abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221425337
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 00:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vice :')
Gtfo man.
Geef voorbeelden dan.
*geeft voorbeelden
Ja nee niet die voorbeelden.

Klassiekertje wel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_221425350
En verder hup Sophie. Het is nodig, blijkt ook uit dit topic weer.
In Southern Sun
  zaterdag 25 juli 2026 @ 10:29:07 #278
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221425633
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 18:47 schreef OllieA het volgende:

[..]
Misschien zou je even aan een paar van die pinautomaat-mannen die jij kent kunnen vragen waarom ze zich zo laten gebruiken? Bijvoorbaat dank!

Je kan natuurlijk ook gewoon even kinderachtig blijven klepzeiken.
Ach, het aloude liedje weer van dat mannen ten alle tijden stoer en sterk moeten zijn en zich niet geestelijk kunnen laten inpakken door een kutwijf.
Andersom zijn vrouwen natuurlijk altijd weer loze en kwetsbare slachtoffers die er zelf niks aan kunnen doen. En dan moet de hele wereld notie nemen.

Mijn antwoord? Dat de links feministische reactie altijd hetzelfde is, als mannen en vrouwen hetzelfde overkomt zijn mannen dom en vrouwen slachtoffer.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 10:35:48 #279
40566 Ericr
Livewrong
pi_221425660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 09:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Slim betwijfel ik. Ik denk eerder dat ze even lekker haar publiek (extreemlinkse idioten) wilde opzwepen.

Vervolgens was het zo overduidelijk een verdienmodel dat ze ermee door is gegaan. En ach, in haar eigen kring van zwakzinnigen gaat ze op de schouders. Kan haar het schelen dat 90% van Nederland haar ziet voor wat ze is, een racistische zielepiet die niets kan, maar door politieke uitspraken wordt getolereerd als ‘artiest’.
90% nog wel? Denk dat meesten het amper boeit eigenlijk. Die ophef zal ze stiekem gewoon prima vinden en dat schuimbekken van sommigen zelfs leuk. Het is echt much ado about nothing. Het is geen zwarte piet op de bek schoppen zoals die woordkunstenaar toen in Amsterdam. Dat was geweld oproep, nu is het gewoon wat provoceren en blijkbaar kunnen sommigen daar nog amper tegen. Snowflakes

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 25-07-2026 10:45:06 ]
pi_221425682
Volgens mij kan deze hele non-discussie vrij kort en simpel beklonken worden: als jij denkt dat racisme de oplossing is voor racisme dan ben je geen onderdeel van de oplossing maar onderdeel van het probleem.
pi_221425687
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 09:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Eens. Het is simpelweg te lang geleden dat we gezellig racistisch konden zijn met zijn allen. Hup, terug naar de achterkant van de bus zwarte mensen!
  zaterdag 25 juli 2026 @ 10:50:23 #282
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221425739
quote:
Sophie en verwanten moeten eens gratis optredens gaan verzorgen in AZC's in Ter Apel en dergelijke, waar alleen maar jonge kerels lopen. Kijken of ze dan nog zo graag wilt dat witte mannen (lees politie en boa's) op afstand moeten blijven.
Van mij mogen ze!
  zaterdag 25 juli 2026 @ 11:03:34 #283
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221425797
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:56 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Zeker weten. Want dan marginaliseer je gemarginaliseerden ipv geprivilegieerden. Dat is het hele punt.
Lol, dat maakt jou de racist hier. Smeerpijp.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 11:05:53 #284
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221425812
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:03 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Lol, dat maakt jou de racist hier. Smeerpijp.
Aangenaam. Mijn naam is Koekoek Makto. Trotse familie van Turuk Makto.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221425855
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 09:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Mooie post wel op de dag van de WorldPride die nog nodig is omdat veel (jonge) mensen in dit land zichzelf niet durven te zijn.
En aan de andere kant wil je meer Islam, hypocriet ventje.

Want dit gaat niet samen. Dus dit probleem gaat alleen nog maar erger worden.

En wereldwijd gezien valt het in Nederland best mee. Bijna geen land ter wereld waar je zoveel vrijheid hebt als hier, maar dat het minder aan het worden is, is wel duidelijk. En we weten allemaal waarom.
pi_221426041
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 09:52 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Een uitstekende manier ook om alle kwaadaardigen uit de drek naar boven te laten komen.
Nou, je was al met je kop uit de drek naar boven voordat ze haar racistische uitspraak deed hoor.
pi_221426047
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
90% van Nederland, jezelf niet zo overschatten knul.
Ik denk dat jij eerder onderschat hoe klein het groepje is die niet in staat is om te zien dat haar uitspraak racistisch is.
pi_221426061
quote:

[..]
Geef voorbeelden dan.
*geeft voorbeelden
Ja nee niet die voorbeelden.

Klassiekertje wel.
Het zijn geen voorbeelden.

Hetgeen ik prima heb uitgelegd door te 'bewijzen' dat zwart privilege bestaat.
pi_221426070
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:09 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
En aan de andere kant wil je meer Islam, hypocriet ventje.

:?.
In Southern Sun
pi_221426072
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zijn geen voorbeelden.

Hetgeen ik prima heb uitgelegd door te 'bewijzen' dat zwart privilege bestaat.
Precies, niet die voorbeelden.
In Southern Sun
pi_221426080
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat jij eerder onderschat hoe klein het groepje is die niet in staat is om te zien dat haar uitspraak racistisch is.
Ik denk dat 98% de schouders ophaalt en verder gaat met zijn/haar/het leven.
In Southern Sun
pi_221426143
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 10:35 schreef Ericr het volgende:

[..]
90% nog wel? Denk dat meesten het amper boeit eigenlijk. Die ophef zal ze stiekem gewoon prima vinden en dat schuimbekken van sommigen zelfs leuk. Het is echt much ado about nothing. Het is geen zwarte piet op de bek schoppen zoals die woordkunstenaar toen in Amsterdam. Dat was geweld oproep, nu is het gewoon wat provoceren en blijkbaar kunnen sommigen daar nog amper tegen. Snowflakes
Het kan je amper boeien en dan nog kun je genoeg gezond verstand hebben om te beseffen dat haar uitspraak racistisch is.

Maar het is bijzonder wat voor creatieve draaien ik al heb gehoord om dit racisme goed te praten. Ze werden niet echt uitgesloten. Het is geen geweld. Of zoals ik vandaag las van die blinde cabaretier (even zijn naam kwijt) dat de uitspraak terecht was omdat er enkelen geweest zijn die daar met haatmails op hebben gereageerd (suggererend dat iedereen die het racisme vond zo daarop reageerde).

Daar staan gelukkig ook tegenover verstandige mensen zoals ene Khalid Benhaddou die de vinger op de juiste plek weten te leggen:

Zangeres Sophie Straat zorgde dit weekend voor ophef op de Gentse Feesten door tijdens haar optreden opnieuw te roepen ‘alle witte mannen naar achteren’. Het is niet de eerste keer dat ze die uitspraak doet. Eerder veroorzaakte ze er ook in Nederland een stevig maatschappelijk debat mee. Voor mij legt dit vooral een veel dieper probleem bloot dat het diversiteitsdebat al jaren verzwakt.

Veel mensen zijn diversiteit gaan bekijken alsof het een taart is waarvan de stukken al verdeeld zijn. Elke kans die de ene krijgt, zou automatisch een verlies zijn voor de andere. Alsof vooruitgang alleen mogelijk is door iemand anders een stap achteruit te laten zetten.

Daar begint voor mij een gevaarlijke vorm van polarisatie.

Een samenleving bouw je niet door mensen op basis van hun huidskleur in vakjes te zetten. Je bouwt haar door mensen als individu te blijven zien. Er bestaan witte mannen met meer privileges dan anderen. Er bestaan even goed witte mannen die opgroeiden in armoede, geweld of uitsluiting. Huidskleur vertelt nooit het hele verhaal.

De grootste bondgenoten van een inclusieve samenleving zijn vaak mensen die zichzelf nergens schuldig aan hoeven te voelen, maar wel bereid zijn mee te bouwen aan gelijke kansen. Zodra je hen aanspreekt als vertegenwoordigers van een categorie in plaats van als medeburgers, verlies je bondgenoten en groeit het wantrouwen.

Diversiteit wint pas echt wanneer niemand het gevoel krijgt dat zijn plaats moet worden afgestaan opdat een ander vooruit kan.
Integendeel, de sterkste samenleving is geen samenleving waarin groepen elkaar afwisselen aan de top of achteraan, maar waarin de cirkel groter wordt zodat er plaats is voor iedereen.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 11:56:27 #293
40566 Ericr
Livewrong
pi_221426207
Ah we worden de tyfus gepolariseerd door bepaalde groepen vaak op basis van vrij onfrisse motieven. Maar laat vooral anderen het niet doen. Niet gezegd dat ik voorstander ben van polarisatie maar wel iets wat je kan verwachten in een maatschappij waar bepaalde groepen hun bestaansrecht hebben te danken aan polarisatie.

Straat is een product hiervan maar onschuldiger dan de hate speech die sommigen uitbraken.

Voor de rest boeit het me niet zo. Schuimbek vooral verder
pi_221426229
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Precies, niet die voorbeelden.
Dat is niet het punt. Er worden als voorbeelden twee lossen situaties genomen waarbij steeds de blanke persoon beter af was.

Alleen: je kan makkelijk 50 voorbeelden vinden waarbij de zwarte persoon beter af was, hetgeen ik aantoonde door ook nog het symbool van de progressieven van racisme, Floyd, te vergelijken met Toni Timpa.

Een blanke man, geen crimineel en ook niet verdacht van iets crimineels (hij had zelf de politie gebeld, want zijn medicatie tegen schizofrenie niet ingenomen), op dezelfde manier vermoord.

0 ophef. Laat staat wereldwijde protesten. En de dader? Niet veroordeeld. Waar de dader bij Floyd gewoon ruim 20 jaar mag brommen.

Timpa is slechts beperkt bekend geworden doordat er zoveel ophef was over Floyd. Floyd (een draaideurcrimineel, ipv iemand die leed aan mentale klachten) is postuum een held geworden.

Overigens had ik eerder al aangetoond dat blank privilege onzin is door te wijzen op een statistiek die niet op N=1 bewijzen rust. Te weten dat de 5 meest succesvolle bevolkingsgroepen in de VS stuk voor stuk niet blank zijn. En ja, daar zit ook een zwarte bevolkingsgroep bij, te weten Kenianen.
pi_221426232
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik denk dat 98% de schouders ophaalt en verder gaat met zijn/haar/het leven.
En ook die mensen zijn nog steeds in staat om te zien dat de uitspraak racistisch is.
pi_221426237
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:56 schreef Ericr het volgende:
Ah we worden de tyfus gepolariseerd door bepaalde groepen vaak op basis van vrij onfrisse motieven. Maar laat vooral anderen het niet doen. Niet gezegd dat ik voorstander ben van polarisatie maar wel iets wat je kan verwachten in een maatschappij waar bepaalde groepen hun bestaansrecht hebben te danken aan polarisatie.

Straat is een product hiervan maar onschuldiger dan de hate speech die sommigen uitbraken.

Voor de rest boeit het me niet zo. Schuimbek vooral verder
Ja, maar zij...
pi_221426267
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 10:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Sophie en verwanten moeten eens gratis optredens gaan verzorgen in AZC's in Ter Apel en dergelijke, waar alleen maar jonge kerels lopen. Kijken of ze dan nog zo graag wilt dat witte mannen (lees politie en boa's) op afstand moeten blijven.
Van mij mogen ze!
Ik garandeer je in elk geval dat als ik ooit zie dat dat mens door importvolk wordt lastig gevallen, ik niets zal doen. Zelfs geen 112 bellen. Reap what you sow.
pi_221426314
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is niet het punt.
Dat is exact mijn punt. Gewoon een klassieker.
In Southern Sun
pi_221426327
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:06 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik garandeer je in elk geval dat als ik ooit zie dat dat mens door importvolk wordt lastig gevallen, ik niets zal doen. Zelfs geen 112 bellen. Reap what you sow.
Goed verhaal, maar daarvoor moet je wel buiten komen.
In Southern Sun
pi_221426353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En ook die mensen zijn nog steeds in staat om te zien dat de uitspraak racistisch is.
Hier zit je zelfoverschatting je weer in de weg.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')