abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51196692
Ik heb ook een tijdje in de horeca gewerkt, maar de klanten die op zo'n terras zitten zijn jouw gasten. Gasten horen als gasten behandeld te worden en jij doet er alles aan om te zorgen dat zij gelukkig&tevreden zijn. Zijn ze dat om wat voor reden dan ook niet, dan begin je niet over het feit dat de kok vandaag maar één saus kan maken, of dat je het zo druk hebt. Nee, dan verontschuldig je je. En je kijkt wat je kan doen.

Het feit dat je daar achteraf over gaat zeuren en klagen, betekent wat mij betreft dat je gewoon niet helemaal begrijpt wat dienstbaarheid inhoudt. Dit geldt trouwens voor heel veel mensen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_51196735
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef Loontjah het volgende:
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)
Dit systeem heb ik nooit begrepen... Waarom zou dit efficiënter zijn?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_51197148
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef W1ZZ het volgende:

Efficiënt of niet, het komt heel onsympathiek over. Volgens mij kun je een terras beter in 'wijken' verdelen. Zo deden wij dat in ieder geval.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:50:32 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51197203
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

is het ook niet.
zit nog wel eens in amsterdam aan de singel op een terras, hanteren ze dat systeem ook.
zéér klant onvriendelijk.

2 mensen die alle bestellingen op moeten nemen (overvol terras), 4 mensen die het brengen.
de opnemers zie je zo eens per 3 kwartier, die halers en brengers veel vaker.
geef ze gewoon een bonnenboekje en laat ze opnemen, kutsysteem.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:51:40 #205
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51197246
Omdat wij een groot terras hebben, kan ik het alles beter in de gaten houden. Mensen die verhuizen, mensen die weglopen zonder te betalen. Mensen die bij een ander stel gaan zitten. Zo voorkomen wij ook dat het bier wat binnen klaar staat niet dood gaat, omdat er minimaal 2 mensen drank wegzetten. Deze blijven continue heen en weer lopen. Zij mogen geen bestellingen opnemen.
Sappig !!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:56:49 #206
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51197405
quote:
* gerechten van een speciaal gemaakt weekmenu veranderen
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.
Dat vind ik persoonlijk wel een beetje treurig. Tuurlijk, je kunt (zeker bij een eetcafé) niet zomaar iedere saus uit je mouw schudden, dat snap ik best. Maar waarom zou iemand niet iets mogen vragen dat een klein beetje buiten de kaart gaat? Dat je niet ineens sushi of nasi kunt serveren is logisch, maar een ander sausje is echt niet heel exotisch!

Ik ben ooit in een eetcafé geweest in een piepklein plaatsje waar ze een vrij kleine menukaart hadden waarop stond vermeldt: "Mocht u een wens hebben die niet op onze kaart vermeldt staat, laat het dan even weten. Onze kok kijkt graag wat hij voor u kan betekenen". Dat getuigt wel van gastvrijheid!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:03:27 #207
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51197633
Bij ons is ook alles mogelijk hoor. Maar kijk; wij bieden een goedkoop 3 gangenmenu (¤ 13,50) met specialiteiten aan. Als alle klanten dit nu deden, dan heeft het geen zin. We hebben er wel veel van geleerd, nu komen vaak makkelijkere gerechten op het weekmenu, dus daar hebben we niet zo veel last van. Maar alle andere gerechten die we hebben worden vers gemaakt, dus alles kan zonder paprika, ui, champignons, of met kaas/ham/tomaat.
Sappig !!
pi_51197635
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:51 schreef Loontjah het volgende:
Omdat wij een groot terras hebben, kan ik het alles beter in de gaten houden. Mensen die verhuizen, mensen die weglopen zonder te betalen. Mensen die bij een ander stel gaan zitten. Zo voorkomen wij ook dat het bier wat binnen klaar staat niet dood gaat, omdat er minimaal 2 mensen drank wegzetten. Deze blijven continue heen en weer lopen. Zij mogen geen bestellingen opnemen.
Okee, dus jij houdt alles in de gaten maar de mensen die het wegbrengen weten überhaupt niet hoe de klanten die wat besteld hebben er uitzien. Dus in geval van verhuizing hebben ze jouw hulp weer nodig.. Je kunt volgens mij beter zoals bovenstaand al is gemeld je terras in eilanden verdelen...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:04:11 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51197661
quote:
Omnifacer, ik kan je goed begrijpen. Ik werk ook in een eetcafé en we hebben hier de grootste camping van Nederland, dus al dat volk uit de randstad komt dan hierheen. Mensen zien een terras en denken meteen: "He, een restaurant !!!" Toch moet ik zeggen dat wij vaak advertenties in brochures hebben staan, en daardoor veel mensen trekken. Maar mensen denken echt dat ze hier alles kunnen maken.

* gerechten van een speciaal gemaakt weekmenu veranderen
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.

* klagen waar je eten blijft, nadat je wachttijd hebt vermeld, en superdruk vol terras hebt.

* klagen waarom ik zijn bestelling niet maak voor hem, en kom brengen
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)

* mensen die klagen omdat er al een "half uur" zitten. Nou sorry hoor maar als ik buiten moet opnemen, dan houd ik iedereen in de gaten, en door omstandigheden kan het wel even 2 minuten duren voordat je geholpen word hoor.

Al met al vind ik het leuk werk, en mag ik het graag doen. Gelukkig zijn er wel veel mensen die zien dat wij keihard werken, en alles zo goed mogelijk op proberen te lossen. En over de prijs mogen ze sowieso niet klagen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:05:28 #210
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51197707
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:03 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Okee, dus jij houdt alles in de gaten maar de mensen die het wegbrengen weten überhaupt niet hoe de klanten die wat besteld hebben er uitzien. Dus in geval van verhuizing hebben ze jouw hulp weer nodig.. Je kunt volgens mij beter zoals bovenstaand al is gemeld je terras in eilanden verdelen...
Nee, want er staat een tafelnummer op het bonnetje, dus ze weten precies waar ze moeten zijn. En wie er op een tafeltje van 6 nu precies die ene Spa Blauw heeft besteld is niet relevant. Gewoon vragen, neerzetten en volgende tafel.

We hebben de eerste methode 5 jaar lang gebruikt. Been there, Done that. We hebben hiervan geleerd, en een kassasysteem is bij ons veel gemakkelijker. Ik heb hierdoor ook geen klachten gehad, ivm de bediening.
Sappig !!
pi_51198013
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:05 schreef Loontjah het volgende:
We hebben de eerste methode 5 jaar lang gebruikt. Been there, Done that. We hebben hiervan geleerd, en een kassasysteem is bij ons veel gemakkelijker. Ik heb hierdoor ook geen klachten gehad, ivm de bediening.
Correct me if I'm wrong, maar is in de horeca gastvrijheid niet belangrijker dan hoe gemakkelijk het voor de serveerster is? Alle reacties boven wijzen uit dat gasten het een vervelend systeem vinden, ikzelf ook en voor mij is het genoeg reden om niet op zo'n terras te gaan zitten. Als ik onverhoopt op een terras kom te zitten waar zo'n systeem in gebruik is krijgt de combinatie opnemer/bediener geen cent fooi. Ik ben zelf ook ober en het belangrijkste in mijn ogen is dat je mensen het gevoel geeft bediend te worden, anders zetten ze zelf hun bier wel in de koelkast en blijven ze thuis.

Maargoed, misschien iets voor een ander topic.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:23:02 #212
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51198324
Net of ik er erg wakker van lig hoor. Ik krijg niet betaald per consumptie maar per uur. Misschien dat dat ook scheelt. Maar dat mensen het erg vinden, en dat dan nog een paar uur vol houden op het terras lijkt me sterk. In de zomerdag hebben we ook geen onbezette tafels, dus ik denk dat dat wel meevalt. Overigens is het een klein dorp, dus zo erg is het ook weer niet.
Sappig !!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:27:30 #213
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51198466
misschien kunnen we een apart terras ergernissen topic openen
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:43:02 #214
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_51198990
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Vivi het volgende:
Bijvoorbeeld, zoals meneer de "ober" hierboven loopt te blaten; als je mensen even kort toeknikt en oogcontact maakt zullen ze in 99% van de gevallen nooit aan je mouw trekken omdat ze weten dat je ze hebt gezien en rustig afwachten tot je naar ze toekomt.
Wanneer ze dat wel doen (aan je mouw trekken) is de ergernis vaak al minuten lang opgelopen.

Moeilijk he
Wat een onzin. Het gebeurd vaak genoeg en dan voornamelijk de 60+ mensen. Dan sta je bij een tafel de bestelling op te nemen of de kaart toe te lichten dat achter je word gevraagt onderling "drinken we nog wat". En terwijl je nog met de gasten aan het praten bent trekt die andere persoon je aan je mouw of aan je sloof. Of zoals laatst bij een vrouwelijke collega van me aan haar staart.

Als je dat bij mij flikt zal ik je zonder pardon op je nummer zetten. Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen en bij te staan dan verwacht ik op zn minst dat de gast zich tevens tegenover mij correct gedraagt.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:50:34 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51199285
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:43 schreef huize het volgende:

[..]

Als je dat bij mij flikt zal ik je zonder pardon op je nummer zetten. Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen
Erm...

Als je dit doet bij 60+ klanten vind ik je erg triest bezig en zeker niet geschikt voor je beroep.
Je kan zoiets ook vriendelijk, met een lach, duidelijk maken aangezien mensen, jaja het is echt waar, niet voortdurend bezig zijn met jou en op welk moment jou iets uitkomt, als bedienend personeel.
Ze zitten daar namelijk om zich met elkaar bezig te houden, raar he?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:00:21 #216
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51199668
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Erm...

Als je dit doet bij 60+ klanten vind ik je erg triest bezig en zeker niet geschikt voor je beroep.
Je kan zoiets ook vriendelijk, met een lach, duidelijk maken aangezien mensen, jaja het is echt waar, niet voortdurend bezig zijn met jou en op welk moment jou iets uitkomt, als bedienend personeel.
nouja, als iemand me aan mijn staart zou trekken (heb ik niet, maar dan nog), zou ik daar ook niet al te aardig wat over zeggen, kom nou eens zeg, doe ff normaal
pi_51199857
Ik vind wel dat mensen hun handen mogen thuishouden. En mensen die aan staarten trekken zou ik van het terras afflikkeren.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:10:45 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51200014
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:00 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nouja, als iemand me aan mijn staart zou trekken (heb ik niet, maar dan nog), zou ik daar ook niet al te aardig wat over zeggen, kom nou eens zeg, doe ff normaal
Dat gaat idd erg ver ja, had ik even overheen gelezen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:05:43 #219
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51204204
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef Vivi het volgende:
Natuurlijk doe ik dat niét bij 60+, maar mijn ervaring is dat zij het lang niet alleen zijn die zoiets doen. Vaak zijn het juist vrouwen van een jaar of 45. Beetje respect opbrengen voor de oude man of vrouw is natuurlijk logisch.

Het heeft alleen allemaal te maken met de manier waarop je zelf naar je vak kijkt en waarop anderen jou benaderen. Getuige al die smiley's en cynische reacties van jou zal ik er wel naast zitten, maar volgens mij is het zo dat je als ober/barman blij moet zijn dat mensen jouw tent kiezen om hun knaken uit te geven. Daarom dien je je dienstbaar op te stellen, dat is inherent aan het vak. Als je dit niet wil of kunt, moet je een ander vak kiezen. Een paar keer heen en weer lopen voor een bepaald ingredient, een beetje een bijdehante bezoeker, ongeduldige mensen, het hoort er allemaal bij. Dienstbaarheid moet in je zitten.

Iedereen heeft echter zijn grenzen. Als bezoeker ben je namelijk te gast in iemand's etablissement, en dien je je te gedragen. Zoals gezegd moet je als werknemer veel kunnen incasseren, maar je mag best je grenzen stellen. Als mensen aan mijn lijf gaan zitten is mijn grens bereikt. Nu heb ik geen lang haar, maar als ze in mijn zij prikken, of aan mijn mouw trekken terwijl ik aan het praten ben (helemaal als ik een blad vol drank vast heb, of borden), dan is mijn grens wel bereikt. Ik heb er in het gewone leven ook een pesthekel aan als iemand ongevraagd aan mijn lijf zit, met werk dus ook. Dan vind ik dat je als ober het recht hebt hier wat van te zeggen. Als er op dat moment ook nog drankjes op mijn blad staan die bijna omvallen, of er drank over mensen heen dreigt te vallen, dan ben ik pissig, ja. Ik word er namelijk op aangekeken als die mensen een nat pak halen. Logisch toch?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:14:31 #220
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_51204495
Nogmaals "Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen en bij te staan dan verwacht ik op zn minst dat de gast zich tevens tegenover mij correct gedraagt."

En dit geld dan voor alle gasten.

En Vivi, je hebt de gave om uit ieder bericht een zinnetje uit context te halen in plaats van naar de hele post te kijken...
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:18:15 #221
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51204650
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:19 schreef MSXUser het volgende:
Da's wel een goede tip.
Ik vraag meteen om de rekening als het eten wordt geserveerd...

Verzachtende omstandigheden:
- Ik ben een aso
- Het is v/d Valk
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:45:43 #222
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51207589
Ik denk dat ik behoorlijk gastvrij was (ben, ook buiten de horeca ), maar ook voor mij zijn er grenzen... als iemand je een tikje op de arm geeft omdat ik 'm over het hoofd zie, of een goedmoedig duwtje om erlangs te kunnen... prima! Anders dan dat ben ik redelijk allergisch voor mensen die me zomaar aan gaan raken. Dus nee, geen trekken aan 'm arm, tikken op 'm kont of dat soort grappen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:56:18 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51207941
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:05 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Natuurlijk doe ik dat niét bij 60+, maar mijn ervaring is dat zij het lang niet alleen zijn die zoiets doen. Vaak zijn het juist vrouwen van een jaar of 45. Beetje respect opbrengen voor de oude man of vrouw is natuurlijk logisch.

Het heeft alleen allemaal te maken met de manier waarop je zelf naar je vak kijkt en waarop anderen jou benaderen. Getuige al die smiley's en cynische reacties van jou zal ik er wel naast zitten, maar volgens mij is het zo dat je als ober/barman blij moet zijn dat mensen jouw tent kiezen om hun knaken uit te geven. Daarom dien je je dienstbaar op te stellen, dat is inherent aan het vak. Als je dit niet wil of kunt, moet je een ander vak kiezen. Een paar keer heen en weer lopen voor een bepaald ingredient, een beetje een bijdehante bezoeker, ongeduldige mensen, het hoort er allemaal bij. Dienstbaarheid moet in je zitten.

Iedereen heeft echter zijn grenzen. Als bezoeker ben je namelijk te gast in iemand's etablissement, en dien je je te gedragen. Zoals gezegd moet je als werknemer veel kunnen incasseren, maar je mag best je grenzen stellen. Als mensen aan mijn lijf gaan zitten is mijn grens bereikt. Nu heb ik geen lang haar, maar als ze in mijn zij prikken, of aan mijn mouw trekken terwijl ik aan het praten ben (helemaal als ik een blad vol drank vast heb, of borden), dan is mijn grens wel bereikt. Ik heb er in het gewone leven ook een pesthekel aan als iemand ongevraagd aan mijn lijf zit, met werk dus ook. Dan vind ik dat je als ober het recht hebt hier wat van te zeggen. Als er op dat moment ook nog drankjes op mijn blad staan die bijna omvallen, of er drank over mensen heen dreigt te vallen, dan ben ik pissig, ja. Ik word er namelijk op aangekeken als die mensen een nat pak halen. Logisch toch?
Zoals je het beschrijft ben ik het er helemaal mee eens hoor
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:39:59 #224
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51209148
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:18 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik vraag meteen om de rekening als het eten wordt geserveerd...

Verzachtende omstandigheden:
- Ik ben een aso
- Het is v/d Valk
-de bediening heeft er 1,5 uur over gedaan om het op tafel te krijgen en ik moet een vliegtuig halen
pi_51221548
Voor het ober/runner systeem heb je minder mensen nodig omdat je bij een wijksysteem veel bij de bar op je bestelling moet wachten. Bovendien kan je mensen indelen in gevorderd (kennen de kaart en het bedrijf) en beginners zodat je uiteindelijk goedkoper uit bent aangezien beginners minder hoeven te kosten.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zaterdag 7 juli 2007 @ 03:21:23 #226
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_51223528
Babies meenemen.
Confidence through competence
  zaterdag 7 juli 2007 @ 08:44:43 #227
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51224519
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 03:21 schreef Stereotomy het volgende:
Babies meenemen.
Loslopende kinderen van 4 tot 8 jaar zijn het ergst...

* Onvermoedelijk langs de keukendeur lopen, die ze wel eens tegen hun hoofdje aan krijgen.
* Net niet in je gezichtsbeeld voorbij schieten, zodat je je pleuris schrikt.
Sappig !!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:05:27 #228
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51225128
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 08:44 schreef Loontjah het volgende:
Loslopende kinderen van 4 tot 8 jaar zijn het ergst...

* Onvermoedelijk langs de keukendeur lopen, die ze wel eens tegen hun hoofdje aan krijgen.
* Net niet in je gezichtsbeeld voorbij schieten, zodat je je pleuris schrikt.
Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinderen aan de benen van de serveersters

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 07-07-2007 12:14:50 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51225250
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:56 schreef Hik het volgende:

Ik ben ooit in een eetcafé geweest in een piepklein plaatsje waar ze een vrij kleine menukaart hadden waarop stond vermeldt: "Mocht u een wens hebben die niet op onze kaart vermeldt staat, laat het dan even weten. Onze kok kijkt graag wat hij voor u kan betekenen". Dat getuigt wel van gastvrijheid!
Ik heb ooit eens in de krant het volgende verhaal gelezen:

Familie ging ter ere van oma's tachtigste verjaardag chique uit eten. Oma kijkt eens naar de kaart, maar nee hoor, er staat niets lekkers op Als de ober komt verzucht ze: "Ik zou zo graag eens een lekker gehaktballetje met sperzieboontjes hebben." En wat krijgt oma van de ober? Juist, een lekker gehaktballetje met sperzieboontjes
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:52:21 #230
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51225676
Dat is toch een gevalletje topservice
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51226387
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinder aan de benen van de serveersters
Onmiddellijk, rechtstreeks, meteen en, indien noodzakelijk maar zeer zeker wenselijjk met grof geweld verwijderen.
En de ouders ook
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:15:49 #232
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51227342
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:33 schreef mien-moeke het volgende:
Onmiddellijk, rechtstreeks, meteen en, indien noodzakelijk maar zeer zeker wenselijjk met grof geweld verwijderen.
En de ouders ook
Is wel een beetje grof maar ze waren wel gruwelijk irritant. Ze zaten op een gegeven moment ook bij ons onder de tafel
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:20:23 #233
55709 Stereotomy
pi_51227492
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:15 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Is wel een beetje grof maar ze waren wel gruwelijk irritant. Ze zaten op een gegeven moment ook bij ons onder de tafel
Hmmmhmmm en wat deden ze bij jullie onder de tafel

Oh, kinderen. Niet de moeder.
pi_51233494
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinderen aan de benen van de serveersters
Een tijdje terug was er een restaurant in het nieuws waar kinderen niet welkom waren.
Hoop heisa over leeftijdsdiscriminatie enzo.
Ik vind het een geweldig idee.

Het is vreselijk vervelend als je je zuurverdiende geld eens lekker wil spenderen aan een etentje en dat je dan mee moet genieten van het gedrein van kinderen. Een tafel verderop LUUSSSTTT IKKK NIEEEEE.
En dan snotteren en jengelen.
Wat mij betreft krijgt ieder restaurant naast de rookvrije zone ook een kindvrije zone.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:21:21 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51233642
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 16:15 schreef Balthar het volgende:

[..]

Een tijdje terug was er een restaurant in het nieuws waar kinderen niet welkom waren.
Hoop heisa over leeftijdsdiscriminatie enzo.
Ik vind het een geweldig idee.
Ik ook
quote:
Het is vreselijk vervelend als je je zuurverdiende geld eens lekker wil spenderen aan een etentje en dat je dan mee moet genieten van het gedrein van kinderen. Een tafel verderop LUUSSSTTT IKKK NIEEEEE.
En dan snotteren en jengelen.
Wat mij betreft krijgt ieder restaurant naast de rookvrije zone ook een kindvrije zone.
Daarom gaan wij altijd laat eten, nooit vroeger dan 20:00 uur, en meestal na 21:00

Er was een tijdje terug ook een hotel in het nieuws wat kinderen weigerde, was een enorm schandaal in de duitse pers, gevolg daarvan was dat het hotel jaaaaren lang in vooruit was volgeboekt.
:-)
Ik zou graag een hotel catalogus zien met hotels zonder kinderen, of zeer kinder onvriendelijke hotels.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 17:51:27 #236
83951 rashudo
project 2501
pi_51235879
Ik heb eigenlijk nooit last van kinderen in restaurants, en ik ga toch behoorlijk vaak uit eten. Meestal zijn er gewoon geen kinderen, of gedragen ze zich niet opvallender dan de andere gasten.
Their eyes opaque.
pi_51237072
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:51 schreef rashudo het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit last van kinderen in restaurants, en ik ga toch behoorlijk vaak uit eten. Meestal zijn er gewoon geen kinderen, of gedragen ze zich niet opvallender dan de andere gasten.
Wel eens naar de Chinees geweest?
  maandag 9 juli 2007 @ 10:23:45 #238
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51283067
Ja, ok... maar de chinees is ook niet "uit eten" natuurlijk...

Heb op Cuba ook wel eens een hotel gezien waar kinderen niet welkom waren. Lijkt me geweldig. Het doet toch een beetje af aan je romantische/rustieke ervaring als een stel van die koters een beetje lopen te krijsen op het verder verlaten strand. Dit voorbeeld leverde overigens ook weer heftige discussies op met vrienden-met-kinderen natuurlijk...

Nog een heel fout voorbeeld. In alle eerlijkheid: ging niet over een restaurant, maar over het terras van een (verder nette) strandtent, waar je dus ook eten kon: moeder die even besluit de kleine z'n poepluier te gaan verschonen, midden op het terras!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:09:25 #239
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51286382
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:23 schreef Hik het volgende:
Ja, ok... maar de chinees is ook niet "uit eten" natuurlijk...

Heb op Cuba ook wel eens een hotel gezien waar kinderen niet welkom waren. Lijkt me geweldig. Het doet toch een beetje af aan je romantische/rustieke ervaring als een stel van die koters een beetje lopen te krijsen op het verder verlaten strand. Dit voorbeeld leverde overigens ook weer heftige discussies op met vrienden-met-kinderen natuurlijk...

Nog een heel fout voorbeeld. In alle eerlijkheid: ging niet over een restaurant, maar over het terras van een (verder nette) strandtent, waar je dus ook eten kon: moeder die even besluit de kleine z'n poepluier te gaan verschonen, midden op het terras!
dat zag ik gisteren nog op het terras van een strandtent, we kwamen net aan.

doe dat dan even ergens anders.
er zitten daar mensen te eten en te drinken, en er willen later ook andere mensen op die stoelen zitten ja..

niet dat ik vies ben van kinderen ofzo, maar ik vind het geen gezicht als je dat zomaar even ergens pontificaal op een paar stoelen of (en dat heb ik al te vaak gezien ) op de tafel doet
  maandag 9 juli 2007 @ 12:26:11 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51286940
Zelf sinds kort mama, maar helemaal mee eens!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:33:55 #241
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51287206
Yep, op de tafel inderdaad. En sorry, als ouder schijn je daar anders over te denken, maar de poep van uw kindje ruikt niet naar roosjes!
pi_51307018
Laatst, heel warm, terras.
Een bedienende "moeke"
Ik vraag witbier... hebben ze niet
Wat hebben jullie wel? Heineken... laat maar

Dus ik bestel een witte wijn en de persoon met wie ik op het terrasje zat ook.
Komt ze naar buiten met een fles en de vraag: deze fles is op, de volgende stond niet koud, wil je lauwe wijn, of wijn met ijsklontjes?

We hebben de rest van de middag witte wijn met ijsklontjes gedronken
  maandag 9 juli 2007 @ 23:28:58 #243
128716 Serendips
pata pata
pi_51309386
Wijn willen uitschenken met één hand op je rug en dat niet kunnen. Resultaat was dat ons sneeuwwitte tafelkleed nog voor dat we het voorgerecht op hadden onder de rode druppels zat.

Oefenen doe je maar thuis. .
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:09:43 #244
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_51310762
Water met een bruin kleurtje aanbieden als zijnde cola moeten ze ook niet doen in een restaurant.
De dop werd er ook niet aan tafel afgehaald dus ik gok dat het flink aangelengd was (was overigens in Dubrovnik (Croatië) in een restaurant, in Nederland zal zoiets niet zo snel gebeuren denk ik)
Ik hetzelfde restaurant kregen we ook een platgeslagen uitgedroogde kipfilet en een aangebrandde Cordon Bleu, dessert kregen we gratis, maar in plaats daarvan hebben we de rekening maar gevraagd.
pi_51311755
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:28 schreef Serendips het volgende:
Wijn willen uitschenken met één hand op je rug en dat niet kunnen. Resultaat was dat ons sneeuwwitte tafelkleed nog voor dat we het voorgerecht op hadden onder de rode druppels zat.

Oefenen doe je maar thuis. .
Sorry, ik kon er niets aan doen dat ik verpletterd werd door je schoonheid....
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 10 juli 2007 @ 01:43:46 #246
55709 Stereotomy
pi_51312630
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:51 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Ongestelde ober.
pi_51316968
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:51 schreef tim2308 het volgende:
Tja, ik vroeg me al af waarom die ober met z'n druppelende fles wijn de hele tijd zat te knipogen...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:08:16 #248
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51327832
- gerechten vragen met allerlei alsen en maren: "doe mij de zwaardvis, maar dan zonder venkeltopjes, alleen groene olijven en alsjeblieft geen zeewier"

fuck off, je komt in een goed restaurant omdat daar iemand kookt die het beter kan dan jijzelf. je gaat toch ook niet aan picasso vragen om iets meer groen te gebruiken voor jouw schilderijtje?

of nog erger, iets uit het gerecht weg laten, en er dan ook nog iets anders voor in de plaats eisen:
"doe mij de surf & turf zonder gamba's, maar doe maar wat meer biefstuk dan he?"
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:14:59 #249
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51328104
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef punchdrunk het volgende:
fuck off, je komt in een goed restaurant omdat daar iemand kookt die het beter kan dan jijzelf. je gaat toch ook niet aan picasso vragen om iets meer groen te gebruiken voor jouw schilderijtje?
Ik ben het met je eens als het om een heel goed restaurant gaat. Het is alleen een beetje jammer dat zoveel eetcafe-koks zichzelf ineens ook Picasso vinden.
Net zoiets als zo'n platendraaier op een feestje die weigert verzoeknummers te draaien omdat dat z'n "kunst" in de weg zit. God man, je bent Tiesto niet...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:27:53 #250
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51328611
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:14 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens als het om een heel goed restaurant gaat. Het is alleen een beetje jammer dat zoveel eetcafe-koks zichzelf ineens ook Picasso vinden.
Net zoiets als zo'n platendraaier op een feestje die weigert verzoeknummers te draaien omdat dat z'n "kunst" in de weg zit. God man, je bent Tiesto niet...
tuurlijk, dan heb ik het wel over echte goeie (sterren)tenten.

de meeste koks in eetcafe's kunnen blij zijn als ze wat aanwijzingen van hun klandizie krijgen, wie weet tilt dat het niveau nog wat omhoog...
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')