abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221861643
Yolo 8-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221861648
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221861836
@sigme of een andere regelmatige schiller, heb jij ervaring met een appelschilmachientje? Aanrader of afrader? Ik heb 200 appels liggen waar ik iets mee moet.

Ik ben benieuwd hoe hard je moet draaien, of je van met de hand schillen niet minder last van arm en hand krijgt. En mijn appels zijn natuurlijk niet allemaal mooi gelijkmatig rond en van dezelfde grootte als die uit de winkel. Levert dat problemen op?
Spoilers!
pi_221861880
Hier in de buurt is een halve zool vuurwerk aan het afsteken :?

Kan je dat schillen niet uitbesteden aan een stel pubers die wat willen bijverdienen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_221861896
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme of een andere regelmatige schiller, heb jij ervaring met een appelschilmachientje? Aanrader of afrader? Ik heb 200 appels liggen waar ik iets mee moet.

Ik ben benieuwd hoe hard je moet draaien, of je van met de hand schillen niet minder last van arm en hand krijgt. En mijn appels zijn natuurlijk niet allemaal mooi gelijkmatig rond en van dezelfde grootte als die uit de winkel. Levert dat problemen op?
Mijn zus heeft deze en zeer tevree
https://www.bol.com/nl/nl(...)m_source=chatgpt.comWestmark Appelschiller, met zuignap, 30,5 x 10,5 x 13 cm, roestvrij staal/aluminium, Apfeltraum, groen/zilver, 11442260
(Bol)
pi_221862639
Ik leen het appelschilmachientje van mijn vader wel eens. Voor mij(n handen) is de slingerbeweging minder belastend dan gewoon schillen. Het gaat snel. Je kan ook gelijk de appel tot sliert snijden (dus met 1 haal schijfjes van maken).

Het is wel makkelijker als je appels wel een beetje gelijkmatig gevormd zijn. Of ze dan dezelfde grootte hebben maakt niks uit. Maar min of meer rond en met het klokhuis in het midden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 17:22:10 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221862720
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme of een andere regelmatige schiller, heb jij ervaring met een appelschilmachientje? Aanrader of afrader? Ik heb 200 appels liggen waar ik iets mee moet.

Verschil in formaat is geen probleem, te rijpe appels wel. Te zacht vruchtvlees geeft onvoldoende weerstand.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 17:28:00 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221862762
Vandaag de feestboog afgebroken, toch handig zo'n bedrijf waar je alles van kunt gebruiken :+

Daarna na Dalfsen gereden, even LP opgehaald en met Bennie op de foto
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 17:30:07 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221862775
Ik heb AI gevraagd alle gezichten onherkenbaar te maken en bedrijfsnamen van de machines, ik zie dat de hoogwerker (dat blauwe ding) nu ineens een cabine heeft gekregen en er zweeft ineens een persoon in de lucht _O-
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 17:32:37 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221862790
Oh rechts staat ook nog een huis en een apennootboom. Het huis links ziet er ook heel anders uit. Kut AI :')
pi_221862901
:D :D
pi_221862905
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb AI gevraagd alle gezichten onherkenbaar te maken en bedrijfsnamen van de machines, ik zie dat de hoogwerker (dat blauwe ding) nu ineens een cabine heeft gekregen en er zweeft ineens een persoon in de lucht _O-
Ach, het is goed voor een indruk! 😉

MnX is ook alsmaar vragen aan het stellen en verbaasd over de
antwoorden.😂
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 18:02:58 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221862942
Even op en neer naar Fryslan voor Sneek - Balk :+.
Helaas wel saaie etappe. De steden en dorpen zijn O+. IJlst, Woudsend en Balk in dit geval. Maar helaas wandeltechnisch na IJlst alleen maar langs een drukke weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 26-09-2026 18:30:37 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221863192
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 18:02 schreef borisz het volgende:
Even op en neer naar Fryslan voor Sneek - Balk :+.
Helaas wel saaie etappe. De steden en dorpen zijn O+. IJlst, Woudsend en Balk in dit geval. Maar helaas wandeltechnisch na IJlst alleen maar langs een drukke weg.
Oh wat jammer van die weg dan.
Met een bootje is het daar wel leuk ;)
pi_221863204
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik mis de zwevende persoon, ben ik blind?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 18:59:49 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221863306
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 18:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik mis de zwevende persoon, ben ik blind?
Boven de linker toren
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 19:02:14 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221863328
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 18:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh wat jammer van die weg dan.
Met een bootje is het daar wel leuk ;)
Ja en nog genoeg op het water :+.
Wil voor eind oktober Stavoren halen, nog twee etappes. En dan na het schaatsseizoen verder. Volgend jaar de rest. Fryslan is wel op zn mooist met zeilweer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221863376
Woah, de ingemaakte (of zo, geen idee wat ermee gedaan is) vijgen van de moeder van Ahmad zijn zo ontzettend lekker.
Toastjes met geitenkaas en vijg :9~
pi_221863492
Wow @Cat-astrophe wat heftig zo voor ene neef.. wél heel fijn dat hij zich meteen zoveel beter voelt. Maar wat een consequenties meteen.. en op werk ook vrij pittig zo te lezen. En dan ook nog het gedoe met je ogen. Hoe gaat het met jou?

@Tele6 wat een gedoe om rolstoel voor oma ;( en omtrent Sinterklaas etcetera. Ik zou lekker gaan naar waar jij zelf het meeste zin in hebt :*

En @Lucky_Strike met de perfecte vakantie _O_ wat fijn! En je zo gegund! Hoe is het inmiddels met je handen?

@Kaatje1 dat klinkt heerlijk! Hoe is het nu met de knie(ën)? En heb je al iets gehoord over hoe de operatie bij nieuwe kat is gegaan? Of moet die nog plaatsvinden?

Ik heb gisteravond appje gestuurd in de team app. Dat ik er al hele week over na aan het denken ben wat te doen als we geen keep hebben, maar het lastig vind. Omdat ik snap dat het meest logisch is als ik keep, maar dat ik na een soms best pittig halfjaar herstellen en opbouwen best wel uitkeek naar zondag voor het eerst weer spelen. En of evt half-half een optie is, dat ik wel helft keep maar iemand anders dan de andere zodat ik óók wat kon spelen. En dat ik het lastig vind om te zeggen omdat ik teambelang ook belangrijk vind, maar ik wel ook een beetje verdrietig werd van het idee van niet kunnen spelen. Dus dat ik het daarom toch maar stuur.

Daar werd heel lief op gereageerd ^O^ dus dat was fijn. En nog fijner dat de keep die ik gisteravond vroeg, vandaag liet weten dat ze mee wil doen *O* en ik dus hele wedstrijd gewoon kan spelen. Maar het voelde wel goed om het wel te zeggen al voordat ik wist of ze zou willen. Dus nog thanks voor alle adviezen/aan het nadenken zetten-posts!

Verder had ik een fijne dag. Om 8u twee buurmeisjes hier terwijl hun moeders naar de kledingbeurs gingen, voor een pyjamafeestje. Om 10.30 werd kleine nichtje gebracht, en kwartiertje daarna laatste buurmeisje opgehaald. Even met nichtje gespeeld en naar een prinsessenfeest in winkelcentrum met een van die twee buurmeisjes + buurvrouw, daarna naar de hockey. Daar heeft ze heel lief naar iedereen gezwaaid en daarna heel zoet bij me in de draagzak in slaap gevallen. En ik heb leuk kunnen kijken naar de wedstrijd van coachteam, gezien wat ik wil trainen woensdag, en de moeder even gesproken van het meisje uit coachteam dat bij ons komt keepen. En paar andere ouders ook. Wel heel leuk, ik hoor van ze allemaal terug dat de meisjes het heel leuk vinden dat ik ze nu train O+ .
pi_221863630
Vanmorgen uitslaap en wat administratie voorvrijwilligerswerk en leeswerk voor betaald werk.

In de midddag mini wandelingetje met neef gemaakt over de afdeling Ging goed! Lichtjes in zijn ogen zijn weer terug O+
En het grote vermesten is begonnen (hij was slank en nu een extra 14 kg kwijt). Broodje kroket en portie kibbeling gingen er met de lunch al prima in :Y) Diëtiste komt nog langs voor voedings advies.
Daarna naar mijn ouders en nu een avond rustig thuis.

Natuurlijk moet er ergens wat misgaan als iets anders goed gaat :') Stroom in huis uitgevallen :X Dus ipv op de bank ploffen met avondeten eerst alle stekkers eruit, zekering vervangen en gelukkig deed alles het toen weer. Geen kortsluiting gevonden.

Zou morgen een dag met helemaal NIKS qua activiteit en gedoe worden?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221863769
Dat is je zo gegund @cat-astophe Uitslapen, misschien badderen, en een dagje helemaal niets.

@vlindertje89 Soms gaat het redelijk maar zodra ik teveel doe zak ik er door. Weet nu ook dat mijn bank (en de balkon bank) te laag zijn. Wanneer ik daarop heb gezeten (wat langer) heb ik urenlang heel veel pijn. Ga een vriend vragen om iets onder de poten van de bank te maken.

Fijn dat de keepersproblemen opgelost zijn, veel speelplezier morgen
pi_221864402
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 19:21 schreef vlindertje89 het volgende:
van het meisje uit coachteam dat bij ons komt keepen.
Dat was toch MO14? Keepen die zomaar dameswedstrijden? :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221864547
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 20:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat was toch MO14? Keepen die zomaar dameswedstrijden? :o
Zeker niet allemaal hoor. Eentje keepte vorig jaar al bij ons mee, toen ze 12 was. Nu nog steeds, is inmiddels 13. Die morgen is voor het eerst bij ons, is ook 13. Maar beide zijn wel groter dan ik :+ . De eerste is de nu vaste keeper van het team, degene die morgen komt is degene waar ze die taak vorig seizoen mee deelde. Vorig jaar toen de 12 jarige kwam die we zelf nog niet gezien hadden maakten we ons wel een beetje zorgen, maar zodra we haar zagen was duidelijk dat dat niet nodig was. Staat ons ook gewoon te coachen vanuit de goal ^O^

Maar wel eerst de hoofdtrainer die zo'n beetje alle jeugd kent gevraagd welke keepers hij denkt dat het aan kunnen, en ook (via) de ouders gevraagd. Er zijn ook keepsters uit de mo14 die we bewust niet vragen, omdat ik vind dat we een verantwoordelijkheid hebben om te zorgen dat het voor hen een leuke ervaring is en ze niet helemaal kapot worden gemept en nooit meer willen keepen erna :Y . Dus als we inschatten dat ze nog te jong/niet 'stevig' genoeg zijn, dan vraag ik ze niet.

@Cat-astrophe ik duim voor een ontzettend saaie, event-loze dag voor je morgen :*

@Kaatje1 wat ontzettend rot zeg!
pi_221864646
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier in de buurt is een halve zool vuurwerk aan het afsteken :?

Kan je dat schillen niet uitbesteden aan een stel pubers die wat willen bijverdienen?
Ze hoeven niet allemaal tegelijk geschild te worden. Vandaag een appel of 30 geschild. Nu heb ik 10 potjes appelmoes. Ze gingen samen met tomaten in de weckketel.

Later deze week weck ik weer een rondje. Ik heb currypasta en harissa nodig. Ik zal dan ook eens appelchutney maken.

Bedankt voor de adviezen @Blues, @sigme, @derLudolf
Ik ga er een kopen. En een steviger appelboor.

Ik vroeg me ook al af wat die cabine daar deed :D

En goed geregeld @vlindertje89! Veel plezier morgen *O*

Mijn handen hebben ook vakantie gehad dus daar gaat het nu goed mee. Dat duurt vast niet lang.
Spoilers!
pi_221865253
www.maptap.gg September 26
99🔥 97🔥 100🎯 82🌟 63😑
Final score: 831

#Polderprikker nummer 117 • 4765/5000
🟩988 🟦1000 🟩957 🟨885 🟩935
https://polderprikker.nl/

@vlindertje89 veel plezier morgen met je wedstrijd! En goed van je om het uitgesproken te hebben!

@Cat-astrophe ik duim voor een saaie zondag voor jou

Lieve @Kaatje1, ik gun jou echt zo erg een pijnvrije tijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')