abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:49:23 #276
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_51342934
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat het irritant is, maar die mensen betalen per bestelling wel een gedeeltje van je salaris.

Ik heb zelf vroeger veel in winkels gewerkt, vragen mensen je de oren van je hoofd om vervolgens naar de concurent te gaan omdat die iets goedkoper is maar minder service biedt.
daar verdien je dan helemaal niets aan, maar als je tegen de klant zegt dat ie fout zit komt ie nooit meer..én hij/zij vertelt het ook door aan vrienden en kennissen en die komen dan ook niet meer.
In een restaurant weet je over het algemeen dat als ze bestellen ze ook zullen betalen (wanbetalers daargelaten, maar in winkels wordt meer gejat)
Ja en ondertussen lopen ze 6 andere bestellingen mis omdat het gesprek zo lang duurt... Ja zo komt je salaris wel binnen. Als je een pizza laat komen, dan kijk je van te voren in je folder (mits aanwezig) en bel je op. Klaar. "Hoi, ik wil die pizza". Kom op zeg, ik werk niet in de horeca maar als zo'n klant mij belde, dan zei ik: "Meneer, kijk u even op uw gemak verder. Belt u zo even terug alsublieft".
Niet mieten! Door gieten!
pi_51343135
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:
-Eten terugsturen wat je eigenlijk best wel lust(vekeerde levering zeg maar)
Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?

Wat is daar nou weer raar aan? Ja heel fijn dat ik het misschien wel lust, maar ik wil wat anders. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_51344563
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:54 schreef MUUS het volgende:

[..]

Euh, als ik iets bestel en ik krijg iets anders mag ik dat toch wel zeggen?

Wat is daar nou weer raar aan? Ja heel fijn dat ik het misschien wel lust, maar ik wil wat anders. .
Inderdaad. Is geonno een fout van de bediening geen balte maken heeft met wat je lekker vindt of niet. Voor straf mag je ze dan aan hun paardenstaart trekken.
pi_51350595
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:35 schreef Vivi het volgende:
Leuk toch, als mensen zich vermaken.
Je leest ook niet goed,er staat OVERDREVEN hard lachen,bij vrouwen meestal met een ''hair-flip'' erachter aan.
Er bestaan mensen die aan iedereen per vierkante centimeter duidelijk willen maken dat ze aanwezig zijn,en dat het feest ken beginne want wij zijn binnuh.
Die komen dan meestal binnen met ''ik seg goejenavond!!!''.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:11:05 #280
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_51352544
13/14/15/16 jarige recalcitrante, 'ik heb schijt aan de hele wereld maar ben wel zielig' puistenpuber achter je die weigert zijn/haar bonkebonkebonk tssstssstsss digitale muziekdoos uit cq af te zetten.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:30:01 #281
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51358358
Wat ook leuk is (kan de gast verder niets aan doen, maar kost even kracht!) is een hele tafel vol borden en schaaltjes debrasseren op je arm, vragen of de gasten "nog de kaart willen zien voor een nagerecht" en dat deze mensen daar (terwijl jij langzaam kramp krijgt... ) even over gaan overleggen! "Zullen we alleen een kopje koffie doen?" "Wat doe jij?" "Ik heb nog wel trek in iets zoets" "Het is al wel half elf".... enz. enz...
au au au auwwwww
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_51358796
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:30 schreef Hik het volgende:
Wat ook leuk is (kan de gast verder niets aan doen, maar kost even kracht!) is een hele tafel vol borden en schaaltjes debrasseren op je arm, vragen of de gasten "nog de kaart willen zien voor een nagerecht" en dat deze mensen daar (terwijl jij langzaam kramp krijgt... ) even over gaan overleggen! "Zullen we alleen een kopje koffie doen?" "Wat doe jij?" "Ik heb nog wel trek in iets zoets" "Het is al wel half elf".... enz. enz...
au au au auwwwww
Ik loop altijd 2 keer, en dan laat ik voor de tweede keer alleen een bord en een paar glazen staan, als ze dan willen overleggen hoef ik geen pijn te lijden
pi_51361837
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:26 schreef dborhem het volgende:
-vragen ''wat is de schade''
Hèhèhè. Echt heel kansloos ja.
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:03:04 #284
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_51363709
kotsen
okee, het was maar een pannenkoeken-restaurant, maar dan nog vind ik het niet echt tof als er een tafeltje verderop een zwerver over tafel kotst en uitroept: "Ik wil hier weg!"
ineens had ik niet zo heel veel trek meer in mijn (overigens overheerlijke) ijskoffie
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_51387645
Echt gebeurd en erg
Opa wordt 80 en neemt de familie mee naar de chinees. De bediening kwam (ik geloof in ong. een uur, niet eens zo heel snel dus) 2x langs voor een drankje. Hij vindt het blijkbaar te duur worden en zegt heel denigrerend 'meidje, nu wordt het toch echt te gek hoor, zo vaak langs komen met de drankjes' (plus nog meer).
Omdat we opa al kenden bestelde iedereen toch al cola oid. Maar dat dit zou gebeuren lag toch buiten de verwachting
Het mooi kotsende meisje.
pi_51399740
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:03 schreef Muck het volgende:
kotsen
okee, het was maar een pannenkoeken-restaurant, maar dan nog vind ik het niet echt tof als er een tafeltje verderop een zwerver over tafel kotst en uitroept: "Ik wil hier weg!"
ineens had ik niet zo heel veel trek meer in mijn (overigens overheerlijke) ijskoffie
Yek,

Ook eens gezien bij de Macdonalds met terras.
Zwerver die uit de vuilnisbak een half opgegeten burger haalde en deze vervolgens met veel gesmak naar binnen werkte, uiteraard vlak bij de tafeltjes met etende mensen.
Ik denk dat hij hoopte dat de mensen hun eten zouden laten staan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:46:15 #287
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_51404780
Sommige obers kunnen ook dingen doen die absoluut notdone zijn. Ik was een keer in een vrij sjeek resaurant uit eten. Nog voor ik de kans had de laatse hap door te slikken werd mijn bord al onder mijn neus weggegrist. Terwijl mijn disgenoot nog bezig was. En de ober bleef gewoon wachten tot deze ook klaar was. (en we deden er absoluut niet asociaal lang over)
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:04:06 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51409890
laatst bij een wokrestaurant (jaja..)
was er een vrouw die het kennelijk nodig vond om in mijn volle uitzicht eens even uitgebreid tegen het raam te gaan kotsen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51410007
Dat krijg je er nou van, als je bij een wokrestaurant gaat eten!
pi_51410165
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
laatst bij een wokrestaurant (jaja..)
was er een vrouw die het kennelijk nodig vond om in mijn volle uitzicht eens even uitgebreid tegen het raam te gaan kotsen
ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurant
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:14:50 #291
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51410298
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:11 schreef liesell het volgende:

[..]

ik zou toch eerder voor een plantenbak gaan, die zijn vast voorhanden in een wokrestaurant
mnee
en het toilet was best ver weg.
wél een vaas van 2 meter hoog, maar zo groot was die doos niet.
maar dan alsnog
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:35:48 #292
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_51411117
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Echt gebeurd en erg
Opa wordt 80 en neemt de familie mee naar de chinees.

[...]
Toen mijn theoretische stiefopa (vraag maar niet...) 80 werd gingen we met de hele familie naar de chinees. Die had de dag van zijn leven en kon de volgende dag een extra bestelling bij de groothandel plaatsen!

Wat ik zelf not-done vind zijn drukke, lawaaierige kinderen. Onze kinderen gaan over het algemeen mee en weten zich meestal goed te gedragen ( ). Van de zomer ging het echter helemaal fout in een klein restaurantje in Portugal, ik voelde me echt van .

Gelukkig maakten ze er (in ieder geval niet zichtbaar) niet zo'n punt van, sterker nog: een aantal niet door de kinderen opgegeten dingen waren van de rekening gehaald, waardoor ik me wederom van voelde. De mensen spraken echter alléén portugees, dus protesteren zat er niet in.

(Leuk verhaal tussendoor: ze hadden een menukaart in het engels. Als we daar iets van wilden, dan werd de portugese kaart er bij gepakt om te kijken om welk gerecht het ging)
pi_51413059
En toen heb je ter compensatie uiteraard een hele vette fooi gegeven

Wat ik ook echt absoluut not-done vind in een restaurant is hard praten. Dat je praat is natuurlijk logisch. Maar je kunt wel een beetje rustig praten...
Daarnaast vind ik het ook erg vervelend als obers je negeren. Ik ben niet zo'n aandachttrekkerig tiepje, ik maak meestal even kort oogcontact of ik kijk eens om me heen, dan wordt dat wel opgepikt over het algemeen. Ik heb echter twee keer meegemaakt dat ik gewoon domweg genegeerd wordt terwijl men mij overduidelijk ziet. De eerste keer dat me dat overkwam ben ik zelf maar naar die ober toegelopen om te vragen of ie mij even wou helpen. De tweede keer (in een ander restaurant overigens) zijn we gewoon opgestaan en weggegaan, we hadden het voorgerecht nog niet gehad dus ik vond het wel best. Ze lieten ons gewoon gaan, namen niet de moeite om te komen vragen wat er aan de hand was terwijl we best uitgebreid en rustig opstonden en de jas aantrokken.

Het allerergste vind ik nog wel dat bedienend personeel tegen je uitvalt.
Ik zat eens een keer met mijn opdrachtgever in een goed visrestaurant in Amsterdam. Althans, de verhalen waren er goed over.
We bestelden een fles wijn (35 euro...) en ik bestelde als hoofdgerecht tong, hij tongfilet.
We namen een slok van de wijn en die was werkelijk niet te zuipen. Echt gewoon vies. Maar goed, we hadden zoiets van, laat maar gaan. Als de vis maar goed is.
Toen kwam na even wachten het hoofdgerecht. Mijn opdrachtgever kreeg tongfilet, en ik kreeg ook tongfilet... dus geen tong!
Toen had ik het wel zo'n beetje gehad, maar vooruit, ik had zoiets van, laat maar, als het maar smaakt is tongfilet ook wel goed. Maar de vis was op zijn hoogst lauw. Zal wel gekomen zijn doordat de borden koud waren, maar de vis was lauw.
Toen had ik het wél gehad. Dus ik wenkte na overleg met mijn opdrachtgever op de gebruikelijke manier de serveerster.
Toen heb ik haar uitgelegd dat ten eerste de wijn niet lekker was, ten tweede ik tong had besteld en geen tongfilet en ten derde dat die ook nog eens lauw was. Lijkt me helemaal niet onredelijk.
Toen víel ze toch tegen me uit, nee niet te zuinig. Het was allemaal belachelijk, ik was een zeikerd, ik stelde me aan, die vis was niet lauw toen die geserveerd werd en zo ging het nog eventjes door. Toen was het mijn beurt. Ik heb haar heel beheerst gevraagd om vooral onmiddelijk haar baas te halen. Toen ze dat weigerde eiste ik dat op heel zachte, onderkoelde, wat dreigende toon (zo praat ik vaker als ik heel boos ben...) en de boodschap kwam toen wel goed over. Toen haar baas er eindelijk bij kwam heb ik hem de zaken uitgelegd en dat het mij vooral stoorde dat zijn serveerster zich zo onbehoorlijk gedroeg terwijl wij heel erg netjes en beleefd waren. Ik heb ook gezegd dat we er helemaal niet moeilijk over hadden gedaan als ze gewoon netjes onze klacht aan had gehoord en er wat mee had gedaan. Hij was vol begrip en bood ons een nieuwe lunch aan, maar die heb ik afgeslagen en heb gezegd dat we zouden gaan en er niet meer zouden terugkomen. Ik denk niet dat ie daar blij mee was, aangezien van het kantoor waar ik toen voor werkte er nogal vaak wat mensen daar gingen lunchen met goede klanten. Na dit akkefietje werden het er beduidend minder...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
pi_51418013
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:46 schreef boekenworm het volgende:
Sommige obers kunnen ook dingen doen die absoluut notdone zijn. Ik was een keer in een vrij sjeek resaurant uit eten. Nog voor ik de kans had de laatse hap door te slikken werd mijn bord al onder mijn neus weggegrist. Terwijl mijn disgenoot nog bezig was. En de ober bleef gewoon wachten tot deze ook klaar was. (en we deden er absoluut niet asociaal lang over)
Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:27 schreef beunkster het volgende:
We bestelden een fles wijn (35 euro...) en ik bestelde als hoofdgerecht tong, hij tongfilet.
We namen een slok van de wijn en die was werkelijk niet te zuipen. Echt gewoon vies. Maar goed, we hadden zoiets van, laat maar gaan. Als de vis maar goed is.
Toen kwam na even wachten het hoofdgerecht. Mijn opdrachtgever kreeg tongfilet, en ik kreeg ook tongfilet... dus geen tong!
Toen had ik het wel zo'n beetje gehad, maar vooruit, ik had zoiets van, laat maar, als het maar smaakt is tongfilet ook wel goed. Maar de vis was op zijn hoogst lauw. Zal wel gekomen zijn doordat de borden koud waren, maar de vis was lauw
Klagen moet je ook meteen doen, niet achteraf. Dat wekt irritatie op wat uit de hand kan lopen, zoals hier. Al denk ik dat beunkster wel in zijn recht stond.

Altijd leuk: mensen die klagen dat het vlees te rood was...

Zie ook
[CENTRAAL] Werken in de HORECA
Blunders en andere misdragingen van gasten in de Horeca

Tot slot: wat je niet moet doen in de horeca: je kind niet verbieden zijn eten op de grond te gooien. Soms vraag ik me af hoe het eruit ziet bij mensen thuis...

[ Bericht 27% gewijzigd door tim2308 op 13-07-2007 03:00:37 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51420599
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 02:52 schreef tim2308 het volgende:
Tot slot: wat je niet moet doen in de horeca: je kind niet verbieden zijn eten op de grond te gooien. Soms vraag ik me af hoe het eruit ziet bij mensen thuis...
Daar kun je van de vloer eten...

Inkoppertje. .
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:01:11 #296
9058 Tha_Butcha
Unstoppable
pi_51426976
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:23 schreef Loontjah het volgende:
Net of ik er erg wakker van lig hoor. Ik krijg niet betaald per consumptie maar per uur. Misschien dat dat ook scheelt. Maar dat mensen het erg vinden, en dat dan nog een paar uur vol houden op het terras lijkt me sterk. In de zomerdag hebben we ook geen onbezette tafels, dus ik denk dat dat wel meevalt. Overigens is het een klein dorp, dus zo erg is het ook weer niet.
Ik kon nog begrip voor je opbrengen, maar toen hield het echt op. Maar ja, een "eetcafe"
bij een camping... En een gesplitst systeem werkt prima, mits je het juist toepast. Op een terras is prima, mensen willen het liefst zo snel mogelijk hun drankje ipv "service", of bij van de valk of zo. Moet je wel een computer hebben, anders schiet het nog niet op. Wijk lopen doe je bij het eet gedeelte.

voordeel van een gesplitst systeem:

- snel (geen dood bier enzo), mits goed uitgevoerd.
- sterk en zwak personeel verdelen
- goedkoper in arbeidskrahten.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:39:20 #297
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_51457959
quote:

[..]

Waarschijnlijk was de volgende gang al klaar en stond ie koud te worden op de passe...
[..]
Het was het hoofdmenu zelf, een nagerecht hadden we niet besteld. Dus het was gewoon pure onzin dat die ober dat deed. Het restaurant was wel druk, maar er stonden geen mensen te wachten. Het sloeg dus nergens op...

Maar goed, sommige restaurants zijn wel erg klantvriendelijk. Ik was een keer met mijn moeder uiteten. Zij had toen een mixgrill besteld (ze is niet zoals ik een vega) en de kip was nog rauw. Mijn moeder had iets van laat maar, ze kreeg het eten toch niet op en liet de kip staan. De ober die de borden kwam halen en zag dat de kip rauw was, dus hij bood uitgebreid zijn excuses aan en wij zeiden dat het niet gaf want de rest van prima. Even later kwam ook nog de kok zijn excuus aanbieden en vervolgens hoefde de mixgrill niet betaald te worden. Toen gaven we ze maar een dikke fooi, want we hadden al gezegd dat het niet gaf.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_51458845
Ja altijd leuk dat obers niet zien dat een gerecht vrijwel onaangeroerd op het bord ligt. Ik vraag altijd "kan ik iets voor u doen", al wijzend naar het gerecht. Op die manier geef ik de kans om te klagen en ons om te verbeteren.

(als ik zeg:"wat is er mis", impliceer ik al dat er iets mis zou zijn, terwijl dat natuurlijk helemaal niet hoeft)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  maandag 16 juli 2007 @ 01:01:25 #299
9058 Tha_Butcha
Unstoppable
pi_51509067
quote:

[..]

[..]
wtf? een (warme) gang (af)maken voordat de tafel is doorgevraagd? Of een warme gang
op koud bord doen?

hoef ik toh niet bij mijn chef te flikken.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_51515988
of nog erger, iets uit het gerecht weg laten, en er dan ook nog iets anders voor in de plaats eisen:
"doe mij de surf & turf zonder gamba's, maar doe maar wat meer biefstuk dan he?"

[/quote]

Surf en turf dat klinkt bekent. Werk je in een restaurant in Sliedrecht ? Zoja dan weet ik wel waar. Heerlijk gegeten daar een tijdje terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')