abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:26:19 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22636995
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Een mobiele telefoon in combinatie met het telefoonnummer van het restaurant is ook erg populair bij bepaalde groeperingen (en een stuk minder populair bij het bedienend personeel).
Bedank daar Joup vh Hek maar voor.
Overginds heeft dat ook alles te maken met het selectie criterium voor bedienend personeel in NL. Gros van de restaurants heeft daar maar 1 criterium. Goedkoop.
Iets wat mij vreselijk stoort als ik uit eten ga. Aardige meisjes maar absoluut geen vaklui. Iedere keer vragen of het gesmaakt heeft (hoezo? verbaasd je dat?)
Absoluut niet in staat een klant goed te adviseren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22637111
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Bedank daar Joup vh Hek maar voor.
Ach, ik ben al jaren geen bedienend personeel meer, dat scheelt .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:44:26 #103
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22637201
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets wat mij vreselijk stoort als ik uit eten ga. Aardige meisjes maar absoluut geen vaklui.
Ik had laatst een serveerster die de borden van de hele tafel voor mijn neus in elkaar aan het stapelen was (voor het begrip: ze zette het lege soepbord van mijn buurman in mijn lege bord, en die twee borden weer op het bord van mijn buurvrouw)... Erg elegant! *proest*

Overigens verwacht ik niet overal váklui hoor, ik besef heel goed dat dat niet kan en het hóeft ook niet in ieder restaurant. Ik verwacht wél dat bedienend personeel de basics van het op- en afdienen kent, z'n ogen open houdt, kan adviseren (inderdaad) en improviseren.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:57:19 #104
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22637415
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moet amsterdammers eens meemaken in de provincie, das pas erg.
Mijn blik is misschien een beetje gekleurd voor wat betreft het horeca-bezoekende deel van de 'provincialen'. Waarschijnlijk heb ik één als paashaas verklede vrijgezel met een opblaaspop op zijn rug gebonden omringd door 10 stomdronken 'maten' met hetzelfde t-shirt te veel gezien!

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_22637445
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:57 schreef Litman het volgende:
Mijn blik is misschien een beetje gekleurd voor wat betreft het horeca-bezoekende deel van de 'provincialen'. Waarschijnlijk heb ik één als paashaas verklede vrijgezel met een opblaaspop op zijn rug gebonden omringd door 10 stomdronken 'maten' met hetzelfde t-shirt te veel gezien!
Vrijgezellenfeesten zijn natuurlijk een verhaal apart. Gelukkig gaan de meest smakeloze taferelen uit traditie naar Amsterdam wat dat betreft. Jammer voor de Amsterdammers alleen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_22637769
quote:
Jammer voor de Amsterdammers alleen
Ach, van oorsprong zijn dat meestal ook provincialen. Vooral de snobs die zich aan volkse taferelen storen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:59:07 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22676444
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Een mobiele telefoon in combinatie met het telefoonnummer van het restaurant is ook erg populair bij bepaalde groeperingen (en een stuk minder populair bij het bedienend personeel).
Ook weleens gedaan (Doe het normaal nooit) omdat we in die zaak zaten te verdrogen...

Personeel was er inderdaad niet blij mee maar ja. Dan moet ze ook maar eens goed bedienen. Ben trouwens nooit meer in die zaak geweest.

Verder van die mensen die in een chinees specialiteiten restaurant zitten en dan gewoon chinees tomaten soep en babi pangang bestellen.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:34:58 #108
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22676875
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Verder van die mensen die in een chinees specialiteiten restaurant zitten en dan gewoon chinees tomaten soep en babi pangang bestellen.....
Als dat op de kaart staat zou ik me niet zoveel bemoeien met de gerechtkeuzes van anderen.

Waar ik me verder echt aan kan ergeren is als mensen ergens allergisch voor zijn, dit niet aangeven en op het moment dat het gerecht komt vragen , "zit er eigenlijk melk in de saus want dan mag ik hem niet". Bedenk dat van te voren. (al meerdere keren meegemaakt als bedienend personeel)
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:25:37 #109
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22679593
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:34 schreef Chielus het volgende:

[..]

Als dat op de kaart staat zou ik me niet zoveel bemoeien met de gerechtkeuzes van anderen.
Ja, oke die babi pangang stand op de kaart onder de Europese chinese gerechten alleen de tomaten soep, kroekpoek, foe yong hai en Kipsate niet.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_22681058
Personeel dat trouwens aan alle kanten je borden weghaalt en willekeurig nieuw eten aangeeft is ook irritant. Is het nu zo moeilijk om ff te leren aan welke kant je aangeeft en aan welke kant je weghaalt?
  zondag 17 oktober 2004 @ 18:21:26 #111
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_22684107
laten we daar maar over ophouden gewoon rechts in en uithalen , dan nog maar te zwijgen over een oud klasgenoot van me die niet eens biefstukje aan tafel kan trancheren
pi_22694875
tegen de gastvrouw zeggen: Dit hebben we niet besteld hoor!

Gastvrouw op ge irriteerde toon: Dit is de amuse

Ik: Oh

Ja, het is al een paar jaar terug en ik had toen nog nooit zo sjiek gegeten. (Hermitage, Rijsoord)
pi_22696505
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 03:33 schreef shredder het volgende:
tegen de gastvrouw zeggen: Dit hebben we niet besteld hoor!

Gastvrouw op ge irriteerde toon: Dit is de amuse

Ik: Oh

Ja, het is al een paar jaar terug en ik had toen nog nooit zo sjiek gegeten. (Hermitage, Rijsoord)
Jij wist niet beter, maar de gastvrouw wel!!
Geen goede zaak van de gastvrouw, die had dat best leuk in kunnen pakken.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_22696549
Luid te verstaan geven dat je gaat schijten.... Ik heb het dus eens meegemaakt dat een of andere lompe boer dat zo hard zei dat het halve restaurant het kon horen ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22699445
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 10:30 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Jij wist niet beter, maar de gastvrouw wel!!
Geen goede zaak van de gastvrouw, die had dat best leuk in kunnen pakken.
Ja, het kwam ook omdat net ervoor de kelner langskwam met drankjes van een andere tafel. Dus toen de gastvrouw aankwam met kleine kommetjes soep stond ik al gereed. Ja, we hadden geen soep besteld hè. Dat amuse een gratis voorafje was wist ik ook pas achteraf van mn moeder.
pi_22699534
Wat ik pas nog heb meegemaakt was dat ouders hun kinderen gewoon over de tafel heen sleepten( nadat afgeruimd was dat wel). Hallo, je bent niet thuis hoor! En luidruchtig natuurlijk, * zucht*
pi_22700633
Kinderen zijn zóóóóó leuk

Geef ze een (getoaste) boterham en wacht eens rustig af op hoeveel onsmakelijke manieren een kind zo'n boterham naar binnen weet te werken... Mijn favoriet: kind duwt toast tegen zijn gezicht en duwt dan zijn tong erdoorheen en eet zo de toast op van binnen naar buiten toe Prachtig vooral als de ouders zich er blijkbaar absoluut niet aan storen...
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_22700679
Wat ik me dan afvraag, wat neem je dan mee in een doggybag? Als je bijvoorbeeld vlees hebt gegeten, maar je hebt maar de helft op, dan laat je dus de andere helft inpakken? Dan neemje dus eigenlijk een aangevreten stuk vlees mee?

Ik vind an sich doggy bag niet zon slecht idee, je hebt er toch voor betaald, maar ik zie de uitvoering ervan niet helemaal goed voor me.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:47:42 #119
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22701204
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik me dan afvraag, wat neem je dan mee in een doggybag? Als je bijvoorbeeld vlees hebt gegeten, maar je hebt maar de helft op, dan laat je dus de andere helft inpakken? Dan neemje dus eigenlijk een aangevreten stuk vlees mee?

Ik vind an sich doggy bag niet zon slecht idee, je hebt er toch voor betaald, maar ik zie de uitvoering ervan niet helemaal goed voor me.
In het Indonesische restaurant waar ik werkte was er regelmatig óver. Met al die kleine bakjes zijn de ogen van veel mensen toch groter dan de maag. Ik probeerde ze altijd over te halen een doggybag te nemen. Anders moesten we het weggooien en dat vond ik zó zonde (als je ziet welke hoeveelheden eten er worden weggegooid in restaurants schaam je je echt rot!). Alles werd dan keurig ingepakt in losse bakjes voor de magnetron en in een handige tas. Kun je zo nog een avond van eten.
Maargoed, dit is inderdaad "makkelijker" voedsel om mee te nemen dan, zeg, een biefstuk. Ik neem ook aan dat mensen gemiddeld geen half-opgegeten lappen vlees, ijs of friet meenemen, maar wel salades, pasta's en rijstgerechten.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22701712
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
De uitvoering: Nou gewoon in de afhaalbakjes van de Chinees, die ken je toch wel. Of dacht je echt dat het in een bruine papieren zak aan je werd gegeven.
En meestal gaat het om resten kipfilet of varkenshaas, stukken vlees dus en de groentes die erbij horen. De bakjes kunnen in de magnetron, dus makkelijk om op te warmen. En inderdaad, er wordt vuilniszakken vol voedsel weggegooid met name nasi enzo.
En nee, ze worden niet opnieuw gebruikt (niet bij ons tenminste)
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:05:42 #121
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22702931
voor allle obers:

Als er niemand van < 10 jaar aan tafel zit hoef je niet die grap met het koffiekopjedatvanhetschoteltjevaltmaarnognetmethettheelepeltjewordtopgevangen te doen.

Levert alleen maar plaatsvervangende schaamte op bij je gasten.

maandag 18 oktober 2004 @ 18:09:42 #122
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_22705382
Daarentegen vind ik dat het volkomen geoorloofd moet zijn om in een poenig restaurant met een heleboel kouwe kak en bedienend personeel dat duidelijk van zichzelf vindt te goed voor jou te zijn, om a) een bakje appelmoes-met-een-kersje te vragen, en b) na afloop van het maal te vragen aan welke kant de (overigens veel te dure) sigaar moet worden aangestoken. En als 't even kan een zippo gebruiken om dat ding zelf in de hens te jagen. Zo. Burgelijke ongehoorzaamheid ten top.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:32:20 #123
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_24632262
Roken in een restaurant vind ik eigenlijk niet kunnen, ben je lekker aan het smullen van het eten waar de kok zijn best op heeft gedaan word je smaak verpest door een vleug rook.
Ik rook zelf ook maar in een restaurant nooit..
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:44:44 #124
45206 Pietverdriet
pi_24632510
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:09 schreef DzjieDub het volgende:
Daarentegen vind ik dat het volkomen geoorloofd moet zijn om in een poenig restaurant met een heleboel kouwe kak en bedienend personeel dat duidelijk van zichzelf vindt te goed voor jou te zijn, om a) een bakje appelmoes-met-een-kersje te vragen, en b) na afloop van het maal te vragen aan welke kant de (overigens veel te dure) sigaar moet worden aangestoken. En als 't even kan een zippo gebruiken om dat ding zelf in de hens te jagen. Zo. Burgelijke ongehoorzaamheid ten top.
Voor jouw is dat alles wat net iets meer is dan een vd Valk ?
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:49:37 #125
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_24632620
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor jouw is dat alles wat net iets meer is dan een vd Valk ?
hmm bij een mexicaan kun je zonder problemen een bak appelmoes krijgen bij je eten.
na het eten een sigaar kiezen uit een houten doosje met verschillende sigaren, en dan bijdehand met je zippo je sigaar aansteken aan de verkeerde kant tertwijl je je een breuk kan laggen om de rekening van nog geen 20 euri.

(is dat al meer als een van de valk? )
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_24632913
kunt u mischien even alles bij elkaar in de blender doen want mijn keelamandelen zijn net weggehaald???? ik slik een beetje moeilijk.......
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
  woensdag 19 januari 2005 @ 01:04:07 #127
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_24632955
Wat kan je allemaal met een blender ??

misschien kun je je bevindingen hier uiten
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_24633505
Ook helemaal not done zijn disciminerende opmerkingen. Ik heb een aziatisch uiterlijk en stond een keer bij de deur gasten te verwelkomen. Zegt zo'n l*l:"Ik dacht dat we zalm kregen in plaats van bami". Of als het even iets langer duurt:"Moet het helemaal uit China komen"? Grrrrrrrrrrr
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 19 januari 2005 @ 01:47:32 #129
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24633636
een bbq hebben op je werk en een vent over de rooie zien gaan omdat je ze vlees in de vlammen hangt.

ik stond als kok zalm en sate te bereiden en als sluitstuk crepe Suzette en normandia hele fijne avonden gehad, mensen dingen uitleggen dingen regelen voor meestal het paar.

mis het serveren eigelijk nog steeds
pi_24635598
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:36 schreef tim2308 het volgende:
Ook helemaal not done zijn disciminerende opmerkingen. Ik heb een aziatisch uiterlijk en stond een keer bij de deur gasten te verwelkomen. Zegt zo'n l*l:"Ik dacht dat we zalm kregen in plaats van bami". Of als het even iets langer duurt:"Moet het helemaal uit China komen"? Grrrrrrrrrrr
gelukkig werk ik dan niet in de bediening (want ik zou er niet lang werken met zulke klanten)

zou dan als antwoord geven: sorry we maken geen nasi meer want de hond die er altijd doorheen gaat is op.
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:13:06 #131
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24635790
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:49 schreef blackbully het volgende:
hmm bij een mexicaan kun je zonder problemen een bak appelmoes krijgen bij je eten.
Misschien moet je eens naar een échte Mexicaan gaan, in plaats van de "Amigos"
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:17:20 #132
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24635848
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:36 schreef tim2308 het volgende:
Jezus, wat fout...
Eigenlijk moeten dat soort mensen op hun nummer worden gezet, maar vaak geloof je niet wat je hoort... Schreef hierboven geloof ik al ergens over groepjes mannen die vreselijk dronken worden en dan opmerkingen gaan maken over je borsten...
Zo fout dat het gewoon niet te geloven is...
pi_24635951
in een chinees restaurant als voorgerecht soep krijgen, vraagt de serveerster heeel netjes wat voor soep je wilt hebben, en alle nederlandse soepen zijn er...

behalve de erwtensoep (mag je raden welke ik koos )
pi_24636203
Denken dat elke klant in het restaurant je net zo interessant en geweldig vind als jij jezelf vind en dat je daarom op steeds luidere toon gaat converseren met je eetpartner, zodat iedereen kan 'meegenieten' van jouw briljantheid
pi_24636479
lekker uit eten gaan en er dan achterkomen dat die ranzig grote tokkiefamilie precies in datzelfde restaurant iets als carnaval ofzo willen gaan vieren (daar leek het op) allemaal lomp verkleed, luidruchtig en alle aandacht opeisend, zo vervelend dat zelfs het complete personeel van 't restaurant een chagrijnige kop had.
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:36:45 #136
111260 Charmian
a little joy
pi_24637096
- a la carte bestellen en heel verbaast vragen 'is dit het?' en 'krijgen we er geen frietjes bij?'
- tegen de kok zeggen dat z'n aardappelpuree te zout is (4 man/vrouw waren het daar over eens, de kok niet).
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:48:44 #137
105466 PrintScrn.nl
Koekje d'r bij?
pi_24637318
Ik heb wel eens met iemand in een restaurant gezeten die eerst alles fijn sneet, mes neerlegde en daarna ging ze met een arm op schoot het voer naar binnen zitten schuiven. Je schaamt je rot.
  woensdag 19 januari 2005 @ 11:16:15 #138
83951 rashudo
project 2501
pi_24637838
Een fijn gesprek over kannibalisme hebben in een restaurant waar de tafeltjes zo dicht op elkaar staan dat je buren het kunnen horen, je raar aankijken en vervolgens geen trek meer hebben.
Their eyes opaque.
  Spellchecker donderdag 20 januari 2005 @ 00:35:55 #139
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_24644548
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 10:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Luid te verstaan geven dat je gaat schijten.... Ik heb het dus eens meegemaakt dat een of andere lompe boer dat zo hard zei dat het halve restaurant het kon horen ...

Daar zou ik alleen maar om lachen
Tevens -purist.
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 01:31:10 #140
34726 Fratz
Max
pi_24645040
mensen die direct peper en zout op hun eten gooien zonder te proeven, brrrr!

ook erg lomp: ik zat met mijn vriend in een restaurant. naast ons zat een familie. opa was ook mee. en net toen alle gesprekken even stil vielen, liet opa een duidelijke hoorbare SCHEET!!! gatver!! iedereen had het gehoord, iedereen keek naar hem, zijn hele familie zat met het schaamrood op de kaken naar het plafond te staren, en wat doet hij? net of er niks aan de hond is eet hij gewoon door. toen we weer buiten stonden hebben we er trouwens wel om gelachen. maar nee, zoiets doe je niet in een restaurant!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:10:13 #141
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_24650937
Op een stervensdrukke zondagavond in de zaak (Chinees afhaal) voor 10 personen:

- bijna allemaal verschillende soepen bestellen
- hetzelfde geldt voor de voorgerechten
- echt 10 verschillende gerechten bestellen
- nasi, bami, mihoen, 2 maal mihoen zonder ui, eenmaal nasi zonder groenten, de rest witte rijst

...en dan niet snappen dat het gewoonweg niet mogelijk is:
- omdat eer de laatste gerecht klaar is, de eerste al koud is.
- omdat we nog ANDERE klanten hebben die ook binnen een uur met hun eten naar huiten willen lopen.
- simpelweg omdat het te lastig is voor een afhaalrestaurant met beperkte doorvoer

Gaan ze zich van hun voeten staan maken. Bel dan opz'n minst om te overleggen.

Ook not done:
Rasechte Hollanders in een Chinees afhaalzaak in BELGIE!
Krijg je vragen als:
- Hebben jullie geen gadogado? (WTF is Gadogado?)
- Geen roti of moksi meti?
- Hey!!! GVD heb net nasi besteld maar er zit geen spiegelei bovenop!...En waar is de ham??
- ...

Het spijt me te moeten zeggen, maar de Chinees in Belgie is gewoon veel meer "verfijnd" dan in NL. Chinezen onder elkaar vergelijken Chin.resto's in NL met vreetschuren vergeleken met hun collega's in Belgie.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:58:37 #142
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24651716
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:10 schreef Ashram het volgende:
Het spijt me te moeten zeggen, maar de Chinees in Belgie is gewoon veel meer "verfijnd" dan in NL. Chinezen onder elkaar vergelijken Chin.resto's in NL met vreetschuren vergeleken met hun collega's in Belgie.
Verfijnder en minder klantvriendelijk, blijkbaar...
pi_24651809
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 01:31 schreef Fratz het volgende:
mensen die direct peper en zout op hun eten gooien zonder te proeven, brrrr!

ook erg lomp: ik zat met mijn vriend in een restaurant. naast ons zat een familie. opa was ook mee. en net toen alle gesprekken even stil vielen, liet opa een duidelijke hoorbare SCHEET!!! gatver!! iedereen had het gehoord, iedereen keek naar hem, zijn hele familie zat met het schaamrood op de kaken naar het plafond te staren, en wat doet hij? net of er niks aan de hond is eet hij gewoon door. toen we weer buiten stonden hebben we er trouwens wel om gelachen. maar nee, zoiets doe je niet in een restaurant!
Mja. Oude mensen hebben daar nog al eens last van. Kunnen ze moeilijk ophouden. En ze merken er vaak ook niets van. Kun je die opa dus moeilijk kwalijk nemen.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:05:46 #144
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24651821
quote:

- nasi, bami, mihoen, 2 maal mihoen zonder ui, eenmaal nasi zonder groenten, de rest witte rijst
mag ik vriendelijk vragen hoeveel man personeel rond loopt in de keuken?
heb diner gehad van 20 personenen en echt alles verschillend maar het wel allemaal warm op het bord krijgen, en dat met 3 man maar als je elkaar niet helpt werkt het niet
  Moderator donderdag 20 januari 2005 @ 15:11:49 #145
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24651923
quote:
Dat hoeft je niet te spijten hoor. Nederlanders zien de afhaalchinees als niets meer dan een alternatief voor de snackbar, dus het is wederzijds.
Wat chinese restaurants in Nederland over het algemeen wél goed voor elkaar hebben, is dat je je eten snel en warm meekrijgt, ook al is het druk. Dus misschien moeten ze daar in België nog even op oefenen, in plaats van te gaan lopen mekkeren over klanten die zo lastige zijn omdat ze verschillende gerechten bestellen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:31:15 #146
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_24652267
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:05 schreef karper het volgende:

[..]

mag ik vriendelijk vragen hoeveel man personeel rond loopt in de keuken?
heb diner gehad van 20 personenen en echt alles verschillend maar het wel allemaal warm op het bord krijgen, en dat met 3 man maar als je elkaar niet helpt werkt het niet
We staan doorgaans met 4 in de keuken, maar op een normale zondag zijn we altijd met meerdere bestellingen tegelijk bezig.
We kunnen gewoon niet alle andere lopende bestellingen stopzetten omdat we die ene bestelling moeten maken. Het zou gewoon niet eerlijk zijn voor andere klanten.

Gelukkige hebben de meeste mensen erg veel begrip en wat belangrijker is:
Veel mensen durven niet te vragen wat wat is, dus bestellen ze alles verschillend denkende dat het vast wel goed zit.
Ik grijp dan altijd in door voor hun een menu samen te stellen gebaseerd op hun voorkeuren en aantal personen. 10 gerechten voor 10 personen is echt niet nodig.
Daar nemen we de tijd wel voor en iedereen is tevreden.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:34:43 #147
42661 DrFonk
Dealer of Funky Music
pi_24652318
quote:

Whahaha! wat een BS. ze het niet op je kaart als je het niet aankunt. Als er een keuze is, moet je niet gaan piepen als de keuze gemaakt wordt... Voorts is de Chinees in Nederland feitelijk niks meer dan de Mac (ofwel, MalDonal). hou nou op met je culinaire hoebla.
They say you jive and game but can't be changed. On the positive side, you are my piece of the rock and I love you CC
  donderdag 20 januari 2005 @ 16:30:31 #148
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_24652984
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:34 schreef DrFonk het volgende:

[..]

Whahaha! wat een BS. ze het niet op je kaart als je het niet aankunt. Als er een keuze is, moet je niet gaan piepen als de keuze gemaakt wordt... Voorts is de Chinees in Nederland feitelijk niks meer dan de Mac (ofwel, MalDonal). hou nou op met je culinaire hoebla.

Alsjeblieft zeg...hou je onzin maar voor jezelf.
Kijk maar of ze het leuk vinden als je van alles 1 besteld bij de Mac.

Wij hebben een groter diversiteit van gerechten en helaas ook veel minder middelen en personeel dan een Mac.

Maar blijf jij maar naar de Mac gaan.
  donderdag 20 januari 2005 @ 17:49:30 #149
45 SiGNe
pi_24653712
Soepen worden toch niet speciaal voor de klant gemaakt? die staat toch gewoon al klaar?

En er zijn in Nederland heus wel goede Chinese restaurants te vinden, je moet alleen heel erg goed zoeken.
  donderdag 20 januari 2005 @ 18:15:49 #150
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24654045
tvp
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24654198
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:30 schreef Ashram het volgende:

[..]

Wij hebben een groter diversiteit van gerechten en helaas ook veel minder middelen en personeel dan een Mac.
Jij hebt niet toevallig de serie van Gordon Ramsey gevolgd die niet draaiende restaurants weer uit het dal hielp.
Ik denk dat als jullie al in paniek raken van 10 verschillende menu's je menu aan zou moeten passen.
In ieder geval de diversiteit verminderen, zeker als je de middelen en personeel niet hebt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Moderator donderdag 20 januari 2005 @ 23:21:37 #152
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24659009
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:30 schreef Charmian het volgende:

[..]

Jij hebt niet toevallig de serie van Gordon Ramsey gevolgd die niet draaiende restaurants weer uit het dal hielp.
Ik denk dat als jullie al in paniek raken van 10 verschillende menu's je menu aan zou moeten passen.
In ieder geval de diversiteit verminderen, zeker als je de middelen en personeel niet hebt.
Gordon! Geknipt voor slecht gerunde afhaalchinezen die restaurantje spelen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_24660990
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:21 schreef Gert het volgende:

[..]

Gordon! Geknipt voor slecht gerunde afhaalchinezen die restaurantje spelen.
of hoe t niet moet, als je die restaurans zag!
begin er dan niet aan. als je uit gaat eten, met of zonder opa, waar ook, dan wil je ook een beetje netjes bediend en behandeld worden, met iets lekkers te eten natuurlijk, je betaalt er voor, een restaurant is een bedrijf, niks meer of minder. zorgen dat je t beste verkoopt.
.die TV uitzendingen van Ramsy , is natuurlijk TV, is een goed voorbeeld hoe t niet moet,
kok zijn is een passie, organisatie, en vooral vriendelijk zijn tegenover je klanten, en daar gaat t vaak mis.
De Puta Madre
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:22:08 #154
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24661377
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 17:49 schreef SiGNe het volgende:
Soepen worden toch niet speciaal voor de klant gemaakt? die staat toch gewoon al klaar?

En er zijn in Nederland heus wel goede Chinese restaurants te vinden, je moet alleen heel erg goed zoeken.
op ons staat er altijd een pan boullion op maar groente en kruiden snij ik altijd a la minute behalve bij een party van 50 personen of meer dan heb ik de groente al afgekookt in de boullion
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:33:39 #155
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_24661547
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De meeste restaurants laten honden gewoon toe. Als ze dat niet willen, kunnen ze toch een bordje op de deur hangen?

Ik zie het smerige er trouwens niet van in als een hond keurig onder de tafel ligt. Waarom is dat smerig?
idd ik snap het ranzige er ook niet van, als je thuis bent, ligt de hond ook wel eens onder de tafel TE SLAPEN (niet bedelen uiteraard)
Toen ik 2 jaar geleden op vakantie was in Bretagne had ik mn hond ook me, toen we uit eten gingen heb ik haar gewoon meegenomen, kan die hond toch niet in de tent laten
Maargoed, personeel en andere gasten hadden groot plezier hoor, en de hond was 2 kilo zwaarder na het bezoekje aan het restaurant
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:42:16 #156
45 SiGNe
pi_24661667
Als er een kat in de keuken loopt dan wil je dat toch ook niet hebben?
Huisdieren laat je gewoon thuis, het zijn geen restaurantdieren.
pi_24661672
als jouw hond goed luisterd is er geen probleem.
maar.....de meeste mensen denken ! dat hun hond goed luisterd, net als de meeste mensen met kinderen, niet dus.
honden horen niet in een restaurant. vervelende ouders die hun kinderen niet in toom houden ook niet,
De Puta Madre
  vrijdag 21 januari 2005 @ 06:13:41 #158
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_24662837
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:42 schreef Killer_Mom het volgende:
als jouw hond goed luisterd is er geen probleem.
maar.....de meeste mensen denken ! dat hun hond goed luisterd, net als de meeste mensen met kinderen, niet dus.
honden horen niet in een restaurant. vervelende ouders die hun kinderen niet in toom houden ook niet,
IDD, Kinderen schijt vervelend die door het restaurant lopen te rennen en te bhleren, en het irritantste is dat die ouders er niks aan doen
Ik mocht NOOIT lopen als we ergens gingen eten, of alleen maar wat drinken, NU waren we daar, en STRAKS mocht ik weer lopen en spelen, en was ik het daar niet mee eens zette ze me gewoon buiten "De groeten, kom maar weer naar binnen als je wel gewoon eventjes netjes kunt blijven zitten" uiteraard liet ze me niet staan, want ik was een heel lief kind en nog

Maargoed, met mn oudste hond (we hebben er 3) nooit geen problemen gehad als we dr meenamen naar een restaurant of what ever (Geen id hoe die andere 2 erop reageren, heb ze nog nooit meegenomen naar restaurant/eettent/kroeg), neem dr ook mee naar de kroeg, gaat ze lief onder de kruk liggen, en als ik bv naar de wc ga loopt ze mee, blijft ze zitten wachten bij de deur, en als we weer terug lopen gaat ze op dr plekje onder de kruk liggen, nooit geen last
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_24663125
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:33 schreef Nonneke het volgende:

idd ik snap het ranzige er ook niet van, als je thuis bent, ligt de hond ook wel eens onder de tafel TE SLAPEN (niet bedelen uiteraard)
Wij hebben geen hond thuis.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 08:31:32 #160
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_24663255
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:30 schreef Charmian het volgende:

[..]

Gelujkig raken wij nooit in paniek. Als het niet lukt, dan lukt het niet.
Daarnaast heeft de chef ook nog een principe dat hij bijna alles zelf klaarmaakt, dus vaak treden er bottlenecks op. Wij zijn "maar" een afhaalchinees, die het weliswaar zeker niet slecht doen voor deze tijden, maar wij hebben inderdaad tijd, ruimte noch middelen om ons even in een geoliede machine om te toveren.
Dit mag je wel weten, we runnen de zaak binnen het gezin, daar het onmogelijk is om nog iemand vast in dienst te nemen. Zo goed draait het niet, alleen tijdens de weekends en is het onmogelijk om GOED keukenpersoneel te nemen voor weekends. Dergelijke mensen willen natuurlijk fulltime. Logisch.

Wat betreft geld en middelen... wij kunnen dromen van de winstmarges van de shoarma en pizzeria. Weinig werk en investering en bijna pure winst draaien.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:29:11 #161
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24664873
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:30 schreef Ashram het volgende:

Alsjeblieft zeg...hou je onzin maar voor jezelf.
Kijk maar of ze het leuk vinden als je van alles 1 besteld bij de Mac.
Natuurlijk vinden ze het niet leuk. Geen enkel restaurant vindt het leuk als de gasten 10 verschillende gerechten bestellen, want het is gewoon veel werk. Maar dat neemt niet weg dat ze er het volste recht toe hebben en dat jij als bediening of kok het daar gewoon mee moet doen. Als je het niet aankunt, kun je beter een wat kleinere kaart maken... Ofwel: If you can't take the heat, stay out of the kitchen...

Overigens heb je zeker wel goede Chinese restaurants in NL. Niet het lokale wokrestaurant en niet de afhaalchinees, maar ooit wel eens in de Wagenstraat in Den Haag geweest bijvoorbeeld?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:34:12 #162
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24664944
By the way: ik ben dol op dieren, maar een hond in een restaurant is gewoon een no-no. Sommige honden luisteren namelijk niet, andere honden zijn onverzorgd of laten het hele restaurant na een regebui stinken naar natte hond... Nee, inderdaad niet iedere hond, maar het punt is dat je bij de ingang van het restaurant geen bordje kan hangen met "Sommige honden mogen niet naar binnen". En dat is dan dus jammer voor de goed-opgevoede-schoon-ruikende honden.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:01:39 #163
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24666548
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:34 schreef Hik het volgende:
By the way: ik ben dol op dieren, maar een hond in een restaurant is gewoon een no-no. Sommige honden luisteren namelijk niet, andere honden zijn onverzorgd of laten het hele restaurant na een regebui stinken naar natte hond... Nee, inderdaad niet iedere hond, maar het punt is dat je bij de ingang van het restaurant geen bordje kan hangen met "Sommige honden mogen niet naar binnen". En dat is dan dus jammer voor de goed-opgevoede-schoon-ruikende honden.
Ik heb eens meegemaakt in een eetcafé, waart een gehandicapte vrouw met een SOHO-hond binnenkwam, dat ze geweigerd werd, omdat er geen honden binnen mochten.
Toen het halve restaurant zich ermee begon te bemoeien, en er verontwaardigd werd geroepen dat het belachelijk was mocht ze met haar hond naar binnen.

De eigenaar voelde wel aan dat hij hij zich een tikje te rigide had opgesteld, en bood iedereen wat te drinken aan voor alle commotie.

die SOHO- honden zijn trouwens ongelooflijk qua gedisciplineerdheid!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:43:59 #164
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24667343
Dat vind ik dan ook een hele legitieme uitzondering inderdaad!
pi_50764245
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:44 schreef Asics het volgende:
iemand anders z'n bord volschijten
lol

Ohja, dieren en kleine kinderen liever niet
  zaterdag 23 juni 2007 @ 18:59:59 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50765973
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:59 schreef PeterFinn het volgende:

lol

Ohja, dieren en kleine kinderen liever niet
Goede topickick.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_50766798
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Goede topickick.
Martijn wees me op dit topic
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:28:15 #168
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50768313
Op vakantie in Egypte zaten we te eten in het restaurant van het 5-sterren hotel waar we verbleven. Het zal er vol met Russische kakkers. Ik zat met mijn vader aan een tafel in het midden van de eetzaal. Hij is nogal een boer qua manieren aangezien hij er zelf een is geweest en van zijn ouders niet echt behoorlijke etiquetten mee heeft gekregen. Toen hij klaar was met eten pakte hij de stoffen servet van tafel en begon hij daar keihard zijn neus in te snuiten. Die hele zaal kijken. Daarna keek hij mij zo aan met een blik van 'is er iets aan de hand?'. Ik geneerde me zooo.
Let's Rummikub the night away.
pi_50768479
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:28 schreef SnowCockroach het volgende:
Op vakantie in Egypte zaten we te eten in het restaurant van het 5-sterren hotel waar we verbleven. Het zal er vol met Russische kakkers. Ik zat met mijn vader aan een tafel in het midden van de eetzaal. Hij is nogal een boer qua manieren aangezien hij er zelf een is geweest en van zijn ouders niet echt behoorlijke etiquetten mee heeft gekregen. Toen hij klaar was met eten pakte hij de stoffen servet van tafel en begon hij daar keihard zijn neus in te snuiten. Die hele zaal kijken. Daarna keek hij mij zo aan met een blik van 'is er iets aan de hand?'. Ik geneerde me zooo.
dat is geen gebrek aan opvoeding, maar gewoon achterlijk gedrag mensen die niet snappen dat hun omgeving hun aanwezigheid niet wil ervaren..
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:03:12 #170
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50769163
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:35 schreef Empedocles het volgende:

[..]

dat is geen gebrek aan opvoeding, maar gewoon achterlijk gedrag mensen die niet snappen dat hun omgeving hun aanwezigheid niet wil ervaren..
Opvoeding zeg ik je! Ik ken mijn opa, die is nog erger.
Als mijn moeder de opvoeding aan mijn vader had overgelaten dan zat ik waarschijnlijk ook mijn eten te prakken en naar binnen te schuiven. Om het vervolgens met koffie weg te spoelen.
Let's Rummikub the night away.
pi_51027000
Ik kom vaak in Goeree en daar is de visafslag op de vrijdag. De sloepen varen de hele week en de verse vis is dus op de vrijdag en de zaterdag.
De slechtste dag om vis te eten.. donderdag
  zondag 1 juli 2007 @ 14:55:41 #172
183620 sn7475
"Nunc aut Nunquam"
pi_51028226
je moet maar durven
pi_51034082
Mijn tante (new rich, kinderloos maar mét hond) vroeg pas in een restaurant of ze het overgebleven vlees mee mocht nemen voor de hond. Ik schaamde me rot. Zeg dan nog dat je het voor jezelf mee wilt nemen... Maar zijn ziet dat echt als eer: de kok heeft dan blijkbaar iets bereid wat zelfs goed genoeg is voor haar hond.

Maar voor een kok is zoiets toch echt een belediging?
pi_51036372
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:33 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

staat ruig, niet dus,
sukkels, maar dat is ook not done , strebers.
of je moet een arts, of brandweerman zijn, oproepdienst.
in dat geval ga je niet voor zoveel geld uiteten, je weet dat je weg geroepen wordt,
dus, sukkels
Er zijn meerdere beroepen waarbij je gewoon bereikbaar moet zijn.
Mijn ouders zijn camping eigenaar, in de winter is het vaak erg rustig (zeg maar gerust; niks te doen) op de camping, maar je moet wel bereikbaar zijn, mocht iemand bellen met een probleem of wat dan ook.
pi_51037752
Eten in restaurants is naast lekker, ook nog eens hartstikke leuk. Echter...
Zoals al eerder genoemd:
-Honden en eventuele andere huisdieren horen niet in restaurants.
Een SOHO hond daargelaten, natuurlijk. Naast dat een hond vaak niet al te fris ruikt, horen dieren en eten niet bij elkaar. Mits op bord en goed bereid. Als ik in een restaurant zit, en iemand heeft daar een hond, vind ik het eten al niet lekker meer. Let wel, ik ben dol op dieren (levend en bereid) maar als ik zit te eten wil ik niet het idee hebben dat er vlooien op m'n broek kunnen springen of dat er een penetrante geur hangt.
Verder vind ik het ook nog behoorlijk onbeschoft. Er zijn namelijk behoorlijk veel mensen die allergisch zijn voor hondenharen.
-Kinderen. Mits goed opgevoed mogen wat mij betreft best mee. Maar laat ze dan op een stoel zitten en niet door het hele restaurant rennen. Ook schreeuwen is iets dat niet gewaardeert wordt in een beetje een goed etablisiment. McD is weer iets anders, natuurlijk.
Zoals iemand al aangaf: Stiften en papier mee en de kindjes zijn rustig.
Heb zelf eens mee gemaakt dat er zo'n k*t koter door een restaurant liep en continue aan het gillen was. Na bijna een half uur zeiden de ouders er eindelijk wat van. Even later zie ik plotseling hoe een klein, afgelebbert, van chips-resten voorzien handje een sla-blad van mijn bord af pakt.

Laat ik het kort houden: De ouders hebben met een zeer kwade kop mijn eten betaald.
-Mobiele telefoons. Simpel: UIT of op stil. Uitzondering: brandweerman, politie, arts etc etc etc. Mensen dus die hun telefoon wel bij zich moeten hebben.
Wat ik ook echt not-done vind:
-net iets tè duidelijk maken dat je veel fooi geeft. "Laat die 20 euro maar zitten." half schreeuwend enzo.
-een gesprek voeren op een dusdanig volume dat de rest van de gasten mee kunnen genieten.
-"Wat duurt dat lang." "Waar blijft het eten?" etc etc.
-"Wat wilt U bij Uw maaltijd drinken?" "Cola!"
pi_51037992
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:51 schreef mien-moeke het volgende:
-Mobiele telefoons. Simpel: UIT of op stil. Uitzondering: brandweerman, politie, arts etc etc etc. Mensen dus die hun telefoon wel bij zich moeten hebben.
Ook die mensen kunnen hun telefoon op de trilstand zetten. Iedereen kan een goede reden hebben om bereikbaar te moeten zijn, helemaal geen probleem. Zet de telefoon op trillen en excuseer je even als dat ding af gaat en loop naar de garderobe om het gesprek aan te nemen. Niemand heeft er last van op die manier.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_51039990
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:58 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Ook die mensen kunnen hun telefoon op de trilstand zetten. Iedereen kan een goede reden hebben om bereikbaar te moeten zijn, helemaal geen probleem. Zet de telefoon op trillen en excuseer je even als dat ding af gaat en loop naar de garderobe om het gesprek aan te nemen. Niemand heeft er last van op die manier.
eensch
pi_51043095
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:58 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Ik zou zeggen gewoon uit...
Laatst moest ik ook wel even een spoedtelefoontje plegen tussendoor, dan loop ik even weg, pak mijn telefoon uit de jaszak, zet hem aan, loop naar een rustige plek waar niemand er last van heeft, voer mijn gesprek, doe de telefoon weer uit, stop hem weer in mijn jaszak en ga weer terug naar mijn plek. En als het niet bloedspoed is dan wacht ik gewoon tot na het eten. Trouwens ook de eerste keer dat ik gebeld heb tijdens een restaurantbezoek... ik zet hem gewoon altijd uit. Dan hebben ze maar pech gehad. Als het belangrijk is, kunnen ze de voicemail wel inspreken...

Edit: uitzonderingen zoals brandweer, artsen en andere mensen die bereikbaar moeten zijn om dergelijke dringende redenen kunnen hem natuurlijk gewoon op stil zetten ipv uit.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  zondag 1 juli 2007 @ 23:16:39 #179
45 SiGNe
pi_51043521
Brandweer, etc. hebben een beeper mee als ze dienst hebben..
Het enige wat ze hoeven doen is kijken naar het bericht en naar de kazerne gaan.
(Een vriendin van me is brandweervrouw)
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:44:02 #180
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51117172
Ik werk zelf in een eetcafé, en ik kan woest worden wanneer mensen aan mn lijf zitten om mijn aandacht te vragen. Dan trekken ze aan mijn mouw terwijl ik in een kort gesprekje ben met een tafel over wat ze willen bestellen, dus negeer ik, en dan doen ze het nog een keer. Ober of geen ober, zulke mensen zit ik dus echt snoeihard te kakken, het liefste zo dat iedereen het hoort. Vooral met terras. Bah.

Ik heb ook 2 keer gehad dat van die bijdehante dagjesmensen naar binnen gingen bellen om te bestellen. Eén keer hadden ze al hoofdgerecht op, en ze zaten me de hele tijd te irriteren. De druppel was dat ze schijtlollig naar binnen gingen bellen om te vragen naar die ober met zijn sjagrijnige hoofd, of het nagerecht er al aan kwam. Toen heb ik de rekening uitgedraaid en ze van het terras getrapt. Opgerot.
pi_51117308
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:27 schreef Hik het volgende:
"Nee mevrouw, wij hebben géén kindermenu met een pino-kroket!"
.
pi_51121390
Het kan me nog niet eens zo heel veel schelen dat een hond an sich aanwezig is, maar het probleem met honden is wél dat je ze bijna allemaal ruiken kunt. Het is iets dat hondebezitters en vast ook zat andere mensen niet zo merken, maar als je ook maar 'n béétje een gevoelige neus hebt dan ruik je het écht wel als er twee tafels verderop een hond onder een tafel ligt te slapen. En dat vind ik hartstikke onsmakelijk en eetlustverpestend. Ik snap wel dat het voor veel hondenbezitters geen punt is omdat ze hun eigen hond niet ruiken, maar ik persoonlijk heb liever tien rokende tafeltjes om me heen (en ik rook zelf niet!) dan één klein hondje onder andermans tafel.
Overigens ken ik maar heel weinig restaurants waarin dieren uberhaupt toegelaten worden. Bij informele eetcafé's is het wat anders, maar op plekken waar mensen écht hun best staan te doen op eten moet je je huisdieren doorgaans gewoon thuislaten.
pi_51132857
Wat ik zelf vervelend is dat ik op veel plekken, als de borden zijn opgehaald ed. zo ontzettend lang moet wachten voor ze nog een keer langskomen (voor de rekening of iets anders).
Have fun...
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:15:28 #184
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51139064
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:44 schreef Omnifacer het volgende:
Ik werk zelf in een eetcafé, en ik kan woest worden wanneer mensen aan mn lijf zitten om mijn aandacht te vragen. Dan trekken ze aan mijn mouw terwijl ik in een kort gesprekje ben met een tafel over wat ze willen bestellen, dus negeer ik, en dan doen ze het nog een keer. Ober of geen ober, zulke mensen zit ik dus echt snoeihard te kakken, het liefste zo dat iedereen het hoort. Vooral met terras. Bah.

Ik heb ook 2 keer gehad dat van die bijdehante dagjesmensen naar binnen gingen bellen om te bestellen. Eén keer hadden ze al hoofdgerecht op, en ze zaten me de hele tijd te irriteren. De druppel was dat ze schijtlollig naar binnen gingen bellen om te vragen naar die ober met zijn sjagrijnige hoofd, of het nagerecht er al aan kwam. Toen heb ik de rekening uitgedraaid en ze van het terras getrapt. Opgerot.
Volgens mij moet jij een andere beroepstak zoeken.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:35:47 #185
45206 Pietverdriet
pi_51139805
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:15 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het is tekenend, de Hoereca heeft veel te veel incompetent personeel rondlopen. De enige eis schijnt te zijn dat je goedkoop bent.
Waanzin, want een kundige kelner weet veel meer werk te verzetten en verkoopt beter.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:45:19 #186
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51142345
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is tekenend, de Hoereca heeft veel te veel incompetent personeel rondlopen. De enige eis schijnt te zijn dat je goedkoop bent.
Waanzin, want een kundige kelner weet veel meer werk te verzetten en verkoopt beter.
Helemaal mee eens, ik heb zelf ook lange tijd in de horeca gewerkt en erger me idd dood aan de studentenhuppelkutjes m/v die niets zien, niets horen (ofwel je blik bewust ontwijken) met dienbladen waarop glazen staan te wankelen boven het hoofdje van mijn mijn baby staan te wiebelen, nog beledigd zijn ook als je er wat van zegt, je tafeltje niet afnemen, denken dat jij er zit om hun te bewonderen of toe te kijken hoe ze onderling staan te paffen en/of bij te kletsen en ga zo nog maar even door.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:47:17 #187
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51142412
Bijvoorbeeld, zoals meneer de "ober" hierboven loopt te blaten; als je mensen even kort toeknikt en oogcontact maakt zullen ze in 99% van de gevallen nooit aan je mouw trekken omdat ze weten dat je ze hebt gezien en rustig afwachten tot je naar ze toekomt.
Wanneer ze dat wel doen (aan je mouw trekken) is de ergernis vaak al minuten lang opgelopen.

Moeilijk he
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:47:57 #188
45206 Pietverdriet
pi_51142427
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:45 schreef Vivi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik heb zelf ook lange tijd in de horeca gewerkt en erger me idd dood aan de studentenhuppelkutjes m/v die niets zien, niets horen (ofwel je blik bewust ontwijken) met dienbladen waarop glazen staan te wankelen boven het hoofdje van mijn mijn baby staan te wiebelen, nog beledigd zijn ook als je er wat van zegt, je tafeltje niet afnemen, denken dat jij er zit om hun te bewonderen of toe te kijken hoe ze onderling staan te paffen en/of bij te kletsen en ga zo nog maar even door.
Geen idee hebben van de producten die ze verkopen..
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:50:10 #189
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51142501
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee hebben van de producten die ze verkopen..
Dat ergert me trouwens niet alleen in de horeca, maar ook in een cd of andere speciaalzaak, of zoals laatst, bij de apotheker, alwaar ik laatst informeerde of een bepaald medicijn in combinatie met iets anders genomen kon worden...het schaap begin vervolgens met een rood hoofd de bijsluiter te lezen..
Ja HALLO, dat kan ik zelf ook hoor.

Kundig personeel is echt een uitzondering.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:51:38 #190
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51142552
Honden vind ik trouwens een absolute no no in een restaurant (een eetcafé bedoel ik daar dus niet mee.)
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:59:23 #191
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51145259
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:15 schreef Vivi het volgende:

Hoezo? Ik krijg fooi bij het leven, ben echt wel dienstbaar aan de mensen die er zitten, maar ik heb zo mijn grenzen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:01:38 #192
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51145365
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Vivi het volgende:
Bijvoorbeeld, zoals meneer de "ober" hierboven loopt te blaten; als je mensen even kort toeknikt en oogcontact maakt zullen ze in 99% van de gevallen nooit aan je mouw trekken omdat ze weten dat je ze hebt gezien en rustig afwachten tot je naar ze toekomt.
Zo werkt het inderdaad meestal, ja. Er zijn alleen ook wel eens asociale types, die wél zomaar aan je mouw trekken. Ook als ze weten dat je ze al gezien hebt. Dan ben je in gesprek met anderen en sta je met je rug naar ze toe.

Maar ik ben blij dat jij in tenten hebt gewerkt waar dat nooit gebeurd is.
pi_51148580
Volgens mij moeten alle mensen die wat tegen kinderen in restaurants hebben 'ns naar Italië of andere Zuid-Europese landen op vakantie... Kun je lachen!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_51156333
Ik werk in een restaurant waar letterlijk en figuurlijk heel europa komt en ik ben gek op die spaanse kids. Die leven tenminste!!! Spontaan, open en goedlachs, wat wil je nog meer!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51164283
In een eetcafe, werd het hoofdgerecht gebracht. Serveerster met twee borden: "Tagliatelle met pesto en ... eeeehhhhh .... nog iets"
pi_51165653
In Italië is de aandacht van het personeel voor kinderen soms op het genante of, in onze ogen dan..
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:45:46 #197
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51165804
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:04 schreef appelbanaancitroen het volgende:
In een eetcafe, werd het hoofdgerecht gebracht. Serveerster met twee borden: "Tagliatelle met pesto en ... eeeehhhhh .... nog iets"
Ohhh... wat erg!
Heb ook wel eens bij een tapas restaurant gegeten waar de serveerster (NL) glashard alleen maar de nummertjes van de gerechten uitsprak. Leek net of je bij de afhaalchinees zat...
En als je dan een "pollo al ajillo" bestelt, dat ze je een beetje wazig staat aan te kijken tot het licht doorbreekt en ze blij roept: "Owwww... u bedoelt poLLo al aDJILoo!"
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:23:41 #198
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51169250
of "Taggggggliejaatellie"
pi_51195877
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:45 schreef Hik het volgende:

Ohhh... wat erg!
Heb ook wel eens bij een tapas restaurant gegeten waar de serveerster (NL) glashard alleen maar de nummertjes van de gerechten uitsprak. Leek net of je bij de afhaalchinees zat...
En als je dan een "pollo al ajillo" bestelt, dat ze je een beetje wazig staat aan te kijken tot het licht doorbreekt en ze blij roept: "Owwww... u bedoelt poLLo al aDJILoo!"
Je neemt je restaurant ook niet bepaald serieus als je dergelijk personeel voor je laat werken óf de mensen die je aanneemt niet even fatsoenlijk de kaart leert uit te spreken.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:22:30 #200
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_51196283
Omnifacer, ik kan je goed begrijpen. Ik werk ook in een eetcafé en we hebben hier de grootste camping van Nederland, dus al dat volk uit de randstad komt dan hierheen. Mensen zien een terras en denken meteen: "He, een restaurant !!!" Toch moet ik zeggen dat wij vaak advertenties in brochures hebben staan, en daardoor veel mensen trekken. Maar mensen denken echt dat ze hier alles kunnen maken.

* gerechten van een speciaal gemaakt weekmenu veranderen
( Op het krijtbord, schnitzel met Zingarasaus..... "Nee, ik wil schnitzel met champignonsaus"...) Die sauzen maken ze niet voor hun lol. Wat een boer niet kent, vreet het dus niet. We hadden er ook Schnitzel met saus naar keuze kunnen neerzetten, maar dat is niet de bedoeling.

* klagen waar je eten blijft, nadat je wachttijd hebt vermeld, en superdruk vol terras hebt.

* klagen waarom ik zijn bestelling niet maak voor hem, en kom brengen
( we hebben 2 verschillende functies op het terras.. bediening en mensen die bestellingen opnemen)

* mensen die klagen omdat er al een "half uur" zitten. Nou sorry hoor maar als ik buiten moet opnemen, dan houd ik iedereen in de gaten, en door omstandigheden kan het wel even 2 minuten duren voordat je geholpen word hoor.

Al met al vind ik het leuk werk, en mag ik het graag doen. Gelukkig zijn er wel veel mensen die zien dat wij keihard werken, en alles zo goed mogelijk op proberen te lossen. En over de prijs mogen ze sowieso niet klagen
Sappig !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')