abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25159410
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, de minister hoeft zich gelukkig met zo'n omgedraaide wereld te bemoeien, anders zou ze bezigblijven. Praktisch is dat ook onmogelijk.
Mis ik het woordje 'niet '?
iedere engel heeft een duivelse kant.
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2005 @ 12:00:24 #227
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25159423
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:59 schreef Sater het volgende:

[..]

Mis ik het woordje 'niet '?
Inderdaad.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25163778
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, de minister hoeft zich gelukkig niet met zo'n omgedraaide wereld te bemoeien, anders zou ze bezigblijven. Praktisch is dat ook onmogelijk.
Versta en begrijp ik goed dat je stelt: ambtenaren vallen niet onder ministeriële verantwoordelijkheid.
De minister is dus niét verantwoordelijk voor het [wan]gedrag van haar/zijn ambtenaren?
Kamervragen kunnen en mogen derhalve niet aan de orde zijn?
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2005 @ 17:16:26 #229
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25163818
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:13 schreef Sater het volgende:

[..]

Versta en begrijp ik goed dat je stelt: ambtenaren vallen niet onder ministeriële verantwoordelijkheid.
De minister is dus niét verantwoordelijk voor het [wan]gedrag van haar/zijn ambtenaren?
Kamervragen kunnen en mogen derhalve niet aan de orde zijn?
Hoe kan een minister iets bewijzen dat er niet is? Ze hoeft ook niet mee te werken aan haar eigen veroordeling. Een kamerlid dat met een beschuldiging komt moet dat hard maken.
pi_25165018
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 14:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze geen maatregelen neemt? Neem van mij aan dat anders iedere minister van welke kleur dan ook gelijk kon opstappen, want het stikt nu eenmaal van mongolen op de ambtelijke burelen.
De minister deelt de Kamer mee welke maatregelen hij/zij voornemens is om toe te passen.
pi_25166074
zou Verdonk niet met terugwerkende kracht geabborteered kunnen worden?
pi_25200586
Verdonk wil de Privacywet toetsen om te bezien welke gegevens uit dossiers van illegalen openbaar mogen worden gemaakt. Op kamervragen van de SP stipuleert zij dat de IND correct heeft gehandeld. Bron Internet 21 - 02 - '05

Voor Rita [b]lijkt, hoe dan ook, de IND boven alle twijfel verheven te zijn. Benieuwd wat de toetsing Privacywet oplevert en welke uitleg de minister daaraan geeft.
  † In Memoriam † dinsdag 22 februari 2005 @ 10:04:12 #233
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25201741
quote:
Bron Internet 21 - 02 - '05

Sater, je kunt beter!
  dinsdag 22 februari 2005 @ 14:55:18 #234
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25204958
dubbel
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 14:55:26 #235
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25204960
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 06:54 schreef Sater het volgende:
Verdonk wil de Privacywet toetsen om te bezien welke gegevens uit dossiers van illegalen openbaar mogen worden gemaakt. Op kamervragen van de SP stipuleert zij dat de IND correct heeft gehandeld. Bron Internet 21 - 02 - '05

Voor Rita [b]lijkt, hoe dan ook, de IND boven alle twijfel verheven te zijn. Benieuwd wat de toetsing Privacywet oplevert en welke uitleg de minister daaraan geeft.
Een goede zaak dat een minister niet direct haar werknemers afvalt om mediacratisch te kunnen scoren.
pi_25210147
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 14:55 schreef sjun het volgende:

Een goede zaak dat een minister niet direct haar werknemers afvalt om mediacratisch te kunnen scoren.
Ja duh, als zij haar medewerkers afvalt dan geeft zij haar eigen falen toe. In Nederland is er zoiets als ministerieele verantwoordelijkheid.

Maar goed, dat Verdonk een uitermate slechte minister is dat wisten we allang, ze is echter wel heel mediacratisch bezig zodra zij een kans ziet om zich in media te profileren, of niet?
  woensdag 23 februari 2005 @ 08:13:21 #237
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25210173
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 14:55 schreef sjun het volgende:

[..]

Nee, ze is wars van mediacratie, he?

verdonk wil drie radicale imams uitzetten
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 23 februari 2005 @ 08:14:41 #238
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_25210180
oeh een Verdonk Fantopic

ze is ook weer goed bezig metd ie radicale imams: wat een wijf!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:30:47 #239
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25211652
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 08:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, ze is wars van mediacratie, he?

verdonk wil drie radicale imams uitzetten
Heeft Verdonk hier een persbericht in de wereld geholpen of heeft een journalist niets te doen gehad en wat beleidsvoornemens van Verdonk aan de openbaarheid prijsgegeven? In geval van het laatste valt Verdonk geen mediacratische bedoelingen te verwijten. Eerder denk ik dan aan een sentimentalisering van het debat door mensen die al weer visioenen krijgen van deportaties omdat een minister van een andere politieke overtuiging dan de hunne maatregelen neemt om het land leefbaar te houden en maatschappelijke kosten tot een minimum te beperken.
pi_25211738
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:30 schreef sjun het volgende:

[..]

Heeft Verdonk hier een persbericht in de wereld geholpen of heeft een journalist niets te doen gehad en wat beleidsvoornemens van Verdonk aan de openbaarheid prijsgegeven?
De minister heeft dit zelf naar buiten gebracht inderdaad. Het besluit valt te verdedigen maar de manier waarop ze dat gisteren deed, was weinig verheffend. Ze blinkt niet uit door kennis van zaken, om een eufemisme te gebruiken.
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:40:39 #241
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25211795
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:36 schreef SCH het volgende:

[..]

De minister heeft dit zelf naar buiten gebracht inderdaad. Het besluit valt te verdedigen maar de manier waarop ze dat gisteren deed, was weinig verheffend. Ze blinkt niet uit door kennis van zaken, om een eufemisme te gebruiken.
Waarom blinkt Rita Verdonk volgens jou niet uit in kennis van zaken? Zo'n verwijt vliegt even gemakkelijk over tafel als managementbrol en het zegt ook even 'veel'...
pi_25211852
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:40 schreef sjun het volgende:

[..]

Waarom blinkt Rita Verdonk volgens jou niet uit in kennis van zaken? Zo'n verwijt vliegt even gemakkelijk over tafel als managementbrol en het zegt ook even 'veel'...
Ik vond dat ze weinig inhoudelijke argumenten had om haar besluit te verdedigen en ze moest een paar keer passen als het ging om inhoudelijke vragen over de aard van deze moskee en imams.
pi_25211927
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vond dat ze weinig inhoudelijke argumenten had om haar besluit te verdedigen en ze moest een paar keer passen als het ging om inhoudelijke vragen over de aard van deze moskee en imams.
Had je van haar verwacht dat ze een pleidooi had gehouden waarin ze uitvoerig uit de doeken had gedaan waarom ze de betreffende immams wilde uitzetten?
Deze jongens hebben gewoon een aantal maatschappelijk belangrijke zaken behoorlijk verkeerd aangepakt (gezien vanuit de samenleving als je niet Islamiet bent), dat dit consequenties zou hebben hadden ze op hun sandalen aan kunnen voelen.

Maar waarom is het voor bepaald immams toch zo moeilijk om een bijdrage aan de samenleving te leveren ipv er afbraak aan te doen. Beseffen zij wel dat zij een enorm belangrijke schakel vormen in het hele integratie-vraagstuk?
Yeah baby Yeah!
pi_25212288
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:30 schreef sjun het volgende:

[..]

Heeft Verdonk hier een persbericht in de wereld geholpen of heeft een journalist niets te doen gehad en wat beleidsvoornemens van Verdonk aan de openbaarheid prijsgegeven? In geval van het laatste valt Verdonk geen mediacratische bedoelingen te verwijten. Eerder denk ik dan aan een sentimentalisering van het debat door mensen die al weer visioenen krijgen van deportaties omdat een minister van een andere politieke overtuiging dan de hunne maatregelen neemt om het land leefbaar te houden en maatschappelijke kosten tot een minimum te beperken.
EO - Netwerk heeft gedaan wat goed journalistenrecht zo niet --plicht is vrije nieuwsgaring. Blijkens de uitzending hebben lekkende IND - ambtenaren zélf contact opgenomen met de
Evangelische Omroep. [van [s]linkse spelletjes is dus géén sprake.] Nogmaals stipuleer ik: de betreffende uitzending ging niét over het ministeriële uitzettingsbeleid. Het onderwerp was: lekken door IND - ambtenaren van vertrouwelijke door asielzoekers, onder belofte van geheimhouding, verstrekte gegevens. Laakbare EO? Indien zo, waarom klonk het ministeriële terugfluitsein dan niet?
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:49:20 #245
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25212670
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 11:18 schreef Sater het volgende:

[..]

EO - Netwerk heeft gedaan wat goed journalistenrecht zo niet --plicht is vrije nieuwsgaring. Blijkens de uitzending hebben lekkende IND - ambtenaren zélf contact opgenomen met de
Evangelische Omroep. [van [s]linkse spelletjes is dus géén sprake.]
Van mediacratiserende politiek van Verdonk dus ook niet en daar ging het even om.
quote:
Nogmaals stipuleer ik: de betreffende uitzending ging niét over het ministeriële uitzettingsbeleid. Het onderwerp was: lekken door IND - ambtenaren van vertrouwelijke door asielzoekers, onder belofte van geheimhouding, verstrekte gegevens. Laakbare EO? Indien zo, waarom klonk het ministeriële terugfluitsein dan niet?
Wie heeft het over de laakbaarheid van vrije nieuwsgaring en verspreiding? Lord Veterinari bepaalde het onderwerp via een impliciete beschuldiging bij vermeende mediacratische instigaties van Rita Verdonk. Intussen mag helder zijn dat dit niet het geval was.

Verder is al helder geworden dat twee godsdienstleraren worden uitgezet en dat van een godsdienstleraar de verblijfsvergunning niet verlengd zal worden. Mensen hebben niet voldaan aan de regels waaraan zij geacht worden zich te houden als zji in ons land te gast zijn. Verdonk neemt maatregelen ter bewaking van de leefbaarheid. Wat is nu precies wiens probleem vanuit welk oogpunt?
pi_25212724
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 11:49 schreef sjun het volgende:

[..]

[..]

.

Verder is al helder geworden dat twee godsdienstleraren worden uitgezet en dat van een godsdienstleraar de verblijfsvergunning niet verlengd zal worden. Mensen hebben niet voldaan aan de regels waaraan zij geacht worden zich te houden als zji in ons land te gast zijn. Verdonk neemt maatregelen ter bewaking van de leefbaarheid. Wat is nu precies wiens probleem vanuit welk oogpunt?
Prachtig, maar dat is het topiconderwerp niet.
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:09:06 #247
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25213649
Het wereldbeeld van sommige users hier op FOK moet het deze dagen toch erg zwaar te verduren hebben . 'Obersturmbahnführer' Verdonk zit er immers nog en is daadkrachtiger dan ooit .

Nu laat ze drie extremistische imams opzouten, who's next? Ik kan haast niet wachten totdat de volgende club van achterlijke islamieten vriendelijk edoch dwingend verzocht wordt hun heil ergens anders te zoeken. Dat kan rap gaan: als er drie schapen over de dam zijn, volgt de rest vanzelf .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25213751
Sta mij toe te verwijzen naar topic over Verdonk en uitzetting radicale imams.
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:30:24 #249
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25214780
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 11:53 schreef Sater het volgende:

[..]

Prachtig, maar dat is het topiconderwerp niet.
Het draadonderwerp handelt over toegeschreven verraad aan Rita Verdonk. Rita veraadt haar principes echter niet.
pi_25215985
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:09 schreef Lemmeb het volgende:
Het wereldbeeld van sommige users hier op FOK moet het deze dagen toch erg zwaar te verduren hebben . 'Obersturmbahnführer' Verdonk zit er immers nog en is daadkrachtiger dan ooit .
quote:
Nu laat ze drie extremistische imams opzouten, who's next? Ik kan haast niet wachten totdat de volgende club van achterlijke islamieten vriendelijk edoch dwingend verzocht wordt hun heil ergens anders te zoeken. Dat kan rap gaan: als er drie schapen over de dam zijn, volgt de rest vanzelf .

Weer zo'n halfzachte maatregel die de wortel van het probleem, de slechte integratie, criminaliteit en achterstanden, niet oplost. Alsof het uitzetten van deze drie gasten ook maar iets oplost.

Echte maatregelen wil ik zien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')