abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juli 2026 @ 21:22:12 #2
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221423396
Palantir is als de WW1 toen de eerste mitrailleurs verschenen op het slagveld , daar deden de zwaarden niets tegen, ze liepen tegen een muur van kogels aan

Toch bleef men soldaten met zwaard het slagveld in sturen

quote:
AI-overzicht
Dat klopt helemaal.
De introductie van de mitrailleur (en moderne vuurwapens in het algemeen) veranderde de oorlogsvoering voorgoed en maakte traditionele cavalerie- en infanterie-aanvallen met zwaarden volslagen kansloos.

Hier zijn de belangrijkste feiten over deze militaire omslag:
De technologische schok
Enorme vuurkracht:
Vroege mitrailleurs (zoals de Gatling gun en later de Maxim) konden honderden kogels per minuut afvuren.
Muur van kogels:
Dit creëerde een zogenaamde 'zone des doods' waar geen stormloop te voet of te paard doorheen kwam.
Afstand:
Vijanden werden al neergemaaid ver voordat ze binnen bereik van een zwaard waren.

De impact op de tactiek
Einde van de cavalerie:
De gloriedagen van ridders en ruiters met sabels waren direct voorbij.
Paarden vormden juist een extra groot doelwit.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 29% gewijzigd door michaelmoore op 24-07-2026 21:51:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 juli 2026 @ 21:59:22 #3
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221423698
Wat ervan waar is weet ik ook niet
quote:
Het binnenlandse veiligheidsapparaat van Vladimir Poetin voert een stille staatsgreep uit binnen de muren van het Kremlin.
Onder leiding van voormalig lijfwacht Viktor Zolotov grijpen Rosgvardia en de FSB de controle over van de burgerlijke elite, regionale gouverneurs en zakenlieden.
Gewapend met tanks in Moskou en profiterend van de groeiende instabiliteit, ontnemen deze veiligheidschefs de politieke leiders hun gezag om absolute binnenlandse dominantie te verzekeren.

Geconfronteerd met ernstige begrotingstekorten en verwoestende Oekraïense aanvallen op cruciale infrastructuur, zoals de logistieke centra van Wildberries, proberen de Russische veiligheidschefs de parlementsverkiezingen van september voor onbepaalde tijd uit te stellen.
Politieke leiders zoals Sergej Kirijeenko verzetten zich hiertegen, maar de veiligheidsfractie gebruikt de noodtoestand en wijdverspreide afpersing om de slinkende staatsreserves in beslag te nemen en het economische voortbestaan ​​van het regime te dicteren.

Met oplopende militaire verliezen en gedwongen rekrutering van krijgsgevangenen die tot hevige binnenlandse tegenstand leiden, is de strijd om het post-Poetin-tijdperk in Rusland officieel begonnen.
Nu inlichtingendiensten, binnenlandse veiligheidsdiensten en het reguliere leger zich tegen elkaar keren, stort Poetins kaartenhuis van binnenuit in rap tempo in elkaar.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221423814
DCs en zeker DCS zijn legitieme doelwitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221423834
Alles wat rusland aanvalt in Oekraïne, is voor Oekraïne andersom een legitiem doelwit. x2
pi_221423894
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221423896
Mogelijk een Ruta kruisraket gespot.

twitter
  vrijdag 24 juli 2026 @ 23:01:09 #8
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221423984
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 18:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, andersom. Europa heeft Poetin finaal in de tang. Zijn speciale militaire operatie van 3 dagen duurt nu al 4 jaar en heeft Rusland ernstig verzwakt.
Mede dankzij Europa.
[..]

Poetin noopt er toe dat Europa in ijltempo moet militariseren ten koste van allerhande sociale voorzieningen. Daarnaast veroorzaakt Rusland een exodus van Oekrainse vluchtelingen naar Europa.

Poetin is de master of the game.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 24-07-2026 23:08:36 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221423985
twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 23:02:20 #10
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221423989
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 19:01 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vecht jij ook met beren?
Ik ben geen 73 en 1,70
Dus ik pas.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_221424006
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Poetin noopt er toe dat Europa in ijltempo moet militarisering ten koste van allerhande sociale voorzieningen. Daarnaast veroorzaakt Rusland een exodus van Oekrainse vluchtelingen naar Europa.

Dus het is toch een geplande aanval op Europa en Oekraïne.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 23:08:57 #12
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221424018
quote:
19s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:07 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Dus het is toch een geplande aanval op Europa en Oekraïne.
Niet op Europa.
Wij zijn 'nog' veilig.
pi_221424026
twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 23:15:39 #14
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221424036
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:11 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Dat Vlad dergelijke assortimenten toestaat in een land waarin seks maar beter bedreven kan worden met (...)
pi_221424069
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Poetin noopt er toe dat Europa in ijltempo moet militariseren ten koste van allerhande sociale voorzieningen.
Nee, dat doen we zelf.
En welke sociale voorzieningen verdwijnen in Nederland?
Geen enkele.

quote:
Daarnaast veroorzaakt Rusland een exodus van Oekrainse vluchtelingen naar Europa.
Hele goeie lui.
Ik heb er meerdere in mijn vriendenkring inmiddels en een van mijn beste vrienden is inmiddels getrouwd met een Oekraïense vluchteling.

Ik heb ooit meerdere aan het werk gehad bij het vorige bedrijf waar ik werkte.
Uitstekende werkkrachten die van aanpakken weten. Een welkome aanvulling op de krappe arbeidsmarkt.
Functies waar geen Nederlander voor te vinden zijn worden gevuld met Oekraïeners.

quote:
En ondertussen vallen er bommen op Moskou en Sint Petersburg, verliezen honderdduizenden Russen hun leven op het slagveld, heeft Rusland een flinke braindrain gehad door Russen die naar Azië en Europa zijn gevlucht. Rusland is zijn grip op buurlanden en bondgenoten kwijt, wat geleid heeft tot de val van Assad, de aanvallen op Iran de annexatie van de Armeense enclave door Azerbeidzjan.

Poetin is zijn grootste afnemer van gas kwijt en China traineert het alternatief daarvoor.
Steeds meer voormalige Sovjet republieken gaan samenwerking aan met de VS en EU, ten koste van Rusland.
Er is inmiddels een tekort aan brandstof in Rusland en het ene na het andere distributiepunt gaat in vlammen op.
En ruim 200 tankers en vrachtschepen van Rusland zijn aangevallen....

Ja, Poetin is the master of the game...

Ondertussen is Poetin doodstil.
Geen enkele reactie, terwijl de hemel boven Moskou en Sint Petersburg zwart kleurt van de rook.
pi_221424076
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat Vlad dergelijke assortimenten toestaat in een land waarin seks maar beter bedreven kan worden met (...)
Want jij vindt dat de overheid dat moet verbieden kennelijk.

Dat verklaart veel.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 23:49:41 #17
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221424135
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat doen we zelf.
En welke sociale voorzieningen verdwijnen in Nederland?
Geen enkele.
[..]

[..]
En ondertussen vallen er bommen op Moskou en Sint Petersburg, verliezen honderdduizenden Russen hun leven op het slagveld, heeft Rusland een flinke braindrain gehad door Russen die naar Azië en Europa zijn gevlucht. Rusland is zijn grip op buurlanden en bondgenoten kwijt, wat geleid heeft tot de val van Assad, de aanvallen op Iran de annexatie van de Armeense enclave door Azerbeidzjan.

Geen enkele reactie, terwijl de hemel boven Moskou en Sint Petersburg zwart kleurt van de rook.
Op dit moment wordt besproken over het verder verlagen van de WW, en het verder verhogen van de AOW. Zelfs in Oekraïne en Rusland gaan ze eerder met pensioen dan hier :')

quote:
Ik heb ooit meerdere aan het werk gehad bij het vorige bedrijf waar ik werkte.
Uitstekende werkkrachten die van aanpakken weten. Een welkome aanvulling op de krappe arbeidsmarkt.
Functies waar geen Nederlander voor te vinden zijn worden gevuld met Oekraïeners.
Fijn voor je.
Overigens hoor jij mij doorgaans ook geen negatief woord zeggen over Oekraïners. Ik heb dichtbij mijn huis ook zo'n opvangkamp, en ik kan beamen dat je er in de regel geen last van hebt.
Of ze vaktechnisch sterk zijn weet ik niet, maar mijn eerste indrukken zijn prima. Overigens zijn Oekraïners in de regel geen liberalen. Ik vind dat een dikke prima, maar of de progressievelingen dat ook vinden..

quote:

Wat we zien zijn speldenprikjes die worden uitvergroot, puur om het moraal bij de Oekrainers te verhogen en de belastingbetalende Europeanen het gevoel te geven dat men het in de hand heeft.

Niemand gelooft dit verder ook. Oekraïne is plus minus 1/3 van haar bevolking kwijt door de oorlog omdat ze enerzijds gedood zijn, en anderzijds gevlucht zijn. Overigens constateer ik dat met afgrijzen, want het is verschrikkelijk. Die hele oorlog is een grote echec. Ik schep daar geen genoegen uit, iets wat mij nogal aangewreven wordt.

Maar dat staat niet in de weg dat Poetin de master of de game is, zeker gezien de staat waarin hij het land aantrof bij zijn aantreden eind 99. Petje af.
Veel Westerse leiders zouden wensen om stage bij hem te mogen lopen. Hij heeft Rusland financieel, militair, sportief, geopolitiek, weer naar de absolute top geleid. Iedereen siddert en beeft voor de mystieke Russische dreiging.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 23:50:44 #18
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221424136
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want jij vindt dat de overheid dat moet verbieden kennelijk.

Dat verklaart veel.
Dat was een troll reactie op de ubertroll van FOK!
Dat de moderatie dit subject nog niet hebben verbannen is mij een raadsel.
pi_221424255
quote:
Putin Doesn’t Plan to Surrender: War Will Last for Years — NYT

The Kremlin is betting on a protracted war and the exhaustion of the West, considering this strategy viable.

Despite the weakening of Russia’s positions in Armenia, Kazakhstan and Syria, Moscow hopes to wait out the West.

There are still many countries that support or remain neutral towards Russia. The Kremlin believes that the outcome of the war in Ukraine will determine the country’s international reputation and therefore will continue hostilities regardless of the costs and actions of the West.

https://x.com/UkrReview/status/2080744731059920943
pi_221424260
twitter

w/
  zaterdag 25 juli 2026 @ 03:50:21 #21
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221424383
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:49 schreef phpmystyle het volgende:

. Die hele oorlog is een grote echec. Ik schep daar geen genoegen uit, iets wat mij nogal aangewreven wordt.

is het geen 3 daagse speciale operatie meer nu ??

gaat echt niet goed voor de Ruzzen , in Moscow
Nog ff en half Moscow zit zonder werk

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 25-07-2026 04:17:29 ]
  zaterdag 25 juli 2026 @ 05:17:45 #22
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221424413
quote:

[..]
Op dit moment wordt besproken over het verder verlagen van de WW, en het verder verhogen van de AOW. Zelfs in Oekraïne en Rusland gaan ze eerder met pensioen dan hier :')
[..]
Fijn voor je.
Overigens hoor jij mij doorgaans ook geen negatief woord zeggen over Oekraïners. Ik heb dichtbij mijn huis ook zo'n opvangkamp, en ik kan beamen dat je er in de regel geen last van hebt.
Of ze vaktechnisch sterk zijn weet ik niet, maar mijn eerste indrukken zijn prima. Overigens zijn Oekraïners in de regel geen liberalen. Ik vind dat een dikke prima, maar of de progressievelingen dat ook vinden..
[..]
Wat we zien zijn speldenprikjes die worden uitvergroot, puur om het moraal bij de Oekrainers te verhogen en de belastingbetalende Europeanen het gevoel te geven dat men het in de hand heeft.

Niemand gelooft dit verder ook. Oekraïne is plus minus 1/3 van haar bevolking kwijt door de oorlog omdat ze enerzijds gedood zijn, en anderzijds gevlucht zijn. Overigens constateer ik dat met afgrijzen, want het is verschrikkelijk. Die hele oorlog is een grote echec. Ik schep daar geen genoegen uit, iets wat mij nogal aangewreven wordt.

Maar dat staat niet in de weg dat Poetin de master of de game is, zeker gezien de staat waarin hij het land aantrof bij zijn aantreden eind 99. Petje af.
Veel Westerse leiders zouden wensen om stage bij hem te mogen lopen. Hij heeft Rusland financieel, militair, sportief, geopolitiek, weer naar de absolute top geleid. Iedereen siddert en beeft voor de mystieke Russische dreiging.
Ik heb me in je vergist. Dat je een enorme idioot bent staat vast, maar ik ben blij dat je hier blijft. Je belastingcenten zijn hard nodig om Oekraïne te ondersteunen. Dank, heer Php. Je bent van onschatbare waarde. Vaak voor een lach, vaak voor verbazing, soms voor wat woede. Maar je centen worden, zoals hierboven te lezen, enorm gewaardeerd in Oekraïne. *;

Bedankt man

twitter
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221424569
Edit: Blijkt de parkeerplaats van de Wildberries te zijn.
twitter

[ Bericht 37% gewijzigd door Anton91 op 25-07-2026 08:35:31 ]
pi_221424661
quote:

[..]
[..]
Komt door de vergrijzing.

quote:
Fijn voor je.
[..]
Oftewel, je punt is van tafel.

quote:
Het laat zien dat Poetin het niet meer in de hand heeft.

Hij slaagt er niet in om Rusland te beschermen tegen aanvallen van Oekraïne.

quote:
Je laat duidelijk zien dat je er genoegen uit haalt.

Door bijvoorbeeld trots te melden hoe Poetin Europa in de tang heeft.

Je probeert altijd uit alle macht Rusland af te schilderen als de betere partij.

quote:
Nee, hij heeft het verknald met de invasie in Oekraïne.

Russen zijn het land uitgevlucht om niet te hoeven sterven op het slagveld.
Het aantal Russische slachtoffers is ongekend hoog.
De economie staat in het teken van de oorlog.

quote:
Kiek,, daar ga je weer.

Rusland staat niet aan de absolute top.
Had gekund, als Rusland zich had ingezet op de economie, ipv imperialisme.

Een land waar meer dan 1000 scholen geen sanitaire voorzieningen hebben noem ik niet de absolute top.

Een land dat stukloopt op een 3 daagse speciale militaire operatie die nu al 4 jaar duurt noem ik geen master.

Trots zijn dat Poetin een tweede Hitler is die de wereld bedreigd is gewoon pure waanzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')