Tja, het leidt er hoe dan ook niet toe dat je krijgt wat je wilt. Maar dat zal wel mijn logica zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Soort negatief aandacht vragen. Misschien is het naast onwil ook onkunde. Om positieve aandacht te verkrijgen van het andere geslacht? Beetje dreigen met onderdanigheid en dwang. Tuchtigen als laatste redmiddel?
Kan me hier wel in vinden, eigenlijk heb je gewoon aan alle kanten mensen die zich niet meer kwetsbaar durven op te stellen, en als een soort verdedigingsmechanisme steeds stoerder naar elkaar gaan zitten acteren. Zo van "heb het toch niet nodig, kan prima zonder, m'n leven is top!" en vervolgens zichzelf thuis huilen in slaap masturberenquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat "kiezen voor een singlebestaan" is niet echt een geloofwaardig verhaal. Vaak een momentopname. Dat soort vrouwen draait als een blad aan een boom bij het krijgen van een goede kilk met de juiste. Je kan dat moeilijk vooruit plannen.
Maar er zijn tegenwoordig wel een hoop kerels die als het niet meteen wil lukken met de vrouwen er niet voor kiezen om te kijken wat beter kan, maar om zich dan maar als een steeds grotere kneus te gedragen onder aanmoediging van ene meneer Tate.
Dat weet ik niet, jij pleit voor meer 'mannelijk leiderschap'. Ik geef vervolgens voorbeelden daarvan. Ik zie geen voordelen daarin eerlijk gezegd. Gedeelde verantwoordelijkheid is beter.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:48 schreef incel het volgende:
[..]
Want alle mannen zijn precies zoals een paar machtige sociopatische miljardairs of zo?![]()
Genoeg vrouwen die net zo ziek zijn of nog wel veel zieker.
Geldt dat niet ook voor vrouwen?quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee veel mannen bij wie het niet meteen wil lukken met de liefde kiezen er tegenwoordig voor om van alles en nog wat te doen, behalve hetgene dat ze aantrekkelijk kan maken voor vrouwen.
En waar de slachtofferrol opzoeken eerder iets was waarvoor je je moest schamen, is het tegenwoordig helemaal breed geaccepteerd om te doen of alles aan een ander ligt.
Dat lijkt mij op het eerste gezicht precies andersom. Dus heb je een onderbouwing van deze stelling?quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
Slachtofferrol is idd niet sexy. Maar klagen over vrouwen is meer genormaliseerd dan klagen over mannen.
Ik hoor eigenlijk dat soort verwijten alleen maar uit een zeer specifieke hoek…quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat mannen recht hebben op een relatie en dat vrouwen, welke reden ze er ook voor hebben om geen relatie te willen (die sowieso ongegrond is of niet bestaand), mannen onrecht aandoen door geen relatie te willen.
Disclaimer: niet alle mannen, niet alle vrouwen, etc.
Nee. Heb jij onderbouwing voor de omgekeerde versie?quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij op het eerste gezicht precies andersom. Dus heb je een onderbouwing van deze stelling?
Dit topic draait toch vooral over vrouwen die geen leuke man meer kunnen vinden, dan maar de zoektocht opgeven en vervolgens mannen de schuld geven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:07 schreef Koekoekmakto het volgende:
Maar goed. On topic.
Zou het topic niet beter 'mannen kunnen geen vrouw krijgen' heten dan 'vrouwen willen geen man meer'.
De ene wil dus relateren en de ander minder relateren. Dan ervaart degene met de hoogste drang het probleem het meest imo.
Care to elaborate?quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hoor eigenlijk dat soort verwijten alleen maar uit een zeer specifieke hoek…
Dat laatste dus niet. Ze geven mannen niet de schuld. Ze zeggen alleen dat ze te weinig echt leuke exemplaren vinden en dan liever single blijven. Het zijn juist mannen die vrouwen de schuld geven van het feit dat ze zijzelf, de mannen dus, niet meer aan de vrouw geraken.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit topic draait toch vooral over vrouwen die geen leuke man meer kunnen vinden, dan maar de zoektocht opgeven en vervolgens mannen de schuld geven.
Dus waarom draai je het 180 graden?
Lees de column eens, zou ik zeggen. Dat gaat echt over vrouwen die het daten hebben opgegeven omdat ze (kennelijk) geen leuke kerel kunnen vinden en dan vervolgens de schuld aan mannen geven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee. Heb jij onderbouwing voor de omgekeerde versie?
Ik lees nog steeds behoorlijk veel niet rationeel, niet logisch, emotioneel, luister maar eventjes mevrouwtje, eigenlijk zijn ze depri, doorgeslagen feminisme, tijd voor traditionele verhoudingen enzovoort.
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste dus niet. Ze geven mannen niet de schuld. Ze zeggen alleen dat ze te weinig echt leuke exemplaren vinden en dan liever single blijven. Het zijn juist mannen die vrouwen de schuld geven van het feit dat ze zijzelf, de mannen dus, niet meer aan de vrouw geraken.
Bedankt voor het leesadvies. Dit is niet de omgekeerde variant, want het zit in ongewenst/gewenst single zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees de column eens, zou ik zeggen. Dat gaat echt over vrouwen die het daten hebben opgegeven omdat ze (kennelijk) geen leuke kerel kunnen vinden en dan vervolgens de schuld aan mannen geven.
Dat is de omgekeerde variant van de incel/MGTOW.
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.
Het is toch gewoon heel simpel dat de mismatch op de datingmarkt een gezamenlijke verantwoordelijkheid is?
Als mannen lopen te roepen dat Nederlandse vrouwen ‘niet vrouwelijk genoeg zijn’, dan nemen wij beiden dat toch ook niet serieus en wijzen we naar de persoon die de rode draad is?
Ironisch genoeg is dat precies hoe veel vrouwen er over denken tegenwoordig. Ik vraag me af hoeveel procent van de mannen uiteindelijk emotioneel onveilig of emotioneel afhankelijk is.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.
Ik denk dat het aandeel singles in een maatschappij een goede graadmeter is van de algehele mentale gezondheid van een maatschappij, waarbij hoe meer singles, hoe lager de algemene mentale maatschappelijke gezondheidquote:Op woensdag 8 juli 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.
Hoezo is die mismatch een gezamenlijke verantwoordelijkheid?quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.
Het is toch gewoon heel simpel dat de mismatch op de datingmarkt een gezamenlijke verantwoordelijkheid is?
Als mannen lopen te roepen dat Nederlandse vrouwen ‘niet vrouwelijk genoeg zijn’, dan nemen wij beiden dat toch ook niet serieus en wijzen we naar de persoon die de rode draad is?
Die zijn in ieder geval iets minder luidruchtig bezig waar het gaat om onvermogen een relatie te vinden.quote:
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is dat precies hoe veel vrouwen er over denken tegenwoordig. Ik vraag me af hoeveel procent van de mannen uiteindelijk emotioneel onveilig of emotioneel afhankelijk is.
Zelfs in een quasigrappige context hoor en lees je toch constant dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw. Behalve financieel en praktisch maar juist op die vlakken zijn vrouwen bezig aan een inhaalslag en worden mannen steeds minder praktisch en technisch onderlegd.
Interessant. U moet ons nodig hebben...🤔quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En DAT wordt deze vrouwen kwalijk genomen. Dat ze aangeven een man niet per se nodig te hebben, alleen een relatie willen als ze daar vooral positiviteit uithalen.
Dat is onzin, het wordt ze niet kwalijk genomen dat ze liever single zijn, het wordt ze kwalijk genomen dat ze even de meerderheid van de mannen schofferen op de weg naar de uitgang. Dat is gewoon niet nodig, hou de eer aan jezelf, denk ik danquote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo is die mismatch een gezamenlijke verantwoordelijkheid?
Dat is nu precies het probleem, denk ik, dat er een gezamenlijke verantwoordelijkheid wordt gelegd, terwijl veel vrouwen zeggen "nou, dan maar (voorlopig) even geen partner, alleen is het ook prima" en dat veel mannen hen dat vervolgens kwalijk nemen.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind niet, en dat vinden beide columnisten die in dit topic zijn aagehaal dook niet, dat alle mannen kamerplanten zonder rijbewijs zijn of alles verkeerd doen en niet aantrekkelijk zijn. Maar een groeiende groep vrouwen zoekt meer een aanvulling op hun leven waar ze dat maar moeilijk bij een man kunnen vinden. En besluiten dan dat ze die aanvulling ook niet per se in de vorm van een man hoeven te hebben, omdat hun werk, sociaal leven, vriendinnen, kind(eren), familie voldoende aanvulling zijn. En investeren in een relatie dan gewoon teveel van ze vraagt en ze dat er niet voor over hebben.
En DAT wordt deze vrouwen kwalijk genomen. Dat ze aangeven een man niet per se nodig te hebben, alleen een relatie willen als ze daar vooral positiviteit uithalen.
Ben het zowaar een keer met je eensquote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.
Dat vond ik dan ook een goede beschrijving in de column van Caroline Spaans over datingapps: in de basis zou het een fijne, goede manier kunnen zijn om te daten en een nieuwe vlam/liefde te ontmoeten, maar het is verworden tot een hele toxische toestand. En ja, ik denk dat social media daar ook een rol in spelen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |