abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51196692
Ik heb ook een tijdje in de horeca gewerkt, maar de klanten die op zo'n terras zitten zijn jouw gasten. Gasten horen als gasten behandeld te worden en jij doet er alles aan om te zorgen dat zij gelukkig&tevreden zijn. Zijn ze dat om wat voor reden dan ook niet, dan begin je niet over het feit dat de kok vandaag maar één saus kan maken, of dat je het zo druk hebt. Nee, dan verontschuldig je je. En je kijkt wat je kan doen.

Het feit dat je daar achteraf over gaat zeuren en klagen, betekent wat mij betreft dat je gewoon niet helemaal begrijpt wat dienstbaarheid inhoudt. Dit geldt trouwens voor heel veel mensen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_51196735
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef Loontjah het volgende:
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)
Dit systeem heb ik nooit begrepen... Waarom zou dit efficiënter zijn?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_51197148
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef W1ZZ het volgende:

Efficiënt of niet, het komt heel onsympathiek over. Volgens mij kun je een terras beter in 'wijken' verdelen. Zo deden wij dat in ieder geval.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:50:32 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51197203
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

is het ook niet.
zit nog wel eens in amsterdam aan de singel op een terras, hanteren ze dat systeem ook.
zéér klant onvriendelijk.

2 mensen die alle bestellingen op moeten nemen (overvol terras), 4 mensen die het brengen.
de opnemers zie je zo eens per 3 kwartier, die halers en brengers veel vaker.
geef ze gewoon een bonnenboekje en laat ze opnemen, kutsysteem.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:51:40 #205
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51197246
Omdat wij een groot terras hebben, kan ik het alles beter in de gaten houden. Mensen die verhuizen, mensen die weglopen zonder te betalen. Mensen die bij een ander stel gaan zitten. Zo voorkomen wij ook dat het bier wat binnen klaar staat niet dood gaat, omdat er minimaal 2 mensen drank wegzetten. Deze blijven continue heen en weer lopen. Zij mogen geen bestellingen opnemen.
Sappig !!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:56:49 #206
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51197405
quote:
* gerechten van een speciaal gemaakt weekmenu veranderen
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.
Dat vind ik persoonlijk wel een beetje treurig. Tuurlijk, je kunt (zeker bij een eetcafé) niet zomaar iedere saus uit je mouw schudden, dat snap ik best. Maar waarom zou iemand niet iets mogen vragen dat een klein beetje buiten de kaart gaat? Dat je niet ineens sushi of nasi kunt serveren is logisch, maar een ander sausje is echt niet heel exotisch!

Ik ben ooit in een eetcafé geweest in een piepklein plaatsje waar ze een vrij kleine menukaart hadden waarop stond vermeldt: "Mocht u een wens hebben die niet op onze kaart vermeldt staat, laat het dan even weten. Onze kok kijkt graag wat hij voor u kan betekenen". Dat getuigt wel van gastvrijheid!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:03:27 #207
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51197633
Bij ons is ook alles mogelijk hoor. Maar kijk; wij bieden een goedkoop 3 gangenmenu (¤ 13,50) met specialiteiten aan. Als alle klanten dit nu deden, dan heeft het geen zin. We hebben er wel veel van geleerd, nu komen vaak makkelijkere gerechten op het weekmenu, dus daar hebben we niet zo veel last van. Maar alle andere gerechten die we hebben worden vers gemaakt, dus alles kan zonder paprika, ui, champignons, of met kaas/ham/tomaat.
Sappig !!
pi_51197635
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:51 schreef Loontjah het volgende:
Omdat wij een groot terras hebben, kan ik het alles beter in de gaten houden. Mensen die verhuizen, mensen die weglopen zonder te betalen. Mensen die bij een ander stel gaan zitten. Zo voorkomen wij ook dat het bier wat binnen klaar staat niet dood gaat, omdat er minimaal 2 mensen drank wegzetten. Deze blijven continue heen en weer lopen. Zij mogen geen bestellingen opnemen.
Okee, dus jij houdt alles in de gaten maar de mensen die het wegbrengen weten überhaupt niet hoe de klanten die wat besteld hebben er uitzien. Dus in geval van verhuizing hebben ze jouw hulp weer nodig.. Je kunt volgens mij beter zoals bovenstaand al is gemeld je terras in eilanden verdelen...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:04:11 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51197661
quote:
Omnifacer, ik kan je goed begrijpen. Ik werk ook in een eetcafé en we hebben hier de grootste camping van Nederland, dus al dat volk uit de randstad komt dan hierheen. Mensen zien een terras en denken meteen: "He, een restaurant !!!" Toch moet ik zeggen dat wij vaak advertenties in brochures hebben staan, en daardoor veel mensen trekken. Maar mensen denken echt dat ze hier alles kunnen maken.

* gerechten van een speciaal gemaakt weekmenu veranderen
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.

* klagen waar je eten blijft, nadat je wachttijd hebt vermeld, en superdruk vol terras hebt.

* klagen waarom ik zijn bestelling niet maak voor hem, en kom brengen
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)

* mensen die klagen omdat er al een "half uur" zitten. Nou sorry hoor maar als ik buiten moet opnemen, dan houd ik iedereen in de gaten, en door omstandigheden kan het wel even 2 minuten duren voordat je geholpen word hoor.

Al met al vind ik het leuk werk, en mag ik het graag doen. Gelukkig zijn er wel veel mensen die zien dat wij keihard werken, en alles zo goed mogelijk op proberen te lossen. En over de prijs mogen ze sowieso niet klagen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:05:28 #210
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51197707
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:03 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Okee, dus jij houdt alles in de gaten maar de mensen die het wegbrengen weten überhaupt niet hoe de klanten die wat besteld hebben er uitzien. Dus in geval van verhuizing hebben ze jouw hulp weer nodig.. Je kunt volgens mij beter zoals bovenstaand al is gemeld je terras in eilanden verdelen...
Nee, want er staat een tafelnummer op het bonnetje, dus ze weten precies waar ze moeten zijn. En wie er op een tafeltje van 6 nu precies die ene Spa Blauw heeft besteld is niet relevant. Gewoon vragen, neerzetten en volgende tafel.

We hebben de eerste methode 5 jaar lang gebruikt. Been there, Done that. We hebben hiervan geleerd, en een kassasysteem is bij ons veel gemakkelijker. Ik heb hierdoor ook geen klachten gehad, ivm de bediening.
Sappig !!
pi_51198013
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:05 schreef Loontjah het volgende:
We hebben de eerste methode 5 jaar lang gebruikt. Been there, Done that. We hebben hiervan geleerd, en een kassasysteem is bij ons veel gemakkelijker. Ik heb hierdoor ook geen klachten gehad, ivm de bediening.
Correct me if I'm wrong, maar is in de horeca gastvrijheid niet belangrijker dan hoe gemakkelijk het voor de serveerster is? Alle reacties boven wijzen uit dat gasten het een vervelend systeem vinden, ikzelf ook en voor mij is het genoeg reden om niet op zo'n terras te gaan zitten. Als ik onverhoopt op een terras kom te zitten waar zo'n systeem in gebruik is krijgt de combinatie opnemer/bediener geen cent fooi. Ik ben zelf ook ober en het belangrijkste in mijn ogen is dat je mensen het gevoel geeft bediend te worden, anders zetten ze zelf hun bier wel in de koelkast en blijven ze thuis.

Maargoed, misschien iets voor een ander topic.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:23:02 #212
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51198324
Net of ik er erg wakker van lig hoor. Ik krijg niet betaald per consumptie maar per uur. Misschien dat dat ook scheelt. Maar dat mensen het erg vinden, en dat dan nog een paar uur vol houden op het terras lijkt me sterk. In de zomerdag hebben we ook geen onbezette tafels, dus ik denk dat dat wel meevalt. Overigens is het een klein dorp, dus zo erg is het ook weer niet.
Sappig !!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:27:30 #213
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51198466
misschien kunnen we een apart terras ergernissen topic openen
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:43:02 #214
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_51198990
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Vivi het volgende:
Bijvoorbeeld, zoals meneer de "ober" hierboven loopt te blaten; als je mensen even kort toeknikt en oogcontact maakt zullen ze in 99% van de gevallen nooit aan je mouw trekken omdat ze weten dat je ze hebt gezien en rustig afwachten tot je naar ze toekomt.
Wanneer ze dat wel doen (aan je mouw trekken) is de ergernis vaak al minuten lang opgelopen.

Moeilijk he
Wat een onzin. Het gebeurd vaak genoeg en dan voornamelijk de 60+ mensen. Dan sta je bij een tafel de bestelling op te nemen of de kaart toe te lichten dat achter je word gevraagt onderling "drinken we nog wat". En terwijl je nog met de gasten aan het praten bent trekt die andere persoon je aan je mouw of aan je sloof. Of zoals laatst bij een vrouwelijke collega van me aan haar staart.

Als je dat bij mij flikt zal ik je zonder pardon op je nummer zetten. Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen en bij te staan dan verwacht ik op zn minst dat de gast zich tevens tegenover mij correct gedraagt.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:50:34 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51199285
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:43 schreef huize het volgende:

[..]

Als je dat bij mij flikt zal ik je zonder pardon op je nummer zetten. Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen
Erm...

Als je dit doet bij 60+ klanten vind ik je erg triest bezig en zeker niet geschikt voor je beroep.
Je kan zoiets ook vriendelijk, met een lach, duidelijk maken aangezien mensen, jaja het is echt waar, niet voortdurend bezig zijn met jou en op welk moment jou iets uitkomt, als bedienend personeel.
Ze zitten daar namelijk om zich met elkaar bezig te houden, raar he?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:00:21 #216
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51199668
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Erm...

Als je dit doet bij 60+ klanten vind ik je erg triest bezig en zeker niet geschikt voor je beroep.
Je kan zoiets ook vriendelijk, met een lach, duidelijk maken aangezien mensen, jaja het is echt waar, niet voortdurend bezig zijn met jou en op welk moment jou iets uitkomt, als bedienend personeel.
nouja, als iemand me aan mijn staart zou trekken (heb ik niet, maar dan nog), zou ik daar ook niet al te aardig wat over zeggen, kom nou eens zeg, doe ff normaal
pi_51199857
Ik vind wel dat mensen hun handen mogen thuishouden. En mensen die aan staarten trekken zou ik van het terras afflikkeren.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:10:45 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51200014
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:00 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nouja, als iemand me aan mijn staart zou trekken (heb ik niet, maar dan nog), zou ik daar ook niet al te aardig wat over zeggen, kom nou eens zeg, doe ff normaal
Dat gaat idd erg ver ja, had ik even overheen gelezen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:05:43 #219
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51204204
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef Vivi het volgende:
Natuurlijk doe ik dat niét bij 60+, maar mijn ervaring is dat zij het lang niet alleen zijn die zoiets doen. Vaak zijn het juist vrouwen van een jaar of 45. Beetje respect opbrengen voor de oude man of vrouw is natuurlijk logisch.

Het heeft alleen allemaal te maken met de manier waarop je zelf naar je vak kijkt en waarop anderen jou benaderen. Getuige al die smiley's en cynische reacties van jou zal ik er wel naast zitten, maar volgens mij is het zo dat je als ober/barman blij moet zijn dat mensen jouw tent kiezen om hun knaken uit te geven. Daarom dien je je dienstbaar op te stellen, dat is inherent aan het vak. Als je dit niet wil of kunt, moet je een ander vak kiezen. Een paar keer heen en weer lopen voor een bepaald ingredient, een beetje een bijdehante bezoeker, ongeduldige mensen, het hoort er allemaal bij. Dienstbaarheid moet in je zitten.

Iedereen heeft echter zijn grenzen. Als bezoeker ben je namelijk te gast in iemand's etablissement, en dien je je te gedragen. Zoals gezegd moet je als werknemer veel kunnen incasseren, maar je mag best je grenzen stellen. Als mensen aan mijn lijf gaan zitten is mijn grens bereikt. Nu heb ik geen lang haar, maar als ze in mijn zij prikken, of aan mijn mouw trekken terwijl ik aan het praten ben (helemaal als ik een blad vol drank vast heb, of borden), dan is mijn grens wel bereikt. Ik heb er in het gewone leven ook een pesthekel aan als iemand ongevraagd aan mijn lijf zit, met werk dus ook. Dan vind ik dat je als ober het recht hebt hier wat van te zeggen. Als er op dat moment ook nog drankjes op mijn blad staan die bijna omvallen, of er drank over mensen heen dreigt te vallen, dan ben ik pissig, ja. Ik word er namelijk op aangekeken als die mensen een nat pak halen. Logisch toch?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:14:31 #220
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_51204495
Nogmaals "Ik doe mijn best om iedereen keurig en correct te bedienen en bij te staan dan verwacht ik op zn minst dat de gast zich tevens tegenover mij correct gedraagt."

En dit geld dan voor alle gasten.

En Vivi, je hebt de gave om uit ieder bericht een zinnetje uit context te halen in plaats van naar de hele post te kijken...
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:18:15 #221
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51204650
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:19 schreef MSXUser het volgende:
Da's wel een goede tip.
Ik vraag meteen om de rekening als het eten wordt geserveerd...

Verzachtende omstandigheden:
- Ik ben een aso
- Het is v/d Valk
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:45:43 #222
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51207589
Ik denk dat ik behoorlijk gastvrij was (ben, ook buiten de horeca ), maar ook voor mij zijn er grenzen... als iemand je een tikje op de arm geeft omdat ik 'm over het hoofd zie, of een goedmoedig duwtje om erlangs te kunnen... prima! Anders dan dat ben ik redelijk allergisch voor mensen die me zomaar aan gaan raken. Dus nee, geen trekken aan 'm arm, tikken op 'm kont of dat soort grappen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:56:18 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51207941
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:05 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Natuurlijk doe ik dat niét bij 60+, maar mijn ervaring is dat zij het lang niet alleen zijn die zoiets doen. Vaak zijn het juist vrouwen van een jaar of 45. Beetje respect opbrengen voor de oude man of vrouw is natuurlijk logisch.

Het heeft alleen allemaal te maken met de manier waarop je zelf naar je vak kijkt en waarop anderen jou benaderen. Getuige al die smiley's en cynische reacties van jou zal ik er wel naast zitten, maar volgens mij is het zo dat je als ober/barman blij moet zijn dat mensen jouw tent kiezen om hun knaken uit te geven. Daarom dien je je dienstbaar op te stellen, dat is inherent aan het vak. Als je dit niet wil of kunt, moet je een ander vak kiezen. Een paar keer heen en weer lopen voor een bepaald ingredient, een beetje een bijdehante bezoeker, ongeduldige mensen, het hoort er allemaal bij. Dienstbaarheid moet in je zitten.

Iedereen heeft echter zijn grenzen. Als bezoeker ben je namelijk te gast in iemand's etablissement, en dien je je te gedragen. Zoals gezegd moet je als werknemer veel kunnen incasseren, maar je mag best je grenzen stellen. Als mensen aan mijn lijf gaan zitten is mijn grens bereikt. Nu heb ik geen lang haar, maar als ze in mijn zij prikken, of aan mijn mouw trekken terwijl ik aan het praten ben (helemaal als ik een blad vol drank vast heb, of borden), dan is mijn grens wel bereikt. Ik heb er in het gewone leven ook een pesthekel aan als iemand ongevraagd aan mijn lijf zit, met werk dus ook. Dan vind ik dat je als ober het recht hebt hier wat van te zeggen. Als er op dat moment ook nog drankjes op mijn blad staan die bijna omvallen, of er drank over mensen heen dreigt te vallen, dan ben ik pissig, ja. Ik word er namelijk op aangekeken als die mensen een nat pak halen. Logisch toch?
Zoals je het beschrijft ben ik het er helemaal mee eens hoor
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:39:59 #224
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51209148
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:18 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik vraag meteen om de rekening als het eten wordt geserveerd...

Verzachtende omstandigheden:
- Ik ben een aso
- Het is v/d Valk
-de bediening heeft er 1,5 uur over gedaan om het op tafel te krijgen en ik moet een vliegtuig halen
pi_51221548
Voor het ober/runner systeem heb je minder mensen nodig omdat je bij een wijksysteem veel bij de bar op je bestelling moet wachten. Bovendien kan je mensen indelen in gevorderd (kennen de kaart en het bedrijf) en beginners zodat je uiteindelijk goedkoper uit bent aangezien beginners minder hoeven te kosten.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zaterdag 7 juli 2007 @ 03:21:23 #226
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_51223528
Babies meenemen.
Confidence through competence
  zaterdag 7 juli 2007 @ 08:44:43 #227
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51224519
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 03:21 schreef Stereotomy het volgende:
Babies meenemen.
Loslopende kinderen van 4 tot 8 jaar zijn het ergst...

* Onvermoedelijk langs de keukendeur lopen, die ze wel eens tegen hun hoofdje aan krijgen.
* Net niet in je gezichtsbeeld voorbij schieten, zodat je je pleuris schrikt.
Sappig !!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:05:27 #228
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51225128
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 08:44 schreef Loontjah het volgende:
Loslopende kinderen van 4 tot 8 jaar zijn het ergst...

* Onvermoedelijk langs de keukendeur lopen, die ze wel eens tegen hun hoofdje aan krijgen.
* Net niet in je gezichtsbeeld voorbij schieten, zodat je je pleuris schrikt.
Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinderen aan de benen van de serveersters

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 07-07-2007 12:14:50 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51225250
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:56 schreef Hik het volgende:

Ik ben ooit in een eetcafé geweest in een piepklein plaatsje waar ze een vrij kleine menukaart hadden waarop stond vermeldt: "Mocht u een wens hebben die niet op onze kaart vermeldt staat, laat het dan even weten. Onze kok kijkt graag wat hij voor u kan betekenen". Dat getuigt wel van gastvrijheid!
Ik heb ooit eens in de krant het volgende verhaal gelezen:

Familie ging ter ere van oma's tachtigste verjaardag chique uit eten. Oma kijkt eens naar de kaart, maar nee hoor, er staat niets lekkers op Als de ober komt verzucht ze: "Ik zou zo graag eens een lekker gehaktballetje met sperzieboontjes hebben." En wat krijgt oma van de ober? Juist, een lekker gehaktballetje met sperzieboontjes
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:52:21 #230
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51225676
Dat is toch een gevalletje topservice
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51226387
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinder aan de benen van de serveersters
Onmiddellijk, rechtstreeks, meteen en, indien noodzakelijk maar zeer zeker wenselijjk met grof geweld verwijderen.
En de ouders ook
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:15:49 #232
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51227342
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:33 schreef mien-moeke het volgende:
Onmiddellijk, rechtstreeks, meteen en, indien noodzakelijk maar zeer zeker wenselijjk met grof geweld verwijderen.
En de ouders ook
Is wel een beetje grof maar ze waren wel gruwelijk irritant. Ze zaten op een gegeven moment ook bij ons onder de tafel
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:20:23 #233
55709 Stereotomy
pi_51227492
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:15 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Is wel een beetje grof maar ze waren wel gruwelijk irritant. Ze zaten op een gegeven moment ook bij ons onder de tafel
Hmmmhmmm en wat deden ze bij jullie onder de tafel

Oh, kinderen. Niet de moeder.
pi_51233494
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Gisteren uit eten (Wok Restaurant) geweest en daar hingen op een bepaald moment de kinderen aan de benen van de serveersters
Een tijdje terug was er een restaurant in het nieuws waar kinderen niet welkom waren.
Hoop heisa over leeftijdsdiscriminatie enzo.
Ik vind het een geweldig idee.

Het is vreselijk vervelend als je je zuurverdiende geld eens lekker wil spenderen aan een etentje en dat je dan mee moet genieten van het gedrein van kinderen. Een tafel verderop LUUSSSTTT IKKK NIEEEEE.
En dan snotteren en jengelen.
Wat mij betreft krijgt ieder restaurant naast de rookvrije zone ook een kindvrije zone.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:21:21 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51233642
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 16:15 schreef Balthar het volgende:

[..]

Een tijdje terug was er een restaurant in het nieuws waar kinderen niet welkom waren.
Hoop heisa over leeftijdsdiscriminatie enzo.
Ik vind het een geweldig idee.
Ik ook
quote:
Het is vreselijk vervelend als je je zuurverdiende geld eens lekker wil spenderen aan een etentje en dat je dan mee moet genieten van het gedrein van kinderen. Een tafel verderop LUUSSSTTT IKKK NIEEEEE.
En dan snotteren en jengelen.
Wat mij betreft krijgt ieder restaurant naast de rookvrije zone ook een kindvrije zone.
Daarom gaan wij altijd laat eten, nooit vroeger dan 20:00 uur, en meestal na 21:00

Er was een tijdje terug ook een hotel in het nieuws wat kinderen weigerde, was een enorm schandaal in de duitse pers, gevolg daarvan was dat het hotel jaaaaren lang in vooruit was volgeboekt.
:-)
Ik zou graag een hotel catalogus zien met hotels zonder kinderen, of zeer kinder onvriendelijke hotels.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 17:51:27 #236
83951 rashudo
project 2501
pi_51235879
Ik heb eigenlijk nooit last van kinderen in restaurants, en ik ga toch behoorlijk vaak uit eten. Meestal zijn er gewoon geen kinderen, of gedragen ze zich niet opvallender dan de andere gasten.
Their eyes opaque.
pi_51237072
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:51 schreef rashudo het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit last van kinderen in restaurants, en ik ga toch behoorlijk vaak uit eten. Meestal zijn er gewoon geen kinderen, of gedragen ze zich niet opvallender dan de andere gasten.
Wel eens naar de Chinees geweest?
  maandag 9 juli 2007 @ 10:23:45 #238
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51283067
Ja, ok... maar de chinees is ook niet "uit eten" natuurlijk...

Heb op Cuba ook wel eens een hotel gezien waar kinderen niet welkom waren. Lijkt me geweldig. Het doet toch een beetje af aan je romantische/rustieke ervaring als een stel van die koters een beetje lopen te krijsen op het verder verlaten strand. Dit voorbeeld leverde overigens ook weer heftige discussies op met vrienden-met-kinderen natuurlijk...

Nog een heel fout voorbeeld. In alle eerlijkheid: ging niet over een restaurant, maar over het terras van een (verder nette) strandtent, waar je dus ook eten kon: moeder die even besluit de kleine z'n poepluier te gaan verschonen, midden op het terras!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:09:25 #239
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51286382
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:23 schreef Hik het volgende:
Ja, ok... maar de chinees is ook niet "uit eten" natuurlijk...

Heb op Cuba ook wel eens een hotel gezien waar kinderen niet welkom waren. Lijkt me geweldig. Het doet toch een beetje af aan je romantische/rustieke ervaring als een stel van die koters een beetje lopen te krijsen op het verder verlaten strand. Dit voorbeeld leverde overigens ook weer heftige discussies op met vrienden-met-kinderen natuurlijk...

Nog een heel fout voorbeeld. In alle eerlijkheid: ging niet over een restaurant, maar over het terras van een (verder nette) strandtent, waar je dus ook eten kon: moeder die even besluit de kleine z'n poepluier te gaan verschonen, midden op het terras!
dat zag ik gisteren nog op het terras van een strandtent, we kwamen net aan.

doe dat dan even ergens anders.
er zitten daar mensen te eten en te drinken, en er willen later ook andere mensen op die stoelen zitten ja..

niet dat ik vies ben van kinderen ofzo, maar ik vind het geen gezicht als je dat zomaar even ergens pontificaal op een paar stoelen of (en dat heb ik al te vaak gezien ) op de tafel doet
  maandag 9 juli 2007 @ 12:26:11 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51286940
Zelf sinds kort mama, maar helemaal mee eens!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:33:55 #241
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51287206
Yep, op de tafel inderdaad. En sorry, als ouder schijn je daar anders over te denken, maar de poep van uw kindje ruikt niet naar roosjes!
pi_51307018
Laatst, heel warm, terras.
Een bedienende "moeke"
Ik vraag witbier... hebben ze niet
Wat hebben jullie wel? Heineken... laat maar

Dus ik bestel een witte wijn en de persoon met wie ik op het terrasje zat ook.
Komt ze naar buiten met een fles en de vraag: deze fles is op, de volgende stond niet koud, wil je lauwe wijn, of wijn met ijsklontjes?

We hebben de rest van de middag witte wijn met ijsklontjes gedronken
  maandag 9 juli 2007 @ 23:28:58 #243
128716 Serendips
pata pata
pi_51309386
Wijn willen uitschenken met één hand op je rug en dat niet kunnen. Resultaat was dat ons sneeuwwitte tafelkleed nog voor dat we het voorgerecht op hadden onder de rode druppels zat.

Oefenen doe je maar thuis. .
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:09:43 #244
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_51310762
Water met een bruin kleurtje aanbieden als zijnde cola moeten ze ook niet doen in een restaurant.
De dop werd er ook niet aan tafel afgehaald dus ik gok dat het flink aangelengd was (was overigens in Dubrovnik (Croatië) in een restaurant, in Nederland zal zoiets niet zo snel gebeuren denk ik)
Ik hetzelfde restaurant kregen we ook een platgeslagen uitgedroogde kipfilet en een aangebrandde Cordon Bleu, dessert kregen we gratis, maar in plaats daarvan hebben we de rekening maar gevraagd.
pi_51311755
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:28 schreef Serendips het volgende:
Wijn willen uitschenken met één hand op je rug en dat niet kunnen. Resultaat was dat ons sneeuwwitte tafelkleed nog voor dat we het voorgerecht op hadden onder de rode druppels zat.

Oefenen doe je maar thuis. .
Sorry, ik kon er niets aan doen dat ik verpletterd werd door je schoonheid....
  dinsdag 10 juli 2007 @ 01:43:46 #246
55709 Stereotomy
pi_51312630
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:51 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Ongestelde ober.
pi_51316968
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:51 schreef tim2308 het volgende:
Tja, ik vroeg me al af waarom die ober met z'n druppelende fles wijn de hele tijd zat te knipogen...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:08:16 #248
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51327832
- gerechten vragen met allerlei alsen en maren: "doe mij de zwaardvis, maar dan zonder venkeltopjes, alleen groene olijven en alsjeblieft geen zeewier"

fuck off, je komt in een goed restaurant omdat daar iemand kookt die het beter kan dan jijzelf. je gaat toch ook niet aan picasso vragen om iets meer groen te gebruiken voor jouw schilderijtje?

of nog erger, iets uit het gerecht weg laten, en er dan ook nog iets anders voor in de plaats eisen:
"doe mij de surf & turf zonder gamba's, maar doe maar wat meer biefstuk dan he?"
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:14:59 #249
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51328104
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef punchdrunk het volgende:
fuck off, je komt in een goed restaurant omdat daar iemand kookt die het beter kan dan jijzelf. je gaat toch ook niet aan picasso vragen om iets meer groen te gebruiken voor jouw schilderijtje?
Ik ben het met je eens als het om een heel goed restaurant gaat. Het is alleen een beetje jammer dat zoveel eetcafe-koks zichzelf ineens ook Picasso vinden.
Net zoiets als zo'n platendraaier op een feestje die weigert verzoeknummers te draaien omdat dat z'n "kunst" in de weg zit. God man, je bent Tiesto niet...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:27:53 #250
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51328611
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:14 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens als het om een heel goed restaurant gaat. Het is alleen een beetje jammer dat zoveel eetcafe-koks zichzelf ineens ook Picasso vinden.
Net zoiets als zo'n platendraaier op een feestje die weigert verzoeknummers te draaien omdat dat z'n "kunst" in de weg zit. God man, je bent Tiesto niet...
tuurlijk, dan heb ik het wel over echte goeie (sterren)tenten.

de meeste koks in eetcafe's kunnen blij zijn als ze wat aanwijzingen van hun klandizie krijgen, wie weet tilt dat het niveau nog wat omhoog...
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:31:56 #251
45206 Pietverdriet
pi_51328800
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:27 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

tuurlijk, dan heb ik het wel over echte goeie (sterren)tenten.

de meeste koks in eetcafe's kunnen blij zijn als ze wat aanwijzingen van hun klandizie krijgen, wie weet tilt dat het niveau nog wat omhoog...
Geloof me, het commentaar wat je in 99% van de gevallen krijgt is dat de doorbakken biefstuk niet doorbakken genoeg is.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:43:09 #252
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_51329293
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof me, het commentaar wat je in 99% van de gevallen krijgt is dat de doorbakken biefstuk niet doorbakken genoeg is.
!

Hoe zien ze het zelf dan? Niet taai genoeg voor ze? Ach, dan 5 minuten langer in de magnetron
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:48:32 #253
45206 Pietverdriet
pi_51329523
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:43 schreef Euc- het volgende:

[..]

!

Hoe zien ze het zelf dan? Niet taai genoeg voor ze? Ach, dan 5 minuten langer in de magnetron
Euc, heb het vaak meegemaakt, dan bak je een biefstuk zo dat ie nog iets van sappigheid en smaak heeft en bij het snijden is er iets van sappigheid te zien. Die komt dan terug. Dan kookte ik deze in de magnetron en flikkerde ze daarna in het frituur.
Heb je een schoenzool, en dan krijg je te horen dat ie zo wel lekker is....
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARG
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:25:19 #254
45 SiGNe
pi_51330691
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef punchdrunk het volgende:
- gerechten vragen met allerlei alsen en maren: "doe mij de zwaardvis, maar dan zonder venkeltopjes, alleen groene olijven en alsjeblieft geen zeewier"

of nog erger, iets uit het gerecht weg laten, en er dan ook nog iets anders voor in de plaats eisen:
"doe mij de surf & turf zonder gamba's, maar doe maar wat meer biefstuk dan he?"
Ligt natuurlijk ook aan de smaak en voorkeur van de klant.
Ik hou zelf bijvoorbeeld niet van lever, als er dan in een lekker gerecht toch lever gebruikt wordt vraag ik of het zonder kan (of ik bestel iets anders)
Olijven hou ik ook niet van, dus ook daarbij zal ik vragen of het zonder kan.

Ik weet nog dat toen ik een jaar of 9 was dat we in Frankrijk op vakantie waren, ik bestelde toen een Steak Tartare, niet wetende dat deze in Frankrijk rauw gegeten wordt.
Ik kreeg 'm na vragen aan de ober heerlijk gebakken terug. (ok, wel een rare blik van de ober, maar dat krijg je sowieso wel in Frankrijk als tourist)

Soms vragen klanten rare dingen in een restaurant, maar ze betalen er wel voor.
Dus ook al is het heel fout om mayonaise te bestellen in een sterrenrestaurant, de kok zal dan toch echt met mayo moeten komen (of een alternatief sausje dat uitstekend bij het gerecht past)
Een goede kok zou op zo'n moment zelf een mayo'tje in elkaar draaien, lekkerder dan welke Calvé of Remia dan ook...
Ik vind dan overigens wel dat dat geen gratis sausje hoeft te zijn.
pi_51334830
Ik werk in een pizzarestaurant, nothing fancy, gewoon een gezellig familierestaurant.
- Soms doordeweeks krijgen we mensen die op zakenreis zijn en helemaal verontwaardigd zijn als ik ze moet vertellen dat we maar 1 soort bier hebben, en dat we maar 1 soort sigaren hebben. Dan denk ik, ga lekker in een duur restaurant zitten als je dat soort eisen hebt, maar ga niet naar een tent waar je voor 20 euro in je eentje 3 gangen kunt eten
- Als er groepen komen van een man of 20 neemt één iemand de bestelling op, maar als de bestelling dan weggebracht wordt, lopen er 1 of 2 andere serveersters mee, omdat het anders zo verschrikkelijk lang duurt. Als je dan iets in de trant van "Wie had de pizza salami besteld?" vraagt, verwacht je dat er iemand reageert, maar dan kletst de hele groep gewoon dom door
- Op koninginnedag opbellen en verwachten dat we over een half uur nog wel een tafel voor 12 hebben
- Een pizza hawaii zonder ham bestellen, en als ik daar dan op de bon een margarita + ananas (goedkoper) van maak helemaal boos worden, omdat je dát niet besteld had!
- Binnenkomen, vragen of je bij het raam mag zitten, en als ik zeg dat die tafel gereserveerd is, gewoon weer weggaan.
- Binnenkomen en eventjes moeten wachten tot ik je naar een tafel kan begeleiden, en dan maar zelf een tafel uitkiezen, en daarna boos zijn als ik kom zeggen dat de tafel waar je zelf bent gaan zitten al gereserveerd was.
- Bij een groep die boven zit en die allemaal apart af willen rekenen vragen we altijd of ze per 2 personen naar beneden willen lopen, omdat we anders een grote groep beneden in de weg hebben staan. Iedereen heeft daar altijd het volste begrip voor en zegt dat ze dat wel doen, maar op de een of andere manier gaan ze toch altijd allemaal tegelijk naar beneden
- Aan mij gaan zitten om aandacht te krijgen.
- Zelf glazen van mijn dienblad afpakken, waardoor alles uit balans raakt.
- Als ik aan een tafel naast je sta en even sta te praten over wat de mensen willen bestellen bijvoorbeeld, naar me zwaaien, roepen, op tafel slaan, met je vingers knippen, en vervolgens geirriteerd met je ogen rollen omdat ik niet meteen naar je toe ren.
- Het geluid van je telefoon aanlaten, en als je dat dan al vergeet, en hij gaat af, de telefoon, of het geluid, niet uitzetten, maar gewoon aanlaten, waarna we nog 3x je mooie ringtone door de zaal kunnen horen schallen.
- Opbellen om iets op te komen halen, maar dan niet bedacht hebben wat je wil eten, voordat je opbelt.
- Als je eten op komt halen en je wil er een bakje parmezaanse kaas bij, moet je daar extra voor betalen. Als je in het restaurant eet en een pastagerecht besteld, krijg je die kaas er gratis bij op tafel. Daarover klagen is niet tof.
- Klagen dat pizza's die je meeneemt lang niet zo lekker zijn als in het restaurant, en vragen wat we er toch anders mee doen.
- Als echtpaar komen eten en vervolgens allebei je puzzelboekje erbij pakken, om zonder je ogen van je puzzel af te halen je eten naar binnen te schuiven.
- Met je jonge kinderen vrij laat binnenkomen, vantevoren zeggen dat je even snel wat wil eten, omdat de kinderen ook moe beginnen te worden, vervolgens forel bestellen, waarna ik zeg dat dat een gerecht is wat minstens 30 á 40 minuten duurt om te bereiden, koppig zijn en toch de forel bestellen, en dan na een half uur met jengelende kinderen naast je klagen dat het zo lang duurt allemaal.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, volgens mij heb ik dit weekend iets te veel gewerkt
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:33:03 #256
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_51335076
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:17 schreef Mr.Zed het volgende:
Een gesprek proberen aan te knopen met mensen aan een andere tafel.

"Hé!
Hé jij!
-Hij zit me gewoon te negeren...-
Hé jij! Met je apepakkie!
Ik lul tege juh!"
Hier zit een ge-wel-di-ge scene van in Blues Brothers (de eerste!) als Jake en Elwood proberen om mr. Fabulous uit zijn restaurantbaantje los te weken.
quote:
to man in restaurant]
Jake: [fakes accent] How much for the little girl? How much for the women?
Father: What?
Jake: Your women. I want to buy your women. The little girl, your daughters... sell them to me. Sell me your children.
pi_51336835
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:25 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik weet nog dat toen ik een jaar of 9 was dat we in Frankrijk op vakantie waren, ik bestelde toen een Steak Tartare, niet wetende dat deze in Frankrijk rauw gegeten wordt.
Ik kreeg 'm na vragen aan de ober heerlijk gebakken terug. (ok, wel een rare blik van de ober, maar dat krijg je sowieso wel in Frankrijk als tourist)
Call me crazy, maar volgens mij wordt die overal rauw gegeten.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:23:14 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51337012
Zondag in ons stam- eetcafe: Mijn vriend vraagt om gebakken aardappeltjes ipv frietjes, vervolgens krijgt ie van de serveerster (true, die we idd ook inmiddels goed kennen) een middelvinger als antwoord.
Als ik vraag of ie de volgende keer ook een middelvinger krijgt als ze belt om de TV door hem te laten repareren tijdens een voetbalwedstrijd (wat regelmatig voorkomt) zet mevrouw d'r scheur open zodat de aanringende tafels met open mond zitten te kijken.

Vaste gasten zijn is leuk, maar vreemd genoeg wordt je als vaste gast tegenwoordig niet meer gekoesterd maar eerder als stront behandeld.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:44:38 #259
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51337706
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef Merel1808 het volgende:
Ik werk in een pizzarestaurant, nothing fancy, gewoon een gezellig familierestaurant.
- Als echtpaar komen eten en vervolgens allebei je puzzelboekje erbij pakken, om zonder je ogen van je puzzel af te halen je eten naar binnen te schuiven.
Wat is hier het probleem van? Gaat het jou wat aan hoe de mensen eten? Misschien hadden ze gewoon honger, waren ze moe en hadden ze geen zin een een goed gesprek. Het eten zal er niet minder om smaken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_51338731
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef Merel1808 het volgende:
- Als er groepen komen van een man of 20 neemt één iemand de bestelling op, maar als de bestelling dan weggebracht wordt, lopen er 1 of 2 andere serveersters mee, omdat het anders zo verschrikkelijk lang duurt. Als je dan iets in de trant van "Wie had de pizza salami besteld?" vraagt, verwacht je dat er iemand reageert, maar dan kletst de hele groep gewoon dom door

- Binnenkomen, vragen of je bij het raam mag zitten, en als ik zeg dat die tafel gereserveerd is, gewoon weer weggaan.

- Opbellen om iets op te komen halen, maar dan niet bedacht hebben wat je wil eten, voordat je opbelt.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, volgens mij heb ik dit weekend iets te veel gewerkt
Bovenstaande zaken vind ik niet irritant, de rest is inderdaad irritant.

Je moet wel bedenken dat gasten voor hun eigen plezier naar een restaurant gaan en niet komen omdat jij geld wil verdienen. Ik heb een keer meegemaakt dat we met een groep mensen uit eten waren en de serveerster met ons eten aan de andere kant van de lange tafel in een druk restaurant stond en daar ging vragen wie welk gerecht had. Vervolgens had niemand van de mensen aan wie ze het vroeg dat besteld en ging het eten weer terug naar de keuken. Je denkt toch niet dat als je druk zit te praten met andere mensen dat je dan elke keer de serveerster d'r moves in de gaten gaat houden.

Wat is er raar aan als je een raamplaats wilt en verder zoekt als die bezet blijken te zijn?

Opbellen en de menukaart niet uit je hoofd kennen! Foei!
pi_51338786
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:
Zondag in ons stam- eetcafe: Mijn vriend vraagt om gebakken aardappeltjes ipv frietjes, vervolgens krijgt ie van de serveerster (true, die we idd ook inmiddels goed kennen) een middelvinger als antwoord.
Als ik vraag of ie de volgende keer ook een middelvinger krijgt als ze belt om de TV door hem te laten repareren tijdens een voetbalwedstrijd (wat regelmatig voorkomt) zet mevrouw d'r scheur open zodat de aanringende tafels met open mond zitten te kijken.

Vaste gasten zijn is leuk, maar vreemd genoeg wordt je als vaste gast tegenwoordig niet meer gekoesterd maar eerder als stront behandeld.
Ander vast eettentje zoeken en wel meteen. Verder die t.v. lekker kapot laten...
pi_51339624
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:13 schreef Serendips het volgende:

[..]

Opbellen en de menukaart niet uit je hoofd kennen! Foei!
Het gaat er niet om dat ze de menukaart niet uit hun hoofd kennen, maar je hoort gewoon dat ze het take-away-menukaartje voor hun neus hebben, en dan nog gaan beslissen wat ze willen. "Ik wil die-en-die pizza, Patries, welke pizza wil jij?" "Iets met gorgonzola!" "Oh, die-en-die pizza heeft gorgonzola!" "Doe die maar dan!" "Ok!" "Ohnee, toch die andere, die ene, hoe heet die ook al weer, er zit ook paprika op!" "Ehm, even zoeken hoor Patries! Die-en-die pizza?" "Ja, volgens mij wel, wat zit daar nog meer op?" "Dit-en-dit-en-dit.." "Ja die is het!"
En ondertussen wacht ik 10 minuten tot meneer en mevrouw, en eventueel een paar kinderen besloten hebben wat ze willen eten. Ik heb meer te doen dan alleen de telefoon beantwoorden.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:39:11 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51339747
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:36 schreef Merel1808 het volgende:

En ondertussen wacht ik 10 minuten tot meneer en mevrouw, en eventueel een paar kinderen besloten hebben wat ze willen eten. Ik heb meer te doen dan alleen de telefoon beantwoorden.
Dat ligt niet aan die klanten en ook niet aan jou, maar aan jouw baas die te beroert is om speciaal voor bellende klanten iemand vrij te houden, anders moet je als restaurant niet de gelegenheid bieden om telefonische bestellingen te plaatsen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_51339862
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan die klanten en ook niet aan jou, maar aan jouw baas die te beroert is om speciaal voor bellende klanten iemand vrij te houden, anders moet je als restaurant niet de gelegenheid bieden om telefonische bestellingen te plaatsen.
Dan zit één iemand de hele avond uit zn neus te eten, met ongeveer 30 telefoontjes op een avond
Ik snap gewoon niet waarom mensen niet even inventariseren welke pizza iedereen wil, voor ze opbellen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:43:39 #265
45 SiGNe
pi_51339971
Soms heb je alleen een telefoonnummer en geen foldertje..
pi_51340059
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:43 schreef SiGNe het volgende:
Soms heb je alleen een telefoonnummer en geen foldertje..
Dat begrijp ik ook wel. Als mensen geen foldertje hebben, maar ze weten ongeveer wat voor pizza ze willen, of in ieder geval wat ze er ongeveer op willen hebben, heb ik er geen enkel probleem mee om ze te helpen of de halve kaart voor te lezen. Maar als je het foldertje voor je hebt liggen, maar dán nog gaat beslissen, ondertussen schreeuwend naar de rest van de familie wat zij willen, vind ik het irritant.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:49:49 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51340225
Conclusie: ongeschikt, qua gastvrijheid, voor de horeca.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:55:33 #268
45 SiGNe
pi_51340458
Ik kan me ook voorstellen dat het irritant is, maar die mensen betalen per bestelling wel een gedeeltje van je salaris.

Ik heb zelf vroeger veel in winkels gewerkt, vragen mensen je de oren van je hoofd om vervolgens naar de concurent te gaan omdat die iets goedkoper is maar minder service biedt.
daar verdien je dan helemaal niets aan, maar als je tegen de klant zegt dat ie fout zit komt ie nooit meer..én hij/zij vertelt het ook door aan vrienden en kennissen en die komen dan ook niet meer.
In een restaurant weet je over het algemeen dat als ze bestellen ze ook zullen betalen (wanbetalers daargelaten, maar in winkels wordt meer gejat)
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:11:14 #269
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_51341156
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:49 schreef golfer het volgende:
Conclusie: ongeschikt, qua gastvrijheid, voor de horeca.
Tuurlijk niet, het is gewoon godsgruwelijk irritant als jij op gaat bellen en dan moet je hele aanhang de keuze nog maken, zo moeilijk is het toch niet om gewoon van te voren te bekijken welke pizza je wilt en dan pas te bellen? Lijkt me niet meer dan logisch zelfs!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:16:33 #270
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51341368
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:

Dan zou ik toch heel snel een andere tent zoeken zelfs voor dat etentje al
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51341801
-Eten terugsturen wat je eigenlijk best wel lust(vekeerde levering zeg maar)
-Dit op een luide ''kijk mij eens stoer doen''toon
-bellen(ook op luide toon,zet dat ding gewoon uit)
-overdreven hard lahahahahaHAAAAAAhahahachen
-roken voor tijdens en na het eten
-broek los (gebeurd ECHT)
-of nog erger;broek los en al la ed bundy hand erin (deed een vriend van mn moeder eens)
-rochel,snot en harde niesbuien
-vragen ''wat is de schade''
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:31:28 #272
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_51342026
In een grieks reataurant het servetje op je hoofd uitvouwen en elkaar fatima en fatma noemen.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:35:31 #273
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51342263
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:

-overdreven hard lahahahahaHAAAAAAhahahachen
-
Leuk toch, als mensen zich vermaken.
pi_51342303
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:31 schreef seilram het volgende:
In een grieks reataurant het servetje op je hoofd uitvouwen en elkaar fatima en fatma noemen.
!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:37:29 #275
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51342351
De "lekeking" vragen bij de Chinees
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:49:23 #276
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_51342934
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat het irritant is, maar die mensen betalen per bestelling wel een gedeeltje van je salaris.

Ik heb zelf vroeger veel in winkels gewerkt, vragen mensen je de oren van je hoofd om vervolgens naar de concurent te gaan omdat die iets goedkoper is maar minder service biedt.
daar verdien je dan helemaal niets aan, maar als je tegen de klant zegt dat ie fout zit komt ie nooit meer..én hij/zij vertelt het ook door aan vrienden en kennissen en die komen dan ook niet meer.
In een restaurant weet je over het algemeen dat als ze bestellen ze ook zullen betalen (wanbetalers daargelaten, maar in winkels wordt meer gejat)
Ja en ondertussen lopen ze 6 andere bestellingen mis omdat het gesprek zo lang duurt... Ja zo komt je salaris wel binnen. Als je een pizza laat komen, dan kijk je van te voren in je folder (mits aanwezig) en bel je op. Klaar. "Hoi, ik wil die pizza". Kom op zeg, ik werk niet in de horeca maar als zo'n klant mij belde, dan zei ik: "Meneer, kijk u even op uw gemak verder. Belt u zo even terug alsublieft".
Niet mieten! Door gieten!
pi_51343135
quote:
-Eten terugsturen wat je eigenlijk best wel lust(vekeerde levering zeg maar)
Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?

Wat is daar nou weer raar aan? Ja heel fijn dat ik het misschien wel lust, maar ik wil wat anders. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_51344563
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:54 schreef MUUS het volgende:

[..]

Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?

Wat is daar nou weer raar aan? Ja heel fijn dat ik het misschien wel lust, maar ik wil wat anders. .
Inderdaad. Is geonno een fout van de bediening geen balte maken heeft met wat je lekker vindt of niet. Voor straf mag je ze dan aan hun paardenstaart trekken.
pi_51350595
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:35 schreef Vivi het volgende:
Leuk toch, als mensen zich vermaken.
Je leest ook niet goed,er staat OVERDREVEN hard lachen,bij vrouwen meestal met een ''hair-flip'' erachter aan.
Er bestaan mensen die aan iedereen per vierkante centimeter duidelijk willen maken dat ze aanwezig zijn,en dat het feest ken beginne want wij zijn binnuh.
Die komen dan meestal binnen met ''ik seg goejenavond!!!''.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:11:05 #280
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_51352544
13/14/15/16 jarige recalcitrante, 'ik heb schijt aan de hele wereld maar ben wel zielig' puistenpuber achter je die weigert zijn/haar bonkebonkebonk tssstssstsss digitale muziekdoos uit cq af te zetten.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:30:01 #281
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51358358
Wat ook leuk is (kan de gast verder niets aan doen, maar kost even kracht!) is een hele tafel vol borden en schaaltjes debrasseren op je arm, vragen of de gasten "nog de kaart willen zien voor een nagerecht" en dat deze mensen daar (terwijl jij langzaam kramp krijgt... ) even over gaan overleggen! "Zullen we alleen een kopje koffie doen?" "Wat doe jij?" "Ik heb nog wel trek in iets zoets" "Het is al wel half elf".... enz. enz...
au au au auwwwww
pi_51358796
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:30 schreef Hik het volgende:
Wat ook leuk is (kan de gast verder niets aan doen, maar kost even kracht!) is een hele tafel vol borden en schaaltjes debrasseren op je arm, vragen of de gasten "nog de kaart willen zien voor een nagerecht" en dat deze mensen daar (terwijl jij langzaam kramp krijgt... ) even over gaan overleggen! "Zullen we alleen een kopje koffie doen?" "Wat doe jij?" "Ik heb nog wel trek in iets zoets" "Het is al wel half elf".... enz. enz...
au au au auwwwww
Ik loop altijd 2 keer, en dan laat ik voor de tweede keer alleen een bord en een paar glazen staan, als ze dan willen overleggen hoef ik geen pijn te lijden
pi_51361837
quote:
-vragen ''wat is de schade''
Hèhèhè. Echt heel kansloos ja.
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:03:04 #284
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_51363709
kotsen
okee, het was maar een pannenkoeken-restaurant, maar dan nog vind ik het niet echt tof als er een tafeltje verderop een zwerver over tafel kotst en uitroept: "Ik wil hier weg!"
ineens had ik niet zo heel veel trek meer in mijn (overigens overheerlijke) ijskoffie
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_51387645
Echt gebeurd en erg
Opa wordt 80 en neemt de familie mee naar de chinees. De bediening kwam (ik geloof in ong. een uur, niet eens zo heel snel dus) 2x langs voor een drankje. Hij vindt het blijkbaar te duur worden en zegt heel denigrerend 'meidje, nu wordt het toch echt te gek hoor, zo vaak langs komen met de drankjes' (plus nog meer).
Omdat we opa al kenden bestelde iedereen toch al cola oid. Maar dat dit zou gebeuren lag toch buiten de verwachting
Het mooi kotsende meisje.
pi_51399740
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:03 schreef Muck het volgende:
kotsen
okee, het was maar een pannenkoeken-restaurant, maar dan nog vind ik het niet echt tof als er een tafeltje verderop een zwerver over tafel kotst en uitroept: "Ik wil hier weg!"
ineens had ik niet zo heel veel trek meer in mijn (overigens overheerlijke) ijskoffie
Yek,

Ook eens gezien bij de Macdonalds met terras.
Zwerver die uit de vuilnisbak een half opgegeten burger haalde en deze vervolgens met veel gesmak naar binnen werkte, uiteraard vlak bij de tafeltjes met etende mensen.
Ik denk dat hij hoopte dat de mensen hun eten zouden laten staan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:46:15 #287
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_51404780
Sommige obers kunnen ook dingen doen die absoluut notdone zijn. Ik was een keer in een vrij sjeek resaurant uit eten. Nog voor ik de kans had de laatse hap door te slikken werd mijn bord al onder mijn neus weggegrist. Terwijl mijn disgenoot nog bezig was. En de ober bleef gewoon wachten tot deze ook klaar was. (en we deden er absoluut niet asociaal lang over)
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:04:06 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51409890
laatst bij een wokrestaurant (jaja..)
was er een vrouw die het kennelijk nodig vond om in mijn volle uitzicht eens even uitgebreid tegen het raam te gaan kotsen
pi_51410007
Dat krijg je er nou van, als je bij een wokrestaurant gaat eten!
pi_51410165
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
laatst bij een wokrestaurant (jaja..)
was er een vrouw die het kennelijk nodig vond om in mijn volle uitzicht eens even uitgebreid tegen het raam te gaan kotsen
ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurant
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:14:50 #291
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51410298
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:11 schreef liesell het volgende:

[..]

ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurant
mnee
en het toilet was best ver weg.
wél een vaas van 2 meter hoog, maar zo groot was die doos niet.
maar dan alsnog
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:35:48 #292
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_51411117
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Echt gebeurd en erg
Opa wordt 80 en neemt de familie mee naar de chinees.

[...]
Toen mijn theoretische stiefopa (vraag maar niet...) 80 werd gingen we met de hele familie naar de chinees. Die had de dag van zijn leven en kon de volgende dag een extra bestelling bij de groothandel plaatsen!

Wat ik zelf not-done vind zijn drukke, lawaaierige kinderen. Onze kinderen gaan over het algemeen mee en weten zich meestal goed te gedragen ( ). Van de zomer ging het echter helemaal fout in een klein restaurantje in Portugal, ik voelde me echt van .

Gelukkig maakten ze er (in ieder geval niet zichtbaar) niet zo'n punt van, sterker nog: een aantal niet door de kinderen opgegeten dingen waren van de rekening gehaald, waardoor ik me wederom van voelde. De mensen spraken echter alléén portugees, dus protesteren zat er niet in.

(Leuk verhaal tussendoor: ze hadden een menukaart in het engels. Als we daar iets van wilden, dan werd de portugese kaart er bij gepakt om te kijken om welk gerecht het ging)
pi_51413059
En toen heb je ter compensatie uiteraard een hele vette fooi gegeven

Wat ik ook echt absoluut not-done vind in een restaurant is hard praten. Dat je praat is natuurlijk logisch. Maar je kunt wel een beetje rustig praten...
Daarnaast vind ik het ook erg vervelend als obers je negeren. Ik ben niet zo'n aandachttrekkerig tiepje, ik maak meestal even kort oogcontact of ik kijk eens om me heen, dan wordt dat wel opgepikt over het algemeen. Ik heb echter twee keer meegemaakt dat ik gewoon domweg genegeerd wordt terwijl men mij overduidelijk ziet. De eerste keer dat me dat overkwam ben ik zelf maar naar die ober toegelopen om te vragen of ie mij even wou helpen. De tweede keer (in een ander restaurant overigens) zijn we gewoon opgestaan en weggegaan, we hadden het voorgerecht nog niet gehad dus ik vond het wel best. Ze lieten ons gewoon gaan, namen niet de moeite om te komen vragen wat er aan de hand was terwijl we best uitgebreid en rustig opstonden en de jas aantrokken.

Het allerergste vind ik nog wel dat bedienend personeel tegen je uitvalt.
Ik zat eens een keer met mijn opdrachtgever in een goed visrestaurant in Amsterdam. Althans, de verhalen waren er goed over.
We bestelden een fles wijn (35 euro...) en ik bestelde als hoofdgerecht tong, hij tongfilet.
We namen een slok van de wijn en die was werkelijk niet te zuipen. Echt gewoon vies. Maar goed, we hadden zoiets van, laat maar gaan. Als de vis maar goed is.
Toen kwam na even wachten het hoofdgerecht. Mijn opdrachtgever kreeg tongfilet, en ik kreeg ook tongfilet... dus geen tong!
Toen had ik het wel zo'n beetje gehad, maar vooruit, ik had zoiets van, laat maar, als het maar smaakt is tongfilet ook wel goed. Maar de vis was op zijn hoogst lauw. Zal wel gekomen zijn doordat de borden koud waren, maar de vis was lauw.
Toen had ik het wél gehad. Dus ik wenkte na overleg met mijn opdrachtgever op de gebruikelijke manier de serveerster.
Toen heb ik haar uitgelegd dat ten eerste de wijn niet lekker was, ten tweede ik tong had besteld en geen tongfilet en ten derde dat die ook nog eens lauw was. Lijkt me helemaal niet onredelijk.
Toen víel ze toch tegen me uit, nee niet te zuinig. Het was allemaal belachelijk, ik was een zeikerd, ik stelde me aan, die vis was niet lauw toen die geserveerd werd en zo ging het nog eventjes door. Toen was het mijn beurt. Ik heb haar heel beheerst gevraagd om vooral onmiddelijk haar baas te halen. Toen ze dat weigerde eiste ik dat op heel zachte, onderkoelde, wat dreigende toon (zo praat ik vaker als ik heel boos ben...) en de boodschap kwam toen wel goed over. Toen haar baas er eindelijk bij kwam heb ik hem de zaken uitgelegd en dat het mij vooral stoorde dat zijn serveerster zich zo onbehoorlijk gedroeg terwijl wij heel erg netjes en beleefd waren. Ik heb ook gezegd dat we er helemaal niet moeilijk over hadden gedaan als ze gewoon netjes onze klacht aan had gehoord en er wat mee had gedaan. Hij was vol begrip en bood ons een nieuwe lunch aan, maar die heb ik afgeslagen en heb gezegd dat we zouden gaan en er niet meer zouden terugkomen. Ik denk niet dat ie daar blij mee was, aangezien van het kantoor waar ik toen voor werkte er nogal vaak wat mensen daar gingen lunchen met goede klanten. Na dit akkefietje werden het er beduidend minder...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
pi_51418013
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:46 schreef boekenworm het volgende:
Sommige obers kunnen ook dingen doen die absoluut notdone zijn. Ik was een keer in een vrij sjeek resaurant uit eten. Nog voor ik de kans had de laatse hap door te slikken werd mijn bord al onder mijn neus weggegrist. Terwijl mijn disgenoot nog bezig was. En de ober bleef gewoon wachten tot deze ook klaar was. (en we deden er absoluut niet asociaal lang over)
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:27 schreef beunkster het volgende:
We bestelden een fles wijn (35 euro...) en ik bestelde als hoofdgerecht tong, hij tongfilet.
We namen een slok van de wijn en die was werkelijk niet te zuipen. Echt gewoon vies. Maar goed, we hadden zoiets van, laat maar gaan. Als de vis maar goed is.
Toen kwam na even wachten het hoofdgerecht. Mijn opdrachtgever kreeg tongfilet, en ik kreeg ook tongfilet... dus geen tong!
Toen had ik het wel zo'n beetje gehad, maar vooruit, ik had zoiets van, laat maar, als het maar smaakt is tongfilet ook wel goed. Maar de vis was op zijn hoogst lauw. Zal wel gekomen zijn doordat de borden koud waren, maar de vis was lauw
Klagen moet je ook meteen doen, niet achteraf. Dat wekt irritatie op wat uit de hand kan lopen, zoals hier. Al denk ik dat beunkster wel in zijn recht stond.

Altijd leuk: mensen die klagen dat het vlees te rood was...

Zie ook
[CENTRAAL] Werken in de HORECA
Blunders en andere misdragingen van gasten in de Horeca

Tot slot: wat je niet moet doen in de horeca: je kind niet verbieden zijn eten op de grond te gooien. Soms vraag ik me af hoe het eruit ziet bij mensen thuis...

[ Bericht 27% gewijzigd door tim2308 op 13-07-2007 03:00:37 ]
pi_51420599
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
Tot slot: wat je niet moet doen in de horeca: je kind niet verbieden zijn eten op de grond te gooien. Soms vraag ik me af hoe het eruit ziet bij mensen thuis...
Daar kun je van de vloer eten...

Inkoppertje. .
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:01:11 #296
9058 Tha_Butcha
Unstoppable
pi_51426976
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:23 schreef Loontjah het volgende:
Net of ik er erg wakker van lig hoor. Ik krijg niet betaald per consumptie maar per uur. Misschien dat dat ook scheelt. Maar dat mensen het erg vinden, en dat dan nog een paar uur vol houden op het terras lijkt me sterk. In de zomerdag hebben we ook geen onbezette tafels, dus ik denk dat dat wel meevalt. Overigens is het een klein dorp, dus zo erg is het ook weer niet.
Ik kon nog begrip voor je opbrengen, maar toen hield het echt op. Maar ja, een "eetcafe"
bij een camping... En een gesplitst systeem werkt prima, mits je het juist toepast. Op een terras is prima, mensen willen het liefst zo snel mogelijk hun drankje ipv "service", of bij van de valk of zo. Moet je wel een computer hebben, anders schiet het nog niet op. Wijk lopen doe je bij het eet gedeelte.

voordeel van een gesplitst systeem:

- snel (geen dood bier enzo), mits goed uitgevoerd.
- sterk en zwak personeel verdelen
- goedkoper in arbeidskrahten.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:39:20 #297
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_51457959
quote:

[..]

Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
[..]
Het was het hoofdmenu zelf, een nagerecht hadden we niet besteld. Dus het was gewoon pure onzin dat die ober dat deed. Het restaurant was wel druk, maar er stonden geen mensen te wachten. Het sloeg dus nergens op...

Maar goed, sommige restaurants zijn wel erg klantvriendelijk. Ik was een keer met mijn moeder uiteten. Zij had toen een mixgrill besteld (ze is niet zoals ik een vega) en de kip was nog rauw. Mijn moeder had iets van laat maar, ze kreeg het eten toch niet op en liet de kip staan. De ober die de borden kwam halen en zag dat de kip rauw was, dus hij bood uitgebreid zijn excuses aan en wij zeiden dat het niet gaf want de rest van prima. Even later kwam ook nog de kok zijn excuus aanbieden en vervolgens hoefde de mixgrill niet betaald te worden. Toen gaven we ze maar een dikke fooi, want we hadden al gezegd dat het niet gaf.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_51458845
Ja altijd leuk dat obers niet zien dat een gerecht vrijwel onaangeroerd op het bord ligt. Ik vraag altijd "kan ik iets voor u doen", al wijzend naar het gerecht. Op die manier geef ik de kans om te klagen en ons om te verbeteren.

(als ik zeg:"wat is er mis", impliceer ik al dat er iets mis zou zijn, terwijl dat natuurlijk helemaal niet hoeft)
  maandag 16 juli 2007 @ 01:01:25 #299
9058 Tha_Butcha
Unstoppable
pi_51509067
quote:

[..]

[..]
wtf? een (warme) gang (af)maken voordat de tafel is doorgevraagd? Of een warme gang
op koud bord doen?

hoef ik toh niet bij mijn chef te flikken.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_51515988

[/quote]

Surf en turf dat klinkt bekent. Werk je in een restaurant in Sliedrecht ? Zoja dan weet ik wel waar. Heerlijk gegeten daar een tijdje terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')