Er waren een hoop klachten omtrent mijn posts, daarnaast vele notes voor vermeende desinformatie. Overigens zijn later veel van die notes weer verwijderd.quote:
Dat.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij ontkent niemand dat er burgerdoelen geraakt worden of dat Rusland niks fouts doet. Het gaat om het idee dat hier heerst dat Rusland de voorkeur geeft aan flatgebouwen, kinderziekenhuizen en peuterspeelzalen boven militaire doelen. Dat is gewoon volslagen onzin.
Rusland wil de strijd winnen aan het front zelf. Die aanvallen in de diepte zijn er om dat mogelijk te maken. Dus vooral infra-knooppunten, energie-infra, munitie opslag etc. Dat zijn de voorkeursdoelen.
Oh nog 1 puntje, ziekenhuizen en andere medische instellingen vallen hierbuiten, die worden zeer gericht en veelvuldig aangevallen, met name in de frontsteden waar soldaten mogelijk worden behandeld en door Russen als "dual use" worden gezien. Maar ook in de grotere steden verder van het front gebeurd dat echt op structurele wijze...quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Hoewel je niet kan uitsluiten dat individuen hun boekje soms te buiten gaan. Maar ook dat is van alle tijden en gebeurt in alle legers.
Bron even doorgenomen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh nog 1 puntje, ziekenhuizen en andere medische instellingen vallen hierbuiten, die worden zeer gericht en veelvuldig aangevallen, met name in de frontsteden waar soldaten mogelijk worden behandeld en door Russen als "dual use" worden gezien. Maar ook in de grotere steden verder van het front gebeurd dat echt op structurele wijze...
En dat zijn echt oorlogsmisdaden die Oekraien niet terugdoet. Nog niet.
Gewoon even 1 snelle bron:
https://news.un.org/en/story/2026/05/1167468
Mensen klagen ook over mijn posts. Trek het je niet aan en wie weet kun je zelf ook iets aanpassen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er waren een hoop klachten omtrent mijn posts, daarnaast vele notes voor vermeende desinformatie. Overigens zijn later veel van die notes weer verwijderd.
Er is heel veel aan het gebeuren. Als Oekraine doorgaat met de essentiële infrastructuur en de Amazon van Rusland bombarderen, dan gaat het land grote problemen krijgen. Maar jij mist de terreurbombardementen in burgerwijken. De beelden van ledematen, huilende moeders/vaders.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
Toch lijkt deze hele oorlog steeds meer een soort aanspoelend water te worden, choppy water noemen ze dat.
Rusland escaleert niet echt, Oekraine niet echt. Oekraine heeft de manschappen niet om gebied te heroveren, Rusland heeft ook onvoldoende mankracht om heel Oekraine op de knieen te krijgen.
Het is echt de vraag waar dit gaat eindigen, maar er gebeurt weinig mijn inziens.
@:achja hoe zie jij het verdere verloop van dit conflict?
Van fpv drones zou je nog kunnen zeggen dat dat teams die rogue zijn gegaan.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bron even doorgenomen.
We wisten al dat medische faciliteiten soms ook geraakt worden. Waar ik naar op zoek ben of dit daadwerkelijk gelegeerde instructies zijn vanuit de generale staf of dat deze fiscaliteiten geraakt zijn door clustermunitie of gefrustreerde figuren.
Met bewijs bedoel ik bijvoorbeeld zoals bij het MH17 ongeluk met een afgetapt telefoongespek van -volgens mij- igor istrelkov die min of meer bekende dat het vliegtuig abusievelijk is gezien als vijandelijke toestel.
Maar ik sluit niet geheel uit dat Rusland toch bewust zo nu en dan bewust civiele doelen raakt. Maar stel dat dat bewezen wordt, wat dan? Dat betekent niet dat wij nog verder gaan escaleren, ook wij zijn al op ons einde van de escalatieladder.
Hangt er wel beetje vanaf wat je 'doel' is, toch?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Deze, van afgelopen nacht nog zie ik. (overigens is deze video niet van een Iraanse bron zoals de tweet stelt, maar van Europese https://x.com/kimhvik2
Achja, als de oorlog in Oekraine ons 1 ding leert is het dat het bombarderen van een land (zoals bijna altjd in de geschiedenis) je een oorlog niet laat winnen dus succes amerika. Maargoed beetje offtopic :p
Jij denkt dat Oekraine dat op een gegeven moment wel gaat doen?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh nog 1 puntje, ziekenhuizen en andere medische instellingen vallen hierbuiten, die worden zeer gericht en veelvuldig aangevallen, met name in de frontsteden waar soldaten mogelijk worden behandeld en door Russen als "dual use" worden gezien. Maar ook in de grotere steden verder van het front gebeurd dat echt op structurele wijze...
En dat zijn echt oorlogsmisdaden die Oekraien niet terugdoet. Nog niet.
Gewoon even 1 snelle bron:
https://news.un.org/en/story/2026/05/1167468
Als het gaat om dure kruisraketten die eindigen op civiele doelen (vanuitgaande dat het geen dual use doelen zijn dan wel doelen die heel dicht zijn gesitueerd bij een militair doel) dan is dat vreemd. Zeker als het raketten zijn die geacht worden nauwkeurig te zijn. Maar veel wordt afgeschoten met die zogenoemde "bm grad" voertuigen die berucht zijn om hun onnauwkeurigheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar dit gaat veelal ook veelal om kruisraketten, fab bommen en geran drones etc, die krijgen en rapporteren hun doelwitten echt van de legertop (of ministerie).
--
Oekraïne test hoe ver ze kunnen gaan. Maar ook Oekraïne kan per abuis een kleuterschool raken of een kraamkliniek, dan heb je de speld op de wagen.quote:Verder is er natuurlijk geen wij, want in principe doen wij (het westen zonder oekraine) helemaal niets behalve Oekraine af te raden te escaleren en langzaamaan trekt Oekraine zich daar terecht minder van aan zolang dat voor hen qua steun geen beperkingen levert.
Uiteindelijk is geopolitiek cynisch en opportuun. De 'steun' voor Oekraine, is steun dat ervoor zorgt dat Oekraine nog een tijdlang weet vol te houden, niet dat ze in een relatief korte tijd kunnen 'winnen'. Zolang Rusland met Oekraine bezig is, kan het niet focussen richting bijvoorbeeld Polen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Van fpv drones zou je nog kunnen zeggen dat dat teams die rogue zijn gegaan.
Maar dit gaat veelal ook veelal om kruisraketten, fab bommen en geran drones etc, die krijgen en rapporteren hun doelwitten echt van de legertop (of ministerie).
--
Verder is er natuurlijk geen wij, want in principe doen wij (het westen zonder oekraine) helemaal niets behalve Oekraine af te raden te escaleren en langzaamaan trekt Oekraine zich daar terecht minder van aan zolang dat voor hen qua steun geen beperkingen levert.
Niet zo moeilijk te vinden helaasin deze oorlog:quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is heel veel aan het gebeuren. Als Oekraine doorgaat met de essentiële infrastructuur en de Amazon van Rusland bombarderen, dan gaat het land grote problemen krijgen. Maar jij mist de terreurbombardementen in burgerwijken. De beelden van ledematen, huilende moeders/vaders.
Die dopaminekick mist deze oorlog, inderdaad. Het is langdurig. Maar wees niet getreurd. De conflicten/oorlogen waar jij op zit te wachten, komen ook weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 juli 2026 00:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk te vinden helaasin deze oorlog:
Allemaal van de afgelopen paar dagen. Maar dit soort kleinschale drone aanvallen of bom aanvallen op burgers halen het nieuws al niet meer
NSFWNatuurlijk zijn ze te vinden. Maar het is geen Gaza.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zelfs dat is voor sommige nog niet genoeg. Sommige dienen voor de dopaminekick beelden te zoeken van de Rwanda genocide.
Geen idee of jij je rant op mij richt, maar ik heb altijd gezegd dat die filmpjes en fotos van mij niet hoeven.quote:Op zondag 26 juli 2026 00:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze te vinden. Maar het is geen Gaza.
En zelfs dat is voor sommige nog niet genoeg. Sommige dienen voor de dopaminekick beelden te zoeken van de Rwanda genocide.
Dan is het nogal vreemd om te zetten dat er weinig in deze oorlog gebeurd. Honderduizende mensen zijn ontheemd.quote:Op zondag 26 juli 2026 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee of jij je rant op mij richt, maar ik heb altijd gezegd dat die filmpjes en fotos van mij niet hoeven.
In het begin heb ik ze wel gevolgd op telegram, maar ik werd er onpasselijk van. Ik kan alleen maar hopen dat de mensen acuut zijn gestorven.
Heel korte onderbouwingquote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het gaat om dure kruisraketten die eindigen op civiele doelen (vanuitgaande dat het geen dual use doelen zijn dan wel doelen die heel dicht zijn gesitueerd bij een militair doel) dan is dat vreemd. Zeker als het raketten zijn die geacht worden nauwkeurig te zijn. Maar veel wordt afgeschoten met die zogenoemde "bm grad" voertuigen die berucht zijn om hun onnauwkeurigheid.
[..]
Oekraïne test hoe ver ze kunnen gaan. Maar ook Oekraïne kan per abuis een kleuterschool raken of een kraamkliniek, dan heb je de speld op de wagen.
Maar hoe zie jij dit conflict eindigen dan? Beide partijen hebben geen perspectief op een absolute overwinning..
quote:Russia's central bank has cut its 2026 GDP forecast to 0.0-1.0% and expects faster inflation as the fuel crisis drives up prices for many goods and services, its head Elvira Nabiullina said.
The Central Bank of Russia expects inflation at 6–7% in 2026 "due to the significant increase in fuel prices that has already occurred".
Previously, the regulator had expected it to slow to 4.5–5.5%.
Inflation expectations among households, businesses and financial market participants have risen. Their persistence at elevated levels may impede a sustained slowdown in inflation, the Bank of Russia said in a press release.
"The fuel situation falls into what is known as supply shocks," admitted Elvira Nabiullina, the head of the Bank of Russia, at a press conference on the same day.
Since mid-May, fuel price growth has accelerated, and in June several Russian regions faced shortages after Ukrainian strikes on oil refineries in Russia in response to the war launched by the Kremlin.
At the same time, some analysts forecast that by the end of the year inflation in Russia could turn out even higher, including as a result of strikes by the Ukrainian Armed Forces on Russian logistics centres.
The forecast for Russian GDP growth in 2026 has been cut from 0.5–1.5% to 0.0–1.0%, including the projection for the fourth quarter (from 1.0–2.0% to 0.0–1.5% year-on-year).
"Companies expect demand to slow, as follows from the real-time data. Taking into account the temporary reduction in capacity in the economy, we have lowered our GDP growth forecast," the head of the Bank of Russia commented.
The Central Bank expects that "fuel production capacity will gradually be restored by the end of the year", but Ukraine continues to use its "long-range sanctions" in response to Russian attacks.
On Saturday, Ukrainian drones struck an oil refinery in Tyumen, a logistics facility in Yekaterinburg and a fuel and lubricants depot in Rostov-on-Don.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |