abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25041426
Heb bij haar een beetje het idee van het doel heiligt de middelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25041444
Verdonk heeft gewoon wat uit te leggen want als dit waar is, is er een groot probleem.

Maar blijkbaar zijn hier veel mensen die haar kritiekloos volgen en in aanbidding op hun knieen liggen voor alles wat Rita onderneemt. Nogal een enge houding als je het mij vraagt. Blijf toch gewoon nadenken en kijken wat er gebeurt.
pi_25041453
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je geeft informatie aan een overheid die in het grootste deel van het land niet meer functioneert, er niet meer is. Dan lijkt me het risico kleiner dan het op het eerste gezicht lijkt. Het lijkt me in dit soort gevallen beter dat de overheid slecht werkt, dan dat je te maken hebt met een gesmeerde politiestaat.
Ze geven die info aan die autoriteiten die "noodpaspoorten" en visa's verstrekt, die hoeven vervolgens maar 1 telefoontje te plegen naar het vliegveld waar de asielzoeker arriveert. De IND moet die info gewoon vertrouwelijk houden, klaar.
pi_25041529
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:35 schreef SCH het volgende:
Verdonk heeft gewoon wat uit te leggen want als dit waar is, is er een groot probleem.

Maar blijkbaar zijn hier veel mensen die haar kritiekloos volgen en in aanbidding op hun knieen liggen voor alles wat Rita onderneemt. Nogal een enge houding als je het mij vraagt. Blijf toch gewoon nadenken en kijken wat er gebeurt.
Jij doet exact het tegenovergestelde. Wat ze ook doet, het is nooit goed.

Maar dit zul je uiteraard ontkennen.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_25041562
quote:
Om landen ertoe te bewegen ingezetenen terug te nemen, heeft Verdonk per land afspraken over de terugkeer gemaakt. Deze 'terugkeerdocumenten' zijn geheim en ook de Tweede Kamer krijgt er geen inzage in. De vluchtelingenorganisatie Inlia vroeg het terugkeerdocument via de rechter op.
Ik snap deze alinea niet helemaal. Volgens Verdonk zijn er afspraken gemaakt. Mooi. Dan wordt de indruk gewekt dat deze afspraken bestaan uit het sturen van documenten, maar dat kan ik er niet echt concreet uit halen. Vaag, hoor.
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 15:43:00 #56
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25041569
"tuuut tuuuuut tuuuut"

"Goedemiddag, met Congi Wongi, plaatsvervangend ambtenaar immigatiezaken"
"ja hallo, zeg, ik heb hier iemand die van jullie land is"
"oh? wie is het? moeten we iemand warschuwen van de familie dat die terug komt?"
"eh ja, maar ik kan zijn naam niet geven, maar hij komt er zo aan met het vliegtuig"
"ja maar, dat kan iedereen wel zeggen, wie is het? Is hij wel een Congolees?"
"Luister, doe niet zo moeilijk man, je lijkt Verdonk wel!"
"wie? "
"U moet gewoon die man naar binnen laten en dan weet die zelf weer de weg, doei".

"tuut tuut tuut"

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25041641
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:40 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn om haar op iets te betrappen dat in de uitwerking ook echt goed functioneert inderdaad.

Maar fijn dat je mijn statement onderschrijft
pi_25041809
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn om haar op iets te betrappen dat in de uitwerking ook echt goed functioneert inderdaad.

Maar fijn dat je mijn statement onderschrijft
Geen probleem hoor

Maar je snapt wat ik bedoel. Nogal eentonig en voorspelbaar zwartwit denken tegenover alles wat Verdonk doet. Jij ziet alles zwart, en verwijt anderen hier dat ze alles m.b.t. Verdonk wit zien...
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  vrijdag 11 februari 2005 @ 16:08:23 #59
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25041886
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik snap deze alinea niet helemaal. Volgens Verdonk zijn er afspraken gemaakt. Mooi. Dan wordt de indruk gewekt dat deze afspraken bestaan uit het sturen van documenten, maar dat kan ik er niet echt concreet uit halen. Vaag, hoor.
Je leest het verkeerd, geen wonder dat het vaag wordt. De afspraken bestaan helemaal niet uit het sturen van van documenten. De afspraken zijn echter wel op papier vastgelegd in documenten (in die zgn. 'terugkeerdocumenten'). Maar die afspraken (en dus die terugkeerdocumenten) zijn geheim. En dus worden ze juist niet verstuurd.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 11 februari 2005 @ 16:15:10 #60
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25041964
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:22 schreef du_ke het volgende:
Verdonk kijkt volgens mij niet echt op een dode meer of minder. Het gaat haar puur om de harde cijfers. Tja dat is een keuze .
Jij kijkt ook niet op of om van een beetje meer of minder gezwam in de ruimte.
Het gaat jou puur om speculatie en verdachtmakingen. Tja dat is een keuze .
Koranfascisme bedankt Islam
  vrijdag 11 februari 2005 @ 16:25:41 #61
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25042121
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:35 schreef Vhiper het volgende:
Ze geven die info aan die autoriteiten die "noodpaspoorten" en visa's verstrekt, die hoeven vervolgens maar 1 telefoontje te plegen naar het vliegveld waar de asielzoeker arriveert. De IND moet die info gewoon vertrouwelijk houden, klaar.
Denk jij nou echt dat Afrika zo werkt? Zo werkt een Nederlandse bureaucratie. Afrika is een heel ander verhaal. Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar je moet het effect er niet van overschatten.

We moeten sowieso ees ophouden met het verstrekken van informatie en uitkeringen naar andere landen. Vooral het aangeven van kinderen met Marokkaanse ouders bij het consulaat moet stoppen, net als het sturen van geld naar de Rif.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_25042423
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd, geen wonder dat het vaag wordt. De afspraken bestaan helemaal niet uit het sturen van van documenten. De afspraken zijn echter wel op papier vastgelegd in documenten (in die zgn. 'terugkeerdocumenten'). Maar die afspraken (en dus die terugkeerdocumenten) zijn geheim. En dus worden ze juist niet verstuurd.
Ah.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 17:18:28 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25043048
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

De daaropvolgende alinea biedt duidelijkheid:
quote:
Kamerleden van de PvdA, SP, D66 en de ChristenUnie lazen daarin zwart op wit dat Nederland het 'rapport van gehoor' moet overhandigen aan de Congolese vertegenwoordiging in Den Haag als een reisdocument wordt aangevraagd voor de uit te zetten Congolezen.
Die indruk staat er dus wel concreet in, maar het blijft vooralsnog onduidelijk wat de situatie precies is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25044282
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 00:12 schreef MacDweal het volgende:
Uitzetten die hap, anders is het een kwestie van geduld voordat Nederland gebrekkig Nederlands lult.
Zie frontpage: SBS6 start ASO show. Ik woon ook in een volksbuurt/asowijk en de meeste allochtonen die ik ken spreken beter Nederlands dan de Nederlanders in mijn buurt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_25044600
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:15 schreef sjun het volgende:

[..]

Ayaan wenste tenminste nog een motie van treurnis in te dienen jegens een op het oog traag in actie komende minister. Jouw motie van wantrouwen blijkend uit de door jou verwoorde wens/eis tot opstappen gaat wel heel erg ver nu nog niet helder is wat er dan wel onder die vertrouwelijke gegevens beschouwd wordt. Waarom zou er niet over namen en herkomst kunnen worden gecommuniceerd als het om uitwijzing en terugname van individuen gaat?
Het gaat niet om namen en herkomst. De asielzoeker is, getuige het convenant tussen Nederland en in dit geval Congo, ervan verzekerd dat uitermate gevoelige informatie niét naar het herkomstland wordt doorgegeven. Door dit wél te doen handelt het IND tegen het convenant zowel door Nederland als Congo ondertekend. Rita draagt voor dit handelen ministeriële verantwoordelijkheid. Hetgeen de aldus handelende ambtenaren niet van morele illegaal handelen vrij pleit.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 18:53:47 #66
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25044647
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:50 schreef Sater het volgende:

[..]

Het gaat niet om namen en herkomst. De asielzoeker is, getuige het convenant tussen Nederland en in dit geval Congo, ervan verzekerd dat uitermate gevoelige informatie niét naar het herkomstland wordt doorgegeven. Door dit wél te doen handelt het IND tegen het convenant zowel door Nederland als Congo ondertekend. Rita draagt voor dit handelen ministeriële verantwoordelijkheid. Hetgeen de aldus handelende ambtenaren niet van morele illegaal handelen vrij pleit.
Waar kan ik dat convenant bekijken?
pi_25044972
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Waar kan ik dat convenant bekijken?
Het departement van vreemdelingenzaken? Op voorwaarde van openbaarheid van bestuur?
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 19:51:45 #68
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25045635
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 19:13 schreef Sater het volgende:

[..]

Het departement van vreemdelingenzaken? Op voorwaarde van openbaarheid van bestuur?
Doe's een linkje, lieve Sater.
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 21:09:12 #69
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25046998
  vrijdag 11 februari 2005 @ 23:15:26 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25048622
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

heb je bewijzen dat het in de praktijk gebeurt? jij gelooft netwerk wel erg snel. in de hele docu kwam nergens naar voren dat gevoelige info van mbuku uit de congo doorgespeeld was. ook niet van andere congolezen. ze noemden wel het uitzettingsgetal, ik geloof iets in de 70, maar nogmaals, nergens kwam naar voren dat verdonk en haar ministerie gevoelige info doorspelen. ik zou als ik jouw was nog even wachten op het spoeddebat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25053401
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 19:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Doe's een linkje, lieve Sater.
Heb je iets aan www.aivd.nl?
  † In Memoriam † zaterdag 12 februari 2005 @ 11:19:29 #72
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25053775
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:48 schreef Sater het volgende:

[..]

Heb je iets aan www.aivd.nl?
Ik wist niet dat die convenanten sloten met Congo. Was trouwens een hele aardige film gisterenavond.
pi_25054451
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 11:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik wist niet dat die convenanten sloten met Congo. Was trouwens een hele aardige film gisterenavond.
Je hebt gelijk, het betreft de IND.
  † In Memoriam † zaterdag 12 februari 2005 @ 12:39:03 #74
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25054929
Op site van IND:
quote:
Ministerie van Justitie
De minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie is politiek verantwoordelijk voor het vreemdelingenbeleid van de Nederlandse overheid. Daaronder valt het terugkeerbeleid en de aanpak van illegaal verblijf. Het ministerie van Justitie is tevens verantwoordelijk voor de uitzetcentra op Schiphol en Rotterdam Airport.

Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND)
De Immigratie- en Naturalisatiedienst is een agentschap van het ministerie van Justitie. De IND beslist namens de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie wie in Nederland wordt toegelaten. Samen met de vreemdelingenpolitie en de Koninklijke Marechaussee is de IND verantwoordelijk voor grensbewaking, controle op illegaal verblijf en terugkeer van vreemdelingen die niet in Nederland mogen verblijven.
en uit: Aankomst uitgenodigde vluchtelingen, blijkt dat er nogal wat ministeries betrokken zijn. Dat is een lastig parket voor Verdonk. Zeker met een Donner als collega...
  zaterdag 12 februari 2005 @ 14:44:52 #75
99433 Tup
Tupperwaar
pi_25056722
Ik lees hier weer heel veel fijne reacties van lieden die sterk hechten aan de privacy op het Internet (bijvoorbeeld niet te veel gegevens opslaan tbv. opsporing). Het is opvallend dat die de hand niet omdraaien om gegevens van derden aan discutabele overheden te geven. Discutabel? Ja, volgens diezelfde lieden wel, want ontwikkelingsgeld hoeft om die reden niet meer gestuurd te worden.
En zo weven de vele aso's die de aso-show kunnen bevolken een perfect web van leugens....
Wasserwunderland
  zaterdag 12 februari 2005 @ 23:07:17 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25064393
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 14:44 schreef Tup het volgende:
Ik lees hier weer heel veel fijne reacties van lieden die sterk hechten aan de privacy op het Internet (bijvoorbeeld niet te veel gegevens opslaan tbv. opsporing). Het is opvallend dat die de hand niet omdraaien om gegevens van derden aan discutabele overheden te geven. Discutabel? Ja, volgens diezelfde lieden wel, want ontwikkelingsgeld hoeft om die reden niet meer gestuurd te worden.
En zo weven de vele aso's die de aso-show kunnen bevolken een perfect web van leugens....
volgens mij snap ik je en trek bij deze de schoen aan. jij gaat er al helemaal vanuit dat een regel uit een document nageleefd wordt. zonder dat je het fijne ervan weet en de persoonsverklaring tot een nihilistisch uitreksel meegestuurd zou kunnen worden.
ik weet het ook niet, maar ga uit dat verdonk goed weet waar ze mee bezig is. dat die regel er al jaren instaat en nu pas opgemerkt wordt is verrassend te noemen (ik noem een paars). het lijkt meer een hetze, wat ook getracht is bij remkes. we wachten af op het spoeddebat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25069334
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Op site van IND:
[..]

en uit: Aankomst uitgenodigde vluchtelingen, blijkt dat er nogal wat ministeries betrokken zijn. Dat is een lastig parket voor Verdonk. Zeker met een Donner als collega...
Kan zijn, uiteindelijk worden de ministeriële rijen gesloten.
pi_25082302
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Denk jij nou echt dat Afrika zo werkt? Zo werkt een Nederlandse bureaucratie. Afrika is een heel ander verhaal.
Zelfs in Afrika weten ze wel hoe een telefoon werkt hoor
quote:
Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar je moet het effect er niet van overschatten.

We moeten sowieso ees ophouden met het verstrekken van informatie en uitkeringen naar andere landen. Vooral het aangeven van kinderen met Marokkaanse ouders bij het consulaat moet stoppen, net als het sturen van geld naar de Rif.
Zijn wij het een keertje eens?
pi_25082342
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 23:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heb je bewijzen dat het in de praktijk gebeurt? jij gelooft netwerk wel erg snel.
Gezien vele andere verhalen die ik ken, het feit dat de IND de overheidsinstantie is met het dikste dossier bij de Ombudsman en mijn persoonlijke ervaringen met onze vrolijke vrienden van de IND, geloof ik klachten tegen de IND inderdaad een beetje snel ja, sorry hoor
quote:
in de hele docu kwam nergens naar voren dat gevoelige info van mbuku uit de congo doorgespeeld was. ook niet van andere congolezen. ze noemden wel het uitzettingsgetal, ik geloof iets in de 70, maar nogmaals, nergens kwam naar voren dat verdonk en haar ministerie gevoelige info doorspelen. ik zou als ik jouw was nog even wachten op het spoeddebat.
Als er niets is doorgespeeld, waarom dan deze ophef en een spoeddebat?
pi_25082370
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:40 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ik kan dat ook omdraaien, alleen ben jij niet de ontvanger maar iemand anders.

Ik wil toch wel zien hoe dit uitloopt, wordt dit een debacle voor Verdonk, of weet ze zich er nog uit te praten? We shall see.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  maandag 14 februari 2005 @ 09:41:51 #81
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25082672
Ik begrijp absoluut niet welk verraad Verdonk gepleegd heeft? De draadtitel komt behoorlijk suggestief over en had een mediacratisch partijpolitiek geïnspireerde Volkskrantkop kunnen zijn...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25082677
quote:
Op maandag 14 februari 2005 09:41 schreef sjun het volgende:
Ik begrijp absoluut niet welk verraad Verdonk gepleegd heeft? De draadtitel komt behoorlijk suggestief over en had een mediacratisch partijpolitiek geïnspireerde Volkskrantkop kunnen zijn...
Snap je dat echt niet????????????
  maandag 14 februari 2005 @ 09:51:06 #83
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25082727
quote:
Op maandag 14 februari 2005 09:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Snap je dat echt niet????????????
Nee. Leg eens uit wat voor verraad Rita Verdonk heeft gepleegd?
pi_25082794
Als vertrouwelijke gegevens naar het land van herkomst worden gestuurd, tegen alle procedures in, hoe zou jij dat dan willen noemen? Een vriendendienst?
  maandag 14 februari 2005 @ 10:30:46 #85
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25083110
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:00 schreef SCH het volgende:
Als vertrouwelijke gegevens naar het land van herkomst worden gestuurd, tegen alle procedures in, hoe zou jij dat dan willen noemen? Een vriendendienst?
Wat voor verraad heeft Rita Verdonk nu eigenlijk gepleegd?
pi_25083155
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:30 schreef sjun het volgende:

[..]

Wat voor verraad heeft Rita Verdonk nu eigenlijk gepleegd?
Zij verantwoordelijk.
pi_25083834
quote:
Op maandag 14 februari 2005 09:41 schreef sjun het volgende:
Convenanten worden niét door ambtenaren ondertekend. Wél door devak minister die a.h.w. tegen asielzoekers zegt: " Je kunt mij, lees de asielambtenaar, álles maar dan ook álles vertellen. Je gehem is veilig bij mij." De, te wraken, handelswijze van zekere IND - ambtenaren plaatst Verdonk, ongewild, ongevraagd en ongewenst, in een verraderlijke rol. Schending van het convenant, voor alsmede schending van vertrouwen van de asielzoeker. Er zijn immers geen uitsluitingsclausules? Toch? Het daadwerkelijk verraad werd door lekkende ambtenaren gepleegd. Verdonk is en blijft als minister verantwoordelijk. In die, overdrachtelijke, zin pleegde zij verraad.
  maandag 14 februari 2005 @ 12:39:34 #88
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25084878
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:06 schreef SCH het volgende:
Verdonk moet opstappen, dit is de druppel.
Is 'het verraad' al bewezen dan?
Bovendien, die emmer is nog bijna leeg, jouw plasje kan er nog makkelijk bij.
pi_25085457
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:39 schreef machteld het volgende:

[..]

Is 'het verraad' al bewezen dan?
Bovendien, die emmer is nog bijna leeg, jouw plasje kan er nog makkelijk bij.
Leeg? Het terugsturen van asielzoekers naar onveilige gebieden, de onaflatende stroom klachten over de IND bij de ombudsman (De IND is de overheidsinstantie waar, met grote voorsprong, het meest over wordt geklaagd.), het discrimineren van eigen landgenoten, het willen instellen van een inburgeringscursus voor autochtone Nederlanders en nu dit weer en jij durft het emmertje leeg te noemen?
  maandag 14 februari 2005 @ 14:10:55 #90
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25085955
quote:
Op maandag 14 februari 2005 13:31 schreef Vhiper het volgende:
Leeg? Het terugsturen van asielzoekers naar onveilige gebieden,
Welke dan? Die Somali die vrijwillig naar Mogadishu ging?
quote:
de onaflatende stroom klachten over de IND bij de ombudsman (De IND is de overheidsinstantie waar, met grote voorsprong, het meest over wordt geklaagd.),
Is van alle tijden, moet wel wat aan gedaan worden. Ze zien er waarschijnlijk wat slechter uit nu de IB-groep wat meer op orde lijkt te zijn.
quote:
het discrimineren van eigen landgenoten,
Leg uit.
quote:
het willen instellen van een inburgeringscursus voor autochtone Nederlanders
Is van de baan, was ook onder het motto "als het niet kan zoals het moet moet het maar zoals het kan".
quote:
en nu dit weer en jij durft het emmertje leeg te noemen?
Gevalletje ministeriele verantwoordelijkheid, meer niet, lijkt mij. Ik zou zeggen: die emmer is leeg.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_25086004
Het is zeldzaam dat een bewindspersoon zoveel fouten maakt als Verdonk en zoveel plannen ziet mislukken. Wie over een lege emmer praat heeft zelf een lege hersenpan, vrees ik.
pi_25086202
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Welke dan? Die Somali die vrijwillig naar Mogadishu ging?
Onder andere de volgende voorbeelden...(Het is schrikbarend hoeveel gevallen je ziet met een beetje googlen):

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=136477
http://www.autonoomcentrum.nl/overdegrens/
http://www.nu.nl/news.jsp?n=276551&c=20
quote:
Is van alle tijden, moet wel wat aan gedaan worden. Ze zien er waarschijnlijk wat slechter uit nu de IB-groep wat meer op orde lijkt te zijn.
Onzin. In 1999 waren er nog maar 99 klachten over de IND, nu loopt dat in de honderden, zo niet meer. Zie ook de brieven waarin de ombudsman de noodklok luid en de website van de ombudsman:

www.ombudsman.nl
http://www.ombudsman.nl/nieuws/laatste_nieuws/briefind040813.doc
quote:
Leg uit.
Zie ondertitel, een letterlijke quote van Verdonk. Een uitspraak met betrekking tot EU burgers in Nederland. Een EU burger, stel een Griek, mag hier komen wonen met zijn niet-EU partner, stel, een vrolijke Marokkaanse, waarbij beide vervolgens worden vrijgesteld van inburgeringsverplichting, leeftijdseisen, inkomenseisen, etc, terwijl deze wel zouden gelden als de EU burger een eigen burger, dus een Nederlander, zou betreffen. Hier heeft de eigen burger dus minder rechten dan andere EU burgers en mag, volgens Verdonk, de eigen burger gediscrimineerd worden.
quote:
Is van de baan, was ook onder het motto "als het niet kan zoals het moet moet het maar zoals het kan".
Van de baan omdat het juridisch niet haalbaar was, maar ze wilde het wel, daar gaat het om.
quote:
Gevalletje ministeriele verantwoordelijkheid, meer niet, lijkt mij. Ik zou zeggen: die emmer is leeg.
Ik ben bang dat ik SCH gelijk moet geven....
  maandag 14 februari 2005 @ 15:03:17 #93
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25086384
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:48 schreef Vhiper het volgende:knip
Aan jou de bewijslast. Mee eens?
Kom dan eens met een paar concrete zaken. En een beetje googlen valt daar echt niet onder!
pi_25086431
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:03 schreef machteld het volgende:

[..]

Aan jou de bewijslast. Mee eens?
Kom dan eens met een paar concrete zaken. En een beetje googlen valt daar echt niet onder!

Als je nou eens de moeite nam op de linkjes die ik je gegeven hebt, te klikken!
  maandag 14 februari 2005 @ 15:17:54 #95
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25086580
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:06 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als je nou eens de moeite nam op de linkjes die ik je gegeven hebt, te klikken!
Tsjetsjeense asielzoekers kunnen allemaal worden teruggestuurd naar Moskou wat mij betreft. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt weet ik niet, maar ik mag het hopen.
De overige linkjes zijn niet echt de moeite waard. Kritiek is gezond, ook van Human Rights Watch, maar niet zaligmakend noch doorslaggevend
pi_25086816
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:17 schreef machteld het volgende:

[..]

Tsjetsjeense asielzoekers kunnen allemaal worden teruggestuurd naar Moskou wat mij betreft. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt weet ik niet, maar ik mag het hopen.
De overige linkjes zijn niet echt de moeite waard. Kritiek is gezond, ook van Human Rights Watch, maar niet zaligmakend noch doorslaggevend
Je hebt de rest dus niet bekeken, aangezien in de overige linkjes nog tig voorbeelden staan en de cijfers van de ombudsman nou niet bepaald als "gezonde kritiek" staan vermeld. Het is een overheidsinstantie die een andere overheidsinstantie op grove fouten, slechte behandelingen, etc etc wijst.

Maar goed, ik begrijp dat er lieden met oogkleppen in het leven bestaan, die kritiekloos alles maar slikken, jammer, maar het zij zo.
  maandag 14 februari 2005 @ 15:53:46 #97
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25086964
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:14 schreef SCH het volgende:
Het is zeldzaam dat een bewindspersoon zoveel fouten maakt als Verdonk en zoveel plannen ziet mislukken. Wie over een lege emmer praat heeft zelf een lege hersenpan, vrees ik.
Ik vind het anders een vervelende gewoonte geworden om maar direct iemand persoonlijk van verraad te beschuldigen terwijl de kamer zich er nog geen oordeel over gevormd heeft. Dergelijk opkloppen van de werkelijkheid komt mogelijk voort uit een wens tot afdwingen van de eigen 'waar'heidsvinding.
quote:
Congo krijgt informatie over asielzoekers

Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 11 FEBR. De Tweede Kamer eist dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) uiterlijk volgende week vrijdag schriftelijk opheldering verschaft over de aantijging van de vluchtelingenorganisatie INLIA. Deze stelt dat Nederland vertrouwelijke informatie over teruggestuurde asielzoekers verstrekt aan de Congolese autoriteiten. Volgens directeur J. van Tilborg van INLIA is dat ,,levensgevaarlijk''. Het ministerie van Justitie ontkent dat gevoelige informatie wordt doorgespeeld.

INLIA heeft Verdonk vorig jaar via de rechter gedwongen om de overzichtslijsten van aanvraagprocedures van verwijdering van asielzoekers aan hen te overhandigen. Daarin staat per land welke afspraken en procedures gelden bij het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers.

Minister Verdonk maakte die afspraken om landen te bewegen ingezetenen terug te nemen. De zogeheten terugkeerdocumenten zijn geheim.
Volgens het Kamerlid Lambrechts (D66) wil de Kamer nu inzage in deze terugkeerdocumenten. ,,Alleen dan kunnen we zelf checken wie gelijk heeft, de minister of INLIA.'' Ook volgt er later deze maand een spoeddebat in de Kamer over deze kwestie'', aldus Lambrechts vanmorgen.

Het ministerie van Justitie ontkent dat de Congolese autoriteiten het zogeheten vluchtrelaas van de uitgezette asielzoeker in handen krijgen. ,,We voorzien hen alleen van de documenten die betrekking hebben op de identiteit en de nationaliteit van de asielzoeker die wordt uitgezet'', aldus de woordvoerder van Justitie vanmorgen.

De zaak kwam gisteren aan het licht in een uitzending van het tv-program Netwerk. PvdA. SP, D66 en de ChristenUnie meenden dat de minister zowel een politiek als een moreel probleem heeft. ,,We garanderen asielzoekers immers vertrouwelijkheid'', aldus Lambrechts.
Volgens Justitie beriep Netwerk zich evenwel op informatie die de vreemdelingenpolitie aan de afdeling Unit Facilitering Terugkeer van de IND, de Immigratie en Naturalisatie Dienst, heeft verstrekt. ,,Het gaat dus niet om informatie die aan de Congolese autoriteiten wordt overhandigd'', aldus een woordvoerder van het ministerie van Justitie.
Bron: NRC Handelsblad 11 februari 2005

Vooralsnog gaat het om een aantijging die nog maar bewezen moet worden. Laat ons de bewijsvoering maar even afwachten alvorens de minster maar weer direct in het verdomhoekje te plaatsen.
  maandag 14 februari 2005 @ 15:55:03 #98
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25086983
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:40 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je hebt de rest dus niet bekeken, aangezien in de overige linkjes nog tig voorbeelden staan en de cijfers van de ombudsman nou niet bepaald als "gezonde kritiek" staan vermeld. Het is een overheidsinstantie die een andere overheidsinstantie op grove fouten, slechte behandelingen, etc etc wijst.

Maar goed, ik begrijp dat er lieden met oogkleppen in het leven bestaan, die kritiekloos alles maar slikken, jammer, maar het zij zo.
Jammer dat je niet met concrete voorbeelden wil komen, dat praat wat makkelijker en dan valt er ook wat te weerleggen.
IND is een verhaal apart. Speelt al jaren zoals al eerder door iemand opgemerkt. En wat kritiek daarop kunnen we elkaar vast wel vinden.
  maandag 14 februari 2005 @ 16:01:09 #99
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25087045
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:14 schreef SCH het volgende:
Angst is een slechte raadgever.
pi_25087080
[
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:55 schreef machteld het volgende:

[..]

Jammer dat je niet met concrete voorbeelden wil komen, dat praat wat makkelijker en dan valt er ook wat te weerleggen.
Ik heb je 3 links naar concrete voorbeelden gegeven, het enige wat je daarop te melden hebt is "Van mijn part sturen ze die Tsetsjenen terug naar Moskou", wat al belachelijk op zich is, aangezien ze in Moskou geen tsjetseen kunnen luchten of zien en dan tegen mij zeiken dat ik niet genoeg weerlegbare voorbeeldjes geef...
quote:
IND is een verhaal apart. Speelt al jaren zoals al eerder door iemand opgemerkt. En wat kritiek daarop kunnen we elkaar vast wel vinden.
Speelt pas een paar jaar, zoals reeds eerder gemeld, in 1999 waren er nog maar 99 klachten, dat zijn er nu vele malen meer. Verdonk had TOEGEZEGD er wat aan te doen, dat heeft ze dus niet gedaan. oftewel heeft ze haar woord gebroken, wat haar onbetrouwbaar maakt, of is haar hervorming van de IND compleet mislukt, wat haar dus de verkeerde persoon voor minister van vreemdelingenzaken maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')