abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221435296
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Haha, er is geen enkel NAVO land wat op verzoek van Oekraïne troepen stuurt. Er is een reden waarom ze dat niet doen.
Daar ging het niet om, het ging erom dat NAVO-steun door de vredesbrigade als escalatie wordt gezien, zelfs helmen en scherfvesten zouden een kernoorlog veroorzaken, terwijl als Rusland Noord-Koreanen invliegt en steun krijgt van oa Iran, je deze groep niet hoort over escalatie.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 12:32:01 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221435302
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus. Zou het mooiste zijn wat Oekraïne kan wensen. Even 500k aan hoogtechnologische en goed getrainde troepen door je land heen die je vijanden gaan verslaan.
500k lijlt me wat veel atm, het is niet alleen poppetjes tellen en opstellen, je moet het gevecht ook voort kunnen zetten als het eenmaal aan de gang is en een groot deel van (met name oost) Europa is er nu niet klaar voor

Ik denk dan meer aan 500 jacjtvloegtuigen, je gaat er (flink) wat verliezen maar dat zpu een duurzame inzet zijn die het verschil zou kunnen maken en de mannen hoeven niet eens in Oekraine te slapen

Denk niet dat Poetin dat gaat riskeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221435345
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt en is tergend kut dat 1 land de besluitvorming zo kan traineren, maar als het veto eraf gaat wordt Nederland definitief de pinautomaat van Europa zonder dat er nog een mogelijkheid is om daar iets tegen te doen. Dat lijkt me ook niet helemaal in ons belang.
Nee. Daarom zal het nooit wat worden met de EU
  zondag 26 juli 2026 @ 12:39:04 #254
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221435348
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:31 schreef Spablauw214 het volgende:

, zelfs helmen en scherfvesten zouden een kernoorlog veroorzaken, terwijl als Rusland Noord-Koreanen invliegt
niemand begint een kernoorlog, dan gaan Putin en zijn kinderen ook dood , dat wil ie niet,
hij wil gewoon Oekraïne terughalen binnen de USSR , hij dacht dat ging met de Krim ook wel aardig, dus waarom niet , hij dacht ik ga de rest van Europa ook "bevrijden""

Maar nu dit niet zo goed gaat durft Kazakhstan ook een grote mond op te zetten tegen Putin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221435353
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 12:41:53 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221435362
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Daarom zal het nooit wat worden met de EU
het is al wat

moet alleen beter
pi_221435368
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
het is al wat

moet alleen beter
Zo kan je het ook zien. Maar hoe? hoe zorg je voor een EU dat wel snel gezamenlijk kan beslissen omtrent geopolitieke zaken?
  zondag 26 juli 2026 @ 12:45:22 #258
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221435374
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daar ging het niet om, het ging erom dat NAVO-steun door de vredesbrigade als escalatie wordt gezien, zelfs helmen en scherfvesten zouden een kernoorlog veroorzaken, terwijl als Rusland Noord-Koreanen invliegt en steun krijgt van oa Iran, je deze groep niet hoort over escalatie.
Oekraïne krijgt veel steun voor een land wat geen formeel NAVO-lid is. Het staat landen vrij om op verzoek van Oekraïne troepen te sturen, net zoals Noord-Korea dat doet voor de Russen.

Helaas zijn westerse landen minder happig om soldaten de meatgrinder in te sturen. In tegenstelling tot anti-westerse dictators als Kim Jong-Un.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221435381
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zo kan je het ook zien. Maar hoe? hoe zorg je voor een EU dat wel snel gezamenlijk kan beslissen omtrent geopolitieke zaken?
Mate van federalisering. Net als bv canada buitenlandse zaken en defensie door de EU laten doen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221435386
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mate van federalisering. Net als bv canada buitenlandse zaken en defensie door de EU laten doen.
Ja. Maar dan heb je dus inderdaad het risico dat je als land al je soevereiniteit verliest. Dat willen veel landen niet, dus dat maakt die hele federalisering ook onmogelijk.
pi_221435395
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zou eerder neigen naar een duidelijker afgebakend mandaat voor de EC en het EP ombouwen tot een zelfstandig functionerend orgaan ipv een applausmachine voor Von der Leyen. Op dit moment is het vooral een geldverslindende baantjescarrousel, terwijl het zat potentie heeft.
pi_221435402
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oekraïne krijgt veel steun voor een land wat geen formeel NAVO-lid is. Het staat landen vrij om op verzoek van Oekraïne troepen te sturen, net zoals Noord-Korea dat doet voor de Russen.

Helaas zijn westerse landen minder happig om soldaten de meatgrinder in te sturen. In tegenstelling tot anti-westerse dictators als Kim Jong-Un.
Als de NAVO zich daadwerkelijk in de oorlog had gemengd was het allang klaar geweest.
  zondag 26 juli 2026 @ 12:49:30 #263
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221435407
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
500k lijlt me wat veel atm, het is niet alleen poppetjes tellen en opstellen, je moet het gevecht ook voort kunnen zetten als het eenmaal aan de gang is en een groot deel van (met name oost) Europa is er nu niet klaar voor

Ik denk dan meer aan 500 jacjtvloegtuigen, je gaat er (flink) wat verliezen maar dat zpu een duurzame inzet zijn die het verschil zou kunnen maken en de mannen hoeven niet eens in Oekraine te slapen

Denk niet dat Poetin dat gaat riskeren
Ik denk niet dat je flinke verliezen kan accepteren.

Denken dat wij wel even die Russen klaren is niet heel veel anders dan Poetin die dacht ff over Oekraïne heen te walsen. Vallen wij aan zetten de Russen de dienstplichtigen in.
Wij moeten ondertussen wennen aan drones en Rusland heeft zijn oorlogseconomie op volle sterkte.

Beter passen we even op onze tellen.
pi_221435427
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:46 schreef theunderdog het volgende:
Dat willen veel landen niet, dus dat maakt die hele federalisering ook onmogelijk.
Onze politici willen het niet. Merendeel van europese burgers willen het wel.
pi_221435435
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Onze politici willen het niet. Merendeel van europese burgers willen het wel.
Ik denk eerder andersom. Er is geen draagvlak voor een Verenigde Staten van Europa. Dat zal de natte droom van D66 en VOLT blijven.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 12:55:24 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221435437
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Denken dat wij wel even die Russen klaren is niet heel veel anders dan Poetin die dacht ff over Oekraïne heen te walsen. Vallen wij aan zetten de Russen de dienstplichtigen in.
Wij moeten ondertussen wennen aan drones en Rusland heeft zijn oorlogseconomie op volle sterkte.

Dat zeg ik dan ook niet
pi_221435440
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Dat hoeft ook helemaal niet. De USSR hebben we ook economisch laten doodbloeden. En die strategie lijkt nu opnieuw best aardig te werken.
pi_221435446
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk eerder andersom. Er is geen draagvlak voor een Verenigde Staten van Europa. Dat zal de natte droom van D66 en VOLT blijven.
Mate van federalisering he. Ik zeg niet: volledig.

Voor de rest kun je het gewoon opzoeken he?

quote:
Broad Support for an EU Army: A 2024 opinion poll indicates that 60% of EU citizens support creating a European Army common to all member states. The highest support comes from Portugal (70%), Romania (69%), and Lithuania (68%), while the lowest is in Finland (46%).
  zondag 26 juli 2026 @ 13:01:53 #269
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221435475
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als de NAVO zich daadwerkelijk in de oorlog had gemengd was het allang klaar geweest.
Dat is niet gebeurd omdat de NAVO een militair verdedigingsverbond is. Bovendien heeft ieder land een stem.

Zijn ook altijd leuke teksten totdat je bomaanslagen krijgt te verduren in havens, infrastructuur, energiecentrales enzovoort. Omdat je dan in oorlog bent met Rusland.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 26 juli 2026 @ 13:09:40 #270
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_221435538
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Tja, dan ook niet gaan zeuren over de besluitvaardigheid van de EU.
pi_221435562
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Tja, dan ook niet gaan zeuren over de besluitvaardigheid van de EU.
Dat kan ook op een andere manier worden ingericht. Bijvoorbeeld door de daadwerkelijke macht te verplaatsen van de EC en ER naar het EP. Nu is het altijd “moest van Brussel” terwijl we zelf overal ja tegen hebben gezegd.
pi_221435577
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat kan ook op een andere manier worden ingericht. Bijvoorbeeld door de daadwerkelijke macht te verplaatsen van de EC en ER naar het EP. Nu is het altijd “moest van Brussel” terwijl we zelf overal ja tegen hebben gezegd.
Je argumenten mbt NL pinautomaat zijn wmb valide.

Maar louter buza en defensie overhevelen houden dat in stand.

Hoeft niet binair alles of niets te zijn.
  zondag 26 juli 2026 @ 13:19:13 #273
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221435616
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als dat nodig is dan moet dat ja. En desnoods ga ik zelf. Rusland die Noord-Koreanen stuurt is geen escalatie, maar de NAVO die Oekraïne steunt wel. Mooie dubbele standaard wel.
Wij zien ook geen noord-koreanen strijden in Oekraïne tot dusver he ;)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 26 juli 2026 @ 13:19:43 #274
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_221435620
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De macht ligt al grotendeels bij de ER en het EP. 'Moet van Brussel' is vaak gewoon het handhaven van wetgeving die door de ER en het EP zijn goedgekeurd.

Zolang je de soevereiniteit van de lidstaten het belangrijkste vindt dan accepteer je ook dat elk van de 27-lidstaten besluiten kan blokkeren en saboteren. Zie Hongarije.

Het is eigenlijk nog wonderbaarlijk hoe besluitvaardig de EU is onder de huidige besluitvormingsprocessen.
pi_221435636
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:19 schreef Breekfast het volgende:
'Moet van Brussel' is vaak gewoon het handhaven van wetgeving die door de ER en het EP zijn goedgekeurd.
Da's het zwaktebod waar politici weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen beslissingen, en het maar afwentelen op de boeman 'brussel'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')