Wat de IND betreft mag ze zich tzt in de kamer verantwoorden. Kan ze evt. een motie van treurnis of afkeuring etc aan haar broek krijgen net als voorgaande bewindslieden misschien hadden moeten krijgen.quote:Op maandag 14 februari 2005 16:13 schreef Vhiper het volgende:
[
[..]
Ik heb je 3 links naar concrete voorbeelden gegeven, het enige wat je daarop te melden hebt is "Van mijn part sturen ze die Tsetsjenen terug naar Moskou", wat al belachelijk op zich is, aangezien ze in Moskou geen tsjetseen kunnen luchten of zien en dan tegen mij zeiken dat ik niet genoeg weerlegbare voorbeeldjes geef...
[..]
Speelt pas een paar jaar, zoals reeds eerder gemeld, in 1999 waren er nog maar 99 klachten, dat zijn er nu vele malen meer. Verdonk had TOEGEZEGD er wat aan te doen, dat heeft ze dus niet gedaan. oftewel heeft ze haar woord gebroken, wat haar onbetrouwbaar maakt, of is haar hervorming van de IND compleet mislukt, wat haar dus de verkeerde persoon voor minister van vreemdelingenzaken maakt.
Waar kan ik dat convenant nu eens lezen? Het is niet raar dat er persoonsgegevens uitgewisseld worden, je moet als land toch weten wat je binnenkrijgt.quote:Op maandag 14 februari 2005 11:28 schreef Sater het volgende:
[..]
Convenanten worden niét door ambtenaren ondertekend. Wél door devak minister die a.h.w. tegen asielzoekers zegt: " Je kunt mij, lees de asielambtenaar, álles maar dan ook álles vertellen. Je gehem is veilig bij mij." De, te wraken, handelswijze van zekere IND - ambtenaren plaatst Verdonk, ongewild, ongevraagd en ongewenst, in een verraderlijke rol. Schending van het convenant, voor alsmede schending van vertrouwen van de asielzoeker. Er zijn immers geen uitsluitingsclausules? Toch? Het daadwerkelijk verraad werd door lekkende ambtenaren gepleegd. Verdonk is en blijft als minister verantwoordelijk. In die, overdrachtelijke, zin pleegde zij verraad.![]()
Lieve, toegegeven het is gekmakend. Begrijp en versta je verlangen naar het lezen ener convenant.quote:Op maandag 14 februari 2005 22:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar kan ik dat convenant nu eens lezen? Het is niet raar dat er persoonsgegevens uitgewisseld worden, je moet als land toch weten wat je binnenkrijgt.![]()
quote:Op maandag 14 februari 2005 22:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het is niet raar dat er persoonsgegevens uitgewisseld worden, je moet als land toch weten wat je binnenkrijgt.![]()
waarom doe je nou zo? snap je het niet? hij heeft een volkomen terecht punt. persoonsgegevens kunnen van groot naar klein lopen en het land van terugkomst moet toch iidg weten wie er met het vliegtuig in hun land komt.quote:
Je snapt toch ook wel dat je niet zomaar de privaatste gegevens van mensen kunt rondstrooien, zeker niet als het gaat om mensen die wellicht een problematische relatie met hun thuisland hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom doe je nou zo? snap je het niet? hij heeft een volkomen terecht punt. persoonsgegevens kunnen van groot naar klein lopen en het land van terugkomst moet toch iidg weten wie er met het vliegtuig in hun land komt.
gebeurt dat dan? of is het een poging tot anti-beleid, afzetten en regeren? ik heb nog nauwelijks een weerwoord gehoord.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel dat je niet zomaar de privaatste gegevens van mensen kunt rondstrooien, zeker niet als het gaat om mensen die wellicht een problematische relatie met hun thuisland hebben.
Daar gaat het ook over, of dat is gebeurd. Dat kan ik niet beoordelen, maar als het zo is dan is er een probleem.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gebeurt dat dan? of is het een poging tot anti-beleid, afzetten en regeren? ik heb nog nauwelijks een weerwoord gehoord.
wat jij niet kan beoordelen zet ik dus een heel groot vraagteken bij. het gaat immers om wat er echt aan de hand is, niet om een of ander oppositionele manier van achterklap en mediadwang. ff het debat afwachten.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar gaat het ook over, of dat is gebeurd. Dat kan ik niet beoordelen, maar als het zo is dan is er een probleem.
Mijn idee.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:33 schreef zoalshetis het volgende:
ff het debat afwachten.
ja idd.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn idee.
Maar het blijft overeind dat als het waar is dat Verdonk dan verantwoordelijk is en dat ze dan in zwaar weer behoort te zijn.
Ja, de organisatie die zich toelegt op mensenrechten moeten we vooral niet serieus nemen....quote:Op maandag 14 februari 2005 16:33 schreef machteld het volgende:
Voor het overige val je in herhalingen. Je komt niet met een duidelijk samenhangend verhaal. Zolang je daar niet mee komt is er wat mij betreft niet veel aan de hand. Met HRW en autonoomcentrum als bron kom je denk ik niet ver.
Als jij een reisje Thailand boekt, stuurt Nederland dan ook ff een mailtje richting Thailand om te zeggen dat meneer zoalshetis er aan komt?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom doe je nou zo? snap je het niet? hij heeft een volkomen terecht punt. persoonsgegevens kunnen van groot naar klein lopen en het land van terugkomst moet toch iidg weten wie er met het vliegtuig in hun land komt.
Is moeilijk aan te tonen, als een asielzoeker immers terug is, wordt die door niemand meer gevolgd.quote:ik ben pas over de streep als blijkt dat teruggestuurde zoekers door de gegevens van de nl ind een verwrongen leven krijgen.
Uhm, wij zijn geen partij in buitenlandse conflicten, hoe bepaal je dan wie "de vijand" is en wie niet??quote:ik heb overigens geen enkele medelijden met de mensen die heulden met de vijand. tsja, dan had je dat nooit moeten doen, ledematen afhakken.
Er gaat een preventieve werking vanuit en dat is een goede zaak.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als jij een reisje Thailand boekt, stuurt Nederland dan ook ff een mailtje richting Thailand om te zeggen dat meneer zoalshetis er aan komt?
Nu moet een asielzoeker terug, die niet voor niets gevlucht is en dat gaat de IND rustig vertellen aan Congo, "Weet je, meneer X moet weer terug naar jullie land, geef ff een visumpje af. Ja, die knakker die gevlucht is voor jullie, heb ik verder niets mee te maken, geef dat visumpje nou maar, dan komt ie er morgen aan, goedemiddag"
Lijkt me een slechte zaak.
[..]
Is moeilijk aan te tonen, als een asielzoeker immers terug is, wordt die door niemand meer gevolgd.
[..]
Uhm, wij zijn geen partij in buitenlandse conflicten, hoe bepaal je dan wie "de vijand" is en wie niet??
Je hebt blijkbaar niet goed gelezen, mijn vrouw is hier, voldoet aan alle normen, is volkomen ingeburgerd, werkt, betaald belasting en is hier al langer dan drie jaar, dus met geen stok meer weg te krijgen, hoe graag nitwits als jij dat ook zouden willenquote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:50 schreef Koos Voos het volgende:
Ook zijn er mensen maanden nodig hebben om uit te huilen op een jongeren forum over een geliefde die blijkbaar niet voldoet aan onze normen.. tis wat.
IND: Inlia en asieladvocaten moeten woorden terugnemenquote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja, de organisatie die zich toelegt op mensenrechten moeten we vooral niet serieus nemen....![]()
Maar zoals ik al zei, er zijn nog tig verschillende concrete verhalen, niet alleen bij HRW en de hele lijst die ik al gaf op de website van het autonoom centrum (Welke je volgens mij niet eens doorgelezen hebt). Doe nou eens je huiswerk en lees nou eens op z'n minst de bronnen die ik je geef, in plaats van alleen naar het urltje te kijken.
Weet je wat, laat maar, ik weet toch wel dat je dat niet gaat doen.
Wat een volstrekt inhoudsloos gelul in de ruimte, met een onnodige en zwakke sneer aan het einde. Het ga je goed, SCH.quote:Op maandag 14 februari 2005 14:14 schreef SCH het volgende:
Het is zeldzaam dat een bewindspersoon zoveel fouten maakt als Verdonk en zoveel plannen ziet mislukken. Wie over een lege emmer praat heeft zelf een lege hersenpan, vrees ik.
Storm in een glas water dus. Was ook wel te verwachten, want de linkse huilies van GL waren ook wel heel stil de laatste dagen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:40 schreef machteld het volgende:
Veld heeft zich "bijzonder gestoord" aan deze uitlatingen, omdat ze "volstrekt onjuist" zijn.
Ah, de heer P. Veld, die ondanks de gigantische achterstanden bij de IND, waardoor we met het probleem van 26.000 asielzoekers zitten, met het probleem van duizenden klachten over de IND, met het probleem van slecht uitzetbeleid, waardoor we inmiddels al met ruim 250.000 illegalen zitten opgescheept, etc etc etc en die dan nog durft te stellen dat de IND goed bezig is.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:40 schreef machteld het volgende:
[..]
IND: Inlia en asieladvocaten moeten woorden terugnemen
RIJSWIJK - De vluchtelingenorganisatie Inlia en de vereniging asieladvocaten en -juristen Nederland (VAJN) moeten publiekelijk afstand nemen van hun uitspraken dat Nederland vertrouwelijke asielgegevens aan Congo verstrekt. Dat heeft directeur P. Veld van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) hen dinsdag per brief gevraagd.
Zowel directeur J. van Tilborg van Inlia in Groningen als voorzitter L. Vellenga-van Nieuwkerk van de VAJN hadden afgelopen donderdag in het televisieprogramma Netwerk gesteld dat de IND vertrouwelijke informatie over uitgeprocedeerde asielzoekers aan de autoriteiten van Congo geeft. Het zou gaan om gegevens uit de zogeheten rapporten van nader gehoor, waarin een asielzoeker zijn hele vluchtverhaal uiteenzet.
Veld heeft zich "bijzonder gestoord" aan deze uitlatingen, omdat ze "volstrekt onjuist" zijn.
Inhoudsloos? Verdonk maakt zeldzaam veel fouten, dat is een feit.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat een volstrekt inhoudsloos gelul in de ruimte, met een onnodige en zwakke sneer aan het einde. Het ga je goed, SCH.
Inhoudsloosquote:Op woensdag 16 februari 2005 08:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Inhoudsloos? Verdonk maakt zeldzaam veel fouten, dat is een feit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |