Correctie: Van twee imams wordt de verblijfsvergunning ingetrokken en van een derde de aanvraag voor verlenging geweigerd. Verdonk kennende worden ze vervolgens vriendelijk verzocht hun koffertje te pakken en op eigen houtje te vertrekken, waarna ze waarschijnlijk gewoon de illegaliteit in zullen duiken....quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:49 schreef sjun het volgende:
Verder is al helder geworden dat twee godsdienstleraren worden uitgezet en dat van een godsdienstleraar de verblijfsvergunning niet verlengd zal worden.
Halfzachtquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:53 schreef Vhiper het volgende:
Weer zo'n halfzachte maatregel die de wortel van het probleem, de slechte integratie, criminaliteit en achterstanden, niet oplost.
met het huwen van neven en nichten voldoen ze al aardig aan dat beeld.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De volgende stap in een gezonde maatschappij is genetische manipulatie van moslims.![]()
![]()
Het doel van 'genetische' manipulatie van het DNA bij de mens, is, in dit geval, ervoor te zorgen dat kankergezwellen zich helemaal niet meer zullen voordoen. Het DNA is (in sommige gevallen) verantwoordelijk voor het ontstaan van bepaalde soorten kanker. De kunst is dus dit DNA dusdanig aan te passen dat de genetische code niet meer de voorboden van kanker draagt (of zelfs proactief kanker tegengaat).quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De volgende stap in een gezonde maatschappij is genetische manipulatie van moslims.![]()
![]()
quote:Verdonk bezweert: geen asielgegevens land uit
DEN HAAG (ANP) - Nederland verstrekt nooit vertrouwelijke informatie over uit te zetten personen aan de Democratische Republiek Congo noch aan enig ander land. Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie herhaalde dat woensdag in een spoeddebat in de Tweede Kamer.
Aanleiding voor het debat was een intern werkdocument van de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND. Daarin leek te staan dat bij de aanvraag van een eenmalig reisdocument voor Congo een rapport van het eerste gehoor moest worden gevoegd. Daarin zet de asielzoeker zijn vluchtverhaal en zijn motieven om te vluchten uiteen. Verdonk bestreed dat dat er stond, maar erkende wel dat het formulier onlangs is gewijzigd, precies op het punt dat aanleiding gaf tot de verwarring.
CDA en VVD beschuldigden de oppositie en D66 ervan dat zij het document niet goed hadden gelezen of niet goed wilden lezen. Ze hadden zich in hun ogen laten meeslepen door de onjuiste beweringen van het tv-programma Netwerk en de vluchtelingenorganisatie Inlia.
Ze zijn weg. Probleem opgelost. Nu de rest nog.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:53 schreef Vhiper het volgende:
Alsof het uitzetten van deze drie gasten ook maar iets oplost.
ik vind het erg mooi nieuws en had ook niet anders verwacht dan wéér een oppositionele poging tot onrust en chaos.quote:
Alsof het belangenrijk is dat de criminaliteit opgelost wordt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:53 schreef Vhiper het volgende:
Weer zo'n halfzachte maatregel die de wortel van het probleem, de slechte integratie, criminaliteit en achterstanden, niet oplost. Alsof het uitzetten van deze drie gasten ook maar iets oplost.
Nee, eerder een populistische poging om via een halfgelezen rapport beleid wat staat als een huis onderuit te schoffelen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 02:32 schreef sjun het volgende:
Kan voorzichtig geconcludeerd worden dat Netwerk zich opzichtig als demagogisch mediacratisch instrument ten behoeve van de sociaaldemocratie liet gebruiken?
Dus jij vind het best dat we last hebben van criminaliteit en slechte integratie omdat dat dan mooi een reden is om moslims over de grens te zetten?quote:Op donderdag 24 februari 2005 06:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Alsof het belangenrijk is dat de criminaliteit opgelost wordt.Zolang er criminaliteit en slechte integratie is, is er tevens een reden om moslims over de grens te zetten. Ik zie daarom het probleem van slechte integratie niet.
quote:Op donderdag 24 februari 2005 00:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze zijn weg. Probleem opgelost. Nu de rest nog.
Tsja, dat het formulier onlangs op het kritieke punt juist is aangepast, is natuurlijk weer een feitje waar men snel overheen leest...quote:Op donderdag 24 februari 2005 00:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het erg mooi nieuws en had ook niet anders verwacht dan wéér een oppositionele poging tot onrust en chaos.
Ach, de intentie is er tenminste. Nu moet alleen de uitvoering nog strakker. Aan de andere kant zullen de WO2 vergelijkingen en woorden als deportatie e.d. weer van de tafel komen zodra er daadwerkelijk harder word ingegrepen. Maar soms moet je als politicus impopulaire maatregelen nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 09:29 schreef Vhiper het volgende:
[..]Ze zijn nog gewoon hier, tenminste, twee van hen. De derde was allang in het buitenland en was allang niet meer van plan terug te komen. Die andere twee stappen nu naar de rechter, voorlopig lopen ze dus gewoon vrij rond in Nederland. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat gemeld wordt dat ze "met onbekende bestemming" vertrokken zijn en in het illegale circuit verdwijnen...
Yup, maar dat doet ze dus niet...in plaats daarvan houd ze zich liever bezig met papiertjes intrekken en eisen strenger maken...quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:31 schreef nikk het volgende:
Kom op Verdonk, opjagen die illegalen en ze daadwerkelijk over de grens schoppen(dat is wat je wil zeggen toch?)
Dat valt trouwens nog best mee:quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:41 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup, maar dat doet ze dus niet...in plaats daarvan houd ze zich liever bezig met papiertjes intrekken en eisen strenger maken...
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1109142226418.htmlquote:Het drietal heeft formeel twee weken de tijd om in beroep te gaan tegen het intrekken van de verblijfsvergunning. Anders worden ze opgepakt en uiteindelijk per vliegtuig naar hun vaderland gebracht.
Ach, je kan niet alles tegelijk doen. Deze problemen speelden al vele jaren (zo niet, enkele tientallen jaren), en pas sinds enkele jaren durft men het aan maatregelen te nemen. Heb geduld.quote:De problemen die spelen bij haar departement (De enorme chaos en achterstanden bij de IND en de oplopende illegaliteit) pakt ze echter teleurstellend aan...De chaos bij de IND is er, ondanks toezeggingen nog steeds, de aantallen illegalen lopen op en zelfs tegen opgepakte illegalen, uitgeprocederden e.d. zegt ze gewoon "Nu netjes weggaan he?" en zet ze vervolgens gewoon op straat, in plaats van op een vliegtuig.
Ik hoop dat ze gaat doen wat de volkskrant zegt, ik wacht met smart af. Voorlopig hebben ze dus wel twee weken de tijd om spoorloos te verdwijnen in de illegaliteit...quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat valt trouwens nog best mee:
[..]
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1109142226418.html
Deze problemen spelen van de laatste 4-5 jaar. In 1999 waren er over de IND nog maar 99 klachten, nu zijn dat er duizenden! Men laat duizenden mensen te lang in onzekerheid, velen blijven ten onrechte voor lange tijd hier (Zie die 26.000 asielzoekers die hier al zolang zitten dat we ze zelfs al een pardonregeling wilden geven) en vele anderen moeten ten onrechte lang wachten voor ze in Nederland kunnen inburgeren en kunnen gaan werken.quote:Ach, je kan niet alles tegelijk doen. Deze problemen speelden al vele jaren (zo niet, enkele tientallen jaren), en pas sinds enkele jaren durft men het aan maatregelen te nemen. Heb geduld.
Nu nog een hardere aanpak van illegalen, d.w.z. illegalen alle rechten ontnemen, vogelvrij verklaren en hooguit als economische melkkoe gebruiken, en we zijn helemaal waar we wezen willenquote:Op donderdag 24 februari 2005 09:29 schreef Vhiper het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat gemeld wordt dat ze "met onbekende bestemming" vertrokken zijn en in het illegale circuit verdwijnen...
lijkt me nogal cruciaal dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen als je iets aantijgt. maar dat is mijn mening. gewoon een cheapshot en er blijft altijd wel iets negatiefs aan de verkeerd aangetijgde kleven. hulde voor de tegenwerkers-oppositie. wees maar trots dat je achter hen staat.quote:Op donderdag 24 februari 2005 09:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Tsja, dat het formulier onlangs op het kritieke punt juist is aangepast, is natuurlijk weer een feitje waar men snel overheen leest...
Netwerk - Evangelische Omroep als verkondiger van de rode heilsboodschap? Katholieke Radio Omroep is wellicht een ander verhaal.quote:Op donderdag 24 februari 2005 02:32 schreef sjun het volgende:
Kan voorzichtig geconcludeerd worden dat Netwerk zich opzichtig als demagogisch mediacratisch instrument ten behoeve van de sociaaldemocratie liet gebruiken?
Toch knap dat die klachten zo spectaculair gegroeid zijn. Zaten die asielzoekers ('de 26.000') al niet vele jaren voor Verdonk zonder status? Nederland heeft min of meer schoon schip gemaakt wat vreemdelingen bestreft. Ik had niet de illusie dat alle problemen die in de vele, vele jaren hiervoor bij elkaar waren opgespaard in 1 keer zouden worden opgelost. Ik heb geduld.quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze gaat doen wat de volkskrant zegt, ik wacht met smart af. Voorlopig hebben ze dus wel twee weken de tijd om spoorloos te verdwijnen in de illegaliteit...
Deze problemen spelen van de laatste 4-5 jaar. In 1999 waren er over de IND nog maar 99 klachten, nu zijn dat er duizenden! Men laat duizenden mensen te lang in onzekerheid, velen blijven ten onrechte voor lange tijd hier (Zie die 26.000 asielzoekers die hier al zolang zitten dat we ze zelfs al een pardonregeling wilden geven) en vele anderen moeten ten onrechte lang wachten voor ze in Nederland kunnen inburgeren en kunnen gaan werken.
Dat is al zoquote:Op donderdag 24 februari 2005 18:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nu nog een hardere aanpak van illegalen, d.w.z. illegalen alle rechten ontnemen, vogelvrij verklaren en hooguit als economische melkkoe gebruiken, en we zijn helemaal waar we wezen willen.
De klachten over de IND zijn in 5 jaar tijd van nog geen honderd naar duizenden gestegen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 20:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lijkt me nogal cruciaal dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen als je iets aantijgt. maar dat is mijn mening. gewoon een cheapshot en er blijft altijd wel iets negatiefs aan de verkeerd aangetijgde kleven. hulde voor de tegenwerkers-oppositie. wees maar trots dat je achter hen staat.
Laat me raden.. kutkloonquote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:50 schreef VijfdeColonne het volgende:
Jeej, ze wil een illegaal het land uitzetten. Wat een nieuws. Alsof er niet al 10duizenden zijn voorgegaan. Laat me raden, Telegraaf?
In jouw nachtmerries misschienquote:
de verdediging, en dat is hier gebruikelijk, heeft ook nog iets te zeggen idd. maar neemt niet weg dat die haatzaaiers weg moeten. doet de overheid het niet nu, dan doet de bevolking het straks.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In jouw nachtmerries misschien.
Ik kan je vertellen dat illegalen in dit land uitermate 'humaan' worden behandeld en dat al hun burgerrechten worden gerespecteerd. Voor elke illegaal staan er 10 geitewollensokken klaar om hem te vertroetelen, en evenzoveel advocaten om hem te verdedigen. En dat zou dus niet zo moeten zijn.
Een armzalig prodeo-advocaatje, die 20 van dit soort zaken per dag afhandelt, zou voldoende moeten zijn. Ze zijn immers toch zo arm, die illegalen?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de verdediging, en dat is hier gebruikelijk, heeft ook nog iets te zeggen idd. maar neemt niet weg dat die haatzaaiers weg moeten. doet de overheid het niet nu, dan doet de bevolking het straks.
ze hebben gewoon een duidelijke keuze... maar links- of rechtsom het gaat gebeuren. eigen schuld dikke bult, tijd genoeg gehad om het goed te maken, maar het enige dat gebeurd is bagatelliseren en pappen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een armzalig prodeo-advocaatje, die 20 van dit soort zaken per dag afhandelt, zou voldoende moeten zijn. Ze zijn immers toch zo arm, die illegalen?
En laten we het over die geitewollensokken maar niet eens hebben. Die mogen wat mij betreft allemaal op zoek naar een nieuwe baan.
Ontkend evenmin. Waarheidsbevinding?quote:Op donderdag 24 februari 2005 19:21 schreef machteld het volgende:
CONCLUSIE: 'Verraad van Verdonk' is vooralsnog niet aangetoond SCH !!!
Nee, er was sprake van verwarring waar opheldering voor werd gevraagd, en die verwarring is deels veroorzaakt door Verdonk zelf:quote:Op donderdag 24 februari 2005 02:32 schreef sjun het volgende:
quote:’s Avonds een debat met Minister Verdonk over de uitzettingen naar Kongo. Waarom worden de rapporten van gehoor en nader gehoor van de asielzoeker betrokken bij de aanvraag voor een laissez-passer bij de Kongolese immigratiedienst D.G.M.? Daarin staan immers allerlei dingen die het land waaruit men ontvlucht is helemaal niet mag weten. De tekst van het betreffende document waaruit af te leiden valt dat dit gebeurt ligt nu ook bij de Kamer, zij het dat het niet meer vertrouwelijk blijkt te zijn, nadat ik daar schriftelijke vragen over heb gesteld.
Van Fessem van het CDA en Visser van de VVD beschuldigen hun collega’s van kwade opzet. Ze lezen immers moedwillig alles verkeerd. In het bijzonder Arno Visser windt zich bovenmatig op. Laat ik daarover André Rouvoet citeren:
“Ik heb de heer Visser tijdens dit debat voortdurend in staat van opwinding gezien en daar was dus helemaal geen aanleiding voor. Er was geen sprake van een tendentieuze vraagstelling of kwaadwilligheid, maar het ging om de goede plicht van volksvertegenwoordigers om opheldering te vragen. (...)
Ik kon niet bevroeden waarom u voortdurend in staat van opwinding was, zodanig zelfs dat ik de antwoorden van de minister nauwelijks kon verstaan, omdat u mij dezelfde antwoorden bij probeerde te brengen. Ik vind het heel normaal om, als er commotie ontstaat over iets belangrijks als de situatie rond asielzoekers, een minister alle ruimte te geven om uit te leggen hoe het zit, ook als zij van uw eigen kleur is. Neem dat collega's niet kwalijk, maar juich dat toe. Zeker voor woordvoerders van coalitiefracties lijkt mij dat van belang. Dat is dus niet tendentieus.”
De Kamer krijgt daarna, surpise, surprise, van Minister Verdonk te horen, dat de gewraakte teksten al in januari door de IND gewijzigd zijn. Minister Verdonk: "(...) Dit deel roept veel vragen op bij de Kamer en veroorzaakt veel verwarring. Dat heeft ook de IND reeds geconstateerd. Dat verandert niets aan de stelling dat er geen informatie uit de gehoren naar andere landen gaat, maar het betekent wel dat er is gekeken naar de formulering zoals deze hier staat. Deze formulering is begin januari al gewijzigd.”
De Kamer is perplex. Waarom heeft u ons dat niet bij de beantwoording van de schriftelijke vragen meegedeeld? Waarom maakt u Inlia en een zeer betrokken advocate dan ernstige verwijten en eist u excuses? Waarom stuurt u de Kamer het oude formulier toe, met de gewraakte tekst? Daarop komen geen bevredigende antwoorden. Ik vraag Van Fessem en Visser, die pal stonden voor de helderheid van de oude tekst, om een motie in te dienen waarin wordt gevraagd die oude heldere tekst in ere te herstellen...
Maar de vragen over de zin van een vooronderzoek vóór de aanvraag van een laissez-passer worden niet beantwoord. Het zou om vaststelling van de identiteit van de uit te zetten asielzoeker gaan. Maar men is al jaren met de betrokken vluchteling bezig, er is meestal al geprocedeerd, men heeft al beslist dat hij uitgezet moet worden naar Kongo. Dan hoeft toch niet meer een identiteit te worden vastgesteld? Wordt wel weer eens vervolgd.
Bron: KlaasdeVries.nl
Een illegaal kan, dankzij de koppelingswet geen (huur-)huis krijgen, geen werk krijgen, geen zorgverzekering krijgen, geen bankrekening krijgen, niet naar school, etc etc etc. Overal waar legitimatie te voorschijn moet komen, zijn illegalen de lul. Met de indentificatieplicht is de vogelvrijheid dus compleet. Elke illegaal kan nu op elk moment op z'n legitimatie worden gevraagd en aangezien ze die dan niet hebben, dreigt elk moment de vreemdelingenbewaring. Hoe kom jij erbij dat hij vertroeteld word? Onderbouwing?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In jouw nachtmerries misschien.
Ik kan je vertellen dat illegalen in dit land uitermate 'humaan' worden behandeld en dat al hun burgerrechten worden gerespecteerd. Voor elke illegaal staan er 10 geitewollensokken klaar om hem te vertroetelen, en evenzoveel advocaten om hem te verdedigen. En dat zou dus niet zo moeten zijn.
Inderdaadquote:Op donderdag 24 februari 2005 19:21 schreef machteld het volgende:
CONCLUSIE: 'Verraad van Verdonk' is vooralsnog niet aangetoond SCH !!!
Och, ze hebben het zo moeilijk in Nederland, die illegalen. Daarom presteren sommigen het ook om hier hele bedrijven uit de grond te stampen, ondanks de voortdurende tegenwerking van de Gestapo van de IND. Nog knapper dat er zich, ondanks de voortdurende razzia's en deportaties, hele woonwijken vol met illegalen hebben gevormd (ik noem een Bijlmer). Ook de vrijwel wekelijks terugkerende Kristalnachten zullen het voor deze arme schapen bepaald niet makkelijker maken.quote:Op maandag 28 februari 2005 08:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een illegaal kan, dankzij de koppelingswet geen (huur-)huis krijgen, geen werk krijgen, geen zorgverzekering krijgen, geen bankrekening krijgen, niet naar school, etc etc etc. Overal waar legitimatie te voorschijn moet komen, zijn illegalen de lul. Met de indentificatieplicht is de vogelvrijheid dus compleet. Elke illegaal kan nu op elk moment op z'n legitimatie worden gevraagd en aangezien ze die dan niet hebben, dreigt elk moment de vreemdelingenbewaring. Hoe kom jij erbij dat hij vertroeteld word? Onderbouwing?
Noem me eens een legaal bedrijf, gerund door een illegaal....quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Och, ze hebben het zo moeilijk in Nederland, die illegalen. Daarom presteren sommigen het ook om hier hele bedrijven uit de grond te stampen, ondanks de voortdurende tegenwerking van de Gestapo van de IND.
Noem me eens 1 woning (Laat staan een hele wijk) welke legaal door een illegaal gehuurd word...quote:Nog knapper dat er zich, ondanks de voortdurende razzia's en deportaties, hele woonwijken vol met illegalen hebben gevormd (ik noem een Bijlmer).
De criminaliteit in, ik noem een Bijlmer, loopt inderdaad de spuigaten uit.quote:Ook de vrijwel wekelijks terugkerende Kristalnachten zullen het voor deze arme schapen bepaald niet makkelijker maken.
Je mist het punt. Illegalen hebben het niet makkelijk, die illusie moet je je maar eens heel gauw uit je kop zetten. Er zijn geen illegalen met een eigen bedrijf, er zijn geen illegalen die een woning legaal kunnen huren, er zijn geen illegalen die legaal werken.quote:Nee, ze hebben het in Nederland erg moeilijk, die illegalen, vooral in vergelijking met andere landen. Ze moeten wel heel erg veel van Nederland houden (waarom eigenlijk?), dat ze hier toch zo massaal lijken te willen blijven.
Voorzover ik weet worden duizenden woningen in A'dam legaal aan illegalen verhuurd.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:00 schreef Vhiper het volgende:
Noem me eens 1 woning (Laat staan een hele wijk) welke legaal door een illegaal gehuurd word...
Grappig, mij is eens een huurwoning geweigerd omdat mijn vrouw toen nog op haar verblijfsvergunning zat te wachten. "Sorry meneer, wij kunnen geen woning verhuren omdat uw vrouw nog geen verblijfsvergunning heeft. Dat ze dat papiertje binnenkort kan afhalen, doet er niet toe, wilt u nu zo vriendelijk zijn op te tieven?"quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:25 schreef machteld het volgende:
[..]
Voorzover ik weet worden duizenden woningen in A'dam legaal aan illegalen verhuurd.
Is dat dan niet zo? Of gaat het hier misschien om een of andere definitiekwestie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |