abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221433169
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 21:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat jij die mening hebt geloof ik ook wel hoor. Het gaat me er meer om dat types zoals Ulx uit jouw verhaal dit soort statistieken lopen te verspreiden.
[..]
Ik bagatelliseer niks, ik ga alleen niet mee in het verhaal dat er bewust burgerslachtoffers worden gemaakt om zo de wil van de Oekraieners te breken. Als Rusland dat zou willen zou het aantal slachtoffers veel hoger zijn, nog even los van het feit dat het militair gezien eigenlijk geen winst oplevert.

Maar goed, ik weet dat dat vloeken in de kerk is hier.
Dus Kherson Safari is allemaal onzin/nep enzo?

En dingen als massaal Oekraïne haar energieinfra aanvallen tijdens de koudste dagen, allemaal onzin ook zeker?

[ Bericht 5% gewijzigd door Joppiez op 26-07-2026 01:09:38 ]
  zondag 26 juli 2026 @ 01:10:11 #202
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221433198
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 00:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Heel korte onderbouwing
Ik vrees dat de oorlog nog lang zal duren, al hoop ik van niet.

Naast dat Oekraine natuurlijk al zouden ze vrede willen hebben afhankelijk zijn van Rusland daarvoor, is het voor hen riskant om nu vrede te nemen. Rusland kan die makkelijk breken en bij vrede is het voor hen veel lastiger om financiele steun te krijgen die essentieel is om het land draaiende te houden.

Voor Rusland om nu de oorlog te eindigen zonder zelfs de donbas te verkijgen zou een enorm politiek verlies zijn. Daarnaast is de enige economische groei daar in de militaire sector, dat ook ineens verliezen zou korte termijn desastreus zijn en dan moeten ze ook nog eens omgaan met miljoenen getraumatiseerde soldaten die terugkeren naar Rusland.
Zou het zogenoemde equilibrium niet bereikt worden als in een overeenkomst Rusland de Don Bas 'krijgt' in ruil voor strategische ruilverkaveling ten gunste van Oekraïne waar dan EU troepen worden geplaatst als definitief slot op de deur?

Wat wil jij met onderstreepte zeggen? Dat Oekraïne oorlog moet blijven voeren om financiële steun uit Brussel te bestendigen?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221433247
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 01:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou het zogenoemde equilibrium niet bereikt worden als in een overeenkomst Rusland de Don Bas 'krijgt' in ruil voor strategische ruilverkaveling ten gunste van Oekraïne waar dan EU troepen worden geplaatst als definitief slot op de deur?

Wat wil jij met onderstreepte zeggen? Dat Oekraïne oorlog moet blijven voeren om financiële steun uit Brussel te bestendigen?
Waarom moet de EU daarin betrokken worden?

En waarom is het geven van de Donbas aan Rusland ten gunste van Oekraïne?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221433297
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 01:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[
Ik denk dat Oekraine idd alleen een vrede kan ondertekenen als ze zulke ijzersterke garanties kunnen krijgen voor onbepaalde tijd dat ze zich geen zorgen om Rusland hoeven te maken.
En donbas opgeven blijft moeilijk daar zal misschien nog meer tegenover moeten staan (ook binnenlands politiek gezien, bijv navo deelname).

Nouja, dat had ook met voorgaande te maken. Stel er komt vrede zonder stevige lange garanties kan Rusland moeilijk, maar veel makkelijker dan Oekraine, haar wonden likken en haar leger herstellen om jaren later Oekraine weer aan te vallen. Op haar beurt heeft Oekraine bij een vrede op een gegeven moment niet meer de steun en dus het geld om haar enorme staande leger in stand te houden door te ontwikkelen.
pi_221433315
Bekijk deze YouTube-video

Zelfs de president van Kazachstan vertelt Poetin in zijn gezicht dat het tijd is om te kappen met zijn oorlog.
  zondag 26 juli 2026 @ 01:53:49 #206
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221433317
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 01:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik denk dat Oekraine idd alleen een vrede kan ondertekenen als ze zulke ijzersterke garanties kunnen krijgen voor onbepaalde tijd dat ze zich geen zorgen om Rusland hoeven te maken.
En donbas opgeven blijft moeilijk daar zal misschien nog meer tegenover moeten staan (ook binnenlands politiek gezien, bijv navo deelname).

Nouja, op enig moment moet ook Oekraine haar eigen (militaire) boontjes weer doppen, dus na verloop van tijd zullen zij op termijn die grensposten zelf moeten verdedigen ipv dat daar Duitsers, Fransen, Nederlanders staan. NAVO lidmaatschap zal voor Rusland onbespreekbaar zijn, maar EU troepen verwacht ik wel dat dat acceptabel is.

quote:
Nouja, dat had ook met voorgaande te maken. Stel er komt vrede zonder stevige lange garanties kan Rusland moeilijk, maar veel makkelijker dan Oekraine, haar wonden likken en haar leger herstellen om jaren later Oekraine weer aan te vallen. Op haar beurt heeft Oekraine bij een vrede op een gegeven moment niet meer de steun en dus het geld om haar enorme staande leger in stand te houden door te ontwikkelen.
Ik vraag mij af of een staakt het vuren in Russisch voordeel zou zijn, ze wijzen het nu steevast van de hand. Het initiatief herpakken en tactische gebieden innemen zal voor Rusland enorme kosten veroorzaken. Een periode van rust waarin je opnieuw jezelf kan ingraven lijkt mij in het voordeel van Oekraïne.

Toch mag ik hopen dat op enig moment de peilstok in het midden wordt gestoken. Ik zie geen van de partijen dit winnen..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  zondag 26 juli 2026 @ 01:57:53 #207
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221433330
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 01:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom moet de EU daarin betrokken worden?

En waarom is het geven van de Donbas aan Rusland ten gunste van Oekraïne?
OMdat Oekraine in ruil daarvoor de permissie krijgt om EU troepen in Oekraine toe te staan.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 02:26:43 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221433381
Ik vermoed dat EU troepen sowieso al permissie hebbem om dat land binnen te trekken, niemand die daar veel zin in heeft maar als iemand zegt go? Gaam de oekrainera echt niet (meer) afwachten hpe Moskou daarover denkt

Rode loper uit alles
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 juli 2026 @ 02:42:44 #209
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221433397
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 02:26 schreef sp3c het volgende:
Ik vermoed dat EU troepen sowieso al permissie hebbem om dat land binnen te trekken, niemand die daar veel zin in heeft maar als iemand zegt go? Gaam de oekrainera echt niet (meer) afwachten hpe Moskou daarover denkt

Rode loper uit alles
Je hebt in elk geval een gezellige avond gehad zo te lezen.
pi_221433407
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 01:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
OMdat Oekraine in ruil daarvoor de permissie krijgt om EU troepen in Oekraine toe te staan.
Hoezo hebben ze daar permissie voor nodig?
  zondag 26 juli 2026 @ 03:11:05 #211
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221433427
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 02:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo hebben ze daar permissie voor nodig?
Omdat de godfather van Rusland er ook mee moet instemmen natuurlijk.
It takes 2 to tango.
pi_221433509
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 03:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat de godfather van Rusland er ook mee moet instemmen natuurlijk.
It takes 2 to tango.
Hoezo?

Rusland heeft daar niets over te zeggen.

En waarom moet de EU daarvoor opdraaien?

Ik vind het maar een raar voorstel van je.
  zondag 26 juli 2026 @ 06:44:33 #213
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221433606
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er wordt echt niet op scholen etc geschoten wanneer een waardevol doelwit voor handen is. Dat zijn afzwaaiers, submunitie, foute intel of een luchtafweerraket en dergelijke..
Maak jezelf nou toch niet zo belachelijk joh.. Niemand gelooft je op Php na
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 26 juli 2026 @ 07:02:51 #214
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221433624
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 21:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat jij die mening hebt geloof ik ook wel hoor. Het gaat me er meer om dat types zoals Ulx uit jouw verhaal dit soort statistieken lopen te verspreiden.
[..]
Ik bagatelliseer niks, ik ga alleen niet mee in het verhaal dat er bewust burgerslachtoffers worden gemaakt om zo de wil van de Oekraieners te breken. Als Rusland dat zou willen zou het aantal slachtoffers veel hoger zijn, nog even los van het feit dat het militair gezien eigenlijk geen winst oplevert.

Maar goed, ik weet dat dat vloeken in de kerk is hier.
tot zover je geloofwaardigheid
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 07:45:20 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221433708
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 02:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je hebt in elk geval een gezellige avond gehad zo te lezen.
Elke avond is een gezellige avond
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221433788
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 22:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wil je nu een 'argument' hiermee aanvoeren? Snap je nu werkelijk helemaal niks? Ben je echt te dom om het verschil te begrijpen tussen willekeurige acties op tactisch niveau op het slagveld van soldaten en deliberate targetting in een proces waarin intel, prioritering, inzet en evaluatie een rol spelen?

Je bent een complete dilletant die wat filmpjes op tiktok gezien heeft en denkt ergens iets van te begrijpen maar enkel in staat is om mede-dilletanten te overtuigen.

Het moeilijke van discussie voeren met jullie is niet dat jullie er veel van weten maar juist dat jullie er niks van weten.
Doe niet zo badinerend joh.
pi_221433974
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 07:02 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
tot zover je geloofwaardigheid
Ik snap dit ook niet zo goed. Er zijn boeken vol geschreven over hoe de Russische oorlogsdoctrine werkt. Bovendien is het al eeuwen hetzelfde verhaal, het is niet dat het nieuw is ofzo.

De human safari’s, het bombarderen van burgerdoelen, filtratiekampen, martelkamers, etnische zuivering, inzet van verkrachting als wapen, het van de kaart vegen van complete steden, het met een nekschot executeren van onschuldige burgers (Bucha, Irpin) het is allemaal op te grote schaal en te structureel om af te doen als kwajongensstreken en een paar wegkijkende officieren.

Een stad met de grond gelijk maken om daarna een Russische vlag in het puin te planten is geen toeval, het ís de doctrine. En dat wordt dan afgedaan als “maar daar hebben de Russen niks aan, dan krijgen ze alleen maar de bevolking tegen zich”. Maar dat boeit helemaal niet, want die kunnen kiezen tussen een Russisch paspoort, een enkeltje Lviv of een nekschot.
  zondag 26 juli 2026 @ 09:13:19 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221434010
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
, het van de kaart vegen van complete steden, het met een nekschot executeren van onschuldige burgers (Bucha, Irpin) het is allemaal op te grote schaal en te structureel om af te doen als kwajongensstreken en een paar wegkijkende officieren.

Een stad met de grond gelijk maken om daarna een Russische vlag in het puin te planten is geen toeval, het ís de doctrine. En dat wordt dan afgedaan als “maar daar hebben de Russen niks aan, dan krijgen ze alleen maar de bevolking tegen zich”. Maar dat boeit helemaal niet, want die kunnen kiezen tussen een Russisch paspoort, een enkeltje Lviv of een nekschot.
dat noemt men: liberating cities from the Nazis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221434031
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 09:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat noemt men: liberating cities from the Nazis
Het blijft een wonderlijk gegeven dat je een stad binnenvalt, iedereen martelt, vermoordt, verkracht en/of wegjaagt, alles vernietigt en dat vervolgens “bevrijden” en “het beschermen van etnische Russen” noemt. Mensen terroriseren en vermoorden om ze te beschermen. Logisch.
  zondag 26 juli 2026 @ 09:28:35 #220
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221434077
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het blijft een wonderlijk gegeven dat je een stad binnenvalt, iedereen martelt, vermoordt, verkracht en/of wegjaagt, alles vernietigt en dat vervolgens “bevrijden” en “het beschermen van etnische Russen” noemt. Mensen terroriseren en vermoorden om ze te beschermen. Logisch.
Poetin had zo gehoopt op de goedkeuring van Trump , dat Trump de NATO zou ontmantelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 26 juli 2026 @ 09:33:00 #221
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221434101
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 02:26 schreef sp3c het volgende:

Rode loper uit alles
Dit dus. Zou het mooiste zijn wat Oekraïne kan wensen. Even 500k aan hoogtechnologische en goed getrainde troepen door je land heen die je vijanden gaan verslaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 26 juli 2026 @ 09:34:27 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221434110
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 11:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ongetwijfeld.

Maar ik heb een Poetin (evenals de vorige leiders) - matroesjka. Dat is prima voor nu.
Putin moet stoppen met zijn USSR droom , het gaat niet lukken

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus. Zou het mooiste zijn wat Oekraïne kan wensen. Even 500k aan hoogtechnologische en goed getrainde troepen door je land heen die je vijanden gaan verslaan.
Een ander voormalig USSR land roept Poetin op deze zinloze oorlog te stoppen,
het herstellen van de USSR is een weg zonder eind en potentieel ook gevaarlijk voor Kazakhstan zelf

(Putin kachelt steeds verder achteruit , nu Finland en Zweden ook snel bij de NAVO zijn gekropen, Hongarije unaniem Orban heeft weggestuurd, en Assad zijn dagen slijt in een hospitaal in Moscow .)

Hiermee geeft Kazachstan een duidelijk signaal af aan Poetin, ook voor buurman Oezbekistan en mogelijk ook voor Siberië
Al eerder had Kazachhstan de export van diesel naar Ruzzia verboden

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 26-07-2026 11:52:50 ]
pi_221434123
En een prettige scheut door de pielemuis.
  zondag 26 juli 2026 @ 09:38:45 #224
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_221434139
@skysherrif: hoe denk jij momenteel hoe de situatie rond Fedorov gaat aflopen?

Hoe goed en innovatief werk hij ook geleverd zal hebben, ik vind het wel bijzonder kwalijk dat hij zijn eigen ego boven het landsbelang lijkt te stellen door zijn oude post weer op te eisen.

Een interne machtsstrijd in Oekraïne, dat wellicht ook kan overslaan op het leger, zou echt catastrofaal zijn.
pi_221434140
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De effectiviteit van dat leger in een moderne drone oorlog kan wel heel vies tegenvallen denk ik. En tegen grote troepenconcentraties zal er bij Rusland altijd wel wat middelen beschikbaar zijn om in te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')