abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:54:59 #101
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221275406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zeg helemaal niet dat ze dan maar moeten settelen. Al denk ik wel dat nu vrouwen gemiddeld hoger opgeleid zijn en (de jongere generatie) meer verdient, dat het verstandig is voor vrouwen om b.v. niet per sé te willen dat hun partner hoger of even hoog is opgeleid dan zij zijn en meer of even veel verdienen dan zij.

Waarom is dat niet verstandig? Iedereen mag toch gaan voor het beste? Raar paternalistisch advies.
Zeker als deze vrouwen tevreden single zijn. Als ik een Mercedes wil hoef ik geen Daihatsu. Spaar wel even rustig verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koekoekmakto op 08-07-2026 15:14:16 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  woensdag 8 juli 2026 @ 15:04:15 #102
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221275453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het ontbreken van een van de biologische ouders (meestal betreft het de vader) in het leven van kinderen is toch geen nieuws? Kom op zeg. Hell, het is een van de belangrijkste voorspellers als het gaat om hoe goed een kind het doet in de maatschappij.

Studies have shown that children with absent fathers are at a higher risk of having behavioral problems, 4 times more likely to live in poverty, 2 times more likely to never graduate high school, 7 times high risk of teen pregnancy, more vulnerable to abuse, and 2 times as likely to become obese.” from fatherhood.org/fatherless-absence-statistics.

https://isef.net/project/(...)ts-of-absent-fathers
Ik lees dan weer dit.

Mythe #1: Kinderen hebben twee ouders nodig om te bloeien

Mythe #2: Alleenstaande moeders kunnen niet genoeg stabiliteit bieden

Mythe #3: Eenoudergezinnen leiden tot gedragsproblemen bij kinderen

Deze mythes zijn gedebunkt.

https://www.europeansperm(...)pvoeden-van-een-kind

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4886836/
pi_221275567
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:54 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Waarom is dat niet verstandig? Iedereen mag toch gaan voor het beste? Raar paternalistisch advies.
Zeker als deze vrouwen tevreden single zijn. Als ik een Mercedes wil hoef ik geen Daihatsu. Spaar wel even rustig verder.
Als jij het inkomen hebt voor een gare Daihatsu, dan kun je op de fiets je hele leven blijven dromen over de Mercedes, of... constateren dat om van a naar b te komen de Daihatsu ook prima is en velen daarmee gelukkig zijn.
pi_221275599
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik lees dan weer dit.

Leuk zo'n wij van wc eend bron... Next!

Ga je nog de bron geven van jouw stelling?
  woensdag 8 juli 2026 @ 15:45:01 #105
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221275712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij het inkomen hebt voor een gare Daihatsu, dan kun je op de fiets je hele leven blijven dromen over de Mercedes, of... constateren dat om van a naar b te komen de Daihatsu ook prima is en velen daarmee gelukkig zijn.
Ik zal andere vrouwen zeker niet 'adviseren' om de eigen normen dan maar te verlagen. Dat is pedant, geeft ergernis en daar kun je mensen mee beschadigen. Naast desillusie achteraf.

Een geschikte partner of single. Zo was het al en zo zal de toekomst zijn. Het idee over geschikt is enkel veranderd.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 15:45:45 #106
5428 crew  miss_sly
pi_221275730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou geef je gewoon geen antwoord op de vraag.

Jij schrijft 'veel mannen' en ik vraag slechts om een verduidelijking hiervan.
Jij maakt de groep zo klein mogelijk door het te beperken tot incels en mgtow-types. Dat zijn de extremen. Er is een veel grotere groep mannen die eigenlijk toch wel vindt dat vrouwen niet zo veeleisend moeten zijn. Jij zegt het zelf ook iets verderop: vrouwen moeten dan niet eisen dat hun partner net zo hoog of hoger opgeleid is als zij zijn.

Dat kan hoor. Ik vind dat persoonlijk niet per se een eis. Ik vind een goede klik van belang en daarvoor is hoogopgeleid voor mij niet per se een eis, maar wel elkaar kunnen vinden in een hoop zaken, ook intellectueel. Maar als er vrouwen zijn die die eis wel hebben, hoeven ze zich daarvoor toch niet te verantwoorden? Want dat is wat er nu gebeurt. De groep vrouwen die niet zo nodig een relatie hoeft en dan liever single blijft (waarmee niet gezegd is dat ze niet ooit wel weer een relatie willen, maar op hun eigen voorwaarden) moet zich daarvoor verantwoorden. Ze worden weggezet als veeleisend, arrogant (want zo knap is ze nou ook weer niet) niet vrouwelijk genoeg, etc. Dus krijg je dat vrouwen zich gaan verantwoorden. En wijzen op zaken die zij niet aantrekkelijk vinden in mannen en waarom ze dan liever alleen blijven tot ze tegen een man aanlopen die wel aan hun eisen voldoen. Welke eisen dat ook zijn.

En ze zeggen niet dat de mannen moeten veranderen. Ze leggen het bij zichzelf neer en zeggen dat ze dan geen man hoeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 juli 2026 @ 15:46:03 #107
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221275740
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Pubmed. Right.
pi_221275756
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik lees dan weer dit.

De spermabank die zegt dat je prima naar de spermabank toe kan voor kinderen, fuck yeah
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 15:52:09 #109
5428 crew  miss_sly
pi_221275843
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jouw citaat komt van fatherhood.com

pot -> ketel.

Ik denk dat er wel degelijk verschil is tussen een afwezige vader omdat hij er vandoor is gegaan of een bewust alleenstaande vrouw die ervoor kiest om bewust in haar eentje kinderen te krijgen. Of gescheiden ouders. Of een homoseksueel m/v paar die kinderen krijgen.

Het zal vast het meest ideale zijn als kinderen in een stabiel gezin met een liefhebbende vader en moeder opgroeien, maar niet ieder gezin waarin dat niet het geval is, is dan dus een slecht alternatief. Het allerbelangrijkste lijkt me dat ze liefdevol en stabiel worden opgevoed, of dat nou met 1 of twee ouders is, ouders die bij elkaar wonen of apart en van welk geslacht die zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:01:32 #110
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221275888
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:46 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
De spermabank die zegt dat je prima naar de spermabank toe kan voor kinderen, fuck yeah
Deze zin is 100% correct.
pi_221275891
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat je constant leest dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw lees je vaak, maar dat maakt het niet waar.

Sterker nog, (ik weet het n=1), ik ken vooral voorbeelden van mensen die uit elkaar zijn en waarbij de vrouw dan geregeld terugvalt op de ex voor whatever, totdat er natuurlijk een andere kerel in het spel is.

En ja, ik weet dat er talloze onderzoeken zijn die aangeven dat vrouwen vaker blij zijn met de scheiding, maar vrouwen zijn ook in overwegende mate (70%) degenen die de stekker eruit trekken, dus logisch dat ze dan gemiddeld positiever tegen de scheiden aankijken.

Ook het 'mannen met relatie leven langer' bewijst niets. Geen homogene groep. Het zou zo maar eens kunnen dat oorzaak en gevolg omgedraaid worden hier (op zich niet zo gek, want mannen die hulpbehoevend zijn, zullen minder aantrekkelijk gevonden worden).

Bij vrouwen geldt dat ze met een relatie minder lang leven. Maar ook hier: geen homogene groep. En laten er nu eens veel mannen zijn die maar wat graag zich ontfermen over een vrouw die wat meer hulpbehoevend is (omdat dit nu eenmaal hen een gevoel geeft van waardering, al zullen er ook assholes tussen zitten die dan hun controle uit willen oefenen op een meer kwetsbaar persoon.

Financieel zijn heel veel vrouwen nog altijd afhankelijk (dan wel van mannen, dan wel van de staat) en praktisch staat er vrijwel altijd een kerel klaar in de hoop dat er in de toekomst wat te neuken valt.

Anders gezegd: ik vermoed dat het een stuk genuanceerder ligt en mannen vrouwen nodig hebben, zoals vrouwen mannen nodig hebben.
Ik zie het constant om me heen gebeuren passief agressief gedrag van mannen. Vooral als dingen niet naar hun zin gaan. Naar de kinderen toe maar ook naar hun partner of andere mannen. Zoveel vrouwen lopen constant op eieren in hun relatie.
Vrouwen zijn overigens niet per se stabieler emotioneel maar hebben minder de neiging tot agressie. Die kunnen huilen en praten, veel mannen kunnen dat niet door verkeerde rolpatronen en het ontbreken van een sociaal netwerk.

Het is niet zozeer een mening of observatie maar vrij abstract, want hoeft maar te kijken naar de cijfers van huiselijk geweld om te zien dat veelal mannen onveilig zijn. Wat op kleine schaal problematisch fysiek en strafbaar is speelt op kleine schaal natuurlijk nog veel meer op een verbaal niveau.

Ik geloof ook dat daarom relatief meer vrouwen willen scheiden, niet omdat ze seksueel sneller uitgekeken zouden zijn maar omdat er geen emotionele/veilige verbinding (meer) is. De reductie in inkomen en woonsituatie nemen ze daarbij voor lief.
blablablabla
pi_221276054
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij maakt de groep zo klein mogelijk door het te beperken tot incels en mgtow-types. Dat zijn de extremen. Er is een veel grotere groep mannen die eigenlijk toch wel vindt dat vrouwen niet zo veeleisend moeten zijn. Jij zegt het zelf ook iets verderop: vrouwen moeten dan niet eisen dat hun partner net zo hoog of hoger opgeleid is als zij zijn.

Dat kan hoor. Ik vind dat persoonlijk niet per se een eis. Ik vind een goede klik van belang en daarvoor is hoogopgeleid voor mij niet per se een eis, maar wel elkaar kunnen vinden in een hoop zaken, ook intellectueel. Maar als er vrouwen zijn die die eis wel hebben, hoeven ze zich daarvoor toch niet te verantwoorden? Want dat is wat er nu gebeurt. De groep vrouwen die niet zo nodig een relatie hoeft en dan liever single blijft (waarmee niet gezegd is dat ze niet ooit wel weer een relatie willen, maar op hun eigen voorwaarden) moet zich daarvoor verantwoorden. Ze worden weggezet als veeleisend, arrogant (want zo knap is ze nou ook weer niet) niet vrouwelijk genoeg, etc. Dus krijg je dat vrouwen zich gaan verantwoorden. En wijzen op zaken die zij niet aantrekkelijk vinden in mannen en waarom ze dan liever alleen blijven tot ze tegen een man aanlopen die wel aan hun eisen voldoen. Welke eisen dat ook zijn.

En ze zeggen niet dat de mannen moeten veranderen. Ze leggen het bij zichzelf neer en zeggen dat ze dan geen man hoeven.
Wat ik zeg is dat nu vrouwen gemiddeld gezien hoger opgeleid zijn en meer verdienen dat het onverstandig is om die norm te hanteren. Want dan richt je je op een groep die per definitie kleiner is dan de groep waar jij deel van uitmaakt.

Ik zeg overigens hetzelfde tegen mannen die zich b.v. richten op unicorns.

Het is onverstandig vanuit de wens die kennelijk bestaat om een leuke partner te vinden en (eventueel) kinderen te krijgen.

Dus als jij wat ik schrijf al ziet als 'vrouwen moeten zich verantwoorden', dan snap ik dat je denkt dat die groep groot is.
pi_221276075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:46 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Pubmed. Right.
Je snapt best dat het over de andere bron ging.

Verder lijk je vooral wat nuance te missen tussen eenoudergezin en afwezige vader.

Kom je nu even met de onderbouwing van jouw eerdere stelling? Want dat zou je toch doen nadat ik mijn onderbouwing gegeven heb?
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:33:00 #114
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221276119
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je snapt best dat het over de andere bron ging.

Verder lijk je vooral wat nuance te missen tussen eenoudergezin en afwezige vader.

Kom je nu even met de onderbouwing van jouw eerdere stelling? Want dat zou je toch doen nadat ik mijn onderbouwing gegeven heb?
Ik heb helemaal niets beloofd,. Het antwoord is dus nee. Je vraagt maar een eind in de verte. Met je fatherhood...
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:35:02 #115
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221276139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:28 schreef VEM2012 het volgende:

Het is onverstandig vanuit de wens die kennelijk bestaat om een leuke partner te vinden en (eventueel) kinderen te krijgen.
Onverstandig? Dat bepalen die vrouwen wel ff zelf hè. Het kernpunt komt nu in zicht. Mannen die vinden wat vrouwen behoren te doen.
pi_221276153
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jouw citaat komt van fatherhood.com

pot -> ketel.

Ik denk dat er wel degelijk verschil is tussen een afwezige vader omdat hij er vandoor is gegaan of een bewust alleenstaande vrouw die ervoor kiest om bewust in haar eentje kinderen te krijgen. Of gescheiden ouders. Of een homoseksueel m/v paar die kinderen krijgen.

Het zal vast het meest ideale zijn als kinderen in een stabiel gezin met een liefhebbende vader en moeder opgroeien, maar niet ieder gezin waarin dat niet het geval is, is dan dus een slecht alternatief. Het allerbelangrijkste lijkt me dat ze liefdevol en stabiel worden opgevoed, of dat nou met 1 of twee ouders is, ouders die bij elkaar wonen of apart en van welk geslacht die zijn.
Het was toch echt een andere website, maar goed, dat afwezigheid van vaders een zeer belangrijker indicator is voor problemen blijkt uit heel veel data. Als ik tijd heb om mijn bibliotheek in te duiken kan ik vast wat beters produceren dan met google (inmiddels vrij waardeloos), maar hier heb je een andere bron die ik snel kan vinden.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10666570/

Verder heb je natuurlijk gelijk dat vrouwen die heel bewust voor een kind kiezen en deze alleen opvoeden best goede cijfers kunnen overleggen omdat in de praktijk deze vrouwen vaak bovengemiddeld goed zijn opgeleid (wederom een belangrijker indicator), hoger inkomen hebben (wederom...), vaak ook terug kunnen vallen op familie. Alleen zul je dan zien dat als je vergelijkbare moeders pakt die wel samen zijn met de vader, of waarbij de vader weldegelijk een rol blijft spelen, dat dan weer de afwezigheid van de vader een negatieve rol speelt.

De cijfers zijn vrij duidelijk en algemeen geaccepteerd.

Meer BOM moeders is simpelweg geen goede zaak. Maar goed, de populariteit daarvan is niet echt hoog.
pi_221276177
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik zie het constant om me heen gebeuren passief agressief gedrag van mannen. Vooral als dingen niet naar hun zin gaan. Naar de kinderen toe maar ook naar hun partner of andere mannen. Zoveel vrouwen lopen constant op eieren in hun relatie.
Vrouwen zijn overigens niet per se stabieler emotioneel maar hebben minder de neiging tot agressie. Die kunnen huilen en praten, veel mannen kunnen dat niet door verkeerde rolpatronen en het ontbreken van een sociaal netwerk.

Het is niet zozeer een mening of observatie maar vrij abstract, want hoeft maar te kijken naar de cijfers van huiselijk geweld om te zien dat veelal mannen onveilig zijn. Wat op kleine schaal problematisch fysiek en strafbaar is speelt op kleine schaal natuurlijk nog veel meer op een verbaal niveau.

Ik geloof ook dat daarom relatief meer vrouwen willen scheiden, niet omdat ze seksueel sneller uitgekeken zouden zijn maar omdat er geen emotionele/veilige verbinding (meer) is. De reductie in inkomen en woonsituatie nemen ze daarbij voor lief.
Ja, er zijn dus net zoveel vrouwen die in relaties fysiek of psychisch geweld plegen als mannen, dus dit staat vrij haaks op de data.
pi_221276189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:33 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niets beloofd,. Het antwoord is dus nee. Je vraagt maar een eind in de verte. Met je fatherhood...
Kortom, jij hebt geen bron van wat je roept, dus je roept(oetert) maar wat.

Duidelijk.
pi_221276200
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:35 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Onverstandig? Dat bepalen die vrouwen wel ff zelf hè. Het kernpunt komt nu in zicht. Mannen die vinden wat vrouwen behoren te doen.
Nederlandse taal is wat lastig voor je. Even terug naar de basisschool en minder tijd op de trollschool.
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:44:03 #120
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221276221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kortom, jij hebt geen bron van wat je roept, dus je roept(oetert) maar wat.

Duidelijk.
Kortom: ik kan ongevraagd stellig meningen serveren als waarheid.

Duidelijk.
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:44:25 #121
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221276229
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nederlandse taal is wat lastig voor je. Even terug naar de basisschool en minder tijd op de trollschool.
Trollschool? Really?
pi_221276310
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:44 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Kortom: ik kan ongevraagd stellig meningen serveren als waarheid.

Duidelijk.
Dat kun je inderdaad als de beste.
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:19:42 #123
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221276427
On topic dan maar weer.

Het schijnt dus onverstandig te zijn voor vrouwen om niet te downdaten. Is het niet meer verstandig voor mannen om in zichzelf te investeren, om te voldoen aan de wensen van de vrouwen. Zo onredelijk zijn die gedachten toch niet? Anders blijven ze alleen. Alsof je bij een sollicitatie hoopt dat de functie-eisen nog naar beneden bijgesteld gaan worden. Beetje valse hoop. Zichzelf aanpassen aan de nieuwe verhoudingen of single blijven is volgens mij hoe het vanaf nu zal gaan. De oude sociaal economische drijfveren gaan eraf. Partnerschap en romantiek blijft over.

That's the way love goes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 08-07-2026 17:29:02 ]
pi_221276726
Wat is de definitie van downdaten? Alleen het opleidingsniveau van beiden? Of ook je werkniveau, sociaaleconomische status?
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:59:59 #125
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221276786
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:52 schreef DoubleDip het volgende:
Wat is de definitie van downdaten? Alleen het opleidingsniveau van beiden? Of ook je werkniveau, sociaaleconomische status?
Goede vraag. Denk vooral dat laatste, maar misschien heeft het meer met EQ en sociale vaardigheden te maken. Of een combinatie van alle factoren die je kuint zien als "naar beneden bijstellen". Ik geloof wel dat mannen dit beter kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')