Koks die koken d.m.v pakjes zouden verbannen moeten worden naar keukens van instellingen...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwam ooit een beleefde klop op mijn deur en een keurige vrouw de keuken binnen.
Meneer, mag ik wat vragen.
- Tuurlijk mevrouw.
Wat voor een merk gebruikt u?
- Pardon? Merk? Hoe bedoelt u mevrouw?
Ja, ik heb hier net zo lekkere soep gegeten, zo bijzonder, die soep van gerookte kip, en mijn man zegt dat soep in restaurants altijd uit blik komt.
- Ik maak al mijn soepen zelf mevrouw.
Ja maar mijn man zegt...
- U mag in alle kastjes kijken, mevrouw, en ik wil u graag de kelder laten zien, maar hier maak ik alles zelf.
Ongelovend aankijk
- Kijk, wat ziet u hier staan? Een 20 liter pan, met runderschenkels, vlees, botten, groente en kruiden. Ik trek daarvan een boullion, en een gedeelte maak ik tot een glace. Die Boullion is dan de basis voor onze groentensoep, de consomme en andere dagsoepen. De glace gaat door de sauzen.
Nou, dat moet ik mijn man vertellen.
Kwartier of zo later haalde ik ff een fles sherry aan de bar, voor een paddestoelensaus, en zag het echtpaar zitten. Genietend van hun hoofdgerecht, maar ze geloofden het voor geen meter. Wilden gewoon geloven dat ik het geheime horecamerk van mijn soep niet wou prijsgeven.
En, ja, in veel tenten wordt blik gebruikt, maar er zijn nog steeds, en gelukkig steeds meer, helden die hun eigen soep maken.
Yes, wij zijn helden! Zelf soep maken is leuk, makkelijk en echt lekker... Net als sausen trouwens!quote:[b]
En, ja, in veel tenten wordt blik gebruikt, maar er zijn nog steeds, en gelukkig steeds meer, helden die hun eigen soep maken.
Arme mensen in instellingen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:52 schreef fratsman het volgende:
[..]
Koks die koken d.m.v pakjes zouden verbannen moeten worden naar keukens van instellingen...
Bovendien kan je eens wat andere soepen maken dan de gewone standaardsoepenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Yes, wij zijn helden! Zelf soep maken is leuk, makkelijk en echt lekker... Net als sausen trouwens!
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Arme mensen in instellingen.
vader van een buuv van me was kok in een bejaardentehuis, de man kookte altijd met verse groenten, maakten zelf soep etc.
Hadden een keuzemenu.
Toen besloot de directie dat er een kwartje of twee kon worden bespaard. Keukenstaf ontslagen, smerig pakjes vreten van een cateraar.
Ik jaag me liever een kogel door mijn hoofd dan dat ik in een instelling kom
Catervreten is ook niet goedkoper, dat is alleen de eerste tijd zo, daarna krijg je prijsverhogingen...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:24 schreef fratsman het volgende:
[..]je hebt gelijk, ik zou er zelf ook niet aan moeten denken dat de oudjes die ik ken zo smerig te vreten krijgen. Lang leve de bezuinigingen in de zorg.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet amsterdammers eens meemaken in de provincie, das pas erg.
Dat geldt alleen in Zuid-Nederlandquote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Vis op maandag bestellen.
Katholieken aten (tegenwoordig zullen vrij weinig mensen zich daar nog aan houden) op vrijdag vis. Waarom precies weet ik eik niet. En aangezien katholieken voornamelijk in het zuiden wonen, geldt Piets opmerking alleen voor het zuiden van Nederland (je bestelt dus alleen op vrijdag vis). Tenminste, zo heb ik zijn post opgevatquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom mag je in Zuid-Nederland op maandag geen vis bestellen? Hier zijn de meeste restaurants trouwens op maandag gesloten, dus dan valt er niets te bestellen...
Op andere dagen van de week krijg je doorgaans ook geen verse vis: http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/vis2.htmlquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, mijn Post van geen vis op maandag bestellen is omdat je op maandag geen verse vis krijgt.
Maandag vis is altijd van voor het weekend. Tenzij je natuurlijk een visrestaurant hebt die iedere dag vis op de afslag halen.
jajaquote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Op andere dagen van de week krijg je doorgaans ook geen verse vis: http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/vis2.html
Moraal van het verhaal: zowel honden als kinderen zijn geen enkel probleem in een restaurant, mits de eigenaar ze maar onder appèl houdtquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De hond van mijn ouders blijft indien nodig 5 uur doodstil onder een tafel liggen. Dat heeft ze gewoon geleerd.
Maar dan nog? Wat voor nut heeft het meebrengen van je hond? Als je em toch 5 uur onder een tafel laat liggen?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:56 schreef krakkemieke het volgende:
Er zijn genoeg honden die niet stinken en waarvan je niet eens merkt dat ze er zijn. Ik heb geen hond maar ik zou mijn hond niet meenemen als anderen er last van hebben.
Ja, ik ben de eigenaar van dat kindquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:22 schreef Safari het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: zowel honden als kinderen zijn geen enkel probleem in een restaurant, mits de eigenaar ze maar onder appèl houdt![]()
Laten we zeggen: de verantwoordelijke.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:46 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ja, ik ben de eigenaar van dat kind![]()
uit eten gaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, het zou misschien kunnen dat je het zielig vindt om de hond zo lang alleen thuis te laten?
Neuh het beestje telkens laten merken dat ie niet buiten een straal van 1 meter van de tafel welkom is, is inderdaad een stuk fijner voor hem.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, het zou misschien kunnen dat je het zielig vindt om de hond zo lang alleen thuis te laten?
Voor iemand die het altijd zo te doen heeft met dieren heb je wel veel begrip voor mensen die niet goed met honden omgaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niet iedere hond kan vier uur alleen zijn. Was het maar waar. Veel honden zijn daar niet zo best op getraind. Maar als je weet dat je hem mee màg nemen en je weet ook dat hij geen problemen veroorzaakt in een restaurant, dan zie ik niet in waarom je hem niet zou meenemen.
Eh... In tegenstelling tot honden, kun je kinderen nìet 4 uur alleen thuis laten. Een oppas lijkt me handiger.
En twee uur vind ik vrij kort voor een (uitgebreid) etentje + nazitten e.d.
staat ruig, niet dus,quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:22 schreef Oblivion het volgende:
En laat verdomme die klote telefoon eens thuis...![]()
Of zet 'm op trillen, en ga naar het toilet als je zo nodig moet bellen....![]()
NEEEEE..... Een hond hoort gewoon weg niet in een restaurant, zo simpel is het, of hij nu wel of niet heel de avond stil ligt. Sorry hoor maar ik neem mijn goudvis, buidelratje of kat ook niet mee (niet dat ik ze heb hoorquote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niet iedere hond kan vier uur alleen zijn. Was het maar waar. Veel honden zijn daar niet zo best op getraind. Maar als je weet dat je hem mee màg nemen en je weet ook dat hij geen problemen veroorzaakt in een restaurant, dan zie ik niet in waarom je hem niet zou meenemen.
Eh... In tegenstelling tot honden, kun je kinderen nìet 4 uur alleen thuis laten. Een oppas lijkt me handiger.
En twee uur vind ik vrij kort voor een (uitgebreid) etentje + nazitten e.d.
Je scheiding bespreken op neutraal terrein, een restaurant.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 10:55 schreef Hik het volgende:
Beetje off-topic, maar valt het andere horeca-mensen ook op hoeveel stellen uit eten gaan terwijl ze slaande ruzie lijken te hebben? Elkaar volkomen doodzwijgen aantafel?![]()
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je scheiding bespreken op neutraal terrein, een restaurant.
Komt vaker voor dan je denkt, en meestal eindigt het in tranen en ruzie.
Een mobiele telefoon in combinatie met het telefoonnummer van het restaurant is ook erg populair bij bepaalde groeperingen (en een stuk minder populair bij het bedienend personeel).quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:57 schreef MSXUser het volgende:
... en als dat niet helpt gaan fluiten
(kan me echt groen en geel ergeren aan dat soort aso's)
Bedank daar Joup vh Hek maar voor.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een mobiele telefoon in combinatie met het telefoonnummer van het restaurant is ook erg populair bij bepaalde groeperingen (en een stuk minder populair bij het bedienend personeel).
Ach, ik ben al jaren geen bedienend personeel meer, dat scheeltquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Bedank daar Joup vh Hek maar voor.
Ik had laatst een serveerster die de borden van de hele tafel voor mijn neus in elkaar aan het stapelen was (voor het begrip: ze zette het lege soepbord van mijn buurman in mijn lege bord, en die twee borden weer op het bord van mijn buurvrouw)... Erg elegant! *proest*quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets wat mij vreselijk stoort als ik uit eten ga. Aardige meisjes maar absoluut geen vaklui.
Mijn blik is misschien een beetje gekleurd voor wat betreft het horeca-bezoekende deel van de 'provincialen'. Waarschijnlijk heb ik één als paashaas verklede vrijgezel met een opblaaspop op zijn rug gebonden omringd door 10 stomdronken 'maten' met hetzelfde t-shirt te veel gezien!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet amsterdammers eens meemaken in de provincie, das pas erg.
Vrijgezellenfeesten zijn natuurlijk een verhaal apart. Gelukkig gaan de meest smakeloze taferelen uit traditie naar Amsterdam wat dat betreft. Jammer voor de Amsterdammers alleenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:57 schreef Litman het volgende:
Mijn blik is misschien een beetje gekleurd voor wat betreft het horeca-bezoekende deel van de 'provincialen'. Waarschijnlijk heb ik één als paashaas verklede vrijgezel met een opblaaspop op zijn rug gebonden omringd door 10 stomdronken 'maten' met hetzelfde t-shirt te veel gezien!
Ach, van oorsprong zijn dat meestal ook provincialen. Vooral de snobs die zich aan volkse taferelen storen.quote:Jammer voor de Amsterdammers alleen
Ook weleens gedaan (Doe het normaal nooit) omdat we in die zaak zaten te verdrogen...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een mobiele telefoon in combinatie met het telefoonnummer van het restaurant is ook erg populair bij bepaalde groeperingen (en een stuk minder populair bij het bedienend personeel).
Als dat op de kaart staat zou ik me niet zoveel bemoeien met de gerechtkeuzes van anderen.quote:Op zondag 17 oktober 2004 10:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Verder van die mensen die in een chinees specialiteiten restaurant zitten en dan gewoon chinees tomaten soep en babi pangang bestellen.....
Ja, oke die babi pangang stand op de kaart onder de Europese chinese gerechten alleen de tomaten soep, kroekpoek, foe yong hai en Kipsate niet.quote:Op zondag 17 oktober 2004 11:34 schreef Chielus het volgende:
[..]
Als dat op de kaart staat zou ik me niet zoveel bemoeien met de gerechtkeuzes van anderen.
Jij wist niet beter, maar de gastvrouw wel!!quote:Op maandag 18 oktober 2004 03:33 schreef shredder het volgende:
tegen de gastvrouw zeggen: Dit hebben we niet besteld hoor!
Gastvrouw op ge irriteerde toon: Dit is de amuse
Ik: Oh
Ja, het is al een paar jaar terug en ik had toen nog nooit zo sjiek gegeten. (Hermitage, Rijsoord)
Ja, het kwam ook omdat net ervoor de kelner langskwam met drankjes van een andere tafel. Dus toen de gastvrouw aankwam met kleine kommetjes soep stond ik al gereed. Ja, we hadden geen soep besteld hè. Dat amuse een gratis voorafje was wist ik ook pas achteraf van mn moeder.quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:30 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Jij wist niet beter, maar de gastvrouw wel!!
Geen goede zaak van de gastvrouw, die had dat best leuk in kunnen pakken.![]()
In het Indonesische restaurant waar ik werkte was er regelmatig óver. Met al die kleine bakjes zijn de ogen van veel mensen toch groter dan de maag. Ik probeerde ze altijd over te halen een doggybag te nemen. Anders moesten we het weggooien en dat vond ik zó zonde (als je ziet welke hoeveelheden eten er worden weggegooid in restaurants schaam je je echt rot!). Alles werd dan keurig ingepakt in losse bakjes voor de magnetron en in een handige tas. Kun je zo nog een avond van eten.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik me dan afvraag, wat neem je dan mee in een doggybag? Als je bijvoorbeeld vlees hebt gegeten, maar je hebt maar de helft op, dan laat je dus de andere helft inpakken? Dan neemje dus eigenlijk een aangevreten stuk vlees mee?
Ik vind an sich doggy bag niet zon slecht idee, je hebt er toch voor betaald, maar ik zie de uitvoering ervan niet helemaal goed voor me.
De uitvoering: Nou gewoon in de afhaalbakjes van de Chinees, die ken je toch wel. Of dacht je echt dat het in een bruine papieren zak aan je werd gegeven.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik me dan afvraag, wat neem je dan mee in een doggybag? Als je bijvoorbeeld vlees hebt gegeten, maar je hebt maar de helft op, dan laat je dus de andere helft inpakken? Dan neemje dus eigenlijk een aangevreten stuk vlees mee?
Ik vind an sich doggy bag niet zon slecht idee, je hebt er toch voor betaald, maar ik zie de uitvoering ervan niet helemaal goed voor me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |