Mee eensquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:49 schreef MarMar het volgende:
om mayo en ketchup vragen en altijd een eeuwig die klote wiener schnitzel bestellen GA DAN VERDOMME NAAR DE MACDONNALDS
In een tent waar ze wiener schnitzels op de kaart hebben staan, kun je gerust om mayo en ketchup vragen hoor.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:49 schreef MarMar het volgende:
om mayo en ketchup vragen en altijd een eeuwig die klote wiener schnitzel bestellen GA DAN VERDOMME NAAR DE MACDONNALDS
hoe is dat afgelopen?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:05 schreef Hik het volgende:
- Aan de arm van de serveerster trekken om om een drankje te vragen, terwijl deze op deze zelfde arm een loodzwaar dienblad met een volledige rijsttafel heeft staan.
...en ja, dit is mij allemaal overkomen...![]()
ik ken het.. heb ook gewerkt in restaurantjes...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:05 schreef Hik het volgende:
- Je sigaretten uitdrukken op het bord
- Je peuters meenemen naar een echt restaurant (en dus niet de Mac) en verwachten dat zij zichzelf vermaken terwijl jij 4,5 uur met je vrienden/familie praat.
- Fristi "voor de kinderen" bestellen en diep verontwaardigd zuchten als dat er niet is.
- Teveel drinken en dan obscene opmerkingen maken tegen de serveerster![]()
- Aan de arm van de serveerster trekken om om een drankje te vragen, terwijl deze op deze zelfde arm een loodzwaar dienblad met een volledige rijsttafel heeft staan.
...en ja, dit is mij allemaal overkomen...![]()
Heeft IEMAND die reclame al gezien? Remia of Calve, weet het niet zeker. Zo'n ober met zo'n zilver plateau en daarop een klein kommetje mayo in zo'n echt sjiek restaurant. "Meneer had mayonaise besteld...." en die vent dan z'n duim opsteken naar die ober.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:49 schreef MarMar het volgende:
eerlijk is eerlijk, er wordt ook heel veel scherp zuur bocht als wijn aangesmeerd in restaurants.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:16 schreef fratsman het volgende:
Doen alsof je verstand van wijn hebt en de wijn dan terug sturen omdat ie "te zuur" is.... Dat heet droog, klootviool!![]()
En mensen die je dan vragen waar je je in godsnaam mee bemoeit als het kind met de handen in het kreeftenaquarium hangt....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Helaas denken steeds meer mensen dat kinderen zichzelf opvoeden, en dat iedereen hun onopgevoede blagen geweldig vind. Verder zijn personeel en andere gasten in het restaurant ervoor om hun blagen te vermaken terwijl zij zich volgieten.
Klopt, maar een restaurant wat in de Lekker gids vermeldt staat en geroemd wordt om z'n kundige sommelier, daar hoef je dat toch niet te verwachten denk ik....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
eerlijk is eerlijk, er wordt ook heel veel scherp zuur bocht als wijn aangesmeerd in restaurants.
De op één na goedkoopste wijn op de kaart is trouwens altijd in inkoop de goedkoopste.
Whehehequote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:20 schreef fratsman het volgende:
[..]
En mensen die je dan vragen waar je je in godsnaam mee bemoeit als het kind met de handen in het kreeftenaquarium hangt....Ik kan er over meepraten...
vraag regelmatig om een doggybag, de kippen zijn er maar wat blij mee.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vragen om een doggybag in een (goedkoop) restaurant. Of nog erger: je left-overs in de papieren placemat pakken om vervolgens mee te nemen! Ik heb 't echt gezien, bij een Italiaans restaurant hier in de stad...
Kinderen meenemen die geen nette tafelmanieren hebben (voorbeeld: laatst een jongetje gezien die met 1 voet op de stoel zat en met de hand z'n kroket naar binnen zat te schuiven, uiteraard zonder met de mond dicht te kauwen)
Alleen met je vork/lepel eten vind ik trouwens ook echt niet kunnen. Dat bestek ligt er niet voor niets.
Waarom is dat erg?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vragen om een doggybag in een (goedkoop) restaurant.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Whehehe
dat is een prima plek voor kindervingertjes, vooral als de kreeft geen bandjes om heeft.
A Propos Kreeft
Zat jááááren geleden met een collega kok koffie te drinken (smorgens om een uur of 11) in zijn zaak. Komt zijn dochtertje naar hem toe: Pappie, mag ik met de kreeft spelen?
Die vriend van me pakt een stalen dienblad en een kreeft uit de koeling, en geeft dat aan zijn dochter. Die er mee op het terras gaat zitten.
Komt een kwartiertje later zo´n Birkenstock binnen, die helemaal over haar toeren begint, Wat dat kleine meisje daar doet is DIERENMISHANDELING.
Mijn collega kijkt haar aan, neemt een slok koffie en zegt,
ach, wijfie, das nog niets vergeleken met wat ik met die kreeft ga doen vanavond...
Iemand die op Birkenstock sandalen loopt. Esotherische Huppelkut met ongewassen oksels klinkt zo grof.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:32 schreef fratsman het volgende:
[..]![]()
priceless!
Een klein vraagje; wat is een Birkenstock?
Ik weet het niet waarom ik het zo erg vind... Maar krijg altijd last van kromme tenen en plaatsvervangende schaamte als ik het zie... Ik zal het dan ook nóóit doen. Het heeft iets armoedigs...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:32 schreef rashudo het volgende:
[..]
Waarom is dat erg?
Amerikanen? Daar is het namelijk heel normaal.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vragen om een doggybag in een (goedkoop) restaurant. Of nog erger: je left-overs in de papieren placemat pakken om vervolgens mee te nemen! Ik heb 't echt gezien, bij een Italiaans restaurant hier in de stad...
Dat had ik vroeger ook.. nu ben ik er echter pro-doggybagquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik weet het niet waarom ik het zo erg vind... Maar krijg altijd last van kromme tenen en plaatsvervangende schaamte als ik het zie... Ik zal het dan ook nóóit doen. Het heeft iets armoedigs...
Kan het ook niet helpen, t'is gewoon het gevoel wat ik er bij heb.
Ghehehequote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:16 schreef fratsman het volgende:
Heeft IEMAND die reclame al gezien? Remia of Calve, weet het niet zeker. Zo'n ober met zo'n zilver plateau en daarop een klein kommetje mayo in zo'n echt sjiek restaurant. "Meneer had mayonaise besteld...." en die vent dan z'n duim opsteken naar die ober.![]()
Ligt aan de situatie, als iemand specifiek een wijn bij een kelner besteld meet een duidelijke smaakomschrijving en die voloden niet aan hetgeen een kelner heeft beschreven (aangezien tig procent van de kelners geen kaas heeft gegeten van wijnen), mag je deze gerust terugsturen hoor. Helaas zijn er een hoop gasten die erg intressant lopen te doen over wijn terwijl ze daar totaal geen verstand van hebben.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:16 schreef fratsman het volgende:
[..]
ontopic:
Doen alsof je verstand van wijn hebt en de wijn dan terug sturen omdat ie "te zuur" is.... Dat heet droog, klootviool!![]()
Klopt, en zoals ik al zei, het restaurant waar ik dit meemaakte beschikt over een kundige sommelier.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:43 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie, als iemand specifiek een wijn bij een kelner besteld meet een duidelijke smaakomschrijving en die voloden niet aan hetgeen een kelner heeft beschreven (aangezien tig procent van de kelners geen kaas heeft gegeten van wijnen), mag je deze gerust terugsturen hoor. Helaas zijn er een hoop gasten die erg intressant lopen te doen over wijn terwijl ze daar totaal geen verstand van hebben.
Waar met eten gewerkt worden zijn huisdieren toch niet welkom dacht ik?quote:Verder vind ik het echt te smerig als een hond mee komt in een restaurant en op het moment dat je daar iets van zegt te horen krijgt dat het "vaste gasten"zijn....![]()
Duidelijk is dat veel mensen dat wel smerig vinden, dat zou je kunnen respecteren, Ik neem de onze ook nooit mee.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De meeste restaurants laten honden gewoon toe. Als ze dat niet willen, kunnen ze toch een bordje op de deur hangen?
Ik zie het smerige er trouwens niet van in als een hond keurig onder de tafel ligt. Waarom is dat smerig?
... en als dat niet helpt gaan fluitenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:51 schreef Killer_Mom het volgende:
met je vingers in de lucht knippen en hard om een ober roepen.![]()
ach ja ligt er inderdaad aan hoe ej het bekijkt en hoeveel er over is.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik weet het niet waarom ik het zo erg vind... Maar krijg altijd last van kromme tenen en plaatsvervangende schaamte als ik het zie... Ik zal het dan ook nóóit doen. Het heeft iets armoedigs...
Kan het ook niet helpen, t'is gewoon het gevoel wat ik er bij heb.
Overginds erger ik me ook groen en geel als ik om de rekening vraag ik nog een kwartier moet wachten. Als het langer duurt dan 10 minuten, sta ik op en doe ik mijn jas aan.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:57 schreef MSXUser het volgende:
[..]
... en als dat niet helpt gaan fluiten
(kan me echt groen en geel ergeren aan dat soort aso's)
Dat was wel grappig eigenlijk. Gebeurde meer dan eens en kreeg toen van mijn manager te horen dat ik dan best een beetje overdreven mocht gaan zwaaien met dat dienblad. Zo van "wooo-hoooo" (let wel, dit zijn van die enorme bladen van 10 kilo!)...beetje gasten opvoeden, zeg maarquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:11 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
hoe is dat afgelopen?
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:27 schreef Hik het volgende:
[..]
kindermenu met een pino-kroket!"![]()
Ik ook niet, ik vind het onhandig en mijn honden zijn nogal druk. Maar ik heb er zelf geen last van als iemand het wel doet en daarom ben ik gewoon nieuwsgierig waarom iemand dat vies vindt. Dat wil blijkbaar meteen zeggen dat ik mijn medemens niet respecteer...?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duidelijk is dat veel mensen dat wel smerig vinden, dat zou je kunnen respecteren, Ik neem de onze ook nooit mee.
"Mijn collega komt zo bij u."quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Overginds erger ik me ook groen en geel als ik om de rekening vraag ik nog een kwartier moet wachten. Als het langer duurt dan 10 minuten, sta ik op en doe ik mijn jas aan.
Moet je ze dan zien rennen.
Een gezin met kinderen dat zich eigenlijk niet buiten van der Valk zou mogen wagen!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:33 schreef fratsman het volgende:
[..]Wat moet men zich daar bij voorstellen?
niet als je nog niet geproeft hebtquote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:59 schreef ASSpirine het volgende:
Zout vragen, kan dat?
Je moet amsterdammers eens meemaken in de provincie, das pas erg.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:55 schreef Litman het volgende:
Glazen, borden, menu's, stoelen meenemen. Gek genoeg werd er het meest gejat door groepen vrouwen (Huishoudbeurs, heel berucht)
Weglopen van het terras zonder af te rekenen (Landbouwrai). 'Provincialen' denken dat in Amsterdam alles kan, heel bizar om te zien.
In kroeg: WC te ver weg vinden dus dan maar tegen de bar aan zeiken (niet 1 of 2 keer meegemaakt, maar zeker 10 keer)
een boertje laten dat mag nooit.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:23 schreef karper het volgende:
-een halve maaltijd bestellen bijvoorbeeld geen groente(vooral niet als ik groente sta)
-zeggen dat er iets uit een pakje komt(heeft een keer iemand op me stage gedaan mocht even zoeken in de keuken)
-een meduim biefstuk bestellen en dan zeggen dat ie te rouw is(we kunnen wel biefstuk bakken) en piet weet wat er dan gebeurd)
Kwam ooit een beleefde klop op mijn deur en een keurige vrouw de keuken binnen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:23 schreef karper het volgende:
-zeggen dat er iets uit een pakje komt(heeft een keer iemand op me stage gedaan mocht even zoeken in de keuken)
Koks die koken d.m.v pakjes zouden verbannen moeten worden naar keukens van instellingen...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwam ooit een beleefde klop op mijn deur en een keurige vrouw de keuken binnen.
Meneer, mag ik wat vragen.
- Tuurlijk mevrouw.
Wat voor een merk gebruikt u?
- Pardon? Merk? Hoe bedoelt u mevrouw?
Ja, ik heb hier net zo lekkere soep gegeten, zo bijzonder, die soep van gerookte kip, en mijn man zegt dat soep in restaurants altijd uit blik komt.
- Ik maak al mijn soepen zelf mevrouw.
Ja maar mijn man zegt...
- U mag in alle kastjes kijken, mevrouw, en ik wil u graag de kelder laten zien, maar hier maak ik alles zelf.
Ongelovend aankijk
- Kijk, wat ziet u hier staan? Een 20 liter pan, met runderschenkels, vlees, botten, groente en kruiden. Ik trek daarvan een boullion, en een gedeelte maak ik tot een glace. Die Boullion is dan de basis voor onze groentensoep, de consomme en andere dagsoepen. De glace gaat door de sauzen.
Nou, dat moet ik mijn man vertellen.
Kwartier of zo later haalde ik ff een fles sherry aan de bar, voor een paddestoelensaus, en zag het echtpaar zitten. Genietend van hun hoofdgerecht, maar ze geloofden het voor geen meter. Wilden gewoon geloven dat ik het geheime horecamerk van mijn soep niet wou prijsgeven.
En, ja, in veel tenten wordt blik gebruikt, maar er zijn nog steeds, en gelukkig steeds meer, helden die hun eigen soep maken.
Yes, wij zijn helden! Zelf soep maken is leuk, makkelijk en echt lekker... Net als sausen trouwens!quote:[b]
En, ja, in veel tenten wordt blik gebruikt, maar er zijn nog steeds, en gelukkig steeds meer, helden die hun eigen soep maken.
Arme mensen in instellingen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:52 schreef fratsman het volgende:
[..]
Koks die koken d.m.v pakjes zouden verbannen moeten worden naar keukens van instellingen...
Bovendien kan je eens wat andere soepen maken dan de gewone standaardsoepenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Yes, wij zijn helden! Zelf soep maken is leuk, makkelijk en echt lekker... Net als sausen trouwens!
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Arme mensen in instellingen.
vader van een buuv van me was kok in een bejaardentehuis, de man kookte altijd met verse groenten, maakten zelf soep etc.
Hadden een keuzemenu.
Toen besloot de directie dat er een kwartje of twee kon worden bespaard. Keukenstaf ontslagen, smerig pakjes vreten van een cateraar.
Ik jaag me liever een kogel door mijn hoofd dan dat ik in een instelling kom
Catervreten is ook niet goedkoper, dat is alleen de eerste tijd zo, daarna krijg je prijsverhogingen...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:24 schreef fratsman het volgende:
[..]je hebt gelijk, ik zou er zelf ook niet aan moeten denken dat de oudjes die ik ken zo smerig te vreten krijgen. Lang leve de bezuinigingen in de zorg.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet amsterdammers eens meemaken in de provincie, das pas erg.
Dat geldt alleen in Zuid-Nederlandquote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Vis op maandag bestellen.
Katholieken aten (tegenwoordig zullen vrij weinig mensen zich daar nog aan houden) op vrijdag vis. Waarom precies weet ik eik niet. En aangezien katholieken voornamelijk in het zuiden wonen, geldt Piets opmerking alleen voor het zuiden van Nederland (je bestelt dus alleen op vrijdag vis). Tenminste, zo heb ik zijn post opgevatquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom mag je in Zuid-Nederland op maandag geen vis bestellen? Hier zijn de meeste restaurants trouwens op maandag gesloten, dus dan valt er niets te bestellen...
Op andere dagen van de week krijg je doorgaans ook geen verse vis: http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/vis2.htmlquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, mijn Post van geen vis op maandag bestellen is omdat je op maandag geen verse vis krijgt.
Maandag vis is altijd van voor het weekend. Tenzij je natuurlijk een visrestaurant hebt die iedere dag vis op de afslag halen.
jajaquote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Op andere dagen van de week krijg je doorgaans ook geen verse vis: http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/vis2.html
Moraal van het verhaal: zowel honden als kinderen zijn geen enkel probleem in een restaurant, mits de eigenaar ze maar onder appèl houdtquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De hond van mijn ouders blijft indien nodig 5 uur doodstil onder een tafel liggen. Dat heeft ze gewoon geleerd.
Maar dan nog? Wat voor nut heeft het meebrengen van je hond? Als je em toch 5 uur onder een tafel laat liggen?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:56 schreef krakkemieke het volgende:
Er zijn genoeg honden die niet stinken en waarvan je niet eens merkt dat ze er zijn. Ik heb geen hond maar ik zou mijn hond niet meenemen als anderen er last van hebben.
Ja, ik ben de eigenaar van dat kindquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:22 schreef Safari het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: zowel honden als kinderen zijn geen enkel probleem in een restaurant, mits de eigenaar ze maar onder appèl houdt![]()
Laten we zeggen: de verantwoordelijke.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:46 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ja, ik ben de eigenaar van dat kind![]()
uit eten gaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, het zou misschien kunnen dat je het zielig vindt om de hond zo lang alleen thuis te laten?
Neuh het beestje telkens laten merken dat ie niet buiten een straal van 1 meter van de tafel welkom is, is inderdaad een stuk fijner voor hem.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, het zou misschien kunnen dat je het zielig vindt om de hond zo lang alleen thuis te laten?
Voor iemand die het altijd zo te doen heeft met dieren heb je wel veel begrip voor mensen die niet goed met honden omgaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niet iedere hond kan vier uur alleen zijn. Was het maar waar. Veel honden zijn daar niet zo best op getraind. Maar als je weet dat je hem mee màg nemen en je weet ook dat hij geen problemen veroorzaakt in een restaurant, dan zie ik niet in waarom je hem niet zou meenemen.
Eh... In tegenstelling tot honden, kun je kinderen nìet 4 uur alleen thuis laten. Een oppas lijkt me handiger.
En twee uur vind ik vrij kort voor een (uitgebreid) etentje + nazitten e.d.
staat ruig, niet dus,quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:22 schreef Oblivion het volgende:
En laat verdomme die klote telefoon eens thuis...![]()
Of zet 'm op trillen, en ga naar het toilet als je zo nodig moet bellen....![]()
NEEEEE..... Een hond hoort gewoon weg niet in een restaurant, zo simpel is het, of hij nu wel of niet heel de avond stil ligt. Sorry hoor maar ik neem mijn goudvis, buidelratje of kat ook niet mee (niet dat ik ze heb hoorquote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niet iedere hond kan vier uur alleen zijn. Was het maar waar. Veel honden zijn daar niet zo best op getraind. Maar als je weet dat je hem mee màg nemen en je weet ook dat hij geen problemen veroorzaakt in een restaurant, dan zie ik niet in waarom je hem niet zou meenemen.
Eh... In tegenstelling tot honden, kun je kinderen nìet 4 uur alleen thuis laten. Een oppas lijkt me handiger.
En twee uur vind ik vrij kort voor een (uitgebreid) etentje + nazitten e.d.
Je scheiding bespreken op neutraal terrein, een restaurant.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 10:55 schreef Hik het volgende:
Beetje off-topic, maar valt het andere horeca-mensen ook op hoeveel stellen uit eten gaan terwijl ze slaande ruzie lijken te hebben? Elkaar volkomen doodzwijgen aantafel?![]()
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je scheiding bespreken op neutraal terrein, een restaurant.
Komt vaker voor dan je denkt, en meestal eindigt het in tranen en ruzie.
Een mobiele telefoon in combinatie met het telefoonnummer van het restaurant is ook erg populair bij bepaalde groeperingen (en een stuk minder populair bij het bedienend personeel).quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:57 schreef MSXUser het volgende:
... en als dat niet helpt gaan fluiten
(kan me echt groen en geel ergeren aan dat soort aso's)
Bedank daar Joup vh Hek maar voor.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een mobiele telefoon in combinatie met het telefoonnummer van het restaurant is ook erg populair bij bepaalde groeperingen (en een stuk minder populair bij het bedienend personeel).
Ach, ik ben al jaren geen bedienend personeel meer, dat scheeltquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Bedank daar Joup vh Hek maar voor.
Ik had laatst een serveerster die de borden van de hele tafel voor mijn neus in elkaar aan het stapelen was (voor het begrip: ze zette het lege soepbord van mijn buurman in mijn lege bord, en die twee borden weer op het bord van mijn buurvrouw)... Erg elegant! *proest*quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets wat mij vreselijk stoort als ik uit eten ga. Aardige meisjes maar absoluut geen vaklui.
Mijn blik is misschien een beetje gekleurd voor wat betreft het horeca-bezoekende deel van de 'provincialen'. Waarschijnlijk heb ik één als paashaas verklede vrijgezel met een opblaaspop op zijn rug gebonden omringd door 10 stomdronken 'maten' met hetzelfde t-shirt te veel gezien!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet amsterdammers eens meemaken in de provincie, das pas erg.
Vrijgezellenfeesten zijn natuurlijk een verhaal apart. Gelukkig gaan de meest smakeloze taferelen uit traditie naar Amsterdam wat dat betreft. Jammer voor de Amsterdammers alleenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:57 schreef Litman het volgende:
Mijn blik is misschien een beetje gekleurd voor wat betreft het horeca-bezoekende deel van de 'provincialen'. Waarschijnlijk heb ik één als paashaas verklede vrijgezel met een opblaaspop op zijn rug gebonden omringd door 10 stomdronken 'maten' met hetzelfde t-shirt te veel gezien!
Ach, van oorsprong zijn dat meestal ook provincialen. Vooral de snobs die zich aan volkse taferelen storen.quote:Jammer voor de Amsterdammers alleen
Ook weleens gedaan (Doe het normaal nooit) omdat we in die zaak zaten te verdrogen...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een mobiele telefoon in combinatie met het telefoonnummer van het restaurant is ook erg populair bij bepaalde groeperingen (en een stuk minder populair bij het bedienend personeel).
Als dat op de kaart staat zou ik me niet zoveel bemoeien met de gerechtkeuzes van anderen.quote:Op zondag 17 oktober 2004 10:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Verder van die mensen die in een chinees specialiteiten restaurant zitten en dan gewoon chinees tomaten soep en babi pangang bestellen.....
Ja, oke die babi pangang stand op de kaart onder de Europese chinese gerechten alleen de tomaten soep, kroekpoek, foe yong hai en Kipsate niet.quote:Op zondag 17 oktober 2004 11:34 schreef Chielus het volgende:
[..]
Als dat op de kaart staat zou ik me niet zoveel bemoeien met de gerechtkeuzes van anderen.
Jij wist niet beter, maar de gastvrouw wel!!quote:Op maandag 18 oktober 2004 03:33 schreef shredder het volgende:
tegen de gastvrouw zeggen: Dit hebben we niet besteld hoor!
Gastvrouw op ge irriteerde toon: Dit is de amuse
Ik: Oh
Ja, het is al een paar jaar terug en ik had toen nog nooit zo sjiek gegeten. (Hermitage, Rijsoord)
Ja, het kwam ook omdat net ervoor de kelner langskwam met drankjes van een andere tafel. Dus toen de gastvrouw aankwam met kleine kommetjes soep stond ik al gereed. Ja, we hadden geen soep besteld hè. Dat amuse een gratis voorafje was wist ik ook pas achteraf van mn moeder.quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:30 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Jij wist niet beter, maar de gastvrouw wel!!
Geen goede zaak van de gastvrouw, die had dat best leuk in kunnen pakken.![]()
In het Indonesische restaurant waar ik werkte was er regelmatig óver. Met al die kleine bakjes zijn de ogen van veel mensen toch groter dan de maag. Ik probeerde ze altijd over te halen een doggybag te nemen. Anders moesten we het weggooien en dat vond ik zó zonde (als je ziet welke hoeveelheden eten er worden weggegooid in restaurants schaam je je echt rot!). Alles werd dan keurig ingepakt in losse bakjes voor de magnetron en in een handige tas. Kun je zo nog een avond van eten.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik me dan afvraag, wat neem je dan mee in een doggybag? Als je bijvoorbeeld vlees hebt gegeten, maar je hebt maar de helft op, dan laat je dus de andere helft inpakken? Dan neemje dus eigenlijk een aangevreten stuk vlees mee?
Ik vind an sich doggy bag niet zon slecht idee, je hebt er toch voor betaald, maar ik zie de uitvoering ervan niet helemaal goed voor me.
De uitvoering: Nou gewoon in de afhaalbakjes van de Chinees, die ken je toch wel. Of dacht je echt dat het in een bruine papieren zak aan je werd gegeven.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik me dan afvraag, wat neem je dan mee in een doggybag? Als je bijvoorbeeld vlees hebt gegeten, maar je hebt maar de helft op, dan laat je dus de andere helft inpakken? Dan neemje dus eigenlijk een aangevreten stuk vlees mee?
Ik vind an sich doggy bag niet zon slecht idee, je hebt er toch voor betaald, maar ik zie de uitvoering ervan niet helemaal goed voor me.
Voor jouw is dat alles wat net iets meer is dan een vd Valk ?quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:09 schreef DzjieDub het volgende:
Daarentegen vind ik dat het volkomen geoorloofd moet zijn om in een poenig restaurant met een heleboel kouwe kak en bedienend personeel dat duidelijk van zichzelf vindt te goed voor jou te zijn, om a) een bakje appelmoes-met-een-kersje te vragen, en b) na afloop van het maal te vragen aan welke kant de (overigens veel te dure) sigaar moet worden aangestoken. En als 't even kan een zippo gebruiken om dat ding zelf in de hens te jagen. Zo. Burgelijke ongehoorzaamheid ten top.
hmm bij een mexicaan kun je zonder problemen een bak appelmoes krijgen bij je eten.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor jouw is dat alles wat net iets meer is dan een vd Valk ?
gelukkig werk ik dan niet in de bediening (want ik zou er niet lang werken met zulke klanten)quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:36 schreef tim2308 het volgende:
Ook helemaal not done zijn disciminerende opmerkingen. Ik heb een aziatisch uiterlijk en stond een keer bij de deur gasten te verwelkomen. Zegt zo'n l*l:"Ik dacht dat we zalm kregen in plaats van bami". Of als het even iets langer duurt:"Moet het helemaal uit China komen"? Grrrrrrrrrrr
Misschien moet je eens naar een échte Mexicaan gaan, in plaats van de "Amigos"quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:49 schreef blackbully het volgende:
hmm bij een mexicaan kun je zonder problemen een bak appelmoes krijgen bij je eten.
Jezus, wat fout...quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:36 schreef tim2308 het volgende:
Ook helemaal not done zijn disciminerende opmerkingen. Ik heb een aziatisch uiterlijk en stond een keer bij de deur gasten te verwelkomen. Zegt zo'n l*l:"Ik dacht dat we zalm kregen in plaats van bami". Of als het even iets langer duurt:"Moet het helemaal uit China komen"? Grrrrrrrrrrr
quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Luid te verstaan geven dat je gaat schijten.... Ik heb het dus eens meegemaakt dat een of andere lompe boer dat zo hard zei dat het halve restaurant het kon horen...
Verfijnder en minder klantvriendelijk, blijkbaar...quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:10 schreef Ashram het volgende:
Het spijt me te moeten zeggen, maar de Chinees in Belgie is gewoon veel meer "verfijnd" dan in NL. Chinezen onder elkaar vergelijken Chin.resto's in NL met vreetschuren vergeleken met hun collega's in Belgie.
Mja. Oude mensen hebben daar nog al eens last van. Kunnen ze moeilijk ophouden. En ze merken er vaak ook niets van. Kun je die opa dus moeilijk kwalijk nemen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 01:31 schreef Fratz het volgende:
mensen die direct peper en zout op hun eten gooien zonder te proeven, brrrr!
ook erg lomp: ik zat met mijn vriend in een restaurant. naast ons zat een familie. opa was ook mee. en net toen alle gesprekken even stil vielen, liet opa een duidelijke hoorbare SCHEET!!! gatver!! iedereen had het gehoord, iedereen keek naar hem, zijn hele familie zat met het schaamrood op de kaken naar het plafond te staren, en wat doet hij? net of er niks aan de hond is eet hij gewoon door. toen we weer buiten stonden hebben we er trouwens wel om gelachen. maar nee, zoiets doe je niet in een restaurant!
quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:10 schreef Ashram het volgende:
Op een stervensdrukke zondagavond in de zaak (Chinees afhaal) voor 10 personen:
- bijna allemaal verschillende soepen bestellen
- hetzelfde geldt voor de voorgerechten
- echt 10 verschillende gerechten bestellen
- nasi, bami, mihoen, 2 maal mihoen zonder ui, eenmaal nasi zonder groenten, de rest witte rijst
Dat hoeft je niet te spijten hoor. Nederlanders zien de afhaalchinees als niets meer dan een alternatief voor de snackbar, dus het is wederzijds.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:10 schreef Ashram het volgende:
Het spijt me te moeten zeggen, maar de Chinees in Belgie is gewoon veel meer "verfijnd" dan in NL. Chinezen onder elkaar vergelijken Chin.resto's in NL met vreetschuren vergeleken met hun collega's in Belgie.
We staan doorgaans met 4 in de keuken, maar op een normale zondag zijn we altijd met meerdere bestellingen tegelijk bezig.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:05 schreef karper het volgende:
[..]
mag ik vriendelijk vragen hoeveel man personeel rond loopt in de keuken?
heb diner gehad van 20 personenen en echt alles verschillend maar het wel allemaal warm op het bord krijgen, en dat met 3 man maar als je elkaar niet helpt werkt het niet
Whahaha! wat een BS. ze het niet op je kaart als je het niet aankunt. Als er een keuze is, moet je niet gaan piepen als de keuze gemaakt wordt... Voorts is de Chinees in Nederland feitelijk niks meer dan de Mac (ofwel, MalDonal). hou nou op met je culinaire hoebla.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:10 schreef Ashram het volgende:
Op een stervensdrukke zondagavond in de zaak (Chinees afhaal) voor 10 personen:
- bijna allemaal verschillende soepen bestellen
- hetzelfde geldt voor de voorgerechten
- echt 10 verschillende gerechten bestellen
- nasi, bami, mihoen, 2 maal mihoen zonder ui, eenmaal nasi zonder groenten, de rest witte rijst
quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:34 schreef DrFonk het volgende:
[..]
Whahaha! wat een BS. ze het niet op je kaart als je het niet aankunt. Als er een keuze is, moet je niet gaan piepen als de keuze gemaakt wordt... Voorts is de Chinees in Nederland feitelijk niks meer dan de Mac (ofwel, MalDonal). hou nou op met je culinaire hoebla.
Jij hebt niet toevallig de serie van Gordon Ramsey gevolgd die niet draaiende restaurants weer uit het dal hielp.quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:30 schreef Ashram het volgende:
[..]![]()
Wij hebben een groter diversiteit van gerechten en helaas ook veel minder middelen en personeel dan een Mac.
Gordon! Geknipt voor slecht gerunde afhaalchinezen die restaurantje spelen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:30 schreef Charmian het volgende:
[..]
Jij hebt niet toevallig de serie van Gordon Ramsey gevolgd die niet draaiende restaurants weer uit het dal hielp.
Ik denk dat als jullie al in paniek raken van 10 verschillende menu's je menu aan zou moeten passen.
In ieder geval de diversiteit verminderen, zeker als je de middelen en personeel niet hebt.
of hoe t niet moet, als je die restaurans zag!quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:21 schreef Gert het volgende:
[..]
Gordon! Geknipt voor slecht gerunde afhaalchinezen die restaurantje spelen.![]()
op ons staat er altijd een pan boullion op maar groente en kruiden snij ik altijd a la minute behalve bij een party van 50 personen of meer dan heb ik de groente al afgekookt in de boullionquote:Op donderdag 20 januari 2005 17:49 schreef SiGNe het volgende:
Soepen worden toch niet speciaal voor de klant gemaakt? die staat toch gewoon al klaar?
En er zijn in Nederland heus wel goede Chinese restaurants te vinden, je moet alleen heel erg goed zoeken.
idd ik snap het ranzige er ook niet van, als je thuis bent, ligt de hond ook wel eens onder de tafel TE SLAPEN (niet bedelen uiteraard)quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De meeste restaurants laten honden gewoon toe. Als ze dat niet willen, kunnen ze toch een bordje op de deur hangen?
Ik zie het smerige er trouwens niet van in als een hond keurig onder de tafel ligt. Waarom is dat smerig?
IDD, Kinderen schijt vervelend die door het restaurant lopen te rennen en te bhleren, en het irritantste is dat die ouders er niks aan doenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:42 schreef Killer_Mom het volgende:
als jouw hond goed luisterd is er geen probleem.
maar.....de meeste mensen denken ! dat hun hond goed luisterd, net als de meeste mensen met kinderen, niet dus.
honden horen niet in een restaurant. vervelende ouders die hun kinderen niet in toom houden ook niet,
Wij hebben geen hond thuis.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:33 schreef Nonneke het volgende:
idd ik snap het ranzige er ook niet van, als je thuis bent, ligt de hond ook wel eens onder de tafel TE SLAPEN (niet bedelen uiteraard)
Gelujkig raken wij nooit in paniek. Als het niet lukt, dan lukt het niet.quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:30 schreef Charmian het volgende:
[..]
Jij hebt niet toevallig de serie van Gordon Ramsey gevolgd die niet draaiende restaurants weer uit het dal hielp.
Ik denk dat als jullie al in paniek raken van 10 verschillende menu's je menu aan zou moeten passen.
In ieder geval de diversiteit verminderen, zeker als je de middelen en personeel niet hebt.
Natuurlijk vinden ze het niet leuk. Geen enkel restaurant vindt het leuk als de gasten 10 verschillende gerechten bestellen, want het is gewoon veel werk. Maar dat neemt niet weg dat ze er het volste recht toe hebben en dat jij als bediening of kok het daar gewoon mee moet doen. Als je het niet aankunt, kun je beter een wat kleinere kaart maken... Ofwel: If you can't take the heat, stay out of the kitchen...quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:30 schreef Ashram het volgende:![]()
Alsjeblieft zeg...hou je onzin maar voor jezelf.
Kijk maar of ze het leuk vinden als je van alles 1 besteld bij de Mac.
Ik heb eens meegemaakt in een eetcafé, waart een gehandicapte vrouw met een SOHO-hond binnenkwam, dat ze geweigerd werd, omdat er geen honden binnen mochten.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:34 schreef Hik het volgende:
By the way: ik ben dol op dieren, maar een hond in een restaurant is gewoon een no-no. Sommige honden luisteren namelijk niet, andere honden zijn onverzorgd of laten het hele restaurant na een regebui stinken naar natte hond...Nee, inderdaad niet iedere hond, maar het punt is dat je bij de ingang van het restaurant geen bordje kan hangen met "Sommige honden mogen niet naar binnen". En dat is dan dus jammer voor de goed-opgevoede-schoon-ruikende honden.
lolquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:44 schreef Asics het volgende:
iemand anders z'n bord volschijten
Goede topickick.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:59 schreef PeterFinn het volgende:
lol
Ohja, dieren en kleine kinderen liever niet
dat is geen gebrek aan opvoeding, maar gewoon achterlijk gedragquote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:28 schreef SnowCockroach het volgende:
Op vakantie in Egypte zaten we te eten in het restaurant van het 5-sterren hotel waar we verbleven. Het zal er vol met Russische kakkers. Ik zat met mijn vader aan een tafel in het midden van de eetzaal. Hij is nogal een boer qua manieren aangezien hij er zelf een is geweest en van zijn ouders niet echt behoorlijke etiquetten mee heeft gekregen.Toen hij klaar was met eten pakte hij de stoffen servet van tafel en begon hij daar keihard zijn neus in te snuiten.
Die hele zaal kijken.
Daarna keek hij mij zo aan met een blik van 'is er iets aan de hand?'. Ik geneerde me zooo.
![]()
Opvoeding zeg ik je!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:35 schreef Empedocles het volgende:
[..]
dat is geen gebrek aan opvoeding, maar gewoon achterlijk gedragmensen die niet snappen dat hun omgeving hun aanwezigheid niet wil ervaren..
Er zijn meerdere beroepen waarbij je gewoon bereikbaar moet zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:33 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
staat ruig, niet dus,
sukkels, maar dat is ook not done , strebers.
of je moet een arts, of brandweerman zijn, oproepdienst.
in dat geval ga je niet voor zoveel geld uiteten, je weet dat je weg geroepen wordt,
dus, sukkels
Ook die mensen kunnen hun telefoon op de trilstand zetten. Iedereen kan een goede reden hebben om bereikbaar te moeten zijn, helemaal geen probleem. Zet de telefoon op trillen en excuseer je even als dat ding af gaat en loop naar de garderobe om het gesprek aan te nemen. Niemand heeft er last van op die manier.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:51 schreef mien-moeke het volgende:
-Mobiele telefoons. Simpel: UIT of op stil.Uitzondering: brandweerman, politie, arts etc etc etc. Mensen dus die hun telefoon wel bij zich moeten hebben.
eenschquote:Op zondag 1 juli 2007 20:58 schreef reclamedoos het volgende:
[..]
Ook die mensen kunnen hun telefoon op de trilstand zetten. Iedereen kan een goede reden hebben om bereikbaar te moeten zijn, helemaal geen probleem. Zet de telefoon op trillen en excuseer je even als dat ding af gaat en loop naar de garderobe om het gesprek aan te nemen. Niemand heeft er last van op die manier.
Ik zou zeggen gewoon uit...quote:Op zondag 1 juli 2007 20:58 schreef reclamedoos het volgende:
[..]
Ook die mensen kunnen hun telefoon op de trilstand zetten. Iedereen kan een goede reden hebben om bereikbaar te moeten zijn, helemaal geen probleem. Zet de telefoon op trillen en excuseer je even als dat ding af gaat en loop naar de garderobe om het gesprek aan te nemen. Niemand heeft er last van op die manier.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:27 schreef Hik het volgende:
"Nee mevrouw, wij hebben géén kindermenu met een pino-kroket!"![]()
Volgens mij moet jij een andere beroepstak zoeken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 01:44 schreef Omnifacer het volgende:
Ik werk zelf in een eetcafé, en ik kan woest worden wanneer mensen aan mn lijf zitten om mijn aandacht te vragen. Dan trekken ze aan mijn mouw terwijl ik in een kort gesprekje ben met een tafel over wat ze willen bestellen, dus negeer ik, en dan doen ze het nog een keer. Ober of geen ober, zulke mensen zit ik dus echt snoeihard te kakken, het liefste zo dat iedereen het hoort. Vooral met terras. Bah.
Ik heb ook 2 keer gehad dat van die bijdehante dagjesmensen naar binnen gingen bellen om te bestellen. Eén keer hadden ze al hoofdgerecht op, en ze zaten me de hele tijd te irriteren. De druppel was dat ze schijtlollig naar binnen gingen bellen om te vragen naar die ober met zijn sjagrijnige hoofd, of het nagerecht er al aan kwam. Toen heb ik de rekening uitgedraaid en ze van het terras getrapt. Opgerot.
Het is tekenend, de Hoereca heeft veel te veel incompetent personeel rondlopen. De enige eis schijnt te zijn dat je goedkoop bent.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:15 schreef Vivi het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij een andere beroepstak zoeken.
Helemaal mee eens, ik heb zelf ook lange tijd in de horeca gewerkt en erger me idd dood aan de studentenhuppelkutjes m/v die niets zien, niets horen (ofwel je blik bewust ontwijken) met dienbladen waarop glazen staan te wankelen boven het hoofdje van mijn mijn baby staan te wiebelen, nog beledigd zijn ook als je er wat van zegt, je tafeltje niet afnemen, denken dat jij er zit om hun te bewonderen of toe te kijken hoe ze onderling staan te paffen en/of bij te kletsen en ga zo nog maar even door.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is tekenend, de Hoereca heeft veel te veel incompetent personeel rondlopen. De enige eis schijnt te zijn dat je goedkoop bent.
Waanzin, want een kundige kelner weet veel meer werk te verzetten en verkoopt beter.
Geen idee hebben van de producten die ze verkopen..quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik heb zelf ook lange tijd in de horeca gewerkt en erger me idd dood aan de studentenhuppelkutjes m/v die niets zien, niets horen (ofwel je blik bewust ontwijken) met dienbladen waarop glazen staan te wankelen boven het hoofdje van mijn mijn baby staan te wiebelen, nog beledigd zijn ook als je er wat van zegt, je tafeltje niet afnemen, denken dat jij er zit om hun te bewonderen of toe te kijken hoe ze onderling staan te paffen en/of bij te kletsen en ga zo nog maar even door.
Dat ergert me trouwens niet alleen in de horeca, maar ook in een cd of andere speciaalzaak, of zoals laatst, bij de apotheker, alwaar ik laatst informeerde of een bepaald medicijn in combinatie met iets anders genomen kon worden...het schaap begin vervolgens met een rood hoofd de bijsluiter te lezen..quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen idee hebben van de producten die ze verkopen..
Hoezo? Ik krijg fooi bij het leven, ben echt wel dienstbaar aan de mensen die er zitten, maar ik heb zo mijn grenzen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:15 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij moet jij een andere beroepstak zoeken.
Zo werkt het inderdaad meestal, ja. Er zijn alleen ook wel eens asociale types, die wél zomaar aan je mouw trekken. Ook als ze weten dat je ze al gezien hebt. Dan ben je in gesprek met anderen en sta je met je rug naar ze toe.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Vivi het volgende:
Bijvoorbeeld, zoals meneer de "ober"hierboven loopt te blaten; als je mensen even kort toeknikt en oogcontact maakt zullen ze in 99% van de gevallen nooit aan je mouw trekken omdat ze weten dat je ze hebt gezien en rustig afwachten tot je naar ze toekomt.
Ohhh... wat erg!quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:04 schreef appelbanaancitroen het volgende:
In een eetcafe, werd het hoofdgerecht gebracht. Serveerster met twee borden: "Tagliatelle met pesto en ... eeeehhhhh .... nog iets"
Je neemt je restaurant ook niet bepaald serieus als je dergelijk personeel voor je laat werken óf de mensen die je aanneemt niet even fatsoenlijk de kaart leert uit te spreken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:45 schreef Hik het volgende:
Ohhh... wat erg!![]()
Heb ook wel eens bij een tapas restaurant gegeten waar de serveerster (NL) glashard alleen maar de nummertjes van de gerechten uitsprak. Leek net of je bij de afhaalchinees zat...![]()
En als je dan een "pollo al ajillo" bestelt, dat ze je een beetje wazig staat aan te kijken tot het licht doorbreekt en ze blij roept: "Owwww... u bedoelt poLLo al aDJILoo!"![]()
Dit systeem heb ik nooit begrepen... Waarom zou dit efficiënter zijn?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef Loontjah het volgende:
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)
Efficiënt of niet, het komt heel onsympathiek over. Volgens mij kun je een terras beter in 'wijken' verdelen. Zo deden wij dat in ieder geval.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef W1ZZ het volgende:
Dit systeem heb ik nooit begrepen... Waarom zou dit efficiënter zijn?
is het ook niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Dit systeem heb ik nooit begrepen... Waarom zou dit efficiënter zijn?
Dat vind ik persoonlijk wel een beetje treurig. Tuurlijk, je kunt (zeker bij een eetcafé) niet zomaar iedere saus uit je mouw schudden, dat snap ik best. Maar waarom zou iemand niet iets mogen vragen dat een klein beetje buiten de kaart gaat? Dat je niet ineens sushi of nasi kunt serveren is logisch, maar een ander sausje is echt niet heel exotisch!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef Loontjah het volgende:
* gerechten van een speciaal gemaakt weekmenu veranderen
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.
Okee, dus jij houdt alles in de gaten maar de mensen die het wegbrengen weten überhaupt niet hoe de klanten die wat besteld hebben er uitzien. Dus in geval van verhuizing hebben ze jouw hulp weer nodig.. Je kunt volgens mij beter zoals bovenstaand al is gemeld je terras in eilanden verdelen...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:51 schreef Loontjah het volgende:
Omdat wij een groot terras hebben, kan ik het alles beter in de gaten houden. Mensen die verhuizen, mensen die weglopen zonder te betalen. Mensen die bij een ander stel gaan zitten. Zo voorkomen wij ook dat het bier wat binnen klaar staat niet dood gaat, omdat er minimaal 2 mensen drank wegzetten. Deze blijven continue heen en weer lopen. Zij mogen geen bestellingen opnemen.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef Loontjah het volgende:
Omnifacer, ik kan je goed begrijpen. Ik werk ook in een eetcafé en we hebben hier de grootste camping van Nederland, dus al dat volk uit de randstad komt dan hierheen. Mensen zien een terras en denken meteen: "He, een restaurant !!!" Toch moet ik zeggen dat wij vaak advertenties in brochures hebben staan, en daardoor veel mensen trekken. Maar mensen denken echt dat ze hier alles kunnen maken.
* gerechten van een speciaal gemaakt weekmenu veranderen
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.
* klagen waar je eten blijft, nadat je wachttijd hebt vermeld, en superdruk vol terras hebt.
* klagen waarom ik zijn bestelling niet maak voor hem, en kom brengen
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)
* mensen die klagen omdat er al een "half uur" zitten. Nou sorry hoor maar als ik buiten moet opnemen, dan houd ik iedereen in de gaten, en door omstandigheden kan het wel even 2 minuten duren voordat je geholpen word hoor.
Al met al vind ik het leuk werk, en mag ik het graag doen. Gelukkig zijn er wel veel mensen die zien dat wij keihard werken, en alles zo goed mogelijk op proberen te lossen. En over de prijs mogen ze sowieso niet klagen
Nee, want er staat een tafelnummer op het bonnetje, dus ze weten precies waar ze moeten zijn. En wie er op een tafeltje van 6 nu precies die ene Spa Blauw heeft besteld is niet relevant. Gewoon vragen, neerzetten en volgende tafel.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:03 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Okee, dus jij houdt alles in de gaten maar de mensen die het wegbrengen weten überhaupt niet hoe de klanten die wat besteld hebben er uitzien. Dus in geval van verhuizing hebben ze jouw hulp weer nodig.. Je kunt volgens mij beter zoals bovenstaand al is gemeld je terras in eilanden verdelen...
Correct me if I'm wrong, maar is in de horeca gastvrijheid niet belangrijker dan hoe gemakkelijk het voor de serveerster is? Alle reacties boven wijzen uit dat gasten het een vervelend systeem vinden, ikzelf ook en voor mij is het genoeg reden om niet op zo'n terras te gaan zitten. Als ik onverhoopt op een terras kom te zitten waar zo'n systeem in gebruik is krijgt de combinatie opnemer/bediener geen cent fooi. Ik ben zelf ook ober en het belangrijkste in mijn ogen is dat je mensen het gevoel geeft bediend te worden, anders zetten ze zelf hun bier wel in de koelkast en blijven ze thuis.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:05 schreef Loontjah het volgende:
We hebben de eerste methode 5 jaar lang gebruikt. Been there, Done that. We hebben hiervan geleerd, en een kassasysteem is bij ons veel gemakkelijker. Ik heb hierdoor ook geen klachten gehad, ivm de bediening.
Wat een onzin. Het gebeurd vaak genoeg en dan voornamelijk de 60+ mensen. Dan sta je bij een tafel de bestelling op te nemen of de kaart toe te lichten dat achter je word gevraagt onderling "drinken we nog wat". En terwijl je nog met de gasten aan het praten bent trekt die andere persoon je aan je mouw of aan je sloof. Of zoals laatst bij een vrouwelijke collega van me aan haar staart.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Vivi het volgende:
Bijvoorbeeld, zoals meneer de "ober"hierboven loopt te blaten; als je mensen even kort toeknikt en oogcontact maakt zullen ze in 99% van de gevallen nooit aan je mouw trekken omdat ze weten dat je ze hebt gezien en rustig afwachten tot je naar ze toekomt.
Wanneer ze dat wel doen (aan je mouw trekken) is de ergernis vaak al minuten lang opgelopen.
Moeilijk he
Erm...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:43 schreef huize het volgende:
[..]
Als je dat bij mij flikt zal ik je zonder pardon op je nummer zetten. Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen
nouja, als iemand me aan mijn staart zou trekken (heb ik niet, maar dan nog), zou ik daar ook niet al te aardig wat over zeggen, kom nou eens zeg, doe ff normaalquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef Vivi het volgende:
[..]
Erm...
Als je dit doet bij 60+ klanten vind ik je erg triest bezig en zeker niet geschikt voor je beroep.
Je kan zoiets ook vriendelijk, met een lach, duidelijk maken aangezien mensen, jaja het is echt waar, niet voortdurend bezig zijn met jou en op welk moment jou iets uitkomt, als bedienend personeel.
Ze zitten daar namelijk om zich met elkaar bezig te houden, raar he?
Dat gaat idd erg ver ja, had ik even overheen gelezen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nouja, als iemand me aan mijn staart zou trekken (heb ik niet, maar dan nog), zou ik daar ook niet al te aardig wat over zeggen, kom nou eens zeg, doe ff normaal
Natuurlijk doe ik dat niét bij 60+, maar mijn ervaring is dat zij het lang niet alleen zijn die zoiets doen. Vaak zijn het juist vrouwen van een jaar of 45. Beetje respect opbrengen voor de oude man of vrouw is natuurlijk logisch.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef Vivi het volgende:
Als je dit doet bij 60+ klanten vind ik je erg triest bezig en zeker niet geschikt voor je beroep.
Je kan zoiets ook vriendelijk, met een lach, duidelijk maken aangezien mensen, jaja het is echt waar, niet voortdurend bezig zijn met jou en op welk moment jou iets uitkomt, als bedienend personeel.
Ze zitten daar namelijk om zich met elkaar bezig te houden, raar he?
Ik vraag meteen om de rekening als het eten wordt geserveerd...quote:
Zoals je het beschrijft ben ik het er helemaal mee eens hoorquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:05 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Natuurlijk doe ik dat niét bij 60+, maar mijn ervaring is dat zij het lang niet alleen zijn die zoiets doen. Vaak zijn het juist vrouwen van een jaar of 45. Beetje respect opbrengen voor de oude man of vrouw is natuurlijk logisch.
Het heeft alleen allemaal te maken met de manier waarop je zelf naar je vak kijkt en waarop anderen jou benaderen. Getuige al die smiley's en cynische reacties van jou zal ik er wel naast zitten, maar volgens mij is het zo dat je als ober/barman blij moet zijn dat mensen jouw tent kiezen om hun knaken uit te geven. Daarom dien je je dienstbaar op te stellen, dat is inherent aan het vak. Als je dit niet wil of kunt, moet je een ander vak kiezen. Een paar keer heen en weer lopen voor een bepaald ingredient, een beetje een bijdehante bezoeker, ongeduldige mensen, het hoort er allemaal bij. Dienstbaarheid moet in je zitten.
Iedereen heeft echter zijn grenzen. Als bezoeker ben je namelijk te gast in iemand's etablissement, en dien je je te gedragen. Zoals gezegd moet je als werknemer veel kunnen incasseren, maar je mag best je grenzen stellen. Als mensen aan mijn lijf gaan zitten is mijn grens bereikt. Nu heb ik geen lang haar, maar als ze in mijn zij prikken, of aan mijn mouw trekken terwijl ik aan het praten ben (helemaal als ik een blad vol drank vast heb, of borden), dan is mijn grens wel bereikt. Ik heb er in het gewone leven ook een pesthekel aan als iemand ongevraagd aan mijn lijf zit, met werk dus ook. Dan vind ik dat je als ober het recht hebt hier wat van te zeggen. Als er op dat moment ook nog drankjes op mijn blad staan die bijna omvallen, of er drank over mensen heen dreigt te vallen, dan ben ik pissig, ja. Ik word er namelijk op aangekeken als die mensen een nat pak halen. Logisch toch?
-de bediening heeft er 1,5 uur over gedaan om het op tafel te krijgen en ik moet een vliegtuig halenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:18 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik vraag meteen om de rekening als het eten wordt geserveerd...
Verzachtende omstandigheden:
- Ik ben een aso
- Het is v/d Valk
Loslopende kinderen van 4 tot 8 jaar zijn het ergst...quote:
Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinderen aan de benen van de serveerstersquote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:44 schreef Loontjah het volgende:
Loslopende kinderen van 4 tot 8 jaar zijn het ergst...
* Onvermoedelijk langs de keukendeur lopen, die ze wel eens tegen hun hoofdje aan krijgen.
* Net niet in je gezichtsbeeld voorbij schieten, zodat je je pleuris schrikt.
Ik heb ooit eens in de krant het volgende verhaal gelezen:quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:56 schreef Hik het volgende:
Ik ben ooit in een eetcafé geweest in een piepklein plaatsje waar ze een vrij kleine menukaart hadden waarop stond vermeldt: "Mocht u een wens hebben die niet op onze kaart vermeldt staat, laat het dan even weten. Onze kok kijkt graag wat hij voor u kan betekenen". Dat getuigt wel van gastvrijheid!
Onmiddellijk, rechtstreeks, meteen en, indien noodzakelijk maar zeer zeker wenselijjk met grof geweld verwijderen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinder aan de benen van de serveersters
Is wel een beetje grof maar ze waren wel gruwelijk irritant. Ze zaten op een gegeven moment ook bij ons onder de tafelquote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:33 schreef mien-moeke het volgende:
Onmiddellijk, rechtstreeks, meteen en, indien noodzakelijk maar zeer zeker wenselijjk met grof geweld verwijderen.
En de ouders ook![]()
Hmmmhmmm en wat deden ze bij jullie onder de tafelquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is wel een beetje grof maar ze waren wel gruwelijk irritant. Ze zaten op een gegeven moment ook bij ons onder de tafel![]()
Een tijdje terug was er een restaurant in het nieuws waar kinderen niet welkom waren.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinderen aan de benen van de serveersters
Ik ookquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:15 schreef Balthar het volgende:
[..]
Een tijdje terug was er een restaurant in het nieuws waar kinderen niet welkom waren.
Hoop heisa over leeftijdsdiscriminatie enzo.
Ik vind het een geweldig idee.
Daarom gaan wij altijd laat eten, nooit vroeger dan 20:00 uur, en meestal na 21:00quote:Het is vreselijk vervelend als je je zuurverdiende geld eens lekker wil spenderen aan een etentje en dat je dan mee moet genieten van het gedrein van kinderen. Een tafel verderop LUUSSSTTT IKKK NIEEEEE.
En dan snotteren en jengelen.
Wat mij betreft krijgt ieder restaurant naast de rookvrije zone ook een kindvrije zone.
Wel eens naar de Chinees geweest?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:51 schreef rashudo het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit last van kinderen in restaurants, en ik ga toch behoorlijk vaak uit eten. Meestal zijn er gewoon geen kinderen, of gedragen ze zich niet opvallender dan de andere gasten.
dat zag ik gisteren nog op het terras van een strandtent, we kwamen net aan.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:23 schreef Hik het volgende:
Ja, ok... maar de chinees is ook niet "uit eten" natuurlijk...![]()
Heb op Cuba ook wel eens een hotel gezien waar kinderen niet welkom waren. Lijkt me geweldig. Het doet toch een beetje af aan je romantische/rustieke ervaring als een stel van die koters een beetje lopen te krijsen op het verder verlaten strand. Dit voorbeeld leverde overigens ook weer heftige discussies op met vrienden-met-kinderen natuurlijk...![]()
Nog een heel fout voorbeeld. In alle eerlijkheid: ging niet over een restaurant, maar over het terras van een (verder nette) strandtent, waar je dus ook eten kon: moeder die even besluit de kleine z'n poepluier te gaan verschonen, midden op het terras!![]()
Sorry, ik kon er niets aan doen dat ik verpletterd werd door je schoonheid....quote:Op maandag 9 juli 2007 23:28 schreef Serendips het volgende:
Wijn willen uitschenken met één hand op je rug en dat niet kunnen. Resultaat was dat ons sneeuwwitte tafelkleed nog voor dat we het voorgerecht op hadden onder de rode druppels zat.
Oefenen doe je maar thuis..
Ongestelde ober.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:51 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Sorry, ik kon er niets aan doen dat ik verpletterd werd door je schoonheid....
Tja, ik vroeg me al af waarom die ober met z'n druppelende fles wijn de hele tijd zat te knipogen...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:51 schreef tim2308 het volgende:
Sorry, ik kon er niets aan doen dat ik verpletterd werd door je schoonheid....
Ik ben het met je eens als het om een heel goed restaurant gaat. Het is alleen een beetje jammer dat zoveel eetcafe-koks zichzelf ineens ook Picasso vinden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef punchdrunk het volgende:
fuck off, je komt in een goed restaurant omdat daar iemand kookt die het beter kan dan jijzelf. je gaat toch ook niet aan picasso vragen om iets meer groen te gebruiken voor jouw schilderijtje?
tuurlijk, dan heb ik het wel over echte goeie (sterren)tenten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:14 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens als het om een heel goed restaurant gaat. Het is alleen een beetje jammer dat zoveel eetcafe-koks zichzelf ineens ook Picasso vinden.![]()
Net zoiets als zo'n platendraaier op een feestje die weigert verzoeknummers te draaien omdat dat z'n "kunst" in de weg zit. God man, je bent Tiesto niet...![]()
Geloof me, het commentaar wat je in 99% van de gevallen krijgt is dat de doorbakken biefstuk niet doorbakken genoeg is.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:27 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
tuurlijk, dan heb ik het wel over echte goeie (sterren)tenten.
de meeste koks in eetcafe's kunnen blij zijn als ze wat aanwijzingen van hun klandizie krijgen, wie weet tilt dat het niveau nog wat omhoog...
!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof me, het commentaar wat je in 99% van de gevallen krijgt is dat de doorbakken biefstuk niet doorbakken genoeg is.
Euc, heb het vaak meegemaakt, dan bak je een biefstuk zo dat ie nog iets van sappigheid en smaak heeft en bij het snijden is er iets van sappigheid te zien. Die komt dan terug. Dan kookte ik deze in de magnetron en flikkerde ze daarna in het frituur.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:43 schreef Euc- het volgende:
[..]
!![]()
Hoe zien ze het zelf dan? Niet taai genoeg voor ze? Ach, dan 5 minuten langer in de magnetron![]()
Ligt natuurlijk ook aan de smaak en voorkeur van de klant.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef punchdrunk het volgende:
- gerechten vragen met allerlei alsen en maren: "doe mij de zwaardvis, maar dan zonder venkeltopjes, alleen groene olijven en alsjeblieft geen zeewier"
fuck off, je komt in een goed restaurant omdat daar iemand kookt die het beter kan dan jijzelf. je gaat toch ook niet aan picasso vragen om iets meer groen te gebruiken voor jouw schilderijtje?
of nog erger, iets uit het gerecht weg laten, en er dan ook nog iets anders voor in de plaats eisen:
"doe mij de surf & turf zonder gamba's, maar doe maar wat meer biefstuk dan he?"
Hier zit een ge-wel-di-ge scene van in Blues Brothers (de eerste!) als Jake en Elwood proberen om mr. Fabulous uit zijn restaurantbaantje los te weken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:17 schreef Mr.Zed het volgende:
Een gesprek proberen aan te knopen met mensen aan een andere tafel.
"Hé!
Hé jij!
-Hij zit me gewoon te negeren...-
Hé jij! Met je apepakkie!
Ik lul tege juh!"
quote:to man in restaurant]
Jake: [fakes accent] How much for the little girl? How much for the women?
Father: What?
Jake: Your women. I want to buy your women. The little girl, your daughters... sell them to me. Sell me your children.
Call me crazy, maar volgens mij wordt die overal rauw gegeten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik weet nog dat toen ik een jaar of 9 was dat we in Frankrijk op vakantie waren, ik bestelde toen een Steak Tartare, niet wetende dat deze in Frankrijk rauw gegeten wordt.
Ik kreeg 'm na vragen aan de ober heerlijk gebakken terug. (ok, wel een rare blik van de ober, maar dat krijg je sowieso wel in Frankrijk als tourist)
Wat is hier het probleem van? Gaat het jou wat aan hoe de mensen eten? Misschien hadden ze gewoon honger, waren ze moe en hadden ze geen zin een een goed gesprek. Het eten zal er niet minder om smaken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef Merel1808 het volgende:
Ik werk in een pizzarestaurant, nothing fancy, gewoon een gezellig familierestaurant.
- Als echtpaar komen eten en vervolgens allebei je puzzelboekje erbij pakken, om zonder je ogen van je puzzel af te halen je eten naar binnen te schuiven.
Bovenstaande zaken vind ik niet irritant, de rest is inderdaad irritant.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef Merel1808 het volgende:
Ik werk in een pizzarestaurant, nothing fancy, gewoon een gezellig familierestaurant.
- Als er groepen komen van een man of 20 neemt één iemand de bestelling op, maar als de bestelling dan weggebracht wordt, lopen er 1 of 2 andere serveersters mee, omdat het anders zo verschrikkelijk lang duurt. Als je dan iets in de trant van "Wie had de pizza salami besteld?" vraagt, verwacht je dat er iemand reageert, maar dan kletst de hele groep gewoon dom door![]()
- Binnenkomen, vragen of je bij het raam mag zitten, en als ik zeg dat die tafel gereserveerd is, gewoon weer weggaan.
- Opbellen om iets op te komen halen, maar dan niet bedacht hebben wat je wil eten, voordat je opbelt.
- Als echtpaar komen eten en vervolgens allebei je puzzelboekje erbij pakken, om zonder je ogen van je puzzel af te halen je eten naar binnen te schuiven.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, volgens mij heb ik dit weekend iets te veel gewerkt![]()
Ander vast eettentje zoeken en wel meteen. Verder die t.v. lekker kapot laten...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:
Zondag in ons stam- eetcafe: Mijn vriend vraagt om gebakken aardappeltjes ipv frietjes, vervolgens krijgt ie van de serveerster (true, die we idd ook inmiddels goed kennen) een middelvinger als antwoord.
Als ik vraag of ie de volgende keer ook een middelvinger krijgt als ze belt om de TV door hem te laten repareren tijdens een voetbalwedstrijd (wat regelmatig voorkomt) zet mevrouw d'r scheur open zodat de aanringende tafels met open mond zitten te kijken.
Vaste gasten zijn is leuk, maar vreemd genoeg wordt je als vaste gast tegenwoordig niet meer gekoesterd maar eerder als stront behandeld.
Het gaat er niet om dat ze de menukaart niet uit hun hoofd kennen, maar je hoort gewoon dat ze het take-away-menukaartje voor hun neus hebben, en dan nog gaan beslissen wat ze willen. "Ik wil die-en-die pizza, Patries, welke pizza wil jij?" "Iets met gorgonzola!" "Oh, die-en-die pizza heeft gorgonzola!" "Doe die maar dan!" "Ok!" "Ohnee, toch die andere, die ene, hoe heet die ook al weer, er zit ook paprika op!" "Ehm, even zoeken hoor Patries! Die-en-die pizza?" "Ja, volgens mij wel, wat zit daar nog meer op?" "Dit-en-dit-en-dit.." "Ja die is het!"quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:13 schreef Serendips het volgende:
[..]
Opbellen en de menukaart niet uit je hoofd kennen! Foei!![]()
Dat ligt niet aan die klanten en ook niet aan jou, maar aan jouw baas die te beroert is om speciaal voor bellende klanten iemand vrij te houden, anders moet je als restaurant niet de gelegenheid bieden om telefonische bestellingen te plaatsen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:36 schreef Merel1808 het volgende:
En ondertussen wacht ik 10 minuten tot meneer en mevrouw, en eventueel een paar kinderen besloten hebben wat ze willen eten. Ik heb meer te doen dan alleen de telefoon beantwoorden.
Dan zit één iemand de hele avond uit zn neus te eten, met ongeveer 30 telefoontjes op een avondquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan die klanten en ook niet aan jou, maar aan jouw baas die te beroert is om speciaal voor bellende klanten iemand vrij te houden, anders moet je als restaurant niet de gelegenheid bieden om telefonische bestellingen te plaatsen.
Dat begrijp ik ook wel. Als mensen geen foldertje hebben, maar ze weten ongeveer wat voor pizza ze willen, of in ieder geval wat ze er ongeveer op willen hebben, heb ik er geen enkel probleem mee om ze te helpen of de halve kaart voor te lezen. Maar als je het foldertje voor je hebt liggen, maar dán nog gaat beslissen, ondertussen schreeuwend naar de rest van de familie wat zij willen, vind ik het irritant.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:43 schreef SiGNe het volgende:
Soms heb je alleen een telefoonnummer en geen foldertje..
Tuurlijk niet, het is gewoon godsgruwelijk irritant als jij op gaat bellen en dan moet je hele aanhang de keuze nog maken, zo moeilijk is het toch niet om gewoon van te voren te bekijken welke pizza je wilt en dan pas te bellen? Lijkt me niet meer dan logisch zelfs!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:49 schreef golfer het volgende:
Conclusie: ongeschikt, qua gastvrijheid, voor de horeca.![]()
Dan zou ik toch heel snel een andere tent zoeken zelfs voor dat etentje alquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:
Zondag in ons stam- eetcafe: Mijn vriend vraagt om gebakken aardappeltjes ipv frietjes, vervolgens krijgt ie van de serveerster (true, die we idd ook inmiddels goed kennen) een middelvinger als antwoord.
Als ik vraag of ie de volgende keer ook een middelvinger krijgt als ze belt om de TV door hem te laten repareren tijdens een voetbalwedstrijd (wat regelmatig voorkomt) zet mevrouw d'r scheur open zodat de aanringende tafels met open mond zitten te kijken.
Vaste gasten zijn is leuk, maar vreemd genoeg wordt je als vaste gast tegenwoordig niet meer gekoesterd maar eerder als stront behandeld.
Leuk toch, als mensen zich vermaken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:
-overdreven hard lahahahahaHAAAAAAhahahachen![]()
-
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:31 schreef seilram het volgende:
In een grieks reataurant het servetje op je hoofd uitvouwen en elkaar fatima en fatma noemen.
Ja en ondertussen lopen ze 6 andere bestellingen mis omdat het gesprek zo lang duurt... Ja zo komt je salaris wel binnen. Als je een pizza laat komen, dan kijk je van te voren in je folder (mits aanwezig) en bel je op. Klaar. "Hoi, ik wil die pizza". Kom op zeg, ik werk niet in de horeca maar als zo'n klant mij belde, dan zei ik: "Meneer, kijk u even op uw gemak verder. Belt u zo even terug alsublieft".quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat het irritant is, maar die mensen betalen per bestelling wel een gedeeltje van je salaris.
Ik heb zelf vroeger veel in winkels gewerkt, vragen mensen je de oren van je hoofd om vervolgens naar de concurent te gaan omdat die iets goedkoper is maar minder service biedt.
daar verdien je dan helemaal niets aan, maar als je tegen de klant zegt dat ie fout zit komt ie nooit meer..én hij/zij vertelt het ook door aan vrienden en kennissen en die komen dan ook niet meer.
In een restaurant weet je over het algemeen dat als ze bestellen ze ook zullen betalen (wanbetalers daargelaten, maar in winkels wordt meer gejat)
Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:
-Eten terugsturen wat je eigenlijk best wel lust(vekeerde levering zeg maar)
Inderdaad. Is geonno een fout van de bediening geen balte maken heeft met wat je lekker vindt of niet. Voor straf mag je ze dan aan hun paardenstaart trekken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:54 schreef MUUS het volgende:
[..]
Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?
Wat is daar nou weer raar aan? Ja heel fijn dat ik het misschien wel lust, maar ik wil wat anders..
Je leest ook niet goed,er staat OVERDREVEN hard lachen,bij vrouwen meestal met een ''hair-flip'' erachter aan.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:35 schreef Vivi het volgende:
Leuk toch, als mensen zich vermaken.
Ik loop altijd 2 keer, en dan laat ik voor de tweede keer alleen een bord en een paar glazen staan, als ze dan willen overleggen hoef ik geen pijn te lijdenquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:30 schreef Hik het volgende:
Wat ook leuk is (kan de gast verder niets aan doen, maar kost even kracht!) is een hele tafel vol borden en schaaltjes debrasseren op je arm, vragen of de gasten "nog de kaart willen zien voor een nagerecht" en dat deze mensen daar (terwijl jij langzaam kramp krijgt...) even over gaan overleggen! "Zullen we alleen een kopje koffie doen?" "Wat doe jij?" "Ik heb nog wel trek in iets zoets" "Het is al wel half elf".... enz. enz...
au au au auwwwww![]()
Hèhèhè. Echt heel kansloos ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:
-vragen ''wat is de schade''
Yek,quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:03 schreef Muck het volgende:
kotsen
okee, het was maar een pannenkoeken-restaurant, maar dan nog vind ik het niet echt tof als er een tafeltje verderop een zwerver over tafel kotst en uitroept: "Ik wil hier weg!"
ineens had ik niet zo heel veel trek meer in mijn (overigens overheerlijke) ijskoffie
ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurantquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
laatst bij een wokrestaurant (jaja..)
was er een vrouw die het kennelijk nodig vond om in mijn volle uitzicht eens even uitgebreid tegen het raam te gaan kotsen
mneequote:Op donderdag 12 juli 2007 22:11 schreef liesell het volgende:
[..]
ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurant
Toen mijn theoretische stiefopa (vraag maar niet...) 80 werd gingen we met de hele familie naar de chinees. Die had de dag van zijn leven en kon de volgende dag een extra bestelling bij de groothandel plaatsen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Echt gebeurd en erg![]()
Opa wordt 80 en neemt de familie mee naar de chinees.
[...]
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:46 schreef boekenworm het volgende:
Sommige obers kunnen ook dingen doen die absoluut notdone zijn. Ik was een keer in een vrij sjeek resaurant uit eten. Nog voor ik de kans had de laatse hap door te slikken werd mijn bord al onder mijn neus weggegrist. Terwijl mijn disgenoot nog bezig was. En de ober bleef gewoon wachten tot deze ook klaar was. (en we deden er absoluut niet asociaal lang over)
Klagen moet je ook meteen doen, niet achteraf. Dat wekt irritatie op wat uit de hand kan lopen, zoals hier. Al denk ik dat beunkster wel in zijn recht stond.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:27 schreef beunkster het volgende:
We bestelden een fles wijn (35 euro...) en ik bestelde als hoofdgerecht tong, hij tongfilet.
We namen een slok van de wijn en die was werkelijk niet te zuipen. Echt gewoon vies. Maar goed, we hadden zoiets van, laat maar gaan. Als de vis maar goed is.
Toen kwam na even wachten het hoofdgerecht. Mijn opdrachtgever kreeg tongfilet, en ik kreeg ook tongfilet... dus geen tong!
Toen had ik het wel zo'n beetje gehad, maar vooruit, ik had zoiets van, laat maar, als het maar smaakt is tongfilet ook wel goed. Maar de vis was op zijn hoogst lauw. Zal wel gekomen zijn doordat de borden koud waren, maar de vis was lauw
Daar kun je van de vloer eten...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
Tot slot: wat je niet moet doen in de horeca: je kind niet verbieden zijn eten op de grond te gooien.Soms vraag ik me af hoe het eruit ziet bij mensen thuis...
Ik kon nog begrip voor je opbrengen, maar toen hield het echt op. Maar ja, een "eetcafe"quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:23 schreef Loontjah het volgende:
Net of ik er erg wakker van lig hoor. Ik krijg niet betaald per consumptie maar per uur. Misschien dat dat ook scheelt. Maar dat mensen het erg vinden, en dat dan nog een paar uur vol houden op het terras lijkt me sterk. In de zomerdag hebben we ook geen onbezette tafels, dus ik denk dat dat wel meevalt. Overigens is het een klein dorp, dus zo erg is het ook weer niet.
Het was het hoofdmenu zelf, een nagerecht hadden we niet besteld. Dus het was gewoon pure onzin dat die ober dat deed. Het restaurant was wel druk, maar er stonden geen mensen te wachten. Het sloeg dus nergens op...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
[..]
wtf? een (warme) gang (af)maken voordat de tafel is doorgevraagd? Of een warme gangquote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
[..]
Ach ja, een beetje proactiviteit kan geen kwaad. 99 keer gaat het goed, die ene keer dus nietquote:Op maandag 16 juli 2007 01:01 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
wtf? een (warme) gang (af)maken voordat de tafel is doorgevraagd? Of een warme gang
op koud bord doen?
hoef ik toh niet bij mijn chef te flikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |