Mijn zus heeft deze en zeer tevreequote:Op zaterdag 26 september 2026 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme of een andere regelmatige schiller, heb jij ervaring met een appelschilmachientje? Aanrader of afrader? Ik heb 200 appels liggen waar ik iets mee moet.
Ik ben benieuwd hoe hard je moet draaien, of je van met de hand schillen niet minder last van arm en hand krijgt. En mijn appels zijn natuurlijk niet allemaal mooi gelijkmatig rond en van dezelfde grootte als die uit de winkel. Levert dat problemen op?
Verschil in formaat is geen probleem, te rijpe appels wel. Te zacht vruchtvlees geeft onvoldoende weerstand.quote:Op zaterdag 26 september 2026 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme of een andere regelmatige schiller, heb jij ervaring met een appelschilmachientje? Aanrader of afrader? Ik heb 200 appels liggen waar ik iets mee moet.
Ik ben benieuwd hoe hard je moet draaien, of je van met de hand schillen niet minder last van arm en hand krijgt. En mijn appels zijn natuurlijk niet allemaal mooi gelijkmatig rond en van dezelfde grootte als die uit de winkel. Levert dat problemen op?
Ach, het is goed voor een indruk! 😉quote:Op zaterdag 26 september 2026 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb AI gevraagd alle gezichten onherkenbaar te maken en bedrijfsnamen van de machines, ik zie dat de hoogwerker (dat blauwe ding) nu ineens een cabine heeft gekregen en er zweeft ineens een persoon in de lucht
Oh wat jammer van die weg dan.quote:Op zaterdag 26 september 2026 18:02 schreef borisz het volgende:
Even op en neer naar Fryslan voor Sneek - Balk.
Helaas wel saaie etappe. De steden en dorpen zijn. IJlst, Woudsend en Balk in dit geval. Maar helaas wandeltechnisch na IJlst alleen maar langs een drukke weg.
Ik mis de zwevende persoon, ben ik blind?quote:Op zaterdag 26 september 2026 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb AI gevraagd alle gezichten onherkenbaar te maken en bedrijfsnamen van de machines, ik zie dat de hoogwerker (dat blauwe ding) nu ineens een cabine heeft gekregen en er zweeft ineens een persoon in de lucht
Boven de linker torenquote:Op zaterdag 26 september 2026 18:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik mis de zwevende persoon, ben ik blind?
Ja en nog genoeg op het waterquote:Op zaterdag 26 september 2026 18:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh wat jammer van die weg dan.
Met een bootje is het daar wel leuk
Dat was toch MO14? Keepen die zomaar dameswedstrijden?quote:Op zaterdag 26 september 2026 19:21 schreef vlindertje89 het volgende:
van het meisje uit coachteam dat bij ons komt keepen.
Zeker niet allemaal hoor. Eentje keepte vorig jaar al bij ons mee, toen ze 12 was. Nu nog steeds, is inmiddels 13. Die morgen is voor het eerst bij ons, is ook 13. Maar beide zijn wel groter dan ikquote:Op zaterdag 26 september 2026 20:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat was toch MO14? Keepen die zomaar dameswedstrijden?
Ze hoeven niet allemaal tegelijk geschild te worden. Vandaag een appel of 30 geschild. Nu heb ik 10 potjes appelmoes. Ze gingen samen met tomaten in de weckketel.quote:Op zaterdag 26 september 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier in de buurt is een halve zool vuurwerk aan het afsteken![]()
Kan je dat schillen niet uitbesteden aan een stel pubers die wat willen bijverdienen?
Wat hier in de buurt geholpen heeft is (bos gebied met het nodige wild). Een fel gekleurd touw bovenlangs het hekwerk. Hierdoor wordt zichtbaar waar wel en waar geen versperring/afrastering is.quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:21 schreef Barreltje het volgende:
N avond saam!
Hier een luie zaterdagplannen aan het maken voor opslag systemen,zodat we de ruimte die we hebben nuttig kunnen gebruiken.. ipv alles maar op elkaar te stapelen
Wel og een herten avontuur vandaag.. door het veld van de buurman wandelen met PuP.PuP een beetje scharrelen in het hoge gras/minibos. Sptingt er ineens een hert uit de bosjes.. Hert wil wegrennen, maar rent recht in het hekwerkna 3 pogingen snapt het dat LANGS het hekwerk handiger is.. Pup vind het intressant en gaat snuffelen in het bos waar het hert uit kwam.. Komt er ineens een Jonkie hert uit springen! Jonkie springt ook tegen het hekwerk op en raakt semi verstrikt
Jonkie maakt hele angstige geluiden.PuP inmiddels aan de lijn en een stukje weggelopen. Dus chef naar het Jonkie toe.. Jonkie opgepakt en op het pad gezet zodat het weer naar zn moeder kon.. We namen daarna maar snel de eerste afslag het veld af.. hopelijk hebben de herten elkaar weer gevonden..
Veld is omheind met een stuk of 6 ingangen.. we hebben wel vaker herten daar gezien.. meestsl midden in het veld en kunnen ze nu wegkomen,nu dus ingewikkeld met het hekwerk
Houd hond aan de lijn, zeker als je weet dat daar wild zit. Mijn (jacht) honden lopen altijd aan de lijn.quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:21 schreef Barreltje het volgende:
N avond saam!
Hier een luie zaterdagplannen aan het maken voor opslag systemen,zodat we de ruimte die we hebben nuttig kunnen gebruiken.. ipv alles maar op elkaar te stapelen
Wel og een herten avontuur vandaag.. door het veld van de buurman wandelen met PuP.PuP een beetje scharrelen in het hoge gras/minibos. Sptingt er ineens een hert uit de bosjes.. Hert wil wegrennen, maar rent recht in het hekwerkna 3 pogingen snapt het dat LANGS het hekwerk handiger is.. Pup vind het intressant en gaat snuffelen in het bos waar het hert uit kwam.. Komt er ineens een Jonkie hert uit springen! Jonkie springt ook tegen het hekwerk op en raakt semi verstrikt
Jonkie maakt hele angstige geluiden.PuP inmiddels aan de lijn en een stukje weggelopen. Dus chef naar het Jonkie toe.. Jonkie opgepakt en op het pad gezet zodat het weer naar zn moeder kon.. We namen daarna maar snel de eerste afslag het veld af.. hopelijk hebben de herten elkaar weer gevonden..
Veld is omheind met een stuk of 6 ingangen.. we hebben wel vaker herten daar gezien.. meestsl midden in het veld en kunnen ze nu wegkomen,nu dus ingewikkeld met het hekwerk
Rustig gepoetst hoorquote:Op zondag 27 september 2026 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Daar ging je rustige zondag.
Maar jouw huisgenoot krijgt blijkbaar teveel eten dat hij z’n dieet niet hoeft aan te vullen![]()
Muizen zullen inderdaad sneller zijn dan poes.quote:Op zondag 27 september 2026 13:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Rustig gepoetst hoorEn met zichtbaar resultaat dus bevredigend.
Qua muizenvangen reken ik niet meer op mijn bejaarde, ook al vindt hij zijn dieetvoer met tijden best stom. Zijn interesse is nu vooral slapen. Bij voorkeur dichtbij of op mij![]()
Hoe is het met je knie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeetje Cat opgeruimd staat netjes!
Er zijn goede muisverjagers via bol.
Of Senior tegen het geluid kan weet ik niet.
quote:Op zondag 27 september 2026 13:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Rustig gepoetst hoorEn met zichtbaar resultaat dus bevredigend.
Qua muizenvangen reken ik niet meer op mijn bejaarde, ook al vindt hij zijn dieetvoer met tijden best stom. Zijn interesse is nu vooral slapen. Bij voorkeur dichtbij of op mij![]()
Hoe is het met je knie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door AnneX op 27-09-2026 16:02:39 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Mozartkugeln zijn geweldigquote:Op zaterdag 12 september 2026 16:26 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Ik zocht terug en zag in 2017 @:PdeHoog erover praten. Misschien heb ik gehallucineerd dat iemand anders dat veel recenter hier ook deed. Of dat ging over iets anders. Was inderdaad in deLidl
en ze lagen er van de Alpenweek ja
.
Nou ja. Wel aanrader dus, als je van marsepein houdt!
Ja da's gewoon een fietspad langs een 80-weg, sinds een jaar of 40.quote:Op zaterdag 26 september 2026 18:02 schreef borisz het volgende:
Even op en neer naar Fryslan voor Sneek - Balk.
Helaas wel saaie etappe. De steden en dorpen zijn. IJlst, Woudsend en Balk in dit geval. Maar helaas wandeltechnisch na IJlst alleen maar langs een drukke weg.
Dus het opschrijfboekje op het nachtkastje kan dicht?quote:Op zondag 27 september 2026 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
En weer een boekje naar de drukker gestuurd. Komende woensdag krijg ik twee pakjes
Nee is wat anders. Excursieboekje voor over 2 weken. Vrijdagavond Deventer - Hoek van Holland, avondboot naar Harwich. Zaterdag eerst een paar leuke dingetjes in Harwich dan de trein naar Manningtree. Daar een wandeling van 11km door Constable country, na afloop biertjes klappen in het station daar, trein terug naar Harwich en boot terug naar NLquote:Op zondag 27 september 2026 19:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dus het opschrijfboekje op het nachtkastje kan dicht?
Of heb je nog andere invallen?
Gaaf, even voor een wandeling en een paar biertjes naar UKquote:Op zondag 27 september 2026 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee is wat anders. Excursieboekje voor over 2 weken. Vrijdagavond Deventer - Hoek van Holland, avondboot naar Harwich. Zaterdag eerst een paar leuke dingetjes in Harwich dan de trein naar Manningtree. Daar een wandeling van 11km door Constable country, na afloop biertjes klappen in het station daar, trein terug naar Harwich en boot terug naar NL
https://www.smorgensindevroegte.nl/2026/fok/bdv.pdf
Dankjewel. Nee hoor.quote:Op zondag 27 september 2026 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar @:anneX als je graag wilt stuur ik je van harte een exemplaar van het Hodonumismatisch vademecum toe hoorKun je zien hoe ik door kan draaien
Als ik toch niemand heb om toestemming aan te vragen, dan maar van profiteren ook toch?quote:Op zondag 27 september 2026 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gaaf, even voor een wandeling en een paar biertjes naar UK
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
En dat is ook primaquote:Op zondag 27 september 2026 20:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dankjewel. Nee hoor.
Ik geniet zo al van je wetenschappelijke analyses van wat, waar en wanneer…
Trouwe lezertjes van de Via Pecunia krijgen ‘m ongevraagd opgestuurd toch?quote:Op zondag 27 september 2026 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar @:anneX als je graag wilt stuur ik je van harte een exemplaar van het Hodonumismatisch vademecum toe hoorKun je zien hoe ik door kan draaien
Ik wil je heel graag stalken maar dan moet je nog steeds wel je adres doorgevenquote:Op zondag 27 september 2026 20:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Trouwe lezertjes van de Via Pecunia krijgen ‘m ongevraagd opgestuurd toch?
Not Foundquote:Op zondag 27 september 2026 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee is wat anders. Excursieboekje voor over 2 weken. Vrijdagavond Deventer - Hoek van Holland, avondboot naar Harwich. Zaterdag eerst een paar leuke dingetjes in Harwich dan de trein naar Manningtree. Daar een wandeling van 11km door Constable country, na afloop biertjes klappen in het station daar, trein terug naar Harwich en boot terug naar NL
https://www.smorgensindevroegte.nl/2026/fok/bdv.pdf
Mijn Garmin vond dat ik van 22.30-7 geslapen heb met alleen 2.30-3 even wakker. Aangezien ik tussen 3-3.30 en om 4.30 nog heb liggen appen weet ik vrij zeker dat dat niet waar isquote:Op maandag 28 september 2026 10:16 schreef Barreltje het volgende:
nope, volgens fitbit was het 4.5 uur in totaal deze nacht...nog 2 van die nachten en dan weer normaal doen ( hallo cyclus
)
hier gelukkig ook een thuiswerk dag![]()
Dan lag je tussen 3 en 7 wel rustig iig.quote:Op maandag 28 september 2026 11:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mijn Garmin vond dat ik van 22.30-7 geslapen heb met alleen 2.30-3 even wakker. Aangezien ik tussen 3-3.30 en om 4.30 nog heb liggen appen weet ik vrij zeker dat dat niet waar is
Je ouders hebben ook een brave zoon met handjesquote:Op maandag 28 september 2026 13:59 schreef Tele6 het volgende:
Sinterklaas/babyverjaardag/concert situatie update -- mijn ouders bieden nu aan om Sinterklaas bij hen thuis te houden. Want anders kan m'n pa er niet bij zijn ivm zijn hernia.
Een brave dochter zou dan de dag van tevoren vast naar haar ouders gaan om te helpen met boodschappen, stoelen van zolder halen, speelgoed voor de kleintjes van zolder halen, theekannen lenen, en wat er al niet meer gedaan moet worden als je 25 man over de vloer krijgt. Zou anders op m'n moeder neerkomen want m'n pa zit met die hernia.
Ik weet dat er niemand is die zegt dat ik dat moet doen. (Vooralsnog niet. En als m'n ma het zegt kan ik er nog steeds proberen onderuit te komen.)
De laatste keer dat m'n ouders zoveel familie over de vloer hadden is 15 jaar geleden. Ze zijn geen goede gastheer en gastvrouw. Als je er op bezoek gaat, kom je waarschijnlijk koud en hongerig thuis.
Ik wil nu al helemaal niet Sinterklaas vieren met de familie.
Ik ga met B wel over een smoes brainstormen.
Gaan jullie dan met auto? Of OV?quote:Op maandag 28 september 2026 16:28 schreef Blues het volgende:
Wat een TT in het stedelijk.
Als je in de buurt bent mensen, je weet niet wat je ziet
Ftfyquote:Op maandag 28 september 2026 13:59 schreef Tele6 het volgende:
Sinterklaas/babyverjaardag/concert situatie update -- mijn ouders bieden nu aan om Sinterklaas bij hen thuis te houden. Want anders kan m'n pa er niet bij zijn ivm zijn hernia.
Een brave dochterhuisslaafje zou dan de dag van tevoren vast naar haar ouders gaan om te helpen met boodschappen, stoelen van zolder halen, speelgoed voor de kleintjes van zolder halen, theekannen lenen, en wat er al niet meer gedaan moet worden als je 25 man over de vloer krijgt. Zou anders op m'n moeder neerkomen want m'n pa zit met die hernia.
Ik weet dat er niemand is die zegt dat ik dat moet doen. (Vooralsnog niet. En als m'n ma het zegt kan ik er nog steeds proberen onderuit te komen.)
De laatste keer dat m'n ouders zoveel familie over de vloer hadden is 15 jaar geleden. Ze zijn geen goede gastheer en gastvrouw. Als je er op bezoek gaat, kom je waarschijnlijk koud en hongerig thuis.
Ik wil nu al helemaal niet Sinterklaas vieren met de familie.
Ik ga met B wel over een smoes brainstormen.
TT = Takke Troep?quote:Op maandag 28 september 2026 16:28 schreef Blues het volgende:
Wat een TT in het stedelijk.
Als je in de buurt bent mensen, je weet niet wat je ziet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |