Ja en ondertussen lopen ze 6 andere bestellingen mis omdat het gesprek zo lang duurt... Ja zo komt je salaris wel binnen. Als je een pizza laat komen, dan kijk je van te voren in je folder (mits aanwezig) en bel je op. Klaar. "Hoi, ik wil die pizza". Kom op zeg, ik werk niet in de horeca maar als zo'n klant mij belde, dan zei ik: "Meneer, kijk u even op uw gemak verder. Belt u zo even terug alsublieft".quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat het irritant is, maar die mensen betalen per bestelling wel een gedeeltje van je salaris.
Ik heb zelf vroeger veel in winkels gewerkt, vragen mensen je de oren van je hoofd om vervolgens naar de concurent te gaan omdat die iets goedkoper is maar minder service biedt.
daar verdien je dan helemaal niets aan, maar als je tegen de klant zegt dat ie fout zit komt ie nooit meer..én hij/zij vertelt het ook door aan vrienden en kennissen en die komen dan ook niet meer.
In een restaurant weet je over het algemeen dat als ze bestellen ze ook zullen betalen (wanbetalers daargelaten, maar in winkels wordt meer gejat)
Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:
-Eten terugsturen wat je eigenlijk best wel lust(vekeerde levering zeg maar)
Inderdaad. Is geonno een fout van de bediening geen balte maken heeft met wat je lekker vindt of niet. Voor straf mag je ze dan aan hun paardenstaart trekken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:54 schreef MUUS het volgende:
[..]
Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?
Wat is daar nou weer raar aan? Ja heel fijn dat ik het misschien wel lust, maar ik wil wat anders..
Je leest ook niet goed,er staat OVERDREVEN hard lachen,bij vrouwen meestal met een ''hair-flip'' erachter aan.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:35 schreef Vivi het volgende:
Leuk toch, als mensen zich vermaken.
Ik loop altijd 2 keer, en dan laat ik voor de tweede keer alleen een bord en een paar glazen staan, als ze dan willen overleggen hoef ik geen pijn te lijdenquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:30 schreef Hik het volgende:
Wat ook leuk is (kan de gast verder niets aan doen, maar kost even kracht!) is een hele tafel vol borden en schaaltjes debrasseren op je arm, vragen of de gasten "nog de kaart willen zien voor een nagerecht" en dat deze mensen daar (terwijl jij langzaam kramp krijgt...) even over gaan overleggen! "Zullen we alleen een kopje koffie doen?" "Wat doe jij?" "Ik heb nog wel trek in iets zoets" "Het is al wel half elf".... enz. enz...
au au au auwwwww![]()
Hèhèhè. Echt heel kansloos ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:
-vragen ''wat is de schade''
Yek,quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:03 schreef Muck het volgende:
kotsen
okee, het was maar een pannenkoeken-restaurant, maar dan nog vind ik het niet echt tof als er een tafeltje verderop een zwerver over tafel kotst en uitroept: "Ik wil hier weg!"
ineens had ik niet zo heel veel trek meer in mijn (overigens overheerlijke) ijskoffie
ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurantquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
laatst bij een wokrestaurant (jaja..)
was er een vrouw die het kennelijk nodig vond om in mijn volle uitzicht eens even uitgebreid tegen het raam te gaan kotsen
mneequote:Op donderdag 12 juli 2007 22:11 schreef liesell het volgende:
[..]
ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurant
Toen mijn theoretische stiefopa (vraag maar niet...) 80 werd gingen we met de hele familie naar de chinees. Die had de dag van zijn leven en kon de volgende dag een extra bestelling bij de groothandel plaatsen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Echt gebeurd en erg![]()
Opa wordt 80 en neemt de familie mee naar de chinees.
[...]
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:46 schreef boekenworm het volgende:
Sommige obers kunnen ook dingen doen die absoluut notdone zijn. Ik was een keer in een vrij sjeek resaurant uit eten. Nog voor ik de kans had de laatse hap door te slikken werd mijn bord al onder mijn neus weggegrist. Terwijl mijn disgenoot nog bezig was. En de ober bleef gewoon wachten tot deze ook klaar was. (en we deden er absoluut niet asociaal lang over)
Klagen moet je ook meteen doen, niet achteraf. Dat wekt irritatie op wat uit de hand kan lopen, zoals hier. Al denk ik dat beunkster wel in zijn recht stond.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:27 schreef beunkster het volgende:
We bestelden een fles wijn (35 euro...) en ik bestelde als hoofdgerecht tong, hij tongfilet.
We namen een slok van de wijn en die was werkelijk niet te zuipen. Echt gewoon vies. Maar goed, we hadden zoiets van, laat maar gaan. Als de vis maar goed is.
Toen kwam na even wachten het hoofdgerecht. Mijn opdrachtgever kreeg tongfilet, en ik kreeg ook tongfilet... dus geen tong!
Toen had ik het wel zo'n beetje gehad, maar vooruit, ik had zoiets van, laat maar, als het maar smaakt is tongfilet ook wel goed. Maar de vis was op zijn hoogst lauw. Zal wel gekomen zijn doordat de borden koud waren, maar de vis was lauw
Daar kun je van de vloer eten...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
Tot slot: wat je niet moet doen in de horeca: je kind niet verbieden zijn eten op de grond te gooien.Soms vraag ik me af hoe het eruit ziet bij mensen thuis...
Ik kon nog begrip voor je opbrengen, maar toen hield het echt op. Maar ja, een "eetcafe"quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:23 schreef Loontjah het volgende:
Net of ik er erg wakker van lig hoor. Ik krijg niet betaald per consumptie maar per uur. Misschien dat dat ook scheelt. Maar dat mensen het erg vinden, en dat dan nog een paar uur vol houden op het terras lijkt me sterk. In de zomerdag hebben we ook geen onbezette tafels, dus ik denk dat dat wel meevalt. Overigens is het een klein dorp, dus zo erg is het ook weer niet.
Het was het hoofdmenu zelf, een nagerecht hadden we niet besteld. Dus het was gewoon pure onzin dat die ober dat deed. Het restaurant was wel druk, maar er stonden geen mensen te wachten. Het sloeg dus nergens op...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
[..]
wtf? een (warme) gang (af)maken voordat de tafel is doorgevraagd? Of een warme gangquote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |