abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221463583
quote:
81s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:19 schreef Aether het volgende:

[..]

Als je denkt dat het niet gekker kan. :X
pi_221463587
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 11:27 schreef the-eye het volgende:

[..]
Tja.... we kunnen net doen of we gek zijn en dit geen racisme noemen maar kijk dan niet gek op als de bereidheid om het überhaupt over racisme te hebben zal afnemen/verdwijnen
Het woord racisme heeft al geen waarde meer.
  donderdag 30 juli 2026 @ 11:52:03 #53
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221463597
quote:
Of is het soms omdat witte meneren niet gewend zijn om een stap opzij te doen?’"
Ik neem aan dat Renske en Sophie dan ook doelen op progressieve witte meneren, non binaire witte meneren, genderfluïde witte meneren, veganistische witte meneren, homoseksuele witte meneren, islamitische witte meneren en armoedige witte meneren.

SIMPELWEG ALLE WITTE MANNEN!
pi_221463602
quote:

[..]

Je zou maar geld betalen voor zo'n vod.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221463611
quote:

[..]

Waarom was het voor Rosa Parks dan zo'n moeite om even achterin het busje te te gaan zitten? Of was Rosa Parks niet gewend om achterin het busje te zitten? Vragen vragen vragen :)
pi_221464789
Die Stentor-column faalt helaas flink omdat het net doet alsof rechts moet worden aangesproken als kleine kinderen.
Daarbij kiest Sophie Straat een hele grove, onhandige manier om haar strijd om ongelijkheid te doorbreken. En dat is (geloof ik) echt niet de manier.

Echter; als ik nu kijk naar de vele volle pagina's aan woedende reacties zonder enige vorm van reflectie in dit topic.. Jarenlang hoor je vanuit rechts en anti-woke kringen: 'Mensen kunnen niks meer hebben, wees een keer geen slachtoffer, incasseer eens wat, je mag ook niks meer zeggen'.

Maar nu zegt één zangeres op een festival een keer iets onaardigs tegen witte mannen (ze raakt ze één keer in hun comfortzone) en ineens gedragen die mannen zich als de grootste slachtoffers ter wereld.
Het land is te klein, columns vol geschreven door geenstijl, de blanke man moet dit niet pikken, doodsbedreigingen, ook in dit topic zie ik vele scheldpartijen en boosheid.

De absolute paniek over het feit dat er één kwartiertje op een festival van hen gevraagd wordt om hun dominante plek af te staan, bewijst wat mij betreft exact het gelijk van Sophie Straat: macht is onzichtbaar totdat je het moet delen. Deze reactie is niet proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cara op 30-07-2026 15:52:25 ]
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:03:13 #57
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221464798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
nu zegt één zangeres op een festival een
keer iets onaardigs tegen witte mannen
Ja maar: wie zijn 'witte mannen'?
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:09:49 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221464823
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
Deze reactie is niet
proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek
over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.
Nee, totaal niet. Dit gaat erom dat "we" in Nederland decennia lang kapot gegooid zijn met campagnes, dramartikelen, rechtzaken etc etc waarin ons geleerd is dat racisme, onderscheid maken op basis van huidskleur zo'n beetje het aller ergste is wat je kan doen als mens.

Om dan doodleuk de racist uit te gaan hangen om een punt te maken is van een werkelijk achterlijk niveau qua denkwijze.

Als racisme slecht is is het voor alles en iedereen slecht, niet alleen voor een groep waar jij sympathie voor hebt.

Kom met iets beters of aanvaard de kritiek op je denkwijze.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221464860
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
Die Stentor-column faalt helaas flink omdat het net doet alsof rechts moet worden aangesproken als kleine kinderen.
Daarbij kiest Sophie Straat een hele grove, onhandige manier om haar strijd om ongelijkheid te doorbreken. En dat is (geloof ik) echt niet de manier.

Echter; als ik nu kijk naar de vele volle pagina's aan woedende reacties zonder enige vorm van reflectie in dit topic.. Jarenlang hoor je vanuit rechts en anti-woke kringen: 'Mensen kunnen niks meer hebben, wees een keer geen slachtoffer, incasseer eens
wat, je mag ook niks meer zeggen'.

Maar nu zegt één zangeres op een festival een keer iets onaardigs tegen witte mannen (ze raakt ze één keer in hun comfortzone) en ineens gedragen die mannen zich als de grootste slachtoffers ter wereld.
Het land is te klein, columns vol geschreven door geenstijl, de blanke man moet dit niet pikken, doodsbedreigingen, ook in dit topic zie ik vele scheldpartijen en boosheid.

De absolute paniek over het feit dat er één kwartiertje op een festival van hen
gevraagd wordt om hun dominante plek af te staan, bewijst wat mij betreft exact het gelijk van Sophie Straat: macht is onzichtbaar totdat je het moet delen. Deze reactie is niet
proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek
over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.
Je kunt natuurlijk niet eerst tientallen jaren verkondigen dat racisme en discriminatie het allergrootste kwaad in het universum is en vervolgens verwachten dat bepaalde mensen zich wél laten discrimineren.
pi_221464870
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Dit gaat erom dat "we" in Nederland decennia lang kapot gegooid zijn met campagnes, dramartikelen, rechtzaken etc etc waarin ons geleerd is dat racisme, onderscheid maken op basis van huidskleur zo'n beetje het aller ergste is wat je kan doen als mens.

Om dan doodleuk de racist uit te gaan hangen om een punt te maken is van een werkelijk achterlijk niveau qua denkwijze.

Als racisme slecht is is het voor alles en iedereen slecht, niet alleen voor een groep waar jij sympathie voor hebt.

Kom met iets beters of aanvaard de kritiek op je denkwijze.
Lees mijn post nog eens goed. In de tweede zin zeg ik letterlijk: 'Mensen indelen op huidskleur is wat mij betreft echt niet de manier.' We zijn het over de actie van Sophie Straat dus gewoon eens.
Maar door dat voor het gemak weg te knippen, ontwijk je de hele kern: de compleet hysterische reactie erop. En eerlijk gezegd bevestig je hier precies de hypocrisie die ik aankaartte.

Mijn kritiek ging niet over de vraag of haar actie goed was (nogmaals: nee), maar over het feit dat de 'stoere' anti-woke man na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt.
Dus: kom zelf eens met een beter, inhoudelijk antwoord op die gigantische eigen slachtofferrol, of aanvaard de spiegel.
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:27:08 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221464882
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:24 schreef Cara het volgende:

[..]
Lees mijn post nog eens goed. In de tweede zin zeg ik letterlijk: 'Mensen indelen op huidskleur is wat mij betreft echt niet de manier.' We zijn het over de actie van Sophie Straat dus gewoon eens.
Maar door dat voor het gemak weg te knippen, ontwijk je de hele kern: de compleet hysterische reactie erop. En eerlijk gezegd bevestig je hier precies de hypocrisie die ik aankaartte.

Mijn kritiek ging niet over de vraag of haar actie goed was (nogmaals: nee), maar over het feit dat de 'stoere' anti-woke man na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt.
Dus: kom zelf eens met een beter, inhoudelijk antwoord op die gigantische eigen slachtofferrol, of aanvaard de spiegel.
Je betoog klopt niet, dit is niet 1, pas nieuw, voorheen niet gezien, incident. Deze anti-blankentaal wordt steeds meer en meer gemeengoed, zie ook die bagger van Omroep Zwart.

Waar moeten "we" ons dan aan spiegelen precies, van welke bevolkingsgroep kan de foute, anti-woke boze witte man een voorbeeld nemen zoals het hoort?
Get woke, go broke!
pi_221464910
Fuck white tears
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221464914
Is het trouwens iemand een rotzorg wat dat wijf mist?
pi_221464934
quote:

[..]

Vervang wit eens met zwart, vrouw, joods, arabisch?

https://www.ad.nl/werk/ho(...)wetenschap~a4aebf49/
https://www.bnnvara.nl/jo(...)maar-blijft-zelf-wit
https://www.scienceguide.(...)satiebelang-gericht/
https://www.rtl.nl/nieuws(...)t?redirect=rtlnieuws
https://www.trouw.nl/verd(...)n-dat-toch~bb2f7a3a/
https://www.volkskrant.nl(...)minder-wit~b5d6c0d2/
https://www.trouw.nl/reli(...)-niet-meer~bbb754c0/
https://www.telegraaf.nl/(...)te-wit/64537547.html
https://www.gelderlander.(...)iversiteit~abc71685/
https://www.ad.nl/redacti(...)ws-schrikbarend-wit/
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:37:41 #65
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221464937
quote:

[..]

Mooi gezegd.

Het zijn ook steeds dezelfde types die zich hier druk over maken. Ze hebben een zwaar leven, lijkt het.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:39:59 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221464949
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mooi gezegd.

Het zijn ook steeds dezelfde types die zich hier druk over maken. Ze hebben een zwaar leven, lijkt het.
Met stip op nummer 1 van de lijst, nutteloze opmerkingen op een discussieforum, mensen die het met je oneens zijn wegzetten alsof ze iets raars doen als ze hun mening posten :').

Men maakt zich niet overdreven druk, men post op FOK!, zoals men al 25 jaar doet :W.
Get woke, go broke!
pi_221465002
quote:
5s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je betoog klopt niet, dit is niet 1, pas nieuw, voorheen niet gezien, incident. Deze anti-blankentaal wordt steeds meer en meer gemeengoed, zie ook die bagger van Omroep Zwart.

Waar moeten "we" ons dan aan spiegelen precies, van welke bevolkingsgroep kan de foute, anti-woke boze witte man een voorbeeld nemen zoals het hoort?
Bij Omroep Zwart roepen ze inderdaad ook wel eens domme dingen. Maar daarmee ontwijk je weer de daadwerkelijke hypocrisie die ik aankaartte.

Kijk naar je eigen verweer. Jarenlang is de boodschap geweest vanuit anti-woke rechts aan alles en iedereen geweest: 'Stop met klagen over het verleden, kap met de slachttofferrol, incasseer gewoon.'

Maar wat doe jij nu? Je begint over 'decennialang doodgegooid worden met campagnes' en klaagt dat je een onderdrukte groep bent door een trend van 'anti-blankentaal'. Besef je dat je hiermee dezelfde jas aantrekt van het structurele linkse slachtoffer dat hier in hetzelfde topic constant door een groot deel wordt uitgelachen en weggehoond?

Aan wie je je moet spiegelen? Niet aan een andere bevolkingsgroep. Spiegel je gewoon aan de nuchtere vent die je (neem ik aan) zelf al jaren van anderen eist te zijn. Iemand die niet in de verdediging schiet, niet de vermoorde onschuld speelt en incasseringsvermogen zelf eens in de praktijk brengt.
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:48:49 #68
438527 MissButterflyy
pi_221465005
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Met stip op nummer 1 van de lijst, nutteloze opmerkingen op een discussieforum, mensen die het met je oneens zijn wegzetten alsof ze iets raars doen als ze hun mening posten :').

Men maakt zich niet overdreven druk, men post op FOK!, zoals men al 25 jaar doet :W.
Oh, jij maakt je erom druk.
Dat is wel te zien, je hapt meteen.
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:56:58 #69
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465053
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:48 schreef Cara het volgende:

[..]
Bij Omroep Zwart roepen ze inderdaad ook wel eens domme dingen. Maar daarmee ontwijk je weer de daadwerkelijke hypocrisie die ik aankaartte.

Kijk naar je eigen verweer. Jarenlang is de boodschap geweest vanuit anti-woke rechts aan alles en iedereen geweest: 'Stop met klagen over het verleden, kap met de slachttofferrol, incasseer gewoon.'

Maar wat doe jij nu? Je begint over 'decennialang doodgegooid worden met campagnes' en klaagt dat je een onderdrukte groep bent door een trend van 'anti-blankentaal'. Besef je dat je hiermee dezelfde jas aantrekt van het structurele linkse slachtoffer dat hier in hetzelfde topic constant door een groot deel wordt uitgelachen en weggehoond?

Aan wie je je moet spiegelen? Niet aan een andere bevolkingsgroep. Spiegel je gewoon aan de nuchtere vent die je (neem ik aan) zelf al jaren van anderen eist te zijn. Iemand die niet in de verdediging schiet, niet de vermoorde onschuld speelt en incasseringsvermogen zelf eens in de praktijk brengt.
Nee, je mist wederom het hele punt, ik zal het simpel houden.

Racisme in de samenleving bestrijd je niet met meer racisme.
Get woke, go broke!
pi_221465054
quote:

Echter; als ik nu kijk naar de vele volle pagina's aan woedende reacties zonder enige vorm van reflectie in dit topic.. Jarenlang hoor je vanuit rechts en anti-woke kringen: 'Mensen kunnen niks meer hebben, wees een keer geen slachtoffer, incasseer eens wat, je mag ook niks meer zeggen'.

De absolute paniek over het feit dat er één kwartiertje op een festival van hen gevraagd wordt om hun dominante plek af te staan, bewijst wat mij betreft exact het gelijk van Sophie Straat: macht is onzichtbaar totdat je het moet delen. Deze reactie is niet proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.
Wat een vage hersenkronkel is dit toch. Het heeft niets te maken met macht, het is gewoon een domme actie waar sommigen dom op reageren. Niets meer, niets minder.
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:57:45 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465061
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oh, jij maakt je erom druk.
Dat is wel te zien, je hapt meteen.
Je weet dat dit je nu gewoon een troll maakt he? :).

Geeft niet, doen we allemaal wel eens :).
Get woke, go broke!
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:57:54 #72
438527 MissButterflyy
pi_221465063
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Moet jij nodig zeggen. :') :') :')
  donderdag 30 juli 2026 @ 15:58:51 #73
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465072
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Moet jij nodig zeggen. :') :') :')
Ik doe niet aan racisme, en nee, kritiek of zelfs haat jegens de islam is geen racisme :W.

:')x oneindig.
Get woke, go broke!
pi_221465080
quote:

Eerst en vooral klopt het natuurlijk niet dat de wereld altijd om de blanke man draait. Zelfs historisch is dat vaker onwaar dan waar.

Maar dat even terzijde. De discussie is vooral gekomen doordat een (inderdaad B) zangeresje een goed bedoelde uitnodiging verpeste door een racistische uitsmijter en daarop er posts kwamen vanuit de NPO (geen idee meer wie precies binnen de NPO) die deze uitspraak verheerlijkte.

Geloof mij, als morgen iemand een racistische uitspraak doet gericht tegen iemand van kleur en iemand binnen de NPO zegt dat die persoon een held is, dan zijn de rapen net zo goed gaar.

En daar dan bovenop komt nog haar huilverhaal dat er nauwelijks steun was voor haar openlijk racistische uitspraak...

[ Bericht 2% gewijzigd door VEM2012 op 30-07-2026 17:17:27 ]
pi_221465082
Leuk trucje ook, het over de reacties hebben in plaats van de originele actie. Het is niet alleen dat ze een racistische oproep doet he, ze verwacht ook nog eens dat iedereen achter haar zou moeten gaan staan. Geen wonder dat dat weerstand oproept, vooral als er dan ook nog laffe artiesten en kranten net gaan doen alsof zij ergens tegen beschermd zou moeten worden.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:02:15 #76
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221465093
quote:

[..]
Exact.

Je zet iedereen die het niet met een andere racistische uitspraak weg neer als "'stoere' anti-woke man (die) na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt."

Daar zit je mis.

<nee>

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 01-08-2026 23:59:13 ]
pi_221465101
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zal ik het ook simpel houden: over die open deur waren we het in mijn allereerste reactie al lang eens.

Dat je nu al je eigen argumenten laat vallen en je terugtrekt achter een veilige oneliner geeft maar weer pijnlijk aan hoe moeilijk het voor sommigen is om in de spiegel te kijken.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:04:04 #78
438527 MissButterflyy
pi_221465105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik doe niet aan racisme, en nee, kritiek of zelfs haat jegens de islam is geen racisme :W.

:')x oneindig.
Ja, je hebt het inderdaad maar druk met haten.
Dat is idd oneindig :')
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:06:00 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465109
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:02 schreef Cara het volgende:

[..]
Zal ik het ook simpel houden: over die open deur waren we het in mijn allereerste reactie al lang eens.

Dat je nu al je eigen argumenten laat vallen en je terugtrekt achter een veilige oneliner geeft maar weer pijnlijk aan hoe moeilijk het voor sommigen is om in de spiegel te kijken.
Nee, ik hoef helemaal niet in een spiegel te kijken omdat activisten dat bedacht hebben. Ik roep niet op dat alle mensen van kleur naar achteren moeten, ik jank achteraf niet over kritiek op mijn eigen uitspraken.

Er is maar 1 argument dat er daadwerkelijk toe doet: Je bestrijdt racisme niet met racisme, alle andere toevoegingen zijn activistische ruis.
Get woke, go broke!
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:07:16 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465116
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, je hebt het inderdaad maar druk met haten.
Dat is idd oneindig :')
En jij hebt het net zo druk met op die vermeende haat te reageren, wat is dan het verschil precies oh wijze guru?

Op een discussieforum, je maakt je druk want je post erover, posten is echt totaal niveauloos.
Get woke, go broke!
pi_221465132
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, ik hoef helemaal niet in een spiegel te kijken omdat activisten dat bedacht hebben. Ik roep niet op dat alle mensen van kleur naar achteren moeten, ik jank achteraf niet over kritiek op mijn eigen uitspraken.

Er is maar 1 argument dat er daadwerkelijk toe doet: Je bestrijdt racisme niet met racisme, alle andere toevoegingen zijn activistische ruis.
Dat was inmiddels pijnlijk duidelijk, ja.
Zelfreflectie afdoen als 'activistische ruis' is inderdaad een stuk makkelijker. Steek je vingers lekker in je oren, ik laat het erbij.
  donderdag 30 juli 2026 @ 16:13:26 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221465139
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:12 schreef Cara het volgende:

[..]
Dat was inmiddels pijnlijk duidelijk, ja.
Zelfreflectie afdoen als 'activistische ruis' is inderdaad een stuk makkelijker. Steek je vingers lekker in je oren, ik laat het erbij.
Doe dat, kijk lekker met suicidal empathy naar de wereld, dat kan alleen maar goed gaan :).
Get woke, go broke!
pi_221465212
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:02 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Exact.

Je zet iedereen die het niet met een andere racistische uitspraak weg neer als "'stoere' anti-woke man (die) na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt."

Daar zit je mis.

<nee>
Aha. Dus je verweer tegen mijn stelling dat een groot deel van deze groep onmiddelijk in de slachtofferrol lijkt te schieten.. <nee>

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 02-08-2026 00:00:51 ]
  donderdag 30 juli 2026 @ 23:34:36 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221469221
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 16:24 schreef Cara het volgende:

[..]
Aha. Dus je verweer tegen mijn stelling dat een groot deel van deze groep onmiddelijk in de slachtofferrol lijkt te schieten.. <nee>
Ga je nou een partijtje lopen victim blamen?
Dat mag ook niet hè :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Jippie op 02-08-2026 00:01:39 ]
pi_221482652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Best ernstig dat dit gebeurt.

Op zich snap ik best dat men wil dat er op bepaalde functies meer vrouwen komen. Maar men hanteert nu vaak een 60/40 norm waarbij dus minimaal 40% vrouw/man moet zijn. Alleen houdt dat in dat zo lang als die 40% niet is bereikt mannen 0% kans maken op die functie.

Het is wat anders als je het maakt dat je zegt over een periode van 5 jaar moet je ongeveer 50/50 aangenomen hebben, dan wel goed documenteren waarom je daarvan afgeweken bent.

Wat nog gekker is, is dat in progressieve kringen dit soort 60/40 regels zijn ingevoerd met boetes en toen er meer dan 60% vrouwen werden aangesteld en dat boetes op ging leveren de wet snel weer werd aangepast. Want meer dan 60% man = probleem, meer dan 60% vrouw is meer dan prima.
Kom net weer een job ad tegen waarbij mannen echt een stuk minder kansen hebben:
quote:
Universiteit is committed to promoting gender equality and diversity and strongly encourages applications from female candidates
Mss eens in de gaten houden wie er daar aangenomen gaat worden, 90-95% kans dat het een vrouw zal zijn.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 2 augustus 2026 @ 00:03:01 #86
485843 crew  Jippie
pi_221483670
  zondag 2 augustus 2026 @ 00:10:15 #87
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221483690
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 21:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Kom net weer een job ad tegen waarbij mannen echt een stuk minder kansen hebben:
[..]
Mss eens in de gaten houden wie er daar aangenomen gaat worden, 90-95% kans dat het een vrouw zal zijn.
Tja, heb ook ooit eens bij Politie gesolliciteerd voor systeembeheerder en werd mij bij het invullen online al op gewezen dat ik eigenlijk geen kans maak omdat ik geen minderheid ben.
  zondag 2 augustus 2026 @ 02:41:56 #88
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221484112
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 00:10 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Tja, heb ook ooit eens bij Politie gesolliciteerd voor systeembeheerder en werd mij bij het invullen online al op gewezen dat ik eigenlijk geen kans maak omdat ik geen minderheid ben.
Had je gewoon in moeten vullen dat je moeder Argentijns of Russisch is ofzo.
pi_221484472
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 02:41 schreef the-eye het volgende:

[..]
Had je gewoon in moeten vullen dat je moeder Argentijns of Russisch is ofzo.
Ik denk dat je eerder marokkaans of surinaams moet zijn. Je moet immers wel bereid willen zijn om de rechtstaat te ondermijnen voor de mocromaffia. Blanken met een goed geweten zijn dan een doorn in het oog.

Al die 'lekken' bij politie en justitie zijn een direct gevolg van de wervingsprocedure daar.
pi_221484663
Mooi hoe deze 'witte' mensen (ja, mensen met denkbeelden zoals Sophie zijn wel wit), keer op keer aan andere volkeren van buitenaf laten zien dat de Westerse bevolking veelal zwak is, onderdanig en dat er geen enkele trots of eenheid is. Dat we over ons heen laten lopen als makke lammetjes. Dankjewel Sophie Straat voor je bijdrage.
pi_221484677
Ik ken maar één witte man en dat is het Michelin-mannetje.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_221487819
https://nos.nl/artikel/26(...)it-is-gewoon-racisme

In België een spandoek weggehaald waarop stond "Alle bruine mannen naar achteren". De diversiteitsexpert die aan het woord komt vond het puur racisme. Over alle witte mannen naar achteren was hij ook niet te spreken, maar noemde dat slechts een ongelukkige uitspraak.

https://www.demorgen.be/m(...)f-zwart-is~b7b79eb3/

Nu nog even wachten of de meldpunten rechtlijnig zijn en dit ook niet als discriminerend bestempelen. Immers gelijke monniken gelijke kappen toch?
pi_221487832
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 18:30 schreef Timwonnacott het volgende:

In België een spandoek weggehaald waarop stond "Alle bruine mannen naar achteren". De diversiteitsexpert die aan het woord komt vond het puur racisme. Over alle witte mannen naar achteren was hij ook niet te spreken, maar noemde dat slechts een ongelukkige uitspraak.

Nu nog even wachten of de meldpunten rechtlijnig zijn en dit ook niet als discriminerend bestempelen. Immers gelijke monniken gelijke kappen toch?
In 1 zin met 2 maten meten. :D
Best knap.
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:33:48 #94
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221487837
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik ken maar één witte man en dat is het Michelin-mannetje.
Ideaal voor vrouwen in die moshpit. Is allemaal bandenwerk. ^O^
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 2 augustus 2026 @ 21:46:01 #95
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_221489241
quote:

Het spandoek heeft er meerdere dagen gehangen. Daar hebben vele mensen langsgelopen. Een uitspraak tijdens een optreden is daarmee vergeleken wat korter van duur geweest en met minder bereik. Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel.
pi_221489275
quote:

Iedereen weet dat er met twee maten wordt gemeten en dat progressieven geen moeite hebben met anti-blank racisme en ook de NOS doet mee aan deze hypocrisie. Deze spandoek actie maakt dat maar even mooi duidelijk.
pi_221489371
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 21:46 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Het spandoek heeft er meerdere dagen gehangen. Daar hebben vele mensen langsgelopen. Een uitspraak tijdens een optreden is daarmee vergeleken wat korter van duur geweest en met minder bereik. Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel.
Dat zouden ze kunnen doen maar racisme is natuurlijk ook niet oké als het van korte duur is. De projectie op de Erasmus brug heeft er ook maar enkele minuten gestaan maar dat maakte het gelukkig niet minder strafbaar of discriminerend.
pi_221489876
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:17 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat zouden ze kunnen doen maar racisme is natuurlijk ook niet oké als het van korte duur is. De projectie op de Erasmus brug heeft er ook maar enkele minuten gestaan maar dat maakte het gelukkig niet minder strafbaar of discriminerend.
Gelukkig? Die vervolging was een gotspe. Evenals het hoger beroep.
  maandag 3 augustus 2026 @ 04:47:56 #99
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221490021
quote:

Zelfde tekst alleen witte in bruine veranderd, de racismeclubs vonden het geen racisme dan is het nog steeds geen racisme. Belachelijke dat het spandoek in alle haast is weggehaald nu.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 3 augustus 2026 @ 04:48:55 #100
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221490023
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 21:46 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Nee dan zouden ze stellen het is racisme, maar de impact is beperkt, maar het oordeel was ondubbelzinnig: geen racisme.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')