abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221879217
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 21:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+ O+ O+
Ik hou er zo van.
Ja, ik ook. Achteraf dan. Bilspieren zijn best prima te doen, gevoelig maar okay. Hamstrings vind ik wel echt takkepijn doen, maar het gevoel achteraf is zo fijn. Al moet ik zeggen dat het dit keer wel langer duurt. Ik heb normaal gesproken de mazzel dat een paar uur later echt al alle stijfheid uit mijn benen is, en ik me dus al heel snel weer fantastisch voel. Dit keer voelt het nu nog als veel spierpijn, maar ik heb de hele avond op de bank liggen werken en geen moment de zeurende doorstralende pijn gevoeld die ik vanochtend al bij een kwartier zitten/liggen/whatever had. Dat scheelt al zoveel O+

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 28-09-2026 21:59:43 ]
pi_221879325
Wat een bijzonder mooie aflevering weer van Dwars door de Pyreneeën.

Maar @Tele6 Mis jij het contact met die kant van de familie enorm of vind je dat je meer contact zou moeten hebben omdat het familie is?
Wanneer jij geen zin hebt dan hoef je toch niet te gaan, inderdaad raar om een gedicht te maken voor iemand die je kent maar ook eigenlijk niet kent.
Met een paar neven hebben wij ook geen contact, zij hebben aangegeven dat zij er geen behoefte aan hebben. Jammer maar prima.
Met mijn neef en nicht (kinderen van broer, dat verschil in het Engels is toch makkelijker) heb ik nauwelijks contact. Reactie op appjes kwamen nooit, van neef alleen wanneer ik erwtensoep heb gemaakt. T is goed zo, ga er ook geen moeite meer in stoppen, om teleurstelling te voorkomen
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 28 september 2026 @ 21:59:24 #128
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221879343
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 21:09 schreef Tele6 het volgende:
…
Kost een boel tijd & mentale kalmte maar het is wel je familie he.
Als kind gingen mijn ouders, mijn zus en ik alle verjaardagen van de hele familie af.
Met het OV, waar ook in het land.

Totdat ik wat meer zelfstandiger met een eigen willetje werd en geen zin meer had in die verplichte poppenkast. Op mijn verjaardag kwam ook bijna nooit iemand, omdat die midden in de zomervakantie valt.
Helemaal prima…

En toen gingen we samenwonen.
Ineens stond de halve familie onaangekondigd aan de deur, want ze wilde wel kijken hoe we gesettled waren. Ik had (standaard) 1 fles cola en 4 biertjes in huis en kon 2 keer naar de avondwinkel om van alles bij te kopen.
Daarna heb ik gezegd dat iedereen 364 dagen per jaar welkom was, maar niet meer op mijn verjaardag.

Toen we vervolgens als jonge twintigers onze koopwoning betrokken herhaalde het ritueel zich weer, nu op de verjaardag van mw. MM. Toen maar duidelijk gemaakt dat die 364 dagen in principe 363 dagen betrof.
Sindsdien vieren we onze verjaardagen alleen nog met vrienden, in een restaurant, op een boot op het water of iets dergelijks. Geen kringgesprekken meer voor ons…

Sindsdien hebben we ook nooit meer een verjaardag van een familielid bezocht en zij dus ook niet meer bij ons.
Familie zie ik alleen bij begrafenissen. Dat is meer dan voldoende.
Dan heb je nog eens echt wat met elkaar te bespreken…
pi_221879436
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 21:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een bijzonder mooie aflevering weer van Dwars door de Pyreneeën.

Ja heel mooi!
Nog nooit van die katharen gehoord!
pi_221879451
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 22:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja heel mooi!
Nog nooit van die katharen gehoord!
Ik wel, oa uit de boeken van Kathleen McGowan die ik heb verslonden. Beetje mystiek. Maar ook enigszins “geadopteerd” door mensen die geloven in complottheorieën rondom corona

Maar vooral dat contact met de baby van 83, zo mooi dat hij gevonden is.
pi_221879468
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 22:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik wel, oa uit de boeken van Kathleen McGowan die ik heb verslonden. Beetje mystiek. Maar ook enigszins “geadopteerd” door mensen die geloven in complottheorieën rondom corona

Maar vooral dat contact met de baby van 83, zo mooi dat hij gevonden is.
Ja! 'Bent u de baby' O+
pi_221880056
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 21:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, ik ook. Achteraf dan. Bilspieren zijn best prima te doen, gevoelig maar okay. Hamstrings vind ik wel echt takkepijn doen, maar het gevoel achteraf is zo fijn. Al moet ik zeggen dat het dit keer wel langer duurt. Ik heb normaal gesproken de mazzel dat een paar uur later echt al alle stijfheid uit mijn benen is, en ik me dus al heel snel weer fantastisch voel. Dit keer voelt het nu nog als veel spierpijn, maar ik heb de hele avond op de bank liggen werken en geen moment de zeurende doorstralende pijn gevoeld die ik vanochtend al bij een kwartier zitten/liggen/whatever had. Dat scheelt al zoveel O+
Hamstrings heb ik nooit gehad, maar bilspier en rug vind ik wel heel lekker.
Trapezius is gemeen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 29 september 2026 @ 07:44:25 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221880226
Igor is terug om z'n egelsburcht klaar te maken voor de winter.
Hij hobbelt heen en weer in de tuin om blaadjes op te pikken die hij in z'n huis dumpt…

pi_221880266
Zo. Koffie gedronken, tosti's in de puber gestopt, bedden afgehaald, was aangezet, aan een sterfdag gedacht, sociaal contact onderhouden met moeder en zu en een peuter aangekleed. Het wordt tijd dat ik een rondje ga hollen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 29 september 2026 @ 08:19:58 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221880335
pfft.. 8:00 meeting is nks voor mij. en dan ook nog met een hoop mensen die zichzelf graag horen praten ........

c_/ dan maar
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_221880355
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 07:56 schreef Clubsoda het volgende:
Zo. Koffie gedronken, tosti's in de puber gestopt, bedden afgehaald, was aangezet, aan een sterfdag gedacht, sociaal contact onderhouden met moeder en zu en een peuter aangekleed. Het wordt tijd dat ik een rondje ga hollen :+
Lekker ritme heb jij zeg ^O^

Ik ben net wakker. Ik heb een vrije dag, in alle eenzaamheid O+

Ik heb een meeting van een uurtje en verder ga ik niet veel doen.
Spoilers!
pi_221880356
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 07:44 schreef MadMaster het volgende:
Igor is terug om z'n egelsburcht klaar te maken voor de winter.
Hij hobbelt heen en weer in de tuin om blaadjes op te pikken die hij in z'n huis dumpt…

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+
Spoilers!
pi_221880391
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 06:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hamstrings heb ik nooit gehad, maar bilspier en rug vind ik wel heel lekker.
Trapezius is gemeen.
Ik zou dat zo houden :+ . Tijdens bilspier kan ik nog wel met haar kletsen met soms even stil als hij erg krampt, tijdens hamstring lig ik pijn weg te puffen en te schelden terwijl ik de twee stangen onder de bank fijn knijp.

Trapezius lijkt me ook gemeen ja. Is er meestal ook eentje die wel goed op spanning staat, en hecht aan bij hoofd dus denk ook daardoor extra gevoelig. Kuiten schijnt ook vreselijk te zijn.
pi_221880407
www.maptap.gg September 29
93🏆 90👑 95🏅 86🎓 79😂
Final score: 868

#Polderprikker nummer 120 • 4899/5000
🟩971 🟩993 🟦1000 🟩985 🟩950
https://polderprikker.nl/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221880496
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2026 08:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Lekker ritme heb jij zeg ^O^

Ik ben net wakker. Ik heb een vrije dag, in alle eenzaamheid O+

Ik heb een meeting van een uurtje en verder ga ik niet veel doen.
Dit klinkt hemels O+

Ik was toevallig om half 7 wakker (in sliep ook al heel vroeg). Toen sloop er een puber de kamer binnen die wilde weten hoe laat het was, want zijn telefoon was bij mij, de batterij van zijn klok leeg en de wekker liep niet goed :') O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 29 september 2026 @ 08:55:14 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221880517
-gaap-

Vakantie geboekt. Vol in een periode waarin officieel 'alle verlof opties zijn ingetrokken' maar aangezien ik juist pas -na- die periode aan de bak mag, was t toch wel rond te maken :P

Weekje naar de Eifel; nu in dubio of ik mn fiets zal meenemen of niet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221880526
Goedemorgen

Vannacht was niet zo'n goede nacht.
Verder had katlief weer een slechte eetdag. Volgende week moeten we sowieso op controle voor zijn bloeddruk dus dan ook maar bespreken dat zijn eetlust nog steeds niet is wat het moet zijn -O-
pi_221880574
Mogge

Wat een activiteiten op de vroege ochtend @Clubsoda

Igor ❤️

Lekker dagje @Lucky_Strike Straks slinger ik de laptop weer aan, gisteren waren er veel lijsten niet binnengekomen en ik had nog wat stukken verwacht, misschien dat ze er nu zijn.

Lekker @fietsie en meenemen die fiets, je kunt m altijd laten staan

Heeft kat al dat oorzalf gehad om meer te gaan eten @Sarabi ?

Hier ook niet zo’n beste nacht, had ik na fysio ook niet verwacht.
pi_221880583
Goedemorgen.

Situatie gisteravond soort van met B uitgepraat.

Kei slecht geslapen.

Moet vandaag een presentatie geven op werk dus ik zit al sinds 8:00 op kantoor slides te maken.

Het misverstand met B was dat hij dacht dat ik het gewoon oncomfortabel (je weet wel, hongerig, koud, ongezellig) vond om naar m'n ouders te gaan maar ik vind het vooral mentaal moeilijk. Als je fight/flight/freeze/fawn responses hebt -- ik doe totaal fawn en ben de hele tijd een soort act aan het houden van gezellige anekdotes, geen persoonlijke vragen, geen gevoelige onderwerpen, geen oncomfortabele stiltes, etc etc.

Ik weet dat ik een volwassene ben, ik ben niet meer afhankelijk van ze, ze kunnen me niks doen. M'n moeder is een mini vrouwtje -- als ze moeilijk doet tegen broertje dan pakt hij haar op en zet hij haar in de tuin. Ik zou best wat dapperder kunnen zijn. Zo voelt het alleen niet.

B dacht dat ik dan wel ok zou zijn als hij met me mee gaat naar mijn ouders. Maar ik voel me geen leuke persoon als ik daar ben en ik wil niet dat hij me zo ziet. Misschien moet ik daar dus maar proberen overheen te komen. Sowieso hoef ik m'n "gezellige anekdotes" act niet op te zetten als B mee is want m'n moeder is DOL op B en praat honderduit tegen hem. (Wat ik verontrustend vind. Weet niet waarom)
pi_221880684
@Kaatje1 nee hij heeft een andere (nieuwere) eetlustopwekker maar die lijkt deze keer weinig te doen -O-
Ga wel vragen of het niet een idee is om die andere te proberen, ookal lees ik daar wel aardig wat bijwerkingen van.
pi_221880802
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 08:55 schreef fietsie het volgende:
-gaap-

Vakantie geboekt. Vol in een periode waarin officieel 'alle verlof opties zijn ingetrokken' maar aangezien ik juist pas -na- die periode aan de bak mag, was t toch wel rond te maken :P

Weekje naar de Eifel; nu in dubio of ik mn fiets zal meenemen of niet.
Ik zou het doen. Ik ben net terug uit de Eifel en zag superveel fietsers van allerlei types, volgens mij is het prachtig fietsen daar.
  dinsdag 29 september 2026 @ 10:41:39 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221880877
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 10:14 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik zou het doen. Ik ben net terug uit de Eifel en zag superveel fietsers van allerlei types, volgens mij is het prachtig fietsen daar.
Ja het dubio zit ook wat in een schrik-momentje een week geleden waarbij de fietsendrager ineens "afzakte" op de trekhaak..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221880915
@Tele6 wat maakt dat je daar 'maar overheen moet komen'? Het lijkt net of het uitgangspunt is dat je daarheen moet, en je alleen nadenkt over waarom je dat niet wil en hoe je dat toch kunt doen. Wat maakt dat voor jou de optie van niet gaan, niet op tafel ligt?

En als je vindt dat je erheen moet omdat je het contact niet geheel wil verbreken en af en toe langsgaan cruciaal is voor het onderhouden van het contact, waarom moet dat dan nu met Sinterklaas en kan dat niet op een ander moment? Er zijn toch genoeg andere momenten dat je erheen zou kunnen gaan dat je niét leuke alternatieve plannen had?
pi_221881038
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 10:53 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 wat maakt dat je daar 'maar overheen moet komen'? Het lijkt net of het uitgangspunt is dat je daarheen moet, en je alleen nadenkt over waarom je dat niet wil en hoe je dat toch kunt doen. Wat maakt dat voor jou de optie van niet gaan, niet op tafel ligt?

En als je vindt dat je erheen moet omdat je het contact niet geheel wil verbreken en af en toe langsgaan cruciaal is voor het onderhouden van het contact, waarom moet dat dan nu met Sinterklaas en kan dat niet op een ander moment? Er zijn toch genoeg andere momenten dat je erheen zou kunnen gaan dat je niét leuke alternatieve plannen had?
Ik heb B vorig jaar meegenomen naar het Sinterklaasfeest. (Toen vierden we het in regio Rotterdam en waren mijn ouders er niet bij)
Hij denkt, waarom zou je vorig jaar moeite doen om contact te zoeken met vaders kant vd familie en nu wil je ineens niet meer. Het was toch gezellig vorig jaar.
Hij zou het wel leuk vinden om mijn vaders kant vd familie weer te zien. En de traditie is dat dat met Sinterklaas gebeurt.

Ik heb geen alternatief plan voor wanneer B dan al die mensen zou kunnen ontmoeten dit jaar.
pi_221881096
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb B vorig jaar meegenomen naar het Sinterklaasfeest. (Toen vierden we het in regio Rotterdam en waren mijn ouders er niet bij)
Hij denkt, waarom zou je vorig jaar moeite doen om contact te zoeken met vaders kant vd familie en nu wil je ineens niet meer. Het was toch gezellig vorig jaar.
Hij zou het wel leuk vinden om mijn vaders kant vd familie weer te zien. En de traditie is dat dat met Sinterklaas gebeurt.

Ik heb geen alternatief plan voor wanneer B dan al die mensen zou kunnen ontmoeten dit jaar.
Een housewarming organiseren ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')