sooty | donderdag 10 februari 2005 @ 19:46 |
Formule 1 2004 Nieuwtjes e.d Formule 1 2004 Nieuwtjes e.d [deel 2] Formule 1 2004 Nieuwtjes e.d. [deel 3] Formule 1 2004 Nieuwtjes e.d. [deel 4] Formule 1 2004/2005 Nieuwtjes e.d. [deel 5] En nu dus deel 6. Game on. ![]() | |
MrX1982 | donderdag 10 februari 2005 @ 19:52 |
Het nieuwe seizoen komt steeds dichterbij ![]() tvp | |
At_Fundum | donderdag 10 februari 2005 @ 20:33 |
Waarom staat 2004 nog in de TT ![]() | |
JPM01 | donderdag 10 februari 2005 @ 22:05 |
tvp ![]() nog 21 dagen 2 uur en 55 minuten, dan gaat het licht officieel op groen voor de 1e vrije training van het seizoen 2005 ![]() | |
Atreidez | donderdag 10 februari 2005 @ 23:03 |
Goed gekopieerd, die topictitel ![]() Klein stukje op F1 racing viel me op ; quote:http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=76557 De bandenoorlog gaat dus lekker door, en ondertussen is max allerlei dingen aan t verbieden om de auto's langzamer te laten gaan. | |
D. | donderdag 10 februari 2005 @ 23:45 |
is er al nieuws over het managerspel van dit jaar? | |
Mosselmaster | donderdag 10 februari 2005 @ 23:55 |
quote:Volgens mij had ik elders in een topic gelezen dat het eind deze maand weer mogelijk is om te gaan managen. | |
D. | vrijdag 11 februari 2005 @ 08:16 |
quote:Veel langer zal het wel niet gaan duren ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 11 februari 2005 @ 16:57 |
Ik heb ook zin in het nieuwe seizoen!!! ![]() Ik maak me alleen wat zorgen om BAR ![]() | |
PBateman1978 | zaterdag 12 februari 2005 @ 20:49 |
Ik ga het vooral weer kijken omdat er een Nederlander mee doet, die niet Jos Verstappen heet. ![]() | |
Giem | zaterdag 12 februari 2005 @ 21:49 |
Ik weet niet ik ik echt veel zin heb in het nieuwe seizoen. Heb er altijd met plezier naar gekeken maar meneer Ecclestone is de boel wel een beetje aan het verzieken. Straks kijken we naar een brommobielen met spoliers wedstrijd ipv een formule 1 | |
JPM01 | zaterdag 12 februari 2005 @ 22:45 |
ik ben benieuwd hoe het montoya bij mclaren verloopt ![]() ![]() | |
-Hans- | zaterdag 12 februari 2005 @ 23:03 |
Ik lees allemaal mooie dingen over de nieuwe Mclaren en de voorsprong wat Michelin zou hebben t.o.v. Bridgestone. Montoya is ook zeer te spreken over de nieuwe Mclaren, en dat kunnen ze bij BAR niet zeggen want die komen de nodige snelheid te kort. Ook bij Ferrari is het nog niet koek en ei, maar het seizoen is nog niet begonnen. | |
Giem | zondag 13 februari 2005 @ 01:17 |
Ik ben benieuwd of Kimi nu eindelijk een wereld kampioen kan worden. Hij heeft er al een erg dicht bij gezeten. En vorig jaar had hij alleen maar pech. Hopelijk is de nieuwe McLaren echt zo goed als ze zeggen en zien we Ferrari eindelijk weer een flink verliezen van Kimi en Montoya. Wat helemaal mooi zou zijn is dat ze tijdens de eerste race op een ronde worden gezet ![]() | |
MrBadGuy | zondag 13 februari 2005 @ 01:41 |
Ik heb zin om weer met het managersspel mee te doen ![]() | |
MrX1982 | zondag 13 februari 2005 @ 01:41 |
Tuurlijk wordt Kimi wereldkampioen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
JPM01 | zondag 13 februari 2005 @ 01:54 |
quote: | |
rubbereend | zondag 13 februari 2005 @ 02:02 |
ach dr zijn al zo vaak veelbelovende verhalen uit de winter gekomen in bij de eerste GP stond Ferrari mooi weer vooraan ![]() | |
Shreever | maandag 14 februari 2005 @ 09:49 |
Alonso: "We kunnen niet in deze staat naar Australië"quote:ze mogen wel opschieten mer die bolide in orde te krijgen lijkt mij zo ![]() | |
BliksemSchigt | maandag 14 februari 2005 @ 10:33 |
* zin heeft in het nieuwe seizoen ![]() | |
ElmarO | maandag 14 februari 2005 @ 11:19 |
quote:Bron quote:F1-Racing & F1-Live | |
Automatic_Rock | maandag 14 februari 2005 @ 12:29 |
quote:BAR moet zich nog meer zorgen maken denk ik, de Renault is tenminste nog snel... | |
_Administr8or_ | maandag 14 februari 2005 @ 12:38 |
quote:hierbij mis ik dit stukje: quote:Van de ene kant moet Ferrari niet moeilijk doen (en waarschijnlijk zullen ze dat ook niet doen), maar Paul Stoddart is een zielig figuur. De wagen is klaar, dus ik begrijp niet waarom hij weer in de "ik ben klein, en de rest is groot" rol kruipt. De PS05 kan en zal echt niet slechter zijn dan de PS04, dus Stoddart moet niet zo moeilijk doen en de PS05 naar Australie sturen ![]() | |
Shreever | maandag 14 februari 2005 @ 12:47 |
quote:Aan een snelle wagen heb je niets als ie na een paar laps stil komt te staan... | |
SchmickelSchmeck | maandag 14 februari 2005 @ 19:17 |
Volgens Ralph Schumacher is dit de volgorder momenteel qua snelheid 1. Renault 2. McLaren 3. Ferrari 4. Williams 5. BAR 6. Toyota | |
Walter_Sobchak | maandag 14 februari 2005 @ 22:39 |
http://news.bbc.co.uk/spo(...)/drivers/4249221.stm Bij de BBC kennen ze Christijan ook nog niet echt...ken die kerel op die foto niets eens ![]() | |
sooty | maandag 14 februari 2005 @ 22:47 |
quote:Het is niet voor het eerst dat ze in de 'driversguide' met gegevens in de mist gaan. Ik heb wel eens een verbetering aangeleverd; dat heeft toen niets uitgehaald. Overigens blijf ik van mening dat die sport site van de BBC doorgaans één van de best geďnformeerde sites is. ![]() | |
sooty | maandag 14 februari 2005 @ 22:55 |
Klacht is verstuurd naar BBC-Complaints. ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 14 februari 2005 @ 23:00 |
quote:In principe heb je gelijk hoor, maar het maakt toch een betere indruk dan met een trage wagen naar een paar laps stil te vallen terwijl je een grote naam als Honda op je zijkanten hebt geplakt... | |
JPM01 | dinsdag 15 februari 2005 @ 09:15 |
quote: ![]() ![]() | |
Automatic_Rock | dinsdag 15 februari 2005 @ 10:15 |
Gisteren was Olav Mol op radio Veronica en die had het over geruchten dat Villeneuve misschien niet voor Sauber gaat rijden Er zou meer over te lezen zijn in het volgende Race Report magazine...., ik lees dat nooit eigenlijk, maar als iemand het wel leest dan hoor ik er graag meer over ![]() | |
Biobakker | dinsdag 15 februari 2005 @ 10:51 |
quote:Ik vind Olav de laatste tijd een beetje irritant worden, altijd maar dat blaadje van hem proberen te verkopen. Olav is een goeie commentator IMO, maar meer dan dat is hij ook niet. | |
JPM01 | dinsdag 15 februari 2005 @ 12:14 |
quote:olav doet alles voor de leescijfers ![]() | |
MrBadGuy | dinsdag 15 februari 2005 @ 12:33 |
quote:Dat wordt dit seizoen leuk commentaar: 'Ow nee Schumacher valt stil...hij zou toch geen problemen met de motor hebben hč....nouja u leest het volgende week wel in de nieuwe Race Report!" Weet iemand trouwens wanneer de F1 manager weer begint? Het nieuwe seizoen staat namelijk ook al weer voor de deur ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 15 februari 2005 @ 12:48 |
quote:Dat is wel triest zeg ![]() Beetje de manier hoe roddelblaadjes zichzelf verkopen. Olav is een goede commentator maar dat gezeik omtrent zijn magazine moet hij maar voor zich houden. Bovendien is er maar een echt magazine en dat is Formule 1 ![]() ![]() | |
ElmarO | dinsdag 15 februari 2005 @ 13:01 |
quote:Ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van. Denk dat het eerder een manier is om z'n blaadje aan de man te brengen. | |
Automatic_Rock | dinsdag 15 februari 2005 @ 14:47 |
Tja, ik begin me ook steeds meer te irriteren aan Ollie. Ik kan verder ook niks vinden over het Villeneuve verhaal vinden, dus ik weet verder ook niet wat voor vaag verhaal het is.. Iig ga ik niet Race Report kopen ![]() | |
ElmarO | dinsdag 15 februari 2005 @ 16:35 |
quote:Bron | |
JPM01 | dinsdag 15 februari 2005 @ 18:10 |
Go Patrick ![]() Raikkonen heeft best wel een zware klapper gemaakt vanmiddag ![]() quote:Bron: diverse websites | |
_Administr8or_ | dinsdag 15 februari 2005 @ 18:13 |
![]() een betere foto heb ik nog niet kunnen vinden | |
_Administr8or_ | dinsdag 15 februari 2005 @ 18:19 |
quote: ![]() | |
ElmarO | dinsdag 15 februari 2005 @ 21:58 |
quote:Ik heb nog een foto gevonden van iets dichterbij. Is inderdaad een behoorlijke klap geweest. Maar gelukkig maakt Kimi het goed. ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 15 februari 2005 @ 22:10 |
wow dat moet idd een zware klapper geweest ziijn ![]() Gelukkig niets aan de hand met Kimi ![]() | |
sooty | dinsdag 15 februari 2005 @ 23:18 |
quote:En dat heeft geholpen; Ze hebben een foto van Christijan gevonden. ![]() http://news.bbc.co.uk/spo(...)/drivers/4249221.stm | |
JPM01 | woensdag 16 februari 2005 @ 10:52 |
quote:klopt was begin van de avond al aangepast ![]() | |
Shreever | woensdag 16 februari 2005 @ 10:56 |
quote:Zoals het hoort ![]() best een stomme fout om de verkeerde foto te plaatsen... had niet anders verwacht dan dat ze het zo snel mogelijk aan zouden passen. Gelukkig is alles in orde met Kimi ![]() | |
JPM01 | woensdag 16 februari 2005 @ 11:23 |
quote:gelukkig wel..., beter in testen dan in de race ![]() | |
Giem | woensdag 16 februari 2005 @ 12:12 |
Kimi schijnt wel iets met zijn duim te hebben. zie f1racing | |
Scrutinizer | donderdag 17 februari 2005 @ 20:40 |
tvp | |
Shreever | vrijdag 18 februari 2005 @ 00:09 |
Het gaat al stukken beter met de renault ![]() quote:Bron | |
-Hans- | vrijdag 18 februari 2005 @ 15:03 |
Klein is blij want hij heeft het tweede stoeltje bij Red Bull weten te bemachtigen. Met David Coulthard en Christian Klien heeft Red Bull toch wel een sterke en verfrissende drivers line-up...... ![]() En Pizzonia richt zijn pijlen op de Champ Cars, hij wil niet meer testen. ![]() | |
ElmarO | vrijdag 18 februari 2005 @ 16:08 |
Was denk ik ook wel te verwachten. Liuzzi mogen ze tenminste op vrijdag inzetten en Klien niet. quote:Bron | |
JPM01 | vrijdag 18 februari 2005 @ 16:18 |
quote:en zo pist doornbos buiten de boot | |
rubbereend | vrijdag 18 februari 2005 @ 16:22 |
daar zit Doornbos dat met al zn geld en goed gedrag. Die Pastorelli heeft toch wel een goed management, mag bij de betere champcarteams testen en duikt nu ineens weer hier op | |
Automatic_Rock | vrijdag 18 februari 2005 @ 16:31 |
quote:Had je liever gezien dat hij in de boot gepist had??? | |
kriele | vrijdag 18 februari 2005 @ 16:37 |
Pastorelli kon weleens een hele goede zet hebben gedaan! Beginnen als 3e coureur bij Jordan met een aanzienlijke kans dat hij sneller is dan de 2 racerijders. Want talent heeft pastorelli zeker, anders win je niet het superfund F3000 kampioenschap en bij de minardi test liet hij ook al hele leuke dingen zien. Dit kan nog weleens een heel leuk jaar gaan worden voor Nederland! | |
sooty | vrijdag 18 februari 2005 @ 21:10 |
Naast dat Klien Red-Bull versterkt, komt er nog een Oostenrijker in de F1. Patrick Friesacher (wie?) komt Christijan verstreken bij het Minardi team. http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4268089.stm Tevens wordt Predo de la Rosa (ken jij die, Jos ? ![]() http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4267509.stm | |
_Administr8or_ | vrijdag 18 februari 2005 @ 21:13 |
quote:bron: racefreaks.nl ![]() dus het is nog niet 100% zeker. | |
JPM01 | vrijdag 18 februari 2005 @ 22:13 |
quote:dubbel gevoel heb ik er van, aan de ene kant ik gunde het doornbos wel aan de andere kant pastorelli is ook een nederlander | |
appelsientje | vrijdag 18 februari 2005 @ 22:18 |
quote:idd, zal mijn niks verbazen als dat weer zo is.... maar ff afwachten wat het wordt dit jaar ![]() BAR is duur geworden.... ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 18 februari 2005 @ 22:20 |
quote:Tja, dat ie naast de pot pist is idd vervelend en dat ie buiten de boot gevallen is vind ik ook jammer. Maar om hem nou in de boot te laten pissen gaat mij toch echt te ver hoor ![]() Ontopic; ik had idd graag Doornbos willen zien rijden, maar Pastorelli ook wel eigenlijk.... Kunnen we Albers nog inruilen ofzo??? ![]() | |
TimoBasso | zaterdag 19 februari 2005 @ 12:42 |
Doornbos gaat nog wel testen voor BAR,of Rebull.. zo'n voorgevoel heb ik | |
-Xerxes- | zaterdag 19 februari 2005 @ 18:39 |
quote:=edit= Wat uitgebreider ![]() | |
ElmarO | zaterdag 19 februari 2005 @ 19:21 |
quote:Las ik vandaag ook in AD Sportwereld. Maar even afwachten nog. quote:Laten we het hopen ![]() quote:Ik hoop dat je voorgevoel klopt. | |
JPM01 | zondag 20 februari 2005 @ 02:18 |
geen nieuws, maar wel wat mooie sfeer plaatjes over 2 weken gaat het gebeuren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en als laatste daar gaat het gebeuren ![]() | |
AMD64 | zondag 20 februari 2005 @ 02:19 |
quote:Bermuda's ![]() | |
Stievus | zondag 20 februari 2005 @ 02:19 |
nice pics, and yups Renault gaat het dit jaar proberen ![]() | |
-Hans- | zondag 20 februari 2005 @ 19:05 |
quote:Mja, ik zou mijn geld dan op BAR zetten. Liuzzi gaat op vrijdag testen maar het zou mij niets verbazen als hij ook voor RedBull gaat testen tijdens de reguliere testdagen. | |
Flem | maandag 21 februari 2005 @ 11:55 |
Mag je hier ook patsen enzo?![]() | |
JPM01 | maandag 21 februari 2005 @ 16:04 |
quote:nee ![]() ik heb voor de mensen die hier zitten een subleague aangemaakt #SPT wachtwoord is formula1 http://sport.fok.nl/f1/subleagues/628 | |
MrX1982 | maandag 21 februari 2005 @ 18:06 |
ff aanmelden dan maar. Heb zojuist mijn team samengesteld. De bedragen zijn wel belachelijk hoog ![]() | |
ElmarO | maandag 21 februari 2005 @ 18:21 |
quote:Daar ga ik me dadelijk dan ook eens voor aanmelden. quote:Ik heb ook net mijn team samengesteld en de bedragen zijn inderdaad vrij hoog ![]() | |
_Administr8or_ | dinsdag 22 februari 2005 @ 11:43 |
Het was te verwachtten, maar nu is het bevestigd! ![]() quote:bron: http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=9604 | |
MrX1982 | dinsdag 22 februari 2005 @ 11:50 |
quote:Ik heb nog ¤1000000 over. En jij? ![]() Mooi nieuws voor Pastorelli. Hoewel ik het wel jammer vind voor Doornbos. Hopelijk vindt hij ook nog een plaatsje ![]() | |
rubbereend | dinsdag 22 februari 2005 @ 12:25 |
quote:mag ik dat miljoen hebben? | |
appelsientje | dinsdag 22 februari 2005 @ 12:54 |
quote:niks daarvan ![]() Zeg zullen we anders een psv Subleage opstarten ?? ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 22 februari 2005 @ 13:28 |
Ik hou dat miljoen lekker zelf ![]() Moch blijken dat ik verkeerde coureurs oid heb aangekocht ![]() | |
rubbereend | dinsdag 22 februari 2005 @ 13:31 |
quote: ![]() en meld t dan meteen ook ff in t PSV topic | |
appelsientje | dinsdag 22 februari 2005 @ 13:42 |
quote:is goed ik zal het ff aanmaken ![]() en post het ook meteen | |
rubbereend | dinsdag 22 februari 2005 @ 13:45 |
quote: ![]() | |
ElmarO | dinsdag 22 februari 2005 @ 14:17 |
quote:Ik heb ook ¤1.000.000 over. Zal waarschijnlijk ook wel komen doordat we dezelfde samenstelling hebben ![]() Het is zeker mooi voor Pastorelli. En nou maar hopen dat Doornbos nog wat leuks vind. | |
ElmarO | woensdag 23 februari 2005 @ 15:52 |
quote: quote:Bron: F1-Racing & F1-Live | |
Dirkson | woensdag 23 februari 2005 @ 20:56 |
Doeb er ook FOK-ers mee aan de gratis Formule 1 poule die [url=http://f1.poulepaleis.nl]Poulepaleis[/url organiseert? Is ff wat anders dan alle managers die je tegen komt... | |
TimoBasso | donderdag 24 februari 2005 @ 13:14 |
quote:n00b vraag.. waar moetje ergens dat wachtwoord invullen ![]() ![]() / Laat maar ![]() | |
rubbereend | donderdag 24 februari 2005 @ 13:29 |
en toegevoegd ![]() | |
appelsientje | donderdag 24 februari 2005 @ 14:26 |
* appelsientje ook wordt nog druk dat F1 bijhouden ![]() | |
rubbereend | donderdag 24 februari 2005 @ 14:34 |
quote:moet ik nou overal boven je gaan eindigen? | |
appelsientje | donderdag 24 februari 2005 @ 15:11 |
quote:muwahahaha wacht maar ![]() Maar wel grappig we zitten in 3 dezelfde leage's. Ik ga zo enorm winnen ![]() | |
-Hans- | donderdag 24 februari 2005 @ 18:47 |
quote: ![]() en quote:Aldus F1 Racing. | |
TimoBasso | donderdag 24 februari 2005 @ 19:31 |
Robert Doornbos ![]() zoniets is het vrij kansloos | |
rubbereend | vrijdag 25 februari 2005 @ 00:01 |
ze hebben de 2 verkeerde coureurs in de wedstrijd Midland zitten, de 2 beste testen nu ![]() | |
appelsientje | vrijdag 25 februari 2005 @ 09:04 |
Zo heb je niks en zo heb je 3 Nederlanders rijden ![]() Nu nog in een goed team terecht komen en dan wordt het nog leuk ![]() | |
Lionheaad | vrijdag 25 februari 2005 @ 09:11 |
Zijn er nog mensen uit Gelderland?? Er is een speciale subluage geopend voor Gelderland: http://sport.fok.nl/f1/subleagues/685 Veel Plezier.... | |
Atreidez | vrijdag 25 februari 2005 @ 09:20 |
Top dat we bijna officieel 3 nederlanders in de F1 hebben, een van de sterkst vertegenwoordigde landen ![]() | |
voss | vrijdag 25 februari 2005 @ 09:34 |
quote:Jammer dat het tegelijkertijd een van de minst sterke teams zijn ![]() | |
appelsientje | vrijdag 25 februari 2005 @ 09:34 |
quote:Me ![]() Ik kan niet eens in de subleage van mijn eigen dorp komen.... omdat ik voor psv ben ![]() Ik ben trouwens echt helemaal klaar voor de F1, het is echt weer tijd ![]() | |
rubbereend | vrijdag 25 februari 2005 @ 11:02 |
quote: ![]() ![]() | |
Lionheaad | vrijdag 25 februari 2005 @ 11:35 |
quote:Wij zitten ok al in 3 dezelfde ![]() | |
rubbereend | vrijdag 25 februari 2005 @ 11:38 |
![]() | |
ElmarO | vrijdag 25 februari 2005 @ 11:43 |
quote:En het is nu officieel ![]() quote:F1-Racing | |
JPM01 | vrijdag 25 februari 2005 @ 11:45 |
Doornbos is officieel 3e rijder en reserve rijder van Jordan Robert Doornbos Is Third Driver For Jordan Jordan Grand Prix.has signed Robert Doornbos as the team’s official third and reserve test driver. Doornbos, who drove Jordan’s third car in the last three Grands Prix of 2004 in China, Japan and Brazil, won the F3000 race in Spa last year and finished third overall in the 2004 FIA International F3000 Championship with a “Rookie Of the Year” award for his achievement. The 23 year-old Dutchman joins the team as it presents its car, management and race drivers to international media in Moscow, Russia today. Colin Kolles, Managing Director of Jordan Grand Prix, said “One has to be impressed at Robert Doornbos’s pace – in every aspect. He started motor racing very late compared to most of today’s drivers and in that situation you have to be outstanding and impress people quickly in order to move up the ranks. He did that, has proved himself competent in F1 last year and now we are happy that he will continue working with us to get the most out of Friday free practice sessions and at the same time he has an opportunity to keep learning Formula One.” Robert Doornbos said, “It was fantastic doing three Grand Prixs with Jordan last year but those free practice sessions were the only time I had ever had in an F1 car. I’m delighted now to have the opportunity to continue testing, learning and developing - both for me and for the team.” bron jordangp.com | |
Guard | vrijdag 25 februari 2005 @ 15:07 |
![]() Nu maar hopen dat ie zich snel in een race kan gaan bewijzen... | |
Shreever | zaterdag 26 februari 2005 @ 10:42 |
quote:Idd, hopen dat ie daar de kans voor krijgt ![]() | |
JPM01 | zaterdag 26 februari 2005 @ 12:00 |
ik heb een mooie toyota F1 2005 preview gedownload en ook monza 1992 die door Senna gewonnen in zijn mclaren honda ![]() downloaden jullie veel F1 movies?? | |
Shreever | zaterdag 26 februari 2005 @ 12:08 |
quote:Ik niet, ik krijg ze ![]() | |
JPM01 | zaterdag 26 februari 2005 @ 12:14 |
quote: ![]() | |
Shreever | zaterdag 26 februari 2005 @ 12:22 |
quote:Wel lief eigenlijk.. dat ik ze zomaar krijg ![]() ![]() | |
JPM01 | zaterdag 26 februari 2005 @ 12:43 |
quote:* JPM01 is ook erg lief ![]() ![]() ![]() | |
JPM01 | zaterdag 26 februari 2005 @ 18:53 |
Veel is er de afgelopen tijd te doen geweest omtrent de betaling die Ferrari van de FIA heeft gekregen om ook vanaf 2008 aan de sport verbonden te blijven. Veel andere teams zien het als een verkapte steekpenning om Ferrari de mogelijkheid te geven haar voorsprong in het wereldkampioenschap te behouden. Teambaas Jean Todt ziet dit anders. Op de Ferrari-launch, afgelopen vrijdag, verklaarde hij dat er wel degelijk redenen zijn om Ferrari met meer geld te belonen dan andere teams: “Misschien verkeerd, maar Ferrari is uniek. Ferrari en Formule 1 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, ik denk dat het de beste combinatie is die heden ten dage in de Formule 1 zit.” Todt benadrukt dat Ferrari erg succesvol is geweest, niet alleen in het heden, maar ook vroeger gingen de Ferrari-coureurs met de overwinningen aan de haal. “Zonder te willen onderschatten wat andere teams hebben bereikt, vind ik dat Ferrari meer heeft bereikt dan anderen. Het is net alsof je een film maakt. Je hebt grote sterren nodig om ervoor te zorgen dat je film over de hele wereld gedraaid wordt. Ferrari is zo’n ster, wil daarom betaald worden als een ster en krijgt de mogelijkheid om zo betaald te worden. Dat vind ik zonder arrogantie”, aldus Todt. Dat al zeven andere teams zich hebben gekeerd tegen de hernieuwde inschrijving van Ferrari in de Formule 1, tot 2012, verbaast de Franse teambaas niet: “Ik snap de frustraties van anderen, maar als ze in dezelfde situatie als wij zouden zitten, zouden ze hetzelfde doen. Dat is simpelweg omdat ze niet kunnen bereiken wat Ferrari bereikt. Vroeger lag dat eenvoudiger: Ferrari was wel speciaal, maar had minder succes. Nu zijn we speciaal mét succes en deze combinatie is erg frustrerend voor de anderen”, besluit Todt. --------- de arogantie straalt van todt af ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Guard | zaterdag 26 februari 2005 @ 19:52 |
Behoorlijk arrogant idd... 'T zou wat zijn als de andere(top) teams de FIA de rug zouden toekeren, dan is het zo gedaan met die arrogantie | |
Arcee | zaterdag 26 februari 2005 @ 20:00 |
quote:Wauw, wat een visionair die Todt. Niemand had dat tot nu toe nog gezien. ![]() | |
prinsrob | zaterdag 26 februari 2005 @ 20:02 |
Van Ferrari kan ik begrijpen dat ze het geld aannemen, van de FIA snap ik er niets van, het is toch geen eerlijke concurrentie zo? Het gaat de FIA blijkbaar meer om geld te verdienen dan om een eerlijke sport neer te zetten. | |
TheGHunter | zaterdag 26 februari 2005 @ 20:43 |
Ferrari is een icoon voor de sport F1, een uithangbord, zeg Ferrari, en iedereen ziet meteen snelle auto's en racen voor zich. Dat ze daar extra geld voor moeten krijgen is natuurlijk onzin, maar dat de FIA bang is om Ferrari te verliezen is logisch. Als een Mclaren of Williams zou vertrekken is dat op te vangen, maar Ferrari is in dat opzicht uniek. | |
Crizje | zaterdag 26 februari 2005 @ 20:48 |
quote:Nog 3 seizoenen geduld, dan is het GPWC er. | |
sooty | zaterdag 26 februari 2005 @ 20:49 |
quote:Ehm... Wie was voor Michael de laatste WK-winnaar van Ferrari en wanneer was dat ook weer ? | |
Crizje | zaterdag 26 februari 2005 @ 20:49 |
quote:De FIA heeft met het geld van Bernie niets te maken. Aan de andere kant zijn Max en Bernie wel goede vriendjes, dus zo erg zal Max het ook niet vinden. | |
Crizje | zaterdag 26 februari 2005 @ 20:54 |
quote:Naja hij heeft wel gelijk dat mensen Ferrari en F1 als geheel zien. Maar dan is het meer de grote 'onwetende' meerderheid. Mensen die wat meer verstand van het spelletje hebben (zowel de Ferrari-fans als de niet-Ferrari-fans) weten dat er meer is. Maar veel mensen raken toch vanwege Ferrari geďnteresseerd in de F1. Toen ik begon te kijken (1997) kende ik buiten Schumacher en Ferrari ook helemaal niemand uit de sport. En om die reden was Hakkinen in 1998/1999 een icoon voor de sport. Had je in 1997 rondgevraagd onder de mensen wat ze van Hakkinen vonden, zouden ze "wie?" hebben geantwoord, maar in '98/'99 kenden wel meer mensen hem. Uiteindelijk komt alles wel weer goed, ik maak me daar geen zorgen over. | |
Walter_Sobchak | zaterdag 26 februari 2005 @ 21:01 |
quote:Hakkinen is de wereldkampioen 1998 en 1999, een bijzonder getalenteerd racer en een geweldig sportmens maar m.i. geen icoon voor de sport. | |
_Administr8or_ | zaterdag 26 februari 2005 @ 21:07 |
Jean Todt heeft in principe gelijk, maar het is natuurlijk BELACHELIJK dat Ferrari meer geld krijgt! | |
Guard | zaterdag 26 februari 2005 @ 22:03 |
Ik kijk al formule1 sinds het moment dat Senna in die prachtige zwarte Lotus rondreed. Dat was pas Formule1, daar keek je de sport voor, en niet voor Ferrari. Van al die jaren kan ik me weinig van Ferrari herinneren, de winst van Alesi in Canada komt zo in me op, verder niets van voor het tijdperk Schumacher. Ferrari is op dit moment misschien wel synoniem met F1, maar dat is zeker niet altijd zo geweest. | |
Walter_Sobchak | zaterdag 26 februari 2005 @ 22:11 |
quote:Tja..de beste jaren (voor de huidige dan) voor Ferrari waren de jaren 50 en 60. Prost, Mansell en Berger deden hun best zo'n 15 jaar geleden en wonnen wel 's een GP. 1990 was op zich nog een behoorlijk spannend jaar voor Prost en Ferrari, maar meer dan een ongeregeld zootje was het eigenlijk niet. Met de huidige prestaties kan Ferrari de komende decennia weer vooruit. Daarnaast heeft Ferrari natuurlijk altijd het argument 'er vanaf het begin bij zijn geweest'. | |
sooty | zaterdag 26 februari 2005 @ 22:27 |
quote:Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte. | |
Walter_Sobchak | zaterdag 26 februari 2005 @ 23:10 |
quote:Waarschijnlijk omdat die BS in jouw ogen zit. - Ik zie nergens jaren 70 in mijn post staan. - Ik zie nergens dat ik Mansell een kampioenschap toedicht in een Ferrari Ferrari kon in 1982 behoorlijk meekomen maar Villeneuve overleed en Pironi raakte later in het seizoen zwaar geblesseerd. Berger was in 1987 de enige Ferrari rijder die won en was in 1988 zelfs de enige andere coureur buiten Senna en Prost om die nota bene de GP Monza won. Berger won ook in 1994 na lange tijd de GP Duitsland in Hockenheim. Prost kon tot de laatste races in het seizoen 1990 meedoen om de WK-titel. Heel simpel gezegd: haal je hand uit je broek en veeg die stront uit je ogen. Google wat, want van je eigen kennis hoef je het niet te hebben. Je leesvermogen daarentegen zal je ook niet veel verder helpen maar doe je best met het onderstaande ok? quote: | |
Crizje | zondag 27 februari 2005 @ 09:35 |
quote:Ok, ben ik met je eens, verkeerde woordkeuze van mij. Ik bedoelde meer te zeggen dat Jan Publiek (zoals Christian Horner dat laatst zei ![]() Nu zal Schumacher wel stoppen mocht Ferrari ermee kappen, maar als we even doen alsof hij naar een ander team gaat, dan zullen heel veel mensen die nu nog in het rood gekleed gaan, merchandising kopen van zijn nieuwe team. | |
Walter_Sobchak | zondag 27 februari 2005 @ 12:17 |
quote:Ik begrijp wat je bedoelt ![]() | |
dazzle123 | zondag 27 februari 2005 @ 13:42 |
quote:Ferrari heeft bepaalde periodes gekend waarin ze sterk waren. In de jaren 70 hadden ze zo'n periode met Lauda. In de jaren 80 en 90 was Ferrari nou niet echt een grote factor in de F1. Op dit moment is Ferrari het sterkste team al ziet het er naar uit dat dat dit jaar weleens kan gaan veranderen. Maar om nou te gaan roepen dat Ferrari onmisbaar zou zijn en alles in de F1 om Ferrari draait is misplaatste arrogantie en alleen maar gebasseerd op de waan van de dag. Als Schumacher binnenkort stop wat onherroepelijk gaat gebeuren dan stort het team als een kaartenhuis weer in elkaar en mag Ferrari weer 20 jaar wachten op een kampioenschap. Daarnaast zijn er al veel grote teams uit de F1 verdwenen die misschien wel net zo'n grote naam hadden als Ferrari. Lotus wat anderen ook al genoemd hebben is daar het beste voorbeeld van. Lotus was ooit een heel succesvol bepalend team in de F1. Toch zijn ze begin jaren 90 geruisloos uit de F1 verdwenen. | |
Walter_Sobchak | zondag 27 februari 2005 @ 13:52 |
quote:Precies! En ik vermoed dat de FIA dat laatste team (i.e. Ferrari) dus heel graag wel wil houden. En of ze een grote factor waren in de jaren 80 en 90 kun je over argumenteren. 1982 noemde ik al eerder; in 1985 werd Alboreto tweede in het WK (achter Prost); in 1990 kon Prost behoorlijk meekomen met het WK en vanaf 1996 werden ze toch regelmatige GP winnaars. Schumie verloor in 1997 en 1998 het WK in de laatste race en vanaf 1999 zijn ze constructeurskampioen. Zo'n 'niet echt grote factor' zijn ze m.i. nooit geweest. | |
dazzle123 | zondag 27 februari 2005 @ 17:51 |
quote:De FIA wil alle teams behouden. Er is een machtsstrijd gaande tussen aan de ene kant de FIA en de club van ecclestone en aan de andere kant de contructeurs/motorenfarikanten. En dat conflict speelt eigenlijk al 20 jaar. Waar het in het kort op neer komt is dat Ecclestone op een slimme manier de commerciele rechten van de F1 in handen heeft gekregen.en alle financiele stromen gaan dus ook rechtsstreeks naar Ecclestone zijn clubje. De teams krijgen slechts een deel hiervan en daar zijn ze niet zo blij mee. De teams willen int ieder geval een veel groter deel van de koek hebben. Door te dreigen met het opzetten van een eigen raceserie proberen ze de FIA/ecclestone onder druk te zetten om de verdeelsleutel ten gunste van de teams te veranderen. Wat de FIA nu doet is proberen een van de topteams doormiddel van het toeschuiven van een grote pot geld aan de kant van de FIA/Ecclestone te krijgen om zo de andere teams ook te kunnen dwingen hetzelfde te doen. Het is de ouderwetse verdeel en heers taktiek zeg maar. Van Ferrari is het a niet zo slim en b ook niet erg loyaal naar de andere teams toe. Ferrari is een belangrijk team maar ook weer niet zo belangrijk dat een kampioenschap met alleen Ferrari ook nog zou werken. En in het slechtste scenario krijg je strakt a la de indycars twee concurrerende raceseries waarbij Ferrari als enige bij de huidige F1 blijft en de overige topteams naar een nieuwe serie gaan. En het lijkt me duidelijk dat dat in niemand zijn belang is. | |
Crizje | maandag 28 februari 2005 @ 00:24 |
quote:Ik ook. Maar het is natuurlijk wel zo dat andere prachtige teams uit het verleden zoals Alfa Romeo of Lotus er niet meer bij zijn. Maar gezien de enorm grote groei van de F1 de afgelopen jaren door verbeterde en nieuwe media, is het vertrek van die teams voor de huidige generatie fans niet zo heel boeiend om aan terug te denken. Achja ik gok dat we in 2008 met zijn allen lachend terugkijken op al die jaren vol onzekerheid | |
Flem | woensdag 2 maart 2005 @ 07:11 |
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen. | |
rubbereend | woensdag 2 maart 2005 @ 10:10 |
quote:dat doen ze tegenwoordig ook overal | |
sasquatsch | woensdag 2 maart 2005 @ 10:26 |
quote:Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman. En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi. | |
rubbereend | woensdag 2 maart 2005 @ 10:32 |
quote:aanvulling; in de jaren 50 werd Ferrari al wereldkampioen met Ascari (2maal), Fangio en Hawthorn, daarna in de jaren 60 2 maal en de jaren 70 ook 3 maal. | |
_Administr8or_ | woensdag 2 maart 2005 @ 14:30 |
quote:bron : racefreaks.nl ![]() Formule1 is de koningsklasse van de autosport. Als je nu teams mee gaat laten doen met auto's die niet aan de regelementen voldoen is dat niet goed voor de Formule1. Want wat is de volgende stap? Mag Jordan/Midland volgend jaar ook met een oude auto beginnen? En waarom doet Sauber zo'n moeite om een wagen volgens de regelementen te bouwen? Regels zijn regels, en die gelden voor iedereen. Ik denk dat Ferrari gewoon gelijk heeft, zeker omdat Paul "Huilie" Stoddart elke keer weer kritiek had op Ferrari en de FIA ![]() al zullen heeeeeeeeeeeeeel veel mensen het hier niet mee eens zijn. Het was opzich ook slimmer geweest als ze wel akkoord waren gegaan... | |
Crizje | woensdag 2 maart 2005 @ 15:56 |
Ik als anti-Ferrari-persoon ben het met je eens ![]() | |
TimoBasso | woensdag 2 maart 2005 @ 17:51 |
Wat is Ferrari toch weer lekker bezig.. Zouden ze ookal een achterstand hebben op Minardi ![]() | |
Walter_Sobchak | woensdag 2 maart 2005 @ 17:53 |
quote:Ik begrijp het tijdsverschil maar kom op met die foto's ![]() ![]() ![]() quote:Precies. [ Bericht 39% gewijzigd door Walter_Sobchak op 02-03-2005 18:07:22 ] | |
elbundy | woensdag 2 maart 2005 @ 20:20 |
Mensen vraagje. Ik neem aan dat jullie ook meedoen met de manager. Ik zoek de reden waarom de kwalificatie van zaterdag minder waard is dan die van zondag. Beide zijn namelijk even belangrijk. Sterker nog, ze zouden eigenlijk als 1 gerekend moeten worden vind ik. | |
TheGHunter | woensdag 2 maart 2005 @ 20:25 |
Ferrari heeft groot gelijk dat ze het Minardi verbieden om met de oude auto te starten. Als dat zo is, waarom zou Ferrari dan niet met de 2004 versie mogen beginnen? DIe auto is allicht sneller dan de aangepaste die de 1e paar races moet volmaken in het nieuwe seizoen. nu weet ik wel niet of de auto's van de tests in het nieuwe jaar ook daadwerkelijk langzamer zijn dan de 2004 auto's, dus misschien slaat het wel helemaal nergens op wat ik nu zeg :p | |
Crizje | woensdag 2 maart 2005 @ 20:35 |
Omdat Minardi niet tijd genoeg had om de auto aan te passen doordat ze niet wisten of ze wel of niet met Cosworth zouden rijden. Da's tenminste het excuus van het team dat in het verleden wel vaker met in eigen beheer doorontwikkelde motoren reed. | |
Flem | donderdag 3 maart 2005 @ 04:19 |
Bij deze wat foto's van de "F1-parade" in Melbourne gisteren.![]() Eerst kwamen de dames. ![]() Toen deze bak. ![]() Toen gingen ze echt scheuren. ![]() Vroem vroem en dergelijke. ![]() Hallo Mark. ![]() En eindelijk had ik een goede plek. Het was echt teringjantje druk namelijk. Dus niet zeuren over hoofden en handen enzo ![]() Filmpjes: http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/1.avi en http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/2.avi | |
Laton | donderdag 3 maart 2005 @ 04:34 |
whoa! jaloers flem!! Veel plezier man! | |
appelsientje | donderdag 3 maart 2005 @ 08:48 |
Mooi weer daar ![]() Wel gaaf gezicht... | |
SaintOfKillers | donderdag 3 maart 2005 @ 09:11 |
Het is jammer voor Minardi, maar die zitten nu al 10 jaar helemaal in de achtergrond te knoeien om de eindjes aan elkaar te knopen en er komt echt helemaal geen verbetering in. Vinden ze het daar echt zo leuk om het kneusje van de F1 te zijn? Misschien moeten ze maar eens uit hun lijden verlost worden. | |
Walter_Sobchak | donderdag 3 maart 2005 @ 09:54 |
Mooie foto's! Minardi's participation in Melbourne is in doubt Minardi's chances of starting Sunday's Australian Grand Prix remain in doubt after Red Bull denied supporting their struggling rivals. Minardi have not been able to afford to comply with new rules aimed at slowing Formula One cars down. http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4310573.stm [ Bericht 95% gewijzigd door Walter_Sobchak op 03-03-2005 10:24:15 ] | |
Kleffe_Dop | donderdag 3 maart 2005 @ 10:48 |
Red Bull staat er inderdaad ook niet achter:quote: | |
Shreever | donderdag 3 maart 2005 @ 11:42 |
quote:* Shreever is über-jaloers!!! Mooie foto's hoor! ![]() | |
Magic31 | donderdag 3 maart 2005 @ 15:37 |
Zag vanavond dat op de website van RD( http://www.robertdoornbos.com ) dat daar een forum 'online' ging,iets wat tot nu toe ontbrak aan die site. Leuk forum ![]() ![]() ![]() Ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij voor Jordan/Midland mag gaan racen....... | |
appelsientje | donderdag 3 maart 2005 @ 21:24 |
zeg wat wordt het nu met de puntentelling voor f1manager ??moet iedereen zijn team nu omgooien? | |
Arcee | donderdag 3 maart 2005 @ 22:05 |
quote:En dat noemen ze topsport? ![]() Laat Minardi gewoon stoppen met F1. Wat een lachertje is dat team, zeg. ![]() | |
SaintOfKillers | donderdag 3 maart 2005 @ 23:05 |
En wat als Minardi niet meedoet? Er "moeten" toch 20 wagens meedoen. Of niet? | |
Crizje | donderdag 3 maart 2005 @ 23:19 |
Nee. | |
TheGHunter | donderdag 3 maart 2005 @ 23:19 |
quote:Dan mogen Ferrari en BAR een 3e auto inzetten. (die overigens geen punten kunnen behalen dan) | |
Arcee | donderdag 3 maart 2005 @ 23:21 |
quote:http://sport.fok.nl/f1/nieuws/12401 | |
sooty | donderdag 3 maart 2005 @ 23:29 |
Naast Ferrari heeft ook Red Bull een probleem met het opstellen van de Minardi's: Zij vrezen mogelijk puntverlies... (Het is geen grap en ik verzin het niet zelf; Klik op de bbc-link). http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4310573.stm | |
rubbereend | vrijdag 4 maart 2005 @ 00:01 |
quote:en op de vorige pagina staat dat dat bezwaar nu uit de weg is ![]() | |
sooty | vrijdag 4 maart 2005 @ 00:08 |
quote:Het probleem met die links van de bbc is, dat ze soms dezelfde links gebruiken voor een follow-up op een verhaal. Uit de huidige stand van zaken begrijp ik dat niet alle teams met uitzondering van Ferrari getekend hebben voor een dispensatie tbv. Minardi, maar dat ook Red Bull daar weldegelijk problemen mee heeft. Echt duidelijker wordt het er niet op. ![]() | |
Crizje | vrijdag 4 maart 2005 @ 00:22 |
Naja als Minardi voor Red Bull finisht en daarmee punten van Red Bull afsnoept, zullen ze zichzelf uit de uitslag halen (hoe, weet ik niet). Maar ze hebben in ieder geval toestemming van Red Bull Nog 40 minuten!! | |
Scrutinizer | vrijdag 4 maart 2005 @ 01:01 |
En Villeneuve is de baan op! Minardi staat ook bij het rijtje op live-timing | |
Atreidez | vrijdag 4 maart 2005 @ 01:07 |
[F1] Grand Prix van Australie 2005 Melbourne ![]() | |
Scrutinizer | vrijdag 4 maart 2005 @ 01:13 |
quote:O ja ![]() Het is ook alweer zo lang geleden | |
Crizje | vrijdag 4 maart 2005 @ 02:09 |
Voor de geďnteresseerden: in het Melbourne-topic staat dat Minardi geen toestemming heeft gegeven, blabla. Wie wil kan daar een nieuwsbericht van Autosport.com lezen. Nu geen zin om te kopiëren, want ik ga slapen. | |
JPM01 | vrijdag 4 maart 2005 @ 16:04 |
Voor een Formule 1 coureur kan het nooit snel genoeg gaan. Toch werd het voorstel van de FIA om de snelheid omlaag te brengen door diverse coureurs met enthousiasme begroet. Tijdens de GP van Brazilië in 2004 waren de G krachten dusdanig hoog dat zelfs een doorgetrainde coureur als Michael Schumacher last kreeg van zijn nekspieren. Gedurende de wintertests zijn de auto's nauwelijks trager geworden, maar door de wijzigingen die de FIA heeft toegepast, ondermeer door het hoger plaatsen van de voorvleugel, het verder naar voren plaatsen van de achtervleugel en een kleinere diffuser, werd voorkomen dat de wagens sneller zouden worden. Ook de longlife banden en de motoren die twee weekends moeten kunnen doorstaan dragen bij aan de verlaging van de snelheid. Hoezeer de Formule 1 in een jaar tijd kan veranderen, laat de telemetriedata van Melbourne uit 2003 en 2004 zien, die door Ferrari's remmen leverancier Brembo ter beschikking werd gesteld. Vooral door de verbeterde banden en meer grip zijn de snelheden duidelijk omhoog gegaan. In 2003 reden de Ferrari coureurs met een snelheid van 220 km/uur op de 'Prost bocht' af die voor het rechte stuk ligt. De wagens remden binnen 120 meter af van 220 km tot 90 km/uur. Een jaar later reden de auto's al met een snelheid van 250 km/uur op dezelfde bocht af, terwijl de remweg 10 meter korter was, naar een snelheid van 90 km/uur. De topsnelheid ging dus met 14 % omhoog, de remweg ging, ondanks de snelheidsverhoging, met 8 % omlaag. Ondanks dat in de 'Prost bocht' de snelheid laag is, en daardoor de aërodynamica nauwelijks invloed heeft, tonen andere data aan dat de verbeterde aërodynamische aanpassingen in de snelle bochten hebben geleid tot hogere snelheden. In vier van de acht bochten waar op het Albert Park circuit in Melbourne geremd moet worden, ging de snelheid met 30 km/uur omhoog. In de 'Jones bocht' van 120 naar 150 km, in de 'Marina van 130 naar 160 km, in de 'Waite'van 200 naar 230 km en in de 'Stewart bocht' van 170 naar 200 km/uur. Op alle acht de rempunten werd de remweg echter korter. Had Ferrari in 2003 nog 2,6 seconden nodig om voor een bocht af te remmen van 280 naar 130 km/uur, in 2004 duurde het slechts 2,0 seconden om van 300 naar 160 km/uur af te remmen. Duidelijk mag zijn dat de performance van de remmen in de afgelopen jaren is verbeterd. De hoogst gemeten temperatuur van de remschijven bedroeg in 2003 800 graden. Een jaar later werd met regelmaat een temperatuur gemeten van 900 graden met uitschieters naar 950 graden. Door de enorme ontwikkeling van de remmen, mede door de gemeten waardes in de acht bochten van het Albert Park circuit, lijkt de noodzaak om het tempo uit de F1 auto's te halen duidelijk, ondanks het feit dat de vergelijkingen niet 100 % met elkaar overeenkomen. Een circuit verandert ieder jaar. Ook een blik op de rondetijden geeft aan dat de snelheid volgens de FIA omlaag moet. In 2003 reed Michael Schumacher zijn snelste ronde in 1:27.759, in 2004 had hij 1:24.125 nodig om een ronde op het circuit af te leggen. Als er door de autosportorganisatie niet was ingegrepen hadden de tijden voor dit seizoen weer beduidend lager gelegen. ![]() | |
rubbereend | vrijdag 4 maart 2005 @ 17:16 |
dat zijn nog eens cijfers | |
D. | zaterdag 5 maart 2005 @ 10:04 |
edit: ander topic | |
Atreidez | dinsdag 12 april 2005 @ 10:05 |
*kick* Gaat goed bij de FIA, weer een vergadering met alleen de FIA en Ferrari waar alle andere teams de vergadering boycotten. quote:http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=82612 | |
Shreever | dinsdag 12 april 2005 @ 10:38 |
quote:Lekker bezig weer, dat een-tweetje tussen de FIA en ferarri begint me behoorlijkde keel uit te hangen... | |
_Administr8or_ | dinsdag 12 april 2005 @ 10:45 |
quote:nee, de andere 9 teams zijn lekker bezig. ![]() Die vergadering is juist een mooi moment om te overleggen, en het is dan ook vreemd dat de 9 teams niet op komen dagen. | |
Scrutinizer | dinsdag 12 april 2005 @ 10:59 |
quote:Er valt voor die andere teams weinig te overleggen denk ik. Wat Ferrari wil gebeurt, wat Ferrari niet wil gebeurt niet. | |
_Administr8or_ | dinsdag 12 april 2005 @ 11:32 |
quote:Als je niet op komt dagen heb je als team ook niet het recht om na de vergadering de FIA en Ferrari af te zeiken, omdat er een 'verkeerde' beslissing is genomen. Het is zo makkelijk om de FIA en Ferrari de schuld te geven, maar de overige 9 teams doen net zo hard mee om de Formule1 kapot te maken. | |
Scrutinizer | dinsdag 12 april 2005 @ 11:55 |
quote:Van wat ik er van begrijp maakt het wat betreft beslissingen weinig uit of die ander 9 erbij zijn of niet. Die anderen kunnen overeenstemming bereiken over wat dan ook, als Ferrari het er niet mee eens is gaat het niet door of hoeft Ferrari zich niet aan de gemaakte afspraken te houden. Ecclestone heeft gegokt op Ferrari en dat kon hem en de fans nog wel eens duur komen te staan. | |
Atreidez | dinsdag 12 april 2005 @ 13:35 |
quote:Ik denk dat ze die beslissingen voor 2008 misschien niet eens meer interessant vinden omdat ze een eigen kampioenschap willen gaan oprichten.. Lijkt me niet eens zo'n gekke mogelijkheid van denken. | |
ChatGirl | zondag 17 april 2005 @ 22:51 |
Trulli en Montoya zijn beide papa geworden ![]() JARNO BECOMES A FATHER Jarno Trulli became a father today with his wife Barbara giving birth to their first child this afternoon. Named after his grandfather, Enzo Trulli was expected to be born after the San Marino Grand Prix. However, he surprised everybody by arriving during their holidays in Pescara before the race. He came into the world weighing 2,75kg and measuring 47 cm long. bron: www.mclaren.com ------------------------------------------------------------------------------------ McLaren Official Press Release All at Team McLaren Mercedes would like to send their best wishes to Connie and Juan Pablo Montoya who became the proud parents of a healthy baby boy last night. Sebastian weighed six pounds nine ounces and was born at approximately 13.30 East Coast Time / 18.30 BST. bron : www.jpmontoya.com | |
Atreidez | maandag 18 april 2005 @ 10:56 |
![]() Albers in de nieuwe minardi. Tijden zijn nog wat offpace en ik kan geen vergelijkingsmateriaal vinden, maar rubens test op t zelfde circuit en is 4,5 seconde sneller. | |
Atreidez | maandag 18 april 2005 @ 11:02 |
De FIA heeft de regel mbt vrijdagtesters gewijzigd. Elke coureur met een superlicentie mag dus voortaan de baan op om te testen op de vrijdagen voor de grandprix - Uitkomst voor RB Racing dus ![]() http://www.verstappen.nl/(...)5/20050415_6037.html | |
JPM01 | maandag 18 april 2005 @ 23:38 |
morgenavond komt voorbeschouwing imola ![]() | |
-Vaduz- | maandag 18 april 2005 @ 23:45 |
Misschien is de nieuwe Minardi wel een halve seconde sneller. ![]() | |
rubbereend | maandag 18 april 2005 @ 23:48 |
wow dan worden ze een paar 100 meter later gelapt ![]() | |
Radegast | dinsdag 26 april 2005 @ 18:42 |
Renault F1 heeft vandaag bekend gemaakt dat de bolide van Fernando Alonso tijdens het gehele weekend een motorprobleem heeft gehad. Dit probleem zorgde ervoor dat de Spanjaard bijna niet in actie kwam tijdens de vrije trainingen. Op vrijdag kende de Renault krachtbron al een probleem waarna Renault besloot zo min mogelijk kilometers met de motor te rijden. "Ik denk dat ik nu de waarheid kan zeggen", aldus Fernando Alonso. "Al op vrijdag had ik problemen met de motor, ik had dan ook echt niet verwacht om deze race te kunnen winnen." | |
sooty | dinsdag 26 april 2005 @ 19:08 |
Button en BAR worden mogelijk gediskwalificeerd en Button verliest dan zijn derde plek van afgelopen weekend. Zijn wagen is te licht bevonden na weging. Er zou een 'geheim tankje' ondekt zijn waarmee de manipulatie zou worden aangetoond. But unnamed BAR insiders quoted in the Guardian newspaper say that the tank is a collector system for the Honda engine's high-pressure fuel pump, which is not concealed and which is a system common to a number of other F1 cars. Artikelen hier en hier. | |
TheGHunter | woensdag 27 april 2005 @ 19:11 |
quote:Dat ziet er dus goed uit ![]() | |
Atreidez | woensdag 27 april 2005 @ 19:17 |
Dat is maar net hoe je t bekijkt.. misschien goed voor ferrari, maar als ze vanaf nu weer hun gloriedagen krijgen is t seizoen naar de knoppen ![]() | |
Radegast | donderdag 28 april 2005 @ 00:37 |
quote:Waarom zou het seizoen naar de knoppen gaan als Michael Schumacher vanaf nu veel gaat winnen? Hij heeft een fikse achterstand op Alonso, en als Alonso gewoon regelmatig podiumplaatsen blijft scoren dan duurt het een hele tijd voordat Michael hem bijhaalt in de WK-stand. Het WK wordt alleen maar spannender als Ferrari weer mee kan doen voor de overwinning... | |
Walter_Sobchak | donderdag 28 april 2005 @ 08:27 |
Minardi's testing of their new PS05 model encountered an embarrassing hitch when two of their cars collided at the Mugello circuit in Italy. Christijan Albers, who was in the PS05, clipped the back of test driver Chanoch Nissany's old PS04B, spinning both cars off the track. bron | |
Kleffe_Dop | donderdag 28 april 2005 @ 09:13 |
Nissany is dat niet dat 43-jarige talent van Minardi?![]() | |
ElmarO | donderdag 28 april 2005 @ 10:37 |
quote:Hij is inderdaad 43 jaar ![]() Zie ook: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=75816 | |
Kleffe_Dop | donderdag 28 april 2005 @ 10:46 |
Als er een 82 jarige dementerende bejaarde aanklopt bij Stoddart met 50 miljoen euro, zou die dan ook de officiele 3e rijder kunnen worden van Minardi voor 2006 ![]() ![]() | |
zjroentje | donderdag 28 april 2005 @ 12:54 |
quote:Dat gebeurde afgelopen weekend toch ook al? Ze moeten ook niet weer te goed gaan worden. | |
Giem | donderdag 28 april 2005 @ 14:38 |
Stelletje sukkels in die minardies. Rijden ze tegen elkaar aan. ![]() | |
DrMarten | donderdag 28 april 2005 @ 15:23 |
quote:"One zigged when he should have zagged," said a team spokesman. ![]() | |
rubbereend | donderdag 28 april 2005 @ 15:44 |
k las t in de krant ja, de prutsers bij Minardi | |
Atreidez | donderdag 28 april 2005 @ 16:15 |
Kan me voorstellen dat je met 43 jaar en de oude auto iets eerder remt, maarja.. degene die achterop klapt is altijd fout ![]() | |
Arcee | donderdag 28 april 2005 @ 19:03 |
quote: ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 9 mei 2005 @ 11:31 |
quote: | |
appelsientje | maandag 9 mei 2005 @ 13:56 |
quote:Dat zou wel stoer zijn.. ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien... die foto zegt me niet echt veel op dit moment. | |
Dos37 | maandag 9 mei 2005 @ 14:03 |
quote:Nou wat zag het er goed uit | |
soul114 | dinsdag 10 mei 2005 @ 19:26 |
al opgelost | |
Blikvanger | woensdag 11 mei 2005 @ 15:15 |
Blik op Nieuws - Sport: Volgend jaar twee Nederlandse racers in de F1? Rotterdam - Testcoureur Robert Doornbos heeft een aanlokkelijke aanbieding gekregen om volgend seizoen één van de twee vaste rijders in het nieuwe team van Midland F1 te worden. Op het circuit in Barcelona kreeg zijn manager Marco Zecchi afgelopen weekeinde uit handen van teambaas Colin Kolles een conceptcontract voorgelegd voor volgend jaar. Zonder al te grote sponsorinvesteringen kan hij, waarschijnlijk samen met de Indiër Narain Karthikeyan, in 2006 het rijderskoppel voor de debutant in de Formule 1 gaan vormen. Het contract is beter dan eind vorig jaar, toen hij zeven miljoen dollar moest meenemen om zijn debuut bij, nu nog, Jordan te mogen maken. Het gebrek aan voldoende sponsoring maakte zijn entree toen vrijwel onmogelijk. Nu hoeft hij voor zijn debuut aanzienlijk minder geld mee te nemen. Doornbos bevestigde gistermiddag, tijdens een mediadag in De Kuip in Rotterdam, dat hij bij Midland kan tekenen: 'Het is een gunstige aanbieding en ik ben zeer vereerd dat ik zo vroeg in het seizoen al een contract kan ondertekenen. Als het allemaal doorgaat, zal ik met een grote glimlach door het rennerskwartier lopen. Ik ben klaar om te racen.' Lees verder... ![]() | |
Lionheaad | woensdag 11 mei 2005 @ 15:18 |
Wie is die nummer 2 dan?? Zie wel gebeuren dat Albers volgend jaar niet rijdt. En ik ben er niet zeker van of rijden voor Midland wel zo'n goed idee is. Zou eerst maar effe wachten tot pakweg september tot de keuze. | |
ElmarO | woensdag 11 mei 2005 @ 15:23 |
quote:Ik denk dat ze er gewoon van uit zijn gegaan dat Albers volgend jaar ook nog rijd. En anders zouden ze misschien Pastorelli kunnen bedoelen. Die is op dit moment ook testcoureur voor Jordan/Midland. | |
JPM01 | woensdag 11 mei 2005 @ 16:22 |
quote:ik geloof dat sauber albers aardig aan het volgen is, dus wie weet. volgende week DONDERDAG begint het GP weekend van monaco let er wel ff op mensen dat je niet vrijdag om 11:00 voor de live timing zit ![]() | |
MonoSynth | woensdag 11 mei 2005 @ 22:05 |
Nee, Ralf ziet het allemaal niet zitten voor zijn broer:![]() http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=85916 | |
JPM01 | woensdag 11 mei 2005 @ 23:56 |
De Duitser Stefan Schumacher heeft de eerste etappe gewonnen in een fiets wedstrijd toch een schumacher die wint ![]() ![]() die andere bakt er niks van ![]() | |
Arcee | donderdag 12 mei 2005 @ 00:16 |
quote:http://www.formula1.com/ "Over the last three races, which of these McLaren drivers put in the best showing?" Vote maar ff daar linksonder. ![]() | |
JPM01 | donderdag 12 mei 2005 @ 00:19 |
quote:vind je het gek?? montoya mist 2 races ![]() | |
Arcee | donderdag 12 mei 2005 @ 00:21 |
quote:Nee, ik was erg onder de indruk van 'm. Vooral die 360 was erg knap. ![]() Trouwens, hoeveel races hadden De La Rosa en Wurz gereden voor ze hun race reden? | |
JPM01 | donderdag 12 mei 2005 @ 10:45 |
quote:tja zoals hij zelf al verklaarde nokte zijn TC ermee ![]() | |
Atreidez | donderdag 12 mei 2005 @ 10:59 |
Zit er ook nog nieuwswaarde aan deze discussie ![]() | |
Arcee | donderdag 12 mei 2005 @ 19:01 |
quote: quote:Da's geen antwoord op de vraag. ![]() | |
Arcee | donderdag 12 mei 2005 @ 19:01 |
DP ![]() | |
sooty | zaterdag 14 mei 2005 @ 19:04 |
Onder de kop Jetzt räumt BMW auf! meldt Bild dat BMW, gezien de treurige resultaten over de afgelopen jaren, het contract met Williams per 2007 niet voortzet. Seit fünf Jahren verspricht Team-Chef Frank Williams seinem Motoren-Partner BMW zu Saisonbeginn ein Titel-Auto. Fünf Jahre lang hat der Rollstuhl-General die PS-Macher aus München bitter enttäuscht. Zehn Siege in 90 Rennen – zuwenig für BMW. Ab 2007 geben die Bayern und die Briten getrennt Gas. Der bis 2009 datierte Vertrag wird fristgerecht gekündigt. Bye-bye, Williams! | |
Atreidez | zaterdag 14 mei 2005 @ 19:40 |
Minardi - BMW dan maar ![]() | |
sooty | zaterdag 14 mei 2005 @ 19:42 |
quote:Vermoedelijk exclusief naar Sauber. Ab nächster Saison werden die Bayern neben Williams auch das Sauber-Team mit Motoren ausrüsten, ab 2007 dann wohl komplett zu den Schweizern überwechseln. | |
sooty | zaterdag 14 mei 2005 @ 19:53 |
Dezelfde bron meldt dat er gevaar dreigt dat Toyota punten wordt afgenomen wegens het niet in orde zijn van de licentie. Toyota erkent de "administratieve fout". Formel 1: Verlieren Ralf und Toyota ihre WM-Punkte? Hintergrund für das mögliche Debakel ist ein Formfehler der Kölner. Wie das Magazin „F1 Racing“ berichtet, muß das Überraschungsteam der Saison im schlimmsten Fall einen Abzug von 29 WM-Punkten hinnehmen. Toyota hat offenbar erst nach dem GP von San Marino in Imola die Unterlagen zur Erteilung zur erforderlichen Team-Superlizenz eingereicht. Toyota-Präsident John Howett: „Wir hatten ein Problem mit unserer nationalen Lizenz. Die Probleme mit den deutschen Behörden wurden nun gelöst und die neuen Dokumente an die FIA weitergeleitet. Die FIA hat uns bereits eine neue Superlizenz zugesandt.“ En opmerkelijk: Ob es zu einer Verurteilung von Toyota kommt, hängt davon ab, ob ein Konkurrent Protest gegen Toyota einlegt. Wie gaat Toyota een oor aannaaien ? Ferrari ? | |
Chepke | zaterdag 14 mei 2005 @ 19:54 |
tvp | |
LittleNurse | woensdag 18 mei 2005 @ 19:16 |
spam ![]() [ Bericht 83% gewijzigd door mitt op 18-05-2005 22:28:23 ] | |
Scrutinizer | woensdag 18 mei 2005 @ 19:18 |
quote:Spam [ Bericht 45% gewijzigd door Scrutinizer op 19-05-2005 00:17:15 ] | |
Arcee | donderdag 19 mei 2005 @ 00:14 |
Wel de post weghalen, maar dan niet de quote. ![]() | |
JPM01 | donderdag 19 mei 2005 @ 00:41 |
quote:niks, maar hoeveel test kilometers hebben die wel gereden voor mclaren in al die jaren?? ![]() | |
Arcee | donderdag 19 mei 2005 @ 00:45 |
quote:Montoya heeft al jaren ervaring in races, zij 0. ![]() Maar goed, beetje welles/nietes dit. ![]() | |
JPM01 | donderdag 19 mei 2005 @ 00:47 |
quote:ja ieder zijn eigen mening ![]() de la rosa reed voor Arrows en jaguar en wurz voor Benneton dus wat nou 0 races ervaring ![]() | |
Arcee | donderdag 19 mei 2005 @ 00:50 |
quote:Ik wou je een keer een makkelijke geven. ![]() | |
Walter_Sobchak | donderdag 19 mei 2005 @ 09:13 |
lol....feit is wel dat JPM het minder goed doet dan jij (JPM01 dus) en ik samen hadden verwacht ah begin van het seizoen. | |
Atreidez | donderdag 19 mei 2005 @ 09:41 |
En fietsen kan ie ook al niet ![]() | |
sooty | zaterdag 21 mei 2005 @ 23:35 |
Diverse media melden inmiddels dat de FIA afziet van maatregelen tegen Toyota. ![]() Godzijdank wordt de competitie 2005 geen regelnevenfarce. | |
sooty | zaterdag 21 mei 2005 @ 23:38 |
Gossip: Eddie Irvine en vermogend vriendje zoeken een stal om over te nemen. Jordan wordt er gefluisterd. | |
BliksemSchigt | maandag 23 mei 2005 @ 16:41 |
quote:Definitief dus. | |
Danielson | maandag 23 mei 2005 @ 18:14 |
Ik ga aankomend weekend naar de race van Europa ![]() ![]() | |
rubbereend | maandag 23 mei 2005 @ 18:25 |
quote:dan zouden we weer een eddie bij Jordan hebben ![]() | |
ik_jij_en_jou | maandag 23 mei 2005 @ 18:30 |
quote:Ik wil dat oude systeem weer terug! gewoon 1uur de tijd hebben, paar rondjes rijden, 1minuut voor het einde nog de snelste ronde pakken! ![]() stel de regel in dat iedereen per 10minuten, 1rondje moet rijden en het is weer leuk op tv! | |
JPM01 | maandag 23 mei 2005 @ 18:34 |
quote:ik wil dat DTM systeem eerst 45 minuten knallen om vervolgens de beste 10 nog een super pole te laten rijden. | |
ik_jij_en_jou | maandag 23 mei 2005 @ 19:12 |
quote:Hulde! ![]() Helemaal eensch! | |
sooty | dinsdag 24 mei 2005 @ 00:45 |
quote:Monaco afgelopen was sowieso het einde van de dubbele-zondagmorgen qualifiying ![]() Ik denk wel dat je gelijk hebt JPM01. Een systeem als in de DTM zal het zeker interessanter maken. ![]() | |
AMD64 | dinsdag 24 mei 2005 @ 01:44 |
Hoe gaat dit nu met de f1manager. Nu is er duidelijk minder punten te verdienen omdat de 2e kwali is geschapt. | |
rubbereend | dinsdag 24 mei 2005 @ 01:55 |
quote:vraag t anders in t daarvoor bestemde topic | |
AMD64 | dinsdag 24 mei 2005 @ 01:59 |
quote:Nou, dit gaat over F1. Dus... | |
rubbereend | dinsdag 24 mei 2005 @ 02:07 |
er is ook een topic over de manager | |
AMD64 | dinsdag 24 mei 2005 @ 02:08 |
quote:Over het hoofd gezien. Sorry, ga even opzoeken! ![]() | |
rubbereend | dinsdag 24 mei 2005 @ 02:09 |
![]() | |
AMD64 | dinsdag 24 mei 2005 @ 02:09 |
quote:Heb hem al ![]() | |
sooty | zondag 29 mei 2005 @ 01:27 |
De BBC brengt het jaarlijks terugkerend "nieuws" dat Barrichello ervan baalt de tweede viool te moeten spelen bij Ferrari. ![]() De geruchten gaan dat BARrichello opteert voor BAR. ![]() ![]() | |
Giem | zondag 29 mei 2005 @ 11:41 |
quote:Wordt die man dan eindelijk verstandig na al die jaren.. | |
-Hans- | dinsdag 31 mei 2005 @ 12:56 |
Ferrari heeft waarschijnlijk al tijdens de race in Canada de beschikking over een nieuwe Bridgestone band, deze band moet de "rooien" meer naar voren helpen tijdens de kwalificatie.quote:Webber & Button bij BMW? Heidfeld & Rubens bij Sauber? M. Schumacher & Massa bij Ferrari? Het Silly Season is alweer begonnen. ![]() | |
TimoBasso | dinsdag 31 mei 2005 @ 13:33 |
Williams Honda.. damn.. dat klinkt wel cool | |
ElmarO | dinsdag 31 mei 2005 @ 13:35 |
quote:Inderdaad. Ben benieuwd wat er waar blijkt te zijn. Al hing BMW-Sauber natuurlijk al wat langer in de lucht. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 13:40 |
Met wat gaat BAR dan rijden? Of zou Honda gewoon twee teams van motors voorzien Interessante ontwikkeling. Ik kan begrijpen dat BMW niet tevreden is Nu nog afwachten wat er waar is en wat niet | |
mbn | dinsdag 31 mei 2005 @ 13:46 |
quote:Al is dat Racereport het zo stellig brengt een typisch gevalletje van gegokt en verloren. Er gingen geruchten dat Sauber en BMW het gisteren na een gesprek het bekend zouden maken, alleen nu is gisteren bekend gemaakt dat BMW pas eind juni de knoop zal doorhakken. Maar toen was het natuurlijk voor racereport te laat om het artikel nog bij te werken. Theissen schijnt helemaal voor het kopen van sauber te zijn, maar in de hogere regionen binnen BMW is nog flink wat twijfel, zeker nu Williams ook weer begint te presteren. Met Williams heeft men nog een contract tot eind 2006. Williams heeft trouwens volgens de geruchten meer toenadering gezocht bij Toyota dan bij Honda. | |
ElmarO | dinsdag 31 mei 2005 @ 14:42 |
quote:Dit vond ik er over op de BBC-site. Dus misschien is het alleen maar een motorendeal. quote:BBC | |
-Hans- | zaterdag 18 juni 2005 @ 13:46 |
De FIA heeft gisteren de nieuwe regels voor het seizoen 2008 naar buiten gebracht, het e.e.a. kan nog veranderd worden. Opvallende zaken: ![]() En Massa gaat een testrit voor Ferrari maken. ![]() quote: | |
Atreidez | zaterdag 18 juni 2005 @ 14:07 |
Zeer opvallend.. Nog wel 2 bandenleveranciers? Dat is wmb de grote doorn in het oog.. | |
Walter_Sobchak | woensdag 22 juni 2005 @ 14:16 |
BMW heeft Sauber gekocht ![]() http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4118472.stm | |
rubbereend | woensdag 22 juni 2005 @ 15:47 |
quote: ![]() | |
Atreidez | woensdag 22 juni 2005 @ 16:38 |
quote:Wat kijk je nou sip? ![]() ![]() | |
MrX1982 | woensdag 22 juni 2005 @ 16:49 |
Iedereen wist het al natuurlijk. Maar leuk nieuws. Volledig BMW team is stoer. Ik wens en gun ze veel suc6 ![]() Nu nog een Porsche F1 team. *droomt verder ![]() | |
ElmarO | woensdag 22 juni 2005 @ 16:52 |
Leuk nieuws. Ben benieuwd hoe het team er precies uit gaat zien en wat de naam gaat worden. | |
vipergts | woensdag 22 juni 2005 @ 18:15 |
De Fia gaat de 7 michelinteams waarschijnlijk zwaar straffen. Er wordt ze verweten De teams hebben gefaald bruikbare banden mee te nemen De teams hebben geweigerd om deel te nemen aan een GP De teams hebben geweigerd om mert lagere snelheid te rijden iets waar de banden wel tegen bestand waren De teams hebben door hun optrden het f1 imago zwaar beschadigd En er wordt ze verweten dat ze de Steward niet op de hoogte hebben gebracht om niet van start te gaan Vermoedelijk wordt met een torenhoge boete de schade verhaald. En hopelijk nog 25 punten aftrek voor de teams en de rijders in de kampioenschappen | |
rubbereend | woensdag 22 juni 2005 @ 18:29 |
quote:de teams moeten gestraft worden dus punten afnemen voor het constructeurskampioenschap zou zuiverder zijn dan rijders punten afnemen. | |
DeltaHF | woensdag 22 juni 2005 @ 18:31 |
quote:Ik wil net zeggen; anders word die kutduitser dalijk wéér wereldkampioen ![]() | |
Atreidez | woensdag 22 juni 2005 @ 18:56 |
quote:Ik ben nog steeds benieuwd waarom je niet blij wordt van een full bmw team ![]() | |
Giem | woensdag 22 juni 2005 @ 19:30 |
Dubbel | |
Giem | woensdag 22 juni 2005 @ 19:32 |
Wat een onzin zeg.. afschaffen die kut FIA.. Hadden die lui dan mensen dood de muur in willen zien vliegen.... FIA en de veiligheid... Ik geloof er niks van... en ze houden zich ook niet aan hun eigen regels want met 6 auto's MAG er NIET eens gestart worden..... en aangezien de auto's voor de start al binnen waren hadden ze volgens mij dus de hele gp moeten afblazen... niet dat dat overigens een opties is... maar zo staat het in hun eigen regels. | |
beerke | woensdag 22 juni 2005 @ 21:05 |
De start is het moment dat alle bolides voor de eerste keer weg rijden. Dus het weg rijden voor de opwarmronde. En als je goed hebt geteld stonden er toen 20 wagens op de weg. Overigens ben ik het volstrekt met de FIA eens in deze. Op het moment dat je banden niet in staat zijn om de inmiddels al beruchte bocht 13 op volle snelheid te nemen, dan ga je er maar met 200 door heen in plaats van 330. Dan wint Ferrari wel de GP, maar die hebben geen problemen met hun banden. Een terecht overwinning dan en de overige michelin-teams kunnen dan mooi met Jordan en Minardi om de punten knokken. Het idee alleen al om een circuit aan te passen om de problemen bij een groot aantal teams te verhelpen zou ik een nog groter gezichtsverlies hebben gevonden dan deze in- en intriest blamage afgelopen zondag. Ik verwijt de Michelin-teams dat ze zich hebben terug getrokken omwille van het feit dat ze afgelopen GP niet competetief konden zijn. Dat is de enige reden. Veiligheid is een leuk item om mee te schermen in de media... | |
PirE | woensdag 22 juni 2005 @ 21:49 |
Nog wat nieuws:quote:Ik verwacht er niet veel van ![]() | |
Kanjer | woensdag 22 juni 2005 @ 23:25 |
quote:Nee joh, dat lukt Heidfeld nooit. Megagigantduitser Schumi daarentegen...... | |
DeltaHF | woensdag 22 juni 2005 @ 23:27 |
quote:Die bedoelde ik ook ![]() | |
Kanjer | woensdag 22 juni 2005 @ 23:50 |
quote: ![]() | |
rubbereend | donderdag 23 juni 2005 @ 01:28 |
quote:komt ie ![]() k vind al die "privé" teams gewoon leuk, de motorleveranciers hebben al zoveel te zeggen, dat dreigen met een eigen raceklasse enzo ![]() Mannen als Jordan waren verademingen in de F1 wereld. Peter Sauber is niet zo'n kleurrijk persoon maar hij ahd wel het lef een renstal te starten ![]() | |
PirE | donderdag 23 juni 2005 @ 10:25 |
quote:Sauber is in 1993 begonnen met steun van Mercedes. Het was dan wel geen directe steun, maar steun in de vorm van Ilmor motoren voor de eerste 2 seizoenen. De welbekende motoren die nu in de McLaren liggen. Dus niet echt een volledig prive-team. | |
Radegast | donderdag 23 juni 2005 @ 11:04 |
quote: | |
MonoSynth | donderdag 23 juni 2005 @ 11:38 |
Bah. Eerst dwingen ze de teams om niet deel te nemen als de veiligheid van de banden dat niet toelaat (n.a.v. Räikkönen op de Nurburgring), en dan gaan ze gewoon lekker wachten totdat de bom barst en verzinnen ze een straf zodat Schumi weer WK kan worden ![]() ![]() | |
Giem | donderdag 23 juni 2005 @ 11:58 |
quote:Dat gevoel heb ik nou ook altijd al gehad.... Maar ja iedereen ontkent het altijd.. Maar ik heb de FIA de laatste jaren al nooit vertrouwd... Ferrari komt altijd overal onderuit... en mag altijd de leuke klusje doen waar ze voordeel aan kunnen hebben.. Regels testen voor volgende jaren enzo.. | |
Lionheaad | donderdag 23 juni 2005 @ 15:20 |
quote:Ik zeg staal. ![]() | |
Kanjer | donderdag 23 juni 2005 @ 17:06 |
quote:HAHAHAHAhahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ongelovelijk hoe iemand de feiten zo kan draaien dat het weer op Ferrari en Schumacher aankomt. Laat me raden, het is een complot, Michelin wil stiekum dat Schumi weer wint. Dit kan beter in Truth.... Wat een onzin zeg ![]() | |
JPM01 | zaterdag 25 juni 2005 @ 21:19 |
quote:en nu blijkt dat ferrari illegale dingen aan het doen is Bandenwarmers Ferrari in opspraak Vrijdag 24 juni 2005 » Ferrari heeft een nieuw systeem uitgevonden om de banden op te warmen. Het team gebruikt metalen kisten om het rubber én de velg op temperatuur te brengen. Volgens Autosport-Atlas hebben verschillende teams hun beklag gedaan over de revolutionaire vondst van Ferrari. Het FIA-reglement schrijft voor dat banden alleen mogen worden opgewarmd door dekens met geďntegreerde verwarmingselementen. Het systeem van Ferrari bestaat uit een metalen kist, waar het complete wiel – band én velg - ingedaan worden. De binnenkant van de kist is bekleed met dezelfde verwarmingselementen die ook in de traditionele dekens gebruikt worden, maar het verschil schuilt in de afstand tussen verwarming en het wiel.Waar bij een normale bandenwarmer alleen het rubber opgewarmd wordt, laat Ferrari’s ‘opwarmbox’ ruimte tussen band en verwarming, waardoor de lucht in de hele kist warm wordt en dus ook de velgtemperatuur toeneemt. De Britse autosportsite denkt te weten dat FIA-gedelegeerde Charlie Whiting op de hoogte is van Ferrari’s vondst. Hij zou akkoord zijn gegaan met de opwarmbox omdat het geen echte oven is, maar een kist met een bandenwarmer erín. En dat mag kennelijk weer wel. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Walter_Sobchak | zaterdag 25 juni 2005 @ 21:42 |
Volgens mij is er nog niks illegaals aan. Als ik het hele verhaal lees, hebben ze het voorgelegd aan de FIA en gebruiken ze het op zijn minst al vier races. Er wordt wel vaker door teams op creatieve manier met regels omgegaan. Vind het wel een slimme vondst en vraag me af of andere teams het willen gaan verbieden of dat ze het ook willen gaan gebruiken. Btw: je onderschrift heeft een update nodig ![]() | |
MrX1982 | zaterdag 25 juni 2005 @ 23:10 |
Beetje huilie gedrag van de andere teams. Als het binnen de regels valt van de FIA zouden de andere teams niet moeten zeuren maar het ook invoeren. Wat voor nut heeft het om te zeiken? Mooie vinding van Ferrari ![]() | |
sooty | zaterdag 25 juni 2005 @ 23:38 |
quote:Ach Ferrari manouvreert binnen de gezamenlijk opgelegde regels. Hun veto voor een chicane in bocht dertien werd dehalve gehonoreerd. Dat levert hen 18 punten op voor 2005. Helaas hebben ze daarmee tevens de toekomst van F1 in de USA om zeep gebracht. 200.000 thumbs down couldn't be wrong. Het zal Ferrari een worst wezen. En dat is nou zo jammer aan dit ooit toch eens illuster automerk. | |
MrX1982 | zondag 26 juni 2005 @ 00:07 |
quote:Zijn dat geen voorbarige conclusies. Mi ligt de fout nog steeds bij Michelin en heeft de FIA haar poot terecht stijf gehouden. Regels zijn regels. nee ik ben geen Ferrari fan | |
sooty | zondag 26 juni 2005 @ 00:37 |
quote:Neuh. Veto = veto. Ferrari heeft van dat recht gebruik gemaakt. Geheel volgens de regels overigens. Sportief is anders natuurlijk.... | |
Kanjer | zondag 26 juni 2005 @ 01:23 |
quote:Welk team was het ook al weer dat races lang met een 2e rempedaal reed en alles en iedereen ( ook Ferrari) eruit reed? Ohja!!!! McLaren die dat had gevonden en met toestemming van de FIA had gebruikt, ontdekt door een fotograaf. Dus toch niet alleen Ferrari .... | |
MonoSynth | zondag 26 juni 2005 @ 15:28 |
quote:En daar ligt het dus aan. De FIA hoeft maar één team achter zich te hebben om de anderen monddood te maken. | |
MrX1982 | zondag 26 juni 2005 @ 15:43 |
quote:Je denkt dat andere teams zoiets soortgelijks ook niet hadden gedaan? Je gaat de fout van de concurrent toch niet herstellen door ze een hand toe te reiken. Het is niet een of andere amateuristische zeepkisten race. Het is onsportief van Michelin om geen goede band te maken. Daar ligt de fout en nergens anders. Michelin balanceert gewoon op het randje en in de VS zijn ze eroverheen gevallen. | |
SaintOfKillers | zondag 26 juni 2005 @ 15:46 |
quote:De F1 heeft de VS niet nodig. Het zou jammer zijn, maar het is geen ramp. | |
Scrutinizer | zondag 26 juni 2005 @ 15:59 |
quote:Ik denk dat Toyota, Honda, BMW, Mercedes daar anders over denken. | |
SaintOfKillers | zondag 26 juni 2005 @ 16:00 |
quote:Waarom? | |
Scrutinizer | zondag 26 juni 2005 @ 16:03 |
quote:Omdat Amerika voor hen een hele belangrijke afzetmarkt is | |
SaintOfKillers | zondag 26 juni 2005 @ 16:06 |
quote:Mensen baseren de aankoop van hun wagen op basis van wedstrijdjes die ze zien? | |
Scrutinizer | zondag 26 juni 2005 @ 16:09 |
quote:Nee niet direct, maar het biedt de mogelijkheid hun imago te vestigen en naamsbekendheid te vergroten | |
MrBadGuy | zondag 26 juni 2005 @ 16:16 |
quote:Bij Ferrari lijkt er idd een verband te zijn tussen de resultaten in de F1 en hun verkopen. | |
Scrutinizer | zondag 26 juni 2005 @ 16:19 |
quote:Toen Nelson Piquet wereldkampioen werd met BMW resulteerde dat in een exponentiële groei van het aantal verkochte BMW's in Brazilië | |
SaintOfKillers | zondag 26 juni 2005 @ 16:23 |
Maar heeft dat dan iets te maken met het al dan niet organiseren van een GP in een bepaald land? Dit lijkt me meer te gaan over algemene populariteit van teams en coureurs. | |
Scrutinizer | zondag 26 juni 2005 @ 16:41 |
quote:De Formule 1 als sport kan niet zonder de fabrikanten. De fabrikanten hebben graag klandizie en hebben graag de mogelijkheid om middels de Formule 1 hun imago te vestigen en reclame te bedrijven. Amerika is een groot land met veel mensen die auto's kopen maar waar nog maar weinig aandacht is voor de Formule 1. De enige reden dat er ook een GP wordt gereden in een land als China en dat in de toekomst India ook nog wel eens een GP zou kunnen krijgen is omdat het enorme potentiële afzetmarkten zijn. | |
SaintOfKillers | zondag 26 juni 2005 @ 16:45 |
quote:Ja, maar zelfs mét GP lijkt de doorsnee Amerikaan me niet echt geboeid te zijn door de F1. Daarvoor is het gewoon een té egocentrisch land. Die kijken liever naar het geforceerde spektakel van hun Champcars. | |
Scrutinizer | zondag 26 juni 2005 @ 16:53 |
quote:Dat is waar, maar het is/was wel de bedoeling de Amerikanen wat enthousiaster te maken en de aandacht op zich te vestigen. En eigenlijk waren ze daarmee tot vorig weekend wat betreft hun eigen GP al weer wat verder gekomen. Het debacle van onlangs heeft naturlijk wel heel veel schade opgeleverd voor de sport en indirect dus ook voor de fabrikanten. | |
rubbereend | zondag 26 juni 2005 @ 19:05 |
k las trouwens in de Formule1 dat het programma van Monaco aan de Maas steeds concreter wordt ![]() | |
Radegast | zondag 26 juni 2005 @ 23:15 |
-edit: plaatje is gisteren al een keer gepost in een ander topic- [ Bericht 88% gewijzigd door Radegast op 27-06-2005 01:39:25 ] | |
TheGHunter | zondag 26 juni 2005 @ 23:30 |
quote:respect MrX ![]() Jij bent hier zowat de enige die echt objectief naar de F1 kijkt, ondanks je lichte voorkeur naar McLaren. Ach, fouten maken we allemaal zullen we maar zeggen ![]() | |
MrX1982 | zondag 26 juni 2005 @ 23:39 |
quote: ![]() Ach het is een politiek spel en men zoekt naar een zondebok. Ik blijf het onterecht vinden om Ferrari de schuld te geven van het falen van een ander. Michelin moet gewoon minder op de grens gaan zitten qua banden. Het gebeurt Michelin wel vaker dat banden zomaar klappen. Dan kan je Ferrari toch niet de schuld gaan geven. Hoge bomen vangen veel wind ![]() | |
MonoSynth | maandag 27 juni 2005 @ 10:03 |
quote:Jep. Vooral in de NASCAR is dit duidelijk te zien in de statistieken. Wint een Chevy, dan is in de statistieken duidelijk te zien dat Chevrolet meer omzet maakt in de volgende week. Wint een Ford, dan heeft Chevrolet daar onder te lijden.... | |
Kleffe_Dop | maandag 27 juni 2005 @ 11:21 |
quote:Ik heb geen idee hoe betrouwbaar de bron is, maar opvallend vindt ik dat Michelin al aangegeven heeft problemen te verwachten in Spa. Ben benieuwd wat voor oplossing ze hiervoor vinden... | |
MonoSynth | maandag 27 juni 2005 @ 12:11 |
quote:De problemen die Bridgestone aan het begin van dit jaar had worden hier imo over het hoofd gezien. Ook zijn de vermeende illegale banden te wijten aan een creatieve interpretatie van de regels (hoort bij competitie), en bij Räikkönen was het het team én Kimi die beslisten dat de band niet vervangen hoefde te worden. Als Michelin wordt gebanned dan moet er teruggegaan worden naar een enkele bandenfabrikant (die geen bijzondere samenwerkingsrelatie met een specifiek team mag hebben), want competitie en veiligheid kunnen wat dit betreft blijkbaar niet samengaan. ps. Als Michelin per direct een ban krijgt en de teams dus allemaal op Bridgestones moeten rijden dan is ook hier weer duidelijk dat een teambaas (Jean Todt) niet in de World Council thuishoort. |