SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:AI-overzicht
Dat klopt helemaal.
De introductie van de mitrailleur (en moderne vuurwapens in het algemeen) veranderde de oorlogsvoering voorgoed en maakte traditionele cavalerie- en infanterie-aanvallen met zwaarden volslagen kansloos.
Hier zijn de belangrijkste feiten over deze militaire omslag:
De technologische schok
Enorme vuurkracht:
Vroege mitrailleurs (zoals de Gatling gun en later de Maxim) konden honderden kogels per minuut afvuren.
Muur van kogels:
Dit creëerde een zogenaamde 'zone des doods' waar geen stormloop te voet of te paard doorheen kwam.
Afstand:
Vijanden werden al neergemaaid ver voordat ze binnen bereik van een zwaard waren.
De impact op de tactiek
Einde van de cavalerie:
De gloriedagen van ridders en ruiters met sabels waren direct voorbij.
Paarden vormden juist een extra groot doelwit.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Het binnenlandse veiligheidsapparaat van Vladimir Poetin voert een stille staatsgreep uit binnen de muren van het Kremlin.
Onder leiding van voormalig lijfwacht Viktor Zolotov grijpen Rosgvardia en de FSB de controle over van de burgerlijke elite, regionale gouverneurs en zakenlieden.
Gewapend met tanks in Moskou en profiterend van de groeiende instabiliteit, ontnemen deze veiligheidschefs de politieke leiders hun gezag om absolute binnenlandse dominantie te verzekeren.
Geconfronteerd met ernstige begrotingstekorten en verwoestende Oekraïense aanvallen op cruciale infrastructuur, zoals de logistieke centra van Wildberries, proberen de Russische veiligheidschefs de parlementsverkiezingen van september voor onbepaalde tijd uit te stellen.
Politieke leiders zoals Sergej Kirijeenko verzetten zich hiertegen, maar de veiligheidsfractie gebruikt de noodtoestand en wijdverspreide afpersing om de slinkende staatsreserves in beslag te nemen en het economische voortbestaan van het regime te dicteren.
Met oplopende militaire verliezen en gedwongen rekrutering van krijgsgevangenen die tot hevige binnenlandse tegenstand leiden, is de strijd om het post-Poetin-tijdperk in Rusland officieel begonnen.
Nu inlichtingendiensten, binnenlandse veiligheidsdiensten en het reguliere leger zich tegen elkaar keren, stort Poetins kaartenhuis van binnenuit in rap tempo in elkaar.
Wij van WC-Eend...quote:Op vrijdag 24 juli 2026 21:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.youtube.com/shorts/-iHz7Diqpqo?feature=share
[ afbeelding ]
Poetin noopt er toe dat Europa in ijltempo moet militariseren ten koste van allerhande sociale voorzieningen. Daarnaast veroorzaakt Rusland een exodus van Oekrainse vluchtelingen naar Europa.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, andersom. Europa heeft Poetin finaal in de tang. Zijn speciale militaire operatie van 3 dagen duurt nu al 4 jaar en heeft Rusland ernstig verzwakt.
Mede dankzij Europa.
[..]
Ik ben geen 73 en 1,70quote:
Dus het is toch een geplande aanval op Europa en Oekraïne.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin noopt er toe dat Europa in ijltempo moet militarisering ten koste van allerhande sociale voorzieningen. Daarnaast veroorzaakt Rusland een exodus van Oekrainse vluchtelingen naar Europa.
Poetin is de master of the game.
Niet op Europa.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:07 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dus het is toch een geplande aanval op Europa en Oekraïne.
Dat Vlad dergelijke assortimenten toestaat in een land waarin seks maar beter bedreven kan worden met (...)quote:
Nee, dat doen we zelf.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin noopt er toe dat Europa in ijltempo moet militariseren ten koste van allerhande sociale voorzieningen.
Hele goeie lui.quote:Daarnaast veroorzaakt Rusland een exodus van Oekrainse vluchtelingen naar Europa.
En ondertussen vallen er bommen op Moskou en Sint Petersburg, verliezen honderdduizenden Russen hun leven op het slagveld, heeft Rusland een flinke braindrain gehad door Russen die naar Azië en Europa zijn gevlucht. Rusland is zijn grip op buurlanden en bondgenoten kwijt, wat geleid heeft tot de val van Assad, de aanvallen op Iran de annexatie van de Armeense enclave door Azerbeidzjan.quote:Poetin is de master of the game.
Want jij vindt dat de overheid dat moet verbieden kennelijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat Vlad dergelijke assortimenten toestaat in een land waarin seks maar beter bedreven kan worden met (...)
Op dit moment wordt besproken over het verder verlagen van de WW, en het verder verhogen van de AOW. Zelfs in Oekraïne en Rusland gaan ze eerder met pensioen dan hierquote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat doen we zelf.
En welke sociale voorzieningen verdwijnen in Nederland?
Geen enkele.
[..]
[..]
En ondertussen vallen er bommen op Moskou en Sint Petersburg, verliezen honderdduizenden Russen hun leven op het slagveld, heeft Rusland een flinke braindrain gehad door Russen die naar Azië en Europa zijn gevlucht. Rusland is zijn grip op buurlanden en bondgenoten kwijt, wat geleid heeft tot de val van Assad, de aanvallen op Iran de annexatie van de Armeense enclave door Azerbeidzjan.
Ja, Poetin is the master of the game...
Ondertussen is Poetin doodstil.
Geen enkele reactie, terwijl de hemel boven Moskou en Sint Petersburg zwart kleurt van de rook.
Fijn voor je.quote:Ik heb ooit meerdere aan het werk gehad bij het vorige bedrijf waar ik werkte.
Uitstekende werkkrachten die van aanpakken weten. Een welkome aanvulling op de krappe arbeidsmarkt.
Functies waar geen Nederlander voor te vinden zijn worden gevuld met Oekraïeners.
Wat we zien zijn speldenprikjes die worden uitvergroot, puur om het moraal bij de Oekrainers te verhogen en de belastingbetalende Europeanen het gevoel te geven dat men het in de hand heeft.quote:Ja, Poetin is the master of the game...
Ondertussen is Poetin doodstil.
Geen enkele reactie, terwijl de hemel boven Moskou en Sint Petersburg zwart kleurt van de rook.
Dat was een troll reactie op de ubertroll van FOK!quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want jij vindt dat de overheid dat moet verbieden kennelijk.
Dat verklaart veel.
quote:Putin Doesn’t Plan to Surrender: War Will Last for Years — NYT
The Kremlin is betting on a protracted war and the exhaustion of the West, considering this strategy viable.
Despite the weakening of Russia’s positions in Armenia, Kazakhstan and Syria, Moscow hopes to wait out the West.
There are still many countries that support or remain neutral towards Russia. The Kremlin believes that the outcome of the war in Ukraine will determine the country’s international reputation and therefore will continue hostilities regardless of the costs and actions of the West.
https://x.com/UkrReview/status/2080744731059920943
is het geen 3 daagse speciale operatie meer nu ??quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
. Die hele oorlog is een grote echec. Ik schep daar geen genoegen uit, iets wat mij nogal aangewreven wordt.
Ik heb me in je vergist. Dat je een enorme idioot bent staat vast, maar ik ben blij dat je hier blijft. Je belastingcenten zijn hard nodig om Oekraïne te ondersteunen. Dank, heer Php. Je bent van onschatbare waarde. Vaak voor een lach, vaak voor verbazing, soms voor wat woede. Maar je centen worden, zoals hierboven te lezen, enorm gewaardeerd in Oekraïne.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op dit moment wordt besproken over het verder verlagen van de WW, en het verder verhogen van de AOW. Zelfs in Oekraïne en Rusland gaan ze eerder met pensioen dan hier
[..]
Fijn voor je.
Overigens hoor jij mij doorgaans ook geen negatief woord zeggen over Oekraïners. Ik heb dichtbij mijn huis ook zo'n opvangkamp, en ik kan beamen dat je er in de regel geen last van hebt.
Of ze vaktechnisch sterk zijn weet ik niet, maar mijn eerste indrukken zijn prima. Overigens zijn Oekraïners in de regel geen liberalen. Ik vind dat een dikke prima, maar of de progressievelingen dat ook vinden..
[..]
Wat we zien zijn speldenprikjes die worden uitvergroot, puur om het moraal bij de Oekrainers te verhogen en de belastingbetalende Europeanen het gevoel te geven dat men het in de hand heeft.
Niemand gelooft dit verder ook. Oekraïne is plus minus 1/3 van haar bevolking kwijt door de oorlog omdat ze enerzijds gedood zijn, en anderzijds gevlucht zijn. Overigens constateer ik dat met afgrijzen, want het is verschrikkelijk. Die hele oorlog is een grote echec. Ik schep daar geen genoegen uit, iets wat mij nogal aangewreven wordt.
Maar dat staat niet in de weg dat Poetin de master of de game is, zeker gezien de staat waarin hij het land aantrof bij zijn aantreden eind 99. Petje af.
Veel Westerse leiders zouden wensen om stage bij hem te mogen lopen. Hij heeft Rusland financieel, militair, sportief, geopolitiek, weer naar de absolute top geleid. Iedereen siddert en beeft voor de mystieke Russische dreiging.
Komt door de vergrijzing.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op dit moment wordt besproken over het verder verlagen van de WW, en het verder verhogen van de AOW. Zelfs in Oekraïne en Rusland gaan ze eerder met pensioen dan hier
[..]
Oftewel, je punt is van tafel.quote:Fijn voor je.
Overigens hoor jij mij doorgaans ook geen negatief woord zeggen over Oekraïners. Ik heb dichtbij mijn huis ook zo'n opvangkamp, en ik kan beamen dat je er in de regel geen last van hebt.
Of ze vaktechnisch sterk zijn weet ik niet, maar mijn eerste indrukken zijn prima. Overigens zijn Oekraïners in de regel geen liberalen. Ik vind dat een dikke prima, maar of de progressievelingen dat ook vinden..
[..]
Het laat zien dat Poetin het niet meer in de hand heeft.quote:Wat we zien zijn speldenprikjes die worden uitvergroot, puur om het moraal bij de Oekrainers te verhogen en de belastingbetalende Europeanen het gevoel te geven dat men het in de hand heeft.
Je laat duidelijk zien dat je er genoegen uit haalt.quote:Niemand gelooft dit verder ook. Oekraïne is plus minus 1/3 van haar bevolking kwijt door de oorlog omdat ze enerzijds gedood zijn, en anderzijds gevlucht zijn. Overigens constateer ik dat met afgrijzen, want het is verschrikkelijk. Die hele oorlog is een grote echec. Ik schep daar geen genoegen uit, iets wat mij nogal aangewreven wordt.
Nee, hij heeft het verknald met de invasie in Oekraïne.quote:Maar dat staat niet in de weg dat Poetin de master of de game is, zeker gezien de staat waarin hij het land aantrof bij zijn aantreden eind 99. Petje af.
Kiek,, daar ga je weer.quote:Veel Westerse leiders zouden wensen om stage bij hem te mogen lopen. Hij heeft Rusland financieel, militair, sportief, geopolitiek, weer naar de absolute top geleid. Iedereen siddert en beeft voor de mystieke Russische dreiging.
Al jouw reacties zijn trolreacties.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was een troll reactie op de ubertroll van FOK!
Dat de moderatie dit subject nog niet hebben verbannen is mij een raadsel.
Jij mag ook blijven dus ergens is het logischquote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was een troll reactie op de ubertroll van FOK!
Dat de moderatie dit subject nog niet hebben verbannen is mij een raadsel.
Gast, je bent blijven hangen in het verleden. Rus is zo failliet als een ui, militair lukt het het immense rus nu al 5 jaar niet om het kleine oekraine er onder te krijgen, en geopolitiek is rus een vazal van china geworden.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
Hij heeft Rusland financieel, militair, sportief, geopolitiek, weer naar de absolute top geleid.
Ze worden sinds het einde van de Sovjetunie geleid door een bende corrupte kleptocraten.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast, je bent blijven hangen in het verleden. Rus is zo failliet als een ui, militair lukt het het immense rus nu al 5 jaar niet om het kleine oekraine er onder te krijgen, en geopolitiek is rus een vazal van china geworden.
Ze zijn alleen absolute top aan de binnenkant van je ogen, zelfs insignificante landen als armenie geven rus gewoon openlijk de middelvinger.
Moet het wel minder kosten om het eruit te halen dan het goud zelf oplevert. En als dat zo was was het al eruit gehaald gok ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland komt in een moeilijke tijd, zelf gecreëerd natuurlijk, enig nadeel van dat proberen te isoleren van de markt is de enorme hoeveelheid goud in de grond, en natuurlijk hun fossiele bronnen.
Weet je hoeveel goud daar in de bodem zit? Dat is altijd te verslijten.
330 ton per jaar delven ze en er zit nog 12.000 tonquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moet het wel minder kosten om het eruit te halen dan het goud zelf oplevert. En als dat zo was was het al eruit gehaald gok ik.
Weet je wat er gebeurt met de prijs als je daadwerkelijk 12000 ton op de markt zou brengen?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
330 ton per jaar delven ze en er zit nog 12.000 ton
Toch creëren ze inkomen met het goud https://www.bnr.nl/nieuws(...)-blijven-financierenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:06 schreef ExTec het volgende:
Mensen hebben nu eenmaal een bizarre fascinatie met, maar praktisch gezien is goud bijna waardeloos.
12000 ton in de grond, jaarlijks delven ze 330ton, veel meer zal niet lukken.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weet je wat er gebeurt met de prijs als je daadwerkelijk 12000 ton op de markt zou brengen?
Rus zal altijd wel wat inkomen houden, dat is het niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
12000 ton in de grond, jaarlijks delven ze 330ton, veel meer zal niet lukken.
Het is de vraag van wie die goudmijnen zijn en of het dan bij Poetin terecht komt , zodat ie het verlopen kan, om dan uit te geven aan soldij voor de soldaten en pensioenen met alle corrupte tussenschakelsquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland komt in een moeilijke tijd, zelf gecreëerd natuurlijk, enig nadeel van dat proberen te isoleren van de markt is de enorme hoeveelheid goud in de grond, en natuurlijk hun fossiele bronnen.
Weet je hoeveel goud daar in de bodem zit? Dat is altijd te verslijten.
Rusland is helemaal niet failliet. Dat zijn wij juist door de Fransozen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast, je bent blijven hangen in het verleden. Rus is zo failliet als een ui, militair lukt het het immense rus nu al 5 jaar niet om het kleine oekraine er onder te krijgen, en geopolitiek is rus een vazal van china geworden.
Ze zijn alleen absolute top aan de binnenkant van je ogen, zelfs insignificante landen als armenie geven rus gewoon openlijk de middelvinger.
Meer een actie die ik verwacht bij Andy Burnham.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:48 schreef ExTec het volgende:
Snel tanken, want als haat opa weg is gaan de prijzen weer omhoog.
[ x ]
Ja, ik snap dat de binnenkant van je ogen je niet veel mee geven van de actualiteit.quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meer een actie die ik verwacht bij Andy Burnham.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:14 schreef ExTec het volgende:
En rot eens op met je niet aflatende stroom whataboutisms.
Als de topic is of pietje agressief is, is het totaal irrelevant of klaasje dat ook is.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat de binnenkant van je ogen je niet veel mee geven van de actualiteit.
En rot eens op met je niet aflatende stroom whataboutisms.
Als de topic is of pietje agressief is, is het totaal irrelevant of klaasje dat ook is.
Owjee, heb je weer een gedateerde statistiek opgegraven die ons moet doen geloven dat het daar allemaal koek+ei is?quote:
PPP is nog steeds relevant. De gemiddelde Rus heeft net zo veel/weinig als een portugees, griek of spanjaard.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Owjee, heb je weer een gedateerde statistiek opgegraven die ons moet doen geloven dat het daar allemaal koek+ei is?
Is PPP niet meer je favoriet?
Ja, ware het niet dat een volle tank voor je auto niet meer te betalen is. Maar dat laat de binnenkant van je ogen niet zien.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
PPP is nog steeds relevant. De gemiddelde Rus heeft net zo veel/weinig als een portugees, griek of spanjaard.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is helemaal niet failliet. Dat zijn wij juist door de Fransozen.
Er wordt daar met zorg met belastinggeld omgegaan.
[ afbeelding ]
Goud inkomsten gaan 100% naar de Russische centrale bank en worden zodoende ingezet in de Russische economie.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is de vraag van wie die goudmijnen zijn en of het dan bij Poetin terecht komt , zodat ie het verlopen kan, om dan uit te geven aan soldij voor de soldaten en pensioenen met alle corrupte tussenschakels
Sure, laten we het daar over gaan hebben, want phpmystyle wil niet horen dat z'n 'Sterke Man' z'n shithole land in de grond aan het jagen is.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Franse economie heeft best wat uitdagingen, hoor.
Joh.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
phpmystyle is een trol. Rusland is een derdewereldland.quote:
Dit plaatje is uit 2021.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is helemaal niet failliet. Dat zijn wij juist door de Fransozen.
Er wordt daar met zorg met belastinggeld omgegaan.
[ afbeelding ]
Ja. Dat is een probleem voor een land met flinke militaire ambities. Rusland interesseert mij stukken minder. Aangezien dat een derdewereldland is.quote:
* ExTec checked ff welke topic we in zitten.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
phpmystyle is een trol. Rusland is een derdewereldland.
Ik focus graag op onze uitdagingen. Want wij dienen er te staan.
Of die 26% is weet ik niet, maar bedrijven lenen zo rond de 20%quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit plaatje is uit 2021.
Maar zal daarna niet veel veranderd zijn.
Vanwege internationale sancties heeft Rusland namelijk nauwelijks toegang tot de westerse kapitaalmarkten. Om de tekorten te financieren, leent de Russische overheid daarom noodgedwongen op grote schaal geld van haar eigen binnenlandse banken en burgers.
Ga de hypotheekrente maar eens bekijken in Rusland. Schrikbarend.
Voor de normale consument is die 36%.
Nou, baan je een weg naar het Frankrijktopic zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Dat is een probleem voor een land met flinke militaire ambities. Rusland interesseert mij stukken minder. Aangezien dat een derdewereldland is.
Het hebben over de Russische economie is dan ook offtopic. Laten we het weer gaan hebben over de oorlog.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
* ExTec checked ff welke topic we in zitten.
Nee, ik weet het zeker, "ons focussen op onze uitdagingen" is niet waar het hier over gaat.
En dat meneer weer eens oude statistieken op had gegraven, was een gok van mij.quote:
Rus economie correleert direct aan hun capaciteit om oorlog te kunnen voeren.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het hebben over de Russische economie is dan ook offtopic. Laten we het weer gaan hebben over de oorlog.
Er is een correlatie. Desalniettemin is het niet de essentie om het constant te hebben over de Russische economie.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rus economie correleert direct aan hun capaciteit om oorlog te kunnen voeren.
Daar hebben we het ook niet exclusief over, nee.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:37 schreef theunderdog het volgende:
Desalniettemin is het niet de essentie om het constant te hebben over de Russische economie.
Wat recenter.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat meneer weer eens oude statistieken op had gegraven, was een gok van mij.
Maar we kennen meneer phpmystyle ondertussen he?
Kun je daar niet langsgaan en dit goede nieuws gaan geven aan mensen die maar 7 liter benzine kunnen tanken?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat recenter.
De staatsschuld daalt zelfs.
Bron
https://www.ceicdata.com/(...)debt--of-nominal-gdp
Nog niet. Maarquote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar hebben we het ook niet exclusief over, nee.
Tsss,quote:
Ik zie hier alleen een theunderdog die lekker meegaat in dat we het blijkbaar maar over de franse economie moeten gaan hebben, want blijkbaar "dienen wij er te staan" (waar???), en "hij focust zich graag op onze uitdagingen".quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nog niet. Maar
phpmystyle is je effectief aan het ragebaiten
Haar tepels werden er niet bepaald hard van.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tsss,
Weet dat domme wicht niet dat de staatsschuld daalt, soms?
Het is echter schone schijn:quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat recenter.
De staatsschuld daalt zelfs.
Bron
https://www.ceicdata.com/(...)debt--of-nominal-gdp
Heel veel lui hebben inkomsten uit de blueberry warehouses constructies met verkoop van goederen, dat stort in.quote:
Je kunt jezelf, je man of je zoon het leger insturen om wat geld te verdienen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:51 schreef BennieButtfuck het volgende:
Wel lullig hoor als je spulletjes verkoopt via Wildberries en de boel fikt af. Je kunt niet effe Antoinette Hertsenberg van Radar inschakelen om wat lui ter verantwoording te roepen, want ook dit jaar is Rusland weer een plekje verder gezakt op de lijst van landen met vrije pers.
Plaats 172 van de 180 inmiddels. Oekraïne zeven plaatsen geklommen naar nummer 55.
https://rsf.org/en/index
Klopt, maar dat is niet te vergelijken met de uitdagingen waar Rusland mee zit..quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:The advance of two armies and a tank division of the Russian armed forces was repelled: forces of the First Corps Azov of the National Guard of Ukraine destroyed dozens of units of equipment and a large number of occupier personnel.
On July 22, the occupiers, using forces of the 8th and 41st Armies along with the 90th Tank Division, attempted an assault in the sector held by the First Corps Azov of the National Guard of Ukraine, involving dozens of units of armored and light vehicles.
The 41st Guards Combined Arms Army and the 90th Guards Vitebsk-Novgorod Tank Division of the Russian armed forces advanced from the area of the settlement of Novoekonomichne, while forces of the 8th Guards Combined Arms Army simultaneously advanced from the area of the village of Vozdvyzhenka. For four hours, they attempted to enter settlements in the area of the village of Shakhove.
The enemy attempted to deny the sky to Ukrainian forces using "Gerbera" and "Lancet" strike drones. A modern Russian "Tornado-S" MLRS, which was being used to support the assault, was also destroyed.
Forces of the First Corps Azov of the National Guard of Ukraine, together with attached units, blocked the path of the advancing mechanized columns. Mine-explosive obstacles were laid on the approaches to the positions of the Ukrainian Defense Forces, and bridges were damaged by tactical aviation. During the assault, the Russians attempted to restore the crossings using pontoons, but these were destroyed by tactical aviation of the Air Force of the Armed Forces of Ukraine (AFU).
As a result of the professional actions of all units involved under the command of the First Corps Azov of the National Guard of Ukraine, using barrel artillery, multiple launch rocket systems, and attack drones, the following were destroyed: 7 tanks, 6 armored combat vehicles, 1 BM-21 "Grad" MLRS, 1 "Tornado-S" MLRS, 3 units of special equipment, and 47 units of light vehicles. 123 occupiers were eliminated, and 29 were wounded. The mechanized assault was repelled.
We thank the units of the First Corps Azov of the National Guard of Ukraine, the SBU's "A" Special Operations Center, the Unmanned Systems Forces, the Air Force of the AFU, units of the State Border Guard Service of Ukraine, in particular the Main Department of Unmanned Aerial Systems "Fenix," units of the National Guard of Ukraine, and units of the Armed Forces of Ukraine for their professional and courageous actions.
Always ready to repel the enemy's assault through joint efforts!
Behoorlijke clusterfuck.quote:Regarding yesterday's Russian Iskander-M ballistic missile strike on arms exhibition for the "ARMADA" company in Kyiv.
I've been told that the total number of people attending the event was between 200 and 1,000, and that Ukrainian authorities are downplaying the true number of casualties. To quote the source directly, "everything was covered in corpses", with the true casualty count potentially being up to 5-10 times higher than officially stated (which would be between 50-100 dead in total).
As of now, this information is unconfirmed, but it came from a source who has been consistently accurate in the past.
https://x.com/AMK_Mapping_/status/2080971234934956080
Aan die Hertsenberg zou het niet liggen. Die is er gek genoeg voor, irritant vrouwtje.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:51 schreef BennieButtfuck het volgende:
Wel lullig hoor als je spulletjes verkoopt via Wildberries en de boel fikt af. Je kunt niet effe Antoinette Hertsenberg van Radar inschakelen om wat lui ter verantwoording te roepen, want ook dit jaar is Rusland weer een plekje verder gezakt op de lijst van landen met vrije pers.
Plaats 172 van de 180 inmiddels. Oekraïne zeven plaatsen geklommen naar nummer 55.
Meneer AMK mapping is een 17 jarige snotneus uit nieuw-zeeland die oppervlakkig doet alsof die pro-oekraine is.quote:
Het is een groot complot!quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen een theunderdog die lekker meegaat in dat we het blijkbaar maar over de franse economie moeten gaan hebben, want blijkbaar "dienen wij er te staan" (waar???), en "hij focust zich graag op onze uitdagingen".
Of ben jij phpmystyle?
dan moet je wel goed kunnen richten zegquote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:32 schreef Bocaj het volgende:
Lekker drones schieten vanuit een vintage open vliegtuigje...
Voor mij een 1st!
Bekijk deze YouTube-video
![]()
Doen ze al een paar jaar.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:32 schreef Bocaj het volgende:
Lekker drones schieten vanuit een vintage open vliegtuigje...
Voor mij een 1st!
![]()
Waarna je het volledige bedrag wat je krijgt direct aan je sergeant mag aftikken om niet direct naar het front gestuurdquote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt jezelf, je man of je zoon het leger insturen om wat geld te verdienen.
Een tankstation kan in principe een legitiem doelwit zijn wanneer het een duidelijk militair voordeel biedt het aan te vallen. Er is echter ook nog het proportionaliteitsbeginsel. Dat wil zeggen dat het aantal (mogelijke) burgerslachtoffers moet worden afgewogen ten opzichte van het militaire voordeel.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:56 schreef onlogisch het volgende:
[ x ]
Oekraïne valt een tankstation aan. Is dit geen oorlogsmisdaad?
Is wel een goede vraag eigenlijk. Ik had het niet gedaan. In de nacht wel als het gesloten was.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:56 schreef onlogisch het volgende:
[ x ]
Oekraïne valt een tankstation aan. Is dit geen oorlogsmisdaad?
Tot nu toe is het aantal slachtoffers aan beiden kanten eigenlijk erg laag voor de schaal waarop infra vernietigd wordt. Vergelijk dat eens met Gaza of Irak destijds of Iran of Vietnam, Cambodja, ga maar door. Zoals al gezegd: het aantal burgerslachtoffers in Oekraine is ongeveer net zo hoog als het aantal verkeersslachtoffers. Dat wil zeggen dat er tot zover getracht wordt burgerslachtoffers te vermijden.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Is wel een goede vraag eigenlijk. Ik had het niet gedaan. In de nacht wel als het gesloten was.
Oekra valt ook distributie centra aan. Lopen ook mensen rond binnen. (Zal wel niet veel zijn en kunnen nog wegkomen.)
Dit denk ik ook.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot nu toe is het aantal slachtoffers aan beiden kanten eigenlijk erg laag voor de schaal waarop infra vernietigd wordt. Vergelijk dat eens met Gaza of Irak destijds of Iran of Vietnam, Cambodja, ga maar door. Zoals al gezegd: het aantal burgerslachtoffers in Oekraine is ongeveer net zo hoog als het aantal verkeersslachtoffers. Dat wil zeggen dat er tot zover getracht wordt burgerslachtoffers te vermijden.
Als het nog langer doorgaat en er meer (ongewenste) burgerslachtoffers vallen zal dat principe ook wel losgelaten worden en eindigen we in een oorlog waar het aantal burgerslachtoffers juist gemaximaliseerd wordt. Dat is de glijdende schaal waarop we ons bevinden.
Er wordt echt niet op scholen etc geschoten wanneer een waardevol doelwit voor handen is. Dat zijn afzwaaiers, submunitie, foute intel of een luchtafweerraket en dergelijke..quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit denk ik ook.
Over en weer, een school een appartementencomplex en dan ziekenhuizen.
Laat het daar niet zover komen, zou je denken.
Weer dit onzinverhaalquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoals al gezegd: het aantal burgerslachtoffers in Oekraine is ongeveer net zo hoog als het aantal verkeersslachtoffers.
ik begrijp ook niet waarom usa en duitsland het toestaat dat Oekraïne dit soort doelwitten aanvallen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een tankstation kan in principe een legitiem doelwit zijn wanneer het een duidelijk militair voordeel biedt het aan te vallen. Er is echter ook nog het proportionaliteitsbeginsel. Dat wil zeggen dat het aantal (mogelijke) burgerslachtoffers moet worden afgewogen ten opzichte van het militaire voordeel.
Het militaire voordeel van een tankstation vernietigen is niet zo groot. Het vormt geen directe bedreiging, zoals een gebouw waaruit je bevuurd wordt dat wel doet. En als het druk is bij zo'n tankstation dan kunnen er dus mogelijk veel slachtoffers vallen. In zo'n geval is het dus niet legitiem de aanval door te zetten.
Je kunt dan zo'n tankstation bijvoorbeeld midden in de nacht aanvallen wanneer er geen mensen aan het tanken zijn. Dat maakt verder ook niet uit op welk tijdstip het gebeurd voor het behaalde effect. (het langzaam degraderen va de vijandelijke brandstof-infrastructuur).
Als het doelwit een direct bedreiging vormt dan is het verhaal anders. Stel je wordt met je patrouille beschoten vanuit een schoolgebouw waar ook kinderen aanwezig zijn. Dan is dat een directe dreiging en zou terugschieten ook tot de mogelijkheden behoren (met de aanwezige risico's op colleteral damage). Maar je zou bijvoorbeeld ook gewoon het gevecht kunnen afbreken en het zo laten. Als die mogelijkheid er is dan heeft dat de voorkeur. Komt wel weer een andere dag om te vechten.
Dat mag je in dit topic niet zeggen!quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt echt niet op scholen etc geschoten wanneer een waardevol doelwit voor handen is. Dat zijn afzwaaiers, submunitie, foute intel of een luchtafweerraket en dergelijke..
Dat staat los van de vraag of het legitiem isquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:47 schreef Bocaj het volgende:
Laten we niet vergeten dat in Oekra ook al veel burgerslachtoffers zijn gevallen in al die steden in het oosten die platgewalst zijn. En de raketten die Putin afschiet op Kiev.
Dus in dat licht is die aanval op dat benzinestation ook heel logisch in deze fase van de oorlog.
Ik heb het gevoel dat het nog veel harder gaat worden!
Je vergat de stoute generaal.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
Dat zijn afzwaaiers, submunitie, foute intel of een luchtafweerraket en dergelijke..
Ongeacht de metric is het aantal burgerslachtoffers gewoon laag deze oorlog. Ook tov het aantal gesneuvelde militairen, ook tov de hoeveelheid afgevuurde munitie, de omvang en de duur van de oorlog of in vergelijking met andere oorlogen. Zou geen oorlog weten met relatief meer burgerslachtoffers.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Weer dit onzinverhaal
Die bevestigde burgerslachtoffers zegt heeeeeeeeeeeel weinig.
Ook op only fans niet?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:46 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Haar tepels werden er niet bepaald hard van.
Dat weet je helemaal niet. Van heel het oosten is helemaal niet bekend hoeveel burgerslachtoffers er zijn want de UNCHR wordt daar helemaal niet toegelaten. Net als op alle frontlinies, overal blijven burgers achter en niemand die weet hoeveel doeen er vallen. We weten wel dat elke plaats in de frontlinie plat wordt gegooid.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ongeacht de metric is het aantal burgerslachtoffers gewoon laag deze oorlog. Ook tov het aantal gesneuvelde militairen, ook tov de hoeveelheid afgevuurde munitie, de omvang en de duur van de oorlog of in vergelijking met andere oorlogen. Zou geen oorlog weten met relatief meer burgerslachtoffers.
Punt is eerder dat dit op termijn toch dreigt te kantelen.
Ook op only fans niet?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:46 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Haar tepels werden er niet bepaald hard van.
De geschiedenis laat echter zien dat veel burger slachtoffers veroorzaken bij je tegenstander vaak het tegengestelde effect heeft en wraak gevoelens en doorzettingsvermogen de overhand krijgen. De uitzondering hierop zijn nukes.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot nu toe is het aantal slachtoffers aan beiden kanten eigenlijk erg laag voor de schaal waarop infra vernietigd wordt. Vergelijk dat eens met Gaza of Irak destijds of Iran of Vietnam, Cambodja, ga maar door. Zoals al gezegd: het aantal burgerslachtoffers in Oekraine is ongeveer net zo hoog als het aantal verkeersslachtoffers. Dat wil zeggen dat er tot zover getracht wordt burgerslachtoffers te vermijden.
Als het nog langer doorgaat en er meer (ongewenste) burgerslachtoffers vallen zal dat principe ook wel losgelaten worden en eindigen we in een oorlog waar het aantal burgerslachtoffers juist gemaximaliseerd wordt. Dat is de glijdende schaal waarop we ons bevinden.
Plus dat het wat lastig is, om een historisch conflict waar we voornamelijk met artillerie bezig waren, te vergelijken met een oorlog waar het voornamelijk om drones, kruisraketten en ballistische raketten gaat. Deze categorien zijn toch net ff wat preciezer dan artillerie.quote:
Wat wel helpt is er voor zorgen dat de gewone burger ook last krijgt van de oorlog, en doorkrijgt dat het helemaal niet zo goed gaat aan het front. Zie de Tsaar tijdens WO1quote:Op zaterdag 25 juli 2026 18:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De geschiedenis laat echter zien dat veel burger slachtoffers veroorzaken bij je tegenstander vaak het tegengestelde effect heeft en wraak gevoelens en doorzettingsvermogen de overhand krijgen. De uitzondering hierop zijn nukes.
Toch zijn tijdens de WO2 de burgers in Duitsland en Japan extreem hard aangevallen en dat heeft weinig effect gehad verder. Bovendien is iedere inzet tegen burgerdoelen géén inzet tegen een militair doel. Zo is het voor Oekraine niet slim om drones op flatgebouwen te gooien als er ook nog olie-infrastructuur aan te vallen is.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 18:52 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wat wel helpt is er voor zorgen dat de gewone burger ook last krijgt van de oorlog, en doorkrijgt dat het helemaal niet zo goed gaat aan het front. Zie de Tsaar tijdens WO1
Het probleem met de burgerslachtoffers is dat er na 2024 niet echt duidelijk gerapporteerd is waardoor de cijfers die normaal weergegeven redelijk kunnen afwijken.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
De UNCHR data is sowieso niet beschikbaar, er is wel data naar buitengebracht door de oblasten zelf.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Van heel het oosten is helemaal niet bekend hoeveel burgerslachtoffers er zijn want de UNCHR wordt daar helemaal niet toegelaten. Net als op alle frontlinies, overal blijven burgers achter en niemand die weet hoeveel doeen er vallen. We weten wel dat elke plaats in de frontlinie plat wordt gegooid.
Bij aanvallen op Kiev valt het mij ook nog mee ja.
Er kunnen wat afwijkingen zijn, maar niet van ordegrootte. Daarvoor is de gehele maatschappij te transparantquote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem met de burgerslachtoffers is dat er na 2024 niet echt duidelijk gerapporteerd is waardoor de cijfers die normaal weergegeven redelijk kunnen afwijken.
Recentelijk lijkt het wel alsof het aantal doden flink aan het toenemen is als we de berichten horen van bombardementen op Kiev, Dnipro, Kharkiv etc.
Tussen Oekraïnse en UNHCR data is er wel degelijk een enorm rapportage verschil. De eerstgenoemde gaat uit van ~65.000 burgerdoden de ander heeft het over ~16.000 bevestigde burgerslachtoffers.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er kunnen wat afwijkingen zijn, maar niet van ordegrootte. Daarvoor is de gehele maatschappij te transparant
Nee nee nee, het zijn echt afzwaaiers hoor die toevallig scholen, ziekenhuizen, treinstations, winkelcentra enz enz enz etc raken. Bijna dagelijksquote:
Het zou anders best leuke televisie opleveren als Breekijzer Pieter Storms nu met draaiende camera verhaal zou gaan halen in het Kremlin.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:51 schreef BennieButtfuck het volgende:
Dat argument heb je al eens eerder gebruikt maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom dat zo zou zijn. Dat het niet de exacte cijfers zijn dat geloof ik wel maar dat geldt voor alle verliescijfers ongeacht de partij.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:35 schreef BEFEM het volgende:
Weer dit onzinverhaal
Die bevestigde burgerslachtoffers zegt heeeeeeeeeeeel weinig.
Je bent niet echt bekend met de Russische oorlogsdoctrine of welquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt echt niet op scholen etc geschoten wanneer een waardevol doelwit voor handen is. Dat zijn afzwaaiers, submunitie, foute intel of een luchtafweerraket en dergelijke..
AMK neem ik ook met een fikse korrel zout, maar daar zijn er wel meer van op X/Twitter.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:19 schreef ExTec het volgende:
Meneer AMK mapping is een 17 jarige snotneus uit nieuw-zeeland die oppervlakkig doet alsof die pro-oekraine is.
Met z'n "I'v been told".
quote:Zelenskyy says defence industry event should not have taken place
Dan hoop ik wel dat Hofman voor de vorm zijn nagellak op doet. Dan mag 'ie wat mij betreft een Nipkow.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zou anders best leuke televisie opleveren als Breekijzer Pieter Storms nu met draaiende camera verhaal zou gaan halen in het Kremlin.
Of Tim Hofman. “Zeg, meneer de president, al die dode jongens, waarom eigenlijk?”
Lees mijn reactie erna. UNCHR heeft helemaal geen toegang tot al die gebieden waar burgerslachtoffers zjjn gevallen. Dat weet en snap jij ook best. Die UNCHR cijfers zijn het minimale. Ze mogen niet eens bij krijgsgevangenen langs.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat argument heb je al eens eerder gebruikt maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom dat zo zou zijn. Dat het niet de exacte cijfers zijn dat geloof ik wel maar dat geldt voor alle verliescijfers ongeacht de partij.
Van wie niet?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag je in dit topic niet zeggen!
Rare conclusies, de militaire verliezen zijn per defintie geheim, dus is per definite enorm lastig. Daarbij kun je als land beter de civiele verliezen overdrijven en de militaire verliezen downplayen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:55 schreef BEFEM het volgende:
Lees mijn reactie erna. UNCHR heeft helemaal geen toegang tot al die gebieden waar burgerslachtoffers zjjn gevallen. Dat weet en snap jij ook best. Die UNCHR cijfers zijn het minimale.
Militaire cijfers weten landen ook niet tot op de komma nauwkeurig maar is wel veel makkelijker bij te houden dan burgerslachtoffers. Wat ze naar buiten brengen is natuurlijk een ander verhaal.
AchJa jij hebt er wss verstand van en ik niet zo namelijk. Weet jij waarom die geavanceerde luchtafweersystemen van de VS in de Iran oorlog zo falen en zo makkelijk worden vernietigd?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rare conclusies, de militaire verliezen zijn per defintie geheim, dus is per definite enorm lastig. Daarbij kun je als land beter de civiele verliezen overdrijven en de militaire verliezen downplayen.
Zeker voor Oekraine, die zo afhankelijk is van onze steun. Geen enkele reden om het juist andersom te doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rare conclusies, de militaire verliezen zijn per defintie geheim, dus is per definite enorm lastig. Daarbij kun je als land beter de civiele verliezen overdrijven en de militaire verliezen downplayen.
Omdat die ontworpen zijn in een ander tijdperk met andere technologieen en doctrinesquote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:15 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
AchJa jij hebt er wss verstand van en ik niet zo namelijk. Weet jij waarom die geavanceerde luchtafweersystemen van de VS in de Iran oorlog zo falen en zo makkelijk worden vernietigd?
Voor de landen zelf zijn die gegevens toch beschikbaar. Dat ze voor het publiek geheim zijn is logisch. Ze hadden ongeveer X aantal soldaten en ze weten dat er nu nog ongeveer Y over zijn. Dan kan je redelijk nauwkeurig weten als land hoeveel dode soldaten je hebt.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over de aanvallen op die olie-infrastructuur. Al snap ik dat er ook wel hier en daar een soldaat wat wraak gevoelens heeft en dan dus zo'n tankstation pakt.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 18:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch zijn tijdens de WO2 de burgers in Duitsland en Japan extreem hard aangevallen en dat heeft weinig effect gehad verder. Bovendien is iedere inzet tegen burgerdoelen géén inzet tegen een militair doel. Zo is het voor Oekraine niet slim om drones op flatgebouwen te gooien als er ook nog olie-infrastructuur aan te vallen is.
Vast geen beleid.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ik begrijp ook niet waarom usa en duitsland het toestaat dat Oekraïne dit soort doelwitten aanvallen.
Dat weet je helemaal niet. Niemand gaat aan de grote klok hangen hoe groot het leger feitelijk is qua mankracht. En zoals gezegd wordt het aantal militaire slachtoffers al helemaal niet bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:19 schreef BEFEM het volgende:
Voor de landen zelf zijn die gegevens toch beschikbaar. Dat ze voor het publiek geheim zijn is logisch. Ze hadden ongeveer X aantal soldaten en ze weten dat er nu nog ongeveer Y over zijn. Dan kan je redelijk nauwkeurig weten als land hoeveel dode soldaten je hebt.
Laatst hebben we gerekend met een hoger aantal (20.000) dan de cijfers en toen kwamen we uit op een vergelijkbaar aantal vwb verkeersslachtoffers.quote:Bij burgerslachtoffers weet je dat helemaal niet. Je weet niet hoeveel er in een stad waren en hoeveel er overgebleven zijn, hoeveel er weg zijn gegaan op tijd etc. Dat is al moeilijk te bepalen voor een gebied wat Oekraine heeft heroverd, laat staan in gebied wat nog bezet wordt door Rusland.
Oekraine zelf zegt (volgens Blaz wat denk ik wel klopt, kan het zo snel niet vinden mobiel) dat er 65k doden zijn gevallen qua burgers.
Die UNCHR cijfers zijn gewoon te vergelijken met Oryx. Het zijn minimale aantallen. Daarnaast is het veel makkelijker om het aantal kapotte tanks te tellen, want daar zijn veel meer beelden van, dan het aantal burgerslachtoffers.
Snap niet wat er niet te begrijpen valt gezien het feit dat UNCHR helemaal geen toegang heeft tot de gebieden met de meeste burgerdoden (al die steden die platgegooid zijn zeker in het begin van de oorlog).
UNCHR zelf zegt ook dat het aantal doden vermoedelijk veel hoger ligt.
Het aantal doden wat ze tellen in Lviv, Kiev etc zal vast wel kloppen.
Welke systemen doel je precies op?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:15 schreef AFA2022 het volgende:
AchJa jij hebt er wss verstand van en ik niet zo namelijk. Weet jij waarom die geavanceerde luchtafweersystemen van de VS in de Iran oorlog zo falen en zo makkelijk worden vernietigd?
Dat is letterlijk wat ik zeg! Als land weet je het. Niet als publiek persoon. Dat is geheim. Dat weten de legers zelf wel. Geen idee waar je op doelt.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:44 schreef AchJa het volgende:
Dat weet je helemaal niet. Niemand gaat aan de grote klok hangen hoe groot het leger feitelijk is qua mankracht. En zoals gezegd wordt het aantal militaire slachtoffers al helemaal niet bekend gemaakt.
Alleen in Mariupol wordt het aantal dodelijke slachtoffers al geschat op tussen de 10 en 20k! De UNCHR telt die helemaal niet mee want ze hebben niet kunnen tellen daar.quote:Laatst hebben we gerekend met een hoger aantal (20.000) dan de cijfers en toen kwamen we uit op een vergelijkbaar aantal vwb verkeersslachtoffers.
een school met kinderen naar kingdom come blazen levert ook geen erxtra punten opquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
.quote:AI-overzicht
De totale economische schade van de recente Oekraïense drone-aanvallen op de distributiecentra van Wildberries wordt geschat op 100 tot 230 miljard roebel, wat neerkomt op 1,3 tot 2,5 miljard dollar (ruim 1,1 tot 2,3 miljard euro).
wat niet ??quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag je in dit topic niet zeggen!
Dus?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:52 schreef BEFEM het volgende:
Dat is letterlijk wat ik zeg! Dat is geheim. Dat weten de legers zelf wel. Geen idee waar je op doelt.
Ik begrijp het prima, het probleem is alleen dat hier aan de lopende band militaire verliezen voorbijkomen en dat daar wel een waardeoordeel aan wordt gehangen maar op het moment dat het om burgerslachtoffers gaat is het allemaal maar moeilijk en klopt het niet.quote:Alleen in Mariupol wordt het aantal dodelijke slachtoffers al geschat op tussen de 10 en 20k! De UNCHR telt die helemaal niet mee want ze hebben niet kunnen tellen daar.
Nu stop ik met de discussie want het lijkt wel alsof je het expres niet wilt begrijpen.
quote:
AN/TPY‑2 THAAD‑radars, AN/FPS‑132 langeafstandsradars, diverse Giraffe‑radars, Patriot PAC‑3 (batterijen ook), AN/MPQ‑65 radar, HIMARS‑lanceerinrichtingen en nog wat andere. (gegoogled hoor)quote:
Er was hier ooit iemand die zei dat die dagelijkse aantal casualties die Oekraine meldt 100% klopte omdat ze elke Rus konden tellen. Volgens mij was dat Ulx. Toen zei ik ook dat dat gewoon onzin is want als je alleen maar een beetje logisch nadenkt kan dat helemaal niet om 100 verschilende redenenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus?
[..]
Ik begrijp het prima, het probleem is alleen dat hier aan de lopende band militaire verliezen voorbijkomen en dat daar wel een waardeoordeel aan wordt gehangen maar op het moment dat het om burgerslachtoffers gaat is het allemaal maar moeilijk en klopt het niet.
Onderaan de streep is het heel simpel, het aantal burgerslachtoffers is gewoon relatief laag in deze oorlog ook al zou je uitgaan van die 65.000 van je, dat elk slachtoffer er 1 teveel is is wat anders.
[..]
Het enige wat min of meer confirmed is is die THAAD/AN/TPY-2 radar. De rest is allemaal volgens Iran... En daar geloof ik niet zo in.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:07 schreef AFA2022 het volgende:
AN/TPY‑2 THAAD‑radars, AN/FPS‑132 langeafstandsradars, diverse Giraffe‑radars, Patriot PAC‑3 (batterijen ook), AN/MPQ‑65 radar, HIMARS‑lanceerinrichtingen en nog wat andere. (gegoogled hoor)
Dat jij die mening hebt geloof ik ook wel hoor. Het gaat me er meer om dat types zoals Ulx uit jouw verhaal dit soort statistieken lopen te verspreiden.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:13 schreef BEFEM het volgende:
Er was hier ooit iemand die zei dat die dagelijkse aantal casualties die Oekraine meldt 100% klopte omdat ze elke Rus konden tellen. Volgens mij was dat Ulx. Toen zei ik ook dat dat gewoon onzin is want als je alleen maar een beetje logisch nadenkt kan dat helemaal niet om 100 verschilende redenenMeestal worden er aantallen genoemd die door NAVO/VS/UK of wat dan ook redelijk bevestigd worden.
Ik bagatelliseer niks, ik ga alleen niet mee in het verhaal dat er bewust burgerslachtoffers worden gemaakt om zo de wil van de Oekraieners te breken. Als Rusland dat zou willen zou het aantal slachtoffers veel hoger zijn, nog even los van het feit dat het militair gezien eigenlijk geen winst oplevert.quote:En relatief laag is ook maar relatief (). In WO1 waren er in Frankrijk ongeveer evenveel burgerdoden en in Duitsland amper wat. Zo kan je ook elke terreuraanslag of elke moord in Nederland bagatelliseren want ja, er sterven veel meer mensen aan kanker.
Ok dankjewel.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het enige wat min of meer confirmed is is die THAAD/AN/TPY-2 radar. De rest is allemaal volgens Iran... En daar geloof ik niet zo in.
Vwb de AN/TPY-2, de THAAD is dan ook een systeem wat niet geschikt is tegen drones etc. Dat systeem is echt gemaakt voor Ballistische Missiles. Dus als daar geen systemen omheen staan die iets tegen drones etc. kunnen doen (gelaagde luchtverdediging) dan houdt het op.
Zijn intussen ook al meerdere identiteiten bekend van wie er zijn omgekomen, oa best wat prominenten of familie vanquote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
AMK neem ik ook met een fikse korrel zout, maar daar zijn er wel meer van op X/Twitter.
Maar goed, Zelensky speelt weer een beetje dezelfde kaart als laatst met de aanval op de Vyshneve ammo storage:
[..]
Las het al ja...quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zijn intussen ook al meerdere identiteiten bekend van wie er zijn omgekomen, oa best wat prominenten of familie van
[ x ]
[ afbeelding ]
[ x ]
quote:
Het probleem is dat sommige mensen hier het kinderachtige beeld hebben dat oorlog is dat grote mensen heel boos op elkaar zijn en ruzie maken ipv dat het de voortzetting van politiek is.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij die mening hebt geloof ik ook wel hoor. Het gaat me er meer om dat types zoals Ulx uit jouw verhaal dit soort statistieken lopen te verspreiden.
[..]
Ik bagatelliseer niks, ik ga alleen niet mee in het verhaal dat er bewust burgerslachtoffers worden gemaakt om zo de wil van de Oekraieners te breken. Als Rusland dat zou willen zou het aantal slachtoffers veel hoger zijn, nog even los van het feit dat het militair gezien eigenlijk geen winst oplevert.
Maar goed, ik weet dat dat vloeken in de kerk is hier.
Ze kunnen natuurlijk veel meer burgerslachtoffers maken dan nu en al die raketten op Kiev zijn ook niet allemaal op flats gemikt per se maar in genoeg gevallen gaat het ze wel om burgerdoden maken. Kijk alleen de human safaris maar. Of het feit dat hun president nota bene zn eigen burgers heeft opgeblazen in 1999quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij die mening hebt geloof ik ook wel hoor. Het gaat me er meer om dat types zoals Ulx uit jouw verhaal dit soort statistieken lopen te verspreiden.
[..]
Ik bagatelliseer niks, ik ga alleen niet mee in het verhaal dat er bewust burgerslachtoffers worden gemaakt om zo de wil van de Oekraieners te breken. Als Rusland dat zou willen zou het aantal slachtoffers veel hoger zijn, nog even los van het feit dat het militair gezien eigenlijk geen winst oplevert.
Maar als ze mensenlevens niet boeit, waarom dan al die moeite?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk veel meer burgerslachtoffers maken dan nu en al die raketten op Kiev zijn ook niet allemaal op flats gemikt per se maar in genoeg gevallen gaat het ze wel om burgerdoden maken. Kijk alleen de human safaris maar. Of het feit dat hun president nota bene zn eigen burgers heeft opgeblazen in 1999hun hele geschiedenis zit vol met het doden van hun eigen of andermans burgers.
Mensenlevens boeit de Russen echt geen ene reet, hun eigen mensenlevens niet laat staan die van de tegenstander. Je moet niet alles met een militaire blik bekijken dat ze er geen voordeel uit halen. Dat is veel te Westers gedacht.
Geen idee wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als ze mensenlevens niet boeit, waarom dan al die moeite?
Eigenlijk wat BEFEM hierboven zegt.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Vraag dat de Russen. Ze hebben de afgelopen 100 jaar vele miljoenen burgers gedood.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom al die moeite ze te vernietigen?
Ze hebben tot voor kort die economische/defensie/energiedoelen vooral 's nachts aangevallen wanneer weinig of geen mensen aanwezig zijn. Puur tactisch gezien zou je beter ook overdag kunnen aanvallen om zo het human capital te vernietigen, dat is moeilijker te vervangen dan gebouwen en materieel. Toch gebeurt dat meestal niet. Tot de aanval op die wapenbeurs. Dat is escalatie.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eigenlijk wat BEFEM hierboven zegt.
Het boeit Rusland geen reet dat ze burgerslachtoffers maken en ze doen het in bepaalde gebieden ook zeker bewust.
Anderzijds de raketaanvallen zeker in Kyiv gaan niet doelgericht op woonwijken want dan zouden er op een nacht waar 50 ballistische raketten gegooid vallen duizenden doden vallen in een stad van 3.5 miljoen. Die gaan vrijwel altijd op economische/defensie/energie doelen (of priveklinieken, farmaceutische, bedrijven, logistiek etc al voor oekraine met wildberries begon). Maar het boeit ze natuurlijk geen reet als die er wel vallen en sparen koste noch moeite om ze te ontwijken, geregeld zwaait er wel eentje af op een woontoren..
En dat is natuurlijk nog veel erger in de frontsteden waar elke dag zware KAB bommen op Kharkiv, Sumy, Zaporizha, Kherson, Dnipro, Kramatorsk, Sloviansk, Izium, Odessa, Izmail etc gegooid worden die helemaal geregeld afzwaaien en voor tientallen doden/gewonden per dag zorgen.
Net als de Duitsers, Fransen, Engelsen, Amerikanen, Chinezen, etc. Iedereen die zo'n beetje de gelegenheid had.Op geen enkele manier een uitzonderingquote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:13 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Vraag dat de Russen. Ze hebben de afgelopen 100 jaar vele miljoenen burgers gedood.
Opzich wel slim denk ik, dan maak je het de Russen moeilijker om vanuit daar aan te vallen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:18 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Oekraine is langzaam bezig om een soort zelfde campagne te beginnen in Belgorod als in de Krim.
Dit was van 36 uur geleden, sindsdien zitten we ongeveer op 30 van de 71. Plus ook continu aanvallen op substations etc.
Ik denk dat de nachtaanvallen niet per se iets te maken hebben met het vermijden van Burgerslachtoffers. Iran valt ook voornamelijk aan in de nacht, ook destijds op Israel (en andersom) en ik weet toch wel vrij zeker dat voor hen elke burgerslachtoffer alleen maar mooi meegenomen isquote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze hebben tot voor kort die economische/defensie/energiedoelen vooral 's nachts aangevallen wanneer weinig of geen mensen aanwezig zijn. Puur tactisch gezien zou je beter ook overdag kunnen aanvallen om zo het human capital te vernietigen, dat is moeilijker te vervangen dan gebouwen en materieel. Toch gebeurt dat meestal niet. Tot de aanval op die wapenbeurs. Dat is escalatie.
Voor Oekriane geldt eigenlijk hetzelfde. Die zijn ook niet uit op burgerslachtoffers en aan de conservatieve kant vwb het accepteren van colleteral damage.
Wil je nu een 'argument' hiermee aanvoeren? Snap je nu werkelijk helemaal niks? Ben je echt te dom om het verschil te begrijpen tussen willekeurige acties op tactisch niveau op het slagveld van soldaten en deliberate targetting in een proces waarin intel, prioritering, inzet en evaluatie een rol spelen?quote:
Zeker als Rusland zich gaat mobiliseren moet je zorgen dat de grensregios zo min mogelijk in staat zijn die troepenopbouw te faciliteren. Maar ook op korte termijn is Rusland idd gewoon 40km ten zuiden vandaar aan het aanvalen bij vovchansk nog steeds.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich wel slim denk ik, dan maak je het de Russen moeilijker om vanuit daar aan te vallen.
Maar dat is denk ik vooral in Iran relevant omdat USA/ISR daar luchtdominantie hebben.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat de nachtaanvallen niet per se iets te maken hebben met het vermijden van Burgerslachtoffers. Iran valt ook voornamelijk aan in de nacht, ook destijds op Israel (en andersom) en ik weet toch wel vrij zeker dat voor hen elke burgerslachtoffer alleen maar mooi meegenomen isof amerika etc etc.
Het heeft (denk ik) meer te maken met het feit dat zeker de Zircons, Iskanders en S400s worden gelanceerd vanuit launchers en het dus veiliger is die in de nacht in positie te brengen, omdat die relatief dicht van het front worden afgevuurd.
Het is wel een logisch doelwit, maar ook een waar duidelijk mensen het doelwit zijn ipv energie of fabrieksinfrastructuur. Dat is dan de volgende stap in de escalatie.quote:Plus nog wat bijkomende zaken als coordineren met drone aanvallen die snachts ook meer effect hebben etc en je kan nog wel wat extra redenen bedenken.
Overigens zie ik die aanval op die wapenbeurs niet per se als een escalatie. Is al een paar keer eerder gebeurd. En even alle context wegdenkende, als we puur naar dit conflict kijken als oorlog tussen 2 landen is het heel logisch dat Rusland deze wapenbeurs aanviel ook al waren er burgers, oekraine zou absoluut (en heeft ook) hetzelfde gedaan. Al is de oorlog overigens an sich wel aan het escaleren.
Je hebt toch niet teveel gezopen tijdens de buurt bbq?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wil je nu een 'argument' hiermee aanvoeren? Snap je nu werkelijk helemaal niks? Ben je echt te dom om het verschil te begrijpen tussen willekeurige acties op tactisch niveau op het slagveld van soldaten en deliberate targetting in een proces waarin intel, prioritering, inzet en evaluatie een rol spelen?
Je bent een complete dilletant die wat filmpjes op tiktok gezien heeft en denkt ergens iets van te begrijpen maar enkel in staat is om mede-dilletanten te overtuigen.
Het moeilijke van discussie voeren met jullie is niet dat jullie er veel van weten maar juist dat jullie er niks van weten.
Ik drink nooit.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je hebt toch niet teveel gezopen tijdens de buurt bbq?
Nee maar ook daar zie je het bijv met Amerikaanse HIMARS systemen die aanvallen ook (correct me if im wrong) alleen snachts aan en toch was er 1tje vernietigd meen ik 2 nachten geleden door de Iraniers. Dus denk wel echt dat ze dat doen om de mogelijkheid te limiteren.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat is denk ik vooral in Iran relevant omdat USA/ISR daar luchtdominantie hebben.
[..]
Het is wel een logisch doelwit, maar ook een waar duidelijk mensen het doelwit zijn ipv energie of fabrieksinfrastructuur. Dat is dan de volgende stap in de escalatie.
Stalin is sinds een aantal jaar weer de grote held in Rusland ondanks dat ie miljoenen Russen heeft vermoord. En Dzerzhinsky komt ook weer helemaal terug met standbeelden overal en volgens mij zijn er alweer een aantal FSB opleidingscentra naar hem vernoemd. De aanstichter van de Rode Terreur.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net als de Duitsers, Fransen, Engelsen, Amerikanen, Chinezen, etc. Iedereen die zo'n beetje de gelegenheid had.Op geen enkele manier een uitzondering
WIst niet dat de Iraniers zo goed eyes on target hadden dan!quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee maar ook daar zie je het bijv met Amerikaanse HIMARS systemen die aanvallen ook (correct me if im wrong) alleen snachts aan en toch was er 1tje vernietigd meen ik 2 nachten geleden door de Iraniers. Dus denk wel echt dat ze dat doen om de mogelijkheid te limiteren.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
WIst niet dat de Iraniers zo goed eyes on target hadden dan!
Als dit klopt denk ik dat het eerder een toevalstreffer is. Ook gezien de afstand en de beperkte waarnemingsmiddelen van Iran. En de duur voordat ze op het target zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Deze, van afgelopen nacht nog zie ik. (overigens is deze video niet van een Iraanse bron zoals de tweet stelt, maar van Europese https://x.com/kimhvik2
Ik denk eerder samenwerking met een land die een stuk betere intel kan leveren, toevallig een land dat hier aardig ontopic isquote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als dit klopt denk ik dat het eerder een toevalstreffer is. Ook gezien de afstand en de beperkte waarnemingsmiddelen van Iran. En de duur voordat ze op het target zijn.
Disclaimer voor mijn eerdere post ik had het vooral over de Ballistische raketaanvallen op Kyiv en West Oekraine. Ik vind soms dat mensen teveel doen alsof die ALLEEN maar op burgerdoelen gaan, terwijl dat natuurlijk niet helemaal de realiteit is.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:40 schreef oheng het volgende:
Ah, we zijn weer eens aanbeland bij "rusland bombardeert geen burgerdoelen"
Hier een link speciaal voor deze randdebielen:
https://letmegooglethat.com/?q=destroyed+ukranian+city
Maar zelfs met een satelliet is dit heel lastig. Als die HIMARS tenminste een beetje tactisch wordt ingezet. Want het duurt veel te lang tussen de waarneming en voordat er iets op het doel kan komen. Of die Amerikanen moeten uit gemakzucht gewoon die HIMARS heel statisch hebben neergezet en niet telkens verplaatst.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk eerder samenwerking met een land die een stuk betere intel kan leveren, toevallig een land dat hier aardig ontopic is
Hoe en welke intel precies weet ik natuurlijk ook niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar zelfs met een satelliet is dit heel lastig. Als die HIMARS tenminste een beetje tactisch wordt ingezet. Want het duurt veel te lang tussen de waarneming en voordat er iets op het doel kan komen. Of die Amerikanen moeten uit gemakzucht gewoon die HIMARS heel statisch hebben neergezet en niet telkens verplaatst.
Volgens mij ontkent niemand dat er burgerdoelen geraakt worden of dat Rusland niks fouts doet. Het gaat om het idee dat hier heerst dat Rusland de voorkeur geeft aan flatgebouwen, kinderziekenhuizen en peuterspeelzalen boven militaire doelen. Dat is gewoon volslagen onzin.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Disclaimer voor mijn eerdere post ik had het vooral over de Ballistische raketaanvallen op Kyiv en West Oekraine. Ik vind soms dat mensen teveel doen alsof die ALLEEN maar op burgerdoelen gaan, terwijl dat natuurlijk niet helemaal de realiteit is.
Moge verder voor iedereen duidelijk zijn dat als je ook gewoon even het stukje slachtoffers wegneemt als je ziet hoeveel honderd duizenden oekraieners ontheemd zijn geraatk door deze oorlog zet dat ook wle een stukje perspectief neer over de wreedheid van deze oorlog en de russen.
Dan moeten ze na afvuren wel verplaatsen en goed camouflerenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe en welke intel precies weet ik natuurlijk ook niet.
Maar dat bevestigd vooral mijn punt natuurlijk, ze worden vooral snachts afgeschoten om het de Iraniers nog moeilijker te maken deze doelwitten te raken, zelfde voor Oekraine wanneer ze hun flamings afvuren of Russen met hun TELs.
Ja meestal worden ze ook geraakt op het moment dat ze onderweg/onderweg terug zijn, zie bijv:quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moeten ze na afvuren wel verplaatsen en goed camoufleren
Er waren een hoop klachten omtrent mijn posts, daarnaast vele notes voor vermeende desinformatie. Overigens zijn later veel van die notes weer verwijderd.quote:
Dat.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij ontkent niemand dat er burgerdoelen geraakt worden of dat Rusland niks fouts doet. Het gaat om het idee dat hier heerst dat Rusland de voorkeur geeft aan flatgebouwen, kinderziekenhuizen en peuterspeelzalen boven militaire doelen. Dat is gewoon volslagen onzin.
Rusland wil de strijd winnen aan het front zelf. Die aanvallen in de diepte zijn er om dat mogelijk te maken. Dus vooral infra-knooppunten, energie-infra, munitie opslag etc. Dat zijn de voorkeursdoelen.
Oh nog 1 puntje, ziekenhuizen en andere medische instellingen vallen hierbuiten, die worden zeer gericht en veelvuldig aangevallen, met name in de frontsteden waar soldaten mogelijk worden behandeld en door Russen als "dual use" worden gezien. Maar ook in de grotere steden verder van het front gebeurd dat echt op structurele wijze...quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Hoewel je niet kan uitsluiten dat individuen hun boekje soms te buiten gaan. Maar ook dat is van alle tijden en gebeurt in alle legers.
Bron even doorgenomen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh nog 1 puntje, ziekenhuizen en andere medische instellingen vallen hierbuiten, die worden zeer gericht en veelvuldig aangevallen, met name in de frontsteden waar soldaten mogelijk worden behandeld en door Russen als "dual use" worden gezien. Maar ook in de grotere steden verder van het front gebeurd dat echt op structurele wijze...
En dat zijn echt oorlogsmisdaden die Oekraien niet terugdoet. Nog niet.
Gewoon even 1 snelle bron:
https://news.un.org/en/story/2026/05/1167468
Mensen klagen ook over mijn posts. Trek het je niet aan en wie weet kun je zelf ook iets aanpassen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er waren een hoop klachten omtrent mijn posts, daarnaast vele notes voor vermeende desinformatie. Overigens zijn later veel van die notes weer verwijderd.
Er is heel veel aan het gebeuren. Als Oekraine doorgaat met de essentiële infrastructuur en de Amazon van Rusland bombarderen, dan gaat het land grote problemen krijgen. Maar jij mist de terreurbombardementen in burgerwijken. De beelden van ledematen, huilende moeders/vaders.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
Toch lijkt deze hele oorlog steeds meer een soort aanspoelend water te worden, choppy water noemen ze dat.
Rusland escaleert niet echt, Oekraine niet echt. Oekraine heeft de manschappen niet om gebied te heroveren, Rusland heeft ook onvoldoende mankracht om heel Oekraine op de knieen te krijgen.
Het is echt de vraag waar dit gaat eindigen, maar er gebeurt weinig mijn inziens.
@:achja hoe zie jij het verdere verloop van dit conflict?
Van fpv drones zou je nog kunnen zeggen dat dat teams die rogue zijn gegaan.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bron even doorgenomen.
We wisten al dat medische faciliteiten soms ook geraakt worden. Waar ik naar op zoek ben of dit daadwerkelijk gelegeerde instructies zijn vanuit de generale staf of dat deze fiscaliteiten geraakt zijn door clustermunitie of gefrustreerde figuren.
Met bewijs bedoel ik bijvoorbeeld zoals bij het MH17 ongeluk met een afgetapt telefoongespek van -volgens mij- igor istrelkov die min of meer bekende dat het vliegtuig abusievelijk is gezien als vijandelijke toestel.
Maar ik sluit niet geheel uit dat Rusland toch bewust zo nu en dan bewust civiele doelen raakt. Maar stel dat dat bewezen wordt, wat dan? Dat betekent niet dat wij nog verder gaan escaleren, ook wij zijn al op ons einde van de escalatieladder.
Hangt er wel beetje vanaf wat je 'doel' is, toch?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Deze, van afgelopen nacht nog zie ik. (overigens is deze video niet van een Iraanse bron zoals de tweet stelt, maar van Europese https://x.com/kimhvik2
Achja, als de oorlog in Oekraine ons 1 ding leert is het dat het bombarderen van een land (zoals bijna altjd in de geschiedenis) je een oorlog niet laat winnen dus succes amerika. Maargoed beetje offtopic :p
Jij denkt dat Oekraine dat op een gegeven moment wel gaat doen?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh nog 1 puntje, ziekenhuizen en andere medische instellingen vallen hierbuiten, die worden zeer gericht en veelvuldig aangevallen, met name in de frontsteden waar soldaten mogelijk worden behandeld en door Russen als "dual use" worden gezien. Maar ook in de grotere steden verder van het front gebeurd dat echt op structurele wijze...
En dat zijn echt oorlogsmisdaden die Oekraien niet terugdoet. Nog niet.
Gewoon even 1 snelle bron:
https://news.un.org/en/story/2026/05/1167468
Als het gaat om dure kruisraketten die eindigen op civiele doelen (vanuitgaande dat het geen dual use doelen zijn dan wel doelen die heel dicht zijn gesitueerd bij een militair doel) dan is dat vreemd. Zeker als het raketten zijn die geacht worden nauwkeurig te zijn. Maar veel wordt afgeschoten met die zogenoemde "bm grad" voertuigen die berucht zijn om hun onnauwkeurigheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar dit gaat veelal ook veelal om kruisraketten, fab bommen en geran drones etc, die krijgen en rapporteren hun doelwitten echt van de legertop (of ministerie).
--
Oekraïne test hoe ver ze kunnen gaan. Maar ook Oekraïne kan per abuis een kleuterschool raken of een kraamkliniek, dan heb je de speld op de wagen.quote:Verder is er natuurlijk geen wij, want in principe doen wij (het westen zonder oekraine) helemaal niets behalve Oekraine af te raden te escaleren en langzaamaan trekt Oekraine zich daar terecht minder van aan zolang dat voor hen qua steun geen beperkingen levert.
Uiteindelijk is geopolitiek cynisch en opportuun. De 'steun' voor Oekraine, is steun dat ervoor zorgt dat Oekraine nog een tijdlang weet vol te houden, niet dat ze in een relatief korte tijd kunnen 'winnen'. Zolang Rusland met Oekraine bezig is, kan het niet focussen richting bijvoorbeeld Polen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Van fpv drones zou je nog kunnen zeggen dat dat teams die rogue zijn gegaan.
Maar dit gaat veelal ook veelal om kruisraketten, fab bommen en geran drones etc, die krijgen en rapporteren hun doelwitten echt van de legertop (of ministerie).
--
Verder is er natuurlijk geen wij, want in principe doen wij (het westen zonder oekraine) helemaal niets behalve Oekraine af te raden te escaleren en langzaamaan trekt Oekraine zich daar terecht minder van aan zolang dat voor hen qua steun geen beperkingen levert.
Niet zo moeilijk te vinden helaasin deze oorlog:quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is heel veel aan het gebeuren. Als Oekraine doorgaat met de essentiële infrastructuur en de Amazon van Rusland bombarderen, dan gaat het land grote problemen krijgen. Maar jij mist de terreurbombardementen in burgerwijken. De beelden van ledematen, huilende moeders/vaders.
Die dopaminekick mist deze oorlog, inderdaad. Het is langdurig. Maar wees niet getreurd. De conflicten/oorlogen waar jij op zit te wachten, komen ook weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 juli 2026 00:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk te vinden helaasin deze oorlog:
Allemaal van de afgelopen paar dagen. Maar dit soort kleinschale drone aanvallen of bom aanvallen op burgers halen het nieuws al niet meer
NSFWNatuurlijk zijn ze te vinden. Maar het is geen Gaza.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zelfs dat is voor sommige nog niet genoeg. Sommige dienen voor de dopaminekick beelden te zoeken van de Rwanda genocide.
Geen idee of jij je rant op mij richt, maar ik heb altijd gezegd dat die filmpjes en fotos van mij niet hoeven.quote:Op zondag 26 juli 2026 00:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze te vinden. Maar het is geen Gaza.
En zelfs dat is voor sommige nog niet genoeg. Sommige dienen voor de dopaminekick beelden te zoeken van de Rwanda genocide.
Dan is het nogal vreemd om te zetten dat er weinig in deze oorlog gebeurd. Honderduizende mensen zijn ontheemd.quote:Op zondag 26 juli 2026 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee of jij je rant op mij richt, maar ik heb altijd gezegd dat die filmpjes en fotos van mij niet hoeven.
In het begin heb ik ze wel gevolgd op telegram, maar ik werd er onpasselijk van. Ik kan alleen maar hopen dat de mensen acuut zijn gestorven.
Heel korte onderbouwingquote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het gaat om dure kruisraketten die eindigen op civiele doelen (vanuitgaande dat het geen dual use doelen zijn dan wel doelen die heel dicht zijn gesitueerd bij een militair doel) dan is dat vreemd. Zeker als het raketten zijn die geacht worden nauwkeurig te zijn. Maar veel wordt afgeschoten met die zogenoemde "bm grad" voertuigen die berucht zijn om hun onnauwkeurigheid.
[..]
Oekraïne test hoe ver ze kunnen gaan. Maar ook Oekraïne kan per abuis een kleuterschool raken of een kraamkliniek, dan heb je de speld op de wagen.
Maar hoe zie jij dit conflict eindigen dan? Beide partijen hebben geen perspectief op een absolute overwinning..
quote:Russia's central bank has cut its 2026 GDP forecast to 0.0-1.0% and expects faster inflation as the fuel crisis drives up prices for many goods and services, its head Elvira Nabiullina said.
The Central Bank of Russia expects inflation at 6–7% in 2026 "due to the significant increase in fuel prices that has already occurred".
Previously, the regulator had expected it to slow to 4.5–5.5%.
Inflation expectations among households, businesses and financial market participants have risen. Their persistence at elevated levels may impede a sustained slowdown in inflation, the Bank of Russia said in a press release.
"The fuel situation falls into what is known as supply shocks," admitted Elvira Nabiullina, the head of the Bank of Russia, at a press conference on the same day.
Since mid-May, fuel price growth has accelerated, and in June several Russian regions faced shortages after Ukrainian strikes on oil refineries in Russia in response to the war launched by the Kremlin.
At the same time, some analysts forecast that by the end of the year inflation in Russia could turn out even higher, including as a result of strikes by the Ukrainian Armed Forces on Russian logistics centres.
The forecast for Russian GDP growth in 2026 has been cut from 0.5–1.5% to 0.0–1.0%, including the projection for the fourth quarter (from 1.0–2.0% to 0.0–1.5% year-on-year).
"Companies expect demand to slow, as follows from the real-time data. Taking into account the temporary reduction in capacity in the economy, we have lowered our GDP growth forecast," the head of the Bank of Russia commented.
The Central Bank expects that "fuel production capacity will gradually be restored by the end of the year", but Ukraine continues to use its "long-range sanctions" in response to Russian attacks.
On Saturday, Ukrainian drones struck an oil refinery in Tyumen, a logistics facility in Yekaterinburg and a fuel and lubricants depot in Rostov-on-Don.
Dus Kherson Safari is allemaal onzin/nep enzo?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Zou het zogenoemde equilibrium niet bereikt worden als in een overeenkomst Rusland de Don Bas 'krijgt' in ruil voor strategische ruilverkaveling ten gunste van Oekraïne waar dan EU troepen worden geplaatst als definitief slot op de deur?quote:Op zondag 26 juli 2026 00:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heel korte onderbouwing
Ik vrees dat de oorlog nog lang zal duren, al hoop ik van niet.
Naast dat Oekraine natuurlijk al zouden ze vrede willen hebben afhankelijk zijn van Rusland daarvoor, is het voor hen riskant om nu vrede te nemen. Rusland kan die makkelijk breken en bij vrede is het voor hen veel lastiger om financiele steun te krijgen die essentieel is om het land draaiende te houden.
Voor Rusland om nu de oorlog te eindigen zonder zelfs de donbas te verkijgen zou een enorm politiek verlies zijn. Daarnaast is de enige economische groei daar in de militaire sector, dat ook ineens verliezen zou korte termijn desastreus zijn en dan moeten ze ook nog eens omgaan met miljoenen getraumatiseerde soldaten die terugkeren naar Rusland.
Waarom moet de EU daarin betrokken worden?quote:Op zondag 26 juli 2026 01:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou het zogenoemde equilibrium niet bereikt worden als in een overeenkomst Rusland de Don Bas 'krijgt' in ruil voor strategische ruilverkaveling ten gunste van Oekraïne waar dan EU troepen worden geplaatst als definitief slot op de deur?
Wat wil jij met onderstreepte zeggen? Dat Oekraïne oorlog moet blijven voeren om financiële steun uit Brussel te bestendigen?
Ik denk dat Oekraine idd alleen een vrede kan ondertekenen als ze zulke ijzersterke garanties kunnen krijgen voor onbepaalde tijd dat ze zich geen zorgen om Rusland hoeven te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 01:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou het zogenoemde equilibrium niet bereikt worden als in een overeenkomst Rusland de Don Bas 'krijgt' in ruil voor strategische ruilverkaveling ten gunste van Oekraïne waar dan EU troepen worden geplaatst als definitief slot op de deur?
[
Wat wil jij met onderstreepte zeggen? Dat Oekraïne oorlog moet blijven voeren om financiële steun uit Brussel te bestendigen?
Nouja, op enig moment moet ook Oekraine haar eigen (militaire) boontjes weer doppen, dus na verloop van tijd zullen zij op termijn die grensposten zelf moeten verdedigen ipv dat daar Duitsers, Fransen, Nederlanders staan. NAVO lidmaatschap zal voor Rusland onbespreekbaar zijn, maar EU troepen verwacht ik wel dat dat acceptabel is.quote:Op zondag 26 juli 2026 01:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraine idd alleen een vrede kan ondertekenen als ze zulke ijzersterke garanties kunnen krijgen voor onbepaalde tijd dat ze zich geen zorgen om Rusland hoeven te maken.
En donbas opgeven blijft moeilijk daar zal misschien nog meer tegenover moeten staan (ook binnenlands politiek gezien, bijv navo deelname).
Ik vraag mij af of een staakt het vuren in Russisch voordeel zou zijn, ze wijzen het nu steevast van de hand. Het initiatief herpakken en tactische gebieden innemen zal voor Rusland enorme kosten veroorzaken. Een periode van rust waarin je opnieuw jezelf kan ingraven lijkt mij in het voordeel van Oekraïne.quote:Nouja, dat had ook met voorgaande te maken. Stel er komt vrede zonder stevige lange garanties kan Rusland moeilijk, maar veel makkelijker dan Oekraine, haar wonden likken en haar leger herstellen om jaren later Oekraine weer aan te vallen. Op haar beurt heeft Oekraine bij een vrede op een gegeven moment niet meer de steun en dus het geld om haar enorme staande leger in stand te houden door te ontwikkelen.
OMdat Oekraine in ruil daarvoor de permissie krijgt om EU troepen in Oekraine toe te staan.quote:Op zondag 26 juli 2026 01:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom moet de EU daarin betrokken worden?
En waarom is het geven van de Donbas aan Rusland ten gunste van Oekraïne?
Je hebt in elk geval een gezellige avond gehad zo te lezen.quote:Op zondag 26 juli 2026 02:26 schreef sp3c het volgende:
Ik vermoed dat EU troepen sowieso al permissie hebbem om dat land binnen te trekken, niemand die daar veel zin in heeft maar als iemand zegt go? Gaam de oekrainera echt niet (meer) afwachten hpe Moskou daarover denkt
Rode loper uit alles
Hoezo hebben ze daar permissie voor nodig?quote:Op zondag 26 juli 2026 01:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
OMdat Oekraine in ruil daarvoor de permissie krijgt om EU troepen in Oekraine toe te staan.
Omdat de godfather van Rusland er ook mee moet instemmen natuurlijk.quote:Op zondag 26 juli 2026 02:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo hebben ze daar permissie voor nodig?
Hoezo?quote:Op zondag 26 juli 2026 03:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat de godfather van Rusland er ook mee moet instemmen natuurlijk.
It takes 2 to tango.
Maak jezelf nou toch niet zo belachelijk joh.. Niemand gelooft je op Php naquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
tot zover je geloofwaardigheidquote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Elke avond is een gezellige avondquote:Op zondag 26 juli 2026 02:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt in elk geval een gezellige avond gehad zo te lezen.
Doe niet zo badinerend joh.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wil je nu een 'argument' hiermee aanvoeren? Snap je nu werkelijk helemaal niks? Ben je echt te dom om het verschil te begrijpen tussen willekeurige acties op tactisch niveau op het slagveld van soldaten en deliberate targetting in een proces waarin intel, prioritering, inzet en evaluatie een rol spelen?
Je bent een complete dilletant die wat filmpjes op tiktok gezien heeft en denkt ergens iets van te begrijpen maar enkel in staat is om mede-dilletanten te overtuigen.
Het moeilijke van discussie voeren met jullie is niet dat jullie er veel van weten maar juist dat jullie er niks van weten.
Ik snap dit ook niet zo goed. Er zijn boeken vol geschreven over hoe de Russische oorlogsdoctrine werkt. Bovendien is het al eeuwen hetzelfde verhaal, het is niet dat het nieuw is ofzo.quote:
dat noemt men: liberating cities from the Nazisquote:Op zondag 26 juli 2026 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
, het van de kaart vegen van complete steden, het met een nekschot executeren van onschuldige burgers (Bucha, Irpin) het is allemaal op te grote schaal en te structureel om af te doen als kwajongensstreken en een paar wegkijkende officieren.
Een stad met de grond gelijk maken om daarna een Russische vlag in het puin te planten is geen toeval, het ís de doctrine. En dat wordt dan afgedaan als “maar daar hebben de Russen niks aan, dan krijgen ze alleen maar de bevolking tegen zich”. Maar dat boeit helemaal niet, want die kunnen kiezen tussen een Russisch paspoort, een enkeltje Lviv of een nekschot.
Het blijft een wonderlijk gegeven dat je een stad binnenvalt, iedereen martelt, vermoordt, verkracht en/of wegjaagt, alles vernietigt en dat vervolgens “bevrijden” en “het beschermen van etnische Russen” noemt. Mensen terroriseren en vermoorden om ze te beschermen. Logisch.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat noemt men: liberating cities from the Nazis
Poetin had zo gehoopt op de goedkeuring van Trump , dat Trump de NATO zou ontmantelenquote:Op zondag 26 juli 2026 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het blijft een wonderlijk gegeven dat je een stad binnenvalt, iedereen martelt, vermoordt, verkracht en/of wegjaagt, alles vernietigt en dat vervolgens “bevrijden” en “het beschermen van etnische Russen” noemt. Mensen terroriseren en vermoorden om ze te beschermen. Logisch.
Dit dus. Zou het mooiste zijn wat Oekraïne kan wensen. Even 500k aan hoogtechnologische en goed getrainde troepen door je land heen die je vijanden gaan verslaan.quote:Op zondag 26 juli 2026 02:26 schreef sp3c het volgende:
Ik vermoed dat EU troepen sowieso al permissie hebbem om dat land binnen te trekken, niemand die daar veel zin in heeft maar als iemand zegt go? Gaam de oekrainera echt niet (meer) afwachten hpe Moskou daarover denkt
Rode loper uit alles
Putin moet stoppen met zijn USSR droom , het gaat niet lukkenquote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Maar ik heb een Poetin (evenals de vorige leiders) - matroesjka. Dat is prima voor nu.
Een ander voormalig USSR land roept Poetin op deze zinloze oorlog te stoppen,quote:Op zondag 26 juli 2026 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Zou het mooiste zijn wat Oekraïne kan wensen. Even 500k aan hoogtechnologische en goed getrainde troepen door je land heen die je vijanden gaan verslaan.
De effectiviteit van dat leger in een moderne drone oorlog kan wel heel vies tegenvallen denk ik. En tegen grote troepenconcentraties zal er bij Rusland altijd wel wat middelen beschikbaar zijn om in te zetten.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Zou het mooiste zijn wat Oekraïne kan wensen. Even 500k aan hoogtechnologische en goed getrainde troepen door je land heen die je vijanden gaan verslaan.
Klopt maar daar zitten ook bijbehorende luchtmachten en verdediging bij.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De effectiviteit van dat leger in een moderne drone oorlog kan wel heel vies tegenvallen denk ik. En tegen grote troepenconcentraties zal er bij Rusland altijd wel wat middelen beschikbaar zijn om in te zetten.
Hier nog eenquote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:09 schreef ExTec het volgende:
Ondertussen beginnen de pro-rus influencers het zinkende schip te verlaten.
[ x ]
Maar gelukkig heeft putin <Knip>
Apart. Oekraine doet goed werk, maar het is niet alsof ze aan het winnen zijn.quote:
Geen idee, maar dit is iemand uit Australië. Maar wel apart idd dat er aardig wat 'influecers' ineens van mening veranderen.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Apart. Oekraine doet goed werk, maar het is niet alsof ze aan het winnen zijn.
Lijkt er op dat er meer aan de hand is. Zullen ze uitgaan van een verlies voor Trump tijdens de midterms en 2028?
Het is meer dat Rusland langzaam verliest. Het is niet voor niets dat er 30k Noord-Koreanen ingevlogen moeten worden en er wordt gesproken over een nieuwe mobilisatie.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Apart. Oekraine doet goed werk, maar het is niet alsof ze aan het winnen zijn.
Lijkt er op dat er meer aan de hand is. Zullen ze uitgaan van een verlies voor Trump tijdens de midterms en 2028?
Ja. Ik weet dat iemand dit uit Australie is. Maar bedoel meer dat de verandering misschien komt, omdat ze inzien dat de gehele 'pro-Rusland sfeer' aan het verdwijnen is. Zelfs qua retoriek heeft Trump er geen zin meer in.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee, maar dit is iemand uit Australië. Maar wel apart idd dat er aardig wat 'influecers' ineens van mening veranderen.
Het kan ook zijn dat de roebels gestopt zijn met stromen natuurlijk. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee, maar dit is iemand uit Australië. Maar wel apart idd dat er aardig wat 'influecers' ineens van mening veranderen.
Dat zou maar zo kunnen , ik hoor sjerrie ook niet meer zo fanatiek Ruzzia toejuichenquote:Op zondag 26 juli 2026 10:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat de roebels gestopt zijn met stromen natuurlijk.
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Er wordt vooral gesproken over een "nieuwe mobilisatie" door 'westerse experts'.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is meer dat Rusland langzaam verliest. Het is niet voor niets dat er 30k Noord-Koreanen ingevlogen moeten worden en er wordt gesproken over een nieuwe mobilisatie.
Het lijken me eerder een stel opportunisten.
Dat ze weer 30k aan manschappen krijgen zorgt natuurlijk voor moedeloosheid onder de Oekraïense bevolking. Rusland huurt gewoon mensen in als het te lastig wordt. Oekraine moet het met eigen bloed oplossen.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat er 30k Noord-Koreanen ingevlogen moeten worden en er wordt gesproken over een nieuwe mobilisatie.
Het lijken me eerder een stel opportunisten.
De NAVO kan ook 30k militairen sturen maar dat is volgens jou dan ongetwijfeld een “levensgevaarlijke escalatie”.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ze weer 30k aan manschappen krijgen zorgt natuurlijk voor moedeloosheid onder de Oekraïense bevolking. Rusland huurt gewoon mensen in als het te lastig wordt. Oekraine moet het met eigen bloed oplossen.
het is maar de vraag of die Noord Koreanen van de gelegenheid gebruik maken om te vluchten en vergeten om de verplichtte zelfmoord te plegenquote:Op zondag 26 juli 2026 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ze weer 30k aan manschappen krijgen zorgt natuurlijk voor moedeloosheid onder de Oekraïense bevolking. Rusland huurt gewoon mensen in als het te lastig wordt. Oekraine moet het met eigen bloed oplossen.
zolang er gekibbel mogelijk is dan is de EU nog steeds geen dictatuurquote:Op zondag 26 juli 2026 11:56 schreef theunderdog het volgende:
Dat sanctiebeleid van de EU omtrent Rusland, laat echt zien dat de EU een vernieuwing nodig heeft. Het is op papier een economische-macht, maar met dat gekibbel, landen die dwars zitten wordt het nooit wat.
?????quote:Op zondag 26 juli 2026 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zolang er gekibbel mogelijk is dan is de EU nog steeds geen dictatuur
veel Putinsten denken voortdurend in macht , niet in kansenquote:Op zondag 26 juli 2026 11:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
?????
Waar zeg ik nu weer dat het een dictatuur is.
Dat is het ook. En wil jij je kinderen/kleinkinderen/whatever naar het front sturen om tegen de Russen te vechten?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De NAVO kan ook 30k militairen sturen maar dat is volgens jou dan ongetwijfeld een “levensgevaarlijke escalatie”.
Jaja.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is maar de vraag of die Noord Koreanen van de gelegenheid gebruik maken om te vluchten en vergeten om de verplichtte zelfmoord te plegen
En via een omweg in Zuid Korea belanden
naar de vrijheidquote:Op zondag 26 juli 2026 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jaja.
Allemaal magere mannetjes met geweren die vastlopen.
Is je bingokaart vandaag al bijna vol in 1 reactie.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
naar de vrijheid
Het herstellen van de USSR is een zinloze weg , dat gaat niet lukken , zoals het stalin en breznjev ook niet lukte
Wat Ruzzia doet is ouderwetse oorlog voeren, al halen ze 30000000 magere Koreanen erbij , zal niet helpen
PALANTIR AI spoort ze wel op
Als dat nodig is dan moet dat ja. En desnoods ga ik zelf. Rusland die Noord-Koreanen stuurt is geen escalatie, maar de NAVO die Oekraïne steunt wel. Mooie dubbele standaard wel.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is het ook. En wil jij je kinderen/kleinkinderen/whatever naar het front sturen om tegen de Russen te vechten?
De humanoids en voedselbossen nog. En natuurlijk de bejaardenhuizen terug.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Is je bingokaart vandaag al bijna vol in 1 reactie.
Haha, er is geen enkel NAVO land wat op verzoek van Oekraïne troepen stuurt. Er is een reden waarom ze dat niet doen.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als dat nodig is dan moet dat ja. En desnoods ga ik zelf. Rusland die Noord-Koreanen stuurt is geen escalatie, maar de NAVO die Oekraïne steunt wel. Mooie dubbele standaard wel.
Dat klopt en is tergend kut dat 1 land de besluitvorming zo kan traineren, maar als het veto eraf gaat wordt Nederland definitief de pinautomaat van Europa zonder dat er nog een mogelijkheid is om daar iets tegen te doen. Dat lijkt me ook niet helemaal in ons belang.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:56 schreef theunderdog het volgende:
Dat sanctiebeleid van de EU omtrent Rusland, laat echt zien dat de EU een vernieuwing nodig heeft. Het is op papier een economische-macht, maar met dat gekibbel, landen die dwars zitten wordt het nooit wat.
Daar ging het niet om, het ging erom dat NAVO-steun door de vredesbrigade als escalatie wordt gezien, zelfs helmen en scherfvesten zouden een kernoorlog veroorzaken, terwijl als Rusland Noord-Koreanen invliegt en steun krijgt van oa Iran, je deze groep niet hoort over escalatie.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Haha, er is geen enkel NAVO land wat op verzoek van Oekraïne troepen stuurt. Er is een reden waarom ze dat niet doen.
500k lijlt me wat veel atm, het is niet alleen poppetjes tellen en opstellen, je moet het gevecht ook voort kunnen zetten als het eenmaal aan de gang is en een groot deel van (met name oost) Europa is er nu niet klaar voorquote:Op zondag 26 juli 2026 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee. Daarom zal het nooit wat worden met de EUquote:Op zondag 26 juli 2026 12:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt en is tergend kut dat 1 land de besluitvorming zo kan traineren, maar als het veto eraf gaat wordt Nederland definitief de pinautomaat van Europa zonder dat er nog een mogelijkheid is om daar iets tegen te doen. Dat lijkt me ook niet helemaal in ons belang.
niemand begint een kernoorlog, dan gaan Putin en zijn kinderen ook dood , dat wil ie niet,quote:Op zondag 26 juli 2026 12:31 schreef Spablauw214 het volgende:
, zelfs helmen en scherfvesten zouden een kernoorlog veroorzaken, terwijl als Rusland Noord-Koreanen invliegt
het is al watquote:Op zondag 26 juli 2026 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Daarom zal het nooit wat worden met de EU
Zo kan je het ook zien. Maar hoe? hoe zorg je voor een EU dat wel snel gezamenlijk kan beslissen omtrent geopolitieke zaken?quote:
Oekraïne krijgt veel steun voor een land wat geen formeel NAVO-lid is. Het staat landen vrij om op verzoek van Oekraïne troepen te sturen, net zoals Noord-Korea dat doet voor de Russen.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar ging het niet om, het ging erom dat NAVO-steun door de vredesbrigade als escalatie wordt gezien, zelfs helmen en scherfvesten zouden een kernoorlog veroorzaken, terwijl als Rusland Noord-Koreanen invliegt en steun krijgt van oa Iran, je deze groep niet hoort over escalatie.
Mate van federalisering. Net als bv canada buitenlandse zaken en defensie door de EU laten doen.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien. Maar hoe? hoe zorg je voor een EU dat wel snel gezamenlijk kan beslissen omtrent geopolitieke zaken?
Ja. Maar dan heb je dus inderdaad het risico dat je als land al je soevereiniteit verliest. Dat willen veel landen niet, dus dat maakt die hele federalisering ook onmogelijk.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mate van federalisering. Net als bv canada buitenlandse zaken en defensie door de EU laten doen.
Ik zou eerder neigen naar een duidelijker afgebakend mandaat voor de EC en het EP ombouwen tot een zelfstandig functionerend orgaan ipv een applausmachine voor Von der Leyen. Op dit moment is het vooral een geldverslindende baantjescarrousel, terwijl het zat potentie heeft.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien. Maar hoe? hoe zorg je voor een EU dat wel snel gezamenlijk kan beslissen omtrent geopolitieke zaken?
Als de NAVO zich daadwerkelijk in de oorlog had gemengd was het allang klaar geweest.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekraïne krijgt veel steun voor een land wat geen formeel NAVO-lid is. Het staat landen vrij om op verzoek van Oekraïne troepen te sturen, net zoals Noord-Korea dat doet voor de Russen.
Helaas zijn westerse landen minder happig om soldaten de meatgrinder in te sturen. In tegenstelling tot anti-westerse dictators als Kim Jong-Un.
Ik denk niet dat je flinke verliezen kan accepteren.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
500k lijlt me wat veel atm, het is niet alleen poppetjes tellen en opstellen, je moet het gevecht ook voort kunnen zetten als het eenmaal aan de gang is en een groot deel van (met name oost) Europa is er nu niet klaar voor
Ik denk dan meer aan 500 jacjtvloegtuigen, je gaat er (flink) wat verliezen maar dat zpu een duurzame inzet zijn die het verschil zou kunnen maken en de mannen hoeven niet eens in Oekraine te slapen
Denk niet dat Poetin dat gaat riskeren
Onze politici willen het niet. Merendeel van europese burgers willen het wel.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:46 schreef theunderdog het volgende:
Dat willen veel landen niet, dus dat maakt die hele federalisering ook onmogelijk.
Ik denk eerder andersom. Er is geen draagvlak voor een Verenigde Staten van Europa. Dat zal de natte droom van D66 en VOLT blijven.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onze politici willen het niet. Merendeel van europese burgers willen het wel.
Dat zeg ik dan ook nietquote:Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je flinke verliezen kan accepteren.
Denken dat wij wel even die Russen klaren is niet heel veel anders dan Poetin die dacht ff over Oekraïne heen te walsen. Vallen wij aan zetten de Russen de dienstplichtigen in.
Wij moeten ondertussen wennen aan drones en Rusland heeft zijn oorlogseconomie op volle sterkte.
Beter passen we even op onze tellen.
Dat hoeft ook helemaal niet. De USSR hebben we ook economisch laten doodbloeden. En die strategie lijkt nu opnieuw best aardig te werken.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je flinke verliezen kan accepteren.
Denken dat wij wel even die Russen klaren is niet heel veel anders dan Poetin die dacht ff over Oekraïne heen te walsen. Vallen wij aan zetten de Russen de dienstplichtigen in.
Wij moeten ondertussen wennen aan drones en Rusland heeft zijn oorlogseconomie op volle sterkte.
Beter passen we even op onze tellen.
Mate van federalisering he. Ik zeg niet: volledig.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk eerder andersom. Er is geen draagvlak voor een Verenigde Staten van Europa. Dat zal de natte droom van D66 en VOLT blijven.
quote:Broad Support for an EU Army: A 2024 opinion poll indicates that 60% of EU citizens support creating a European Army common to all member states. The highest support comes from Portugal (70%), Romania (69%), and Lithuania (68%), while the lowest is in Finland (46%).
Dat is niet gebeurd omdat de NAVO een militair verdedigingsverbond is. Bovendien heeft ieder land een stem.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als de NAVO zich daadwerkelijk in de oorlog had gemengd was het allang klaar geweest.
Tja, dan ook niet gaan zeuren over de besluitvaardigheid van de EU.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk eerder andersom. Er is geen draagvlak voor een Verenigde Staten van Europa. Dat zal de natte droom van D66 en VOLT blijven.
Dat kan ook op een andere manier worden ingericht. Bijvoorbeeld door de daadwerkelijke macht te verplaatsen van de EC en ER naar het EP. Nu is het altijd “moest van Brussel” terwijl we zelf overal ja tegen hebben gezegd.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tja, dan ook niet gaan zeuren over de besluitvaardigheid van de EU.
Je argumenten mbt NL pinautomaat zijn wmb valide.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan ook op een andere manier worden ingericht. Bijvoorbeeld door de daadwerkelijke macht te verplaatsen van de EC en ER naar het EP. Nu is het altijd “moest van Brussel” terwijl we zelf overal ja tegen hebben gezegd.
Wij zien ook geen noord-koreanen strijden in Oekraïne tot dusver hequote:Op zondag 26 juli 2026 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als dat nodig is dan moet dat ja. En desnoods ga ik zelf. Rusland die Noord-Koreanen stuurt is geen escalatie, maar de NAVO die Oekraïne steunt wel. Mooie dubbele standaard wel.
De macht ligt al grotendeels bij de ER en het EP. 'Moet van Brussel' is vaak gewoon het handhaven van wetgeving die door de ER en het EP zijn goedgekeurd.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan ook op een andere manier worden ingericht. Bijvoorbeeld door de daadwerkelijke macht te verplaatsen van de EC en ER naar het EP. Nu is het altijd “moest van Brussel” terwijl we zelf overal ja tegen hebben gezegd.
Da's het zwaktebod waar politici weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen beslissingen, en het maar afwentelen op de boeman 'brussel'.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:19 schreef Breekfast het volgende:
'Moet van Brussel' is vaak gewoon het handhaven van wetgeving die door de ER en het EP zijn goedgekeurd.
Precies, de Europese Commissie is de ideale zondebok waarachter lidstaten zich kunnen verschuilen. Hoe die wetgeving die de EC op dat moment handhaaft tot stand is gekomen, daar hebben ze het liever niet over.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's het zwaktebod waar politici weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen beslissingen, en het maar afwentelen op de boeman 'brussel'.
Ben je weer eens lekker onzin aan het verkondigen php?quote:Op zondag 26 juli 2026 13:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zien ook geen noord-koreanen strijden in Oekraïne tot dusver he
https://www.wsj.com/world/russia-ukraine-sexual-violence-15f9781dquote:"Before he left for the front line in 2022, Serhii Boychuk told his wife that if captured, he didn’t want to be taken alive. A few months later, the Russians took him prisoner. Guards beat and tortured him sexually for more than two years, he said.
He recounted being raped with bottles and sticks, and having a knife pressed against his genitals. He still finds it difficult to walk. 'They wanted to psychologically break me,' said Boychuk, now 33.
Other Ukrainian former detainees described similar experiences of sexualized torture while in Russian prisoner-of-war camps. Their accounts match the findings of Ukrainian prosecutors and intelligence services and United Nations investigators, who have conducted extensive interviews with former prisoners—both soldiers and civilians—throughout the more than four-year war.
This growing body of testimony suggests that Russian sexual violence against POWs and civilian prisoners has been systematic—and condoned, even encouraged, by senior Russian officials...
Other former POWs and civilian detainees who spoke to the Journal said they were forced to stand, crouch or parade naked. Some had their genitals electrocuted. Some were raped—either with objects such as bottles or sticks, or by Russian guards.
Some of the former detainees, who were held at various sites in Russia, recalled guards telling them that they would stop Ukrainians from having children."
@macdonaldajm Serhii Bosak and Ievgeniia Sivorka
Kazachstan als rijkste land van de voormalige Sovjet Unie , wil ook nooit meer de bemoeizucht van Ruzzia meemakenquote:Op zondag 26 juli 2026 01:53 schreef TwenteFC het volgende:
Zelfs de president van Kazachstan vertelt Poetin in zijn gezicht dat het tijd is om te kappen met zijn oorlog.
Gewoon een paar wegkijkende officieren.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:37 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[..]
https://www.wsj.com/world/russia-ukraine-sexual-violence-15f9781d
Precies, geen beleid ofzo, want de navelstaarders "kunnen het zich niet voorstellen".quote:Op zondag 26 juli 2026 13:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon een paar wegkijkende officieren.
De Russische regering heeft alleen geen recht op een stoeltje bij een eventueel toekomstig overleg tussen NAVO en Oekraïne over eventuele toetreding.quote:Op zondag 26 juli 2026 01:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja, op enig moment moet ook Oekraine haar eigen (militaire) boontjes weer doppen, dus na verloop van tijd zullen zij op termijn die grensposten zelf moeten verdedigen ipv dat daar Duitsers, Fransen, Nederlanders staan. NAVO lidmaatschap zal voor Rusland onbespreekbaar zijn, maar EU troepen verwacht ik wel dat dat acceptabel is.
Met zo'n inflatie en een amper groeiende economie holt de koopkracht hard achteruit. Dit is gewoon even 5-6% koopkracht inleveren op jaarbasis. Dat gaat de Russische bevolking wel voelen.quote:Op zondag 26 juli 2026 00:41 schreef skysherrif het volgende:
https://www.euronews.com/(...)cts-faster-inflation
[..]
Is toch heel normaal, die arme Russische soldaten moeten toch hun zaad ergens kwijt.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, geen beleid ofzo, want de navelstaarders "kunnen het zich niet voorstellen".
Tegen Oekraïne.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien dat het woord "strijden" het issue is?quote:Op zondag 26 juli 2026 14:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Tegen Oekraïne.
Heb je het relevante nieuws, beelden en foto's gemist?
Die DPRK militairen zaten in Kursk en dat is Russisch grondgebied. Ik denk dat hij daar op doelt.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:27 schreef 007700 het volgende:
Gaat de post nog verwijderd worden? Of zijn "(meningen)" tegenwoordig ook een mening? En een paard is een banaan?
quote:From October 2024, North Korea sent Korean People's Army personnel to Russia to fight against Ukrainian forces in the Kursk campaign inside Russia, in Russian uniforms and under Russian command. The North Korean forces deployed to Russia, estimated at 12,000 to 15,000 troops, are believed to be primarily from the Korean People's Army Special Operations Forces.
ach die jongens die peren hem asapquote:Op zondag 26 juli 2026 13:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Trollen en ragebaiten is ook maar een mening ja. Dat beleid heeft Fok inmiddels zo goed als om zeep geholpen. Naar de klote door een beheerder die ijzerenheinig blijft vasthouden aan een achterhaalde policy.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:27 schreef 007700 het volgende:
Gaat de post nog verwijderd worden? Of zijn "(meningen)" tegenwoordig ook een mening? En een paard is een banaan?
Ik bedoel het hier ook algemener. Had ik misschien niet allemaal in een antwoord aan jou moeten proppen.quote:
En de oplossing is simpel. Die trollen naar BNW en hier in NWS gewoon weer normale discussies over bijvoorbeeld de wapensystemen en de tactiek etc..quote:Op zondag 26 juli 2026 15:19 schreef 007700 het volgende:
[..]
Yep, zijn helemaal koekoek geworden hier. Russische trollen de hand boven het hoofd houden, en users die daar tegenin gaan hebben het vervolgens gedaan.
Ik vind het kwalijker dat Umerov straks:quote:Op zondag 26 juli 2026 09:38 schreef Breekfast het volgende:
@:skysherrif: hoe denk jij momenteel hoe de situatie rond Fedorov gaat aflopen?
Hoe goed en innovatief werk hij ook geleverd zal hebben, ik vind het wel bijzonder kwalijk dat hij zijn eigen ego boven het landsbelang lijkt te stellen door zijn oude post weer op te eisen.
Een interne machtsstrijd in Oekraïne, dat wellicht ook kan overslaan op het leger, zou echt catastrofaal zijn.
En dat schandaal was precies met FP (Firepoint) die het Freya project hebben gekregen en veel drones maken. Dit artikel is overigens van mei, maar zojuist kwam ook dit artikel uit over Firepoint en Fedorov:quote:Newly released recordings linked to Ukraine's biggest corruption scandal have put Rustem Umerov, secretary of the National Security and Defense Council, back into the spotlight, prompting renewed scrutiny over his role in U.S.-brokered peace negotiations.
The developments come at a particularly sensitive moment.
Umerov, a former defense minister, has not been formally charged but is allegedly under investigation. He is reportedly mentioned in the most recent set of leaked recordings, tying him to one of the culprits.
Despite the controversy, Umerov remains deeply involved in Ukraine's foreign dealings, with one source saying he is "in almost constant contact with the Americans," even as negotiations with Russia have been frozen for more than two months.
Maw;quote:MEDIA: Onder Fedorov kreeg Fire Point veel minder fondsen voor drones dan verwacht
Volgens UP verwachtte het bedrijf Fire Point ongeveer 80% van de overheidsopdracht voor drones met een bereik van meer dan 250 km te krijgen, maar kreeg het in werkelijkheid slechts 25%.
"Natuurlijk kon Stiilerman naar de president stappen om te klagen", citeert het medium een van zijn gesprekspartners.
Ik heb de discussie gelezen in FB, zal daarom toch even kort doch feitelijk reageren.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Tegen Oekraïne.
Heb je het relevante nieuws, beelden en foto's gemist?
Ja dat lijkt mij nogal duidelijk. Had ik dat erbij moeten zetten dan?quote:Op zondag 26 juli 2026 15:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die DPRK militairen zaten in Kursk en dat is Russisch grondgebied. Ik denk dat hij daar op doelt.
[..]
Je hebt helemaal gelijk almachtige phpmystyle. Had ik maar het historisch besef zoals jij dat had, ik kan nog veel van je leren. Welke boeken en nieuwssites lees je zoal? Zijn die gewoon in het nederlands verkrijgbaar?quote:Op zondag 26 juli 2026 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij nogal duidelijk. Had ik dat erbij moeten zetten dan?
Ik meende dat je je account aan de wilgen ging hangen?quote:Op zondag 26 juli 2026 17:22 schreef 007700 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk almachtige phpmystyle. Had ik maar het historisch besef zoals jij dat had, ik kan nog veel van je leren. Welke boeken en nieuwssites lees je zoal? Zijn die gewoon in het nederlands verkrijgbaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |