abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221427280
In het kader van "blijven wrijven in je eigen vlek".
Ze gaat nu het slachtoffer uithangen:

quote:
Sophie Straat mist "publieke solidariteit" na de ophef die is ontstaan naar aanleiding van haar show tijdens festival Best Kept Secret. De zangeres riep tijdens het optreden witte mannen op een stap naar achteren te doen bij een moshpit.

In een lang bericht op Instagram schrijft Sophie Straat dat ze een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen" over zich heen kreeg nadat een filmpje van het optreden online kwam te staan op het Instagram-kanaal van muziekplatform 3voor12.

De artiest wil niet uitleggen waarom ze bepaalde mensen naar voren trekt in een moshpit. "Het zijn altijd de mensen die het zelf ervaren: vrouwen, mensen van kleur en queer mensen, die moeten uitleggen waarom witte mannen naar achter moeten."

"Wat ik mis is publieke solidariteit, zeker in de muzieksector", vervolgt de zangeres. Ze zet ook vraagtekens bij de rol van de media. "Waar zijn de (linkse) media? Waar blijven de statements vanuit de grote festivals? Het enige publieke narratief dat er te vinden is, is dat van rechtse media, zoals in de vorm van Johan Derksen die op nationale televisie roept: 'Ik laat me niet piepelen door dat kutwijf'."

Sophie Straat, die in het echt Sophie Schwartz heet, schrijft verder dat er onlangs een aanvraag van 3voor12 kwam om het over de moshpit te hebben. "De voorspelling dat ze mijn interview niet gingen gebruiken, kwam helaas uit", zegt de artiest daarover. Volgens haar was het interview een kans om het gebrek aan publieke solidariteit aan te kaarten.

De zangeres vindt ook dat 3voor12 meer had moeten doen dan alleen de comments onder het veelbesproken filmpje uit te zetten. "Er had een statement moeten komen, gericht aan het publiek, waarin duidelijk werd gemaakt: dit is niet normaal, dit is niet acceptabel, en dit is waarom. Zolang instanties zwijgen en er geen publiekelijke back-up is, wordt het probleem afgeschoven naar het individu."
Volledige bericht op haar IG:
https://www.instagram.com(...)gsh=Y21panQ2N2Vud3No

twitter

twitter

twitter

Update 15-7:

quote:

Sophie Straat sprak met 3voor12 over ophef na moshpituitspraak: 'I'm good'

Het VPRO-muziekplatform 3voor12 is woensdag in gesprek gegaan met Sophie Straat over de ophef die ontstond na haar optreden op Best Kept Secret, waarvan een fragment door 3voor12 werd gepubliceerd op Instagram. De zangeres baalde vervolgens van een gebrek aan steun.
De zangeres ontving online veel haatberichten na haar optreden van een maand geleden. Straat riep witte mannen tijdens haar show op het weekendfestival op om een stap naar achteren te doen tijdens een moshpit. Daarmee wilde ze ruimte maken voor vrouwen, queers en mensen van kleur. Beelden hiervan werden gedeeld via het Instagram-kanaal van 3voor12.

Straat ontving na het optreden een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen", liet ze maandag op Instagram weten. De zangeres voelde zich onvoldoende gesteund door 3voor12, waarna het programma een nieuw gesprek initieerde. Dat werd woensdag gepubliceerd in de 3voor12-podcast De Machine.

"Jullie zijn een nieuwsoutlet, dus gebruik die nieuwsoutlet", zei de zangeres in de podcast. "Als Lowlands een bericht krijgt van: 'Jullie moeten Sophie Straat van de line-up halen', dan moeten zij publiekelijk zeggen, vind ik: 'Nee, wij houden Sophie Straat op de line-up, want wij staan achter haar boodschap, wij staan achter haar muziek.'"

Volgens de presentatoren van de podcast dacht 3voor12 dat de zangeres "oké" was met hoe het platform de zaak aanpakte. "We hebben ons nadrukkelijk uitgesproken over jouw recht om te zeggen wat je hebt gezegd." Op de vraag van de presentatoren of de lucht is geklaard, reageerde de zangeres met "I'm good".

Voor Straat lijkt daarmee de kou dus uit de lucht. De zangeres uitte eerder nog haar ongenoegen over het feit dat 3voor12 een eerder gesprek over de ophef niet had geplaatst. Maandag zouden de twee partijen ook al om de tafel hebben gezeten.

Bron: https://www.nu.nl/enterta(...)tspraak-im-good.html

Podcast De Machine: https://3voor12.vpro.nl/a(...)e-uit-de-muziekscene
pi_221427306
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat is exact mijn punt. Gewoon een klassieker.
Ja, behalve dan dat jouw punt nergens op slaat, want er is gewoon inhoudelijke kritiek op het ‘bewijs’ en die 98% van mijn post negeer je door er niet op in te gaan noch deze te quoten.

Laf.
pi_221427324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Hier zit je zelfoverschatting je weer in de weg.
Ik heb het over het denkvermogen van anderen, dus hoogstens zou ik hen overschatten.

Is Nederlands wat te moeilijk voor je?
pi_221427351
Ach Gossie... Zielige Sophietje krijgt geen steun vanuit andere linkse hoek.
En dat geeft haar natuurlijk geen stof tot nadenken of het wel zo'n slimme zet was, nee, in plaats daarvan gaat Sophietje huilie huilie doen.

Links egocentrisme ten top. :')
Zelfs als ze zichzelf hopeloos voor schut zetten heeft de rest van de wereld het gedaan!

[ Bericht 5% gewijzigd door Joopklepzeiker op 25-07-2026 13:20:05 ]
  zaterdag 25 juli 2026 @ 13:27:57 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_221427702
De toelichting van discrimatie.nl kan wellicht ook in de OP.

Samengevat, het ligt nu bij het OM dus over 3 maanden horen we er meer van.
pi_221427753
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als mijn Nederlands op B1-niveau zou zitten was ik denk ik ver weg gebleven bij dit soort opmerkingen, maar soit, dat heeft ook met een stukje intelligentie te maken vrees ik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_221427778
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Als mijn Nederlands op B1-niveau zou zitten was ik denk ik ver weg gebleven bij dit soort opmerkingen, maar soit, dat heeft ook met een stukje intelligentie te maken vrees ik.
Altijd grappig, mensen die inhoudelijk niets te melden hebben en dan over intelligentie beginnen…
pi_221427802
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Altijd grappig, mensen die inhoudelijk niets te melden hebben en dan over intelligentie beginnen…
Ja, eens.

quote:

In Southern Sun
pi_221427852
Gaat dit topic nog over Sophie Straat of?... :?
  zaterdag 25 juli 2026 @ 13:53:45 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221428026
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welke niet-Westerse landen falen? En waar in dan? Ik denk zelf dat je in je eigen bubbel zit en je verroest bent in dat wereldbeeld. Europa is altijd een smeltkroes geweest. Zodra jij begint over de radicale islam haakt iedereen in Europa al af, dat krijgt nooit de overhand, alleen de angsthazen stoken dat op. Radicale gedachtes krijgen nooit (meer) een voet aan de grond in Europa.
Welke niet-Westerse landen falen niet kun je beter vragen, dan is de lijst namelijk een stukje korter.

En als Europa altijd een smeltkroes is geweest, waar was die smeltkroes een paar eeuw geleden dan? Er met name migratie geweest tussen Europese landen zelf, er is geen grootschalige migratie vanuit buiten Europa naar Europa geweest. Tenzij je wellicht de verovering van het Arabische Schiereiland noemt door moslims, maar die zijn gelukkig allemaal weer verdreven.

Ook de claim dat radicaal gedachtegoed geen voet maar aan de grond krijgen in Europa is niet waar. Kijk alleen welk zéér radicaal gedachtegoed momenteel grip op de instituten heeft. Intersectionele identiteitspolitiek met een sausje van oikofobie en anti-Westerse sentimenten, waarbij de overtuiging centraal staat dat het Westen en blanke mensen zondig zijn en alle niet-Westerse klaplopers die hierheen komen een 'culturele verrijking' zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 25 juli 2026 @ 14:01:24 #11
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221428105
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke niet-Westerse landen falen niet kun je beter vragen, dan is de lijst namelijk een stukje korter.

En als Europa altijd een smeltkroes is geweest, waar was die smeltkroes een paar eeuw geleden dan? Er met name migratie geweest tussen Europese landen zelf, er is geen grootschalige migratie vanuit buiten Europa naar Europa geweest. Tenzij je wellicht de verovering van het Arabische Schiereiland noemt door moslims, maar die zijn gelukkig allemaal weer verdreven.

Ook de claim dat radicaal gedachtegoed geen voet maar aan de grond krijgen in Europa is niet waar. Kijk alleen welk zéér radicaal gedachtegoed momenteel grip op de instituten heeft. Intersectionele identiteitspolitiek met een sausje van oikofobie en anti-Westerse sentimenten, waarbij de overtuiging centraal staat dat het Westen en blanke mensen zondig zijn en alle niet-Westerse klaplopers die hierheen komen een 'culturele verrijking' zijn.
Euh... DNA onderzoek laat toch zien dat wij Europeanen toch echt ooit vanuit Afrika naar Europa zijn gemigreerd
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221428114
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja, eens.
[..]

Wederom een hele slechte comeback, aangezien ik genoeg inhoudelijk naar voren breng, alleen reageer je daar niet op.

Snap ik wel, want het haalt het door jou gewenste narratief onderuit…
pi_221428131
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:01 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Euh... DNA onderzoek laat toch zien dat wij Europeanen toch echt ooit vanuit Afrika naar Europa zijn gemigreerd
Ja, omdat onze soort nu eenmaal daar de oorsprong heeft…
pi_221428138
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wederom een hele slechte comeback, aangezien ik genoeg inhoudelijk naar voren breng, alleen reageer je daar niet op.

Snap ik wel, want het haalt het door jou gewenste narratief onderuit…
Kun je nog zo goed op de inhoud denken te zitten, je bent natuurlijk gewoon af door deze combinatie. Maar goed, dat begrijpen vereist... Juist.

quote:

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In Southern Sun
  zaterdag 25 juli 2026 @ 14:06:51 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221428142
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:01 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dan moet je wel erg ver terug natuurlijk. DNA laat ook zien dat Native Americans oorspronkelijk uit het gebied kwamen dat wij nu Azië noemen, zijn het dus geen Native Americans meer? Je begrijpt denk ik best ik bedoel. Het idee dat Europa altijd al de migratie kent die we nu zien is gewoon niet waar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221428158
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Kun je nog zo goed op de inhoud denken te zitten, je bent natuurlijk gewoon af door deze combinatie. Maar goed, dat begrijpen vereist... Juist.
[..]
[..]

Nou begin je toch jezelf in de voet te schieten. Mijn opmerking over Nederlands ging er gewoon over dat je heel overduidelijk een woord gebruikte wat niet van toepassing was.

En bij het tweede geef ik duidelijk aan dat als je je intelligentie wil tonen je dat gewoon moet doen aan de hand van je argumentatie.

Jij bent alleen nog maar bezig met deflecteren en (vooral) op de man spelen. Toon eens ballen en doe normaal met de discussie mee.

Of: fuck off.
pi_221428167
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou begin je toch jezelf in de voet te schieten. Mijn opmerking over Nederlands ging er gewoon over dat je heel overduidelijk een woord gebruikte wat niet van toepassing was.

En bij het tweede geef ik duidelijk aan dat als je je intelligentie wil tonen je dat gewoon moet doen aan de hand van je argumentatie.

Jij bent alleen nog maar bezig met deflecteren en (vooral) op de man spelen. Toon eens ballen en doe normaal met de discussie mee.

Of: fuck off.
Ik kan er ook niet aan doen dat je wat dommig bent, geeft ook verder niets.
In Southern Sun
pi_221428170
Maar goed, hup Sophie dus. Alsof de tijd heeft stilgestaan, een hoge toon aanslaan. De barricades opgaan en daar blijven staan. Jong geleerd oud gedaan, vallen en weer opstaan. Met een lach en een traan, wen er maar aan.

Smartlap is niet dood *O*.
In Southern Sun
pi_221428184
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik kan er ook niet aan doen dat je wat dommig bent, geeft ook verder niets.
En dan nog heb je 0,0 weerwoord op mijn inhoudelijke posts.

Dus wat zegt dat dan over jou?
pi_221428206
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En dan nog heb je 0,0 weerwoord op mijn inhoudelijke posts.

Dus wat zegt dat dan over jou?
Dat ik niet zo dommig ben.

Hup Sophie.
In Southern Sun
pi_221428253
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Inderdaad.

Weer zo'n type wat 'Blank' is als het ze uitkomt, en Blanken haat als dát ze uitkomt. Typisch voor dat volk.
Ze zijn Schrödingers "white minority". Ze zijn tegelijk blank maar ook weer niet.
pi_221428452
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hup Sophie.
Ach Da_Sandman. Dan ben je niet alleen voor Ajax, maar ook nog eens voor Sophie.
pi_221428644
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Tenzij je wellicht de verovering van het Arabische Schiereiland noemt door moslims, maar die zijn gelukkig allemaal weer verdreven.

Iberische Schiereiland, het Arabische Schiereiland is nog steeds, zeer zeer Islamitisch.

En laten we de Balkan niet vergeten en de Magreb die vroeger vrijwel geheel Christelijk was.

Mensen vergeten dat het colonialisme begonnen is om de diverse Moslim-machten het hoofd te kunnen bieden die toen de Mediterrane wereld onveilig maakten.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 15:29:45 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221428771
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:11 schreef Horzula het volgende:

[..]
Iberische Schiereiland, het Arabische Schiereiland is nog steeds, zeer zeer Islamitisch.

En laten we de Balkan niet vergeten en de Magreb die vroeger vrijwel geheel Christelijk was.

Mensen vergeten dat het colonialisme begonnen is om de diverse Moslim-machten het hoofd te kunnen bieden die toen de Mediterrane wereld onveilig maakten.
Correct.

Ik bedoel inderdaad Spanje en Portugal, het Iberisch Schiereiland dus. Je hebt helemaal gelijk. Daar zijn de moslims toen verdreven. Moet je nagaan dat er toen een cultuur heerste zoals nu, dan zouden grote delen van de autochtone populaties (wat nu een deel van progressief links is) de kant van de moslims hebben gekozen.

Islamitisch kolonialisme wordt in het Westen in tegenstelling tot Westers kolonialisme genegeerd of gewoon goedgepraat en zelfs gedaan alsof de gebieden die zijn veroverd door moslims, altijd al Islamitisch waren.
pi_221428789
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hup Sophie.
O, je begrijpt niet wat dommig betekent. Dat kan ook natuurlijk.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 16:55:38 #26
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221429960
Als ze nou beloofd om niet meer op te treden dan trakteer ik haar op een middagje naar de kapper.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 17:24:18 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221430224
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar goed, hup Sophie dus. Alsof de tijd heeft stilgestaan, een hoge toon aanslaan. De barricades opgaan en daar blijven staan. Jong geleerd oud gedaan, vallen en weer opstaan. Met een lach en een traan, wen er maar aan.

Smartlap is niet dood *O*.
Gast ....... dit wordt Anne Fleur nr2. Steun voor haar zal de komende tijd verder afnemen want de mensen die haar nu nog supporten kiezen uiteindelijk eieren voor hun geld
pi_221430346
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 16:04 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar deze gaan we echt niet objectifyen.
Deze zijn veilig idd. Don't worry.
pi_221430348
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:47 schreef Ericr het volgende:

[..]
Niveautje hoor. Vrouwen als object? Goed bezig weer.
Ik probeer de discussie naar een concreet niveau te brengen, in plaats van het geleuter over de diversiteit en het discrimineren van blanken.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 17:44:27 #30
40566 Ericr
Livewrong
pi_221430360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:24 schreef the-eye het volgende:

[..]
Gast ....... dit wordt Anne Fleur nr2. Steun voor haar zal de komende tijd verder afnemen want de mensen die haar nu nog supporten kiezen uiteindelijk eieren voor hun geld
Waarover zouden ze? Omdat Victor Vlam en beroepsidioot Derksen dit niet fijn vinden? Of anderen die worden betaald om bepaalde uitingen te doen?
pi_221430486
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 18:02 schreef Ericr het volgende:

[..]
Ja joh ze staan allemaal vooraan om de blanke genocide mogelijk te maken. Het wereldbeeld hier wordt krommer en krommer. Dat niche groepje verzuurde XR achtigen is niet heel progressief links natuurlijk. Ggz volk is aan linker en rechter kant te vinden, zou er niet teveel aandacht aan besteden.
Genocide niet maar ze staan wel vooraan om blanken te discrimineren onder noemer van het eufemistische diversiteitsbeleid.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:29:45 #32
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221430593
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 18:02 schreef Ericr het volgende:

[..]
Ja joh ze staan allemaal vooraan om de blanke genocide mogelijk te maken. Het wereldbeeld hier wordt krommer en krommer. Dat niche groepje verzuurde XR achtigen is niet heel progressief links natuurlijk. Ggz volk is aan linker en rechter kant te vinden, zou er niet teveel aandacht aan besteden.
Uiteraard staat ericr weer vooraan met zijn boodschap er niet te veel aandacht aan te besteden, echter wanneer wat kinderen een hakenkruis op een moskee kladde staat die vooraan om het fokfront te veroordelen vanwege het goedpraten van haat. Hypocriet much?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:40:37 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221430638
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:44 schreef Ericr het volgende:

[..]
Waarover zouden ze? Omdat Victor Vlam en beroepsidioot Derksen dit niet fijn vinden? Of anderen die worden betaald om bepaalde uitingen te doen?
Omdat ieder weldenkend mens ziet dat dit racisme is en het stelletje dat nu nog hun steun uitspreekt zijn artiesten volk dat als het even tegen hun werkt afhaakt Al deze figuren zal in de toekomst de maat genomen kunnen worden omdat ze racisme geen probleem vinden maar ik denk niet dat er veel mensen hun geloofwaardigheid op het spel willen zetten voor Sofietje
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:47:27 #34
40566 Ericr
Livewrong
pi_221430676
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 18:40 schreef the-eye het volgende:

[..]
Omdat ieder weldenkend mens ziet dat dit racisme is en het stelletje dat nu nog hun steun uitspreekt zijn artiesten volk dat als het even tegen hun werkt afhaakt Al deze figuren zal in de toekomst de maat genomen kunnen worden omdat ze racisme geen probleem vinden maar ik denk niet dat er veel mensen hun geloofwaardigheid op het spel willen zetten voor Sofietje
De weldenkend mens dooddoener. Daar winnen we de oorlog ook niet mee in discussies. Zwaktebod. Iederen met een andere mening is bij voorbaat een halve tamme?
  Moderator zaterdag 25 juli 2026 @ 18:48:57 #35
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221430690
Kunnen we de fictieve hakenkruizen even laten voor wat ze zijn?

Thx.
- vmi voor intimi -
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:52:01 #36
40566 Ericr
Livewrong
pi_221430705
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 18:48 schreef the-eye het volgende:

[..]
Oh dus het gaat niet om de positie van bepaalde groepen maar om een pain in the ass te zijn en daar is racisme dan ineens een tool voor?
Het is geen racisme. Maar prima als je het zo ziet. Mag altijd, iedereen vrij in ook in dit land.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:53:00 #37
459912 FlippingCoin
pi_221430712
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 18:48 schreef the-eye het volgende:

[..]
Oh dus het gaat niet om de positie van bepaalde groepen maar om een pain in the ass te zijn en daar is racisme dan ineens een tool voor?
Inderdaad, met als doel het schuimbekken van anderen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zaterdag 25 juli 2026 @ 19:33:16 #38
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221430938
twitter
_O-
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator zaterdag 25 juli 2026 @ 19:37:54 #39
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221430980
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 19:33 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ] _O-
Ik zie alleen een witte helm en megafoon...
- vmi voor intimi -
  zaterdag 25 juli 2026 @ 19:41:03 #40
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221431004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 19:37 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik zie alleen een witte helm...
Die poster is op zichzelf ook al hilarisch want mensen van kleur zie je op zo'n demonstratie überhaupt nauwelijks tot niet natuurlijk.
  Moderator zaterdag 25 juli 2026 @ 19:42:08 #41
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221431013
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 19:41 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Die poster is op zichzelf ook al hilarisch want mensen van kleur zie je op zo'n demonstratie überhaupt nauwelijks tot niet natuurlijk.
WEG MET FOSSIEL.

Ja dat was een optie geweest als jullie 50 jaar geleden niet over Kernenergie waren begonnen te janken.

Ik kan het niet met deze lui hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door vul_maar_in op 25-07-2026 19:50:29 (grammatica) ]
- vmi voor intimi -
  zaterdag 25 juli 2026 @ 19:44:44 #42
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221431028
Sophie Straat is een doodlopende weg ingeslagen.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 20:12:17 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221431194
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 19:41 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Die weten niet eens wat fossiel betekent.
pi_221441542
Ho wacht, dit is blijkbaar nog niet klaar. Trouw wil van "experts" weten hoe de boodschap niet wat beter verpakt kan worden zodat de blanke mannen braafjes luisteren. De fout zit hem in de toon, want mensen op basis van hun huidskleur verzoeken iets te doen of te laten, daar is an sich natuurlijk helemaal niets fouts aan.

https://www.geenstijl.nl/(...)ekker-islamclub-nida
  zondag 26 juli 2026 @ 21:47:12 #45
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221441718
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ho wacht, dit is blijkbaar nog niet klaar. Trouw wil van "experts" weten hoe de boodschap niet wat beter verpakt kan worden zodat de blanke mannen braafjes luisteren. De fout zit hem in de toon, want mensen op basis van hun huidskleur verzoeken iets te doen of te laten, daar is an sich natuurlijk helemaal niets fouts aan.

[ afbeelding ]

https://www.geenstijl.nl/(...)ekker-islamclub-nida
Luisteren? Dat maak ik zelf wel uit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221441797
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Luisteren? Dat maak ik zelf wel uit.
fophef
pi_221463467
quote:
Eindelijk. 'Witte mannen naar achteren' uitgelegd met boerderijdieren
https://www.geenstijl.nl/5191242/zwarte-schapen-naar-voren

Soms lees je een column waardoor alles meteen op z'n plek valt en dat geldt absoluut voor dit schrijfsel van de onvolprezen regiocolumnist Renske Kruitbosch. Die schijnt in De Stentor een nieuw licht op "alle witte mannen naar achteren" door het 1 op 1 te projecteren op de beesten in haar wei. Precies wat ontbrak aan deze doodvermoeiende discussie, een gezellige lading antropomorfisme.

Want wat nou als je witte mannen vervangt voor een heel groot paard? (genaamd "Hele Grote Paard", red.) Dan krijg je dus dit soort onnavolgbaar prachtige zinnen. "De dieren razen uit en komen met zijn allen in een kring. Hele Grote Paard staat op een afstandje. ‘Maar het is toch helemaal niet erg om soms even een stapje naar achteren te doen voor een ander?’ vraagt het tweede witte schaap. ‘Of is het soms omdat witte meneren niet gewend zijn om een stap opzij te doen?’"
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:22:04 #48
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221463475
Haar liedje "de stad is van ons"is wel leuk
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:27:56 #49
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221463505
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 18:52 schreef Ericr het volgende:

[..]
Het is geen racisme. Maar prima als je het zo ziet. Mag altijd, iedereen vrij in ook in dit land.
Tja.... we kunnen net doen of we gek zijn en dit geen racisme noemen maar kijk dan niet gek op als de bereidheid om het überhaupt over racisme te hebben zal afnemen/verdwijnen
pi_221463581
quote:
81s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:19 schreef Aether het volgende:

[..]

Teringjantje zeg...
En dit is een columniste...

Het wordt met de dag gekker met die deugpraters...
:')
pi_221463583
quote:

[..]

Als je denkt dat het niet gekker kan. :X
pi_221463587
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:27 schreef the-eye het volgende:

[..]
Tja.... we kunnen net doen of we gek zijn en dit geen racisme noemen maar kijk dan niet gek op als de bereidheid om het überhaupt over racisme te hebben zal afnemen/verdwijnen
Het woord racisme heeft al geen waarde meer.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:52:03 #53
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221463597
quote:
Of is het soms omdat witte meneren niet gewend zijn om een stap opzij te doen?’"
Ik neem aan dat Renske en Sophie dan ook doelen op progressieve witte meneren, non binaire witte meneren, genderfluïde witte meneren, veganistische witte meneren, homoseksuele witte meneren, islamitische witte meneren en armoedige witte meneren.

SIMPELWEG ALLE WITTE MANNEN!
pi_221463602
quote:

[..]

Je zou maar geld betalen voor zo'n vod.
pi_221463611
quote:

[..]

Waarom was het voor Rosa Parks dan zo'n moeite om even achterin het busje te te gaan zitten? Of was Rosa Parks niet gewend om achterin het busje te zitten? Vragen vragen vragen :)
pi_221464789
Die Stentor-column faalt helaas flink omdat het net doet alsof rechts moet worden aangesproken als kleine kinderen.
Daarbij kiest Sophie Straat een hele grove, onhandige manier om haar strijd om ongelijkheid te doorbreken. En dat is (geloof ik) echt niet de manier.

Echter; als ik nu kijk naar de vele volle pagina's aan woedende reacties zonder enige vorm van reflectie in dit topic.. Jarenlang hoor je vanuit rechts en anti-woke kringen: 'Mensen kunnen niks meer hebben, wees een keer geen slachtoffer, incasseer eens wat, je mag ook niks meer zeggen'.

Maar nu zegt één zangeres op een festival een keer iets onaardigs tegen witte mannen (ze raakt ze één keer in hun comfortzone) en ineens gedragen die mannen zich als de grootste slachtoffers ter wereld.
Het land is te klein, columns vol geschreven door geenstijl, de blanke man moet dit niet pikken, doodsbedreigingen, ook in dit topic zie ik vele scheldpartijen en boosheid.

De absolute paniek over het feit dat er één kwartiertje op een festival van hen gevraagd wordt om hun dominante plek af te staan, bewijst wat mij betreft exact het gelijk van Sophie Straat: macht is onzichtbaar totdat je het moet delen. Deze reactie is niet proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cara op 30-07-2026 15:52:25 ]
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:03:13 #57
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221464798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
nu zegt één zangeres op een festival een
keer iets onaardigs tegen witte mannen
Ja maar: wie zijn 'witte mannen'?
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:09:49 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221464823
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
Deze reactie is niet
proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek
over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.
Nee, totaal niet. Dit gaat erom dat "we" in Nederland decennia lang kapot gegooid zijn met campagnes, dramartikelen, rechtzaken etc etc waarin ons geleerd is dat racisme, onderscheid maken op basis van huidskleur zo'n beetje het aller ergste is wat je kan doen als mens.

Om dan doodleuk de racist uit te gaan hangen om een punt te maken is van een werkelijk achterlijk niveau qua denkwijze.

Als racisme slecht is is het voor alles en iedereen slecht, niet alleen voor een groep waar jij sympathie voor hebt.

Kom met iets beters of aanvaard de kritiek op je denkwijze.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221464860
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
Die Stentor-column faalt helaas flink omdat het net doet alsof rechts moet worden aangesproken als kleine kinderen.
Daarbij kiest Sophie Straat een hele grove, onhandige manier om haar strijd om ongelijkheid te doorbreken. En dat is (geloof ik) echt niet de manier.

Echter; als ik nu kijk naar de vele volle pagina's aan woedende reacties zonder enige vorm van reflectie in dit topic.. Jarenlang hoor je vanuit rechts en anti-woke kringen: 'Mensen kunnen niks meer hebben, wees een keer geen slachtoffer, incasseer eens
wat, je mag ook niks meer zeggen'.

Maar nu zegt één zangeres op een festival een keer iets onaardigs tegen witte mannen (ze raakt ze één keer in hun comfortzone) en ineens gedragen die mannen zich als de grootste slachtoffers ter wereld.
Het land is te klein, columns vol geschreven door geenstijl, de blanke man moet dit niet pikken, doodsbedreigingen, ook in dit topic zie ik vele scheldpartijen en boosheid.

De absolute paniek over het feit dat er één kwartiertje op een festival van hen
gevraagd wordt om hun dominante plek af te staan, bewijst wat mij betreft exact het gelijk van Sophie Straat: macht is onzichtbaar totdat je het moet delen. Deze reactie is niet
proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek
over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.
Je kunt natuurlijk niet eerst tientallen jaren verkondigen dat racisme en discriminatie het allergrootste kwaad in het universum is en vervolgens verwachten dat bepaalde mensen zich wél laten discrimineren.
pi_221464870
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Dit gaat erom dat "we" in Nederland decennia lang kapot gegooid zijn met campagnes, dramartikelen, rechtzaken etc etc waarin ons geleerd is dat racisme, onderscheid maken op basis van huidskleur zo'n beetje het aller ergste is wat je kan doen als mens.

Om dan doodleuk de racist uit te gaan hangen om een punt te maken is van een werkelijk achterlijk niveau qua denkwijze.

Als racisme slecht is is het voor alles en iedereen slecht, niet alleen voor een groep waar jij sympathie voor hebt.

Kom met iets beters of aanvaard de kritiek op je denkwijze.
Lees mijn post nog eens goed. In de tweede zin zeg ik letterlijk: 'Mensen indelen op huidskleur is wat mij betreft echt niet de manier.' We zijn het over de actie van Sophie Straat dus gewoon eens.
Maar door dat voor het gemak weg te knippen, ontwijk je de hele kern: de compleet hysterische reactie erop. En eerlijk gezegd bevestig je hier precies de hypocrisie die ik aankaartte.

Mijn kritiek ging niet over de vraag of haar actie goed was (nogmaals: nee), maar over het feit dat de 'stoere' anti-woke man na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt.
Dus: kom zelf eens met een beter, inhoudelijk antwoord op die gigantische eigen slachtofferrol, of aanvaard de spiegel.
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:27:08 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221464882
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:24 schreef Cara het volgende:

[..]
Lees mijn post nog eens goed. In de tweede zin zeg ik letterlijk: 'Mensen indelen op huidskleur is wat mij betreft echt niet de manier.' We zijn het over de actie van Sophie Straat dus gewoon eens.
Maar door dat voor het gemak weg te knippen, ontwijk je de hele kern: de compleet hysterische reactie erop. En eerlijk gezegd bevestig je hier precies de hypocrisie die ik aankaartte.

Mijn kritiek ging niet over de vraag of haar actie goed was (nogmaals: nee), maar over het feit dat de 'stoere' anti-woke man na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt.
Dus: kom zelf eens met een beter, inhoudelijk antwoord op die gigantische eigen slachtofferrol, of aanvaard de spiegel.
Je betoog klopt niet, dit is niet 1, pas nieuw, voorheen niet gezien, incident. Deze anti-blankentaal wordt steeds meer en meer gemeengoed, zie ook die bagger van Omroep Zwart.

Waar moeten "we" ons dan aan spiegelen precies, van welke bevolkingsgroep kan de foute, anti-woke boze witte man een voorbeeld nemen zoals het hoort?
Get woke, go broke!
pi_221464910
Fuck white tears
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221464914
Is het trouwens iemand een rotzorg wat dat wijf mist?
pi_221464934
quote:

[..]

Vervang wit eens met zwart, vrouw, joods, arabisch?

https://www.ad.nl/werk/ho(...)wetenschap~a4aebf49/
https://www.bnnvara.nl/jo(...)maar-blijft-zelf-wit
https://www.scienceguide.(...)satiebelang-gericht/
https://www.rtl.nl/nieuws(...)t?redirect=rtlnieuws
https://www.trouw.nl/verd(...)n-dat-toch~bb2f7a3a/
https://www.volkskrant.nl(...)minder-wit~b5d6c0d2/
https://www.trouw.nl/reli(...)-niet-meer~bbb754c0/
https://www.telegraaf.nl/(...)te-wit/64537547.html
https://www.gelderlander.(...)iversiteit~abc71685/
https://www.ad.nl/redacti(...)ws-schrikbarend-wit/
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:37:41 #65
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221464937
quote:

[..]

Mooi gezegd.

Het zijn ook steeds dezelfde types die zich hier druk over maken. Ze hebben een zwaar leven, lijkt het.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:39:59 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221464949
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mooi gezegd.

Het zijn ook steeds dezelfde types die zich hier druk over maken. Ze hebben een zwaar leven, lijkt het.
Met stip op nummer 1 van de lijst, nutteloze opmerkingen op een discussieforum, mensen die het met je oneens zijn wegzetten alsof ze iets raars doen als ze hun mening posten :').

Men maakt zich niet overdreven druk, men post op FOK!, zoals men al 25 jaar doet :W.
Get woke, go broke!
pi_221465002
quote:
5s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je betoog klopt niet, dit is niet 1, pas nieuw, voorheen niet gezien, incident. Deze anti-blankentaal wordt steeds meer en meer gemeengoed, zie ook die bagger van Omroep Zwart.

Waar moeten "we" ons dan aan spiegelen precies, van welke bevolkingsgroep kan de foute, anti-woke boze witte man een voorbeeld nemen zoals het hoort?
Bij Omroep Zwart roepen ze inderdaad ook wel eens domme dingen. Maar daarmee ontwijk je weer de daadwerkelijke hypocrisie die ik aankaartte.

Kijk naar je eigen verweer. Jarenlang is de boodschap geweest vanuit anti-woke rechts aan alles en iedereen geweest: 'Stop met klagen over het verleden, kap met de slachttofferrol, incasseer gewoon.'

Maar wat doe jij nu? Je begint over 'decennialang doodgegooid worden met campagnes' en klaagt dat je een onderdrukte groep bent door een trend van 'anti-blankentaal'. Besef je dat je hiermee dezelfde jas aantrekt van het structurele linkse slachtoffer dat hier in hetzelfde topic constant door een groot deel wordt uitgelachen en weggehoond?

Aan wie je je moet spiegelen? Niet aan een andere bevolkingsgroep. Spiegel je gewoon aan de nuchtere vent die je (neem ik aan) zelf al jaren van anderen eist te zijn. Iemand die niet in de verdediging schiet, niet de vermoorde onschuld speelt en incasseringsvermogen zelf eens in de praktijk brengt.
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:48:49 #68
438527 MissButterflyy
pi_221465005
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Met stip op nummer 1 van de lijst, nutteloze opmerkingen op een discussieforum, mensen die het met je oneens zijn wegzetten alsof ze iets raars doen als ze hun mening posten :').

Men maakt zich niet overdreven druk, men post op FOK!, zoals men al 25 jaar doet :W.
Oh, jij maakt je erom druk.
Dat is wel te zien, je hapt meteen.
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:56:58 #69
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465053
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:48 schreef Cara het volgende:

[..]
Bij Omroep Zwart roepen ze inderdaad ook wel eens domme dingen. Maar daarmee ontwijk je weer de daadwerkelijke hypocrisie die ik aankaartte.

Kijk naar je eigen verweer. Jarenlang is de boodschap geweest vanuit anti-woke rechts aan alles en iedereen geweest: 'Stop met klagen over het verleden, kap met de slachttofferrol, incasseer gewoon.'

Maar wat doe jij nu? Je begint over 'decennialang doodgegooid worden met campagnes' en klaagt dat je een onderdrukte groep bent door een trend van 'anti-blankentaal'. Besef je dat je hiermee dezelfde jas aantrekt van het structurele linkse slachtoffer dat hier in hetzelfde topic constant door een groot deel wordt uitgelachen en weggehoond?

Aan wie je je moet spiegelen? Niet aan een andere bevolkingsgroep. Spiegel je gewoon aan de nuchtere vent die je (neem ik aan) zelf al jaren van anderen eist te zijn. Iemand die niet in de verdediging schiet, niet de vermoorde onschuld speelt en incasseringsvermogen zelf eens in de praktijk brengt.
Nee, je mist wederom het hele punt, ik zal het simpel houden.

Racisme in de samenleving bestrijd je niet met meer racisme.
Get woke, go broke!
pi_221465054
quote:

Echter; als ik nu kijk naar de vele volle pagina's aan woedende reacties zonder enige vorm van reflectie in dit topic.. Jarenlang hoor je vanuit rechts en anti-woke kringen: 'Mensen kunnen niks meer hebben, wees een keer geen slachtoffer, incasseer eens wat, je mag ook niks meer zeggen'.

De absolute paniek over het feit dat er één kwartiertje op een festival van hen gevraagd wordt om hun dominante plek af te staan, bewijst wat mij betreft exact het gelijk van Sophie Straat: macht is onzichtbaar totdat je het moet delen. Deze reactie is niet proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.
Wat een vage hersenkronkel is dit toch. Het heeft niets te maken met macht, het is gewoon een domme actie waar sommigen dom op reageren. Niets meer, niets minder.
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:57:45 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465061
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oh, jij maakt je erom druk.
Dat is wel te zien, je hapt meteen.
Je weet dat dit je nu gewoon een troll maakt he? :).

Geeft niet, doen we allemaal wel eens :).
Get woke, go broke!
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:57:54 #72
438527 MissButterflyy
pi_221465063
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Moet jij nodig zeggen. :') :') :')
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:58:51 #73
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465072
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Moet jij nodig zeggen. :') :') :')
Ik doe niet aan racisme, en nee, kritiek of zelfs haat jegens de islam is geen racisme :W.

:')x oneindig.
Get woke, go broke!
pi_221465080
quote:

Eerst en vooral klopt het natuurlijk niet dat de wereld altijd om de blanke man draait. Zelfs historisch is dat vaker onwaar dan waar.

Maar dat even terzijde. De discussie is vooral gekomen doordat een (inderdaad B) zangeresje een goed bedoelde uitnodiging verpeste door een racistische uitsmijter en daarop er posts kwamen vanuit de NPO (geen idee meer wie precies binnen de NPO) die deze uitspraak verheerlijkte.

Geloof mij, als morgen iemand een racistische uitspraak doet gericht tegen iemand van kleur en iemand binnen de NPO zegt dat die persoon een held is, dan zijn de rapen net zo goed gaar.

En daar dan bovenop komt nog haar huilverhaal dat er nauwelijks steun was voor haar openlijk racistische uitspraak...

[ Bericht 2% gewijzigd door VEM2012 op 30-07-2026 17:17:27 ]
pi_221465082
Leuk trucje ook, het over de reacties hebben in plaats van de originele actie. Het is niet alleen dat ze een racistische oproep doet he, ze verwacht ook nog eens dat iedereen achter haar zou moeten gaan staan. Geen wonder dat dat weerstand oproept, vooral als er dan ook nog laffe artiesten en kranten net gaan doen alsof zij ergens tegen beschermd zou moeten worden.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:02:15 #76
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221465093
quote:

[..]
Exact.

Je zet iedereen die het niet met een andere racistische uitspraak weg neer als "'stoere' anti-woke man (die) na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt."

Daar zit je mis.

<nee>

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 01-08-2026 23:59:13 ]
pi_221465101
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zal ik het ook simpel houden: over die open deur waren we het in mijn allereerste reactie al lang eens.

Dat je nu al je eigen argumenten laat vallen en je terugtrekt achter een veilige oneliner geeft maar weer pijnlijk aan hoe moeilijk het voor sommigen is om in de spiegel te kijken.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:04:04 #78
438527 MissButterflyy
pi_221465105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik doe niet aan racisme, en nee, kritiek of zelfs haat jegens de islam is geen racisme :W.

:')x oneindig.
Ja, je hebt het inderdaad maar druk met haten.
Dat is idd oneindig :')
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:06:00 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465109
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:02 schreef Cara het volgende:

[..]
Zal ik het ook simpel houden: over die open deur waren we het in mijn allereerste reactie al lang eens.

Dat je nu al je eigen argumenten laat vallen en je terugtrekt achter een veilige oneliner geeft maar weer pijnlijk aan hoe moeilijk het voor sommigen is om in de spiegel te kijken.
Nee, ik hoef helemaal niet in een spiegel te kijken omdat activisten dat bedacht hebben. Ik roep niet op dat alle mensen van kleur naar achteren moeten, ik jank achteraf niet over kritiek op mijn eigen uitspraken.

Er is maar 1 argument dat er daadwerkelijk toe doet: Je bestrijdt racisme niet met racisme, alle andere toevoegingen zijn activistische ruis.
Get woke, go broke!
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:07:16 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465116
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, je hebt het inderdaad maar druk met haten.
Dat is idd oneindig :')
En jij hebt het net zo druk met op die vermeende haat te reageren, wat is dan het verschil precies oh wijze guru?

Op een discussieforum, je maakt je druk want je post erover, posten is echt totaal niveauloos.
Get woke, go broke!
pi_221465132
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, ik hoef helemaal niet in een spiegel te kijken omdat activisten dat bedacht hebben. Ik roep niet op dat alle mensen van kleur naar achteren moeten, ik jank achteraf niet over kritiek op mijn eigen uitspraken.

Er is maar 1 argument dat er daadwerkelijk toe doet: Je bestrijdt racisme niet met racisme, alle andere toevoegingen zijn activistische ruis.
Dat was inmiddels pijnlijk duidelijk, ja.
Zelfreflectie afdoen als 'activistische ruis' is inderdaad een stuk makkelijker. Steek je vingers lekker in je oren, ik laat het erbij.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:13:26 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465139
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:12 schreef Cara het volgende:

[..]
Dat was inmiddels pijnlijk duidelijk, ja.
Zelfreflectie afdoen als 'activistische ruis' is inderdaad een stuk makkelijker. Steek je vingers lekker in je oren, ik laat het erbij.
Doe dat, kijk lekker met suicidal empathy naar de wereld, dat kan alleen maar goed gaan :).
Get woke, go broke!
pi_221465212
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:02 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Exact.

Je zet iedereen die het niet met een andere racistische uitspraak weg neer als "'stoere' anti-woke man (die) na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt."

Daar zit je mis.

<nee>
Aha. Dus je verweer tegen mijn stelling dat een groot deel van deze groep onmiddelijk in de slachtofferrol lijkt te schieten.. <nee>

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 02-08-2026 00:00:51 ]
  donderdag 30 juli 2026 @ 23:34:36 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221469221
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:24 schreef Cara het volgende:

[..]
Aha. Dus je verweer tegen mijn stelling dat een groot deel van deze groep onmiddelijk in de slachtofferrol lijkt te schieten.. <nee>
Ga je nou een partijtje lopen victim blamen?
Dat mag ook niet hè :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Jippie op 02-08-2026 00:01:39 ]
pi_221482652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Best ernstig dat dit gebeurt.

Op zich snap ik best dat men wil dat er op bepaalde functies meer vrouwen komen. Maar men hanteert nu vaak een 60/40 norm waarbij dus minimaal 40% vrouw/man moet zijn. Alleen houdt dat in dat zo lang als die 40% niet is bereikt mannen 0% kans maken op die functie.

Het is wat anders als je het maakt dat je zegt over een periode van 5 jaar moet je ongeveer 50/50 aangenomen hebben, dan wel goed documenteren waarom je daarvan afgeweken bent.

Wat nog gekker is, is dat in progressieve kringen dit soort 60/40 regels zijn ingevoerd met boetes en toen er meer dan 60% vrouwen werden aangesteld en dat boetes op ging leveren de wet snel weer werd aangepast. Want meer dan 60% man = probleem, meer dan 60% vrouw is meer dan prima.
Kom net weer een job ad tegen waarbij mannen echt een stuk minder kansen hebben:
quote:
Universiteit is committed to promoting gender equality and diversity and strongly encourages applications from female candidates
Mss eens in de gaten houden wie er daar aangenomen gaat worden, 90-95% kans dat het een vrouw zal zijn.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 2 augustus 2026 @ 00:03:01 #86
485843 crew  Jippie
pi_221483670
  zondag 2 augustus 2026 @ 00:10:15 #87
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221483690
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 21:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Kom net weer een job ad tegen waarbij mannen echt een stuk minder kansen hebben:
[..]
Mss eens in de gaten houden wie er daar aangenomen gaat worden, 90-95% kans dat het een vrouw zal zijn.
Tja, heb ook ooit eens bij Politie gesolliciteerd voor systeembeheerder en werd mij bij het invullen online al op gewezen dat ik eigenlijk geen kans maak omdat ik geen minderheid ben.
  zondag 2 augustus 2026 @ 02:41:56 #88
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221484112
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 00:10 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Tja, heb ook ooit eens bij Politie gesolliciteerd voor systeembeheerder en werd mij bij het invullen online al op gewezen dat ik eigenlijk geen kans maak omdat ik geen minderheid ben.
Had je gewoon in moeten vullen dat je moeder Argentijns of Russisch is ofzo.
pi_221484472
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 02:41 schreef the-eye het volgende:

[..]
Had je gewoon in moeten vullen dat je moeder Argentijns of Russisch is ofzo.
Ik denk dat je eerder marokkaans of surinaams moet zijn. Je moet immers wel bereid willen zijn om de rechtstaat te ondermijnen voor de mocromaffia. Blanken met een goed geweten zijn dan een doorn in het oog.

Al die 'lekken' bij politie en justitie zijn een direct gevolg van de wervingsprocedure daar.
pi_221484663
Mooi hoe deze 'witte' mensen (ja, mensen met denkbeelden zoals Sophie zijn wel wit), keer op keer aan andere volkeren van buitenaf laten zien dat de Westerse bevolking veelal zwak is, onderdanig en dat er geen enkele trots of eenheid is. Dat we over ons heen laten lopen als makke lammetjes. Dankjewel Sophie Straat voor je bijdrage.
pi_221484677
Ik ken maar één witte man en dat is het Michelin-mannetje.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_221487819
https://nos.nl/artikel/26(...)it-is-gewoon-racisme

In België een spandoek weggehaald waarop stond "Alle bruine mannen naar achteren". De diversiteitsexpert die aan het woord komt vond het puur racisme. Over alle witte mannen naar achteren was hij ook niet te spreken, maar noemde dat slechts een ongelukkige uitspraak.

https://www.demorgen.be/m(...)f-zwart-is~b7b79eb3/

Nu nog even wachten of de meldpunten rechtlijnig zijn en dit ook niet als discriminerend bestempelen. Immers gelijke monniken gelijke kappen toch?
pi_221487832
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 18:30 schreef Timwonnacott het volgende:

In België een spandoek weggehaald waarop stond "Alle bruine mannen naar achteren". De diversiteitsexpert die aan het woord komt vond het puur racisme. Over alle witte mannen naar achteren was hij ook niet te spreken, maar noemde dat slechts een ongelukkige uitspraak.

Nu nog even wachten of de meldpunten rechtlijnig zijn en dit ook niet als discriminerend bestempelen. Immers gelijke monniken gelijke kappen toch?
In 1 zin met 2 maten meten. :D
Best knap.
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:33:48 #94
182233 thedeedster
pi_221487837
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik ken maar één witte man en dat is het Michelin-mannetje.
Ideaal voor vrouwen in die moshpit. Is allemaal bandenwerk. ^O^
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 2 augustus 2026 @ 21:46:01 #95
203089 Scuidward
pi_221489241
quote:

Het spandoek heeft er meerdere dagen gehangen. Daar hebben vele mensen langsgelopen. Een uitspraak tijdens een optreden is daarmee vergeleken wat korter van duur geweest en met minder bereik. Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel.
pi_221489275
quote:

Iedereen weet dat er met twee maten wordt gemeten en dat progressieven geen moeite hebben met anti-blank racisme en ook de NOS doet mee aan deze hypocrisie. Deze spandoek actie maakt dat maar even mooi duidelijk.
pi_221489371
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 21:46 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Het spandoek heeft er meerdere dagen gehangen. Daar hebben vele mensen langsgelopen. Een uitspraak tijdens een optreden is daarmee vergeleken wat korter van duur geweest en met minder bereik. Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel.
Dat zouden ze kunnen doen maar racisme is natuurlijk ook niet oké als het van korte duur is. De projectie op de Erasmus brug heeft er ook maar enkele minuten gestaan maar dat maakte het gelukkig niet minder strafbaar of discriminerend.
pi_221489876
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:17 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat zouden ze kunnen doen maar racisme is natuurlijk ook niet oké als het van korte duur is. De projectie op de Erasmus brug heeft er ook maar enkele minuten gestaan maar dat maakte het gelukkig niet minder strafbaar of discriminerend.
Gelukkig? Die vervolging was een gotspe. Evenals het hoger beroep.
  maandag 3 augustus 2026 @ 04:47:56 #99
459912 FlippingCoin
pi_221490021
quote:

Zelfde tekst alleen witte in bruine veranderd, de racismeclubs vonden het geen racisme dan is het nog steeds geen racisme. Belachelijke dat het spandoek in alle haast is weggehaald nu.
  maandag 3 augustus 2026 @ 04:48:55 #100
459912 FlippingCoin
pi_221490023
quote:

[..]
Nee dan zouden ze stellen het is racisme, maar de impact is beperkt, maar het oordeel was ondubbelzinnig: geen racisme.
  maandag 3 augustus 2026 @ 06:32:33 #101
203089 Scuidward
pi_221490182
quote:
16s.gif Op maandag 3 augustus 2026 04:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee dan zouden ze stellen het is racisme, maar de impact is beperkt, maar het oordeel was ondubbelzinnig: geen racisme.
Owja. Dan blijft het argument artistieke vrijheid volgens mij als enige staan.
  maandag 3 augustus 2026 @ 08:46:02 #102
459912 FlippingCoin
pi_221490521
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 06:32 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Owja. Dan blijft het argument artistieke vrijheid volgens mij als enige staan.
Wie zegt dat het spandoek niet als artistiek counter statement is opgehangen?

Mijn inziens is het enige verschil dat witte vervangen is door bruine, mij lijkt dat dit onmogelijk van iets niet-racistisch iets racistisch kan maken.

Ongeacht wat zelfbenoemde racisme-experts van nu.nl ervan denken. Wat sowieso een rare trend is, experts op dit soort gebieden met het idee dat de normale man niet zelf meer kan bepalen wat racisme is en wat niet; zeker omdat die racisme-experts zonder uitzondering politiek gelieerd zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door FlippingCoin op 03-08-2026 08:51:38 ]
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:04:17 #103
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221490610
Zielige act, deze vergeldingsdiscriminatie om een zangeresje.

Staat allemaal in geen enkele verhouding tot de historische discriminatie van man naar de rest of van wit naar zwart.

Context, ernst, gevolgen en machtspositie verschillen nu eenmaal. Discriminatie is geen wiskundige vergelijking of simpele omkering.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221490640
<nee>linkse Sofie is het dus niet eens met diversiteitsexpert uit het NOS-artikel, die zegt dat je beter niet mensen kunt wegzetten op hun huidskleur, en dit voor welke kleur dan ook geldt, omdat het voor dit soort shit zorgt. Ondertussen wordt er lafjes verwezen aan de eenmaligheid, onveiligheid van moshpits (zeg dat als artiest dat men gewoon geen moshpits doet bij haar optreden ipv racistisch te zijn), vindt de burgemeester van gent het spanbord met de kleur veranderd wel racistisch, punt, en wordt er geschermd met artistieke vrijheid van een artiest en dat alles een context heeft.

Ik zou zeggen: linkse mensen van allerlei niveau’s van radicaalheid en racisme-experts, zorg even voor een consensus voor deze onnavolgbare shit show, want niemand komt er nog wijs uit. Ondertussen gebruikt jullie tegenstander deze onduidelijkheid om hier zelf mee aan de haal te gaan. Ik pak ondertussen als zijdelingse toeschouwer de popcorn er wel weer bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 03-08-2026 19:39:36 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:12:42 #105
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221490648
Ik zei het ook al op de frontpage:
Het zal je maar genoeg en zo lang mogelijk dwars blijven zitten wat die linkse springkip nu een eeuw geleden gezegd heeft om nu nog de moeite te nemen om zo'n achterlijke actie te ondernemen.

Ik was onderhand alweer vergeten dat ze bestond en ben verder gegaan met mijn leven.
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:17:15 #106
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221490672
Zijzelf en haar management vind dit achter de schermen trouwens alleen maar prachtig.
Gratis publiciteit.
Wil je zo'n figuur echt terugpakken is totaal negeren gewoon het beste.
Staat ze binnenkort bij de Mac Hamburgers te flippen.
pi_221490891
quote:

[..]
Dat spandoek is weg dat filmpje van die trut van een Straat staat voor eeuwig op internet.
Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel. :)
pi_221490930
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:17 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Zijzelf en haar management vind dit achter de schermen trouwens alleen maar prachtig.
Gratis publiciteit.
Ik vind dat wel wat makkelijk. In de basis klopt het wel wat je zegt, maar als jij vanavond alle donkere mensen achterin wil plaatsen dan vraag ik me af of je niet strafrechtelijk vervolgd kan/gaat worden.

Dit is volgens mij echt racisme volgens het boekje en mag ook als dusdanig behandeld worden.
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:13:52 #109
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221490933
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:12 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik vind dat wel wat makkelijk. In de basis klopt het wel wat je zegt, maar als jij vanavond alle donkere mensen achterin wil plaatsen dan vraag ik me af of je niet strafrechtelijk vervolgd kan/gaat worden.

Dit is volgens mij echt racisme volgens het boekje en mag ook als dusdanig behandeld worden.
Blijf het spelletje vooral meespelen.
pi_221490938
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Blijf het spelletje vooral meespelen.
Dat is het punt: dit is geen spelletje. Dit is gewoon racisme; waarom zou je dat dan anders behandelen omdat het nu om blanke mensen als slachtoffer gaat? Nogmaals: denk je dat de reactie zo mild waren ('negeer het maar') als het om donkere mensen of andere minderheden ging?
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:30:19 #111
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221491005
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:14 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat is het punt: dit is geen spelletje. Dit is gewoon racisme; waarom zou je dat dan anders behandelen omdat het nu om blanke mensen als slachtoffer gaat? Nogmaals: denk je dat de reactie zo mild waren ('negeer het maar') als het om donkere mensen of andere minderheden ging?
Als je ff doordenkt weet je dat het antwoord jouw vraag en het gevolg van mijn advies aan iedereen links of rechtsom keihard gecanceld worden is.
En mijn systeem werkt in zowel Nederland en België.
pi_221491092
quote:
8s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zielige act, deze vergeldingsdiscriminatie om een zangeresje.

Staat allemaal in geen enkele verhouding tot de historische discriminatie van man naar de rest of van wit naar zwart.

Context, ernst, gevolgen en machtspositie verschillen nu eenmaal. Discriminatie is geen wiskundige vergelijking of simpele omkering.
Is geen discriminatie, stukje artistieke expressie.
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:50:26 #113
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221491119
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:46 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Is geen discriminatie, stukje artistieke expressie.
Dat eerste imo wel, bij dat tweede zit er niets artistieks aan. Zo'n gefrustreerd vodje ophangen. Maar snap je punt wel. De verklaring, intenties en context zijn bepalend voor de weging dan deze actie.
pi_221491132
quote:
Discriminatie is geen wiskundige vergelijking of simpele omkering.
Dat is het wel. Je kan niet zomaar definities gaan verwerpen omdat het jou als linkse rakker even niet uitkomt. Discriminatie is het uitsluiten van groeperingen op basis van bepaalde kenmerken als ras, geloof, leeftijd of geslacht. Was dat hier het geval? Ja.

Daarmee eindigt dit stukje van de discussie, aangezien je over feiten niet kan discussiëren. Dat jij schijnbaar vindt dat discriminatie richting blanken oké is (omdat het al heel lang de andere kant op gaat ofzo?) dat is wat anders, maar verwar dan aub feiten niet met meningen.
pi_221491149
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:50 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat eerste imo wel, bij dat tweede zit er niets artistieks aan. Zo'n gefrustreerd vodje ophangen. Maar snap je punt wel. De verklaring, intenties en context zijn bepalend voor de weging dan deze actie.
Het is een prachtig en treffend stukje sociaal commentaar op de actualiteit
pi_221491204
quote:

[..]
Nu is het ineens geen fophef.
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:04:26 #117
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221491209
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:53 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat is het wel. Je kan niet zomaar definities gaan verwerpen omdat het jou als linkse rakker even niet uitkomt. Discriminatie is het uitsluiten van groeperingen op basis van bepaalde kenmerken als ras, geloof, leeftijd of geslacht. Was dat hier het geval? Ja.

Daarmee eindigt dit stukje van de discussie, aangezien je over feiten niet kan discussiëren. Dat jij schijnbaar vindt dat discriminatie richting blanken oké is (omdat het al heel lang de andere kant op gaat ofzo?) dat is wat anders, maar verwar dan aub feiten niet met meningen.
Dat is het dus niet. De context wisselt. En die is belangrijk bij de weging van het onderscheiden.

De 2e alinea is woorden in de mond leggen en daarom geen reactie. Je verzint maar een eind in de verte wat ik zogenaamd zou zeggen of vinden.
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:05:44 #118
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221491219
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:03 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Nu is het ineens geen fophef.
Voor mij niet. Voor anderen weer wel. Gelukkig is er een OM om dit exact te duiden
pi_221491225
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:05 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Voor mij niet. Voor anderen weer wel. Gelukkig is er een OM om dit exact te duiden
Beide is discriminatie.
Als je dat niet in je mond kan nemen ben je heel hypocriet bezig.
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:07:54 #120
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221491235
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Beide is discriminatie.
Als je dat niet in je mond kan nemen ben je heel hypocriet bezig.
Het is idd discriminatie. Onderscheiden.
pi_221491238
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:07 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het is idd discriminatie. Onderscheiden idd
Nee exact hetzelfde.
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:09:04 #122
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221491241
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:08 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Nee exact hetzelfde.
Discriminatie is onderscheid maken
pi_221491245
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:09 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Discriminatie is onderscheid maken
Ow pardon ik las je verkeerd. :@
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:10:50 #124
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221491250
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ow pardon ik las je verkeerd. :@
Geen probleem. Ik maak ook onderscheid in casus. Lekker meta.
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:10:53 #125
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221491251
Mischien komt ze wel op dezelfde dag voor de rechter als Jan Roos. Zitten ze alletwee in dezelfde wachtkamer bij justitie. _O-
pi_221491266
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:10 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Geen probleem. Ik maak ook onderscheid in casus. Lekker meta.
:)

Ik vind het raar dat het bij het 1 fophef word geroepen en artistieke vrijheid en de ander gelijk DISCRIMINATIE !!!
pi_221491269
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:10 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Mischien komt ze wel op dezelfde dag voor de rechter als Jan Roos. Zitten ze alletwee in dezelfde wachtkamer bij justitie. _O-
Ik hoop dat daar filmpjes van komen dan. _O-
pi_221491292
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
:)

Ik vind het raar dat het bij het 1 fophef word geroepen en artistieke vrijheid en de ander gelijk DISCRIMINATIE !!!
Daarom is juist het spandoek zo kunstzinnig, het dwingt bepaalde elementen in de samenleving met hun mond te bekennen waar het hart vol van zit _O_
pi_221491402
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is het dus niet. De context wisselt. En die is belangrijk bij de weging van het onderscheiden.

De 2e alinea is woorden in de mond leggen en daarom geen reactie. Je verzint maar een eind in de verte wat ik zogenaamd zou zeggen of vinden.
Het is gewoon een stukje Whataboutism van jouw kant _O- Kom op zeg, je wordt hier met feiten om de oren geslagen (letterlijke definities uit het woordenboek) en dan is jouw reactie 'Ja, maar historische aspecten bla bla'.

Who gives a fuck? Besef even dat jouw antwoord op discriminatie in het verleden (je weet wel, datgene wat jij zo afkeurt) discriminatie in het heden is :') Dat is alsof ze de bosbranden in Spanje willen bestrijden door in Portugal ook de boel in de fik te steken.

Blussen is de oplossing waarde Koekoekmakto, niet nog meer brand stichten.
pi_221491516
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:16 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Daarom is juist het spandoek zo kunstzinnig, het dwingt bepaalde elementen in de samenleving met hun mond te bekennen waar het hart vol van zit _O_
Het laat wel heel veel zien hoe bepaalde mensen in elkaar zitten idd.
Als er echt iets van discriminatie is zoals laatst met een sportster spreekt iedereen er schande van ook rechts stemmers.
Maar als er andersom iets is dat moeten rechts stemmers hun bek houden en gewoon braaf alles over zich heen laten komen.

Het is gewoon hypocriet beide is discriminatie.
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:59:30 #131
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221491560
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Het laat wel heel veel zien hoe bepaalde mensen in elkaar zitten idd.
Als er echt iets van discriminatie is zoals laatst met een sportster spreekt iedereen er schande van ook rechts stemmers.
Maar als er andersom iets is dat moeten rechts stemmers hun bek houden en gewoon braaf alles over zich heen laten komen.

Het is gewoon hypocriet beide is discriminatie.
Precies het probleem. Er wordt hier met twee maten gemeten als het om vermeend racisme gaat.

Wit slecht, bruin goed. Andersom is het een probleem.
pi_221491601
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:59 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Precies het probleem. Er wordt hier met twee maten gemeten als het om vermeend racisme gaat.

Wit slecht, bruin goed. Andersom is het een probleem.
Precies.
Die extreem linkse rakkers die dit maar normaal vinden veroorzaken juist veel tweedeling en haat.
Ik vraag me soms echt af of ze dat met opzet doen of echt zo dom en blind zijn, zelfs al gebeurd het voor hun neus en is er zoveel bewijs dan nog is de blanke man fout.
pi_221491627
quote:

Je doelt hier nu op de onjuist herschreven geschiedenis, want het is natuurlijk volstrekt idioot om te doen alsof discriminatie (zowel nu als in het verleden) een gevalletje wit tegen zwart is.

Dat is een LEUGEN!
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:12:32 #134
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221491637
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je doelt hier nu op de onjuist herschreven geschiedenis, want het is natuurlijk volstrekt idioot om te doen alsof discriminatie (zowel nu als in het verleden) een gevalletje wit tegen zwart is.

Dat is een LEUGEN!
Er heeft discriminitatie plaatsgevonden van wit naar zwart en er is nog steeds discriminaite van wit naar zwart. En dat is geen leugen.

* zonder capslock.
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:14:04 #135
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221491643
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:12 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Er heeft discriminitatie plaatsgevonden van wit naar zwart en er is nog steeds discriminaite van wit naar zwart. En dat is geen leugen.

* zonder capslock.
Straks weer lekker het terras op met een wijntje en pizza :')
pi_221491644
quote:

[..]
Ken je Loesje nog? Dat was echt ook een vorm van kunst. Met een one liner mensen laten nadenken.

Het is volstrekt idioot om te zeggen dat Sophie artistiek bezig was (ze is geen cabaretier, maar gewoon een zangeresje en een slechte ook nog die alleen maar met ragebait wat aandacht kan krijgen) en dit niet als artistiek gezien kan worden, temeer daar het overduidelijk een reactie is op haar uitspraak en dus een spiegel.

Voor de goede orde: ik vind het beiden walgelijke uitspraken, maar ik ben dan ook echt tegen racisme omdat ik nog de doctrine van Dr. King aanhang in plaats van de diep racistische woke doctrine waarin iedereen in een groep ingedeeld wordt als slachtoffer en onderdrukker.
pi_221491694
quote:

[..]

* zonder capslock.
Nee, dat noemen we een halve waarheid.

Want 'er heeft discriminitatie plaatsgevonden van zwart naar wit en er is nog steeds discriminatie van zwart naar wit. En dat is geen leugen' is evengoed waar.

Ik herhaal het nog maar eens, het woord slaaf komt van Slave als in Slavisch, als in Slavische volkeren die als slaaf werden gebruikt door Vikingen, Arabieren en Berbers, het Byzantijnse rijk...

Slavernij. Afgeschaft in 2007 (zoek maar op) en weer ingevoerd dit jaar (Afghanistan). Naast de illegale vorm van slavernij die thans meer slaven omvat dan ooit in de historie.
pi_221491727
quote:

[..]

* zonder capslock.
Het heet niet voor niets geschiedenis. Het is geweest, zwarte bladzijde.
We leven nu in het nu.

Discriminatie en buitensluiten is allang niet alleen meer iets wat alleen sommige blanke mensen doen maar komt in alle groepen voor.
Jij doet het ook door het prima te vinden dat de blanke man maar buiten gesloten mag worden en zet dat weg onder artistiek, je geeft daarmee aan dat het ok is om blanke mensen te discrimineren en vanuit hier gaat het steeds een stapje verder.

Dit moet gewoon stoppen voor het echt uit de hand gaat lopen en dat kan alleen door gelijkheid (Je weet wel dat waar links beweerd voor te strijden.) En dat kan alleen als niet alleen de rechten maar ook de plichten gelijk zijn.
Recht: Je mag niet gediscrimineerd/buitengesloten worden.
Plicht: Je mag zelf ook niet discrimineren/buitensluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gizmogirl28 op 03-08-2026 12:46:03 ]
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:36:30 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221491743
quote:

[..]

Die reactie is juist goed. Het is totale hypocrisie als je je mond continu vol hebt van discriminatie en iedereen is gelijk enzo, maar wel je woede gaat botvieren op 1 bepaalde groep die een bepaald kleurtje heeft.
Dat het argument 'artistieke vrijheid' wordt gebracht is ook maar een getuige van slechte hersengymnastiek bij de groep wokies om het voor hunzelf goed te praten.

Het is discriminatie, je hebt het over een groep met een bepaalde specifieke huidskleur die naar achteren moet stappen ten faveure van anderen. Rosa Parks had daar ook een mening over. En ook Morgan Freeman.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:41:38 #140
499136 nelaeryn
food & music
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:41:49 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221491779
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:
(Je weet wel dat waar links zo voor strijd.)
Met je post eens maar niet met deze. Links strijd helemaal niet voor gelijkheid. Ze zaaien enkel verdeeldheid met al hun actiegroepjes die qua verpakking mooi zijn, maar inhoudelijk alleen verdeeldheid zaaien.
1947-2016
pi_221491832
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met je post eens maar niet met deze. Links strijd helemaal niet voor gelijkheid. Ze zaaien enkel verdeeldheid met al hun actiegroepjes die qua verpakking mooi zijn, maar inhoudelijk alleen verdeeldheid zaaien.
Gewijzigd. Je weet wel dat waar links beweerd voor te strijden.

Het is hun stokpaardje was de bedoeling achter die zin. Ik bedoelde wat jij zegt. :)
pi_221491878
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jij strijd voor de gevestigde orde, ondanks de bewijzen dat we daardoor nooit uit het jaar nul kunnen geraken, want niet het verstand regeert maar de sterksten regeren.
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:55:11 #144
203089 Scuidward
pi_221491881
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat spandoek is weg dat filmpje van die trut van een Straat staat voor eeuwig op internet.
Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel. :)
De foto van het spandoek bestaat nog wel toch.
pi_221491920
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:55 schreef Scuidward het volgende:

[..]
De foto van het spandoek bestaat nog wel toch.
Ja is ook zo. :D
Actie reactie is voor eeuwig bewaard. :P
pi_221491956
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 00:10 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ook wel eens gesolliciteerd waarbij ze ook aangaven vooral een minderheid te willen. In dat land was ik buitenlander, plus ik ben deels Aziatisch. Maar nee, ze zochten een vrouw, alleen maar vrouwen geinterviewd. Schijnbaar zijn vrouwen ook een minderheid in dat land.
pi_221491971
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:17 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Gratis publiciteit.
Het is een zielige populistische act inderdaad, maar wel een die onze staatsomroep met genoegen omarmt.
Ik zou het minder erg vinden als er niet zoveel belastinggeld zou gaan naar totaal niet belangrijke mensen die het zonder subsidie niet zouden redden. Dan gaat het niet alleen over Sophie Straat, maar de NPO heeft talloze online kanalen, podcasts, nieuwsblogjes, etc waar vijandige figuren hun gal mogen spuwen.

Hier nog een mooi voorbeeld van zo'n podcast. Men heeft een 'sterk' vermoeden dat Rusland achter Islamitische aanslagen zit. En dit soort drek bekostigen wij met zijn allen :')

Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 3:45
pi_221492084
quote:
4s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:09 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het is een zielige populistische act inderdaad, maar wel een die onze staatsomroep met genoegen omarmt.
Ik zou het minder erg vinden als er niet zoveel belastinggeld zou gaan naar totaal niet belangrijke mensen die het zonder subsidie niet zouden redden. Dan gaat het niet alleen over Sophie Straat, maar de NPO heeft talloze online kanalen, podcasts, nieuwsblogjes, etc waar vijandige figuren hun gal mogen spuwen.

Hier nog een mooi voorbeeld van zo'n podcast. Men heeft een 'sterk' vermoeden dat Rusland achter Islamitische aanslagen zit. En dit soort drek bekostigen wij met zijn allen :')

Vanaf 3:45
Twee vliegen in 1 klap noemen we dat: 1. de publieke opinie over moslims gunstig beïnvloeden (op zich raar dat dit een breed politiek gedragen wens is) en 2. de publieke opinie over de Russen negatief beïnvloeden.

Dat het propaganda is... ach... Desinformatie is alleen desinformatie als het tegen het belang van de machthebbers in Europa ingaat (ook al is het gewoon waar).
  maandag 3 augustus 2026 @ 13:55:36 #149
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221492173
pi_221492413
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die reactie is juist goed. Het is totale hypocrisie als je je mond continu vol hebt van discriminatie en iedereen is gelijk enzo, maar wel je woede gaat botvieren op 1 bepaalde groep die een bepaald kleurtje heeft.
Dat het argument 'artistieke vrijheid' wordt gebracht is ook maar een getuige van slechte hersengymnastiek bij de groep wokies om het voor hunzelf goed te praten.

Het is discriminatie, je hebt het over een groep met een bepaalde specifieke huidskleur die naar achteren moet stappen ten faveure van anderen. Rosa Parks had daar ook een mening over. En ook Morgan Freeman.

Je haalt er nu argumenten bij zoals 'artistieke vrijheid', maar die heb ik nergens genoemd. Je bent in discussie met een zelfverzonnen argument en legt me woorden in de mond. Nogmaals (voor de derde keer!): ik vind de actie van Sophie Straat ook fout.

Mijn punt gaat (nogmaals) puur over de buitenproportionele reacties in dit topic. En jouw eigen reactie is daar weer een goed voorbeeld van.
Want laten we het inderdaad even hebben over de mening van Rosa Parks die je aanhaalt. Dat je een levensgevaarlijke strijd tegen gewelddadige, wettelijk vastgelegde segregatie in Amerika op één lijn stelt met witte mannen die bij een popconcertje tijdelijk gevraagd worden om een stap naar achteren te doen, toont precies de zielige slachtofferrol die hier maar blijft terugkomen.

Daarbovenop nog inclusief de stuitende arrogantie waarmee je doodleuk invult dat Rosa Parks het wel met jou eens zou zijn.
Je snapt blijkbaar niet dat Rosa Parks juist vocht tégen de dominante groep die altijd gewend was om vanzelfsprekend alle ruimte (voorin) in te nemen. Als Rosa Parks vandaag leefde, zou ze de witte mannen die nu zo theatraal huilen op dit forum waarschijnlijk precies zo zien als de witte buspassagiers in 1955: volk dat compleet in paniek raakt als ze een millimeter van hun privilege en comfort moeten inleveren voor een ander.
pi_221492555
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:30 schreef Cara het volgende:
volk dat compleet in paniek raakt als ze een millimeter van hun privilege en comfort moeten inleveren voor een ander.
Maar waarom zouden ze dat moeten? Waarom insinueren dat blanke mannen een 'privilege' hebben dat ze 'zouden moeten inleveren'?

Eén specifieke groep vragen zich anders te gedragen draagt mijns inziens totaal niet bij aan het uitgangspunt dat iedereen gelijk is, ongeacht huidskleur of geslacht.
pi_221492594
quote:

Mijn punt gaat (nogmaals) puur over de buitenproportionele reacties in dit topic.
De reacties komen (ook: nogmaals!) niet voort uit de uitspraak van een flutzangeresje die alleen maar aandacht krijgt door de 'juiste' provocerende mening, maar omdat de NPO (3voor12/VPRO) haar oproep als een goede zaak versterkte via social media.

Daar kwam nog eens bovenop dat Straat ging klagen dat haar racistische drek zo weinig bijval kreeg.

En daar kwam nog eens bovenop dat een groot deel van de media het racisme niet alleen verdedigde maar haar zelfs als held ging bestempelen.

DAAR zit de ophef. Niet omdat een onbeduidend zangeresje iets racistisch riep. Maar dat ineens het niet veroordeeld werd maar werd versterkt en later ook nog eens goedgepraat en zelfs door het grootste deel van de media werd opgehemeld.

Zet dat eens af tegen de ophef als ON weer eens een keer de bocht uitvliegt. Ook veel ophef en inmiddels staan ze met 1 been buiten het bestel.

Raar dat je hier niet op ingaat. Of misschien ook niet, omdat dan jouw hele betoog volstrekt onzinnig wordt.
pi_221492634
twitter

Het OM is totaal niet objectief. Bananenrepubliek.
  maandag 3 augustus 2026 @ 15:13:49 #154
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221492641
Inclusie. Pure activistentaal dus. Niets met objectief zijn te maken.
Get woke, go broke!
pi_221492692
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ik vind het ook niet strafbaar, maar het OM gaat hier weer uit de bocht door een bizarre uitleg te geven. Zeg gewoon dat het niet strafbaar is omdat zo'n uiting onder vrijheid van expressie gewoon mag, vooral als 'artistieke' uiting.

Dan mag zo'n spandoek ook, want het is duidelijk satire, en dan kunnen we gewoon weer verder met de orde van de dag.
pi_221492697
quote:
[ x ]

Dit mag dus niet.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 3 augustus 2026 @ 15:27:01 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221492719
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij strijd voor de gevestigde orde, ondanks de bewijzen dat we daardoor nooit uit het jaar nul kunnen geraken, want niet het verstand regeert maar de sterksten regeren.
De leiding van de dagbesteding heeft weer een computer open laten staan zo te zien.
1947-2016
  maandag 3 augustus 2026 @ 15:28:40 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221492730
quote:
Mijn punt gaat (nogmaals) puur over de buitenproportionele reacties in dit topic. En jouw eigen reactie is daar weer een goed voorbeeld van.
En daar gaat mijn reactie ook over. En die vind ik niet buiten proportie. Die vind ik, gezien waarvan de wokies allemaal beschuldigingen uitten, geheel terecht. Ze doen compleet zelf nu waarvan ze een ander beschuldigen, en vaak nog vals ook.
1947-2016
pi_221492740
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet strafbaar, maar het OM gaat hier weer uit de bocht door een bizarre uitleg te geven. Zeg gewoon dat het niet strafbaar is omdat zo'n uiting onder vrijheid van expressie gewoon mag, vooral als 'artistieke' uiting.

Dan mag zo'n spandoek ook, want het is duidelijk satire, en dan kunnen we gewoon weer verder met de orde van de dag.
Het is een bizarre uitleg omdat het andersom wel strafbaar is. Two-tier justice.
  maandag 3 augustus 2026 @ 15:30:50 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221492743
quote:
[ x ]

Pure kansloosheid dit. Meten met 2 maten on steroids en niet in de geest van het gelijkheidsbeginsel.

Bananenkoninkrijk much.
1947-2016
  maandag 3 augustus 2026 @ 15:31:35 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221492744
quote:
88s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:21 schreef Aether het volgende:

[..]
Dit mag dus niet.

[ afbeelding ]
Aanzetten tot discussie van ironie.
Kan ook sarcasme en cynisme zijn.

Artistieke vrijheden en kunst dus.
1947-2016
pi_221492809
Andermaal een voorbeeld dat al dan niet tot vervolging wordt besloten op basis van volstrekt arbitraire normen, zoals in dit geval dat aandacht vragen voor inclusiviteit belangrijker is dan een strafbare uiting, maar het zou niet aan het OM moeten zijn om zelf maar een achterliggende invulling van de oorspronkelijke bewoording te gaan zitten verzinnen en vervolgens daarop te baseren of die boodschap sympathieker/belangrijker is dan discriminatie.

quote:
Woorden die in eerste instantie discriminatoir overkomen kunnen door de samenhang een andere lading krijgen, waardoor van discriminatie in strafrechtelijke zin geen sprake meer is. Met haar uiting ‘alle witte mannen naar achteren’ bedoelt Sophie Straat naar oordeel van het OM dat witte mannen die bij haar concert vooraan staan (vrijwillig) wat ruimte zouden moeten maken voor vrouwen, queer-personen en mensen van kleur zodat die kunnen deelnemen aan een moshpit tijdens haar optreden.

In de samenhang van haar optredens moet de uiting worden gezien als een symbolische of activistische oproep om bestaande zichtbaarheidsverhoudingen tijdelijk om te draaien of aandacht te vragen voor inclusie. Daarom moet de uiting in de visie van het OM niet worden opgevat als een bevel dat alle witte mannen moeten vertrekken vanwege negatieve eigenschappen van die groep. Om dezelfde reden kan ook niet worden gesteld dat de uiting aanzet tot haat, discriminatie of geweld.
pi_221492982
quote:
[ x ]

Tijdje terug bleek dat een OM-officier erg nauw betrokken was bij BIJ1. Dus dit zal wel net zoiets zijn.
pi_221493033
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De reacties komen (ook: nogmaals!) niet voort uit de uitspraak van een flutzangeresje die alleen maar aandacht krijgt door de 'juiste' provocerende mening, maar omdat de NPO (3voor12/VPRO) haar oproep als een goede zaak versterkte via social media.

Daar kwam nog eens bovenop dat Straat ging klagen dat haar racistische drek zo weinig bijval kreeg.

En daar kwam nog eens bovenop dat een groot deel van de media het racisme niet alleen verdedigde maar haar zelfs als held ging bestempelen.

DAAR zit de ophef. Niet omdat een onbeduidend zangeresje iets racistisch riep. Maar dat ineens het niet veroordeeld werd maar werd versterkt en later ook nog eens goedgepraat en zelfs door het grootste deel van de media werd opgehemeld.

Zet dat eens af tegen de ophef als ON weer eens een keer de bocht uitvliegt. Ook veel ophef en inmiddels staan ze met 1 been buiten het bestel.

Raar dat je hier niet op ingaat. Of misschien ook niet, omdat dan jouw hele betoog volstrekt onzinnig wordt.
En nu vergelijken we een (nogmaals: onhandige) crowd-control actie van een activistische popzangeres op een festival, met Ongehoord Nederland: een door belastinggeld gefinancierde publieke omroep, die wettelijk gebonden is aan de Mediawet en de journalistieke code.
Dat ON sancties krijgt omdat ze structureel desinformatie verspreiden en de journalistieke normen schenden, heeft he-le-maal niets te maken met het feit dat een platform als 3voor12 een recensie schrijft over een popconcert.

Eerst was de boosheid vanwege een B-zangeresje, nu zijn jullie óók nog het slachtoffer van de NPO, de VPRO, de voltallige media én het systeem. 'Zij mogen het wel en wij worden gepakt!'

De stoere strijders tegen de cancelcultuur blijken de grootste calimero's.
pi_221493049
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Andermaal een voorbeeld dat al dan niet tot vervolging wordt besloten op basis van volstrekt arbitraire normen, zoals in dit geval dat aandacht vragen voor inclusiviteit belangrijker is dan een strafbare uiting, maar het zou niet aan het OM moeten zijn om zelf maar een achterliggende invulling van de oorspronkelijke bewoording te gaan zitten verzinnen en vervolgens daarop te baseren of die boodschap sympathieker/belangrijker is dan discriminatie.
[..]

Daar hebben er een aantal flink op lopen zweten, is ook geen makkelijke opgave natuurlijk; verklaren waarom je niets gaat doen met openlijke discriminatie als je net tientallen jaren hebt lopen roeptoeteren dat zelfs maar de schijn van discriminatie de grootst denkbare misdaad is.
pi_221493100
Dus tijdens het eerstvolgende concert mannen met een kleurtje verzoeken naar achteren te gaan mag ook?

Of is dan ineens de wereld weer te klein?
pi_221493161
Nogal hellend vlak waar het OM zich op begeeft.
pi_221493187
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:26 schreef littlemindy het volgende:
Dus tijdens het eerstvolgende concert mannen met een kleurtje verzoeken naar achteren te gaan mag ook?

Die vraag werd al gesteld maar er werd geen antwoord op gegeven.
Hang een spandoek op met 1 woordje verschil je hebt gelijk je antwoord van de extreme gekkies.

:'( :'( :'( RACIIIIIHIIIISSSSMMMEEEEEEEE !!!!!!!!!!!! :'( :'( :'(

:|W
pi_221493220
quote:

Je denkt hiermee waarschijnlijk een enorme hypocrisie bloot te leggen, maar je toont eigenlijk alleen maar aan dat je weigert naar de maatschappelijke context te kijken.

Je kunt de rollen van twee groepen namelijk alleen 1-op-1 omdraaien als hun maatschappelijke uitgangspositie exact hetzelfde is. En dat is hier niet het geval.

Stel je voor, de overheid zegt: "We gaan miljonairs zwaarder belasten om de armoede te bestrijden," vindt bijna niemand dat discriminatie.
Maar als jij vervolgens roept: "Oh, dus dan mogen we bijstandsmoeders ook extra belasten? Of is de wereld dan ineens weer te klein?" Ja, dan is de wereld terecht te klein. Waarom? Omdat je doet alsof de miljonair en de bijstandsmoeder dezelfde uitgangspositie hebben. De handeling (belasting heffen) is hetzelfde, maar de impact is totaal anders.

Jij stelt nu voor om bij het volgende concert mannen met een kleurtje naar achteren te sturen. Dan pak je een groep die in de echte maatschappij wél dagelijks te maken heeft met structurele hindernissen (denk aan achterstand op de arbeids- en woningmarkt of etnisch profileren).

Als je de meest bevoorrechte groep vraagt een stapje terug te doen, probeer je een (historische) ongelijkheid tijdelijk te corrigeren.

Als jij een minderheidsgroep met een kleurtje naar achteren dwingt, ben je bezig met pure segregatie en het bevestigen van de ongelijkheid.

Dus ja: als jij dat voorstelt, is de wereld volkomen terecht te klein.
pi_221493240
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:41 schreef Cara het volgende:

[..]
Je denkt hiermee waarschijnlijk een enorme hypocrisie bloot te leggen, maar je toont eigenlijk alleen maar aan dat je weigert naar de maatschappelijke context te kijken.

Je kunt de rollen van twee groepen namelijk alleen 1-op-1 omdraaien als hun maatschappelijke uitgangspositie exact hetzelfde is. En dat is hier niet het geval.

Stel je voor, de overheid zegt: "We gaan miljonairs zwaarder belasten om de armoede te bestrijden," vindt bijna niemand dat discriminatie.
Maar als jij vervolgens roept: "Oh, dus dan mogen we bijstandsmoeders ook extra belasten? Of is de wereld dan ineens weer te klein?" Ja, dan is de wereld terecht te klein. Waarom? Omdat je doet alsof de miljonair en de bijstandsmoeder dezelfde uitgangspositie hebben. De handeling (belasting heffen) is hetzelfde, maar de impact is totaal anders.

Jij stelt nu voor om bij het volgende concert mannen met een kleurtje naar achteren te sturen. Dan pak je een groep die in de echte maatschappij wél dagelijks te maken heeft met structurele hindernissen (denk aan achterstand op de arbeids- en woningmarkt of etnisch profileren).

Als je de meest bevoorrechte groep vraagt een stapje terug te doen, probeer je een (historische) ongelijkheid tijdelijk te corrigeren.

Als jij een minderheidsgroep met een kleurtje naar achteren dwingt, ben je bezig met pure segregatie en het bevestigen van de ongelijkheid.

Echt smullen dit _O-
pi_221493279
quote:

[..]

Dat is een mening, daar mag je over verschillen. Daar hoort het OM echter niet over te gaan.
pi_221493359
quote:

[..]

Zo werkt de wet niet. Dit is marxistische prietpraat.
pi_221493414
De doodstraf is afgeschaft, maar ik had toch nog wel TBS met dwangverpleging verwacht. Dat het blijkbaar nieteens strafbaar is om zo op huidskleur te discrimineren had ik niet verwacht.
pi_221493422
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]

Dat het OM invult wat Straat heeft bedoeld zonder haar te bevragen is lachwekkend.

Maar goed, je ziet aan alles (b.v. de fluwelen handschoentjes bij XR) dat ook het OM inmiddels politiek is geïnfiltreerd. Zie ook wat er in Utrecht is gebeurt waar stomtoevallig een aangifte is 'kwijtgeraakt' die tegen pro-pallies was gericht die een raadsvergadering verstoorden.

Nog even en Volkert wordt gerehabiliteerd.
pi_221493424
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:58 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik citeer direct uit het persbericht van het OM:

quote:
"In de samenhang van haar optredens moet de uiting worden gezien als een symbolische of activistische oproep om bestaande zichtbaarheidsverhoudingen tijdelijk om te draaien of aandacht te vragen voor inclusie. De uiting moet in de visie van het OM niet worden opgevat als een bevel dat alle witte mannen moeten vertrekken vanwege negatieve eigenschappen van die groep."
Kortom: het OM bevestigt hier exact wat ik in mijn vorige post probeerde uit te leggen. De wet kijkt namelijk (in tegenstelling tot de gemiddelde poster hier) wél naar de maatschappelijke context en de uitgangspositie van groepen.

Dat is geen Marxisme. Dat is letterlijk hoe de Nederlandse wet werkt.
pi_221493436
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:17 schreef Cara het volgende:

[..]
En nu vergelijken we een (nogmaals: onhandige) crowd-control actie van een activistische popzangeres op een festival, met Ongehoord Nederland: een door belastinggeld gefinancierde publieke omroep, die wettelijk gebonden is aan de Mediawet en de journalistieke code.
Dat ON sancties krijgt omdat ze structureel desinformatie verspreiden en de journalistieke normen schenden, heeft he-le-maal niets te maken met het feit dat een platform als 3voor12 een recensie schrijft over een popconcert.

Eerst was de boosheid vanwege een B-zangeresje, nu zijn jullie óók nog het slachtoffer van de NPO, de VPRO, de voltallige media én het systeem. 'Zij mogen het wel en wij worden gepakt!'

De stoere strijders tegen de cancelcultuur blijken de grootste calimero's.
Ben je nou bewust aan het doen alsof je niet kan lezen?

<nee>

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 03-08-2026 19:46:33 ]
pi_221493440
quote:

Natuurlijk.

Plus: geen artiest die het in zijn hoofd haalt, want die kan ineens nergens meer optreden.
pi_221493471
quote:

[..]

De belasting kan gewoon verhoogd worden voor de eerste schijf, dus daar zit je al heel erg mis. Nog even afgezien van dat het een ongelofelijk idioot voorbeeld is.

De historische ongelijkheid is vooral een verzinsel. En gelijkheid bestaat niet als je meerderheden wel mag discrimineren en minderheden niet.

Kortom, jouw hele betoog laat zien dat je ongelijk behandelen helemaal ok vindt en bovendien geïndoctrineerd bent door extreemlinkse leugens.
pi_221493474
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk.

Plus: geen artiest die het in zijn hoofd haalt, want die kan ineens nergens meer optreden.
Die ene cabaretier die nergens op mag treden maakte die grap al in zijn show, nouja, die mag dus nergens optreden
pi_221493476
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:06 schreef DrDentz het volgende:
De doodstraf is afgeschaft, maar ik had toch nog wel TBS met dwangverpleging verwacht. Dat het blijkbaar nieteens strafbaar is om zo op huidskleur te discrimineren had ik niet verwacht.
Goed om te weten, hoewel het andersom niet geldt helaas (zie belgie).
pi_221493485
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:07 schreef Cara het volgende:

[..]
[..]
Kortom: het OM bevestigt hier exact wat ik in mijn vorige post probeerde uit te leggen. De wet kijkt namelijk (in tegenstelling tot de gemiddelde poster hier) wél naar de maatschappelijke context en de uitgangspositie van groepen.

Nee, het OM verzint hier iets wat niet in de wet staat. Het is een mening. En hopelijk gaat iemand het OM alsnog dwingen te vervolgen. Want het lijkt mij dat de rechter hier het oordeel moet vellen en niet het OM als het gaat om zoiets.
pi_221493515
quote:

[..]
[..]

Dat is helemaal niet hoe de wet werkt, het OM geeft hier zelf een invulling. Als je wil weten hoe de wet werkt, moet er eerst een rechtszaak zijn. De rechter beslist dan, niet het OM.
pi_221493601
quote:

[..]

Wat is voor jou dan het 'omslagpunt' dat blanke mannen wel gediscrimineerd worden? Hoe ver mag je gaan? Of kan discriminatie van blanke mannen überhaupt niet volgens jou "want maatschappelijke context"?

Ik ben oprecht benieuwd.
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:30:52 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221493632
quote:

Schaamteloze zelfquote:

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:31 schreef Red_85 het volgende:
Aanzetten tot discussie van ironie.
Kan ook sarcasme en cynisme zijn.

Artistieke vrijheden en kunst dus.
1947-2016
pi_221493635
quote:

[..]
[..]

Nee, dat is helemaal niet hoe de Nederlandse wet werkt. De wetgever heeft dat niet als wettelijke strafuitsluitingsgrond opgenomen. Het corrupte OM trekt hier gewoon wat politieks welgevallig uit de eigen kont.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:32:56 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221493650
quote:

[..]

Stukje hersengymnastiek en gekonkel in vol ornaat.
Right here

Niet doorhebben dat zo praten over huidskleur gewoon heel lelijk is :N
1947-2016
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:37:30 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221493696
quote:

[..]
[..]

De uitspraak van het om staat daarmee haaks op wat de samenleving er van vindt. Kan je wel zeggen de samenleving heeft er niks mee te maken, maar dat is totaal onjuist.

De drie eenheid in het landelijke aansturingssysteem is juist daar neergezet door het volk om de meningen, normen&waarden en fatsoensnormen van de cultuur van de samenleving te gieten in wetgevingen en die te volgen.

Daarbuiten is het ontzettend makkelijk discussiëren met een rechtelijke uitspraak of de wet in de hand. Maar dat wil niets zeggen of deze sociaal en/of maatschappelijk ook klopt. Niet voor niets is er een hele wijde kloof aan het ontstaan tussen de samenleving de rechterlijke macht en de politiek op het moment. Dit is daar ook een getuige van.

Moraal van dit verhaal: het zou wel eens kunnen zijn dat jij geen gelijk hebt. Realiseer jij je dat eens.
1947-2016
pi_221493846
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat is helemaal niet hoe de Nederlandse wet werkt. De wetgever heeft dat niet als wettelijke strafuitsluitingsgrond opgenomen. Het corrupte OM trekt hier gewoon wat politieks welgevallig uit de eigen kont.
Het OM haalt hier geen strafuitsluitingsgrond (zoals noodweer) aan. Het OM concludeert dat er überhaupt geen strafbaar feit is gepleegd omdat bij uitingen van groepsbelediging of discriminatie de maatschappelijke context altijd moet worden meegewogen. Dit 'trekt het OM niet uit de eigen kont', dit is de jurisprudentie van de Hoge Raad, inderdaad, de hoogste rechter van ons land. Dat jij die wetgeving niet kent, maakt het OM nog niet 'corrupt'. Het maakt jou gewoon ongeïnformeerd.

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet hoe de wet werkt, het OM geeft hier zelf een invulling. Als je wil weten hoe de wet werkt, moet er eerst een rechtszaak zijn. De rechter beslist dan, niet het OM.
Ook hier een groot gebrek aan basiskennis van de Nederlandse rechtsstaat,maar dat maakt de zelfverzekerdheid waarmee je het brengt er niet minder op. Het OM heeft vervolgingsmonopolie. Het is exact hun wettelijke taak om te beoordelen of een zaak kans van slagen heeft bij een rechter. Als de jurisprudentie van de Hoge Raad glashelder is (zoals hier de contextuele weging), dan is het de wettelijke plicht van het OM om de zaak te seponeren, zodat rechters hun tijd niet hoeven te verdoen aan zinloze fophef.
pi_221493872
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:44 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Echt smullen dit _O-
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:58 schreef RotatoR het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De belasting kan gewoon verhoogd worden voor de eerste schijf, dus daar zit je al heel erg mis. Nog even afgezien van dat het een ongelofelijk idioot voorbeeld is.

De historische ongelijkheid is vooral een verzinsel. En gelijkheid bestaat niet als je meerderheden wel mag discrimineren en minderheden niet.

Kortom, jouw hele betoog laat zien dat je ongelijk behandelen helemaal ok vindt en bovendien geïndoctrineerd bent door extreemlinkse leugens.
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stukje hersengymnastiek en gekonkel in vol ornaat.
Right here

Niet doorhebben dat zo praten over huidskleur gewoon heel lelijk is :N
En ook zo jammer voor wie ook nog ambitie had, maar de prijs voor de meest idiote draaikonterige post van 2026 is nu al vergeven.
Knappe jongen (m/v) die daar nog over heen kan.
-
pi_221493878
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:55 schreef Cara het volgende:

[..]
Het OM haalt hier geen strafuitsluitingsgrond (zoals noodweer) aan. Het OM concludeert dat er überhaupt geen strafbaar feit is gepleegd omdat bij uitingen van groepsbelediging of discriminatie de maatschappelijke context altijd moet worden meegewogen. Dit 'trekt het OM niet uit de eigen kont', dit is de jurisprudentie van de Hoge Raad, inderdaad, de hoogste rechter van ons land. Dat jij die wetgeving niet kent, maakt het OM nog niet 'corrupt'. Het maakt jou gewoon ongeïnformeerd.

Maak dat eens hard.
  maandag 3 augustus 2026 @ 18:04:11 #191
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221493904
quote:

[..]
[..]
Ook hier een groot gebrek aan basiskennis van de Nederlandse rechtsstaat,maar dat maakt de zelfverzekerdheid waarmee je het brengt er niet minder op. Het OM heeft vervolgingsmonopolie. Het is exact hun wettelijke taak om te beoordelen of een zaak kans van slagen heeft bij een rechter. Als de jurisprudentie van de Hoge Raad glashelder is (zoals hier de contextuele weging), dan is het de wettelijke plicht van het OM om de zaak te seponeren, zodat rechters hun tijd niet hoeven te verdoen aan zinloze fophef.

Als we kunnen verwijzen naar jurisprudentie hoeven we toch helemaal geen rechtzaken meer te hebben? Dan kijken we wel naar wat een andere rechter heeft gezegd in een vergelijkbare, maar niet identieke zaak.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221493910
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:04 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Als we kunnen verwijzen naar jurisprudentie hoeven we toch helemaal geen rechtzaken meer te hebben? Dan kijken we wel naar wat een andere rechter heeft gezegd in een vergelijkbare, maar niet identieke zaak.
Zo werkt dat niet.

Alleen komt Cara aan met dat de jurisprudentie aansluit bij wat het OM hierover heeft gezegd en dat klopt niet.
pi_221493911
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat je bij een heldere metafoor over maatschappelijke uitgangsposities serieus over 'de eerste belastingschijf' begint, zegt eigenlijk alles. Je snapt de basisprincipes van een analogie niet en gaat bij gebrek aan argumenten dan maar mierenneuken over de belastingdienst.

Maar oké; "De historische ongelijkheid is vooral een verzinsel."
Wauw. Je moet mentaal wel heel ver verstrikt zitten in je eigen slachtofferrol, als je de volledige gedocumenteerde geschiedenis met één pennenstreek wegschrijft als een verzinsel. Slavernij, kolonialisme, apartheid, segregatie, vrouwen die niet mochten stemmen.. Allemaal verzonnen, puur en alleen zodat jij je eigen gekrenkte ego over een stapje naar achteren bij een popfestivalletje kunt blijven verdedigen? Chapeau.
pi_221493939
Op basis van ras mensen uitsluiten....

Niet strafbaar, Inclusie jonge!
pi_221493942
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:05 schreef Cara het volgende:

[..]
Dat je bij een heldere metafoor over maatschappelijke uitgangsposities serieus over 'de eerste belastingschijf' begint, zegt eigenlijk alles. Je snapt de basisprincipes van een analogie niet en gaat bij gebrek aan argumenten dan maar mierenneuken over de belastingdienst.

Wauw. Je moet mentaal wel heel ver verstrikt zitten in je eigen slachtofferrol, als je de volledige gedocumenteerde geschiedenis met één pennenstreek wegschrijft als een verzinsel. Slavernij, kolonialisme, apartheid, segregatie, vrouwen die niet mochten stemmen.. Allemaal verzonnen, puur en alleen zodat jij je eigen gekrenkte ego over een stapje naar achteren bij een popfestivalletje kunt blijven verdedigen? Chapeau.
Heldere metafoor... Het was een onzinnige vergelijking die bovendien ook nog niet klopt, want je kan zowel de miljardairs zwaarder belasten als de minima.

En de historische ongelijkheid is onzinnig omdat slavernij b.v. niet een kwestie was van blank vs zwart, nog afgezien van dat zelfs als dat zo was er in de wet niets staat over dat je wel mag discrimineren als iemand wanneer die 200 jaar eerder geboren was wellicht een voordeel had gehad van zijn huidskleur (ook niet waar, veruit de meeste Nederlanders waren straatarm en hadden ook niet of nauwelijks rechten). Artikel 1 Gw. is wat dat betreft heel duidelijk hoor.

En het feit dat jij steeds persoonlijke aanvallen pleegt over mijn ego bij een optreden waar ik nog niet naartoe zou gaan als ik geld toe kreeg maakt jouw betoog bepaald niet sterker.
pi_221493950
Ik wil best meegaan in het feit dat dit een rare oproep was en dat het OM zich hier wat al te gemakkelijk vanaf maakt, maar beargumenteren dat er geen historische ongelijkheid is tussen blanke en niet-blanke mensen is wel echt kolder van den bovenste planck.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221493962
Weer een stapje dichterbij anarchie.
pi_221494002
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:13 schreef Ludachrist het volgende:
Ik wil best meegaan in het feit dat dit een rare oproep was en dat het OM zich hier wat al te gemakkelijk vanaf maakt, maar beargumenteren dat er geen historische ongelijkheid is tussen blanke en niet-blanke mensen is wel echt kolder van den bovenste planck.
Nee, dat is het niet. Dan ken je echt je geschiedenis onvoldoende of je bent enorm aan het veralgemeniseren. Ook 300 jaar geleden waren er veel blanken (veruit de meesten!) die niets hadden en nauwelijks rechten hadden, waar er in Afrika mensen waren die een leven hadden met veel (voor die tijd) luxe.

Nog afgezien van dat het dus onzin is, want de wet zegt dat iedereen gelijk is ongeacht ras. Punt.
pi_221494038
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Dan ken je echt je geschiedenis onvoldoende of je bent enorm aan het veralgemeniseren. Ook 300 jaar geleden waren er veel blanken (veruit de meesten!) die niets hadden en nauwelijks rechten hadden, waar er in Afrika mensen waren die een leven hadden met veel (voor die tijd) luxe.

Nog afgezien van dat het dus onzin is, want de wet zegt dat iedereen gelijk is ongeacht ras. Punt.
Anderen betichten van veralgemeniseren en dan aankomen met 'er waren ook arme blanken en rijke zwarten', genoten weer. Ik ga in het zonnetje zitten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221494039
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:05 schreef Cara het volgende:

[..]

Waar staat in de wet dat intersectionele wappietheorietjes als maatschappelijke context gebruikt mogen worden in een oordeel over discriminatie?
  maandag 3 augustus 2026 @ 18:29:08 #201
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221494042
Fijn dat ze niet vervolgd gaat worden. Heldere uitleg ook van het OM. Context en weging, zoals ik al eerder zei lieve rechtlijnigerds. Waarom dan nu zo sip blijven doen? O-)
pi_221494045
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je kan dit argument misschien maken voor Amerika, ik denk ook dat daar de denkfout gemaakt wordt; wederom projecteren linkse mensen in hun onwetendheid Amerikaanse politiek op de Nederlandse maatschappij.

Nederlandse stambomen hebben misschien twintig, max dertig jaar voorsprong op immigranten die hier destijds naartoe gekomen zijn (turken, surinamers, indo's, marokkaantjes, etc). De welvaartsstaat die we vandaag de dag kennen (wat er nog van over is, dankjewel Jetten en Rutte) bestond voor de tweede wereldoorlog helemaal nog niet. We hebben veel te danken gehad aan het Marshallplan, maar uiteindelijk zijn het maatschappelijke verandering geweest in doen en denken die ons rijkdom hebben geschonken.
  maandag 3 augustus 2026 @ 18:29:39 #203
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221494048
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:15 schreef OmniRocket het volgende:
Weer een stapje dichterbij anarchie.
Tweede keer al vandaag als je die "verdwenen" aangifte meetelt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221494054
Nu hoeven we iig niet meer te zeuren over discriminatie, het is gewoon toegestaan door de rechter.
pi_221494074
Maar goed met context wordt dus bedoeld dat blanken een zogenaamde bevoorrechte positie hebben en daarom naar beneden getrapt mogen worden. Dat is hoe links anti-blank racisme goedpraat.
  maandag 3 augustus 2026 @ 18:38:04 #206
182233 thedeedster
pi_221494091
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:35 schreef RotatoR het volgende:
Maar goed met context wordt dus bedoeld dat blanken een zogenaamde bevoorrechte positie hebben en daarom naar beneden getrapt mogen worden. Dat is hoe links anti-blank racisme goedpraat.
Fuck them. Totaal geen begrip voor dit geleuter.

Fout is fout. Punt.
pi_221494108
Ook in WO2 werkten de ambtenaren braaf mee met de bezetter. Hetzelfde gedrag zie je nu bij het OM.
pi_221494306
quote:

[..]
De wetgever had gewoon een lid kunnen toevoegen met "hij die discrimineert om aandacht te vragen voor inclusie is niet strafbaar, maar dat heeft de wetgever niet gedaan. De wetgever van toen was namelijk niet racistisch en respecteerde art 1 van de grondwet nog wel.

quote:

De jurisprudentie van de Hoge Raad is de wet niet, dat de context medebepalend is voor of de delictsbestanddelen zijn vervuld maakt nog niet dat het glashelder is dat ook deze context bij de rechter tot afwezigheid van strafbaarheid zou leiden. Het OM heef inderdaad het vervolginsmonopolie en de positie van magistratuur in combinatie met het opportuniteitsbeginsel, uniek in de wereld. Juist daarom is het zo gevaaarlijk dat het zo politiek en willekeurig vervolgt en seponeert.
pi_221494323
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:35 schreef RotatoR het volgende:
Het is te triest voor woorden.
En dit is nou goedgekeurd door een idioot van het OM dus tijd om een stapje verder te gaan met blanke mensen discrimineren.
Wat zou de volgende stap zijn.
pi_221494360
Ik vraag me af of het OM ook zo zou reageren als je hetzelfde doet maar dan 'witte man' vervangt door 'moslim' Wie wil dit testen?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_221494395
quote:

Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik heb inhoudelijke kritiek op de afweging van het OM. Even wat beter lezen dus voordat je weer met allemaal irrelevante onzin komt.
pi_221494474
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 19:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik heb inhoudelijke kritiek op de afweging van het OM. Even wat beter lezen dus voordat je weer met allemaal irrelevante onzin komt.
User Cara is vast een advocaat, zo glibberig is het betoog.
  maandag 3 augustus 2026 @ 20:01:41 #213
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221494609
quote:
Straat vraagt volgens het OM met haar uitspraak aan witte mannen om (vrijwillig) ruimte te maken voor andere groepen, zodat die kunnen deelnemen aan de moshpit. Daarbij vormen mensen in het publiek veelal een cirkel vooraan bij een podium waarbinnen mensen zich door de muziek laten meenemen en duwen, springen en tegen elkaar aan beuken.

Het OM ziet de uitspraken in samenhang met haar andere optredens als een symbolische of activistische oproep om aandacht te vragen voor inclusie of bestaande verhoudingen in de samenleving tijdelijk om te draaien.

Ik snap wel dat het OM drukker is met andere zaken. Maar de redeneringen slaan als kut op Dirk.

Als zij "witte" had vervangen voor "zwarte" was de wereld te klein geweest :')
pi_221494719
Het woord “racisme” was al wat dubieus omdat niemand er een sluitende definitie van kon geven.

Maar het oordeel van het OM heeft de term “racisme” nu geheel zijn betekenis ontnomen.

“Racisme” is nu net zo’n soort woord als “leuk”, dat overal en altijd gebruikt kan worden, maar verder niets toevoegt en geen informatie bevat.

Wat de een “leuk” vindt, vindt iemand anders juist “niet leuk”.

“Racisme” en “racistisch” - twee holle termen zonder enige inhoud en betekenis.
  maandag 3 augustus 2026 @ 20:24:47 #215
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_221494822
Hopen dat binnenkort een artiest gaat roepen dat negers / homo's / moslims achteraan moeten gaan staan. Want ja, dat moet dan ook gewoon kunnen dus.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_221495007
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Anderen betichten van veralgemeniseren en dan aankomen met 'er waren ook arme blanken en rijke zwarten', genoten weer. Ik ga in het zonnetje zitten.
Het is wel wat dieper dan dat. Het merendeel van de mensen werd in die tijd onderdrukt door een klein groepje (alhier adel en geestelijken). En slavernij? Dat was een mondiale aangelegenheid.

Ik vrees echt dat de meeste mensen het historisch besef van een kikkererwt hebben.
pi_221495030
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 19:46 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
User Cara is vast een advocaat, zo glibberig is het betoog.
Nee, een fatsoenlijke advocaat heeft substantie.
  maandag 3 augustus 2026 @ 21:00:51 #218
182233 thedeedster
pi_221495115
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 20:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, een fatsoenlijke advocaat heeft substantie.
Ik twijfel of dit nu een paradox is, of gewoon contradictio in terminus?
pi_221495347
quote:
Volgens het OM moet de uiting niet worden opgevat "als een bevel dat alle witte mannen moeten vertrekken vanwege negatieve eigenschappen van die groep". Daarom is het ook geen uiting die aanzet tot haat, discriminatie of geweld, aldus het OM.

Justitie concludeert dat uitspraken "die in eerste instantie discriminatoir overkomen", in context een andere lading krijgen. Daardoor is er in strafrechtelijke zin geen sprake meer van discriminatie.

'Symbolische of activistische oproep'
Straat vraagt volgens het OM met haar uitspraak aan witte mannen om (vrijwillig) ruimte te maken voor andere groepen, zodat die kunnen deelnemen aan de moshpit.
Begrijp ik het nu goed dat ik in een bomvolle KFC gewoon mag vragen of alle mensen van kleur (vrijwillig) ruimte willen maken voor andere groepen, zodat die ook eens een bucket kip kunnen halen?

Dat is immers ook geen bevel of uiting die aanzet tot haat, discriminatie of geweld.

Toch?

Of begrijp ik het weer niet goed?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221495611
quote:

[..]

Ja en in deze post van jou leg je zelf dus piekfijn bloot waar het fout gaat.

Want, ten eerste; je geeft zelf al aan dat de actie van mevrouw Straat dom en stom is. Dan zou het daarmee klaar kunnen zijn, maar vervolgens heb je het over al die ''hysterische reacties'' op die actie, wat volgens jou dan dus om die reden een zekere rechtvaardiging van de (domme) actie van mevrouw Straat bewerkstelligd. Er zijn voorbeelden ten over van mensen die haar actie toe juichen of verdedigen. Van festival bezoekers die schaapachtig mee gaan in de domme oproep van mevrouw Straat, tot de VPRO die dit allemaal heel goed enzo vinden. Dan zou je dus aan moeten geven dat je die allemaal ook extra stom en dom vindt, maar dat doe je dan dus weer niet.

Let op; ''veel anderen'' dan juist weer wel.

En je gaat dus (bewust?) voorbij aan het gegeven dat hier geen sprake is van een eerste keer bewuste, intentionele racisme en discriminatie (in welke vorm dan ook). Want dat is dit niet, nee, dit is het zoveelste voorbeeld. Want mevrouw Straat is het zoveelste voorbeeld van iemand die denkt hier -in dit geval, op deze manier- een valide punt te kunnen maken over racisme en discriminatie. Want ook daar zijn weer voorbeelden ten over over te vinden. Bij verschillende BLM protesten moesten ''witte mensen'' maar achterin plaats nemen. Gezien jouw eerste punt; stom en dom (en terecht). Dat ben jij schijnbaar vergeten, maar die ''vele anderen'' niet. En de ''vele anderen'' begonnen zich al meer te ergeren aan de toon en kleur in de main stream media. Die ''vele anderen'' begonnen zich (bijvoorbeeld) nog meer te ergeren toen Akwasi betoogde geweld te gaan gebruiken als hij een zwarte piet zou zien, en nog meer toen deze oproep tot geweld door de MSM compleet werd verdraaid. Laat me raden; toevallig ook vergeten.

Je hebt het over de ''hysterische reacties''. Die gaan dus niet over mevrouw Straat en haar domme actie per se. Het is een cumulatief van domme racistische en discriminerende acties en goed praterij in de MSM, en mevrouw Straat is slechts één van de zoveelste brandstichters die met een domme actie alleen maar meer olie op het vuur gooit.

Deze kern, dat is wat jij voor het gemak weg lijkt te knippen, en dan heb je ook nog het lef om de ander hypocriet te noemen...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_221495898
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 20:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Hopen dat binnenkort een artiest gaat roepen dat negers / homo's / moslims achteraan moeten gaan staan. Want ja, dat moet dan ook gewoon kunnen dus.
quote:
5s.gif Op maandag 3 augustus 2026 21:29 schreef vosss het volgende:

[..]
Begrijp ik het nu goed dat ik in een bomvolle KFC gewoon mag vragen of alle mensen van kleur (vrijwillig) ruimte willen maken voor andere groepen, zodat die ook eens een bucket kip kunnen halen?

Dat is immers ook geen bevel of uiting die aanzet tot haat, discriminatie of geweld.

Toch?

Of begrijp ik het weer niet goed?
Zoiets als dit?
https://www.nu.nl/buitenl(...)p-sophie-straat.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221495918
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 20:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is wel wat dieper dan dat. Het merendeel van de mensen werd in die tijd onderdrukt door een klein groepje (alhier adel en geestelijken). En slavernij? Dat was een mondiale aangelegenheid.

Ik vrees echt dat de meeste mensen het historisch besef van een kikkererwt hebben.
Klopt er zijn niet heel veel die daar van afstemmen en zelfs die kunnen daar ook niks aan doen.
Niemand die nu leeft is daar verantwoordelijk voor.

Die zwarte bladzijde is godzijdank voorbij, laten we daar allen blij om zijn,
pi_221496026
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 21:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik twijfel of dit nu een paradox is, of gewoon contradictio in terminus?
Een oxymoron.
pi_221496035
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 22:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Klopt er zijn niet heel veel die daar van afstemmen en zelfs die kunnen daar ook niks aan doen.
Niemand die nu leeft is daar verantwoordelijk voor.

Die zwarte bladzijde is godzijdank voorbij, laten we daar allen blij om zijn,
Bovendien is de zwarte bladzijde voor heel veel nabestaanden juist gunstig uitgepakt. Zonder de slavenhandel zou iemand als Sylvana Simons nu een armzalig leven hebben ergens in het oerwoud van Afrika.
  maandag 3 augustus 2026 @ 23:42:08 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221496160
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 20:01 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik snap wel dat het OM drukker is met andere zaken. Maar de redeneringen slaan als kut op Dirk.

Als zij "witte" had vervangen voor "zwarte" was de wereld te klein geweest :')
Dus is er geen gelijkheid in deze uitspraak en is die in strijd met grondwet artikel 1.
1947-2016
  maandag 3 augustus 2026 @ 23:44:08 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221496165
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:12 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Bovendien is de zwarte bladzijde voor heel veel nabestaanden juist gunstig uitgepakt. Zonder de slavenhandel zou iemand als Sylvana Simons nu een armzalig leven hebben ergens in het oerwoud van Afrika.
Exact.

Zij profiteert er het hardste van. Net als die airfryer. En dat realiseren ze zich maar niet.

Als niks mag herinneren in het normale dagelijkse leven aan de slavernij, zoals ze zelf vaak stellen, waarom dragen zij dan graag kleding uit de slaventijd en zijn ze nog hier en niet in afrika?
1947-2016
pi_221496183
fophef
pi_221496192
Toont wel aan dat alles een kwestie van perceptie is en dat het OM ook maar slechts een mening heeft. Nederland is zogenaamd zo rechts volgens linkse mensen maar alle instituten zoals het OM zit vol met Fatima's, transgenders en extreme linkse wijven.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 00:08:06 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221496228
quote:
19s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:53 schreef TwenteFC het volgende:
Toont wel aan dat alles een kwestie van perceptie is en dat het OM ook maar slechts een mening heeft. Nederland is zogenaamd zo rechts volgens linkse mensen maar alle instituten zoals het OM zit vol met Fatima's, transgenders en extreme linkse wijven.
2nd this.
Daarom is het land ook zo gefrustreerd over de politici, gerecht en ambtenarij. Sluit totaal niet meer aan bij de samenleving.
1947-2016
pi_221496278
quote:
nu.nl blijft de kop van dat artikel maar aanpassen.

twitter
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:01:06 #231
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221496700
quote:
Dat is een beetje het punt wanneer men roept dat er in XX jaar al geen linkse regering is geweest.

Heeft niet zo veel te maken met de regering zelf maar alle instanties en media.
Dat soort functies trekken nou eenmaal veel linkse mensen.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:08:28 #232
182233 thedeedster
pi_221496716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 09:01 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat is een beetje het punt wanneer men roept dat er in XX jaar al geen linkse regering is geweest.

Heeft niet zo veel te maken met de regering zelf maar alle instanties en media.
Dat soort functies trekken nou eenmaal veel linkse mensen.
Jaar in jaar uit zien we dat die 150 koekenbakkers weinig verschil maken.
pi_221498424
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:12 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ja idd.

Het probleem is een handjevol en wat blanke linkse trollen die zo heftig zijn die willen geen gelijkheid maar wraak. De blanke man moet boeten, onderdanig worden en een stap naar achteren doen is een begin. De eisen gaan echt nog wel verder.
pi_221498488
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact.

Zij profiteert er het hardste van. Net als die airfryer. En dat realiseren ze zich maar niet.

Als niks mag herinneren in het normale dagelijkse leven aan de slavernij, zoals ze zelf vaak stellen, waarom dragen zij dan graag kleding uit de slaventijd en zijn ze nog hier en niet in afrika?
Airfryer dat is toch die man wiens voorouders slavenhandelaren waren maar waar nu niet meer over gesproken mag worden.
Nu wil hij een grachtenpand omdat zijn ouders als slaaf dat hebben gebouwd.

Die gast is gek.
pi_221498967
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De leiding van de dagbesteding heeft weer een computer open laten staan zo te zien.
Ik weet het, de voorstanders van de gevestigde orde, willen geen kritische geluiden van echt linkse mensen.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:02:34 #236
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221499085
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik weet het, de voorstanders van de gevestigde orde, willen geen kritische geluiden van echt linkse mensen.
_O-

Klinken als een EU/SIRE reclamepaal, meepraten met letterlijk elk overheidsgeluid, divers, inclusief, zielug, rassieme, fobie, vluchteling, WIT! en dan anderen betichten van meepraten met de gevestigde orde.

JIj bent niet kritisch, je bent verslaafd aan overheidspropaganda :').
Get woke, go broke!
pi_221499411
quote:
81s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]

[ x ]
Nu.nl volgt de lijn van het OM?
pi_221499573
quote:

[..]

[ x ]
NU.nl is inmiddels wel echt ongekend triest. _O-
pi_221499760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 11:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja idd.

Het probleem is een handjevol en wat blanke linkse trollen die zo heftig zijn die willen geen gelijkheid maar wraak. De blanke man moet boeten, onderdanig worden en een stap naar achteren doen is een begin. De eisen gaan echt nog wel verder.
Dat zie je wel in Afrika.
Alle blanke boeren weggejaagd, dus naar achteren, en de ene na de andere oogst mislukt dus nu mogen de blanken weer naar voren komen....
pi_221499803
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:09 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Alle blanke boeren weggejaagd, dus naar achteren, en de ene na de andere oogst mislukt dus nu mogen de blanken weer naar voren komen....
Als de rotzooi opgeruimd is dan begint het verhaal weer opnieuw.

En in de tussentijd komen ze massaal richting Europa geld krijgen en er niks voor mogen doen is makkelijker dan je inzetten voor je eigen land.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. :)
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:38:16 #241
459912 FlippingCoin
pi_221500178
quote:

[..]

[ x ]
Lol die zijn helemaal in de war. _O-
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:39:37 #242
459912 FlippingCoin
pi_221500188
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:09 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wmb halen we die blanke boeren naar hier, ruil ze met liefde voor Marokkaans tuig bijvoorbeeld.
pi_221500351
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]
_O-

Klinken als een EU/SIRE reclamepaal, meepraten met letterlijk elk overheidsgeluid, divers, inclusief, zielug, rassieme, fobie, vluchteling, WIT! en dan anderen betichten van meepraten met de gevestigde orde.

JIj bent niet kritisch, je bent verslaafd aan overheidspropaganda :').
Nee hoor, de overheid werkt slecht in het voordeel van de gevestigde orde, daar is geen vernieuwing van te verwachten.
pi_221500432
quote:
16s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Lol die zijn helemaal in de war. _O-
Artikel is vandaag weer aangepast :')

quote:
2 aug 2026 om 19:55
Update: 7 uur geleden
pi_221500541
quote:
alle instituten zoals het OM zit vol met Fatima's, transgenders en extreme linkse wijven.
Import en mentaal gestoorden dus. En niet alleen dit land.
pi_221500553
quote:

[..]

[ x ]
Nu.nl serieus nemen :')
Dat is een extreemlinkse broedplaats vol mentaal gestoorden en hun volgers. Als nieuwsbron echt niet serieus te nemen.
pi_221512180
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact.

Voor Afriyie is het gewoon een verdienmodel. En hij is er heel rijk door geworden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221512241
Door de witte hetero cisgender man hebben vrouwen in het westen zwaarder dan in landen als Afghanistan en Saoedi-Arabië.
Corporate translator
pi_221614123

Kijk ze staan dan :') _O-

Hakenkruis in het woord 'pop' gefietst, klasse! ^O^
  donderdag 20 augustus 2026 @ 17:17:42 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221614141
Wel weer een mooi voorbeeld, witte mannen zijn het probleem, de manosphere, social media influencers etc.

Ondertussen staan er honderden totaal gestoorde vrouwen te demonstreren VOOR een vrouw die haar 3 koters heeft gewurgd incl crowd funding van een miljoen dollar.

Maar we hebben een mannenprobleem hoor, echt :').
Get woke, go broke!
pi_221614155
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 17:14 schreef Regilio_ het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind het hakenkruis redelijk representatief gezien hun uitspraken, past wel bij ze.
pi_221614258
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 17:17 schreef HeatWave het volgende:
Wel weer een mooi voorbeeld, witte mannen zijn het probleem, de manosphere, social media influencers etc.

Ondertussen staan er honderden totaal gestoorde vrouwen te demonstreren VOOR een vrouw die haar 3 koters heeft gewurgd incl crowd funding van een miljoen dollar.

Maar we hebben een mannenprobleem hoor, echt :').
Het is altijd OF het een OF het ander toch?
Krekker is de bom!
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 17:53:16 #253
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221614343
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 17:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Het is altijd OF het een OF het ander toch?
ik vind zwart-wit poeder best lekker maar niet als perspectieve restrictie.
- vmi voor intimi -
  donderdag 20 augustus 2026 @ 18:06:25 #254
203089 Scuidward
pi_221614380
quote:
[ afbeelding ]

Een t-shirt dragen is in mijn ogen gewoon een vreedzaam protest.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 18:26:57 #255
459912 FlippingCoin
pi_221614502
quote:
[ afbeelding ]

white power!

👏
pi_221614763
quote:
[ afbeelding ]

Het kwalijke is, ze hebben gelijk, er is extreem veel online racisme.

Bij een onschuldig comedy fragment als dit:

Reacties als:

quote:
We all knew this was going to eventually end in violence.

As all things do in their culture

"Culture"

It always does. Born angry

Now he can add another thing black can't do to that joke. Get through a night without violence.

Never relax around wild Animals
Juist omdat (online) racisme echt bestaat, is het zo triest dat Sophie Straat en haar vriendjes zelf de racist uithangen, om dan daarna te doen alsof ze juist strijden tegen racisme. Je strijdt niet tegen racisme door zelf de racist uit te hangen.

Wanneer racisme jegens minderheden/zwarten/etc echt bestaat, maakt het je niet opeens geen racist wanneer je racistisch doet jegens blanken.

Wanneer vrouwen discriminatie op sommige plekken voorkomt, maar dit het niet opeens minder discriminerend wanneer je opeens mannen gaat lopen discrimineren.

[ Bericht 1% gewijzigd door KreKkeR op 20-08-2026 19:54:37 ]
Krekker is de bom!
  donderdag 20 augustus 2026 @ 19:53:47 #257
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221615099
quote:
[ afbeelding ]

Man man, ik word wel zo moe van dit soort ultralinkse flopartiestjes.

Houd gewoon je jankmuil over racisme en ga optredens verkopen.

Ik kan redelijk zingen maar ik moet er niet aan denken om in dat gemaakte aandachtsgeile wereldje te zitten. Om te kotsen.
pi_221616843
Kan Sophie Straat even naar Oekraïne worden gestuurd?

Dan kan ze daar aan het front zelf even zien wie daar de Europese vrijheid staan te verdedigen. Wie zouden dat zijn:

- vrouwen?
- transgenders?
- bruine mannen?
- zwarte mannen?
- witte mannen?
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 07:50:23 #259
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221617638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:52 schreef Kottnauer het volgende:
Kan Sophie Straat even naar Oekraïne worden gestuurd?

Dan kan ze daar aan het front zelf even zien wie daar de Europese vrijheid staan te verdedigen. Wie zouden dat zijn:

- vrouwen?
- transgenders?
- bruine mannen?
- zwarte mannen?
- witte mannen?
Zo'n 10% van de gemobiliseerde soldaten is vrouw. En dat op VRIJWILLIGE basis want ze hebben geen plicht om in het leger te gaan.

En er vechten ook niet autochtone Oekrainse soldaten, waaronder ook mensen met donkere huidskleur, in het leger. In enkele gevallen in het reguliere leger:

https://war.ukraine.ua/he(...)d-forces-of-ukraine/

In veel andere gevallen in het vreemdelingenlegioen.

Maar dit lijkt me echt totaal niet relevant mbt het onderwerp in dit topic en ik snap het punt dat je probeert te make niet echt.
Krekker is de bom!
pi_221617768
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 07:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Zo'n 10% van de gemobiliseerde soldaten is vrouw. En dat op VRIJWILLIGE basis want ze hebben geen plicht om in het leger te gaan.

En er vechten ook niet autochtone Oekrainse soldaten, waaronder ook mensen met donkere huidskleur, in het leger. In enkele gevallen in het reguliere leger:

https://war.ukraine.ua/he(...)d-forces-of-ukraine/

In veel andere gevallen in het vreemdelingenlegioen.

Maar dit lijkt me echt totaal niet relevant mbt het onderwerp in dit topic en ik snap het punt dat je probeert te make niet echt.
Met jouw reactie heb je mijn punt volledig onderbouwd! Dank daarvoor. Dat jij zelf het punt niet snapt is niet belangrijk!
pi_221617952
quote:
[ afbeelding ]

Ken er letterlijk geen een.
1947-2016
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:23:18 #262
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221617985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 08:09 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Met jouw reactie heb je mijn punt volledig onderbouwd! Dank daarvoor. Dat jij zelf het punt niet snapt is niet belangrijk!
Ik denk dat jij het niet begrijpt.

Om te betogen dat racisme/discriminatie niet oke is heb je geen cijfers mbt het front in Oekraïne nodig.

Jij probeert op kromme wijze dmv cijfers mbt front Oekraïne (totaal niet relevant mbt Nederland) aan te tonen dat Sophie ongelijk heeft.

Vertel, waarom zou je bijv. cijfers nodig hebben mbt % vrouwen dat meevecht ergens aan een front om de achterlijkheid van Sophies uitspraken aan te tonen?

Stel dat 50% v/d soldaten vrouw was, of 100%, wat dan, zouden de achterlijke uitspraken van Sophie mbt vrouwen naar voren dan opeens gerechtvaardigd zijn?

[ Bericht 7% gewijzigd door KreKkeR op 21-08-2026 08:30:06 ]
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')