abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 oktober 2004 @ 22:23:14 #1
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_22608354
-een halve maaltijd bestellen bijvoorbeeld geen groente(vooral niet als ik groente sta )
-zeggen dat er iets uit een pakje komt(heeft een keer iemand op me stage gedaan mocht even zoeken in de keuken )
-een meduim biefstuk bestellen en dan zeggen dat ie te rouw is(we kunnen wel biefstuk bakken) en piet weet wat er dan gebeurd)
pi_22608664
-In een chique restaurant zitten en als ze de mooie zilveren deksels weghalen, best wel hard OEH! zeggen...
-Of in het zelfde restaurant gewoon als mooi aangeklede dame cola bestellen...

Ah ja...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 13 oktober 2004 @ 22:44:42 #3
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_22608909
iemand anders z'n bord volschijten
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_22609023
om mayo en ketchup vragen en altijd een eeuwig die klote wiener schnitzel bestellen GA DAN VERDOMME NAAR DE MACDONNALDS
  woensdag 13 oktober 2004 @ 23:06:26 #5
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_22609457
bij de MAC hebben ze geen wiener schnitzel
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_22609475
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:49 schreef MarMar het volgende:
om mayo en ketchup vragen en altijd een eeuwig die klote wiener schnitzel bestellen GA DAN VERDOMME NAAR DE MACDONNALDS
Mee eens
pi_22609609
Wij gingen ooit eens iemand ophalen van het station en die zou dan zijn spullen bij 1 van ons thuis dumpen en daarna zouden we uit eten gaan. Maar de trein had vertraging en het schoot allemaal niet op, dus we besloten dat hij zijn spullen maar effe mee moest nemen naar dat restaurant en dat we die na het eten wel zouden gaan dumpen. 1 van ons had echter, denkende dat we voor het eten nog thuis zouden komen, haar tamme ratje bij zich. Dat beest kwam dus tijdens het eten regelmatig even uit haar mouw of kraag tevoorschijn met die gore staart van hem, wat ons op vele woeste blikken van mensen aan aangrenzende tafeltjes kwam te staan, maar geen van hen durfde er echt iets van te zeggen tegen ons en/of personeel.
pi_22609653
Je neus in het servet snuiten
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22610745
-alles door elkaar prakken
-alles is drie happen naar binnen schrokken
  donderdag 14 oktober 2004 @ 00:03:39 #10
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_22610921
prakken? gewoon vragen of je het even door de keuken machine moet halen mooit structuur enzo
  Moderator donderdag 14 oktober 2004 @ 11:46:46 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_22617068
quote:
In een tent waar ze wiener schnitzels op de kaart hebben staan, kun je gerust om mayo en ketchup vragen hoor.
En vaak leent hetgeen je daar voorgeschoteld krijgt, zich er ook uitstekend voor om het een beetje op te leuken met saus. (Als je het er al niet vanzelf bijkrijgt, wat ik wel zo netjes vind als je een maaltijd bestelt die voor de helft uit friet bestaat.)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:49:00 #12
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_22617102
vragen of ze vast een kuiltje willen maken voor de jus
Live life to the Ender :D
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:58:31 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22618560
Vis op maandag bestellen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:05:48 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22618736
- Je sigaretten uitdrukken op het bord
- Je peuters meenemen naar een echt restaurant (en dus niet de Mac ) en verwachten dat zij zichzelf vermaken terwijl jij 4,5 uur met je vrienden/familie praat.
- Fristi "voor de kinderen" bestellen en diep verontwaardigd zuchten als dat er niet is.
- Teveel drinken en dan obscene opmerkingen maken tegen de serveerster
- Aan de arm van de serveerster trekken om om een drankje te vragen, terwijl deze op deze zelfde arm een loodzwaar dienblad met een volledige rijsttafel heeft staan.

...en ja, dit is mij allemaal overkomen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22618855
we gaan uit eten
-waar naartoe dan?
naar van der valk

HOPELOOS!!!!

maarreh..
dingen bestellen waarvan je niet weet hoe je het op moet eten is ook een nono
pi_22618859
* Ingridh007 vraagt rustig om de mayo

Moeten ze me maar geen portie frietjes geven
pi_22618877
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:05 schreef Hik het volgende:
- Aan de arm van de serveerster trekken om om een drankje te vragen, terwijl deze op deze zelfde arm een loodzwaar dienblad met een volledige rijsttafel heeft staan.

hoe is dat afgelopen?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_22618948
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:05 schreef Hik het volgende:
- Je sigaretten uitdrukken op het bord
- Je peuters meenemen naar een echt restaurant (en dus niet de Mac ) en verwachten dat zij zichzelf vermaken terwijl jij 4,5 uur met je vrienden/familie praat.
- Fristi "voor de kinderen" bestellen en diep verontwaardigd zuchten als dat er niet is.
- Teveel drinken en dan obscene opmerkingen maken tegen de serveerster

ik ken het.. heb ook gewerkt in restaurantjes...
of de serveerster op de kont tikken als ze met een dienblad vol ff over de tafel buigt om wat glazen neer te zetten, danwel te pakken
resultaat was: *dienblad neerzet, mep in gezicht geef*

ik snap veel lui ook niet die hun kids meenemen, ik neem de mijne ook rustig mee hoor, maar niet tegen der zin en ik zorg ook dat ze zich dan vermaakt.. vraag bijvoorbeeld even als het rustig is of ze even in de keuken mag kijken (wat ook altijd mag omdat ze gewoon een schatje is) en zorg dat ik papier en stiften mee heb voor der en laat haar helpen met uitkiezen wat we gaan eten bijvoorbeeld dan voelt ze zich een hele grote meid haha...
anyway, het kan voor kids wel leuk zijn, als je als ouders maar niet verwacht dat ze zich opeens gaan gedragen als minivolwassenen omdat jij nou zo nodig de hele tijd moet zitten beppen met medevolwassenen, zo werken kinderen niet.
pi_22618987
quote:
Heeft IEMAND die reclame al gezien? Remia of Calve, weet het niet zeker. Zo'n ober met zo'n zilver plateau en daarop een klein kommetje mayo in zo'n echt sjiek restaurant. "Meneer had mayonaise besteld...." en die vent dan z'n duim opsteken naar die ober.

ontopic:

Doen alsof je verstand van wijn hebt en de wijn dan terug sturen omdat ie "te zuur" is.... Dat heet droog, klootviool!

* fratsman zat daar dus een paar tafeltjes vanaf...
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:17:35 #20
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_22619012
Een gesprek proberen aan te knopen met mensen aan een andere tafel.

"Hé!
Hé jij!
-Hij zit me gewoon te negeren...-
Hé jij! Met je apepakkie!
Ik lul tege juh!"
Kunst zonder trein.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:18:22 #21
45206 Pietverdriet
pi_22619034
Helaas denken steeds meer mensen dat kinderen zichzelf opvoeden, en dat iedereen hun onopgevoede blagen geweldig vind. Verder zijn personeel en andere gasten in het restaurant ervoor om hun blagen te vermaken terwijl zij zich volgieten.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:20:36 #22
45206 Pietverdriet
pi_22619091
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:16 schreef fratsman het volgende:

Doen alsof je verstand van wijn hebt en de wijn dan terug sturen omdat ie "te zuur" is.... Dat heet droog, klootviool!
eerlijk is eerlijk, er wordt ook heel veel scherp zuur bocht als wijn aangesmeerd in restaurants.
De op één na goedkoopste wijn op de kaart is trouwens altijd in inkoop de goedkoopste.
pi_22619098
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Helaas denken steeds meer mensen dat kinderen zichzelf opvoeden, en dat iedereen hun onopgevoede blagen geweldig vind. Verder zijn personeel en andere gasten in het restaurant ervoor om hun blagen te vermaken terwijl zij zich volgieten.
En mensen die je dan vragen waar je je in godsnaam mee bemoeit als het kind met de handen in het kreeftenaquarium hangt.... Ik kan er over meepraten...
pi_22619123
In je neus pulken.. i am guilty
Their eyes opaque.
pi_22619149
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

eerlijk is eerlijk, er wordt ook heel veel scherp zuur bocht als wijn aangesmeerd in restaurants.
De op één na goedkoopste wijn op de kaart is trouwens altijd in inkoop de goedkoopste.
Klopt, maar een restaurant wat in de Lekker gids vermeldt staat en geroemd wordt om z'n kundige sommelier, daar hoef je dat toch niet te verwachten denk ik....
pi_22619151
eensch pietverdriet.. kids worden gewoon maar ff naar anderen toe geschoven als het mamma of pappa even niet goed uitkomt en ze zin hebben om alleen aan zichzelf te denken

zoek dan oppas ofzo denk ik dan
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:26:17 #27
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_22619237
Vragen om een doggybag in een (goedkoop) restaurant. Of nog erger: je left-overs in de papieren placemat pakken om vervolgens mee te nemen! Ik heb 't echt gezien, bij een Italiaans restaurant hier in de stad...

Kinderen meenemen die geen nette tafelmanieren hebben (voorbeeld: laatst een jongetje gezien die met 1 voet op de stoel zat en met de hand z'n kroket naar binnen zat te schuiven, uiteraard zonder met de mond dicht te kauwen)

Alleen met je vork/lepel eten vind ik trouwens ook echt niet kunnen. Dat bestek ligt er niet voor niets.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:27:56 #28
45206 Pietverdriet
pi_22619267
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:20 schreef fratsman het volgende:

[..]

En mensen die je dan vragen waar je je in godsnaam mee bemoeit als het kind met de handen in het kreeftenaquarium hangt.... Ik kan er over meepraten...
Whehehe
dat is een prima plek voor kindervingertjes, vooral als de kreeft geen bandjes om heeft.
A Propos Kreeft
Zat jááááren geleden met een collega kok koffie te drinken (smorgens om een uur of 11) in zijn zaak. Komt zijn dochtertje naar hem toe: Pappie, mag ik met de kreeft spelen?
Die vriend van me pakt een stalen dienblad en een kreeft uit de koeling, en geeft dat aan zijn dochter. Die er mee op het terras gaat zitten.
Komt een kwartiertje later zo´n Birkenstock binnen, die helemaal over haar toeren begint, Wat dat kleine meisje daar doet is DIERENMISHANDELING.
Mijn collega kijkt haar aan, neemt een slok koffie en zegt,
ach, wijfie, das nog niets vergeleken met wat ik met die kreeft ga doen vanavond...
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:29:54 #29
45206 Pietverdriet
pi_22619311
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vragen om een doggybag in een (goedkoop) restaurant. Of nog erger: je left-overs in de papieren placemat pakken om vervolgens mee te nemen! Ik heb 't echt gezien, bij een Italiaans restaurant hier in de stad...

Kinderen meenemen die geen nette tafelmanieren hebben (voorbeeld: laatst een jongetje gezien die met 1 voet op de stoel zat en met de hand z'n kroket naar binnen zat te schuiven, uiteraard zonder met de mond dicht te kauwen)

Alleen met je vork/lepel eten vind ik trouwens ook echt niet kunnen. Dat bestek ligt er niet voor niets.
vraag regelmatig om een doggybag, de kippen zijn er maar wat blij mee.
Ik snap niet wat mensen een probleem met een doggybag hebben. Ik neem een aangebroken fles wijn (mits lekker en nog niet op) ook gewoon mee.
pi_22619371
quote:
Vragen om een doggybag in een (goedkoop) restaurant.
Waarom is dat erg?
Their eyes opaque.
pi_22619377
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Whehehe
dat is een prima plek voor kindervingertjes, vooral als de kreeft geen bandjes om heeft.
A Propos Kreeft
Zat jááááren geleden met een collega kok koffie te drinken (smorgens om een uur of 11) in zijn zaak. Komt zijn dochtertje naar hem toe: Pappie, mag ik met de kreeft spelen?
Die vriend van me pakt een stalen dienblad en een kreeft uit de koeling, en geeft dat aan zijn dochter. Die er mee op het terras gaat zitten.
Komt een kwartiertje later zo´n Birkenstock binnen, die helemaal over haar toeren begint, Wat dat kleine meisje daar doet is DIERENMISHANDELING.
Mijn collega kijkt haar aan, neemt een slok koffie en zegt,
ach, wijfie, das nog niets vergeleken met wat ik met die kreeft ga doen vanavond...
priceless!

Een klein vraagje; wat is een Birkenstock?
pi_22619498
-In je glas bijten...
En dan ook stuk bijten...

Heb toen echt wel op mijn lazer gekregen...
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:42:55 #33
45206 Pietverdriet
pi_22619614
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:32 schreef fratsman het volgende:

[..]

priceless!

Een klein vraagje; wat is een Birkenstock?
Iemand die op Birkenstock sandalen loopt. Esotherische Huppelkut met ongewassen oksels klinkt zo grof.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:51:10 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_22619800
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:32 schreef rashudo het volgende:

[..]

Waarom is dat erg?
Ik weet het niet waarom ik het zo erg vind... Maar krijg altijd last van kromme tenen en plaatsvervangende schaamte als ik het zie... Ik zal het dan ook nóóit doen. Het heeft iets armoedigs...

Kan het ook niet helpen, t'is gewoon het gevoel wat ik er bij heb.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_22619809
met je vingers in de lucht knippen en hard om een ober roepen.
De Puta Madre
pi_22619832
quote:
Amerikanen? Daar is het namelijk heel normaal.
pi_22619847
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:51 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik weet het niet waarom ik het zo erg vind... Maar krijg altijd last van kromme tenen en plaatsvervangende schaamte als ik het zie... Ik zal het dan ook nóóit doen. Het heeft iets armoedigs...

Dat had ik vroeger ook.. nu ben ik er echter pro-doggybag
Their eyes opaque.
  Moderator donderdag 14 oktober 2004 @ 13:57:15 #38
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_22619938
quote:
Heeft IEMAND die reclame al gezien? Remia of Calve, weet het niet zeker. Zo'n ober met zo'n zilver plateau en daarop een klein kommetje mayo in zo'n echt sjiek restaurant. "Meneer had mayonaise besteld...." en die vent dan z'n duim opsteken naar die ober.
Ghehehe Al gebeurt het niet vaak dat je friet voorgeschoteld krijgt in dergelijke restaurants.
Een mooi gerecht waarbij de kok heeft gekeken naar de smaakbalans, gaan zitten verkrachten met een klodder zure saus is beslist lomp, maar bij een restaurant dat steak&frites serveert géén mayo vragen omdat je denkt dat dit niet hoort, dat vind ik een vorm van snobisme.
Ga lekker zo'n pan droge friet zitten wegkauwen terwijl je eigenlijk heel veel zin hebt in een lik mayo erbij.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:02:17 #39
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_22620048
In een Japans restaurants nogal hard opmerkingen maken over de Japanse slippers van de serveerster.. ["Jeez wat maakt ze een herrie zeg..... "]
Moet je je moeder weer gaan opvoeden..:X
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:43:56 #40
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22620914
quote:

[..]

ontopic:

Ligt aan de situatie, als iemand specifiek een wijn bij een kelner besteld meet een duidelijke smaakomschrijving en die voloden niet aan hetgeen een kelner heeft beschreven (aangezien tig procent van de kelners geen kaas heeft gegeten van wijnen), mag je deze gerust terugsturen hoor. Helaas zijn er een hoop gasten die erg intressant lopen te doen over wijn terwijl ze daar totaal geen verstand van hebben.

Verder vind ik het echt te smerig als een hond mee komt in een restaurant en op het moment dat je daar iets van zegt te horen krijgt dat het "vaste gasten"zijn....
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_22621036
De meeste restaurants laten honden gewoon toe. Als ze dat niet willen, kunnen ze toch een bordje op de deur hangen?

Ik zie het smerige er trouwens niet van in als een hond keurig onder de tafel ligt. Waarom is dat smerig?
pi_22621075
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:43 schreef Chielus het volgende:

[..]

Ligt aan de situatie, als iemand specifiek een wijn bij een kelner besteld meet een duidelijke smaakomschrijving en die voloden niet aan hetgeen een kelner heeft beschreven (aangezien tig procent van de kelners geen kaas heeft gegeten van wijnen), mag je deze gerust terugsturen hoor. Helaas zijn er een hoop gasten die erg intressant lopen te doen over wijn terwijl ze daar totaal geen verstand van hebben.
Klopt, en zoals ik al zei, het restaurant waar ik dit meemaakte beschikt over een kundige sommelier.
quote:
Verder vind ik het echt te smerig als een hond mee komt in een restaurant en op het moment dat je daar iets van zegt te horen krijgt dat het "vaste gasten"zijn....
Waar met eten gewerkt worden zijn huisdieren toch niet welkom dacht ik? Overigens restaurateurs die vaste gasten voortrekken op reguliere gasten zijn i.m.o niet klantvriendelijk bezig. Of tegen iedereen hetzelfde beleid, of helemaal niet.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:54:20 #43
45206 Pietverdriet
pi_22621170
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De meeste restaurants laten honden gewoon toe. Als ze dat niet willen, kunnen ze toch een bordje op de deur hangen?

Ik zie het smerige er trouwens niet van in als een hond keurig onder de tafel ligt. Waarom is dat smerig?
Duidelijk is dat veel mensen dat wel smerig vinden, dat zou je kunnen respecteren, Ik neem de onze ook nooit mee.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:57:16 #44
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22621253
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:51 schreef Killer_Mom het volgende:
met je vingers in de lucht knippen en hard om een ober roepen.
... en als dat niet helpt gaan fluiten
(kan me echt groen en geel ergeren aan dat soort aso's)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_22621255
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:51 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

ach ja ligt er inderdaad aan hoe ej het bekijkt en hoeveel er over is.

Uiteindelijk heb je ervoor betaald, en als er dan nog een aanzienlijk deel over is, waarom zou je het dan weggooien?

Als je het dan niet zelf opeet, kan je het bij ook nog aan zo'n zwerver geven bij wijze van spreken
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:05:40 #46
45206 Pietverdriet
pi_22621448
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:57 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Overginds erger ik me ook groen en geel als ik om de rekening vraag ik nog een kwartier moet wachten. Als het langer duurt dan 10 minuten, sta ik op en doe ik mijn jas aan.
Moet je ze dan zien rennen.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:19:24 #47
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22621770
Da's wel een goede tip.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:27:23 #48
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22621959
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:11 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

hoe is dat afgelopen?
Dat was wel grappig eigenlijk. Gebeurde meer dan eens en kreeg toen van mijn manager te horen dat ik dan best een beetje overdreven mocht gaan zwaaien met dat dienblad. Zo van "wooo-hoooo" (let wel, dit zijn van die enorme bladen van 10 kilo!)...beetje gasten opvoeden, zeg maar

Overigens zijn diezelfde bladen ook érg leuk als diezelfde praatouders-met-klein-grut, hun klein-grut autootjes geven om in het restaurant mee op de grond te spelen....

Ik snap het echt niet hoor, heb énorm leuke kinderen in het restaurant gehad, met even leuke ouders die hun kind gewoon ópgevoed hebben en zich ermee bemoeien (zie de voorbeelden hierboven). Dan is het echt alleen maar leuk! Ook belangrijk: dat de kinderen gewoon mee-eten. Lekker alles laten proeven en niet om friet gaan vragen in een goed, traditioneel Indonesisch restaurant en dan verontwaardigd zijn als het er niet is. "Nee mevrouw, wij hebben géén kindermenu met een pino-kroket!"

Overigens hadden we ook wel eens iemand die opbelde om te melden dat ze een allergie hadden voor álle kruiden ( okéé ) en wat ze dan nog konden eten bij ons. Een in-do-ne-sisch restaurant dus... Uhm... gado-gado zonder saus en witte rijst? Tja, dat is niet erg smaakvol nee...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22622097
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:27 schreef Hik het volgende:

[..]

kindermenu met een pino-kroket!"
Wat moet men zich daar bij voorstellen?
pi_22622129
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duidelijk is dat veel mensen dat wel smerig vinden, dat zou je kunnen respecteren, Ik neem de onze ook nooit mee.
Ik ook niet, ik vind het onhandig en mijn honden zijn nogal druk. Maar ik heb er zelf geen last van als iemand het wel doet en daarom ben ik gewoon nieuwsgierig waarom iemand dat vies vindt. Dat wil blijkbaar meteen zeggen dat ik mijn medemens niet respecteer...?
pi_22622202
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Overginds erger ik me ook groen en geel als ik om de rekening vraag ik nog een kwartier moet wachten. Als het langer duurt dan 10 minuten, sta ik op en doe ik mijn jas aan.
Moet je ze dan zien rennen.
"Mijn collega komt zo bij u."

"Mooi, dan niet."
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:41:42 #52
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22622262
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:33 schreef fratsman het volgende:

[..]

Wat moet men zich daar bij voorstellen?
Een gezin met kinderen dat zich eigenlijk niet buiten van der Valk zou mogen wagen!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 16:55:48 #53
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22622838
Glazen, borden, menu's, stoelen meenemen. Gek genoeg werd er het meest gejat door groepen vrouwen (Huishoudbeurs, heel berucht )

Weglopen van het terras zonder af te rekenen (Landbouwrai ). 'Provincialen' denken dat in Amsterdam alles kan, heel bizar om te zien.

In kroeg: WC te ver weg vinden dus dan maar tegen de bar aan zeiken (niet 1 of 2 keer meegemaakt, maar zeker 10 keer )
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_22622910
Zout vragen, kan dat?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 17:04:57 #55
45206 Pietverdriet
pi_22623051
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 16:59 schreef ASSpirine het volgende:
Zout vragen, kan dat?
niet als je nog niet geproeft hebt
  Moderator donderdag 14 oktober 2004 @ 17:05:21 #56
9859 crew  Karina
Woman
pi_22623056
1x meegemaakt in een vrij duur restaurant: een gast die begon over te geven op zijn bord! Mijn eetlust was meteen vergaan kan ik je vertellen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 14 oktober 2004 @ 17:06:06 #57
45206 Pietverdriet
pi_22623070
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 16:55 schreef Litman het volgende:
Glazen, borden, menu's, stoelen meenemen. Gek genoeg werd er het meest gejat door groepen vrouwen (Huishoudbeurs, heel berucht )

Weglopen van het terras zonder af te rekenen (Landbouwrai ). 'Provincialen' denken dat in Amsterdam alles kan, heel bizar om te zien.

In kroeg: WC te ver weg vinden dus dan maar tegen de bar aan zeiken (niet 1 of 2 keer meegemaakt, maar zeker 10 keer )
Je moet amsterdammers eens meemaken in de provincie, das pas erg.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 17:07:29 #58
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_22623107
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:23 schreef karper het volgende:
-een halve maaltijd bestellen bijvoorbeeld geen groente(vooral niet als ik groente sta )
-zeggen dat er iets uit een pakje komt(heeft een keer iemand op me stage gedaan mocht even zoeken in de keuken )
-een meduim biefstuk bestellen en dan zeggen dat ie te rouw is(we kunnen wel biefstuk bakken) en piet weet wat er dan gebeurd)
een boertje laten dat mag nooit.
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_22623149
Ik heb als kind eens tegen de ober in het duurste en chicste restaurant van Nederland opgemerkt dat hij het eten "heerlijk ontdooid" had.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 17:18:09 #60
45206 Pietverdriet
pi_22623394
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:23 schreef karper het volgende:
Kwam ooit een beleefde klop op mijn deur en een keurige vrouw de keuken binnen.
Meneer, mag ik wat vragen.
- Tuurlijk mevrouw.
Wat voor een merk gebruikt u?
- Pardon? Merk? Hoe bedoelt u mevrouw?
Ja, ik heb hier net zo lekkere soep gegeten, zo bijzonder, die soep van gerookte kip, en mijn man zegt dat soep in restaurants altijd uit blik komt.
- Ik maak al mijn soepen zelf mevrouw.
Ja maar mijn man zegt...
- U mag in alle kastjes kijken, mevrouw, en ik wil u graag de kelder laten zien, maar hier maak ik alles zelf.
Ongelovend aankijk
- Kijk, wat ziet u hier staan? Een 20 liter pan, met runderschenkels, vlees, botten, groente en kruiden. Ik trek daarvan een boullion, en een gedeelte maak ik tot een glace. Die Boullion is dan de basis voor onze groentensoep, de consomme en andere dagsoepen. De glace gaat door de sauzen.
Nou, dat moet ik mijn man vertellen.

Kwartier of zo later haalde ik ff een fles sherry aan de bar, voor een paddestoelensaus, en zag het echtpaar zitten. Genietend van hun hoofdgerecht, maar ze geloofden het voor geen meter. Wilden gewoon geloven dat ik het geheime horecamerk van mijn soep niet wou prijsgeven.
En, ja, in veel tenten wordt blik gebruikt, maar er zijn nog steeds, en gelukkig steeds meer, helden die hun eigen soep maken.
pi_22624146
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kwam ooit een beleefde klop op mijn deur en een keurige vrouw de keuken binnen.
Meneer, mag ik wat vragen.
- Tuurlijk mevrouw.
Wat voor een merk gebruikt u?
- Pardon? Merk? Hoe bedoelt u mevrouw?
Ja, ik heb hier net zo lekkere soep gegeten, zo bijzonder, die soep van gerookte kip, en mijn man zegt dat soep in restaurants altijd uit blik komt.
- Ik maak al mijn soepen zelf mevrouw.
Ja maar mijn man zegt...
- U mag in alle kastjes kijken, mevrouw, en ik wil u graag de kelder laten zien, maar hier maak ik alles zelf.
Ongelovend aankijk
- Kijk, wat ziet u hier staan? Een 20 liter pan, met runderschenkels, vlees, botten, groente en kruiden. Ik trek daarvan een boullion, en een gedeelte maak ik tot een glace. Die Boullion is dan de basis voor onze groentensoep, de consomme en andere dagsoepen. De glace gaat door de sauzen.
Nou, dat moet ik mijn man vertellen.

Kwartier of zo later haalde ik ff een fles sherry aan de bar, voor een paddestoelensaus, en zag het echtpaar zitten. Genietend van hun hoofdgerecht, maar ze geloofden het voor geen meter. Wilden gewoon geloven dat ik het geheime horecamerk van mijn soep niet wou prijsgeven.
En, ja, in veel tenten wordt blik gebruikt, maar er zijn nog steeds, en gelukkig steeds meer, helden die hun eigen soep maken.
Koks die koken d.m.v pakjes zouden verbannen moeten worden naar keukens van instellingen...
pi_22624577
quote:
[b]
Yes, wij zijn helden! Zelf soep maken is leuk, makkelijk en echt lekker... Net als sausen trouwens!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 14 oktober 2004 @ 18:22:10 #63
45206 Pietverdriet
pi_22624584
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 17:52 schreef fratsman het volgende:

[..]

Koks die koken d.m.v pakjes zouden verbannen moeten worden naar keukens van instellingen...
Arme mensen in instellingen.
vader van een buuv van me was kok in een bejaardentehuis, de man kookte altijd met verse groenten, maakten zelf soep etc.
Hadden een keuzemenu.
Toen besloot de directie dat er een kwartje of twee kon worden bespaard. Keukenstaf ontslagen, smerig pakjes vreten van een cateraar.
Ik jaag me liever een kogel door mijn hoofd dan dat ik in een instelling kom
  donderdag 14 oktober 2004 @ 18:23:27 #64
45206 Pietverdriet
pi_22624598
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Yes, wij zijn helden! Zelf soep maken is leuk, makkelijk en echt lekker... Net als sausen trouwens!
Bovendien kan je eens wat andere soepen maken dan de gewone standaardsoepen
pi_22624610
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Arme mensen in instellingen.
vader van een buuv van me was kok in een bejaardentehuis, de man kookte altijd met verse groenten, maakten zelf soep etc.
Hadden een keuzemenu.
Toen besloot de directie dat er een kwartje of twee kon worden bespaard. Keukenstaf ontslagen, smerig pakjes vreten van een cateraar.
Ik jaag me liever een kogel door mijn hoofd dan dat ik in een instelling kom
je hebt gelijk, ik zou er zelf ook niet aan moeten denken dat de oudjes die ik ken zo smerig te vreten krijgen. Lang leve de bezuinigingen in de zorg.
pi_22624634
Yep, sowieso natuurlijk altijd een wisselende soep, dus veel rondneuzen en gekke dingen proberen. Moet natuurlijk wel ergens op blijven slaan, maar altijd tomatensoep wordt ook saai...
Het is gewoon zo makkelijk om zelf bouillonnen te maken in een grote keuken, gewoon bijna geen werk en het is de basis voor een heerlijke soep...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 14 oktober 2004 @ 18:26:03 #67
45206 Pietverdriet
pi_22624650
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:24 schreef fratsman het volgende:

[..]

je hebt gelijk, ik zou er zelf ook niet aan moeten denken dat de oudjes die ik ken zo smerig te vreten krijgen. Lang leve de bezuinigingen in de zorg.
Catervreten is ook niet goedkoper, dat is alleen de eerste tijd zo, daarna krijg je prijsverhogingen...
En de kwaliteit is veel minder.
  Moderator donderdag 14 oktober 2004 @ 18:29:05 #68
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_22624713
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

pi_22624790
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Vis op maandag bestellen.
Dat geldt alleen in Zuid-Nederland

Mijn bijdrage: je kinders in het restaurant laten rondrennen. En dan kan het me niet schelen dat het de Chinees is, maar ik wil geen schreeuwende koters langs mijn tafel, die soms ook nog eens het eten uit je mond gaan staan kijken. Hou je bij ze of ga desnoods tien minuten met de buiten zitten ofzo. Laat je ze daar rennen.

Met een doggybag heb ik op zich niet zo'n probleem. Je hebt er toch voor betaald? Ik heb ook wel eens bij een goedkope, doch zeer lekkere, pizzeria een kwart pizza (die dingen waren echt groot) meegevraagd. Lekker de volgende dag opgewarmde pizza als lunch gehad

Ik zag dat iemand 'honden meenemen in het restaurant' aangaf. Dat heb ik gelukkig nooit meegemaakt, maar dat is gewoon smerig Zo'n beest kan wel onder vlooien zitten Daarnaast vind ik honden over het algemeen stinken en die hijggeluiden zijn ook niet echt bevordelijk voor je eetlust. Honden horen gewoon niet bij het eten, punt.
pi_22625903
Waarom mag je in Zuid-Nederland op maandag geen vis bestellen? Hier zijn de meeste restaurants trouwens op maandag gesloten, dus dan valt er niets te bestellen...
pi_22626244
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom mag je in Zuid-Nederland op maandag geen vis bestellen? Hier zijn de meeste restaurants trouwens op maandag gesloten, dus dan valt er niets te bestellen...
Katholieken aten (tegenwoordig zullen vrij weinig mensen zich daar nog aan houden) op vrijdag vis. Waarom precies weet ik eik niet. En aangezien katholieken voornamelijk in het zuiden wonen, geldt Piets opmerking alleen voor het zuiden van Nederland (je bestelt dus alleen op vrijdag vis). Tenminste, zo heb ik zijn post opgevat
pi_22626487
Honden in een restaurant zijn not done. Die vlooienbalen blijven toch geen 3 uur lang stil liggen onder de tafel en voordat mensen het in de gaten hebben is hun hond verdwenen en op verkenningstocht door het restaurant. Zit je te eten en voel je opeens zo'n beest langs je benen lopen. Moet er niet aan denken.
Ohja, en slecht opgevoede kinderen in een restaurant Vreselijk, niets zo storend als dat. Kinderen die als varkens zitten te eten en te krijsen en ouders die alleen maar zitten te lachen om hun oogappels.
Jupiler is goed
  donderdag 14 oktober 2004 @ 19:56:31 #73
45206 Pietverdriet
pi_22626507
Nee, mijn Post van geen vis op maandag bestellen is omdat je op maandag geen verse vis krijgt.
Maandag vis is altijd van voor het weekend. Tenzij je natuurlijk een visrestaurant hebt die iedere dag vis op de afslag halen.
pi_22627453
ik dacht al, reply van Chris was wel ver gezocht

was het niet dat dinsdag verse vis van de haven komt?
pi_22628134
Er zijn genoeg honden die niet stinken en waarvan je niet eens merkt dat ze er zijn. Ik heb geen hond maar ik zou mijn hond niet meenemen als anderen er last van hebben.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22628190
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, mijn Post van geen vis op maandag bestellen is omdat je op maandag geen verse vis krijgt.
Maandag vis is altijd van voor het weekend. Tenzij je natuurlijk een visrestaurant hebt die iedere dag vis op de afslag halen.
Op andere dagen van de week krijg je doorgaans ook geen verse vis: http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/vis2.html
pi_22628230
De hond van mijn ouders blijft indien nodig 5 uur doodstil onder een tafel liggen. Dat heeft ze gewoon geleerd.

Mensen met honden van het type 'vlooienbaal' hebben doorgaans niet voldoende financiële middelen om in een restaurant te gaan eten.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:05:34 #78
45206 Pietverdriet
pi_22628325
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Op andere dagen van de week krijg je doorgaans ook geen verse vis: http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/vis2.html
jaja
Ik weet het, maar op maandag heeft die vis ook sinds donderdag in de koeling v/h restaurant gelegen
pi_22628398
Over verse vis gesproken :

www.vismarktwieringen.nl

Elke zaterdag Zeeverse vis ,aanvoer van vrijdagavond of soms zelfs zaterdagochtend
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_22628405
Die ene keer dat mijn pa z'n zwaardvis niet lustte heb ik een doggybag gevraagd ja. 2 moten waar 1 hap van gegeten is, recycle ik dan graag.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22628858
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De hond van mijn ouders blijft indien nodig 5 uur doodstil onder een tafel liggen. Dat heeft ze gewoon geleerd.
Moraal van het verhaal: zowel honden als kinderen zijn geen enkel probleem in een restaurant, mits de eigenaar ze maar onder appèl houdt
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
pi_22629503
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:56 schreef krakkemieke het volgende:
Er zijn genoeg honden die niet stinken en waarvan je niet eens merkt dat ze er zijn. Ik heb geen hond maar ik zou mijn hond niet meenemen als anderen er last van hebben.
Maar dan nog? Wat voor nut heeft het meebrengen van je hond? Als je em toch 5 uur onder een tafel laat liggen?
Jupiler is goed
pi_22629563
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:22 schreef Safari het volgende:

[..]

Moraal van het verhaal: zowel honden als kinderen zijn geen enkel probleem in een restaurant, mits de eigenaar ze maar onder appèl houdt
Ja, ik ben de eigenaar van dat kind
pi_22629581
Nou, het zou misschien kunnen dat je het zielig vindt om de hond zo lang alleen thuis te laten?
pi_22629629
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:46 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Ja, ik ben de eigenaar van dat kind
Laten we zeggen: de verantwoordelijke.

Ik heb een neefje van 6 en die gedraagt zich gewoon netjes als je hem dat vraagt. Die gaat niet zomaar rondlopen of zitten jengelen. En zijn ouders zijn echt niet streng. Maar ouders van tegenwoordig vinden soms blijkbaar dat iedereen alles wat hun kind doet maar leuk en schattig moet vinden.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 22:02:22 #86
45206 Pietverdriet
pi_22629966
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, het zou misschien kunnen dat je het zielig vindt om de hond zo lang alleen thuis te laten?
uit eten gaan.
uur heen rijden
2 uur daar zitten
uur terug rijden
Iedere hond kan 4 uur alleen zijn. Mensen die dat zielig vinden kunnen maar beter geen hond nemen (of kinderen) want die zijn duidelijk bezig met hun eigen problemen op dat beest te projecteren,
pi_22630090
Niet iedere hond kan vier uur alleen zijn. Was het maar waar. Veel honden zijn daar niet zo best op getraind. Maar als je weet dat je hem mee màg nemen en je weet ook dat hij geen problemen veroorzaakt in een restaurant, dan zie ik niet in waarom je hem niet zou meenemen.

Eh... In tegenstelling tot honden, kun je kinderen nìet 4 uur alleen thuis laten. Een oppas lijkt me handiger.

En twee uur vind ik vrij kort voor een (uitgebreid) etentje + nazitten e.d.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 22:24:37 #88
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_22630536
trouwens proef eerst voor dat je er kruiden of andere teringzooi over heen flikkert
.

sommige mensen in de keuken koken niet alle van de valk.(
pi_22631441
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Neuh het beestje telkens laten merken dat ie niet buiten een straal van 1 meter van de tafel welkom is, is inderdaad een stuk fijner voor hem.
Of 4 uur lang onder de tafel zitten tussen allerlei heerlijk etensgeuren zonder er een hap van te nuttigen zal hij vast ook wel op prijs stellen.
Jupiler is goed
  donderdag 14 oktober 2004 @ 23:08:21 #90
45206 Pietverdriet
pi_22631585
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niet iedere hond kan vier uur alleen zijn. Was het maar waar. Veel honden zijn daar niet zo best op getraind. Maar als je weet dat je hem mee màg nemen en je weet ook dat hij geen problemen veroorzaakt in een restaurant, dan zie ik niet in waarom je hem niet zou meenemen.

Eh... In tegenstelling tot honden, kun je kinderen nìet 4 uur alleen thuis laten. Een oppas lijkt me handiger.

Voor iemand die het altijd zo te doen heeft met dieren heb je wel veel begrip voor mensen die niet goed met honden omgaan.
pi_22631733
Sommige honden zijn liever bij de baas, gewoon omdat ze van de baas houden. Ja, ik vind dat een hond een halve dag alleen moet kunnen zijn. Maar als een hond zo graag bij de baas is dat hij de etensgeuren in een restaurant kan weerstaan, waarom niet?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22631841
Zeg, gaat dit topic nou over dingen die not done zijn in een restaurant, of huisdieren al dan niet meenemen als je weggaat?

Ontopic mensen! 't is juist zo'n leuk onderwerp!
pi_22633335
geen huisdieren meenemen als je uit gaat eten. schoonmoeder, mja.. mijne mag mee.
en hoe lief je je eigen kinderen ook vindt.
andere mensen denken daar anders over,

van die wizkids die bij mij aan tafel komen ben ik niet van gediend, ik zit dan met mijn eigen gezin te eten, nokken!.

mijn kinderen en aanhang denken daar anders over, en ze naaien die kinderen zo op dat hun ouders er helemaal geen raad meer mee weten,
gezellie,
en daar zit je dan...
De Puta Madre
pi_22633444
En laat verdomme die klote telefoon eens thuis...

Of zet 'm op trillen, en ga naar het toilet als je zo nodig moet bellen....
pi_22633689
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:22 schreef Oblivion het volgende:
En laat verdomme die klote telefoon eens thuis...

Of zet 'm op trillen, en ga naar het toilet als je zo nodig moet bellen....
staat ruig, niet dus,
sukkels, maar dat is ook not done , strebers.
of je moet een arts, of brandweerman zijn, oproepdienst.
in dat geval ga je niet voor zoveel geld uiteten, je weet dat je weg geroepen wordt,
dus, sukkels
De Puta Madre
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 03:36:15 #96
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22634914
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

NEEEEE..... Een hond hoort gewoon weg niet in een restaurant, zo simpel is het, of hij nu wel of niet heel de avond stil ligt. Sorry hoor maar ik neem mijn goudvis, buidelratje of kat ook niet mee (niet dat ik ze heb hoor ) naar een restaurant en de reden hiervan is dat je a, hiermee aanstaat geeft aan andere gasten en b je het gedrag van een beest niet kan afstemmen.

MIjn eetlust is iig verloren iniden ik dieren in een restaurant zie en voortaan zal ik ook vertrekken indien er niet tegen opgetreden wordt.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 10:55:52 #97
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22636670
Owww... de mobiel, ik was 'm helemaal vergeten!
Erg fout ook jah!

Heb ooit eens op valentijnsdag een stelletje bediend, waarvan de mannelijke helft werkelijk con-ti-nu zat te bellen. Ik had al wedjes gelegd met collega's wanneer zij op zou stappen, maar dat gebeurde niét...verbazingwekkend!

Beetje off-topic, maar valt het andere horeca-mensen ook op hoeveel stellen uit eten gaan terwijl ze slaande ruzie lijken te hebben? Elkaar volkomen doodzwijgen aantafel?
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 10:57:42 #98
45206 Pietverdriet
pi_22636700
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:55 schreef Hik het volgende:

Beetje off-topic, maar valt het andere horeca-mensen ook op hoeveel stellen uit eten gaan terwijl ze slaande ruzie lijken te hebben? Elkaar volkomen doodzwijgen aantafel?
Je scheiding bespreken op neutraal terrein, een restaurant.
Komt vaker voor dan je denkt, en meestal eindigt het in tranen en ruzie.
pi_22636738
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je scheiding bespreken op neutraal terrein, een restaurant.
Komt vaker voor dan je denkt, en meestal eindigt het in tranen en ruzie.
herkenbaar! tientallen keren gezien toen ik nog in de bediening werkte. En dan wordt er teveel gedronken, met als resultaat dat de gemoederen nog meer verhit raken, stemmen worden verheven, en op het laatst kan het hele restaurant meegenieten van een ordinaire echtelijke ruzie...
pi_22636947
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:57 schreef MSXUser het volgende:
Een mobiele telefoon in combinatie met het telefoonnummer van het restaurant is ook erg populair bij bepaalde groeperingen (en een stuk minder populair bij het bedienend personeel).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:26:19 #101
45206 Pietverdriet
pi_22636995
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Een mobiele telefoon in combinatie met het telefoonnummer van het restaurant is ook erg populair bij bepaalde groeperingen (en een stuk minder populair bij het bedienend personeel).
Bedank daar Joup vh Hek maar voor.
Overginds heeft dat ook alles te maken met het selectie criterium voor bedienend personeel in NL. Gros van de restaurants heeft daar maar 1 criterium. Goedkoop.
Iets wat mij vreselijk stoort als ik uit eten ga. Aardige meisjes maar absoluut geen vaklui. Iedere keer vragen of het gesmaakt heeft (hoezo? verbaasd je dat?)
Absoluut niet in staat een klant goed te adviseren.
pi_22637111
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Bedank daar Joup vh Hek maar voor.
Ach, ik ben al jaren geen bedienend personeel meer, dat scheelt .
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:44:26 #103
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22637201
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets wat mij vreselijk stoort als ik uit eten ga. Aardige meisjes maar absoluut geen vaklui.
Ik had laatst een serveerster die de borden van de hele tafel voor mijn neus in elkaar aan het stapelen was (voor het begrip: ze zette het lege soepbord van mijn buurman in mijn lege bord, en die twee borden weer op het bord van mijn buurvrouw)... Erg elegant! *proest*

Overigens verwacht ik niet overal váklui hoor, ik besef heel goed dat dat niet kan en het hóeft ook niet in ieder restaurant. Ik verwacht wél dat bedienend personeel de basics van het op- en afdienen kent, z'n ogen open houdt, kan adviseren (inderdaad) en improviseren.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:57:19 #104
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22637415
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn blik is misschien een beetje gekleurd voor wat betreft het horeca-bezoekende deel van de 'provincialen'. Waarschijnlijk heb ik één als paashaas verklede vrijgezel met een opblaaspop op zijn rug gebonden omringd door 10 stomdronken 'maten' met hetzelfde t-shirt te veel gezien!

pi_22637445
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:57 schreef Litman het volgende:
Mijn blik is misschien een beetje gekleurd voor wat betreft het horeca-bezoekende deel van de 'provincialen'. Waarschijnlijk heb ik één als paashaas verklede vrijgezel met een opblaaspop op zijn rug gebonden omringd door 10 stomdronken 'maten' met hetzelfde t-shirt te veel gezien!
Vrijgezellenfeesten zijn natuurlijk een verhaal apart. Gelukkig gaan de meest smakeloze taferelen uit traditie naar Amsterdam wat dat betreft. Jammer voor de Amsterdammers alleen .
pi_22637769
quote:
Jammer voor de Amsterdammers alleen
Ach, van oorsprong zijn dat meestal ook provincialen. Vooral de snobs die zich aan volkse taferelen storen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:59:07 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22676444
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ook weleens gedaan (Doe het normaal nooit) omdat we in die zaak zaten te verdrogen...

Personeel was er inderdaad niet blij mee maar ja. Dan moet ze ook maar eens goed bedienen. Ben trouwens nooit meer in die zaak geweest.

Verder van die mensen die in een chinees specialiteiten restaurant zitten en dan gewoon chinees tomaten soep en babi pangang bestellen.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:34:58 #108
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22676875
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Verder van die mensen die in een chinees specialiteiten restaurant zitten en dan gewoon chinees tomaten soep en babi pangang bestellen.....
Als dat op de kaart staat zou ik me niet zoveel bemoeien met de gerechtkeuzes van anderen.

Waar ik me verder echt aan kan ergeren is als mensen ergens allergisch voor zijn, dit niet aangeven en op het moment dat het gerecht komt vragen , "zit er eigenlijk melk in de saus want dan mag ik hem niet". Bedenk dat van te voren. (al meerdere keren meegemaakt als bedienend personeel)
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:25:37 #109
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22679593
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:34 schreef Chielus het volgende:

[..]

Als dat op de kaart staat zou ik me niet zoveel bemoeien met de gerechtkeuzes van anderen.
Ja, oke die babi pangang stand op de kaart onder de Europese chinese gerechten alleen de tomaten soep, kroekpoek, foe yong hai en Kipsate niet.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_22681058
Personeel dat trouwens aan alle kanten je borden weghaalt en willekeurig nieuw eten aangeeft is ook irritant. Is het nu zo moeilijk om ff te leren aan welke kant je aangeeft en aan welke kant je weghaalt?
  zondag 17 oktober 2004 @ 18:21:26 #111
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_22684107
laten we daar maar over ophouden gewoon rechts in en uithalen , dan nog maar te zwijgen over een oud klasgenoot van me die niet eens biefstukje aan tafel kan trancheren
pi_22694875
tegen de gastvrouw zeggen: Dit hebben we niet besteld hoor!

Gastvrouw op ge irriteerde toon: Dit is de amuse

Ik: Oh

Ja, het is al een paar jaar terug en ik had toen nog nooit zo sjiek gegeten. (Hermitage, Rijsoord)
pi_22696505
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 03:33 schreef shredder het volgende:
tegen de gastvrouw zeggen: Dit hebben we niet besteld hoor!

Gastvrouw op ge irriteerde toon: Dit is de amuse

Ik: Oh

Ja, het is al een paar jaar terug en ik had toen nog nooit zo sjiek gegeten. (Hermitage, Rijsoord)
Jij wist niet beter, maar de gastvrouw wel!!
Geen goede zaak van de gastvrouw, die had dat best leuk in kunnen pakken.
pi_22696549
Luid te verstaan geven dat je gaat schijten.... Ik heb het dus eens meegemaakt dat een of andere lompe boer dat zo hard zei dat het halve restaurant het kon horen ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22699445
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 10:30 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Jij wist niet beter, maar de gastvrouw wel!!
Geen goede zaak van de gastvrouw, die had dat best leuk in kunnen pakken.
Ja, het kwam ook omdat net ervoor de kelner langskwam met drankjes van een andere tafel. Dus toen de gastvrouw aankwam met kleine kommetjes soep stond ik al gereed. Ja, we hadden geen soep besteld hè. Dat amuse een gratis voorafje was wist ik ook pas achteraf van mn moeder.
pi_22699534
Wat ik pas nog heb meegemaakt was dat ouders hun kinderen gewoon over de tafel heen sleepten( nadat afgeruimd was dat wel). Hallo, je bent niet thuis hoor! En luidruchtig natuurlijk, * zucht*
pi_22700633
Kinderen zijn zóóóóó leuk

Geef ze een (getoaste) boterham en wacht eens rustig af op hoeveel onsmakelijke manieren een kind zo'n boterham naar binnen weet te werken... Mijn favoriet: kind duwt toast tegen zijn gezicht en duwt dan zijn tong erdoorheen en eet zo de toast op van binnen naar buiten toe Prachtig vooral als de ouders zich er blijkbaar absoluut niet aan storen...
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_22700679
Wat ik me dan afvraag, wat neem je dan mee in een doggybag? Als je bijvoorbeeld vlees hebt gegeten, maar je hebt maar de helft op, dan laat je dus de andere helft inpakken? Dan neemje dus eigenlijk een aangevreten stuk vlees mee?

Ik vind an sich doggy bag niet zon slecht idee, je hebt er toch voor betaald, maar ik zie de uitvoering ervan niet helemaal goed voor me.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:47:42 #119
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22701204
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik me dan afvraag, wat neem je dan mee in een doggybag? Als je bijvoorbeeld vlees hebt gegeten, maar je hebt maar de helft op, dan laat je dus de andere helft inpakken? Dan neemje dus eigenlijk een aangevreten stuk vlees mee?

Ik vind an sich doggy bag niet zon slecht idee, je hebt er toch voor betaald, maar ik zie de uitvoering ervan niet helemaal goed voor me.
In het Indonesische restaurant waar ik werkte was er regelmatig óver. Met al die kleine bakjes zijn de ogen van veel mensen toch groter dan de maag. Ik probeerde ze altijd over te halen een doggybag te nemen. Anders moesten we het weggooien en dat vond ik zó zonde (als je ziet welke hoeveelheden eten er worden weggegooid in restaurants schaam je je echt rot!). Alles werd dan keurig ingepakt in losse bakjes voor de magnetron en in een handige tas. Kun je zo nog een avond van eten.
Maargoed, dit is inderdaad "makkelijker" voedsel om mee te nemen dan, zeg, een biefstuk. Ik neem ook aan dat mensen gemiddeld geen half-opgegeten lappen vlees, ijs of friet meenemen, maar wel salades, pasta's en rijstgerechten.
pi_22701712
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
De uitvoering: Nou gewoon in de afhaalbakjes van de Chinees, die ken je toch wel. Of dacht je echt dat het in een bruine papieren zak aan je werd gegeven.
En meestal gaat het om resten kipfilet of varkenshaas, stukken vlees dus en de groentes die erbij horen. De bakjes kunnen in de magnetron, dus makkelijk om op te warmen. En inderdaad, er wordt vuilniszakken vol voedsel weggegooid met name nasi enzo.
En nee, ze worden niet opnieuw gebruikt (niet bij ons tenminste)
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:05:42 #121
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22702931
voor allle obers:

Als er niemand van < 10 jaar aan tafel zit hoef je niet die grap met het koffiekopjedatvanhetschoteltjevaltmaarnognetmethettheelepeltjewordtopgevangen te doen.

Levert alleen maar plaatsvervangende schaamte op bij je gasten.

maandag 18 oktober 2004 @ 18:09:42 #122
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_22705382
Daarentegen vind ik dat het volkomen geoorloofd moet zijn om in een poenig restaurant met een heleboel kouwe kak en bedienend personeel dat duidelijk van zichzelf vindt te goed voor jou te zijn, om a) een bakje appelmoes-met-een-kersje te vragen, en b) na afloop van het maal te vragen aan welke kant de (overigens veel te dure) sigaar moet worden aangestoken. En als 't even kan een zippo gebruiken om dat ding zelf in de hens te jagen. Zo. Burgelijke ongehoorzaamheid ten top.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:32:20 #123
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_24632262
Roken in een restaurant vind ik eigenlijk niet kunnen, ben je lekker aan het smullen van het eten waar de kok zijn best op heeft gedaan word je smaak verpest door een vleug rook.
Ik rook zelf ook maar in een restaurant nooit..
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:44:44 #124
45206 Pietverdriet
pi_24632510
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:09 schreef DzjieDub het volgende:
Daarentegen vind ik dat het volkomen geoorloofd moet zijn om in een poenig restaurant met een heleboel kouwe kak en bedienend personeel dat duidelijk van zichzelf vindt te goed voor jou te zijn, om a) een bakje appelmoes-met-een-kersje te vragen, en b) na afloop van het maal te vragen aan welke kant de (overigens veel te dure) sigaar moet worden aangestoken. En als 't even kan een zippo gebruiken om dat ding zelf in de hens te jagen. Zo. Burgelijke ongehoorzaamheid ten top.
Voor jouw is dat alles wat net iets meer is dan een vd Valk ?
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:49:37 #125
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_24632620
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor jouw is dat alles wat net iets meer is dan een vd Valk ?
hmm bij een mexicaan kun je zonder problemen een bak appelmoes krijgen bij je eten.
na het eten een sigaar kiezen uit een houten doosje met verschillende sigaren, en dan bijdehand met je zippo je sigaar aansteken aan de verkeerde kant tertwijl je je een breuk kan laggen om de rekening van nog geen 20 euri.

(is dat al meer als een van de valk? )
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_24632913
kunt u mischien even alles bij elkaar in de blender doen want mijn keelamandelen zijn net weggehaald???? ik slik een beetje moeilijk.......
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
  woensdag 19 januari 2005 @ 01:04:07 #127
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_24632955
Wat kan je allemaal met een blender ??

misschien kun je je bevindingen hier uiten
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_24633505
Ook helemaal not done zijn disciminerende opmerkingen. Ik heb een aziatisch uiterlijk en stond een keer bij de deur gasten te verwelkomen. Zegt zo'n l*l:"Ik dacht dat we zalm kregen in plaats van bami". Of als het even iets langer duurt:"Moet het helemaal uit China komen"? Grrrrrrrrrrr
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 19 januari 2005 @ 01:47:32 #129
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24633636
een bbq hebben op je werk en een vent over de rooie zien gaan omdat je ze vlees in de vlammen hangt.

ik stond als kok zalm en sate te bereiden en als sluitstuk crepe Suzette en normandia hele fijne avonden gehad, mensen dingen uitleggen dingen regelen voor meestal het paar.

mis het serveren eigelijk nog steeds
pi_24635598
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:36 schreef tim2308 het volgende:
Ook helemaal not done zijn disciminerende opmerkingen. Ik heb een aziatisch uiterlijk en stond een keer bij de deur gasten te verwelkomen. Zegt zo'n l*l:"Ik dacht dat we zalm kregen in plaats van bami". Of als het even iets langer duurt:"Moet het helemaal uit China komen"? Grrrrrrrrrrr
gelukkig werk ik dan niet in de bediening (want ik zou er niet lang werken met zulke klanten)

zou dan als antwoord geven: sorry we maken geen nasi meer want de hond die er altijd doorheen gaat is op.
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:13:06 #131
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24635790
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:49 schreef blackbully het volgende:
hmm bij een mexicaan kun je zonder problemen een bak appelmoes krijgen bij je eten.
Misschien moet je eens naar een échte Mexicaan gaan, in plaats van de "Amigos"
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:17:20 #132
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24635848
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:36 schreef tim2308 het volgende:
Jezus, wat fout...
Eigenlijk moeten dat soort mensen op hun nummer worden gezet, maar vaak geloof je niet wat je hoort... Schreef hierboven geloof ik al ergens over groepjes mannen die vreselijk dronken worden en dan opmerkingen gaan maken over je borsten...
Zo fout dat het gewoon niet te geloven is...
pi_24635951
in een chinees restaurant als voorgerecht soep krijgen, vraagt de serveerster heeel netjes wat voor soep je wilt hebben, en alle nederlandse soepen zijn er...

behalve de erwtensoep (mag je raden welke ik koos )
pi_24636203
Denken dat elke klant in het restaurant je net zo interessant en geweldig vind als jij jezelf vind en dat je daarom op steeds luidere toon gaat converseren met je eetpartner, zodat iedereen kan 'meegenieten' van jouw briljantheid
pi_24636479
lekker uit eten gaan en er dan achterkomen dat die ranzig grote tokkiefamilie precies in datzelfde restaurant iets als carnaval ofzo willen gaan vieren (daar leek het op) allemaal lomp verkleed, luidruchtig en alle aandacht opeisend, zo vervelend dat zelfs het complete personeel van 't restaurant een chagrijnige kop had.
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:36:45 #136
111260 Charmian
a little joy
pi_24637096
- a la carte bestellen en heel verbaast vragen 'is dit het?' en 'krijgen we er geen frietjes bij?'
- tegen de kok zeggen dat z'n aardappelpuree te zout is (4 man/vrouw waren het daar over eens, de kok niet).
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:48:44 #137
105466 PrintScrn.nl
Koekje d'r bij?
pi_24637318
Ik heb wel eens met iemand in een restaurant gezeten die eerst alles fijn sneet, mes neerlegde en daarna ging ze met een arm op schoot het voer naar binnen zitten schuiven. Je schaamt je rot.
  woensdag 19 januari 2005 @ 11:16:15 #138
83951 rashudo
project 2501
pi_24637838
Een fijn gesprek over kannibalisme hebben in een restaurant waar de tafeltjes zo dicht op elkaar staan dat je buren het kunnen horen, je raar aankijken en vervolgens geen trek meer hebben.
Their eyes opaque.
  Spellchecker donderdag 20 januari 2005 @ 00:35:55 #139
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_24644548
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 10:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Luid te verstaan geven dat je gaat schijten.... Ik heb het dus eens meegemaakt dat een of andere lompe boer dat zo hard zei dat het halve restaurant het kon horen ...

Daar zou ik alleen maar om lachen
Tevens -purist.
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 01:31:10 #140
34726 Fratz
Max
pi_24645040
mensen die direct peper en zout op hun eten gooien zonder te proeven, brrrr!

ook erg lomp: ik zat met mijn vriend in een restaurant. naast ons zat een familie. opa was ook mee. en net toen alle gesprekken even stil vielen, liet opa een duidelijke hoorbare SCHEET!!! gatver!! iedereen had het gehoord, iedereen keek naar hem, zijn hele familie zat met het schaamrood op de kaken naar het plafond te staren, en wat doet hij? net of er niks aan de hond is eet hij gewoon door. toen we weer buiten stonden hebben we er trouwens wel om gelachen. maar nee, zoiets doe je niet in een restaurant!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:10:13 #141
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_24650937
Op een stervensdrukke zondagavond in de zaak (Chinees afhaal) voor 10 personen:

- bijna allemaal verschillende soepen bestellen
- hetzelfde geldt voor de voorgerechten
- echt 10 verschillende gerechten bestellen
- nasi, bami, mihoen, 2 maal mihoen zonder ui, eenmaal nasi zonder groenten, de rest witte rijst

...en dan niet snappen dat het gewoonweg niet mogelijk is:
- omdat eer de laatste gerecht klaar is, de eerste al koud is.
- omdat we nog ANDERE klanten hebben die ook binnen een uur met hun eten naar huiten willen lopen.
- simpelweg omdat het te lastig is voor een afhaalrestaurant met beperkte doorvoer

Gaan ze zich van hun voeten staan maken. Bel dan opz'n minst om te overleggen.

Ook not done:
Rasechte Hollanders in een Chinees afhaalzaak in BELGIE!
Krijg je vragen als:
- Hebben jullie geen gadogado? (WTF is Gadogado?)
- Geen roti of moksi meti?
- Hey!!! GVD heb net nasi besteld maar er zit geen spiegelei bovenop!...En waar is de ham??
- ...

Het spijt me te moeten zeggen, maar de Chinees in Belgie is gewoon veel meer "verfijnd" dan in NL. Chinezen onder elkaar vergelijken Chin.resto's in NL met vreetschuren vergeleken met hun collega's in Belgie.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:58:37 #142
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24651716
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:10 schreef Ashram het volgende:
Het spijt me te moeten zeggen, maar de Chinees in Belgie is gewoon veel meer "verfijnd" dan in NL. Chinezen onder elkaar vergelijken Chin.resto's in NL met vreetschuren vergeleken met hun collega's in Belgie.
Verfijnder en minder klantvriendelijk, blijkbaar...
pi_24651809
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 01:31 schreef Fratz het volgende:
mensen die direct peper en zout op hun eten gooien zonder te proeven, brrrr!

ook erg lomp: ik zat met mijn vriend in een restaurant. naast ons zat een familie. opa was ook mee. en net toen alle gesprekken even stil vielen, liet opa een duidelijke hoorbare SCHEET!!! gatver!! iedereen had het gehoord, iedereen keek naar hem, zijn hele familie zat met het schaamrood op de kaken naar het plafond te staren, en wat doet hij? net of er niks aan de hond is eet hij gewoon door. toen we weer buiten stonden hebben we er trouwens wel om gelachen. maar nee, zoiets doe je niet in een restaurant!
Mja. Oude mensen hebben daar nog al eens last van. Kunnen ze moeilijk ophouden. En ze merken er vaak ook niets van. Kun je die opa dus moeilijk kwalijk nemen.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:05:46 #144
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24651821
quote:

- nasi, bami, mihoen, 2 maal mihoen zonder ui, eenmaal nasi zonder groenten, de rest witte rijst
mag ik vriendelijk vragen hoeveel man personeel rond loopt in de keuken?
heb diner gehad van 20 personenen en echt alles verschillend maar het wel allemaal warm op het bord krijgen, en dat met 3 man maar als je elkaar niet helpt werkt het niet
  Moderator donderdag 20 januari 2005 @ 15:11:49 #145
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24651923
quote:
Dat hoeft je niet te spijten hoor. Nederlanders zien de afhaalchinees als niets meer dan een alternatief voor de snackbar, dus het is wederzijds.
Wat chinese restaurants in Nederland over het algemeen wél goed voor elkaar hebben, is dat je je eten snel en warm meekrijgt, ook al is het druk. Dus misschien moeten ze daar in België nog even op oefenen, in plaats van te gaan lopen mekkeren over klanten die zo lastige zijn omdat ze verschillende gerechten bestellen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:31:15 #146
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_24652267
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:05 schreef karper het volgende:

[..]

mag ik vriendelijk vragen hoeveel man personeel rond loopt in de keuken?
heb diner gehad van 20 personenen en echt alles verschillend maar het wel allemaal warm op het bord krijgen, en dat met 3 man maar als je elkaar niet helpt werkt het niet
We staan doorgaans met 4 in de keuken, maar op een normale zondag zijn we altijd met meerdere bestellingen tegelijk bezig.
We kunnen gewoon niet alle andere lopende bestellingen stopzetten omdat we die ene bestelling moeten maken. Het zou gewoon niet eerlijk zijn voor andere klanten.

Gelukkige hebben de meeste mensen erg veel begrip en wat belangrijker is:
Veel mensen durven niet te vragen wat wat is, dus bestellen ze alles verschillend denkende dat het vast wel goed zit.
Ik grijp dan altijd in door voor hun een menu samen te stellen gebaseerd op hun voorkeuren en aantal personen. 10 gerechten voor 10 personen is echt niet nodig.
Daar nemen we de tijd wel voor en iedereen is tevreden.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:34:43 #147
42661 DrFonk
Dealer of Funky Music
pi_24652318
quote:

Whahaha! wat een BS. ze het niet op je kaart als je het niet aankunt. Als er een keuze is, moet je niet gaan piepen als de keuze gemaakt wordt... Voorts is de Chinees in Nederland feitelijk niks meer dan de Mac (ofwel, MalDonal). hou nou op met je culinaire hoebla.
They say you jive and game but can't be changed. On the positive side, you are my piece of the rock and I love you CC
  donderdag 20 januari 2005 @ 16:30:31 #148
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_24652984
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:34 schreef DrFonk het volgende:

[..]

Whahaha! wat een BS. ze het niet op je kaart als je het niet aankunt. Als er een keuze is, moet je niet gaan piepen als de keuze gemaakt wordt... Voorts is de Chinees in Nederland feitelijk niks meer dan de Mac (ofwel, MalDonal). hou nou op met je culinaire hoebla.

Alsjeblieft zeg...hou je onzin maar voor jezelf.
Kijk maar of ze het leuk vinden als je van alles 1 besteld bij de Mac.

Wij hebben een groter diversiteit van gerechten en helaas ook veel minder middelen en personeel dan een Mac.

Maar blijf jij maar naar de Mac gaan.
  donderdag 20 januari 2005 @ 17:49:30 #149
45 SiGNe
pi_24653712
Soepen worden toch niet speciaal voor de klant gemaakt? die staat toch gewoon al klaar?

En er zijn in Nederland heus wel goede Chinese restaurants te vinden, je moet alleen heel erg goed zoeken.
  donderdag 20 januari 2005 @ 18:15:49 #150
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24654045
tvp
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24654198
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:30 schreef Ashram het volgende:

[..]

Wij hebben een groter diversiteit van gerechten en helaas ook veel minder middelen en personeel dan een Mac.
Jij hebt niet toevallig de serie van Gordon Ramsey gevolgd die niet draaiende restaurants weer uit het dal hielp.
Ik denk dat als jullie al in paniek raken van 10 verschillende menu's je menu aan zou moeten passen.
In ieder geval de diversiteit verminderen, zeker als je de middelen en personeel niet hebt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Moderator donderdag 20 januari 2005 @ 23:21:37 #152
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24659009
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:30 schreef Charmian het volgende:

[..]

Jij hebt niet toevallig de serie van Gordon Ramsey gevolgd die niet draaiende restaurants weer uit het dal hielp.
Ik denk dat als jullie al in paniek raken van 10 verschillende menu's je menu aan zou moeten passen.
In ieder geval de diversiteit verminderen, zeker als je de middelen en personeel niet hebt.
Gordon! Geknipt voor slecht gerunde afhaalchinezen die restaurantje spelen.
pi_24660990
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:21 schreef Gert het volgende:

[..]

Gordon! Geknipt voor slecht gerunde afhaalchinezen die restaurantje spelen.
of hoe t niet moet, als je die restaurans zag!
begin er dan niet aan. als je uit gaat eten, met of zonder opa, waar ook, dan wil je ook een beetje netjes bediend en behandeld worden, met iets lekkers te eten natuurlijk, je betaalt er voor, een restaurant is een bedrijf, niks meer of minder. zorgen dat je t beste verkoopt.
.die TV uitzendingen van Ramsy , is natuurlijk TV, is een goed voorbeeld hoe t niet moet,
kok zijn is een passie, organisatie, en vooral vriendelijk zijn tegenover je klanten, en daar gaat t vaak mis.
De Puta Madre
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:22:08 #154
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24661377
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 17:49 schreef SiGNe het volgende:
Soepen worden toch niet speciaal voor de klant gemaakt? die staat toch gewoon al klaar?

En er zijn in Nederland heus wel goede Chinese restaurants te vinden, je moet alleen heel erg goed zoeken.
op ons staat er altijd een pan boullion op maar groente en kruiden snij ik altijd a la minute behalve bij een party van 50 personen of meer dan heb ik de groente al afgekookt in de boullion
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:33:39 #155
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_24661547
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

idd ik snap het ranzige er ook niet van, als je thuis bent, ligt de hond ook wel eens onder de tafel TE SLAPEN (niet bedelen uiteraard)
Toen ik 2 jaar geleden op vakantie was in Bretagne had ik mn hond ook me, toen we uit eten gingen heb ik haar gewoon meegenomen, kan die hond toch niet in de tent laten
Maargoed, personeel en andere gasten hadden groot plezier hoor, en de hond was 2 kilo zwaarder na het bezoekje aan het restaurant
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:42:16 #156
45 SiGNe
pi_24661667
Als er een kat in de keuken loopt dan wil je dat toch ook niet hebben?
Huisdieren laat je gewoon thuis, het zijn geen restaurantdieren.
pi_24661672
als jouw hond goed luisterd is er geen probleem.
maar.....de meeste mensen denken ! dat hun hond goed luisterd, net als de meeste mensen met kinderen, niet dus.
honden horen niet in een restaurant. vervelende ouders die hun kinderen niet in toom houden ook niet,
De Puta Madre
  vrijdag 21 januari 2005 @ 06:13:41 #158
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_24662837
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:42 schreef Killer_Mom het volgende:
als jouw hond goed luisterd is er geen probleem.
maar.....de meeste mensen denken ! dat hun hond goed luisterd, net als de meeste mensen met kinderen, niet dus.
honden horen niet in een restaurant. vervelende ouders die hun kinderen niet in toom houden ook niet,
IDD, Kinderen schijt vervelend die door het restaurant lopen te rennen en te bhleren, en het irritantste is dat die ouders er niks aan doen
Ik mocht NOOIT lopen als we ergens gingen eten, of alleen maar wat drinken, NU waren we daar, en STRAKS mocht ik weer lopen en spelen, en was ik het daar niet mee eens zette ze me gewoon buiten "De groeten, kom maar weer naar binnen als je wel gewoon eventjes netjes kunt blijven zitten" uiteraard liet ze me niet staan, want ik was een heel lief kind en nog

Maargoed, met mn oudste hond (we hebben er 3) nooit geen problemen gehad als we dr meenamen naar een restaurant of what ever (Geen id hoe die andere 2 erop reageren, heb ze nog nooit meegenomen naar restaurant/eettent/kroeg), neem dr ook mee naar de kroeg, gaat ze lief onder de kruk liggen, en als ik bv naar de wc ga loopt ze mee, blijft ze zitten wachten bij de deur, en als we weer terug lopen gaat ze op dr plekje onder de kruk liggen, nooit geen last
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_24663125
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:33 schreef Nonneke het volgende:

idd ik snap het ranzige er ook niet van, als je thuis bent, ligt de hond ook wel eens onder de tafel TE SLAPEN (niet bedelen uiteraard)
Wij hebben geen hond thuis.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 08:31:32 #160
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_24663255
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:30 schreef Charmian het volgende:

[..]

Gelujkig raken wij nooit in paniek. Als het niet lukt, dan lukt het niet.
Daarnaast heeft de chef ook nog een principe dat hij bijna alles zelf klaarmaakt, dus vaak treden er bottlenecks op. Wij zijn "maar" een afhaalchinees, die het weliswaar zeker niet slecht doen voor deze tijden, maar wij hebben inderdaad tijd, ruimte noch middelen om ons even in een geoliede machine om te toveren.
Dit mag je wel weten, we runnen de zaak binnen het gezin, daar het onmogelijk is om nog iemand vast in dienst te nemen. Zo goed draait het niet, alleen tijdens de weekends en is het onmogelijk om GOED keukenpersoneel te nemen voor weekends. Dergelijke mensen willen natuurlijk fulltime. Logisch.

Wat betreft geld en middelen... wij kunnen dromen van de winstmarges van de shoarma en pizzeria. Weinig werk en investering en bijna pure winst draaien.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:29:11 #161
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24664873
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:30 schreef Ashram het volgende:

Alsjeblieft zeg...hou je onzin maar voor jezelf.
Kijk maar of ze het leuk vinden als je van alles 1 besteld bij de Mac.
Natuurlijk vinden ze het niet leuk. Geen enkel restaurant vindt het leuk als de gasten 10 verschillende gerechten bestellen, want het is gewoon veel werk. Maar dat neemt niet weg dat ze er het volste recht toe hebben en dat jij als bediening of kok het daar gewoon mee moet doen. Als je het niet aankunt, kun je beter een wat kleinere kaart maken... Ofwel: If you can't take the heat, stay out of the kitchen...

Overigens heb je zeker wel goede Chinese restaurants in NL. Niet het lokale wokrestaurant en niet de afhaalchinees, maar ooit wel eens in de Wagenstraat in Den Haag geweest bijvoorbeeld?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:34:12 #162
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24664944
By the way: ik ben dol op dieren, maar een hond in een restaurant is gewoon een no-no. Sommige honden luisteren namelijk niet, andere honden zijn onverzorgd of laten het hele restaurant na een regebui stinken naar natte hond... Nee, inderdaad niet iedere hond, maar het punt is dat je bij de ingang van het restaurant geen bordje kan hangen met "Sommige honden mogen niet naar binnen". En dat is dan dus jammer voor de goed-opgevoede-schoon-ruikende honden.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:01:39 #163
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24666548
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:34 schreef Hik het volgende:
By the way: ik ben dol op dieren, maar een hond in een restaurant is gewoon een no-no. Sommige honden luisteren namelijk niet, andere honden zijn onverzorgd of laten het hele restaurant na een regebui stinken naar natte hond... Nee, inderdaad niet iedere hond, maar het punt is dat je bij de ingang van het restaurant geen bordje kan hangen met "Sommige honden mogen niet naar binnen". En dat is dan dus jammer voor de goed-opgevoede-schoon-ruikende honden.
Ik heb eens meegemaakt in een eetcafé, waart een gehandicapte vrouw met een SOHO-hond binnenkwam, dat ze geweigerd werd, omdat er geen honden binnen mochten.
Toen het halve restaurant zich ermee begon te bemoeien, en er verontwaardigd werd geroepen dat het belachelijk was mocht ze met haar hond naar binnen.

De eigenaar voelde wel aan dat hij hij zich een tikje te rigide had opgesteld, en bood iedereen wat te drinken aan voor alle commotie.

die SOHO- honden zijn trouwens ongelooflijk qua gedisciplineerdheid!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:43:59 #164
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24667343
Dat vind ik dan ook een hele legitieme uitzondering inderdaad!
pi_50764245
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:44 schreef Asics het volgende:
iemand anders z'n bord volschijten
lol

Ohja, dieren en kleine kinderen liever niet
  zaterdag 23 juni 2007 @ 18:59:59 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50765973
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:59 schreef PeterFinn het volgende:

lol

Ohja, dieren en kleine kinderen liever niet
Goede topickick.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_50766798
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Goede topickick.
Martijn wees me op dit topic
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:28:15 #168
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50768313
Op vakantie in Egypte zaten we te eten in het restaurant van het 5-sterren hotel waar we verbleven. Het zal er vol met Russische kakkers. Ik zat met mijn vader aan een tafel in het midden van de eetzaal. Hij is nogal een boer qua manieren aangezien hij er zelf een is geweest en van zijn ouders niet echt behoorlijke etiquetten mee heeft gekregen. Toen hij klaar was met eten pakte hij de stoffen servet van tafel en begon hij daar keihard zijn neus in te snuiten. Die hele zaal kijken. Daarna keek hij mij zo aan met een blik van 'is er iets aan de hand?'. Ik geneerde me zooo.
Let's Rummikub the night away.
pi_50768479
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:28 schreef SnowCockroach het volgende:
Op vakantie in Egypte zaten we te eten in het restaurant van het 5-sterren hotel waar we verbleven. Het zal er vol met Russische kakkers. Ik zat met mijn vader aan een tafel in het midden van de eetzaal. Hij is nogal een boer qua manieren aangezien hij er zelf een is geweest en van zijn ouders niet echt behoorlijke etiquetten mee heeft gekregen. Toen hij klaar was met eten pakte hij de stoffen servet van tafel en begon hij daar keihard zijn neus in te snuiten. Die hele zaal kijken. Daarna keek hij mij zo aan met een blik van 'is er iets aan de hand?'. Ik geneerde me zooo.
dat is geen gebrek aan opvoeding, maar gewoon achterlijk gedrag mensen die niet snappen dat hun omgeving hun aanwezigheid niet wil ervaren..
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:03:12 #170
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50769163
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:35 schreef Empedocles het volgende:

[..]

dat is geen gebrek aan opvoeding, maar gewoon achterlijk gedrag mensen die niet snappen dat hun omgeving hun aanwezigheid niet wil ervaren..
Opvoeding zeg ik je! Ik ken mijn opa, die is nog erger.
Als mijn moeder de opvoeding aan mijn vader had overgelaten dan zat ik waarschijnlijk ook mijn eten te prakken en naar binnen te schuiven. Om het vervolgens met koffie weg te spoelen.
Let's Rummikub the night away.
pi_51027000
Ik kom vaak in Goeree en daar is de visafslag op de vrijdag. De sloepen varen de hele week en de verse vis is dus op de vrijdag en de zaterdag.
De slechtste dag om vis te eten.. donderdag
  zondag 1 juli 2007 @ 14:55:41 #172
183620 sn7475
"Nunc aut Nunquam"
pi_51028226
je moet maar durven
pi_51034082
Mijn tante (new rich, kinderloos maar mét hond) vroeg pas in een restaurant of ze het overgebleven vlees mee mocht nemen voor de hond. Ik schaamde me rot. Zeg dan nog dat je het voor jezelf mee wilt nemen... Maar zijn ziet dat echt als eer: de kok heeft dan blijkbaar iets bereid wat zelfs goed genoeg is voor haar hond.

Maar voor een kok is zoiets toch echt een belediging?
pi_51036372
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:33 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

staat ruig, niet dus,
sukkels, maar dat is ook not done , strebers.
of je moet een arts, of brandweerman zijn, oproepdienst.
in dat geval ga je niet voor zoveel geld uiteten, je weet dat je weg geroepen wordt,
dus, sukkels
Er zijn meerdere beroepen waarbij je gewoon bereikbaar moet zijn.
Mijn ouders zijn camping eigenaar, in de winter is het vaak erg rustig (zeg maar gerust; niks te doen) op de camping, maar je moet wel bereikbaar zijn, mocht iemand bellen met een probleem of wat dan ook.
pi_51037752
Eten in restaurants is naast lekker, ook nog eens hartstikke leuk. Echter...
Zoals al eerder genoemd:
-Honden en eventuele andere huisdieren horen niet in restaurants.
Een SOHO hond daargelaten, natuurlijk. Naast dat een hond vaak niet al te fris ruikt, horen dieren en eten niet bij elkaar. Mits op bord en goed bereid. Als ik in een restaurant zit, en iemand heeft daar een hond, vind ik het eten al niet lekker meer. Let wel, ik ben dol op dieren (levend en bereid) maar als ik zit te eten wil ik niet het idee hebben dat er vlooien op m'n broek kunnen springen of dat er een penetrante geur hangt.
Verder vind ik het ook nog behoorlijk onbeschoft. Er zijn namelijk behoorlijk veel mensen die allergisch zijn voor hondenharen.
-Kinderen. Mits goed opgevoed mogen wat mij betreft best mee. Maar laat ze dan op een stoel zitten en niet door het hele restaurant rennen. Ook schreeuwen is iets dat niet gewaardeert wordt in een beetje een goed etablisiment. McD is weer iets anders, natuurlijk.
Zoals iemand al aangaf: Stiften en papier mee en de kindjes zijn rustig.
Heb zelf eens mee gemaakt dat er zo'n k*t koter door een restaurant liep en continue aan het gillen was. Na bijna een half uur zeiden de ouders er eindelijk wat van. Even later zie ik plotseling hoe een klein, afgelebbert, van chips-resten voorzien handje een sla-blad van mijn bord af pakt.

Laat ik het kort houden: De ouders hebben met een zeer kwade kop mijn eten betaald.
-Mobiele telefoons. Simpel: UIT of op stil. Uitzondering: brandweerman, politie, arts etc etc etc. Mensen dus die hun telefoon wel bij zich moeten hebben.
Wat ik ook echt not-done vind:
-net iets tè duidelijk maken dat je veel fooi geeft. "Laat die 20 euro maar zitten." half schreeuwend enzo.
-een gesprek voeren op een dusdanig volume dat de rest van de gasten mee kunnen genieten.
-"Wat duurt dat lang." "Waar blijft het eten?" etc etc.
-"Wat wilt U bij Uw maaltijd drinken?" "Cola!"
pi_51037992
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:51 schreef mien-moeke het volgende:
-Mobiele telefoons. Simpel: UIT of op stil. Uitzondering: brandweerman, politie, arts etc etc etc. Mensen dus die hun telefoon wel bij zich moeten hebben.
Ook die mensen kunnen hun telefoon op de trilstand zetten. Iedereen kan een goede reden hebben om bereikbaar te moeten zijn, helemaal geen probleem. Zet de telefoon op trillen en excuseer je even als dat ding af gaat en loop naar de garderobe om het gesprek aan te nemen. Niemand heeft er last van op die manier.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_51039990
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:58 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Ook die mensen kunnen hun telefoon op de trilstand zetten. Iedereen kan een goede reden hebben om bereikbaar te moeten zijn, helemaal geen probleem. Zet de telefoon op trillen en excuseer je even als dat ding af gaat en loop naar de garderobe om het gesprek aan te nemen. Niemand heeft er last van op die manier.
eensch
pi_51043095
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:58 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Ik zou zeggen gewoon uit...
Laatst moest ik ook wel even een spoedtelefoontje plegen tussendoor, dan loop ik even weg, pak mijn telefoon uit de jaszak, zet hem aan, loop naar een rustige plek waar niemand er last van heeft, voer mijn gesprek, doe de telefoon weer uit, stop hem weer in mijn jaszak en ga weer terug naar mijn plek. En als het niet bloedspoed is dan wacht ik gewoon tot na het eten. Trouwens ook de eerste keer dat ik gebeld heb tijdens een restaurantbezoek... ik zet hem gewoon altijd uit. Dan hebben ze maar pech gehad. Als het belangrijk is, kunnen ze de voicemail wel inspreken...

Edit: uitzonderingen zoals brandweer, artsen en andere mensen die bereikbaar moeten zijn om dergelijke dringende redenen kunnen hem natuurlijk gewoon op stil zetten ipv uit.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  zondag 1 juli 2007 @ 23:16:39 #179
45 SiGNe
pi_51043521
Brandweer, etc. hebben een beeper mee als ze dienst hebben..
Het enige wat ze hoeven doen is kijken naar het bericht en naar de kazerne gaan.
(Een vriendin van me is brandweervrouw)
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:44:02 #180
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51117172
Ik werk zelf in een eetcafé, en ik kan woest worden wanneer mensen aan mn lijf zitten om mijn aandacht te vragen. Dan trekken ze aan mijn mouw terwijl ik in een kort gesprekje ben met een tafel over wat ze willen bestellen, dus negeer ik, en dan doen ze het nog een keer. Ober of geen ober, zulke mensen zit ik dus echt snoeihard te kakken, het liefste zo dat iedereen het hoort. Vooral met terras. Bah.

Ik heb ook 2 keer gehad dat van die bijdehante dagjesmensen naar binnen gingen bellen om te bestellen. Eén keer hadden ze al hoofdgerecht op, en ze zaten me de hele tijd te irriteren. De druppel was dat ze schijtlollig naar binnen gingen bellen om te vragen naar die ober met zijn sjagrijnige hoofd, of het nagerecht er al aan kwam. Toen heb ik de rekening uitgedraaid en ze van het terras getrapt. Opgerot.
pi_51117308
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:27 schreef Hik het volgende:
"Nee mevrouw, wij hebben géén kindermenu met een pino-kroket!"
.
pi_51121390
Het kan me nog niet eens zo heel veel schelen dat een hond an sich aanwezig is, maar het probleem met honden is wél dat je ze bijna allemaal ruiken kunt. Het is iets dat hondebezitters en vast ook zat andere mensen niet zo merken, maar als je ook maar 'n béétje een gevoelige neus hebt dan ruik je het écht wel als er twee tafels verderop een hond onder een tafel ligt te slapen. En dat vind ik hartstikke onsmakelijk en eetlustverpestend. Ik snap wel dat het voor veel hondenbezitters geen punt is omdat ze hun eigen hond niet ruiken, maar ik persoonlijk heb liever tien rokende tafeltjes om me heen (en ik rook zelf niet!) dan één klein hondje onder andermans tafel.
Overigens ken ik maar heel weinig restaurants waarin dieren uberhaupt toegelaten worden. Bij informele eetcafé's is het wat anders, maar op plekken waar mensen écht hun best staan te doen op eten moet je je huisdieren doorgaans gewoon thuislaten.
pi_51132857
Wat ik zelf vervelend is dat ik op veel plekken, als de borden zijn opgehaald ed. zo ontzettend lang moet wachten voor ze nog een keer langskomen (voor de rekening of iets anders).
Have fun...
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:15:28 #184
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51139064
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:44 schreef Omnifacer het volgende:
Ik werk zelf in een eetcafé, en ik kan woest worden wanneer mensen aan mn lijf zitten om mijn aandacht te vragen. Dan trekken ze aan mijn mouw terwijl ik in een kort gesprekje ben met een tafel over wat ze willen bestellen, dus negeer ik, en dan doen ze het nog een keer. Ober of geen ober, zulke mensen zit ik dus echt snoeihard te kakken, het liefste zo dat iedereen het hoort. Vooral met terras. Bah.

Ik heb ook 2 keer gehad dat van die bijdehante dagjesmensen naar binnen gingen bellen om te bestellen. Eén keer hadden ze al hoofdgerecht op, en ze zaten me de hele tijd te irriteren. De druppel was dat ze schijtlollig naar binnen gingen bellen om te vragen naar die ober met zijn sjagrijnige hoofd, of het nagerecht er al aan kwam. Toen heb ik de rekening uitgedraaid en ze van het terras getrapt. Opgerot.
Volgens mij moet jij een andere beroepstak zoeken.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:35:47 #185
45206 Pietverdriet
pi_51139805
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:15 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het is tekenend, de Hoereca heeft veel te veel incompetent personeel rondlopen. De enige eis schijnt te zijn dat je goedkoop bent.
Waanzin, want een kundige kelner weet veel meer werk te verzetten en verkoopt beter.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:45:19 #186
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51142345
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is tekenend, de Hoereca heeft veel te veel incompetent personeel rondlopen. De enige eis schijnt te zijn dat je goedkoop bent.
Waanzin, want een kundige kelner weet veel meer werk te verzetten en verkoopt beter.
Helemaal mee eens, ik heb zelf ook lange tijd in de horeca gewerkt en erger me idd dood aan de studentenhuppelkutjes m/v die niets zien, niets horen (ofwel je blik bewust ontwijken) met dienbladen waarop glazen staan te wankelen boven het hoofdje van mijn mijn baby staan te wiebelen, nog beledigd zijn ook als je er wat van zegt, je tafeltje niet afnemen, denken dat jij er zit om hun te bewonderen of toe te kijken hoe ze onderling staan te paffen en/of bij te kletsen en ga zo nog maar even door.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:47:17 #187
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51142412
Bijvoorbeeld, zoals meneer de "ober" hierboven loopt te blaten; als je mensen even kort toeknikt en oogcontact maakt zullen ze in 99% van de gevallen nooit aan je mouw trekken omdat ze weten dat je ze hebt gezien en rustig afwachten tot je naar ze toekomt.
Wanneer ze dat wel doen (aan je mouw trekken) is de ergernis vaak al minuten lang opgelopen.

Moeilijk he
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:47:57 #188
45206 Pietverdriet
pi_51142427
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:45 schreef Vivi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik heb zelf ook lange tijd in de horeca gewerkt en erger me idd dood aan de studentenhuppelkutjes m/v die niets zien, niets horen (ofwel je blik bewust ontwijken) met dienbladen waarop glazen staan te wankelen boven het hoofdje van mijn mijn baby staan te wiebelen, nog beledigd zijn ook als je er wat van zegt, je tafeltje niet afnemen, denken dat jij er zit om hun te bewonderen of toe te kijken hoe ze onderling staan te paffen en/of bij te kletsen en ga zo nog maar even door.
Geen idee hebben van de producten die ze verkopen..
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:50:10 #189
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51142501
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee hebben van de producten die ze verkopen..
Dat ergert me trouwens niet alleen in de horeca, maar ook in een cd of andere speciaalzaak, of zoals laatst, bij de apotheker, alwaar ik laatst informeerde of een bepaald medicijn in combinatie met iets anders genomen kon worden...het schaap begin vervolgens met een rood hoofd de bijsluiter te lezen..
Ja HALLO, dat kan ik zelf ook hoor.

Kundig personeel is echt een uitzondering.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:51:38 #190
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51142552
Honden vind ik trouwens een absolute no no in een restaurant (een eetcafé bedoel ik daar dus niet mee.)
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:59:23 #191
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51145259
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:15 schreef Vivi het volgende:

Hoezo? Ik krijg fooi bij het leven, ben echt wel dienstbaar aan de mensen die er zitten, maar ik heb zo mijn grenzen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:01:38 #192
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51145365
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Vivi het volgende:
Bijvoorbeeld, zoals meneer de "ober" hierboven loopt te blaten; als je mensen even kort toeknikt en oogcontact maakt zullen ze in 99% van de gevallen nooit aan je mouw trekken omdat ze weten dat je ze hebt gezien en rustig afwachten tot je naar ze toekomt.
Zo werkt het inderdaad meestal, ja. Er zijn alleen ook wel eens asociale types, die wél zomaar aan je mouw trekken. Ook als ze weten dat je ze al gezien hebt. Dan ben je in gesprek met anderen en sta je met je rug naar ze toe.

Maar ik ben blij dat jij in tenten hebt gewerkt waar dat nooit gebeurd is.
pi_51148580
Volgens mij moeten alle mensen die wat tegen kinderen in restaurants hebben 'ns naar Italië of andere Zuid-Europese landen op vakantie... Kun je lachen!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_51156333
Ik werk in een restaurant waar letterlijk en figuurlijk heel europa komt en ik ben gek op die spaanse kids. Die leven tenminste!!! Spontaan, open en goedlachs, wat wil je nog meer!
pi_51164283
In een eetcafe, werd het hoofdgerecht gebracht. Serveerster met twee borden: "Tagliatelle met pesto en ... eeeehhhhh .... nog iets"
pi_51165653
In Italië is de aandacht van het personeel voor kinderen soms op het genante of, in onze ogen dan..
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:45:46 #197
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51165804
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:04 schreef appelbanaancitroen het volgende:
In een eetcafe, werd het hoofdgerecht gebracht. Serveerster met twee borden: "Tagliatelle met pesto en ... eeeehhhhh .... nog iets"
Ohhh... wat erg!
Heb ook wel eens bij een tapas restaurant gegeten waar de serveerster (NL) glashard alleen maar de nummertjes van de gerechten uitsprak. Leek net of je bij de afhaalchinees zat...
En als je dan een "pollo al ajillo" bestelt, dat ze je een beetje wazig staat aan te kijken tot het licht doorbreekt en ze blij roept: "Owwww... u bedoelt poLLo al aDJILoo!"
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:23:41 #198
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51169250
of "Taggggggliejaatellie"
pi_51195877
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:45 schreef Hik het volgende:

Ohhh... wat erg!
Heb ook wel eens bij een tapas restaurant gegeten waar de serveerster (NL) glashard alleen maar de nummertjes van de gerechten uitsprak. Leek net of je bij de afhaalchinees zat...
En als je dan een "pollo al ajillo" bestelt, dat ze je een beetje wazig staat aan te kijken tot het licht doorbreekt en ze blij roept: "Owwww... u bedoelt poLLo al aDJILoo!"
Je neemt je restaurant ook niet bepaald serieus als je dergelijk personeel voor je laat werken óf de mensen die je aanneemt niet even fatsoenlijk de kaart leert uit te spreken.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:22:30 #200
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51196283
Omnifacer, ik kan je goed begrijpen. Ik werk ook in een eetcafé en we hebben hier de grootste camping van Nederland, dus al dat volk uit de randstad komt dan hierheen. Mensen zien een terras en denken meteen: "He, een restaurant !!!" Toch moet ik zeggen dat wij vaak advertenties in brochures hebben staan, en daardoor veel mensen trekken. Maar mensen denken echt dat ze hier alles kunnen maken.

* gerechten van een speciaal gemaakt weekmenu veranderen
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.

* klagen waar je eten blijft, nadat je wachttijd hebt vermeld, en superdruk vol terras hebt.

* klagen waarom ik zijn bestelling niet maak voor hem, en kom brengen
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)

* mensen die klagen omdat er al een "half uur" zitten. Nou sorry hoor maar als ik buiten moet opnemen, dan houd ik iedereen in de gaten, en door omstandigheden kan het wel even 2 minuten duren voordat je geholpen word hoor.

Al met al vind ik het leuk werk, en mag ik het graag doen. Gelukkig zijn er wel veel mensen die zien dat wij keihard werken, en alles zo goed mogelijk op proberen te lossen. En over de prijs mogen ze sowieso niet klagen
Sappig !!
pi_51196692
Ik heb ook een tijdje in de horeca gewerkt, maar de klanten die op zo'n terras zitten zijn jouw gasten. Gasten horen als gasten behandeld te worden en jij doet er alles aan om te zorgen dat zij gelukkig&tevreden zijn. Zijn ze dat om wat voor reden dan ook niet, dan begin je niet over het feit dat de kok vandaag maar één saus kan maken, of dat je het zo druk hebt. Nee, dan verontschuldig je je. En je kijkt wat je kan doen.

Het feit dat je daar achteraf over gaat zeuren en klagen, betekent wat mij betreft dat je gewoon niet helemaal begrijpt wat dienstbaarheid inhoudt. Dit geldt trouwens voor heel veel mensen.
pi_51196735
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef Loontjah het volgende:
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)
Dit systeem heb ik nooit begrepen... Waarom zou dit efficiënter zijn?
pi_51197148
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef W1ZZ het volgende:

Efficiënt of niet, het komt heel onsympathiek over. Volgens mij kun je een terras beter in 'wijken' verdelen. Zo deden wij dat in ieder geval.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:50:32 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51197203
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

is het ook niet.
zit nog wel eens in amsterdam aan de singel op een terras, hanteren ze dat systeem ook.
zéér klant onvriendelijk.

2 mensen die alle bestellingen op moeten nemen (overvol terras), 4 mensen die het brengen.
de opnemers zie je zo eens per 3 kwartier, die halers en brengers veel vaker.
geef ze gewoon een bonnenboekje en laat ze opnemen, kutsysteem.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:51:40 #205
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51197246
Omdat wij een groot terras hebben, kan ik het alles beter in de gaten houden. Mensen die verhuizen, mensen die weglopen zonder te betalen. Mensen die bij een ander stel gaan zitten. Zo voorkomen wij ook dat het bier wat binnen klaar staat niet dood gaat, omdat er minimaal 2 mensen drank wegzetten. Deze blijven continue heen en weer lopen. Zij mogen geen bestellingen opnemen.
Sappig !!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:56:49 #206
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51197405
quote:
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.
Dat vind ik persoonlijk wel een beetje treurig. Tuurlijk, je kunt (zeker bij een eetcafé) niet zomaar iedere saus uit je mouw schudden, dat snap ik best. Maar waarom zou iemand niet iets mogen vragen dat een klein beetje buiten de kaart gaat? Dat je niet ineens sushi of nasi kunt serveren is logisch, maar een ander sausje is echt niet heel exotisch!

Ik ben ooit in een eetcafé geweest in een piepklein plaatsje waar ze een vrij kleine menukaart hadden waarop stond vermeldt: "Mocht u een wens hebben die niet op onze kaart vermeldt staat, laat het dan even weten. Onze kok kijkt graag wat hij voor u kan betekenen". Dat getuigt wel van gastvrijheid!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:03:27 #207
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51197633
Bij ons is ook alles mogelijk hoor. Maar kijk; wij bieden een goedkoop 3 gangenmenu (¤ 13,50) met specialiteiten aan. Als alle klanten dit nu deden, dan heeft het geen zin. We hebben er wel veel van geleerd, nu komen vaak makkelijkere gerechten op het weekmenu, dus daar hebben we niet zo veel last van. Maar alle andere gerechten die we hebben worden vers gemaakt, dus alles kan zonder paprika, ui, champignons, of met kaas/ham/tomaat.
Sappig !!
pi_51197635
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:51 schreef Loontjah het volgende:
Omdat wij een groot terras hebben, kan ik het alles beter in de gaten houden. Mensen die verhuizen, mensen die weglopen zonder te betalen. Mensen die bij een ander stel gaan zitten. Zo voorkomen wij ook dat het bier wat binnen klaar staat niet dood gaat, omdat er minimaal 2 mensen drank wegzetten. Deze blijven continue heen en weer lopen. Zij mogen geen bestellingen opnemen.
Okee, dus jij houdt alles in de gaten maar de mensen die het wegbrengen weten überhaupt niet hoe de klanten die wat besteld hebben er uitzien. Dus in geval van verhuizing hebben ze jouw hulp weer nodig.. Je kunt volgens mij beter zoals bovenstaand al is gemeld je terras in eilanden verdelen...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:04:11 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51197661
quote:
Omnifacer, ik kan je goed begrijpen. Ik werk ook in een eetcafé en we hebben hier de grootste camping van Nederland, dus al dat volk uit de randstad komt dan hierheen. Mensen zien een terras en denken meteen: "He, een restaurant !!!" Toch moet ik zeggen dat wij vaak advertenties in brochures hebben staan, en daardoor veel mensen trekken. Maar mensen denken echt dat ze hier alles kunnen maken.

* klagen waar je eten blijft, nadat je wachttijd hebt vermeld, en superdruk vol terras hebt.

* klagen waarom ik zijn bestelling niet maak voor hem, en kom brengen

* mensen die klagen omdat er al een "half uur" zitten. Nou sorry hoor maar als ik buiten moet opnemen, dan houd ik iedereen in de gaten, en door omstandigheden kan het wel even 2 minuten duren voordat je geholpen word hoor.

Al met al vind ik het leuk werk, en mag ik het graag doen. Gelukkig zijn er wel veel mensen die zien dat wij keihard werken, en alles zo goed mogelijk op proberen te lossen. En over de prijs mogen ze sowieso niet klagen
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:05:28 #210
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51197707
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:03 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Okee, dus jij houdt alles in de gaten maar de mensen die het wegbrengen weten überhaupt niet hoe de klanten die wat besteld hebben er uitzien. Dus in geval van verhuizing hebben ze jouw hulp weer nodig.. Je kunt volgens mij beter zoals bovenstaand al is gemeld je terras in eilanden verdelen...
Nee, want er staat een tafelnummer op het bonnetje, dus ze weten precies waar ze moeten zijn. En wie er op een tafeltje van 6 nu precies die ene Spa Blauw heeft besteld is niet relevant. Gewoon vragen, neerzetten en volgende tafel.

We hebben de eerste methode 5 jaar lang gebruikt. Been there, Done that. We hebben hiervan geleerd, en een kassasysteem is bij ons veel gemakkelijker. Ik heb hierdoor ook geen klachten gehad, ivm de bediening.
Sappig !!
pi_51198013
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:05 schreef Loontjah het volgende:
We hebben de eerste methode 5 jaar lang gebruikt. Been there, Done that. We hebben hiervan geleerd, en een kassasysteem is bij ons veel gemakkelijker. Ik heb hierdoor ook geen klachten gehad, ivm de bediening.
Correct me if I'm wrong, maar is in de horeca gastvrijheid niet belangrijker dan hoe gemakkelijk het voor de serveerster is? Alle reacties boven wijzen uit dat gasten het een vervelend systeem vinden, ikzelf ook en voor mij is het genoeg reden om niet op zo'n terras te gaan zitten. Als ik onverhoopt op een terras kom te zitten waar zo'n systeem in gebruik is krijgt de combinatie opnemer/bediener geen cent fooi. Ik ben zelf ook ober en het belangrijkste in mijn ogen is dat je mensen het gevoel geeft bediend te worden, anders zetten ze zelf hun bier wel in de koelkast en blijven ze thuis.

Maargoed, misschien iets voor een ander topic.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:23:02 #212
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51198324
Net of ik er erg wakker van lig hoor. Ik krijg niet betaald per consumptie maar per uur. Misschien dat dat ook scheelt. Maar dat mensen het erg vinden, en dat dan nog een paar uur vol houden op het terras lijkt me sterk. In de zomerdag hebben we ook geen onbezette tafels, dus ik denk dat dat wel meevalt. Overigens is het een klein dorp, dus zo erg is het ook weer niet.
Sappig !!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:27:30 #213
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51198466
misschien kunnen we een apart terras ergernissen topic openen
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:43:02 #214
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_51198990
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Vivi het volgende:
Wanneer ze dat wel doen (aan je mouw trekken) is de ergernis vaak al minuten lang opgelopen.

Moeilijk he
Wat een onzin. Het gebeurd vaak genoeg en dan voornamelijk de 60+ mensen. Dan sta je bij een tafel de bestelling op te nemen of de kaart toe te lichten dat achter je word gevraagt onderling "drinken we nog wat". En terwijl je nog met de gasten aan het praten bent trekt die andere persoon je aan je mouw of aan je sloof. Of zoals laatst bij een vrouwelijke collega van me aan haar staart.

Als je dat bij mij flikt zal ik je zonder pardon op je nummer zetten. Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen en bij te staan dan verwacht ik op zn minst dat de gast zich tevens tegenover mij correct gedraagt.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:50:34 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51199285
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:43 schreef huize het volgende:

[..]

Als je dat bij mij flikt zal ik je zonder pardon op je nummer zetten. Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen
Erm...

Als je dit doet bij 60+ klanten vind ik je erg triest bezig en zeker niet geschikt voor je beroep.
Je kan zoiets ook vriendelijk, met een lach, duidelijk maken aangezien mensen, jaja het is echt waar, niet voortdurend bezig zijn met jou en op welk moment jou iets uitkomt, als bedienend personeel.
Ze zitten daar namelijk om zich met elkaar bezig te houden, raar he?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:00:21 #216
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51199668
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Erm...

Als je dit doet bij 60+ klanten vind ik je erg triest bezig en zeker niet geschikt voor je beroep.
Je kan zoiets ook vriendelijk, met een lach, duidelijk maken aangezien mensen, jaja het is echt waar, niet voortdurend bezig zijn met jou en op welk moment jou iets uitkomt, als bedienend personeel.
nouja, als iemand me aan mijn staart zou trekken (heb ik niet, maar dan nog), zou ik daar ook niet al te aardig wat over zeggen, kom nou eens zeg, doe ff normaal
pi_51199857
Ik vind wel dat mensen hun handen mogen thuishouden. En mensen die aan staarten trekken zou ik van het terras afflikkeren.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:10:45 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51200014
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:00 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nouja, als iemand me aan mijn staart zou trekken (heb ik niet, maar dan nog), zou ik daar ook niet al te aardig wat over zeggen, kom nou eens zeg, doe ff normaal
Dat gaat idd erg ver ja, had ik even overheen gelezen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:05:43 #219
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51204204
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef Vivi het volgende:
Natuurlijk doe ik dat niét bij 60+, maar mijn ervaring is dat zij het lang niet alleen zijn die zoiets doen. Vaak zijn het juist vrouwen van een jaar of 45. Beetje respect opbrengen voor de oude man of vrouw is natuurlijk logisch.

Het heeft alleen allemaal te maken met de manier waarop je zelf naar je vak kijkt en waarop anderen jou benaderen. Getuige al die smiley's en cynische reacties van jou zal ik er wel naast zitten, maar volgens mij is het zo dat je als ober/barman blij moet zijn dat mensen jouw tent kiezen om hun knaken uit te geven. Daarom dien je je dienstbaar op te stellen, dat is inherent aan het vak. Als je dit niet wil of kunt, moet je een ander vak kiezen. Een paar keer heen en weer lopen voor een bepaald ingredient, een beetje een bijdehante bezoeker, ongeduldige mensen, het hoort er allemaal bij. Dienstbaarheid moet in je zitten.

Iedereen heeft echter zijn grenzen. Als bezoeker ben je namelijk te gast in iemand's etablissement, en dien je je te gedragen. Zoals gezegd moet je als werknemer veel kunnen incasseren, maar je mag best je grenzen stellen. Als mensen aan mijn lijf gaan zitten is mijn grens bereikt. Nu heb ik geen lang haar, maar als ze in mijn zij prikken, of aan mijn mouw trekken terwijl ik aan het praten ben (helemaal als ik een blad vol drank vast heb, of borden), dan is mijn grens wel bereikt. Ik heb er in het gewone leven ook een pesthekel aan als iemand ongevraagd aan mijn lijf zit, met werk dus ook. Dan vind ik dat je als ober het recht hebt hier wat van te zeggen. Als er op dat moment ook nog drankjes op mijn blad staan die bijna omvallen, of er drank over mensen heen dreigt te vallen, dan ben ik pissig, ja. Ik word er namelijk op aangekeken als die mensen een nat pak halen. Logisch toch?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:14:31 #220
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_51204495
Nogmaals "Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen en bij te staan dan verwacht ik op zn minst dat de gast zich tevens tegenover mij correct gedraagt."

En dit geld dan voor alle gasten.

En Vivi, je hebt de gave om uit ieder bericht een zinnetje uit context te halen in plaats van naar de hele post te kijken...
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:18:15 #221
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51204650
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:19 schreef MSXUser het volgende:
Da's wel een goede tip.
Ik vraag meteen om de rekening als het eten wordt geserveerd...

Verzachtende omstandigheden:
- Ik ben een aso
- Het is v/d Valk
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:45:43 #222
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51207589
Ik denk dat ik behoorlijk gastvrij was (ben, ook buiten de horeca ), maar ook voor mij zijn er grenzen... als iemand je een tikje op de arm geeft omdat ik 'm over het hoofd zie, of een goedmoedig duwtje om erlangs te kunnen... prima! Anders dan dat ben ik redelijk allergisch voor mensen die me zomaar aan gaan raken. Dus nee, geen trekken aan 'm arm, tikken op 'm kont of dat soort grappen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:56:18 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51207941
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:05 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Natuurlijk doe ik dat niét bij 60+, maar mijn ervaring is dat zij het lang niet alleen zijn die zoiets doen. Vaak zijn het juist vrouwen van een jaar of 45. Beetje respect opbrengen voor de oude man of vrouw is natuurlijk logisch.

Het heeft alleen allemaal te maken met de manier waarop je zelf naar je vak kijkt en waarop anderen jou benaderen. Getuige al die smiley's en cynische reacties van jou zal ik er wel naast zitten, maar volgens mij is het zo dat je als ober/barman blij moet zijn dat mensen jouw tent kiezen om hun knaken uit te geven. Daarom dien je je dienstbaar op te stellen, dat is inherent aan het vak. Als je dit niet wil of kunt, moet je een ander vak kiezen. Een paar keer heen en weer lopen voor een bepaald ingredient, een beetje een bijdehante bezoeker, ongeduldige mensen, het hoort er allemaal bij. Dienstbaarheid moet in je zitten.

Iedereen heeft echter zijn grenzen. Als bezoeker ben je namelijk te gast in iemand's etablissement, en dien je je te gedragen. Zoals gezegd moet je als werknemer veel kunnen incasseren, maar je mag best je grenzen stellen. Als mensen aan mijn lijf gaan zitten is mijn grens bereikt. Nu heb ik geen lang haar, maar als ze in mijn zij prikken, of aan mijn mouw trekken terwijl ik aan het praten ben (helemaal als ik een blad vol drank vast heb, of borden), dan is mijn grens wel bereikt. Ik heb er in het gewone leven ook een pesthekel aan als iemand ongevraagd aan mijn lijf zit, met werk dus ook. Dan vind ik dat je als ober het recht hebt hier wat van te zeggen. Als er op dat moment ook nog drankjes op mijn blad staan die bijna omvallen, of er drank over mensen heen dreigt te vallen, dan ben ik pissig, ja. Ik word er namelijk op aangekeken als die mensen een nat pak halen. Logisch toch?
Zoals je het beschrijft ben ik het er helemaal mee eens hoor
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:39:59 #224
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51209148
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:18 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik vraag meteen om de rekening als het eten wordt geserveerd...

Verzachtende omstandigheden:
- Ik ben een aso
- Het is v/d Valk
-de bediening heeft er 1,5 uur over gedaan om het op tafel te krijgen en ik moet een vliegtuig halen
pi_51221548
Voor het ober/runner systeem heb je minder mensen nodig omdat je bij een wijksysteem veel bij de bar op je bestelling moet wachten. Bovendien kan je mensen indelen in gevorderd (kennen de kaart en het bedrijf) en beginners zodat je uiteindelijk goedkoper uit bent aangezien beginners minder hoeven te kosten.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 03:21:23 #226
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_51223528
Babies meenemen.
Confidence through competence
  zaterdag 7 juli 2007 @ 08:44:43 #227
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51224519
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 03:21 schreef Stereotomy het volgende:
Babies meenemen.
Loslopende kinderen van 4 tot 8 jaar zijn het ergst...

* Onvermoedelijk langs de keukendeur lopen, die ze wel eens tegen hun hoofdje aan krijgen.
* Net niet in je gezichtsbeeld voorbij schieten, zodat je je pleuris schrikt.
Sappig !!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:05:27 #228
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51225128
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 08:44 schreef Loontjah het volgende:
Loslopende kinderen van 4 tot 8 jaar zijn het ergst...

* Onvermoedelijk langs de keukendeur lopen, die ze wel eens tegen hun hoofdje aan krijgen.
* Net niet in je gezichtsbeeld voorbij schieten, zodat je je pleuris schrikt.
Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinderen aan de benen van de serveersters

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 07-07-2007 12:14:50 ]
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51225250
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:56 schreef Hik het volgende:

Ik ben ooit in een eetcafé geweest in een piepklein plaatsje waar ze een vrij kleine menukaart hadden waarop stond vermeldt: "Mocht u een wens hebben die niet op onze kaart vermeldt staat, laat het dan even weten. Onze kok kijkt graag wat hij voor u kan betekenen". Dat getuigt wel van gastvrijheid!
Ik heb ooit eens in de krant het volgende verhaal gelezen:

Familie ging ter ere van oma's tachtigste verjaardag chique uit eten. Oma kijkt eens naar de kaart, maar nee hoor, er staat niets lekkers op Als de ober komt verzucht ze: "Ik zou zo graag eens een lekker gehaktballetje met sperzieboontjes hebben." En wat krijgt oma van de ober? Juist, een lekker gehaktballetje met sperzieboontjes
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:52:21 #230
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51225676
Dat is toch een gevalletje topservice
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51226387
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinder aan de benen van de serveersters
Onmiddellijk, rechtstreeks, meteen en, indien noodzakelijk maar zeer zeker wenselijjk met grof geweld verwijderen.
En de ouders ook
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:15:49 #232
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51227342
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:33 schreef mien-moeke het volgende:
Onmiddellijk, rechtstreeks, meteen en, indien noodzakelijk maar zeer zeker wenselijjk met grof geweld verwijderen.
En de ouders ook
Is wel een beetje grof maar ze waren wel gruwelijk irritant. Ze zaten op een gegeven moment ook bij ons onder de tafel
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:20:23 #233
55709 Stereotomy
pi_51227492
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:15 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Is wel een beetje grof maar ze waren wel gruwelijk irritant. Ze zaten op een gegeven moment ook bij ons onder de tafel
Hmmmhmmm en wat deden ze bij jullie onder de tafel

Oh, kinderen. Niet de moeder.
pi_51233494
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinderen aan de benen van de serveersters
Een tijdje terug was er een restaurant in het nieuws waar kinderen niet welkom waren.
Hoop heisa over leeftijdsdiscriminatie enzo.
Ik vind het een geweldig idee.

Het is vreselijk vervelend als je je zuurverdiende geld eens lekker wil spenderen aan een etentje en dat je dan mee moet genieten van het gedrein van kinderen. Een tafel verderop LUUSSSTTT IKKK NIEEEEE.
En dan snotteren en jengelen.
Wat mij betreft krijgt ieder restaurant naast de rookvrije zone ook een kindvrije zone.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:21:21 #235
45206 Pietverdriet
pi_51233642
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 16:15 schreef Balthar het volgende:

[..]

Een tijdje terug was er een restaurant in het nieuws waar kinderen niet welkom waren.
Hoop heisa over leeftijdsdiscriminatie enzo.
Ik vind het een geweldig idee.
Ik ook
quote:
Het is vreselijk vervelend als je je zuurverdiende geld eens lekker wil spenderen aan een etentje en dat je dan mee moet genieten van het gedrein van kinderen. Een tafel verderop LUUSSSTTT IKKK NIEEEEE.
En dan snotteren en jengelen.
Wat mij betreft krijgt ieder restaurant naast de rookvrije zone ook een kindvrije zone.
Daarom gaan wij altijd laat eten, nooit vroeger dan 20:00 uur, en meestal na 21:00

Er was een tijdje terug ook een hotel in het nieuws wat kinderen weigerde, was een enorm schandaal in de duitse pers, gevolg daarvan was dat het hotel jaaaaren lang in vooruit was volgeboekt.
:-)
Ik zou graag een hotel catalogus zien met hotels zonder kinderen, of zeer kinder onvriendelijke hotels.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 17:51:27 #236
83951 rashudo
project 2501
pi_51235879
Ik heb eigenlijk nooit last van kinderen in restaurants, en ik ga toch behoorlijk vaak uit eten. Meestal zijn er gewoon geen kinderen, of gedragen ze zich niet opvallender dan de andere gasten.
Their eyes opaque.
pi_51237072
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:51 schreef rashudo het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit last van kinderen in restaurants, en ik ga toch behoorlijk vaak uit eten. Meestal zijn er gewoon geen kinderen, of gedragen ze zich niet opvallender dan de andere gasten.
Wel eens naar de Chinees geweest?
  maandag 9 juli 2007 @ 10:23:45 #238
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51283067
Ja, ok... maar de chinees is ook niet "uit eten" natuurlijk...

Heb op Cuba ook wel eens een hotel gezien waar kinderen niet welkom waren. Lijkt me geweldig. Het doet toch een beetje af aan je romantische/rustieke ervaring als een stel van die koters een beetje lopen te krijsen op het verder verlaten strand. Dit voorbeeld leverde overigens ook weer heftige discussies op met vrienden-met-kinderen natuurlijk...

Nog een heel fout voorbeeld. In alle eerlijkheid: ging niet over een restaurant, maar over het terras van een (verder nette) strandtent, waar je dus ook eten kon: moeder die even besluit de kleine z'n poepluier te gaan verschonen, midden op het terras!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:09:25 #239
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51286382
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:23 schreef Hik het volgende:
Ja, ok... maar de chinees is ook niet "uit eten" natuurlijk...

Heb op Cuba ook wel eens een hotel gezien waar kinderen niet welkom waren. Lijkt me geweldig. Het doet toch een beetje af aan je romantische/rustieke ervaring als een stel van die koters een beetje lopen te krijsen op het verder verlaten strand. Dit voorbeeld leverde overigens ook weer heftige discussies op met vrienden-met-kinderen natuurlijk...

Nog een heel fout voorbeeld. In alle eerlijkheid: ging niet over een restaurant, maar over het terras van een (verder nette) strandtent, waar je dus ook eten kon: moeder die even besluit de kleine z'n poepluier te gaan verschonen, midden op het terras!
dat zag ik gisteren nog op het terras van een strandtent, we kwamen net aan.

doe dat dan even ergens anders.
er zitten daar mensen te eten en te drinken, en er willen later ook andere mensen op die stoelen zitten ja..

niet dat ik vies ben van kinderen ofzo, maar ik vind het geen gezicht als je dat zomaar even ergens pontificaal op een paar stoelen of (en dat heb ik al te vaak gezien ) op de tafel doet
  maandag 9 juli 2007 @ 12:26:11 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51286940
Zelf sinds kort mama, maar helemaal mee eens!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:33:55 #241
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51287206
Yep, op de tafel inderdaad. En sorry, als ouder schijn je daar anders over te denken, maar de poep van uw kindje ruikt niet naar roosjes!
pi_51307018
Laatst, heel warm, terras.
Een bedienende "moeke"
Ik vraag witbier... hebben ze niet
Wat hebben jullie wel? Heineken... laat maar

Dus ik bestel een witte wijn en de persoon met wie ik op het terrasje zat ook.
Komt ze naar buiten met een fles en de vraag: deze fles is op, de volgende stond niet koud, wil je lauwe wijn, of wijn met ijsklontjes?

We hebben de rest van de middag witte wijn met ijsklontjes gedronken
  maandag 9 juli 2007 @ 23:28:58 #243
128716 Serendips
pata pata
pi_51309386
Wijn willen uitschenken met één hand op je rug en dat niet kunnen. Resultaat was dat ons sneeuwwitte tafelkleed nog voor dat we het voorgerecht op hadden onder de rode druppels zat.

Oefenen doe je maar thuis. .
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:09:43 #244
45 SiGNe
pi_51310762
Water met een bruin kleurtje aanbieden als zijnde cola moeten ze ook niet doen in een restaurant.
De dop werd er ook niet aan tafel afgehaald dus ik gok dat het flink aangelengd was (was overigens in Dubrovnik (Croatië) in een restaurant, in Nederland zal zoiets niet zo snel gebeuren denk ik)
Ik hetzelfde restaurant kregen we ook een platgeslagen uitgedroogde kipfilet en een aangebrandde Cordon Bleu, dessert kregen we gratis, maar in plaats daarvan hebben we de rekening maar gevraagd.
pi_51311755
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:28 schreef Serendips het volgende:
Wijn willen uitschenken met één hand op je rug en dat niet kunnen. Resultaat was dat ons sneeuwwitte tafelkleed nog voor dat we het voorgerecht op hadden onder de rode druppels zat.

Oefenen doe je maar thuis. .
Sorry, ik kon er niets aan doen dat ik verpletterd werd door je schoonheid....
  dinsdag 10 juli 2007 @ 01:43:46 #246
55709 Stereotomy
pi_51312630
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:51 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Ongestelde ober.
pi_51316968
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:51 schreef tim2308 het volgende:
Tja, ik vroeg me al af waarom die ober met z'n druppelende fles wijn de hele tijd zat te knipogen...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:08:16 #248
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51327832
- gerechten vragen met allerlei alsen en maren: "doe mij de zwaardvis, maar dan zonder venkeltopjes, alleen groene olijven en alsjeblieft geen zeewier"

fuck off, je komt in een goed restaurant omdat daar iemand kookt die het beter kan dan jijzelf. je gaat toch ook niet aan picasso vragen om iets meer groen te gebruiken voor jouw schilderijtje?

of nog erger, iets uit het gerecht weg laten, en er dan ook nog iets anders voor in de plaats eisen:
"doe mij de surf & turf zonder gamba's, maar doe maar wat meer biefstuk dan he?"
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:14:59 #249
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51328104
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef punchdrunk het volgende:
fuck off, je komt in een goed restaurant omdat daar iemand kookt die het beter kan dan jijzelf. je gaat toch ook niet aan picasso vragen om iets meer groen te gebruiken voor jouw schilderijtje?
Ik ben het met je eens als het om een heel goed restaurant gaat. Het is alleen een beetje jammer dat zoveel eetcafe-koks zichzelf ineens ook Picasso vinden.
Net zoiets als zo'n platendraaier op een feestje die weigert verzoeknummers te draaien omdat dat z'n "kunst" in de weg zit. God man, je bent Tiesto niet...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:27:53 #250
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51328611
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:14 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens als het om een heel goed restaurant gaat. Het is alleen een beetje jammer dat zoveel eetcafe-koks zichzelf ineens ook Picasso vinden.
Net zoiets als zo'n platendraaier op een feestje die weigert verzoeknummers te draaien omdat dat z'n "kunst" in de weg zit. God man, je bent Tiesto niet...
tuurlijk, dan heb ik het wel over echte goeie (sterren)tenten.

de meeste koks in eetcafe's kunnen blij zijn als ze wat aanwijzingen van hun klandizie krijgen, wie weet tilt dat het niveau nog wat omhoog...
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:31:56 #251
45206 Pietverdriet
pi_51328800
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:27 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

tuurlijk, dan heb ik het wel over echte goeie (sterren)tenten.

de meeste koks in eetcafe's kunnen blij zijn als ze wat aanwijzingen van hun klandizie krijgen, wie weet tilt dat het niveau nog wat omhoog...
Geloof me, het commentaar wat je in 99% van de gevallen krijgt is dat de doorbakken biefstuk niet doorbakken genoeg is.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:43:09 #252
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_51329293
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof me, het commentaar wat je in 99% van de gevallen krijgt is dat de doorbakken biefstuk niet doorbakken genoeg is.
!

Hoe zien ze het zelf dan? Niet taai genoeg voor ze? Ach, dan 5 minuten langer in de magnetron
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:48:32 #253
45206 Pietverdriet
pi_51329523
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:43 schreef Euc- het volgende:

[..]

!

Hoe zien ze het zelf dan? Niet taai genoeg voor ze? Ach, dan 5 minuten langer in de magnetron
Euc, heb het vaak meegemaakt, dan bak je een biefstuk zo dat ie nog iets van sappigheid en smaak heeft en bij het snijden is er iets van sappigheid te zien. Die komt dan terug. Dan kookte ik deze in de magnetron en flikkerde ze daarna in het frituur.
Heb je een schoenzool, en dan krijg je te horen dat ie zo wel lekker is....
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARG
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:25:19 #254
45 SiGNe
pi_51330691
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef punchdrunk het volgende:
- gerechten vragen met allerlei alsen en maren: "doe mij de zwaardvis, maar dan zonder venkeltopjes, alleen groene olijven en alsjeblieft geen zeewier"

of nog erger, iets uit het gerecht weg laten, en er dan ook nog iets anders voor in de plaats eisen:
"doe mij de surf & turf zonder gamba's, maar doe maar wat meer biefstuk dan he?"
Ligt natuurlijk ook aan de smaak en voorkeur van de klant.
Ik hou zelf bijvoorbeeld niet van lever, als er dan in een lekker gerecht toch lever gebruikt wordt vraag ik of het zonder kan (of ik bestel iets anders)
Olijven hou ik ook niet van, dus ook daarbij zal ik vragen of het zonder kan.

Ik weet nog dat toen ik een jaar of 9 was dat we in Frankrijk op vakantie waren, ik bestelde toen een Steak Tartare, niet wetende dat deze in Frankrijk rauw gegeten wordt.
Ik kreeg 'm na vragen aan de ober heerlijk gebakken terug. (ok, wel een rare blik van de ober, maar dat krijg je sowieso wel in Frankrijk als tourist)

Soms vragen klanten rare dingen in een restaurant, maar ze betalen er wel voor.
Dus ook al is het heel fout om mayonaise te bestellen in een sterrenrestaurant, de kok zal dan toch echt met mayo moeten komen (of een alternatief sausje dat uitstekend bij het gerecht past)
Een goede kok zou op zo'n moment zelf een mayo'tje in elkaar draaien, lekkerder dan welke Calvé of Remia dan ook...
Ik vind dan overigens wel dat dat geen gratis sausje hoeft te zijn.
pi_51334830
Ik werk in een pizzarestaurant, nothing fancy, gewoon een gezellig familierestaurant.
- Soms doordeweeks krijgen we mensen die op zakenreis zijn en helemaal verontwaardigd zijn als ik ze moet vertellen dat we maar 1 soort bier hebben, en dat we maar 1 soort sigaren hebben. Dan denk ik, ga lekker in een duur restaurant zitten als je dat soort eisen hebt, maar ga niet naar een tent waar je voor 20 euro in je eentje 3 gangen kunt eten
- Als er groepen komen van een man of 20 neemt één iemand de bestelling op, maar als de bestelling dan weggebracht wordt, lopen er 1 of 2 andere serveersters mee, omdat het anders zo verschrikkelijk lang duurt. Als je dan iets in de trant van "Wie had de pizza salami besteld?" vraagt, verwacht je dat er iemand reageert, maar dan kletst de hele groep gewoon dom door
- Op koninginnedag opbellen en verwachten dat we over een half uur nog wel een tafel voor 12 hebben
- Een pizza hawaii zonder ham bestellen, en als ik daar dan op de bon een margarita + ananas (goedkoper) van maak helemaal boos worden, omdat je dát niet besteld had!
- Binnenkomen, vragen of je bij het raam mag zitten, en als ik zeg dat die tafel gereserveerd is, gewoon weer weggaan.
- Binnenkomen en eventjes moeten wachten tot ik je naar een tafel kan begeleiden, en dan maar zelf een tafel uitkiezen, en daarna boos zijn als ik kom zeggen dat de tafel waar je zelf bent gaan zitten al gereserveerd was.
- Bij een groep die boven zit en die allemaal apart af willen rekenen vragen we altijd of ze per 2 personen naar beneden willen lopen, omdat we anders een grote groep beneden in de weg hebben staan. Iedereen heeft daar altijd het volste begrip voor en zegt dat ze dat wel doen, maar op de een of andere manier gaan ze toch altijd allemaal tegelijk naar beneden
- Aan mij gaan zitten om aandacht te krijgen.
- Zelf glazen van mijn dienblad afpakken, waardoor alles uit balans raakt.
- Als ik aan een tafel naast je sta en even sta te praten over wat de mensen willen bestellen bijvoorbeeld, naar me zwaaien, roepen, op tafel slaan, met je vingers knippen, en vervolgens geirriteerd met je ogen rollen omdat ik niet meteen naar je toe ren.
- Het geluid van je telefoon aanlaten, en als je dat dan al vergeet, en hij gaat af, de telefoon, of het geluid, niet uitzetten, maar gewoon aanlaten, waarna we nog 3x je mooie ringtone door de zaal kunnen horen schallen.
- Opbellen om iets op te komen halen, maar dan niet bedacht hebben wat je wil eten, voordat je opbelt.
- Als je eten op komt halen en je wil er een bakje parmezaanse kaas bij, moet je daar extra voor betalen. Als je in het restaurant eet en een pastagerecht besteld, krijg je die kaas er gratis bij op tafel. Daarover klagen is niet tof.
- Klagen dat pizza's die je meeneemt lang niet zo lekker zijn als in het restaurant, en vragen wat we er toch anders mee doen.
- Als echtpaar komen eten en vervolgens allebei je puzzelboekje erbij pakken, om zonder je ogen van je puzzel af te halen je eten naar binnen te schuiven.
- Met je jonge kinderen vrij laat binnenkomen, vantevoren zeggen dat je even snel wat wil eten, omdat de kinderen ook moe beginnen te worden, vervolgens forel bestellen, waarna ik zeg dat dat een gerecht is wat minstens 30 á 40 minuten duurt om te bereiden, koppig zijn en toch de forel bestellen, en dan na een half uur met jengelende kinderen naast je klagen dat het zo lang duurt allemaal.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, volgens mij heb ik dit weekend iets te veel gewerkt
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:33:03 #256
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_51335076
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:17 schreef Mr.Zed het volgende:
Een gesprek proberen aan te knopen met mensen aan een andere tafel.

"Hé!
Hé jij!
-Hij zit me gewoon te negeren...-
Hé jij! Met je apepakkie!
Ik lul tege juh!"
Hier zit een ge-wel-di-ge scene van in Blues Brothers (de eerste!) als Jake en Elwood proberen om mr. Fabulous uit zijn restaurantbaantje los te weken.
quote:
to man in restaurant]
Jake: [fakes accent] How much for the little girl? How much for the women?
Father: What?
Jake: Your women. I want to buy your women. The little girl, your daughters... sell them to me. Sell me your children.
pi_51336835
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:25 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik weet nog dat toen ik een jaar of 9 was dat we in Frankrijk op vakantie waren, ik bestelde toen een Steak Tartare, niet wetende dat deze in Frankrijk rauw gegeten wordt.
Ik kreeg 'm na vragen aan de ober heerlijk gebakken terug. (ok, wel een rare blik van de ober, maar dat krijg je sowieso wel in Frankrijk als tourist)
Call me crazy, maar volgens mij wordt die overal rauw gegeten.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:23:14 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51337012
Zondag in ons stam- eetcafe: Mijn vriend vraagt om gebakken aardappeltjes ipv frietjes, vervolgens krijgt ie van de serveerster (true, die we idd ook inmiddels goed kennen) een middelvinger als antwoord.
Als ik vraag of ie de volgende keer ook een middelvinger krijgt als ze belt om de TV door hem te laten repareren tijdens een voetbalwedstrijd (wat regelmatig voorkomt) zet mevrouw d'r scheur open zodat de aanringende tafels met open mond zitten te kijken.

Vaste gasten zijn is leuk, maar vreemd genoeg wordt je als vaste gast tegenwoordig niet meer gekoesterd maar eerder als stront behandeld.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:44:38 #259
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51337706
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef Merel1808 het volgende:
Ik werk in een pizzarestaurant, nothing fancy, gewoon een gezellig familierestaurant.
- Als echtpaar komen eten en vervolgens allebei je puzzelboekje erbij pakken, om zonder je ogen van je puzzel af te halen je eten naar binnen te schuiven.
Wat is hier het probleem van? Gaat het jou wat aan hoe de mensen eten? Misschien hadden ze gewoon honger, waren ze moe en hadden ze geen zin een een goed gesprek. Het eten zal er niet minder om smaken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_51338731
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef Merel1808 het volgende:
- Als er groepen komen van een man of 20 neemt één iemand de bestelling op, maar als de bestelling dan weggebracht wordt, lopen er 1 of 2 andere serveersters mee, omdat het anders zo verschrikkelijk lang duurt. Als je dan iets in de trant van "Wie had de pizza salami besteld?" vraagt, verwacht je dat er iemand reageert, maar dan kletst de hele groep gewoon dom door

- Binnenkomen, vragen of je bij het raam mag zitten, en als ik zeg dat die tafel gereserveerd is, gewoon weer weggaan.

- Opbellen om iets op te komen halen, maar dan niet bedacht hebben wat je wil eten, voordat je opbelt.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, volgens mij heb ik dit weekend iets te veel gewerkt
Bovenstaande zaken vind ik niet irritant, de rest is inderdaad irritant.

Je moet wel bedenken dat gasten voor hun eigen plezier naar een restaurant gaan en niet komen omdat jij geld wil verdienen. Ik heb een keer meegemaakt dat we met een groep mensen uit eten waren en de serveerster met ons eten aan de andere kant van de lange tafel in een druk restaurant stond en daar ging vragen wie welk gerecht had. Vervolgens had niemand van de mensen aan wie ze het vroeg dat besteld en ging het eten weer terug naar de keuken. Je denkt toch niet dat als je druk zit te praten met andere mensen dat je dan elke keer de serveerster d'r moves in de gaten gaat houden.

Wat is er raar aan als je een raamplaats wilt en verder zoekt als die bezet blijken te zijn?

Opbellen en de menukaart niet uit je hoofd kennen! Foei!
pi_51338786
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:
Zondag in ons stam- eetcafe: Mijn vriend vraagt om gebakken aardappeltjes ipv frietjes, vervolgens krijgt ie van de serveerster (true, die we idd ook inmiddels goed kennen) een middelvinger als antwoord.
Als ik vraag of ie de volgende keer ook een middelvinger krijgt als ze belt om de TV door hem te laten repareren tijdens een voetbalwedstrijd (wat regelmatig voorkomt) zet mevrouw d'r scheur open zodat de aanringende tafels met open mond zitten te kijken.

Vaste gasten zijn is leuk, maar vreemd genoeg wordt je als vaste gast tegenwoordig niet meer gekoesterd maar eerder als stront behandeld.
Ander vast eettentje zoeken en wel meteen. Verder die t.v. lekker kapot laten...
pi_51339624
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:13 schreef Serendips het volgende:

[..]

Opbellen en de menukaart niet uit je hoofd kennen! Foei!
Het gaat er niet om dat ze de menukaart niet uit hun hoofd kennen, maar je hoort gewoon dat ze het take-away-menukaartje voor hun neus hebben, en dan nog gaan beslissen wat ze willen. "Ik wil die-en-die pizza, Patries, welke pizza wil jij?" "Iets met gorgonzola!" "Oh, die-en-die pizza heeft gorgonzola!" "Doe die maar dan!" "Ok!" "Ohnee, toch die andere, die ene, hoe heet die ook al weer, er zit ook paprika op!" "Ehm, even zoeken hoor Patries! Die-en-die pizza?" "Ja, volgens mij wel, wat zit daar nog meer op?" "Dit-en-dit-en-dit.." "Ja die is het!"
En ondertussen wacht ik 10 minuten tot meneer en mevrouw, en eventueel een paar kinderen besloten hebben wat ze willen eten. Ik heb meer te doen dan alleen de telefoon beantwoorden.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:39:11 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51339747
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:36 schreef Merel1808 het volgende:

En ondertussen wacht ik 10 minuten tot meneer en mevrouw, en eventueel een paar kinderen besloten hebben wat ze willen eten. Ik heb meer te doen dan alleen de telefoon beantwoorden.
Dat ligt niet aan die klanten en ook niet aan jou, maar aan jouw baas die te beroert is om speciaal voor bellende klanten iemand vrij te houden, anders moet je als restaurant niet de gelegenheid bieden om telefonische bestellingen te plaatsen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_51339862
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan die klanten en ook niet aan jou, maar aan jouw baas die te beroert is om speciaal voor bellende klanten iemand vrij te houden, anders moet je als restaurant niet de gelegenheid bieden om telefonische bestellingen te plaatsen.
Dan zit één iemand de hele avond uit zn neus te eten, met ongeveer 30 telefoontjes op een avond
Ik snap gewoon niet waarom mensen niet even inventariseren welke pizza iedereen wil, voor ze opbellen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:43:39 #265
45 SiGNe
pi_51339971
Soms heb je alleen een telefoonnummer en geen foldertje..
pi_51340059
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:43 schreef SiGNe het volgende:
Soms heb je alleen een telefoonnummer en geen foldertje..
Dat begrijp ik ook wel. Als mensen geen foldertje hebben, maar ze weten ongeveer wat voor pizza ze willen, of in ieder geval wat ze er ongeveer op willen hebben, heb ik er geen enkel probleem mee om ze te helpen of de halve kaart voor te lezen. Maar als je het foldertje voor je hebt liggen, maar dán nog gaat beslissen, ondertussen schreeuwend naar de rest van de familie wat zij willen, vind ik het irritant.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:49:49 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51340225
Conclusie: ongeschikt, qua gastvrijheid, voor de horeca.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:55:33 #268
45 SiGNe
pi_51340458
Ik kan me ook voorstellen dat het irritant is, maar die mensen betalen per bestelling wel een gedeeltje van je salaris.

Ik heb zelf vroeger veel in winkels gewerkt, vragen mensen je de oren van je hoofd om vervolgens naar de concurent te gaan omdat die iets goedkoper is maar minder service biedt.
daar verdien je dan helemaal niets aan, maar als je tegen de klant zegt dat ie fout zit komt ie nooit meer..én hij/zij vertelt het ook door aan vrienden en kennissen en die komen dan ook niet meer.
In een restaurant weet je over het algemeen dat als ze bestellen ze ook zullen betalen (wanbetalers daargelaten, maar in winkels wordt meer gejat)
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:11:14 #269
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_51341156
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:49 schreef golfer het volgende:
Conclusie: ongeschikt, qua gastvrijheid, voor de horeca.
Tuurlijk niet, het is gewoon godsgruwelijk irritant als jij op gaat bellen en dan moet je hele aanhang de keuze nog maken, zo moeilijk is het toch niet om gewoon van te voren te bekijken welke pizza je wilt en dan pas te bellen? Lijkt me niet meer dan logisch zelfs!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:16:33 #270
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51341368
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:

Dan zou ik toch heel snel een andere tent zoeken zelfs voor dat etentje al
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51341801
-Eten terugsturen wat je eigenlijk best wel lust(vekeerde levering zeg maar)
-Dit op een luide ''kijk mij eens stoer doen''toon
-bellen(ook op luide toon,zet dat ding gewoon uit)
-overdreven hard lahahahahaHAAAAAAhahahachen
-roken voor tijdens en na het eten
-broek los (gebeurd ECHT)
-of nog erger;broek los en al la ed bundy hand erin (deed een vriend van mn moeder eens)
-rochel,snot en harde niesbuien
-vragen ''wat is de schade''
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:31:28 #272
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_51342026
In een grieks reataurant het servetje op je hoofd uitvouwen en elkaar fatima en fatma noemen.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:35:31 #273
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51342263
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:

-overdreven hard lahahahahaHAAAAAAhahahachen
-
Leuk toch, als mensen zich vermaken.
pi_51342303
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:31 schreef seilram het volgende:
In een grieks reataurant het servetje op je hoofd uitvouwen en elkaar fatima en fatma noemen.
!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:37:29 #275
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51342351
De "lekeking" vragen bij de Chinees
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:49:23 #276
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_51342934
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat het irritant is, maar die mensen betalen per bestelling wel een gedeeltje van je salaris.

Ik heb zelf vroeger veel in winkels gewerkt, vragen mensen je de oren van je hoofd om vervolgens naar de concurent te gaan omdat die iets goedkoper is maar minder service biedt.
daar verdien je dan helemaal niets aan, maar als je tegen de klant zegt dat ie fout zit komt ie nooit meer..én hij/zij vertelt het ook door aan vrienden en kennissen en die komen dan ook niet meer.
In een restaurant weet je over het algemeen dat als ze bestellen ze ook zullen betalen (wanbetalers daargelaten, maar in winkels wordt meer gejat)
Ja en ondertussen lopen ze 6 andere bestellingen mis omdat het gesprek zo lang duurt... Ja zo komt je salaris wel binnen. Als je een pizza laat komen, dan kijk je van te voren in je folder (mits aanwezig) en bel je op. Klaar. "Hoi, ik wil die pizza". Kom op zeg, ik werk niet in de horeca maar als zo'n klant mij belde, dan zei ik: "Meneer, kijk u even op uw gemak verder. Belt u zo even terug alsublieft".
Niet mieten! Door gieten!
pi_51343135
quote:
-Eten terugsturen wat je eigenlijk best wel lust(vekeerde levering zeg maar)
Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?

Wat is daar nou weer raar aan? Ja heel fijn dat ik het misschien wel lust, maar ik wil wat anders. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_51344563
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:54 schreef MUUS het volgende:

[..]

Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?

Wat is daar nou weer raar aan? Ja heel fijn dat ik het misschien wel lust, maar ik wil wat anders. .
Inderdaad. Is geonno een fout van de bediening geen balte maken heeft met wat je lekker vindt of niet. Voor straf mag je ze dan aan hun paardenstaart trekken.
pi_51350595
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:35 schreef Vivi het volgende:
Leuk toch, als mensen zich vermaken.
Je leest ook niet goed,er staat OVERDREVEN hard lachen,bij vrouwen meestal met een ''hair-flip'' erachter aan.
Er bestaan mensen die aan iedereen per vierkante centimeter duidelijk willen maken dat ze aanwezig zijn,en dat het feest ken beginne want wij zijn binnuh.
Die komen dan meestal binnen met ''ik seg goejenavond!!!''.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:11:05 #280
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_51352544
13/14/15/16 jarige recalcitrante, 'ik heb schijt aan de hele wereld maar ben wel zielig' puistenpuber achter je die weigert zijn/haar bonkebonkebonk tssstssstsss digitale muziekdoos uit cq af te zetten.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:30:01 #281
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51358358
Wat ook leuk is (kan de gast verder niets aan doen, maar kost even kracht!) is een hele tafel vol borden en schaaltjes debrasseren op je arm, vragen of de gasten "nog de kaart willen zien voor een nagerecht" en dat deze mensen daar (terwijl jij langzaam kramp krijgt... ) even over gaan overleggen! "Zullen we alleen een kopje koffie doen?" "Wat doe jij?" "Ik heb nog wel trek in iets zoets" "Het is al wel half elf".... enz. enz...
au au au auwwwww
pi_51358796
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:30 schreef Hik het volgende:
Wat ook leuk is (kan de gast verder niets aan doen, maar kost even kracht!) is een hele tafel vol borden en schaaltjes debrasseren op je arm, vragen of de gasten "nog de kaart willen zien voor een nagerecht" en dat deze mensen daar (terwijl jij langzaam kramp krijgt... ) even over gaan overleggen! "Zullen we alleen een kopje koffie doen?" "Wat doe jij?" "Ik heb nog wel trek in iets zoets" "Het is al wel half elf".... enz. enz...
au au au auwwwww
Ik loop altijd 2 keer, en dan laat ik voor de tweede keer alleen een bord en een paar glazen staan, als ze dan willen overleggen hoef ik geen pijn te lijden
pi_51361837
quote:
-vragen ''wat is de schade''
Hèhèhè. Echt heel kansloos ja.
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:03:04 #284
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_51363709
kotsen
okee, het was maar een pannenkoeken-restaurant, maar dan nog vind ik het niet echt tof als er een tafeltje verderop een zwerver over tafel kotst en uitroept: "Ik wil hier weg!"
ineens had ik niet zo heel veel trek meer in mijn (overigens overheerlijke) ijskoffie
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_51387645
Echt gebeurd en erg
Opa wordt 80 en neemt de familie mee naar de chinees. De bediening kwam (ik geloof in ong. een uur, niet eens zo heel snel dus) 2x langs voor een drankje. Hij vindt het blijkbaar te duur worden en zegt heel denigrerend 'meidje, nu wordt het toch echt te gek hoor, zo vaak langs komen met de drankjes' (plus nog meer).
Omdat we opa al kenden bestelde iedereen toch al cola oid. Maar dat dit zou gebeuren lag toch buiten de verwachting
Het mooi kotsende meisje.
pi_51399740
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:03 schreef Muck het volgende:
kotsen
okee, het was maar een pannenkoeken-restaurant, maar dan nog vind ik het niet echt tof als er een tafeltje verderop een zwerver over tafel kotst en uitroept: "Ik wil hier weg!"
ineens had ik niet zo heel veel trek meer in mijn (overigens overheerlijke) ijskoffie
Yek,

Ook eens gezien bij de Macdonalds met terras.
Zwerver die uit de vuilnisbak een half opgegeten burger haalde en deze vervolgens met veel gesmak naar binnen werkte, uiteraard vlak bij de tafeltjes met etende mensen.
Ik denk dat hij hoopte dat de mensen hun eten zouden laten staan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:46:15 #287
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_51404780
Sommige obers kunnen ook dingen doen die absoluut notdone zijn. Ik was een keer in een vrij sjeek resaurant uit eten. Nog voor ik de kans had de laatse hap door te slikken werd mijn bord al onder mijn neus weggegrist. Terwijl mijn disgenoot nog bezig was. En de ober bleef gewoon wachten tot deze ook klaar was. (en we deden er absoluut niet asociaal lang over)
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:04:06 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51409890
laatst bij een wokrestaurant (jaja..)
was er een vrouw die het kennelijk nodig vond om in mijn volle uitzicht eens even uitgebreid tegen het raam te gaan kotsen
pi_51410007
Dat krijg je er nou van, als je bij een wokrestaurant gaat eten!
pi_51410165
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
laatst bij een wokrestaurant (jaja..)
was er een vrouw die het kennelijk nodig vond om in mijn volle uitzicht eens even uitgebreid tegen het raam te gaan kotsen
ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurant
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:14:50 #291
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51410298
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:11 schreef liesell het volgende:

[..]

ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurant
mnee
en het toilet was best ver weg.
wél een vaas van 2 meter hoog, maar zo groot was die doos niet.
maar dan alsnog
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:35:48 #292
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_51411117
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Echt gebeurd en erg
Opa wordt 80 en neemt de familie mee naar de chinees.

[...]
Toen mijn theoretische stiefopa (vraag maar niet...) 80 werd gingen we met de hele familie naar de chinees. Die had de dag van zijn leven en kon de volgende dag een extra bestelling bij de groothandel plaatsen!

Wat ik zelf not-done vind zijn drukke, lawaaierige kinderen. Onze kinderen gaan over het algemeen mee en weten zich meestal goed te gedragen ( ). Van de zomer ging het echter helemaal fout in een klein restaurantje in Portugal, ik voelde me echt van .

Gelukkig maakten ze er (in ieder geval niet zichtbaar) niet zo'n punt van, sterker nog: een aantal niet door de kinderen opgegeten dingen waren van de rekening gehaald, waardoor ik me wederom van voelde. De mensen spraken echter alléén portugees, dus protesteren zat er niet in.

(Leuk verhaal tussendoor: ze hadden een menukaart in het engels. Als we daar iets van wilden, dan werd de portugese kaart er bij gepakt om te kijken om welk gerecht het ging)
pi_51413059
En toen heb je ter compensatie uiteraard een hele vette fooi gegeven

Wat ik ook echt absoluut not-done vind in een restaurant is hard praten. Dat je praat is natuurlijk logisch. Maar je kunt wel een beetje rustig praten...
Daarnaast vind ik het ook erg vervelend als obers je negeren. Ik ben niet zo'n aandachttrekkerig tiepje, ik maak meestal even kort oogcontact of ik kijk eens om me heen, dan wordt dat wel opgepikt over het algemeen. Ik heb echter twee keer meegemaakt dat ik gewoon domweg genegeerd wordt terwijl men mij overduidelijk ziet. De eerste keer dat me dat overkwam ben ik zelf maar naar die ober toegelopen om te vragen of ie mij even wou helpen. De tweede keer (in een ander restaurant overigens) zijn we gewoon opgestaan en weggegaan, we hadden het voorgerecht nog niet gehad dus ik vond het wel best. Ze lieten ons gewoon gaan, namen niet de moeite om te komen vragen wat er aan de hand was terwijl we best uitgebreid en rustig opstonden en de jas aantrokken.

Het allerergste vind ik nog wel dat bedienend personeel tegen je uitvalt.
Ik zat eens een keer met mijn opdrachtgever in een goed visrestaurant in Amsterdam. Althans, de verhalen waren er goed over.
We bestelden een fles wijn (35 euro...) en ik bestelde als hoofdgerecht tong, hij tongfilet.
We namen een slok van de wijn en die was werkelijk niet te zuipen. Echt gewoon vies. Maar goed, we hadden zoiets van, laat maar gaan. Als de vis maar goed is.
Toen kwam na even wachten het hoofdgerecht. Mijn opdrachtgever kreeg tongfilet, en ik kreeg ook tongfilet... dus geen tong!
Toen had ik het wel zo'n beetje gehad, maar vooruit, ik had zoiets van, laat maar, als het maar smaakt is tongfilet ook wel goed. Maar de vis was op zijn hoogst lauw. Zal wel gekomen zijn doordat de borden koud waren, maar de vis was lauw.
Toen had ik het wél gehad. Dus ik wenkte na overleg met mijn opdrachtgever op de gebruikelijke manier de serveerster.
Toen heb ik haar uitgelegd dat ten eerste de wijn niet lekker was, ten tweede ik tong had besteld en geen tongfilet en ten derde dat die ook nog eens lauw was. Lijkt me helemaal niet onredelijk.
Toen víel ze toch tegen me uit, nee niet te zuinig. Het was allemaal belachelijk, ik was een zeikerd, ik stelde me aan, die vis was niet lauw toen die geserveerd werd en zo ging het nog eventjes door. Toen was het mijn beurt. Ik heb haar heel beheerst gevraagd om vooral onmiddelijk haar baas te halen. Toen ze dat weigerde eiste ik dat op heel zachte, onderkoelde, wat dreigende toon (zo praat ik vaker als ik heel boos ben...) en de boodschap kwam toen wel goed over. Toen haar baas er eindelijk bij kwam heb ik hem de zaken uitgelegd en dat het mij vooral stoorde dat zijn serveerster zich zo onbehoorlijk gedroeg terwijl wij heel erg netjes en beleefd waren. Ik heb ook gezegd dat we er helemaal niet moeilijk over hadden gedaan als ze gewoon netjes onze klacht aan had gehoord en er wat mee had gedaan. Hij was vol begrip en bood ons een nieuwe lunch aan, maar die heb ik afgeslagen en heb gezegd dat we zouden gaan en er niet meer zouden terugkomen. Ik denk niet dat ie daar blij mee was, aangezien van het kantoor waar ik toen voor werkte er nogal vaak wat mensen daar gingen lunchen met goede klanten. Na dit akkefietje werden het er beduidend minder...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
pi_51418013
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:46 schreef boekenworm het volgende:
Sommige obers kunnen ook dingen doen die absoluut notdone zijn. Ik was een keer in een vrij sjeek resaurant uit eten. Nog voor ik de kans had de laatse hap door te slikken werd mijn bord al onder mijn neus weggegrist. Terwijl mijn disgenoot nog bezig was. En de ober bleef gewoon wachten tot deze ook klaar was. (en we deden er absoluut niet asociaal lang over)
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:27 schreef beunkster het volgende:
We bestelden een fles wijn (35 euro...) en ik bestelde als hoofdgerecht tong, hij tongfilet.
We namen een slok van de wijn en die was werkelijk niet te zuipen. Echt gewoon vies. Maar goed, we hadden zoiets van, laat maar gaan. Als de vis maar goed is.
Toen kwam na even wachten het hoofdgerecht. Mijn opdrachtgever kreeg tongfilet, en ik kreeg ook tongfilet... dus geen tong!
Toen had ik het wel zo'n beetje gehad, maar vooruit, ik had zoiets van, laat maar, als het maar smaakt is tongfilet ook wel goed. Maar de vis was op zijn hoogst lauw. Zal wel gekomen zijn doordat de borden koud waren, maar de vis was lauw
Klagen moet je ook meteen doen, niet achteraf. Dat wekt irritatie op wat uit de hand kan lopen, zoals hier. Al denk ik dat beunkster wel in zijn recht stond.

Altijd leuk: mensen die klagen dat het vlees te rood was...

Zie ook
[CENTRAAL] Werken in de HORECA
Blunders en andere misdragingen van gasten in de Horeca

Tot slot: wat je niet moet doen in de horeca: je kind niet verbieden zijn eten op de grond te gooien. Soms vraag ik me af hoe het eruit ziet bij mensen thuis...

[ Bericht 27% gewijzigd door tim2308 op 13-07-2007 03:00:37 ]
pi_51420599
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
Tot slot: wat je niet moet doen in de horeca: je kind niet verbieden zijn eten op de grond te gooien. Soms vraag ik me af hoe het eruit ziet bij mensen thuis...
Daar kun je van de vloer eten...

Inkoppertje. .
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:01:11 #296
9058 Tha_Butcha
Unstoppable
pi_51426976
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:23 schreef Loontjah het volgende:
Net of ik er erg wakker van lig hoor. Ik krijg niet betaald per consumptie maar per uur. Misschien dat dat ook scheelt. Maar dat mensen het erg vinden, en dat dan nog een paar uur vol houden op het terras lijkt me sterk. In de zomerdag hebben we ook geen onbezette tafels, dus ik denk dat dat wel meevalt. Overigens is het een klein dorp, dus zo erg is het ook weer niet.
Ik kon nog begrip voor je opbrengen, maar toen hield het echt op. Maar ja, een "eetcafe"
bij een camping... En een gesplitst systeem werkt prima, mits je het juist toepast. Op een terras is prima, mensen willen het liefst zo snel mogelijk hun drankje ipv "service", of bij van de valk of zo. Moet je wel een computer hebben, anders schiet het nog niet op. Wijk lopen doe je bij het eet gedeelte.

voordeel van een gesplitst systeem:

- snel (geen dood bier enzo), mits goed uitgevoerd.
- sterk en zwak personeel verdelen
- goedkoper in arbeidskrahten.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:39:20 #297
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_51457959
quote:

[..]

Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
[..]
Het was het hoofdmenu zelf, een nagerecht hadden we niet besteld. Dus het was gewoon pure onzin dat die ober dat deed. Het restaurant was wel druk, maar er stonden geen mensen te wachten. Het sloeg dus nergens op...

Maar goed, sommige restaurants zijn wel erg klantvriendelijk. Ik was een keer met mijn moeder uiteten. Zij had toen een mixgrill besteld (ze is niet zoals ik een vega) en de kip was nog rauw. Mijn moeder had iets van laat maar, ze kreeg het eten toch niet op en liet de kip staan. De ober die de borden kwam halen en zag dat de kip rauw was, dus hij bood uitgebreid zijn excuses aan en wij zeiden dat het niet gaf want de rest van prima. Even later kwam ook nog de kok zijn excuus aanbieden en vervolgens hoefde de mixgrill niet betaald te worden. Toen gaven we ze maar een dikke fooi, want we hadden al gezegd dat het niet gaf.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_51458845
Ja altijd leuk dat obers niet zien dat een gerecht vrijwel onaangeroerd op het bord ligt. Ik vraag altijd "kan ik iets voor u doen", al wijzend naar het gerecht. Op die manier geef ik de kans om te klagen en ons om te verbeteren.

(als ik zeg:"wat is er mis", impliceer ik al dat er iets mis zou zijn, terwijl dat natuurlijk helemaal niet hoeft)
  maandag 16 juli 2007 @ 01:01:25 #299
9058 Tha_Butcha
Unstoppable
pi_51509067
quote:

[..]

[..]
wtf? een (warme) gang (af)maken voordat de tafel is doorgevraagd? Of een warme gang
op koud bord doen?

hoef ik toh niet bij mijn chef te flikken.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_51515988

[/quote]

Surf en turf dat klinkt bekent. Werk je in een restaurant in Sliedrecht ? Zoja dan weet ik wel waar. Heerlijk gegeten daar een tijdje terug.
pi_51517265
quote:
Op maandag 16 juli 2007 01:01 schreef Tha_Butcha het volgende:

[..]

wtf? een (warme) gang (af)maken voordat de tafel is doorgevraagd? Of een warme gang
op koud bord doen?

hoef ik toh niet bij mijn chef te flikken.
Ach ja, een beetje proactiviteit kan geen kwaad. 99 keer gaat het goed, die ene keer dus niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')