Oh ja? Sinds wanneer kiezen we hier rechtstreeks de bewindslieden?quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het vuiltje is democratisch gekozen
ok ok i stand corected. maar de nederlandse gang van zaken is er een van democratie.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:00 schreef Vhiper het volgende:
[..]![]()
Ik kan mij niet herinneren een knopje "Verdonk als minister voor Vreemdelingenzaken" op de stemmachine te hebben gezien?
zie post hierboven.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh ja? Sinds wanneer kiezen we hier rechtstreeks de bewindslieden?
Hoe durf je het met droge ogen te beweren na de schertsvertoning van de formatie in 2003?quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok ok i stand corected. maar de nederlandse gang van zaken is er een van democratie.
Mhoa, goed, laten we zeggen dat we de democratie tenminste dichter naderen dan "Het zelfbenoemde voorbeeld voor de wereld", de US.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok ok i stand corected. maar de nederlandse gang van zaken is er een van democratie.
verklaar je nader.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe durf je het met droge ogen te beweren na de schertsvertoning van de formatie in 2003?
Laat ik zeggen, dat het ploegje geteisem wat er nu zit, allerminst het ploegje is wat er op grond van de verkiezingsuitslag zou moeten zitten.quote:
Preciesquote:Op donderdag 17 februari 2005 15:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laat ik zeggen, dat het ploegje geteisem wat er nu zit, allerminst het ploegje is wat er op grond van de verkiezingsuitslag zou moeten zitten.
Z'n maten hebben er gezeten en we hebben de gevolgen ervan mee mogen maken. Het eerste het beste moment dat Zalm zag om van de LPF af te komen, heeft ie aangegrepen, in de hoop daarna met z'n maatjes van het CDA zonder die betweters van de LPF verder te regeren. De kiezer stak daar een stokje voor, maar het nationale spek-en-bonen-partijtje D66 zich weer eens verleiden met loze beloften...quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Precies.
Pim Fortuyn en zijn maten hadden daar moeten zitten. Ene Volkert dacht daar echter anders over.
(praat me dus niet van een schertsvertoning, want die heeft Links zelf veroorzaakt)
Ik neem aan dat je met 'nu' kabinet Balkie II bedoelt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laat ik zeggen, dat het ploegje geteisem wat er nu zit, allerminst het ploegje is wat er op grond van de verkiezingsuitslag zou moeten zitten.
het groepje heeft idd een valse start gemaakt met het bladerdeeg van lpf. daarna heeft de regering zich, passend in dit tijdsbeeld, uitstekend gedragen op landelijk, internationaal, humanitair, sociaal en economisch vlak. dat jij de pvda in de regering mist, heeft meer te maken met een verloren ideaalbeeld en het feit dat wouter zijn kontje tegen de kribbe heeft gezet.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Rita is door de formateur benadert accepteerde.quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het vuiltje is democratisch gekozen en de oppositionele 'boy who cried wolf'-methode is bevoordelijk voor zichzelf noch regering.
oh god, komt meneer mosterd na de maaltijd. staar je je alleen blind op wat ik geschreven heb of vind je het, na twee reacties van je ultra-correcte vrienden en daarbij behorende mijn tegenreacties, niet kies om ook het tweede gedeelte van mijn tekst te behandelen, zo blijven we elkaar aanspreken op correcties en gaat de hele ot discussie aan ons neus voorbij.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:11 schreef Sater het volgende:
[..]
Rita is door de formateur benadert accepteerde.![]()
consider 'populismewouter' politiek dood. pvda heeft alleen nog maar kans te overleven als er iemand anders in het zadel komt. mannen die goed zijn met cijfers, zijn zelden goede leiders van een partij. zijn bonbonnen en roosjes respijt, het gaat niet werken zo. verdonk wel, die zegt tenminste iets.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wouter bij radio538:
"Wouter, wat moet omhoog? AOW of studiefinanciering?"
Wouter: "oh, er luisteren veel studenten he, nou dan zeg ik studiefinanciering".
Typisch Wouter.
Geestige zoalshetis: wat grappig dat je mij Topicstarter de mond wenst te snoeren.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh god, komt meneer mosterd na de maaltijd. staar je je alleen blind op wat ik geschreven heb of vind je het, na twee reacties van je ultra-correcte vrienden en daarbij behorende mijn tegenreacties, niet kies om ook het tweede gedeelte van mijn tekst te behandelen, zo blijven we elkaar aanspreken op correcties en gaat de hele ot discussie aan ons neus voorbij.
namelijk: is een oppositionele actie, waarbij eerst de media wordt ingelicht en daarna pas de minister, geoorloofd in dit soort gevoelige discussies? zijn er bewijzen, neen? is netwerk zaligmakend? neen. is verdonk gehoord? neen. dus hou je bek bij deze discussie en sit still, dat zou je lieve oppositie nog een klein beetje kunnen helpen.
het kostte jou 21 minuten. ok stem lekker op de oppositie/d66/pvda zou ik zeggen, als je je er goed bij voelt. dat is de kracht van een democratie, dat de tegenpartij toegeeft dat de ander gewonnen heeft.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:41 schreef Sater het volgende:
[..]
Geestige zoalshetis: wat grappig dat je mij Topicstarter de mond wenst te snoeren.
M.b.t. oppositionele actie: bedoel je dat oppositionele kamerfracties het nofig hebben om vuile spelletjes spelen?
M.b.t. ingelichte media: Er [b]lijkt sprake te zijn van lekken door IND - ambtenaren.
M.b.t. bewijzen: viel jou enig mediabericht op dat het rapport waaruit, het niet zaligmakend
EO - Netwerk citeerde als vals werd gequalificeerd?
M.b.t. verhoren Verdonk: mij is niet opgevallen dat EO - Netwerk de minister om
weerwoord verzocht. Doel je op kamervragen, betracht dan nog even geduld.![]()
Op basis van de verkiezingsuitslag van januari 2003, inderdaad.quote:Op donderdag 17 februari 2005 17:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met 'nu' kabinet Balkie II bedoelt.
Vind je dat de PvdA nu deel uit had moeten maken van de coalitie?
quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ondertussen is nog steeds niet aangetoond dat Verdonk iets fout heeft gedaan...
maar dat werd al heel vroeg geroepen. het is gewoon afwachtenquote:Op donderdag 17 februari 2005 20:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ondertussen is nog steeds niet aangetoond dat Verdonk iets fout heeft gedaan...
In welke zin dan? een coalitie wordt samengesteld op de manier die veehandelaren tot voor kort toepasten in de Brabanthallen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Op basis van de verkiezingsuitslag van januari 2003, inderdaad.
Onbegrijpelijk dat iemand die in de werkelijke wereld heeft kunnen functioneren er geen betere onderhandelingstechnieken op na heeft gehouden bij de onderhandelingen en de gesprekken met Balki en consorten.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het groepje heeft idd een valse start gemaakt met het bladerdeeg van lpf. daarna heeft de regering zich, passend in dit tijdsbeeld, uitstekend gedragen op landelijk, internationaal, humanitair, sociaal en economisch vlak. dat jij de pvda in de regering mist, heeft meer te maken met een verloren ideaalbeeld en het feit dat wouter zijn kontje tegen de kribbe heeft gezet.
Gezien het publiekelijk gemaakte voornemen van het CDA en de VVD om na de verkiezingen van toen samen verder te willen (Zonder de LPF), sta ik er van te kijken dat het jou verbaast dat de onderhandelingen tussen het CDA en de PvdA toendertijd zijn stuk gelopen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat iemand die in de werkelijke wereld heeft kunnen functioneren er geen betere onderhandelingstechnieken op na heeft gehouden bij de onderhandelingen en de gesprekken met Balki en consorten.
Het zegt genoeg over de kwaliteiten van Bos eerlijk gezegd, hoewel hij de zwarte piet aan anderen toeschuift.
idd en je merkt in dit topic welke uitwerking zijn slachtofferrol op de teleurgestelde burgers heeft.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat iemand die in de werkelijke wereld heeft kunnen functioneren er geen betere onderhandelingstechnieken op na heeft gehouden bij de onderhandelingen en de gesprekken met Balki en consorten.
Het zegt genoeg over de kwaliteiten van Bos eerlijk gezegd, hoewel hij de zwarte piet aan anderen toeschuift.
het cda had het volste recht (hoe groot of klein het verschil ook was) om de regering samen te stellen. dat hun keus niet op de pvda viel (lees: wouter bos) is begrijpelijk gezien het onvermogen van een partij als pvda om in dit soort tijden een krachtige stem te laten horen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gezien het publiekelijk gemaakte voornemen van het CDA en de VVD om na de verkiezingen van toen samen verder te willen (Zonder de LPF), sta ik er van te kijken dat het jou verbaast dat de onderhandelingen tussen het CDA en de PvdA toendertijd zijn stuk gelopen.
De enige reden waarom de CDA uberhaupt met de PvdA was gaan praten, was omdat de verkiezingen duidelijk in die richting wezen. Dus Balkie ging lekker schijnheilig op de koffie met Bos, gauw zeggen dat ze er niet uit komen en meteen rende hij weer terug naar maatje Zalm, die vervolgens D66 lekker hebben lopen maken met loze beloften...
Het enige wat mij in dit hele circus heeft verbaast, is dat die lui van D66, die ik niet zo dom achte, daar met open ogen ingelopen zijn.
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het cda had het volste recht (hoe groot of klein het verschil ook was) om de regering samen te stellen.
Ja, we hebben gezien wat de krachtige stemmen van de LPF in Balkie 1 en nu van de VVD in Balkie 2 hebben opgeleverd...quote:dat hun keus niet op de pvda viel (lees: wouter bos) is begrijpelijk gezien het onvermogen van een partij als pvda om in dit soort tijden een krachtige stem te laten horen.
peilingenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]Elke partij heeft het recht een coalitie te vormen, zelfs als daar de grootste partij niet bij betrokken zou zijn. Ik zeg toch ook niet dat het CDA geen regering had mogen vormen? Ik stel alleen dat het de PvdA niet te verwijten valt dat zij daar nu geen deel van uit maken, het CDA had voor de verkiezingen al duidelijk aangegeven het liefst met de VVD in een coalitie verder te willen, zonder andere partijen. De kiezer wilde dat blijkbaar niet, maar het CDA en VVD kregen een klein partijtje zo ver hun de vereiste meerderheid te geven. Van een serieuze benadering van het CDA voor een CDA/PvdA kabinet was geen sprake.
[..]
Ja, we hebben gezien wat de krachtige stemmen van de LPF in Balkie 1 en nu van de VVD in Balkie 2 hebben opgeleverd...![]()
En maar verbaast zijn dat de PvdA in alle peilingen momenteel veruit de grootste is....
De realiteit is dus dat er momenteel een regering zit waar de meerderheid van de Nederlandse bevolking niet meer op zou stemmen. Hoe zou dat dan toch komen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
peilingenpuhhleese... die peilingen zeiden ook dat pvda de grootste zou worden na balkenende I. maar goed hou jij je vast aan peilingen, doe ik dat met de realiteit.
Ik had de VVD nog niet buitenspel gezet, maar Bos had met zijn stemmen en achterba natuurlijk een riante uitgangspositie.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gezien het publiekelijk gemaakte voornemen van het CDA en de VVD om na de verkiezingen van toen samen verder te willen (Zonder de LPF), sta ik er van te kijken dat het jou verbaast dat de onderhandelingen tussen het CDA en de PvdA toendertijd zijn stuk gelopen.
De enige reden waarom de CDA uberhaupt met de PvdA was gaan praten, was omdat de verkiezingen duidelijk in die richting wezen. Dus Balkie ging lekker schijnheilig op de koffie met Bos, gauw zeggen dat ze er niet uit komen en meteen rende hij weer terug naar maatje Zalm, die vervolgens D66 lekker hebben lopen maken met loze beloften...
Het enige wat mij in dit hele circus heeft verbaast, is dat die lui van D66, die ik niet zo dom achte, daar met open ogen ingelopen zijn.
Bovendien ligt het er maar net aan op welke manier die personen een problematische relatie met het thuisland hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel dat je niet zomaar de privaatste gegevens van mensen kunt rondstrooien, zeker niet als het gaat om mensen die wellicht een problematische relatie met hun thuisland hebben.
Het komt wel vaker voor dat kiezers niet tevreden zijn met het huidige beleid of de huidige formatie, dat noemt men een parlementaire democratie.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:49 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De realiteit is dus dat er momenteel een regering zit waar de meerderheid van de Nederlandse bevolking niet meer op zou stemmen. Hoe zou dat dan toch komen?
Oh ja, da's natuurlijk allemaal de schuld van de heer W. Bos![]()
Als het spel open was geweest wel ja, maar ik heb geen enkel moment bij het CDA toen het gevoel gehad dat ze ook maar een seconde serieus een CDA/PvdA kabinet wilden. Balkenende was daar heel duidelijk in, zelfs voor de verkiezingen al (Een redelijk unicum, meestal houden de partijen hun smoel dicht om maar in een goede onderhandelingspositie te zitten).quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik had de VVD nog niet buitenspel gezet, maar Bos had met zijn stemmen en achterba natuurlijk een riante uitgangspositie.
Ik heb in ieder geval het idee gekregen dat de PvdA niet eens serieus genomen is in de onderhandelingen met het CDA.quote:Politiek bedrijven is een smerig spel en een goede onderhandelaar had er meer uit kunnen slepen dan nu het geval was, of in elk geval het volk het idee kunnen geven dat hij geslachtofferd is.
Ik stem niet op persoontjes, ik stem op waar een partij voor staat. Nu is er geen enkele partij die al mijn meningen volgt, maar ik ben duidelijk geen voorstander van deze regering. Bos heeft de PvdA na de mislukte verkiezingen weer op de kaart gezet, is momenteel de op 1 na grootste partij en in de peilingen veruit de grootste. De achterban is dus flink groeiende. Vertel mij dan eens wat Bos beter gedaan zou kunnen hebben? De tijd van puinruimen is nu, Zalm is er druk mee bezig, slopen is zijn specialiteit. Opbouwen komt voor de PvdA over een jaartje of twee wel, laten we hopen dat er op de afgebroken funderingen van Nederland nog iets te bouwen is en Zalm niet te ver doorgeslagen is met zijn sloopbal....quote:Ik heb zelf weinig met de PvdA, maar zij hebben hier absoluut kansen laten liggen die in de werkelijke wereld meteen afgestraft zouden zijn> Bos de laan uit.
Ze hadden beter de oppositie in kunnen duiken, de afkeer van dit kabinet was mijlenver aan te zien komen. Hadden ze weer eens wat zeteljes kunnen winnen. Nu zal er inderdaad niets van overblijven.quote:Dit was nog de enige kans van D'66 om aan het pluche te ruiken, de macht, invloed en verfrissendheid is tanende bij deze democraten. Bij de volgende verkiezingen zal het een splinterpartijtje zijn met een zetel of 3-5.
Wil je dus bij de volgende verkiezingen nog wel een keer horenquote:Zij hebben het wél betr gedaan dan Bos in elk geval, hoewel beide gevallen natuurlijk moeilijk met elkaar te vergelijken zijn.
De VVD riep van te voren anders dat ze helemaal niet in de regering wilden...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:19 schreef du_ke het volgende:
Het verraad van D66 is inderdaad misschien nog wel groter dan dat van Verdonk.
Mag van mij dus wel wat eerderquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:17 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het komt wel vaker voor dat kiezers niet tevreden zijn met het huidige beleid of de huidige formatie, dat noemt men een parlementaire democratie.
En als het goed is krijgen de kiezers elke vier jaar de kans om hun stem te herzien.
Tsja, zolang CDA, VVD en D66 vriendjes blijven, kan de PvdA roepen wat ze wil, maar wordt die 4 jaar gewoon vol gemaakt.quote:Maar als het volk dan zo massal ontevreden is levert Bos inderdaad slecht werk af vanuit de oppositie, een regering die niet langer op het mandaat van het volk kan rekenen is gedoemd de 4 jaar niet te overleven, vooralsnog zit iedereen steig op zijn plaats.....
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:22 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
De VVD riep van te voren anders dat ze helemaal niet in de regering wilden...
Yup, erg beangstigend....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:23 schreef du_ke het volgende:
Ze drukken hun plannen er inderdaad wel in een beangstigend hoog tempo door.
Die slag is jou. Je denkt aan strafbare handelingen door de asielzoeker in het herkomstland gepleegd? Benieuwd of m.b.t. een uitzonderingsclausule in het convenant staat.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Bovendien ligt het er maar net aan op welke manier die personen een problematische relatie met het thuisland hebben.
Bos heeft de PvdA niet op de kaart gezet. De PvdA behelst zo'n groot algemeen gedachtegoed (sleeping giant) en is zo ingeburgerd in alle lagen van de bevolking dat ik de potentiele aanhang de eerste jaren echt niet onder de 20 zetels schaar.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:18 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als het spel open was geweest wel ja, maar ik heb geen enkel moment bij het CDA toen het gevoel gehad dat ze ook maar een seconde serieus een CDA/PvdA kabinet wilden. Balkenende was daar heel duidelijk in, zelfs voor de verkiezingen al (Een redelijk unicum, meestal houden de partijen hun smoel dicht om maar in een goede onderhandelingspositie te zitten).
[..]
Ik heb in ieder geval het idee gekregen dat de PvdA niet eens serieus genomen is in de onderhandelingen met het CDA.
[..]
Ik stem niet op persoontjes, ik stem op waar een partij voor staat. Nu is er geen enkele partij die al mijn meningen volgt, maar ik ben duidelijk geen voorstander van deze regering. Bos heeft de PvdA na de mislukte verkiezingen weer op de kaart gezet, is momenteel de op 1 na grootste partij en in de peilingen veruit de grootste. De achterban is dus flink groeiende. Vertel mij dan eens wat Bos beter gedaan zou kunnen hebben? De tijd van puinruimen is nu, Zalm is er druk mee bezig, slopen is zijn specialiteit. Opbouwen komt voor de PvdA over een jaartje of twee wel, laten we hopen dat er op de afgebroken funderingen van Nederland nog iets te bouwen is en Zalm niet te ver doorgeslagen is met zijn sloopbal....
[..]
Ze hadden beter de oppositie in kunnen duiken, de afkeer van dit kabinet was mijlenver aan te zien komen. Hadden ze weer eens wat zeteljes kunnen winnen. Nu zal er inderdaad niets van overblijven.
[..]
Wil je dus bij de volgende verkiezingen nog wel een keer horen
De IND verstrekt info aan Congo omdat Congo anders die asielzoeker gewoonweg weigert binnen te laten. De IND volgt mensen die het land eenmaal verlaten hebben niet meer. Welke risico's men in het thuisland dus loopt, interesseert de IND ook niet, zij verstrekken gewoon de info die nodig is om van die asielzoekers af te komen en daar blijkt nu dus ook vertrouwelijke informatie tussen te zitten, informatie die de IND dus niet aan derden had moeten verstrekken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:28 schreef Sater het volgende:
[..]
Die slag is jou. Je denkt aan strafbare handelingen door de asielzoeker in het herkomstland gepleegd? Benieuwd of m.b.t. een uitzonderingsclausule in het convenant staat.
Het komt meer dan geregeld voor dat een asielzoeker terecht gevlucht is, maar dat hij de vlucht zelf heeft ingeleid door paden te bewandelen die hij hier ook niet hoeft te nemen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:28 schreef Sater het volgende:
[..]
Die slag is jou. Je denkt aan strafbare handelingen door de asielzoeker in het herkomstland gepleegd? Benieuwd of m.b.t. een uitzonderingsclausule in het convenant staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |