Dus Kherson Safari is allemaal onzin/nep enzo?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij die mening hebt geloof ik ook wel hoor. Het gaat me er meer om dat types zoals Ulx uit jouw verhaal dit soort statistieken lopen te verspreiden.
[..]
Ik bagatelliseer niks, ik ga alleen niet mee in het verhaal dat er bewust burgerslachtoffers worden gemaakt om zo de wil van de Oekraieners te breken. Als Rusland dat zou willen zou het aantal slachtoffers veel hoger zijn, nog even los van het feit dat het militair gezien eigenlijk geen winst oplevert.
Maar goed, ik weet dat dat vloeken in de kerk is hier.
Zou het zogenoemde equilibrium niet bereikt worden als in een overeenkomst Rusland de Don Bas 'krijgt' in ruil voor strategische ruilverkaveling ten gunste van Oekraïne waar dan EU troepen worden geplaatst als definitief slot op de deur?quote:Op zondag 26 juli 2026 00:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heel korte onderbouwing
Ik vrees dat de oorlog nog lang zal duren, al hoop ik van niet.
Naast dat Oekraine natuurlijk al zouden ze vrede willen hebben afhankelijk zijn van Rusland daarvoor, is het voor hen riskant om nu vrede te nemen. Rusland kan die makkelijk breken en bij vrede is het voor hen veel lastiger om financiele steun te krijgen die essentieel is om het land draaiende te houden.
Voor Rusland om nu de oorlog te eindigen zonder zelfs de donbas te verkijgen zou een enorm politiek verlies zijn. Daarnaast is de enige economische groei daar in de militaire sector, dat ook ineens verliezen zou korte termijn desastreus zijn en dan moeten ze ook nog eens omgaan met miljoenen getraumatiseerde soldaten die terugkeren naar Rusland.
Waarom moet de EU daarin betrokken worden?quote:Op zondag 26 juli 2026 01:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou het zogenoemde equilibrium niet bereikt worden als in een overeenkomst Rusland de Don Bas 'krijgt' in ruil voor strategische ruilverkaveling ten gunste van Oekraïne waar dan EU troepen worden geplaatst als definitief slot op de deur?
Wat wil jij met onderstreepte zeggen? Dat Oekraïne oorlog moet blijven voeren om financiële steun uit Brussel te bestendigen?
Ik denk dat Oekraine idd alleen een vrede kan ondertekenen als ze zulke ijzersterke garanties kunnen krijgen voor onbepaalde tijd dat ze zich geen zorgen om Rusland hoeven te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 01:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou het zogenoemde equilibrium niet bereikt worden als in een overeenkomst Rusland de Don Bas 'krijgt' in ruil voor strategische ruilverkaveling ten gunste van Oekraïne waar dan EU troepen worden geplaatst als definitief slot op de deur?
[
Wat wil jij met onderstreepte zeggen? Dat Oekraïne oorlog moet blijven voeren om financiële steun uit Brussel te bestendigen?
Nouja, op enig moment moet ook Oekraine haar eigen (militaire) boontjes weer doppen, dus na verloop van tijd zullen zij op termijn die grensposten zelf moeten verdedigen ipv dat daar Duitsers, Fransen, Nederlanders staan. NAVO lidmaatschap zal voor Rusland onbespreekbaar zijn, maar EU troepen verwacht ik wel dat dat acceptabel is.quote:Op zondag 26 juli 2026 01:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraine idd alleen een vrede kan ondertekenen als ze zulke ijzersterke garanties kunnen krijgen voor onbepaalde tijd dat ze zich geen zorgen om Rusland hoeven te maken.
En donbas opgeven blijft moeilijk daar zal misschien nog meer tegenover moeten staan (ook binnenlands politiek gezien, bijv navo deelname).
Ik vraag mij af of een staakt het vuren in Russisch voordeel zou zijn, ze wijzen het nu steevast van de hand. Het initiatief herpakken en tactische gebieden innemen zal voor Rusland enorme kosten veroorzaken. Een periode van rust waarin je opnieuw jezelf kan ingraven lijkt mij in het voordeel van Oekraïne.quote:Nouja, dat had ook met voorgaande te maken. Stel er komt vrede zonder stevige lange garanties kan Rusland moeilijk, maar veel makkelijker dan Oekraine, haar wonden likken en haar leger herstellen om jaren later Oekraine weer aan te vallen. Op haar beurt heeft Oekraine bij een vrede op een gegeven moment niet meer de steun en dus het geld om haar enorme staande leger in stand te houden door te ontwikkelen.
OMdat Oekraine in ruil daarvoor de permissie krijgt om EU troepen in Oekraine toe te staan.quote:Op zondag 26 juli 2026 01:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom moet de EU daarin betrokken worden?
En waarom is het geven van de Donbas aan Rusland ten gunste van Oekraïne?
Je hebt in elk geval een gezellige avond gehad zo te lezen.quote:Op zondag 26 juli 2026 02:26 schreef sp3c het volgende:
Ik vermoed dat EU troepen sowieso al permissie hebbem om dat land binnen te trekken, niemand die daar veel zin in heeft maar als iemand zegt go? Gaam de oekrainera echt niet (meer) afwachten hpe Moskou daarover denkt
Rode loper uit alles
Hoezo hebben ze daar permissie voor nodig?quote:Op zondag 26 juli 2026 01:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
OMdat Oekraine in ruil daarvoor de permissie krijgt om EU troepen in Oekraine toe te staan.
Omdat de godfather van Rusland er ook mee moet instemmen natuurlijk.quote:Op zondag 26 juli 2026 02:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo hebben ze daar permissie voor nodig?
Hoezo?quote:Op zondag 26 juli 2026 03:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat de godfather van Rusland er ook mee moet instemmen natuurlijk.
It takes 2 to tango.
Maak jezelf nou toch niet zo belachelijk joh.. Niemand gelooft je op Php naquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt echt niet op scholen etc geschoten wanneer een waardevol doelwit voor handen is. Dat zijn afzwaaiers, submunitie, foute intel of een luchtafweerraket en dergelijke..
tot zover je geloofwaardigheidquote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij die mening hebt geloof ik ook wel hoor. Het gaat me er meer om dat types zoals Ulx uit jouw verhaal dit soort statistieken lopen te verspreiden.
[..]
Ik bagatelliseer niks, ik ga alleen niet mee in het verhaal dat er bewust burgerslachtoffers worden gemaakt om zo de wil van de Oekraieners te breken. Als Rusland dat zou willen zou het aantal slachtoffers veel hoger zijn, nog even los van het feit dat het militair gezien eigenlijk geen winst oplevert.
Maar goed, ik weet dat dat vloeken in de kerk is hier.
Elke avond is een gezellige avondquote:Op zondag 26 juli 2026 02:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt in elk geval een gezellige avond gehad zo te lezen.
Doe niet zo badinerend joh.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wil je nu een 'argument' hiermee aanvoeren? Snap je nu werkelijk helemaal niks? Ben je echt te dom om het verschil te begrijpen tussen willekeurige acties op tactisch niveau op het slagveld van soldaten en deliberate targetting in een proces waarin intel, prioritering, inzet en evaluatie een rol spelen?
Je bent een complete dilletant die wat filmpjes op tiktok gezien heeft en denkt ergens iets van te begrijpen maar enkel in staat is om mede-dilletanten te overtuigen.
Het moeilijke van discussie voeren met jullie is niet dat jullie er veel van weten maar juist dat jullie er niks van weten.
Ik snap dit ook niet zo goed. Er zijn boeken vol geschreven over hoe de Russische oorlogsdoctrine werkt. Bovendien is het al eeuwen hetzelfde verhaal, het is niet dat het nieuw is ofzo.quote:
dat noemt men: liberating cities from the Nazisquote:Op zondag 26 juli 2026 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
, het van de kaart vegen van complete steden, het met een nekschot executeren van onschuldige burgers (Bucha, Irpin) het is allemaal op te grote schaal en te structureel om af te doen als kwajongensstreken en een paar wegkijkende officieren.
Een stad met de grond gelijk maken om daarna een Russische vlag in het puin te planten is geen toeval, het ís de doctrine. En dat wordt dan afgedaan als “maar daar hebben de Russen niks aan, dan krijgen ze alleen maar de bevolking tegen zich”. Maar dat boeit helemaal niet, want die kunnen kiezen tussen een Russisch paspoort, een enkeltje Lviv of een nekschot.
Het blijft een wonderlijk gegeven dat je een stad binnenvalt, iedereen martelt, vermoordt, verkracht en/of wegjaagt, alles vernietigt en dat vervolgens “bevrijden” en “het beschermen van etnische Russen” noemt. Mensen terroriseren en vermoorden om ze te beschermen. Logisch.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat noemt men: liberating cities from the Nazis
Poetin had zo gehoopt op de goedkeuring van Trump , dat Trump de NATO zou ontmantelenquote:Op zondag 26 juli 2026 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het blijft een wonderlijk gegeven dat je een stad binnenvalt, iedereen martelt, vermoordt, verkracht en/of wegjaagt, alles vernietigt en dat vervolgens “bevrijden” en “het beschermen van etnische Russen” noemt. Mensen terroriseren en vermoorden om ze te beschermen. Logisch.
Dit dus. Zou het mooiste zijn wat Oekraïne kan wensen. Even 500k aan hoogtechnologische en goed getrainde troepen door je land heen die je vijanden gaan verslaan.quote:Op zondag 26 juli 2026 02:26 schreef sp3c het volgende:
Ik vermoed dat EU troepen sowieso al permissie hebbem om dat land binnen te trekken, niemand die daar veel zin in heeft maar als iemand zegt go? Gaam de oekrainera echt niet (meer) afwachten hpe Moskou daarover denkt
Rode loper uit alles
Putin moet stoppen met zijn USSR droom , het gaat niet lukkenquote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Maar ik heb een Poetin (evenals de vorige leiders) - matroesjka. Dat is prima voor nu.
Een ander voormalig USSR land roept Poetin op deze zinloze oorlog te stoppen,quote:Op zondag 26 juli 2026 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Zou het mooiste zijn wat Oekraïne kan wensen. Even 500k aan hoogtechnologische en goed getrainde troepen door je land heen die je vijanden gaan verslaan.
De effectiviteit van dat leger in een moderne drone oorlog kan wel heel vies tegenvallen denk ik. En tegen grote troepenconcentraties zal er bij Rusland altijd wel wat middelen beschikbaar zijn om in te zetten.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Zou het mooiste zijn wat Oekraïne kan wensen. Even 500k aan hoogtechnologische en goed getrainde troepen door je land heen die je vijanden gaan verslaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |