SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:AI-overzicht
Dat klopt helemaal.
De introductie van de mitrailleur (en moderne vuurwapens in het algemeen) veranderde de oorlogsvoering voorgoed en maakte traditionele cavalerie- en infanterie-aanvallen met zwaarden volslagen kansloos.
Hier zijn de belangrijkste feiten over deze militaire omslag:
De technologische schok
Enorme vuurkracht:
Vroege mitrailleurs (zoals de Gatling gun en later de Maxim) konden honderden kogels per minuut afvuren.
Muur van kogels:
Dit creëerde een zogenaamde 'zone des doods' waar geen stormloop te voet of te paard doorheen kwam.
Afstand:
Vijanden werden al neergemaaid ver voordat ze binnen bereik van een zwaard waren.
De impact op de tactiek
Einde van de cavalerie:
De gloriedagen van ridders en ruiters met sabels waren direct voorbij.
Paarden vormden juist een extra groot doelwit.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Het binnenlandse veiligheidsapparaat van Vladimir Poetin voert een stille staatsgreep uit binnen de muren van het Kremlin.
Onder leiding van voormalig lijfwacht Viktor Zolotov grijpen Rosgvardia en de FSB de controle over van de burgerlijke elite, regionale gouverneurs en zakenlieden.
Gewapend met tanks in Moskou en profiterend van de groeiende instabiliteit, ontnemen deze veiligheidschefs de politieke leiders hun gezag om absolute binnenlandse dominantie te verzekeren.
Geconfronteerd met ernstige begrotingstekorten en verwoestende Oekraïense aanvallen op cruciale infrastructuur, zoals de logistieke centra van Wildberries, proberen de Russische veiligheidschefs de parlementsverkiezingen van september voor onbepaalde tijd uit te stellen.
Politieke leiders zoals Sergej Kirijeenko verzetten zich hiertegen, maar de veiligheidsfractie gebruikt de noodtoestand en wijdverspreide afpersing om de slinkende staatsreserves in beslag te nemen en het economische voortbestaan van het regime te dicteren.
Met oplopende militaire verliezen en gedwongen rekrutering van krijgsgevangenen die tot hevige binnenlandse tegenstand leiden, is de strijd om het post-Poetin-tijdperk in Rusland officieel begonnen.
Nu inlichtingendiensten, binnenlandse veiligheidsdiensten en het reguliere leger zich tegen elkaar keren, stort Poetins kaartenhuis van binnenuit in rap tempo in elkaar.
Wij van WC-Eend...quote:Op vrijdag 24 juli 2026 21:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.youtube.com/shorts/-iHz7Diqpqo?feature=share
[ afbeelding ]
Poetin noopt er toe dat Europa in ijltempo moet militariseren ten koste van allerhande sociale voorzieningen. Daarnaast veroorzaakt Rusland een exodus van Oekrainse vluchtelingen naar Europa.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, andersom. Europa heeft Poetin finaal in de tang. Zijn speciale militaire operatie van 3 dagen duurt nu al 4 jaar en heeft Rusland ernstig verzwakt.
Mede dankzij Europa.
[..]
Ik ben geen 73 en 1,70quote:
Dus het is toch een geplande aanval op Europa en Oekraïne.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin noopt er toe dat Europa in ijltempo moet militarisering ten koste van allerhande sociale voorzieningen. Daarnaast veroorzaakt Rusland een exodus van Oekrainse vluchtelingen naar Europa.
Poetin is de master of the game.
Niet op Europa.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:07 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dus het is toch een geplande aanval op Europa en Oekraïne.
Dat Vlad dergelijke assortimenten toestaat in een land waarin seks maar beter bedreven kan worden met (...)quote:
Nee, dat doen we zelf.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin noopt er toe dat Europa in ijltempo moet militariseren ten koste van allerhande sociale voorzieningen.
Hele goeie lui.quote:Daarnaast veroorzaakt Rusland een exodus van Oekrainse vluchtelingen naar Europa.
En ondertussen vallen er bommen op Moskou en Sint Petersburg, verliezen honderdduizenden Russen hun leven op het slagveld, heeft Rusland een flinke braindrain gehad door Russen die naar Azië en Europa zijn gevlucht. Rusland is zijn grip op buurlanden en bondgenoten kwijt, wat geleid heeft tot de val van Assad, de aanvallen op Iran de annexatie van de Armeense enclave door Azerbeidzjan.quote:Poetin is de master of the game.
Want jij vindt dat de overheid dat moet verbieden kennelijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat Vlad dergelijke assortimenten toestaat in een land waarin seks maar beter bedreven kan worden met (...)
Op dit moment wordt besproken over het verder verlagen van de WW, en het verder verhogen van de AOW. Zelfs in Oekraïne en Rusland gaan ze eerder met pensioen dan hierquote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat doen we zelf.
En welke sociale voorzieningen verdwijnen in Nederland?
Geen enkele.
[..]
[..]
En ondertussen vallen er bommen op Moskou en Sint Petersburg, verliezen honderdduizenden Russen hun leven op het slagveld, heeft Rusland een flinke braindrain gehad door Russen die naar Azië en Europa zijn gevlucht. Rusland is zijn grip op buurlanden en bondgenoten kwijt, wat geleid heeft tot de val van Assad, de aanvallen op Iran de annexatie van de Armeense enclave door Azerbeidzjan.
Ja, Poetin is the master of the game...
Ondertussen is Poetin doodstil.
Geen enkele reactie, terwijl de hemel boven Moskou en Sint Petersburg zwart kleurt van de rook.
Fijn voor je.quote:Ik heb ooit meerdere aan het werk gehad bij het vorige bedrijf waar ik werkte.
Uitstekende werkkrachten die van aanpakken weten. Een welkome aanvulling op de krappe arbeidsmarkt.
Functies waar geen Nederlander voor te vinden zijn worden gevuld met Oekraïeners.
Wat we zien zijn speldenprikjes die worden uitvergroot, puur om het moraal bij de Oekrainers te verhogen en de belastingbetalende Europeanen het gevoel te geven dat men het in de hand heeft.quote:Ja, Poetin is the master of the game...
Ondertussen is Poetin doodstil.
Geen enkele reactie, terwijl de hemel boven Moskou en Sint Petersburg zwart kleurt van de rook.
Dat was een troll reactie op de ubertroll van FOK!quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want jij vindt dat de overheid dat moet verbieden kennelijk.
Dat verklaart veel.
quote:Putin Doesn’t Plan to Surrender: War Will Last for Years — NYT
The Kremlin is betting on a protracted war and the exhaustion of the West, considering this strategy viable.
Despite the weakening of Russia’s positions in Armenia, Kazakhstan and Syria, Moscow hopes to wait out the West.
There are still many countries that support or remain neutral towards Russia. The Kremlin believes that the outcome of the war in Ukraine will determine the country’s international reputation and therefore will continue hostilities regardless of the costs and actions of the West.
https://x.com/UkrReview/status/2080744731059920943
is het geen 3 daagse speciale operatie meer nu ??quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
. Die hele oorlog is een grote echec. Ik schep daar geen genoegen uit, iets wat mij nogal aangewreven wordt.
Ik heb me in je vergist. Dat je een enorme idioot bent staat vast, maar ik ben blij dat je hier blijft. Je belastingcenten zijn hard nodig om Oekraïne te ondersteunen. Dank, heer Php. Je bent van onschatbare waarde. Vaak voor een lach, vaak voor verbazing, soms voor wat woede. Maar je centen worden, zoals hierboven te lezen, enorm gewaardeerd in Oekraïne.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op dit moment wordt besproken over het verder verlagen van de WW, en het verder verhogen van de AOW. Zelfs in Oekraïne en Rusland gaan ze eerder met pensioen dan hier
[..]
Fijn voor je.
Overigens hoor jij mij doorgaans ook geen negatief woord zeggen over Oekraïners. Ik heb dichtbij mijn huis ook zo'n opvangkamp, en ik kan beamen dat je er in de regel geen last van hebt.
Of ze vaktechnisch sterk zijn weet ik niet, maar mijn eerste indrukken zijn prima. Overigens zijn Oekraïners in de regel geen liberalen. Ik vind dat een dikke prima, maar of de progressievelingen dat ook vinden..
[..]
Wat we zien zijn speldenprikjes die worden uitvergroot, puur om het moraal bij de Oekrainers te verhogen en de belastingbetalende Europeanen het gevoel te geven dat men het in de hand heeft.
Niemand gelooft dit verder ook. Oekraïne is plus minus 1/3 van haar bevolking kwijt door de oorlog omdat ze enerzijds gedood zijn, en anderzijds gevlucht zijn. Overigens constateer ik dat met afgrijzen, want het is verschrikkelijk. Die hele oorlog is een grote echec. Ik schep daar geen genoegen uit, iets wat mij nogal aangewreven wordt.
Maar dat staat niet in de weg dat Poetin de master of de game is, zeker gezien de staat waarin hij het land aantrof bij zijn aantreden eind 99. Petje af.
Veel Westerse leiders zouden wensen om stage bij hem te mogen lopen. Hij heeft Rusland financieel, militair, sportief, geopolitiek, weer naar de absolute top geleid. Iedereen siddert en beeft voor de mystieke Russische dreiging.
Komt door de vergrijzing.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op dit moment wordt besproken over het verder verlagen van de WW, en het verder verhogen van de AOW. Zelfs in Oekraïne en Rusland gaan ze eerder met pensioen dan hier
[..]
Oftewel, je punt is van tafel.quote:Fijn voor je.
Overigens hoor jij mij doorgaans ook geen negatief woord zeggen over Oekraïners. Ik heb dichtbij mijn huis ook zo'n opvangkamp, en ik kan beamen dat je er in de regel geen last van hebt.
Of ze vaktechnisch sterk zijn weet ik niet, maar mijn eerste indrukken zijn prima. Overigens zijn Oekraïners in de regel geen liberalen. Ik vind dat een dikke prima, maar of de progressievelingen dat ook vinden..
[..]
Het laat zien dat Poetin het niet meer in de hand heeft.quote:Wat we zien zijn speldenprikjes die worden uitvergroot, puur om het moraal bij de Oekrainers te verhogen en de belastingbetalende Europeanen het gevoel te geven dat men het in de hand heeft.
Je laat duidelijk zien dat je er genoegen uit haalt.quote:Niemand gelooft dit verder ook. Oekraïne is plus minus 1/3 van haar bevolking kwijt door de oorlog omdat ze enerzijds gedood zijn, en anderzijds gevlucht zijn. Overigens constateer ik dat met afgrijzen, want het is verschrikkelijk. Die hele oorlog is een grote echec. Ik schep daar geen genoegen uit, iets wat mij nogal aangewreven wordt.
Nee, hij heeft het verknald met de invasie in Oekraïne.quote:Maar dat staat niet in de weg dat Poetin de master of de game is, zeker gezien de staat waarin hij het land aantrof bij zijn aantreden eind 99. Petje af.
Kiek,, daar ga je weer.quote:Veel Westerse leiders zouden wensen om stage bij hem te mogen lopen. Hij heeft Rusland financieel, militair, sportief, geopolitiek, weer naar de absolute top geleid. Iedereen siddert en beeft voor de mystieke Russische dreiging.
Al jouw reacties zijn trolreacties.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was een troll reactie op de ubertroll van FOK!
Dat de moderatie dit subject nog niet hebben verbannen is mij een raadsel.
Jij mag ook blijven dus ergens is het logischquote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was een troll reactie op de ubertroll van FOK!
Dat de moderatie dit subject nog niet hebben verbannen is mij een raadsel.
Gast, je bent blijven hangen in het verleden. Rus is zo failliet als een ui, militair lukt het het immense rus nu al 5 jaar niet om het kleine oekraine er onder te krijgen, en geopolitiek is rus een vazal van china geworden.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
Hij heeft Rusland financieel, militair, sportief, geopolitiek, weer naar de absolute top geleid.
Ze worden sinds het einde van de Sovjetunie geleid door een bende corrupte kleptocraten.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast, je bent blijven hangen in het verleden. Rus is zo failliet als een ui, militair lukt het het immense rus nu al 5 jaar niet om het kleine oekraine er onder te krijgen, en geopolitiek is rus een vazal van china geworden.
Ze zijn alleen absolute top aan de binnenkant van je ogen, zelfs insignificante landen als armenie geven rus gewoon openlijk de middelvinger.
Moet het wel minder kosten om het eruit te halen dan het goud zelf oplevert. En als dat zo was was het al eruit gehaald gok ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland komt in een moeilijke tijd, zelf gecreëerd natuurlijk, enig nadeel van dat proberen te isoleren van de markt is de enorme hoeveelheid goud in de grond, en natuurlijk hun fossiele bronnen.
Weet je hoeveel goud daar in de bodem zit? Dat is altijd te verslijten.
330 ton per jaar delven ze en er zit nog 12.000 tonquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moet het wel minder kosten om het eruit te halen dan het goud zelf oplevert. En als dat zo was was het al eruit gehaald gok ik.
Weet je wat er gebeurt met de prijs als je daadwerkelijk 12000 ton op de markt zou brengen?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
330 ton per jaar delven ze en er zit nog 12.000 ton
Toch creëren ze inkomen met het goud https://www.bnr.nl/nieuws(...)-blijven-financierenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:06 schreef ExTec het volgende:
Mensen hebben nu eenmaal een bizarre fascinatie met, maar praktisch gezien is goud bijna waardeloos.
12000 ton in de grond, jaarlijks delven ze 330ton, veel meer zal niet lukken.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weet je wat er gebeurt met de prijs als je daadwerkelijk 12000 ton op de markt zou brengen?
Rus zal altijd wel wat inkomen houden, dat is het niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
12000 ton in de grond, jaarlijks delven ze 330ton, veel meer zal niet lukken.
Het is de vraag van wie die goudmijnen zijn en of het dan bij Poetin terecht komt , zodat ie het verlopen kan, om dan uit te geven aan soldij voor de soldaten en pensioenen met alle corrupte tussenschakelsquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland komt in een moeilijke tijd, zelf gecreëerd natuurlijk, enig nadeel van dat proberen te isoleren van de markt is de enorme hoeveelheid goud in de grond, en natuurlijk hun fossiele bronnen.
Weet je hoeveel goud daar in de bodem zit? Dat is altijd te verslijten.
Rusland is helemaal niet failliet. Dat zijn wij juist door de Fransozen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast, je bent blijven hangen in het verleden. Rus is zo failliet als een ui, militair lukt het het immense rus nu al 5 jaar niet om het kleine oekraine er onder te krijgen, en geopolitiek is rus een vazal van china geworden.
Ze zijn alleen absolute top aan de binnenkant van je ogen, zelfs insignificante landen als armenie geven rus gewoon openlijk de middelvinger.
Meer een actie die ik verwacht bij Andy Burnham.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:48 schreef ExTec het volgende:
Snel tanken, want als haat opa weg is gaan de prijzen weer omhoog.
[ x ]
Ja, ik snap dat de binnenkant van je ogen je niet veel mee geven van de actualiteit.quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meer een actie die ik verwacht bij Andy Burnham.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:14 schreef ExTec het volgende:
En rot eens op met je niet aflatende stroom whataboutisms.
Als de topic is of pietje agressief is, is het totaal irrelevant of klaasje dat ook is.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat de binnenkant van je ogen je niet veel mee geven van de actualiteit.
En rot eens op met je niet aflatende stroom whataboutisms.
Als de topic is of pietje agressief is, is het totaal irrelevant of klaasje dat ook is.
Owjee, heb je weer een gedateerde statistiek opgegraven die ons moet doen geloven dat het daar allemaal koek+ei is?quote:
PPP is nog steeds relevant. De gemiddelde Rus heeft net zo veel/weinig als een portugees, griek of spanjaard.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Owjee, heb je weer een gedateerde statistiek opgegraven die ons moet doen geloven dat het daar allemaal koek+ei is?
Is PPP niet meer je favoriet?
Ja, ware het niet dat een volle tank voor je auto niet meer te betalen is. Maar dat laat de binnenkant van je ogen niet zien.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
PPP is nog steeds relevant. De gemiddelde Rus heeft net zo veel/weinig als een portugees, griek of spanjaard.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is helemaal niet failliet. Dat zijn wij juist door de Fransozen.
Er wordt daar met zorg met belastinggeld omgegaan.
[ afbeelding ]
Goud inkomsten gaan 100% naar de Russische centrale bank en worden zodoende ingezet in de Russische economie.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is de vraag van wie die goudmijnen zijn en of het dan bij Poetin terecht komt , zodat ie het verlopen kan, om dan uit te geven aan soldij voor de soldaten en pensioenen met alle corrupte tussenschakels
Sure, laten we het daar over gaan hebben, want phpmystyle wil niet horen dat z'n 'Sterke Man' z'n shithole land in de grond aan het jagen is.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Franse economie heeft best wat uitdagingen, hoor.
Joh.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
phpmystyle is een trol. Rusland is een derdewereldland.quote:
Dit plaatje is uit 2021.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is helemaal niet failliet. Dat zijn wij juist door de Fransozen.
Er wordt daar met zorg met belastinggeld omgegaan.
[ afbeelding ]
Ja. Dat is een probleem voor een land met flinke militaire ambities. Rusland interesseert mij stukken minder. Aangezien dat een derdewereldland is.quote:
* ExTec checked ff welke topic we in zitten.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
phpmystyle is een trol. Rusland is een derdewereldland.
Ik focus graag op onze uitdagingen. Want wij dienen er te staan.
Of die 26% is weet ik niet, maar bedrijven lenen zo rond de 20%quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit plaatje is uit 2021.
Maar zal daarna niet veel veranderd zijn.
Vanwege internationale sancties heeft Rusland namelijk nauwelijks toegang tot de westerse kapitaalmarkten. Om de tekorten te financieren, leent de Russische overheid daarom noodgedwongen op grote schaal geld van haar eigen binnenlandse banken en burgers.
Ga de hypotheekrente maar eens bekijken in Rusland. Schrikbarend.
Voor de normale consument is die 36%.
Nou, baan je een weg naar het Frankrijktopic zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Dat is een probleem voor een land met flinke militaire ambities. Rusland interesseert mij stukken minder. Aangezien dat een derdewereldland is.
Het hebben over de Russische economie is dan ook offtopic. Laten we het weer gaan hebben over de oorlog.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
* ExTec checked ff welke topic we in zitten.
Nee, ik weet het zeker, "ons focussen op onze uitdagingen" is niet waar het hier over gaat.
En dat meneer weer eens oude statistieken op had gegraven, was een gok van mij.quote:
Rus economie correleert direct aan hun capaciteit om oorlog te kunnen voeren.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het hebben over de Russische economie is dan ook offtopic. Laten we het weer gaan hebben over de oorlog.
Er is een correlatie. Desalniettemin is het niet de essentie om het constant te hebben over de Russische economie.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rus economie correleert direct aan hun capaciteit om oorlog te kunnen voeren.
Daar hebben we het ook niet exclusief over, nee.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:37 schreef theunderdog het volgende:
Desalniettemin is het niet de essentie om het constant te hebben over de Russische economie.
Wat recenter.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat meneer weer eens oude statistieken op had gegraven, was een gok van mij.
Maar we kennen meneer phpmystyle ondertussen he?
Kun je daar niet langsgaan en dit goede nieuws gaan geven aan mensen die maar 7 liter benzine kunnen tanken?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat recenter.
De staatsschuld daalt zelfs.
Bron
https://www.ceicdata.com/(...)debt--of-nominal-gdp
Nog niet. Maarquote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar hebben we het ook niet exclusief over, nee.
Tsss,quote:
Ik zie hier alleen een theunderdog die lekker meegaat in dat we het blijkbaar maar over de franse economie moeten gaan hebben, want blijkbaar "dienen wij er te staan" (waar???), en "hij focust zich graag op onze uitdagingen".quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nog niet. Maar
phpmystyle is je effectief aan het ragebaiten
Haar tepels werden er niet bepaald hard van.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tsss,
Weet dat domme wicht niet dat de staatsschuld daalt, soms?
Het is echter schone schijn:quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat recenter.
De staatsschuld daalt zelfs.
Bron
https://www.ceicdata.com/(...)debt--of-nominal-gdp
Heel veel lui hebben inkomsten uit de blueberry warehouses constructies met verkoop van goederen, dat stort in.quote:
Je kunt jezelf, je man of je zoon het leger insturen om wat geld te verdienen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:51 schreef BennieButtfuck het volgende:
Wel lullig hoor als je spulletjes verkoopt via Wildberries en de boel fikt af. Je kunt niet effe Antoinette Hertsenberg van Radar inschakelen om wat lui ter verantwoording te roepen, want ook dit jaar is Rusland weer een plekje verder gezakt op de lijst van landen met vrije pers.
Plaats 172 van de 180 inmiddels. Oekraïne zeven plaatsen geklommen naar nummer 55.
https://rsf.org/en/index
Klopt, maar dat is niet te vergelijken met de uitdagingen waar Rusland mee zit..quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:The advance of two armies and a tank division of the Russian armed forces was repelled: forces of the First Corps Azov of the National Guard of Ukraine destroyed dozens of units of equipment and a large number of occupier personnel.
On July 22, the occupiers, using forces of the 8th and 41st Armies along with the 90th Tank Division, attempted an assault in the sector held by the First Corps Azov of the National Guard of Ukraine, involving dozens of units of armored and light vehicles.
The 41st Guards Combined Arms Army and the 90th Guards Vitebsk-Novgorod Tank Division of the Russian armed forces advanced from the area of the settlement of Novoekonomichne, while forces of the 8th Guards Combined Arms Army simultaneously advanced from the area of the village of Vozdvyzhenka. For four hours, they attempted to enter settlements in the area of the village of Shakhove.
The enemy attempted to deny the sky to Ukrainian forces using "Gerbera" and "Lancet" strike drones. A modern Russian "Tornado-S" MLRS, which was being used to support the assault, was also destroyed.
Forces of the First Corps Azov of the National Guard of Ukraine, together with attached units, blocked the path of the advancing mechanized columns. Mine-explosive obstacles were laid on the approaches to the positions of the Ukrainian Defense Forces, and bridges were damaged by tactical aviation. During the assault, the Russians attempted to restore the crossings using pontoons, but these were destroyed by tactical aviation of the Air Force of the Armed Forces of Ukraine (AFU).
As a result of the professional actions of all units involved under the command of the First Corps Azov of the National Guard of Ukraine, using barrel artillery, multiple launch rocket systems, and attack drones, the following were destroyed: 7 tanks, 6 armored combat vehicles, 1 BM-21 "Grad" MLRS, 1 "Tornado-S" MLRS, 3 units of special equipment, and 47 units of light vehicles. 123 occupiers were eliminated, and 29 were wounded. The mechanized assault was repelled.
We thank the units of the First Corps Azov of the National Guard of Ukraine, the SBU's "A" Special Operations Center, the Unmanned Systems Forces, the Air Force of the AFU, units of the State Border Guard Service of Ukraine, in particular the Main Department of Unmanned Aerial Systems "Fenix," units of the National Guard of Ukraine, and units of the Armed Forces of Ukraine for their professional and courageous actions.
Always ready to repel the enemy's assault through joint efforts!
Behoorlijke clusterfuck.quote:Regarding yesterday's Russian Iskander-M ballistic missile strike on arms exhibition for the "ARMADA" company in Kyiv.
I've been told that the total number of people attending the event was between 200 and 1,000, and that Ukrainian authorities are downplaying the true number of casualties. To quote the source directly, "everything was covered in corpses", with the true casualty count potentially being up to 5-10 times higher than officially stated (which would be between 50-100 dead in total).
As of now, this information is unconfirmed, but it came from a source who has been consistently accurate in the past.
https://x.com/AMK_Mapping_/status/2080971234934956080
Aan die Hertsenberg zou het niet liggen. Die is er gek genoeg voor, irritant vrouwtje.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:51 schreef BennieButtfuck het volgende:
Wel lullig hoor als je spulletjes verkoopt via Wildberries en de boel fikt af. Je kunt niet effe Antoinette Hertsenberg van Radar inschakelen om wat lui ter verantwoording te roepen, want ook dit jaar is Rusland weer een plekje verder gezakt op de lijst van landen met vrije pers.
Plaats 172 van de 180 inmiddels. Oekraïne zeven plaatsen geklommen naar nummer 55.
https://rsf.org/en/index
Meneer AMK mapping is een 17 jarige snotneus uit nieuw-zeeland die oppervlakkig doet alsof die pro-oekraine is.quote:
Het is een groot complot!quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen een theunderdog die lekker meegaat in dat we het blijkbaar maar over de franse economie moeten gaan hebben, want blijkbaar "dienen wij er te staan" (waar???), en "hij focust zich graag op onze uitdagingen".
Of ben jij phpmystyle?
dan moet je wel goed kunnen richten zegquote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:32 schreef Bocaj het volgende:
Lekker drones schieten vanuit een vintage open vliegtuigje...
Voor mij een 1st!
Bekijk deze YouTube-video
![]()
Doen ze al een paar jaar.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:32 schreef Bocaj het volgende:
Lekker drones schieten vanuit een vintage open vliegtuigje...
Voor mij een 1st!
Bekijk deze YouTube-video
![]()
Waarna je het volledige bedrag wat je krijgt direct aan je sergeant mag aftikken om niet direct naar het front gestuurdquote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt jezelf, je man of je zoon het leger insturen om wat geld te verdienen.
Een tankstation kan in principe een legitiem doelwit zijn wanneer het een duidelijk militair voordeel biedt het aan te vallen. Er is echter ook nog het proportionaliteitsbeginsel. Dat wil zeggen dat het aantal (mogelijke) burgerslachtoffers moet worden afgewogen ten opzichte van het militaire voordeel.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:56 schreef onlogisch het volgende:
[ x ]
Oekraïne valt een tankstation aan. Is dit geen oorlogsmisdaad?
Is wel een goede vraag eigenlijk. Ik had het niet gedaan. In de nacht wel als het gesloten was.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:56 schreef onlogisch het volgende:
[ x ]
Oekraïne valt een tankstation aan. Is dit geen oorlogsmisdaad?
Tot nu toe is het aantal slachtoffers aan beiden kanten eigenlijk erg laag voor de schaal waarop infra vernietigd wordt. Vergelijk dat eens met Gaza of Irak destijds of Iran of Vietnam, Cambodja, ga maar door. Zoals al gezegd: het aantal burgerslachtoffers in Oekraine is ongeveer net zo hoog als het aantal verkeersslachtoffers. Dat wil zeggen dat er tot zover getracht wordt burgerslachtoffers te vermijden.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Is wel een goede vraag eigenlijk. Ik had het niet gedaan. In de nacht wel als het gesloten was.
Oekra valt ook distributie centra aan. Lopen ook mensen rond binnen. (Zal wel niet veel zijn en kunnen nog wegkomen.)
Dit denk ik ook.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot nu toe is het aantal slachtoffers aan beiden kanten eigenlijk erg laag voor de schaal waarop infra vernietigd wordt. Vergelijk dat eens met Gaza of Irak destijds of Iran of Vietnam, Cambodja, ga maar door. Zoals al gezegd: het aantal burgerslachtoffers in Oekraine is ongeveer net zo hoog als het aantal verkeersslachtoffers. Dat wil zeggen dat er tot zover getracht wordt burgerslachtoffers te vermijden.
Als het nog langer doorgaat en er meer (ongewenste) burgerslachtoffers vallen zal dat principe ook wel losgelaten worden en eindigen we in een oorlog waar het aantal burgerslachtoffers juist gemaximaliseerd wordt. Dat is de glijdende schaal waarop we ons bevinden.
Er wordt echt niet op scholen etc geschoten wanneer een waardevol doelwit voor handen is. Dat zijn afzwaaiers, submunitie, foute intel of een luchtafweerraket en dergelijke..quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit denk ik ook.
Over en weer, een school een appartementencomplex en dan ziekenhuizen.
Laat het daar niet zover komen, zou je denken.
Weer dit onzinverhaalquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoals al gezegd: het aantal burgerslachtoffers in Oekraine is ongeveer net zo hoog als het aantal verkeersslachtoffers.
ik begrijp ook niet waarom usa en duitsland het toestaat dat Oekraïne dit soort doelwitten aanvallen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een tankstation kan in principe een legitiem doelwit zijn wanneer het een duidelijk militair voordeel biedt het aan te vallen. Er is echter ook nog het proportionaliteitsbeginsel. Dat wil zeggen dat het aantal (mogelijke) burgerslachtoffers moet worden afgewogen ten opzichte van het militaire voordeel.
Het militaire voordeel van een tankstation vernietigen is niet zo groot. Het vormt geen directe bedreiging, zoals een gebouw waaruit je bevuurd wordt dat wel doet. En als het druk is bij zo'n tankstation dan kunnen er dus mogelijk veel slachtoffers vallen. In zo'n geval is het dus niet legitiem de aanval door te zetten.
Je kunt dan zo'n tankstation bijvoorbeeld midden in de nacht aanvallen wanneer er geen mensen aan het tanken zijn. Dat maakt verder ook niet uit op welk tijdstip het gebeurd voor het behaalde effect. (het langzaam degraderen va de vijandelijke brandstof-infrastructuur).
Als het doelwit een direct bedreiging vormt dan is het verhaal anders. Stel je wordt met je patrouille beschoten vanuit een schoolgebouw waar ook kinderen aanwezig zijn. Dan is dat een directe dreiging en zou terugschieten ook tot de mogelijkheden behoren (met de aanwezige risico's op colleteral damage). Maar je zou bijvoorbeeld ook gewoon het gevecht kunnen afbreken en het zo laten. Als die mogelijkheid er is dan heeft dat de voorkeur. Komt wel weer een andere dag om te vechten.
Dat mag je in dit topic niet zeggen!quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt echt niet op scholen etc geschoten wanneer een waardevol doelwit voor handen is. Dat zijn afzwaaiers, submunitie, foute intel of een luchtafweerraket en dergelijke..
Dat staat los van de vraag of het legitiem isquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:47 schreef Bocaj het volgende:
Laten we niet vergeten dat in Oekra ook al veel burgerslachtoffers zijn gevallen in al die steden in het oosten die platgewalst zijn. En de raketten die Putin afschiet op Kiev.
Dus in dat licht is die aanval op dat benzinestation ook heel logisch in deze fase van de oorlog.
Ik heb het gevoel dat het nog veel harder gaat worden!
Je vergat de stoute generaal.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
Dat zijn afzwaaiers, submunitie, foute intel of een luchtafweerraket en dergelijke..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |