veel informatie weggelakt. Dat is voor de parlementaire controle een ramp. Ik stel er vragen over.
Bron: Klaasdevries.nl
De man van dat baardje?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
We weten nu wel dat je fan van Klaas bent, kickie.
Ja, over het algemeen mannen met een minderwaardigheidscomplex.quote:
aka "scrijftafelmoordenaar van Fortuyn".quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:10 schreef Priapus het volgende:
De man van dat baardje?
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Rita Verdonk, de enige kerel in het Kabinet.
Verdonk hoeft niet de onschuld te bewijzen, zo werkt het rechtssysteem niet in Nederland.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 07:47 schreef Sater het volgende:
Wat zegt het sussende er is niets aan de hand van Rita Verdonk? Niets Tot dusver leverde ze geen bewijs dat IND - ambtenaren niét hebben gelekt. Moet de Kamer bewijzen dat genoemde ambtenaren wél hebben gelekt? Nee, de Kamer stelt vragen. De bewijslast ligt bij de bewindsvrouw.
Als mensen ten onrechte er gebruik van maken, oemen we dat fraude dat dient ten alle tijden hard aangepakt te worden. Wat nu gebeurd echter, is het schrappen van van alles en nog wat, waar ook degenen die het wel hard nodig hebben, het slachtoffer van worden en dat stuit me tegen de borst.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Veel mensen die het zelf niet kunnen rooien zijn daar zelf debet aan en maken nu ten onrechte gebruik van geld dat jij en ik de staatskas inpompen.
Natuurlijk niet, veel misbruik werd er wel degelijk gemaakt, maar dan had dat aangepakt moeten worden, i.p.v. alles nu maar afschaffen.quote:Je doethet net voorkomen of we tot aan kabinet Balkenende een geweldig systeem hadden, wat zichzelf financieel kon onderhouden en er nooit misbruik van gemaakt werd.
Ze kunnen dat dus beter doen door de fraude en criminaliteit eens flink hard aan te pakken, in plaats van de gewone man weer te offeren.quote:[Het was wachten tot de bom barste, Het huidige kabinet heeft dat moment niet afgewacht maar probeert het komende probleem te ondervangen door nu de hand op de knip te houden.
Het zijn nu echter beiden die de klos zijn, zowel de lage als middeninkomens hebben het moelijk.quote:Bezuinigen in een tijd van economische recessie zal altijd voor frictie zorgen bij de gewone man of bij de man die (terecht of onterecht) nogal eens een beroep deed op onze 'solidariteit'.
Da's allemaal leuk en aardig, maar we hebben 500.000 werklozen en maar 100.000 banen te vergeven. 400.000 kunnen dus doen wat ze willen, aan het werk komen ze niet.quote:Op dit moment worden werklozen gestimuleerd hun creativiteit te gebruiken om aan een baan te geraken, te lang is dat versloft en bleek dat een uitkering meer opleverde dan een kutbaantje en je hield nog 40 vrije uren over ook.
Mhoa, er is daar ook frictie tussen bevolkingsgroepen, maar wat dat betreft doet Nederland het nu al slechter en het wordt alleen maar erger en dat beangstigt mij wel ja. De solidariteit en respect naar elkaar toe is ver te zoeken tegenwoordig.quote:Vind jij de USA een maatschappij waarin geen tolerantie heerst en waar burgers tegenover elkaar staan?
Bewijslast overdrachtelijk te begrijpen en verstaan. Minister dient te aan te tonen dat ambtenaren niét hebben gelekt. Waarheidsbevingind of [mogelijke] ambtenarendekking?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 08:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Verdonk hoeft niet de onschuld te bewijzen, zo werkt het rechtssysteem niet in Nederland.![]()
Nee, de minister hoeft zich gelukkig niet met zo'n omgedraaide wereld te bemoeien, anders zou ze bezigblijven. Praktisch is dat ook onmogelijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 11:39 schreef Sater het volgende:
[..]
Bewijslast overdrachtelijk te begrijpen en verstaan. Minister dient te aan te tonen dat ambtenaren niét hebben gelekt. Waarheidsbevingind of [mogelijke] ambtenarendekking?![]()
Mis ik het woordje 'niet '?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 11:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, de minister hoeft zich gelukkig met zo'n omgedraaide wereld te bemoeien, anders zou ze bezigblijven. Praktisch is dat ook onmogelijk.
Inderdaad.quote:
Versta en begrijp ik goed dat je stelt: ambtenaren vallen niet onder ministeriële verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 11:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, de minister hoeft zich gelukkig niet met zo'n omgedraaide wereld te bemoeien, anders zou ze bezigblijven. Praktisch is dat ook onmogelijk.
Hoe kan een minister iets bewijzen dat er niet is? Ze hoeft ook niet mee te werken aan haar eigen veroordeling. Een kamerlid dat met een beschuldiging komt moet dat hard maken.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:13 schreef Sater het volgende:
[..]
Versta en begrijp ik goed dat je stelt: ambtenaren vallen niet onder ministeriële verantwoordelijkheid.
De minister is dus niét verantwoordelijk voor het [wan]gedrag van haar/zijn ambtenaren?
Kamervragen kunnen en mogen derhalve niet aan de orde zijn?
De minister deelt de Kamer mee welke maatregelen hij/zij voornemens is om toe te passen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze geen maatregelen neemt? Neem van mij aan dat anders iedere minister van welke kleur dan ook gelijk kon opstappen, want het stikt nu eenmaal van mongolen op de ambtelijke burelen.
quote:Bron Internet 21 - 02 - '05
Een goede zaak dat een minister niet direct haar werknemers afvalt om mediacratisch te kunnen scoren.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 06:54 schreef Sater het volgende:
Verdonk wil de Privacywet toetsen om te bezien welke gegevens uit dossiers van illegalen openbaar mogen worden gemaakt. Op kamervragen van de SP stipuleert zij dat de IND correct heeft gehandeld. Bron Internet 21 - 02 - '05
Voor Rita [b]lijkt, hoe dan ook, de IND boven alle twijfel verheven te zijn. Benieuwd wat de toetsing Privacywet oplevert en welke uitleg de minister daaraan geeft.
Ja duh, als zij haar medewerkers afvalt dan geeft zij haar eigen falen toe. In Nederland is er zoiets als ministerieele verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:55 schreef sjun het volgende:
Een goede zaak dat een minister niet direct haar werknemers afvalt om mediacratisch te kunnen scoren.
Nee, ze is wars van mediacratie, he?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:55 schreef sjun het volgende:
[..]
Een goede zaak dat een minister niet direct haar werknemers afvalt om mediacratisch te kunnen scoren.
Heeft Verdonk hier een persbericht in de wereld geholpen of heeft een journalist niets te doen gehad en wat beleidsvoornemens van Verdonk aan de openbaarheid prijsgegeven? In geval van het laatste valt Verdonk geen mediacratische bedoelingen te verwijten. Eerder denk ik dan aan een sentimentalisering van het debat door mensen die al weer visioenen krijgen van deportaties omdat een minister van een andere politieke overtuiging dan de hunne maatregelen neemt om het land leefbaar te houden en maatschappelijke kosten tot een minimum te beperken.quote:Op woensdag 23 februari 2005 08:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, ze is wars van mediacratie, he?
verdonk wil drie radicale imams uitzetten
De minister heeft dit zelf naar buiten gebracht inderdaad. Het besluit valt te verdedigen maar de manier waarop ze dat gisteren deed, was weinig verheffend. Ze blinkt niet uit door kennis van zaken, om een eufemisme te gebruiken.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:30 schreef sjun het volgende:
[..]
Heeft Verdonk hier een persbericht in de wereld geholpen of heeft een journalist niets te doen gehad en wat beleidsvoornemens van Verdonk aan de openbaarheid prijsgegeven?
Waarom blinkt Rita Verdonk volgens jou niet uit in kennis van zaken? Zo'n verwijt vliegt even gemakkelijk over tafel als managementbrol en het zegt ook even 'veel'...quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
[..]
De minister heeft dit zelf naar buiten gebracht inderdaad. Het besluit valt te verdedigen maar de manier waarop ze dat gisteren deed, was weinig verheffend. Ze blinkt niet uit door kennis van zaken, om een eufemisme te gebruiken.
Ik vond dat ze weinig inhoudelijke argumenten had om haar besluit te verdedigen en ze moest een paar keer passen als het ging om inhoudelijke vragen over de aard van deze moskee en imams.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:40 schreef sjun het volgende:
[..]
Waarom blinkt Rita Verdonk volgens jou niet uit in kennis van zaken? Zo'n verwijt vliegt even gemakkelijk over tafel als managementbrol en het zegt ook even 'veel'...
Had je van haar verwacht dat ze een pleidooi had gehouden waarin ze uitvoerig uit de doeken had gedaan waarom ze de betreffende immams wilde uitzetten?quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vond dat ze weinig inhoudelijke argumenten had om haar besluit te verdedigen en ze moest een paar keer passen als het ging om inhoudelijke vragen over de aard van deze moskee en imams.
EO - Netwerk heeft gedaan wat goed journalistenrecht zo niet --plicht is vrije nieuwsgaring. Blijkens de uitzending hebben lekkende IND - ambtenaren zélf contact opgenomen met dequote:Op woensdag 23 februari 2005 10:30 schreef sjun het volgende:
[..]
Heeft Verdonk hier een persbericht in de wereld geholpen of heeft een journalist niets te doen gehad en wat beleidsvoornemens van Verdonk aan de openbaarheid prijsgegeven? In geval van het laatste valt Verdonk geen mediacratische bedoelingen te verwijten. Eerder denk ik dan aan een sentimentalisering van het debat door mensen die al weer visioenen krijgen van deportaties omdat een minister van een andere politieke overtuiging dan de hunne maatregelen neemt om het land leefbaar te houden en maatschappelijke kosten tot een minimum te beperken.
Van mediacratiserende politiek van Verdonk dus ook niet en daar ging het even om.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:18 schreef Sater het volgende:
[..]
EO - Netwerk heeft gedaan wat goed journalistenrecht zo niet --plicht is vrije nieuwsgaring. Blijkens de uitzending hebben lekkende IND - ambtenaren zélf contact opgenomen met de
Evangelische Omroep. [van [s]linkse spelletjes is dus géén sprake.]
Wie heeft het over de laakbaarheid van vrije nieuwsgaring en verspreiding? Lord Veterinari bepaalde het onderwerp via een impliciete beschuldiging bij vermeende mediacratische instigaties van Rita Verdonk. Intussen mag helder zijn dat dit niet het geval was.quote:Nogmaals stipuleer ik: de betreffende uitzending ging niét over het ministeriële uitzettingsbeleid. Het onderwerp was: lekken door IND - ambtenaren van vertrouwelijke door asielzoekers, onder belofte van geheimhouding, verstrekte gegevens. Laakbare EO? Indien zo, waarom klonk het ministeriële terugfluitsein dan niet?![]()
Prachtig, maar dat is het topiconderwerp niet.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:49 schreef sjun het volgende:
[..]
[..]
.
Verder is al helder geworden dat twee godsdienstleraren worden uitgezet en dat van een godsdienstleraar de verblijfsvergunning niet verlengd zal worden. Mensen hebben niet voldaan aan de regels waaraan zij geacht worden zich te houden als zji in ons land te gast zijn. Verdonk neemt maatregelen ter bewaking van de leefbaarheid. Wat is nu precies wiens probleem vanuit welk oogpunt?
Het draadonderwerp handelt over toegeschreven verraad aan Rita Verdonk. Rita veraadt haar principes echter niet.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:53 schreef Sater het volgende:
[..]
Prachtig, maar dat is het topiconderwerp niet.![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:09 schreef Lemmeb het volgende:
Het wereldbeeld van sommige users hier op FOKmoet het deze dagen toch erg zwaar te verduren hebben
. 'Obersturmbahnführer' Verdonk zit er immers nog en is daadkrachtiger dan ooit
.
quote:Nu laat ze drie extremistische imams opzouten, who's next? Ik kan haast niet wachten totdat de volgende club van achterlijke islamieten vriendelijk edoch dwingend verzocht wordt hun heil ergens anders te zoeken. Dat kan rap gaan: als er drie schapen over de dam zijn, volgt de rest vanzelf.
Correctie: Van twee imams wordt de verblijfsvergunning ingetrokken en van een derde de aanvraag voor verlenging geweigerd. Verdonk kennende worden ze vervolgens vriendelijk verzocht hun koffertje te pakken en op eigen houtje te vertrekken, waarna ze waarschijnlijk gewoon de illegaliteit in zullen duiken....quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:49 schreef sjun het volgende:
Verder is al helder geworden dat twee godsdienstleraren worden uitgezet en dat van een godsdienstleraar de verblijfsvergunning niet verlengd zal worden.
Halfzachtquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:53 schreef Vhiper het volgende:
Weer zo'n halfzachte maatregel die de wortel van het probleem, de slechte integratie, criminaliteit en achterstanden, niet oplost.
met het huwen van neven en nichten voldoen ze al aardig aan dat beeld.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De volgende stap in een gezonde maatschappij is genetische manipulatie van moslims.![]()
![]()
Het doel van 'genetische' manipulatie van het DNA bij de mens, is, in dit geval, ervoor te zorgen dat kankergezwellen zich helemaal niet meer zullen voordoen. Het DNA is (in sommige gevallen) verantwoordelijk voor het ontstaan van bepaalde soorten kanker. De kunst is dus dit DNA dusdanig aan te passen dat de genetische code niet meer de voorboden van kanker draagt (of zelfs proactief kanker tegengaat).quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De volgende stap in een gezonde maatschappij is genetische manipulatie van moslims.![]()
![]()
quote:Verdonk bezweert: geen asielgegevens land uit
DEN HAAG (ANP) - Nederland verstrekt nooit vertrouwelijke informatie over uit te zetten personen aan de Democratische Republiek Congo noch aan enig ander land. Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie herhaalde dat woensdag in een spoeddebat in de Tweede Kamer.
Aanleiding voor het debat was een intern werkdocument van de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND. Daarin leek te staan dat bij de aanvraag van een eenmalig reisdocument voor Congo een rapport van het eerste gehoor moest worden gevoegd. Daarin zet de asielzoeker zijn vluchtverhaal en zijn motieven om te vluchten uiteen. Verdonk bestreed dat dat er stond, maar erkende wel dat het formulier onlangs is gewijzigd, precies op het punt dat aanleiding gaf tot de verwarring.
CDA en VVD beschuldigden de oppositie en D66 ervan dat zij het document niet goed hadden gelezen of niet goed wilden lezen. Ze hadden zich in hun ogen laten meeslepen door de onjuiste beweringen van het tv-programma Netwerk en de vluchtelingenorganisatie Inlia.
Ze zijn weg. Probleem opgelost. Nu de rest nog.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:53 schreef Vhiper het volgende:
Alsof het uitzetten van deze drie gasten ook maar iets oplost.
ik vind het erg mooi nieuws en had ook niet anders verwacht dan wéér een oppositionele poging tot onrust en chaos.quote:
Alsof het belangenrijk is dat de criminaliteit opgelost wordt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:53 schreef Vhiper het volgende:
Weer zo'n halfzachte maatregel die de wortel van het probleem, de slechte integratie, criminaliteit en achterstanden, niet oplost. Alsof het uitzetten van deze drie gasten ook maar iets oplost.
Nee, eerder een populistische poging om via een halfgelezen rapport beleid wat staat als een huis onderuit te schoffelen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 02:32 schreef sjun het volgende:
Kan voorzichtig geconcludeerd worden dat Netwerk zich opzichtig als demagogisch mediacratisch instrument ten behoeve van de sociaaldemocratie liet gebruiken?
Dus jij vind het best dat we last hebben van criminaliteit en slechte integratie omdat dat dan mooi een reden is om moslims over de grens te zetten?quote:Op donderdag 24 februari 2005 06:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Alsof het belangenrijk is dat de criminaliteit opgelost wordt.Zolang er criminaliteit en slechte integratie is, is er tevens een reden om moslims over de grens te zetten. Ik zie daarom het probleem van slechte integratie niet.
quote:Op donderdag 24 februari 2005 00:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze zijn weg. Probleem opgelost. Nu de rest nog.
Tsja, dat het formulier onlangs op het kritieke punt juist is aangepast, is natuurlijk weer een feitje waar men snel overheen leest...quote:Op donderdag 24 februari 2005 00:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het erg mooi nieuws en had ook niet anders verwacht dan wéér een oppositionele poging tot onrust en chaos.
Ach, de intentie is er tenminste. Nu moet alleen de uitvoering nog strakker. Aan de andere kant zullen de WO2 vergelijkingen en woorden als deportatie e.d. weer van de tafel komen zodra er daadwerkelijk harder word ingegrepen. Maar soms moet je als politicus impopulaire maatregelen nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 09:29 schreef Vhiper het volgende:
[..]Ze zijn nog gewoon hier, tenminste, twee van hen. De derde was allang in het buitenland en was allang niet meer van plan terug te komen. Die andere twee stappen nu naar de rechter, voorlopig lopen ze dus gewoon vrij rond in Nederland. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat gemeld wordt dat ze "met onbekende bestemming" vertrokken zijn en in het illegale circuit verdwijnen...
Yup, maar dat doet ze dus niet...in plaats daarvan houd ze zich liever bezig met papiertjes intrekken en eisen strenger maken...quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:31 schreef nikk het volgende:
Kom op Verdonk, opjagen die illegalen en ze daadwerkelijk over de grens schoppen(dat is wat je wil zeggen toch?)
Dat valt trouwens nog best mee:quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:41 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup, maar dat doet ze dus niet...in plaats daarvan houd ze zich liever bezig met papiertjes intrekken en eisen strenger maken...
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1109142226418.htmlquote:Het drietal heeft formeel twee weken de tijd om in beroep te gaan tegen het intrekken van de verblijfsvergunning. Anders worden ze opgepakt en uiteindelijk per vliegtuig naar hun vaderland gebracht.
Ach, je kan niet alles tegelijk doen. Deze problemen speelden al vele jaren (zo niet, enkele tientallen jaren), en pas sinds enkele jaren durft men het aan maatregelen te nemen. Heb geduld.quote:De problemen die spelen bij haar departement (De enorme chaos en achterstanden bij de IND en de oplopende illegaliteit) pakt ze echter teleurstellend aan...De chaos bij de IND is er, ondanks toezeggingen nog steeds, de aantallen illegalen lopen op en zelfs tegen opgepakte illegalen, uitgeprocederden e.d. zegt ze gewoon "Nu netjes weggaan he?" en zet ze vervolgens gewoon op straat, in plaats van op een vliegtuig.
Ik hoop dat ze gaat doen wat de volkskrant zegt, ik wacht met smart af. Voorlopig hebben ze dus wel twee weken de tijd om spoorloos te verdwijnen in de illegaliteit...quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat valt trouwens nog best mee:
[..]
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1109142226418.html
Deze problemen spelen van de laatste 4-5 jaar. In 1999 waren er over de IND nog maar 99 klachten, nu zijn dat er duizenden! Men laat duizenden mensen te lang in onzekerheid, velen blijven ten onrechte voor lange tijd hier (Zie die 26.000 asielzoekers die hier al zolang zitten dat we ze zelfs al een pardonregeling wilden geven) en vele anderen moeten ten onrechte lang wachten voor ze in Nederland kunnen inburgeren en kunnen gaan werken.quote:Ach, je kan niet alles tegelijk doen. Deze problemen speelden al vele jaren (zo niet, enkele tientallen jaren), en pas sinds enkele jaren durft men het aan maatregelen te nemen. Heb geduld.
Nu nog een hardere aanpak van illegalen, d.w.z. illegalen alle rechten ontnemen, vogelvrij verklaren en hooguit als economische melkkoe gebruiken, en we zijn helemaal waar we wezen willenquote:Op donderdag 24 februari 2005 09:29 schreef Vhiper het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat gemeld wordt dat ze "met onbekende bestemming" vertrokken zijn en in het illegale circuit verdwijnen...
lijkt me nogal cruciaal dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen als je iets aantijgt. maar dat is mijn mening. gewoon een cheapshot en er blijft altijd wel iets negatiefs aan de verkeerd aangetijgde kleven. hulde voor de tegenwerkers-oppositie. wees maar trots dat je achter hen staat.quote:Op donderdag 24 februari 2005 09:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Tsja, dat het formulier onlangs op het kritieke punt juist is aangepast, is natuurlijk weer een feitje waar men snel overheen leest...
Netwerk - Evangelische Omroep als verkondiger van de rode heilsboodschap? Katholieke Radio Omroep is wellicht een ander verhaal.quote:Op donderdag 24 februari 2005 02:32 schreef sjun het volgende:
Kan voorzichtig geconcludeerd worden dat Netwerk zich opzichtig als demagogisch mediacratisch instrument ten behoeve van de sociaaldemocratie liet gebruiken?
Toch knap dat die klachten zo spectaculair gegroeid zijn. Zaten die asielzoekers ('de 26.000') al niet vele jaren voor Verdonk zonder status? Nederland heeft min of meer schoon schip gemaakt wat vreemdelingen bestreft. Ik had niet de illusie dat alle problemen die in de vele, vele jaren hiervoor bij elkaar waren opgespaard in 1 keer zouden worden opgelost. Ik heb geduld.quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze gaat doen wat de volkskrant zegt, ik wacht met smart af. Voorlopig hebben ze dus wel twee weken de tijd om spoorloos te verdwijnen in de illegaliteit...
Deze problemen spelen van de laatste 4-5 jaar. In 1999 waren er over de IND nog maar 99 klachten, nu zijn dat er duizenden! Men laat duizenden mensen te lang in onzekerheid, velen blijven ten onrechte voor lange tijd hier (Zie die 26.000 asielzoekers die hier al zolang zitten dat we ze zelfs al een pardonregeling wilden geven) en vele anderen moeten ten onrechte lang wachten voor ze in Nederland kunnen inburgeren en kunnen gaan werken.
Dat is al zoquote:Op donderdag 24 februari 2005 18:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nu nog een hardere aanpak van illegalen, d.w.z. illegalen alle rechten ontnemen, vogelvrij verklaren en hooguit als economische melkkoe gebruiken, en we zijn helemaal waar we wezen willen.
De klachten over de IND zijn in 5 jaar tijd van nog geen honderd naar duizenden gestegen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 20:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lijkt me nogal cruciaal dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen als je iets aantijgt. maar dat is mijn mening. gewoon een cheapshot en er blijft altijd wel iets negatiefs aan de verkeerd aangetijgde kleven. hulde voor de tegenwerkers-oppositie. wees maar trots dat je achter hen staat.
Laat me raden.. kutkloonquote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:50 schreef VijfdeColonne het volgende:
Jeej, ze wil een illegaal het land uitzetten. Wat een nieuws. Alsof er niet al 10duizenden zijn voorgegaan. Laat me raden, Telegraaf?
In jouw nachtmerries misschienquote:
de verdediging, en dat is hier gebruikelijk, heeft ook nog iets te zeggen idd. maar neemt niet weg dat die haatzaaiers weg moeten. doet de overheid het niet nu, dan doet de bevolking het straks.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In jouw nachtmerries misschien.
Ik kan je vertellen dat illegalen in dit land uitermate 'humaan' worden behandeld en dat al hun burgerrechten worden gerespecteerd. Voor elke illegaal staan er 10 geitewollensokken klaar om hem te vertroetelen, en evenzoveel advocaten om hem te verdedigen. En dat zou dus niet zo moeten zijn.
Een armzalig prodeo-advocaatje, die 20 van dit soort zaken per dag afhandelt, zou voldoende moeten zijn. Ze zijn immers toch zo arm, die illegalen?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de verdediging, en dat is hier gebruikelijk, heeft ook nog iets te zeggen idd. maar neemt niet weg dat die haatzaaiers weg moeten. doet de overheid het niet nu, dan doet de bevolking het straks.
ze hebben gewoon een duidelijke keuze... maar links- of rechtsom het gaat gebeuren. eigen schuld dikke bult, tijd genoeg gehad om het goed te maken, maar het enige dat gebeurd is bagatelliseren en pappen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een armzalig prodeo-advocaatje, die 20 van dit soort zaken per dag afhandelt, zou voldoende moeten zijn. Ze zijn immers toch zo arm, die illegalen?
En laten we het over die geitewollensokken maar niet eens hebben. Die mogen wat mij betreft allemaal op zoek naar een nieuwe baan.
Ontkend evenmin. Waarheidsbevinding?quote:Op donderdag 24 februari 2005 19:21 schreef machteld het volgende:
CONCLUSIE: 'Verraad van Verdonk' is vooralsnog niet aangetoond SCH !!!
Nee, er was sprake van verwarring waar opheldering voor werd gevraagd, en die verwarring is deels veroorzaakt door Verdonk zelf:quote:Op donderdag 24 februari 2005 02:32 schreef sjun het volgende:
quote:’s Avonds een debat met Minister Verdonk over de uitzettingen naar Kongo. Waarom worden de rapporten van gehoor en nader gehoor van de asielzoeker betrokken bij de aanvraag voor een laissez-passer bij de Kongolese immigratiedienst D.G.M.? Daarin staan immers allerlei dingen die het land waaruit men ontvlucht is helemaal niet mag weten. De tekst van het betreffende document waaruit af te leiden valt dat dit gebeurt ligt nu ook bij de Kamer, zij het dat het niet meer vertrouwelijk blijkt te zijn, nadat ik daar schriftelijke vragen over heb gesteld.
Van Fessem van het CDA en Visser van de VVD beschuldigen hun collega’s van kwade opzet. Ze lezen immers moedwillig alles verkeerd. In het bijzonder Arno Visser windt zich bovenmatig op. Laat ik daarover André Rouvoet citeren:
“Ik heb de heer Visser tijdens dit debat voortdurend in staat van opwinding gezien en daar was dus helemaal geen aanleiding voor. Er was geen sprake van een tendentieuze vraagstelling of kwaadwilligheid, maar het ging om de goede plicht van volksvertegenwoordigers om opheldering te vragen. (...)
Ik kon niet bevroeden waarom u voortdurend in staat van opwinding was, zodanig zelfs dat ik de antwoorden van de minister nauwelijks kon verstaan, omdat u mij dezelfde antwoorden bij probeerde te brengen. Ik vind het heel normaal om, als er commotie ontstaat over iets belangrijks als de situatie rond asielzoekers, een minister alle ruimte te geven om uit te leggen hoe het zit, ook als zij van uw eigen kleur is. Neem dat collega's niet kwalijk, maar juich dat toe. Zeker voor woordvoerders van coalitiefracties lijkt mij dat van belang. Dat is dus niet tendentieus.”
De Kamer krijgt daarna, surpise, surprise, van Minister Verdonk te horen, dat de gewraakte teksten al in januari door de IND gewijzigd zijn. Minister Verdonk: "(...) Dit deel roept veel vragen op bij de Kamer en veroorzaakt veel verwarring. Dat heeft ook de IND reeds geconstateerd. Dat verandert niets aan de stelling dat er geen informatie uit de gehoren naar andere landen gaat, maar het betekent wel dat er is gekeken naar de formulering zoals deze hier staat. Deze formulering is begin januari al gewijzigd.”
De Kamer is perplex. Waarom heeft u ons dat niet bij de beantwoording van de schriftelijke vragen meegedeeld? Waarom maakt u Inlia en een zeer betrokken advocate dan ernstige verwijten en eist u excuses? Waarom stuurt u de Kamer het oude formulier toe, met de gewraakte tekst? Daarop komen geen bevredigende antwoorden. Ik vraag Van Fessem en Visser, die pal stonden voor de helderheid van de oude tekst, om een motie in te dienen waarin wordt gevraagd die oude heldere tekst in ere te herstellen...
Maar de vragen over de zin van een vooronderzoek vóór de aanvraag van een laissez-passer worden niet beantwoord. Het zou om vaststelling van de identiteit van de uit te zetten asielzoeker gaan. Maar men is al jaren met de betrokken vluchteling bezig, er is meestal al geprocedeerd, men heeft al beslist dat hij uitgezet moet worden naar Kongo. Dan hoeft toch niet meer een identiteit te worden vastgesteld? Wordt wel weer eens vervolgd.
Bron: KlaasdeVries.nl
Een illegaal kan, dankzij de koppelingswet geen (huur-)huis krijgen, geen werk krijgen, geen zorgverzekering krijgen, geen bankrekening krijgen, niet naar school, etc etc etc. Overal waar legitimatie te voorschijn moet komen, zijn illegalen de lul. Met de indentificatieplicht is de vogelvrijheid dus compleet. Elke illegaal kan nu op elk moment op z'n legitimatie worden gevraagd en aangezien ze die dan niet hebben, dreigt elk moment de vreemdelingenbewaring. Hoe kom jij erbij dat hij vertroeteld word? Onderbouwing?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In jouw nachtmerries misschien.
Ik kan je vertellen dat illegalen in dit land uitermate 'humaan' worden behandeld en dat al hun burgerrechten worden gerespecteerd. Voor elke illegaal staan er 10 geitewollensokken klaar om hem te vertroetelen, en evenzoveel advocaten om hem te verdedigen. En dat zou dus niet zo moeten zijn.
Inderdaadquote:Op donderdag 24 februari 2005 19:21 schreef machteld het volgende:
CONCLUSIE: 'Verraad van Verdonk' is vooralsnog niet aangetoond SCH !!!
Och, ze hebben het zo moeilijk in Nederland, die illegalen. Daarom presteren sommigen het ook om hier hele bedrijven uit de grond te stampen, ondanks de voortdurende tegenwerking van de Gestapo van de IND. Nog knapper dat er zich, ondanks de voortdurende razzia's en deportaties, hele woonwijken vol met illegalen hebben gevormd (ik noem een Bijlmer). Ook de vrijwel wekelijks terugkerende Kristalnachten zullen het voor deze arme schapen bepaald niet makkelijker maken.quote:Op maandag 28 februari 2005 08:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een illegaal kan, dankzij de koppelingswet geen (huur-)huis krijgen, geen werk krijgen, geen zorgverzekering krijgen, geen bankrekening krijgen, niet naar school, etc etc etc. Overal waar legitimatie te voorschijn moet komen, zijn illegalen de lul. Met de indentificatieplicht is de vogelvrijheid dus compleet. Elke illegaal kan nu op elk moment op z'n legitimatie worden gevraagd en aangezien ze die dan niet hebben, dreigt elk moment de vreemdelingenbewaring. Hoe kom jij erbij dat hij vertroeteld word? Onderbouwing?
Noem me eens een legaal bedrijf, gerund door een illegaal....quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Och, ze hebben het zo moeilijk in Nederland, die illegalen. Daarom presteren sommigen het ook om hier hele bedrijven uit de grond te stampen, ondanks de voortdurende tegenwerking van de Gestapo van de IND.
Noem me eens 1 woning (Laat staan een hele wijk) welke legaal door een illegaal gehuurd word...quote:Nog knapper dat er zich, ondanks de voortdurende razzia's en deportaties, hele woonwijken vol met illegalen hebben gevormd (ik noem een Bijlmer).
De criminaliteit in, ik noem een Bijlmer, loopt inderdaad de spuigaten uit.quote:Ook de vrijwel wekelijks terugkerende Kristalnachten zullen het voor deze arme schapen bepaald niet makkelijker maken.
Je mist het punt. Illegalen hebben het niet makkelijk, die illusie moet je je maar eens heel gauw uit je kop zetten. Er zijn geen illegalen met een eigen bedrijf, er zijn geen illegalen die een woning legaal kunnen huren, er zijn geen illegalen die legaal werken.quote:Nee, ze hebben het in Nederland erg moeilijk, die illegalen, vooral in vergelijking met andere landen. Ze moeten wel heel erg veel van Nederland houden (waarom eigenlijk?), dat ze hier toch zo massaal lijken te willen blijven.
Voorzover ik weet worden duizenden woningen in A'dam legaal aan illegalen verhuurd.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:00 schreef Vhiper het volgende:
Noem me eens 1 woning (Laat staan een hele wijk) welke legaal door een illegaal gehuurd word...
Grappig, mij is eens een huurwoning geweigerd omdat mijn vrouw toen nog op haar verblijfsvergunning zat te wachten. "Sorry meneer, wij kunnen geen woning verhuren omdat uw vrouw nog geen verblijfsvergunning heeft. Dat ze dat papiertje binnenkort kan afhalen, doet er niet toe, wilt u nu zo vriendelijk zijn op te tieven?"quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:25 schreef machteld het volgende:
[..]
Voorzover ik weet worden duizenden woningen in A'dam legaal aan illegalen verhuurd.
Is dat dan niet zo? Of gaat het hier misschien om een of andere definitiekwestie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |