Behalve dan de erkend politieke vluchtelingen. Soms mislukt gedwongen terugkeer, omdat het land van herkomst willens en wetens de terugkeerafspraak schendt.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:44 schreef MacDweal het volgende:
Natuurlijk, Hier zijn geen asielzoekers. Enkel goudzoekers.
Jij hebt haar veroordeelt dus waarom vraag je dit? Of wou je graag bevestiging krijgen?quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:38 schreef Sater het volgende:
Wast Pontia Pilata terecht haar handen in onschuld?
Heel goed dat zijn/waren ook goudzoekers.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:49 schreef Sater het volgende:
[..]
Behalve dan de erkend politieke vluchtelingen. Soms mislukt gedwongen terugkeer, omdat het land van herkomst willens en wetens de terugkeerafspraak schendt.
Bron EO - Netwerk 10 - 02 - '05
quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:44 schreef MacDweal het volgende:
Natuurlijk, Hier zijn geen asielzoekers. Enkel goudzoekers.
Ministeriėle verantwoordelijkheid voor onterecht handelen van de IND. Het kan en mag toch niet zo zijn dat, tegen alle afspraken in, vertrouwelijke gegevens worden misbruikt. Gegevens, onder strikte belofte van geheimhouding, verstrekt door asielzoekers. Gegevens die hen, bij [gedwongen] terugkeer naar het land van herkomst in levensgevaar brengen. Niet alleen hen, maar ook degenen die hen hielpen het land te ontvluchten. Hier [b]lijkt sprake te zijn van flagrante schending van vertrouwen. Kamervragen [b]lijken in de reden te liggen. Verdonk heeft heel wat uit te leggen.quote:
Heb je bewijzen of ben je nummer zoveel die wat gilt over Verdonk?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:00 schreef Sater het volgende:
[..]
Ministeriėle verantwoordelijkheid voor onterecht handelen van de IND. Het kan en mag toch niet zo zijn dat, tegen alle afspraken in, vertrouwelijke gegevens worden misbruikt. Gegevens, onder strikte belofte van geheimhouding, verstrekt door asielzoekers. Gegevens die hen, bij [gedwongen] terugkeer naar het land van herkomst in levensgevaar brengen. Niet alleen hen, maar ook degenen die hen hielpen het land te ontvluchten. Hier [b]lijkt sprake te zijn van flagrante schending van vertrouwen. Kamervragen [b]lijken in de reden te liggen. Verdonk heeft heel wat uit te leggen.
![]()
Het nieuwsbericht:quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:04 schreef wonko het volgende:
[..]
Heb je bewijzen of ben je nummer zoveel die wat gilt over Verdonk?
Een zeer slechte zaak als die afspraken uberhaupt gemaakt worden, en vooral wanneer de afspraken ook uitgevoerd worden...quote:'IND geeft vertrouwelijke informatie aan Congo'
DEN HAAG - De Immigratie- en Naturalisatiedienst IND lijkt vertrouwelijke informatie over uitgeprocedeerde asielzoekers aan de autoriteiten van Congo te geven. Dat valt donderdag op te maken uit een document dat in handen is van het tv-programma Netwerk.
Hierdoor kunnen Congolezen die gedwongen moeten terugkeren naar hun land, in gevaar komen. Justitie ontkent ten stelligste dat deze informatie wordt vrijgegeven. De Kamer eist zo spoedig mogelijk opheldering van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. Als zij dat niet kan geven, heeft zij een moreel en politiek probleem, aldus de PvdA en D66.
Het gaat om de rapporten die worden gemaakt van het verhoor, waarin de asielzoeker zijn hele vluchtverhaal en problemen in het thuisland op tafel moet leggen. Vaak staan hierin namen van helpers van de vluchteling en tal van andere precaire kwesties. De IND garandeert de asielzoeker vertrouwelijkheid.
Om landen ertoe te bewegen ingezetenen terug te nemen, heeft Verdonk per land afspraken over de terugkeer gemaakt. Deze 'terugkeerdocumenten' zijn geheim en ook de Tweede Kamer krijgt er geen inzage in. De vluchtelingenorganisatie Inlia vroeg het terugkeerdocument via de rechter op.
Kamerleden van de PvdA, SP, D66 en de ChristenUnie lazen daarin zwart op wit dat Nederland het 'rapport van gehoor' moet overhandigen aan de Congolese vertegenwoordiging in Den Haag als een reisdocument wordt aangevraagd voor de uit te zetten Congolezen. Het is D66-Kamerlid Lambrechts niet duidelijk of de IND-medewerkers hiernaar ook werkelijk handelen.
ANP
Bron: LC
Bronvermelding niet gezien? EO - Netwerk toonde een, in haar bezit gekomen, IND - rapport. Tja en de IND valt onder Rita's ministeriėle verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:04 schreef wonko het volgende:
[..]
Heb je bewijzen of ben je nummer zoveel die wat gilt over Verdonk?
En worden ze uitgevoerd? Daar is tot nu toe geen bewijs voor. En daar vroeg ik eigenlijk naar.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het nieuwsbericht:
[..]
Een zeer slechte zaak als die afspraken uberhaupt gemaakt worden, en vooral wanneer de afspraken ook uitgevoerd worden...
Het wachten is op de verklaring van Verdonk. Die heeft heel wat uit te leggen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:17 schreef wonko het volgende:
[..]
En worden ze uitgevoerd? Daar is tot nu toe geen bewijs voor. En daar vroeg ik eigenlijk naar.
Nee, afspraken, geheimhouding gegevens, worden geschonden.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:17 schreef wonko het volgende:
[..]
En worden ze uitgevoerd? Daar is tot nu toe geen bewijs voor. En daar vroeg ik eigenlijk naar.
We zullen zien. Verdonk zelf kan deze vraag het beste beantwoorden.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:20 schreef Sater het volgende:
[..]
Nee, afspraken, geheimhouding gegevens, worden geschonden.
Precies. Ik las in het buurtkrantje dat in Rotterdam toch het probleem blijft bestaan, dat afgestudeerden niet weten hoe snel ze de stad moeten verlaten na hun studie. Echter, zolang de stad massaal wordt bevolkt door onaangepast, crimineel tuig van buitenlandse origine, dat er niks te zoeken heeft, denk ik niet dat hier ook maar enige verandering in zal komen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:04 schreef Koos Voos het volgende:
Nee hoor, Verdonk doet prima werk, ze moet alleen wat meer haast gaan maken met die uitzettingen.
Rotterdam zit vol..![]()
De mensen die hen hielpen het land uit te komen zijn vaak mensensmokkelaars, die voor veel geld en zonder garantie misbruik van de situatie maken. Niet jammer dat die worden aangepakt. Wat zijn vertrouwelijke gegevens? ID's? Lijkt me logisch dat daar over gecommuniceerd wordt met land van herkomst.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:00 schreef Sater het volgende:
[..]
Ministeriėle verantwoordelijkheid voor onterecht handelen van de IND. Het kan en mag toch niet zo zijn dat, tegen alle afspraken in, vertrouwelijke gegevens worden misbruikt. Gegevens, onder strikte belofte van geheimhouding, verstrekt door asielzoekers. Gegevens die hen, bij [gedwongen] terugkeer naar het land van herkomst in levensgevaar brengen. Niet alleen hen, maar ook degenen die hen hielpen het land te ontvluchten. Hier [b]lijkt sprake te zijn van flagrante schending van vertrouwen. Kamervragen [b]lijken in de reden te liggen. Verdonk heeft heel wat uit te leggen.
![]()
Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Huillie.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:06 schreef SCH het volgende:
Verdonk moet opstappen, dit is de druppel.
Ayaan wenste tenminste nog een motie van treurnis in te dienen jegens een op het oog traag in actie komende minister. Jouw motie van wantrouwen blijkend uit de door jou verwoorde wens/eis tot opstappen gaat wel heel erg ver nu nog niet helder is wat er dan wel onder die vertrouwelijke gegevens beschouwd wordt. Waarom zou er niet over namen en herkomst kunnen worden gecommuniceerd als het om uitwijzing en terugname van individuen gaat?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:06 schreef SCH het volgende:
Rita Verdonk, de enige kerel in het Kabinetquote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:18 schreef pikwik het volgende:
hulde aan verdonk, wijf met ballen
Nee, ze moet samen met Burgemeester Leers ( Maastricht ) een koninklijke onderscheiding krijgen voor hun diensten aan de Nederlandse Maatschappij!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:06 schreef SCH het volgende:
Het is overal bekend aan het raken dat het in Nederland moeilijker gaat. Daarom proberen veel asielzoekers het niet eens maar gaan ze naar een makkelijker land.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:16 schreef Davitamon het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat er sinds het nieuwe beleid zoveel minder 'vluchtelingen' Nederland binnen komen. Het waren immers toch allemaal politiek vluchtelingen? En die worden sowieso opgenomen.
Geeft je te denken.
Klopt, het gaat maar om mensenlevens.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Huillie.
nee het gaat hier om het spreekwoord; "waar gehakt wordt, vallen spaanders". rigoreus, pijnlijk en ik hoop dat we als miniscuul landje nog het geld hebben om individuele gevallen zoals moesaba uit de congo herroepelijk te verklaren. die heb ik liever dan de verschuiving van de rif naar nederland.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:42 schreef Vhiper het volgende:
En weer steken de geruchten op over de gevaren die asielzoekers lopen als ze worden teruggestuurd naar gevaarlijke gebieden....Het oer-Hollandse spreekwoord "Waar rook is is vuur" zal hier dus helaas ook wel bewaarheid worden...
Als nu dan ook de geruchten over de geringe kansen op toelating op valse gronden de kop op blijven steken dan komt het best goed. Als buurman's gek verstand laat zien zal deze niet langer als gekke Henkie tegemoet worden getreden.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:42 schreef Vhiper het volgende:
En weer steken de geruchten op over de gevaren die asielzoekers lopen als ze worden teruggestuurd naar gevaarlijke gebieden....Het oer-Hollandse spreekwoord "Waar rook is is vuur" zal hier dus helaas ook wel bewaarheid worden...
Waar kun jij uit opmaken dat Verdonk doelbewust er op aanstuurt om vertrouwelijke gegevens te delen met een moordenaarsbende?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Klopt, het gaat maar om mensenlevens.
Dat zeg ik nergens en dat doet ze ook niet doelbewust, neem ik aan. Toch is ze verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar kun jij uit opmaken dat Verdonk doelbewust er op aanstuurt om vertrouwelijke gegevens te delen met een moordenaarsbende?
Jij denkt dat ze geen maatregelen neemt? Neem van mij aan dat anders iedere minister van welke kleur dan ook gelijk kon opstappen, want het stikt nu eenmaal van mongolen op de ambtelijke burelen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens en dat doet ze ook niet doelbewust, neem ik aan. Toch is ze verantwoordelijk.
Had ze niet al eerder maatregelen moeten nemen. Of heeft zij geen goed zicht op haar ondergeschikten? Het lijkt mij niet goed voor haar imago.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze geen maatregelen neemt? Neem van mij aan dat anders iedere minister van welke kleur dan ook gelijk kon opstappen, want het stikt nu eenmaal van mongolen op de ambtelijke burelen.
die cellen zijn hier al jaren. heeft niks met verdonk te maken.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Had ze niet al eerder maatregelen moeten nemen. Of heeft zij geen goed zicht op haar ondergeschikten? Het lijkt mij niet goed voor haar imago.
Het geld hebben we wel, alleen de wil lijkt te ontbreken.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee het gaat hier om het spreekwoord; "waar gehakt wordt, vallen spaanders". rigoreus, pijnlijk en ik hoop dat we als miniscuul landje nog het geld hebben om individuele gevallen zoals moesaba uit de congo herroepelijk te verklaren. die heb ik liever dan de verschuiving van de rif naar nederland.
Dat zijn geen geruchten, dat is reeds feit. Meer dan de helft van de asielaanvragen worden reeds aan de grens binnen 48 uur afgewezen, de rest komt in de procedure en ook daarvan komt lang niet iedereen aan een verblijfsvergunning. Een goede actie, die al reeds voor Verdonk is ingezet.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:53 schreef sjun het volgende:
[..]
Als nu dan ook de geruchten over de geringe kansen op toelating op valse gronden de kop op blijven steken dan komt het best goed.
Dat maak het er juist gevaarlijker op. Zonder duidelijke afspraken met een centrale overheid met een beetje gezag, kan je onmogelijk stellen dat een land veilig is. Dan die autoriteiten informatie verstrekken waaruit blijkt dat degenen die in het volgende vliegtuig zitten, gevluchte Congolezen zijn, is vragen om problemen....Die mensen zijn immers niet voor niets gevlucht....quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:03 schreef PJORourke het volgende:
Is het niet een beetje idioot te stellen dat Congo een functionerende overheid heeft die wat met deze infomatie kan doen? De centrale overheid heeft buiten Kinshasa nauwelijks gezag, en in noorden, oosten en zuiden al helemaal niet. Het is geen geoliede politiestaat, zoals het door links zo geliefde Cuba wel is. Eerder een anarchie.
Je geeft informatie aan een overheid die in het grootste deel van het land niet meer functioneert, er niet meer is. Dan lijkt me het risico kleiner dan het op het eerste gezicht lijkt. Het lijkt me in dit soort gevallen beter dat de overheid slecht werkt, dan dat je te maken hebt met een gesmeerde politiestaat.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:09 schreef Vhiper het volgende:
Dat maak het er juist gevaarlijker op. Zonder duidelijke afspraken met een centrale overheid met een beetje gezag, kan je onmogelijk stellen dat een land veilig is. Dan die autoriteiten informatie verstrekken waaruit blijkt dat degenen die in het volgende vliegtuig zitten, gevluchte Congolezen zijn, is vragen om problemen....Die mensen zijn immers niet voor niets gevlucht....
Verdonk is een nietsontziende moordenares. In plaats van dat ze proaktief op zoek gaat naar mensen in gevaar over de gehele wereld, zoekt ze manieren om mensen kapot te krijgen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:22 schreef du_ke het volgende:
Verdonk kijkt volgens mij niet echt op een dode meer of minder. Het gaat haar puur om de harde cijfers. Tja dat is een keuze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |