abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221272390
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/

quote:
Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.

Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.

Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.

Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.

Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.

En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’

Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
En, doorrrrr….
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  woensdag 8 juli 2026 @ 09:35:30 #2
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221272568
'Geen emotioneel onvolwassen man meer'. Dat single leven gaat dan nog eens heel groot worden. Waar zijn de tijden gebleven dat de lamme de blinde kon helpen? Is dit nu een gevolg van relatiemaximalisatie? Of juist een logisch gevolg van toegenomen sociaal economische gelijkwaardigheid. Met als gevolg meer singles die niet 'voldoen' aan de eisen van de markt?
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  woensdag 8 juli 2026 @ 09:42:39 #3
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221272693
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
'Geen emotioneel onvolwassen man meer'. Dat single leven gaat dan nog eens heel groot worden. Waar zijn de tijden gebleven dat de lamme de blinde kon helpen? Is dit nu een gevolg van relatiemaximalisatie? Of juist een logisch gevolg van toegenomen sociaal economische gelijkwaardigheid. Met als gevolg meer singles die niet 'voldoen' aan de eisen van de markt?
vroeger had je elkaar nodig voor een bestaan op te bouwen , nu met al die toeslagen is dat niet meer nodig

Het is ook veel rustiger om alleen te wonen, wat je wilt kun je zelf opzoeken en geen mens die aan je hoofd zeurt
dat je mee moet naar allerlei mensen die je helemaal niet kent en ook niet wilt kennen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 juli 2026 @ 09:46:58 #4
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221272742
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vroeger had je elkaar nodig voor een bestaan op te bouwen , nu met al die toeslagen is dat niet meer nodig

Het is ook veel rustiger om alleen te wonen, wat je wilt kun je zelf opzoeken en geen mens die aan je hoofd zeurt
dat je mee moet naar allerlei mensen die je helemaal niet kent en ook niet wilt kennen
Dat laatste is zeker fijn voor introverten. Misschien verleren we ook langzaam om te relateren. Toename van eisen en een afname van skills.
  woensdag 8 juli 2026 @ 09:49:46 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221272783
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
Nee veel mannen bij wie het niet meteen wil lukken met de liefde kiezen er tegenwoordig voor om van alles en nog wat te doen, behalve hetgene dat ze aantrekkelijk kan maken voor vrouwen.

En waar de slachtofferrol opzoeken eerder iets was waarvoor je je moest schamen, is het tegenwoordig helemaal breed geaccepteerd om te doen of alles aan een ander ligt.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:03:56 #6
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221272856
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee veel mannen bij wie het niet meteen wil lukken met de liefde kiezen er tegenwoordig voor om van alles en nog wat te doen, behalve hetgene dat ze aantrekkelijk kan maken voor vrouwen.

En waar de slachtofferrol opzoeken eerder iets was waarvoor je je moest schamen, is het tegenwoordig helemaal breed geaccepteerd om te doen of alles aan een ander ligt.
Is dat niet meer de fundamentele attributiefout? (mijn problemen komen door omstandigheden, hun problemen komen door henzelf)

Slachtofferrol is idd niet sexy. Maar klagen over vrouwen is meer genormaliseerd dan klagen over mannen. We zijn collectief gewend om dat meer aan te horen. Nu de spotlights draaien zie je hoeveel moeite onze superhelden hebben met wat feedback. Je hebt zeker gelijk. Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik hier vooral kom voor de wankers.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:06:48 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221272867
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:03 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Is dat niet meer de fundamentele attributiefout? (mijn problemen komen door omstandigheden, hun problemen komen door henzelf)

Slachtofferrol is idd niet sexy. Maar klagen over vrouwen is meer genormaliseerd dan klagen over mannen. We zijn collectief gewend om dat meer aan te horen. Nu de spotlights draaien zie je hoeveel moeite onze superhelden hebben met wat feedback. Je hebt zeker gelijk. Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik hier vooral kom voor de wankers.
Klagen over mannen is ook een zeer normaal. Misschien wel langer dan andersom. Alleen heeft dat minder met het niet kunnen krijgen van een relatie te maken.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:13:20 #8
483584 incel
they/them
pi_221272906
Komt allemaal door social media. Dat heeft vrouwen gebrainwashed waardoor ze denken dat "geen man meer willen" iets stoers of cools is en ze hiermee het aanzien van andere vrouwen winnen of zo? Terwijl de werkelijkheid is dat ze hier vroeg of laat stervens depressief van worden als iedereen om hun heen wel gewoon een mooi leven met een gezin opbouwt. Maar zij moesten zo nodig de HR professionals worden die 5x per jaar op vakantie gaan naar ibiza zodat ze mooie wijnfoto's op instagram kunnen plaatsen. :')

Misschien moeten we ons als maatschappij meer op de traditionele normen en waarden focussen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:16:47 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221272930
Sosjal Miedia!!!

Het grote ongrijpbare fenomeen dat je de schuld van alles kan geven heden ten dage
pi_221272947
quote:

[..]

Wellicht is "vrouwen hebben mannen niet meer zo nodig, de meesten zijn toch maar kamerplanten met een rijbewijs" niet heel constructieve 'feedback', of vind je van wel? Je klinkt ook een beetje rancuneus tegenover de penisbezittende medemens
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:23:11 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221272955
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:20 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Wellicht is "vrouwen hebben mannen niet meer zo nodig, de meesten zijn toch maar kamerplanten met een rijbewijs" niet heel constructieve 'feedback', of vind je van wel? Je klinkt ook een beetje rancuneus tegenover de penisbezittende medemens
Dat is het ook niet. Maar wat je vervolgens doet om wel aantrekkelijk te zijn voor de vrouwen is toch wel eigen verantwoordelijkheid.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:24:14 #12
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221272962
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:20 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dat is het Louis van Gaal argument. 'ik kan goed tegen kritiek, maar het moet wel goed gegeven worden'. Guess what? Dan kun je dus niet tegen kritiek. Want kritiek is zelden perfect opgediend.

Dat jij voor de tig zoveelste keer over mij wil hebben of mij wil besmeuren leg ik, wederom, naast mij neer.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:27:22 #13
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221272983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klagen over mannen is ook een zeer normaal. Misschien wel langer dan andersom. Alleen heeft dat minder met het niet kunnen krijgen van een relatie te maken.
Oké. Het probleem is dus meer mannen die relaties willen dan vrouwen die kiezen voor een single bestaan.
pi_221273069
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:24 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is het Louis van Gaal argument. 'ik kan goed tegen kritiek, maar het moet wel goed gegeven worden'. Guess what. Dan kun je dus niet tegen kritiek. Want kritiek is zelden perfect opgediend.

Dat jij voor de tig zoveelste keer over mij wil hebben leg ik wederom naast mij neer.
Wat een slappe, laffe dooddoener. Kritiek lever je omdat je wilt dat de tegenpartij er iets mee doet. Weet je waat daar lijnrecht tegenover staat? Aantijgingen en verwensingen. Dat is per definitie geen opbouwende kritiek, iedereen die een cursus feedback heeft gegeven, weet dat. Debby weet dat ook. Zelfs jij weet dat. Je houdt je gewoon expres van de domme, oftewel je bent ter kwader trouw aan het handelen. Doe ermee wat je wilt
En ja, als jij denigrerende woorden als 'superhelden' en 'wankers' gaat gebruiken, dan gaat het inderdaad over jou. Wil je niet dat het over jou gaat? Trek dan niet de aandacht naar jezelf toe op een negatieve manier. Oorzaak en gevolg, het is allemaal niet zo lastig, de wereld is geen complot tegen jou he ;)
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:31:51 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221273092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:27 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Oké. Het probleem is dus meer mannen die relaties willen dan vrouwen die kiezen voor een single bestaan.
Dat "kiezen voor een singlebestaan" is niet echt een geloofwaardig verhaal. Vaak een momentopname. Dat soort vrouwen draait als een blad aan een boom bij het krijgen van een goede kilk met de juiste. Je kan dat moeilijk vooruit plannen.

Maar er zijn tegenwoordig wel een hoop kerels die als het niet meteen wil lukken met de vrouwen er niet voor kiezen om te kijken wat beter kan, maar om zich dan maar als een steeds grotere kneus te gedragen onder aanmoediging van ene meneer Tate.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 10:31:54 #16
5428 crew  miss_sly
pi_221273093
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:27 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het lijkt erop dat mannen recht hebben op een relatie en dat vrouwen, welke reden ze er ook voor hebben om geen relatie te willen (die sowieso ongegrond is of niet bestaand), mannen onrecht aandoen door geen relatie te willen.

Disclaimer: niet alle mannen, niet alle vrouwen, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 10:33:46 #17
5428 crew  miss_sly
pi_221273143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat "kiezen voor een singlebestaan" is niet echt een geloofwaardig verhaal. Vaak een momentopname. Dat soort vrouwen draait als een blad aan een boom bij het krijgen van een goede kilk met de juiste. Je kan dat moeilijk vooruit plannen.

Maar er zijn tegenwoordig wel een hoop kerels die als het niet meteen wil lukken met de vrouwen er niet voor kiezen om te kijken wat beter kan, maar om zich dan maar als een steeds grotere kneus te gedragen onder aanmoediging van ene meneer Tate.
Ik denk dat het in veel gevallen misschien niet per se actief liezen voor een singlebestaan is, maar vooral niet actief daten om op zoek te gaan naar een vaste partner. Mochten ze een leuke vent tegenkomen waarmee het klikt, dan zullen veel vrouwen vast niet koste wat kost vast willen houden aan het single bestaan, omdat het geen ideaal op zichzelf is.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:39:33 #18
483584 incel
they/them
pi_221273222
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:16 schreef Hexagon het volgende:
Sosjal Miedia!!!

Het grote ongrijpbare fenomeen dat je de schuld van alles kan geven heden ten dage
Is vele malen schadelijker dan wat je vroeger voor die tijd alleen op tv zeg.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:40:30 #19
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273223
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Wat een slappe, laffe dooddoener. Kritiek lever je omdat je wilt dat de tegenpartij er iets mee doet. Weet je waat daar lijnrecht tegenover staat? Aantijgingen en verwensingen. Dat is per definitie geen opbouwende kritiek, iedereen die een cursus feedback heeft gegeven, weet dat. Debby weet dat ook. Zelfs jij weet dat. Je houdt je gewoon expres van de domme, oftewel je bent ter kwader trouw aan het handelen. Doe ermee wat je wilt
En ja, als jij denigrerende woorden als 'superhelden' en 'wankers' gaat gebruiken, dan gaat het inderdaad over jou. Wil je niet dat het over jou gaat? Trek dan niet de aandacht naar jezelf toe op een negatieve manier. Oorzaak en gevolg, het is allemaal niet zo lastig, de wereld is geen complot tegen jou he ;)
Bedankt voor je analyse. 🍿 Je bewijst voor mij enkel het Louis van Gaal argument.
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:46:51 #20
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273255
quote:

[..]

Soort negatief aandacht vragen. Misschien is het naast onwil ook onkunde. Om positieve aandacht te verkrijgen van het andere geslacht? Beetje dreigen met onderdanigheid en dwang. Tuchtigen als laatste redmiddel?
pi_221273258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:40 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Bedankt voor je analyse. 🍿 Je bewijst voor mij enkel het Louis van Gaal argument.
Prima. Het zou je sieren om eens echt inhoudelijk te reageren in plaats van steeds te reageren met vooringestudeerde oneliners die eigenlijk vrij weinig met de discussie te maken hebben, maar goed, we leven in een vrij land
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:50:48 #22
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273275
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:47 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Prima. Het zou je sieren om eens echt inhoudelijk te reageren in plaats van steeds te reageren met vooringestudeerde oneliners die eigenlijk vrij weinig met de discussie te maken hebben, maar goed, we leven in een vrij land
Je recenseert en kleineert maar een eind in de verte. Nogmaals: omgaan met kritiek is leren omgaan met ongezouten kritiek.
pi_221273286
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:50 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Je recenseert en kleineert maar een eind in de verte. Nogmaals: omgaan met kritiek is leren omgaan met ongezouten kritiek.
Kleineert ja? Ik communiceer gewoon direct (en inhoudelijk), als jij dat als kleinerend ervaart, dan vind ik het ironisch dat je het hebt over anderen die niet goed met kritiek kunnen omgaan, misschien nog even de spiegel erbij pakken
  woensdag 8 juli 2026 @ 10:59:21 #24
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273418
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:53 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Kleineert ja? Ik communiceer gewoon direct (en inhoudelijk), als jij dat als kleinerend ervaart, dan vind ik het ironisch dat je het hebt over anderen die niet goed met kritiek kunnen omgaan, misschien nog even de spiegel erbij pakken
Ik communiceer ook direct, maar heb het niet nodig om rancuneus, dooddoener, complot, negatieve aandacht, te kwader trouw en denigrerend te gebruiken. In meerdere topics speel je op de persoon.

Bedankt voor de spiegeltip.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:05:31 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221273467
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:13 schreef incel het volgende:
Komt allemaal door social media. Dat heeft vrouwen gebrainwashed waardoor ze denken dat "geen man meer willen" iets stoers of cools is en ze hiermee het aanzien van andere vrouwen winnen of zo? Terwijl de werkelijkheid is dat ze hier vroeg of laat stervens depressief van worden als iedereen om hun heen wel gewoon een mooi leven met een gezin opbouwt. Maar zij moesten zo nodig de HR professionals worden die 5x per jaar op vakantie gaan naar ibiza zodat ze mooie wijnfoto's op instagram kunnen plaatsen. :')

Misschien moeten we ons als maatschappij meer op de traditionele normen en waarden focussen.
Vrouwen moet weer traditioneel worden, maar mannen zoals jou mogen nog wel steeds topics plaatsen over vele jonge vrouwen neuken etc. Als je een traditionele samenleving wil moeten de mannen ook mee bewegen of ben je net zo hypocriet als moslimmannen die ook rond neuken, zuipen etc.
pi_221273470
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik communiceer ook direct, maar heb het niet nodig om rancuneus, dooddoener, complot, negatieve aandacht, te kwader trouw en denigrerend te gebruiken. In meerdere topics speel je op de persoon.

Bedankt voor de spiegeltip.
Nee, jij hebt daar je eigen lingo voor. En die woorden slaan gewoon direct op jouw postgedrag, zie het als feedback ;)
Ik reageer daarnaast wel inhoudelijk, dat heb ik dan weer helaas niet gezien bij jou
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:07:48 #27
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273486
Maar goed. On topic.

Zou het topic niet beter 'mannen kunnen geen vrouw krijgen' heten dan 'vrouwen willen geen man meer'.

De ene wil dus relateren en de ander minder relateren. Dan ervaart degene met de hoogste drang het probleem het meest imo.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:07:53 #28
483584 incel
they/them
pi_221273487
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:05 schreef Momo het volgende:

[..]
zoals jou
:')

Verder is het heel simpel.

- Een vrouw die veel seks heeft met mannen is niet indrukwekkend want daar is geen skill voor nodig.
- Een man die veel seks heeft met vrouwen is wel indrukwekkend omdat daar wel skill voor nodig is.

Ken je het verhaal van slotjes en sleuteltjes?

Een sleutel die veel sloten opent is een masterkey. Een slot dat door veel sleutels wordt geopend is een slecht slot.
pi_221273498
Bekijk deze YouTube-video
Even een bommetje droppen
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 11:08:36 #30
5428 crew  miss_sly
pi_221273504
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Vrouwen moet weer traditioneel worden, maar mannen zoals jou mogen nog wel steeds topics plaatsen over vele jonge vrouwen neuken etc. Als je een traditionele samenleving wil moeten de mannen ook mee bewegen of ben je net zo hypocriet als moslimmannen die ook rond neuken, zuipen etc.
We, vrouwen, moeten vooral terug naar traditionele waarden, waarin we onderdanig zijn, zedig, thuisblijven en zorgen en onze man die tevens kostwinner is vooral dienen.

Traditioneel hebben mannen al minder restricties, en de restricties die de laatste decennia zijn verminderd, moeten vooral zo blijven.

Under his eye.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:08:50 #31
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273507
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:05 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Nee, jij hebt daar je eigen lingo voor. En die woorden slaan gewoon direct op jouw postgedrag, zie het als feedback ;)
Ik reageer daarnaast wel inhoudelijk, dat heb ik dan weer helaas niet gezien bij jou
Bedankt voor de feedback.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 11:09:28 #32
5428 crew  miss_sly
pi_221273525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:07 schreef incel het volgende:

[..]

- Een vrouw die veel seks heeft met mannen is niet indrukwekkend want daar is geen skill voor nodig.
- Een man die veel seks heeft met vrouwen is wel indrukwekkend omdat daar wel skill voor nodig is.

Een sleutel die veel sloten opent is een masterkey. Een slot dat door veel sleutels wordt geopend is een slecht slot.
Jemig, je bent nog vrouwonvriendelijker dan ik al dacht.

Ongelofelijk, dat het bestaat.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:10:30 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221273554
quote:

[..]

Oh wat heb je toch weer veel met traditionele waarden. Je kunt ook geen wijven blijven neuken als die alleen maar seks mogen hebben met hun man.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:10:39 #34
483584 incel
they/them
pi_221273559
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We, vrouwen, moeten vooral terug naar traditionele waarden, waarin we onderdanig zijn, zedig, thuisblijven en zorgen en onze man die tevens kostwinner is vooral dienen.

Traditioneel hebben mannen al minder restricties, en de restricties die de laatste decennia zijn verminderd, moeten vooral zo blijven.

Under his eye.
Ik zeg nergens dat mannen wel sletten moeten zijn hoor. Vind juist dat mannelijk leiderschap wat meer vooraan moet komen te staan.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 11:11:28 #35
5428 crew  miss_sly
pi_221273581
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:10 schreef incel het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat mannen wel sletten moeten zijn hoor. Vind juist dat mannelijk leiderschap wat meer vooraan moet komen te staan.
Mannelijk leiderschap, ja, daar wordt de wereld een stuk beter van :')
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 11:12:08 #36
441859 crew  Lenny77
pi_221273592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:50 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dan moet je er zelf niet mee starten...
Wie de bal kaatst, krijgt m terug.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 11:13:28 #37
441859 crew  Lenny77
pi_221273630
quote:

[..]

woensdag 8 juli 2026 @ 11:13:34 #38
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273635
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:10 schreef incel het volgende:

[..]
Trump, Putin, Erdogan en Xi zijn het met u eens. Dat leiderschap heeft ons veel goeds gebracht.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:15:13 #39
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273678
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dan moet je er zelf niet mee starten...
Wie de bal kaatst, krijgt m terug.
Ik heb geen bal gekaatst naar hem persoonlijk. Wel generiek. Dan kun je ervoor kiezen om je aangesproken te voelen. Dus...
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:15:35 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221273689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:13 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Trump, Putin, Erdogan en Xi zijn het met u eens. Dat leiderschap heeft ons veel goeds gebracht.
Je ziet wel dat de meer vrouwonvriendelijk users juist fan zijn van dit soort figuren.
pi_221273731
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Under his eye.
Afhankelijk van wat men "traditioneel" noemt. De meeste tijd dat homo sapiens op aarde loopt was er het matriarchaat. Het is pas laatste ~15k jaar dat het omgeslagen is in patriarchaat. Matriarchaat is m.i. veel natuurlijker voor de mensheid.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221273742
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:15 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik heb geen bal gekaatst naar hem persoonlijk. Wel generiek. Dan kun je ervoor kiezen om je aangesproken te voelen. Dus...
Klopt, je beledigingen waren gewoon aan het adres van alle mannen als geheel. Maar ik zal je advies opvolgen en je posts niet meer serieus nemen dan, je hebt gelijk, dat had ik niet moeten doen
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:18:51 #43
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Je ziet wel dat de meer vrouwonvriendelijk users juist fan zijn van dit soort figuren.
Beetje vergelijkbaar met identificeren met de film The Godfather. Appelleert aan het gevoel van macht hebben over mensen. Als ik de baas was, dan...
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:19:21 #44
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273745
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:18 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Klopt, je beledigingen waren gewoon aan het adres van alle mannen als geheel. Maar ik zal je advies opvolgen en je posts niet meer serieus nemen dan, je hebt gelijk, dat had ik niet moeten doen
Heel goed! Een doorbraak.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 11:22:48 #45
441859 crew  Lenny77
pi_221273779
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:15 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Mannen zijn geen wankers...

Als je toch zo graag leuke discussies hebt en graag inhoudelijk gaat, dan kan je er ook voor kiezen om wat aangenamer te posten.
pi_221273788
Ben trouwens benieuwd, toen Sophie Straat zei: "alle witte mannen naar achteren", bedoelde ze toen eigenlijk penisdragende mensen, mensen die zich identificeren als man, of penisdragende mensen die zich ook nog identificeren als man? Wel erg verwarrend wordt het zo
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 11:30:09 #47
441859 crew  Lenny77
pi_221273857
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:23 schreef MultiBanaan het volgende:
Ben trouwens benieuwd, toen Sophie Straat zei: "alle witte mannen naar achteren", bedoelde ze toen eigenlijk penisdragende mensen, mensen die zich identificeren als man, of penisdragende mensen die zich ook nog identificeren als man? Wel erg verwarrend wordt het zo
Meh laten we niet deze kant opgaan.. Daar lopen al topics over :{
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:31:32 #48
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221273866
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mannen zijn geen wankers...

Als je toch zo graag leuke discussies hebt en graag inhoudelijk gaat, dan kan je er ook voor kiezen om wat aangenamer te posten.
'Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik hier vooral kom voor de wankers.'. Is eigenlijk meer globaal. Ook vrouwen kunnen het opnemen voor 'onze jongens'.

Denk niet dat dit zal gaan lukken. Wat de ene aangenaam vindt, is voor de ander nagels op een schoolbord. Bovendien varieer ik graag qua posts en reacties. Als mijn posts of reacties te ver gaan wis je ze maar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Koekoekmakto op 08-07-2026 11:39:40 ]
pi_221273886
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Meh laten we niet deze kant opgaan.. Daar lopen al topics over :{
Oke goed, post ik hem daar. Maar ik ben wel benieuwd naar ieders mening hier over de actie van Sophie Straat, en vooral, wat was precies het doel van haar actie? Het valt me op dat dat namelijk wel de modus operandi is van veruit de meeste publiekelijk feministen, namelijk volgens het patroon van: "mannen, eet stront! Maar kunnen jullie ons wel supporten aub, want we zijn er ook voor jullie.'' Ik kan daar met mijn pet gewoon niet bij
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:48:19 #50
483584 incel
they/them
pi_221273952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:13 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Want alle mannen zijn precies zoals een paar machtige sociopatische miljardairs of zo? :')

Genoeg vrouwen die net zo ziek zijn of nog wel veel zieker.
  woensdag 8 juli 2026 @ 11:51:35 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221273970
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:46 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Soort negatief aandacht vragen. Misschien is het naast onwil ook onkunde. Om positieve aandacht te verkrijgen van het andere geslacht? Beetje dreigen met onderdanigheid en dwang. Tuchtigen als laatste redmiddel?
Tja, het leidt er hoe dan ook niet toe dat je krijgt wat je wilt. Maar dat zal wel mijn logica zijn.
pi_221274039
quote:

[..]

Kan me hier wel in vinden, eigenlijk heb je gewoon aan alle kanten mensen die zich niet meer kwetsbaar durven op te stellen, en als een soort verdedigingsmechanisme steeds stoerder naar elkaar gaan zitten acteren. Zo van "heb het toch niet nodig, kan prima zonder, m'n leven is top!" en vervolgens zichzelf thuis huilen in slaap masturberen
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:02:37 #53
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221274046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:48 schreef incel het volgende:

[..]
Want alle mannen zijn precies zoals een paar machtige sociopatische miljardairs of zo? :')

Genoeg vrouwen die net zo ziek zijn of nog wel veel zieker.
Dat weet ik niet, jij pleit voor meer 'mannelijk leiderschap'. Ik geef vervolgens voorbeelden daarvan. Ik zie geen voordelen daarin eerlijk gezegd. Gedeelde verantwoordelijkheid is beter.
pi_221274061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geldt dat niet ook voor vrouwen?
pi_221274075
quote:

Slachtofferrol is idd niet sexy. Maar klagen over vrouwen is meer genormaliseerd dan klagen over mannen.
Dat lijkt mij op het eerste gezicht precies andersom. Dus heb je een onderbouwing van deze stelling?
pi_221274116
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het lijkt erop dat mannen recht hebben op een relatie en dat vrouwen, welke reden ze er ook voor hebben om geen relatie te willen (die sowieso ongegrond is of niet bestaand), mannen onrecht aandoen door geen relatie te willen.

Disclaimer: niet alle mannen, niet alle vrouwen, etc.
Ik hoor eigenlijk dat soort verwijten alleen maar uit een zeer specifieke hoek…
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:10:04 #57
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221274128
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat lijkt mij op het eerste gezicht precies andersom. Dus heb je een onderbouwing van deze stelling?
Nee. Heb jij onderbouwing voor de omgekeerde versie?

Ik lees nog steeds behoorlijk veel niet rationeel, niet logisch, emotioneel, luister maar eventjes mevrouwtje, eigenlijk zijn ze depri, doorgeslagen feminisme, tijd voor traditionele verhoudingen enzovoort.
pi_221274135
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:07 schreef Koekoekmakto het volgende:
Maar goed. On topic.

Zou het topic niet beter 'mannen kunnen geen vrouw krijgen' heten dan 'vrouwen willen geen man meer'.

De ene wil dus relateren en de ander minder relateren. Dan ervaart degene met de hoogste drang het probleem het meest imo.
Dit topic draait toch vooral over vrouwen die geen leuke man meer kunnen vinden, dan maar de zoektocht opgeven en vervolgens mannen de schuld geven.

Dus waarom draai je het 180 graden?
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 12:11:15 #59
5428 crew  miss_sly
pi_221274137
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoor eigenlijk dat soort verwijten alleen maar uit een zeer specifieke hoek…
Care to elaborate?
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 12:12:11 #60
5428 crew  miss_sly
pi_221274143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit topic draait toch vooral over vrouwen die geen leuke man meer kunnen vinden, dan maar de zoektocht opgeven en vervolgens mannen de schuld geven.

Dus waarom draai je het 180 graden?
Dat laatste dus niet. Ze geven mannen niet de schuld. Ze zeggen alleen dat ze te weinig echt leuke exemplaren vinden en dan liever single blijven. Het zijn juist mannen die vrouwen de schuld geven van het feit dat ze zijzelf, de mannen dus, niet meer aan de vrouw geraken.
pi_221274176
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:10 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee. Heb jij onderbouwing voor de omgekeerde versie?

Ik lees nog steeds behoorlijk veel niet rationeel, niet logisch, emotioneel, luister maar eventjes mevrouwtje, eigenlijk zijn ze depri, doorgeslagen feminisme, tijd voor traditionele verhoudingen enzovoort.
Lees de column eens, zou ik zeggen. Dat gaat echt over vrouwen die het daten hebben opgegeven omdat ze (kennelijk) geen leuke kerel kunnen vinden en dan vervolgens de schuld aan mannen geven.

Dat is de omgekeerde variant van de incel/MGTOW.
pi_221274181
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Care to elaborate?
De incel/mgtow hoek. Ik heb niet het idee dat normale mensen zo denken.
pi_221274207
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat laatste dus niet. Ze geven mannen niet de schuld. Ze zeggen alleen dat ze te weinig echt leuke exemplaren vinden en dan liever single blijven. Het zijn juist mannen die vrouwen de schuld geven van het feit dat ze zijzelf, de mannen dus, niet meer aan de vrouw geraken.
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.

Het is toch gewoon heel simpel dat de mismatch op de datingmarkt een gezamenlijke verantwoordelijkheid is?

Als mannen lopen te roepen dat Nederlandse vrouwen ‘niet vrouwelijk genoeg zijn’, dan nemen wij beiden dat toch ook niet serieus en wijzen we naar de persoon die de rode draad is?
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:32:13 #64
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221274311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lees de column eens, zou ik zeggen. Dat gaat echt over vrouwen die het daten hebben opgegeven omdat ze (kennelijk) geen leuke kerel kunnen vinden en dan vervolgens de schuld aan mannen geven.

Dat is de omgekeerde variant van de incel/MGTOW.
Bedankt voor het leesadvies. Dit is niet de omgekeerde variant, want het zit in ongewenst/gewenst single zijn.

Ik lees bij vrouwen meer een verzuchting over dat er weinig leuke mannen meer zijn en vervolgens single zijn zonder problemen daarmee.

Omgekeerd lees ik vooral veel entitlement, de te hoge standaarden van vrouwen en pleidooien voor traditionele verhoudingen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:34:14 #65
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221274332
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk geven ze mannen de schuld als ze zeggen dat ze een kamerplant met rijbewijs zijn.

Het is toch gewoon heel simpel dat de mismatch op de datingmarkt een gezamenlijke verantwoordelijkheid is?

Als mannen lopen te roepen dat Nederlandse vrouwen ‘niet vrouwelijk genoeg zijn’, dan nemen wij beiden dat toch ook niet serieus en wijzen we naar de persoon die de rode draad is?
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.
pi_221274512
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat hoeft toch niet opgelost te worden? Gewoon meer singles. Das toch ook prima.
Ironisch genoeg is dat precies hoe veel vrouwen er over denken tegenwoordig. Ik vraag me af hoeveel procent van de mannen uiteindelijk emotioneel onveilig of emotioneel afhankelijk is.

Zelfs in een quasigrappige context hoor en lees je toch constant dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw. Behalve financieel en praktisch maar juist op die vlakken zijn vrouwen bezig aan een inhaalslag en worden mannen steeds minder praktisch en technisch onderlegd.
blablablabla
pi_221274592
quote:

[..]
Ik denk dat het aandeel singles in een maatschappij een goede graadmeter is van de algehele mentale gezondheid van een maatschappij, waarbij hoe meer singles, hoe lager de algemene mentale maatschappelijke gezondheid
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:08:25 #68
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221274623

[ Bericht 56% gewijzigd door Koekoekmakto op 08-07-2026 13:09:09 ]
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 13:09:00 #69
5428 crew  miss_sly
pi_221274628
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoezo is die mismatch een gezamenlijke verantwoordelijkheid?

Dat is nu precies het probleem, denk ik, dat er een gezamenlijke verantwoordelijkheid wordt gelegd, terwijl veel vrouwen zeggen "nou, dan maar (voorlopig) even geen partner, alleen is het ook prima" en dat veel mannen hen dat vervolgens kwalijk nemen.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind niet, en dat vinden beide columnisten die in dit topic zijn aagehaal dook niet, dat alle mannen kamerplanten zonder rijbewijs zijn of alles verkeerd doen en niet aantrekkelijk zijn. Maar een groeiende groep vrouwen zoekt meer een aanvulling op hun leven waar ze dat maar moeilijk bij een man kunnen vinden. En besluiten dan dat ze die aanvulling ook niet per se in de vorm van een man hoeven te hebben, omdat hun werk, sociaal leven, vriendinnen, kind(eren), familie voldoende aanvulling zijn. En investeren in een relatie dan gewoon teveel van ze vraagt en ze dat er niet voor over hebben.

En DAT wordt deze vrouwen kwalijk genomen. Dat ze aangeven een man niet per se nodig te hebben, alleen een relatie willen als ze daar vooral positiviteit uithalen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:09:08 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221274630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geldt dat niet ook voor vrouwen?
Die zijn in ieder geval iets minder luidruchtig bezig waar het gaat om onvermogen een relatie te vinden.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:09:30 #71
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221274634
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Ironisch genoeg is dat precies hoe veel vrouwen er over denken tegenwoordig. Ik vraag me af hoeveel procent van de mannen uiteindelijk emotioneel onveilig of emotioneel afhankelijk is.

Zelfs in een quasigrappige context hoor en lees je toch constant dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw. Behalve financieel en praktisch maar juist op die vlakken zijn vrouwen bezig aan een inhaalslag en worden mannen steeds minder praktisch en technisch onderlegd.
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:15:36 #72
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221274731
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En DAT wordt deze vrouwen kwalijk genomen. Dat ze aangeven een man niet per se nodig te hebben, alleen een relatie willen als ze daar vooral positiviteit uithalen.
Interessant. U moet ons nodig hebben...🤔
pi_221274740
quote:

[..]

Dat is nu precies het probleem, denk ik, dat er een gezamenlijke verantwoordelijkheid wordt gelegd, terwijl veel vrouwen zeggen "nou, dan maar (voorlopig) even geen partner, alleen is het ook prima" en dat veel mannen hen dat vervolgens kwalijk nemen.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind niet, en dat vinden beide columnisten die in dit topic zijn aagehaal dook niet, dat alle mannen kamerplanten zonder rijbewijs zijn of alles verkeerd doen en niet aantrekkelijk zijn. Maar een groeiende groep vrouwen zoekt meer een aanvulling op hun leven waar ze dat maar moeilijk bij een man kunnen vinden. En besluiten dan dat ze die aanvulling ook niet per se in de vorm van een man hoeven te hebben, omdat hun werk, sociaal leven, vriendinnen, kind(eren), familie voldoende aanvulling zijn. En investeren in een relatie dan gewoon teveel van ze vraagt en ze dat er niet voor over hebben.

Dat is onzin, het wordt ze niet kwalijk genomen dat ze liever single zijn, het wordt ze kwalijk genomen dat ze even de meerderheid van de mannen schofferen op de weg naar de uitgang. Dat is gewoon niet nodig, hou de eer aan jezelf, denk ik dan
pi_221274749
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Minder afhankelijk zijn van elkaar geeft misschien meer singles. Het probleem is volgens mij het grootst bij de mensen die een relatie willen, maar het niet lukt. Dan kun je inzetten op jezelf verbeteren of genoegen nemen met minder. Daten is markt. Heeft ook iets triest. Het laat mooie karaktertrekken soms ondersneeuwen in een LinkedIn achtige zelfpromotie. Misschien draait het over een aantal jaren wel weer en gaat de verhouding meer naar koppels of gezinnen.
Ben het zowaar een keer met je eens
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 13:23:32 #75
5428 crew  miss_sly
pi_221274790
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat vond ik dan ook een goede beschrijving in de column van Caroline Spaans over datingapps: in de basis zou het een fijne, goede manier kunnen zijn om te daten en een nieuwe vlam/liefde te ontmoeten, maar het is verworden tot een hele toxische toestand. En ja, ik denk dat social media daar ook een rol in spelen.
pi_221274865
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vond ik dan ook een goede beschrijving in de column van Caroline Spaans over datingapps: in de basis zou het een fijne, goede manier kunnen zijn om te daten en een nieuwe vlam/liefde te ontmoeten, maar het is verworden tot een hele toxische toestand. En ja, ik denk dat social media daar ook een rol in spelen.
In de begintijd van tinder was het dat ook: leuke, vlotte ongedwongen ontmoetingen zonder verborgen agenda's en tijdsschema's. Helaas zijn alle kaarten nu geschud, en de huidige dynamieken zijn ingedaald
pi_221274941
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:32 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Bedankt voor het leesadvies. Dit is niet de omgekeerde variant, want het zit in ongewenst/gewenst single zijn.

Ik lees bij vrouwen meer een verzuchting over dat er weinig leuke mannen meer zijn en vervolgens single zijn zonder problemen daarmee.

Omgekeerd lees ik vooral veel entitlement, de te hoge standaarden van vrouwen en pleidooien voor traditionele verhoudingen.
Als jij denkt dat vrouwen die klagen over "mannen die kamerplanten met rijbewijs' helemaal happy zijn met hun single zijn, dan heb ik nog een mooie brug voor je te koop...
pi_221274953
quote:

[..]
Kennelijk zijn veel singles het daar onder de streep toch niet mee eens. Inmiddels blijven ongeveer 40% van de vrouwen kinderloos. Van die 40% is 20% daar gelukkig mee. 80% echter niet.

Dat is een van de gevolgen van die mismatch.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:54:54 #79
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221274955
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij denkt dat vrouwen die klagen over "mannen die kamerplanten met rijbewijs' helemaal happy zijn met hun single zijn, dan heb ik nog een mooie brug voor je te koop...
Dat hoeft elkaar niet te bijten. Als ik klaag over X kan ik nog steeds gelukkig zijn met Y. En wat dan nog. Klagen over anderen is nationaal vermaeck.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 13:59:08 #80
5428 crew  miss_sly
pi_221274971
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk zijn veel singles het daar onder de streep toch niet mee eens. Inmiddels blijven ongeveer 40% van de vrouwen kinderloos. Van die 40% is 20% daar gelukkig mee. 80% echter niet.

Het kan best zijn dat een deel van die vrouwen liever wel een relatie zou willen, en wel graag (een) kind(eren) zou willen, maar wel alleen met de juiste partner.

Het kan toch niet zo zijn dat ze maar moet settelen met iemand waar ze eigenlijk niet bij wil zijn, omdat ze EEN relatie en EEN kind wil? Dat is de omgekeerde wereld.

Je wil een relatie met die ene persoon, en je wil een kind met je partner.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:02:08 #81
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221274976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kinderloosheid is toch een ander onderwerp? Maar je kunt deze betrouwbare cijfers ook anders interpreteren. Veel vrouwen hebben dus principes en zijn liever single dan dat ze batsen met een holenboer. Misschien komen er wel meer BOM moeders in de toekomst. Ook goed.
pi_221274980
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat je constant leest dat mannen op allerlei manieren afhankelijk zijn van hun vrouw lees je vaak, maar dat maakt het niet waar.

Sterker nog, (ik weet het n=1), ik ken vooral voorbeelden van mensen die uit elkaar zijn en waarbij de vrouw dan geregeld terugvalt op de ex voor whatever, totdat er natuurlijk een andere kerel in het spel is.

En ja, ik weet dat er talloze onderzoeken zijn die aangeven dat vrouwen vaker blij zijn met de scheiding, maar vrouwen zijn ook in overwegende mate (70%) degenen die de stekker eruit trekken, dus logisch dat ze dan gemiddeld positiever tegen de scheiden aankijken.

Ook het 'mannen met relatie leven langer' bewijst niets. Geen homogene groep. Het zou zo maar eens kunnen dat oorzaak en gevolg omgedraaid worden hier (op zich niet zo gek, want mannen die hulpbehoevend zijn, zullen minder aantrekkelijk gevonden worden).

Bij vrouwen geldt dat ze met een relatie minder lang leven. Maar ook hier: geen homogene groep. En laten er nu eens veel mannen zijn die maar wat graag zich ontfermen over een vrouw die wat meer hulpbehoevend is (omdat dit nu eenmaal hen een gevoel geeft van waardering, al zullen er ook assholes tussen zitten die dan hun controle uit willen oefenen op een meer kwetsbaar persoon.

Financieel zijn heel veel vrouwen nog altijd afhankelijk (dan wel van mannen, dan wel van de staat) en praktisch staat er vrijwel altijd een kerel klaar in de hoop dat er in de toekomst wat te neuken valt.

Anders gezegd: ik vermoed dat het een stuk genuanceerder ligt en mannen vrouwen nodig hebben, zoals vrouwen mannen nodig hebben.
pi_221274983
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:02 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ik denk dat het aandeel singles in een maatschappij een goede graadmeter is van de algehele mentale gezondheid van een maatschappij, waarbij hoe meer singles, hoe lager de algemene mentale maatschappelijke gezondheid
Dat zou mij niet verbazen. Uiteindelijk blijven we sociale dieren.
pi_221275017
quote:

[..]

Wat is 'veel mannen' in dezen dan? Want volgens mij is de groep incels/mgtow klein en dat 'alleen is ook prima' komt op mij over als een cope als het gevolgd wordt door een denigrerende opmerken als kamerplanten met rijbewijs en weet ik allemaal niet wat voor onzin over mannen in de msm uitgestrooid wordt.
pi_221275051
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die zijn in ieder geval iets minder luidruchtig bezig waar het gaat om onvermogen een relatie te vinden.
O?

Ik zie werkelijk dagelijks klaagzangen voorbij komen van vrouwen over mannen... Meer dan andersom. Veel meer.

Kan aan het algoritme liggen natuurlijk, maar ook hier: waar blijkt dat toch uit dat vooral mannen een probleem hebben?

Laten we wel zijn: het onderwerp hier is gestart met een klaagzang de andere kant op.
pi_221275056
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Het kan best zijn dat een deel van die vrouwen liever wel een relatie zou willen, en wel graag (een) kind(eren) zou willen, maar wel alleen met de juiste partner.

Het kan toch niet zo zijn dat ze maar moet settelen met iemand waar ze eigenlijk niet bij wil zijn, omdat ze EEN relatie en EEN kind wil? Dat is de omgekeerde wereld.

Maar wat zou volgens jou de verklaring dat er schijnbaar tegenwoordig minder mannen zijn die goed genoeg zijn voor de vrouwen van nu? Is de kwaliteit van het aanbod kehard gekelderd de laatste 20-30 jaar, moesten de vrouwen van vroeger die klerelijers ook al niet maar hadden ze geen andere keuze vanwege hun socioeconomische afhankelijkheid, of is er een andere verklaring?
pi_221275107
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat online daten een toxische toestand is, is een mening die je vooral hoort van mensen die daar al langer rondhangen zonder succes.

Wat dat betreft is het ook een beetje als met reviews van bezorgbedrijven. Allemaal slecht. Waarom: als alles goed gaat is het vanzelfsprekend. Zo niet, dan komen de klachten.

Hoe dan ook: ik vond het allesbehalve toxisch. Natuurlijk, je komt ook rare vogels tegen (en vrouwen vast vaker dan mannen, al was het maar omdat er 4x zoveel mannen zijn daar), maar IRL is dat niets anders.
pi_221275264
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat online daten een toxische toestand is, is een mening die je vooral hoort van mensen die daar al langer rondhangen zonder succes.

Wat dat betreft is het ook een beetje als met reviews van bezorgbedrijven. Allemaal slecht. Waarom: als alles goed gaat is het vanzelfsprekend. Zo niet, dan komen de klachten.

Hoe dan ook: ik vond het allesbehalve toxisch. Natuurlijk, je komt ook rare vogels tegen (en vrouwen vast vaker dan mannen, al was het maar omdat er 4x zoveel mannen zijn daar), maar IRL is dat niets anders.
Online daten legt wel op een hele duidelijke manier bloot wat altijd al aan de hand was maar vroeger een vaag begrip bleef, en nu met statistieken en cijfers expliciet op je scherm terecht komt: dat mensen een soort 'marktwaarde' hebben op de dating 'markt'. En dat kan voor mensen met een lage marktwaarde heel pijnlijk zijn en wat met hun eigenwaarde doen (die keldert soms), maar voor mensen met een hoge marktwaarde betekent het ook niet altijd wat goeds (krijgen er mogelijk opgeblazen ego's van). Nog altijd ligt het natuurlijk ook aan jezelf en je mindset waarmee je erin gaat, wat je eruit haalt.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 14:28:39 #89
5428 crew  miss_sly
pi_221275274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is 'veel mannen' in dezen dan? Want volgens mij is de groep incels/mgtow klein en dat 'alleen is ook prima' komt op mij over als een cope als het gevolgd wordt door een denigrerende opmerken als kamerplanten met rijbewijs en weet ik allemaal niet wat voor onzin over mannen in de msm uitgestrooid wordt.
Kennelijk moeten vrouwen zich constant verantwoorden voor het feit dat ze niet koste wat kost een relatie hoeven en geven dan aan wat voor hen de redenen zijn ervoor.

Maar daarover moeten ze dan kennelijk ook weer verantwoording afleggen.
pi_221275290
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]

Ik zeg helemaal niet dat ze dan maar moeten settelen. Al denk ik wel dat nu vrouwen gemiddeld hoger opgeleid zijn en (de jongere generatie) meer verdient, dat het verstandig is voor vrouwen om b.v. niet per sé te willen dat hun partner hoger of even hoog is opgeleid dan zij zijn en meer of even veel verdienen dan zij.

Overigens kan ik ook hetzelfde schrijven over mannen, die dan weer naar andere dingen kijken. Nogmaals, het is een gedeelde verantwoordelijkheid.

Wat dat betreft volgt er uit de data van datingapps dat vrouwen daar omdat ze in de minderheid zijn aandacht krijgen van bijzonder leuke mannen, waar ze dat IRL minder krijgen. Maar daardoor is dat voor hen wel de norm. Terwijl zij voor die mannen helemaal geen optie zijn voor meer dan 'fun'. Maar ook voor mannen geldt natuurlijk wel dat ze op de apps geleid worden langs een eindeloze stroom aan leuke vrouwen die natuurlijk ook niet bepaald een realistische optie zijn.

Zowel vrouwen als mannen hebben dus het idee gekregen dat er veel meer aanbod is dan er werkelijk is voor hen. Maar goed, dat is natuurlijk ook het verdienmodel van die apps (de meeste mensen die een relatie krijgen verlaten de apps namelijk...).

Dus ik denk dat verwachtingsmanagement een grote rol speelt in de mismatch. Een beetje zoals de incel die droomt van een Instagram model, omdat hij zogenaamd 100 van die 'modellen' volgt en misschien nog wel eens een reactie van hen krijgt ook.

Wat dat betreft ben ik opgegroeid in een tijd dat je vrij duidelijk werd gemaakt waar je stond. In de bars was het aanbod gelimiteerd en je had ook een vrij snelle feedback. Er werd minder gedroomd. En meer geneukt.

Want dat is natuurlijk wel duidelijk uit de data. Ondanks dat we meer mogelijkheden hebben om elkaar te leren kennen is de hoeveelheid seks die men heeft aan het inkakken en met name bij de jongste generatie, waarvan 30% van de mannen en 20% van de vrouwen seksloos leven.

Dan hebben we het over mensen in de leeftijd dat je op de Universiteit zit. Je weet wel, die tijd waarin je behoorde tot de beste klanten van Durex (of MySize, of whatever)....

Naast dat verwachtingsmanagement speelt ook nog een rol dat de hoeveelheid (schijnbare) keuze en minder offline sociale contacten maakt dat je weinig kans krijgt om een ander te laten zien hoe leuk je bent, ook al valt dat niet direct op. Scott Galloway zegt daar interessante dingen over.

En daar komt nu nog een nieuwe dreiging bovenop: AI companions en straks nog de (seks)robots. Debra Soh heeft recentelijk een boek uitgebracht waarin ze hierop ingaat en ook meer in zijn algemeenheid (sextinction).
pi_221275296
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:02 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Kinderloosheid is toch een ander onderwerp? Maar je kunt deze betrouwbare cijfers ook anders interpreteren. Veel vrouwen hebben dus principes en zijn liever single dan dat ze batsen met een holenboer. Misschien komen er wel meer BOM moeders in de toekomst. Ook goed.
Kinderloosheid komt voor de kinderlozen voor een groot deel voort vanuit die mismatch.

En BOM moeders komen er gelukkig niet zoveel. Is helemaal niet wenselijk voor kinderen. Die gedijen het beste met vader en moeder.
pi_221275316
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:09 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Maar wat zou volgens jou de verklaring dat er schijnbaar tegenwoordig minder mannen zijn die goed genoeg zijn voor de vrouwen van nu? Is de kwaliteit van het aanbod kehard gekelderd de laatste 20-30 jaar, moesten de vrouwen van vroeger die klerelijers ook al niet maar hadden ze geen andere keuze vanwege hun socioeconomische afhankelijkheid, of is er een andere verklaring?
Vrouwen hebben een enorme inhaalslag gemaakt en voor jongemannen die nu een loopbaan vorm gaan geven geldt dat ze last hebben van discriminatie. Want hoeveel mooie banen zijn er wel niet die per sé naar een vrouw moeten om de balans te herstellen?

Op zich perfect natuurlijk dat vrouwen die inhaalslag hebben gemaakt en zelfs mannen voorbij zijn. Alleen zou die nieuwe realiteit ook meegewogen moeten worden als het gaat om partnerkeuze. Tenminste, als je niet de odds tegen je wil hebben. Want veel mannen zijn heel gefrustreerd geraakt op dating apps vanwege de verhoudingen daar... Dus waarom zouden vrouwen zoiets voor zichzelf willen creëren?
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:37:30 #93
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221275317
Misschien is het ook nog een beetje dat cliche van oude vrijster vs vrije jongen. Andere taal, waarderingscijfers en bejegening. Nu gaat het een beetje draaien. Single man wordt nu sneu gevonden en de single vrouw klinkt daarentegen meer vrij en autonoom.

Blijven roepen dat ze depressief zijn, jokken en mannen 'echt wel nodig hebben' is een imo een achterhoedegevecht voor gefrustreerden.
pi_221275325
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:26 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Online daten legt wel op een hele duidelijke manier bloot wat altijd al aan de hand was maar vroeger een vaag begrip bleef, en nu met statistieken en cijfers expliciet op je scherm terecht komt: dat mensen een soort 'marktwaarde' hebben op de dating 'markt'. En dat kan voor mensen met een lage marktwaarde heel pijnlijk zijn en wat met hun eigenwaarde doen (die keldert soms), maar voor mensen met een hoge marktwaarde betekent het ook niet altijd wat goeds (krijgen er mogelijk opgeblazen ego's van). Nog altijd ligt het natuurlijk ook aan jezelf en je mindset waarmee je erin gaat, wat je eruit haalt.
Ik denk juist dat irl daten dat veel meer blootlegt.
pi_221275329
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kennelijk moeten vrouwen zich constant verantwoorden voor het feit dat ze niet koste wat kost een relatie hoeven en geven dan aan wat voor hen de redenen zijn ervoor.

Nou geef je gewoon geen antwoord op de vraag.

Jij schrijft 'veel mannen' en ik vraag slechts om een verduidelijking hiervan.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:41:12 #96
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221275331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kinderloosheid komt voor de kinderlozen voor een groot deel voort vanuit die mismatch.

En BOM moeders komen er gelukkig niet zoveel. Is helemaal niet wenselijk voor kinderen. Die gedijen het beste met vader en moeder.
Oneens. Liefdevolle singles of koppels van hetzelfde geslacht voeden vaak beter op. Rolmodellen vind je ook buiten een gezin.
pi_221275340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:41 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Oneens. Liefdevolle singles of koppels met hetzelfde geslacht voeden vaak beter op. Rolmodellen vind je ook buiten een gezin.
Daar heb je vast een goede bron voor. Ik zie hem wel verschijnen.

(overigens geldt voor veel koppels van hetzelfde geslacht dat ze dat bereiken met iemand die in het leven van het kind blijft en sowieso geldt dat deze groep bewust kiest voor kinderen, wat de vergelijking alweer ontzettend moeilijk maakt)
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:44:21 #98
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221275351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar heb je vast een goede bron voor. Ik zie hem wel verschijnen.
Kom jij maar met die bron voor man en vrouw, Abraham
pi_221275393
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Aan wie moeten vrouwen zich dan verantwoorden? Wat betekent 'moeten' eigenlijk in deze, wat gebeurt er als je het niet doet?
pi_221275396
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:44 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Kom jij maar met die bron voor man en vrouw, Abraham
Het ontbreken van een van de biologische ouders (meestal betreft het de vader) in het leven van kinderen is toch geen nieuws? Kom op zeg. Hell, het is een van de belangrijkste voorspellers als het gaat om hoe goed een kind het doet in de maatschappij.

Studies have shown that children with absent fathers are at a higher risk of having behavioral problems, 4 times more likely to live in poverty, 2 times more likely to never graduate high school, 7 times high risk of teen pregnancy, more vulnerable to abuse, and 2 times as likely to become obese.” from fatherhood.org/fatherless-absence-statistics.

https://isef.net/project/(...)ts-of-absent-fathers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')