Mee eensquote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:49 schreef MarMar het volgende:
om mayo en ketchup vragen en altijd een eeuwig die klote wiener schnitzel bestellen GA DAN VERDOMME NAAR DE MACDONNALDS
In een tent waar ze wiener schnitzels op de kaart hebben staan, kun je gerust om mayo en ketchup vragen hoor.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:49 schreef MarMar het volgende:
om mayo en ketchup vragen en altijd een eeuwig die klote wiener schnitzel bestellen GA DAN VERDOMME NAAR DE MACDONNALDS
hoe is dat afgelopen?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:05 schreef Hik het volgende:
- Aan de arm van de serveerster trekken om om een drankje te vragen, terwijl deze op deze zelfde arm een loodzwaar dienblad met een volledige rijsttafel heeft staan.
...en ja, dit is mij allemaal overkomen...![]()
ik ken het.. heb ook gewerkt in restaurantjes...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:05 schreef Hik het volgende:
- Je sigaretten uitdrukken op het bord
- Je peuters meenemen naar een echt restaurant (en dus niet de Mac) en verwachten dat zij zichzelf vermaken terwijl jij 4,5 uur met je vrienden/familie praat.
- Fristi "voor de kinderen" bestellen en diep verontwaardigd zuchten als dat er niet is.
- Teveel drinken en dan obscene opmerkingen maken tegen de serveerster![]()
- Aan de arm van de serveerster trekken om om een drankje te vragen, terwijl deze op deze zelfde arm een loodzwaar dienblad met een volledige rijsttafel heeft staan.
...en ja, dit is mij allemaal overkomen...![]()
Heeft IEMAND die reclame al gezien? Remia of Calve, weet het niet zeker. Zo'n ober met zo'n zilver plateau en daarop een klein kommetje mayo in zo'n echt sjiek restaurant. "Meneer had mayonaise besteld...." en die vent dan z'n duim opsteken naar die ober.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:49 schreef MarMar het volgende:
eerlijk is eerlijk, er wordt ook heel veel scherp zuur bocht als wijn aangesmeerd in restaurants.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:16 schreef fratsman het volgende:
Doen alsof je verstand van wijn hebt en de wijn dan terug sturen omdat ie "te zuur" is.... Dat heet droog, klootviool!![]()
En mensen die je dan vragen waar je je in godsnaam mee bemoeit als het kind met de handen in het kreeftenaquarium hangt....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Helaas denken steeds meer mensen dat kinderen zichzelf opvoeden, en dat iedereen hun onopgevoede blagen geweldig vind. Verder zijn personeel en andere gasten in het restaurant ervoor om hun blagen te vermaken terwijl zij zich volgieten.
Klopt, maar een restaurant wat in de Lekker gids vermeldt staat en geroemd wordt om z'n kundige sommelier, daar hoef je dat toch niet te verwachten denk ik....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
eerlijk is eerlijk, er wordt ook heel veel scherp zuur bocht als wijn aangesmeerd in restaurants.
De op één na goedkoopste wijn op de kaart is trouwens altijd in inkoop de goedkoopste.
Whehehequote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:20 schreef fratsman het volgende:
[..]
En mensen die je dan vragen waar je je in godsnaam mee bemoeit als het kind met de handen in het kreeftenaquarium hangt....Ik kan er over meepraten...
vraag regelmatig om een doggybag, de kippen zijn er maar wat blij mee.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vragen om een doggybag in een (goedkoop) restaurant. Of nog erger: je left-overs in de papieren placemat pakken om vervolgens mee te nemen! Ik heb 't echt gezien, bij een Italiaans restaurant hier in de stad...
Kinderen meenemen die geen nette tafelmanieren hebben (voorbeeld: laatst een jongetje gezien die met 1 voet op de stoel zat en met de hand z'n kroket naar binnen zat te schuiven, uiteraard zonder met de mond dicht te kauwen)
Alleen met je vork/lepel eten vind ik trouwens ook echt niet kunnen. Dat bestek ligt er niet voor niets.
Waarom is dat erg?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vragen om een doggybag in een (goedkoop) restaurant.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Whehehe
dat is een prima plek voor kindervingertjes, vooral als de kreeft geen bandjes om heeft.
A Propos Kreeft
Zat jááááren geleden met een collega kok koffie te drinken (smorgens om een uur of 11) in zijn zaak. Komt zijn dochtertje naar hem toe: Pappie, mag ik met de kreeft spelen?
Die vriend van me pakt een stalen dienblad en een kreeft uit de koeling, en geeft dat aan zijn dochter. Die er mee op het terras gaat zitten.
Komt een kwartiertje later zo´n Birkenstock binnen, die helemaal over haar toeren begint, Wat dat kleine meisje daar doet is DIERENMISHANDELING.
Mijn collega kijkt haar aan, neemt een slok koffie en zegt,
ach, wijfie, das nog niets vergeleken met wat ik met die kreeft ga doen vanavond...
Iemand die op Birkenstock sandalen loopt. Esotherische Huppelkut met ongewassen oksels klinkt zo grof.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:32 schreef fratsman het volgende:
[..]![]()
priceless!
Een klein vraagje; wat is een Birkenstock?
Ik weet het niet waarom ik het zo erg vind... Maar krijg altijd last van kromme tenen en plaatsvervangende schaamte als ik het zie... Ik zal het dan ook nóóit doen. Het heeft iets armoedigs...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:32 schreef rashudo het volgende:
[..]
Waarom is dat erg?
Amerikanen? Daar is het namelijk heel normaal.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vragen om een doggybag in een (goedkoop) restaurant. Of nog erger: je left-overs in de papieren placemat pakken om vervolgens mee te nemen! Ik heb 't echt gezien, bij een Italiaans restaurant hier in de stad...
Dat had ik vroeger ook.. nu ben ik er echter pro-doggybagquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik weet het niet waarom ik het zo erg vind... Maar krijg altijd last van kromme tenen en plaatsvervangende schaamte als ik het zie... Ik zal het dan ook nóóit doen. Het heeft iets armoedigs...
Kan het ook niet helpen, t'is gewoon het gevoel wat ik er bij heb.
Ghehehequote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:16 schreef fratsman het volgende:
Heeft IEMAND die reclame al gezien? Remia of Calve, weet het niet zeker. Zo'n ober met zo'n zilver plateau en daarop een klein kommetje mayo in zo'n echt sjiek restaurant. "Meneer had mayonaise besteld...." en die vent dan z'n duim opsteken naar die ober.![]()
Ligt aan de situatie, als iemand specifiek een wijn bij een kelner besteld meet een duidelijke smaakomschrijving en die voloden niet aan hetgeen een kelner heeft beschreven (aangezien tig procent van de kelners geen kaas heeft gegeten van wijnen), mag je deze gerust terugsturen hoor. Helaas zijn er een hoop gasten die erg intressant lopen te doen over wijn terwijl ze daar totaal geen verstand van hebben.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:16 schreef fratsman het volgende:
[..]
ontopic:
Doen alsof je verstand van wijn hebt en de wijn dan terug sturen omdat ie "te zuur" is.... Dat heet droog, klootviool!![]()
Klopt, en zoals ik al zei, het restaurant waar ik dit meemaakte beschikt over een kundige sommelier.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:43 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie, als iemand specifiek een wijn bij een kelner besteld meet een duidelijke smaakomschrijving en die voloden niet aan hetgeen een kelner heeft beschreven (aangezien tig procent van de kelners geen kaas heeft gegeten van wijnen), mag je deze gerust terugsturen hoor. Helaas zijn er een hoop gasten die erg intressant lopen te doen over wijn terwijl ze daar totaal geen verstand van hebben.
Waar met eten gewerkt worden zijn huisdieren toch niet welkom dacht ik?quote:Verder vind ik het echt te smerig als een hond mee komt in een restaurant en op het moment dat je daar iets van zegt te horen krijgt dat het "vaste gasten"zijn....![]()
Duidelijk is dat veel mensen dat wel smerig vinden, dat zou je kunnen respecteren, Ik neem de onze ook nooit mee.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De meeste restaurants laten honden gewoon toe. Als ze dat niet willen, kunnen ze toch een bordje op de deur hangen?
Ik zie het smerige er trouwens niet van in als een hond keurig onder de tafel ligt. Waarom is dat smerig?
... en als dat niet helpt gaan fluitenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:51 schreef Killer_Mom het volgende:
met je vingers in de lucht knippen en hard om een ober roepen.![]()
ach ja ligt er inderdaad aan hoe ej het bekijkt en hoeveel er over is.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik weet het niet waarom ik het zo erg vind... Maar krijg altijd last van kromme tenen en plaatsvervangende schaamte als ik het zie... Ik zal het dan ook nóóit doen. Het heeft iets armoedigs...
Kan het ook niet helpen, t'is gewoon het gevoel wat ik er bij heb.
Overginds erger ik me ook groen en geel als ik om de rekening vraag ik nog een kwartier moet wachten. Als het langer duurt dan 10 minuten, sta ik op en doe ik mijn jas aan.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:57 schreef MSXUser het volgende:
[..]
... en als dat niet helpt gaan fluiten
(kan me echt groen en geel ergeren aan dat soort aso's)
Dat was wel grappig eigenlijk. Gebeurde meer dan eens en kreeg toen van mijn manager te horen dat ik dan best een beetje overdreven mocht gaan zwaaien met dat dienblad. Zo van "wooo-hoooo" (let wel, dit zijn van die enorme bladen van 10 kilo!)...beetje gasten opvoeden, zeg maarquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:11 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
hoe is dat afgelopen?
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:27 schreef Hik het volgende:
[..]
kindermenu met een pino-kroket!"![]()
Ik ook niet, ik vind het onhandig en mijn honden zijn nogal druk. Maar ik heb er zelf geen last van als iemand het wel doet en daarom ben ik gewoon nieuwsgierig waarom iemand dat vies vindt. Dat wil blijkbaar meteen zeggen dat ik mijn medemens niet respecteer...?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duidelijk is dat veel mensen dat wel smerig vinden, dat zou je kunnen respecteren, Ik neem de onze ook nooit mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |