Owja. Dan blijft het argument artistieke vrijheid volgens mij als enige staan.quote:Op maandag 3 augustus 2026 04:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee dan zouden ze stellen het is racisme, maar de impact is beperkt, maar het oordeel was ondubbelzinnig: geen racisme.
Wie zegt dat het spandoek niet als artistiek counter statement is opgehangen?quote:Op maandag 3 augustus 2026 06:32 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Owja. Dan blijft het argument artistieke vrijheid volgens mij als enige staan.
Dat spandoek is weg dat filmpje van die trut van een Straat staat voor eeuwig op internet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:46 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Het spandoek heeft er meerdere dagen gehangen. Daar hebben vele mensen langsgelopen. Een uitspraak tijdens een optreden is daarmee vergeleken wat korter van duur geweest en met minder bereik. Dat zou een meldpunt mee kunnen nemen in het oordeel.
Ik vind dat wel wat makkelijk. In de basis klopt het wel wat je zegt, maar als jij vanavond alle donkere mensen achterin wil plaatsen dan vraag ik me af of je niet strafrechtelijk vervolgd kan/gaat worden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:17 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Zijzelf en haar management vind dit achter de schermen trouwens alleen maar prachtig.
Gratis publiciteit.
Wil je zo'n figuur echt terugpakken is totaal negeren gewoon het beste.
Staat ze binnenkort bij de Mac Hamburgers te flippen.
Blijf het spelletje vooral meespelen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:12 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik vind dat wel wat makkelijk. In de basis klopt het wel wat je zegt, maar als jij vanavond alle donkere mensen achterin wil plaatsen dan vraag ik me af of je niet strafrechtelijk vervolgd kan/gaat worden.
Dit is volgens mij echt racisme volgens het boekje en mag ook als dusdanig behandeld worden.
Dat is het punt: dit is geen spelletje. Dit is gewoon racisme; waarom zou je dat dan anders behandelen omdat het nu om blanke mensen als slachtoffer gaat? Nogmaals: denk je dat de reactie zo mild waren ('negeer het maar') als het om donkere mensen of andere minderheden ging?quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Blijf het spelletje vooral meespelen.
Als je ff doordenkt weet je dat het antwoord jouw vraag en het gevolg van mijn advies aan iedereen links of rechtsom keihard gecanceld worden is.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:14 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is het punt: dit is geen spelletje. Dit is gewoon racisme; waarom zou je dat dan anders behandelen omdat het nu om blanke mensen als slachtoffer gaat? Nogmaals: denk je dat de reactie zo mild waren ('negeer het maar') als het om donkere mensen of andere minderheden ging?
Is geen discriminatie, stukje artistieke expressie.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zielige act, deze vergeldingsdiscriminatie om een zangeresje.
Staat allemaal in geen enkele verhouding tot de historische discriminatie van man naar de rest of van wit naar zwart.
Context, ernst, gevolgen en machtspositie verschillen nu eenmaal. Discriminatie is geen wiskundige vergelijking of simpele omkering.
Dat eerste imo wel, bij dat tweede zit er niets artistieks aan. Zo'n gefrustreerd vodje ophangen. Maar snap je punt wel. De verklaring, intenties en context zijn bepalend voor de weging dan deze actie.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:46 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Is geen discriminatie, stukje artistieke expressie.
Dat is het wel. Je kan niet zomaar definities gaan verwerpen omdat het jou als linkse rakker even niet uitkomt. Discriminatie is het uitsluiten van groeperingen op basis van bepaalde kenmerken als ras, geloof, leeftijd of geslacht. Was dat hier het geval? Ja.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
Discriminatie is geen wiskundige vergelijking of simpele omkering.
Het is een prachtig en treffend stukje sociaal commentaar op de actualiteitquote:Op maandag 3 augustus 2026 10:50 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat eerste imo wel, bij dat tweede zit er niets artistieks aan. Zo'n gefrustreerd vodje ophangen. Maar snap je punt wel. De verklaring, intenties en context zijn bepalend voor de weging dan deze actie.
Nu is het ineens geen fophef.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:50 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat eerste imo wel, bij dat tweede zit er niets artistieks aan. Zo'n gefrustreerd vodje ophangen. Maar snap je punt wel. De verklaring, intenties en context zijn bepalend voor de weging dan deze actie.
Dat is het dus niet. De context wisselt. En die is belangrijk bij de weging van het onderscheiden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:53 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is het wel. Je kan niet zomaar definities gaan verwerpen omdat het jou als linkse rakker even niet uitkomt. Discriminatie is het uitsluiten van groeperingen op basis van bepaalde kenmerken als ras, geloof, leeftijd of geslacht. Was dat hier het geval? Ja.
Daarmee eindigt dit stukje van de discussie, aangezien je over feiten niet kan discussiëren. Dat jij schijnbaar vindt dat discriminatie richting blanken oké is (omdat het al heel lang de andere kant op gaat ofzo?) dat is wat anders, maar verwar dan aub feiten niet met meningen.
Voor mij niet. Voor anderen weer wel. Gelukkig is er een OM om dit exact te duidenquote:
Beide is discriminatie.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Voor mij niet. Voor anderen weer wel. Gelukkig is er een OM om dit exact te duiden
Het is idd discriminatie. Onderscheiden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Beide is discriminatie.
Als je dat niet in je mond kan nemen ben je heel hypocriet bezig.
Nee exact hetzelfde.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:07 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het is idd discriminatie. Onderscheiden idd
Discriminatie is onderscheid makenquote:
Ow pardon ik las je verkeerd.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Discriminatie is onderscheid maken
Geen probleem. Ik maak ook onderscheid in casus. Lekker meta.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |