Het woord racisme heeft al geen waarde meer.quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Tja.... we kunnen net doen of we gek zijn en dit geen racisme noemen maar kijk dan niet gek op als de bereidheid om het überhaupt over racisme te hebben zal afnemen/verdwijnen
Ik neem aan dat Renske en Sophie dan ook doelen op progressieve witte meneren, non binaire witte meneren, genderfluïde witte meneren, veganistische witte meneren, homoseksuele witte meneren, islamitische witte meneren en armoedige witte meneren.quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:19 schreef Aether het volgende:
Of is het soms omdat witte meneren niet gewend zijn om een stap opzij te doen?’"
Waarom was het voor Rosa Parks dan zo'n moeite om even achterin het busje te te gaan zitten? Of was Rosa Parks niet gewend om achterin het busje te zitten? Vragen vragen vragenquote:
Ja maar: wie zijn 'witte mannen'?quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
nu zegt één zangeres op een festival een
keer iets onaardigs tegen witte mannen
Nee, totaal niet. Dit gaat erom dat "we" in Nederland decennia lang kapot gegooid zijn met campagnes, dramartikelen, rechtzaken etc etc waarin ons geleerd is dat racisme, onderscheid maken op basis van huidskleur zo'n beetje het aller ergste is wat je kan doen als mens.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
Deze reactie is niet
proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek
over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.
Je kunt natuurlijk niet eerst tientallen jaren verkondigen dat racisme en discriminatie het allergrootste kwaad in het universum is en vervolgens verwachten dat bepaalde mensen zich wél laten discrimineren.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
Die Stentor-column faalt helaas flink omdat het net doet alsof rechts moet worden aangesproken als kleine kinderen.
Daarbij kiest Sophie Straat een hele grove, onhandige manier om haar strijd om ongelijkheid te doorbreken. En dat is (geloof ik) echt niet de manier.
Echter; als ik nu kijk naar de vele volle pagina's aan woedende reacties zonder enige vorm van reflectie in dit topic.. Jarenlang hoor je vanuit rechts en anti-woke kringen: 'Mensen kunnen niks meer hebben, wees een keer geen slachtoffer, incasseer eens
wat, je mag ook niks meer zeggen'.
Maar nu zegt één zangeres op een festival een keer iets onaardigs tegen witte mannen (ze raakt ze één keer in hun comfortzone) en ineens gedragen die mannen zich als de grootste slachtoffers ter wereld.
Het land is te klein, columns vol geschreven door geenstijl, de blanke man moet dit niet pikken, doodsbedreigingen, ook in dit topic zie ik vele scheldpartijen en boosheid.
De absolute paniek over het feit dat er één kwartiertje op een festival van hen
gevraagd wordt om hun dominante plek af te staan, bewijst wat mij betreft exact het gelijk van Sophie Straat: macht is onzichtbaar totdat je het moet delen. Deze reactie is niet
proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek
over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.
Lees mijn post nog eens goed. In de tweede zin zeg ik letterlijk: 'Mensen indelen op huidskleur is wat mij betreft echt niet de manier.' We zijn het over de actie van Sophie Straat dus gewoon eens.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Dit gaat erom dat "we" in Nederland decennia lang kapot gegooid zijn met campagnes, dramartikelen, rechtzaken etc etc waarin ons geleerd is dat racisme, onderscheid maken op basis van huidskleur zo'n beetje het aller ergste is wat je kan doen als mens.
Om dan doodleuk de racist uit te gaan hangen om een punt te maken is van een werkelijk achterlijk niveau qua denkwijze.
Als racisme slecht is is het voor alles en iedereen slecht, niet alleen voor een groep waar jij sympathie voor hebt.
Kom met iets beters of aanvaard de kritiek op je denkwijze.
Je betoog klopt niet, dit is niet 1, pas nieuw, voorheen niet gezien, incident. Deze anti-blankentaal wordt steeds meer en meer gemeengoed, zie ook die bagger van Omroep Zwart.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:24 schreef Cara het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens goed. In de tweede zin zeg ik letterlijk: 'Mensen indelen op huidskleur is wat mij betreft echt niet de manier.' We zijn het over de actie van Sophie Straat dus gewoon eens.
Maar door dat voor het gemak weg te knippen, ontwijk je de hele kern: de compleet hysterische reactie erop. En eerlijk gezegd bevestig je hier precies de hypocrisie die ik aankaartte.
Mijn kritiek ging niet over de vraag of haar actie goed was (nogmaals: nee), maar over het feit dat de 'stoere' anti-woke man na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt.
Dus: kom zelf eens met een beter, inhoudelijk antwoord op die gigantische eigen slachtofferrol, of aanvaard de spiegel.
Vervang wit eens met zwart, vrouw, joods, arabisch?quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:24 schreef Cara het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens goed. In de tweede zin zeg ik letterlijk: 'Mensen indelen op huidskleur is wat mij betreft echt niet de manier.' We zijn het over de actie van Sophie Straat dus gewoon eens.
Maar door dat voor het gemak weg te knippen, ontwijk je de hele kern: de compleet hysterische reactie erop. En eerlijk gezegd bevestig je hier precies de hypocrisie die ik aankaartte.
Mijn kritiek ging niet over de vraag of haar actie goed was (nogmaals: nee), maar over het feit dat de 'stoere' anti-woke man na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt.
Dus: kom zelf eens met een beter, inhoudelijk antwoord op die gigantische eigen slachtofferrol, of aanvaard de spiegel.
Mooi gezegd.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:24 schreef Cara het volgende:
[..]
Met stip op nummer 1 van de lijst, nutteloze opmerkingen op een discussieforum, mensen die het met je oneens zijn wegzetten alsof ze iets raars doen als ze hun mening postenquote:Op donderdag 30 juli 2026 15:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mooi gezegd.
Het zijn ook steeds dezelfde types die zich hier druk over maken. Ze hebben een zwaar leven, lijkt het.
Bij Omroep Zwart roepen ze inderdaad ook wel eens domme dingen. Maar daarmee ontwijk je weer de daadwerkelijke hypocrisie die ik aankaartte.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je betoog klopt niet, dit is niet 1, pas nieuw, voorheen niet gezien, incident. Deze anti-blankentaal wordt steeds meer en meer gemeengoed, zie ook die bagger van Omroep Zwart.
Waar moeten "we" ons dan aan spiegelen precies, van welke bevolkingsgroep kan de foute, anti-woke boze witte man een voorbeeld nemen zoals het hoort?
Oh, jij maakt je erom druk.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Met stip op nummer 1 van de lijst, nutteloze opmerkingen op een discussieforum, mensen die het met je oneens zijn wegzetten alsof ze iets raars doen als ze hun mening posten.
Men maakt zich niet overdreven druk, men post op FOK!, zoals men al 25 jaar doet.
Nee, je mist wederom het hele punt, ik zal het simpel houden.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:48 schreef Cara het volgende:
[..]
Bij Omroep Zwart roepen ze inderdaad ook wel eens domme dingen. Maar daarmee ontwijk je weer de daadwerkelijke hypocrisie die ik aankaartte.
Kijk naar je eigen verweer. Jarenlang is de boodschap geweest vanuit anti-woke rechts aan alles en iedereen geweest: 'Stop met klagen over het verleden, kap met de slachttofferrol, incasseer gewoon.'
Maar wat doe jij nu? Je begint over 'decennialang doodgegooid worden met campagnes' en klaagt dat je een onderdrukte groep bent door een trend van 'anti-blankentaal'. Besef je dat je hiermee dezelfde jas aantrekt van het structurele linkse slachtoffer dat hier in hetzelfde topic constant door een groot deel wordt uitgelachen en weggehoond?
Aan wie je je moet spiegelen? Niet aan een andere bevolkingsgroep. Spiegel je gewoon aan de nuchtere vent die je (neem ik aan) zelf al jaren van anderen eist te zijn. Iemand die niet in de verdediging schiet, niet de vermoorde onschuld speelt en incasseringsvermogen zelf eens in de praktijk brengt.
Wat een vage hersenkronkel is dit toch. Het heeft niets te maken met macht, het is gewoon een domme actie waar sommigen dom op reageren. Niets meer, niets minder.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
Die Stentor-column faalt helaas flink omdat het net doet alsof rechts moet worden aangesproken als kleine kinderen.
Daarbij kiest Sophie Straat een hele grove, onhandige manier om haar strijd om ongelijkheid te doorbreken. En dat is (geloof ik) echt niet de manier.
Echter; als ik nu kijk naar de vele volle pagina's aan woedende reacties zonder enige vorm van reflectie in dit topic.. Jarenlang hoor je vanuit rechts en anti-woke kringen: 'Mensen kunnen niks meer hebben, wees een keer geen slachtoffer, incasseer eens wat, je mag ook niks meer zeggen'.
Maar nu zegt één zangeres op een festival een keer iets onaardigs tegen witte mannen (ze raakt ze één keer in hun comfortzone) en ineens gedragen die mannen zich als de grootste slachtoffers ter wereld.
Het land is te klein, columns vol geschreven door geenstijl, de blanke man moet dit niet pikken, doodsbedreigingen, ook in dit topic zie ik vele scheldpartijen en boosheid.
De absolute paniek over het feit dat er één kwartiertje op een festival van hen gevraagd wordt om hun dominante plek af te staan, bewijst wat mij betreft exact het gelijk van Sophie Straat: macht is onzichtbaar totdat je het moet delen. Deze reactie is niet proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.
Je weet dat dit je nu gewoon een troll maakt he?quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, jij maakt je erom druk.
Dat is wel te zien, je hapt meteen.
Moet jij nodig zeggen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je mist wederom het hele punt, ik zal het simpel houden.
Racisme in de samenleving bestrijd je niet met meer racisme.
Ik doe niet aan racisme, en nee, kritiek of zelfs haat jegens de islam is geen racismequote:
Eerst en vooral klopt het natuurlijk niet dat de wereld altijd om de blanke man draait. Zelfs historisch is dat vaker onwaar dan waar.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:01 schreef Cara het volgende:
Echter; als ik nu kijk naar de vele volle pagina's aan woedende reacties zonder enige vorm van reflectie in dit topic.. Jarenlang hoor je vanuit rechts en anti-woke kringen: 'Mensen kunnen niks meer hebben, wees een keer geen slachtoffer, incasseer eens wat, je mag ook niks meer zeggen'.
De absolute paniek over het feit dat er één kwartiertje op een festival van hen gevraagd wordt om hun dominante plek af te staan, bewijst wat mij betreft exact het gelijk van Sophie Straat: macht is onzichtbaar totdat je het moet delen. Deze reactie is niet proportioneel aan de actie van een B-zangeresje maar volgt uit paniek over het verlies van de vanzelfsprekendheid dat de wereld altijd om de witte man draait.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |