abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221882447
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 september 2026 13:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik wou hier nog iets over vragen. Welke argumenten zijn er om enkel postmortaal te willen?
Geen schade willen berokkenen aan een ander door 'zijn schuld' (leuke discussie over vrije wil, gedegen medisch onderzoek op risico's en wat donatie de ander mentaal kan opleveren)
Geen verplichting naar de ander willen voelen (waar ik dan wel weer in kon komen, maar dan van de andere kant. En het is niet aan mij om zijn eigen emotie weg te redeneren).

Dat waren wel de hoofdpunten.

@Tele6 ik lees veel 'moeten' van jouw kant. De rest heeft je daarover denk ik al genoeg stof tot nadenken gegeven :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221882490
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 14:27 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 ik zie dat Vanyel, sigme en Kaatje1 al mooi hebben opgeschreven wat ik ook wil zeggen.

Jij mag ervoor kiezen om zo minimaal mogelijk contact te hebben en om geen pogingen tot contact met je vaders familie te ondernemen. Je mag er ook voor kiezen om niet voor je ouders te gaan zorgen wanneer zij dingen niet meer redden door ouderdomsklachten. Je schrijft dat zij niet kleiner willen gaan wonen, ook al zou dat dingen voor henzelf en daarmee ook voor jou en broertje (vanuit hun oogpunt, gezien ze er vanuit gaan dat jij dan dingen gaat doen) makkelijker maken. Waarom zou het wel oké zijn dat zij bewust geen dingen doen die leiden tot minder van jou vragen, maar zou het niet oké zijn als jij aangeeft helemaal geen behoefte te hebben om zaken op te gaan pakken als zij het zelf niet meer kunnen?
Zij kunnen door hun beperkingen niet schakelen, ervoor kiezen om te verhuizen en dingen anders aan te pakken. Ik kan er wel voor kiezen om erin mee te gaan op de manier die voor hen de enige werkende is?
quote:
En nog even los van het hele wel of niet voor ze zorgen etcetera: ook als je dat wel zou gaan doen, is er geen enkele reden waarom je dan nu naar Sinterklaas moet. Want dat stukje staat toch los van het pogingen doen tot contact met vaders familie? Dan is er dus geen reden om per se op dat moment bij je ouders te moeten zijn.

En verder heel erg eens met wat de rest dus al zei.
Ja maar misschien moet ik dus wel toch die poging doen met sinterklaas. Ze komen niet voor niks straks allemaal naar de andere kant van het land om bij mijn ouders sinterklaas te vieren. Dus ze doen wel een poging voor mij/ons.

B zegt, wat nou als je alles wat er vroeger gebeurd is parkeert, en het aanvliegt zoals een "ongecompliceerd gezin" het zou doen. Dan doe je "oh leuk, de hele familie komt bij pap&mam over de vloer, zullen we frisdrank halen en wat stoelen van zolder helpen tillen?" en dan ben je er gewoon bij.

Ja dit staat los van dat m'n ouders ouder worden en dat ik ze dan zou moeten helpen. Maar deels ook niet want dit is dan een van de voor de hand liggende situaties waar ze hulp bij nodig hebben? Dus als ik voor de "helpende dochter" rol ga dan heb ik óók reden om er die dag te zijn?

En als ik zeg ik wil dat allemaal niet en ik wil niet helpen, dan is dat meteen dit jaar een duidelijk signaal en ik weet niet of ik daar meteen al zo duidelijk over wil zijn. Ik was juist wel blij dat het de afgelopen maanden een beetje in het midden bleef hoe veel contact er was. Geen dramatische "ik wil je niet meer zien" maar gewoon weinig tijd weinig interesse.
quote:
En een :* , want ik kan me voorstellen dat het confronterend is om te lezen en lastig om dat in je hoofd te rijmen met wat er voor verwachtingen op jou gelegd worden, wat je voor verwachtingen aan jezelf oplegt, die je misschien vanuit je opvoeding/de maatschappij voelt etc. Ik hoop dat het je wel lukt om na even bezinken, te beseffen dat je een keuze hebt hierin. En dat je dus ook je eigen belang, mentale gezondheid, fysieke gezondheid etc prioriteit mag geven in de beslissingen die je maakt over hoe jij je leven wil leiden. Dat je ouders andere verwachtingen van jou hebben dan van je broertje, betekent niet dat jij die verwachtingen dan ook waar moet maken. Dat kan ook betekenen dat ze hun verwachtingen moeten bijstellen. Hun verwachtingen zijn iets van hun, niet van jou.
Ik ga het er nog eens met B over hebben want ik kom er met mezelf ook niet uit over wat ik wil vs wat B zegt dat hij denkt dat het beste is.

Ik weet ook niet of de gevoelens die ik heb wel echt zijn, of de dingen die mijn ouders vroeger gedaan hebben wel echt zijn.

Als het kon, zou ik heel graag de ongecompliceerde familie doen zoals B denkt dat families gaan.

Als we naar zijn ouders gaan dan is het zo relaxt en ongecompliceerd. Er worden geen verwijten gemaakt, er wordt niet op eieren gelopen.

Maar misschien zijn die verwijten en eieren er niet meer. B zegt: je bent een volwassene nu, de rollen zijn nu anders, je bent nu zo'n andere persoon dan 10+ jaar geleden en je ouders ook.

Misschien moet ik het wat tijd geven om te wennen aan dat het tegenwoordig idd niet meer ingewikkeld is.
  dinsdag 29 september 2026 @ 17:50:11 #178
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221882507
Ik denk dat B. Zich niet kan inleven hoe het is als je band met je ouders niet goed is.
Misschien vind hij dat lastig, maar doen alsof het nooit gebeurd is en nu weg is gaat niet helpen.
Van wat jij verteld doen ze nog steeds nooit ongecompliceerd, en dat heeft effect op jou.
pi_221882534
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 september 2026 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat is dit dan? Wandelen vanuit je luie stoel? :o
Dat is wandelen op de loopband, die allerlei instellingen heeft.
Van alles wordt gemeten van je verrichtingen en inspanningen mèt
grafiekjes . Zal jou best bevallen 😉
Er kan gekozen worden uit velerlei opties: film kijken, tv (terug) kijken, muziek en hiking en biking in verre landen en ruige streken op de hele wereld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221882553
Tuurlijk ben je een ander persoon dan 10 jaar geleden, maar je bent ook het kind dat in wel heel vreemde omstandigheden is opgegroeid en dat draag je wel met je mee, dat is wat jou gemaakt heeft tot wie je nu bent.

Wat zou je nu doen wanneer B er niet is, voor z’n werk in die tijd in het buitenland is?
We have far more in common than that which devides us..
pi_221882624
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 17:44 schreef Tele6 het volgende:

Ik weet ook niet of de gevoelens die ik heb wel echt zijn, of de dingen die mijn ouders vroeger gedaan hebben wel echt zijn.
Dit is heel gebruikelijk maar dat is gewoon je brein dat je voor de gek houdt want zo erg kan het toch niet echt zijn, toch?

Hoewel het in jouw geval misschien ook deels je B is die je voor de gek houdt. Ik vind meestal dat we hier allemaal te hard doen over B omdat die ook nog leert voor zichzelf te zorgen maar van wat je nu over hem schrijft zit ik echt met open mond geschokt te zijn. Zo zie ik eruit :o
Ik heb er ff geen woorden voor. Dat gebeurt me niet vaak.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221882827
Mensen, wtf, staat er opeens op Utrecht Centraal een groep engnekken ("Tradition, Family, Property student action") in vol ornaat te roeptoeteren dat abortus een zonde is, met metershoge vlaggen en doedelzakken en sjerpen en hoedjes en al. Met cameras op de tegendemonstranten gericht. Fijn dat ze meteen duidelijk maken waar die 'property' op slaat. Ik heb kennelijk onder een steen geleefd gezien het feit dat ze dit constant blijken te doen in verschillende steden. Pfff, gevoelens, ik heb ze.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_221882841
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 18:58 schreef mjan het volgende:
Mensen, wtf, staat er opeens op Utrecht Centraal een groep engnekken ("Tradition, Family, Property student action") in vol ornaat te roeptoeteren dat abortus een zonde is, met metershoge vlaggen en doedelzakken en sjerpen en hoedjes en al. Met cameras op de tegendemonstranten gericht. Fijn dat ze meteen duidelijk maken waar die 'property' op slaat. Ik heb kennelijk onder een steen geleefd gezien het feit dat ze dit constant blijken te doen in verschillende steden. Pfff, gevoelens, ik heb ze.
Ik heb ze ook al een paar keer gezien op campus. Engerds idd.
Laatste keer zijn ze wel echt drastisch tegengeprotesteerd door een boel dames zonder shirt en met ter plekke gemaakte spandoeken en alles O+
pi_221883076
quote:
De vriendjes van Hugo Bos. Hele enge lui
pi_221883409
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 17:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
B zegt, wat nou als je alles wat er vroeger gebeurd is parkeert, en het aanvliegt zoals een "ongecompliceerd gezin" het zou doen. Dan doe je "oh leuk, de hele familie komt bij pap&mam over de vloer, zullen we frisdrank halen en wat stoelen van zolder helpen tillen?" en dan ben je er gewoon bij.
Lieve, lieve B, als dit mogelijk was voor Tele, denk je niet dat ze het dan allang had gedaan? Verwachten van iemand dat zij haar geschiedenis 'gewoon parkeert' is eigenlijk zeggen 'wat je voelt, doet er niet toe, zet je er maar overheen'.

Ik denk dat we allemaal, mijzelf incluis, eens moeten ophouden met vóór Tele denken en interpreteren en verder de verwarring in helpen, maar naar haar moeten luisteren. En knuffelen. En zeggen dat ze geweldig is en precies goed is zoals ze is, whatever ze kiest om te doen en hoe het ook uitpakt.
  dinsdag 29 september 2026 @ 20:27:39 #186
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:18 schreef mjan het volgende:

[..]
Lieve, lieve B, als dit mogelijk was voor Tele, denk je niet dat ze het dan allang had gedaan? Verwachten van iemand dat zij haar geschiedenis 'gewoon parkeert' is eigenlijk zeggen 'wat je voelt, doet er niet toe, zet je er maar overheen'.

Ik denk dat we allemaal, mijzelf incluis, eens moeten ophouden met vóór Tele denken en interpreteren en verder de verwarring in helpen, maar naar haar moeten luisteren. En knuffelen. En zeggen dat ze geweldig is en precies goed is zoals ze is, whatever ze kiest om te doen en hoe het ook uitpakt.
Goed idee.

Deze SC staat vaak bol van de persoonlijke posts en dito reacties daarop.
Enerzijds mooi dat je hier je ei kwijt kan over nagenoeg alles, anderzijds krijg je daarop vervolgens van velen een ongetwijfeld goed bedoeld advies.

Ik geef die goed bedoelde adviezen soms ook, hoewel het vanwege die vele reacties op 1 onderwerp ook wel een reden voor me is om hier soms minder te posten…
pi_221883622
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Goed idee.

Deze SC staat vaak bol van de persoonlijke posts en dito reacties daarop.
Enerzijds mooi dat je hier je ei kwijt kan over nagenoeg alles, anderzijds krijg je daarop vervolgens van velen een ongetwijfeld goed bedoeld advies.

Ik geef die goed bedoelde adviezen soms ook, hoewel het vanwege die vele reacties op 1 onderwerp ook wel een reden voor me is om hier soms minder te posten…
Ik wil je wel graag het advies meegeven om meer egelfoto's te plaatsen. In het belang van de mensheid enzo. En als het even lukt zou ik @sigme ook op een of andere manier graag laten bezwijken onder sociale druk om meer foto's van hond/bever/appel/wilde wingerd/idyllische landschappen/etc te plaatsen.

Sigme en de ervaring van sociale druk, zie je het al voor je oO<
pi_221883628
@MadMaster moest laatst aan je denken. Een vriend van mij vertelde dat hij een paar jaar geleden in “de Engelenburg (https://engelenburg.com/kasteel/) was en hij werd uitgenodigd om met de eigenaar naar de whisky kelder te gaan. Hij was er nu, jaren later, nog van onder de indruk, veel en heel veel moois.
Geen idee of dat nog zo is en of er nog dezelfde mensen inzitten
  dinsdag 29 september 2026 @ 20:41:41 #189
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883656
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:
@:madmaster moest laatst aan je denken. Een vriend van mij vertelde dat hij een paar jaar geleden in “de Engelenburg (https://engelenburg.com/kasteel/) was en hij werd uitgenodigd om met de eigenaar naar de whisky kelder te gaan. Hij was er nu, jaren later, nog van onder de indruk, veel en heel veel moois.
Geen idee of dat nog zo is en of er nog dezelfde mensen inzitten
Ik ken het kasteel en de eigenaar/uitbater, die daar inderdaad een aardige lading whisky uitgestald heeft staan in vitrines en er regelmatig proeverijen geeft of laat geven.
Zie https://engelenburg.com/restaurant/lounge-en-bars/
pi_221883679
Dikke knuffel voor @Tele6 :*
pi_221883692
Er zijn onverwacht 2 vaten (1 Buffalo Trace en 1 Martell) onderweg naar de brouwerij *O* We willen al heel lang bier barrel agen (een tijd wegleggen op vaten) maar het kwam er nooit van. En nu onverwacht vanwege eigenlijk een miscommunicatie die positief uitwerkt wel *O*
Heel spannend, want het is veel geld waar je tijdelijk niet bij kan, en er is een kans dat het fout gaat. Maar ook erg gaaf.
  dinsdag 29 september 2026 @ 20:48:06 #192
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883696
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:36 schreef mjan het volgende:

[..]
Ik wil je wel graag het advies meegeven om meer egelfoto's te plaatsen. In het belang van de mensheid enzo. En als het even lukt zou ik @:sigme ook op een of andere manier graag laten bezwijken onder sociale druk om meer foto's van hond/bever/appel/wilde wingerd/idyllische landschappen/etc te plaatsen.

Sigme en de ervaring van sociale druk, zie je het al voor je oO<
Ik moest toch lachen om je post.
“Voor de mensheid”, het klinkt mooi.

Ik heb vandaag wel een m.i. zieke hond voor de deur gehad die de boel daar onderscheet en een kat die na het vreten aan de varens z'n maaginhoud openbaarde, dus niet al het dierennieuws dat ik meemaak, is het posten waard… :P
pi_221883714
quote:
:o

En dat met O+ doedelzakken O+
Ik weet zeker dat die ook niet van engnekken houden }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221883723
Ja @sigme hoe is het met de bever?!?!
pi_221883728
Happier thought
Mrs V meldde vanmorgen dat ze ergens zag dat een rits influencer tradwives onttrad is en daar nu posts over maakt, en over hoe ze jong geronseld zijn voor die idioterie.
Beweegt er ook eens iets de goede kant op

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 29-09-2026 21:14:00 ]
pi_221883771
Ieder zijn liefhebberij, ik scroll dan weer 9 van de 10 keer zsm voorbij foto's en vind posts over shit vaak juist wel interessant.
  dinsdag 29 september 2026 @ 20:58:48 #197
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883791
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:47 schreef Sarabi het volgende:
Er zijn onverwacht 2 vaten (1 Buffalo Trace en 1 Martell) onderweg naar de brouwerij *O* We willen al heel lang bier barrel agen (een tijd wegleggen op vaten) maar het kwam er nooit van. En nu onverwacht vanwege eigenlijk een miscommunicatie die positief uitwerkt wel *O*
Heel spannend, want het is veel geld waar je tijdelijk niet bij kan, en er is een kans dat het fout gaat. Maar ook erg gaaf.
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, bourbon en cognac.
Of ergens op een moment vóór het eindresultaat.

Hoe lang laten jullie het rijpen en waar leg je de volle vaten weg?
pi_221883823
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o

En dat met O+ doedelzakken O+
Ik weet zeker dat die ook niet van engnekken houden }:|
Precies! Handen af van de doedelzak.
Maar echt, ze zien er dus zo uit:

En staan dan met zulke vaandels:

Ik hoopte eerst nog even in een soort satirische cosplay te zijn beland, maar helaas.
pi_221883831
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 20:56 schreef Vanyel het volgende:
Ieder zijn liefhebberij, ik scroll dan weer 9 van de 10 keer zsm voorbij foto's en vind posts over shit vaak juist wel interessant.
Foto's van shit zijn nog beter O+

Niets tegen shit trouwens. Maar wel tegen dieper de shit in draaien.
  dinsdag 29 september 2026 @ 21:03:56 #200
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221883832
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 21:02 schreef mjan het volgende:

[..]
Precies! Handen af van de doedelzak.
Maar echt, ze zien er dus zo uit:
[ afbeelding ]

En staan dan met zulke vaandels:
[ afbeelding ]

Ik hoopte eerst nog even in een soort satirische cosplay te zijn beland, maar helaas.
Zijn dat die figuren die ook iets met die kinderbegravenissen hadden of zoiets, wat inmiddels vetboden is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')