abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221861643
Yolo 8-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221861648
pi_221861836
@sigme of een andere regelmatige schiller, heb jij ervaring met een appelschilmachientje? Aanrader of afrader? Ik heb 200 appels liggen waar ik iets mee moet.

Ik ben benieuwd hoe hard je moet draaien, of je van met de hand schillen niet minder last van arm en hand krijgt. En mijn appels zijn natuurlijk niet allemaal mooi gelijkmatig rond en van dezelfde grootte als die uit de winkel. Levert dat problemen op?
Spoilers!
pi_221861880
Hier in de buurt is een halve zool vuurwerk aan het afsteken :?

Kan je dat schillen niet uitbesteden aan een stel pubers die wat willen bijverdienen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_221861896
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme of een andere regelmatige schiller, heb jij ervaring met een appelschilmachientje? Aanrader of afrader? Ik heb 200 appels liggen waar ik iets mee moet.

Ik ben benieuwd hoe hard je moet draaien, of je van met de hand schillen niet minder last van arm en hand krijgt. En mijn appels zijn natuurlijk niet allemaal mooi gelijkmatig rond en van dezelfde grootte als die uit de winkel. Levert dat problemen op?
Mijn zus heeft deze en zeer tevree
https://www.bol.com/nl/nl(...)m_source=chatgpt.comWestmark Appelschiller, met zuignap, 30,5 x 10,5 x 13 cm, roestvrij staal/aluminium, Apfeltraum, groen/zilver, 11442260
(Bol)
pi_221862639
Ik leen het appelschilmachientje van mijn vader wel eens. Voor mij(n handen) is de slingerbeweging minder belastend dan gewoon schillen. Het gaat snel. Je kan ook gelijk de appel tot sliert snijden (dus met 1 haal schijfjes van maken).

Het is wel makkelijker als je appels wel een beetje gelijkmatig gevormd zijn. Of ze dan dezelfde grootte hebben maakt niks uit. Maar min of meer rond en met het klokhuis in het midden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 17:22:10 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221862720
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme of een andere regelmatige schiller, heb jij ervaring met een appelschilmachientje? Aanrader of afrader? Ik heb 200 appels liggen waar ik iets mee moet.

Verschil in formaat is geen probleem, te rijpe appels wel. Te zacht vruchtvlees geeft onvoldoende weerstand.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 17:28:00 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221862762
Vandaag de feestboog afgebroken, toch handig zo'n bedrijf waar je alles van kunt gebruiken :+

Daarna na Dalfsen gereden, even LP opgehaald en met Bennie op de foto
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 17:30:07 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221862775
Ik heb AI gevraagd alle gezichten onherkenbaar te maken en bedrijfsnamen van de machines, ik zie dat de hoogwerker (dat blauwe ding) nu ineens een cabine heeft gekregen en er zweeft ineens een persoon in de lucht _O-
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 17:32:37 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221862790
Oh rechts staat ook nog een huis en een apennootboom. Het huis links ziet er ook heel anders uit. Kut AI :')
pi_221862901
:D :D
pi_221862905
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb AI gevraagd alle gezichten onherkenbaar te maken en bedrijfsnamen van de machines, ik zie dat de hoogwerker (dat blauwe ding) nu ineens een cabine heeft gekregen en er zweeft ineens een persoon in de lucht _O-
Ach, het is goed voor een indruk! 😉

MnX is ook alsmaar vragen aan het stellen en verbaasd over de
antwoorden.😂
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 18:02:58 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221862942
Even op en neer naar Fryslan voor Sneek - Balk :+.
Helaas wel saaie etappe. De steden en dorpen zijn O+. IJlst, Woudsend en Balk in dit geval. Maar helaas wandeltechnisch na IJlst alleen maar langs een drukke weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 26-09-2026 18:30:37 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221863192
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 18:02 schreef borisz het volgende:
Helaas wel saaie etappe. De steden en dorpen zijn O+. IJlst, Woudsend en Balk in dit geval. Maar helaas wandeltechnisch na IJlst alleen maar langs een drukke weg.
Oh wat jammer van die weg dan.
Met een bootje is het daar wel leuk ;)
pi_221863204
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik mis de zwevende persoon, ben ik blind?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 18:59:49 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221863306
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 18:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik mis de zwevende persoon, ben ik blind?
Boven de linker toren
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 19:02:14 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221863328
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 18:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh wat jammer van die weg dan.
Met een bootje is het daar wel leuk ;)
Ja en nog genoeg op het water :+.
Wil voor eind oktober Stavoren halen, nog twee etappes. En dan na het schaatsseizoen verder. Volgend jaar de rest. Fryslan is wel op zn mooist met zeilweer.
pi_221863376
Woah, de ingemaakte (of zo, geen idee wat ermee gedaan is) vijgen van de moeder van Ahmad zijn zo ontzettend lekker.
Toastjes met geitenkaas en vijg :9~
pi_221863492
Wow @Cat-astrophe wat heftig zo voor ene neef.. wél heel fijn dat hij zich meteen zoveel beter voelt. Maar wat een consequenties meteen.. en op werk ook vrij pittig zo te lezen. En dan ook nog het gedoe met je ogen. Hoe gaat het met jou?

@Tele6 wat een gedoe om rolstoel voor oma ;( en omtrent Sinterklaas etcetera. Ik zou lekker gaan naar waar jij zelf het meeste zin in hebt :*

En @Lucky_Strike met de perfecte vakantie _O_ wat fijn! En je zo gegund! Hoe is het inmiddels met je handen?

@Kaatje1 dat klinkt heerlijk! Hoe is het nu met de knie(ën)? En heb je al iets gehoord over hoe de operatie bij nieuwe kat is gegaan? Of moet die nog plaatsvinden?

Ik heb gisteravond appje gestuurd in de team app. Dat ik er al hele week over na aan het denken ben wat te doen als we geen keep hebben, maar het lastig vind. Omdat ik snap dat het meest logisch is als ik keep, maar dat ik na een soms best pittig halfjaar herstellen en opbouwen best wel uitkeek naar zondag voor het eerst weer spelen. En of evt half-half een optie is, dat ik wel helft keep maar iemand anders dan de andere zodat ik óók wat kon spelen. En dat ik het lastig vind om te zeggen omdat ik teambelang ook belangrijk vind, maar ik wel ook een beetje verdrietig werd van het idee van niet kunnen spelen. Dus dat ik het daarom toch maar stuur.

Daar werd heel lief op gereageerd ^O^ dus dat was fijn. En nog fijner dat de keep die ik gisteravond vroeg, vandaag liet weten dat ze mee wil doen *O* en ik dus hele wedstrijd gewoon kan spelen. Maar het voelde wel goed om het wel te zeggen al voordat ik wist of ze zou willen. Dus nog thanks voor alle adviezen/aan het nadenken zetten-posts!

Verder had ik een fijne dag. Om 8u twee buurmeisjes hier terwijl hun moeders naar de kledingbeurs gingen, voor een pyjamafeestje. Om 10.30 werd kleine nichtje gebracht, en kwartiertje daarna laatste buurmeisje opgehaald. Even met nichtje gespeeld en naar een prinsessenfeest in winkelcentrum met een van die twee buurmeisjes + buurvrouw, daarna naar de hockey. Daar heeft ze heel lief naar iedereen gezwaaid en daarna heel zoet bij me in de draagzak in slaap gevallen. En ik heb leuk kunnen kijken naar de wedstrijd van coachteam, gezien wat ik wil trainen woensdag, en de moeder even gesproken van het meisje uit coachteam dat bij ons komt keepen. En paar andere ouders ook. Wel heel leuk, ik hoor van ze allemaal terug dat de meisjes het heel leuk vinden dat ik ze nu train O+ .
pi_221863630
Vanmorgen uitslaap en wat administratie voorvrijwilligerswerk en leeswerk voor betaald werk.

In de midddag mini wandelingetje met neef gemaakt over de afdeling Ging goed! Lichtjes in zijn ogen zijn weer terug O+
En het grote vermesten is begonnen (hij was slank en nu een extra 14 kg kwijt). Broodje kroket en portie kibbeling gingen er met de lunch al prima in :Y) Diëtiste komt nog langs voor voedings advies.
Daarna naar mijn ouders en nu een avond rustig thuis.

Natuurlijk moet er ergens wat misgaan als iets anders goed gaat :') Stroom in huis uitgevallen :X Dus ipv op de bank ploffen met avondeten eerst alle stekkers eruit, zekering vervangen en gelukkig deed alles het toen weer. Geen kortsluiting gevonden.

Zou morgen een dag met helemaal NIKS qua activiteit en gedoe worden?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221863769
Dat is je zo gegund @cat-astophe Uitslapen, misschien badderen, en een dagje helemaal niets.

@vlindertje89 Soms gaat het redelijk maar zodra ik teveel doe zak ik er door. Weet nu ook dat mijn bank (en de balkon bank) te laag zijn. Wanneer ik daarop heb gezeten (wat langer) heb ik urenlang heel veel pijn. Ga een vriend vragen om iets onder de poten van de bank te maken.

Fijn dat de keepersproblemen opgelost zijn, veel speelplezier morgen
pi_221864402
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 19:21 schreef vlindertje89 het volgende:
van het meisje uit coachteam dat bij ons komt keepen.
Dat was toch MO14? Keepen die zomaar dameswedstrijden? :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221864547
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 20:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat was toch MO14? Keepen die zomaar dameswedstrijden? :o
Zeker niet allemaal hoor. Eentje keepte vorig jaar al bij ons mee, toen ze 12 was. Nu nog steeds, is inmiddels 13. Die morgen is voor het eerst bij ons, is ook 13. Maar beide zijn wel groter dan ik :+ . De eerste is de nu vaste keeper van het team, degene die morgen komt is degene waar ze die taak vorig seizoen mee deelde. Vorig jaar toen de 12 jarige kwam die we zelf nog niet gezien hadden maakten we ons wel een beetje zorgen, maar zodra we haar zagen was duidelijk dat dat niet nodig was. Staat ons ook gewoon te coachen vanuit de goal ^O^

Maar wel eerst de hoofdtrainer die zo'n beetje alle jeugd kent gevraagd welke keepers hij denkt dat het aan kunnen, en ook (via) de ouders gevraagd. Er zijn ook keepsters uit de mo14 die we bewust niet vragen, omdat ik vind dat we een verantwoordelijkheid hebben om te zorgen dat het voor hen een leuke ervaring is en ze niet helemaal kapot worden gemept en nooit meer willen keepen erna :Y . Dus als we inschatten dat ze nog te jong/niet 'stevig' genoeg zijn, dan vraag ik ze niet.

@Cat-astrophe ik duim voor een ontzettend saaie, event-loze dag voor je morgen :*

@Kaatje1 wat ontzettend rot zeg!
pi_221864646
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier in de buurt is een halve zool vuurwerk aan het afsteken :?

Kan je dat schillen niet uitbesteden aan een stel pubers die wat willen bijverdienen?
Ze hoeven niet allemaal tegelijk geschild te worden. Vandaag een appel of 30 geschild. Nu heb ik 10 potjes appelmoes. Ze gingen samen met tomaten in de weckketel.

Later deze week weck ik weer een rondje. Ik heb currypasta en harissa nodig. Ik zal dan ook eens appelchutney maken.

Bedankt voor de adviezen @Blues, @sigme, @derLudolf
Ik ga er een kopen. En een steviger appelboor.

Ik vroeg me ook al af wat die cabine daar deed :D

En goed geregeld @vlindertje89! Veel plezier morgen *O*

Mijn handen hebben ook vakantie gehad dus daar gaat het nu goed mee. Dat duurt vast niet lang.
Spoilers!
pi_221865253
www.maptap.gg September 26
99🔥 97🔥 100🎯 82🌟 63😑
Final score: 831

#Polderprikker nummer 117 • 4765/5000
🟩988 🟦1000 🟩957 🟨885 🟩935
https://polderprikker.nl/

@vlindertje89 veel plezier morgen met je wedstrijd! En goed van je om het uitgesproken te hebben!

@Cat-astrophe ik duim voor een saaie zondag voor jou

Lieve @Kaatje1, ik gun jou echt zo erg een pijnvrije tijd
pi_221865567
N avond saam!
Hier een luie zaterdag O+ plannen aan het maken voor opslag systemen,zodat we de ruimte die we hebben nuttig kunnen gebruiken.. ipv alles maar op elkaar te stapelen

Wel og een herten avontuur vandaag.. door het veld van de buurman wandelen met PuP.PuP een beetje scharrelen in het hoge gras/minibos. Sptingt er ineens een hert uit de bosjes.. Hert wil wegrennen, maar rent recht in het hekwerk :'( na 3 pogingen snapt het dat LANGS het hekwerk handiger is.. Pup vind het intressant en gaat snuffelen in het bos waar het hert uit kwam.. Komt er ineens een Jonkie hert uit springen! Jonkie springt ook tegen het hekwerk op en raakt semi verstrikt :o Jonkie maakt hele angstige geluiden.PuP inmiddels aan de lijn en een stukje weggelopen. Dus chef naar het Jonkie toe.. Jonkie opgepakt en op het pad gezet zodat het weer naar zn moeder kon.. We namen daarna maar snel de eerste afslag het veld af.. hopelijk hebben de herten elkaar weer gevonden..

Veld is omheind met een stuk of 6 ingangen.. we hebben wel vaker herten daar gezien.. meestsl midden in het veld en kunnen ze nu wegkomen,nu dus ingewikkeld met het hekwerk -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zondag 27 september 2026 @ 00:47:34 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221865981
Daarom dus hond aan de lijn.
pi_221866301
Morning!

Ik lig te luisteren naar kleine nichtje die afwisselend blaft als een zeehond en beetje ligt te kletsen. Inmiddels al 25 min, maar hoe langer ik nog even kan liggen hoe beter :D dus duimen dat ze het nog even gezellig vindt met zichzelf.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 september 2026 @ 07:39:46 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221866407
Morning.
Niks rustig aan in het weekend :P
Gelukkig is het D66congres in de RAI.
pi_221866468
Mogge!

Emoe in de Ebro.

[ Bericht 7% gewijzigd door sigme op 27-09-2026 08:59:29 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221866549
Mogge!

Mooi @sigme
  zondag 27 september 2026 @ 09:49:36 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_221867047
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:21 schreef Barreltje het volgende:
N avond saam!
Hier een luie zaterdag O+ plannen aan het maken voor opslag systemen,zodat we de ruimte die we hebben nuttig kunnen gebruiken.. ipv alles maar op elkaar te stapelen

Wel og een herten avontuur vandaag.. door het veld van de buurman wandelen met PuP.PuP een beetje scharrelen in het hoge gras/minibos. Sptingt er ineens een hert uit de bosjes.. Hert wil wegrennen, maar rent recht in het hekwerk :'( na 3 pogingen snapt het dat LANGS het hekwerk handiger is.. Pup vind het intressant en gaat snuffelen in het bos waar het hert uit kwam.. Komt er ineens een Jonkie hert uit springen! Jonkie springt ook tegen het hekwerk op en raakt semi verstrikt :o Jonkie maakt hele angstige geluiden.PuP inmiddels aan de lijn en een stukje weggelopen. Dus chef naar het Jonkie toe.. Jonkie opgepakt en op het pad gezet zodat het weer naar zn moeder kon.. We namen daarna maar snel de eerste afslag het veld af.. hopelijk hebben de herten elkaar weer gevonden..

Veld is omheind met een stuk of 6 ingangen.. we hebben wel vaker herten daar gezien.. meestsl midden in het veld en kunnen ze nu wegkomen,nu dus ingewikkeld met het hekwerk -O-
Wat hier in de buurt geholpen heeft is (bos gebied met het nodige wild). Een fel gekleurd touw bovenlangs het hekwerk. Hierdoor wordt zichtbaar waar wel en waar geen versperring/afrastering is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221867090
www.maptap.gg September 27
100🎯 90👑 99🔥 98🔥 91👑
Final score: 955

#Polderprikker nummer 118 • 4677/5000
🟩959 🟩922 🟦1000 🟨796 🟦1000
pi_221867166
96🔥 96🔥 99🔥 91👑 58😔
Final score: 837

#Polderprikker nummer 118 • 4020/5000
🟩933 🟨875 🟨628 🟨712 🟨872
  zondag 27 september 2026 @ 10:22:48 #35
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221867240
leuke polder prikker vandaag! (resultaten minder, maar vooruit)

#Polderprikker nummer 118 • 3712/5000
🟨882 🟧542 🟨631 🟨739 🟩918

maptap ga ik niet posten want ik misprikte de eerste :D
pi_221867298
#Polderprikker nummer 118 • 4044/5000
🟨860 🟨678 🟨661 🟨881 🟩964

96🔥 91👑 36😴 97🔥 77🤗
Final score: 781
pi_221867554
Mss een goeie tip van Zet, Barrel!
Hertjes O+ Zitten hier en op werk ook volop!

Wij gaan zo lunchen aan het Zandvoortse strand met gbroers en schzussen. Weer met 6 ipv 4. 1 broer en g hebben Jom Kipoer gedaan ^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door Blues op 27-09-2026 11:40:10 ]
  zondag 27 september 2026 @ 11:59:38 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221867701
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:21 schreef Barreltje het volgende:
N avond saam!

Houd hond aan de lijn, zeker als je weet dat daar wild zit. Mijn (jacht) honden lopen altijd aan de lijn.
pi_221868109
Ik had vanochtend een uithuiszetting :D
Al ben ik bang dat het meer een interne verhuizing is.

Sinds een week of 2 had ik door dat er muizen in mijn gangkast woonden. Al een paar aangevreten verpakkingen weggegooid maar 'het leven' zat echt uitmesten in de weg.

Vandaag dus alles eruit en zo-veel weggegooid! Want sommige zaken stonden er al jaren in, ga ik echt niet meer gebruiken. Een tas vol plastic tassen en wat andere spullen bleek muizenvilla. Daar kwam een dikke, weldoorvoede muis uit gevlucht :X
Die tas is niet-doorzocht met inhoud meteen de kliko in gegaan :r

Binnenkort maar eens naar de glasbak met mijn niet-drankprobleem. Liters wijn en bier de gootsteen in gekiept.

In gangkast nu de helft van het vloeroppervlak en planken over :D

Komende week maar even naar de Action voor plastic boxen zodat de villa nog minder aantrekkelijk wordt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221868265
Daar ging je rustige zondag.

Maar jouw huisgenoot krijgt blijkbaar teveel eten dat hij z’n dieet niet hoeft aan te vullen ;)

[ Bericht 26% gewijzigd door Kaatje1 op 27-09-2026 13:34:39 ]
pi_221868411
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Daar ging je rustige zondag.

Maar jouw huisgenoot krijgt blijkbaar teveel eten dat hij z’n dieet niet hoeft aan te vullen ;)
Rustig gepoetst hoor :) En met zichtbaar resultaat dus bevredigend.
Qua muizenvangen reken ik niet meer op mijn bejaarde, ook al vindt hij zijn dieetvoer met tijden best stom. Zijn interesse is nu vooral slapen. Bij voorkeur dichtbij of op mij O+

Hoe is het met je knie?
pi_221868431
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 13:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Qua muizenvangen reken ik niet meer op mijn bejaarde, ook al vindt hij zijn dieetvoer met tijden best stom. Zijn interesse is nu vooral slapen. Bij voorkeur dichtbij of op mij O+

Hoe is het met je knie?
Muizen zullen inderdaad sneller zijn dan poes.
Zag vandaag ergens een filmpje uit een restaurant hier in Arnhem waar tig muizen rondliepen, gewoon tussen de tafels door. Kan het niet meer terugvinden en misschien is het wel AI.

Knie is vandaag niet zo blij, gisteren iets teveel gedaan dus vandaag maar wat meer niets
pi_221868584
@Barreltje
wij staan sinds binnenrijden ‘S Gravenhage in de file onderweg naar de Vliegerdagen op Scheveningen. Loeidruk en staan stil richting haven en
met de rug ernaartoe.
Nondeju. Een volgend x anders aanpakken.
De filmpjes zijn leuker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje Cat opgeruimd staat netjes!
Er zijn goede muisverjagers via bol.
Of Senior tegen het geluid kan weet ik niet.
pi_221868761
Ik had sportwedstrijd, eerste van het seizoen. Doel van dit seizoen is om onder de 1u30 te gaan lopen. Vandaag 1u36 gelopen dus helemaal niet ontevreden! En heb me niet kapot gelopen, wel goed tempo gehouden maar ook kunnen genieten. ^O^
pi_221868765
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 13:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoe is het met je knie?
O+
pi_221868791
Het is warm :%
Ik had mijn zomerse festivalkleding aan moeten trekken
pi_221868905
…dan maar naar Simonis voor een ‘wandeling’ op de menukaart en haring.
Tis nog moderner geworden ofwel QR codes om te bestellen en zo. :Y)
Geen menukaarten cq. placemats meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door AnneX op 27-09-2026 16:02:39 ]
pi_221869254
Ohhhhh paling :9~
  zondag 27 september 2026 @ 16:43:15 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221869405
ohh nederlands gerookte paling O+

en @ hond aan de lijn.. dit met het hert was ook gebeurd als we er zonder PuP hadden gelopen.. hert lag 3 meter van het pad af, en die schrikken op. vaak genoeg gebeurd ook .. dus dat is een beetje heiliger dan de paus geneuzel :+
pi_221869430
Ik erger me nu kapot aan de user interface van de Garmin app.
Ik wilde de wedstrijd (geregistreerd op horloge) koppelen aan m'n trainingsplan in het horloge zodat het trainingsplan succesvol afgerond wordt. Maar omdat de afstand niet perfect matcht, kan ik ze wel koppelen maar denkt hij dat ik nog aan het lopen ben of zo :')
Nu heb ik het trainingsplan alsnog afgerond maar blijkt dat hij dan de wedstrijd wist ipv succesvol afrondt :')
En het plan voor volgende wedstrijd begint vrolijk met een "loop vandaag 80 minuten" want die denkt dat ik nog niks gedaan heb?!
Nou ben ik er zelf bij en doe ik zelf lekker wat ik wil, maar het zou ook wel leuk zijn als de app doet wat hij hoort te doen en "Finish training plan" niet gelijk staat aan "Delete race" hallo. :(
pi_221869642
Het lijkt echt een goede dag te worden! Kennis heeft gisteren een donornier gekregen *O*

SPOILER
pi_221869657
Zo....even reageren op een berichtje van 15 dagen geleden :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2026 16:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
[..]
Ik zocht terug en zag in 2017 @:PdeHoog erover praten. Misschien heb ik gehallucineerd dat iemand anders dat veel recenter hier ook deed. Of dat ging over iets anders. Was inderdaad in de O+ Lidl O+ en ze lagen er van de Alpenweek ja :D .

Nou ja. Wel aanrader dus, als je van marsepein houdt!
Mozartkugeln zijn geweldig 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_221869658
Balkondeur dicht kunnen doen. Schoonzoon van de buren staat op het balkon met Spanje te bellen, zonder telefoon, zo horen ze m ook wel (ik zat tv te kijken, moest het harder zetten :o ) en ook nog vieze stinkende sigarettenrook (veel smeriger dan zijn schoonmoeder)
  zondag 27 september 2026 @ 17:50:49 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221870016
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 18:02 schreef borisz het volgende:
Ja da's gewoon een fietspad langs een 80-weg, sinds een jaar of 40.
Voor die tijd was er wel een interessantere route over het duw-pad van de trekvaart
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 27 september 2026 @ 18:37:29 #55
63722 z80
I fink you freaky
pi_221870630
Op zoek naar een setje velgen om makkelijk te kunnen wisselen naar winterwielen.
Maar wat een boel lilike zooi er is voor veel te veel geld.
En sommige verkopers willen blijkbaar niet van hun spullen al. De meest belangrijke gegevens ontbreken.
pi_221870834
Dagje uit was dus effectief: vertrek 12 uur én om 15 uur een parkeerplek bij Simonis en behalve de foto stop toen pas uitgestapt.
Terug was ietsjes minder erg met kwartier vertraging om eruit te rijden.
Dat was over de helft naar Parijs met doorrijden…

Affijn, de leukste en spectaculairste filmpjes zijn wel op Insta te zien…

Hebben jullie genoten van de zomerse nazomerdag?

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 27-09-2026 18:59:19 ]
pi_221870961
En weer een boekje naar de drukker gestuurd. Komende woensdag krijg ik twee pakjes *O*
pi_221871043
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2026 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
En weer een boekje naar de drukker gestuurd. Komende woensdag krijg ik twee pakjes *O*
Dus het opschrijfboekje op het nachtkastje kan dicht?
Of heb je nog andere invallen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 september 2026 @ 19:14:30 #59
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221871194
Het was me het Congresje wel :+.
Vooral weer gezellig. :) En leuk dat het op historische grond is. Het kunststuk waar Hans van Mierlo 60 jaar geleden in klom toen D66 de zaal werd uitgezet omdat de tijd op was, is zelfs teruggeplaatst voor vandaag.
pi_221871240
_O- Al een paar weken is er iets raars met mijn kookplaat maar ik kwam er maar niet achter wat er is. Zojuist gebruik ik, blijkbaar voor het eerst in een tijdje, de kleinste pit en opeens zie ik het, de nieuwe hulp heeft 2 pannendragers omgewisseld. Waarom is me dat niet eerder opgevallen :?
pi_221871498
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 19:05 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dus het opschrijfboekje op het nachtkastje kan dicht?
Of heb je nog andere invallen?
Nee is wat anders. Excursieboekje voor over 2 weken. Vrijdagavond Deventer - Hoek van Holland, avondboot naar Harwich. Zaterdag eerst een paar leuke dingetjes in Harwich dan de trein naar Manningtree. Daar een wandeling van 11km door Constable country, na afloop biertjes klappen in het station daar, trein terug naar Harwich en boot terug naar NL

https://www.smorgensindevroegte.nl/2026/fok/bdv.pdf
pi_221872463
Maar @AnneX als je graag wilt stuur ik je van harte een exemplaar van het Hodonumismatisch vademecum toe hoor :D Kun je zien hoe ik door kan draaien O-)
pi_221872541
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2026 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee is wat anders. Excursieboekje voor over 2 weken. Vrijdagavond Deventer - Hoek van Holland, avondboot naar Harwich. Zaterdag eerst een paar leuke dingetjes in Harwich dan de trein naar Manningtree. Daar een wandeling van 11km door Constable country, na afloop biertjes klappen in het station daar, trein terug naar Harwich en boot terug naar NL

Gaaf, even voor een wandeling en een paar biertjes naar UK _O_
pi_221872568
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2026 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar @:anneX als je graag wilt stuur ik je van harte een exemplaar van het Hodonumismatisch vademecum toe hoor :D Kun je zien hoe ik door kan draaien O-)
Dankjewel. Nee hoor.
Ik geniet zo al van je wetenschappelijke analyses van wat, waar en wanneer…
pi_221872587
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gaaf, even voor een wandeling en een paar biertjes naar UK _O_
Als ik toch niemand heb om toestemming aan te vragen, dan maar van profiteren ook toch? *O*

SPOILER
pi_221872608
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 20:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dankjewel. Nee hoor.
Ik geniet zo al van je wetenschappelijke analyses van wat, waar en wanneer…
En dat is ook prima ^O^
pi_221872706
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2026 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar @:anneX als je graag wilt stuur ik je van harte een exemplaar van het Hodonumismatisch vademecum toe hoor :D Kun je zien hoe ik door kan draaien O-)
Trouwe lezertjes van de Via Pecunia krijgen ‘m ongevraagd opgestuurd toch?
pi_221872872
quote:
84s.gif Op zondag 27 september 2026 20:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Trouwe lezertjes van de Via Pecunia krijgen ‘m ongevraagd opgestuurd toch?
Ik wil je heel graag stalken maar dan moet je nog steeds wel je adres doorgeven :P
pi_221873752
Beetje stalker zoekt dat zelf wel uit :{w
pi_221874581
Vandaag “De Eetclub” gebinged. Dat boek heb ik nooit uitgelezen maar dit was toch wel pakkend
  maandag 28 september 2026 @ 04:52:56 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221875022
}:|
pi_221875232
Morning. Nog een beetje geslapen erna @Barreltje?

Ik had ook een matige nacht. 22.30-2.30, pas om 4.45 weer in slaap, 7u weer wakker. Wel nog omgedraaid, niet meer geslapen. Gelukkig had ik de werkdag al wat aangepast zodat ik vanmiddag al naar fysio kan en werk ik dus thuis ipv op uni van 9-17. Dus dat is fijn wel.
pi_221875811
Mogge!

Hier ook geen lekkere nacht, maar gelukkig wel nog goed geslapen na 5.30, wel met rare dromen.
  maandag 28 september 2026 @ 10:16:00 #74
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221875838
nope, volgens fitbit was het 4.5 uur in totaal deze nacht... -O- nog 2 van die nachten en dan weer normaal doen ( hallo cyclus :+ )

hier gelukkig ook een thuiswerk dag O+
pi_221875998
www.maptap.gg September 28
92🏆 69😁 100🎯 99🔥 86🎓
Final score: 916

#Polderprikker nummer 119 • 4906/5000
🟦1000 🟩977 🟩967 🟩970 🟩992
pi_221876003
#Polderprikker nummer 119 • 4624/5000
🟩989 🟦1000 🟩991 🟨819 🟨825

43😴 78😁 92🏆 93🏆 80👏
Final score: 824

pi_221876018
Gistermiddag heel fijn en gezellig met 6 op strand gegeten en gewandeld O+

We gaan zo naar 'de grote stad' :)
Naar deze TT.

Morgenmiddag werken.

Woensdagochtend naar M en 's avonds naar (modern) ballet in Schouwburg Hlem (Introdans).

Donderdag en vrijdag uitrusten _O-

Zaterdagavond naar Ziggodome met L genieten van klassiek & meezingconcert.

Zondagmiddag werken.

#weekboek
pi_221876031
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2026 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Not Found :'(
pi_221876043
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Not Found :'(
Gefikst :)
pi_221876055
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:

Gefikst :)
Kneuterig museumpje en ferry en je wandeling lijkt me heel tof.
Ik verheug me op de snack *G*
pi_221876172
Goedemorgen

Hier op zich wel redelijk geslapen maar wel echt vreemde dromen gehad.
pi_221876278
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2026 10:16 schreef Barreltje het volgende:
nope, volgens fitbit was het 4.5 uur in totaal deze nacht... -O- nog 2 van die nachten en dan weer normaal doen ( hallo cyclus :+ )

hier gelukkig ook een thuiswerk dag O+
Mijn Garmin vond dat ik van 22.30-7 geslapen heb met alleen 2.30-3 even wakker. Aangezien ik tussen 3-3.30 en om 4.30 nog heb liggen appen weet ik vrij zeker dat dat niet waar is :+
pi_221876409
#Polderprikker nummer 119 • 4242/5000
🟨748 🟩965 🟩990 🟨865 🟨674

75🙂 80👏 93🏆 88🎉 80✨
Final score: 845
pi_221876567
#Polderprikker nummer 119 • 4426/5000
🟩967 🟩984 🟩953 🟨577 🟩945

92🏆 90👑 90👑 94🏅 80🤗
Final score: 884
pi_221876602
#Polderprikker nummer 119 • 3969/5000
🟦1000 🟦1000 🟦1000 🟨659 🟧310
Ik begon zo goed...

77🤗 78😁 96🔥 91👑 89🎉
Final score: 887

Nog 9 dagen kitten in bench! Ik weet niet hoe ze het voor elkaar blijft krijgen, maar waterbakje rechtop laten staan is lastig voor haar. Iedere keer bench schoonmaken en kussen/deken drogen wordt vervelend. Ze beweegt alsof er niks aan de hand is en bij ontsnapping is ze heel snel. Sprong gisteren zelfs OP de bench...zucht. Blijf rustig kitten!

Andere kitten sprong op de gasstel, terwijl ik aan het koken was. Gelukkig niks gebeurd, maar ik schrok heel erg. Katertje probeerde daarna doodleuk nog een keer. Echt, waarom!?
pi_221876705
't Is maar wat, met dat arme kitten, @Yinny

Maar hoe is het ondertussen met jou? Je arm, je werk, je kind, je ex, je huis, je zelf?
pi_221876824
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 11:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Mijn Garmin vond dat ik van 22.30-7 geslapen heb met alleen 2.30-3 even wakker. Aangezien ik tussen 3-3.30 en om 4.30 nog heb liggen appen weet ik vrij zeker dat dat niet waar is :+
Dan lag je tussen 3 en 7 wel rustig iig. :)
pi_221876850
Sinterklaas/babyverjaardag/concert situatie update -- mijn ouders bieden nu aan om Sinterklaas bij hen thuis te houden. Want anders kan m'n pa er niet bij zijn ivm zijn hernia.

Een brave dochter zou dan de dag van tevoren vast naar haar ouders gaan om te helpen met boodschappen, stoelen van zolder halen, speelgoed voor de kleintjes van zolder halen, theekannen lenen, en wat er al niet meer gedaan moet worden als je 25 man over de vloer krijgt. Zou anders op m'n moeder neerkomen want m'n pa zit met die hernia.

Ik weet dat er niemand is die zegt dat ik dat moet doen. (Vooralsnog niet. En als m'n ma het zegt kan ik er nog steeds proberen onderuit te komen.)

De laatste keer dat m'n ouders zoveel familie over de vloer hadden is 15 jaar geleden. Ze zijn geen goede gastheer en gastvrouw. Als je er op bezoek gaat, kom je waarschijnlijk koud en hongerig thuis.

Ik wil nu al helemaal niet Sinterklaas vieren met de familie.

Ik ga met B wel over een smoes brainstormen.
pi_221876883
Och och och Tele toch!
Wat een gebrek aan realiteitszin.

Tja, indertijd had ik bijv. jarenlang de OK bereikbaar- en aanwezigheidsdienst met kerstmis als smoes.
pi_221876887

[ Bericht 100% gewijzigd door AnneX op 28-09-2026 14:07:21 ]
pi_221876890
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:59 schreef Tele6 het volgende:
Sinterklaas/babyverjaardag/concert situatie update -- mijn ouders bieden nu aan om Sinterklaas bij hen thuis te houden. Want anders kan m'n pa er niet bij zijn ivm zijn hernia.

Een brave dochter zou dan de dag van tevoren vast naar haar ouders gaan om te helpen met boodschappen, stoelen van zolder halen, speelgoed voor de kleintjes van zolder halen, theekannen lenen, en wat er al niet meer gedaan moet worden als je 25 man over de vloer krijgt. Zou anders op m'n moeder neerkomen want m'n pa zit met die hernia.

Ik weet dat er niemand is die zegt dat ik dat moet doen. (Vooralsnog niet. En als m'n ma het zegt kan ik er nog steeds proberen onderuit te komen.)

De laatste keer dat m'n ouders zoveel familie over de vloer hadden is 15 jaar geleden. Ze zijn geen goede gastheer en gastvrouw. Als je er op bezoek gaat, kom je waarschijnlijk koud en hongerig thuis.

Je ouders hebben ook een brave zoon met handjes
pi_221877225
Fysio was heftig maar wel goed. 4 oefeningen meegekregen en op mijn vraag 3x per dag of eerst maar 2 per dag kreeg ik een dodelijke blik “ begin eerst maar eens 1x per dag en om de andere dag. Dann zien we over een paar weken wel of het meer kan _O-
  maandag 28 september 2026 @ 15:52:35 #93
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221877323
84😁 80😂 92👑 97🔥 90👑
Final score: 909
negenhonderd, ondanks getwijfel :7

#Polderprikker nummer 119 • 4157/5000
🟨887 🟩955 🟩963 🟨851 🟧501
ehhh beetje een afzwaaier aan het einde
pi_221877517
Wat een TT in het stedelijk.
Als je in de buurt bent mensen, je weet niet wat je ziet _O_
pi_221877715
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 16:28 schreef Blues het volgende:
Gaan jullie dan met auto? Of OV?
Na gister naar Scheveningen en vanmiddag naar Nistelrooy en wegwerk
oponthoud nu op de terugweg met ongebruikelijke file. Goh. 8)7
pi_221877723
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:59 schreef Tele6 het volgende:

Een brave dochterhuisslaafje zou dan de dag van tevoren vast naar haar ouders gaan om te helpen met boodschappen, stoelen van zolder halen, speelgoed voor de kleintjes van zolder halen, theekannen lenen, en wat er al niet meer gedaan moet worden als je 25 man over de vloer krijgt. Zou anders op m'n moeder neerkomen want m'n pa zit met die hernia.

Ftfy ;)
Jij hoeft niet te zorgen dat de hele familie het prettig heeft bij jouw ouders. Dat regelen ze zelf, en zo niet, dan zijn er tussen die 25 mensen vast een paar die nog even eten bij de supermarkt kunnen halen en stoelen kunnen pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 28-09-2026 19:36:17 ]
  maandag 28 september 2026 @ 17:24:12 #97
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221877729
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 16:28 schreef Blues het volgende:
TT = Takke Troep?
Dat was in ieder geval wel mijn indruk toen we met de Grafische School ergens in de jaren 80 de afscheidstentoonstelling van toenmalig directeur Rudi Fuchs, La Grande Parade, bezochten.
Binnen 5 minuten had ik alles wel gezien en zat ik met wat anderen in het restaurant te wachten totdat we de tent weer konden verlaten.
Ben er sindsdien nooit meer geweest…
pi_221877765
Fijn dat de fysio goed was @Kaatje1!
Ik heb ook fysio gehad en ben goed mishandeld :+ links en rechts zowel bilspieren als hamstring aangeprikt. Vooral hamstring is echt pijnlijk, maar was duidelijk wel nodig. Ze vond het vrij knap hoe snel ik de boel zo strakgespannen had weten te krijgen :+ . Het is nu nog wel gevoelig, rechts trekt wel wat meer weg al dan links. Maar staat wel al duidelijk minder spanning op dus dat is heel fijn!
pi_221877806
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2026 17:24 schreef MadMaster het volgende:

TT = Takke Troep?
Dat was in ieder geval wel mijn indruk toen we met de Grafische School ergens in de jaren 80 de afscheidstentoonstelling van toenmalig directeur Rudi Fuchs, La Grande Parade, bezochten.
Binnen 5 minuten had ik alles wel gezien en zat ik met wat anderen in het restaurant te wachten totdat we de tent weer konden verlaten.
Ben er sindsdien nooit meer geweest…
Tentoonstellling :D g heeft een LIT topic geopend met wat foto's zie ik. Enorm groots opgezet.. wat een productie van die vrouw, en die roltrap :o
pi_221877810
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 17:20 schreef AnneX het volgende:

Gaan jullie dan met auto? Of OV?
Na gister naar Scheveningen en vanmiddag naar Nistelrooy en wegwerk
oponthoud nu op de terugweg met ongebruikelijke file. Goh. 8)7
OV! Trein tot Ams centraal en trammetje 2 of 24 en lunch op het Spui.
Je kan natuurlijk ook met de metro, maar vind tram zo leuk :D

Files :wtf:
pi_221877938
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 17:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn dat de fysio goed was @:Kaatje1!
Ik heb ook fysio gehad en ben goed mishandeld :+ links en rechts zowel bilspieren als hamstring aangeprikt. Vooral hamstring is echt pijnlijk, maar was duidelijk wel nodig. Ze vond het vrij knap hoe snel ik de boel zo strakgespannen had weten te krijgen :+ . Het is nu nog wel gevoelig, rechts trekt wel wat meer weg al dan links. Maar staat wel al duidelijk minder spanning op dus dat is heel fijn!
Er is mij toegezegd dat dat ook nog komt. Ook de boel aan de voorkant van de dijbenen (een van de redenen om Teuntje niet te houden was te pijn daar :o )
pi_221878085
B zegt "We kunnen het ook gewoon doen en je ouders helpen"

Huuuu :X
pi_221878105
B is te lief
pi_221878157
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 18:49 schreef Kaatje1 het volgende:
B is te lief
Het is ook wel, wat is het ergste dat kan gebeuren. Niks ergs eigenlijk.

Met die kant van de familie brengt altijd iedereen wat te eten mee, dus dat hoeven m'n ouders niet eens te doen. Het is echt alleen drinken, stoelen en ruimte regelen. Nou is dat al genoeg gedoe (mijn ouders en hun stupide fluitketel en hun doorzichtige koffie en hun idee dat 1/2 glas fris per persoon genoeg is) maar er is altijd kraanwater. Klapstoelen meebrengen en mijn vader zal preken over het risico op krassen in zijn parket. Hopen dat de verwarming op 20 mag ipv 16 en anders hopen dat de menigte de kamer verwarmt.

Er zijn op dit moment 19 aanmeldingen waarvan 4 peuter/kleuter. Überhaupt benieuwd hoe dat in de woonkamer van mijn ouders past.

Het ergste wat kan gebeuren is waarschijnlijk een bar oncomfortabele dag & ruzie. Is te overzien. Maar waarom moet het :X
  maandag 28 september 2026 @ 19:02:33 #105
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221878166
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 19:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het is ook wel, wat is het ergste dat kan gebeuren. Niks ergs eigenlijk.

Met die kant van de familie brengt altijd iedereen wat te eten mee, dus dat hoeven m'n ouders niet eens te doen. Het is echt alleen drinken, stoelen en ruimte regelen. Nou is dat al genoeg gedoe (mijn ouders en hun stupide fluitketel en hun doorzichtige koffie en hun idee dat 1/2 glas fris per persoon genoeg is) maar er is altijd kraanwater. Klapstoelen meebrengen en mijn vader zal preken over het risico op krassen in zijn parket. Hopen dat de verwarming op 20 mag ipv 16 en anders hopen dat de menigte de kamer verwarmt.

Er zijn op dit moment 19 aanmeldingen waarvan 4 peuter/kleuter. Überhaupt benieuwd hoe dat in de woonkamer van mijn ouders past.

Het ergste wat kan gebeuren is waarschijnlijk een bar oncomfortabele dag & ruzie. Is te overzien. Maar waarom moet het :X
Jij moet niet *O*

Ik zie je ouders er ook wel voor aan het last minute af te zeggen om een of andere kut reden en dan heb jij je plannen afgezegd en druk gemaakt voor niks.
Al een concert gepland hebben blijft een perfect excuus. Dat kan niet even een andere dag.
pi_221878343
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 18:45 schreef Tele6 het volgende:
B zegt "We kunnen het ook gewoon doen en je ouders helpen"

Huuuu :X
Je kunt het ook gewoon niet doen en naar je leuke concert gaan.

Als die kant vd familie eten mee kan nemen, kunnen ze ook een paar stoelen verslepen en drinken regelen. Je broertje kan dat ook. Zij hebben iedereen uitgenodigd, niet jij. Dus als jij sowieso al geen behoefte hebt om daar te zijn, waarom zou je dan én vanalles gaan regelen voor dat samenzijn, én je eigen plannen waar je wél zin in hebt afzeggen?

En als B ze wil helpen, dan mag hij dat lekker gaan doen, daar heeft hij jou niet bij nodig toch? Of zou je met hem naar concert? In dat laatste geval zou ik hem namelijk ook vragen waarom hij het helpen van je ouders met iets waar jij niet heen wil belangrijker zou vinden dan samen gaan naar iets waar jij wel heen wil :Y
pi_221878357
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Er is mij toegezegd dat dat ook nog komt. Ook de boel aan de voorkant van de dijbenen (een van de redenen om Teuntje niet te houden was te pijn daar :o )
Dry needling? Is de spierspanning in je benen een probleem dan? Ik dacht dat de pijn door Teuntje kwam van de lipoedeem, of heb ik dat verkeerd begrepen/onthouden?
pi_221878389
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 19:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Je kunt het ook gewoon niet doen en naar je leuke concert gaan.

Als die kant vd familie eten mee kan nemen, kunnen ze ook een paar stoelen verslepen en drinken regelen. Je broertje kan dat ook. Zij hebben iedereen uitgenodigd, niet jij. Dus als jij sowieso al geen behoefte hebt om daar te zijn, waarom zou je dan én vanalles gaan regelen voor dat samenzijn, én je eigen plannen waar je wél zin in hebt afzeggen?

En als B ze wil helpen, dan mag hij dat lekker gaan doen, daar heeft hij jou niet bij nodig toch? Of zou je met hem naar concert? In dat laatste geval zou ik hem namelijk ook vragen waarom hij het helpen van je ouders met iets waar jij niet heen wil belangrijker zou vinden dan samen gaan naar iets waar jij wel heen wil :Y
Concertkaartjes hadden broertje en ik.
Ik ga er eigenlijk inmiddels vanuit dat we die kaartjes gaan proberen te verkopen en anders maar weggeven of zo.

B probeert mij ervan te overtuigen dat als hij meehelpt het allemaal niet zo'n ramp wordt. Dat is ook wel zo want als hij dingen voorstelt gaan mijn ouders er veel sneller in mee, en we kunnen gewoon een koelbox met frisdrank meenemen etc etc.

Ik weet ook niet waarom ik niet wil, als je het zo bekijkt valt het echt enorm mee.
pi_221878421
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dry needling? Is de spierspanning in je benen een probleem dan? Ik dacht dat de pijn door Teuntje kwam van de lipoedeem, of heb ik dat verkeerd begrepen/onthouden?
Nee, gee dry needling maar massage, op lipoedeem benen -O- En als de pootjes van Teuntje al voor tranen van pijn zorgen kijk ik niet uit naar stevige fysio handen.
  maandag 28 september 2026 @ 19:59:50 #110
63722 z80
I fink you freaky
pi_221878545
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 19:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ga er eigenlijk inmiddels vanuit dat we die kaartjes gaan proberen te verkopen en anders maar weggeven of zo.

B probeert mij ervan te overtuigen dat als hij meehelpt het allemaal niet zo'n ramp wordt. Dat is ook wel zo want als hij dingen voorstelt gaan mijn ouders er veel sneller in mee, en we kunnen gewoon een koelbox met frisdrank meenemen etc etc.

Ik weet ook niet waarom ik niet wil, als je het zo bekijkt valt het echt enorm mee.
Met broertje naar het concert gaan. En aan jullie ouders meedelen dat de kaartjes reeds lange tijd geleden gekocht zijn. En jullie geen geld willen weggooien.
pi_221878586
quote:

[..]

Ik snap wel waarom je niet wil hoor :D . Kiezen voor een concert dat je zodanig leuk vindt dat je er kaartjes voor gekocht hebt.. of kiezen voor Sinterklaas waarbij jij dan alles mag gaan regelen zodat het doenbaar is, met mensen waar je niet per se samen mee wil zijn, op een eind van huis waardoor je er ook nog meer tijd aan kwijt bent. Goh, waarom zou je die tweede optie nou niet willen? ;)

Waarom probeert B je over te halen naar je ouders te gaan? Wat maakt dat hij vindt dat je dat zou moeten doen, ipv naar je leuke concert? Wil je heel graag bij Sinterklaas zijn, maar zie je alleen op tegen de praktische dingen moeten regelen, of heb je ook als dat door iemand anders goed geregeld zou worden helemaal niet zo'n zin om daarheen te gaan en ga je dus hoe liever naar concert?

Zou het kunnen dat B dénkt dat je wel liever Sinterklaas wil vieren daar, maar alleen tegen de praktische dingen opziet, en je daarom probeert te helpen die dingen minder groot te maken? Zo ja, en als je zelf sowieso liever naar concert gaat, heb je dat dan al eens expliciet naar hem uitgesproken?

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 28-09-2026 20:17:17 ]
pi_221878598
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee, gee dry needling maar massage, op lipoedeem benen -O- En als de pootjes van Teuntje al voor tranen van pijn zorgen kijk ik niet uit naar stevige fysio handen.
Ahh, dat lijkt me zeer onprettig ja. Snap dat je daar niet naar uitkijkt ;(
pi_221878643
quote:
Omdat het een rotklus is, ook als het enorm meevalt.
Omdat je iets leukers te doen hebt dan een rotklus.
Omdat je zowaar iets anders, erg leuks, gepland had te doen op dat moment.

Maar eigenlijk is het niet echt belangrijk *waarom* je het niet wil. Je wil het niet. Dat is belangrijk.
pi_221878756
Vieze hond!

Ik ging met Blijvertje onder de buitenkraan (en daarna Mooitje ook nog wat afgespoeld). Schonere honden:
pi_221878835
quote:
11s.gif Op maandag 28 september 2026 20:24 schreef sigme het volgende:
Vieze hond!
[ afbeelding ]

Ik ging met Blijvertje onder de buitenkraan (en daarna Mooitje ook nog wat afgespoeld). Schonere honden:
[ afbeelding ]
Wat is de hond klein zonder z'n fluff! O+
Blijvertje is wel echt schattig zeg.
Is de opvoeding eigenlijk veel werk of steekt hij het meeste wel op van Mooitje?
pi_221878859
quote:
Vieze hond!
[ afbeelding ]

:D

Er komt op het werk altijd een jongen met 4 witte honden.
Heen 4x wit, terug 4x zwart :D
Altijd zwemmen in het lekkere vieze meertje.
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 september 2026 @ 20:47:46 #117
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221878915
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 17:41 schreef Blues het volgende:

[..]
OV! Trein tot Ams centraal en trammetje 2 of 24 en lunch op het Spui.
Je kan natuurlijk ook met de metro, maar vind tram zo leuk :D
Komt G weer in de krant :P

Tentoonstelling staat al op de lijst idd :Y. Voor een regenachtige vrijdag/zaterdag.
Verder is ook Monopole te Schiedam op de lijst gekomen. Lekker griezelen :+.
pi_221878962
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 20:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat is de hond klein zonder z'n fluff! O+
Blijvertje is wel echt schattig zeg.
Is de opvoeding eigenlijk veel werk of steekt hij het meeste wel op van Mooitje?
Zonder fluff is ie wel kleiner.. maar nog steeds flink groter dan Mooitje:

Mooitje weegt ongeveer 20 kilo, Blijvertje bijna 30...

Blijvertje is de sul van de pups en daarmee de eenvoudigste in de opvoeding. Er komt geen kattekwaad bij hem op en hij is altijd blij en graag bij mij en/of liefste. Afgewassen worden vond hij weer iets heel raars, maar blijkbaar werd van 'm verwacht dat hij afgewassen werd dus liet hij zich afwassen :+
pi_221878967
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 20:47 schreef borisz het volgende:

Komt G weer in de krant :P

Tentoonstelling staat al op de lijst idd :Y. Voor een regenachtige vrijdag/zaterdag.
Verder is ook Monopole te Schiedam op de lijst gekomen. Lekker griezelen :+.
:D

Ik wacht even af wat je er van vind ;)
pi_221879036
Ok, B en ik hebben vastgesteld dat ik het sinterklaas vieren ingewikkeld vind omdat ik met die kant van de familie niks heb. Heb ze sinds vorige sinterklaas niet gezien. Het is een beetje pijnlijk want zij zien elkaar wel vaak, hebben klaverjasavondjes en verjaardagen met elkaar, maar broertje en m'n ouders en ik zijn om historische redenen niet uitgenodigd. Ouders zeiden altijd nee op uitnodigingen en broertje&ik hebben nooit als volwassenen een andere relatie met deze mensen gevormd.

Ja ze nodigen ons uit voor sinterklaas maar ik voel me alsnog een buitenstaander.

Hoe moet ik nou een gedicht schrijven over iemand die ik weer een jaar niet gezien heb. En B z'n gedicht idem.

Maar als ik daar zo'n last van heb dan moet ik daar aan werken. Om te beginnen weer eens bij m'n ouders langs want daar ben ik sinds half april niet geweest. En dan de tantes maar een voor een appen denk ik. Heb een van m'n nichten van de zomer geappt maar die reageerde na een kort appje niet verder. Broertje wilde ook bij een van de tantes langs (want zijn peettante) dus dat kunnen hij en ik dan wel samen plannen.

Kost een boel tijd & mentale kalmte maar het is wel je familie he.
  maandag 28 september 2026 @ 21:14:13 #121
63722 z80
I fink you freaky
pi_221879072
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 21:09 schreef Tele6 het volgende:
Ok, B en ik hebben vastgesteld dat ik het sinterklaas vieren ingewikkeld vind omdat ik met die kant van de familie niks heb. Heb ze sinds vorige sinterklaas niet gezien. Het is een beetje pijnlijk want zij zien elkaar wel vaak, hebben klaverjasavondjes en verjaardagen met elkaar, maar broertje en m'n ouders en ik zijn om historische redenen niet uitgenodigd. Ouders zeiden altijd nee op uitnodigingen en broertje&ik hebben nooit als volwassenen een andere relatie met deze mensen gevormd.

Ja ze nodigen ons uit voor sinterklaas maar ik voel me alsnog een buitenstaander.

Hoe moet ik nou een gedicht schrijven over iemand die ik weer een jaar niet gezien heb. En B z'n gedicht idem.

Maar als ik daar zo'n last van heb dan moet ik daar aan werken. Om te beginnen weer eens bij m'n ouders langs want daar ben ik sinds half april niet geweest. En dan de tantes maar een voor een appen denk ik. Heb een van m'n nichten van de zomer geappt maar die reageerde na een kort appje niet verder. Broertje wilde ook bij een van de tantes langs (want zijn peettante) dus dat kunnen hij en ik dan wel samen plannen.

Vrienden kies je zelf. Familie krijg je. En niemand verplicht dat je iets met de gekregen familie moet.
  maandag 28 september 2026 @ 21:15:26 #122
63722 z80
I fink you freaky
pi_221879087
quote:
Vieze hond!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat kijkt schone Blijvertje blij.
pi_221879091
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
O+ O+ O+
Ik hou er zo van.
pi_221879093
quote:

Familie :X ;)
Moet wel van 2 kanten komen hoor, als alleen jij er energie in steekt en je krijgt minimaal terug dan zou ik denken :W
pi_221879144
quote:
Maar als ik daar zo'n last van heb dan moet ik daar aan werken.
Wat een opmerkelijke conclusie dat het werken daaraan dan bestaat uit het aanhalen van de banden door jou.
Je kan ook proberen jouw last ervan te verminderen door ze meer los te laten.

Waarom kies je voor de eerste optie van deze twee?
pi_221879217
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 21:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+ O+ O+
Ik hou er zo van.
Ja, ik ook. Achteraf dan. Bilspieren zijn best prima te doen, gevoelig maar okay. Hamstrings vind ik wel echt takkepijn doen, maar het gevoel achteraf is zo fijn. Al moet ik zeggen dat het dit keer wel langer duurt. Ik heb normaal gesproken de mazzel dat een paar uur later echt al alle stijfheid uit mijn benen is, en ik me dus al heel snel weer fantastisch voel. Dit keer voelt het nu nog als veel spierpijn, maar ik heb de hele avond op de bank liggen werken en geen moment de zeurende doorstralende pijn gevoeld die ik vanochtend al bij een kwartier zitten/liggen/whatever had. Dat scheelt al zoveel O+

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 28-09-2026 21:59:43 ]
pi_221879325
Wat een bijzonder mooie aflevering weer van Dwars door de Pyreneeën.

Maar @Tele6 Mis jij het contact met die kant van de familie enorm of vind je dat je meer contact zou moeten hebben omdat het familie is?
Wanneer jij geen zin hebt dan hoef je toch niet te gaan, inderdaad raar om een gedicht te maken voor iemand die je kent maar ook eigenlijk niet kent.
Met een paar neven hebben wij ook geen contact, zij hebben aangegeven dat zij er geen behoefte aan hebben. Jammer maar prima.
Met mijn neef en nicht (kinderen van broer, dat verschil in het Engels is toch makkelijker) heb ik nauwelijks contact. Reactie op appjes kwamen nooit, van neef alleen wanneer ik erwtensoep heb gemaakt. T is goed zo, ga er ook geen moeite meer in stoppen, om teleurstelling te voorkomen
  maandag 28 september 2026 @ 21:59:24 #128
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221879343
quote:
…
Als kind gingen mijn ouders, mijn zus en ik alle verjaardagen van de hele familie af.
Met het OV, waar ook in het land.

Totdat ik wat meer zelfstandiger met een eigen willetje werd en geen zin meer had in die verplichte poppenkast. Op mijn verjaardag kwam ook bijna nooit iemand, omdat die midden in de zomervakantie valt.
Helemaal prima…

En toen gingen we samenwonen.
Ineens stond de halve familie onaangekondigd aan de deur, want ze wilde wel kijken hoe we gesettled waren. Ik had (standaard) 1 fles cola en 4 biertjes in huis en kon 2 keer naar de avondwinkel om van alles bij te kopen.
Daarna heb ik gezegd dat iedereen 364 dagen per jaar welkom was, maar niet meer op mijn verjaardag.

Toen we vervolgens als jonge twintigers onze koopwoning betrokken herhaalde het ritueel zich weer, nu op de verjaardag van mw. MM. Toen maar duidelijk gemaakt dat die 364 dagen in principe 363 dagen betrof.
Sindsdien vieren we onze verjaardagen alleen nog met vrienden, in een restaurant, op een boot op het water of iets dergelijks. Geen kringgesprekken meer voor ons…

Sindsdien hebben we ook nooit meer een verjaardag van een familielid bezocht en zij dus ook niet meer bij ons.
Familie zie ik alleen bij begrafenissen. Dat is meer dan voldoende.
Dan heb je nog eens echt wat met elkaar te bespreken…
pi_221879436
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 21:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een bijzonder mooie aflevering weer van Dwars door de Pyreneeën.

Ja heel mooi!
Nog nooit van die katharen gehoord!
pi_221879451
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 22:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja heel mooi!
Nog nooit van die katharen gehoord!
Ik wel, oa uit de boeken van Kathleen McGowan die ik heb verslonden. Beetje mystiek. Maar ook enigszins “geadopteerd” door mensen die geloven in complottheorieën rondom corona

Maar vooral dat contact met de baby van 83, zo mooi dat hij gevonden is.
pi_221879468
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 22:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik wel, oa uit de boeken van Kathleen McGowan die ik heb verslonden. Beetje mystiek. Maar ook enigszins “geadopteerd” door mensen die geloven in complottheorieën rondom corona

Maar vooral dat contact met de baby van 83, zo mooi dat hij gevonden is.
Ja! 'Bent u de baby' O+
pi_221880056
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 21:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, ik ook. Achteraf dan. Bilspieren zijn best prima te doen, gevoelig maar okay. Hamstrings vind ik wel echt takkepijn doen, maar het gevoel achteraf is zo fijn. Al moet ik zeggen dat het dit keer wel langer duurt. Ik heb normaal gesproken de mazzel dat een paar uur later echt al alle stijfheid uit mijn benen is, en ik me dus al heel snel weer fantastisch voel. Dit keer voelt het nu nog als veel spierpijn, maar ik heb de hele avond op de bank liggen werken en geen moment de zeurende doorstralende pijn gevoeld die ik vanochtend al bij een kwartier zitten/liggen/whatever had. Dat scheelt al zoveel O+
Hamstrings heb ik nooit gehad, maar bilspier en rug vind ik wel heel lekker.
Trapezius is gemeen.
  dinsdag 29 september 2026 @ 07:44:25 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221880226
Igor is terug om z'n egelsburcht klaar te maken voor de winter.
Hij hobbelt heen en weer in de tuin om blaadjes op te pikken die hij in z'n huis dumpt…

pi_221880266
Zo. Koffie gedronken, tosti's in de puber gestopt, bedden afgehaald, was aangezet, aan een sterfdag gedacht, sociaal contact onderhouden met moeder en zu en een peuter aangekleed. Het wordt tijd dat ik een rondje ga hollen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 29 september 2026 @ 08:19:58 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221880335
pfft.. 8:00 meeting is nks voor mij. en dan ook nog met een hoop mensen die zichzelf graag horen praten ........

c_/ dan maar
pi_221880355
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 07:56 schreef Clubsoda het volgende:
Zo. Koffie gedronken, tosti's in de puber gestopt, bedden afgehaald, was aangezet, aan een sterfdag gedacht, sociaal contact onderhouden met moeder en zu en een peuter aangekleed. Het wordt tijd dat ik een rondje ga hollen :+
Lekker ritme heb jij zeg ^O^

Ik ben net wakker. Ik heb een vrije dag, in alle eenzaamheid O+

Ik heb een meeting van een uurtje en verder ga ik niet veel doen.
Spoilers!
pi_221880356
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 07:44 schreef MadMaster het volgende:
Igor is terug om z'n egelsburcht klaar te maken voor de winter.
Hij hobbelt heen en weer in de tuin om blaadjes op te pikken die hij in z'n huis dumpt…

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+
Spoilers!
pi_221880391
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 06:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hamstrings heb ik nooit gehad, maar bilspier en rug vind ik wel heel lekker.
Trapezius is gemeen.
Ik zou dat zo houden :+ . Tijdens bilspier kan ik nog wel met haar kletsen met soms even stil als hij erg krampt, tijdens hamstring lig ik pijn weg te puffen en te schelden terwijl ik de twee stangen onder de bank fijn knijp.

Trapezius lijkt me ook gemeen ja. Is er meestal ook eentje die wel goed op spanning staat, en hecht aan bij hoofd dus denk ook daardoor extra gevoelig. Kuiten schijnt ook vreselijk te zijn.
pi_221880407
www.maptap.gg September 29
93🏆 90👑 95🏅 86🎓 79😂
Final score: 868

#Polderprikker nummer 120 • 4899/5000
🟩971 🟩993 🟦1000 🟩985 🟩950
pi_221880496
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 08:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Lekker ritme heb jij zeg ^O^

Ik ben net wakker. Ik heb een vrije dag, in alle eenzaamheid O+

Ik heb een meeting van een uurtje en verder ga ik niet veel doen.
Dit klinkt hemels O+

Ik was toevallig om half 7 wakker (in sliep ook al heel vroeg). Toen sloop er een puber de kamer binnen die wilde weten hoe laat het was, want zijn telefoon was bij mij, de batterij van zijn klok leeg en de wekker liep niet goed :') O+
  dinsdag 29 september 2026 @ 08:55:14 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221880517
-gaap-

Vakantie geboekt. Vol in een periode waarin officieel 'alle verlof opties zijn ingetrokken' maar aangezien ik juist pas -na- die periode aan de bak mag, was t toch wel rond te maken :P

Weekje naar de Eifel; nu in dubio of ik mn fiets zal meenemen of niet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221880526
Goedemorgen

Vannacht was niet zo'n goede nacht.
Verder had katlief weer een slechte eetdag. Volgende week moeten we sowieso op controle voor zijn bloeddruk dus dan ook maar bespreken dat zijn eetlust nog steeds niet is wat het moet zijn -O-
pi_221880574
Mogge

Wat een activiteiten op de vroege ochtend @Clubsoda

Igor ❤️

Lekker dagje @Lucky_Strike Straks slinger ik de laptop weer aan, gisteren waren er veel lijsten niet binnengekomen en ik had nog wat stukken verwacht, misschien dat ze er nu zijn.

Lekker @fietsie en meenemen die fiets, je kunt m altijd laten staan

Heeft kat al dat oorzalf gehad om meer te gaan eten @Sarabi ?

Hier ook niet zo’n beste nacht, had ik na fysio ook niet verwacht.
pi_221880583
Goedemorgen.

Situatie gisteravond soort van met B uitgepraat.

Kei slecht geslapen.

Moet vandaag een presentatie geven op werk dus ik zit al sinds 8:00 op kantoor slides te maken.

Het misverstand met B was dat hij dacht dat ik het gewoon oncomfortabel (je weet wel, hongerig, koud, ongezellig) vond om naar m'n ouders te gaan maar ik vind het vooral mentaal moeilijk. Als je fight/flight/freeze/fawn responses hebt -- ik doe totaal fawn en ben de hele tijd een soort act aan het houden van gezellige anekdotes, geen persoonlijke vragen, geen gevoelige onderwerpen, geen oncomfortabele stiltes, etc etc.

Ik weet dat ik een volwassene ben, ik ben niet meer afhankelijk van ze, ze kunnen me niks doen. M'n moeder is een mini vrouwtje -- als ze moeilijk doet tegen broertje dan pakt hij haar op en zet hij haar in de tuin. Ik zou best wat dapperder kunnen zijn. Zo voelt het alleen niet.

B dacht dat ik dan wel ok zou zijn als hij met me mee gaat naar mijn ouders. Maar ik voel me geen leuke persoon als ik daar ben en ik wil niet dat hij me zo ziet. Misschien moet ik daar dus maar proberen overheen te komen. Sowieso hoef ik m'n "gezellige anekdotes" act niet op te zetten als B mee is want m'n moeder is DOL op B en praat honderduit tegen hem. (Wat ik verontrustend vind. Weet niet waarom)
pi_221880684
@Kaatje1 nee hij heeft een andere (nieuwere) eetlustopwekker maar die lijkt deze keer weinig te doen -O-
Ga wel vragen of het niet een idee is om die andere te proberen, ookal lees ik daar wel aardig wat bijwerkingen van.
pi_221880802
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 08:55 schreef fietsie het volgende:
-gaap-

Vakantie geboekt. Vol in een periode waarin officieel 'alle verlof opties zijn ingetrokken' maar aangezien ik juist pas -na- die periode aan de bak mag, was t toch wel rond te maken :P

Weekje naar de Eifel; nu in dubio of ik mn fiets zal meenemen of niet.
Ik zou het doen. Ik ben net terug uit de Eifel en zag superveel fietsers van allerlei types, volgens mij is het prachtig fietsen daar.
  dinsdag 29 september 2026 @ 10:41:39 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221880877
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 10:14 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik zou het doen. Ik ben net terug uit de Eifel en zag superveel fietsers van allerlei types, volgens mij is het prachtig fietsen daar.
Ja het dubio zit ook wat in een schrik-momentje een week geleden waarbij de fietsendrager ineens "afzakte" op de trekhaak..
pi_221880915
@Tele6 wat maakt dat je daar 'maar overheen moet komen'? Het lijkt net of het uitgangspunt is dat je daarheen moet, en je alleen nadenkt over waarom je dat niet wil en hoe je dat toch kunt doen. Wat maakt dat voor jou de optie van niet gaan, niet op tafel ligt?

En als je vindt dat je erheen moet omdat je het contact niet geheel wil verbreken en af en toe langsgaan cruciaal is voor het onderhouden van het contact, waarom moet dat dan nu met Sinterklaas en kan dat niet op een ander moment? Er zijn toch genoeg andere momenten dat je erheen zou kunnen gaan dat je niét leuke alternatieve plannen had?
pi_221881038
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 10:53 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 wat maakt dat je daar 'maar overheen moet komen'? Het lijkt net of het uitgangspunt is dat je daarheen moet, en je alleen nadenkt over waarom je dat niet wil en hoe je dat toch kunt doen. Wat maakt dat voor jou de optie van niet gaan, niet op tafel ligt?

En als je vindt dat je erheen moet omdat je het contact niet geheel wil verbreken en af en toe langsgaan cruciaal is voor het onderhouden van het contact, waarom moet dat dan nu met Sinterklaas en kan dat niet op een ander moment? Er zijn toch genoeg andere momenten dat je erheen zou kunnen gaan dat je niét leuke alternatieve plannen had?
Ik heb B vorig jaar meegenomen naar het Sinterklaasfeest. (Toen vierden we het in regio Rotterdam en waren mijn ouders er niet bij)
Hij denkt, waarom zou je vorig jaar moeite doen om contact te zoeken met vaders kant vd familie en nu wil je ineens niet meer. Het was toch gezellig vorig jaar.
Hij zou het wel leuk vinden om mijn vaders kant vd familie weer te zien. En de traditie is dat dat met Sinterklaas gebeurt.

Ik heb geen alternatief plan voor wanneer B dan al die mensen zou kunnen ontmoeten dit jaar.
pi_221881096
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb B vorig jaar meegenomen naar het Sinterklaasfeest. (Toen vierden we het in regio Rotterdam en waren mijn ouders er niet bij)
Hij denkt, waarom zou je vorig jaar moeite doen om contact te zoeken met vaders kant vd familie en nu wil je ineens niet meer. Het was toch gezellig vorig jaar.
Hij zou het wel leuk vinden om mijn vaders kant vd familie weer te zien. En de traditie is dat dat met Sinterklaas gebeurt.

Ik heb geen alternatief plan voor wanneer B dan al die mensen zou kunnen ontmoeten dit jaar.
Een housewarming organiseren ?
pi_221881141
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 08:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit klinkt hemels O+

Ik was toevallig om half 7 wakker (in sliep ook al heel vroeg). Toen sloop er een puber de kamer binnen die wilde weten hoe laat het was, want zijn telefoon was bij mij, de batterij van zijn klok leeg en de wekker liep niet goed :') O+
O+

Hier ging vanmorgen op de eettafel een wekker.
Hij had hem dus wel gezet dit keer.
Nu nog meenemen naar je kamer...
pi_221881145
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik lees nu vooral wat B denkt en wat B wil en hoe jij zou kunnen zorgen dat B anders alsnog krijgt wat hij wil.
Wat wil jíj? Als B er niet zou zijn en je hoeft alleen aan jezelf te denken, wat zou jij dan willen en waarom?
pi_221881287
#Polderprikker nummer 120 • 3524/5000
🟨858 🟩963 🟩934 🟨693 🟥76

Die laatste was wel erg jammer

80👏 85😁 83🌟 73😁 80😂
Final score: 790
pi_221881310
#Polderprikker nummer 120 • 4267/5000
🟨883 🟩946 🟩905 🟦1000 🟧533

81🌟 93🏆 84😁 77🤗 85😁
Final score: 828

Tussen werken door, 9 porties aardappelpuree gemaakt. Straks invriezen, binnenkort ook maar weer hachee maken
pi_221881467
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 11:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Een housewarming organiseren ?
Nah dan zouden ze nooit allemaal kunnen komen.

In mijn vorige huis heb ik een housewarming georganiseerd en ze allemaal uitgenodigd en toen kon niemand komen, ze vonden het toch wel ver rijden.

Nou wonen we hier wel dichterbij de randstad natuurlijk, dus misschien zouden ze hier wel komen.

Ik heb niet per se de indruk dat ze interesse/zin hebben om een extra keer af te spreken buiten de jaarlijkse Sinterklaas om.

Mijn oudste tante wordt ook volgend jaar al 80 en de een-na-oudste heeft fikse gezondheidsproblemen. Het valt me al mee dat ze zeggen naar stad van mijn ouders te kunnen/willen reizen.
pi_221881486
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 11:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik lees nu vooral wat B denkt en wat B wil en hoe jij zou kunnen zorgen dat B anders alsnog krijgt wat hij wil.
Wat wil jíj? Als B er niet zou zijn en je hoeft alleen aan jezelf te denken, wat zou jij dan willen en waarom?
Dan zou ik eigenlijk zo minimaal mogelijk contact willen met mijn ouders en zou ik geen pogingen meer willen doen om een connectie te vormen met mijn vaders kant van de familie.

Maar ik weet zelf ook wel dat dat geen houdbare situatie is. Het gaat niet lang meer duren tot mijn ouders met ouderdomsklachten zitten waar ik ze mee moet gaan helpen. Ze redden het momenteel maar net met z'n tweeën. Beter houd ik contact in stand zodat er een soort van verstandhouding met ze is vóórdat er allerlei noodsituaties zijn waar ik ze uit moet helpen.
pi_221881530
@Tele6 Je hebt ook een broer? Niet alles hoeft op jouw schouders te liggen?
En het zal vast tegen hun dovemansoren zijn maar wanneer ze het nu net redden is het misschien beter om naar iets anders uit te kijken. In theorie, huis verkopen en iets kleiners/handigers zoeken. En dat gaat in deze tijd nog heel lang duren maar wanneer het echt nodig is, is het te laat.
pi_221881555
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 13:08 schreef Tele6 het volgende:
Dan zou ik eigenlijk zo minimaal mogelijk contact willen met mijn ouders en zou ik geen pogingen meer willen doen om een connectie te vormen met mijn vaders kant van de familie.
Laat ik 'm voor jou even uitsplitsen:
• Jij wilt zo minimaal mogelijk contact met je ouders
• Jij wilt geen pogingen meer doen om een connectie te vormen met vaders familie

Ik zie:
• twee duidelijke wensen waar je vragen omtrent wat je het beste kan doen/laten aan kan toetsen
• twee duidelijke standpunten die je ook zo aan B kan voorleggen
• geen reden waarom B's bestaan hierin iets zou veranderen
• een boel redenen om niet te gaan sinterklazen
• een goede reden om geen sinterklaasstoelen van zolder te gaan halen
pi_221881593
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 13:18 schreef Kaatje1 het volgende:
@:tele6 Je hebt ook een broer? Niet alles hoeft op jouw schouders te liggen?
En het zal vast tegen hun dovemansoren zijn maar wanneer ze het nu net redden is het misschien beter om naar iets anders uit te kijken. In theorie, huis verkopen en iets kleiners/handigers zoeken. En dat gaat in deze tijd nog heel lang duren maar wanneer het echt nodig is, is het te laat.
We hebben het daar wel eens met ze over gehad (ook vanwege dat ze met z'n tweeën in een huis met 6 slaapkamers wonen en ondertussen mij kwalijk nemen dat ik scheefwoon) maar ze willen niet kleiner gaan wonen omdat ze dan ook een kleinere tuin zouden moeten. Lastig om een kleiner huis te vinden op evenveel land en net zo dichtbij stadscentrum.

Idd kan broertje ook helpen. Hun verwachtingen van broertje zijn wel anders dan van mij.
pi_221881613
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 17:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het lijkt echt een goede dag te worden! Kennis heeft gisteren een donornier gekregen *O*

SPOILER
Ik wou hier nog iets over vragen. Welke argumenten zijn er om enkel postmortaal te willen?
pi_221881651
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 13:38 schreef Tele6 het volgende:
Idd kan broertje ook helpen. Hun verwachtingen van broertje zijn wel anders dan van mij.
Dat lijkt mij hun probleem en niet het jouwe.
Net als bijna al het andere wat je hier hebt geschreven. Je bent ze niks verschuldigd. Als kind kan en mag je best voor je ouders zorgen als ze dat zelf niet meer kunnen, maar dat moet je dan wel willen. Meestal komt dat willen niet vanzelf nadat je als kind jarenlang niet genoeg zorg en liefde hebt ontvangen.
pi_221881685
Dan stellen ze die verwachtingen maar bij. Jij hebt je leven, bent ze helemaal niets verschuldigd. Wat je geeft geef je vanuit een “willen geven” ipv “eisen door hen”
En wat moeten ze met een enorme tuin met je vader’s hernia waar hij liever niets aan doet?

Ben een beetje boos op je ouders geloof ik
  Moderator dinsdag 29 september 2026 @ 14:09:08 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221881715
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 13:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou wonen we hier wel dichterbij de randstad natuurlijk, dus misschien zouden ze hier wel komen.
Vanuit de Randstad naar er buiten is altijd te ver.
pi_221881758
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 13:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nah dan zouden ze nooit allemaal kunnen komen.

In mijn vorige huis heb ik een housewarming georganiseerd en ze allemaal uitgenodigd en toen kon niemand komen, ze vonden het toch wel ver rijden.

Ik heb niet per se de indruk dat ze interesse/zin hebben om een extra keer af te spreken buiten de jaarlijkse Sinterklaas om.

Mijn oudste tante wordt ook volgend jaar al 80 en de een-na-oudste heeft fikse gezondheidsproblemen. Het valt me al mee dat ze zeggen naar stad van mijn ouders te kunnen/willen reizen.
Ik wil niet heel lullig zijn maar waarom moet de handreiking altijd vanuit jou komen? Ik weet het, egoïstisch zijn is best moeilijk, maar jij bent het belangrijkste!
pi_221881793
@Tele6 ik zie dat Vanyel, sigme en Kaatje1 al mooi hebben opgeschreven wat ik ook wil zeggen.

Jij mag ervoor kiezen om zo minimaal mogelijk contact te hebben en om geen pogingen tot contact met je vaders familie te ondernemen. Je mag er ook voor kiezen om niet voor je ouders te gaan zorgen wanneer zij dingen niet meer redden door ouderdomsklachten. Je schrijft dat zij niet kleiner willen gaan wonen, ook al zou dat dingen voor henzelf en daarmee ook voor jou en broertje (vanuit hun oogpunt, gezien ze er vanuit gaan dat jij dan dingen gaat doen) makkelijker maken. Waarom zou het wel oké zijn dat zij bewust geen dingen doen die leiden tot minder van jou vragen, maar zou het niet oké zijn als jij aangeeft helemaal geen behoefte te hebben om zaken op te gaan pakken als zij het zelf niet meer kunnen?

En nog even los van het hele wel of niet voor ze zorgen etcetera: ook als je dat wel zou gaan doen, is er geen enkele reden waarom je dan nu naar Sinterklaas moet. Want dat stukje staat toch los van het pogingen doen tot contact met vaders familie? Dan is er dus geen reden om per se op dat moment bij je ouders te moeten zijn.

En verder heel erg eens met wat de rest dus al zei.

En een :* , want ik kan me voorstellen dat het confronterend is om te lezen en lastig om dat in je hoofd te rijmen met wat er voor verwachtingen op jou gelegd worden, wat je voor verwachtingen aan jezelf oplegt, die je misschien vanuit je opvoeding/de maatschappij voelt etc. Ik hoop dat het je wel lukt om na even bezinken, te beseffen dat je een keuze hebt hierin. En dat je dus ook je eigen belang, mentale gezondheid, fysieke gezondheid etc prioriteit mag geven in de beslissingen die je maakt over hoe jij je leven wil leiden. Dat je ouders andere verwachtingen van jou hebben dan van je broertje, betekent niet dat jij die verwachtingen dan ook waar moet maken. Dat kan ook betekenen dat ze hun verwachtingen moeten bijstellen. Hun verwachtingen zijn iets van hun, niet van jou.
  dinsdag 29 september 2026 @ 15:16:32 #166
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221881962
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 13:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
We hebben het daar wel eens met ze over gehad (ook vanwege dat ze met z'n tweeën in een huis met 6 slaapkamers wonen en ondertussen mij kwalijk nemen dat ik scheefwoon) maar ze willen niet kleiner gaan wonen omdat ze dan ook een kleinere tuin zouden moeten. Lastig om een kleiner huis te vinden op evenveel land en net zo dichtbij stadscentrum.

Met die hernia(s) is een tuin toch ook niet te onderhouden ?
pi_221881968
Mooi gezegd @vlindertje89 vooral ook die laatste alinea.

We willen allemaal het beste voor @Tele6
pi_221882044
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:

We willen allemaal het beste voor @Tele6
:Y

Het is een hele toer om jezelf op 1 te (blijven) zetten :)
pi_221882049
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 15:16 schreef fietsie het volgende:

[..]
Met die hernia(s) is een tuin toch ook niet te onderhouden ?
M'n moeder "onderhoudt" de tuin -- ze laat hem expres verwilderen, dat vindt ze mooi en goed voor alle dieren. :s)
pi_221882050
Het is prachtig weer dus heel bedrijvig hier in het wandelpark.
Nog een mooi gesprek over een landgoed, waar dat zou zijn hier in de buurt, want hij en zijn vrouw zijn in een boek bezig over landgoederen.

Vorige week een heel gesprek met een bioloog over schimmels.

Ik hou van mijn vrijwilligerswerk O+
pi_221882055
Wat fietsie ook opmerkt! Met een hernia / lage rug? in een tuin werken of überhaupt dingen dóen is knap.
Boodschappen en huishouden. Poeh.
Wie heeft de diagnose gesteld? En wat was vervolgens het advies?

Er zijn juist Cesar/Mensendieck oefentherapeuten, die prima ADL
(= Algemeen Dagelijkse Levensverrichtingen) begeleiden om met de klachten om te gaan of te verminderen.

Verder is er voldoende aangedragen om de situatie te handelen.
Sterkte @Tele6 💪
pi_221882074
Vanmiddag weer aan de apparaten getrokken en geduwd.
En lekker gewandeld waar ik nooit meer kom: een deel van de Pacific Trail
En een doodeng pad af naar de Grand Canyon in Arizona..Brrr.
Wèl boeiend en mooi dat het zo kan…
Ook een test gedaan en de resultaten waren matig en goed voor
verbetering 😢
SPOILER
pi_221882091
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 15:52 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag weer aan de apparaten getrokken en geduwd.
En lekker gewandeld waar ik nooit meer kom: een deel van de Pacific Trail
En een doodeng pad af naar de Grand Canyon in Arizona..Brrr.
Wèl boeiend en mooi dat het zo kan…
Ook een test gedaan en de resultaten waren matig en goed voor
verbetering 😢
SPOILER
Wat is dit dan? Wandelen vanuit je luie stoel? :o
pi_221882443
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 15:46 schreef AnneX het volgende:
Wat fietsie ook opmerkt! Met een hernia / lage rug? in een tuin werken of überhaupt dingen dóen is knap.
Boodschappen en huishouden. Poeh.
Wie heeft de diagnose gesteld? En wat was vervolgens het advies?

Er zijn juist Cesar/Mensendieck oefentherapeuten, die prima ADL
(= Algemeen Dagelijkse Levensverrichtingen) begeleiden om met de klachten om te gaan of te verminderen.

Verder is er voldoende aangedragen om de situatie te handelen.
Sterkte @:Tele6 💪
M'n pa heeft een paar jaar geleden een hernia gehad, dat is toen door de neuroloog gediagnosticeerd. Hij heeft fysiotherapie gehad maar was niet overtuigd dat het werkte. De neuroloog bood een operatie aan maar dat ziet hij niet zitten.
Toen de hernia afgelopen november terugkwam, is hij niet meer naar een arts of fysio geweest "want dat had hij vorige keer al gedaan". Toen ik hem in april sprak zei hij dat de vorige keer gezegd was dat je na een halfjaar verbetering zou moeten zien, en als dat niet zo was zou hij naar de dokter gaan. En inderdaad heeft hij sinds mei-juni iets meer gevoel in z'n tenen terug dus hij is niet naar een dokter gegaan. Maar hij kan nog steeds niet langer dan 20 minuten autorijden, niet meer dan een paar honderd meter lopen.
Ik zou zeggen dat hij ALLANG terug naar een dokter had gemoeten maar hij is bang dat die dan een operatie wil. Hun lokale ziekenhuis staat niet heel goed bekend maar hij wil ook niet voor een second opinion (al weet ik niet of daar überhaupt sprake van is aangezien hij niet echt voor een first opinion gegaan is he)

Hoe dan ook. Ik vind het maar frustrerend. Ik kan slecht aanzien dat hij zich er zo bij neerlegt. Het enige wat hij het afgelopen jaar eigenlijk doet is werken, want met de hernia kan hij zijn hobby's niet (klussen en tuinieren!) en hij wil geen vakantie opnemen zolang hij nergens heen kan. Dus het is werk, werk, werk. En pijn, pijn, pijn.
pi_221882444
Er is al veel zinnigs gezegd @Tele6 en ik kan me er alleen maar bij aansluiten.

Ik herken wel het willen voldoen aan de verwachtingen van ouders, dat dat enkel hún verwachtingen zijn is nog een les die ik zelf ook aan het leren ben.
pi_221882447
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 september 2026 13:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik wou hier nog iets over vragen. Welke argumenten zijn er om enkel postmortaal te willen?
Geen schade willen berokkenen aan een ander door 'zijn schuld' (leuke discussie over vrije wil, gedegen medisch onderzoek op risico's en wat donatie de ander mentaal kan opleveren)
Geen verplichting naar de ander willen voelen (waar ik dan wel weer in kon komen, maar dan van de andere kant. En het is niet aan mij om zijn eigen emotie weg te redeneren).

Dat waren wel de hoofdpunten.

@Tele6 ik lees veel 'moeten' van jouw kant. De rest heeft je daarover denk ik al genoeg stof tot nadenken gegeven :*
pi_221882490
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 14:27 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 ik zie dat Vanyel, sigme en Kaatje1 al mooi hebben opgeschreven wat ik ook wil zeggen.

Jij mag ervoor kiezen om zo minimaal mogelijk contact te hebben en om geen pogingen tot contact met je vaders familie te ondernemen. Je mag er ook voor kiezen om niet voor je ouders te gaan zorgen wanneer zij dingen niet meer redden door ouderdomsklachten. Je schrijft dat zij niet kleiner willen gaan wonen, ook al zou dat dingen voor henzelf en daarmee ook voor jou en broertje (vanuit hun oogpunt, gezien ze er vanuit gaan dat jij dan dingen gaat doen) makkelijker maken. Waarom zou het wel oké zijn dat zij bewust geen dingen doen die leiden tot minder van jou vragen, maar zou het niet oké zijn als jij aangeeft helemaal geen behoefte te hebben om zaken op te gaan pakken als zij het zelf niet meer kunnen?
Zij kunnen door hun beperkingen niet schakelen, ervoor kiezen om te verhuizen en dingen anders aan te pakken. Ik kan er wel voor kiezen om erin mee te gaan op de manier die voor hen de enige werkende is?
quote:
En nog even los van het hele wel of niet voor ze zorgen etcetera: ook als je dat wel zou gaan doen, is er geen enkele reden waarom je dan nu naar Sinterklaas moet. Want dat stukje staat toch los van het pogingen doen tot contact met vaders familie? Dan is er dus geen reden om per se op dat moment bij je ouders te moeten zijn.

En verder heel erg eens met wat de rest dus al zei.
Ja maar misschien moet ik dus wel toch die poging doen met sinterklaas. Ze komen niet voor niks straks allemaal naar de andere kant van het land om bij mijn ouders sinterklaas te vieren. Dus ze doen wel een poging voor mij/ons.

B zegt, wat nou als je alles wat er vroeger gebeurd is parkeert, en het aanvliegt zoals een "ongecompliceerd gezin" het zou doen. Dan doe je "oh leuk, de hele familie komt bij pap&mam over de vloer, zullen we frisdrank halen en wat stoelen van zolder helpen tillen?" en dan ben je er gewoon bij.

Ja dit staat los van dat m'n ouders ouder worden en dat ik ze dan zou moeten helpen. Maar deels ook niet want dit is dan een van de voor de hand liggende situaties waar ze hulp bij nodig hebben? Dus als ik voor de "helpende dochter" rol ga dan heb ik óók reden om er die dag te zijn?

En als ik zeg ik wil dat allemaal niet en ik wil niet helpen, dan is dat meteen dit jaar een duidelijk signaal en ik weet niet of ik daar meteen al zo duidelijk over wil zijn. Ik was juist wel blij dat het de afgelopen maanden een beetje in het midden bleef hoe veel contact er was. Geen dramatische "ik wil je niet meer zien" maar gewoon weinig tijd weinig interesse.
quote:
En een :* , want ik kan me voorstellen dat het confronterend is om te lezen en lastig om dat in je hoofd te rijmen met wat er voor verwachtingen op jou gelegd worden, wat je voor verwachtingen aan jezelf oplegt, die je misschien vanuit je opvoeding/de maatschappij voelt etc. Ik hoop dat het je wel lukt om na even bezinken, te beseffen dat je een keuze hebt hierin. En dat je dus ook je eigen belang, mentale gezondheid, fysieke gezondheid etc prioriteit mag geven in de beslissingen die je maakt over hoe jij je leven wil leiden. Dat je ouders andere verwachtingen van jou hebben dan van je broertje, betekent niet dat jij die verwachtingen dan ook waar moet maken. Dat kan ook betekenen dat ze hun verwachtingen moeten bijstellen. Hun verwachtingen zijn iets van hun, niet van jou.
Ik ga het er nog eens met B over hebben want ik kom er met mezelf ook niet uit over wat ik wil vs wat B zegt dat hij denkt dat het beste is.

Ik weet ook niet of de gevoelens die ik heb wel echt zijn, of de dingen die mijn ouders vroeger gedaan hebben wel echt zijn.

Als het kon, zou ik heel graag de ongecompliceerde familie doen zoals B denkt dat families gaan.

Als we naar zijn ouders gaan dan is het zo relaxt en ongecompliceerd. Er worden geen verwijten gemaakt, er wordt niet op eieren gelopen.

Maar misschien zijn die verwijten en eieren er niet meer. B zegt: je bent een volwassene nu, de rollen zijn nu anders, je bent nu zo'n andere persoon dan 10+ jaar geleden en je ouders ook.

Misschien moet ik het wat tijd geven om te wennen aan dat het tegenwoordig idd niet meer ingewikkeld is.
  dinsdag 29 september 2026 @ 17:50:11 #178
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221882507
Ik denk dat B. Zich niet kan inleven hoe het is als je band met je ouders niet goed is.
Misschien vind hij dat lastig, maar doen alsof het nooit gebeurd is en nu weg is gaat niet helpen.
Van wat jij verteld doen ze nog steeds nooit ongecompliceerd, en dat heeft effect op jou.
pi_221882534
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 september 2026 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat is dit dan? Wandelen vanuit je luie stoel? :o
Dat is wandelen op de loopband, die allerlei instellingen heeft.
Van alles wordt gemeten van je verrichtingen en inspanningen mèt
grafiekjes . Zal jou best bevallen 😉
Er kan gekozen worden uit velerlei opties: film kijken, tv (terug) kijken, muziek en hiking en biking in verre landen en ruige streken op de hele wereld.
SPOILER
pi_221882553
Tuurlijk ben je een ander persoon dan 10 jaar geleden, maar je bent ook het kind dat in wel heel vreemde omstandigheden is opgegroeid en dat draag je wel met je mee, dat is wat jou gemaakt heeft tot wie je nu bent.

Wat zou je nu doen wanneer B er niet is, voor z’n werk in die tijd in het buitenland is?
pi_221882624
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 17:44 schreef Tele6 het volgende:

Ik weet ook niet of de gevoelens die ik heb wel echt zijn, of de dingen die mijn ouders vroeger gedaan hebben wel echt zijn.
Dit is heel gebruikelijk maar dat is gewoon je brein dat je voor de gek houdt want zo erg kan het toch niet echt zijn, toch?

Hoewel het in jouw geval misschien ook deels je B is die je voor de gek houdt. Ik vind meestal dat we hier allemaal te hard doen over B omdat die ook nog leert voor zichzelf te zorgen maar van wat je nu over hem schrijft zit ik echt met open mond geschokt te zijn. Zo zie ik eruit :o
Ik heb er ff geen woorden voor. Dat gebeurt me niet vaak.
pi_221882827
Mensen, wtf, staat er opeens op Utrecht Centraal een groep engnekken ("Tradition, Family, Property student action") in vol ornaat te roeptoeteren dat abortus een zonde is, met metershoge vlaggen en doedelzakken en sjerpen en hoedjes en al. Met cameras op de tegendemonstranten gericht. Fijn dat ze meteen duidelijk maken waar die 'property' op slaat. Ik heb kennelijk onder een steen geleefd gezien het feit dat ze dit constant blijken te doen in verschillende steden. Pfff, gevoelens, ik heb ze.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_221882841
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 18:58 schreef mjan het volgende:
Mensen, wtf, staat er opeens op Utrecht Centraal een groep engnekken ("Tradition, Family, Property student action") in vol ornaat te roeptoeteren dat abortus een zonde is, met metershoge vlaggen en doedelzakken en sjerpen en hoedjes en al. Met cameras op de tegendemonstranten gericht. Fijn dat ze meteen duidelijk maken waar die 'property' op slaat. Ik heb kennelijk onder een steen geleefd gezien het feit dat ze dit constant blijken te doen in verschillende steden. Pfff, gevoelens, ik heb ze.
Ik heb ze ook al een paar keer gezien op campus. Engerds idd.
Laatste keer zijn ze wel echt drastisch tegengeprotesteerd door een boel dames zonder shirt en met ter plekke gemaakte spandoeken en alles O+
pi_221883076
quote:
De vriendjes van Hugo Bos. Hele enge lui
pi_221883409
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 17:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
B zegt, wat nou als je alles wat er vroeger gebeurd is parkeert, en het aanvliegt zoals een "ongecompliceerd gezin" het zou doen. Dan doe je "oh leuk, de hele familie komt bij pap&mam over de vloer, zullen we frisdrank halen en wat stoelen van zolder helpen tillen?" en dan ben je er gewoon bij.
Lieve, lieve B, als dit mogelijk was voor Tele, denk je niet dat ze het dan allang had gedaan? Verwachten van iemand dat zij haar geschiedenis 'gewoon parkeert' is eigenlijk zeggen 'wat je voelt, doet er niet toe, zet je er maar overheen'.

Ik denk dat we allemaal, mijzelf incluis, eens moeten ophouden met vóór Tele denken en interpreteren en verder de verwarring in helpen, maar naar haar moeten luisteren. En knuffelen. En zeggen dat ze geweldig is en precies goed is zoals ze is, whatever ze kiest om te doen en hoe het ook uitpakt.
  dinsdag 29 september 2026 @ 20:27:39 #186
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:18 schreef mjan het volgende:

[..]
Lieve, lieve B, als dit mogelijk was voor Tele, denk je niet dat ze het dan allang had gedaan? Verwachten van iemand dat zij haar geschiedenis 'gewoon parkeert' is eigenlijk zeggen 'wat je voelt, doet er niet toe, zet je er maar overheen'.

Ik denk dat we allemaal, mijzelf incluis, eens moeten ophouden met vóór Tele denken en interpreteren en verder de verwarring in helpen, maar naar haar moeten luisteren. En knuffelen. En zeggen dat ze geweldig is en precies goed is zoals ze is, whatever ze kiest om te doen en hoe het ook uitpakt.
Goed idee.

Deze SC staat vaak bol van de persoonlijke posts en dito reacties daarop.
Enerzijds mooi dat je hier je ei kwijt kan over nagenoeg alles, anderzijds krijg je daarop vervolgens van velen een ongetwijfeld goed bedoeld advies.

Ik geef die goed bedoelde adviezen soms ook, hoewel het vanwege die vele reacties op 1 onderwerp ook wel een reden voor me is om hier soms minder te posten…
pi_221883622
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Goed idee.

Deze SC staat vaak bol van de persoonlijke posts en dito reacties daarop.
Enerzijds mooi dat je hier je ei kwijt kan over nagenoeg alles, anderzijds krijg je daarop vervolgens van velen een ongetwijfeld goed bedoeld advies.

Ik geef die goed bedoelde adviezen soms ook, hoewel het vanwege die vele reacties op 1 onderwerp ook wel een reden voor me is om hier soms minder te posten…
Ik wil je wel graag het advies meegeven om meer egelfoto's te plaatsen. In het belang van de mensheid enzo. En als het even lukt zou ik @sigme ook op een of andere manier graag laten bezwijken onder sociale druk om meer foto's van hond/bever/appel/wilde wingerd/idyllische landschappen/etc te plaatsen.

Sigme en de ervaring van sociale druk, zie je het al voor je oO<
pi_221883628
@MadMaster moest laatst aan je denken. Een vriend van mij vertelde dat hij een paar jaar geleden in “de Engelenburg (https://engelenburg.com/kasteel/) was en hij werd uitgenodigd om met de eigenaar naar de whisky kelder te gaan. Hij was er nu, jaren later, nog van onder de indruk, veel en heel veel moois.
Geen idee of dat nog zo is en of er nog dezelfde mensen inzitten
  dinsdag 29 september 2026 @ 20:41:41 #189
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883656
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:
@:madmaster moest laatst aan je denken. Een vriend van mij vertelde dat hij een paar jaar geleden in “de Engelenburg (https://engelenburg.com/kasteel/) was en hij werd uitgenodigd om met de eigenaar naar de whisky kelder te gaan. Hij was er nu, jaren later, nog van onder de indruk, veel en heel veel moois.
Geen idee of dat nog zo is en of er nog dezelfde mensen inzitten
Ik ken het kasteel en de eigenaar/uitbater, die daar inderdaad een aardige lading whisky uitgestald heeft staan in vitrines en er regelmatig proeverijen geeft of laat geven.
Zie https://engelenburg.com/restaurant/lounge-en-bars/
pi_221883679
Dikke knuffel voor @Tele6 :*
pi_221883692
Er zijn onverwacht 2 vaten (1 Buffalo Trace en 1 Martell) onderweg naar de brouwerij *O* We willen al heel lang bier barrel agen (een tijd wegleggen op vaten) maar het kwam er nooit van. En nu onverwacht vanwege eigenlijk een miscommunicatie die positief uitwerkt wel *O*
Heel spannend, want het is veel geld waar je tijdelijk niet bij kan, en er is een kans dat het fout gaat. Maar ook erg gaaf.
  dinsdag 29 september 2026 @ 20:48:06 #192
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883696
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:36 schreef mjan het volgende:

[..]
Ik wil je wel graag het advies meegeven om meer egelfoto's te plaatsen. In het belang van de mensheid enzo. En als het even lukt zou ik @:sigme ook op een of andere manier graag laten bezwijken onder sociale druk om meer foto's van hond/bever/appel/wilde wingerd/idyllische landschappen/etc te plaatsen.

Ik moest toch lachen om je post.
“Voor de mensheid”, het klinkt mooi.

Ik heb vandaag wel een m.i. zieke hond voor de deur gehad die de boel daar onderscheet en een kat die na het vreten aan de varens z'n maaginhoud openbaarde, dus niet al het dierennieuws dat ik meemaak, is het posten waard… :P
pi_221883714
quote:
:o

En dat met O+ doedelzakken O+
Ik weet zeker dat die ook niet van engnekken houden }:|
pi_221883723
Ja @sigme hoe is het met de bever?!?!
pi_221883728
Happier thought
Mrs V meldde vanmorgen dat ze ergens zag dat een rits influencer tradwives onttrad is en daar nu posts over maakt, en over hoe ze jong geronseld zijn voor die idioterie.
Beweegt er ook eens iets de goede kant op

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 29-09-2026 21:14:00 ]
pi_221883771
Ieder zijn liefhebberij, ik scroll dan weer 9 van de 10 keer zsm voorbij foto's en vind posts over shit vaak juist wel interessant.
  dinsdag 29 september 2026 @ 20:58:48 #197
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883791
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:47 schreef Sarabi het volgende:
Er zijn onverwacht 2 vaten (1 Buffalo Trace en 1 Martell) onderweg naar de brouwerij *O* We willen al heel lang bier barrel agen (een tijd wegleggen op vaten) maar het kwam er nooit van. En nu onverwacht vanwege eigenlijk een miscommunicatie die positief uitwerkt wel *O*
Heel spannend, want het is veel geld waar je tijdelijk niet bij kan, en er is een kans dat het fout gaat. Maar ook erg gaaf.
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, bourbon en cognac.
Of ergens op een moment vóór het eindresultaat.

Hoe lang laten jullie het rijpen en waar leg je de volle vaten weg?
pi_221883823
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o

En dat met O+ doedelzakken O+
Ik weet zeker dat die ook niet van engnekken houden }:|
Precies! Handen af van de doedelzak.
Maar echt, ze zien er dus zo uit:

En staan dan met zulke vaandels:

Ik hoopte eerst nog even in een soort satirische cosplay te zijn beland, maar helaas.
pi_221883831
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:56 schreef Vanyel het volgende:
Ieder zijn liefhebberij, ik scroll dan weer 9 van de 10 keer zsm voorbij foto's en vind posts over shit vaak juist wel interessant.
Foto's van shit zijn nog beter O+

Niets tegen shit trouwens. Maar wel tegen dieper de shit in draaien.
  dinsdag 29 september 2026 @ 21:03:56 #200
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883832
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:02 schreef mjan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik hoopte eerst nog even in een soort satirische cosplay te zijn beland, maar helaas.
Zijn dat die figuren die ook iets met die kinderbegravenissen hadden of zoiets, wat inmiddels vetboden is.
pi_221883841
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:02 schreef mjan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Eng!
Allemaal goedbedoelde mannen natuurlijk. Die graag keuzes maken over vrouwen en vrouwenlichamen.
Ril.
pi_221883852
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zijn dat die figuren die ook iets met die kinderbegravenissen hadden of zoiets, wat inmiddels vetboden is.
Ik heb geen idee, maar het zou me niets verbazen. Ik las net wel dat ze alle nieuwe kamerleden een plastic foetus hebben opgestuurd. Geen woorden voor.
pi_221883862
pi_221883878
Heel eng

Maar het zijn (alleen) de moslims die vrouwen hun rechten af willen nemen.
Hmhm.
  dinsdag 29 september 2026 @ 21:09:47 #205
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883881
quote:
Ha, dat was het: Conservatieve stichting moet stoppen met verspreiden van onwaarheden over Lentekriebels-week

https://www.rtvutrecht.nl(...)r-lentekriebels-week
  dinsdag 29 september 2026 @ 21:17:08 #206
63722 z80
I fink you freaky
pi_221883934
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat zijn 3 andere gekke die dat roeptoeteren.
pi_221883970
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:51 schreef Vanyel het volgende:
Happier thought
Mrs V meldde vanmorgen dat ze ergens zag dat een rits influencer tradwives onttrad is en daar nu posts over maakt, en over hoe ze jong geronseld zijn voor die idioterie.
Beweegt er ook eens iets de goede kant op
Daar zou ik wel meer over willen lezen ook!
pi_221883973
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar zou ik wel meer over willen lezen ook!
Volgens mij bij Joop/bnnvara
pi_221883977
Nu we het toch over bekeerlingen hebben, wil ik even melden dat ik eindelijk over ben op een plaatstalen koekepan en dat het geweldig is, ik het veel eerder had moeten doen en dat ik nu constant op zoek ben naar dingen om te bakken O+
  dinsdag 29 september 2026 @ 21:22:16 #210
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883981
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:17 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat zijn 3 andere gekke die dat roeptoeteren.
:Y , ik was al gaan zoeken wie/wat ik voor ogen had.

Het land zit vol met gekkies die op basis van wat dan ook menen zich in het openbaar te moeten manifesteren… O-)
pi_221883982
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, bourbon en cognac.
Of ergens op een moment vóór het eindresultaat.

Hoe lang laten jullie het rijpen en waar leg je de volle vaten weg?
We kunnen ze bij een bevriende brouwerij weg leggen.
Hoe lang is nog de vraag, na een maand of 10 begint het proeven en op het juiste moment gaan we dan afvullen.
pi_221883994
Nou. Aller-aller-allerlaatste bericht over dat stomme sinterklaasfeest.

B en ik gaan.

Broertje gaat alleen naar het begin van het feest en gaat daarna lekker door naar z'n concert. Hij denkt dat hij in z'n vriendengroep wel iemand kan vinden die mijn kaartje wil overnemen.
pi_221883997
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:21 schreef mjan het volgende:
Nu we het toch over bekeerlingen hebben, wil ik even melden dat ik eindelijk over ben op een plaatstalen koekepan en dat het geweldig is, ik het veel eerder had moeten doen en dat ik nu constant op zoek ben naar dingen om te bakken O+
  dinsdag 29 september 2026 @ 21:25:39 #214
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883998
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]
We kunnen ze bij een bevriende brouwerij weg leggen.
Hoe lang is nog de vraag, na een maand of 10 begint het proeven en op het juiste moment gaan we dan afvullen.
Ik wil nu al van beide vaten ieder 6 flesjes bestellen, mits geen IPA… :P
pi_221884013
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgens mij bij Joop/bnnvara
Yes!

https://www.bnnvara.nl/jo(...)servatieve-leefwijze
pi_221884016
quote:
Wat zijn tot nu toe je favo dingen om te bakken?
pi_221884028
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:36 schreef mjan het volgende:

[..]
Ik wil je wel graag het advies meegeven om meer egelfoto's te plaatsen. In het belang van de mensheid enzo. En als het even lukt zou ik @:sigme ook op een of andere manier graag laten bezwijken onder sociale druk om meer foto's van hond/bever/appel/wilde wingerd/idyllische landschappen/etc te plaatsen.

Wat een rake post! Ik ben helemaal O+

Ik had m’n fotogewoonte wat verplaatst naar het goedemorgentopic maar ik zal mijn leven beteren.
pi_221884035
Brrrrrr @ foto's van @mjan Overigens leuk dat je weer wat actiever meepost!

En mag ik gniffelen om de naam van de egel van @MadMaster :s)
pi_221884039
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Zij (de tekenares/schrijfster van hyperbool and 1/2) is weer terug na járen afwezigheid, kwam ik laatst achter.
pi_221884043
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:24 schreef Tele6 het volgende:
Nou. Aller-aller-allerlaatste bericht over dat stomme sinterklaasfeest.

B en ik gaan.

Broertje gaat alleen naar het begin van het feest en gaat daarna lekker door naar z'n concert. Hij denkt dat hij in z'n vriendengroep wel iemand kan vinden die mijn kaartje wil overnemen.
Ik hoop dat alles veel beter verloopt dan je vreest :Y
pi_221884044
quote:
Maanden geleden kwam op Instagram een tradwife langs en ik was er gewoon naar aan het schreeuwen, die spoorde echt niet.overtreffende trap tradwife. Bleek een parodie pagina te zijn _O-
pi_221884047
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:25 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik wil nu al van beide vaten ieder 6 flesjes bestellen, mits geen IPA… :P
Het is zeker geen IPA :D
Ik zal je op de hoogte houden.
  dinsdag 29 september 2026 @ 21:39:34 #223
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221884076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Het is zeker geen IPA :D
Ik zal je op de hoogte houden.
Mag ook via jullie biertopic, dat volg ik ook…
pi_221884079
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:50 schreef Tele6 het volgende:
Ja @:sigme hoe is het met de bever?!?!
Afgelopen weken herstelden ze vrijwel alle dagen 1 van hun dammetjes. Ongeveer eens per week hun beide dammetjes en eens per week een nachtje vrij.

Wij hielden het van onze zijde netjes bij om elke ochtend het beverwerk ongedaan te maken en het waterschap heeft zich er al maanden niet mee bemoeid.

Dankzij de beverdammen heeft de beek de gehele (droge!) zomer veel water gehad, wat vast positief was voor de vissen (een paar dikke gezien), de ijsvogels (nest grootgebracht!), de otter (zien we nooit).

Ik verwacht dat het waterschap binnenkort de beek uithaalt en de bevers daarna geen woorden meer vuilmaken aan de dammen maar aan hun winterwerk beginnen: het vellen van bomen.
pi_221884096
Ongecompliceerd nieuws: ik ging met maatje naar de kermis.
Beiden jammerlijk verloren bij de kamelenderby, maatje troostprijs bij het basketballen (en 2 extra pogingen toen de exploitant zag dat hem dat niks extra ging kosten _O- ).
Met wederom een ferme handdruk werd het besluit bezegeld om in een nieuwe snelle attractie te gaan (grijns, gaaf!). Al moest hij me wel even vasthouden toen hij eruit kwam... duizelig.
Een strategisch geplaatste (hand van) exploitant leverde een TOPSCORE op bij de kop van Jut 8-) en het funpaleis was voor ons beiden... enerverend.
Alle terreinen gehad en beiden blij om weer uit de drukte naar huis te gaan.

Fin.

SPOILER
pi_221884103
Trouwens. Maatje heeft bepaald dat de kermis om 9 uur sluit 'want iedereen moet morgen werken'.
  dinsdag 29 september 2026 @ 21:44:25 #227
63722 z80
I fink you freaky
pi_221884112
Ik ga ook eens een boom vellen. :Z
pi_221884153
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Zij (de tekenares/schrijfster van hyperbool and 1/2) is weer terug na járen afwezigheid, kwam ik laatst achter.
Oh dat weet ik dan weer niet :D
pi_221884154
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 17:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Geen schade willen berokkenen aan een ander door 'zijn schuld' (leuke discussie over vrije wil, gedegen medisch onderzoek op risico's en wat donatie de ander mentaal kan opleveren)
Geen verplichting naar de ander willen voelen (waar ik dan wel weer in kon komen, maar dan van de andere kant. En het is niet aan mij om zijn eigen emotie weg te redeneren).

Dat waren wel de hoofdpunten.
Interessant. Dank!
pi_221884183
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat zijn tot nu toe je favo dingen om te bakken?
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog niet verder ben gekomen dan tofu en pannenkoeken :+ Ik zag er steeds tegenop omdat ik vreesde dat alles zou gaan plakken en aanbranden, maar met beetje inlezen in hoe je ermee om moet gaan blijkt die angst geheel onterecht en heb ik een perfecte anti-aanbakpan zonder pfas.
pi_221884187
quote:
Bekeerlingen zijn de famatieksten
pi_221884195
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:31 schreef Blues het volgende:
Brrrrrr @ foto's van @:mjan Overigens leuk dat je weer wat actiever meepost!
Dit gaat zeer met vlagen bij mij - ik heb nu een beetje een overactieve avond omdat ik te veel koffie heb gedronken. Maar wel altijd begaan met jullie CULers wel en wee, ook als ik niet reageer :*
pi_221884221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:18 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed is om ook vragen te stellen (die misschien aan het denken zetten, of juist ook dingen helderder maken) maar ook om een ander perspectief te laten zien. Juist omdat het misschien lastig is dat te zien vanuit het eigen perspectief, en het perspectief dat ze van B krijgt.

Dat neemt niet weg dat het nog steeds helemaal aan @Tele6 is wat ze daar wel en niet uit haalt of mee doet, en dat geen enkele keuze haar minder waard maakt, en dat hoe die keuzes ook uitpakken we, of in elk geval voor mezelf pratend, ik, er voor haar ben en wil horen waar ze tegenaan loopt of wat juist goed gaat. Die twee hoeven elkaar denk ik niet uit te sluiten.

Edit: er waren inmiddels al nog twee pagina's bij :+

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 29-09-2026 22:25:05 ]
  dinsdag 29 september 2026 @ 22:24:07 #234
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221884293
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 22:06 schreef mjan het volgende:

[..]
Dit gaat zeer met vlagen bij mij - ik heb nu een beetje een overactieve avond omdat ik te veel koffie heb gedronken. Maar wel altijd begaan met jullie CULers wel en wee, ook als ik niet reageer :*
Hyper worden van koffie, het bestaat nog! c_/ *O*
pi_221884420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 22:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel goed is om ook vragen te stellen (die misschien aan het denken zetten, of juist ook dingen helderder maken) maar ook om een ander perspectief te laten zien. Juist omdat het misschien lastig is dat te zien vanuit het eigen perspectief, en het perspectief dat ze van B krijgt.

Dat neemt niet weg dat het nog steeds helemaal aan @:Tele6 is wat ze daar wel en niet uit haalt of mee doet, en dat geen enkele keuze haar minder waard maakt, en dat hoe die keuzes ook uitpakken we, of in elk geval voor mezelf pratend, ik, er voor haar ben en wil horen waar ze tegenaan loopt of wat juist goed gaat. Die twee hoeven elkaar denk ik niet uit te sluiten.
Ik ben het inhoudelijk niet met je oneens, maar in de uitvoering denk ik wel dat ik voorzichtiger wil proberen te zijn.
Waar ik moeite mee heb, is dat veel van de vragen die we stellen niet explorerend/ondersteunend zijn, maar regelmatig een verkapt advies/waardeoordeel in zich meedragen. En, laat ik voor mezelf spreken, als ik twijfel en worstel, dan ben ik vaak ook in een mentale staat waarbij advies me niet verder helpt en ga ik vervolgens twijfelen of ik het advies niet moet volgen, want anderen zien/weten/doen het vast beter dan ik. En ja, natuurlijk is het dan nog steeds aan die persoon zelf om er wel/niet iets mee te doen, maar überhaupt die extra input krijgen waar je dan óók weer een keuze over moet maken of je toe moet verhouden vind ik op die moment niet heel behulpzaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door mjan op 29-09-2026 22:52:23 ]
pi_221884436
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 22:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Hyper worden van koffie, het bestaat nog! c_/ *O*
Vroeger kon ik gewoon koffiedrinken voor het slapen en was er niets aan de hand. Nu drink ik om 16u een laatste espresso en ben ik 's avonds aan het stuiteren :s)
Maar ik ga nu toch maar een poging wagen :W
pi_221884449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 22:47 schreef mjan het volgende:

[..]
Ik ben het inhoudelijk niet met je ineens, maar in de uitvoering denk ik wel dat ik voorzichtiger wil proberen te zijn.
Waar ik moeite mee heb, is dat veel van de vragen die we stellen niet explorerend/ondersteunend zijn, maar regelmatig een verkapt advies/waardeoordeel in zich meedragen. En, laat ik voor mezelf spreken, als ik twijfel en worstel, dan ben ik vaak ook in een mentale staat waarbij advies me niet verder helpt en ga ik vervolgens twijfelen of ik het advies niet moet volgen, want anderen zien/weten/doen het vast beter dan ik. En ja, natuurlijk is het dan nog steeds aan die persoon zelf om er wel/niet iets mee te doen, maar überhaupt die extra input krijgen waar je dan óók weer een keuze over moet maken of je toe moet verhouden vind ik op die moment niet heel behulpzaam.
Ik snap wel wat je bedoelt. De vragen die ik vandaag/gister stelde waren oprecht explorerend, om erachter te komen waar bepaalde gedachten vandaan komen, maar ik kan me wel ook voorstellen dat dat misschien niet altijd ook zo opgevat wordt in getypte tekst. Ik heb natuurlijk wel ook niet voor niks de knuffel erbij gezet en dat ik me kan voorstellen dat het lastig is om ineens zoveel andere input te krijgen etc. Want ik snap wel wat je daarin zegt ook. Tegelijkertijd voel ik ook ergens een soort verantwoordelijkheid gezien de sfeer hier en hoeveel we van elkaar weten en met elkaar delen, om dat perspectief wel te laten zien, ook als dat verwarring brengt, als ik denk dat iemand zichzelf echt tekort doet in het perspectief van waaruit iemand zelf kijkt/de omgeving kijkt. Ik besef me ook dat dat klinkt alsof ik 'het beste' weet hoe alles zit, dat bedoel ik zeker niet. Maar een beetje zoals met name @Vanyel hier laatst na mijn verhaal vragen stelde die me in eerste instantie eerlijk gezegd een beetje irriteerden, want het was toch heel obvious hoe het zit en duidelijk niet zoals zij opperde.., maar waardoor ik na even bezinken wel kon denken, als Vanyel het zo anders kan zien, dan doen zij dat misschien ook wel. En dat hielp me wel, en ik had het jammer gevonden als ze dat niét had gezegd.

Ik ben wel benieuwd @Tele6 hoe jij hier zelf tegenaan kijkt. Helpt het je in dit soort situaties om van meerdere mensen te horen dat er ook een andere optie is dan de opties waar je zelf in vast lijkt te lopen (al dan niet achteraf), of geeft dat je vooral extra stress en wil je vooral even je eigen twijfels kwijt en een luisterend oor, maar niet nog meer input waarvan dan misschien inderdaad het gevoel hebt dat je er iets mee moet / je moet verantwoorden als je er niet iets mee doet? Daar hoef je uiteraard helemaal niet nu iets over te zeggen, of überhaupt als je daar geen zin in hebt of dat even teveel is :)

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 29-09-2026 23:22:00 ]
pi_221884527
Net even contact gehad met het baasje van Dushi. Vorige week was ze nog niet in orde, had waarschijnlijk pijn. Maar de wond begint nu goed te helen. Nog geen idee wanneer ze komt maar stapje in de goede richting
pi_221885087
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Trouwens. Maatje heeft bepaald dat de kermis om 9 uur sluit 'want iedereen moet morgen werken'.
Wat op zich ook echt zo is trouwens :+
pi_221885246
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 22:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bekeerlingen zijn de famatieksten
Deze is mooi.
pi_221885292
En goedemorgen!
Ik begon de dag - zoals alle dagen hier tot nu toe - met een wandeling langs de Ebro. In het schemerduister want de zon komt pas laat op.
pi_221885334
www.maptap.gg September 30
100🎯 94🏅 100🎯 96🔥 69😑
Final score: 889

Die laatste he :') :N

#Polderprikker nummer 121 • 4990/5000
🟦1000 🟦1000 🟦1000 🟩996 🟩994

Aardig herpakt.
pi_221885352
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2026 08:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Deze is mooi.
Hum.
De spelfout of de intentie? :@
pi_221885627
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 08:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hum.
De spelfout of de intentie? :@
De schrijffout vond ik erg mooi. De intentie onderschrijf ik.
pi_221885917
Mogge!

Enorme herrie hier. Ze zijn al het grind van het dak aan het opzuigen zodat het dak opnieuw gedaan kan worden. Er ligt heel veel grind.
pi_221885937
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 22:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik snap wel wat je bedoelt. De vragen die ik vandaag/gister stelde waren oprecht explorerend, om erachter te komen waar bepaalde gedachten vandaan komen, maar ik kan me wel ook voorstellen dat dat misschien niet altijd ook zo opgevat wordt in getypte tekst. Ik heb natuurlijk wel ook niet voor niks de knuffel erbij gezet en dat ik me kan voorstellen dat het lastig is om ineens zoveel andere input te krijgen etc. Want ik snap wel wat je daarin zegt ook. Tegelijkertijd voel ik ook ergens een soort verantwoordelijkheid gezien de sfeer hier en hoeveel we van elkaar weten en met elkaar delen, om dat perspectief wel te laten zien, ook als dat verwarring brengt, als ik denk dat iemand zichzelf echt tekort doet in het perspectief van waaruit iemand zelf kijkt/de omgeving kijkt. Ik besef me ook dat dat klinkt alsof ik 'het beste' weet hoe alles zit, dat bedoel ik zeker niet. Maar een beetje zoals met name @:Vanyel hier laatst na mijn verhaal vragen stelde die me in eerste instantie eerlijk gezegd een beetje irriteerden, want het was toch heel obvious hoe het zit en duidelijk niet zoals zij opperde.., maar waardoor ik na even bezinken wel kon denken, als Vanyel het zo anders kan zien, dan doen zij dat misschien ook wel. En dat hielp me wel, en ik had het jammer gevonden als ze dat niét had gezegd.

Ik ben wel benieuwd @:Tele6 hoe jij hier zelf tegenaan kijkt. Helpt het je in dit soort situaties om van meerdere mensen te horen dat er ook een andere optie is dan de opties waar je zelf in vast lijkt te lopen (al dan niet achteraf), of geeft dat je vooral extra stress en wil je vooral even je eigen twijfels kwijt en een luisterend oor, maar niet nog meer input waarvan dan misschien inderdaad het gevoel hebt dat je er iets mee moet / je moet verantwoorden als je er niet iets mee doet? Daar hoef je uiteraard helemaal niet nu iets over te zeggen, of überhaupt als je daar geen zin in hebt of dat even teveel is :)
Ik vind de vragen wel fijn. Helpt om orde in de massa aan gedachten en gevoelens te brengen.
De meningen zijn iets minder handig omdat ze vaak toch niet echt matchen met mijn indruk van de situatie, wat heel begrijpelijk is omdat jullie maar een deel van het verhaal horen hier. :)
pi_221885938
www.maptap.gg September 30
90👑 83🌟 98🔥 83🌟 75🙂
Final score: 843

#Polderprikker nummer 121 • 4361/5000
🟩985 🟩920 🟩953 🟨867 🟨636
pi_221886006
Verder heb ik vannacht redelijk geslapen *G*
(6 1/2 uur slaap doen we het voor)

En heb ik vanochtend mega goed getraind in de sportschool met mijn collega.

Box jumps op de hoogste stand van de box (76 cm) zijn moeilijk maar lukken wel *G*
Single leg deadlifts en split squats gedaan, beide 3x8 met 20 kg.
Daarna zelfs ook nog 3x8 lunges eruit gekregen.
Samen met collega buikspieroefeningen gedaan. Ze heeft snel last van haar rug dus we doen oefeningen die de boel hopelijk wat steviger maken -- geen sit ups wel dead bugs en planks. Collega zei dat ze me haatte maar de oefeningen gaan wel al zo veel beter dan een maand geleden _O_

Ik kan binnenkort gaan nadenken hoe ik die box jumps moeilijker moet gaan maken... de box kan niet hoger. Zijn vast dingen die je kan doen (gewicht toevoegen? Eenbenig?)
pi_221886049
Goed bezig @Tele6 _O_
https://bonvecstrength.co(...)ke-box-jumps-harder/

Ik had een slechte nacht. Ik was zondagavond ineens verkouden aan het worden - snot, keelpijn. Maandag steeds meer. Gisterochtend ook weer wakker met meer keelpijn en meer snot. Maar naarmate de dag vorderde leek het juist beter te gaan. Tot de avond, hoofd liep toch weer helemaal vol, had al gespoeld, zoutneusspray hielp niet, ook maar xylometazoline neusspray. Dat was even iets te vlot na het zout, waardoor ik wat draaierig werd, en dat voelde vrij onprettig. Even met licht aan rechtop in bed gezeten tot beetje weggetrokken was. Daarna moeite met slapen door holtes en druk op hoofd, sliep pas na 3.15. 7u weer wakker }:| . Vanochtend agenda voor vandaag en morgen leeggegooid om toch maar even gewoon rustig aan te doen. Vanochtend huisarts om te bespreken of er nog iets te doen valt aan het continue basisniveau van snot in mn hoofd (sinds 10 aug geen dag zonder enige mate van snottig hoofd gehad). Ook even gevraagd van de draaierigheid. Zij dacht idd ook door teveel prikkeling in holtes/richting oor. En ik heb nieuwe allergie pillen mee gekregen om te kijken of dat nog helpt als aanvulling op de fluticasonpropionaat. Cetirizine, loratadine en desloratadine had ik eerder al geprobeerd maar vind ik niet prettig door suf gevoel, dus nu fenofexadine meegekregen. Ben benieuwd.

Lig nu met twee boterhammen en een bak fruit op de bank. Zo eens kijken of ik ook nog wat kan slapen.

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 30-09-2026 11:31:32 ]
pi_221886253
Beterschap Vlindertje!

Mijn nacht was k*t :P
Had gisteravond restje zelfgemaakte pesto op een beschuitje gedaan, want lekker. Maar ik denk dat mijn maag/darmen dit niet leuk vonden.

Koffie met M. vanochtend maar afgezegd/verplaatst. Ga zo met g paar broeken kopen in de stad.. gaat nu wel weer.
Hij blijft maar die oude broeken van ruim 20k geleden dragen.. en die zakken af! Joh!

Vanavond naar Introdans in de schouwburg. Vanmiddag maar ff tukken dus O+
pi_221886303
Hier wel een hele goede nacht maar iets verdraaid en dan vond een spiertje rondom mijn ribbenkast niet grappig. Diep inademen is pijnlijk
pi_221886484
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 22:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar een beetje zoals met name @Vanyel hier laatst na mijn verhaal vragen stelde die me in eerste instantie eerlijk gezegd een beetje irriteerden, want het was toch heel obvious hoe het zit en duidelijk niet zoals zij opperde..,
*)
Dat zag ik wel aankomen tbh
pi_221886492
En dan de oefeningen doen is nog minder grappig.
Maar ze gingen goed
pi_221886532
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2026 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:
En dan de oefeningen doen is nog minder grappig.
Maar ze gingen goed
:*
pi_221886721
Kleding kopen en dan met name overhemden deden wij maandagmiddag.
En ook 2 broeken, die worden aangepast in het naaiatelier.
Veel plezier vanavond @Blues . Jammer van het ziekenbezoek.

Goed @Kaatje1 dat de oefeningen wel goed gingen.🍀

Zojuist twee tickets gescore’d voor een bijboeking van de try out van Peter Pannekoek in januari. Vanaf 13 uur was de verkoop open.
De favo plekken waren al weg tot twee keer toe, zo rap ging het.
Wil hem wel eens meemaken in het theater. w/
pi_221886734
Daar kreeg ik net ook een reminder voor, 4 en 5 december. Ik ga mezelf op de wachtlijst zetten, mocht er plek zijn dan kan ik altijd nog beslissen of ik ga
pi_221886911
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 12:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
*)
Dat zag ik wel aankomen tbh
Ik vermoedde al wel dat het enigszins opzettelijk was juist om het even te laten schuren ;)
pi_221887022
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 13:14 schreef AnneX het volgende:
Kleding kopen en dan met name overhemden deden wij maandagmiddag.
En ook 2 broeken, die worden aangepast in het naaiatelier.
Veel plezier vanavond @:Blues . Jammer van het ziekenbezoek.

Zojuist twee tickets gescore’d voor een bijboeking van de try out van Peter Pannekoek in januari. Vanaf 13 uur was de verkoop open.
De favo plekken waren al weg tot twee keer toe, zo rap ging het.
Wil hem wel eens meemaken in het theater. w/
Wij vonden 'm best oké laatste keer.
1 broek hoefde maar korter gemaakt.. dat heb ik net zelf gedaan *G* Ander was perfect. Hij ging van W34 naar W30, gek toch dat de boel afzakt.. hij zag zichzelf op foto's van afgelopen zondag.. ik had het al eerder aangekaart dat ie mss toch eens paar nieuwe passende broeken moet kopen.
Bij C&A geslaagd voor 2 broeken die samen nog goedkoper zijn dan 1 mr. Marvis. (Hij heeft er ooit 3 gekocht).

En we liepen dus weer eens samen te 'winkelen' in Hlem. Als een kieviet die man O+ ^O^ Zo fijn dat dit weer kan.. zoiets 'gewoons' eigenlijk.

Energie is wel laag op zich met het lopen en na broeken passen was het wel klaar.
Maar hij gaat zo ook nog ff een half uur roeien. :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 30-09-2026 15:21:54 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 september 2026 @ 14:33:51 #259
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221887086
Zo. Gesloopt, maar wel voldaan.
Herdenking oom was in Aalsmeer. 15 mensen. Op een plek waar die samen met mn vader vlakbij geboren is.
Pa en tante deden hun verhaal en is op een mooie manier zn leven gevierd. :)
Daarna zijn we nog naar de historische tuin geweest. Evennog hoofd leegmaken.

Maar nu wel moei. Nu rust en straks sportief doen.
pi_221887214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2026 14:33 schreef borisz het volgende:
Zo. Gesloopt, maar wel voldaan.
Herdenking oom was in Aalsmeer. 15 mensen. Op een plek waar die samen met mn vader vlakbij geboren is.
Pa en tante deden hun verhaal en is op een mooie manier zn leven gevierd. :)
Daarna zijn we nog naar de historische tuin geweest. Evennog hoofd leegmaken.

Maar nu wel moei. Nu rust en straks sportief doen.
Mooi Boor.
:*
pi_221887818
pi_221887928
quote:
Verdorie. Schokkend.
SPOILER
pi_221888081
Ik las vanmiddag nog een bericht dat haar theatertour werd geannuleerd ivm haar gezondheid.. en dan nu dit bericht. Potverdorie :'(
pi_221888150
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 17:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las vanmiddag nog een bericht dat haar theatertour werd geannuleerd ivm haar gezondheid.. en dan nu dit bericht. Potverdorie :'(
Dat las ik ook, bericht van overlijden was kort daarop
  Moderator woensdag 30 september 2026 @ 18:26:33 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221888327
quote:
Shit, had haar niet meer op de lijst staan
pi_221888345
quote:
Ik las het net in OUD.
Zij was ongeveer even oud als ik.
Ik ben dan toch een soort van verbaasd dat je blijkbaar ook zomaar kunt overlijden aan kanker.

Ik hou best wel van mijn coping O+ :+
  Moderator woensdag 30 september 2026 @ 18:50:19 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221888438
Nu is dat voor de meesten hier lastig, maar krab niet aan je ballen nadat je een pepertje hebt gesneden. :')
pi_221888442
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 18:50 schreef derLudolf het volgende:
Nu is dat voor de meesten hier lastig, maar krab niet aan je ballen nadat je een pepertje hebt gesneden. :')
Ik kan je vertellen dat dat bij ons ook verdomd veel pijn doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 30-09-2026 20:13:41 ]
pi_221888482
quote:
Op andere plekken ook
  woensdag 30 september 2026 @ 19:06:34 #271
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221888532
quote:
Ik jong en naïef maakte sambal zonder na te denken. Wilde daarna ff een tukkie doen, contactlenzen uitdoen
Oh man, ik stuiterde door het huis.
pi_221888579
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2026 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik jong en naïef maakte sambal zonder na te denken. Wilde daarna ff een tukkie doen, contactlenzen uitdoen
_O_
pi_221888584
quote:
Dit is slechts 1 van de vele voorbeelden van af te raden handelingen.
pi_221888596
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2026 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oeh, dat voel ik
  Moderator woensdag 30 september 2026 @ 19:59:59 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221888915
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 18:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik kan je vertellen dat dat bij ons or ook verdomd veel pijn doet.
Zenuweinden en slijmvliezen genot *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 september 2026 @ 20:16:43 #276
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221889039
Ik heb blijkbaar weer onder wat stenen gelegen en mn algoritme ook.
Op HBO begonnen aan De Influencer Goeroe; Bentinho Massaro. Nooit van gehoord.
Gekkies heb je in allerlei soorten. :{
  Moderator woensdag 30 september 2026 @ 20:23:03 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221889087
Ik dacht er nog een om NLZiet te nemen - eerste keer dat ik streamingsdienst zou nemen :o Toen ontdekte ik de docu's van Arte. Kijk weinig tv en voor dat beetje wat ik kijk is er op de Duitse voorlopig voldoende te zien.

Betaal ik ook genoeg voor in de vorm van kijk- en luistergeld.
pi_221889233
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2026 20:16 schreef borisz het volgende:
Ik heb blijkbaar weer onder wat stenen gelegen en mn algoritme ook.
Op HBO begonnen aan De Influencer Goeroe; Bentinho Massaro. Nooit van gehoord.
Gekkies heb je in allerlei soorten. :{
Van de week op LinkedIn kwam hij ook langs
pi_221889338
@borisz dat klinkt als een intiem en mooi afscheid zo :*
pi_221889448
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 20:23 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht er nog een om NLZiet te nemen - eerste keer dat ik streamingsdienst zou nemen :o Toen ontdekte ik de docu's van Arte. Kijk weinig tv en voor dat beetje wat ik kijk is er op de Duitse voorlopig voldoende te zien.

Betaal ik ook genoeg voor in de vorm van kijk- en luistergeld.
Op Arte is veel interessants te zien. En geen Amerikaanse meuk.
  Moderator woensdag 30 september 2026 @ 22:44:15 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221889970
Ik lig in bed en realiseerde dat het eigenlijk best warm is in de slaapkamer. Aldus de LG app 24,5°C
Toen bedacht ik me dat ik airco heb.
Vijf minuten terug ingesteld op 21°C en het is inmiddels al lekker fris O+
  Moderator woensdag 30 september 2026 @ 22:48:34 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221889991
Vandaag iemand langs gehad voor mogelijkheden voor een warmtepomp. Ik verdiende 2025 iets van drie tientjes teveel over een heel jaar, waardoor ik ongeveer ¤4000 minder subsidie krijg. :(

Verder goed verhaal, lijkt allemaal wel mogelijk te zijn, dus wie weet binnen enige tijd van het gas af.
Benieuwd hoe dat zit met m'n gascontract van twee jaar - die dus nog tot december 2027 loopt. In het eerste geval betaal ik hooguit vastrecht.
pi_221890027
quote:
Drom vries ik de hele pepers van hello fresh in. Eens in de zoveel weken gaan die door de hakmolen en vries die weer in porties van een theelepel.
Evenals met gember.

Jammer van de subsidie wel…

Vanavond weer heerlijk gezongen met meer dan 40 mensen.
Dat klinkt dan wel zeg in driestemmig.
En er is een nieuwe man bij. Dat is dan vijf. w/

Vanavond hoorde ik dat binnen een kwartier beide try outs waren uitverkocht van PP _O_
pi_221890045
Fijn dat het afscheid zo verliep @borisz
Voor je vader als tweelingbroer lijkt mij het een vreemd besef.
pi_221890158
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 23:02 schreef AnneX het volgende:

Vanavond weer heerlijk gezongen met meer dan 40 mensen.
Dat klinkt dan wel zeg in driestemmig.
En er is een nieuwe man bij. Dat is dan vijf. w/

Jaaaaa fijn he :muziek:
pi_221890159
Introdans _O_ O+
Ik begrijp gewoon niet hoe je in godesnaam 4 totaal verschillende choreo's kan onthouden en dansen in 1 avond.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221890165
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 23:41 schreef Blues het volgende:
Introdans _O_ O+
Ja, kwam vanavond ook ter sprake. Je hebt genoten? Gaan jullie vaker naar dansoptredens?
pi_221890172
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 23:43 schreef AnneX het volgende:

Ja, kwam vanavond ook ter sprake. Je hebt genoten? Gaan jullie vaker naar dansoptredens?
Met open mond helemaal in het moment gezeten. Met kippenvel afgewisseld met beklemming en emotie O+

De vrouwen- en mannenliefde in dans gegoten vond ik zo prachtig O+ :9 , naast dat ge-eikte heterodansen.
De muziek voelde je ook helemaal fysiek, net als soms in de bios.

[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 30-09-2026 23:51:59 ]
pi_221890185
Of is het ge-ijkte }:|
pi_221890205
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 23:51 schreef Blues het volgende:
👍🏼

Heerlijk hè om zo betoverd helemaal in het moment te zijn en wèg van alles.
Soms met een film of met een boek. Niét storen.
pi_221890240
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 00:00 schreef AnneX het volgende:

👍🏼

Heerlijk hè om zo betoverd helemaal in het moment te zijn en wèg van alles.
Soms met een film of met een boek. Niét storen.
Er helemaal ín zitten ja, zonder dat je toestaat om afgeleid te worden.
Een hele klus.
pi_221890483
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 23:51 schreef Blues het volgende:
Ja. Van ijken.
pi_221890569
Om dan helemaal correct te zijn, is het geijkte :+

Betere nacht dan gister *O*
  Moderator donderdag 1 oktober 2026 @ 08:48:38 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221890864
Zal geen flauw grapje maken over een geslaagde date @vlindertje89
:P

Wat ook jompelwaardig is, voor subsidie wordt gekeken over gemiddelde van twee jaren, in 24 zat ik ruim onder de grens *O*
Maar bij aanvraag in 2026 zou zelfs naar 2023 en 2024 worden gekeken dus nog beter *O*
pi_221890908
Mogge

Alleen laken om is te koud, dekbed is te warm. Het was een wissel nacht. Na ca 5 uur zo moe dat ik aan een stuk doorgeslapen heb tot 8 uur
pi_221890986
www.maptap.gg October 1
84😁 98🔥 89🎉 94🏅 90👑
Final score: 912

Verkeerde eiland O-)

#Polderprikker nummer 122 • 4514/5000
🟦1000 🟨756 🟩976 🟩978 🟨804

Matigjes. Nog steeds een 9 eigenlijk :')
pi_221890995
Mogge. Net pas wakker, door de wekker geslapen. Ik heb vrij dus geen probleem.

Gisteren was mijn eerste werkdag in mijn nieuwe functie. Alle nieuwe plannen heb ik gelijk kunnen oefenen op een heel meewerkende jongeman. Verder allerlei IT-gedoe zoals dat hoort op een eerste dag. Ik heb mijn kantoor maar op de schop genomen. Bureau staat anders, niet meer met de rug naar de deur.

Na het werk moest ik rennen en vliegen voor boodschappen, koken, sporten en eten. Dat moet ik beter gaan plannen.

Maar grote blij over het algemeen *O*
Spoilers!
pi_221890999
Goedemorgen :W

Vanavond naar het Metropole Orkest voor Efteling in Concert. Heel benieuwd wat we van zoiets gaan vinden :D
  Moderator donderdag 1 oktober 2026 @ 10:07:43 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221891244
Zo mailtje gestuurd naar de bank met vraag voor financiering van de rest (tegen 2,25% voor zover ik kan vinden) en voorfinanciering van de subsidie. :s)
  Moderator donderdag 1 oktober 2026 @ 10:08:35 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221891248
Dus ga, zo komt Jan Splinter durch die Winter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')