abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24654198
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:30 schreef Ashram het volgende:

[..]

Wij hebben een groter diversiteit van gerechten en helaas ook veel minder middelen en personeel dan een Mac.
Jij hebt niet toevallig de serie van Gordon Ramsey gevolgd die niet draaiende restaurants weer uit het dal hielp.
Ik denk dat als jullie al in paniek raken van 10 verschillende menu's je menu aan zou moeten passen.
In ieder geval de diversiteit verminderen, zeker als je de middelen en personeel niet hebt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Moderator donderdag 20 januari 2005 @ 23:21:37 #152
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24659009
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:30 schreef Charmian het volgende:

[..]

Jij hebt niet toevallig de serie van Gordon Ramsey gevolgd die niet draaiende restaurants weer uit het dal hielp.
Ik denk dat als jullie al in paniek raken van 10 verschillende menu's je menu aan zou moeten passen.
In ieder geval de diversiteit verminderen, zeker als je de middelen en personeel niet hebt.
Gordon! Geknipt voor slecht gerunde afhaalchinezen die restaurantje spelen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_24660990
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:21 schreef Gert het volgende:

[..]

Gordon! Geknipt voor slecht gerunde afhaalchinezen die restaurantje spelen.
of hoe t niet moet, als je die restaurans zag!
begin er dan niet aan. als je uit gaat eten, met of zonder opa, waar ook, dan wil je ook een beetje netjes bediend en behandeld worden, met iets lekkers te eten natuurlijk, je betaalt er voor, een restaurant is een bedrijf, niks meer of minder. zorgen dat je t beste verkoopt.
.die TV uitzendingen van Ramsy , is natuurlijk TV, is een goed voorbeeld hoe t niet moet,
kok zijn is een passie, organisatie, en vooral vriendelijk zijn tegenover je klanten, en daar gaat t vaak mis.
De Puta Madre
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:22:08 #154
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24661377
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 17:49 schreef SiGNe het volgende:
Soepen worden toch niet speciaal voor de klant gemaakt? die staat toch gewoon al klaar?

En er zijn in Nederland heus wel goede Chinese restaurants te vinden, je moet alleen heel erg goed zoeken.
op ons staat er altijd een pan boullion op maar groente en kruiden snij ik altijd a la minute behalve bij een party van 50 personen of meer dan heb ik de groente al afgekookt in de boullion
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:33:39 #155
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_24661547
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De meeste restaurants laten honden gewoon toe. Als ze dat niet willen, kunnen ze toch een bordje op de deur hangen?

Ik zie het smerige er trouwens niet van in als een hond keurig onder de tafel ligt. Waarom is dat smerig?
idd ik snap het ranzige er ook niet van, als je thuis bent, ligt de hond ook wel eens onder de tafel TE SLAPEN (niet bedelen uiteraard)
Toen ik 2 jaar geleden op vakantie was in Bretagne had ik mn hond ook me, toen we uit eten gingen heb ik haar gewoon meegenomen, kan die hond toch niet in de tent laten
Maargoed, personeel en andere gasten hadden groot plezier hoor, en de hond was 2 kilo zwaarder na het bezoekje aan het restaurant
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:42:16 #156
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_24661667
Als er een kat in de keuken loopt dan wil je dat toch ook niet hebben?
Huisdieren laat je gewoon thuis, het zijn geen restaurantdieren.
pi_24661672
als jouw hond goed luisterd is er geen probleem.
maar.....de meeste mensen denken ! dat hun hond goed luisterd, net als de meeste mensen met kinderen, niet dus.
honden horen niet in een restaurant. vervelende ouders die hun kinderen niet in toom houden ook niet,
De Puta Madre
  vrijdag 21 januari 2005 @ 06:13:41 #158
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_24662837
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:42 schreef Killer_Mom het volgende:
als jouw hond goed luisterd is er geen probleem.
maar.....de meeste mensen denken ! dat hun hond goed luisterd, net als de meeste mensen met kinderen, niet dus.
honden horen niet in een restaurant. vervelende ouders die hun kinderen niet in toom houden ook niet,
IDD, Kinderen schijt vervelend die door het restaurant lopen te rennen en te bhleren, en het irritantste is dat die ouders er niks aan doen
Ik mocht NOOIT lopen als we ergens gingen eten, of alleen maar wat drinken, NU waren we daar, en STRAKS mocht ik weer lopen en spelen, en was ik het daar niet mee eens zette ze me gewoon buiten "De groeten, kom maar weer naar binnen als je wel gewoon eventjes netjes kunt blijven zitten" uiteraard liet ze me niet staan, want ik was een heel lief kind en nog

Maargoed, met mn oudste hond (we hebben er 3) nooit geen problemen gehad als we dr meenamen naar een restaurant of what ever (Geen id hoe die andere 2 erop reageren, heb ze nog nooit meegenomen naar restaurant/eettent/kroeg), neem dr ook mee naar de kroeg, gaat ze lief onder de kruk liggen, en als ik bv naar de wc ga loopt ze mee, blijft ze zitten wachten bij de deur, en als we weer terug lopen gaat ze op dr plekje onder de kruk liggen, nooit geen last
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_24663125
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:33 schreef Nonneke het volgende:

idd ik snap het ranzige er ook niet van, als je thuis bent, ligt de hond ook wel eens onder de tafel TE SLAPEN (niet bedelen uiteraard)
Wij hebben geen hond thuis.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 08:31:32 #160
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_24663255
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:30 schreef Charmian het volgende:

[..]

Gelujkig raken wij nooit in paniek. Als het niet lukt, dan lukt het niet.
Daarnaast heeft de chef ook nog een principe dat hij bijna alles zelf klaarmaakt, dus vaak treden er bottlenecks op. Wij zijn "maar" een afhaalchinees, die het weliswaar zeker niet slecht doen voor deze tijden, maar wij hebben inderdaad tijd, ruimte noch middelen om ons even in een geoliede machine om te toveren.
Dit mag je wel weten, we runnen de zaak binnen het gezin, daar het onmogelijk is om nog iemand vast in dienst te nemen. Zo goed draait het niet, alleen tijdens de weekends en is het onmogelijk om GOED keukenpersoneel te nemen voor weekends. Dergelijke mensen willen natuurlijk fulltime. Logisch.

Wat betreft geld en middelen... wij kunnen dromen van de winstmarges van de shoarma en pizzeria. Weinig werk en investering en bijna pure winst draaien.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:29:11 #161
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24664873
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:30 schreef Ashram het volgende:

Alsjeblieft zeg...hou je onzin maar voor jezelf.
Kijk maar of ze het leuk vinden als je van alles 1 besteld bij de Mac.
Natuurlijk vinden ze het niet leuk. Geen enkel restaurant vindt het leuk als de gasten 10 verschillende gerechten bestellen, want het is gewoon veel werk. Maar dat neemt niet weg dat ze er het volste recht toe hebben en dat jij als bediening of kok het daar gewoon mee moet doen. Als je het niet aankunt, kun je beter een wat kleinere kaart maken... Ofwel: If you can't take the heat, stay out of the kitchen...

Overigens heb je zeker wel goede Chinese restaurants in NL. Niet het lokale wokrestaurant en niet de afhaalchinees, maar ooit wel eens in de Wagenstraat in Den Haag geweest bijvoorbeeld?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:34:12 #162
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24664944
By the way: ik ben dol op dieren, maar een hond in een restaurant is gewoon een no-no. Sommige honden luisteren namelijk niet, andere honden zijn onverzorgd of laten het hele restaurant na een regebui stinken naar natte hond... Nee, inderdaad niet iedere hond, maar het punt is dat je bij de ingang van het restaurant geen bordje kan hangen met "Sommige honden mogen niet naar binnen". En dat is dan dus jammer voor de goed-opgevoede-schoon-ruikende honden.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:01:39 #163
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24666548
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:34 schreef Hik het volgende:
By the way: ik ben dol op dieren, maar een hond in een restaurant is gewoon een no-no. Sommige honden luisteren namelijk niet, andere honden zijn onverzorgd of laten het hele restaurant na een regebui stinken naar natte hond... Nee, inderdaad niet iedere hond, maar het punt is dat je bij de ingang van het restaurant geen bordje kan hangen met "Sommige honden mogen niet naar binnen". En dat is dan dus jammer voor de goed-opgevoede-schoon-ruikende honden.
Ik heb eens meegemaakt in een eetcafé, waart een gehandicapte vrouw met een SOHO-hond binnenkwam, dat ze geweigerd werd, omdat er geen honden binnen mochten.
Toen het halve restaurant zich ermee begon te bemoeien, en er verontwaardigd werd geroepen dat het belachelijk was mocht ze met haar hond naar binnen.

De eigenaar voelde wel aan dat hij hij zich een tikje te rigide had opgesteld, en bood iedereen wat te drinken aan voor alle commotie.

die SOHO- honden zijn trouwens ongelooflijk qua gedisciplineerdheid!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:43:59 #164
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24667343
Dat vind ik dan ook een hele legitieme uitzondering inderdaad!
pi_50764245
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:44 schreef Asics het volgende:
iemand anders z'n bord volschijten
lol

Ohja, dieren en kleine kinderen liever niet
  zaterdag 23 juni 2007 @ 18:59:59 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50765973
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:59 schreef PeterFinn het volgende:

lol

Ohja, dieren en kleine kinderen liever niet
Goede topickick.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_50766798
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Goede topickick.
Martijn wees me op dit topic
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:28:15 #168
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50768313
Op vakantie in Egypte zaten we te eten in het restaurant van het 5-sterren hotel waar we verbleven. Het zal er vol met Russische kakkers. Ik zat met mijn vader aan een tafel in het midden van de eetzaal. Hij is nogal een boer qua manieren aangezien hij er zelf een is geweest en van zijn ouders niet echt behoorlijke etiquetten mee heeft gekregen. Toen hij klaar was met eten pakte hij de stoffen servet van tafel en begon hij daar keihard zijn neus in te snuiten. Die hele zaal kijken. Daarna keek hij mij zo aan met een blik van 'is er iets aan de hand?'. Ik geneerde me zooo.
Let's Rummikub the night away.
pi_50768479
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:28 schreef SnowCockroach het volgende:
Op vakantie in Egypte zaten we te eten in het restaurant van het 5-sterren hotel waar we verbleven. Het zal er vol met Russische kakkers. Ik zat met mijn vader aan een tafel in het midden van de eetzaal. Hij is nogal een boer qua manieren aangezien hij er zelf een is geweest en van zijn ouders niet echt behoorlijke etiquetten mee heeft gekregen. Toen hij klaar was met eten pakte hij de stoffen servet van tafel en begon hij daar keihard zijn neus in te snuiten. Die hele zaal kijken. Daarna keek hij mij zo aan met een blik van 'is er iets aan de hand?'. Ik geneerde me zooo.
dat is geen gebrek aan opvoeding, maar gewoon achterlijk gedrag mensen die niet snappen dat hun omgeving hun aanwezigheid niet wil ervaren..
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:03:12 #170
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50769163
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:35 schreef Empedocles het volgende:

[..]

dat is geen gebrek aan opvoeding, maar gewoon achterlijk gedrag mensen die niet snappen dat hun omgeving hun aanwezigheid niet wil ervaren..
Opvoeding zeg ik je! Ik ken mijn opa, die is nog erger.
Als mijn moeder de opvoeding aan mijn vader had overgelaten dan zat ik waarschijnlijk ook mijn eten te prakken en naar binnen te schuiven. Om het vervolgens met koffie weg te spoelen.
Let's Rummikub the night away.
pi_51027000
Ik kom vaak in Goeree en daar is de visafslag op de vrijdag. De sloepen varen de hele week en de verse vis is dus op de vrijdag en de zaterdag.
De slechtste dag om vis te eten.. donderdag
  zondag 1 juli 2007 @ 14:55:41 #172
183620 sn7475
"Nunc aut Nunquam"
pi_51028226
je moet maar durven
pi_51034082
Mijn tante (new rich, kinderloos maar mét hond) vroeg pas in een restaurant of ze het overgebleven vlees mee mocht nemen voor de hond. Ik schaamde me rot. Zeg dan nog dat je het voor jezelf mee wilt nemen... Maar zijn ziet dat echt als eer: de kok heeft dan blijkbaar iets bereid wat zelfs goed genoeg is voor haar hond.

Maar voor een kok is zoiets toch echt een belediging?
pi_51036372
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:33 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

staat ruig, niet dus,
sukkels, maar dat is ook not done , strebers.
of je moet een arts, of brandweerman zijn, oproepdienst.
in dat geval ga je niet voor zoveel geld uiteten, je weet dat je weg geroepen wordt,
dus, sukkels
Er zijn meerdere beroepen waarbij je gewoon bereikbaar moet zijn.
Mijn ouders zijn camping eigenaar, in de winter is het vaak erg rustig (zeg maar gerust; niks te doen) op de camping, maar je moet wel bereikbaar zijn, mocht iemand bellen met een probleem of wat dan ook.
pi_51037752
Eten in restaurants is naast lekker, ook nog eens hartstikke leuk. Echter...
Zoals al eerder genoemd:
-Honden en eventuele andere huisdieren horen niet in restaurants.
Een SOHO hond daargelaten, natuurlijk. Naast dat een hond vaak niet al te fris ruikt, horen dieren en eten niet bij elkaar. Mits op bord en goed bereid. Als ik in een restaurant zit, en iemand heeft daar een hond, vind ik het eten al niet lekker meer. Let wel, ik ben dol op dieren (levend en bereid) maar als ik zit te eten wil ik niet het idee hebben dat er vlooien op m'n broek kunnen springen of dat er een penetrante geur hangt.
Verder vind ik het ook nog behoorlijk onbeschoft. Er zijn namelijk behoorlijk veel mensen die allergisch zijn voor hondenharen.
-Kinderen. Mits goed opgevoed mogen wat mij betreft best mee. Maar laat ze dan op een stoel zitten en niet door het hele restaurant rennen. Ook schreeuwen is iets dat niet gewaardeert wordt in een beetje een goed etablisiment. McD is weer iets anders, natuurlijk.
Zoals iemand al aangaf: Stiften en papier mee en de kindjes zijn rustig.
Heb zelf eens mee gemaakt dat er zo'n k*t koter door een restaurant liep en continue aan het gillen was. Na bijna een half uur zeiden de ouders er eindelijk wat van. Even later zie ik plotseling hoe een klein, afgelebbert, van chips-resten voorzien handje een sla-blad van mijn bord af pakt.

Laat ik het kort houden: De ouders hebben met een zeer kwade kop mijn eten betaald.
-Mobiele telefoons. Simpel: UIT of op stil. Uitzondering: brandweerman, politie, arts etc etc etc. Mensen dus die hun telefoon wel bij zich moeten hebben.
Wat ik ook echt not-done vind:
-net iets tè duidelijk maken dat je veel fooi geeft. "Laat die 20 euro maar zitten." half schreeuwend enzo.
-een gesprek voeren op een dusdanig volume dat de rest van de gasten mee kunnen genieten.
-"Wat duurt dat lang." "Waar blijft het eten?" etc etc.
-"Wat wilt U bij Uw maaltijd drinken?" "Cola!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')