Tja, het leidt er hoe dan ook niet toe dat je krijgt wat je wilt. Maar dat zal wel mijn logica zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Soort negatief aandacht vragen. Misschien is het naast onwil ook onkunde. Om positieve aandacht te verkrijgen van het andere geslacht? Beetje dreigen met onderdanigheid en dwang. Tuchtigen als laatste redmiddel?
Kan me hier wel in vinden, eigenlijk heb je gewoon aan alle kanten mensen die zich niet meer kwetsbaar durven op te stellen, en als een soort verdedigingsmechanisme steeds stoerder naar elkaar gaan zitten acteren. Zo van "heb het toch niet nodig, kan prima zonder, m'n leven is top!" en vervolgens zichzelf thuis huilen in slaap masturberenquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat "kiezen voor een singlebestaan" is niet echt een geloofwaardig verhaal. Vaak een momentopname. Dat soort vrouwen draait als een blad aan een boom bij het krijgen van een goede kilk met de juiste. Je kan dat moeilijk vooruit plannen.
Maar er zijn tegenwoordig wel een hoop kerels die als het niet meteen wil lukken met de vrouwen er niet voor kiezen om te kijken wat beter kan, maar om zich dan maar als een steeds grotere kneus te gedragen onder aanmoediging van ene meneer Tate.
Dat weet ik niet, jij pleit voor meer 'mannelijk leiderschap'. Ik geef vervolgens voorbeelden daarvan. Ik zie geen voordelen daarin eerlijk gezegd. Gedeelde verantwoordelijkheid is beter.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:48 schreef incel het volgende:
[..]
Want alle mannen zijn precies zoals een paar machtige sociopatische miljardairs of zo?![]()
Genoeg vrouwen die net zo ziek zijn of nog wel veel zieker.
Geldt dat niet ook voor vrouwen?quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee veel mannen bij wie het niet meteen wil lukken met de liefde kiezen er tegenwoordig voor om van alles en nog wat te doen, behalve hetgene dat ze aantrekkelijk kan maken voor vrouwen.
En waar de slachtofferrol opzoeken eerder iets was waarvoor je je moest schamen, is het tegenwoordig helemaal breed geaccepteerd om te doen of alles aan een ander ligt.
Dat lijkt mij op het eerste gezicht precies andersom. Dus heb je een onderbouwing van deze stelling?quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
Slachtofferrol is idd niet sexy. Maar klagen over vrouwen is meer genormaliseerd dan klagen over mannen.
Ik hoor eigenlijk dat soort verwijten alleen maar uit een zeer specifieke hoek…quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat mannen recht hebben op een relatie en dat vrouwen, welke reden ze er ook voor hebben om geen relatie te willen (die sowieso ongegrond is of niet bestaand), mannen onrecht aandoen door geen relatie te willen.
Disclaimer: niet alle mannen, niet alle vrouwen, etc.
Nee. Heb jij onderbouwing voor de omgekeerde versie?quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij op het eerste gezicht precies andersom. Dus heb je een onderbouwing van deze stelling?
Dit topic draait toch vooral over vrouwen die geen leuke man meer kunnen vinden, dan maar de zoektocht opgeven en vervolgens mannen de schuld geven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:07 schreef Koekoekmakto het volgende:
Maar goed. On topic.
Zou het topic niet beter 'mannen kunnen geen vrouw krijgen' heten dan 'vrouwen willen geen man meer'.
De ene wil dus relateren en de ander minder relateren. Dan ervaart degene met de hoogste drang het probleem het meest imo.
Care to elaborate?quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hoor eigenlijk dat soort verwijten alleen maar uit een zeer specifieke hoek…
Dat laatste dus niet. Ze geven mannen niet de schuld. Ze zeggen alleen dat ze te weinig echt leuke exemplaren vinden en dan liever single blijven. Het zijn juist mannen die vrouwen de schuld geven van het feit dat ze zijzelf, de mannen dus, niet meer aan de vrouw geraken.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit topic draait toch vooral over vrouwen die geen leuke man meer kunnen vinden, dan maar de zoektocht opgeven en vervolgens mannen de schuld geven.
Dus waarom draai je het 180 graden?
Lees de column eens, zou ik zeggen. Dat gaat echt over vrouwen die het daten hebben opgegeven omdat ze (kennelijk) geen leuke kerel kunnen vinden en dan vervolgens de schuld aan mannen geven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee. Heb jij onderbouwing voor de omgekeerde versie?
Ik lees nog steeds behoorlijk veel niet rationeel, niet logisch, emotioneel, luister maar eventjes mevrouwtje, eigenlijk zijn ze depri, doorgeslagen feminisme, tijd voor traditionele verhoudingen enzovoort.
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste dus niet. Ze geven mannen niet de schuld. Ze zeggen alleen dat ze te weinig echt leuke exemplaren vinden en dan liever single blijven. Het zijn juist mannen die vrouwen de schuld geven van het feit dat ze zijzelf, de mannen dus, niet meer aan de vrouw geraken.
Bedankt voor het leesadvies. Dit is niet de omgekeerde variant, want het zit in ongewenst/gewenst single zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees de column eens, zou ik zeggen. Dat gaat echt over vrouwen die het daten hebben opgegeven omdat ze (kennelijk) geen leuke kerel kunnen vinden en dan vervolgens de schuld aan mannen geven.
Dat is de omgekeerde variant van de incel/MGTOW.
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.
Het is toch gewoon heel simpel dat de mismatch op de datingmarkt een gezamenlijke verantwoordelijkheid is?
Als mannen lopen te roepen dat Nederlandse vrouwen ‘niet vrouwelijk genoeg zijn’, dan nemen wij beiden dat toch ook niet serieus en wijzen we naar de persoon die de rode draad is?
Ironisch genoeg is dat precies hoe veel vrouwen er over denken tegenwoordig. Ik vraag me af hoeveel procent van de mannen uiteindelijk emotioneel onveilig of emotioneel afhankelijk is.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.
Ik denk dat het aandeel singles in een maatschappij een goede graadmeter is van de algehele mentale gezondheid van een maatschappij, waarbij hoe meer singles, hoe lager de algemene mentale maatschappelijke gezondheidquote:Op woensdag 8 juli 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.
Hoezo is die mismatch een gezamenlijke verantwoordelijkheid?quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.
Het is toch gewoon heel simpel dat de mismatch op de datingmarkt een gezamenlijke verantwoordelijkheid is?
Als mannen lopen te roepen dat Nederlandse vrouwen ‘niet vrouwelijk genoeg zijn’, dan nemen wij beiden dat toch ook niet serieus en wijzen we naar de persoon die de rode draad is?
Die zijn in ieder geval iets minder luidruchtig bezig waar het gaat om onvermogen een relatie te vinden.quote:
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is dat precies hoe veel vrouwen er over denken tegenwoordig. Ik vraag me af hoeveel procent van de mannen uiteindelijk emotioneel onveilig of emotioneel afhankelijk is.
Zelfs in een quasigrappige context hoor en lees je toch constant dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw. Behalve financieel en praktisch maar juist op die vlakken zijn vrouwen bezig aan een inhaalslag en worden mannen steeds minder praktisch en technisch onderlegd.
Interessant. U moet ons nodig hebben...🤔quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En DAT wordt deze vrouwen kwalijk genomen. Dat ze aangeven een man niet per se nodig te hebben, alleen een relatie willen als ze daar vooral positiviteit uithalen.
Dat is onzin, het wordt ze niet kwalijk genomen dat ze liever single zijn, het wordt ze kwalijk genomen dat ze even de meerderheid van de mannen schofferen op de weg naar de uitgang. Dat is gewoon niet nodig, hou de eer aan jezelf, denk ik danquote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo is die mismatch een gezamenlijke verantwoordelijkheid?
Dat is nu precies het probleem, denk ik, dat er een gezamenlijke verantwoordelijkheid wordt gelegd, terwijl veel vrouwen zeggen "nou, dan maar (voorlopig) even geen partner, alleen is het ook prima" en dat veel mannen hen dat vervolgens kwalijk nemen.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind niet, en dat vinden beide columnisten die in dit topic zijn aagehaal dook niet, dat alle mannen kamerplanten zonder rijbewijs zijn of alles verkeerd doen en niet aantrekkelijk zijn. Maar een groeiende groep vrouwen zoekt meer een aanvulling op hun leven waar ze dat maar moeilijk bij een man kunnen vinden. En besluiten dan dat ze die aanvulling ook niet per se in de vorm van een man hoeven te hebben, omdat hun werk, sociaal leven, vriendinnen, kind(eren), familie voldoende aanvulling zijn. En investeren in een relatie dan gewoon teveel van ze vraagt en ze dat er niet voor over hebben.
En DAT wordt deze vrouwen kwalijk genomen. Dat ze aangeven een man niet per se nodig te hebben, alleen een relatie willen als ze daar vooral positiviteit uithalen.
Ben het zowaar een keer met je eensquote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.
Dat vond ik dan ook een goede beschrijving in de column van Caroline Spaans over datingapps: in de basis zou het een fijne, goede manier kunnen zijn om te daten en een nieuwe vlam/liefde te ontmoeten, maar het is verworden tot een hele toxische toestand. En ja, ik denk dat social media daar ook een rol in spelen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.
In de begintijd van tinder was het dat ook: leuke, vlotte ongedwongen ontmoetingen zonder verborgen agenda's en tijdsschema's. Helaas zijn alle kaarten nu geschud, en de huidige dynamieken zijn ingedaaldquote:Op woensdag 8 juli 2026 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vond ik dan ook een goede beschrijving in de column van Caroline Spaans over datingapps: in de basis zou het een fijne, goede manier kunnen zijn om te daten en een nieuwe vlam/liefde te ontmoeten, maar het is verworden tot een hele toxische toestand. En ja, ik denk dat social media daar ook een rol in spelen.
Als jij denkt dat vrouwen die klagen over "mannen die kamerplanten met rijbewijs' helemaal happy zijn met hun single zijn, dan heb ik nog een mooie brug voor je te koop...quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Bedankt voor het leesadvies. Dit is niet de omgekeerde variant, want het zit in ongewenst/gewenst single zijn.
Ik lees bij vrouwen meer een verzuchting over dat er weinig leuke mannen meer zijn en vervolgens single zijn zonder problemen daarmee.
Omgekeerd lees ik vooral veel entitlement, de te hoge standaarden van vrouwen en pleidooien voor traditionele verhoudingen.
Kennelijk zijn veel singles het daar onder de streep toch niet mee eens. Inmiddels blijven ongeveer 40% van de vrouwen kinderloos. Van die 40% is 20% daar gelukkig mee. 80% echter niet.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat hoeft elkaar niet te bijten. Als ik klaag over X kan ik nog steeds gelukkig zijn met Y. En wat dan nog. Klagen over anderen is nationaal vermaeck.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat vrouwen die klagen over "mannen die kamerplanten met rijbewijs' helemaal happy zijn met hun single zijn, dan heb ik nog een mooie brug voor je te koop...
quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat vrouwen die klagen over "mannen die kamerplanten met rijbewijs' helemaal happy zijn met hun single zijn, dan heb ik nog een mooie brug voor je te koop...
Het kan best zijn dat een deel van die vrouwen liever wel een relatie zou willen, en wel graag (een) kind(eren) zou willen, maar wel alleen met de juiste partner.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk zijn veel singles het daar onder de streep toch niet mee eens. Inmiddels blijven ongeveer 40% van de vrouwen kinderloos. Van die 40% is 20% daar gelukkig mee. 80% echter niet.
Dat is een van de gevolgen van die mismatch.
Kinderloosheid is toch een ander onderwerp? Maar je kunt deze betrouwbare cijfers ook anders interpreteren. Veel vrouwen hebben dus principes en zijn liever single dan dat ze batsen met een holenboer. Misschien komen er wel meer BOM moeders in de toekomst. Ook goed.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk zijn veel singles het daar onder de streep toch niet mee eens. Inmiddels blijven ongeveer 40% van de vrouwen kinderloos. Van die 40% is 20% daar gelukkig mee. 80% echter niet.
Dat is een van de gevolgen van die mismatch.
Dat je constant leest dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw lees je vaak, maar dat maakt het niet waar.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is dat precies hoe veel vrouwen er over denken tegenwoordig. Ik vraag me af hoeveel procent van de mannen uiteindelijk emotioneel onveilig of emotioneel afhankelijk is.
Zelfs in een quasigrappige context hoor en lees je toch constant dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw. Behalve financieel en praktisch maar juist op die vlakken zijn vrouwen bezig aan een inhaalslag en worden mannen steeds minder praktisch en technisch onderlegd.
Dat zou mij niet verbazen. Uiteindelijk blijven we sociale dieren.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:02 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ik denk dat het aandeel singles in een maatschappij een goede graadmeter is van de algehele mentale gezondheid van een maatschappij, waarbij hoe meer singles, hoe lager de algemene mentale maatschappelijke gezondheid
Wat is 'veel mannen' in dezen dan? Want volgens mij is de groep incels/mgtow klein en dat 'alleen is ook prima' komt op mij over als een cope als het gevolgd wordt door een denigrerende opmerken als kamerplanten met rijbewijs en weet ik allemaal niet wat voor onzin over mannen in de msm uitgestrooid wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo is die mismatch een gezamenlijke verantwoordelijkheid?
Dat is nu precies het probleem, denk ik, dat er een gezamenlijke verantwoordelijkheid wordt gelegd, terwijl veel vrouwen zeggen "nou, dan maar (voorlopig) even geen partner, alleen is het ook prima" en dat veel mannen hen dat vervolgens kwalijk nemen.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind niet, en dat vinden beide columnisten die in dit topic zijn aagehaal dook niet, dat alle mannen kamerplanten zonder rijbewijs zijn of alles verkeerd doen en niet aantrekkelijk zijn. Maar een groeiende groep vrouwen zoekt meer een aanvulling op hun leven waar ze dat maar moeilijk bij een man kunnen vinden. En besluiten dan dat ze die aanvulling ook niet per se in de vorm van een man hoeven te hebben, omdat hun werk, sociaal leven, vriendinnen, kind(eren), familie voldoende aanvulling zijn. En investeren in een relatie dan gewoon teveel van ze vraagt en ze dat er niet voor over hebben.
O?quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die zijn in ieder geval iets minder luidruchtig bezig waar het gaat om onvermogen een relatie te vinden.
Maar wat zou volgens jou de verklaring dat er schijnbaar tegenwoordig minder mannen zijn die goed genoeg zijn voor de vrouwen van nu? Is de kwaliteit van het aanbod kehard gekelderd de laatste 20-30 jaar, moesten de vrouwen van vroeger die klerelijers ook al niet maar hadden ze geen andere keuze vanwege hun socioeconomische afhankelijkheid, of is er een andere verklaring?quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Het kan best zijn dat een deel van die vrouwen liever wel een relatie zou willen, en wel graag (een) kind(eren) zou willen, maar wel alleen met de juiste partner.
Het kan toch niet zo zijn dat ze maar moet settelen met iemand waar ze eigenlijk niet bij wil zijn, omdat ze EEN relatie en EEN kind wil? Dat is de omgekeerde wereld.
Je wil een relatie met die ene persoon, en je wil een kind met je partner.
Dat online daten een toxische toestand is, is een mening die je vooral hoort van mensen die daar al langer rondhangen zonder succes.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vond ik dan ook een goede beschrijving in de column van Caroline Spaans over datingapps: in de basis zou het een fijne, goede manier kunnen zijn om te daten en een nieuwe vlam/liefde te ontmoeten, maar het is verworden tot een hele toxische toestand. En ja, ik denk dat social media daar ook een rol in spelen.
Online daten legt wel op een hele duidelijke manier bloot wat altijd al aan de hand was maar vroeger een vaag begrip bleef, en nu met statistieken en cijfers expliciet op je scherm terecht komt: dat mensen een soort 'marktwaarde' hebben op de dating 'markt'. En dat kan voor mensen met een lage marktwaarde heel pijnlijk zijn en wat met hun eigenwaarde doen (die keldert soms), maar voor mensen met een hoge marktwaarde betekent het ook niet altijd wat goeds (krijgen er mogelijk opgeblazen ego's van). Nog altijd ligt het natuurlijk ook aan jezelf en je mindset waarmee je erin gaat, wat je eruit haalt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat online daten een toxische toestand is, is een mening die je vooral hoort van mensen die daar al langer rondhangen zonder succes.
Wat dat betreft is het ook een beetje als met reviews van bezorgbedrijven. Allemaal slecht. Waarom: als alles goed gaat is het vanzelfsprekend. Zo niet, dan komen de klachten.
Hoe dan ook: ik vond het allesbehalve toxisch. Natuurlijk, je komt ook rare vogels tegen (en vrouwen vast vaker dan mannen, al was het maar omdat er 4x zoveel mannen zijn daar), maar IRL is dat niets anders.
Kennelijk moeten vrouwen zich constant verantwoorden voor het feit dat ze niet koste wat kost een relatie hoeven en geven dan aan wat voor hen de redenen zijn ervoor.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is 'veel mannen' in dezen dan? Want volgens mij is de groep incels/mgtow klein en dat 'alleen is ook prima' komt op mij over als een cope als het gevolgd wordt door een denigrerende opmerken als kamerplanten met rijbewijs en weet ik allemaal niet wat voor onzin over mannen in de msm uitgestrooid wordt.
Ik zeg helemaal niet dat ze dan maar moeten settelen. Al denk ik wel dat nu vrouwen gemiddeld hoger opgeleid zijn en (de jongere generatie) meer verdient, dat het verstandig is voor vrouwen om b.v. niet per sé te willen dat hun partner hoger of even hoog is opgeleid dan zij zijn en meer of even veel verdienen dan zij.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Het kan best zijn dat een deel van die vrouwen liever wel een relatie zou willen, en wel graag (een) kind(eren) zou willen, maar wel alleen met de juiste partner.
Het kan toch niet zo zijn dat ze maar moet settelen met iemand waar ze eigenlijk niet bij wil zijn, omdat ze EEN relatie en EEN kind wil? Dat is de omgekeerde wereld.
Je wil een relatie met die ene persoon, en je wil een kind met je partner.
Kinderloosheid komt voor de kinderlozen voor een groot deel voort vanuit die mismatch.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:02 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Kinderloosheid is toch een ander onderwerp? Maar je kunt deze betrouwbare cijfers ook anders interpreteren. Veel vrouwen hebben dus principes en zijn liever single dan dat ze batsen met een holenboer. Misschien komen er wel meer BOM moeders in de toekomst. Ook goed.
Vrouwen hebben een enorme inhaalslag gemaakt en voor jongemannen die nu een loopbaan vorm gaan geven geldt dat ze last hebben van discriminatie. Want hoeveel mooie banen zijn er wel niet die per sé naar een vrouw moeten om de balans te herstellen?quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:09 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Maar wat zou volgens jou de verklaring dat er schijnbaar tegenwoordig minder mannen zijn die goed genoeg zijn voor de vrouwen van nu? Is de kwaliteit van het aanbod kehard gekelderd de laatste 20-30 jaar, moesten de vrouwen van vroeger die klerelijers ook al niet maar hadden ze geen andere keuze vanwege hun socioeconomische afhankelijkheid, of is er een andere verklaring?
Ik denk juist dat irl daten dat veel meer blootlegt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:26 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Online daten legt wel op een hele duidelijke manier bloot wat altijd al aan de hand was maar vroeger een vaag begrip bleef, en nu met statistieken en cijfers expliciet op je scherm terecht komt: dat mensen een soort 'marktwaarde' hebben op de dating 'markt'. En dat kan voor mensen met een lage marktwaarde heel pijnlijk zijn en wat met hun eigenwaarde doen (die keldert soms), maar voor mensen met een hoge marktwaarde betekent het ook niet altijd wat goeds (krijgen er mogelijk opgeblazen ego's van). Nog altijd ligt het natuurlijk ook aan jezelf en je mindset waarmee je erin gaat, wat je eruit haalt.
Nou geef je gewoon geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk moeten vrouwen zich constant verantwoorden voor het feit dat ze niet koste wat kost een relatie hoeven en geven dan aan wat voor hen de redenen zijn ervoor.
Maar daarover moeten ze dan kennelijk ook weer verantwoording afleggen.
Oneens. Liefdevolle singles of koppels van hetzelfde geslacht voeden vaak beter op. Rolmodellen vind je ook buiten een gezin.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kinderloosheid komt voor de kinderlozen voor een groot deel voort vanuit die mismatch.
En BOM moeders komen er gelukkig niet zoveel. Is helemaal niet wenselijk voor kinderen. Die gedijen het beste met vader en moeder.
Daar heb je vast een goede bron voor. Ik zie hem wel verschijnen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:41 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Oneens. Liefdevolle singles of koppels met hetzelfde geslacht voeden vaak beter op. Rolmodellen vind je ook buiten een gezin.
Kom jij maar met die bron voor man en vrouw, Abrahamquote:Op woensdag 8 juli 2026 14:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar heb je vast een goede bron voor. Ik zie hem wel verschijnen.
Aan wie moeten vrouwen zich dan verantwoorden? Wat betekent 'moeten' eigenlijk in deze, wat gebeurt er als je het niet doet?quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk moeten vrouwen zich constant verantwoorden voor het feit dat ze niet koste wat kost een relatie hoeven en geven dan aan wat voor hen de redenen zijn ervoor.
Maar daarover moeten ze dan kennelijk ook weer verantwoording afleggen.
Het ontbreken van een van de biologische ouders (meestal betreft het de vader) in het leven van kinderen is toch geen nieuws? Kom op zeg. Hell, het is een van de belangrijkste voorspellers als het gaat om hoe goed een kind het doet in de maatschappij.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:44 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Kom jij maar met die bron voor man en vrouw, Abraham
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |