quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
On topic dan maar weer.
Is het niet meer verstandig voor mannen om in zichzelf te investeren, om te voldoen aan de wensen van de vrouwen. Zo onredelijk zijn die gedachten toch niet? Anders blijven ze alleen. Alsof je bij een sollicitatie hoopt dat de functie-eisen nog naar beneden bijgesteld gaan worden. Beetje valse hoop. Zichzelf aanpassen aan de nieuwe verhoudingen of single blijven is volgens mij hoe het vanaf nu zal gaan.
Spuit nummer zoveel die een nog lagere lat wil. Niet reëel, onverstandig bla, bla, bla. Maar daar hebben ze helemaal niets over te zeggen. Dat is nu net het hele punt van dit langlopende topic. Gaat em niet worden. Erger je maar lekker om alle columns en artikelen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De vraag is of het 'settelen' is of dat het een combinatie is van vooroordelen en onrealistische eisen hebben. Dat ze single blijven moeten zij weten, maar als je het gros van de mannen verwijt dat ze niet voldoen aan je blijkbaar irreële ideaalbeeld, kun je je afvragen bij wie het probleem ligt. Het is bijvoorbeeld belachelijk hoeveel vrouwen er een dubbele standaard op nahouden als het om rolverdeling en emancipatie gaat. Maar goed, dan blijf je toch lekker single, maar waarom er constant over blijven zeiken in de vorm van artikelen, columns, podcasts etc?
Wat zijn de vooroordelen en onrealistsiche eisen dan volgens jou?quote:Op donderdag 9 juli 2026 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De vraag is of het 'settelen' is of dat het een combinatie is van vooroordelen en onrealistische eisen hebben. Dat ze single blijven moeten zij weten, maar als je het gros van de mannen verwijt dat ze niet voldoen aan je blijkbaar irreële ideaalbeeld, kun je je afvragen bij wie het probleem ligt. Het is bijvoorbeeld belachelijk hoeveel vrouwen er een dubbele standaard op nahouden als het om rolverdeling en emancipatie gaat. Maar goed, dan blijf je toch lekker single, maar waarom er constant over blijven zeiken in de vorm van artikelen, columns, podcasts etc?
Lang leve het patriarchaat!quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Spuit nummer zoveel die een nog lagere lat wil. Niet reëel, onverstandig bla, bla, bla. Maar daar hebben ze helemaal niets over te zeggen. Dat is nu net het hele punt van dit langlopende topic. Gaat em niet worden. Erger je maar lekker om alle columns en artikelen.
Tsja, als ik aangeef dat het aan beide kanten ligt dat er een mismatch is dan lees jij daar alsnog een ‘zie je wel, vrouwen moeten zich verantwoorden’ in, dus wellicht wordt er (in zijn algemeenheid) teveel gelezen met een bepaalde bril waardoor iedereen zijn eigen waarheid heeft (ook al omdat mensen tegenwoordig gestuurd door de algoritmes vaak een eenzijdig menu krijgen).quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zijn de vooroordelen en onrealistsiche eisen dan volgens jou?
Naar mijn idee valt dat 'constant blijven zeiken in de vorm van artikelen, columns en podcasts' nogal mee, maar misschien lees en luister ik niet genoeg. Er zijn wel nog steeds regelmatig artikelen, columns en podcasts die over emancipatie gaan, en dat is logisch, want dat is nog steeds geen gelopen race. Sterker nog, er lijkt een achterruitgang gaande of aanstaande en dat lijkt me iets dat moet worden voorkomen.
Maar goed, ook dit straatje hebben we reeds bewandeld, en dan wordt weer aangehaald dat de loonkloof toch echt nonsens is, vrouwen toch echt vooral zeuren want we zijn in Nederland al helemaal klaar en vrouwen moeten dan ook maar de verplichtingen nemen die mannen ook hebben en dan is het cirkeltje weer rond. Want als vrouwen die verplichtingen dan nemen, of niet meer met een man willen omdat -vul in de reden de een of meer vrouwen geven waarom zij (op dit moment/voorlopig geen man meer willen- moeten ze settelen voor minder, want ze zijn te veeleisend.
Ik wil helemaal niks. Kan mij het aan mijn reet roesten of deze dame een man vindt of niet. Ik probeer een objectieve discussie te houden. Dat jij er zo emotioneel in staat moet jij wetenquote:Op donderdag 9 juli 2026 08:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Spuit nummer zoveel die een nog lagere lat wil. Niet reëel, onverstandig bla, bla, bla. Maar daar hebben ze helemaal niets over te zeggen. Dat is nu net het hele punt van dit langlopende topic. Gaat em niet worden. Erger je maar lekker om alle columns en artikelen.
Dat er een mismatch is die aan beide kanten ligt, is een feit. Waar ik over val, is dat vrouwen dan dus maar water bij de wijn moeten doen en hun eisen bijstellen. Waarom? Het zijn niet die vrouwen die ongelukkig zijn met hun zelfgekozen (voorlopige) single-bestaan, het zijn de mannen die het oneerlijk vinden dat er vrouwen zijn die ervoor kiezen om niet met hen in zee te gaan. Dus moeten vrouwen zich verantwoorden waarom ze niet willen, gaan mannen daar hun plasje over doen, en moeten vrouwen vervolgens hun wensen of eisen maar bijstellen zodat ze wel in die relatie terechtkomen die ze op dit moment in ieder geval niet willen. Dat is toch krom?quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, als ik aangeef dat het aan beide kanten ligt dat er een mismatch is dan lees jij daar alsnog een ‘zie je wel, vrouwen moeten zich verantwoorden’ in, dus wellicht wordt er (in zijn algemeenheid) teveel gelezen met een bepaalde bril waardoor iedereen zijn eigen waarheid heeft (ook al omdat mensen tegenwoordig gestuurd door de algoritmes vaak een eenzijdig menu krijgen).
Dat hogere opleiding leidt tot een hoger salaris lijkt me evident. Daar gaat de loonkloof dan ook niet over. Die gaat over hetzelfde werk op hetzelfde niveau, gecorrigeerd voor parttime werken.quote:Over die loonkloof: het is gewoon een feit dat het CBS een aantal jaren geleden kwam met grotendeels logisch verklaarbaar, laatste paar procent hebben we nog niet verklaard.
En in de VS (waar ze terzake meer data hebben) blijkt bij de jongere generatie de loonkloof omgekeerd. En prima hoor, ze zijn ook gemiddeld hoger opgeleid en dat werpt vruchten af.
Dat is zeker wel bewezen. Dat het inmiddels minder is, is inderdaad waar. Dus we zijn op de goede weg. Doen alsof we er al zijn, is simpelweg niet correct.quote:Precies daarom ben ik kritisch over de loonkloof omdat die wordt gepresenteerd als ‘vrouwen krijgen minder geld voor hetzelfde werk’ en dat is simpelweg nooit bewezen. Althans niet structureel (op detailniveau zul je die voorbeelden best kunnen vinden).
Maar als zij het niet voelen als een beperking, dan is er toch niets aan de hand? Ze kunnen kiezen tussen single zijn, of hun eisen bijstellen en settelen for less. Waarom zouden ze dat doen als vooralsnog voorlopig het single zijn prima bevalt? Misschien kunnen de mannen die niet voldoen een paar stapjes bijzetten om wel te gaan voldoen.quote:En het feit dat in Amerika nu er een omgekeerde loonkloof is wijst eens te meer op dat er geen sprake is van discriminatie, maar zoals altijd dat de inhaalslag die gemaakt moet worden tijd kost.
Vervolgens kom ik op de constatering dat nu voor de jongere generatie vrouwen succesvoller zijn dan mannen het onverstandig is om vast te houden aan mijn partner moet en succesvoller zijn en beter opgeleid. Dan beperk je jezelf wel enorm.
Dat laatste is echt nonsens. Overigens is 6 inches 15 cm, wat in erecte toestand ook weer niet overdreven is. Maar dit soort normen die vrouwen zouden hanteren zijn vooral gebaseerd op hoe mannen denken. Nou heb ik geen al te hoge pet op van de gemiddelde Amerikaan, maar ik ken echt geen enkele vrouw die op een dergelijke manier selecteren. De lengte van de man speelt voor veel vrouwen in zoverre mee dat ze graag een man willen die langer is. Maar hoe lang en hoeveel langer is meestal helemaal niet zo relevant. En dat vrouwen op geld, macht en status vallen is inmiddels ook wel een teveel terugkerend onterecht verwijt. Maar iemand zonder werk die er ook niet actief naar op zoek is en maar een beetje rondhangt, is niet heel aantrekkelijk.quote:Zo is er ook een 666 norm in de VS die best grappig is (al denk ik niet dat de meeste vrouwen die hanteren), mannen moeten minstens 6 voet lang zijn, 6 cijfers verdienen en 6 inch in hun broek hebben (dat schijnt slechts 3% van de mannen te halen en dan heb ik het alleen nog maar over die 6 inch). Gecombineerd zit je ver onder de 1%. Nou, dat is toch best veel om op voorhand al af te schrijven?
Ikke objectief. U emotioneel. Hahahaquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks. Kan mij het aan mijn reet roesten of deze dame een man vindt of niet. Ik probeer een objectieve discussie te houden. Dat jij er zo emotioneel in staat moet jij weten
Hoe denigrerend.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:26 schreef MultiBanaan het volgende:
Dan blijven vrouwen die het allemaal niks vinden toch lekker single? Paar katten erbij, beetje garen spinnen, in het weekend je laten doordekken door een gast die al aan z'n 3e die dag zit, prima toch?
Ja vind je? In ieder geval niet meer denigrerend dan die column die jij verheerlijkt, dus de pot verwijt de ketelquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe denigrerend.
Je had na het eerste vraagteken gewoon kunnen stoppen. Want dat is inderdaad het idee, zonder dat daar commentaar op komt of denigrerend over wordt gedaan: dat een vrouw lekker single blijft als ze dat wil.
Ik verheerlijk helemaal niets en blijf volgens mij heel netjes in mijn reacties. Iets wat van jou niet te zeggen is. De reden waarom ik niet reageerde op je, en daar ga ik maar weer mee verder. Dit is toch geen normale manier van een gesprek voeren?quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:45 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ja vind je? In ieder geval niet meer denigrerend dan die column die jij verheerlijkt, dus de pot verwijt de ketel
En zoals al gezegd, je kan ook gewoon single blijven en je waffel erover houden, in plaats van te gaan lopen provoceren dat je single blijft omdat de gehele mannelijke bevolking niet aan je prinsesselijke standaarden voldoet
Ah, keuteltje terugtrekken, alweer vergeten dat je hebt gezegd het een hele sterke column vond? En grappig dat je over mijn licht stekelige posts valt, maar het complete dedain en disrespect van degene die je een like heeft gegeven wel prima vind, beetje selectieve verontwaardigingquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik verheerlijk helemaal niets en blijf volgens mij heel netjes in mijn reacties. Iets wat van jou niet te zeggen is. De reden waarom ik niet reageerde op je, en daar ga ik maar weer mee verder. Dit is toch geen normale manier van een gesprek voeren?
Ik doe eigenlijk gewoon precies dit, leuk he, erachter komen dat incasseren toch een beetje uitdagender is dan uitdelenquote:Op donderdag 9 juli 2026 09:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik hou wel van deze columns. Lekker stevig erin vliegen. Het is een uiting van het collectief afwerpen van de juk van het lieve meisjes syndroom. Wees niet bang voor wat conflict op de weg naar harmonie. Laat ze maar bulderen over gezeik, irreëel, oneerlijk, 2 maten meten en mannenhaat. Uiteindelijk is het lucht waar je doorheen prikt. Teruggrijpen naar dominante dwang is een last resort.
Ja of je doet het niet he, maar dan niet met tranen in de ogen aankomen dat de grote boze wereld je van repliek heeft gediendquote:
Wederom vertaal je ‘het is verstandig om’ in ‘moeten’. En ook wederom doe je alsof ik dat alleen bij vrouwen leg.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat er een mismatch is die aan beide kanten ligt, is een feit. Waar ik over val, is dat vrouwen dan dus maar water bij de wijn moeten doen en hun eisen bijstellen. Waarom? Het zijn niet die vrouwen die ongelukkig zijn met hun zelfgekozen (voorlopige) single-bestaan, het zijn de mannen die het oneerlijk vinden dat er vrouwen zijn die ervoor kiezen om niet met hen in zee te gaan. Dus moeten vrouwen zich verantwoorden waarom ze niet willen, gaan mannen daar hun plasje over doen, en moeten vrouwen vervolgens hun wensen of eisen maar bijstellen zodat ze wel in die relatie terechtkomen die ze op dit moment in ieder geval niet willen. Dat is toch krom?
[..]
Dat hogere opleiding leidt tot een hoger salaris lijkt me evident. Daar gaat de loonkloof dan ook niet over. Die gaat over hetzelfde werk op hetzelfde niveau, gecorrigeerd voor parttime werken.
[..]
Dat is zeker wel bewezen. Dat het inmiddels minder is, is inderdaad waar. Dus we zijn op de goede weg. Doen alsof we er al zijn, is simpelweg niet correct.
[..]
Maar als zij het niet voelen als een beperking, dan is er toch niets aan de hand? Ze kunnen kiezen tussen single zijn, of hun eisen bijstellen en settelen for less. Waarom zouden ze dat doen als vooralsnog voorlopig het single zijn prima bevalt? Misschien kunnen de mannen die niet voldoen een paar stapjes bijzetten om wel te gaan voldoen.
[..]
Dat laatste is echt nonsens. Overigens is 6 inches 15 cm, wat in erecte toestand ook weer niet overdreven is. Maar dit soort normen die vrouwen zouden hanteren zijn vooral gebaseerd op hoe mannen denken. Nou heb ik geen al te hoge pet op van de gemiddelde Amerikaan, maar ik ken echt geen enkele vrouw die op een dergelijke manier selecteren. De lengte van de man speelt voor veel vrouwen in zoverre mee dat ze graag een man willen die langer is. Maar hoe lang en hoeveel langer is meestal helemaal niet zo relevant. En dat vrouwen op geld, macht en status vallen is inmiddels ook wel een teveel terugkerend onterecht verwijt. Maar iemand zonder werk die er ook niet actief naar op zoek is en maar een beetje rondhangt, is niet heel aantrekkelijk.
Er zit heel veel ruis in. Dus even terug naar de kern.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Veruit de meeste jonge vrouwen willen een partner vinden om een gezin te stichten (de groep die beweert single te willen blijven betreft vooral degenen die 40+ zijn of iets in die trant).
Vanuit die wens die er weldegelijk is bij een deel van de vrouwen is het onverstandig om je vast te houden aan dit soort eisen die weinig zeggen over compatibiliteit.
Zullen we het minder polariserend maken? Dank.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:48 schreef MultiBanaan het volgende:
Sophie Straat heeft extreem rechts een enorme dienst bewezen, zou me niks verbazen als ze stiekem een mol is van Forum, ze heeft voor elkaar gekregen waar zelfs Thierry Baudet alleen maar van kan dromen
Ik ben het overwegend met jou eens hoor.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zit heel veel ruis in. Dus even terug naar de kern.
Ten eerste ging de OP en ook bijvoorbeeld de latere column van Caroline Spaans juist wel over de oudere vrouwen die ervaringen met mannen hebben en zeggen niet meer zo nodig te willen. Dat jij het dan verlegt naar jonge vrouwen die wel zouden willen, is doelpalen verschuiven.
Ten tweede: als een vrouw, van welke leeftijd dan ook, inderdaad echt wel een relatie wil, koste wat kost, dan zal ze haar eisen of wensen moeten bijstellen. Zolang ze dat niet doet, wil ze die relatie kennelijk niet hard genoeg. Dus is er geen reden om eisen of wensen bij te stellen.
En nogmaals: zodra men iemand tegenkomt waarmee het klikt, waar metn verliefd op wordt, doen al die eisen en wensen er niet of veel minder toe. Dan gaat het om de persoon, en dat is uiteindelijk waar iedere relatie om zou moeten draaien: dat je bij die ene persoon wil zijn en daar je leven mee wil delen.
Dat ben ik volledig met je eens! We zitten volgens mij aardig op één lijn.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben het overwegend met jou eens hoor.
Alleen hoor je nogal eens dat de ander maar moet veranderen (dat is nogal gevraagd) en meer in het bijzonder dat er iets aan de huidige mannen zou schorten en daar reageer ik op (dit topic is niet meer echt in laserfocus...). Net zoals ik reageer op de mannen die hier klagen over Nederlandse vrouwen.
Sowieso een goede instelling die ik mijn kinderen ook leer: je kan je omgeving niet veranderen, maar wel hoe je er mee omgaat.
Dus voor iedereen, man of vrouw, die een relatie wil en niemand kan vinden: doe daar wat aan en leg het niet bij de ander.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |