Dit systeem heb ik nooit begrepen... Waarom zou dit efficiënter zijn?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef Loontjah het volgende:
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)
Efficiënt of niet, het komt heel onsympathiek over. Volgens mij kun je een terras beter in 'wijken' verdelen. Zo deden wij dat in ieder geval.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef W1ZZ het volgende:
Dit systeem heb ik nooit begrepen... Waarom zou dit efficiënter zijn?
is het ook niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Dit systeem heb ik nooit begrepen... Waarom zou dit efficiënter zijn?
Dat vind ik persoonlijk wel een beetje treurig. Tuurlijk, je kunt (zeker bij een eetcafé) niet zomaar iedere saus uit je mouw schudden, dat snap ik best. Maar waarom zou iemand niet iets mogen vragen dat een klein beetje buiten de kaart gaat? Dat je niet ineens sushi of nasi kunt serveren is logisch, maar een ander sausje is echt niet heel exotisch!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef Loontjah het volgende:
* gerechten van een speciaal gemaakt weekmenu veranderen
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.
Okee, dus jij houdt alles in de gaten maar de mensen die het wegbrengen weten überhaupt niet hoe de klanten die wat besteld hebben er uitzien. Dus in geval van verhuizing hebben ze jouw hulp weer nodig.. Je kunt volgens mij beter zoals bovenstaand al is gemeld je terras in eilanden verdelen...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:51 schreef Loontjah het volgende:
Omdat wij een groot terras hebben, kan ik het alles beter in de gaten houden. Mensen die verhuizen, mensen die weglopen zonder te betalen. Mensen die bij een ander stel gaan zitten. Zo voorkomen wij ook dat het bier wat binnen klaar staat niet dood gaat, omdat er minimaal 2 mensen drank wegzetten. Deze blijven continue heen en weer lopen. Zij mogen geen bestellingen opnemen.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef Loontjah het volgende:
Omnifacer, ik kan je goed begrijpen. Ik werk ook in een eetcafé en we hebben hier de grootste camping van Nederland, dus al dat volk uit de randstad komt dan hierheen. Mensen zien een terras en denken meteen: "He, een restaurant !!!" Toch moet ik zeggen dat wij vaak advertenties in brochures hebben staan, en daardoor veel mensen trekken. Maar mensen denken echt dat ze hier alles kunnen maken.
* gerechten van een speciaal gemaakt weekmenu veranderen
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.
* klagen waar je eten blijft, nadat je wachttijd hebt vermeld, en superdruk vol terras hebt.
* klagen waarom ik zijn bestelling niet maak voor hem, en kom brengen
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)
* mensen die klagen omdat er al een "half uur" zitten. Nou sorry hoor maar als ik buiten moet opnemen, dan houd ik iedereen in de gaten, en door omstandigheden kan het wel even 2 minuten duren voordat je geholpen word hoor.
Al met al vind ik het leuk werk, en mag ik het graag doen. Gelukkig zijn er wel veel mensen die zien dat wij keihard werken, en alles zo goed mogelijk op proberen te lossen. En over de prijs mogen ze sowieso niet klagen
Nee, want er staat een tafelnummer op het bonnetje, dus ze weten precies waar ze moeten zijn. En wie er op een tafeltje van 6 nu precies die ene Spa Blauw heeft besteld is niet relevant. Gewoon vragen, neerzetten en volgende tafel.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:03 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Okee, dus jij houdt alles in de gaten maar de mensen die het wegbrengen weten überhaupt niet hoe de klanten die wat besteld hebben er uitzien. Dus in geval van verhuizing hebben ze jouw hulp weer nodig.. Je kunt volgens mij beter zoals bovenstaand al is gemeld je terras in eilanden verdelen...
Correct me if I'm wrong, maar is in de horeca gastvrijheid niet belangrijker dan hoe gemakkelijk het voor de serveerster is? Alle reacties boven wijzen uit dat gasten het een vervelend systeem vinden, ikzelf ook en voor mij is het genoeg reden om niet op zo'n terras te gaan zitten. Als ik onverhoopt op een terras kom te zitten waar zo'n systeem in gebruik is krijgt de combinatie opnemer/bediener geen cent fooi. Ik ben zelf ook ober en het belangrijkste in mijn ogen is dat je mensen het gevoel geeft bediend te worden, anders zetten ze zelf hun bier wel in de koelkast en blijven ze thuis.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:05 schreef Loontjah het volgende:
We hebben de eerste methode 5 jaar lang gebruikt. Been there, Done that. We hebben hiervan geleerd, en een kassasysteem is bij ons veel gemakkelijker. Ik heb hierdoor ook geen klachten gehad, ivm de bediening.
Wat een onzin. Het gebeurd vaak genoeg en dan voornamelijk de 60+ mensen. Dan sta je bij een tafel de bestelling op te nemen of de kaart toe te lichten dat achter je word gevraagt onderling "drinken we nog wat". En terwijl je nog met de gasten aan het praten bent trekt die andere persoon je aan je mouw of aan je sloof. Of zoals laatst bij een vrouwelijke collega van me aan haar staart.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Vivi het volgende:
Bijvoorbeeld, zoals meneer de "ober"hierboven loopt te blaten; als je mensen even kort toeknikt en oogcontact maakt zullen ze in 99% van de gevallen nooit aan je mouw trekken omdat ze weten dat je ze hebt gezien en rustig afwachten tot je naar ze toekomt.
Wanneer ze dat wel doen (aan je mouw trekken) is de ergernis vaak al minuten lang opgelopen.
Moeilijk he
Erm...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:43 schreef huize het volgende:
[..]
Als je dat bij mij flikt zal ik je zonder pardon op je nummer zetten. Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen
nouja, als iemand me aan mijn staart zou trekken (heb ik niet, maar dan nog), zou ik daar ook niet al te aardig wat over zeggen, kom nou eens zeg, doe ff normaalquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef Vivi het volgende:
[..]
Erm...
Als je dit doet bij 60+ klanten vind ik je erg triest bezig en zeker niet geschikt voor je beroep.
Je kan zoiets ook vriendelijk, met een lach, duidelijk maken aangezien mensen, jaja het is echt waar, niet voortdurend bezig zijn met jou en op welk moment jou iets uitkomt, als bedienend personeel.
Ze zitten daar namelijk om zich met elkaar bezig te houden, raar he?
Dat gaat idd erg ver ja, had ik even overheen gelezen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nouja, als iemand me aan mijn staart zou trekken (heb ik niet, maar dan nog), zou ik daar ook niet al te aardig wat over zeggen, kom nou eens zeg, doe ff normaal
Natuurlijk doe ik dat niét bij 60+, maar mijn ervaring is dat zij het lang niet alleen zijn die zoiets doen. Vaak zijn het juist vrouwen van een jaar of 45. Beetje respect opbrengen voor de oude man of vrouw is natuurlijk logisch.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef Vivi het volgende:
Als je dit doet bij 60+ klanten vind ik je erg triest bezig en zeker niet geschikt voor je beroep.
Je kan zoiets ook vriendelijk, met een lach, duidelijk maken aangezien mensen, jaja het is echt waar, niet voortdurend bezig zijn met jou en op welk moment jou iets uitkomt, als bedienend personeel.
Ze zitten daar namelijk om zich met elkaar bezig te houden, raar he?
Ik vraag meteen om de rekening als het eten wordt geserveerd...quote:
Zoals je het beschrijft ben ik het er helemaal mee eens hoorquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:05 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Natuurlijk doe ik dat niét bij 60+, maar mijn ervaring is dat zij het lang niet alleen zijn die zoiets doen. Vaak zijn het juist vrouwen van een jaar of 45. Beetje respect opbrengen voor de oude man of vrouw is natuurlijk logisch.
Het heeft alleen allemaal te maken met de manier waarop je zelf naar je vak kijkt en waarop anderen jou benaderen. Getuige al die smiley's en cynische reacties van jou zal ik er wel naast zitten, maar volgens mij is het zo dat je als ober/barman blij moet zijn dat mensen jouw tent kiezen om hun knaken uit te geven. Daarom dien je je dienstbaar op te stellen, dat is inherent aan het vak. Als je dit niet wil of kunt, moet je een ander vak kiezen. Een paar keer heen en weer lopen voor een bepaald ingredient, een beetje een bijdehante bezoeker, ongeduldige mensen, het hoort er allemaal bij. Dienstbaarheid moet in je zitten.
Iedereen heeft echter zijn grenzen. Als bezoeker ben je namelijk te gast in iemand's etablissement, en dien je je te gedragen. Zoals gezegd moet je als werknemer veel kunnen incasseren, maar je mag best je grenzen stellen. Als mensen aan mijn lijf gaan zitten is mijn grens bereikt. Nu heb ik geen lang haar, maar als ze in mijn zij prikken, of aan mijn mouw trekken terwijl ik aan het praten ben (helemaal als ik een blad vol drank vast heb, of borden), dan is mijn grens wel bereikt. Ik heb er in het gewone leven ook een pesthekel aan als iemand ongevraagd aan mijn lijf zit, met werk dus ook. Dan vind ik dat je als ober het recht hebt hier wat van te zeggen. Als er op dat moment ook nog drankjes op mijn blad staan die bijna omvallen, of er drank over mensen heen dreigt te vallen, dan ben ik pissig, ja. Ik word er namelijk op aangekeken als die mensen een nat pak halen. Logisch toch?
-de bediening heeft er 1,5 uur over gedaan om het op tafel te krijgen en ik moet een vliegtuig halenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:18 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik vraag meteen om de rekening als het eten wordt geserveerd...
Verzachtende omstandigheden:
- Ik ben een aso
- Het is v/d Valk
Loslopende kinderen van 4 tot 8 jaar zijn het ergst...quote:
Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinderen aan de benen van de serveerstersquote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:44 schreef Loontjah het volgende:
Loslopende kinderen van 4 tot 8 jaar zijn het ergst...
* Onvermoedelijk langs de keukendeur lopen, die ze wel eens tegen hun hoofdje aan krijgen.
* Net niet in je gezichtsbeeld voorbij schieten, zodat je je pleuris schrikt.
Ik heb ooit eens in de krant het volgende verhaal gelezen:quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:56 schreef Hik het volgende:
Ik ben ooit in een eetcafé geweest in een piepklein plaatsje waar ze een vrij kleine menukaart hadden waarop stond vermeldt: "Mocht u een wens hebben die niet op onze kaart vermeldt staat, laat het dan even weten. Onze kok kijkt graag wat hij voor u kan betekenen". Dat getuigt wel van gastvrijheid!
Onmiddellijk, rechtstreeks, meteen en, indien noodzakelijk maar zeer zeker wenselijjk met grof geweld verwijderen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinder aan de benen van de serveersters
Is wel een beetje grof maar ze waren wel gruwelijk irritant. Ze zaten op een gegeven moment ook bij ons onder de tafelquote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:33 schreef mien-moeke het volgende:
Onmiddellijk, rechtstreeks, meteen en, indien noodzakelijk maar zeer zeker wenselijjk met grof geweld verwijderen.
En de ouders ook![]()
Hmmmhmmm en wat deden ze bij jullie onder de tafelquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is wel een beetje grof maar ze waren wel gruwelijk irritant. Ze zaten op een gegeven moment ook bij ons onder de tafel![]()
Een tijdje terug was er een restaurant in het nieuws waar kinderen niet welkom waren.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinderen aan de benen van de serveersters
Ik ookquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:15 schreef Balthar het volgende:
[..]
Een tijdje terug was er een restaurant in het nieuws waar kinderen niet welkom waren.
Hoop heisa over leeftijdsdiscriminatie enzo.
Ik vind het een geweldig idee.
Daarom gaan wij altijd laat eten, nooit vroeger dan 20:00 uur, en meestal na 21:00quote:Het is vreselijk vervelend als je je zuurverdiende geld eens lekker wil spenderen aan een etentje en dat je dan mee moet genieten van het gedrein van kinderen. Een tafel verderop LUUSSSTTT IKKK NIEEEEE.
En dan snotteren en jengelen.
Wat mij betreft krijgt ieder restaurant naast de rookvrije zone ook een kindvrije zone.
Wel eens naar de Chinees geweest?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:51 schreef rashudo het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit last van kinderen in restaurants, en ik ga toch behoorlijk vaak uit eten. Meestal zijn er gewoon geen kinderen, of gedragen ze zich niet opvallender dan de andere gasten.
dat zag ik gisteren nog op het terras van een strandtent, we kwamen net aan.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:23 schreef Hik het volgende:
Ja, ok... maar de chinees is ook niet "uit eten" natuurlijk...![]()
Heb op Cuba ook wel eens een hotel gezien waar kinderen niet welkom waren. Lijkt me geweldig. Het doet toch een beetje af aan je romantische/rustieke ervaring als een stel van die koters een beetje lopen te krijsen op het verder verlaten strand. Dit voorbeeld leverde overigens ook weer heftige discussies op met vrienden-met-kinderen natuurlijk...![]()
Nog een heel fout voorbeeld. In alle eerlijkheid: ging niet over een restaurant, maar over het terras van een (verder nette) strandtent, waar je dus ook eten kon: moeder die even besluit de kleine z'n poepluier te gaan verschonen, midden op het terras!![]()
Sorry, ik kon er niets aan doen dat ik verpletterd werd door je schoonheid....quote:Op maandag 9 juli 2007 23:28 schreef Serendips het volgende:
Wijn willen uitschenken met één hand op je rug en dat niet kunnen. Resultaat was dat ons sneeuwwitte tafelkleed nog voor dat we het voorgerecht op hadden onder de rode druppels zat.
Oefenen doe je maar thuis..
Ongestelde ober.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:51 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Sorry, ik kon er niets aan doen dat ik verpletterd werd door je schoonheid....
Tja, ik vroeg me al af waarom die ober met z'n druppelende fles wijn de hele tijd zat te knipogen...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:51 schreef tim2308 het volgende:
Sorry, ik kon er niets aan doen dat ik verpletterd werd door je schoonheid....
Ik ben het met je eens als het om een heel goed restaurant gaat. Het is alleen een beetje jammer dat zoveel eetcafe-koks zichzelf ineens ook Picasso vinden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef punchdrunk het volgende:
fuck off, je komt in een goed restaurant omdat daar iemand kookt die het beter kan dan jijzelf. je gaat toch ook niet aan picasso vragen om iets meer groen te gebruiken voor jouw schilderijtje?
tuurlijk, dan heb ik het wel over echte goeie (sterren)tenten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:14 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens als het om een heel goed restaurant gaat. Het is alleen een beetje jammer dat zoveel eetcafe-koks zichzelf ineens ook Picasso vinden.![]()
Net zoiets als zo'n platendraaier op een feestje die weigert verzoeknummers te draaien omdat dat z'n "kunst" in de weg zit. God man, je bent Tiesto niet...![]()
Geloof me, het commentaar wat je in 99% van de gevallen krijgt is dat de doorbakken biefstuk niet doorbakken genoeg is.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:27 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
tuurlijk, dan heb ik het wel over echte goeie (sterren)tenten.
de meeste koks in eetcafe's kunnen blij zijn als ze wat aanwijzingen van hun klandizie krijgen, wie weet tilt dat het niveau nog wat omhoog...
!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof me, het commentaar wat je in 99% van de gevallen krijgt is dat de doorbakken biefstuk niet doorbakken genoeg is.
Euc, heb het vaak meegemaakt, dan bak je een biefstuk zo dat ie nog iets van sappigheid en smaak heeft en bij het snijden is er iets van sappigheid te zien. Die komt dan terug. Dan kookte ik deze in de magnetron en flikkerde ze daarna in het frituur.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:43 schreef Euc- het volgende:
[..]
!![]()
Hoe zien ze het zelf dan? Niet taai genoeg voor ze? Ach, dan 5 minuten langer in de magnetron![]()
Ligt natuurlijk ook aan de smaak en voorkeur van de klant.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef punchdrunk het volgende:
- gerechten vragen met allerlei alsen en maren: "doe mij de zwaardvis, maar dan zonder venkeltopjes, alleen groene olijven en alsjeblieft geen zeewier"
fuck off, je komt in een goed restaurant omdat daar iemand kookt die het beter kan dan jijzelf. je gaat toch ook niet aan picasso vragen om iets meer groen te gebruiken voor jouw schilderijtje?
of nog erger, iets uit het gerecht weg laten, en er dan ook nog iets anders voor in de plaats eisen:
"doe mij de surf & turf zonder gamba's, maar doe maar wat meer biefstuk dan he?"
Hier zit een ge-wel-di-ge scene van in Blues Brothers (de eerste!) als Jake en Elwood proberen om mr. Fabulous uit zijn restaurantbaantje los te weken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:17 schreef Mr.Zed het volgende:
Een gesprek proberen aan te knopen met mensen aan een andere tafel.
"Hé!
Hé jij!
-Hij zit me gewoon te negeren...-
Hé jij! Met je apepakkie!
Ik lul tege juh!"
quote:to man in restaurant]
Jake: [fakes accent] How much for the little girl? How much for the women?
Father: What?
Jake: Your women. I want to buy your women. The little girl, your daughters... sell them to me. Sell me your children.
Call me crazy, maar volgens mij wordt die overal rauw gegeten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik weet nog dat toen ik een jaar of 9 was dat we in Frankrijk op vakantie waren, ik bestelde toen een Steak Tartare, niet wetende dat deze in Frankrijk rauw gegeten wordt.
Ik kreeg 'm na vragen aan de ober heerlijk gebakken terug. (ok, wel een rare blik van de ober, maar dat krijg je sowieso wel in Frankrijk als tourist)
Wat is hier het probleem van? Gaat het jou wat aan hoe de mensen eten? Misschien hadden ze gewoon honger, waren ze moe en hadden ze geen zin een een goed gesprek. Het eten zal er niet minder om smaken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef Merel1808 het volgende:
Ik werk in een pizzarestaurant, nothing fancy, gewoon een gezellig familierestaurant.
- Als echtpaar komen eten en vervolgens allebei je puzzelboekje erbij pakken, om zonder je ogen van je puzzel af te halen je eten naar binnen te schuiven.
Bovenstaande zaken vind ik niet irritant, de rest is inderdaad irritant.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef Merel1808 het volgende:
Ik werk in een pizzarestaurant, nothing fancy, gewoon een gezellig familierestaurant.
- Als er groepen komen van een man of 20 neemt één iemand de bestelling op, maar als de bestelling dan weggebracht wordt, lopen er 1 of 2 andere serveersters mee, omdat het anders zo verschrikkelijk lang duurt. Als je dan iets in de trant van "Wie had de pizza salami besteld?" vraagt, verwacht je dat er iemand reageert, maar dan kletst de hele groep gewoon dom door![]()
- Binnenkomen, vragen of je bij het raam mag zitten, en als ik zeg dat die tafel gereserveerd is, gewoon weer weggaan.
- Opbellen om iets op te komen halen, maar dan niet bedacht hebben wat je wil eten, voordat je opbelt.
- Als echtpaar komen eten en vervolgens allebei je puzzelboekje erbij pakken, om zonder je ogen van je puzzel af te halen je eten naar binnen te schuiven.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, volgens mij heb ik dit weekend iets te veel gewerkt![]()
Ander vast eettentje zoeken en wel meteen. Verder die t.v. lekker kapot laten...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:
Zondag in ons stam- eetcafe: Mijn vriend vraagt om gebakken aardappeltjes ipv frietjes, vervolgens krijgt ie van de serveerster (true, die we idd ook inmiddels goed kennen) een middelvinger als antwoord.
Als ik vraag of ie de volgende keer ook een middelvinger krijgt als ze belt om de TV door hem te laten repareren tijdens een voetbalwedstrijd (wat regelmatig voorkomt) zet mevrouw d'r scheur open zodat de aanringende tafels met open mond zitten te kijken.
Vaste gasten zijn is leuk, maar vreemd genoeg wordt je als vaste gast tegenwoordig niet meer gekoesterd maar eerder als stront behandeld.
Het gaat er niet om dat ze de menukaart niet uit hun hoofd kennen, maar je hoort gewoon dat ze het take-away-menukaartje voor hun neus hebben, en dan nog gaan beslissen wat ze willen. "Ik wil die-en-die pizza, Patries, welke pizza wil jij?" "Iets met gorgonzola!" "Oh, die-en-die pizza heeft gorgonzola!" "Doe die maar dan!" "Ok!" "Ohnee, toch die andere, die ene, hoe heet die ook al weer, er zit ook paprika op!" "Ehm, even zoeken hoor Patries! Die-en-die pizza?" "Ja, volgens mij wel, wat zit daar nog meer op?" "Dit-en-dit-en-dit.." "Ja die is het!"quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:13 schreef Serendips het volgende:
[..]
Opbellen en de menukaart niet uit je hoofd kennen! Foei!![]()
Dat ligt niet aan die klanten en ook niet aan jou, maar aan jouw baas die te beroert is om speciaal voor bellende klanten iemand vrij te houden, anders moet je als restaurant niet de gelegenheid bieden om telefonische bestellingen te plaatsen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:36 schreef Merel1808 het volgende:
En ondertussen wacht ik 10 minuten tot meneer en mevrouw, en eventueel een paar kinderen besloten hebben wat ze willen eten. Ik heb meer te doen dan alleen de telefoon beantwoorden.
Dan zit één iemand de hele avond uit zn neus te eten, met ongeveer 30 telefoontjes op een avondquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan die klanten en ook niet aan jou, maar aan jouw baas die te beroert is om speciaal voor bellende klanten iemand vrij te houden, anders moet je als restaurant niet de gelegenheid bieden om telefonische bestellingen te plaatsen.
Dat begrijp ik ook wel. Als mensen geen foldertje hebben, maar ze weten ongeveer wat voor pizza ze willen, of in ieder geval wat ze er ongeveer op willen hebben, heb ik er geen enkel probleem mee om ze te helpen of de halve kaart voor te lezen. Maar als je het foldertje voor je hebt liggen, maar dán nog gaat beslissen, ondertussen schreeuwend naar de rest van de familie wat zij willen, vind ik het irritant.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:43 schreef SiGNe het volgende:
Soms heb je alleen een telefoonnummer en geen foldertje..
Tuurlijk niet, het is gewoon godsgruwelijk irritant als jij op gaat bellen en dan moet je hele aanhang de keuze nog maken, zo moeilijk is het toch niet om gewoon van te voren te bekijken welke pizza je wilt en dan pas te bellen? Lijkt me niet meer dan logisch zelfs!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:49 schreef golfer het volgende:
Conclusie: ongeschikt, qua gastvrijheid, voor de horeca.![]()
Dan zou ik toch heel snel een andere tent zoeken zelfs voor dat etentje alquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:
Zondag in ons stam- eetcafe: Mijn vriend vraagt om gebakken aardappeltjes ipv frietjes, vervolgens krijgt ie van de serveerster (true, die we idd ook inmiddels goed kennen) een middelvinger als antwoord.
Als ik vraag of ie de volgende keer ook een middelvinger krijgt als ze belt om de TV door hem te laten repareren tijdens een voetbalwedstrijd (wat regelmatig voorkomt) zet mevrouw d'r scheur open zodat de aanringende tafels met open mond zitten te kijken.
Vaste gasten zijn is leuk, maar vreemd genoeg wordt je als vaste gast tegenwoordig niet meer gekoesterd maar eerder als stront behandeld.
Leuk toch, als mensen zich vermaken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:
-overdreven hard lahahahahaHAAAAAAhahahachen![]()
-
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:31 schreef seilram het volgende:
In een grieks reataurant het servetje op je hoofd uitvouwen en elkaar fatima en fatma noemen.
Ja en ondertussen lopen ze 6 andere bestellingen mis omdat het gesprek zo lang duurt... Ja zo komt je salaris wel binnen. Als je een pizza laat komen, dan kijk je van te voren in je folder (mits aanwezig) en bel je op. Klaar. "Hoi, ik wil die pizza". Kom op zeg, ik werk niet in de horeca maar als zo'n klant mij belde, dan zei ik: "Meneer, kijk u even op uw gemak verder. Belt u zo even terug alsublieft".quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat het irritant is, maar die mensen betalen per bestelling wel een gedeeltje van je salaris.
Ik heb zelf vroeger veel in winkels gewerkt, vragen mensen je de oren van je hoofd om vervolgens naar de concurent te gaan omdat die iets goedkoper is maar minder service biedt.
daar verdien je dan helemaal niets aan, maar als je tegen de klant zegt dat ie fout zit komt ie nooit meer..én hij/zij vertelt het ook door aan vrienden en kennissen en die komen dan ook niet meer.
In een restaurant weet je over het algemeen dat als ze bestellen ze ook zullen betalen (wanbetalers daargelaten, maar in winkels wordt meer gejat)
Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:
-Eten terugsturen wat je eigenlijk best wel lust(vekeerde levering zeg maar)
Inderdaad. Is geonno een fout van de bediening geen balte maken heeft met wat je lekker vindt of niet. Voor straf mag je ze dan aan hun paardenstaart trekken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:54 schreef MUUS het volgende:
[..]
Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?
Wat is daar nou weer raar aan? Ja heel fijn dat ik het misschien wel lust, maar ik wil wat anders..
Je leest ook niet goed,er staat OVERDREVEN hard lachen,bij vrouwen meestal met een ''hair-flip'' erachter aan.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:35 schreef Vivi het volgende:
Leuk toch, als mensen zich vermaken.
Ik loop altijd 2 keer, en dan laat ik voor de tweede keer alleen een bord en een paar glazen staan, als ze dan willen overleggen hoef ik geen pijn te lijdenquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:30 schreef Hik het volgende:
Wat ook leuk is (kan de gast verder niets aan doen, maar kost even kracht!) is een hele tafel vol borden en schaaltjes debrasseren op je arm, vragen of de gasten "nog de kaart willen zien voor een nagerecht" en dat deze mensen daar (terwijl jij langzaam kramp krijgt...) even over gaan overleggen! "Zullen we alleen een kopje koffie doen?" "Wat doe jij?" "Ik heb nog wel trek in iets zoets" "Het is al wel half elf".... enz. enz...
au au au auwwwww![]()
Hèhèhè. Echt heel kansloos ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:
-vragen ''wat is de schade''
Yek,quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:03 schreef Muck het volgende:
kotsen
okee, het was maar een pannenkoeken-restaurant, maar dan nog vind ik het niet echt tof als er een tafeltje verderop een zwerver over tafel kotst en uitroept: "Ik wil hier weg!"
ineens had ik niet zo heel veel trek meer in mijn (overigens overheerlijke) ijskoffie
ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurantquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
laatst bij een wokrestaurant (jaja..)
was er een vrouw die het kennelijk nodig vond om in mijn volle uitzicht eens even uitgebreid tegen het raam te gaan kotsen
mneequote:Op donderdag 12 juli 2007 22:11 schreef liesell het volgende:
[..]
ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurant
Toen mijn theoretische stiefopa (vraag maar niet...) 80 werd gingen we met de hele familie naar de chinees. Die had de dag van zijn leven en kon de volgende dag een extra bestelling bij de groothandel plaatsen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Echt gebeurd en erg![]()
Opa wordt 80 en neemt de familie mee naar de chinees.
[...]
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:46 schreef boekenworm het volgende:
Sommige obers kunnen ook dingen doen die absoluut notdone zijn. Ik was een keer in een vrij sjeek resaurant uit eten. Nog voor ik de kans had de laatse hap door te slikken werd mijn bord al onder mijn neus weggegrist. Terwijl mijn disgenoot nog bezig was. En de ober bleef gewoon wachten tot deze ook klaar was. (en we deden er absoluut niet asociaal lang over)
Klagen moet je ook meteen doen, niet achteraf. Dat wekt irritatie op wat uit de hand kan lopen, zoals hier. Al denk ik dat beunkster wel in zijn recht stond.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:27 schreef beunkster het volgende:
We bestelden een fles wijn (35 euro...) en ik bestelde als hoofdgerecht tong, hij tongfilet.
We namen een slok van de wijn en die was werkelijk niet te zuipen. Echt gewoon vies. Maar goed, we hadden zoiets van, laat maar gaan. Als de vis maar goed is.
Toen kwam na even wachten het hoofdgerecht. Mijn opdrachtgever kreeg tongfilet, en ik kreeg ook tongfilet... dus geen tong!
Toen had ik het wel zo'n beetje gehad, maar vooruit, ik had zoiets van, laat maar, als het maar smaakt is tongfilet ook wel goed. Maar de vis was op zijn hoogst lauw. Zal wel gekomen zijn doordat de borden koud waren, maar de vis was lauw
Daar kun je van de vloer eten...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
Tot slot: wat je niet moet doen in de horeca: je kind niet verbieden zijn eten op de grond te gooien.Soms vraag ik me af hoe het eruit ziet bij mensen thuis...
Ik kon nog begrip voor je opbrengen, maar toen hield het echt op. Maar ja, een "eetcafe"quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:23 schreef Loontjah het volgende:
Net of ik er erg wakker van lig hoor. Ik krijg niet betaald per consumptie maar per uur. Misschien dat dat ook scheelt. Maar dat mensen het erg vinden, en dat dan nog een paar uur vol houden op het terras lijkt me sterk. In de zomerdag hebben we ook geen onbezette tafels, dus ik denk dat dat wel meevalt. Overigens is het een klein dorp, dus zo erg is het ook weer niet.
Het was het hoofdmenu zelf, een nagerecht hadden we niet besteld. Dus het was gewoon pure onzin dat die ober dat deed. Het restaurant was wel druk, maar er stonden geen mensen te wachten. Het sloeg dus nergens op...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
[..]
wtf? een (warme) gang (af)maken voordat de tafel is doorgevraagd? Of een warme gangquote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |