Exact.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:24 schreef Cara het volgende:
[..]
Mijn kritiek ging niet over de vraag of haar actie goed was (nogmaals: nee), maar over het feit dat de 'stoere' anti-woke man na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt.
Zal ik het ook simpel houden: over die open deur waren we het in mijn allereerste reactie al lang eens.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je mist wederom het hele punt, ik zal het simpel houden.
Racisme in de samenleving bestrijd je niet met meer racisme.
Ja, je hebt het inderdaad maar druk met haten.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik doe niet aan racisme, en nee, kritiek of zelfs haat jegens de islam is geen racisme.
x oneindig.
Nee, ik hoef helemaal niet in een spiegel te kijken omdat activisten dat bedacht hebben. Ik roep niet op dat alle mensen van kleur naar achteren moeten, ik jank achteraf niet over kritiek op mijn eigen uitspraken.quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:02 schreef Cara het volgende:
[..]
Zal ik het ook simpel houden: over die open deur waren we het in mijn allereerste reactie al lang eens.
Dat je nu al je eigen argumenten laat vallen en je terugtrekt achter een veilige oneliner geeft maar weer pijnlijk aan hoe moeilijk het voor sommigen is om in de spiegel te kijken.
En jij hebt het net zo druk met op die vermeende haat te reageren, wat is dan het verschil precies oh wijze guru?quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, je hebt het inderdaad maar druk met haten.
Dat is idd oneindig
Dat was inmiddels pijnlijk duidelijk, ja.quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, ik hoef helemaal niet in een spiegel te kijken omdat activisten dat bedacht hebben. Ik roep niet op dat alle mensen van kleur naar achteren moeten, ik jank achteraf niet over kritiek op mijn eigen uitspraken.
Er is maar 1 argument dat er daadwerkelijk toe doet: Je bestrijdt racisme niet met racisme, alle andere toevoegingen zijn activistische ruis.
Doe dat, kijk lekker met suicidal empathy naar de wereld, dat kan alleen maar goed gaanquote:Op donderdag 30 juli 2026 16:12 schreef Cara het volgende:
[..]
Dat was inmiddels pijnlijk duidelijk, ja.
Zelfreflectie afdoen als 'activistische ruis' is inderdaad een stuk makkelijker. Steek je vingers lekker in je oren, ik laat het erbij.
Aha. Dus je verweer tegen mijn stelling dat een groot deel van deze groep onmiddelijk in de slachtofferrol lijkt te schieten.. <nee>quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:02 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Exact.
Je zet iedereen die het niet met een andere racistische uitspraak weg neer als "'stoere' anti-woke man (die) na één keer geraakt worden in zijn comfortzone direct moord en brand schreeuwt."
Daar zit je mis.
<nee>
Ga je nou een partijtje lopen victim blamen?quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:24 schreef Cara het volgende:
[..]
Aha. Dus je verweer tegen mijn stelling dat een groot deel van deze groep onmiddelijk in de slachtofferrol lijkt te schieten.. <nee>
Kom net weer een job ad tegen waarbij mannen echt een stuk minder kansen hebben:quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Best ernstig dat dit gebeurt.
Op zich snap ik best dat men wil dat er op bepaalde functies meer vrouwen komen. Maar men hanteert nu vaak een 60/40 norm waarbij dus minimaal 40% vrouw/man moet zijn. Alleen houdt dat in dat zo lang als die 40% niet is bereikt mannen 0% kans maken op die functie.
Het is wat anders als je het maakt dat je zegt over een periode van 5 jaar moet je ongeveer 50/50 aangenomen hebben, dan wel goed documenteren waarom je daarvan afgeweken bent.
Wat nog gekker is, is dat in progressieve kringen dit soort 60/40 regels zijn ingevoerd met boetes en toen er meer dan 60% vrouwen werden aangesteld en dat boetes op ging leveren de wet snel weer werd aangepast. Want meer dan 60% man = probleem, meer dan 60% vrouw is meer dan prima.
Mss eens in de gaten houden wie er daar aangenomen gaat worden, 90-95% kans dat het een vrouw zal zijn.quote:Universiteit is committed to promoting gender equality and diversity and strongly encourages applications from female candidates
Tja, heb ook ooit eens bij Politie gesolliciteerd voor systeembeheerder en werd mij bij het invullen online al op gewezen dat ik eigenlijk geen kans maak omdat ik geen minderheid ben.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Kom net weer een job ad tegen waarbij mannen echt een stuk minder kansen hebben:
[..]
Mss eens in de gaten houden wie er daar aangenomen gaat worden, 90-95% kans dat het een vrouw zal zijn.
Had je gewoon in moeten vullen dat je moeder Argentijns of Russisch is ofzo.quote:Op zondag 2 augustus 2026 00:10 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Tja, heb ook ooit eens bij Politie gesolliciteerd voor systeembeheerder en werd mij bij het invullen online al op gewezen dat ik eigenlijk geen kans maak omdat ik geen minderheid ben.
Ik denk dat je eerder marokkaans of surinaams moet zijn. Je moet immers wel bereid willen zijn om de rechtstaat te ondermijnen voor de mocromaffia. Blanken met een goed geweten zijn dan een doorn in het oog.quote:Op zondag 2 augustus 2026 02:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Had je gewoon in moeten vullen dat je moeder Argentijns of Russisch is ofzo.
In 1 zin met 2 maten meten.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:30 schreef Timwonnacott het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)it-is-gewoon-racisme
In België een spandoek weggehaald waarop stond "Alle bruine mannen naar achteren". De diversiteitsexpert die aan het woord komt vond het puur racisme. Over alle witte mannen naar achteren was hij ook niet te spreken, maar noemde dat slechts een ongelukkige uitspraak.
https://www.demorgen.be/m(...)f-zwart-is~b7b79eb3/
Nu nog even wachten of de meldpunten rechtlijnig zijn en dit ook niet als discriminerend bestempelen. Immers gelijke monniken gelijke kappen toch?
Ideaal voor vrouwen in die moshpit. Is allemaal bandenwerk.quote:Op zondag 2 augustus 2026 09:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik ken maar één witte man en dat is het Michelin-mannetje.
Het spandoek heeft er meerdere dagen gehangen. Daar hebben vele mensen langsgelopen. Een uitspraak tijdens een optreden is daarmee vergeleken wat korter van duur geweest en met minder bereik. Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:30 schreef Timwonnacott het volgende:
In België een spandoek weggehaald waarop stond "Alle bruine mannen naar achteren". De diversiteitsexpert die aan het woord komt vond het puur racisme. Over alle witte mannen naar achteren was hij ook niet te spreken, maar noemde dat slechts een ongelukkige uitspraak.
Nu nog even wachten of de meldpunten rechtlijnig zijn en dit ook niet als discriminerend bestempelen. Immers gelijke monniken gelijke kappen toch?
Iedereen weet dat er met twee maten wordt gemeten en dat progressieven geen moeite hebben met anti-blank racisme en ook de NOS doet mee aan deze hypocrisie. Deze spandoek actie maakt dat maar even mooi duidelijk.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:30 schreef Timwonnacott het volgende:
Dat zouden ze kunnen doen maar racisme is natuurlijk ook niet oké als het van korte duur is. De projectie op de Erasmus brug heeft er ook maar enkele minuten gestaan maar dat maakte het gelukkig niet minder strafbaar of discriminerend.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:46 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Het spandoek heeft er meerdere dagen gehangen. Daar hebben vele mensen langsgelopen. Een uitspraak tijdens een optreden is daarmee vergeleken wat korter van duur geweest en met minder bereik. Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel.
Gelukkig? Die vervolging was een gotspe. Evenals het hoger beroep.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat zouden ze kunnen doen maar racisme is natuurlijk ook niet oké als het van korte duur is. De projectie op de Erasmus brug heeft er ook maar enkele minuten gestaan maar dat maakte het gelukkig niet minder strafbaar of discriminerend.
Zelfde tekst alleen witte in bruine veranderd, de racismeclubs vonden het geen racisme dan is het nog steeds geen racisme. Belachelijke dat het spandoek in alle haast is weggehaald nu.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:30 schreef Timwonnacott het volgende:
Nee dan zouden ze stellen het is racisme, maar de impact is beperkt, maar het oordeel was ondubbelzinnig: geen racisme.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:46 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Het spandoek heeft er meerdere dagen gehangen. Daar hebben vele mensen langsgelopen. Een uitspraak tijdens een optreden is daarmee vergeleken wat korter van duur geweest en met minder bereik. Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |