Mijn zus heeft deze en zeer tevreequote:Op zaterdag 26 september 2026 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme of een andere regelmatige schiller, heb jij ervaring met een appelschilmachientje? Aanrader of afrader? Ik heb 200 appels liggen waar ik iets mee moet.
Ik ben benieuwd hoe hard je moet draaien, of je van met de hand schillen niet minder last van arm en hand krijgt. En mijn appels zijn natuurlijk niet allemaal mooi gelijkmatig rond en van dezelfde grootte als die uit de winkel. Levert dat problemen op?
Verschil in formaat is geen probleem, te rijpe appels wel. Te zacht vruchtvlees geeft onvoldoende weerstand.quote:Op zaterdag 26 september 2026 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme of een andere regelmatige schiller, heb jij ervaring met een appelschilmachientje? Aanrader of afrader? Ik heb 200 appels liggen waar ik iets mee moet.
Ik ben benieuwd hoe hard je moet draaien, of je van met de hand schillen niet minder last van arm en hand krijgt. En mijn appels zijn natuurlijk niet allemaal mooi gelijkmatig rond en van dezelfde grootte als die uit de winkel. Levert dat problemen op?
Ach, het is goed voor een indruk! 😉quote:Op zaterdag 26 september 2026 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb AI gevraagd alle gezichten onherkenbaar te maken en bedrijfsnamen van de machines, ik zie dat de hoogwerker (dat blauwe ding) nu ineens een cabine heeft gekregen en er zweeft ineens een persoon in de lucht
Oh wat jammer van die weg dan.quote:Op zaterdag 26 september 2026 18:02 schreef borisz het volgende:
Even op en neer naar Fryslan voor Sneek - Balk.
Helaas wel saaie etappe. De steden en dorpen zijn. IJlst, Woudsend en Balk in dit geval. Maar helaas wandeltechnisch na IJlst alleen maar langs een drukke weg.
Ik mis de zwevende persoon, ben ik blind?quote:Op zaterdag 26 september 2026 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb AI gevraagd alle gezichten onherkenbaar te maken en bedrijfsnamen van de machines, ik zie dat de hoogwerker (dat blauwe ding) nu ineens een cabine heeft gekregen en er zweeft ineens een persoon in de lucht
Boven de linker torenquote:Op zaterdag 26 september 2026 18:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik mis de zwevende persoon, ben ik blind?
Ja en nog genoeg op het waterquote:Op zaterdag 26 september 2026 18:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh wat jammer van die weg dan.
Met een bootje is het daar wel leuk
Dat was toch MO14? Keepen die zomaar dameswedstrijden?quote:Op zaterdag 26 september 2026 19:21 schreef vlindertje89 het volgende:
van het meisje uit coachteam dat bij ons komt keepen.
Zeker niet allemaal hoor. Eentje keepte vorig jaar al bij ons mee, toen ze 12 was. Nu nog steeds, is inmiddels 13. Die morgen is voor het eerst bij ons, is ook 13. Maar beide zijn wel groter dan ikquote:Op zaterdag 26 september 2026 20:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat was toch MO14? Keepen die zomaar dameswedstrijden?
Ze hoeven niet allemaal tegelijk geschild te worden. Vandaag een appel of 30 geschild. Nu heb ik 10 potjes appelmoes. Ze gingen samen met tomaten in de weckketel.quote:Op zaterdag 26 september 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier in de buurt is een halve zool vuurwerk aan het afsteken![]()
Kan je dat schillen niet uitbesteden aan een stel pubers die wat willen bijverdienen?
Wat hier in de buurt geholpen heeft is (bos gebied met het nodige wild). Een fel gekleurd touw bovenlangs het hekwerk. Hierdoor wordt zichtbaar waar wel en waar geen versperring/afrastering is.quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:21 schreef Barreltje het volgende:
N avond saam!
Hier een luie zaterdagplannen aan het maken voor opslag systemen,zodat we de ruimte die we hebben nuttig kunnen gebruiken.. ipv alles maar op elkaar te stapelen
Wel og een herten avontuur vandaag.. door het veld van de buurman wandelen met PuP.PuP een beetje scharrelen in het hoge gras/minibos. Sptingt er ineens een hert uit de bosjes.. Hert wil wegrennen, maar rent recht in het hekwerkna 3 pogingen snapt het dat LANGS het hekwerk handiger is.. Pup vind het intressant en gaat snuffelen in het bos waar het hert uit kwam.. Komt er ineens een Jonkie hert uit springen! Jonkie springt ook tegen het hekwerk op en raakt semi verstrikt
Jonkie maakt hele angstige geluiden.PuP inmiddels aan de lijn en een stukje weggelopen. Dus chef naar het Jonkie toe.. Jonkie opgepakt en op het pad gezet zodat het weer naar zn moeder kon.. We namen daarna maar snel de eerste afslag het veld af.. hopelijk hebben de herten elkaar weer gevonden..
Veld is omheind met een stuk of 6 ingangen.. we hebben wel vaker herten daar gezien.. meestsl midden in het veld en kunnen ze nu wegkomen,nu dus ingewikkeld met het hekwerk
Houd hond aan de lijn, zeker als je weet dat daar wild zit. Mijn (jacht) honden lopen altijd aan de lijn.quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:21 schreef Barreltje het volgende:
N avond saam!
Hier een luie zaterdagplannen aan het maken voor opslag systemen,zodat we de ruimte die we hebben nuttig kunnen gebruiken.. ipv alles maar op elkaar te stapelen
Wel og een herten avontuur vandaag.. door het veld van de buurman wandelen met PuP.PuP een beetje scharrelen in het hoge gras/minibos. Sptingt er ineens een hert uit de bosjes.. Hert wil wegrennen, maar rent recht in het hekwerkna 3 pogingen snapt het dat LANGS het hekwerk handiger is.. Pup vind het intressant en gaat snuffelen in het bos waar het hert uit kwam.. Komt er ineens een Jonkie hert uit springen! Jonkie springt ook tegen het hekwerk op en raakt semi verstrikt
Jonkie maakt hele angstige geluiden.PuP inmiddels aan de lijn en een stukje weggelopen. Dus chef naar het Jonkie toe.. Jonkie opgepakt en op het pad gezet zodat het weer naar zn moeder kon.. We namen daarna maar snel de eerste afslag het veld af.. hopelijk hebben de herten elkaar weer gevonden..
Veld is omheind met een stuk of 6 ingangen.. we hebben wel vaker herten daar gezien.. meestsl midden in het veld en kunnen ze nu wegkomen,nu dus ingewikkeld met het hekwerk
Rustig gepoetst hoorquote:Op zondag 27 september 2026 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Daar ging je rustige zondag.
Maar jouw huisgenoot krijgt blijkbaar teveel eten dat hij z’n dieet niet hoeft aan te vullen![]()
Muizen zullen inderdaad sneller zijn dan poes.quote:Op zondag 27 september 2026 13:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Rustig gepoetst hoorEn met zichtbaar resultaat dus bevredigend.
Qua muizenvangen reken ik niet meer op mijn bejaarde, ook al vindt hij zijn dieetvoer met tijden best stom. Zijn interesse is nu vooral slapen. Bij voorkeur dichtbij of op mij![]()
Hoe is het met je knie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeetje Cat opgeruimd staat netjes!
Er zijn goede muisverjagers via bol.
Of Senior tegen het geluid kan weet ik niet.
quote:Op zondag 27 september 2026 13:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Rustig gepoetst hoorEn met zichtbaar resultaat dus bevredigend.
Qua muizenvangen reken ik niet meer op mijn bejaarde, ook al vindt hij zijn dieetvoer met tijden best stom. Zijn interesse is nu vooral slapen. Bij voorkeur dichtbij of op mij![]()
Hoe is het met je knie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door AnneX op 27-09-2026 16:02:39 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Mozartkugeln zijn geweldigquote:Op zaterdag 12 september 2026 16:26 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Ik zocht terug en zag in 2017 @:PdeHoog erover praten. Misschien heb ik gehallucineerd dat iemand anders dat veel recenter hier ook deed. Of dat ging over iets anders. Was inderdaad in deLidl
en ze lagen er van de Alpenweek ja
.
Nou ja. Wel aanrader dus, als je van marsepein houdt!
Ja da's gewoon een fietspad langs een 80-weg, sinds een jaar of 40.quote:Op zaterdag 26 september 2026 18:02 schreef borisz het volgende:
Even op en neer naar Fryslan voor Sneek - Balk.
Helaas wel saaie etappe. De steden en dorpen zijn. IJlst, Woudsend en Balk in dit geval. Maar helaas wandeltechnisch na IJlst alleen maar langs een drukke weg.
Dus het opschrijfboekje op het nachtkastje kan dicht?quote:Op zondag 27 september 2026 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
En weer een boekje naar de drukker gestuurd. Komende woensdag krijg ik twee pakjes
Nee is wat anders. Excursieboekje voor over 2 weken. Vrijdagavond Deventer - Hoek van Holland, avondboot naar Harwich. Zaterdag eerst een paar leuke dingetjes in Harwich dan de trein naar Manningtree. Daar een wandeling van 11km door Constable country, na afloop biertjes klappen in het station daar, trein terug naar Harwich en boot terug naar NLquote:Op zondag 27 september 2026 19:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dus het opschrijfboekje op het nachtkastje kan dicht?
Of heb je nog andere invallen?
Gaaf, even voor een wandeling en een paar biertjes naar UKquote:Op zondag 27 september 2026 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee is wat anders. Excursieboekje voor over 2 weken. Vrijdagavond Deventer - Hoek van Holland, avondboot naar Harwich. Zaterdag eerst een paar leuke dingetjes in Harwich dan de trein naar Manningtree. Daar een wandeling van 11km door Constable country, na afloop biertjes klappen in het station daar, trein terug naar Harwich en boot terug naar NL
https://www.smorgensindevroegte.nl/2026/fok/bdv.pdf
Dankjewel. Nee hoor.quote:Op zondag 27 september 2026 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar @:anneX als je graag wilt stuur ik je van harte een exemplaar van het Hodonumismatisch vademecum toe hoorKun je zien hoe ik door kan draaien
Als ik toch niemand heb om toestemming aan te vragen, dan maar van profiteren ook toch?quote:Op zondag 27 september 2026 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gaaf, even voor een wandeling en een paar biertjes naar UK
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
En dat is ook primaquote:Op zondag 27 september 2026 20:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dankjewel. Nee hoor.
Ik geniet zo al van je wetenschappelijke analyses van wat, waar en wanneer…
Trouwe lezertjes van de Via Pecunia krijgen ‘m ongevraagd opgestuurd toch?quote:Op zondag 27 september 2026 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar @:anneX als je graag wilt stuur ik je van harte een exemplaar van het Hodonumismatisch vademecum toe hoorKun je zien hoe ik door kan draaien
Ik wil je heel graag stalken maar dan moet je nog steeds wel je adres doorgevenquote:Op zondag 27 september 2026 20:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Trouwe lezertjes van de Via Pecunia krijgen ‘m ongevraagd opgestuurd toch?
Not Foundquote:Op zondag 27 september 2026 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee is wat anders. Excursieboekje voor over 2 weken. Vrijdagavond Deventer - Hoek van Holland, avondboot naar Harwich. Zaterdag eerst een paar leuke dingetjes in Harwich dan de trein naar Manningtree. Daar een wandeling van 11km door Constable country, na afloop biertjes klappen in het station daar, trein terug naar Harwich en boot terug naar NL
https://www.smorgensindevroegte.nl/2026/fok/bdv.pdf
Mijn Garmin vond dat ik van 22.30-7 geslapen heb met alleen 2.30-3 even wakker. Aangezien ik tussen 3-3.30 en om 4.30 nog heb liggen appen weet ik vrij zeker dat dat niet waar isquote:Op maandag 28 september 2026 10:16 schreef Barreltje het volgende:
nope, volgens fitbit was het 4.5 uur in totaal deze nacht...nog 2 van die nachten en dan weer normaal doen ( hallo cyclus
)
hier gelukkig ook een thuiswerk dag![]()
Dan lag je tussen 3 en 7 wel rustig iig.quote:Op maandag 28 september 2026 11:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mijn Garmin vond dat ik van 22.30-7 geslapen heb met alleen 2.30-3 even wakker. Aangezien ik tussen 3-3.30 en om 4.30 nog heb liggen appen weet ik vrij zeker dat dat niet waar is
Je ouders hebben ook een brave zoon met handjesquote:Op maandag 28 september 2026 13:59 schreef Tele6 het volgende:
Sinterklaas/babyverjaardag/concert situatie update -- mijn ouders bieden nu aan om Sinterklaas bij hen thuis te houden. Want anders kan m'n pa er niet bij zijn ivm zijn hernia.
Een brave dochter zou dan de dag van tevoren vast naar haar ouders gaan om te helpen met boodschappen, stoelen van zolder halen, speelgoed voor de kleintjes van zolder halen, theekannen lenen, en wat er al niet meer gedaan moet worden als je 25 man over de vloer krijgt. Zou anders op m'n moeder neerkomen want m'n pa zit met die hernia.
Ik weet dat er niemand is die zegt dat ik dat moet doen. (Vooralsnog niet. En als m'n ma het zegt kan ik er nog steeds proberen onderuit te komen.)
De laatste keer dat m'n ouders zoveel familie over de vloer hadden is 15 jaar geleden. Ze zijn geen goede gastheer en gastvrouw. Als je er op bezoek gaat, kom je waarschijnlijk koud en hongerig thuis.
Ik wil nu al helemaal niet Sinterklaas vieren met de familie.
Ik ga met B wel over een smoes brainstormen.
Gaan jullie dan met auto? Of OV?quote:Op maandag 28 september 2026 16:28 schreef Blues het volgende:
Wat een TT in het stedelijk.
Als je in de buurt bent mensen, je weet niet wat je ziet
Ftfyquote:Op maandag 28 september 2026 13:59 schreef Tele6 het volgende:
Sinterklaas/babyverjaardag/concert situatie update -- mijn ouders bieden nu aan om Sinterklaas bij hen thuis te houden. Want anders kan m'n pa er niet bij zijn ivm zijn hernia.
Een brave dochterhuisslaafje zou dan de dag van tevoren vast naar haar ouders gaan om te helpen met boodschappen, stoelen van zolder halen, speelgoed voor de kleintjes van zolder halen, theekannen lenen, en wat er al niet meer gedaan moet worden als je 25 man over de vloer krijgt. Zou anders op m'n moeder neerkomen want m'n pa zit met die hernia.
Ik weet dat er niemand is die zegt dat ik dat moet doen. (Vooralsnog niet. En als m'n ma het zegt kan ik er nog steeds proberen onderuit te komen.)
De laatste keer dat m'n ouders zoveel familie over de vloer hadden is 15 jaar geleden. Ze zijn geen goede gastheer en gastvrouw. Als je er op bezoek gaat, kom je waarschijnlijk koud en hongerig thuis.
Ik wil nu al helemaal niet Sinterklaas vieren met de familie.
Ik ga met B wel over een smoes brainstormen.
TT = Takke Troep?quote:Op maandag 28 september 2026 16:28 schreef Blues het volgende:
Wat een TT in het stedelijk.
Als je in de buurt bent mensen, je weet niet wat je ziet
Tentoonstelllingquote:Op maandag 28 september 2026 17:24 schreef MadMaster het volgende:
TT = Takke Troep?
Dat was in ieder geval wel mijn indruk toen we met de Grafische School ergens in de jaren 80 de afscheidstentoonstelling van toenmalig directeur Rudi Fuchs, La Grande Parade, bezochten.
Binnen 5 minuten had ik alles wel gezien en zat ik met wat anderen in het restaurant te wachten totdat we de tent weer konden verlaten.
Ben er sindsdien nooit meer geweest…
OV! Trein tot Ams centraal en trammetje 2 of 24 en lunch op het Spui.quote:Op maandag 28 september 2026 17:20 schreef AnneX het volgende:
Gaan jullie dan met auto? Of OV?
Na gister naar Scheveningen en vanmiddag naar Nistelrooy en wegwerk
oponthoud nu op de terugweg met ongebruikelijke file. Goh.
Er is mij toegezegd dat dat ook nog komt. Ook de boel aan de voorkant van de dijbenen (een van de redenen om Teuntje niet te houden was te pijn daarquote:Op maandag 28 september 2026 17:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn dat de fysio goed was @:Kaatje1!
Ik heb ook fysio gehad en ben goed mishandeldlinks en rechts zowel bilspieren als hamstring aangeprikt. Vooral hamstring is echt pijnlijk, maar was duidelijk wel nodig. Ze vond het vrij knap hoe snel ik de boel zo strakgespannen had weten te krijgen
. Het is nu nog wel gevoelig, rechts trekt wel wat meer weg al dan links. Maar staat wel al duidelijk minder spanning op dus dat is heel fijn!
Het is ook wel, wat is het ergste dat kan gebeuren. Niks ergs eigenlijk.quote:
Jij moet nietquote:Op maandag 28 september 2026 19:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is ook wel, wat is het ergste dat kan gebeuren. Niks ergs eigenlijk.
Met die kant van de familie brengt altijd iedereen wat te eten mee, dus dat hoeven m'n ouders niet eens te doen. Het is echt alleen drinken, stoelen en ruimte regelen. Nou is dat al genoeg gedoe (mijn ouders en hun stupide fluitketel en hun doorzichtige koffie en hun idee dat 1/2 glas fris per persoon genoeg is) maar er is altijd kraanwater. Klapstoelen meebrengen en mijn vader zal preken over het risico op krassen in zijn parket. Hopen dat de verwarming op 20 mag ipv 16 en anders hopen dat de menigte de kamer verwarmt.
Er zijn op dit moment 19 aanmeldingen waarvan 4 peuter/kleuter. Überhaupt benieuwd hoe dat in de woonkamer van mijn ouders past.
Het ergste wat kan gebeuren is waarschijnlijk een bar oncomfortabele dag & ruzie. Is te overzien. Maar waarom moet het
Je kunt het ook gewoon niet doen en naar je leuke concert gaan.quote:Op maandag 28 september 2026 18:45 schreef Tele6 het volgende:
B zegt "We kunnen het ook gewoon doen en je ouders helpen"
Huuuu
Dry needling? Is de spierspanning in je benen een probleem dan? Ik dacht dat de pijn door Teuntje kwam van de lipoedeem, of heb ik dat verkeerd begrepen/onthouden?quote:Op maandag 28 september 2026 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Er is mij toegezegd dat dat ook nog komt. Ook de boel aan de voorkant van de dijbenen (een van de redenen om Teuntje niet te houden was te pijn daar)
Concertkaartjes hadden broertje en ik.quote:Op maandag 28 september 2026 19:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon niet doen en naar je leuke concert gaan.
Als die kant vd familie eten mee kan nemen, kunnen ze ook een paar stoelen verslepen en drinken regelen. Je broertje kan dat ook. Zij hebben iedereen uitgenodigd, niet jij. Dus als jij sowieso al geen behoefte hebt om daar te zijn, waarom zou je dan én vanalles gaan regelen voor dat samenzijn, én je eigen plannen waar je wél zin in hebt afzeggen?
En als B ze wil helpen, dan mag hij dat lekker gaan doen, daar heeft hij jou niet bij nodig toch? Of zou je met hem naar concert? In dat laatste geval zou ik hem namelijk ook vragen waarom hij het helpen van je ouders met iets waar jij niet heen wil belangrijker zou vinden dan samen gaan naar iets waar jij wel heen wil
Nee, gee dry needling maar massage, op lipoedeem benenquote:Op maandag 28 september 2026 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dry needling? Is de spierspanning in je benen een probleem dan? Ik dacht dat de pijn door Teuntje kwam van de lipoedeem, of heb ik dat verkeerd begrepen/onthouden?
Met broertje naar het concert gaan. En aan jullie ouders meedelen dat de kaartjes reeds lange tijd geleden gekocht zijn. En jullie geen geld willen weggooien.quote:Op maandag 28 september 2026 19:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Concertkaartjes hadden broertje en ik.
Ik ga er eigenlijk inmiddels vanuit dat we die kaartjes gaan proberen te verkopen en anders maar weggeven of zo.
B probeert mij ervan te overtuigen dat als hij meehelpt het allemaal niet zo'n ramp wordt. Dat is ook wel zo want als hij dingen voorstelt gaan mijn ouders er veel sneller in mee, en we kunnen gewoon een koelbox met frisdrank meenemen etc etc.
Ik weet ook niet waarom ik niet wil, als je het zo bekijkt valt het echt enorm mee.
Ik snap wel waarom je niet wil hoorquote:Op maandag 28 september 2026 19:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Concertkaartjes hadden broertje en ik.
Ik ga er eigenlijk inmiddels vanuit dat we die kaartjes gaan proberen te verkopen en anders maar weggeven of zo.
B probeert mij ervan te overtuigen dat als hij meehelpt het allemaal niet zo'n ramp wordt. Dat is ook wel zo want als hij dingen voorstelt gaan mijn ouders er veel sneller in mee, en we kunnen gewoon een koelbox met frisdrank meenemen etc etc.
Ik weet ook niet waarom ik niet wil, als je het zo bekijkt valt het echt enorm mee.
Ahh, dat lijkt me zeer onprettig ja. Snap dat je daar niet naar uitkijktquote:Op maandag 28 september 2026 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, gee dry needling maar massage, op lipoedeem benenEn als de pootjes van Teuntje al voor tranen van pijn zorgen kijk ik niet uit naar stevige fysio handen.
Omdat het een rotklus is, ook als het enorm meevalt.quote:Op maandag 28 september 2026 19:40 schreef Tele6 het volgende:
Wat is de hond klein zonder z'n fluff!quote:Op maandag 28 september 2026 20:24 schreef sigme het volgende:
Vieze hond!
[ afbeelding ]
Ik ging met Blijvertje onder de buitenkraan (en daarna Mooitje ook nog wat afgespoeld). Schonere honden:
[ afbeelding ]
quote:
Komt G weer in de krantquote:Op maandag 28 september 2026 17:41 schreef Blues het volgende:
[..]
OV! Trein tot Ams centraal en trammetje 2 of 24 en lunch op het Spui.
Je kan natuurlijk ook met de metro, maar vind tram zo leuk
Zonder fluff is ie wel kleiner.. maar nog steeds flink groter dan Mooitje:quote:Op maandag 28 september 2026 20:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat is de hond klein zonder z'n fluff!
Blijvertje is wel echt schattig zeg.
Is de opvoeding eigenlijk veel werk of steekt hij het meeste wel op van Mooitje?
quote:Op maandag 28 september 2026 20:47 schreef borisz het volgende:
Komt G weer in de krant
Tentoonstelling staat al op de lijst idd. Voor een regenachtige vrijdag/zaterdag.
Verder is ook Monopole te Schiedam op de lijst gekomen. Lekker griezelen.
Vrienden kies je zelf. Familie krijg je. En niemand verplicht dat je iets met de gekregen familie moet.quote:Op maandag 28 september 2026 21:09 schreef Tele6 het volgende:
Ok, B en ik hebben vastgesteld dat ik het sinterklaas vieren ingewikkeld vind omdat ik met die kant van de familie niks heb. Heb ze sinds vorige sinterklaas niet gezien. Het is een beetje pijnlijk want zij zien elkaar wel vaak, hebben klaverjasavondjes en verjaardagen met elkaar, maar broertje en m'n ouders en ik zijn om historische redenen niet uitgenodigd. Ouders zeiden altijd nee op uitnodigingen en broertje&ik hebben nooit als volwassenen een andere relatie met deze mensen gevormd.
Ja ze nodigen ons uit voor sinterklaas maar ik voel me alsnog een buitenstaander.
Hoe moet ik nou een gedicht schrijven over iemand die ik weer een jaar niet gezien heb. En B z'n gedicht idem.
Maar als ik daar zo'n last van heb dan moet ik daar aan werken. Om te beginnen weer eens bij m'n ouders langs want daar ben ik sinds half april niet geweest. En dan de tantes maar een voor een appen denk ik. Heb een van m'n nichten van de zomer geappt maar die reageerde na een kort appje niet verder. Broertje wilde ook bij een van de tantes langs (want zijn peettante) dus dat kunnen hij en ik dan wel samen plannen.
Kost een boel tijd & mentale kalmte maar het is wel je familie he.
Wat kijkt schone Blijvertje blij.quote:Op maandag 28 september 2026 20:24 schreef sigme het volgende:
Vieze hond!
[ afbeelding ]
Ik ging met Blijvertje onder de buitenkraan (en daarna Mooitje ook nog wat afgespoeld). Schonere honden:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 september 2026 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dry needling? Is de spierspanning in je benen een probleem dan? Ik dacht dat de pijn door Teuntje kwam van de lipoedeem, of heb ik dat verkeerd begrepen/onthouden?
Familiequote:Op maandag 28 september 2026 21:09 schreef Tele6 het volgende:
Ok, B en ik hebben vastgesteld dat ik het sinterklaas vieren ingewikkeld vind omdat ik met die kant van de familie niks heb. Heb ze sinds vorige sinterklaas niet gezien. Het is een beetje pijnlijk want zij zien elkaar wel vaak, hebben klaverjasavondjes en verjaardagen met elkaar, maar broertje en m'n ouders en ik zijn om historische redenen niet uitgenodigd. Ouders zeiden altijd nee op uitnodigingen en broertje&ik hebben nooit als volwassenen een andere relatie met deze mensen gevormd.
Ja ze nodigen ons uit voor sinterklaas maar ik voel me alsnog een buitenstaander.
Hoe moet ik nou een gedicht schrijven over iemand die ik weer een jaar niet gezien heb. En B z'n gedicht idem.
Maar als ik daar zo'n last van heb dan moet ik daar aan werken. Om te beginnen weer eens bij m'n ouders langs want daar ben ik sinds half april niet geweest. En dan de tantes maar een voor een appen denk ik. Heb een van m'n nichten van de zomer geappt maar die reageerde na een kort appje niet verder. Broertje wilde ook bij een van de tantes langs (want zijn peettante) dus dat kunnen hij en ik dan wel samen plannen.
Wat een opmerkelijke conclusie dat het werken daaraan dan bestaat uit het aanhalen van de banden door jou.quote:Op maandag 28 september 2026 21:09 schreef Tele6 het volgende:
Maar als ik daar zo'n last van heb dan moet ik daar aan werken.
Ja, ik ook. Achteraf dan. Bilspieren zijn best prima te doen, gevoelig maar okay. Hamstrings vind ik wel echt takkepijn doen, maar het gevoel achteraf is zo fijn. Al moet ik zeggen dat het dit keer wel langer duurt. Ik heb normaal gesproken de mazzel dat een paar uur later echt al alle stijfheid uit mijn benen is, en ik me dus al heel snel weer fantastisch voel. Dit keer voelt het nu nog als veel spierpijn, maar ik heb de hele avond op de bank liggen werken en geen moment de zeurende doorstralende pijn gevoeld die ik vanochtend al bij een kwartier zitten/liggen/whatever had. Dat scheelt al zoveelquote:
Als kind gingen mijn ouders, mijn zus en ik alle verjaardagen van de hele familie af.quote:Op maandag 28 september 2026 21:09 schreef Tele6 het volgende:
…
Ja heel mooi!quote:Op maandag 28 september 2026 21:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een bijzonder mooie aflevering weer van Dwars door de Pyreneeën.
Ik wel, oa uit de boeken van Kathleen McGowan die ik heb verslonden. Beetje mystiek. Maar ook enigszins “geadopteerd” door mensen die geloven in complottheorieën rondom coronaquote:Op maandag 28 september 2026 22:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja heel mooi!
Nog nooit van die katharen gehoord!
Ja! 'Bent u de baby'quote:Op maandag 28 september 2026 22:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wel, oa uit de boeken van Kathleen McGowan die ik heb verslonden. Beetje mystiek. Maar ook enigszins “geadopteerd” door mensen die geloven in complottheorieën rondom corona
Maar vooral dat contact met de baby van 83, zo mooi dat hij gevonden is.
Hamstrings heb ik nooit gehad, maar bilspier en rug vind ik wel heel lekker.quote:Op maandag 28 september 2026 21:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Achteraf dan. Bilspieren zijn best prima te doen, gevoelig maar okay. Hamstrings vind ik wel echt takkepijn doen, maar het gevoel achteraf is zo fijn. Al moet ik zeggen dat het dit keer wel langer duurt. Ik heb normaal gesproken de mazzel dat een paar uur later echt al alle stijfheid uit mijn benen is, en ik me dus al heel snel weer fantastisch voel. Dit keer voelt het nu nog als veel spierpijn, maar ik heb de hele avond op de bank liggen werken en geen moment de zeurende doorstralende pijn gevoeld die ik vanochtend al bij een kwartier zitten/liggen/whatever had. Dat scheelt al zoveel
Lekker ritme heb jij zegquote:Op dinsdag 29 september 2026 07:56 schreef Clubsoda het volgende:
Zo. Koffie gedronken, tosti's in de puber gestopt, bedden afgehaald, was aangezet, aan een sterfdag gedacht, sociaal contact onderhouden met moeder en zu en een peuter aangekleed. Het wordt tijd dat ik een rondje ga hollen
quote:Op dinsdag 29 september 2026 07:44 schreef MadMaster het volgende:
Igor is terug om z'n egelsburcht klaar te maken voor de winter.
Hij hobbelt heen en weer in de tuin om blaadjes op te pikken die hij in z'n huis dumpt…
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou dat zo houdenquote:Op dinsdag 29 september 2026 06:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hamstrings heb ik nooit gehad, maar bilspier en rug vind ik wel heel lekker.
Trapezius is gemeen.
Dit klinkt hemelsquote:Op dinsdag 29 september 2026 08:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker ritme heb jij zeg![]()
Ik ben net wakker. Ik heb een vrije dag, in alle eenzaamheid![]()
Ik heb een meeting van een uurtje en verder ga ik niet veel doen.
Ik zou het doen. Ik ben net terug uit de Eifel en zag superveel fietsers van allerlei types, volgens mij is het prachtig fietsen daar.quote:Op dinsdag 29 september 2026 08:55 schreef fietsie het volgende:
-gaap-
Vakantie geboekt. Vol in een periode waarin officieel 'alle verlof opties zijn ingetrokken' maar aangezien ik juist pas -na- die periode aan de bak mag, was t toch wel rond te maken![]()
Weekje naar de Eifel; nu in dubio of ik mn fiets zal meenemen of niet.
Ja het dubio zit ook wat in een schrik-momentje een week geleden waarbij de fietsendrager ineens "afzakte" op de trekhaak..quote:Op dinsdag 29 september 2026 10:14 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik zou het doen. Ik ben net terug uit de Eifel en zag superveel fietsers van allerlei types, volgens mij is het prachtig fietsen daar.
Ik heb B vorig jaar meegenomen naar het Sinterklaasfeest. (Toen vierden we het in regio Rotterdam en waren mijn ouders er niet bij)quote:Op dinsdag 29 september 2026 10:53 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 wat maakt dat je daar 'maar overheen moet komen'? Het lijkt net of het uitgangspunt is dat je daarheen moet, en je alleen nadenkt over waarom je dat niet wil en hoe je dat toch kunt doen. Wat maakt dat voor jou de optie van niet gaan, niet op tafel ligt?
En als je vindt dat je erheen moet omdat je het contact niet geheel wil verbreken en af en toe langsgaan cruciaal is voor het onderhouden van het contact, waarom moet dat dan nu met Sinterklaas en kan dat niet op een ander moment? Er zijn toch genoeg andere momenten dat je erheen zou kunnen gaan dat je niét leuke alternatieve plannen had?
Een housewarming organiseren ?quote:Op dinsdag 29 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb B vorig jaar meegenomen naar het Sinterklaasfeest. (Toen vierden we het in regio Rotterdam en waren mijn ouders er niet bij)
Hij denkt, waarom zou je vorig jaar moeite doen om contact te zoeken met vaders kant vd familie en nu wil je ineens niet meer. Het was toch gezellig vorig jaar.
Hij zou het wel leuk vinden om mijn vaders kant vd familie weer te zien. En de traditie is dat dat met Sinterklaas gebeurt.
Ik heb geen alternatief plan voor wanneer B dan al die mensen zou kunnen ontmoeten dit jaar.
quote:Op dinsdag 29 september 2026 08:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit klinkt hemels![]()
Ik was toevallig om half 7 wakker (in sliep ook al heel vroeg). Toen sloop er een puber de kamer binnen die wilde weten hoe laat het was, want zijn telefoon was bij mij, de batterij van zijn klok leeg en de wekker liep niet goed![]()
Ik lees nu vooral wat B denkt en wat B wil en hoe jij zou kunnen zorgen dat B anders alsnog krijgt wat hij wil.quote:Op dinsdag 29 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb B vorig jaar meegenomen naar het Sinterklaasfeest. (Toen vierden we het in regio Rotterdam en waren mijn ouders er niet bij)
Hij denkt, waarom zou je vorig jaar moeite doen om contact te zoeken met vaders kant vd familie en nu wil je ineens niet meer. Het was toch gezellig vorig jaar.
Hij zou het wel leuk vinden om mijn vaders kant vd familie weer te zien. En de traditie is dat dat met Sinterklaas gebeurt.
Ik heb geen alternatief plan voor wanneer B dan al die mensen zou kunnen ontmoeten dit jaar.
Nah dan zouden ze nooit allemaal kunnen komen.quote:
Dan zou ik eigenlijk zo minimaal mogelijk contact willen met mijn ouders en zou ik geen pogingen meer willen doen om een connectie te vormen met mijn vaders kant van de familie.quote:Op dinsdag 29 september 2026 11:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik lees nu vooral wat B denkt en wat B wil en hoe jij zou kunnen zorgen dat B anders alsnog krijgt wat hij wil.
Wat wil jíj? Als B er niet zou zijn en je hoeft alleen aan jezelf te denken, wat zou jij dan willen en waarom?
Laat ik 'm voor jou even uitsplitsen:quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:08 schreef Tele6 het volgende:
Dan zou ik eigenlijk zo minimaal mogelijk contact willen met mijn ouders en zou ik geen pogingen meer willen doen om een connectie te vormen met mijn vaders kant van de familie.
We hebben het daar wel eens met ze over gehad (ook vanwege dat ze met z'n tweeën in een huis met 6 slaapkamers wonen en ondertussen mij kwalijk nemen dat ik scheefwoon) maar ze willen niet kleiner gaan wonen omdat ze dan ook een kleinere tuin zouden moeten. Lastig om een kleiner huis te vinden op evenveel land en net zo dichtbij stadscentrum.quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:18 schreef Kaatje1 het volgende:
@:tele6 Je hebt ook een broer? Niet alles hoeft op jouw schouders te liggen?
En het zal vast tegen hun dovemansoren zijn maar wanneer ze het nu net redden is het misschien beter om naar iets anders uit te kijken. In theorie, huis verkopen en iets kleiners/handigers zoeken. En dat gaat in deze tijd nog heel lang duren maar wanneer het echt nodig is, is het te laat.
quote:Op zondag 27 september 2026 17:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het lijkt echt een goede dag te worden! Kennis heeft gisteren een donornier gekregen
Ik wou hier nog iets over vragen. Welke argumenten zijn er om enkel postmortaal te willen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Dat lijkt mij hun probleem en niet het jouwe.quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:38 schreef Tele6 het volgende:
Idd kan broertje ook helpen. Hun verwachtingen van broertje zijn wel anders dan van mij.
Vanuit de Randstad naar er buiten is altijd te ver.quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou wonen we hier wel dichterbij de randstad natuurlijk, dus misschien zouden ze hier wel komen.
Ik wil niet heel lullig zijn maar waarom moet de handreiking altijd vanuit jou komen? Ik weet het, egoïstisch zijn is best moeilijk, maar jij bent het belangrijkste!quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nah dan zouden ze nooit allemaal kunnen komen.
In mijn vorige huis heb ik een housewarming georganiseerd en ze allemaal uitgenodigd en toen kon niemand komen, ze vonden het toch wel ver rijden.
Nou wonen we hier wel dichterbij de randstad natuurlijk, dus misschien zouden ze hier wel komen.
Ik heb niet per se de indruk dat ze interesse/zin hebben om een extra keer af te spreken buiten de jaarlijkse Sinterklaas om.
Mijn oudste tante wordt ook volgend jaar al 80 en de een-na-oudste heeft fikse gezondheidsproblemen. Het valt me al mee dat ze zeggen naar stad van mijn ouders te kunnen/willen reizen.
Met die hernia(s) is een tuin toch ook niet te onderhouden ?quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben het daar wel eens met ze over gehad (ook vanwege dat ze met z'n tweeën in een huis met 6 slaapkamers wonen en ondertussen mij kwalijk nemen dat ik scheefwoon) maar ze willen niet kleiner gaan wonen omdat ze dan ook een kleinere tuin zouden moeten. Lastig om een kleiner huis te vinden op evenveel land en net zo dichtbij stadscentrum.
Idd kan broertje ook helpen. Hun verwachtingen van broertje zijn wel anders dan van mij.
quote:Op dinsdag 29 september 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
We willen allemaal het beste voor @Tele6
M'n moeder "onderhoudt" de tuin -- ze laat hem expres verwilderen, dat vindt ze mooi en goed voor alle dieren.quote:Op dinsdag 29 september 2026 15:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met die hernia(s) is een tuin toch ook niet te onderhouden ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 september 2026 15:52 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag weer aan de apparaten getrokken en geduwd.
En lekker gewandeld waar ik nooit meer kom: een deel van de Pacific Trail
En een doodeng pad af naar de Grand Canyon in Arizona..Brrr.
Wèl boeiend en mooi dat het zo kan…
Ook een test gedaan en de resultaten waren matig en goed voor
verbetering 😢Wat is dit dan? Wandelen vanuit je luie stoel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
M'n pa heeft een paar jaar geleden een hernia gehad, dat is toen door de neuroloog gediagnosticeerd. Hij heeft fysiotherapie gehad maar was niet overtuigd dat het werkte. De neuroloog bood een operatie aan maar dat ziet hij niet zitten.quote:Op dinsdag 29 september 2026 15:46 schreef AnneX het volgende:
Wat fietsie ook opmerkt! Met een hernia / lage rug? in een tuin werken of überhaupt dingen dóen is knap.
Boodschappen en huishouden. Poeh.
Wie heeft de diagnose gesteld? En wat was vervolgens het advies?
Er zijn juist Cesar/Mensendieck oefentherapeuten, die prima ADL
(= Algemeen Dagelijkse Levensverrichtingen) begeleiden om met de klachten om te gaan of te verminderen.
Verder is er voldoende aangedragen om de situatie te handelen.
Sterkte @:Tele6 💪
Geen schade willen berokkenen aan een ander door 'zijn schuld' (leuke discussie over vrije wil, gedegen medisch onderzoek op risico's en wat donatie de ander mentaal kan opleveren)quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wou hier nog iets over vragen. Welke argumenten zijn er om enkel postmortaal te willen?
Zij kunnen door hun beperkingen niet schakelen, ervoor kiezen om te verhuizen en dingen anders aan te pakken. Ik kan er wel voor kiezen om erin mee te gaan op de manier die voor hen de enige werkende is?quote:Op dinsdag 29 september 2026 14:27 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 ik zie dat Vanyel, sigme en Kaatje1 al mooi hebben opgeschreven wat ik ook wil zeggen.
Jij mag ervoor kiezen om zo minimaal mogelijk contact te hebben en om geen pogingen tot contact met je vaders familie te ondernemen. Je mag er ook voor kiezen om niet voor je ouders te gaan zorgen wanneer zij dingen niet meer redden door ouderdomsklachten. Je schrijft dat zij niet kleiner willen gaan wonen, ook al zou dat dingen voor henzelf en daarmee ook voor jou en broertje (vanuit hun oogpunt, gezien ze er vanuit gaan dat jij dan dingen gaat doen) makkelijker maken. Waarom zou het wel oké zijn dat zij bewust geen dingen doen die leiden tot minder van jou vragen, maar zou het niet oké zijn als jij aangeeft helemaal geen behoefte te hebben om zaken op te gaan pakken als zij het zelf niet meer kunnen?
Ja maar misschien moet ik dus wel toch die poging doen met sinterklaas. Ze komen niet voor niks straks allemaal naar de andere kant van het land om bij mijn ouders sinterklaas te vieren. Dus ze doen wel een poging voor mij/ons.quote:En nog even los van het hele wel of niet voor ze zorgen etcetera: ook als je dat wel zou gaan doen, is er geen enkele reden waarom je dan nu naar Sinterklaas moet. Want dat stukje staat toch los van het pogingen doen tot contact met vaders familie? Dan is er dus geen reden om per se op dat moment bij je ouders te moeten zijn.
En verder heel erg eens met wat de rest dus al zei.
Ik ga het er nog eens met B over hebben want ik kom er met mezelf ook niet uit over wat ik wil vs wat B zegt dat hij denkt dat het beste is.quote:En een, want ik kan me voorstellen dat het confronterend is om te lezen en lastig om dat in je hoofd te rijmen met wat er voor verwachtingen op jou gelegd worden, wat je voor verwachtingen aan jezelf oplegt, die je misschien vanuit je opvoeding/de maatschappij voelt etc. Ik hoop dat het je wel lukt om na even bezinken, te beseffen dat je een keuze hebt hierin. En dat je dus ook je eigen belang, mentale gezondheid, fysieke gezondheid etc prioriteit mag geven in de beslissingen die je maakt over hoe jij je leven wil leiden. Dat je ouders andere verwachtingen van jou hebben dan van je broertje, betekent niet dat jij die verwachtingen dan ook waar moet maken. Dat kan ook betekenen dat ze hun verwachtingen moeten bijstellen. Hun verwachtingen zijn iets van hun, niet van jou.
Dat is wandelen op de loopband, die allerlei instellingen heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2026 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit dan? Wandelen vanuit je luie stoel?
Dit is heel gebruikelijk maar dat is gewoon je brein dat je voor de gek houdt want zo erg kan het toch niet echt zijn, toch?quote:Op dinsdag 29 september 2026 17:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik weet ook niet of de gevoelens die ik heb wel echt zijn, of de dingen die mijn ouders vroeger gedaan hebben wel echt zijn.
Ik heb ze ook al een paar keer gezien op campus. Engerds idd.quote:Op dinsdag 29 september 2026 18:58 schreef mjan het volgende:
Mensen, wtf, staat er opeens op Utrecht Centraal een groep engnekken ("Tradition, Family, Property student action") in vol ornaat te roeptoeteren dat abortus een zonde is, met metershoge vlaggen en doedelzakken en sjerpen en hoedjes en al. Met cameras op de tegendemonstranten gericht. Fijn dat ze meteen duidelijk maken waar die 'property' op slaat. Ik heb kennelijk onder een steen geleefd gezien het feit dat ze dit constant blijken te doen in verschillende steden. Pfff, gevoelens, ik heb ze.
De vriendjes van Hugo Bos. Hele enge luiquote:Op dinsdag 29 september 2026 18:58 schreef mjan het volgende:
Mensen, wtf, staat er opeens op Utrecht Centraal een groep engnekken ("Tradition, Family, Property student action") in vol ornaat te roeptoeteren dat abortus een zonde is, met metershoge vlaggen en doedelzakken en sjerpen en hoedjes en al. Met cameras op de tegendemonstranten gericht. Fijn dat ze meteen duidelijk maken waar die 'property' op slaat. Ik heb kennelijk onder een steen geleefd gezien het feit dat ze dit constant blijken te doen in verschillende steden. Pfff, gevoelens, ik heb ze.
Lieve, lieve B, als dit mogelijk was voor Tele, denk je niet dat ze het dan allang had gedaan? Verwachten van iemand dat zij haar geschiedenis 'gewoon parkeert' is eigenlijk zeggen 'wat je voelt, doet er niet toe, zet je er maar overheen'.quote:Op dinsdag 29 september 2026 17:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
B zegt, wat nou als je alles wat er vroeger gebeurd is parkeert, en het aanvliegt zoals een "ongecompliceerd gezin" het zou doen. Dan doe je "oh leuk, de hele familie komt bij pap&mam over de vloer, zullen we frisdrank halen en wat stoelen van zolder helpen tillen?" en dan ben je er gewoon bij.
Goed idee.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:18 schreef mjan het volgende:
[..]
Lieve, lieve B, als dit mogelijk was voor Tele, denk je niet dat ze het dan allang had gedaan? Verwachten van iemand dat zij haar geschiedenis 'gewoon parkeert' is eigenlijk zeggen 'wat je voelt, doet er niet toe, zet je er maar overheen'.
Ik denk dat we allemaal, mijzelf incluis, eens moeten ophouden met vóór Tele denken en interpreteren en verder de verwarring in helpen, maar naar haar moeten luisteren. En knuffelen. En zeggen dat ze geweldig is en precies goed is zoals ze is, whatever ze kiest om te doen en hoe het ook uitpakt.
Ik wil je wel graag het advies meegeven om meer egelfoto's te plaatsen. In het belang van de mensheid enzo. En als het even lukt zou ik @sigme ook op een of andere manier graag laten bezwijken onder sociale druk om meer foto's van hond/bever/appel/wilde wingerd/idyllische landschappen/etc te plaatsen.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Goed idee.
Deze SC staat vaak bol van de persoonlijke posts en dito reacties daarop.
Enerzijds mooi dat je hier je ei kwijt kan over nagenoeg alles, anderzijds krijg je daarop vervolgens van velen een ongetwijfeld goed bedoeld advies.
Ik geef die goed bedoelde adviezen soms ook, hoewel het vanwege die vele reacties op 1 onderwerp ook wel een reden voor me is om hier soms minder te posten…
Ik ken het kasteel en de eigenaar/uitbater, die daar inderdaad een aardige lading whisky uitgestald heeft staan in vitrines en er regelmatig proeverijen geeft of laat geven.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:
@:madmaster moest laatst aan je denken. Een vriend van mij vertelde dat hij een paar jaar geleden in “de Engelenburg (https://engelenburg.com/kasteel/) was en hij werd uitgenodigd om met de eigenaar naar de whisky kelder te gaan. Hij was er nu, jaren later, nog van onder de indruk, veel en heel veel moois.
Geen idee of dat nog zo is en of er nog dezelfde mensen inzitten
Ik moest toch lachen om je post.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:36 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik wil je wel graag het advies meegeven om meer egelfoto's te plaatsen. In het belang van de mensheid enzo. En als het even lukt zou ik @:sigme ook op een of andere manier graag laten bezwijken onder sociale druk om meer foto's van hond/bever/appel/wilde wingerd/idyllische landschappen/etc te plaatsen.
Sigme en de ervaring van sociale druk, zie je het al voor je
quote:Op dinsdag 29 september 2026 18:58 schreef mjan het volgende:
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, bourbon en cognac.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:47 schreef Sarabi het volgende:
Er zijn onverwacht 2 vaten (1 Buffalo Trace en 1 Martell) onderweg naar de brouwerijWe willen al heel lang bier barrel agen (een tijd wegleggen op vaten) maar het kwam er nooit van. En nu onverwacht vanwege eigenlijk een miscommunicatie die positief uitwerkt wel
![]()
Heel spannend, want het is veel geld waar je tijdelijk niet bij kan, en er is een kans dat het fout gaat. Maar ook erg gaaf.
Precies! Handen af van de doedelzak.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dat metdoedelzakken
Ik weet zeker dat die ook niet van engnekken houden
Foto's van shit zijn nog beterquote:Op dinsdag 29 september 2026 20:56 schreef Vanyel het volgende:
Ieder zijn liefhebberij, ik scroll dan weer 9 van de 10 keer zsm voorbij foto's en vind posts over shit vaak juist wel interessant.
Zijn dat die figuren die ook iets met die kinderbegravenissen hadden of zoiets, wat inmiddels vetboden is.quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:02 schreef mjan het volgende:
[..]
Precies! Handen af van de doedelzak.
Maar echt, ze zien er dus zo uit:
[ afbeelding ]
En staan dan met zulke vaandels:
[ afbeelding ]
Ik hoopte eerst nog even in een soort satirische cosplay te zijn beland, maar helaas.
Eng!quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:02 schreef mjan het volgende:
[..]
Precies! Handen af van de doedelzak.
Maar echt, ze zien er dus zo uit:
[ afbeelding ]
En staan dan met zulke vaandels:
[ afbeelding ]
Ik hoopte eerst nog even in een soort satirische cosplay te zijn beland, maar helaas.
Ik heb geen idee, maar het zou me niets verbazen. Ik las net wel dat ze alle nieuwe kamerleden een plastic foetus hebben opgestuurd. Geen woorden voor.quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zijn dat die figuren die ook iets met die kinderbegravenissen hadden of zoiets, wat inmiddels vetboden is.
Ha, dat was het: Conservatieve stichting moet stoppen met verspreiden van onwaarheden over Lentekriebels-weekquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze horen hierbij https://civitaschristiana.nl/
Dat zijn 3 andere gekke die dat roeptoeteren.quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zijn dat die figuren die ook iets met die kinderbegravenissen hadden of zoiets, wat inmiddels vetboden is.
Daar zou ik wel meer over willen lezen ook!quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:51 schreef Vanyel het volgende:
Happier thought
Mrs V meldde vanmorgen dat ze ergens zag dat een rits influencer tradwives onttrad is en daar nu posts over maakt, en over hoe ze jong geronseld zijn voor die idioterie.
Beweegt er ook eens iets de goede kant op
Volgens mij bij Joop/bnnvaraquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daar zou ik wel meer over willen lezen ook!
quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat zijn 3 andere gekke die dat roeptoeteren.
We kunnen ze bij een bevriende brouwerij weg leggen.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, bourbon en cognac.
Of ergens op een moment vóór het eindresultaat.
Hoe lang laten jullie het rijpen en waar leg je de volle vaten weg?
quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:21 schreef mjan het volgende:
Nu we het toch over bekeerlingen hebben, wil ik even melden dat ik eindelijk over ben op een plaatstalen koekepan en dat het geweldig is, ik het veel eerder had moeten doen en dat ik nu constant op zoek ben naar dingen om te bakken
Ik wil nu al van beide vaten ieder 6 flesjes bestellen, mits geen IPA…quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
We kunnen ze bij een bevriende brouwerij weg leggen.
Hoe lang is nog de vraag, na een maand of 10 begint het proeven en op het juiste moment gaan we dan afvullen.
Wat zijn tot nu toe je favo dingen om te bakken?quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:21 schreef mjan het volgende:
Nu we het toch over bekeerlingen hebben, wil ik even melden dat ik eindelijk over ben op een plaatstalen koekepan en dat het geweldig is, ik het veel eerder had moeten doen en dat ik nu constant op zoek ben naar dingen om te bakken
Wat een rake post! Ik ben helemaalquote:Op dinsdag 29 september 2026 20:36 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik wil je wel graag het advies meegeven om meer egelfoto's te plaatsen. In het belang van de mensheid enzo. En als het even lukt zou ik @:sigme ook op een of andere manier graag laten bezwijken onder sociale druk om meer foto's van hond/bever/appel/wilde wingerd/idyllische landschappen/etc te plaatsen.
Sigme en de ervaring van sociale druk, zie je het al voor je
Zij (de tekenares/schrijfster van hyperbool and 1/2) is weer terug na járen afwezigheid, kwam ik laatst achter.quote:
Ik hoop dat alles veel beter verloopt dan je vreestquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:24 schreef Tele6 het volgende:
Nou. Aller-aller-allerlaatste bericht over dat stomme sinterklaasfeest.
B en ik gaan.
Broertje gaat alleen naar het begin van het feest en gaat daarna lekker door naar z'n concert. Hij denkt dat hij in z'n vriendengroep wel iemand kan vinden die mijn kaartje wil overnemen.
Maanden geleden kwam op Instagram een tradwife langs en ik was er gewoon naar aan het schreeuwen, die spoorde echt niet.overtreffende trap tradwife. Bleek een parodie pagina te zijnquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Yes!
https://www.bnnvara.nl/jo(...)servatieve-leefwijze
Het is zeker geen IPAquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik wil nu al van beide vaten ieder 6 flesjes bestellen, mits geen IPA…
Mag ook via jullie biertopic, dat volg ik ook…quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is zeker geen IPA
Ik zal je op de hoogte houden.
Afgelopen weken herstelden ze vrijwel alle dagen 1 van hun dammetjes. Ongeveer eens per week hun beide dammetjes en eens per week een nachtje vrij.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:50 schreef Tele6 het volgende:
Ja @:sigme hoe is het met de bever?!?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Oh dat weet ik dan weer nietquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Zij (de tekenares/schrijfster van hyperbool and 1/2) is weer terug na járen afwezigheid, kwam ik laatst achter.
Interessant. Dank!quote:Op dinsdag 29 september 2026 17:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen schade willen berokkenen aan een ander door 'zijn schuld' (leuke discussie over vrije wil, gedegen medisch onderzoek op risico's en wat donatie de ander mentaal kan opleveren)
Geen verplichting naar de ander willen voelen (waar ik dan wel weer in kon komen, maar dan van de andere kant. En het is niet aan mij om zijn eigen emotie weg te redeneren).
Dat waren wel de hoofdpunten.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog niet verder ben gekomen dan tofu en pannenkoekenquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat zijn tot nu toe je favo dingen om te bakken?
Bekeerlingen zijn de famatiekstenquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:21 schreef mjan het volgende:
Dit gaat zeer met vlagen bij mij - ik heb nu een beetje een overactieve avond omdat ik te veel koffie heb gedronken. Maar wel altijd begaan met jullie CULers wel en wee, ook als ik niet reageerquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:31 schreef Blues het volgende:
Brrrrrr @ foto's van @:mjan Overigens leuk dat je weer wat actiever meepost!
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed is om ook vragen te stellen (die misschien aan het denken zetten, of juist ook dingen helderder maken) maar ook om een ander perspectief te laten zien. Juist omdat het misschien lastig is dat te zien vanuit het eigen perspectief, en het perspectief dat ze van B krijgt.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:18 schreef mjan het volgende:
[..]
Lieve, lieve B, als dit mogelijk was voor Tele, denk je niet dat ze het dan allang had gedaan? Verwachten van iemand dat zij haar geschiedenis 'gewoon parkeert' is eigenlijk zeggen 'wat je voelt, doet er niet toe, zet je er maar overheen'.
Ik denk dat we allemaal, mijzelf incluis, eens moeten ophouden met vóór Tele denken en interpreteren en verder de verwarring in helpen, maar naar haar moeten luisteren. En knuffelen. En zeggen dat ze geweldig is en precies goed is zoals ze is, whatever ze kiest om te doen en hoe het ook uitpakt.
Hyper worden van koffie, het bestaat nog!quote:Op dinsdag 29 september 2026 22:06 schreef mjan het volgende:
[..]
Dit gaat zeer met vlagen bij mij - ik heb nu een beetje een overactieve avond omdat ik te veel koffie heb gedronken. Maar wel altijd begaan met jullie CULers wel en wee, ook als ik niet reageer
Ik ben het inhoudelijk niet met je oneens, maar in de uitvoering denk ik wel dat ik voorzichtiger wil proberen te zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2026 22:12 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed is om ook vragen te stellen (die misschien aan het denken zetten, of juist ook dingen helderder maken) maar ook om een ander perspectief te laten zien. Juist omdat het misschien lastig is dat te zien vanuit het eigen perspectief, en het perspectief dat ze van B krijgt.
Dat neemt niet weg dat het nog steeds helemaal aan @:Tele6 is wat ze daar wel en niet uit haalt of mee doet, en dat geen enkele keuze haar minder waard maakt, en dat hoe die keuzes ook uitpakken we, of in elk geval voor mezelf pratend, ik, er voor haar ben en wil horen waar ze tegenaan loopt of wat juist goed gaat. Die twee hoeven elkaar denk ik niet uit te sluiten.
Vroeger kon ik gewoon koffiedrinken voor het slapen en was er niets aan de hand. Nu drink ik om 16u een laatste espresso en ben ik 's avonds aan het stuiterenquote:Op dinsdag 29 september 2026 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hyper worden van koffie, het bestaat nog!![]()
Ik snap wel wat je bedoelt. De vragen die ik vandaag/gister stelde waren oprecht explorerend, om erachter te komen waar bepaalde gedachten vandaan komen, maar ik kan me wel ook voorstellen dat dat misschien niet altijd ook zo opgevat wordt in getypte tekst. Ik heb natuurlijk wel ook niet voor niks de knuffel erbij gezet en dat ik me kan voorstellen dat het lastig is om ineens zoveel andere input te krijgen etc. Want ik snap wel wat je daarin zegt ook. Tegelijkertijd voel ik ook ergens een soort verantwoordelijkheid gezien de sfeer hier en hoeveel we van elkaar weten en met elkaar delen, om dat perspectief wel te laten zien, ook als dat verwarring brengt, als ik denk dat iemand zichzelf echt tekort doet in het perspectief van waaruit iemand zelf kijkt/de omgeving kijkt. Ik besef me ook dat dat klinkt alsof ik 'het beste' weet hoe alles zit, dat bedoel ik zeker niet. Maar een beetje zoals met name @Vanyel hier laatst na mijn verhaal vragen stelde die me in eerste instantie eerlijk gezegd een beetje irriteerden, want het was toch heel obvious hoe het zit en duidelijk niet zoals zij opperde.., maar waardoor ik na even bezinken wel kon denken, als Vanyel het zo anders kan zien, dan doen zij dat misschien ook wel. En dat hielp me wel, en ik had het jammer gevonden als ze dat niét had gezegd.quote:Op dinsdag 29 september 2026 22:47 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik ben het inhoudelijk niet met je ineens, maar in de uitvoering denk ik wel dat ik voorzichtiger wil proberen te zijn.
Waar ik moeite mee heb, is dat veel van de vragen die we stellen niet explorerend/ondersteunend zijn, maar regelmatig een verkapt advies/waardeoordeel in zich meedragen. En, laat ik voor mezelf spreken, als ik twijfel en worstel, dan ben ik vaak ook in een mentale staat waarbij advies me niet verder helpt en ga ik vervolgens twijfelen of ik het advies niet moet volgen, want anderen zien/weten/doen het vast beter dan ik. En ja, natuurlijk is het dan nog steeds aan die persoon zelf om er wel/niet iets mee te doen, maar überhaupt die extra input krijgen waar je dan óók weer een keuze over moet maken of je toe moet verhouden vind ik op die moment niet heel behulpzaam.
Wat op zich ook echt zo is trouwensquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Trouwens. Maatje heeft bepaald dat de kermis om 9 uur sluit 'want iedereen moet morgen werken'.
Deze is mooi.quote:Op dinsdag 29 september 2026 22:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bekeerlingen zijn de famatieksten
Hum.quote:
De schrijffout vond ik erg mooi. De intentie onderschrijf ik.quote:
Ik vind de vragen wel fijn. Helpt om orde in de massa aan gedachten en gevoelens te brengen.quote:Op dinsdag 29 september 2026 22:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt. De vragen die ik vandaag/gister stelde waren oprecht explorerend, om erachter te komen waar bepaalde gedachten vandaan komen, maar ik kan me wel ook voorstellen dat dat misschien niet altijd ook zo opgevat wordt in getypte tekst. Ik heb natuurlijk wel ook niet voor niks de knuffel erbij gezet en dat ik me kan voorstellen dat het lastig is om ineens zoveel andere input te krijgen etc. Want ik snap wel wat je daarin zegt ook. Tegelijkertijd voel ik ook ergens een soort verantwoordelijkheid gezien de sfeer hier en hoeveel we van elkaar weten en met elkaar delen, om dat perspectief wel te laten zien, ook als dat verwarring brengt, als ik denk dat iemand zichzelf echt tekort doet in het perspectief van waaruit iemand zelf kijkt/de omgeving kijkt. Ik besef me ook dat dat klinkt alsof ik 'het beste' weet hoe alles zit, dat bedoel ik zeker niet. Maar een beetje zoals met name @:Vanyel hier laatst na mijn verhaal vragen stelde die me in eerste instantie eerlijk gezegd een beetje irriteerden, want het was toch heel obvious hoe het zit en duidelijk niet zoals zij opperde.., maar waardoor ik na even bezinken wel kon denken, als Vanyel het zo anders kan zien, dan doen zij dat misschien ook wel. En dat hielp me wel, en ik had het jammer gevonden als ze dat niét had gezegd.
Ik ben wel benieuwd @:Tele6 hoe jij hier zelf tegenaan kijkt. Helpt het je in dit soort situaties om van meerdere mensen te horen dat er ook een andere optie is dan de opties waar je zelf in vast lijkt te lopen (al dan niet achteraf), of geeft dat je vooral extra stress en wil je vooral even je eigen twijfels kwijt en een luisterend oor, maar niet nog meer input waarvan dan misschien inderdaad het gevoel hebt dat je er iets mee moet / je moet verantwoorden als je er niet iets mee doet? Daar hoef je uiteraard helemaal niet nu iets over te zeggen, of überhaupt als je daar geen zin in hebt of dat even teveel is
quote:Op dinsdag 29 september 2026 22:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar een beetje zoals met name @Vanyel hier laatst na mijn verhaal vragen stelde die me in eerste instantie eerlijk gezegd een beetje irriteerden, want het was toch heel obvious hoe het zit en duidelijk niet zoals zij opperde..,
quote:Op woensdag 30 september 2026 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:
En dan de oefeningen doen is nog minder grappig.
Maar ze gingen goed
Wij vonden 'm best oké laatste keer.quote:Op woensdag 30 september 2026 13:14 schreef AnneX het volgende:
Kleding kopen en dan met name overhemden deden wij maandagmiddag.
En ook 2 broeken, die worden aangepast in het naaiatelier.
Veel plezier vanavond @:Blues . Jammer van het ziekenbezoek.
Zojuist twee tickets gescore’d voor een bijboeking van de try out van Peter Pannekoek in januari. Vanaf 13 uur was de verkoop open.
De favo plekken waren al weg tot twee keer toe, zo rap ging het.
Wil hem wel eens meemaken in het theater.
Mooi Boor.quote:Op woensdag 30 september 2026 14:33 schreef borisz het volgende:
Zo. Gesloopt, maar wel voldaan.
Herdenking oom was in Aalsmeer. 15 mensen. Op een plek waar die samen met mn vader vlakbij geboren is.
Pa en tante deden hun verhaal en is op een mooie manier zn leven gevierd.
Daarna zijn we nog naar de historische tuin geweest. Evennog hoofd leegmaken.
Maar nu wel moei. Nu rust en straks sportief doen.
Verdorie. Schokkend.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat is wel heel veel te vroeg![]()
https://www.nu.nl/media/6(...)se-50-overleden.html
quote:Op woensdag 30 september 2026 17:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat las ik ook, bericht van overlijden was kort daaropquote:Op woensdag 30 september 2026 17:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las vanmiddag nog een bericht dat haar theatertour werd geannuleerd ivm haar gezondheid.. en dan nu dit bericht. Potverdorie
Shit, had haar niet meer op de lijst staanquote:Op woensdag 30 september 2026 17:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik las het net in OUD.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kan je vertellen dat dat bij ons ook verdomd veel pijn doet.quote:Op woensdag 30 september 2026 18:50 schreef derLudolf het volgende:
Nu is dat voor de meesten hier lastig, maar krab niet aan je ballen nadat je een pepertje hebt gesneden.
Op andere plekken ookquote:Op woensdag 30 september 2026 18:50 schreef derLudolf het volgende:
Nu is dat voor de meesten hier lastig, maar krab niet aan je ballen nadat je een pepertje hebt gesneden.
Ik jong en naïef maakte sambal zonder na te denken. Wilde daarna ff een tukkie doen, contactlenzen uitdoenquote:Op woensdag 30 september 2026 18:50 schreef derLudolf het volgende:
quote:Op woensdag 30 september 2026 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik jong en naïef maakte sambal zonder na te denken. Wilde daarna ff een tukkie doen, contactlenzen uitdoen
Oh man, ik stuiterde door het huis.
Dit is slechts 1 van de vele voorbeelden van af te raden handelingen.quote:Op woensdag 30 september 2026 18:50 schreef derLudolf het volgende:
Oeh, dat voel ikquote:Op woensdag 30 september 2026 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik jong en naïef maakte sambal zonder na te denken. Wilde daarna ff een tukkie doen, contactlenzen uitdoen
Oh man, ik stuiterde door het huis.
Zenuweinden en slijmvliezen genotquote:Op woensdag 30 september 2026 18:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat dat bij ons or ook verdomd veel pijn doet.
Van de week op LinkedIn kwam hij ook langsquote:Op woensdag 30 september 2026 20:16 schreef borisz het volgende:
Ik heb blijkbaar weer onder wat stenen gelegen en mn algoritme ook.
Op HBO begonnen aan De Influencer Goeroe; Bentinho Massaro. Nooit van gehoord.
Gekkies heb je in allerlei soorten.
Op Arte is veel interessants te zien. En geen Amerikaanse meuk.quote:Op woensdag 30 september 2026 20:23 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht er nog een om NLZiet te nemen - eerste keer dat ik streamingsdienst zou nemenToen ontdekte ik de docu's van Arte. Kijk weinig tv en voor dat beetje wat ik kijk is er op de Duitse voorlopig voldoende te zien.
Betaal ik ook genoeg voor in de vorm van kijk- en luistergeld.
Drom vries ik de hele pepers van hello fresh in. Eens in de zoveel weken gaan die door de hakmolen en vries die weer in porties van een theelepel.quote:Op woensdag 30 september 2026 18:50 schreef derLudolf het volgende:
Jaaaaa fijn hequote:Op woensdag 30 september 2026 23:02 schreef AnneX het volgende:
Vanavond weer heerlijk gezongen met meer dan 40 mensen.
Dat klinkt dan wel zeg in driestemmig.
En er is een nieuwe man bij. Dat is dan vijf.![]()
Met open mond helemaal in het moment gezeten. Met kippenvel afgewisseld met beklemming en emotiequote:Op woensdag 30 september 2026 23:43 schreef AnneX het volgende:
Ja, kwam vanavond ook ter sprake. Je hebt genoten? Gaan jullie vaker naar dansoptredens?
👍🏼quote:
Er helemaal ín zitten ja, zonder dat je toestaat om afgeleid te worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 00:00 schreef AnneX het volgende:
👍🏼
Heerlijk hè om zo betoverd helemaal in het moment te zijn en wèg van alles.
Soms met een film of met een boek. Niét storen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |