abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221491266
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:10 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Geen probleem. Ik maak ook onderscheid in casus. Lekker meta.
:)

Ik vind het raar dat het bij het 1 fophef word geroepen en artistieke vrijheid en de ander gelijk DISCRIMINATIE !!!
pi_221491269
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:10 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Mischien komt ze wel op dezelfde dag voor de rechter als Jan Roos. Zitten ze alletwee in dezelfde wachtkamer bij justitie. _O-
Ik hoop dat daar filmpjes van komen dan. _O-
pi_221491292
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
:)

Ik vind het raar dat het bij het 1 fophef word geroepen en artistieke vrijheid en de ander gelijk DISCRIMINATIE !!!
Daarom is juist het spandoek zo kunstzinnig, het dwingt bepaalde elementen in de samenleving met hun mond te bekennen waar het hart vol van zit _O_
pi_221491402
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is het dus niet. De context wisselt. En die is belangrijk bij de weging van het onderscheiden.

De 2e alinea is woorden in de mond leggen en daarom geen reactie. Je verzint maar een eind in de verte wat ik zogenaamd zou zeggen of vinden.
Het is gewoon een stukje Whataboutism van jouw kant _O- Kom op zeg, je wordt hier met feiten om de oren geslagen (letterlijke definities uit het woordenboek) en dan is jouw reactie 'Ja, maar historische aspecten bla bla'.

Who gives a fuck? Besef even dat jouw antwoord op discriminatie in het verleden (je weet wel, datgene wat jij zo afkeurt) discriminatie in het heden is :') Dat is alsof ze de bosbranden in Spanje willen bestrijden door in Portugal ook de boel in de fik te steken.

Blussen is de oplossing waarde Koekoekmakto, niet nog meer brand stichten.
pi_221491516
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:16 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Daarom is juist het spandoek zo kunstzinnig, het dwingt bepaalde elementen in de samenleving met hun mond te bekennen waar het hart vol van zit _O_
Het laat wel heel veel zien hoe bepaalde mensen in elkaar zitten idd.
Als er echt iets van discriminatie is zoals laatst met een sportster spreekt iedereen er schande van ook rechts stemmers.
Maar als er andersom iets is dat moeten rechts stemmers hun bek houden en gewoon braaf alles over zich heen laten komen.

Het is gewoon hypocriet beide is discriminatie.
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:59:30 #131
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221491560
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Het laat wel heel veel zien hoe bepaalde mensen in elkaar zitten idd.
Als er echt iets van discriminatie is zoals laatst met een sportster spreekt iedereen er schande van ook rechts stemmers.
Maar als er andersom iets is dat moeten rechts stemmers hun bek houden en gewoon braaf alles over zich heen laten komen.

Het is gewoon hypocriet beide is discriminatie.
Precies het probleem. Er wordt hier met twee maten gemeten als het om vermeend racisme gaat.

Wit slecht, bruin goed. Andersom is het een probleem.
pi_221491601
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:59 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Precies het probleem. Er wordt hier met twee maten gemeten als het om vermeend racisme gaat.

Wit slecht, bruin goed. Andersom is het een probleem.
Precies.
Die extreem linkse rakkers die dit maar normaal vinden veroorzaken juist veel tweedeling en haat.
Ik vraag me soms echt af of ze dat met opzet doen of echt zo dom en blind zijn, zelfs al gebeurd het voor hun neus en is er zoveel bewijs dan nog is de blanke man fout.
pi_221491627
quote:
8s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

Staat allemaal in geen enkele verhouding tot de historische discriminatie van man naar de rest of van wit naar zwart.

Je doelt hier nu op de onjuist herschreven geschiedenis, want het is natuurlijk volstrekt idioot om te doen alsof discriminatie (zowel nu als in het verleden) een gevalletje wit tegen zwart is.

Dat is een LEUGEN!
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:12:32 #134
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221491637
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je doelt hier nu op de onjuist herschreven geschiedenis, want het is natuurlijk volstrekt idioot om te doen alsof discriminatie (zowel nu als in het verleden) een gevalletje wit tegen zwart is.

Dat is een LEUGEN!
Er heeft discriminitatie plaatsgevonden van wit naar zwart en er is nog steeds discriminaite van wit naar zwart. En dat is geen leugen.

* zonder capslock.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:14:04 #135
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221491643
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:12 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Er heeft discriminitatie plaatsgevonden van wit naar zwart en er is nog steeds discriminaite van wit naar zwart. En dat is geen leugen.

* zonder capslock.
Straks weer lekker het terras op met een wijntje en pizza :')
pi_221491644
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:50 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat eerste imo wel, bij dat tweede zit er niets artistieks aan. Zo'n gefrustreerd vodje ophangen. Maar snap je punt wel. De verklaring, intenties en context zijn bepalend voor de weging dan deze actie.
Ken je Loesje nog? Dat was echt ook een vorm van kunst. Met een one liner mensen laten nadenken.

Het is volstrekt idioot om te zeggen dat Sophie artistiek bezig was (ze is geen cabaretier, maar gewoon een zangeresje en een slechte ook nog die alleen maar met ragebait wat aandacht kan krijgen) en dit niet als artistiek gezien kan worden, temeer daar het overduidelijk een reactie is op haar uitspraak en dus een spiegel.

Voor de goede orde: ik vind het beiden walgelijke uitspraken, maar ik ben dan ook echt tegen racisme omdat ik nog de doctrine van Dr. King aanhang in plaats van de diep racistische woke doctrine waarin iedereen in een groep ingedeeld wordt als slachtoffer en onderdrukker.
pi_221491694
quote:

[..]

* zonder capslock.
Nee, dat noemen we een halve waarheid.

Want 'er heeft discriminitatie plaatsgevonden van zwart naar wit en er is nog steeds discriminatie van zwart naar wit. En dat is geen leugen' is evengoed waar.

Ik herhaal het nog maar eens, het woord slaaf komt van Slave als in Slavisch, als in Slavische volkeren die als slaaf werden gebruikt door Vikingen, Arabieren en Berbers, het Byzantijnse rijk...

Slavernij. Afgeschaft in 2007 (zoek maar op) en weer ingevoerd dit jaar (Afghanistan). Naast de illegale vorm van slavernij die thans meer slaven omvat dan ooit in de historie.
pi_221491727
quote:

[..]

* zonder capslock.
Het heet niet voor niets geschiedenis. Het is geweest, zwarte bladzijde.
We leven nu in het nu.

Discriminatie en buitensluiten is allang niet alleen meer iets wat alleen sommige blanke mensen doen maar komt in alle groepen voor.
Jij doet het ook door het prima te vinden dat de blanke man maar buiten gesloten mag worden en zet dat weg onder artistiek, je geeft daarmee aan dat het ok is om blanke mensen te discrimineren en vanuit hier gaat het steeds een stapje verder.

Dit moet gewoon stoppen voor het echt uit de hand gaat lopen en dat kan alleen door gelijkheid (Je weet wel dat waar links beweerd voor te strijden.) En dat kan alleen als niet alleen de rechten maar ook de plichten gelijk zijn.
Recht: Je mag niet gediscrimineerd/buitengesloten worden.
Plicht: Je mag zelf ook niet discrimineren/buitensluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gizmogirl28 op 03-08-2026 12:46:03 ]
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:36:30 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221491743
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:24 schreef Cara het volgende:

[..]
Lees mijn post nog eens goed. In de tweede zin zeg ik letterlijk: 'Mensen indelen op huidskleur is wat mij betreft echt niet de manier.' We zijn het over de actie van Sophie Straat dus gewoon eens.
Maar door dat voor het gemak weg te knippen, ontwijk je de hele kern: de compleet hysterische reactie erop. En eerlijk gezegd bevestig je hier precies de hypocrisie die ik aankaartte.

Mijn kritiek ging niet over de vraag of haar actie goed was (nogmaals: nee), maar over het feit dat de 'stoere' anti-woke man na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt.
Dus: kom zelf eens met een beter, inhoudelijk antwoord op die gigantische eigen slachtofferrol, of aanvaard de spiegel.
Die reactie is juist goed. Het is totale hypocrisie als je je mond continu vol hebt van discriminatie en iedereen is gelijk enzo, maar wel je woede gaat botvieren op 1 bepaalde groep die een bepaald kleurtje heeft.
Dat het argument 'artistieke vrijheid' wordt gebracht is ook maar een getuige van slechte hersengymnastiek bij de groep wokies om het voor hunzelf goed te praten.

Het is discriminatie, je hebt het over een groep met een bepaalde specifieke huidskleur die naar achteren moet stappen ten faveure van anderen. Rosa Parks had daar ook een mening over. En ook Morgan Freeman.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:41:38 #140
499136 nelaeryn
food & music
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:41:49 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221491779
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:
(Je weet wel dat waar links zo voor strijd.)
Met je post eens maar niet met deze. Links strijd helemaal niet voor gelijkheid. Ze zaaien enkel verdeeldheid met al hun actiegroepjes die qua verpakking mooi zijn, maar inhoudelijk alleen verdeeldheid zaaien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221491832
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met je post eens maar niet met deze. Links strijd helemaal niet voor gelijkheid. Ze zaaien enkel verdeeldheid met al hun actiegroepjes die qua verpakking mooi zijn, maar inhoudelijk alleen verdeeldheid zaaien.
Gewijzigd. Je weet wel dat waar links beweerd voor te strijden.

Het is hun stokpaardje was de bedoeling achter die zin. Ik bedoelde wat jij zegt. :)
pi_221491878
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jij strijd voor de gevestigde orde, ondanks de bewijzen dat we daardoor nooit uit het jaar nul kunnen geraken, want niet het verstand regeert maar de sterksten regeren.
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:55:11 #144
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_221491881
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat spandoek is weg dat filmpje van die trut van een Straat staat voor eeuwig op internet.
Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel. :)
De foto van het spandoek bestaat nog wel toch.
pi_221491920
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:55 schreef Scuidward het volgende:

[..]
De foto van het spandoek bestaat nog wel toch.
Ja is ook zo. :D
Actie reactie is voor eeuwig bewaard. :P
pi_221491956
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 00:10 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Tja, heb ook ooit eens bij Politie gesolliciteerd voor systeembeheerder en werd mij bij het invullen online al op gewezen dat ik eigenlijk geen kans maak omdat ik geen minderheid ben.
Ook wel eens gesolliciteerd waarbij ze ook aangaven vooral een minderheid te willen. In dat land was ik buitenlander, plus ik ben deels Aziatisch. Maar nee, ze zochten een vrouw, alleen maar vrouwen geinterviewd. Schijnbaar zijn vrouwen ook een minderheid in dat land.
pi_221491971
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:17 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Zijzelf en haar management vind dit achter de schermen trouwens alleen maar prachtig.
Gratis publiciteit.
Wil je zo'n figuur echt terugpakken is totaal negeren gewoon het beste.
Staat ze binnenkort bij de Mac Hamburgers te flippen.
Het is een zielige populistische act inderdaad, maar wel een die onze staatsomroep met genoegen omarmt.
Ik zou het minder erg vinden als er niet zoveel belastinggeld zou gaan naar totaal niet belangrijke mensen die het zonder subsidie niet zouden redden. Dan gaat het niet alleen over Sophie Straat, maar de NPO heeft talloze online kanalen, podcasts, nieuwsblogjes, etc waar vijandige figuren hun gal mogen spuwen.

Hier nog een mooi voorbeeld van zo'n podcast. Men heeft een 'sterk' vermoeden dat Rusland achter Islamitische aanslagen zit. En dit soort drek bekostigen wij met zijn allen :')

Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 3:45
pi_221492084
quote:
4s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:09 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het is een zielige populistische act inderdaad, maar wel een die onze staatsomroep met genoegen omarmt.
Ik zou het minder erg vinden als er niet zoveel belastinggeld zou gaan naar totaal niet belangrijke mensen die het zonder subsidie niet zouden redden. Dan gaat het niet alleen over Sophie Straat, maar de NPO heeft talloze online kanalen, podcasts, nieuwsblogjes, etc waar vijandige figuren hun gal mogen spuwen.

Hier nog een mooi voorbeeld van zo'n podcast. Men heeft een 'sterk' vermoeden dat Rusland achter Islamitische aanslagen zit. En dit soort drek bekostigen wij met zijn allen :')

Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 3:45
Twee vliegen in 1 klap noemen we dat: 1. de publieke opinie over moslims gunstig beïnvloeden (op zich raar dat dit een breed politiek gedragen wens is) en 2. de publieke opinie over de Russen negatief beïnvloeden.

Dat het propaganda is... ach... Desinformatie is alleen desinformatie als het tegen het belang van de machthebbers in Europa ingaat (ook al is het gewoon waar).
  maandag 3 augustus 2026 @ 13:55:36 #149
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221492173
pi_221492413
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die reactie is juist goed. Het is totale hypocrisie als je je mond continu vol hebt van discriminatie en iedereen is gelijk enzo, maar wel je woede gaat botvieren op 1 bepaalde groep die een bepaald kleurtje heeft.
Dat het argument 'artistieke vrijheid' wordt gebracht is ook maar een getuige van slechte hersengymnastiek bij de groep wokies om het voor hunzelf goed te praten.

Het is discriminatie, je hebt het over een groep met een bepaalde specifieke huidskleur die naar achteren moet stappen ten faveure van anderen. Rosa Parks had daar ook een mening over. En ook Morgan Freeman.

Je haalt er nu argumenten bij zoals 'artistieke vrijheid', maar die heb ik nergens genoemd. Je bent in discussie met een zelfverzonnen argument en legt me woorden in de mond. Nogmaals (voor de derde keer!): ik vind de actie van Sophie Straat ook fout.

Mijn punt gaat (nogmaals) puur over de buitenproportionele reacties in dit topic. En jouw eigen reactie is daar weer een goed voorbeeld van.
Want laten we het inderdaad even hebben over de mening van Rosa Parks die je aanhaalt. Dat je een levensgevaarlijke strijd tegen gewelddadige, wettelijk vastgelegde segregatie in Amerika op één lijn stelt met witte mannen die bij een popconcertje tijdelijk gevraagd worden om een stap naar achteren te doen, toont precies de zielige slachtofferrol die hier maar blijft terugkomen.

Daarbovenop nog inclusief de stuitende arrogantie waarmee je doodleuk invult dat Rosa Parks het wel met jou eens zou zijn.
Je snapt blijkbaar niet dat Rosa Parks juist vocht tégen de dominante groep die altijd gewend was om vanzelfsprekend alle ruimte (voorin) in te nemen. Als Rosa Parks vandaag leefde, zou ze de witte mannen die nu zo theatraal huilen op dit forum waarschijnlijk precies zo zien als de witte buspassagiers in 1955: volk dat compleet in paniek raakt als ze een millimeter van hun privilege en comfort moeten inleveren voor een ander.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')