En, doorrrrr….quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
vroeger had je elkaar nodig voor een bestaan op te bouwen , nu met al die toeslagen is dat niet meer nodigquote:Op woensdag 8 juli 2026 09:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
'Geen emotioneel onvolwassen man meer'. Dat single leven gaat dan nog eens heel groot worden. Waar zijn de tijden gebleven dat de lamme de blinde kon helpen? Is dit nu een gevolg van relatiemaximalisatie? Of juist een logisch gevolg van toegenomen sociaal economische gelijkwaardigheid. Met als gevolg meer singles die niet 'voldoen' aan de eisen van de markt?
Dat laatste is zeker fijn voor introverten. Misschien verleren we ook langzaam om te relateren. Toename van eisen en een afname van skills.quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger had je elkaar nodig voor een bestaan op te bouwen , nu met al die toeslagen is dat niet meer nodig
Het is ook veel rustiger om alleen te wonen, wat je wilt kun je zelf opzoeken en geen mens die aan je hoofd zeurt
dat je mee moet naar allerlei mensen die je helemaal niet kent en ook niet wilt kennen
Nee veel mannen bij wie het niet meteen wil lukken met de liefde kiezen er tegenwoordig voor om van alles en nog wat te doen, behalve hetgene dat ze aantrekkelijk kan maken voor vrouwen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
'Geen emotioneel onvolwassen man meer'. Dat single leven gaat dan nog eens heel groot worden. Waar zijn de tijden gebleven dat de lamme de blinde kon helpen? Is dit nu een gevolg van relatiemaximalisatie? Of juist een logisch gevolg van toegenomen sociaal economische gelijkwaardigheid. Met als gevolg meer singles die niet 'voldoen' aan de eisen van de markt?
Is dat niet meer de fundamentele attributiefout? (mijn problemen komen door omstandigheden, hun problemen komen door henzelf)quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee veel mannen bij wie het niet meteen wil lukken met de liefde kiezen er tegenwoordig voor om van alles en nog wat te doen, behalve hetgene dat ze aantrekkelijk kan maken voor vrouwen.
En waar de slachtofferrol opzoeken eerder iets was waarvoor je je moest schamen, is het tegenwoordig helemaal breed geaccepteerd om te doen of alles aan een ander ligt.
Klagen over mannen is ook een zeer normaal. Misschien wel langer dan andersom. Alleen heeft dat minder met het niet kunnen krijgen van een relatie te maken.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Is dat niet meer de fundamentele attributiefout? (mijn problemen komen door omstandigheden, hun problemen komen door henzelf)
Slachtofferrol is idd niet sexy. Maar klagen over vrouwen is meer genormaliseerd dan klagen over mannen. We zijn collectief gewend om dat meer aan te horen. Nu de spotlights draaien zie je hoeveel moeite onze superhelden hebben met wat feedback. Je hebt zeker gelijk. Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik hier vooral kom voor de wankers.
Wellicht is "vrouwen hebben mannen niet meer zo nodig, de meesten zijn toch maar kamerplanten met een rijbewijs" niet heel constructieve 'feedback', of vind je van wel? Je klinkt ook een beetje rancuneus tegenover de penisbezittende medemensquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Is dat niet meer de fundamentele attributiefout? (mijn problemen komen door omstandigheden, hun problemen komen door henzelf)
Slachtofferrol is idd niet sexy. Maar klagen over vrouwen is meer genormaliseerd dan klagen over mannen. We zijn collectief gewend om dat meer aan te horen. Nu de spotlights draaien zie je hoeveel moeite onze superhelden hebben met wat feedback. Je hebt zeker gelijk. Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik hier vooral kom voor de wankers.
Dat is het ook niet. Maar wat je vervolgens doet om wel aantrekkelijk te zijn voor de vrouwen is toch wel eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:20 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Wellicht is "vrouwen hebben mannen niet meer zo nodig, de meesten zijn toch maar kamerplanten met een rijbewijs" niet heel constructieve 'feedback', of vind je van wel? Je klinkt ook een beetje rancuneus tegenover de penisbezittende medemens
Dat is het Louis van Gaal argument. 'ik kan goed tegen kritiek, maar het moet wel goed gegeven worden'. Guess what? Dan kun je dus niet tegen kritiek. Want kritiek is zelden perfect opgediend.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:20 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Wellicht is "vrouwen hebben mannen niet meer zo nodig, de meesten zijn toch maar kamerplanten met een rijbewijs" niet heel constructieve 'feedback', of vind je van wel? Je klinkt ook een beetje rancuneus tegenover de penisbezittende medemens
Oké. Het probleem is dus meer mannen die relaties willen dan vrouwen die kiezen voor een single bestaan.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klagen over mannen is ook een zeer normaal. Misschien wel langer dan andersom. Alleen heeft dat minder met het niet kunnen krijgen van een relatie te maken.
Wat een slappe, laffe dooddoener. Kritiek lever je omdat je wilt dat de tegenpartij er iets mee doet. Weet je waat daar lijnrecht tegenover staat? Aantijgingen en verwensingen. Dat is per definitie geen opbouwende kritiek, iedereen die een cursus feedback heeft gegeven, weet dat. Debby weet dat ook. Zelfs jij weet dat. Je houdt je gewoon expres van de domme, oftewel je bent ter kwader trouw aan het handelen. Doe ermee wat je wiltquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:24 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat is het Louis van Gaal argument. 'ik kan goed tegen kritiek, maar het moet wel goed gegeven worden'. Guess what. Dan kun je dus niet tegen kritiek. Want kritiek is zelden perfect opgediend.
Dat jij voor de tig zoveelste keer over mij wil hebben leg ik wederom naast mij neer.
Dat "kiezen voor een singlebestaan" is niet echt een geloofwaardig verhaal. Vaak een momentopname. Dat soort vrouwen draait als een blad aan een boom bij het krijgen van een goede kilk met de juiste. Je kan dat moeilijk vooruit plannen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Oké. Het probleem is dus meer mannen die relaties willen dan vrouwen die kiezen voor een single bestaan.
Het lijkt erop dat mannen recht hebben op een relatie en dat vrouwen, welke reden ze er ook voor hebben om geen relatie te willen (die sowieso ongegrond is of niet bestaand), mannen onrecht aandoen door geen relatie te willen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Oké. Het probleem is dus meer mannen die relaties willen dan vrouwen die kiezen voor een single bestaan.
Ik denk dat het in veel gevallen misschien niet per se actief liezen voor een singlebestaan is, maar vooral niet actief daten om op zoek te gaan naar een vaste partner. Mochten ze een leuke vent tegenkomen waarmee het klikt, dan zullen veel vrouwen vast niet koste wat kost vast willen houden aan het single bestaan, omdat het geen ideaal op zichzelf is.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat "kiezen voor een singlebestaan" is niet echt een geloofwaardig verhaal. Vaak een momentopname. Dat soort vrouwen draait als een blad aan een boom bij het krijgen van een goede kilk met de juiste. Je kan dat moeilijk vooruit plannen.
Maar er zijn tegenwoordig wel een hoop kerels die als het niet meteen wil lukken met de vrouwen er niet voor kiezen om te kijken wat beter kan, maar om zich dan maar als een steeds grotere kneus te gedragen onder aanmoediging van ene meneer Tate.
Is vele malen schadelijker dan wat je vroeger voor die tijd alleen op tv zeg.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:16 schreef Hexagon het volgende:
Sosjal Miedia!!!
Het grote ongrijpbare fenomeen dat je de schuld van alles kan geven heden ten dage
Bedankt voor je analyse. 🍿 Je bewijst voor mij enkel het Louis van Gaal argument.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Wat een slappe, laffe dooddoener. Kritiek lever je omdat je wilt dat de tegenpartij er iets mee doet. Weet je waat daar lijnrecht tegenover staat? Aantijgingen en verwensingen. Dat is per definitie geen opbouwende kritiek, iedereen die een cursus feedback heeft gegeven, weet dat. Debby weet dat ook. Zelfs jij weet dat. Je houdt je gewoon expres van de domme, oftewel je bent ter kwader trouw aan het handelen. Doe ermee wat je wilt
En ja, als jij denigrerende woorden als 'superhelden' en 'wankers' gaat gebruiken, dan gaat het inderdaad over jou. Wil je niet dat het over jou gaat? Trek dan niet de aandacht naar jezelf toe op een negatieve manier. Oorzaak en gevolg, het is allemaal niet zo lastig, de wereld is geen complot tegen jou he
Soort negatief aandacht vragen. Misschien is het naast onwil ook onkunde. Om positieve aandacht te verkrijgen van het andere geslacht? Beetje dreigen met onderdanigheid en dwang. Tuchtigen als laatste redmiddel?quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat "kiezen voor een singlebestaan" is niet echt een geloofwaardig verhaal. Vaak een momentopname. Dat soort vrouwen draait als een blad aan een boom bij het krijgen van een goede kilk met de juiste. Je kan dat moeilijk vooruit plannen.
Maar er zijn tegenwoordig wel een hoop kerels die als het niet meteen wil lukken met de vrouwen er niet voor kiezen om te kijken wat beter kan, maar om zich dan maar als een steeds grotere kneus te gedragen onder aanmoediging van ene meneer Tate.
Prima. Het zou je sieren om eens echt inhoudelijk te reageren in plaats van steeds te reageren met vooringestudeerde oneliners die eigenlijk vrij weinig met de discussie te maken hebben, maar goed, we leven in een vrij landquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Bedankt voor je analyse. 🍿 Je bewijst voor mij enkel het Louis van Gaal argument.
Je recenseert en kleineert maar een eind in de verte. Nogmaals: omgaan met kritiek is leren omgaan met ongezouten kritiek.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:47 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Prima. Het zou je sieren om eens echt inhoudelijk te reageren in plaats van steeds te reageren met vooringestudeerde oneliners die eigenlijk vrij weinig met de discussie te maken hebben, maar goed, we leven in een vrij land
Kleineert ja? Ik communiceer gewoon direct (en inhoudelijk), als jij dat als kleinerend ervaart, dan vind ik het ironisch dat je het hebt over anderen die niet goed met kritiek kunnen omgaan, misschien nog even de spiegel erbij pakkenquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:50 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Je recenseert en kleineert maar een eind in de verte. Nogmaals: omgaan met kritiek is leren omgaan met ongezouten kritiek.
Ik communiceer ook direct, maar heb het niet nodig om rancuneus, dooddoener, complot, negatieve aandacht, te kwader trouw en denigrerend te gebruiken. In meerdere topics speel je op de persoon.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:53 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Kleineert ja? Ik communiceer gewoon direct (en inhoudelijk), als jij dat als kleinerend ervaart, dan vind ik het ironisch dat je het hebt over anderen die niet goed met kritiek kunnen omgaan, misschien nog even de spiegel erbij pakken
Vrouwen moet weer traditioneel worden, maar mannen zoals jou mogen nog wel steeds topics plaatsen over vele jonge vrouwen neuken etc. Als je een traditionele samenleving wil moeten de mannen ook mee bewegen of ben je net zo hypocriet als moslimmannen die ook rond neuken, zuipen etc.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:13 schreef incel het volgende:
Komt allemaal door social media. Dat heeft vrouwen gebrainwashed waardoor ze denken dat "geen man meer willen" iets stoers of cools is en ze hiermee het aanzien van andere vrouwen winnen of zo? Terwijl de werkelijkheid is dat ze hier vroeg of laat stervens depressief van worden als iedereen om hun heen wel gewoon een mooi leven met een gezin opbouwt. Maar zij moesten zo nodig de HR professionals worden die 5x per jaar op vakantie gaan naar ibiza zodat ze mooie wijnfoto's op instagram kunnen plaatsen.
Misschien moeten we ons als maatschappij meer op de traditionele normen en waarden focussen.
Nee, jij hebt daar je eigen lingo voor. En die woorden slaan gewoon direct op jouw postgedrag, zie het als feedbackquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:59 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik communiceer ook direct, maar heb het niet nodig om rancuneus, dooddoener, complot, negatieve aandacht, te kwader trouw en denigrerend te gebruiken. In meerdere topics speel je op de persoon.
Bedankt voor de spiegeltip.
quote:
We, vrouwen, moeten vooral terug naar traditionele waarden, waarin we onderdanig zijn, zedig, thuisblijven en zorgen en onze man die tevens kostwinner is vooral dienen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Vrouwen moet weer traditioneel worden, maar mannen zoals jou mogen nog wel steeds topics plaatsen over vele jonge vrouwen neuken etc. Als je een traditionele samenleving wil moeten de mannen ook mee bewegen of ben je net zo hypocriet als moslimmannen die ook rond neuken, zuipen etc.
Bedankt voor de feedback.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:05 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Nee, jij hebt daar je eigen lingo voor. En die woorden slaan gewoon direct op jouw postgedrag, zie het als feedback![]()
Ik reageer daarnaast wel inhoudelijk, dat heb ik dan weer helaas niet gezien bij jou
Jemig, je bent nog vrouwonvriendelijker dan ik al dacht.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:07 schreef incel het volgende:
[..]
Verder is het heel simpel.
- Een vrouw die veel seks heeft met mannen is niet indrukwekkend want daar is geen skill voor nodig.
- Een man die veel seks heeft met vrouwen is wel indrukwekkend omdat daar wel skill voor nodig is.
Ken je het verhaal van slotjes en sleuteltjes?
Een sleutel die veel sloten opent is een masterkey. Een slot dat door veel sleutels wordt geopend is een slecht slot.
Oh wat heb je toch weer veel met traditionele waarden. Je kunt ook geen wijven blijven neuken als die alleen maar seks mogen hebben met hun man.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:07 schreef incel het volgende:
[..]
- Een vrouw die veel seks heeft met mannen is niet indrukwekkend want daar is geen skill voor nodig.
- Een man die veel seks heeft met vrouwen is wel indrukwekkend omdat daar wel skill voor nodig is.
Een sleutel die veel sloten opent is een masterkey. Een slot dat door veel sleutels wordt geopend is een slecht slot.
Ik zeg nergens dat mannen wel sletten moeten zijn hoor. Vind juist dat mannelijk leiderschap wat meer vooraan moet komen te staan.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We, vrouwen, moeten vooral terug naar traditionele waarden, waarin we onderdanig zijn, zedig, thuisblijven en zorgen en onze man die tevens kostwinner is vooral dienen.
Traditioneel hebben mannen al minder restricties, en de restricties die de laatste decennia zijn verminderd, moeten vooral zo blijven.
Under his eye.
Mannelijk leiderschap, ja, daar wordt de wereld een stuk beter vanquote:Op woensdag 8 juli 2026 11:10 schreef incel het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat mannen wel sletten moeten zijn hoor. Vind juist dat mannelijk leiderschap wat meer vooraan moet komen te staan.
Dan moet je er zelf niet mee starten...quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:50 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Je recenseert en kleineert maar een eind in de verte. Nogmaals: omgaan met kritiek is leren omgaan met ongezouten kritiek.
quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:07 schreef incel het volgende:
[..]
Trump, Putin, Erdogan en Xi zijn het met u eens. Dat leiderschap heeft ons veel goeds gebracht.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:10 schreef incel het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat mannen wel sletten moeten zijn hoor. Vind juist dat mannelijk leiderschap wat meer vooraan moet komen te staan.
Ik heb geen bal gekaatst naar hem persoonlijk. Wel generiek. Dan kun je ervoor kiezen om je aangesproken te voelen. Dus...quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dan moet je er zelf niet mee starten...
Wie de bal kaatst, krijgt m terug.
Je ziet wel dat de meer vrouwonvriendelijk users juist fan zijn van dit soort figuren.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:13 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Trump, Putin, Erdogan en Xi zijn het met u eens. Dat leiderschap heeft ons veel goeds gebracht.
Afhankelijk van wat men "traditioneel" noemt. De meeste tijd dat homo sapiens op aarde loopt was er het matriarchaat. Het is pas laatste ~15k jaar dat het omgeslagen is in patriarchaat. Matriarchaat is m.i. veel natuurlijker voor de mensheid.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We, vrouwen, moeten vooral terug naar traditionele waarden, waarin we onderdanig zijn, zedig, thuisblijven en zorgen en onze man die tevens kostwinner is vooral dienen.
Traditioneel hebben mannen al minder restricties, en de restricties die de laatste decennia zijn verminderd, moeten vooral zo blijven.
Under his eye.
Klopt, je beledigingen waren gewoon aan het adres van alle mannen als geheel. Maar ik zal je advies opvolgen en je posts niet meer serieus nemen dan, je hebt gelijk, dat had ik niet moeten doenquote:Op woensdag 8 juli 2026 11:15 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik heb geen bal gekaatst naar hem persoonlijk. Wel generiek. Dan kun je ervoor kiezen om je aangesproken te voelen. Dus...
Beetje vergelijkbaar met identificeren met de film The Godfather. Appelleert aan het gevoel van macht hebben over mensen. Als ik de baas was, dan...quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Je ziet wel dat de meer vrouwonvriendelijk users juist fan zijn van dit soort figuren.
Heel goed! Een doorbraak.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:18 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Klopt, je beledigingen waren gewoon aan het adres van alle mannen als geheel. Maar ik zal je advies opvolgen en je posts niet meer serieus nemen dan, je hebt gelijk, dat had ik niet moeten doen
Mannen zijn geen wankers...quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:15 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik heb geen bal gekaatst naar hem persoonlijk. Wel generiek. Dan kun je ervoor kiezen om je aangesproken te voelen. Dus...
Meh laten we niet deze kant opgaan.. Daar lopen al topics overquote:Op woensdag 8 juli 2026 11:23 schreef MultiBanaan het volgende:
Ben trouwens benieuwd, toen Sophie Straat zei: "alle witte mannen naar achteren", bedoelde ze toen eigenlijk penisdragende mensen, mensen die zich identificeren als man, of penisdragende mensen die zich ook nog identificeren als man? Wel erg verwarrend wordt het zo
'Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik hier vooral kom voor de wankers.'. Is eigenlijk meer globaal. Ook vrouwen kunnen het opnemen voor 'onze jongens'.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mannen zijn geen wankers...
Als je toch zo graag leuke discussies hebt en graag inhoudelijk gaat, dan kan je er ook voor kiezen om wat aangenamer te posten.
Oke goed, post ik hem daar. Maar ik ben wel benieuwd naar ieders mening hier over de actie van Sophie Straat, en vooral, wat was precies het doel van haar actie? Het valt me op dat dat namelijk wel de modus operandi is van veruit de meeste publiekelijk feministen, namelijk volgens het patroon van: "mannen, eet stront! Maar kunnen jullie ons wel supporten aub, want we zijn er ook voor jullie.'' Ik kan daar met mijn pet gewoon niet bijquote:Op woensdag 8 juli 2026 11:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Meh laten we niet deze kant opgaan.. Daar lopen al topics over
Want alle mannen zijn precies zoals een paar machtige sociopatische miljardairs of zo?quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:13 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Trump, Putin, Erdogan en Xi zijn het met u eens. Dat leiderschap heeft ons veel goeds gebracht.
Tja, het leidt er hoe dan ook niet toe dat je krijgt wat je wilt. Maar dat zal wel mijn logica zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Soort negatief aandacht vragen. Misschien is het naast onwil ook onkunde. Om positieve aandacht te verkrijgen van het andere geslacht? Beetje dreigen met onderdanigheid en dwang. Tuchtigen als laatste redmiddel?
Kan me hier wel in vinden, eigenlijk heb je gewoon aan alle kanten mensen die zich niet meer kwetsbaar durven op te stellen, en als een soort verdedigingsmechanisme steeds stoerder naar elkaar gaan zitten acteren. Zo van "heb het toch niet nodig, kan prima zonder, m'n leven is top!" en vervolgens zichzelf thuis huilen in slaap masturberenquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, jij pleit voor meer 'mannelijk leiderschap'. Ik geef vervolgens voorbeelden daarvan. Ik zie geen voordelen daarin eerlijk gezegd. Gedeelde verantwoordelijkheid is beter.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:48 schreef incel het volgende:
[..]
Want alle mannen zijn precies zoals een paar machtige sociopatische miljardairs of zo?![]()
Genoeg vrouwen die net zo ziek zijn of nog wel veel zieker.
Geldt dat niet ook voor vrouwen?quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee veel mannen bij wie het niet meteen wil lukken met de liefde kiezen er tegenwoordig voor om van alles en nog wat te doen, behalve hetgene dat ze aantrekkelijk kan maken voor vrouwen.
En waar de slachtofferrol opzoeken eerder iets was waarvoor je je moest schamen, is het tegenwoordig helemaal breed geaccepteerd om te doen of alles aan een ander ligt.
Dat lijkt mij op het eerste gezicht precies andersom. Dus heb je een onderbouwing van deze stelling?quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
Slachtofferrol is idd niet sexy. Maar klagen over vrouwen is meer genormaliseerd dan klagen over mannen.
Ik hoor eigenlijk dat soort verwijten alleen maar uit een zeer specifieke hoek…quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat mannen recht hebben op een relatie en dat vrouwen, welke reden ze er ook voor hebben om geen relatie te willen (die sowieso ongegrond is of niet bestaand), mannen onrecht aandoen door geen relatie te willen.
Disclaimer: niet alle mannen, niet alle vrouwen, etc.
Nee. Heb jij onderbouwing voor de omgekeerde versie?quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij op het eerste gezicht precies andersom. Dus heb je een onderbouwing van deze stelling?
Dit topic draait toch vooral over vrouwen die geen leuke man meer kunnen vinden, dan maar de zoektocht opgeven en vervolgens mannen de schuld geven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:07 schreef Koekoekmakto het volgende:
Maar goed. On topic.
Zou het topic niet beter 'mannen kunnen geen vrouw krijgen' heten dan 'vrouwen willen geen man meer'.
De ene wil dus relateren en de ander minder relateren. Dan ervaart degene met de hoogste drang het probleem het meest imo.
Care to elaborate?quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hoor eigenlijk dat soort verwijten alleen maar uit een zeer specifieke hoek…
Dat laatste dus niet. Ze geven mannen niet de schuld. Ze zeggen alleen dat ze te weinig echt leuke exemplaren vinden en dan liever single blijven. Het zijn juist mannen die vrouwen de schuld geven van het feit dat ze zijzelf, de mannen dus, niet meer aan de vrouw geraken.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit topic draait toch vooral over vrouwen die geen leuke man meer kunnen vinden, dan maar de zoektocht opgeven en vervolgens mannen de schuld geven.
Dus waarom draai je het 180 graden?
Lees de column eens, zou ik zeggen. Dat gaat echt over vrouwen die het daten hebben opgegeven omdat ze (kennelijk) geen leuke kerel kunnen vinden en dan vervolgens de schuld aan mannen geven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee. Heb jij onderbouwing voor de omgekeerde versie?
Ik lees nog steeds behoorlijk veel niet rationeel, niet logisch, emotioneel, luister maar eventjes mevrouwtje, eigenlijk zijn ze depri, doorgeslagen feminisme, tijd voor traditionele verhoudingen enzovoort.
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste dus niet. Ze geven mannen niet de schuld. Ze zeggen alleen dat ze te weinig echt leuke exemplaren vinden en dan liever single blijven. Het zijn juist mannen die vrouwen de schuld geven van het feit dat ze zijzelf, de mannen dus, niet meer aan de vrouw geraken.
Bedankt voor het leesadvies. Dit is niet de omgekeerde variant, want het zit in ongewenst/gewenst single zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees de column eens, zou ik zeggen. Dat gaat echt over vrouwen die het daten hebben opgegeven omdat ze (kennelijk) geen leuke kerel kunnen vinden en dan vervolgens de schuld aan mannen geven.
Dat is de omgekeerde variant van de incel/MGTOW.
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.
Het is toch gewoon heel simpel dat de mismatch op de datingmarkt een gezamenlijke verantwoordelijkheid is?
Als mannen lopen te roepen dat Nederlandse vrouwen ‘niet vrouwelijk genoeg zijn’, dan nemen wij beiden dat toch ook niet serieus en wijzen we naar de persoon die de rode draad is?
Ironisch genoeg is dat precies hoe veel vrouwen er over denken tegenwoordig. Ik vraag me af hoeveel procent van de mannen uiteindelijk emotioneel onveilig of emotioneel afhankelijk is.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.
Ik denk dat het aandeel singles in een maatschappij een goede graadmeter is van de algehele mentale gezondheid van een maatschappij, waarbij hoe meer singles, hoe lager de algemene mentale maatschappelijke gezondheidquote:Op woensdag 8 juli 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.
Hoezo is die mismatch een gezamenlijke verantwoordelijkheid?quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.
Het is toch gewoon heel simpel dat de mismatch op de datingmarkt een gezamenlijke verantwoordelijkheid is?
Als mannen lopen te roepen dat Nederlandse vrouwen ‘niet vrouwelijk genoeg zijn’, dan nemen wij beiden dat toch ook niet serieus en wijzen we naar de persoon die de rode draad is?
Die zijn in ieder geval iets minder luidruchtig bezig waar het gaat om onvermogen een relatie te vinden.quote:
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is dat precies hoe veel vrouwen er over denken tegenwoordig. Ik vraag me af hoeveel procent van de mannen uiteindelijk emotioneel onveilig of emotioneel afhankelijk is.
Zelfs in een quasigrappige context hoor en lees je toch constant dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw. Behalve financieel en praktisch maar juist op die vlakken zijn vrouwen bezig aan een inhaalslag en worden mannen steeds minder praktisch en technisch onderlegd.
Interessant. U moet ons nodig hebben...🤔quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En DAT wordt deze vrouwen kwalijk genomen. Dat ze aangeven een man niet per se nodig te hebben, alleen een relatie willen als ze daar vooral positiviteit uithalen.
Dat is onzin, het wordt ze niet kwalijk genomen dat ze liever single zijn, het wordt ze kwalijk genomen dat ze even de meerderheid van de mannen schofferen op de weg naar de uitgang. Dat is gewoon niet nodig, hou de eer aan jezelf, denk ik danquote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo is die mismatch een gezamenlijke verantwoordelijkheid?
Dat is nu precies het probleem, denk ik, dat er een gezamenlijke verantwoordelijkheid wordt gelegd, terwijl veel vrouwen zeggen "nou, dan maar (voorlopig) even geen partner, alleen is het ook prima" en dat veel mannen hen dat vervolgens kwalijk nemen.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind niet, en dat vinden beide columnisten die in dit topic zijn aagehaal dook niet, dat alle mannen kamerplanten zonder rijbewijs zijn of alles verkeerd doen en niet aantrekkelijk zijn. Maar een groeiende groep vrouwen zoekt meer een aanvulling op hun leven waar ze dat maar moeilijk bij een man kunnen vinden. En besluiten dan dat ze die aanvulling ook niet per se in de vorm van een man hoeven te hebben, omdat hun werk, sociaal leven, vriendinnen, kind(eren), familie voldoende aanvulling zijn. En investeren in een relatie dan gewoon teveel van ze vraagt en ze dat er niet voor over hebben.
En DAT wordt deze vrouwen kwalijk genomen. Dat ze aangeven een man niet per se nodig te hebben, alleen een relatie willen als ze daar vooral positiviteit uithalen.
Ben het zowaar een keer met je eensquote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.
Dat vond ik dan ook een goede beschrijving in de column van Caroline Spaans over datingapps: in de basis zou het een fijne, goede manier kunnen zijn om te daten en een nieuwe vlam/liefde te ontmoeten, maar het is verworden tot een hele toxische toestand. En ja, ik denk dat social media daar ook een rol in spelen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.
In de begintijd van tinder was het dat ook: leuke, vlotte ongedwongen ontmoetingen zonder verborgen agenda's en tijdsschema's. Helaas zijn alle kaarten nu geschud, en de huidige dynamieken zijn ingedaaldquote:Op woensdag 8 juli 2026 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vond ik dan ook een goede beschrijving in de column van Caroline Spaans over datingapps: in de basis zou het een fijne, goede manier kunnen zijn om te daten en een nieuwe vlam/liefde te ontmoeten, maar het is verworden tot een hele toxische toestand. En ja, ik denk dat social media daar ook een rol in spelen.
Als jij denkt dat vrouwen die klagen over "mannen die kamerplanten met rijbewijs' helemaal happy zijn met hun single zijn, dan heb ik nog een mooie brug voor je te koop...quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Bedankt voor het leesadvies. Dit is niet de omgekeerde variant, want het zit in ongewenst/gewenst single zijn.
Ik lees bij vrouwen meer een verzuchting over dat er weinig leuke mannen meer zijn en vervolgens single zijn zonder problemen daarmee.
Omgekeerd lees ik vooral veel entitlement, de te hoge standaarden van vrouwen en pleidooien voor traditionele verhoudingen.
Kennelijk zijn veel singles het daar onder de streep toch niet mee eens. Inmiddels blijven ongeveer 40% van de vrouwen kinderloos. Van die 40% is 20% daar gelukkig mee. 80% echter niet.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat hoeft elkaar niet te bijten. Als ik klaag over X kan ik nog steeds gelukkig zijn met Y. En wat dan nog. Klagen over anderen is nationaal vermaeck.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat vrouwen die klagen over "mannen die kamerplanten met rijbewijs' helemaal happy zijn met hun single zijn, dan heb ik nog een mooie brug voor je te koop...
quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat vrouwen die klagen over "mannen die kamerplanten met rijbewijs' helemaal happy zijn met hun single zijn, dan heb ik nog een mooie brug voor je te koop...
Het kan best zijn dat een deel van die vrouwen liever wel een relatie zou willen, en wel graag (een) kind(eren) zou willen, maar wel alleen met de juiste partner.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk zijn veel singles het daar onder de streep toch niet mee eens. Inmiddels blijven ongeveer 40% van de vrouwen kinderloos. Van die 40% is 20% daar gelukkig mee. 80% echter niet.
Dat is een van de gevolgen van die mismatch.
Kinderloosheid is toch een ander onderwerp? Maar je kunt deze betrouwbare cijfers ook anders interpreteren. Veel vrouwen hebben dus principes en zijn liever single dan dat ze batsen met een holenboer. Misschien komen er wel meer BOM moeders in de toekomst. Ook goed.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk zijn veel singles het daar onder de streep toch niet mee eens. Inmiddels blijven ongeveer 40% van de vrouwen kinderloos. Van die 40% is 20% daar gelukkig mee. 80% echter niet.
Dat is een van de gevolgen van die mismatch.
Dat je constant leest dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw lees je vaak, maar dat maakt het niet waar.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is dat precies hoe veel vrouwen er over denken tegenwoordig. Ik vraag me af hoeveel procent van de mannen uiteindelijk emotioneel onveilig of emotioneel afhankelijk is.
Zelfs in een quasigrappige context hoor en lees je toch constant dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw. Behalve financieel en praktisch maar juist op die vlakken zijn vrouwen bezig aan een inhaalslag en worden mannen steeds minder praktisch en technisch onderlegd.
Dat zou mij niet verbazen. Uiteindelijk blijven we sociale dieren.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:02 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ik denk dat het aandeel singles in een maatschappij een goede graadmeter is van de algehele mentale gezondheid van een maatschappij, waarbij hoe meer singles, hoe lager de algemene mentale maatschappelijke gezondheid
Wat is 'veel mannen' in dezen dan? Want volgens mij is de groep incels/mgtow klein en dat 'alleen is ook prima' komt op mij over als een cope als het gevolgd wordt door een denigrerende opmerken als kamerplanten met rijbewijs en weet ik allemaal niet wat voor onzin over mannen in de msm uitgestrooid wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo is die mismatch een gezamenlijke verantwoordelijkheid?
Dat is nu precies het probleem, denk ik, dat er een gezamenlijke verantwoordelijkheid wordt gelegd, terwijl veel vrouwen zeggen "nou, dan maar (voorlopig) even geen partner, alleen is het ook prima" en dat veel mannen hen dat vervolgens kwalijk nemen.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind niet, en dat vinden beide columnisten die in dit topic zijn aagehaal dook niet, dat alle mannen kamerplanten zonder rijbewijs zijn of alles verkeerd doen en niet aantrekkelijk zijn. Maar een groeiende groep vrouwen zoekt meer een aanvulling op hun leven waar ze dat maar moeilijk bij een man kunnen vinden. En besluiten dan dat ze die aanvulling ook niet per se in de vorm van een man hoeven te hebben, omdat hun werk, sociaal leven, vriendinnen, kind(eren), familie voldoende aanvulling zijn. En investeren in een relatie dan gewoon teveel van ze vraagt en ze dat er niet voor over hebben.
O?quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die zijn in ieder geval iets minder luidruchtig bezig waar het gaat om onvermogen een relatie te vinden.
Maar wat zou volgens jou de verklaring dat er schijnbaar tegenwoordig minder mannen zijn die goed genoeg zijn voor de vrouwen van nu? Is de kwaliteit van het aanbod kehard gekelderd de laatste 20-30 jaar, moesten de vrouwen van vroeger die klerelijers ook al niet maar hadden ze geen andere keuze vanwege hun socioeconomische afhankelijkheid, of is er een andere verklaring?quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Het kan best zijn dat een deel van die vrouwen liever wel een relatie zou willen, en wel graag (een) kind(eren) zou willen, maar wel alleen met de juiste partner.
Het kan toch niet zo zijn dat ze maar moet settelen met iemand waar ze eigenlijk niet bij wil zijn, omdat ze EEN relatie en EEN kind wil? Dat is de omgekeerde wereld.
Je wil een relatie met die ene persoon, en je wil een kind met je partner.
Dat online daten een toxische toestand is, is een mening die je vooral hoort van mensen die daar al langer rondhangen zonder succes.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vond ik dan ook een goede beschrijving in de column van Caroline Spaans over datingapps: in de basis zou het een fijne, goede manier kunnen zijn om te daten en een nieuwe vlam/liefde te ontmoeten, maar het is verworden tot een hele toxische toestand. En ja, ik denk dat social media daar ook een rol in spelen.
Online daten legt wel op een hele duidelijke manier bloot wat altijd al aan de hand was maar vroeger een vaag begrip bleef, en nu met statistieken en cijfers expliciet op je scherm terecht komt: dat mensen een soort 'marktwaarde' hebben op de dating 'markt'. En dat kan voor mensen met een lage marktwaarde heel pijnlijk zijn en wat met hun eigenwaarde doen (die keldert soms), maar voor mensen met een hoge marktwaarde betekent het ook niet altijd wat goeds (krijgen er mogelijk opgeblazen ego's van). Nog altijd ligt het natuurlijk ook aan jezelf en je mindset waarmee je erin gaat, wat je eruit haalt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat online daten een toxische toestand is, is een mening die je vooral hoort van mensen die daar al langer rondhangen zonder succes.
Wat dat betreft is het ook een beetje als met reviews van bezorgbedrijven. Allemaal slecht. Waarom: als alles goed gaat is het vanzelfsprekend. Zo niet, dan komen de klachten.
Hoe dan ook: ik vond het allesbehalve toxisch. Natuurlijk, je komt ook rare vogels tegen (en vrouwen vast vaker dan mannen, al was het maar omdat er 4x zoveel mannen zijn daar), maar IRL is dat niets anders.
Kennelijk moeten vrouwen zich constant verantwoorden voor het feit dat ze niet koste wat kost een relatie hoeven en geven dan aan wat voor hen de redenen zijn ervoor.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is 'veel mannen' in dezen dan? Want volgens mij is de groep incels/mgtow klein en dat 'alleen is ook prima' komt op mij over als een cope als het gevolgd wordt door een denigrerende opmerken als kamerplanten met rijbewijs en weet ik allemaal niet wat voor onzin over mannen in de msm uitgestrooid wordt.
Ik zeg helemaal niet dat ze dan maar moeten settelen. Al denk ik wel dat nu vrouwen gemiddeld hoger opgeleid zijn en (de jongere generatie) meer verdient, dat het verstandig is voor vrouwen om b.v. niet per sé te willen dat hun partner hoger of even hoog is opgeleid dan zij zijn en meer of even veel verdienen dan zij.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Het kan best zijn dat een deel van die vrouwen liever wel een relatie zou willen, en wel graag (een) kind(eren) zou willen, maar wel alleen met de juiste partner.
Het kan toch niet zo zijn dat ze maar moet settelen met iemand waar ze eigenlijk niet bij wil zijn, omdat ze EEN relatie en EEN kind wil? Dat is de omgekeerde wereld.
Kinderloosheid komt voor de kinderlozen voor een groot deel voort vanuit die mismatch.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:02 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Kinderloosheid is toch een ander onderwerp? Maar je kunt deze betrouwbare cijfers ook anders interpreteren. Veel vrouwen hebben dus principes en zijn liever single dan dat ze batsen met een holenboer. Misschien komen er wel meer BOM moeders in de toekomst. Ook goed.
Vrouwen hebben een enorme inhaalslag gemaakt en voor jongemannen die nu een loopbaan vorm gaan geven geldt dat ze last hebben van discriminatie. Want hoeveel mooie banen zijn er wel niet die per sé naar een vrouw moeten om de balans te herstellen?quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:09 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Maar wat zou volgens jou de verklaring dat er schijnbaar tegenwoordig minder mannen zijn die goed genoeg zijn voor de vrouwen van nu? Is de kwaliteit van het aanbod kehard gekelderd de laatste 20-30 jaar, moesten de vrouwen van vroeger die klerelijers ook al niet maar hadden ze geen andere keuze vanwege hun socioeconomische afhankelijkheid, of is er een andere verklaring?
Ik denk juist dat irl daten dat veel meer blootlegt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:26 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Online daten legt wel op een hele duidelijke manier bloot wat altijd al aan de hand was maar vroeger een vaag begrip bleef, en nu met statistieken en cijfers expliciet op je scherm terecht komt: dat mensen een soort 'marktwaarde' hebben op de dating 'markt'. En dat kan voor mensen met een lage marktwaarde heel pijnlijk zijn en wat met hun eigenwaarde doen (die keldert soms), maar voor mensen met een hoge marktwaarde betekent het ook niet altijd wat goeds (krijgen er mogelijk opgeblazen ego's van). Nog altijd ligt het natuurlijk ook aan jezelf en je mindset waarmee je erin gaat, wat je eruit haalt.
Nou geef je gewoon geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk moeten vrouwen zich constant verantwoorden voor het feit dat ze niet koste wat kost een relatie hoeven en geven dan aan wat voor hen de redenen zijn ervoor.
Maar daarover moeten ze dan kennelijk ook weer verantwoording afleggen.
Oneens. Liefdevolle singles of koppels van hetzelfde geslacht voeden vaak beter op. Rolmodellen vind je ook buiten een gezin.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kinderloosheid komt voor de kinderlozen voor een groot deel voort vanuit die mismatch.
En BOM moeders komen er gelukkig niet zoveel. Is helemaal niet wenselijk voor kinderen. Die gedijen het beste met vader en moeder.
Daar heb je vast een goede bron voor. Ik zie hem wel verschijnen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:41 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Oneens. Liefdevolle singles of koppels met hetzelfde geslacht voeden vaak beter op. Rolmodellen vind je ook buiten een gezin.
Kom jij maar met die bron voor man en vrouw, Abrahamquote:Op woensdag 8 juli 2026 14:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar heb je vast een goede bron voor. Ik zie hem wel verschijnen.
Aan wie moeten vrouwen zich dan verantwoorden? Wat betekent 'moeten' eigenlijk in deze, wat gebeurt er als je het niet doet?quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk moeten vrouwen zich constant verantwoorden voor het feit dat ze niet koste wat kost een relatie hoeven en geven dan aan wat voor hen de redenen zijn ervoor.
Maar daarover moeten ze dan kennelijk ook weer verantwoording afleggen.
Het ontbreken van een van de biologische ouders (meestal betreft het de vader) in het leven van kinderen is toch geen nieuws? Kom op zeg. Hell, het is een van de belangrijkste voorspellers als het gaat om hoe goed een kind het doet in de maatschappij.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:44 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Kom jij maar met die bron voor man en vrouw, Abraham
Waarom is dat niet verstandig? Iedereen mag toch gaan voor het beste? Raar paternalistisch advies.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat ze dan maar moeten settelen. Al denk ik wel dat nu vrouwen gemiddeld hoger opgeleid zijn en (de jongere generatie) meer verdient, dat het verstandig is voor vrouwen om b.v. niet per sé te willen dat hun partner hoger of even hoog is opgeleid dan zij zijn en meer of even veel verdienen dan zij.
Ik lees dan weer dit.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ontbreken van een van de biologische ouders (meestal betreft het de vader) in het leven van kinderen is toch geen nieuws? Kom op zeg. Hell, het is een van de belangrijkste voorspellers als het gaat om hoe goed een kind het doet in de maatschappij.
Studies have shown that children with absent fathers are at a higher risk of having behavioral problems, 4 times more likely to live in poverty, 2 times more likely to never graduate high school, 7 times high risk of teen pregnancy, more vulnerable to abuse, and 2 times as likely to become obese.” from fatherhood.org/fatherless-absence-statistics.
https://isef.net/project/(...)ts-of-absent-fathers
Als jij het inkomen hebt voor een gare Daihatsu, dan kun je op de fiets je hele leven blijven dromen over de Mercedes, of... constateren dat om van a naar b te komen de Daihatsu ook prima is en velen daarmee gelukkig zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:54 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Waarom is dat niet verstandig? Iedereen mag toch gaan voor het beste? Raar paternalistisch advies.
Zeker als deze vrouwen tevreden single zijn. Als ik een Mercedes wil hoef ik geen Daihatsu. Spaar wel even rustig verder.
Leuk zo'n wij van wc eend bron... Next!quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik lees dan weer dit.
Mythe #1: Kinderen hebben twee ouders nodig om te bloeien
Mythe #2: Alleenstaande moeders kunnen niet genoeg stabiliteit bieden
Mythe #3: Eenoudergezinnen leiden tot gedragsproblemen bij kinderen
Deze mythes zijn gedebunkt.
https://www.europeansperm(...)pvoeden-van-een-kind
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4886836/
Ik zal andere vrouwen zeker niet 'adviseren' om de eigen normen dan maar te verlagen. Dat is pedant, geeft ergernis en daar kun je mensen mee beschadigen. Naast desillusie achteraf.quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij het inkomen hebt voor een gare Daihatsu, dan kun je op de fiets je hele leven blijven dromen over de Mercedes, of... constateren dat om van a naar b te komen de Daihatsu ook prima is en velen daarmee gelukkig zijn.
Jij maakt de groep zo klein mogelijk door het te beperken tot incels en mgtow-types. Dat zijn de extremen. Er is een veel grotere groep mannen die eigenlijk toch wel vindt dat vrouwen niet zo veeleisend moeten zijn. Jij zegt het zelf ook iets verderop: vrouwen moeten dan niet eisen dat hun partner net zo hoog of hoger opgeleid is als zij zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou geef je gewoon geen antwoord op de vraag.
Jij schrijft 'veel mannen' en ik vraag slechts om een verduidelijking hiervan.
Pubmed. Right.quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuk zo'n wij van wc eend bron... Next!
Ga je nog de bron geven van jouw stelling?
De spermabank die zegt dat je prima naar de spermabank toe kan voor kinderen, fuck yeahquote:Op woensdag 8 juli 2026 15:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik lees dan weer dit.
Mythe #1: Kinderen hebben twee ouders nodig om te bloeien
Mythe #2: Alleenstaande moeders kunnen niet genoeg stabiliteit bieden
Mythe #3: Eenoudergezinnen leiden tot gedragsproblemen bij kinderen
Deze mythes zijn gedebunkt.
https://www.europeansperm(...)pvoeden-van-een-kind
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4886836/
Jouw citaat komt van fatherhood.comquote:Op woensdag 8 juli 2026 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuk zo'n wij van wc eend bron... Next!
Ga je nog de bron geven van jouw stelling?
Deze zin is 100% correct.quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:46 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
De spermabank die zegt dat je prima naar de spermabank toe kan voor kinderen, fuck yeah
Ik zie het constant om me heen gebeuren passief agressief gedrag van mannen. Vooral als dingen niet naar hun zin gaan. Naar de kinderen toe maar ook naar hun partner of andere mannen. Zoveel vrouwen lopen constant op eieren in hun relatie.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat je constant leest dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw lees je vaak, maar dat maakt het niet waar.
Sterker nog, (ik weet het n=1), ik ken vooral voorbeelden van mensen die uit elkaar zijn en waarbij de vrouw dan geregeld terugvalt op de ex voor whatever, totdat er natuurlijk een andere kerel in het spel is.
En ja, ik weet dat er talloze onderzoeken zijn die aangeven dat vrouwen vaker blij zijn met de scheiding, maar vrouwen zijn ook in overwegende mate (70%) degenen die de stekker eruit trekken, dus logisch dat ze dan gemiddeld positiever tegen de scheiden aankijken.
Ook het 'mannen met relatie leven langer' bewijst niets. Geen homogene groep. Het zou zo maar eens kunnen dat oorzaak en gevolg omgedraaid worden hier (op zich niet zo gek, want mannen die hulpbehoevend zijn, zullen minder aantrekkelijk gevonden worden).
Bij vrouwen geldt dat ze met een relatie minder lang leven. Maar ook hier: geen homogene groep. En laten er nu eens veel mannen zijn die maar wat graag zich ontfermen over een vrouw die wat meer hulpbehoevend is (omdat dit nu eenmaal hen een gevoel geeft van waardering, al zullen er ook assholes tussen zitten die dan hun controle uit willen oefenen op een meer kwetsbaar persoon.
Financieel zijn heel veel vrouwen nog altijd afhankelijk (dan wel van mannen, dan wel van de staat) en praktisch staat er vrijwel altijd een kerel klaar in de hoop dat er in de toekomst wat te neuken valt.
Anders gezegd: ik vermoed dat het een stuk genuanceerder ligt en mannen vrouwen nodig hebben, zoals vrouwen mannen nodig hebben.
Wat ik zeg is dat nu vrouwen gemiddeld gezien hoger opgeleid zijn en meer verdienen dat het onverstandig is om die norm te hanteren. Want dan richt je je op een groep die per definitie kleiner is dan de groep waar jij deel van uitmaakt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij maakt de groep zo klein mogelijk door het te beperken tot incels en mgtow-types. Dat zijn de extremen. Er is een veel grotere groep mannen die eigenlijk toch wel vindt dat vrouwen niet zo veeleisend moeten zijn. Jij zegt het zelf ook iets verderop: vrouwen moeten dan niet eisen dat hun partner net zo hoog of hoger opgeleid is als zij zijn.
Dat kan hoor. Ik vind dat persoonlijk niet per se een eis. Ik vind een goede klik van belang en daarvoor is hoogopgeleid voor mij niet per se een eis, maar wel elkaar kunnen vinden in een hoop zaken, ook intellectueel. Maar als er vrouwen zijn die die eis wel hebben, hoeven ze zich daarvoor toch niet te verantwoorden? Want dat is wat er nu gebeurt. De groep vrouwen die niet zo nodig een relatie hoeft en dan liever single blijft (waarmee niet gezegd is dat ze niet ooit wel weer een relatie willen, maar op hun eigen voorwaarden) moet zich daarvoor verantwoorden. Ze worden weggezet als veeleisend, arrogant (want zo knap is ze nou ook weer niet) niet vrouwelijk genoeg, etc. Dus krijg je dat vrouwen zich gaan verantwoorden. En wijzen op zaken die zij niet aantrekkelijk vinden in mannen en waarom ze dan liever alleen blijven tot ze tegen een man aanlopen die wel aan hun eisen voldoen. Welke eisen dat ook zijn.
En ze zeggen niet dat de mannen moeten veranderen. Ze leggen het bij zichzelf neer en zeggen dat ze dan geen man hoeven.
Je snapt best dat het over de andere bron ging.quote:
Ik heb helemaal niets beloofd,. Het antwoord is dus nee. Je vraagt maar een eind in de verte. Met je fatherhood...quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je snapt best dat het over de andere bron ging.
Verder lijk je vooral wat nuance te missen tussen eenoudergezin en afwezige vader.
Kom je nu even met de onderbouwing van jouw eerdere stelling? Want dat zou je toch doen nadat ik mijn onderbouwing gegeven heb?
Onverstandig? Dat bepalen die vrouwen wel ff zelf hè. Het kernpunt komt nu in zicht. Mannen die vinden wat vrouwen behoren te doen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:28 schreef VEM2012 het volgende:
Het is onverstandig vanuit de wens die kennelijk bestaat om een leuke partner te vinden en (eventueel) kinderen te krijgen.
Het was toch echt een andere website, maar goed, dat afwezigheid van vaders een zeer belangrijker indicator is voor problemen blijkt uit heel veel data. Als ik tijd heb om mijn bibliotheek in te duiken kan ik vast wat beters produceren dan met google (inmiddels vrij waardeloos), maar hier heb je een andere bron die ik snel kan vinden.quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jouw citaat komt van fatherhood.com
pot -> ketel.
Ik denk dat er wel degelijk verschil is tussen een afwezige vader omdat hij er vandoor is gegaan of een bewust alleenstaande vrouw die ervoor kiest om bewust in haar eentje kinderen te krijgen. Of gescheiden ouders. Of een homoseksueel m/v paar die kinderen krijgen.
Het zal vast het meest ideale zijn als kinderen in een stabiel gezin met een liefhebbende vader en moeder opgroeien, maar niet ieder gezin waarin dat niet het geval is, is dan dus een slecht alternatief. Het allerbelangrijkste lijkt me dat ze liefdevol en stabiel worden opgevoed, of dat nou met 1 of twee ouders is, ouders die bij elkaar wonen of apart en van welk geslacht die zijn.
Ja, er zijn dus net zoveel vrouwen die in relaties fysiek of psychisch geweld plegen als mannen, dus dit staat vrij haaks op de data.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie het constant om me heen gebeuren passief agressief gedrag van mannen. Vooral als dingen niet naar hun zin gaan. Naar de kinderen toe maar ook naar hun partner of andere mannen. Zoveel vrouwen lopen constant op eieren in hun relatie.
Vrouwen zijn overigens niet per se stabieler emotioneel maar hebben minder de neiging tot agressie. Die kunnen huilen en praten, veel mannen kunnen dat niet door verkeerde rolpatronen en het ontbreken van een sociaal netwerk.
Het is niet zozeer een mening of observatie maar vrij abstract, want hoeft maar te kijken naar de cijfers van huiselijk geweld om te zien dat veelal mannen onveilig zijn. Wat op kleine schaal problematisch fysiek en strafbaar is speelt op kleine schaal natuurlijk nog veel meer op een verbaal niveau.
Ik geloof ook dat daarom relatief meer vrouwen willen scheiden, niet omdat ze seksueel sneller uitgekeken zouden zijn maar omdat er geen emotionele/veilige verbinding (meer) is. De reductie in inkomen en woonsituatie nemen ze daarbij voor lief.
Kortom, jij hebt geen bron van wat je roept, dus je roept(oetert) maar wat.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:33 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets beloofd,. Het antwoord is dus nee. Je vraagt maar een eind in de verte. Met je fatherhood...
Nederlandse taal is wat lastig voor je. Even terug naar de basisschool en minder tijd op de trollschool.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Onverstandig? Dat bepalen die vrouwen wel ff zelf hè. Het kernpunt komt nu in zicht. Mannen die vinden wat vrouwen behoren te doen.
Kortom: ik kan ongevraagd stellig meningen serveren als waarheid.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kortom, jij hebt geen bron van wat je roept, dus je roept(oetert) maar wat.
Duidelijk.
Trollschool? Really?quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nederlandse taal is wat lastig voor je. Even terug naar de basisschool en minder tijd op de trollschool.
Dat kun je inderdaad als de beste.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:44 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Kortom: ik kan ongevraagd stellig meningen serveren als waarheid.
Duidelijk.
Goede vraag. Denk vooral dat laatste, maar misschien heeft het meer met EQ en sociale vaardigheden te maken. Of een combinatie van alle factoren die je kuint zien als "naar beneden bijstellen". Ik geloof wel dat mannen dit beter kunnen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:52 schreef DoubleDip het volgende:
Wat is de definitie van downdaten? Alleen het opleidingsniveau van beiden? Of ook je werkniveau, sociaaleconomische status?
En een verschil tussen een groeiende groep vrouwen en mannen lijkt dan te zijn dat vrouwen dan liever hun wens on hold zetten tot ze die man tegen komen die ze wel echt geweldig vinden en niet hun wensen bij te stellen. Dat mag jij onverstandig vinden, ik vind dat heel verstandig.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat nu vrouwen gemiddeld gezien hoger opgeleid zijn en meer verdienen dat het onverstandig is om die norm te hanteren. Want dan richt je je op een groep die per definitie kleiner is dan de groep waar jij deel van uitmaakt.
Ik zeg overigens hetzelfde tegen mannen die zich b.v. richten op unicorns.
Het is onverstandig vanuit de wens die kennelijk bestaat om een leuke partner te vinden en (eventueel) kinderen te krijgen.
Dus als jij wat ik schrijf al ziet als 'vrouwen moeten zich verantwoorden', dan snap ik dat je denkt dat die groep groot is.
Ik denk dat mannen het niet zo zien als downdaten.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:59 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Goede vraag. Denk vooral dat laatste, maar misschien heeft het meer met EQ en sociale vaardigheden te maken. Of een combinatie van alle factoren die je kuint zien als "naar beneden bijstellen". Ik geloof wel dat mannen dit beter kunnen.
Ik denk dat de definitie van downdaten vooral bij de personen zelf ligt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:52 schreef DoubleDip het volgende:
Wat is de definitie van downdaten? Alleen het opleidingsniveau van beiden? Of ook je werkniveau, sociaaleconomische status?
quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:00 schreef miss_sly het volgende:
En als dat betekent dat ze dus (voorlopig) niet willen settelen met minder dan die geweldig leuke man die ze graag willen, dan is dat hun goed recht.
En als ze tegen die geweldig leuke man aanlopen, is ook helemaal niet van belang dat hij hoogopgeleid is, geld heeft, status, macht, geld. Dan willen ze gewoon die leuke vent die er voor ze is, die haar accepteert met al haar goede en minder goede kanten en vice versa. Waarmee ze een leuk leven kan leiden, al dan niet met kinderen.
Als ik ze zo hoor en lees zou dat best kunnen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik denk dat mannen het niet zo zien als downdaten.
Niet mee eens. Ik denk wel dat datingsites een hoop blootleggen wat IRL pas later komt. Om het maar even over 'downdaten' te laten gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat irl daten dat veel meer blootlegt.
Als vrouwen nu minstens zo gelukkig waren dan toen die mismatch veel kleiner was en vrouwen die geen kinderen krijgen daar ook vrijwel allemaal vrede mee hebben, in plaats van dat 80% daarvan daar groot verdriet van heeft, dan was ik het helemaal met jou eens geweest...quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En een verschil tussen een groeiende groep vrouwen en mannen lijkt dan te zijn dat vrouwen dan liever hun wens on hold zetten tot ze die man tegen komen die ze wel echt geweldig vinden en niet hun wensen bij te stellen. Dat mag jij onverstandig vinden, ik vind dat heel verstandig.
Vrouwen hebben decennialang weinig keus gehad, moesten trouwen en kinderen krijgen en thuisblijven om te zorgen voor man en kinderen. Die tijd is voorbij. Alleenstaande vrouwen zijn geen nare uitzonderingen meer waar je medelijden mee moet hebben. Die bij een hospita of in aparte vrouwenflats moesten wonen, omdat een gewone woning voor een gezin was. Ze mogen zelf kiezen. Ze mogen studeren, carriere maken, of gewoon een leuke parttime baan doen waar ze naar eigen tevredenheid voldoende mee verdienen.
En als dat betekent dat ze dus (voorlopig) niet willen settelen met minder dan die geweldig leuke man die ze graag willen, dan is dat hun goed recht.
En als ze tegen die geweldig leuke man aanlopen, is ook helemaal niet van belang dat hij hoogopgeleid is, geld heeft, status, macht, geld. Dan willen ze gewoon die leuke vent die er voor ze is, die haar accepteert met al haar goede en minder goede kanten en vice versa. Waarmee ze een leuk leven kan leiden, al dan niet met kinderen.
Maar jij ziet toch helemaal niet dat je wordt weggeswiped? Dat is wat ik bedoel: je hebt in de bars veel meer overzicht en als iemand niet in je geïnteresseerd is, dan zie je dat ook.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik denk wel dat datingsites een hoop blootleggen wat IRL pas later komt. Om het maar even over 'downdaten' te laten gaan.
IRL kom je iemand tegen in de kroeg/bij tennis/de toneelvereniging en je raakt in gesprek. Er wordt een drankje gedronken en er is een leuke klik, pas tegen het eind van het gesprek of zelfs nog later kom je er achter dat die ander 'maar' bouwvakker of vrachtwagenchauffeur is (of iets anders wat sommige vrouwen te min vinden). Maar de klik is er al, dus maakt het niet zoveel meer uit.
Op een datingssite ziet ze een profiel, hij is bouwvakker of vrachtwagenchauffeur en ze swiped meteen naar links.
Mja, en dan heb je nog de bekende 80/20 regel. Gros van de mannen zal er amper wat vinden. 20% van de mannen zal 80% van de vrouwen daten. En veel van die mannen willen natuurlijk ook alleen maar neuken en niet direct een relatie.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alleen is die keuze er feitelijk helemaal niet. Want uiteindelijk is de verhouding man/vrouw nu eenmaal ruwweg 1:1.
Dat is toch ook een vorm van iets blootleggen?quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar jij ziet toch helemaal niet dat je wordt weggeswiped? Dat is wat ik bedoel: je hebt in de bars veel meer overzicht en als iemand niet in je geïnteresseerd is, dan zie je dat ook.
Je krijgt veel duidelijker in de gaten wat je mogelijkheden zijn.
Stel je voor, vrouwen gaan op zoek naar een man in een bar voor hoogopgeleiden. En ze merken ineens dat ze daar 80% van de aanwezigen zijn... zou je niet denken dat dan een deel denkt: toch ook maar eens hiernaast kijken of er nog wat leuke praktisch opgeleide gozers zijn?
Want dat is onderzocht... de schijn van overvloed die dating apps geven zorgt (zowel bij mannen als vrouwen) dat men veel hogere eisen gaat stellen, want ja... keuze zat.
Alleen is die keuze er feitelijk helemaal niet. Want uiteindelijk is de verhouding man/vrouw nu eenmaal ruwweg 1:1.
Die 20/80 is een eigen leven gaan leiden en volgt niet helemaal uit de data die beschikbaar is. Dat was een heel specifiek onderzoek adhv 1 datingsite en de data is daar vrijelijk geïnterpreteerd.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, en dan heb je nog de bekende 80/20 regel. Gros van de mannen zal er amper wat vinden. 20% van de mannen zal 80% van de vrouwen daten. En veel van die mannen willen natuurlijk ook alleen maar neuken en niet direct een relatie.
Het legt inderdaad wel andere dingen bloot, maar bedenk dat die dating apps er alle belang bij hebben om je geïnteresseerd te houden, waardoor ze de illusie geven van overvloed.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:23 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat is toch ook een vorm van iets blootleggen?
Ik denk dat het beide een hele hoop blootlegt, op een andere manier.
Vond het sowieso een verschrikking. Datingapps. Maar toch m'n huidige vriend ontmoet, haha.
Puur op gevoel; ik denk wel dat vrouwen daardoor een stuk veeleisender geworden zijn en dat mannen daar toch minder last van hebben.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het legt inderdaad wel andere dingen bloot, maar bedenk dat die dating apps er alle belang bij hebben om je geïnteresseerd te houden, waardoor ze de illusie geven van overvloed.
In een bar probeert men alleen maar zoveel mogelijk drank te verkopen. Verder is alles organisch.
Hoe dan ook, ik ben wel blij dat ik niet in deze tijd op ben gegroeid wat dit betreft.
Heb je onderbouwing van die 80% vrouwen die single is gebleven en groot verdriet heeft van het feit dat ze geen kinderen hebben?quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als vrouwen nu minstens zo gelukkig waren dan toen die mismatch veel kleiner was en vrouwen die geen kinderen krijgen daar ook vrijwel allemaal vrede mee hebben, in plaats van dat 80% daarvan daar groot verdriet van heeft, dan was ik het helemaal met jou eens geweest...
Uiteraard, maar moet ik even opzoeken...quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je onderbouwing van die 80% vrouwen die single is gebleven en groot verdriet heeft van het feit dat ze geen kinderen hebben?
Dit is een van de fabels.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, en dan heb je nog de bekende 80/20 regel. Gros van de mannen zal er amper wat vinden. 20% van de mannen zal 80% van de vrouwen daten. En veel van die mannen willen natuurlijk ook alleen maar neuken en niet direct een relatie.
De 80/20 regel is in den treure onderzocht. Sterker nog, het is meer 95/5quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die 20/80 is een eigen leven gaan leiden en volgt niet helemaal uit de data die beschikbaar is. Dat was een heel specifiek onderzoek adhv 1 datingsite en de data is daar vrijelijk geïnterpreteerd.
Wat volgt daar dan wel uit?quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die 20/80 is een eigen leven gaan leiden en volgt niet helemaal uit de data die beschikbaar is. Dat was een heel specifiek onderzoek adhv 1 datingsite en de data is daar vrijelijk geïnterpreteerd.
Verklaar dan maar eens dat zoveel mannen wel een relatie hebben ondanks dat vrouwen hen niet willen…quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:55 schreef alternatif het volgende:
[..]
De 80/20 regel is in den treure onderzocht. Sterker nog, het is meer 95/5en dat is nog optimistisch..
@ 3:16
Bekijk deze YouTube-video
Wat onder meer niet klopt is dat vrouwen 20% aantrekkelijk vinden, maar dat is niet steeds dezelfde 20%.quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat volgt daar dan wel uit?
Ik denk dat vrouwen een relatief select aantal mannen kiezen en dat mannen veel minder kieskeurig zijn om te zien wat er dan aan matches uitkomt.
vraag dat maar aan tila pronkquote:Op woensdag 8 juli 2026 19:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verklaar dan maar eens dat zoveel mannen wel een relatie hebben ondanks dat vrouwen hen niet willen…
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:59 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Goede vraag. Denk vooral dat laatste, maar misschien heeft het meer met EQ en sociale vaardigheden te maken. Of een combinatie van alle factoren die je kuint zien als "naar beneden bijstellen". Ik geloof wel dat mannen dit beter kunnen.
De reden dat vrouwen voor ca 10% van de mannen kiest heeft niet zo veel met uiterlijk te maken als wel hoe die 10% zich gedraagt tov de andere 90% van de mannen. En dan wordt het wel extreem gemakkelijk als man. Ook als minder knappe manquote:Op woensdag 8 juli 2026 18:55 schreef alternatif het volgende:
[..]
De 80/20 regel is in den treure onderzocht. Sterker nog, het is meer 95/5en dat is nog optimistisch..
@ 3:16
Bekijk deze YouTube-video
Andere prioriteiten. Meer uiterlijk gericht en een preferentie voor domineren op eerder genoemde onderdelen. Dan is 'naar beneden bijstellen' misschien gemakkelijker. Als je meer coöperatief bent ingesteld en karaktereigenschappen centraal stelt is dat misschien moeilijker. Zijn natuurlijk ook allemaal verwachtingspatronen. For each their own.quote:
Je kan dat doen als man, of je kan natuurlijk ook gewoon lekker naar Thailand ofzo. Niemand is verplicht per se met een landgenoot te partnerenquote:Op woensdag 8 juli 2026 17:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
On topic dan maar weer.
Het schijnt dus onverstandig te zijn voor vrouwen om niet te downdaten. Is het niet meer verstandig voor mannen om in zichzelf te investeren, om te voldoen aan de wensen van de vrouwen. Zo onredelijk zijn die gedachten toch niet? Anders blijven ze alleen. Alsof je bij een sollicitatie hoopt dat de functie-eisen nog naar beneden bijgesteld gaan worden. Beetje valse hoop. Zichzelf aanpassen aan de nieuwe verhoudingen of single blijven is volgens mij hoe het vanaf nu zal gaan. De oude sociaal economische drijfveren gaan eraf. Partnerschap en romantiek blijft over.
That's the way love goes.
Groot deel van de vrouwen en mannen die een relatie willen hebben gewoon een relatie inderdaad, ook mensen die niet knap zijn. Als je het over een swipe spelletje hebt op datingapps dan is het niet zo raar dat vrouwen oppervlakkig kiezen voor knappe mannen, net als mannen op die apps ook eerder knappe jonge vrouwen zullen liken en niet een huismoeder met overgewicht.quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verklaar dan maar eens dat zoveel mannen wel een relatie hebben ondanks dat vrouwen hen niet willen…
Denk dat veel mannen blij zouden zijn als vrouwen alleen nog maar willen neuken en geen relatie meer willen, mits vrouwen zich niet allemaal gaan beperken tot de 20% populairste mannen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat mannen recht hebben op een relatie en dat vrouwen, welke reden ze er ook voor hebben om geen relatie te willen (die sowieso ongegrond is of niet bestaand), mannen onrecht aandoen door geen relatie te willen.
Disclaimer: niet alle mannen, niet alle vrouwen, etc.
In de praktijk heeft 80% van de mannen gewoon een vrouw. Dus waar die 20% regel vandaan komt...quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:58 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Denk dat veel mannen blij zouden zijn als vrouwen alleen nog maar willen neuken en geen relatie meer willen, mits vrouwen zich niet allemaal beperken tot de 20% populaire mannen.
Zo is dat. Altijd wel wat mensen te vinden die een rijke westerling willen vangen. Iedereen gelukkig.quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:53 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Je kan dat doen als man, of je kan natuurlijk ook gewoon lekker naar Thailand ofzo. Niemand is verplicht per se met een landgenoot te partneren
Zo, wist niet dat jij zo'n ongegeneerde racist bent. Een vriend van mij is met een Braziliaanse vrouw getrouwd, ga jij hem even vertellen dat hij een sneu figuur is met een afhankelijke importhoer?quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:00 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Zo is dat. Altijd wel wat mensen te vinden die een rijke westerling willen vangen. Iedereen gelukkig.
Single vrouwen met hun leesclub en kat, Single mannen met hun pop en PlayStation. Sneue lui met een afhankelijke importhoer. Het leven is een feest. 🥳
Ik dacht dat je van direct hield? Ken die vriend en zijn relatie ook niet. Lekker boeiend ook verder wat multibanaan en zijn maat van mij vinden. Hopelijk zijn ze gelukkig.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:11 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Zo, wist niet dat jij zo'n ongegeneerde racist bent. Een vriend van mij is met een Braziliaanse vrouw getrouwd, ga jij hem even vertellen dat hij een sneu figuur is met een afhankelijke importhoer?
Enige sneue figuur hier ben jij
Hier geloof ik ook niets van.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je onderbouwing van die 80% vrouwen die single is gebleven en groot verdriet heeft van het feit dat ze geen kinderen hebben?
Ik hou vooral van respect, iets waar het bij jou echt volledig aan ontbreekt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:49 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik dacht dat je van direct hield? Ken die vriend en zijn relatie ook niet. Lekker boeiend ook verder wat multibanaan en zijn maat van mij vinden. Hopelijk zijn ze gelukkig.
Moet dit nu??quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:00 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Zo is dat. Altijd wel wat mensen te vinden die een rijke westerling willen vangen. Iedereen gelukkig.
Single vrouwen met hun leesclub en kat, Single mannen met hun pop en PlayStation. Sneue lui met een afhankelijke importhoer. Het leven is een feest. 🥳
Ik voelde die noodzaak totaal niet. Dit is weer een gevalletje tegen een opmerking aanlopen vanwege zelfgekozen betrekking.quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:02 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ik hou vooral van respect, iets waar het bij jou echt volledig aan ontbreekt.
Je kent ze inderdaad niet, en toch voelde je de noodzaak om ze op zeer smerige wijze te schofferen, dat zegt veel over jou als persoon. Niet voor het eerst trouwens, begin een patroon te ontdekken bij jou. Heb je eigenlijk respect voor jezelf? Serieuze vraag
Een financieel geïnspireerde asymmetrische afhankelijkheidsrelatie? Zo beter?quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Moet dit nu??
Je kan ook met iets meer respect over die vrouwen spreken..
Gewoon buitenlandse vrouw is toch ook al best ok?quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:17 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Een financieel geïnspireerde asymmetrische afhankelijkheidsrelatie? Zo beter?
https://www.ocwincijfers.(...)-seksueel-geweld-m-vquote:Op woensdag 8 juli 2026 16:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, er zijn dus net zoveel vrouwen die in relaties fysiek of psychisch geweld plegen als mannen, dus dit staat vrij haaks op de data.
Dus waarom maakte je die opmerking dan? Gewoon voor de lol? En de noodzaak om je opmerking terug te nemen voel je zeker ook nietquote:Op woensdag 8 juli 2026 23:13 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik voelde die noodzaak totaal niet. Dit is weer een gevalletje tegen een opmerking aanlopen vanwege zelfgekozen betrekking.
En natuurlijk heb ik geen respect voor mijzelf, beste Freud. Je hebt me al rancuneus, ziek, racist, simpel, triest en dom genoemd. Ik hoop vooral dat het opluchting geeft. Ik voel de noodzaak voor een psychologische descriptie van een andere user niet zo.
Dat is net zo racistisch maar dan met duurdere woorden. Probeer het nog eensquote:Op woensdag 8 juli 2026 23:17 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Een financieel geïnspireerde asymmetrische afhankelijkheidsrelatie? Zo beter?
Dat kan ook, maar dan bespreek je niet de afhankelijkheid en asymmetrie. Multibanaan kwam zelf aanzetten met het idee voor een buitenlandse partner ipv mannen die zich zouden moeten aanpassen naar de wensen van Nederlandse vrouwen. En hij hield van direct. Dat is een kolfje naar mijn hand.quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Gewoon buitenlandse vrouw is toch ook al best ok?
Dus als een Nederlandse man met een vrouw uit een ander land trouwt, dan is er per definitie sprake van een sneue zielepoot - afhankelijke importprostituee dynamiek ja? Zouden er misschien ook nog andere opties mogelijk zijn? Of weerhoudt je seksisme en racisme je ervan om die te zien?quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar dan bespreek je niet de afhankelijkheid en asymmetrie. Multibanaan kwam zelf aanzetten met het idee voor een buitenlandse partner ipv mannen die zich zouden moeten aanpassen naar de wensen van Nederlandse vrouwen. En hij hield van direct. Dat is een kolfje naar mijn hand.
Afhankelijke -nee- is wel duidelijk. In mijn familie en op de sportclub heb ik dit een paar keer meegemaakt. Het besmuikte lachen achter de rug om was erg indirect.
Pijnlijk. Mijn respect voor die mannen was lager dan voor die vrouwen. Die willen ook het beste ervan maken.
Je bent een fantastische leraar. Dank voor al je psylogogische interventies.quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:26 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat je er zo makkelijk in zou trappen, tegelijkertijd verbaasd het me ook niet. Maar wellicht mooi om te concluderen dat je toch weer wat over jezelf hebt geleerd
Veel succes, als je er nog daadwerkelijk wat mee doet is er nog hoop voor jouquote:Op woensdag 8 juli 2026 23:42 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Je bent een fantastische leraar. Dank voor al je psylogogische interventies.
Nee, natuurlijk niet. Maar misschien dat een ander nog naar je gaat luisteren. Gun ik je wel.quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:49 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Veel succes, als je er nog daadwerkelijk wat mee doet is er nog hoop voor jou
Uiteraard niet, want ik ben een man, en alle mannen zijn teringlijers. En we zijn ook met zoveel he? Hoe hou je het toch vol als vrouw tussen zoveel zaadschietersquote:Op woensdag 8 juli 2026 23:54 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar misschien dat een ander nog naar je gaat luisteren. Gun ik je wel.
De vraag is of het 'settelen' is of dat het een combinatie is van vooroordelen en onrealistische eisen hebben. Dat ze single blijven moeten zij weten, maar als je het gros van de mannen verwijt dat ze niet voldoen aan je blijkbaar irreële ideaalbeeld, kun je je afvragen bij wie het probleem ligt. Het is bijvoorbeeld belachelijk hoeveel vrouwen er een dubbele standaard op nahouden als het om rolverdeling en emancipatie gaat. Maar goed, dan blijf je toch lekker single, maar waarom er constant over blijven zeiken in de vorm van artikelen, columns, podcasts etc?quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, de "kijk ons eens lekker single zijn omdat de meeste van jullie een stel Mongolen bij elkaar zijn, leuk he?" artikelenquote:Op donderdag 9 juli 2026 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De vraag is of het 'settelen' is of dat het een combinatie is van vooroordelen en onrealistische eisen hebben. Dat ze single blijven moeten zij weten, maar als je het gros van de mannen verwijt dat ze niet voldoen aan je blijkbaar irreële ideaalbeeld, kun je je afvragen bij wie het probleem ligt. Het is bijvoorbeeld belachelijk hoeveel vrouwen er een dubbele standaard op nahouden als het om rolverdeling en emancipatie gaat. Maar goed, dan blijf je toch lekker single, maar waarom er constant over blijven zeiken in de vorm van artikelen, columns, podcasts etc?
quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
On topic dan maar weer.
Is het niet meer verstandig voor mannen om in zichzelf te investeren, om te voldoen aan de wensen van de vrouwen. Zo onredelijk zijn die gedachten toch niet? Anders blijven ze alleen. Alsof je bij een sollicitatie hoopt dat de functie-eisen nog naar beneden bijgesteld gaan worden. Beetje valse hoop. Zichzelf aanpassen aan de nieuwe verhoudingen of single blijven is volgens mij hoe het vanaf nu zal gaan.
Spuit nummer zoveel die een nog lagere lat wil. Niet reëel, onverstandig bla, bla, bla. Maar daar hebben ze helemaal niets over te zeggen. Dat is nu net het hele punt van dit langlopende topic. Gaat em niet worden. Erger je maar lekker om alle columns en artikelen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De vraag is of het 'settelen' is of dat het een combinatie is van vooroordelen en onrealistische eisen hebben. Dat ze single blijven moeten zij weten, maar als je het gros van de mannen verwijt dat ze niet voldoen aan je blijkbaar irreële ideaalbeeld, kun je je afvragen bij wie het probleem ligt. Het is bijvoorbeeld belachelijk hoeveel vrouwen er een dubbele standaard op nahouden als het om rolverdeling en emancipatie gaat. Maar goed, dan blijf je toch lekker single, maar waarom er constant over blijven zeiken in de vorm van artikelen, columns, podcasts etc?
Wat zijn de vooroordelen en onrealistsiche eisen dan volgens jou?quote:Op donderdag 9 juli 2026 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Lang leve het patriarchaat!quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Spuit nummer zoveel die een nog lagere lat wil. Niet reëel, onverstandig bla, bla, bla. Maar daar hebben ze helemaal niets over te zeggen. Dat is nu net het hele punt van dit langlopende topic. Gaat em niet worden. Erger je maar lekker om alle columns en artikelen.
Tsja, als ik aangeef dat het aan beide kanten ligt dat er een mismatch is dan lees jij daar alsnog een ‘zie je wel, vrouwen moeten zich verantwoorden’ in, dus wellicht wordt er (in zijn algemeenheid) teveel gelezen met een bepaalde bril waardoor iedereen zijn eigen waarheid heeft (ook al omdat mensen tegenwoordig gestuurd door de algoritmes vaak een eenzijdig menu krijgen).quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zijn de vooroordelen en onrealistsiche eisen dan volgens jou?
Naar mijn idee valt dat 'constant blijven zeiken in de vorm van artikelen, columns en podcasts' nogal mee, maar misschien lees en luister ik niet genoeg. Er zijn wel nog steeds regelmatig artikelen, columns en podcasts die over emancipatie gaan, en dat is logisch, want dat is nog steeds geen gelopen race. Sterker nog, er lijkt een achterruitgang gaande of aanstaande en dat lijkt me iets dat moet worden voorkomen.
Maar goed, ook dit straatje hebben we reeds bewandeld, en dan wordt weer aangehaald dat de loonkloof toch echt nonsens is, vrouwen toch echt vooral zeuren want we zijn in Nederland al helemaal klaar en vrouwen moeten dan ook maar de verplichtingen nemen die mannen ook hebben en dan is het cirkeltje weer rond. Want als vrouwen die verplichtingen dan nemen, of niet meer met een man willen omdat -vul in de reden de een of meer vrouwen geven waarom zij (op dit moment/voorlopig geen man meer willen- moeten ze settelen voor minder, want ze zijn te veeleisend.
Ik wil helemaal niks. Kan mij het aan mijn reet roesten of deze dame een man vindt of niet. Ik probeer een objectieve discussie te houden. Dat jij er zo emotioneel in staat moet jij wetenquote:Op donderdag 9 juli 2026 08:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Spuit nummer zoveel die een nog lagere lat wil. Niet reëel, onverstandig bla, bla, bla. Maar daar hebben ze helemaal niets over te zeggen. Dat is nu net het hele punt van dit langlopende topic. Gaat em niet worden. Erger je maar lekker om alle columns en artikelen.
Dat er een mismatch is die aan beide kanten ligt, is een feit. Waar ik over val, is dat vrouwen dan dus maar water bij de wijn moeten doen en hun eisen bijstellen. Waarom? Het zijn niet die vrouwen die ongelukkig zijn met hun zelfgekozen (voorlopige) single-bestaan, het zijn de mannen die het oneerlijk vinden dat er vrouwen zijn die ervoor kiezen om niet met hen in zee te gaan. Dus moeten vrouwen zich verantwoorden waarom ze niet willen, gaan mannen daar hun plasje over doen, en moeten vrouwen vervolgens hun wensen of eisen maar bijstellen zodat ze wel in die relatie terechtkomen die ze op dit moment in ieder geval niet willen. Dat is toch krom?quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, als ik aangeef dat het aan beide kanten ligt dat er een mismatch is dan lees jij daar alsnog een ‘zie je wel, vrouwen moeten zich verantwoorden’ in, dus wellicht wordt er (in zijn algemeenheid) teveel gelezen met een bepaalde bril waardoor iedereen zijn eigen waarheid heeft (ook al omdat mensen tegenwoordig gestuurd door de algoritmes vaak een eenzijdig menu krijgen).
Dat hogere opleiding leidt tot een hoger salaris lijkt me evident. Daar gaat de loonkloof dan ook niet over. Die gaat over hetzelfde werk op hetzelfde niveau, gecorrigeerd voor parttime werken.quote:Over die loonkloof: het is gewoon een feit dat het CBS een aantal jaren geleden kwam met grotendeels logisch verklaarbaar, laatste paar procent hebben we nog niet verklaard.
En in de VS (waar ze terzake meer data hebben) blijkt bij de jongere generatie de loonkloof omgekeerd. En prima hoor, ze zijn ook gemiddeld hoger opgeleid en dat werpt vruchten af.
Dat is zeker wel bewezen. Dat het inmiddels minder is, is inderdaad waar. Dus we zijn op de goede weg. Doen alsof we er al zijn, is simpelweg niet correct.quote:Precies daarom ben ik kritisch over de loonkloof omdat die wordt gepresenteerd als ‘vrouwen krijgen minder geld voor hetzelfde werk’ en dat is simpelweg nooit bewezen. Althans niet structureel (op detailniveau zul je die voorbeelden best kunnen vinden).
Maar als zij het niet voelen als een beperking, dan is er toch niets aan de hand? Ze kunnen kiezen tussen single zijn, of hun eisen bijstellen en settelen for less. Waarom zouden ze dat doen als vooralsnog voorlopig het single zijn prima bevalt? Misschien kunnen de mannen die niet voldoen een paar stapjes bijzetten om wel te gaan voldoen.quote:En het feit dat in Amerika nu er een omgekeerde loonkloof is wijst eens te meer op dat er geen sprake is van discriminatie, maar zoals altijd dat de inhaalslag die gemaakt moet worden tijd kost.
Vervolgens kom ik op de constatering dat nu voor de jongere generatie vrouwen succesvoller zijn dan mannen het onverstandig is om vast te houden aan mijn partner moet en succesvoller zijn en beter opgeleid. Dan beperk je jezelf wel enorm.
Dat laatste is echt nonsens. Overigens is 6 inches 15 cm, wat in erecte toestand ook weer niet overdreven is. Maar dit soort normen die vrouwen zouden hanteren zijn vooral gebaseerd op hoe mannen denken. Nou heb ik geen al te hoge pet op van de gemiddelde Amerikaan, maar ik ken echt geen enkele vrouw die op een dergelijke manier selecteren. De lengte van de man speelt voor veel vrouwen in zoverre mee dat ze graag een man willen die langer is. Maar hoe lang en hoeveel langer is meestal helemaal niet zo relevant. En dat vrouwen op geld, macht en status vallen is inmiddels ook wel een teveel terugkerend onterecht verwijt. Maar iemand zonder werk die er ook niet actief naar op zoek is en maar een beetje rondhangt, is niet heel aantrekkelijk.quote:Zo is er ook een 666 norm in de VS die best grappig is (al denk ik niet dat de meeste vrouwen die hanteren), mannen moeten minstens 6 voet lang zijn, 6 cijfers verdienen en 6 inch in hun broek hebben (dat schijnt slechts 3% van de mannen te halen en dan heb ik het alleen nog maar over die 6 inch). Gecombineerd zit je ver onder de 1%. Nou, dat is toch best veel om op voorhand al af te schrijven?
Ikke objectief. U emotioneel. Hahahaquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks. Kan mij het aan mijn reet roesten of deze dame een man vindt of niet. Ik probeer een objectieve discussie te houden. Dat jij er zo emotioneel in staat moet jij weten
Hoe denigrerend.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:26 schreef MultiBanaan het volgende:
Dan blijven vrouwen die het allemaal niks vinden toch lekker single? Paar katten erbij, beetje garen spinnen, in het weekend je laten doordekken door een gast die al aan z'n 3e die dag zit, prima toch?
Ja vind je? In ieder geval niet meer denigrerend dan die column die jij verheerlijkt, dus de pot verwijt de ketelquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe denigrerend.
Je had na het eerste vraagteken gewoon kunnen stoppen. Want dat is inderdaad het idee, zonder dat daar commentaar op komt of denigrerend over wordt gedaan: dat een vrouw lekker single blijft als ze dat wil.
Ik verheerlijk helemaal niets en blijf volgens mij heel netjes in mijn reacties. Iets wat van jou niet te zeggen is. De reden waarom ik niet reageerde op je, en daar ga ik maar weer mee verder. Dit is toch geen normale manier van een gesprek voeren?quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:45 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ja vind je? In ieder geval niet meer denigrerend dan die column die jij verheerlijkt, dus de pot verwijt de ketel
En zoals al gezegd, je kan ook gewoon single blijven en je waffel erover houden, in plaats van te gaan lopen provoceren dat je single blijft omdat de gehele mannelijke bevolking niet aan je prinsesselijke standaarden voldoet
Ah, keuteltje terugtrekken, alweer vergeten dat je hebt gezegd het een hele sterke column vond? En grappig dat je over mijn licht stekelige posts valt, maar het complete dedain en disrespect van degene die je een like heeft gegeven wel prima vind, beetje selectieve verontwaardigingquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik verheerlijk helemaal niets en blijf volgens mij heel netjes in mijn reacties. Iets wat van jou niet te zeggen is. De reden waarom ik niet reageerde op je, en daar ga ik maar weer mee verder. Dit is toch geen normale manier van een gesprek voeren?
Ik doe eigenlijk gewoon precies dit, leuk he, erachter komen dat incasseren toch een beetje uitdagender is dan uitdelenquote:Op donderdag 9 juli 2026 09:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik hou wel van deze columns. Lekker stevig erin vliegen. Het is een uiting van het collectief afwerpen van de juk van het lieve meisjes syndroom. Wees niet bang voor wat conflict op de weg naar harmonie. Laat ze maar bulderen over gezeik, irreëel, oneerlijk, 2 maten meten en mannenhaat. Uiteindelijk is het lucht waar je doorheen prikt. Teruggrijpen naar dominante dwang is een last resort.
Ja of je doet het niet he, maar dan niet met tranen in de ogen aankomen dat de grote boze wereld je van repliek heeft gediendquote:
Wederom vertaal je ‘het is verstandig om’ in ‘moeten’. En ook wederom doe je alsof ik dat alleen bij vrouwen leg.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat er een mismatch is die aan beide kanten ligt, is een feit. Waar ik over val, is dat vrouwen dan dus maar water bij de wijn moeten doen en hun eisen bijstellen. Waarom? Het zijn niet die vrouwen die ongelukkig zijn met hun zelfgekozen (voorlopige) single-bestaan, het zijn de mannen die het oneerlijk vinden dat er vrouwen zijn die ervoor kiezen om niet met hen in zee te gaan. Dus moeten vrouwen zich verantwoorden waarom ze niet willen, gaan mannen daar hun plasje over doen, en moeten vrouwen vervolgens hun wensen of eisen maar bijstellen zodat ze wel in die relatie terechtkomen die ze op dit moment in ieder geval niet willen. Dat is toch krom?
[..]
Dat hogere opleiding leidt tot een hoger salaris lijkt me evident. Daar gaat de loonkloof dan ook niet over. Die gaat over hetzelfde werk op hetzelfde niveau, gecorrigeerd voor parttime werken.
[..]
Dat is zeker wel bewezen. Dat het inmiddels minder is, is inderdaad waar. Dus we zijn op de goede weg. Doen alsof we er al zijn, is simpelweg niet correct.
[..]
Maar als zij het niet voelen als een beperking, dan is er toch niets aan de hand? Ze kunnen kiezen tussen single zijn, of hun eisen bijstellen en settelen for less. Waarom zouden ze dat doen als vooralsnog voorlopig het single zijn prima bevalt? Misschien kunnen de mannen die niet voldoen een paar stapjes bijzetten om wel te gaan voldoen.
[..]
Dat laatste is echt nonsens. Overigens is 6 inches 15 cm, wat in erecte toestand ook weer niet overdreven is. Maar dit soort normen die vrouwen zouden hanteren zijn vooral gebaseerd op hoe mannen denken. Nou heb ik geen al te hoge pet op van de gemiddelde Amerikaan, maar ik ken echt geen enkele vrouw die op een dergelijke manier selecteren. De lengte van de man speelt voor veel vrouwen in zoverre mee dat ze graag een man willen die langer is. Maar hoe lang en hoeveel langer is meestal helemaal niet zo relevant. En dat vrouwen op geld, macht en status vallen is inmiddels ook wel een teveel terugkerend onterecht verwijt. Maar iemand zonder werk die er ook niet actief naar op zoek is en maar een beetje rondhangt, is niet heel aantrekkelijk.
Er zit heel veel ruis in. Dus even terug naar de kern.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Veruit de meeste jonge vrouwen willen een partner vinden om een gezin te stichten (de groep die beweert single te willen blijven betreft vooral degenen die 40+ zijn of iets in die trant).
Vanuit die wens die er weldegelijk is bij een deel van de vrouwen is het onverstandig om je vast te houden aan dit soort eisen die weinig zeggen over compatibiliteit.
Zullen we het minder polariserend maken? Dank.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:48 schreef MultiBanaan het volgende:
Sophie Straat heeft extreem rechts een enorme dienst bewezen, zou me niks verbazen als ze stiekem een mol is van Forum, ze heeft voor elkaar gekregen waar zelfs Thierry Baudet alleen maar van kan dromen
Ik ben het overwegend met jou eens hoor.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zit heel veel ruis in. Dus even terug naar de kern.
Ten eerste ging de OP en ook bijvoorbeeld de latere column van Caroline Spaans juist wel over de oudere vrouwen die ervaringen met mannen hebben en zeggen niet meer zo nodig te willen. Dat jij het dan verlegt naar jonge vrouwen die wel zouden willen, is doelpalen verschuiven.
Ten tweede: als een vrouw, van welke leeftijd dan ook, inderdaad echt wel een relatie wil, koste wat kost, dan zal ze haar eisen of wensen moeten bijstellen. Zolang ze dat niet doet, wil ze die relatie kennelijk niet hard genoeg. Dus is er geen reden om eisen of wensen bij te stellen.
En nogmaals: zodra men iemand tegenkomt waarmee het klikt, waar metn verliefd op wordt, doen al die eisen en wensen er niet of veel minder toe. Dan gaat het om de persoon, en dat is uiteindelijk waar iedere relatie om zou moeten draaien: dat je bij die ene persoon wil zijn en daar je leven mee wil delen.
Dat ben ik volledig met je eens! We zitten volgens mij aardig op één lijn.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben het overwegend met jou eens hoor.
Alleen hoor je nogal eens dat de ander maar moet veranderen (dat is nogal gevraagd) en meer in het bijzonder dat er iets aan de huidige mannen zou schorten en daar reageer ik op (dit topic is niet meer echt in laserfocus...). Net zoals ik reageer op de mannen die hier klagen over Nederlandse vrouwen.
Sowieso een goede instelling die ik mijn kinderen ook leer: je kan je omgeving niet veranderen, maar wel hoe je er mee omgaat.
Dus voor iedereen, man of vrouw, die een relatie wil en niemand kan vinden: doe daar wat aan en leg het niet bij de ander.
Natuurlijk is niemand verplicht om een relatie aan te gaan of seks te hebben. Dat zijn rare denkbeelden en die ondersteun ik ook niet.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ben ik volledig met je eens! We zitten volgens mij aardig op één lijn.
Ik heb het idee dat het minder goed wordt geaccepteerd dat er vrouwen zijn die (al dan niet voorlopig) hun wens voor een relatie in de koelkast zetten. Want daar ging het om: vrouwen zouden niet willen. En dan is het toch een beetje gek om te stellen dat ze hun eisen moeten bijstellen? Zoals je zegt: je kunt alleen jezelf veranderen, niet een ander. Dus zolang zij het prima vinden zoals het is, hoeven ze toch niets bij te stellen? En mannen evenmin, natuurlijk. Maar als je als man niet aan een vrouw komt en je dat wel wil, moet je dus niet bij de vrouwen zijn, maar bij jezelf. Bekijk kritisch wat er aan zou kunnen schorten en hoe je jezelf meer aantrekkelijk kunt maken. En wil je geen relatie, is dat ook helemaal prima. Blijf je lekker zoals je bent.
Ik heb zelf meerdere lange relaties gehad. Mijn man niet, die was nog behoorlijk groen. Maar ik vond hem gewoon leuk. Hij had mooie ogen, een leuke lach en we hadden veel lol samen. Dat is allemaal veel belangrijker dan wat hij verdient, hoe lang hij is (3 cm langer dan ik) en of hij macht en status heeft.
Wat een flauwekul.quote:Op woensdag 8 juli 2026 21:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Andere prioriteiten. Meer uiterlijk gericht en een preferentie voor domineren op eerder genoemde onderdelen. Dan is 'naar beneden bijstellen' misschien gemakkelijker. Als je meer coöperatief bent ingesteld en karaktereigenschappen centraal stelt is dat misschien moeilijker. Zijn natuurlijk ook allemaal verwachtingspatronen. For each their own.
Maar telt dit dan ook niet over de MGTOW groep van een tijdje geleden? Die stonden toen ook even in de spotlights en gaven ook een hoop redenen aan van: vrouwen dit, vrouwen dat,..quote:Op donderdag 9 juli 2026 00:27 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Inderdaad, de "kijk ons eens lekker single zijn omdat de meeste van jullie een stel Mongolen bij elkaar zijn, leuk he?" artikelen
Ga alsjeblieft heen en geniet van je single leven en laat ons lekker met rust terwijl we bier drinken, voetb kijken en kut roepen in onze oermannenholen
Lekkere onderbouwing weer.quote:
Dat is nou juist het ding. Het voelt niet aan als 'ze willen geen relatie meer'. Het voelt aan als een klacht en verwijt jegens mannen, vooral omdat er weinig zelfreflectie te vinden is in deze artikelen. Ze komen hierdoor juist over als vrouwen die slechts beweren geen relatie meer te willen uit een combinatie van 'wrok en tekortkomingen' en daar een hele 'beweging' op voort proberen te bouwen. Het gros van de mannen wegzetten als dit of dat, zonder eigen aandeel in acht te nemen, is niet meer dan discriminatie. En dat schijnt wel een erg populaire tendens te zijn tegenwoordig.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan is het toch een beetje gek om te stellen dat ze hun eisen moeten bijstellen? Zoals je zegt: je kunt alleen jezelf veranderen, niet een ander. Dus zolang zij het prima vinden zoals het is, hoeven ze toch niets bij te stellen?
Zeker weten, is echt precies van hetzelfde laken een pak. Is gewoon de vrouwelijke variant op MGTOW, alleen dan wel sociaal geaccepteerdquote:Op donderdag 9 juli 2026 16:13 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar telt dit dan ook niet over de MGTOW groep van een tijdje geleden? Die stonden toen ook even in de spotlights en gaven ook een hoop redenen aan van: vrouwen dit, vrouwen dat,..
Dan dacht ik ook: joh doe lekker je ding! Niemand is verplicht een relatie te willen?
Ook dit zal overwaaien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |