volgens mij snap ik je en trek bij deze de schoen aan. jij gaat er al helemaal vanuit dat een regel uit een document nageleefd wordt. zonder dat je het fijne ervan weet en de persoonsverklaring tot een nihilistisch uitreksel meegestuurd zou kunnen worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:44 schreef Tup het volgende:
Ik lees hier weer heel veel fijne reacties van lieden die sterk hechten aan de privacy op het Internet (bijvoorbeeld niet te veel gegevens opslaan tbv. opsporing). Het is opvallend dat die de hand niet omdraaien om gegevens van derden aan discutabele overheden te geven. Discutabel? Ja, volgens diezelfde lieden wel, want ontwikkelingsgeld hoeft om die reden niet meer gestuurd te worden.
En zo weven de vele aso's die de aso-show kunnen bevolken een perfect web van leugens....
Kan zijn, uiteindelijk worden de ministeriële rijen gesloten.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Op site van IND:
[..]
en uit: Aankomst uitgenodigde vluchtelingen, blijkt dat er nogal wat ministeries betrokken zijn. Dat is een lastig parket voor Verdonk. Zeker met een Donner als collega...
Zelfs in Afrika weten ze wel hoe een telefoon werkt hoorquote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat Afrika zo werkt? Zo werkt een Nederlandse bureaucratie. Afrika is een heel ander verhaal.
Zijn wij het een keertje eens?quote:Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar je moet het effect er niet van overschatten.
We moeten sowieso ees ophouden met het verstrekken van informatie en uitkeringen naar andere landen. Vooral het aangeven van kinderen met Marokkaanse ouders bij het consulaat moet stoppen, net als het sturen van geld naar de Rif.
Gezien vele andere verhalen die ik ken, het feit dat de IND de overheidsinstantie is met het dikste dossier bij de Ombudsman en mijn persoonlijke ervaringen met onze vrolijke vrienden van de IND, geloof ik klachten tegen de IND inderdaad een beetje snel ja, sorry hoorquote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je bewijzen dat het in de praktijk gebeurt? jij gelooft netwerk wel erg snel.
Als er niets is doorgespeeld, waarom dan deze ophef en een spoeddebat?quote:in de hele docu kwam nergens naar voren dat gevoelige info van mbuku uit de congo doorgespeeld was. ook niet van andere congolezen. ze noemden wel het uitzettingsgetal, ik geloof iets in de 70, maar nogmaals, nergens kwam naar voren dat verdonk en haar ministerie gevoelige info doorspelen. ik zou als ik jouw was nog even wachten op het spoeddebat.
Ik kan dat ook omdraaien, alleen ben jij niet de ontvanger maar iemand anders.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:40 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Jij doet exact het tegenovergestelde. Wat ze ook doet, het is nooit goed.
Maar dit zul je uiteraard ontkennen.
Snap je dat echt niet????????????quote:Op maandag 14 februari 2005 09:41 schreef sjun het volgende:
Ik begrijp absoluut niet welk verraad Verdonk gepleegd heeft? De draadtitel komt behoorlijk suggestief over en had een mediacratisch partijpolitiek geïnspireerde Volkskrantkop kunnen zijn...
Nee. Leg eens uit wat voor verraad Rita Verdonk heeft gepleegd?quote:
Wat voor verraad heeft Rita Verdonk nu eigenlijk gepleegd?quote:Op maandag 14 februari 2005 10:00 schreef SCH het volgende:
Als vertrouwelijke gegevens naar het land van herkomst worden gestuurd, tegen alle procedures in, hoe zou jij dat dan willen noemen? Een vriendendienst?
Zij verantwoordelijk.quote:Op maandag 14 februari 2005 10:30 schreef sjun het volgende:
[..]
Wat voor verraad heeft Rita Verdonk nu eigenlijk gepleegd?
Convenanten worden niét door ambtenaren ondertekend. Wél door devak minister die a.h.w. tegen asielzoekers zegt: " Je kunt mij, lees de asielambtenaar, álles maar dan ook álles vertellen. Je gehem is veilig bij mij." De, te wraken, handelswijze van zekere IND - ambtenaren plaatst Verdonk, ongewild, ongevraagd en ongewenst, in een verraderlijke rol. Schending van het convenant, voor alsmede schending van vertrouwen van de asielzoeker. Er zijn immers geen uitsluitingsclausules? Toch? Het daadwerkelijk verraad werd door lekkende ambtenaren gepleegd. Verdonk is en blijft als minister verantwoordelijk. In die, overdrachtelijke, zin pleegde zij verraad.quote:Op maandag 14 februari 2005 09:41 schreef sjun het volgende:
Ik begrijp absoluut niet welk verraad Verdonk gepleegd heeft? De draadtitel komt behoorlijk suggestief over en had een mediacratisch partijpolitiek geïnspireerde Volkskrantkop kunnen zijn...
Is 'het verraad' al bewezen dan?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:06 schreef SCH het volgende:
Verdonk moet opstappen, dit is de druppel.
Leeg? Het terugsturen van asielzoekers naar onveilige gebieden, de onaflatende stroom klachten over de IND bij de ombudsman (De IND is de overheidsinstantie waar, met grote voorsprong, het meest over wordt geklaagd.), het discrimineren van eigen landgenoten, het willen instellen van een inburgeringscursus voor autochtone Nederlanders en nu dit weer en jij durft het emmertje leeg te noemen?quote:Op maandag 14 februari 2005 12:39 schreef machteld het volgende:
[..]
Is 'het verraad' al bewezen dan?
Bovendien, die emmer is nog bijna leeg, jouw plasje kan er nog makkelijk bij.
Welke dan? Die Somali die vrijwillig naar Mogadishu ging?quote:Op maandag 14 februari 2005 13:31 schreef Vhiper het volgende:
Leeg? Het terugsturen van asielzoekers naar onveilige gebieden,
Is van alle tijden, moet wel wat aan gedaan worden. Ze zien er waarschijnlijk wat slechter uit nu de IB-groep wat meer op orde lijkt te zijn.quote:de onaflatende stroom klachten over de IND bij de ombudsman (De IND is de overheidsinstantie waar, met grote voorsprong, het meest over wordt geklaagd.),
Leg uit.quote:het discrimineren van eigen landgenoten,
Is van de baan, was ook onder het motto "als het niet kan zoals het moet moet het maar zoals het kan".quote:het willen instellen van een inburgeringscursus voor autochtone Nederlanders
Gevalletje ministeriele verantwoordelijkheid, meer niet, lijkt mij. Ik zou zeggen: die emmer is leeg.quote:en nu dit weer en jij durft het emmertje leeg te noemen?![]()
Onder andere de volgende voorbeelden...(Het is schrikbarend hoeveel gevallen je ziet met een beetje googlen):quote:Op maandag 14 februari 2005 14:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Welke dan? Die Somali die vrijwillig naar Mogadishu ging?
Onzin. In 1999 waren er nog maar 99 klachten over de IND, nu loopt dat in de honderden, zo niet meer. Zie ook de brieven waarin de ombudsman de noodklok luid en de website van de ombudsman:quote:Is van alle tijden, moet wel wat aan gedaan worden. Ze zien er waarschijnlijk wat slechter uit nu de IB-groep wat meer op orde lijkt te zijn.
Zie ondertitel, een letterlijke quote van Verdonk. Een uitspraak met betrekking tot EU burgers in Nederland. Een EU burger, stel een Griek, mag hier komen wonen met zijn niet-EU partner, stel, een vrolijke Marokkaanse, waarbij beide vervolgens worden vrijgesteld van inburgeringsverplichting, leeftijdseisen, inkomenseisen, etc, terwijl deze wel zouden gelden als de EU burger een eigen burger, dus een Nederlander, zou betreffen. Hier heeft de eigen burger dus minder rechten dan andere EU burgers en mag, volgens Verdonk, de eigen burger gediscrimineerd worden.quote:Leg uit.
Van de baan omdat het juridisch niet haalbaar was, maar ze wilde het wel, daar gaat het om.quote:Is van de baan, was ook onder het motto "als het niet kan zoals het moet moet het maar zoals het kan".
Ik ben bang dat ik SCH gelijk moet geven....quote:Gevalletje ministeriele verantwoordelijkheid, meer niet, lijkt mij. Ik zou zeggen: die emmer is leeg.
Aan jou de bewijslast. Mee eens?quote:Op maandag 14 februari 2005 14:48 schreef Vhiper het volgende:knip
quote:Op maandag 14 februari 2005 15:03 schreef machteld het volgende:
[..]
Aan jou de bewijslast. Mee eens?
Kom dan eens met een paar concrete zaken. En een beetje googlen valt daar echt niet onder!
Tsjetsjeense asielzoekers kunnen allemaal worden teruggestuurd naar Moskou wat mij betreft. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt weet ik niet, maar ik mag het hopen.quote:Op maandag 14 februari 2005 15:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Als je nou eens de moeite nam op de linkjes die ik je gegeven hebt, te klikken!
Je hebt de rest dus niet bekeken, aangezien in de overige linkjes nog tig voorbeelden staan en de cijfers van de ombudsman nou niet bepaald als "gezonde kritiek" staan vermeld. Het is een overheidsinstantie die een andere overheidsinstantie op grove fouten, slechte behandelingen, etc etc wijst.quote:Op maandag 14 februari 2005 15:17 schreef machteld het volgende:
[..]
Tsjetsjeense asielzoekers kunnen allemaal worden teruggestuurd naar Moskou wat mij betreft. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt weet ik niet, maar ik mag het hopen.
De overige linkjes zijn niet echt de moeite waard. Kritiek is gezond, ook van Human Rights Watch, maar niet zaligmakend noch doorslaggevend
Ik vind het anders een vervelende gewoonte geworden om maar direct iemand persoonlijk van verraad te beschuldigen terwijl de kamer zich er nog geen oordeel over gevormd heeft. Dergelijk opkloppen van de werkelijkheid komt mogelijk voort uit een wens tot afdwingen van de eigen 'waar'heidsvinding.quote:Op maandag 14 februari 2005 14:14 schreef SCH het volgende:
Het is zeldzaam dat een bewindspersoon zoveel fouten maakt als Verdonk en zoveel plannen ziet mislukken. Wie over een lege emmer praat heeft zelf een lege hersenpan, vrees ik.
Bron: NRC Handelsblad 11 februari 2005quote:Congo krijgt informatie over asielzoekers
Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 11 FEBR. De Tweede Kamer eist dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) uiterlijk volgende week vrijdag schriftelijk opheldering verschaft over de aantijging van de vluchtelingenorganisatie INLIA. Deze stelt dat Nederland vertrouwelijke informatie over teruggestuurde asielzoekers verstrekt aan de Congolese autoriteiten. Volgens directeur J. van Tilborg van INLIA is dat ,,levensgevaarlijk''. Het ministerie van Justitie ontkent dat gevoelige informatie wordt doorgespeeld.
INLIA heeft Verdonk vorig jaar via de rechter gedwongen om de overzichtslijsten van aanvraagprocedures van verwijdering van asielzoekers aan hen te overhandigen. Daarin staat per land welke afspraken en procedures gelden bij het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers.
Minister Verdonk maakte die afspraken om landen te bewegen ingezetenen terug te nemen. De zogeheten terugkeerdocumenten zijn geheim.
Volgens het Kamerlid Lambrechts (D66) wil de Kamer nu inzage in deze terugkeerdocumenten. ,,Alleen dan kunnen we zelf checken wie gelijk heeft, de minister of INLIA.'' Ook volgt er later deze maand een spoeddebat in de Kamer over deze kwestie'', aldus Lambrechts vanmorgen.
Het ministerie van Justitie ontkent dat de Congolese autoriteiten het zogeheten vluchtrelaas van de uitgezette asielzoeker in handen krijgen. ,,We voorzien hen alleen van de documenten die betrekking hebben op de identiteit en de nationaliteit van de asielzoeker die wordt uitgezet'', aldus de woordvoerder van Justitie vanmorgen.
De zaak kwam gisteren aan het licht in een uitzending van het tv-program Netwerk. PvdA. SP, D66 en de ChristenUnie meenden dat de minister zowel een politiek als een moreel probleem heeft. ,,We garanderen asielzoekers immers vertrouwelijkheid'', aldus Lambrechts.
Volgens Justitie beriep Netwerk zich evenwel op informatie die de vreemdelingenpolitie aan de afdeling Unit Facilitering Terugkeer van de IND, de Immigratie en Naturalisatie Dienst, heeft verstrekt. ,,Het gaat dus niet om informatie die aan de Congolese autoriteiten wordt overhandigd'', aldus een woordvoerder van het ministerie van Justitie.
Jammer dat je niet met concrete voorbeelden wil komen, dat praat wat makkelijker en dan valt er ook wat te weerleggen.quote:Op maandag 14 februari 2005 15:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je hebt de rest dus niet bekeken, aangezien in de overige linkjes nog tig voorbeelden staan en de cijfers van de ombudsman nou niet bepaald als "gezonde kritiek" staan vermeld. Het is een overheidsinstantie die een andere overheidsinstantie op grove fouten, slechte behandelingen, etc etc wijst.
Maar goed, ik begrijp dat er lieden met oogkleppen in het leven bestaan, die kritiekloos alles maar slikken, jammer, maar het zij zo.
Angst is een slechte raadgever.quote:Op maandag 14 februari 2005 14:14 schreef SCH het volgende:
Het is zeldzaam dat een bewindspersoon zoveel fouten maakt als Verdonk en zoveel plannen ziet mislukken. Wie over een lege emmer praat heeft zelf een lege hersenpan, vrees ik.
Ik heb je 3 links naar concrete voorbeelden gegeven, het enige wat je daarop te melden hebt is "Van mijn part sturen ze die Tsetsjenen terug naar Moskou", wat al belachelijk op zich is, aangezien ze in Moskou geen tsjetseen kunnen luchten of zien en dan tegen mij zeiken dat ik niet genoeg weerlegbare voorbeeldjes geef...quote:Op maandag 14 februari 2005 15:55 schreef machteld het volgende:
[..]
Jammer dat je niet met concrete voorbeelden wil komen, dat praat wat makkelijker en dan valt er ook wat te weerleggen.
Speelt pas een paar jaar, zoals reeds eerder gemeld, in 1999 waren er nog maar 99 klachten, dat zijn er nu vele malen meer. Verdonk had TOEGEZEGD er wat aan te doen, dat heeft ze dus niet gedaan. oftewel heeft ze haar woord gebroken, wat haar onbetrouwbaar maakt, of is haar hervorming van de IND compleet mislukt, wat haar dus de verkeerde persoon voor minister van vreemdelingenzaken maakt.quote:IND is een verhaal apart. Speelt al jaren zoals al eerder door iemand opgemerkt. En wat kritiek daarop kunnen we elkaar vast wel vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |