quote:Op dinsdag 29 september 2026 08:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit klinkt hemels![]()
Ik was toevallig om half 7 wakker (in sliep ook al heel vroeg). Toen sloop er een puber de kamer binnen die wilde weten hoe laat het was, want zijn telefoon was bij mij, de batterij van zijn klok leeg en de wekker liep niet goed![]()
Ik lees nu vooral wat B denkt en wat B wil en hoe jij zou kunnen zorgen dat B anders alsnog krijgt wat hij wil.quote:Op dinsdag 29 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb B vorig jaar meegenomen naar het Sinterklaasfeest. (Toen vierden we het in regio Rotterdam en waren mijn ouders er niet bij)
Hij denkt, waarom zou je vorig jaar moeite doen om contact te zoeken met vaders kant vd familie en nu wil je ineens niet meer. Het was toch gezellig vorig jaar.
Hij zou het wel leuk vinden om mijn vaders kant vd familie weer te zien. En de traditie is dat dat met Sinterklaas gebeurt.
Ik heb geen alternatief plan voor wanneer B dan al die mensen zou kunnen ontmoeten dit jaar.
Nah dan zouden ze nooit allemaal kunnen komen.quote:
Dan zou ik eigenlijk zo minimaal mogelijk contact willen met mijn ouders en zou ik geen pogingen meer willen doen om een connectie te vormen met mijn vaders kant van de familie.quote:Op dinsdag 29 september 2026 11:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik lees nu vooral wat B denkt en wat B wil en hoe jij zou kunnen zorgen dat B anders alsnog krijgt wat hij wil.
Wat wil jíj? Als B er niet zou zijn en je hoeft alleen aan jezelf te denken, wat zou jij dan willen en waarom?
Laat ik 'm voor jou even uitsplitsen:quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:08 schreef Tele6 het volgende:
Dan zou ik eigenlijk zo minimaal mogelijk contact willen met mijn ouders en zou ik geen pogingen meer willen doen om een connectie te vormen met mijn vaders kant van de familie.
We hebben het daar wel eens met ze over gehad (ook vanwege dat ze met z'n tweeën in een huis met 6 slaapkamers wonen en ondertussen mij kwalijk nemen dat ik scheefwoon) maar ze willen niet kleiner gaan wonen omdat ze dan ook een kleinere tuin zouden moeten. Lastig om een kleiner huis te vinden op evenveel land en net zo dichtbij stadscentrum.quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:18 schreef Kaatje1 het volgende:
@:tele6 Je hebt ook een broer? Niet alles hoeft op jouw schouders te liggen?
En het zal vast tegen hun dovemansoren zijn maar wanneer ze het nu net redden is het misschien beter om naar iets anders uit te kijken. In theorie, huis verkopen en iets kleiners/handigers zoeken. En dat gaat in deze tijd nog heel lang duren maar wanneer het echt nodig is, is het te laat.
quote:Op zondag 27 september 2026 17:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het lijkt echt een goede dag te worden! Kennis heeft gisteren een donornier gekregen
Ik wou hier nog iets over vragen. Welke argumenten zijn er om enkel postmortaal te willen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Dat lijkt mij hun probleem en niet het jouwe.quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:38 schreef Tele6 het volgende:
Idd kan broertje ook helpen. Hun verwachtingen van broertje zijn wel anders dan van mij.
Vanuit de Randstad naar er buiten is altijd te ver.quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou wonen we hier wel dichterbij de randstad natuurlijk, dus misschien zouden ze hier wel komen.
Ik wil niet heel lullig zijn maar waarom moet de handreiking altijd vanuit jou komen? Ik weet het, egoïstisch zijn is best moeilijk, maar jij bent het belangrijkste!quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nah dan zouden ze nooit allemaal kunnen komen.
In mijn vorige huis heb ik een housewarming georganiseerd en ze allemaal uitgenodigd en toen kon niemand komen, ze vonden het toch wel ver rijden.
Nou wonen we hier wel dichterbij de randstad natuurlijk, dus misschien zouden ze hier wel komen.
Ik heb niet per se de indruk dat ze interesse/zin hebben om een extra keer af te spreken buiten de jaarlijkse Sinterklaas om.
Mijn oudste tante wordt ook volgend jaar al 80 en de een-na-oudste heeft fikse gezondheidsproblemen. Het valt me al mee dat ze zeggen naar stad van mijn ouders te kunnen/willen reizen.
Met die hernia(s) is een tuin toch ook niet te onderhouden ?quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben het daar wel eens met ze over gehad (ook vanwege dat ze met z'n tweeën in een huis met 6 slaapkamers wonen en ondertussen mij kwalijk nemen dat ik scheefwoon) maar ze willen niet kleiner gaan wonen omdat ze dan ook een kleinere tuin zouden moeten. Lastig om een kleiner huis te vinden op evenveel land en net zo dichtbij stadscentrum.
Idd kan broertje ook helpen. Hun verwachtingen van broertje zijn wel anders dan van mij.
quote:Op dinsdag 29 september 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
We willen allemaal het beste voor @Tele6
M'n moeder "onderhoudt" de tuin -- ze laat hem expres verwilderen, dat vindt ze mooi en goed voor alle dieren.quote:Op dinsdag 29 september 2026 15:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met die hernia(s) is een tuin toch ook niet te onderhouden ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 september 2026 15:52 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag weer aan de apparaten getrokken en geduwd.
En lekker gewandeld waar ik nooit meer kom: een deel van de Pacific Trail
En een doodeng pad af naar de Grand Canyon in Arizona..Brrr.
Wèl boeiend en mooi dat het zo kan…
Ook een test gedaan en de resultaten waren matig en goed voor
verbetering 😢Wat is dit dan? Wandelen vanuit je luie stoel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
M'n pa heeft een paar jaar geleden een hernia gehad, dat is toen door de neuroloog gediagnosticeerd. Hij heeft fysiotherapie gehad maar was niet overtuigd dat het werkte. De neuroloog bood een operatie aan maar dat ziet hij niet zitten.quote:Op dinsdag 29 september 2026 15:46 schreef AnneX het volgende:
Wat fietsie ook opmerkt! Met een hernia / lage rug? in een tuin werken of überhaupt dingen dóen is knap.
Boodschappen en huishouden. Poeh.
Wie heeft de diagnose gesteld? En wat was vervolgens het advies?
Er zijn juist Cesar/Mensendieck oefentherapeuten, die prima ADL
(= Algemeen Dagelijkse Levensverrichtingen) begeleiden om met de klachten om te gaan of te verminderen.
Verder is er voldoende aangedragen om de situatie te handelen.
Sterkte @:Tele6 💪
Geen schade willen berokkenen aan een ander door 'zijn schuld' (leuke discussie over vrije wil, gedegen medisch onderzoek op risico's en wat donatie de ander mentaal kan opleveren)quote:Op dinsdag 29 september 2026 13:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wou hier nog iets over vragen. Welke argumenten zijn er om enkel postmortaal te willen?
Zij kunnen door hun beperkingen niet schakelen, ervoor kiezen om te verhuizen en dingen anders aan te pakken. Ik kan er wel voor kiezen om erin mee te gaan op de manier die voor hen de enige werkende is?quote:Op dinsdag 29 september 2026 14:27 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 ik zie dat Vanyel, sigme en Kaatje1 al mooi hebben opgeschreven wat ik ook wil zeggen.
Jij mag ervoor kiezen om zo minimaal mogelijk contact te hebben en om geen pogingen tot contact met je vaders familie te ondernemen. Je mag er ook voor kiezen om niet voor je ouders te gaan zorgen wanneer zij dingen niet meer redden door ouderdomsklachten. Je schrijft dat zij niet kleiner willen gaan wonen, ook al zou dat dingen voor henzelf en daarmee ook voor jou en broertje (vanuit hun oogpunt, gezien ze er vanuit gaan dat jij dan dingen gaat doen) makkelijker maken. Waarom zou het wel oké zijn dat zij bewust geen dingen doen die leiden tot minder van jou vragen, maar zou het niet oké zijn als jij aangeeft helemaal geen behoefte te hebben om zaken op te gaan pakken als zij het zelf niet meer kunnen?
Ja maar misschien moet ik dus wel toch die poging doen met sinterklaas. Ze komen niet voor niks straks allemaal naar de andere kant van het land om bij mijn ouders sinterklaas te vieren. Dus ze doen wel een poging voor mij/ons.quote:En nog even los van het hele wel of niet voor ze zorgen etcetera: ook als je dat wel zou gaan doen, is er geen enkele reden waarom je dan nu naar Sinterklaas moet. Want dat stukje staat toch los van het pogingen doen tot contact met vaders familie? Dan is er dus geen reden om per se op dat moment bij je ouders te moeten zijn.
En verder heel erg eens met wat de rest dus al zei.
Ik ga het er nog eens met B over hebben want ik kom er met mezelf ook niet uit over wat ik wil vs wat B zegt dat hij denkt dat het beste is.quote:En een, want ik kan me voorstellen dat het confronterend is om te lezen en lastig om dat in je hoofd te rijmen met wat er voor verwachtingen op jou gelegd worden, wat je voor verwachtingen aan jezelf oplegt, die je misschien vanuit je opvoeding/de maatschappij voelt etc. Ik hoop dat het je wel lukt om na even bezinken, te beseffen dat je een keuze hebt hierin. En dat je dus ook je eigen belang, mentale gezondheid, fysieke gezondheid etc prioriteit mag geven in de beslissingen die je maakt over hoe jij je leven wil leiden. Dat je ouders andere verwachtingen van jou hebben dan van je broertje, betekent niet dat jij die verwachtingen dan ook waar moet maken. Dat kan ook betekenen dat ze hun verwachtingen moeten bijstellen. Hun verwachtingen zijn iets van hun, niet van jou.
Dat is wandelen op de loopband, die allerlei instellingen heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2026 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit dan? Wandelen vanuit je luie stoel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |